2. vydání již delší dobu vyprodané a velmi úspěšné publikace tentokrát v edici Aero. Publikace vyjde v celkem třech číslech Aera a to v čísle 92, 93 a 94."Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.V Aeru č. 95 vychází jako reedice poslední, třetí část publikace „Síbl“ Siebel Si 204/Aero C-3 v československém letectvu (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část - Miroslav Irra , Gigabyte x570s aero g (x570s aero g)"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra , Kjust bmw 3 sedan 2012+ sada tašek aero (4ks) (7007036)"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část - Miroslav Irra , Kjust sada tašek aero 7ks pro tesla model 3 2017+ (7050006)Obsahuje vystřihovací papírový model cvičného a bombardovacího letounu československého letectva Aero C-3B v měřítku 1/48.„Síbl“, neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28. Éra „síblů“ v čs. letectvu trvala něco málo přes deset let, během nichž tyto bezesporu elegantní, byť v r. 1955 již poněkud archaické stroje, poctivě a neúnavně sloužily nejen za slunných dnů, ale i v noci a za ztížených povětrnostních podmínek. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROmodel 8 - Aero C-3B ( Siebel Si 204) , Kjust sada tašek aero 5ks pro tesla model 3 2017+ (7050007)Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra , Kjust bmw 3 touring 2005-2013 sada tašek aero (4ks) (7007049)60. léta byla pro 1. slp významná zejména přechodem na další generací stíhacích letounů konstrukční kanceláře MiG, v tomto případě na typ MiG-21 a jeho verze. Po celé období let 1962-1970 se pluk nacházel v sestavě 3. sPVOS, resp. od r. 1969 3. dPVOS. Na jaře 1968 se jeho příslušníci přihlásili k obrodnému procesu v československé společnosti, který násilně přervala agrese států Varšavské smlouvy v čele se SSSR. Důsledkem toho byly mimo jiné personální čistky, které formou kádrových prověrek proběhly v roce 1970 a na jejich základě pak bylo propuštěno do zálohy min. 60 příslušníků pluku, evidentně většina z politických důvodů. V podmínkách nastávající tzv. „normalizace„ pluk nadále plnil úkoly v bojové přípravě a ochraně vzdušného prostoru. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 113 První, stíhací, Zvolenský 1962-1970, 3.díl - Miroslav Irra , Txr aero černá (motonad02376)Aero č.99 navazuje na AERA č.94 a č.97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. a 2.díl. Publikace popisuje akrobatické skupiny čs. letectva létající na strojích MiG-15bis. Označování letounů podle útvarů. Letecké nehody a soupis ztracených letounů. Vše doplněno množstvím fotografií. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 99 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra , Txr aero černé (motonad02273)Další sešit edice Aero přináší závěrečnou pasáž historie nasazení klasické patnáctky v čs. letectvu. Čtenář se zde seznámí s akrobatickými skupinami čs. letectva na letounech S-102/MiG-15, zásadami pro provedení a umístění výsostných znaků a označování útvarové příslušnosti letounů v letech 1951 – 1957. Uveden je také přehled leteckých nehod po jednotlivých modifikacích – MiG-15, MiG-15SB a MiG-15T. Přílohy zahrnují osnovy letecké přípravy pro přeškolení v PVSL a u 7. lšp, seznamy pilotů S-102/MiG-15, kteří prošli výcvikem v PVSL, u 7. a 2. lšp, a personálu 22. sld přeškoleného v r. 1954. Rovněž jsou představeny seznamy pilotů MiG-15 a MiG-15SB stíhacích bombardovacích pluků v r. 1962, soupis letounů S-102 u 15. leteckého stíhacího sboru v březnu 1954, zjištěná označení útvarové příslušnosti konkrétních letounů dle výrobních čísel, a konečně seznam letounů dochovaných k různým účelům po vyřazení ze služby. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 88 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra , Txr aero černá (motonad02347)Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, 68 dílků, vhodné na vystavení, délka 16,6 cm, model a samolepky součástí balení, vhodný od 8 let S plastovými modely od tradičního českého výrobce hraček Směr si můžete sami sestavit oblíbené modely letadel či lodí. Propracované modely se vyznačují vysokou kvalitou a podobou reálné předloze. Při sestavování modelů si užijí mnoho zábavy malí i velcí. Modely jsou vhodné pro děti od 8 let. Klíčové vlastnostikvalitní model od tradičního českého výrobce hračekpropracované detailyvěrnost reálné předlozedoporučený věk od 8 letmodel letadla Siebel Si 204 D / Eměřítko 1:72 Letadlo Siebel Si 204Plastový model letadla Siebel Si 204 D / E se skládá ze 68 dílů a je vyroben v měřítku 1:72. Složený model měří 16,6 cm na délku a 29,5 cm na šířku. Jedná se o slepovací stavebnici. Balení obsahuje seznam doporučených barev pro konkrétní... (alza.cz)
