Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
AERO č.112 - McDonnell Douglas/Boeing F-15 Eagle - Jakub Fojtík
F-15 Eagle je bezesporu ikonickým americkým strojem, který by mohl být archetypem moderního víceúčelového letounu. Pokud by dnes tvůrci letounu měli pro tento stroj vybrat jméno, pravděpodobně by zvolili slovo neporažený. Jde totiž o jediný bojově široce nasazený typ ve výzbroji US Air Force, který nikdy nebyl ve vzdušných soubojích sestřelen nepřátelským letounem. Stroje F-15 všech uživatelů si drží skóre nejméně 104 sestřelených nepřátelských letounů (pokud budeme uvažovat o vítězstvích deklarovaných izraelskými prameny) vůči nulovým vlastním ztrátám. To je více, nežli dokázaly F-16 či legendární F-14 a údaj svědčí o výkonech typu, které v mnoha ohledech nedokázal překonat žádný jiný letoun na světě. Pro porovnání se nabízí, že ruská rodina Su-27/30/35 nedosáhla ani po současném zapojení do intenzivního konfliktu na Ukrajině více než pětiny vítězství F-15. I ostatní ztráty F-15 způsobené zásahy pozemními protiletadlovými prostředky, technickými příčinami či pilotní chybou patří mezi nejnižší v dané třídě a dosahují se 125 odepsanými letouny statisticky jeden zničený F-15 na více než 100 000 letových hodin. To je pro srovnání desetina oproti předchůdci v podobě typu F-4. Není proto překvapivé, že se F-15 stal a dodnes po právu je páteří US Air Force a americké letectvo na něj dále bude spoléhat i po příchodu strojů páté generace, stejně jako jde o klíčový typ pro zahraniční uživatele. F-15 byl totiž prvním letounem, který byl navržen specificky pro splnění požadavků bojových pilotů. Ti se podíleli na vývoji a i koncepční zadání letounu bylo stvořeno na základě detailních teoretických rozborů nasazení bojových letounů. Extrémně detailní a propracované zadání zohledňující taktické poznatky z vzdušných soubojů z Vietnamu se projevilo v úrovni navrženého palubního vybavení i aerodynamickém konceptu. F-15 byly od počátku vybaveny velmi pokročilými systémy, a i když po úvodních verzích F-15A/B vznikla druhá generace F-15C/D, útočné F-15E a nejnovější generace F-15EX, ty se liší jen palubním vybavením, které logicky podléhá zastarávání. Během padesáti let se tvary F-15 prakticky nezměnily, protože k tomu nebyl důvod. Jde o další důkaz enormní nadčasovosti letounu, které soupeřící typy ani zdaleka nedosáhly. Ostatně, tvary a aerodynamický koncept letounu F-15 jsou důsledkem zřejmě nejnáročnějšího a nejdetailnějšího vývoje vůbec, kdy byl letoun od počátku navrhován s ověřováním konceptu křídla s pevnou i měnitelnou geometrií a s rozdílným uložením motorů s tím, že paralelně byly výsledky ověřovány vůči jednomotorovému uspořádání. Ohromné investice do vývoje a ospravedlnění zvoleného designu se jednoznačně vyplatily. Stávající generaci F-15 čeká pravděpodobně výroba po dobu další dekády a tento legendární stroj se proto dost možná dočká sta let ve službě od vzletu prototypu. Na druhou stranu F-15 ukázal i jednu ohromnou slabinu, a to cenu. Jestli v době vzniku F-15 u letectva existoval prostor pro lehčí typ, jímž se později stal F-16, nyní to již neplatí. Zatímco F-16 má nástupce v podobě široce rozšířeného letounu F-35, „neviditelné“ F-22 se plnohodnotným nástupcem F-15 nestaly, a to zejména z ekonomických důvodů. Letouny kategorie F-15 jsou nadále vyhrazeny jen těm nejbohatším letectvům světa a v dnešní době v početnosti ustupují víceúčelovým levnějším typům, třebaže tyto představují kompromis co do schopností a v oblasti vzdušné nadvlády na F-15 v mnoha ohledech i přes svůj stealth charakter nedosahují.
Podívejte se také douglas kalendar
AERO 96 Lockheed Martin F-35 Lightning II - Jakub Fojtík
Publikace podrobně popisuje vývoj, zkoušky a zavádění všech verzí F-35 do vzdušných sil USA, jejich službu v letectvech spojenců včetně nových čekatelů na jeho zařazení do výzbroje, kde patří i naše republika, která plánuje zakoupit 24 strojů.Víceúčelový letoun Lockheed Martin F-35 představuje nový standard pro USA a mnohé spojenecké země. Navazuje na veleúspěšné F-16 Fighting Falcon, které díky kontinuálním flotilovým modernizacím vydržely ve službě více než čtyřicet let. A právě toto dlouhé časové rozpětí poskytlo konstruktérům nového letounu čas na to, aby jej dokončili v podobě, která se schopnostmi předchozí generaci značně vzdaluje. O F-35 se proto mnohdy hovoří jako o prvním plnohodnotném letounu páté generace, který je navržen pro síťové plně digitální bojiště. Senzorové schopnosti letounu nemají srovnání s žádným jiným typem na světě a překonávají dokonce i prvoliniové F-22 Raptor. Letoun je navíc navržen pro široké sdílení informací mezi jednotlivými stroji i uživateli zároveň a poprvé přichází se skutečně garantovanou kompatibilitou mezi jednotlivými státy. Oproti předchozí generaci se změnil i přístup výrobce, který již nechce umožňovat jednotlivým uživatelům provádět samostatné modernizace stroje, ačkoliv je jejich průmysl zapojen do výroby. Naopak vše má být centralizované, aby byla i do budoucna zachována široká míra kompatibility. F-35 je rovněž letounem, který přináší i novou úroveň variability, neboť je vyráběn ve verzi pro klasické použití z pozemních základen, či ve variantě pro kolmé přistání nebo provoz z krátkých palub letadlových lodí. Na druhou stranu byly F-35 od počátku terčem ohromné kritiky, ať již v období porovnávání prototypů X-32 a X-35, v době zkoušek prvních předsériových F-35 nebo během zavádění strojů do řadové služby. Jedněmi z nejčastějších výtek je vysoká cena, omezená manévrovatelnost a vysoké nároky na údržbu. Jenže po bližším seznámení s konceptem F-35 nelze než dojít k závěru, že schopnosti letounu jsou tak široké, že jeho nasazení v klasickém manévrovaném boji by bylo důsledkem naprostého nepochopení a nevyužití schopností letounu.
