Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou.

Podívejte se také Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr

Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše.

Podívejte se také matematicke petiminutovky 2 dil

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr

S tím jak na podzim 1940 odezněla letecká bitva o Británii, skončila rovněž jedna z nejdůležitějších kapitol v mimořádně bohaté historii Messerschmittu Bf 109E. Na „Emily“, nyní zastoupené především variantou Bf 109E-7, ovšem ve výzbroji Luftwaffe čekala ještě dlouhá kariéra. Na začátku roku 1941 se jejich operační činnost rozšířila ze západní a severní Evropy dále na jih. Ačkoliv Středomoří a severní Afrika představovaly z pohledu německého velení, nyní se již připravujícího k útoku na Stalinův Sovětský svaz, vedlejší operační oblast, Bf 109E zde do střetnutí zasáhly s mimořádnými úspěchy.V této části série si přiblížíme nasazení německých stíhačů do bojů nad Maltou a nad severní Afrikou během Rommelova pokusu o ovládnutí obleženého přístavu Tobrúk na jaře roku 1941. O výsledku vzdušných bojů druhé světové války se ovšem nerozhodovalo pouze v kabinách stíhaček, nýbrž také v továrnách leteckého průmyslu. Proto zde shrneme produkci Messerschmittů Bf 109E během roku 1940 a porovnáme ji s výrobou stíhaček ve Spojeném království.

Podívejte se také kn country zpevnik 2 dil

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr

Němečtí stíhači za sebou měli na sklonku srpna 1940 již několik týdnů trvající ofenzivní kampaň proti Británii, zahrnující Kanalkampf a zejména tzv. „zostřenou leteckou válku proti Anglii“ (verchäferte Luftkrieg gegen England). Tato fáze začala Adlertagem (Dnem orla) 13. 8. a na piloty Jagdwaffe kladla velké nároky, byť vytížení pilotů v jednotlivých dnech významně kolísalo. Jak uvedl Ulrich Steinhilper (během letecké bitvy působil v hodnosti Oblt. u 3./JG 52, do zajetí padl 27. října 1940): „Ačkoliv většina z nás navenek stále nevykazovala žádné velké známky nervozity, koncem srpna byly hádky stále častější, nálada se měnila rychleji... Začalo se projevovat napětí z nepřerušovaného operačního létání.“ Vzdušné bojiště nad britskými ostrovy předkládalo před německé stíhače řadu novinek. Jednu z nich představovala skutečnost, že se protivníkovy vzdušné síly nezhroutily hned po několika koncentrovaných úderech v úvodních dnech bojů. Luftwaffe měla prozatím zkušenosti s krátkodobými intenzivními kampaněmi, prokládanými obdobími pro rekonvalescenci a doplnění výzbroje. Letecká válka nad Británií se však nepříjemně protahovala a dlouho nebyly patrné žádné podstatnější výsledky. Intenzivní nasazení doléhalo také na piloty Fighter Command, které v tomto období posiloval stále větší počet polských a československých stíhačů. Britové považují za nejobtížnější, doslova kritické období letecké bitvy právě konec srpna a začátek září. Vzdušné boje těchto dnů spadaly podle britského členění do třetí etapy Battle of Britain (vypukla 24. srpna a trvala do 6. září).

Objev podobné jako AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr

Když 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B.

Objev podobné jako AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21

Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr

Kniha navazuje na již vydaný 1.díl. Pokračuje obdobím tzv. Bleskové války proti Francii 1940 a účastí čs. pilotů, dále popisuje službu ve Finsku, Vichystické Francii, Výrobu ve Švýcarsku a službu v letectvech některých satelitů Německa a u Luftwaffe. Text česky/anglicky.

Objev podobné jako Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr

cena 473.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr

Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr

Ještě v průběhu roku 1943 představovaly Spitfiry Mk.IX hlavní stíhací typ, určený u Fighter Command k vybojování vzdušné převahy. Po vytvoření 2nd TAF a se zavedením výkonnějších Spitfirů Mk.XIV a Tempestů Mk.V se role letadel tohoto provedení na jaře roku 1944 změnila. Nyní si „devítky“ přibraly do palety úkolů také stíhací bombardovací akce. Svou účinnost v této funkci ověřovaly během kampaně proti „Noballs“ (odpalovacím základnám německých odvetných zbraní). Nadále představovaly kvalitní typ, ale zejména v rychlosti již v porovnání s absolutní stíhačkovou špičkou lehce zaostávaly. Stále se ovšem těšily díky velmi dobrému sladění výkonů s letovými vlastnostmi velké přízni svých pilotů. A to i těch československých, neboť v lednu a únoru 1944 se 310., 312. a 313. squadrona konečně rozloučily s nevyhovujícími Spitfiry Mk.V a přešly na Mk.IX.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr

Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Třetí, závěrečný díl se zaměřuje převážně na službu v zahraničí a u našich jednotek ve Velké Británii do roku 1944. Publikace navazuje na 1. a 2. díl, který vyšel v AERU č. 21 a 23.

Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr

Mezi nejdůležitější letadla, za jejichž řízení usedali během těžkých let druhé světové války českoslovenští piloti, patří bezesporu Spitfire Mk.V. Verze vznikla jako nouzové řešení potřeby britského velitelství stíhacího letectva po výkonnějších strojích, než jaké představovaly dosavadní Spitfiry Mk.I a Mk.II. Osvědčila se a posléze byla vyráběna ve větším množství než jiné varianty Spitfiru. Sériovou produkcí i konverzemi strojů starších variant vzniklo přes 6600 exemplářů. Díky tomu původně „přechodová“ Mk.V zaujala na britských ostrovech na dosti dlouhou dobu pozici základní složky výzbroje Fighter Command.

Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr

cena 101.0 Kč
Detail

AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr

AERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy.

Objev podobné jako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr

"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A

Objev podobné jako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 105 Curtiss F11C-2/BFC-2 Goshawk a Curtiss Hawk II (Evropa, Jižní Amerika) - Miroslav Šnajdr

V druhé polovině dvacátých a v první polovině třicátých let dvacátého století si americká firma Curtiss udělala jméno stíhacími dvouplošníky, prodávanými pod obchodním označením Hawk (Jestřáb). Jednotlivé verze úspěšně sloužily jak u amerického armádního letectva USAAC, tak u námořního letectva US Navy i u řady zahraničních uživatelů. Tyto letouny (zde je na místě uvést, že označení Hawk v žádné podobě nebylo americkým námořním letectvem oficiálně užíváno) se staly velmi populárními nejen v ozbrojených silách, ale protože „dobře vypadaly“, také mezi širokou veřejností a rovněž v zahraničí. Staly se ve své době dokonce jakýmsi synonymem pro americký stíhací dvouplošný letoun. Firma je postupně produkovala v řadě verzí, které sice dostávaly stále silnější motory, postupně se na nich objevovala některá konstrukční i aerodynamická zdokonalení, ale základní konstrukce zůstávala shodná. Tato publikace je věnována palubním stíhačkám schopným střemhlavého bombardování F11C-2 (od 21. března 1934 značeným BFC-2) a jejich exportním protějškům Hawk II, které se rozšířily u mnoha letectev v Jižní Americe, v Asii i v Evropě.

Objev podobné jako AERO 105 Curtiss F11C-2/BFC-2 Goshawk a Curtiss Hawk II (Evropa, Jižní Amerika) - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 78 MiG-21U/US/UM 2.díl - Miroslav Irra

S nástupem moderní techniky, která kladla na pilota čím dál tím větší nároky, narůstal problém zajištění letounů, které by se co nejvíce přibližovaly svými vlastnostmi bojovému stroji, na který měli cvičení piloti přejít. Nejlogičtějším řešením byla dvoumístná cvičná verze bojového stroje. V případě verzí stíhacích MiG-21 to byly v našem letectvu MiGy-21U/US/UM. Publikace popisuje ve dvou dílech jejich službu.

Objev podobné jako AERO 78 MiG-21U/US/UM 2.díl - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 111 První, stíhací, Zvolenský 1951-1961, 2. díl - Miroslav Irra

Období let 1951 – 1961 bylo pro pokračování historie Zvolenského leteckého pluku zvoleno záměrně. Je totiž významné přechodem na proudovou leteckou techniku a zároveň tím, že pluk byl od roku 1952 do roku 1961 součástí 1. lsd/sld. Rok 1951 přinesl převratné změny. Probíhaly přípravy na hromadné přezbrojení letectva proudovou technikou. K tomuto úkolu byla určena celá 3. ld, u jejíchž pluků proběhl pečlivý kádrový výběr pilotů pro přeškolení. Samozřejmým předpokladem, kromě pilotních schopností, byla naprostá oddanost KSČ, lidově demokratickému zřízení a SSSR. Od února 1951 působilo na letišti Mladá „Výcvikové středisko určené k přeškolování na proudová letadla“, reorganizované dnem 1.6.1951 na „Proudové výcvikové středisko letectva“. Právě zde se mělo rodit československé proudové letectvo. 1. lp se ještě zúčastnil květnové vojenské přehlídky v Praze dne 6.5.1951 k výročí osvobození Československa Rudou armádou. Letecká část byla pojata vskutku velkolepě za účasti více než 200 letounů, které měly defilovat nad letenskou plání současně s pochodujícími útvary pěchoty a dalších pozemních zbraní. V den přehlídky právě v čase zahájení vzletu jednotlivých skupin se však přes Prahu hnala silná přeháňka se sněhem a nízkou oblačností. Formace sice vzlétly, ale v nepříznivých podmínkách se věci odvíjely jinak než bylo plánováno. Při tehdejším stavu radiotechnického zabezpečení řízení letového provozu bylo zázrakem, že za daných povětrnostních podmínek přehlídka neskončila ještě hůře. Po přehlídce se vybraný personál pluku spolu s 5. a 8. lp přemístil během května - června 1951 z dosavadních posádek do Mladé, kde bylo pak zahájeno teoretické a poté i praktické přeškolení na sovětské proudové letouny MiG-15, v čs. letectvu značené S-102. Dosavadní výzbroj, letouny S-199 a zbývající personál byl přesunut na plzeňské letiště Bory, s určením pro nově založený 18. lp. Jako první zahájil přeškolení již v květnu 1951 8. lp, personál vybraný pro 5. lp jej následoval během června, poté zahájil nově postavený 11. lp a 23.7.1951 zahájil přeškolení 1. lp. Proudová éra začala.