Podobné produkty ako Směr Model Kit 0935 letadlo – Siebel Si 204 D/E (8594877009355) , Txr aero černé (motonad02276)Protivzdušná obrana Československa v letech 1962-1980 Publikace navazuje na 1. díl pojednávající o budování československé protivzdušné obrany do roku 1961. Popisuje nástup MiGu-21F-13 k našemu stíhacímu letectvu, rozšiřování radiotechnického vojska. Zachycuje situaci v roce 1968 a následnou normalizaci včetně jejího dopadu na personální obsazení funkcí. Podrobně popisuje zásahy proti narušitelům zvenčí a proti vlastním občanům snažícím se dostat vzdušnou cestou na západ. Nechybí jednotky zařazené do protivzdušné obrany a jejich výzbroj v uvedeném období a popis jejího tehdejšího potencionálního protivníka. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 39 Vysoká modrá zeď - ohlédnutí druhé - Miroslav Irra , Bull's šipky aero - 14g (155071)Čs. letectvo po válce evidovalo tři produkty firmy Heinkel – He 72, He 111 a He 219, v případě He 111 a He 219 v počtu pouze několika kusů, počet He 72 přesáhl desítku. Všechny naše He 72 byly v majetku čs. vojenské správy, avšak byly zapůjčeny aeroklubům. Aerokluby je používaly především ke vlekání větroňů a v této roli si vysloužily uznání i značnou popularitu. O letouny He 111 neměla čs. vojenská správa v prvních poválečných letech zájem. Iniciativa k jejich využití však vzešla od VLÚ Letňany. Tato instituce se po válce zabývala řešením desítek výzkumných, zkušebních a výrobních úkolů, mezi nimiž byly zkoušky „raketového dálkově řízeného leteckého torpéda“, tedy řízené letounové střely Henschel Hs 293A, zkouškami trofejních proudových motorů BMW 003 a Jumo 004, zkouškami bombardovací výstroje a zkušebním bombardováním, mj. též zkouškami řízené pumy PC 1400Fx Fritz X. K tomu bylo nutno mít vhodný letoun. Dva stroje byly získány z Bulharska, třetí stroj pocházející z válečné kořisti byl až ve dnech 26.-28.4.1950 převzat vojenskou správou po revizi v závodě Rudý Letov. Dva letouny byly v LVÚ využívány v letech 1948-49 k různým zkouškám, jeden byl upraven pro letové zkoušky proudových motorů Jumo 004 a BMW 003. V r. 1950 byl jeden (možná dva?) He 111 upraven pro letecké snímkování a předán Fotoletecké skupině, kde dolétal v r. 1957. Prokazatelně dva stroje byly v letech 1952 – 1953 používány k vlekání vlečných terčů pro střelby stíhacích S-102. Oba byly zrušeny během let 1953-1954. Zájem o He 219 projevilo MNO až v r. 1948, kdy oznámilo továrně Rudý Letov zámysl objednat opravu dvou kusů z materiálu nacházejícího se v Chebu. Rudý Letov zahájil kompletaci dvou letounů, první byl byl zalétnut 25.2.1950, na druhém letounu, který měl být přizpůsoben pro montáž proudového motoru, se v té době stále pracovalo. Snahy o jejich využití byly vcelku bezvýsledné, oba byly zrušeny asi někdy na počátku roku 1953. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 80 Letouny Heinkel v československém letectvu - Miroslav Irra , Babolat boost aero str. (sptbab122nad)Historií československého vojenského letectva v poválečném období prošlo mnoho útvarů různého určení, ale jen jeden jediný má tu čest být prvním československým leteckým plukem, nově vzniklým po potupných událostech let 1938 a 1939, jejichž důsledkem bylo rozbití předválečného Československa a také konec jeho vojenského letectva, po dvacet let s láskou, pílí a péčí budovaného prakticky od nuly.*****Tímto historickým útvarem se stal dnem 1.6.1944 1. československý samostatný stíhací letecký pluk, který jako vůbec první útvar československé zahraniční branné moci vstoupil na území Československé republiky a zahájil zde boj s německými okupanty. Po válce, již pod jinými názvy, vyjma krátkého období na přelomu let 1945-46 stále s pořadovým číslem 1, působil v čs. vojenském letectvu nepřetržitě do konce roku 1994, kdy byl zrušen jakožto nejdéle existující československý stíhací letecký pluk. Zároveň jde o jeden ze dvou čs. leteckých pluků, které byly nasazeny v bojových operacích za II. světové války, ten druhý, 3. čs. bitevní letecký pluk, však po drtivou část své poválečné existence nesl již pořadové číslo 30, pod nímž byl zrušen k 31.12.1994 stejně jako 1. stíhacím leteckým plukem.