Podívejte se také Ugreen Type-C (USB-C) To 3.5mm Jack (F) + Type-C (F) Adapter Silver (50596)
AERO č.109 - Suchoj Su-30 & Su-35 3.díl - Jakub Fojtík
V předchozích dílech publikace byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27 a dále námořní speciál Su-27K/Su-33 a bitevní Su-34. Posledními členy rodiny jsou letouny verzí Su-30 a Su-35, které jsou ve výrobě dodnes. Ty lze považovat za vůbec nejvýkonnější představitele rodiny vzešlé ze Su-27. Su-30 vznikl na základě modernizačního projektu Su-27M, který již nestihl být dokončen před rozpadem SSSR a potkal jej typický porevoluční chaos. Velmi nadčasové zadání z osmdesátých let ale znamenalo, že na Su-27M byla ověřena řada nových technologií, které se staly základem pro novou verzi Su-30 a které byly dále doplněny možností integrace nových prvků ze Západního světa. Výsledný model Su-30 je proto exportně nejúspěšnějším zástupcem celé rodiny, který slouží ve stovkách kusů v Rusku, Indii, Číně a mnoha dalších zemích Afriky, Asie i Jižní Ameriky. Protože letouny slouží často i k velení a řízení vzdušných operací, jsou všechny Su-30 dvojmístné. Následný Su-35 je pak finálním typem vzešlým z verze Su-27M, který se ale vrací k jednomístnému uspořádání, neboť roli druhého člena posádky měla u tohoto letounu zastat pokročilá plně digitální avionika. Řazen je ve svém posledním standardu ke 4,5 generaci (či generaci 4+), což má jasně ukazovat na odstup od rodiny Su-27. U Su-35 výrobce očekával enormní obchodní úspěch, kdy se tento letoun měl stát náhradou dosluhujících Su-27 první generace, ale i západních typů jako byly letouny F-4 a další. Jenže k tomu nikdy nedošlo a zatím je služba Su-35 omezena na Rusko a Čínu a posledním uživatelem se měl stát Írán. Pro Rusko je, jak se zdá, potenciál Su-27/30/35 prakticky vyčerpán, protože i tradiční zákazníci jako je Čína a Indie mají zájem spíše o následující generaci víceúčelových strojů a mnohé menší státy se od Ruska odklonily po zahájení války na Ukrajině. A pokud tak neučinily, obyčejně jde o chudší země nemající rozpočet na pořízení podobných letounů. Tempo výroby letounů klesá a pokud Rusko pro své vzdušné a kosmické síly znovu neobjedná další letouny, může dokonce dojít poprvé i k přerušení výroby. Rodinu Su-30 a Su-35 čeká ze všech verzí spolu se Su-34 nejdelší služba. A jejím popisem se symbolicky uzavírá osud celé rozvětvené rodiny vzešlé z na svou dobu extrémně nadčasového Su-27.
Podívejte se také F přechod FF 15, 5ks (K16a)
Podívejte se také
- Boeing 747 v ohrožení - DVD (W01194)
- Swix KX75 Extra wet +2°C/+15°C (7045951676525)
- cd jakub dekan srdce
- Jakub a obří broskev
- Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R (8823)
- Firestone Vanhawk Multiseason 225/70 R15 112 S C (20844)
- Boeing 747 RC letadlo se stabilizací (4260631427010)
- Thrustmaster TCA Yoke Pack Boeing Edition (4460210)
- Orava AR-112 (AR-112)
- Nexen Roadian CT8 225/70 R15 C 112/110 T (17275NXC)
- Continental ContiVanContact 200 225/65 R16 C 112/110 R (04515640000)
- Kormoran VanPro B2 225/70 R15 C 112/110 R (9182)
- Nexen Roadian CT8 225/65 R16 C 112/110 S (15076NXC)
- Sailun Commercio VX1 225/65 R16 C 112/110 R (3220000705)
- Kormoran VanPro Winter 225/65 R16 C 112/110 R (179490)
- Nexen WinGuard WT1 225/65 R16 C 112/110 R (14381NXK)
- Continental VanContact Eco 225/70 R15 C 112/110 R (04516370000)
- Jakub Vágner: Austrálie - DVD (N01099)
- Jakub Kohák: Dvojníci - CD (H00094)
- Děkan Jakub: Srdce - CD (9029568020)
AERO č.116 - Jakovlev Jak-36, Jak-38 & Jak-41 - Jakub Fojtík
V období probíhající studené války a přípravy na konflikt s využitím jaderných zbraní začala hrát značnou roli palubní letectva. To americké spadající pod US Navy dokázalo do prakticky jakéhokoliv místa na světě soustředit nemalou bojovou sílu včetně schopnosti provádět útoky jadernými zbraněmi. Dlouhá tradice amerického palubního námořnictva sahající až do dvacátých let minulého století a také extenzivní nasazení v druhé světové válce a ve Vietnamu navíc umožnily vyprecizovat bojové postupy i vyladit výkony používaných strojů. Není proto s podivem, že pro vojenskou strategii SSSR představovaly americké letadlové lodě jednu z hlavních hrozeb. K vyrovnání schopností s Američany neměl sovětský vojenský průmysl dostatek zkušeností a ani ekonomika největšího státu na světě by nedokázala enormně nákladný vývoj početně ekvivalentního palubního letectva včetně nosičů ufinancovat, zvláště když souběžně probíhalo enormně nákladné soupeření v dobývání kosmu či ve vývoji balistických raket nebo přepadových stíhačů. I proto v SSSR začaly nabývat na významu požadavky na letouny s kolmým vzletem a přistáním. Ty by totiž umožnily nasazení na konstrukčně jednodušších a ekonomicky výrazně levnějších lodních nosičích a v případě krizového válečného stavu by je mělo být možné provozovat i z palub kontejnerových a dalších lodí. Proto vznikl projekt experimentálního stroje Jak-36, který posléze umožnil vznik sériového modelu Jak-38. I přes čtvrt století od ukončení jeho provozu Jak-38 stále patří mezi typy, o nichž je známo relativně málo. A to i přes to, že služba tohoto letounu nepostrádala na dramatičnosti. Pro SSSR šlo o jeden z nejsložitějších vývojových úkolů, neboť celá řada technických řešení použitých na letounu byla vyvinuta čistě pro tento typ. Ačkoliv službu Jaků provázelo mnoho mimořádných událostí, získané znalosti pomohly sovětskému průmyslu zvládnout vývoj technologií, které měly být zúročeny v následujícím velmi slibném modelu Jak-41. Kolmo startující letoun Jak-41 představoval nadějnou konstrukci, která by sovětskému námořnímu letectvu v případě zavedení do služby konečně umožnila získat skutečně výkonný stroj převyšující v mnoha ohledech západní konkurenci v podobě typu Harrier. Předchozí palubní stroje Jak-38 totiž nesplnily zadání a představovaly více než omezenou bojovou sílu. Jenže do osudu Jak-41 zasáhl chaos provázející rozpad SSSR a jeden z nejnadějnějších palubních strojů historie skončil svou kariéru, aniž by dosáhl na řadovou službu. SSSR proto nikdy nedokázal srovnat krok s USA a jeho palubní letectvo je dodnes spíše demonstrativní jednotkou nežli skutečnou bojovou silou schopnou likvidovat cíle ve vzduchu, na zemi i na hladině kdekoliv na světě.
Objev podobné jako AERO č.116 - Jakovlev Jak-36, Jak-38 & Jak-41 - Jakub Fojtík
AERO 104 Suchoj Su-27, 1. díl - Jakub Fojtík
Stíhací letoun Su-27 byl v době svého vzniku synonymem technologického vzestupu vojenského leteckého průmyslu SSSR. Zásadní pokrok ve znalostech aerodynamiky, nová generace avioniky i senzorů a navýšení výkonů dané novou generací motorů umožnily sestrojit letoun, který výrazně rozšiřoval letovou obálku stíhacího typu a výrazně překonával své západní soupeře. Jen málo proudových letounů se může pochlubit tím, že jsou po nich či po jejich letcích pojmenovány akrobatické manévry. U Su-27 k tomu ale došlo, protože manévry jako je tzv. Pugačevova kobra byly natolik nové a vzdálené letové obálce konkurenčních typů, že si tuto poctu vysloužily. Schopnosti letounu, pro nějž byly vyvinuty i speciální palubní systémy a řízená výzbroj, překonávaly rané verze prakticky všech západních typů. Jenže i přes svou pokrokovost se u Su-27 projevila i některá negativa včetně exponenciálně rostoucí jednotkové ceny ve srovnání s předchozí generací. Proto byl Su-27 do služby sovětského letectva zařazen v početně omezeném množství neporovnatelném s předchozí generací a pro svou technologickou nadčasovost i vysokou cenu nestihl být do okamžiku rozpadu SSSR exportován. O to bohatší měl ale kariéru po rozpadu SSSR, kdy se stal předmětem zájmu několika desítek zemí, a dokonce došlo k dohodě o jeho licenční výrobě v Číně. Asijská velmoc se posléze rozhodla povedený koncept využít a již bez ruského oprávnění jej dále rozvíjet a zdokonalovat, čímž se z rodiny klonů J-16 stal typ schopný plnit extrémně široké množství rolí. Další letouny se poté dostaly do služby ať již z novovýroby, nebo formou výprodejů z postsovětských zemí. Již od doby zavedení do služby v sovětském letectvu představují Su-27 a jeho následovníci dominantní typ, který po čtyřech desítkách let nahrazují až letouny o generaci mladší. I přes své kvality jsou ale Su-27 výrazně rozšířeny jen v postsovětském prostoru a v Číně, protože oproti akvizičně i provozně mnohem méně náročným MiGům 29 je jejich provoz přeci jen výrazně složitější i dražší. *****Praktické poznatky z posledních bojových akcí jen potvrzují, že pokud protivníkem není stát disponující technikou páté generace, Su-27/30/35 nadále plně postačují ke splnění úkolů na ně kladených. Toto vydání se věnuje vzniku a službě úvodních verzi Su-27, v následujících pak budou popsány i pozdější deriváty.