Objev podobné jako AERO 111 První, stíhací, Zvolenský 1951-1961, 2. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr

Pátá a závěrečná část série věnované známé americké stíhačce Airacobra. Uzavírá historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců.

Objev podobné jako AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

AERO 97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

Publikace navazuje na AERO č.94 MiG-15bis v čs. Vojenském letectvu 1. díl. Popis verze MiG-15bis, detailní soupis všech MiG-15bis dovezených ze SSSR a vyrobených v ČSR. Popis dalších verzí MiG-15bis – MiG-15bisT, MiG-15bisR a MiG-15bisSB. V závěru publikace přílohy, Výroba MiG-15bis celkem, Osnova bojové přípravy pilotů MiG-15bis, Letouny MiG-15bis čs. Letectva zachované po vyřazení ze služby, Konec bisů 4. Letky 1.slp, Záchrana bisu č.3669, Záchrana bisu č.3841

Objev podobné jako AERO 97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr

Druhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937.

Objev podobné jako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr

cena 231.0 Kč
Detail

AERO 86 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

Další sešit edice Aero přináší pokračování historie nasazení klasické patnáctky v čs. letectvu. Přes velkou reorganizaci čs. letectva v r. 1958 a její materiální a personální důsledky se dostáváme do 60. let, poznamenaným postupným útlumem provozu zejména původních patnáctek a nástupem nových nadzvukových typů letecké techniky. V té době ještě slouží stíhací bombardovací verze MiG-15SB, vzniklá přestavbou původně čistě stíhacích letounů, a v malém počtu MiG-15T pro vlek terčů. V další pasáži se čtenář seznámí s experimentem, který měl zajistit dostatečnou zálohu pilotů pro případ válečného konfliktu. Dělo se tak formou výcviku pilotů se základním výcvikem ve Svazarmu, kteří po přeškolení na MiG-15 a dalším výcviku u bojových útvarů měli po odchodu do zálohy zůstat v pozici záložních pilotů, povolávaným na pravidelný udržovací výcvik u útvarů. Praxe však prokázala nereálnost tohoto záměru, zejména s ohledem na jejich postavení mezi piloty – vojáky z povolání a omezenou možnost jejich dalšího profesního růstu. Také v souvislosti se zaváděním stále složitější a náročnější techniky by bylo udržení požadovaného stupně jejich vycvičenosti velmi problematické. Nakonec je představen MiG-15 z technického pohledu, jeho výzbroj a tehdejší způsob střeleckého výcviku pilotů, není opomenut soupis všech letounů dodaných ze SSSR a z naší licenční výroby. Pozornost je věnována také čs. úpravám základního typu na MiG-15SB a T, včetně soupisu takto upravených letounů, popisu vývoje raketové výzbroje pro MiG-15SB a jejích takticko-technických charakteristik.

Objev podobné jako AERO 86 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

AERO 90 P-39 Airacobra, Bell XP-39E, P-39Q, RP-39Q-22, 4. část - Miroslav Šnajdr

Čtvrtá část série věnované známé americké stíhačce Airacobra přibližuje varianty XP-39E, P-39Q RP-39Q-22. Popisuje historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců.

Objev podobné jako AERO 90 P-39 Airacobra, Bell XP-39E, P-39Q, RP-39Q-22, 4. část - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 (9580208372532)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? V tom případě vás jistě nadchne realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je krásný koníček, který si žádá spoustu času a trpělivosti, ale ten výsledek pak bude stát za to! Vojenský model letadla obsahuje kvalitně zpracované díly, které k sobě dokonale padnou. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Nabízený produkt je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Délka po jeho kompletním složení bude činit 12,7 cm. Balení disponuje i bateriemi. Zásadní vlastnosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 Vojenský model letadla...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 (9580208372532)

cena 419.0 Kč
Detail

Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf

Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf z kategorie Letadla, od značky Revell, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.

Objev podobné jako Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf

cena 269.0 Kč
Detail

ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1

ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1 z kategorie Letadla, od značky Revell, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.

Objev podobné jako ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1

cena 579.0 Kč
Detail

Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr

Dějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako „druhé“ námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake.Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí.

Objev podobné jako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

Ohnivý most - Miroslav Šnajdr

Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války.