*****K 70. výročí vzniku pluku byla v květnu roku 2014 vydána péčí Jihočeského kraje a Jihočeského muzea v Českých Budějovicích obsáhlá publikace „Příběh Jižní eskadrony“, díky iniciativě paní Kláry Anderlové s dotiskem o rok později. Obě vydání byla určena a distribuována výhradně mezi bývalými příslušníky tohoto i dalších útvarů bývalého čs. letectva. Zájem o ni však byl i mezi dalšími příznivci našeho vojenského letectví a letecké historie. Proto nyní, v roce 2024, díky nakladatelství Jakab Nevojice, dochází k dalšímu vydání, tentokrát jinou formou v edici Aero. Tato verze, určená především pro zájemce, na které se v r. 2014 nedostalo, je proto oproti původní verzi krácena hlavně o podrobnější personální a technické údaje.*****80. výročí vzniku pluku je snad dostatečně vhodnou příležitostí, abychom si připomněli jeho bohatou historii, osoby, které prošly službou v jeho sestavě, i leteckou techniku, s níž pluk vedl bojovou činnost během války, prováděl letecký výcvik v poválečném období a zejména od počátku 50. let zajišťoval bojovou pohotovost k ochraně vzdušné hranice Československa i pro případ tehdy ve vší vážnosti očekávaného světového válečného konfliktu mezi dvěma nesmiřitelnými mocenskými bloky.*****Vraťme se však do doby před 70. lety, kdy se začal psát tento příběh. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 108 První, stíhací, Zvolenský 1944-1950 - Miroslav Irra , Lezyne aero energy caddy (4710582542701)S nástupem moderní techniky, která kladla na pilota čím dál tím větší nároky, narůstal problém zajištění letounů, které by se co nejvíce přibližovaly svými vlastnostmi bojovému stroji, na který měli cvičení piloti přejít. Nejlogičtějším řešením byla dvoumístná cvičná verze bojového stroje. V případě verzí stíhacích MiG-21 to byly v našem letectvu MiGy-21U/US/UM. Publikace popisuje ve dvou dílech jejich službu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 78 MiG-21U/US/UM 2.díl - Miroslav Irra , Lezyne aero caddy black (4712805996988)Období let 1951 – 1961 bylo pro pokračování historie Zvolenského leteckého pluku zvoleno záměrně. Je totiž významné přechodem na proudovou leteckou techniku a zároveň tím, že pluk byl od roku 1952 do roku 1961 součástí 1. lsd/sld. Rok 1951 přinesl převratné změny. Probíhaly přípravy na hromadné přezbrojení letectva proudovou technikou. K tomuto úkolu byla určena celá 3. ld, u jejíchž pluků proběhl pečlivý kádrový výběr pilotů pro přeškolení. Samozřejmým předpokladem, kromě pilotních schopností, byla naprostá oddanost KSČ, lidově demokratickému zřízení a SSSR. Od února 1951 působilo na letišti Mladá „Výcvikové středisko určené k přeškolování na proudová letadla“, reorganizované dnem 1.6.1951 na „Proudové výcvikové středisko letectva“. Právě zde se mělo rodit československé proudové letectvo. 1. lp se ještě zúčastnil květnové vojenské přehlídky v Praze dne 6.5.1951 k výročí osvobození Československa Rudou armádou. Letecká část byla pojata vskutku velkolepě za účasti více než 200 letounů, které měly defilovat nad letenskou plání současně s pochodujícími útvary pěchoty a dalších pozemních zbraní. V den přehlídky právě v čase zahájení vzletu jednotlivých skupin se však přes Prahu hnala silná přeháňka se sněhem a nízkou oblačností. Formace sice vzlétly, ale v nepříznivých podmínkách se věci odvíjely jinak než bylo plánováno. Při tehdejším stavu radiotechnického zabezpečení řízení letového provozu bylo zázrakem, že za daných povětrnostních podmínek přehlídka neskončila ještě hůře. Po přehlídce se vybraný personál pluku spolu s 5. a 8. lp přemístil během května - června 1951 z dosavadních posádek do Mladé, kde bylo pak zahájeno teoretické a poté i praktické přeškolení na sovětské proudové letouny MiG-15, v čs. letectvu značené S-102. Dosavadní výzbroj, letouny S-199 a zbývající personál byl přesunut na plzeňské letiště Bory, s určením pro nově založený 18. lp. Jako první zahájil přeškolení již v květnu 1951 8. lp, personál vybraný pro 5. lp jej následoval během června, poté zahájil nově postavený 11. lp a 23.7.1951 zahájil přeškolení 1. lp. Proudová éra začala. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 111 První, stíhací, Zvolenský 1951-1961, 2. díl - Miroslav Irra , Force aero al, stříbrné (8592627019494)MiG-15 je spojen se skutečným nástupem proudové éry v čs. vojenském letectvu počátkem padesátých let minulého století. Tento stroj posunul čs. stíhací letectvo do světové špičky s pohledu vybavení stíhacích pluků. Výrobu a službu tohoto stroje a jeho verze v našem letectvu popsal autor Miroslav Irra v předchozích číslech Aera ( Aero č.83, 86, 88, 94, 97 a č.99). Mohutné a spěšné budování čs. stíhacího letectva si však vyžadovalo současně vybudovat výcvikové letecké základny a ke zvýšení rychlosti a kvality výcviku zajistit k tomu odpovídající letoun se stejnými vlastnostmi jako MiG-15. V letech 1951-1954 