Objev podobné jako AERO 104 Suchoj Su-27, 1. díl - Jakub Fojtík
AERO 106 Suchoj Su-33 & Su-34, 2. díl - Jakub Fojtík
V předchozím díle publikace ( AERO č.104) byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27, která se posléze stala základem pro široké množství variant a subvariant. Z původního modelu Su-27 vychází přímo palubní letoun T10K (Su-27K), v sériové podobě zvaný Su-33, který je detailně představen v tomto díle. A cestou reverzního inženýrství se klonem původních exportních Su-27SK i jednoho ukořistěného prototypu T-10K stal i čínský palubní letoun J-15, na jehož vývoji se ruský výrobce nikterak nepodílel. Shodnou cestou se technologie a draková skupina z původního modelu Su-27UB staly základem pro čínský letoun J-16, který tento díl uzavírá. V této publikaci jsou rovněž popsány dvoumístné varianty se sedadly vedle sebe. Tou úvodní byl námořní projekt T10KUB-1 vycházející z palubního modelu T10K (Su-27K), od nějž si ostatně první a jediný létající prototyp vypůjčil i podstatnou část drakové skupiny. A i když následný útočný model T10V (v sérii Su-34) konstrukčně představuje zcela nový typ, v mnohém na T10KUB-1 odkazuje. V této publikaci jsou proto rozepsány všechny modely, které konstrukčně vycházejí z původní řady Su-27 a Su-27UB. V závěrečném třetím díle pak budou popsány modernizační projekty, které sice v mnoha případech spoléhají na drak odvozený od Su-27UB, avšak co do výbavy těží z řešení připravovaných či dokonce vyvinutých pro modernizační projekt Su-27M a v mnohém se původní variantě Su-27 vzdalují. Ty nesou označení Su-30 a pomyslným vrcholem je soudobý typ Su-35, který bývá řazen ke generaci 4,5. Již jen z výčtu verzí je zřejmé, jak složité je pochytit genezi modelu T10 ve všech jeho variantách. Jde totiž o jeden z nejúspěšnějších víceúčelových letounů historie, který co do počtu verzí představuje pravděpodobně nejroztříštěnější rodinu na světě. Důvodem je, že na rozdíl od na Západě obvyklých blokových úprav čekaly uživatele Su-27/30/33/34/35 modernizace a verze specificky orientované na jednotlivé zákazníky.
Objev podobné jako AERO 106 Suchoj Su-33 & Su-34, 2. díl - Jakub Fojtík
Bitevní vrtulníky - Jakub Fojtík
Bitevní vrtulníky jsou jedním z nejpodivuhodnějších příkladů technologického vývoje vojenské techniky ve druhé polovině 20. století. Od války v Alžírsku, přes Koreu, Vietnam a Afghánistán, až po současné konflikty v Sýrii a na Ukrajině – všude sehrály bitevní vrtulníky svou roli a ze všech těchto nasazení vzešly další převratné vývojové stupně a modifikace. Seznamte se nejen s historií, ale i s technikou, konstrukcí a výzbrojí těchto nebezpečných létajících strojů.
Objev podobné jako Bitevní vrtulníky - Jakub Fojtík
UH-60 Black Hawk - Jakub Fojtík
Spojené státy postavily v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století svůj koncept vrtulníkového letectva na ostrých bojových zkušenostech z vietnamské džungle. Na základě analýzy nasazení UH-1 vypsala US Army v roce 1972 projekt UTTAS (Utility Tactical Transport Aircraft System), z nějž měl vzejít nový univerzální vrtulník pro armádu. Společnost Sikorsky do soutěže přihlásila projekt S-70 využívající poznatky z projektů S-61, S-65 a S-67. Armáda mu přidělila název YUH-60. Po téměř dvou letech od vzletu byl YUH-60 23. prosince 1976 oficiálně oznámen jako vítěz soutěže a ještě před koncem roku získal výrobce první objednávku na sériové stroje. Ty nesly označení UH-60A se jménem Black Hawk. Pojmenování vrtulníku na základě indiánských kmenů bylo u společnosti Sikorsky i dalších vrtulníkových výrobců tradicí. Jméno Black Hawk, v češtině Černý Jetřáb, patřilo náčelníkovi Sauků, který proslul nebývalou bojovou odvahou. Publikace detailně popisuje vývoj, výrobu, službu a export do zahraničí tohoto vrtulníku.
Objev podobné jako UH-60 Black Hawk - Jakub Fojtík
A-10 Thunderbolt II - Jakub Fojtík
Bitevní letoun A-10 je doslova jednou z moderních legend americké letecké konstrukční školy. Stejně jako v případě ruského typu Su-25 je i A-10 ukázkou účelového designu zamřeného na splnění jednoduchých požadavků – vysoké obratnosti na malých rychlostech umožňující lety v nízkých výškách, extrémní palebné síly pro likvidaci širokého spektra cílů, odolnosti proti zásahům nepřátelskou palbou a výrobní a údržbové jednoduchosti. Celý letoun byl doslova postaven kolem 30mm rotačního kanónu GAU-8/A, nejvýkonnější hlavňové zbraně použité kdy na letounu. Ohromná nosnost výzbroje ve spojení s dlouhou vytrvalostí dala vzniknout skutečně unikátnímu typu, který po celý svůj život vyniká nejen odolností vůči nepřátelské palbě, ale i vůči různým politickým, lobbistickým a jiným velitelským tlakům. Ještě před záletem prototypu se hovořilo o nepotřebnosti podobného jednoúčelového stroje a ani vítězství v porovnání s konkurenčním YA-9 nevedlo rovnou k sériové výrobě. I přes všechny plány a následné redukce se ale A-10 do služby dostaly a v ní vydržely několikeré pokusy o vyřazení. Jejich současný výhled provozu směřuje za horizont roku 2030 a před nedávnem přeživší flotila získala nová křídla prodlužující životnost. A již nyní samo americké letectvo přiznává, že ani extrémně sofistikované letouny páté generace na bojišti nedokážou plně zastoupit stroj, který byl od počátku určen k boji v blízkosti protivníka. A i když možná A-10 opakovaně prohrál v zákulisních hrách v americkém Kongresu, nikdy neprohrál na bojišti. Nasazení velkého množství A-10 v Iráku během operací Pouštní bouře a Pouštní štít jasně ukázalo, že flotila amerických bitevních letounů má ohromnou ničivou schopnost a dokázala kompletně zlikvidovat pozemní iráckou tankovou armádu, tehdy čtvrtého nejsilnějšího ozbrojeného sboru světa. Tento fakt jasně ukázal na technologickou dominanci Spojených států a sílu, kterou mu A-10 dávají. Téměř 1 000 zničených tanků jasně ukázalo, že i když A-10 postrádá eleganci stíhacích letounů a mezi piloty se mu opakovaně dostávalo nelichotivých přezdívek, představuje ten nejefektivnější prostředek pro likvidaci nepřátelské techniky v inventáři USAF. A stejně tomu bylo v dalších konfliktech v Iráku a Afghánistánu, které se bez přítomnosti A-10 neobešly. Bohužel, rozpad bipolárního uspořádání světa způsobil, že podobný letoun již pravděpodobně nikdy nevznikne a A-10 zůstane jediným západním zástupcem kategorie sériových proudových bitevních strojů. Bude jistě zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet koncept přímé letecké podpory v následujících letech. Neboť i přes všechnu snahu konstruktérů zvýšit vzdálenost letounů od cíle existuje nemálo situací, kdy je potřeba působit v přímé blízkosti nepřítele.