Objev podobné jako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr

cena 241.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5, Finsko, 1943, 1/72 (9580208372549)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi se vy nebo vaše děti ve svých aktivitách přibližujete reálnému světu a baví vás modelařina? V tom případě by se vám mohlo zalíbit realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Skládání je opravdu mravenčí práce a zkouška trpělivosti, výsledek však vždy stojí za to. Vojenský model letadla obsahuje kvalitně zpracované díly, které k sobě perfektně doléhají. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Nabízený produkt je ideální pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Jeho délka po kompletním sestavení činí 12,7 cm. Zboží je dodáváno s bateriemi. Zásadní přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5,...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5, Finsko, 1943, 1/72 (9580208372549)

cena 419.0 Kč
Detail

Boje na finském nebi 2 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

Od 30. listopadu 1939 do 13. března 1940 zuřily na severovýchodě Evropy boje mezi Finskem a Stalinovým SSSR. Do historických análů vstoupily pod označením zimní válka. Finská republika, stát rozkládající se na 383 000 km2 a mající pouhých 3,8 milionů obyvatel, v ní čelila drtivé přesile sovětských invazních sil. Rudá armáda zahájila útok bez vyhlášení války a prováděla ofenzivní operace po celé délce 1600 kilometrů dlouhé společné hranice, začínající na pobřeží Finského zálivu a končící u Barentsova moře na dálném severu, hluboko za polárním kruhem. Krvavé střetnutí nakonec trvalo plných 105 dnů. Finové dokázali po dlouhé týdny zadržovat nápor mnohonásobně silnějšího nepřítele. Sovětský diktátor J. V. Stalin byl posléze nucen souhlasit se svého druhu kompromisním mírem, vzdáleným od původních válečných záměrů vymazat Finsko z mapy a učinit z něj součást Sovětského svazu.Zimní válka se neodehrávala pouze na zemi, ale také ve vzduchu. Rovněž zde čelili obránci obrovské početní převaze útočníkových vzdušných sil. Finové využívali pestrou směsici leteckých typů, z nichž některé tvořily původní výzbroj Suomen Ilmavoimat a jiné dorazily ze zahraničí až po vypuknutí nepřátelství (či po jeho skončení). Do první skupiny náležely ze stíhaček jednoplošné Fokkery D.XXI a velmi zastaralé dvouplošníky Bristol Bulldog IVA. V druhé skupině letadel byly stíhací stroje zastoupeny řadou konstrukcí rozdílné bojové hodnoty. V prvním dílu této práce jsme si z nich představili letouny Brewster Model 239, Fiat G.50, Gloster Gauntlet a Hawker Hurricane Mk.I. V druhé části si přiblížíme typy Gloster Gladiator (i jeho švédské provedení J 8A), Bristol Bulldog (J 7), Svenska J 6, Morane-Saulnier MS.406 a Caudron-Renault C.714. První ze zahraničních stíhaček se ve Finsku objevily již v prosinci 1939, poslední dorazily až na jaře 1940, v době, kdy již bylo dobojováno. Největší přínos pro bojeschopnost Suomen Ilmavoimat představovaly Gladiatory (včetně švédských J8A) a Morane-Saulniery MS.406. Naopak letadla J 6 a J 7 posloužila pouze při výcviku. Stroje C.714 pak dorazily příliš pozdě na to, aby je Finové mohli během zimní války využít.

Objev podobné jako Boje na finském nebi 2 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

cena 670.0 Kč
Detail

PZL P.11 - Miroslav Šnajdr

Polský stíhací letoun PZL P.11 patřil v době svého vzniku mezi nejprogresívnější konstrukce ve své kategorii. V září 1939, v době napadení Polska byl však již zastaralý. Přesto díky své odolnosti a vynikající obratnosti byl pro Luftwaffe velice tvrdým protivníkem a dosáhl mnoho vzdušných vítězství. Publikace popisuje vznik a vývoj od sériového PZL P.7 až po P.11c včetně bojového nasazení v Polsku a Rumunsku.

Objev podobné jako PZL P.11 - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr

Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití.

Objev podobné jako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr

1883. Agrigento, Sicily. A city of spires and now broken hopes and bodies…With the orsine destroyed, Cairndale lies in ruins, and Marlowe has vanished. His only chance of rescue lies in a fabled second orsine – long-hidden, thought lost - which might not even exist.But when a body is discovered in the shadow of Cairndale, Charlie and the Talents realize there is even more at stake than they''d feared. For a new drughr has arisen, ferocious, horned, seemingly able to move in their world at will – and it is not alone. A malevolent figure, known only as the Abbess, desires the dust for her own ends. And deep in the world of the dead, a terrible evil stirs - an evil which the corrupted dust just might hold the secret to reviving, or destroying forever.So the dark journey begun in Ordinary Monsters surges forward, from the sinister underworld of the London exiles, to the roar of the streetmarkets in nineteenth-century Alexandria, to the sunlit silences of the Dalmatian coast. Against bone witches, mud glyphics, and a house of twilight that exists in a netherworld all its own, the Talents must work together - if they are to have any hope of staving off the world of the dead, and saving their long-lost friend.A breathtaking sequel to Ordinary Monsters, delving even deeper into the rich worldbuilding and darkly sparkling tale of The Talents.Praise for Ordinary Monsters (Book One of The Talents Trilogy):‘Terrific… A book that creeps up on you, wearing brass knuckles’ Conn Iggulden‘A dazzling mountain of wild invention, Dickensian eccentrics, supernatural horrors and gripping suspense. Be warned… once you step into this penny dreadful to end all penny dreadfuls, you’ll never want to leave’ Joe Hill‘Haunting, tense, earth-shattering’ Tamora Pierce

Objev podobné jako Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr

cena 591.0 Kč
Detail

Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr

Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo.