bylo do výcviku proudových pilotů postupně zapojeno min. 14 spárek UTI MiG-15, dodaných ze SSSR, rokem 1954 byly zahájeny dodávky čs. licenčních UTI MiG-15/CS-102. V roce 1954 bylo dodáno prvních 34 a do roku 1960 naše letectvo převzalo 155 těchto letounů. Aero č.102 popisuje detailně organizaci výcviku na tomto letounů a uzavírá popis a službu tohoto stroje v našem letectvu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 102 UTI MiG-15 v čs. vojenském letectvu - Miroslav Irra , Txr aero černo/žlutá (motonad02348)Publikace navazuje na AERO č.94 MiG-15bis v čs. Vojenském letectvu 1. díl. Popis verze MiG-15bis, detailní soupis všech MiG-15bis dovezených ze SSSR a vyrobených v ČSR. Popis dalších verzí MiG-15bis – MiG-15bisT, MiG-15bisR a MiG-15bisSB. V závěru publikace přílohy, Výroba MiG-15bis celkem, Osnova bojové přípravy pilotů MiG-15bis, Letouny MiG-15bis čs. Letectva zachované po vyřazení ze služby, Konec bisů 4. Letky 1.slp, Záchrana bisu č.3669, Záchrana bisu č.3841 (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra , Bull's šipky aero - 16g (76260)Proudový stíhací letoun MiG-15bis sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič navázal na původní MiG-15 v seriové výrobě v SSSR od roku 1949. Pro méně zasvěceného diváka by se oba letouny z vnějšího pohledu mohly zdát identické, ale MiG-15bis vykazoval jednak o něco vyšší výkony díky novému motoru Klimov VK-1, měl lepší výzbroj a další menší konstrukční změny. Čs. vojenské letectvo přecházelo na MiG-15bis, tehdy u nás oficiálně značený S-103, od roku 1953, kdy bylo ze SSSR dodáno 24 letounů a od r. 1954 po ukončení produkce MiGu-15/S-102 přebíralo dodávky letounů domácí licenční výroby. Ta skončila v r. 1958 a dala celkem 620 strojů, z nichž čs. letectvo převzalo 444. Je pozoruhodné, že MiG-15/S-102 měl stanovenu technickou životnost 10 let, takže tyto letouny, pokud nebyly přestavěny na MiG-15SB, zmizely od útvarů do r. 1964. MiG-15SB měl technickou životnost po úpravě prodlouženu na 13 let, takže do roku 1967 byl ze služby vyřazen i on. MiG-15bis, přestože po stránce draku se nijak výrazně nelišil od MiGu-15, vydržel ve službě až do jara 1983. Šlo o stroje z posledních licenčních serií roku 1958, takže sloužily necelých 25 let. Tato publikace navazuje na historii výroby a služby v čs. letectvu předchozí verze letounu MiG-15 popsané v předchozích publikacích serie Aero. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 94 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra , Bull's šipky aero - 16g (155072)Další sešit edice Aero přináší pokračování historie nasazení klasické patnáctky v čs. letectvu. Přes velkou reorganizaci čs. letectva v r. 1958 a její materiální a personální důsledky se dostáváme do 60. let, poznamenaným postupným útlumem provozu zejména původních patnáctek a nástupem nových nadzvukových typů letecké techniky. V té době ještě slouží stíhací bombardovací verze MiG-15SB, vzniklá přestavbou původně čistě stíhacích letounů, a v malém počtu MiG-15T pro vlek terčů. V další pasáži se čtenář seznámí s experimentem, který měl zajistit dostatečnou zálohu pilotů pro případ válečného konfliktu. Dělo se tak formou výcviku pilotů se základním výcvikem ve Svazarmu, kteří po přeškolení na MiG-15 a dalším výcviku u bojových útvarů měli po odchodu do zálohy zůstat v pozici záložních pilotů, povolávaným na pravidelný udržovací výcvik u útvarů. Praxe však prokázala nereálnost tohoto záměru, zejména s ohledem na jejich postavení mezi piloty – vojáky z povolání a omezenou možnost jejich dalšího profesního růstu. Také v souvislosti se zaváděním stále složitější a náročnější techniky by bylo udržení požadovaného stupně jejich vycvičenosti velmi problematické. Nakonec je představen MiG-15 z technického pohledu, jeho výzbroj a tehdejší způsob střeleckého výcviku pilotů, není opomenut soupis všech letounů dodaných ze SSSR a z naší licenční výroby. Pozornost je věnována také čs. úpravám základního typu na MiG-15SB a T, včetně soupisu takto upravených letounů, popisu vývoje raketové výzbroje pro MiG-15SB a jejích takticko-technických charakteristik. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 86 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra , Eta aero 0500 90010 (eta050090010 )Proudový stíhací letoun MiG-15 sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič je v oblasti vojenského letectví nepochybně legendou, která po léta psala historii letectví nejen našeho, ale i světového. Ačkoli konstruován pro třetí světovou válku, v níž měl slavně zvítězit režim, který jej zrodil, byl bohudík pro nás středoevropany nasazen jen v mnoha lokálních konfliktech, z nichž prvním a publicisticky nejznámějším byla válka v Koreji. Zde byl poprvé nasazen ve vzdušných bojích, a pokud byl pilotován zkušenými sovětskými piloty, byl přinejmenším rovnocenným soupeřem tehdy nejmodernějších amerických stíhaček F-86 „Sabre“. Celkem 17 564 strojů tohoto typu vyrobených v několika základních verzích a mnoha variantách v SSSR (13 383 ks), Československu (3 354 ks) a Polsku (727 ks), kromě výroby v Číně, jejíž počty nejsou známy, sloužilo v mnoha letectvech zemí východního bloku i rozvojových zemí po celém světě. Bylo o něm napsáno mnoho. I historie jeho licenční výroby u nás je vcelku známa. Nejméně známou kapitolou jeho historie u nás tak po léta zůstala jeho služba u čs. leteckých útvarů Od doby dodání prvního MiGu-15 k nám do jeho posledního letu uplynulo totiž téměř 32 let a počet nasazených letounů za celé období činil přes 1200! Déle vydržel ve službě jen typ MiG-21, ovšem celkový počet nasazených letounů tohoto typu byl podstatně nižší. Třídilná publikace „Patnáctka“ Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu poprvé vyšla v našem nakladatelství v roce 2006. Nyní se doplněná a aktualizovaná vrací v edici AERO. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 83 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra , Txr aero černo/žlutá (motonad02377)Avii S/CS-92 Me 262 v československém letectvu autora M.Irry. Publikace popisuje zkoušky, výrobu a nasazení německého proudového stíhače Messerschmitt Me 262 v československém letectvu po roce 1945. Publikace je doplněna unikátními dobovými fotografiemi, barevnými fotografiemi dochované Avie S-92, vzpomínkami letců, kteří na S-92 létali. Nechybí barevné bokorysy obou verzí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 2/110 Avia S/CS-92 Me 262 v Československém letectvu - Miroslav Irra , Ceresit stop vlhkosti aero 360° náhradní tablety triopack aroma 3 x 450 g (9000101124361)Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, 69 dílků, délka 16,6 cm, model a samolepky součástí balení, vhodný od 8 let S plastovými modely od tradičního českého výrobce hraček Směr si můžete sami sestavit oblíbené modely letadel či lodí. Propracované modely se vyznačují vysokou kvalitou a podobou reálné předloze. Při sestavování modelů si užijí mnoho zábavy malí i velcí. Modely jsou vhodné pro děti od 8 let. Klíčové vlastnostikvalitní model od tradičního českého výrobce hračekpropracované detailyvěrnost reálné předlozedoporučený věk od 8 letmodel letadla Aero C-3 A / Bměřítko 1:72 Letadlo Aero C-3Plastový model letadla Aero C-3 A / B se skládá z 69 dílků a je vyroben v měřítku 1:72. Složený model měří 16,6 cm na délku a 29,5 cm na šířku. Jedná se o slepovací stavebnici. Balení obsahuje seznam doporučených barev pro konkrétní letadlo, samolepky včetně... (alza.cz)
Podobné produkty ako Směr Model Kit 0936 letadlo – Aero C-3 A/B (8594877009362) , Bull's šipky steel aero - 22g (156724)Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr , Babolat aero g yell-bk (sptbab136nad)Pátá a závěrečná část série věnované známé americké stíhačce Airacobra. Uzavírá historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr , Bull's šipky steel aero - 21g (97693)Pokračování předchozích dvou dílů. Popisuje dodávky do Libye a výcvik v této zemi za účasti našich instruktorů. Službu v 80. letech po současnost. Rozmístění různých verzí strojů v našem letectvu. Připravujeme závěrečný 4.díl této řady. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Albatros L-39 - 3.díl - Miroslav Irra , Bull's šipky steel aero - 23g (97694)S nástupem moderní techniky, která kladla na pilota čím dál tím větší nároky, narůstal problém zajištění letounů, které by se co nejvíce přibližovaly svými vlastnostmi bojovému stroji, na který měli cvičení piloti přejít. Nejlogičtějším řešením byla dvoumístná cvičná verze bojového stroje. V případě verzí stíhacích MiG-21 to byly v našem letectvu MiGy-21U/US/UM. Publikace popisuje ve dvou dílech jejich službu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako MiG-21U/US/UM v čs. a českém vojenském letectvu 1. část - Miroslav Irra , Orion lis na brambory aero, nerezV předchozích dílech publikace byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27 a dále námořní speciál Su-27K/Su-33 a bitevní Su-34. Posledními členy rodiny jsou letouny verzí Su-30 a Su-35, které jsou ve výrobě dodnes. Ty lze považovat za vůbec nejvýkonnější představitele rodiny vzešlé ze Su-27. Su-30 vznikl na základě modernizačního projektu Su-27M, který již