Objev podobné jako A-10 Thunderbolt II - Jakub Fojtík
Armed Forces F-15 Eagle, 1:48, 590 kostek
Staňte se pilotem letounu Armed Forces F-15 Eagle. Stavebnice obsahuje více než 100 dílků, které vám umožní vytvořit precizní repliku letounu F-15. V balení najdete také malou figurku pilota, kterou můžete umístit dovnitř letounu. Stavebnice F-15 Eagle je určena pro pokročilé
Objev podobné jako Armed Forces F-15 Eagle, 1:48, 590 kostek
Metal Earth 3D puzzle Stíhací letoun F-15 Eagle (32309010824)
3D puzzle - 25 dílků v balení, téma letadla, materiál kov, vhodné od 14 let Hledáte-li činnost na večerní odpočinek, určitě by vám nemělo uniknout skládání puzzle. Sice spatřilo světlo světa již dávno, ale stále se jedná o nadčasovou aktivitu. V balení se nachází 25 dílků, k jejichž složení stačí jen malá dávka trpělivosti. Řadí se mezi 3D puzzle, které zobrazí objekt v prostoru. Výrobním materiálem 3D puzzle je kov. Klíčové vlastnosti produktu Metal Earth 3D puzzle Stíhací letoun F-15 Eagle Puzzle pomáhá rozvíjet jemnou motoriku, koncentraci i předvídavost 3D puzzle Metal Earth je svým motivem ideální pro děti od 14 let V balení se nachází celkem 25 dílků Jde o 3D puzzle Jeho materiálem je kov
Objev podobné jako Metal Earth 3D puzzle Stíhací letoun F-15 Eagle (32309010824)
Letadlo Boeing C-17 - 1:300
Letadlo BOEING C-17 – 1:300: Vaše vstupenka do světa letectví! Vážení milovníci letectví a sběratelé modelů, představujeme vám exkluzivní model letadla BOEING C-17 v měřítku 1:300, který vám přinese vzrušení z létání přímo do vašeho domova. Tento precizně zpracovaný
Objev podobné jako Letadlo Boeing C-17 - 1:300
Letadlo Boeing C-17 - 1:500
Letadlo BOEING C-17 – 1:500: Vaše vstupenka do světa letecké historie a technologie Objevte krásu a sílu legendárního transportního letounu ve vašich rukou! Vážení milovníci letectví, sběratelé a nadšenci do modelů, představujeme vám exkluzivní model letadla BOEING C-17 v měřítku
Objev podobné jako Letadlo Boeing C-17 - 1:500
AERO 82 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 1.díl - Jakub Fojtík
Stíhací letoun F-16 představuje dodnes jeden z nejuniverzálnějších vojenských typů, který ve výrobě zcela jistě překoná padesáté výročí od vzletu prvního prototypu. Po létech, kdy se americké vojenské letectvo snažilo pod dojmy z nasazení ve Vietnamu získat do svých řad sofistikované těžké stíhací letouny, znamenal lehký typ F-16 zásadní odklon od tehdejšího směru vývoje. Jeho konstruktéři vsadili na zcela opačné hodnoty a pokusili se vyvinout lehký víceúčelový typ s ohromným růstovým potenciálem, který měl být od počátku určen jak pro domácí americké letectvo, tak i pro zahraniční zákazníky. A tento krok se více než vydařil a s více než 4 700 vyrobenými kusy patří rodina F-16 mezi nejúspěšnější bojové letouny světa. I dnes, téměř padesát let po vzletu prototypu stále probíhá výroba tohoto letounu, ačkoliv poslední generace Block 70/72 mají s původními YF-16 společnou prakticky jen drakovou skupinu a aerodynamický koncept. Oproti letounům jako byl F-4 Phantom II či MiG-21 je úspěch F-16 na trhu založen na velmi povedených výkonech, příznivé ceně, velké variabilitě schopností a širokém množství doplňků a modernizací s koncepcí flotilových upgradů. Servisní život mnohých F-16 jim umožní provoz až do roku 2050, což mnohonásobně překonává původní očekávání tvůrců. Navíc je F-16 i bojově důkladně prověřeným typem, který byl nasazen v mnoha konfliktech po celém světě. Pro americké letectvo jde nadále o klíčový typ, o jehož náhradě dodnes nepanuje shoda. Moderní F-35 totiž přicházejí se zcela jiným konceptem bojových schopností a mnoho odborníků z vojenského letectva hlasitě uvádí, že provozně levné a nenáročné F-16 nelze jen tak vyřadit bez náhrady. I proto se po létech plánovaného vyřazení a náhrady F-16 menším množstvím F-35 začíná stále jasněji hovořit o možném zařazení přímého nástupce v podobě nově vyvinutého stroje, či dokonce o opětovném nákupu F-16 posledních verzí. Zkráceně řečeno, F-16 pro USAF a mnohé další uživatele není jen stíhacím letounem, ale je prvkem tvořícím jádro taktických schopností a fungování bez něj není snadné. Zemím NATO letouny F-16 umožnily plné rozvinutí taktických schopností jejich letectev a i noví uživatelé, kteří typu přibyli v posledních letech, u posledních verzí získávají schopnosti nové generace, které v jejich inventáři zatím nebyly. Mnozí kritici letounů páté generace jako F-22 či F-35 uvádějí, že u nich došlo k odklonu v těch oblastech, které byly u F-16 příčinou úspěchu. Předně jde o manévrovatelnost letounu, která i přes zbraně kategorie BVR má na soudobém bojišti stále podstatný význam, a dále potom možnost působit blízko nepřítele, neboť víceúčelové F-16 představují i podstatný prvek přímé bojové podpory pozemních sil. Jejich přímé nahrazení letouny kategorie F-35 není proto možné, a v mnoha ohledech proto F-16 zůstane nepřekonaným typem. F-16 sice postrádá atribut snížené zachytitelnosti, avšak otázkou je, nakolik je to omezující. Většina uživatelů těchto letounů totiž neplánuje střet se zeměmi vybavenými stroji páté generace a pro ně bude F-16 i v následující dekádě plně postačujícím typem.