Objev podobné jako Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 113 První, stíhací, Zvolenský 1962-1970, 3.díl - Miroslav Irra

60. léta byla pro 1. slp významná zejména přechodem na další generací stíhacích letounů konstrukční kanceláře MiG, v tomto případě na typ MiG-21 a jeho verze. Po celé období let 1962-1970 se pluk nacházel v sestavě 3. sPVOS, resp. od r. 1969 3. dPVOS. Na jaře 1968 se jeho příslušníci přihlásili k obrodnému procesu v československé společnosti, který násilně přervala agrese států Varšavské smlouvy v čele se SSSR. Důsledkem toho byly mimo jiné personální čistky, které formou kádrových prověrek proběhly v roce 1970 a na jejich základě pak bylo propuštěno do zálohy min. 60 příslušníků pluku, evidentně většina z politických důvodů. V podmínkách nastávající tzv. „normalizace„ pluk nadále plnil úkoly v bojové přípravě a ochraně vzdušného prostoru.

Objev podobné jako AERO 113 První, stíhací, Zvolenský 1962-1970, 3.díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

AEROmodel 7 - Hawker Hurricane Mk.I, Bf 109E

Obsahuje vystřihovací papírový modely H.Hurricane Mk.I a Messerschmitt Bf 109E v měřítku 1:48 a popis jejich účasti v Bitvě o Británii.Hlavními protagonisty soubojů stíhacích letadel v Bitvě o Británii v roce 1940 byly vedle Spitfiru Mk.I na britské straně, letouny H.Hurricane Mk.I, které svým počtem ve stavu RAF Spitfiry převyšovaly. Jejich hlavním protivníkem byl vynikající Messerschmitt Bf 109E. V publikaci jsou přiblíženy i osudy dvou pilotů na těchto strojích. Náš P/O Emil Fechtner posléze vybojoval během letecké bitvy o Británii 4 jisté, 1 pravděpodobný sestřel a 1 poškození a stíhací eso Luftwaffe Adolf Galland, který se stal se nejúspěšnějším německým stíhacím pilotem v období od 10. července do 31. října 1940 (což je britské vymezení letecké bitvy) a sestřelil 35 letadel. Vystřihovánka nabízí postavení detailního modelu včetně interieru obou pilotů

Objev podobné jako AEROmodel 7 - Hawker Hurricane Mk.I, Bf 109E

cena 108.0 Kč
Detail

Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr

Od dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie.

Objev podobné jako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr

Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce.* Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých

Objev podobné jako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

AEROspeciál č.17 - Protiútok letadlových lodí US Navy, únor 1942 2. část - Miroslav Šnajdr

Publikace přibližuje dramatické kapitoly z nasazení US Navy a zejména amerického palubního letectva v úvodní fázi pacifické války. Úvodní část je věnována úderu TF 17 (17. operačního svazu) vedeného Rear Adm. Frankem J. Fletcherem 1. února 1942 na nejjižnější atoly v Marshallových ostrovech (Jaluit a Mili) a na atol Makin na severu Gilbertových ostrovů. Detailně popisuje dramatické nasazení Dauntlessů, Devastatorů a Wildcatů z letadlové lodě USS Yorktown. Další část práce se zabývá vzdušnou bitvou, která se odehrála u Rabaulu 20. února 1942 mezi americkými palubními letouny bránícími nosič USS Lexington a útočnou formací sedmnácti japonských bombardérů Mitsubishi G4M1 (Betty). Stalo se tak během pokusu amerického operačního svazu Task Force 11 napadnout nedlouho před tím nepřítelem dobytou základnu v Rabaulu. Boj skončil drtivou porážkou Japonci nasazené 4. Kókútai. Jednotka odepsala 15 zcela zničených moderních bombardovacích letounů a 13 kvalitních kompletních osádek. Mezi 88 padlými či nezvěstnými letci na americké straně vynikl osobním vkladem pilot Wildcatu z VF-3, Lt. Edward O´Hare. Bylo mu uznáno sestřelení pěti bombardérů. 21. dubna 1942 obdržel jako první americký stíhací pilot během II. světové války z rukou amerického prezidenta Franklina D. Roosevelta Kongresovou medaili cti.