nestihl být dokončen před rozpadem SSSR a potkal jej typický porevoluční chaos. Velmi nadčasové zadání z osmdesátých let ale znamenalo, že na Su-27M byla ověřena řada nových technologií, které se staly základem pro novou verzi Su-30 a které byly dále doplněny možností integrace nových prvků ze Západního světa. Výsledný model Su-30 je proto exportně nejúspěšnějším zástupcem celé rodiny, který slouží ve stovkách kusů v Rusku, Indii, Číně a mnoha dalších zemích Afriky, Asie i Jižní Ameriky. Protože letouny slouží často i k velení a řízení vzdušných operací, jsou všechny Su-30 dvojmístné. Následný Su-35 je pak finálním typem vzešlým z verze Su-27M, který se ale vrací k jednomístnému uspořádání, neboť roli druhého člena posádky měla u tohoto letounu zastat pokročilá plně digitální avionika. Řazen je ve svém posledním standardu ke 4,5 generaci (či generaci 4+), což má jasně ukazovat na odstup od rodiny Su-27. U Su-35 výrobce očekával enormní obchodní úspěch, kdy se tento letoun měl stát náhradou dosluhujících Su-27 první generace, ale i západních typů jako byly letouny F-4 a další. Jenže k tomu nikdy nedošlo a zatím je služba Su-35 omezena na Rusko a Čínu a posledním uživatelem se měl stát Írán. Pro Rusko je, jak se zdá, potenciál Su-27/30/35 prakticky vyčerpán, protože i tradiční zákazníci jako je Čína a Indie mají zájem spíše o následující generaci víceúčelových strojů a mnohé menší státy se od Ruska odklonily po zahájení války na Ukrajině. A pokud tak neučinily, obyčejně jde o chudší země nemající rozpočet na pořízení podobných letounů. Tempo výroby letounů klesá a pokud Rusko pro své vzdušné a kosmické síly znovu neobjedná další letouny, může dokonce dojít poprvé i k přerušení výroby. Rodinu Su-30 a Su-35 čeká ze všech verzí spolu se Su-34 nejdelší služba. A jejím popisem se symbolicky uzavírá osud celé rozvětvené rodiny vzešlé z na svou dobu extrémně nadčasového Su-27. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO č.109 - Suchoj Su-30 & Su-35 3.díl - Jakub Fojtík , Bull's šipky steel aero - 22g (97695)Pátá a závěrečná část série věnované známé americké stíhačce Airacobra. Uzavírá historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část (Defekt) - Miroslav Šnajdr , Bull's šipky steel aero - 20g (156723)Čtvrtá část série věnované známé americké stíhačce Airacobra přibližuje varianty XP-39E, P-39Q RP-39Q-22. Popisuje historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 90 P-39 Airacobra, Bell XP-39E, P-39Q, RP-39Q-22, 4. část - Miroslav Šnajdr , Kjust sada tašek aero 5ks pro ford grand c-max 2010-2015 (7015038)Německý elementární cvičný letounu Bücker Bü 181 „Bestmann“, vyráběný u nás za války pro Luftwaffe a po válce pro naše vojenské letectvo pod označením Zlín C-6/106, je další z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do počátku padesátých let vyučilo v Leteckém učilišti přes tisíc mladých pilotů, v letech 1949-1950 posloužil také v elementárním výcviku poloviny posledního nástupního ročníku LVA. Kromě toho byl provozován i u ostatních složek čs. letectva, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala přibližně stejně jako v případě jeho firemního kolegy Bü 131, ale i přesto se oba tyto typy staly neodmyslitelnými legendami naší letecké historie. Ti, kdož na nich začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. Neméně významným je tento typ také pro naše sportovní letectví, nemalá část zdejší poválečné produkce byla dodána přímo aeroklubům, kde sloužil stejně poctivě jako u vojenského letectva. Jistě si proto zaslouží vzpomínku leteckých fandů v edici Aero stejně jako před nedávnem jeho přechůdce, Aero C-4/104. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zlín C-6/106 v československém letectvu - Miroslav Irra , Metr svinovací miroslav ce, 3 m, bílý, festa (113509)AERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr , Jbl reflect aero tws bílá (jbl refaerowht)Tenisová raketa Babolat BOOST AERO je vhodná pro ženy, začátečníky a juniory přecházející na dospělou raketu. Její nízká váha zajišťuje skvělou ovladatelnost. Díky velikosti hlavy je tolerantní k chybám, pokud netrefíte míček přímo do středu rakety. (sportisimo.cz)
Podobné produkty ako Babolat BOOST AERO Tenisová raketa, žlutá, velikost 3Stylový design a fluorescenční efekt z různých úhlů·Kompatibilní s Aero Active Cooler 3 a Twin View Dock 3, kde nabízí ochranu v obou variantách (conrad.cz)