Objev podobné jako AERO 82 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 1.díl - Jakub Fojtík
AERO 85 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 2.díl - Jakub Fojtík
Druhý díl, v návaznosti na první díl, pokračuje v popisu služby různých verzí letounů F-16. Začíná samozřejmě v domácím letectvu v USA. Dále popisuje výběr a službu v Evropěa to v Belgii, Dánsku, Nizozemí a Norsku. Následují dodávky na Blízký východ včetně plánovaných dodávek do Iránu, které se uplatnily nakonec v Izraeli, který se stal jejich významným uživatelem. V Africe to byl Egypt a Maroko. V dalších kapitolách publikace pojednává o službě v ostatních zemích NATO a v časové návaznosti pokračuje s dodávkami opět na Blízký východ, do Asie nebo do Polska.
Objev podobné jako AERO 85 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 2.díl - Jakub Fojtík
Kabel C-TECH CB-PWRC14MF síťový adaptér C14 (M) -> schuko (F), 15 cm
Kabel C-TECH síťový adaptér C14 (M) -> schuko (F), 15 cm
Objev podobné jako Kabel C-TECH CB-PWRC14MF síťový adaptér C14 (M) -> schuko (F), 15 cm
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV 285/45 R20 112 Y (531857)
Letní pneu - pro vozy SUV a offroad, rychlostní index Y (do 300 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 70 dB (třída 1), přilnavost na mokru A, úspora paliva B, zesílená (XL) a ochrana ráfku (FR), DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se přiblíží jaro a počasí se zlepšuje, je čas vyměnit zimní pneumatiky za letní. Ty jsou vybaveny tak, aby byly optimální pro provoz v teplejším období. Odborníci doporučují nasadit letní pneumatiky, pokud jsou teploty dlouhodobě vyšší než +7 °C. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Goodyear pro SUV. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, udává největší možnou hmotnost, kterou může jedna pneumatika nést. Hodnota v tomto případě odpovídá 112 (do 1120 kg). Rychlostní index přesně určuje maximální doporučenou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem Y (do 300 km/h) nebo nižším. Zásadní přednosti letní pneu Goodyear Eagle F1...
Objev podobné jako Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV 285/45 R20 112 Y (531857)
Transferová folie na nehty č.112
Transferová folie na nehty č.112 Transfer folie určená pro nail art. Dodá nehtu kovový-holografický efekt. Folii lze použít jak na celý nehet, tak na jeho části a vytvořit tak třpytivé vzory. Použití: Zdobící folii nastříhejte na menší kousky či tvary. Na připravené, očištěné nehty folii upevníme pomocí lepidla na nehty, na gelové nehty je možné folii aplikovat do výpotku. Pro přírodní nehty také doporučujeme aplikaci do mokrého laku. Folii přikládejte vzorem nahoru, po přiložení na nehet vyhlaďte až k okraji nehtů, případně na požadovaná místa a nechte zaschnout či vytvrdit v UV lampě. Folii zafixujte vrchním gelem či lakem. Délka: 2 m Šířka: 3 cm
Objev podobné jako Transferová folie na nehty č.112
AEROmodel 8 - Aero C-3B ( Siebel Si 204)
Obsahuje vystřihovací papírový model cvičného a bombardovacího letounu československého letectva Aero C-3B v měřítku 1/48.„Síbl“, neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28. Éra „síblů“ v čs. letectvu trvala něco málo přes deset let, během nichž tyto bezesporu elegantní, byť v r. 1955 již poněkud archaické stroje, poctivě a neúnavně sloužily nejen za slunných dnů, ale i v noci a za ztížených povětrnostních podmínek.
Objev podobné jako AEROmodel 8 - Aero C-3B ( Siebel Si 204)
AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část - Miroslav Irra
2. vydání již delší dobu vyprodané a velmi úspěšné publikace tentokrát v edici Aero. Publikace vyjde v celkem třech číslech Aera a to v čísle 92, 93 a 94."Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.V Aeru č. 95 vychází jako reedice poslední, třetí část publikace „Síbl“ Siebel Si 204/Aero C-3 v československém letectvu
Objev podobné jako AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část - Miroslav Irra
AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra
"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.
Objev podobné jako AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra
AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část - Miroslav Irra
"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.
Objev podobné jako AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část - Miroslav Irra
FBT SL-C-112 Taška pro subwoofer
Kryt pro sérii SUBline 112 vyrobený z odolného utíratelného nylonu, tento měkce podšitý polstrovaný kryt ochrání SUBline 112 na cestách. Barva: Černá Typ: Protiprachový kryt Voděodolnost: Ne Materiál: Nylon Tloušťka polstrování: Ne Vhodné pro: FBT Subline 112
Objev podobné jako FBT SL-C-112 Taška pro subwoofer
Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra
Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my.
Objev podobné jako Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra
BOSCH Olejový filtr F 026 407 112 (F026407112)
Olejový filtr - pro vozy značky DODGE, INFINITI, JEEP, LAND ROVER a MERCEDES-BENZ Velmi efektivní olejový filtr je pro motor vozu naprosto zásadní. Jestliže má ten váš své nejlepší časy za sebou, případně vás najeté kilometry upozorňují na pravidelnou výměnu, jistě by se vám mohl hodit BOSCH Olejový filtr F 026 407 112. Vysoce efektivní filtr zachytí i ty nejmenší částečky nečistot v oleji, zemezí ucpání celého systému a zaručuje bezchybné a dokonalé mazání motoru. Prodlouží tak jeho životnost a ulehčí starostem s dalšími výdaji Vybraný model filtru Bosch se hodí pro automobily značky DODGE, INFINITI, JEEP, LAND ROVER a MERCEDES-BENZ. Zásadní parametry olejového filtru BOSCH Olejový filtr F 026 407 112 Olejový filtr Bosch zachytí i ty nejmenší nečistoty v oleji Přispívá k dobrému stavu motoru a prodlužuje jeho životnost BOSCH Olejový filtr F 026 407 112 poslouží vozům DODGE, INFINITI, JEEP, LAND ROVER a MERCEDES-BENZ Díky němu se neucpávají mazací kanálky
Objev podobné jako BOSCH Olejový filtr F 026 407 112 (F026407112)
Zrození Šlépějí - Jakub Deml, Jakub Vaníček, Martin C. Putna, Šuman Záviš
Čtvrtý svazek Spisů Jakuba Demla obsahuje první soubor autorových knih ve svérázném žánru kombinujícím deník, dokument a beletrii; v žánru, pro který on sám použil později slavný a kontroverzní termín „Šlépěje“. Svazek obsahuje tři Demlovy knihy, které předcházejí vzniku řady Šlépějí: Rosnička (1912), Domů (1913) a Pro budoucí poutníky a poutnice (1913), a první tři sborníky „šlépějové“ řady: Šlépěje I (1917), Šlépěje II (1918) a Šlépěje III (1919). Svazek doprovází doslov, ediční poznámka, překlady všech cizojazyčných pasáží, vysvětlivky reálií, jmenný rejstřík a reprodukce obálek původních vydání.
Objev podobné jako Zrození Šlépějí - Jakub Deml, Jakub Vaníček, Martin C. Putna, Šuman Záviš
Continental VancoCamper 225/65 R16 C 112 R (04713610000)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S jarním obdobím a lepším počasím přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou ideální pro použití v teplejších měsících. Letní pneumatiky jsou doporučeny odborníky při teplotách nad +7 °C po delší dobu. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Continental určené pro dodávkové auto. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, vymezuje nejvyšší zatížení, které jedna pneumatika může unést. Jeho hodnota odpovídá 112 (do 1120 kg). Pneumatiky jsou navrženy pro určitou maximální doporučenou rychlost, kterou určuje rychlostní index. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem R (do 170 km/h) a nižším. Hlavní vlastnosti letní pneu Continental VancoCamper 225/65 R16 C 112 R Letní pneumatika Continental je vyrobená pro dodávková auta...