Objev podobné jako AEROspeciál č.17 - Protiútok letadlových lodí US Navy, únor 1942 2. část - Miroslav Šnajdr

cena 178.0 Kč
Detail

AERO 99 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

Aero č.99 navazuje na AERA č.94 a č.97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. a 2.díl. Publikace popisuje akrobatické skupiny čs. letectva létající na strojích MiG-15bis. Označování letounů podle útvarů. Letecké nehody a soupis ztracených letounů. Vše doplněno množstvím fotografií.

Objev podobné jako AERO 99 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 94 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

Proudový stíhací letoun MiG-15bis sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič navázal na původní MiG-15 v seriové výrobě v SSSR od roku 1949. Pro méně zasvěceného diváka by se oba letouny z vnějšího pohledu mohly zdát identické, ale MiG-15bis vykazoval jednak o něco vyšší výkony díky novému motoru Klimov VK-1, měl lepší výzbroj a další menší konstrukční změny. Čs. vojenské letectvo přecházelo na MiG-15bis, tehdy u nás oficiálně značený S-103, od roku 1953, kdy bylo ze SSSR dodáno 24 letounů a od r. 1954 po ukončení produkce MiGu-15/S-102 přebíralo dodávky letounů domácí licenční výroby. Ta skončila v r. 1958 a dala celkem 620 strojů, z nichž čs. letectvo převzalo 444. Je pozoruhodné, že MiG-15/S-102 měl stanovenu technickou životnost 10 let, takže tyto letouny, pokud nebyly přestavěny na MiG-15SB, zmizely od útvarů do r. 1964. MiG-15SB měl technickou životnost po úpravě prodlouženu na 13 let, takže do roku 1967 byl ze služby vyřazen i on. MiG-15bis, přestože po stránce draku se nijak výrazně nelišil od MiGu-15, vydržel ve službě až do jara 1983. Šlo o stroje z posledních licenčních serií roku 1958, takže sloužily necelých 25 let. Tato publikace navazuje na historii výroby a služby v čs. letectvu předchozí verze letounu MiG-15 popsané v předchozích publikacích serie Aero.

Objev podobné jako AERO 94 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

3D puzzle - 21 dílků v balení, téma letadla, materiál kov, vhodné od 14 let Skládání puzzle je příjemnou rodinnou činností, při které dochází k rozvoji logického myšlení. Sice spatřilo světlo světa již dávno, ale stále se jedná o nadčasovou aktivitu. Balení obsahuje celkem 21 dílků, jejichž skládání zvládnou i méně trpěliví jedinci. Spadá mezi takzvané 3D puzzle, které bude vyobrazovat objekt v prostoru. K výrobě 3D puzzle slouží kov. Zásadní přednosti produktu Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 Puzzle pomáhá rozvíjet jemnou motoriku, koncentraci i předvídavost 3D puzzle Metal Earth je svým motivem ideální pro děti od 14 let V balení je celkem 21 dílků Jedná se o 3D puzzle Jeho výrobním materiálem je kov

Objev podobné jako Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

cena 235.0 Kč
Detail

P-39 Airacobra, Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, 2. část - Miroslav Šnajdr

Další ze série publikací věnovaných známému americkému stíhacímu typu Bell P-39 Airacobra. Letoun se vyznačoval neobvyklou koncepcí: hmotnost v přídi situované silné výzbroje konstruktéři kompenzovali pomocí zástavby pohonné jednotky za pilotní kabinu. Zvolené řešení mělo díky umístění motoru u těžiště letounu zajistit velkou obratnost a pohyblivost. Slabé výškové výkony však zapříčinily, že se P-39 za druhé světové války na většině válčišť (s čestnou výjimkou východní fronty) příliš vysokého hodnocení nedočkal. Druhá část je věnována variantám Airacobra Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, u kterých s typem obvykle spojovaný 37mm trupový kanon nahradila lehčí zbraň ráže 20 mm. Zahrnuty jsou počáteční zkušenosti s letounem u britského Královského letectva, a to včetně krátké operační služby u 601. squadrony RAF. Právě u této jednotky s Airacobrami Mk.I létali rovněž českoslovenští piloti. Čtenář se také detailněji seznámí s úvodním bojovým vystoupením Airacober v barvách amerického armádního letectva na pacifickém ostrově Nová Guinea. Právě zde Belly P-400 (stejně jako P-39D a P-39F, které byly po technické stránce představeny v první části série) změřily síly s vynikajícím japonským námořním stíhacím letounem Mitsubishi A6M2 (Zero).

Objev podobné jako P-39 Airacobra, Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, 2. část - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

Mezi doslova legendární letouny španělské občanské války se zařadila sovětská jednoplošná stíhačka Polikarpov I-16. Obecně známou se stala pod hanlivým označením, které jí přisoudili španělští nacionalisté právě během tohoto krvavého konfliktu: Rata (krysa). V letech 1935 a 1936 mohla směle aspirovat na pozici nejmodernějšího sériově vyráběného stíhacího typu světa. Až do zastavení produkce v roce 1942 bylo vyrobeno úctyhodných 10 292 exemplářů všech verzí, včetně cvičných UTI-2 a UTI-4. Zde se budeme věnovat stíhacím variantám sloužících od listopadu 1936 až do března 1939 na Iberském poloostrově v barvách španělského republikánského letectva. Sověti dodali do Španělska během konfliktu celkem 276 Polikarpovů I-16.