Podobné produkty ako Asus ROG PHONE 3 Neon Aero Case oranžováKanalkampf probíhající v červenci a na začátku srpna 1940 přinesl sérii vzdušných střetnutí odehrávajících se zejména nad Lamanšským průlivem. Piloti Bf 109E v něm dosáhli místně omezené vzdušné převahy. Původní očekávání však nezůstala zcela naplněna, byť němečtí stíhači hlásili řadu úspěchů a počty sestřelů výrazně přesahovaly rozsah ztrát Jagdwaffe. Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) „nespolupracovalo“ a jeho velitel Air Marshal Sir Hugh Dowding se nenechal zatáhnout do skutečně velkých konfrontací za podmínek diktovaných německou stranou. Hodlal své síly šetřit pro skutečné zahájení nepřátelské vzdušné ofenzivy. Současně se němečtí stíhači přesvědčili, že se protivníkovy stíhací letouny překvapivě často objevují v pravou chvíli na pravém místě, aby čelily útočným operacím Luftwaffe. AERO č.103 navazuje na předchozí díly popisující Bf 109E AERO č.60,64,98. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 103 Messerschmitt Bf 109E 4.díl - Miroslav Šnajdr"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav ŠnajdrBluetooth® 5.1·6 hodin přehrávání zvuku·Doba nabíjení 1 hodina·Konektor USB C™·Tenká Flipbox k uložení Felixx Premium AERO 3. Sluchátka Generation TWS·Nabíjecí kabel USB-C™·Nabíjecí stanice·. (conrad.cz)
Podobné produkty ako Bluetooth® Hi-Fi náhlavní sada In Ear Stereo Felixx Premium AERO 3. Gen. BH-AERO-3B, černáBluetooth® 5.1·6 hodin přehrávání zvuku·Doba nabíjení 1 hodina·Konektor USB C™·Tenká Flipbox k uložení Felixx Premium AERO 3. Sluchátka Generation TWS·Nabíjecí kabel USB-C™·Nabíjecí stanice·. (conrad.cz)
Podobné produkty ako Bluetooth® Hi-Fi náhlavní sada In Ear Stereo Felixx Premium AERO 3. Gen. BH-AERO-3W, bíláBluetooth® 5.1·6 hodin přehrávání zvuku·Doba nabíjení 1 hodina·Konektor USB C™·Tenká Flipbox k uložení Felixx Premium AERO 3. Sluchátka Generation TWS·Nabíjecí kabel USB-C™·Nabíjecí stanice·. (conrad.cz)
Podobné produkty ako Bluetooth® Hi-Fi náhlavní sada In Ear Stereo Felixx Premium AERO 3. Gen. BH-AERO-3SP, růžováNázev Dakota je sice původně označením severoamerického indiánského kmene, v současnosti spíše pojmem zeměpisným, označujícím jeden ze států USA, ale milovníci letectví si jej spíše ztotožní s letounem Douglas DC-3, nespornou legendou v oblasti letecké civilní ale zejména vojenské dopravy. Dakotou se však stal až v průběhu své vojenské služby jaksi dodatečně a vlastně v naprostém rozporu s původním typovým označením. Naše publikace se věnuje historii služby tohoto stroje spolu s jeho sovětskou licenční verzí Lisunov Li-2 v našem letectvu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Dakota a Líčko - Douglas C-47 a Lisunov Li-2 - 1. díl - Miroslav IrraObsahuje 2 vystřihovací papírové modely v měřítku 1:48 Avia CS-199 a AERO L-29 Delfín a popis historieAvia CS-199Ddvoumístný cvičný stíhací letoun Avia CS-199 byl v padesátých letech minulého století přechodovým typem na stíhací letoun Avia S-199 „Mezek“ v československém letectvu. AERO L-29 DelfínV šedesátých letech minulého století bylo jasné, že pro přechod na proudové stíhací letouny MiG-21 československého letectva, bude nutno zařadit do výcviku pilotů cvičný proudový letoun. Aero L-29 Delfín byl odpovědí na tento požadavek. Stroj nakonec zvítězil i v soutěži na cvičný stroj pro letectva Varšavské smlouvy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROmodel 3 - Avia CS-199 a AERO L-29 DelfínAutotaška - sada 4 ks (alza.cz)
Podobné produkty ako KJUST BMW 3 SEDAN 2012+ SADA TAŠEK AERO (4KS) (7007036)Třetí část série věnované známé americké stíhačce Airacobra přibližuje varianty P-39K, P-39L, P-39M a P-39N. Popisuje historii nasazení typu od jara roku 1942 do jara následujícího roku. Toto období bylo pro Airacobry z řady ohledů mimořádně důležité. Narůstala sériová produkce a letouny se ve stále větších počtech zapojovaly do akcí na bojištích světové války, a to včetně východní fronty. Právě na východě Evropy se začala psát patrně nejpozitivnější kapitola v historii Airacobry: nasazení v sovětském vojenském letectvu. Sovětští letci dokázali za specifických podmínek východní fronty to, co se jejich americkým a britským kolegům nikdy nepodařilo: objevit klady P-39 a beze zbytku je využít. V publikaci se čtenář seznámí rovněž s nasazením Airacober náležících do stavu amerického armádního letectva v jižním a severním Pacifiku, na Islandu a v severní Africe. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako P-39 Airacobra, Bell P-39K, P-39L, P-39M, P-39N, 3. část - Miroslav ŠnajdrStav Československého letectva na prahu druhé poloviny třicátých let je dostatečně známý. Letecké pluky vybavené z drtivé většiny klasickými dvouplošníky s plátěným potahem pro většinu úloh letectva představovaly pro potenciálního protivníka pouze mizivou zastrašující sílu, kterou nemohla zvýšit ani dobrá vycvičenost personálu či relativní početnost. Ani parametry větších letounů již nebyly na výši doby. Tato situace si vynutila urychlený vývoj nových moderních letounu. Publikace popisuje vývoj a zkoušky letounů- původně dopravního Aero A-204, bombardovacího Aero A-300 a cvičného A-304. Publikace obsahuje mnoho historických fotografií, barevné bokorysy a výkresy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Československé prototypy 1938 - Aero A-204, A-300, A-304 - Pavel KučeraDo roku 1951 vkročilo čs. letectvo pod dojmem války v Koreji a očekávání možného válečného konfliktu i v Evropě. Tento rok byl ve znamení zahájení přechodu na reaktivní leteckou techniku, konkrétně sovětské letouny MiG-15 (u nás S-102). Tím je dán rámec pro uplatnění K-65 v roli kurýrního letounu u velitelských rojů divizí a pluků. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 22. Text je doplněn tabulkami, množstvím dobových fotografií a bar. bokorysy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako „ČÁP“ Fieseler Fi 156 /C-5 /K-65 v československém vojenském letectvu - 2.díl - Miroslav IrraJedním z výrazných typů, převzatých z výzbroje poražené Luftwaffe, byl víceúčelový letoun Fieseler Fi 156 německé firmy Gerhard Fieseler Werke GmbH se sídlem v Kasselu, jehož výroba byla od r. 1943 zavedena v tehdejší Továrně na letadla Beneš – Mráz v Chocni a jehož výroba pokračovala i po obnovení Československé republiky pod označením K-65 Čáp. Publikace ve dvou dílech popisuje službu v našem letectvu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako ČÁP Fieseler Fi 156 /C-5 /K-65 v československém vojenském letectvu - 1.díl - Miroslav IrraAutotaška - sada 4 ks (alza.cz)
Podobné produkty ako KJUST BMW 3 TOURING 2012-2018 SADA TAŠEK AERO (4KS) (7007046)Autotaška - sada 5 ks (alza.cz)
Podobné produkty ako KJUST SADA TAŠEK AERO 5KS PRO TESLA MODEL 3 2017+ (7050007)Autotaška - sada 7 ks Sada tašek KJUST je dokonale přizpůsobená pro kufr automobilu TESLA MODEL 3 2017+. Obsahuje 7 tašek, které pojmou vše potřebné na vaše cesty. Umožní vám navíc snadný přístup k obsahu i během cesty. Tašky disponují zadní kapsou, která je oddělená od jejich hlavního prostoru. Do ní můžete uložit toaletní taštičku, boty, ručník či použité oblečení. Tašky o objemu 55, 50 a 35 l je možné rovněž využít jako příruční zavazadlo do letadla. Lze je také snadno složit a vybavené jsou zesílenou kapsou vhodnou na uložení notebooku a popruhem umožňujícím jejich nošení přes rameno. Klíčové vlastnosti sady tašek KJUST AERO pro TESLA MODEL 3 2017+ 7 ksSada tašek přizpůsobená pro kufr automobilu TESLA MODEL 3 2017+Obsahuje 7 tašekUmožní snadný přístup k obsahu i během cestyDisponují zadní kapsou oddělenou od hlavního prostoruTašky o objemu 55, 50 a 35 l je možné využít jako příruční zavazadlo do letadlaPři cestování autem jsou fixované a... (alza.cz)
Podobné produkty ako KJUST SADA TAŠEK AERO 7KS PRO TESLA MODEL 3 2017+ (7050006)Autotaška - sada 4 ks (alza.cz)
Podobné produkty ako KJUST BMW 3 TOURING 2005-2013 SADA TAŠEK AERO (4KS) (7007049)Autotaška - sada 5 ks (alza.cz)
Podobné produkty ako KJUST SADA TAŠEK AERO 5KS PRO MAZDA 3 SEDAN 2018+ (7026023)Tento létající aparát je bezesporu možné přiřadit mezi poválečné „unikáty“ provozované čs. vojenským letectvem. Je sice dostatečně známo, že v ČSR létaly po válce dva exempláře tohoto dvourotorového vrtulníku, takže striktně vzato nešlo doslova o unikát, nicméně vojenské letectvo provozovalo do konce roku 1950 jen jediný.Snad každý jen trochu zasvěcený fanda historie vojenského letectví jistě dobře ví, že Fa 223 byl vrtulník vzniklý v době války u německé firmy Focke-Achgelis. Dne 14.10.1923 založili v Brémách pánové Heinrich Focke, Georg Wulf a Werner Neumann společnost Bremer Flugzeugbau AG, krátce po vzniku přejmenovanou na Focke-Wulf Flugzeugbau AG. Ve 30. letech se firma postupně přeorientovala na výhradně vojenský program, z něhož největší proslulosti dosáhl stíhací Fw 190, námořní průzkumný Fw 200 a průzkumný Fw 189. Během války se firma stala jedním z nejvýznamnějších německých leteckých výrobců, v r. 1944 u ní pracovalo na 30 000 osob. Po válce existovala do r. 1964, kdy se sloučila s Weser Flugzeugbau Gmbh do firmy Vereinigte Flugtechnische Werke a po dalších fůzích se zařadila mezi předchůdce nynějšího Airbusu. Publikace se věnuje vývoji Fa 223 a jeho zkouškám v poválečném Československu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Focke-Achgelis Fa 223 - Miroslav Irra