Objev podobné jako Continental VancoCamper 225/65 R16 C 112 R (04713610000)
Směr Model Kit 0936 letadlo – Aero C-3 A/B (8594877009362)
Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, 69 dílků, délka 16,6 cm, model a samolepky součástí balení, vhodný od 8 let S plastovými modely od tradičního českého výrobce hraček Směr si můžete sami sestavit oblíbené modely letadel či lodí. Propracované modely se vyznačují vysokou kvalitou a podobou reálné předloze. Při sestavování modelů si užijí mnoho zábavy malí i velcí. Modely jsou vhodné pro děti od 8 let. Klíčové vlastnostikvalitní model od tradičního českého výrobce hračekpropracované detailyvěrnost reálné předlozedoporučený věk od 8 letmodel letadla Aero C-3 A / Bměřítko 1:72 Letadlo Aero C-3Plastový model letadla Aero C-3 A / B se skládá z 69 dílků a je vyroben v měřítku 1:72. Složený model měří 16,6 cm na délku a 29,5 cm na šířku. Jedná se o slepovací stavebnici. Balení obsahuje seznam doporučených barev pro konkrétní letadlo, samolepky včetně...
Objev podobné jako Směr Model Kit 0936 letadlo – Aero C-3 A/B (8594877009362)
Dlouhý život s archeologií - Rozhovor s Pavlem Fojtíkem - Pavel Fojtík, Karla Motyková
PhDr. Karla Motyková, DrSc., rozená Šneidrová (nar. 20. 5. 1930 v Praze), patří k první poválečné generaci českých archeologů, kteří zásadním způsobem formovali směřování oboru ve druhé polovině 20. století a podíleli se na vzniku a rozvoji moderního Archeologického ústavu Akademie věd. Karla Motyková byla vůdčí osobností protohistorické archeologie, vedla jeden z nejrozsáhlejších systematických výzkumů v Čechách (na Závisti), řídila pravěké oddělení Archeologického ústavu, mnoho let redigovala také prestižní archeologické periodikum Památky archeologické. Přednášela rovněž na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Její doménou se staly zejména doby laténská a římská. Předkládaná kniha může být významným příspěvkem k poznání rozvoje moderní české archeologie, zahrnujícím počátky Akademie věd, normalizační období i složitou transformaci po sametové revoluci. Zároveň vede čtenáře k hlubšímu pochopení archeologie jako takové, neboť přemýšlení o vlastním oboru a jeho možnostech poznání se táhne jako červená nit celým naším rozhovorem
Objev podobné jako Dlouhý život s archeologií - Rozhovor s Pavlem Fojtíkem - Pavel Fojtík, Karla Motyková
Sekáč - Caimh McDonnell
Upíři neexistují. To ví každý. Proto je značně nemilé, když se různě po Manchesteru najednou začnou objevovat…Nikdo z toho nemá radost. Ani Zakladatelé, tajná organizace, kterou měli upíři coby alegorie původně reprezentovat, ani Kmen, lidé obdaření magickými schopnostmi, kteří si chtějí jen nerušeně žít vlastní život. A už vůbec ne obyvatelé Manchesteru, protože vražedné řádění takové alegorie utržené ze řetězu opravdu není nic příjemného. Někdo musí hodně rychle zasáhnout – a kdo jiný by to měl být než redakce Podivné doby!Ne že by neměli svých starostí dost. Redaktorka Hana se právě vrátila po rozvodovém řízení a hned se dozvídá, že se kdosi pokouší unést jistého člena jejich týmu. Šéfredaktor Vincent Banecroft by se sice rád s leckým ze své družiny rozloučil, ale nesnese představu, že se ho tu někdo snaží obrat – jde o princip.Když k tomu připočteme prekérní situaci s nefunkční koupelnou, dluhy z hazardu, zcela nový způsob používání vulgarit a jistého inspektora, získáme další hektický týden v životě novinové redakce, která se zavázala informovat o pravdě, s níž nikdo jiný nechce mít nic společného.
Objev podobné jako Sekáč - Caimh McDonnell
Yokohama WY 01 225/65 R16 C 112 R (E4714)
Zimní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva E, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Cesty, které velmi dobře znáte, se pod sněhem mohou proměnit v naprosto neznámé prostředí. Nebezpečné mohou být rovněž dlouhodobé deště či nepříjemná břečka. Dokáží proměnit poklidnou jízdu po vozovce v nepříjemný zážitek plný nečekaných situací. Je proto velmi důležité se na tyto extrémní podmínky připravit. S tím vám pomohou zimní pneumatiky Yokohama WY 01 225/65 R16 C 112 R určené na dodávku. Zátěžový index, také nazýván nosnostní nebo hmotnostní, určuje maximální zátěž jedné pneumatiky. Ten v tomto případě činí 112 (do 1120 kg). Rychlostní index definuje maximální doporučenou rychlost pro danou pneumatiku, kterou by řidič neměl překročit. Tento index je R (do 170 km/h) a jistě splní požadavky i skutečně náročného řidiče. Klíčové vlastnosti parametry zimní...
Objev podobné jako Yokohama WY 01 225/65 R16 C 112 R (E4714)
Kleber Transpro 2 225/65 R16 C 112 R (750808)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se přiblíží jaro a počasí se zlepšuje, je čas vyměnit zimní pneumatiky za letní. Ty jsou vhodné pro použití v teplých měsících. Pokud jsou teploty nad +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují nasadit letní pneumatiky. Bez váhání bychom vám doporučili letní pneu Kleber určené pro dodávku. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, stanovuje nejvyšší povolené zatížení pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota odpovídá 112 (do 1120 kg). Rychlostní index pneumatiky definuje doporučenou maximální rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem R (do 170 km/h) a nižším. Hlavní přednosti letní pneu Kleber Transpro 2 225/65 R16 C 112 R Letní pneumatika Kleber je ideální pro dodávková vozidla...
Objev podobné jako Kleber Transpro 2 225/65 R16 C 112 R (750808)
Michelin Agilis 3 225/65 R16 C 112 T (884506)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index T (do 190 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 71 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva A, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Jakmile se objeví jaro a počasí se zlepší, je čas vyměnit pneumatiky za letní. Ty jsou ideální pro použití v teplejších měsících. Pokud teploty přesáhnou +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují použít letní pneumatiky. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Michelin pro dodávku. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, udává největší možnou hmotnost, kterou může jedna pneumatika nést. Jeho hodnota odpovídá 112 (do 1120 kg). Rychlostní index přesně určuje maximální doporučenou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem T (do 190 km/h) nebo nižším. Hlavní vlastnosti letní pneu Michelin Agilis 3 225/65 R16 C 112 T Letní pneumatika Michelin je ideální pro dodávky Přilnavost...
Objev podobné jako Michelin Agilis 3 225/65 R16 C 112 T (884506)
Kleber Transpro 2 225/70 R15 C 112 S (124258)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index S (do 180 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S jarním obdobím a lepším počasím přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou vhodné pro použití v teplých měsících. Odborníci doporučují nasadit letní pneumatiky, pokud jsou teploty dlouhodobě vyšší než +7 °C. Rádi bychom vám doporučili letní pneu Kleber určené na dodávku. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, určuje horní limit zatížení jedné pneumatiky. Jeho hodnota činí 112 (do 1120 kg). Pneumatiky jsou určeny pro jízdu s určitou maximální doporučenou rychlostí, kterou stanovuje rychlostní index. Pneumatika je navržena pro použití na vozidlech s rychlostním indexem S (do 180 km/h) a nižším. Zásadní přednosti letní pneu Kleber Transpro 2 225/70 R15 C 112 S Letní pneumatika Kleber je navržená pro dodávkové automobily Přilnavost...