Objev podobné jako Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

AERO 41 MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

Publikace navazuje na AERO č.38 a č.39 MiG-21F-13 1. a 2.díl. První verzí tohoto letounu, která byla zavedena do služby v československém letectvu, byla právě verze MiG-21F-13, jejiž nástup byl významným mezníkem v historii našeho letectva, neboť právě tento letoun umožnil našim pilotům překonat bariéru dvojnásobné rychlosti zvuku. Publikace se věnuje výzbroji našich MiGů a dokumentuje vyrobené licenční stroje.

Objev podobné jako AERO 41 MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr

Letecká válka ve Středomoří 9. a 10. ledna 1941. Stuky útočí na nejmodernější letadlovou loď britského Královského námořnictva HMS Illustrious. Detailní popis tohoto střetu doplňuje informace o použitých letounech bojujících stran.

Objev podobné jako AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

Kniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 52 jsou barevné kresby letadel.

Objev podobné jako Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

cena 1342.0 Kč
Detail

AEROspeciál 12 - Stíhačky Curtiss P-40E pro Jávu a potopení USS Langley 2. část - Miroslav Šnajdr

Druhý, závěrečný díl publikace věnované americkým snahám posílit obranu japonským postupem na začátku roku 1942 ohrožené Nizozemské východní Indie pomocí dodávek stíhaček Curtiss P-40E popisuje tragické finále námořní operace. V jejím průběhu se na Jávu nebezpečnými vodami Indického oceánu pokoušela prorazit dvě americká plavidla, starý tendr (původně první letadlová loď US Navy) USS Langley a moderní transportní loď SS Sea Witch. Dopravovala úhrnem 59 stíhaček Curtiss P-40E a 33 amerických pilotů. Zatímco Langley skončil po útoku bombardérů císařského námořního letectva na mořském dně i s 32 přepravovanými stíhačkami, Sea Witch sice dokázala svůj drahocenný náklad v podobě 27 P-40E dopravit do jávského přístavu, avšak příliš pozdě na to, aby letouny před nizozemskou kapitulací vůbec zasáhly do bojů. Zvlášť tragický byl rovněž osud 33 amerických stíhacích pilotů doprovázejících stíhačky na tendru Langley. Všichni sice přežili potopení lodi, ale všichni až na dva poté zahynuli při následném potopení torpédoborce USS Edsall 1. března 1942, či v japonském zajetí. Publikace přibližuje osudy stíhacích pilotů amerického armádního letectva i námořníků z lodí US Navy během dramatických únorových dnů roku 1942. Popisuje úspěšné akce císařského námořnictva i námořního letectva a marnou snahu spojeneckých ozbrojených sil zvrátit nepříznivý vývoj válečné situace. Pozornost věnuje rovněž situaci spojeneckého letectva na Jávě během poslední dnů před nizozemskou kapitulací. Seznamuje čtenáře s méně známou kapitolou druhé světové války.

Objev podobné jako AEROspeciál 12 - Stíhačky Curtiss P-40E pro Jávu a potopení USS Langley 2. část - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 88 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

Další sešit edice Aero přináší závěrečnou pasáž historie nasazení klasické patnáctky v čs. letectvu. Čtenář se zde seznámí s akrobatickými skupinami čs. letectva na letounech S-102/MiG-15, zásadami pro provedení a umístění výsostných znaků a označování útvarové příslušnosti letounů v letech 1951 – 1957. Uveden je také přehled leteckých nehod po jednotlivých modifikacích – MiG-15, MiG-15SB a MiG-15T. Přílohy zahrnují osnovy letecké přípravy pro přeškolení v PVSL a u 7. lšp, seznamy pilotů S-102/MiG-15, kteří prošli výcvikem v PVSL, u 7. a 2. lšp, a personálu 22. sld přeškoleného v r. 1954. Rovněž jsou představeny seznamy pilotů MiG-15 a MiG-15SB stíhacích bombardovacích pluků v r. 1962, soupis letounů S-102 u 15. leteckého stíhacího sboru v březnu 1954, zjištěná označení útvarové příslušnosti konkrétních letounů dle výrobních čísel, a konečně seznam letounů dochovaných k různým účelům po vyřazení ze služby.