Objev podobné jako Kleber Transpro 2 225/70 R15 C 112 S (124258)
Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R (8823)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 71 dB (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Jakmile se objeví jaro a počasí se zlepší, je čas vyměnit pneumatiky za letní. Ty jsou konstruovány tak, aby byly ideální pro použití v teplejších měsících. Pokud jsou dlouhodobě teploty nad +7 °C, odborníci doporučují používat letní pneumatiky. Doporučujeme vám vyzkoušet letní pneu Firestone určené pro dodávkový automobil. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, definuje nejvyšší povolenou zátěž pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota odpovídá 112 (do 1120 kg). Pneumatiky mají stanovenou maximální doporučenou rychlost, kterou určuje rychlostní index. Tato pneumatika je konstruována pro použití na vozidlech s rychlostním indexem R (do 170 km/h) nebo nižším. Hlavní přednosti letní pneu Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R Letní pneumatika Firestone...
Objev podobné jako Firestone Vanhawk 2 225/65 R16 C 112 R (8823)
Shimano Náhradní cívka Spool Baitrunner X-Aero 4000 F
Shimano Náhradní cívka Spool Baitrunner X-Aero 4000 F Shimano Náhradní cívka Spool Baitrunner X-Aero 4000 F Ilustrační foto
Objev podobné jako Shimano Náhradní cívka Spool Baitrunner X-Aero 4000 F
Poslední objednávky - Caimh McDonnell
"Kdyby nevykopali ty dvě mrtvoly, mohla to být prvotřídní legrace. V hlavní roli s detektivní agenturou BPB: B jako Bunny, bývalý policajt, který konverzuje s duchy. P jako Paul, bývalý flákač, který místo sledování nevěrných manželů zalepuje kancelář konkurenční společnosti vteřinovým lepidlem. B jako Brigit, bývalá sestřička, která k detektivovi z té konkurenční firmy vyrazí na večeři, aby obdivovala jeho… ehm… ptáka?! Ta zkratka měla spíš znamenat Bezmezně Praštěný Blázinec.Legrace však končí, protože vykopali ty dvě mrtvoly. Jedna z nich je identifikována jako agent FBI, a tak dublinská kriminálka dostane pro vyšetřování posilu ze zámoří. Posila má červenou hřívu, bionickou protézu a hned prvnímu svědkovi svou přátelskou domluvou způsobí infarkt… Ne, opravdu to není legrační! Půjde tady o život, hned o několik životů. A mimochodem, začínáme i končíme na pohřbu.Tohle je Caimh, Caimh McDonnell – nejšílenější, nejoriginálnější a nejirštější autor kriminálních příběhů, který každým dalším románem překonává svou proklatě vysoko nastavenou laťku. Fanoušci dublinské trilogie se už těší na závěrečné dějství parádní jízdy. A jestli snad někdo ze čtenářů s „bělovlasým Irem s nevyslovitelným jménem“ dosud neměl tu čest, po tomhle kousku si ho zaručeně zamiluje."
Objev podobné jako Poslední objednávky - Caimh McDonnell
Podivná doba - Caimh McDonnell
V našem světě (a obzvláště v Manchesteru) působí temné síly, a proto buďme vděční za týdeník Podivná doba, který nám o nich přináší pravidelné zprávy. Podivná doba se věnuje tajemným a úžasným (ale mnohem víc těm tajemným) věcem v moderním životě, je to nejpřístupnější týdeník o všem nevysvětleném a nevysvětlitelném.Nebo se tak alespoň sám prezentuje. Skutečnost vypadá trochu jinak. Vydavatel je lidská troska, nerudný, vulgární opilec, který sám nevěří kvalitám (a už vůbec ne obsahu) svého vlastního periodika, a redakci tvoří nesourodá partička ztracených existencí s řadou vlastních tajemství a předsudků. A pokud jde o pozici šéfredaktora… ta se ze všeho nejvíc podobá otáčecím dveřím, které se právě teď znovu otočily a vklopýtala z nich Hannah Willisová se svým vlastním nákladem problémů.A když hned první týden po jejím nástupu do nové práce dojde k tragédii, redakci Podivné doby nezbývá než se pustit do skutečné, seriózní investigativní novinařiny. Ve světle šokujícího odhalení, k němuž dospějí, si najednou všichni uvědomí naprosto nečekanou věc: že některé z článků, které v minulosti sami pokládali za pouhé báchorky, ve skutečnosti popisovaly děsivou, otřesnou realitu.
Objev podobné jako Podivná doba - Caimh McDonnell
Směr Model Aero C-3 A/B 29,5x16,6cm v krabici 34x19x5,5cm 1:72
Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Aero C-3 A/B. Užij si hodně legrace při stavbě a vychutnej si pocit, když je model hotov. V měřítku 1:72.V krabici 34x19,5x5,5 cm.Vhodné od 8 let.Technické údaje:Roky 08Obsah balení:Model Aero C-3 A/B 1:72 29,5x16,6cm v krabici 34x19x5,5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.
Objev podobné jako Směr Model Aero C-3 A/B 29,5x16,6cm v krabici 34x19x5,5cm 1:72
Sebring Cargo Speed Evo 225/70 R15 C 112 S (942998)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index S (do 180 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se začne blížit jaro a počasí se zlepšuje, je čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou navrženy tak, aby byly optimální pro použití v teplejších měsících. Letní pneumatiky jsou doporučeny odborníky při teplotách nad +7 °C po delší dobu. Náš tým vám doporučuje letní pneu Sebring určené pro dodávkový automobil. Zátěžový index, také nazýváný nosnostní nebo hmotnostní, specifikuje maximální zatížení pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota činí 112 (do 1120 kg). Rychlostní index pneumatiky stanovuje bezpečnou maximální doporučenou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky určeny. Pneumatika je navržena pro použití na vozidlech s rychlostním indexem S (do 180 km/h) a nižším. Zásadní vlastnosti letní pneu Sebring Cargo Speed Evo 225/70 R15 C 112 S Letní pneumatika Sebring je navržená pro dodávková auta Letní pneu Sebring má index...
Objev podobné jako Sebring Cargo Speed Evo 225/70 R15 C 112 S (942998)
Nexen Roadian CT8 225/70 R15 C 112/110 T (17275NXC)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index T (do 190 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 71 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S příchodem jara a příjemnějšího počasí je nutné přezout na letní pneumatiky. Ty jsou konstruovány tak, aby byly ideální pro použití v teplejších měsících. Odborníci doporučují používat letní pneumatiky, pokud jsou dlouhodobé teploty nad +7 °C. Naším doporučením pro vás jsou letní pneu Nexen na dodávkový automobil. Zátěžový index, také nazýváný nosnostní nebo hmotnostní, stanovuje největší povolenou zátěž pro jednu pneumatiku. Zde se rovná 112 (do 1120 kg). Rychlostní index přesně určuje maximální doporučenou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je určena pro vozy s rychlostním indexem T (do 190 km/h) nebo nižším. Zásadní přednosti letní pneu Nexen Roadian CT8 225/70 R15 C 112/110 T Letní pneumatika Nexen je ideální pro dodávkové...