Objev podobné jako AERO 88 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

AERO 83 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

Proudový stíhací letoun MiG-15 sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič je v oblasti vojenského letectví nepochybně legendou, která po léta psala historii letectví nejen našeho, ale i světového. Ačkoli konstruován pro třetí světovou válku, v níž měl slavně zvítězit režim, který jej zrodil, byl bohudík pro nás středoevropany nasazen jen v mnoha lokálních konfliktech, z nichž prvním a publicisticky nejznámějším byla válka v Koreji. Zde byl poprvé nasazen ve vzdušných bojích, a pokud byl pilotován zkušenými sovětskými piloty, byl přinejmenším rovnocenným soupeřem tehdy nejmodernějších amerických stíhaček F-86 „Sabre“. Celkem 17 564 strojů tohoto typu vyrobených v několika základních verzích a mnoha variantách v SSSR (13 383 ks), Československu (3 354 ks) a Polsku (727 ks), kromě výroby v Číně, jejíž počty nejsou známy, sloužilo v mnoha letectvech zemí východního bloku i rozvojových zemí po celém světě. Bylo o něm napsáno mnoho. I historie jeho licenční výroby u nás je vcelku známa. Nejméně známou kapitolou jeho historie u nás tak po léta zůstala jeho služba u čs. leteckých útvarů Od doby dodání prvního MiGu-15 k nám do jeho posledního letu uplynulo totiž téměř 32 let a počet nasazených letounů za celé období činil přes 1200! Déle vydržel ve službě jen typ MiG-21, ovšem celkový počet nasazených letounů tohoto typu byl podstatně nižší. Třídilná publikace „Patnáctka“ Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu poprvé vyšla v našem nakladatelství v roce 2006. Nyní se doplněná a aktualizovaná vrací v edici AERO.

Objev podobné jako AERO 83 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

cena 162.0 Kč
Detail

Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr

Mezi nejúspěšnější stíhací dvouplošníky 30. let minulého století náleží Fiat CR.32 Freccia (šipka), ve značném množství vyráběný pro italské letectvo i na export. Typ se proslavil zejména svou účastí na bojích občanské války ve Španělsku, zasáhl nicméně také do řady střetnutí druhé světové války. Létal nad čtyřmi kontinenty: nad Evropou, Asií, Afrikou a Amerikou. Fiat CR.32 sehrál svým způsobem důležitou roli také v příběhu československého letectví. První oběti z řad našich letců v rozbíhajícím se boji proti nacismu a fašismu způsobily v druhé polovině 30. let právě Fiaty CR.32. 31. května 1937 Italy ovládané Freccie sestřelily u středomořské Mallorcy bombardér Potez 540 španělského republikánského letectva, v jehož pracovních prostorech padli českoslovenští dobrovolníci, bojující dle tehdejší levicové dikce „u Madridu za Prahu“, Josef Soušek a Zdeněk Talaš. Z osádky přežil pouze zraněný a zajatý pilot Jan Ferák. V napjatých dnech územního ořezávání tehdejšího Československa v důsledku mnichovské dohody sestřelil 25. října 1938 maďarský Fiat CR.32 nad Maďary požadovaným územím jižního Slovenska pozorovací Letov Š 328 letky 10, přičemž padl pozorovatel sv. asp. Jaromír Šotola. Pilot des. Ján Kello vyvázl popálen.

Objev podobné jako Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr

Druhá světová válka v Evropě vypukla 1. září 1939 útokem Hitlerova nacistického Německa na sousední Polsko. Německá armáda, ze vzduchu efektivně podporovaná Luftwaffe, předvedla v následujících dnech první ukázku své bleskové války (Blitzkriegu). Třetího září do zápasu formálně vstoupila Velká Británie a Francie. Obě západoevropské demokracie sice Německu vyhlásily válku, pro záchranu svého východního spojence však jejich ozbrojené síly nepodnikly prakticky nic. Na holičkách ponechaná polská armáda krvácela a ustupovala na východ. Velení doufalo, že se jí na východním břehu Visly podaří zaujmout pevnou obranu, v které se udrží až do toužebně očekávané ofenzivy francouzsko-britských vojsk na západní frontě. Pak však pro Poláky doslova udeřil blesk. Sedmnáctého září se do útoku na Polsko přidal rovněž Sovětský svaz a z představ o možné obraně východně od Visly učinil pouhý cár papíru. Otřesený polský velvyslanec W. Grzybowski byl v Moskvě brzo ráno toho dne povolán na Lidový komisariát zahraničních věcí a zde náměstkem lidového komisaře Potěmkinem informován, že polský stát fakticky přestal existovat, čímž skončila platnost smluv mezi Polskem a SSSR a Rudá armáda vstoupila do východního Polska, „aby chránila bratrské běloruské a ukrajinské obyvatelstvo“. Ač je někdy tažení Rudé armády proti Polsku bagatelizováno, ve skutečnosti se jednalo o mimořádně rozsáhlou vojenskou operaci, která významně změnila situaci na východě Evropy, překreslila státní hranice a zásadním způsobem posunula Stalinovo impérium na západ. Po více než půlstoletí následné existence Sovětského svazu byl fakt agrese proti hroutícímu se Polsku skryt pod pláštíkem utajování a lží. A ještě dnes je významná část Rusů přesvědčena o oprávněnosti tohoto kroku a i v současných publikacích je napadení eufemisticky nazýváno „osvoboditelský pochod“.

Objev podobné jako AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr

cena 154.0 Kč
Detail

Podívejte se také