Objev podobné jako Nexen Roadian CT8 225/70 R15 C 112/110 T (17275NXC)
Nexen WinGuard WT1 225/65 R16 C 112/110 R (14381NXK)
Zimní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, bezdušová (TL), DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Stačí, aby napadlo více sněhu a cesty, které důvěrně znáte, se mohou proměnit v neznámé prostředí. Rovněž tající sníh nebo nepříjemné plískanice dokáží změnit poklidnou jízdu po vozovce v nepříjemný zážitek. Proto je vhodné se včas nachystat na veškeré extrémní podmínky. S tím si poradí bezdušové (TL) zimní pneu Nexen WinGuard WT1 225/65 R16 C 112/110 R určené pro dodávkové auto. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, určuje maximální zátěž jedné pneumatiky. Ten v tomto případě činí 112 (do 1120 kg). Rychlostní index pak definuje maximální rychlost vhodnou pro danou pneumatiku, která by neměla být překročena. Tento index je R (do 170 km/h) a zajisté uspokojí požadavky i náročného řidiče. Klíčové přednosti vlastnosti zimní...
Objev podobné jako Nexen WinGuard WT1 225/65 R16 C 112/110 R (14381NXK)
Barum Vanis 3 225/70 R15 C 112/110 S (04431060000)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index S (do 180 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se přiblíží jaro a počasí se zlepšuje, je čas vyměnit zimní pneumatiky za letní. Ty jsou vyrobeny tak, aby byly nejvhodnější pro provoz v teplejším počasí. Pokud jsou teploty dlouhodobě nad +7 °C, odborníci doporučují používat letní pneumatiky. Naším doporučením pro vás jsou letní pneu Barum určené na dodávku. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, určuje maximální hmotnost, kterou může jedna pneumatika nést. Hodnota v tomto případě odpovídá 112 (do 1120 kg). Pneumatiky jsou navrženy pro určitou maximální doporučenou rychlost, kterou určuje rychlostní index. Tato pneumatika je vhodná pro vozidla s rychlostním indexem S (do 180 km/h) nebo nižším. Hlavní vlastnosti letní pneu Barum Vanis 3 225/70 R15 C 112/110 S Letní pneumatika Barum je navržená pro dodávkové automobily Letní pneu Barum má rychlostní...
Objev podobné jako Barum Vanis 3 225/70 R15 C 112/110 S (04431060000)
Nexen Roadian CT8 225/65 R16 C 112/110 T (11595NXC)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index T (do 190 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru D, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Po příchodu jara a lepšího počasí se blíží čas na výměnu zimních pneumatik za letní. Ty jsou konstruovány tak, aby byly ideální pro použití v teplejších měsících. Letní pneumatiky jsou doporučeny odborníky při teplotách nad +7 °C po delší dobu. Náš tým vám doporučuje letní pneu Nexen na dodávkové auto. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, určuje maximální hmotnost, kterou může jedna pneumatika nést. Jeho hodnota odpovídá 112 (do 1120 kg). Maximální doporučená rychlost pro pneumatiky je určena rychlostním indexem, který zohledňuje jejich konstrukci. Pneumatika je navržena pro použití na vozidlech s rychlostním indexem T (do 190 km/h) a nižším. Hlavní přednosti letní pneu Nexen Roadian CT8 225/65 R16 C 112/110 T Letní pneumatika Nexen je navržená...
Objev podobné jako Nexen Roadian CT8 225/65 R16 C 112/110 T (11595NXC)
Nexen Roadian CT8 215/75 R14 C 112/110 T (13808NXC)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index T (do 190 km/h), nosnostní index 110 (do 1060 kg), hlučnost 69 dB(A), přilnavost na mokru A, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S nástupem jara a lepšího počasí přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou nejlépe vybaveny pro provoz v teplém počasí. Pokud jsou teploty dlouhodobě nad +7 °C, odborníci doporučují používat letní pneumatiky. Rádi bychom vám doporučili letní pneu Nexen na dodávkový automobil. Zátěžový index, také nazýváný nosnostní nebo hmotnostní, specifikuje nejvyšší zatížení pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota činí 110 (do 1060 kg). Pneumatiky jsou konstruovány pro určitou maximální doporučenou rychlost, která je stanovena rychlostním indexem. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem T (do 190 km/h) a nižším. Hlavní vlastnosti letní pneu Nexen Roadian CT8 215/75 R14 C 112/110 T Letní pneumatika Nexen je navržená pro dodávková vozidla Třída přilnavosti...
Objev podobné jako Nexen Roadian CT8 215/75 R14 C 112/110 T (13808NXC)
Sailun Commercio VX1 225/65 R16 C 112/110 R (3220000705)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Příchodem jara a příznivých povětrnostních podmínek se dostavuje čas na výměnu zimních pneumatik za letní. Ty jsou nejlépe vybaveny pro provoz v teplém počasí. Pokud jsou teploty nad +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují nasadit letní pneumatiky. Bez váhání bychom vám doporučili letní pneu Sailun pro dodávkový automobil. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, určuje maximální hmotnost, kterou může jedna pneumatika nést. Zde odpovídá hodnotě 112 (do 1120 kg). Maximální doporučená rychlost pneumatiky závisí na hodnotě rychlostního indexu, který určuje, pro jakou rychlost jsou pneumatiky bezpečné. Tato pneumatika je ideální pro vozy s rychlostním indexem R (do 170 km/h) nebo nižším. Zásadní vlastnosti letní pneu Sailun Commercio VX1 225/65 R16 C 112/110 R...
Objev podobné jako Sailun Commercio VX1 225/65 R16 C 112/110 R (3220000705)
Kormoran VanPro Winter 225/65 R16 C 112/110 R (179490)
Zimní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 73 dB (třída 2), přilnavost na mokru C, úspora paliva E, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Zima dokáže motoristům připravit hned několik překvapení, ať už jde o zasněžené či zledovatělé cesty nebo teploty pod nulou. Nebezpečné mohou být rovněž dlouhodobé deště či nepříjemná břečka. Dokáží proměnit poklidnou jízdu po vozovce v nepříjemný zážitek plný nečekaných situací. Proto je vhodné se předem na tyto extrémní podmínky připravit. S tím si poradí zimní pneumatiky Kormoran VanPro Winter 225/65 R16 C 112/110 R pro dodávkový automobil. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, určuje maximální zátěž jedné pneumatiky. Ten v tomto případě činí 112 (do 1120 kg). Rychlostní index pak definuje maximální rychlost vhodnou pro danou pneumatiku, která by neměla být překročena. Tento index je R (do 170 km/h) a určitě vyhoví požadavkům i velice...
Objev podobné jako Kormoran VanPro Winter 225/65 R16 C 112/110 R (179490)
Sailun Endure WSL1 225/65 R16 C 112/110 R (3220005417)
Zimní pneu - pro osobní auta, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Zasněžené cesty, led a teploty pod bodem mrazu. Tato překvapení mívá zima běžně přichystána pro motoristy. Nebezpečné mohou být rovněž dlouhodobé deště či nepříjemná břečka. Dokáží proměnit poklidnou jízdu po vozovce v nepříjemný zážitek plný nečekaných situací. Proto je vhodné se včas nachystat na veškeré extrémní podmínky. S tímto vším si poradí zimní pneu Sailun Endure WSL1 225/65 R16 C 112/110 R na rodinný automobil. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, určuje maximální zátěž jedné pneumatiky. Ten v tomto případě činí 112 (do 1120 kg). Rychlostní index pak definuje maximální rychlost vhodnou pro danou pneumatiku, která by neměla být překročena. Tento index je R (do 170 km/h) a jistě splní vaše požadavky. Hlavní přednosti parametry...
Objev podobné jako Sailun Endure WSL1 225/65 R16 C 112/110 R (3220005417)
Continental VanContact Eco 225/70 R15 C 112/110 R (04516370000)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru A, úspora paliva A, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S nástupem jara a lepšího počasí přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou optimální pro použití v teplém počasí. Odborníci doporučují používat letní pneumatiky, když jsou dlouhodobě teploty nad +7 °C. Naším doporučením pro vás jsou letní pneu Continental na dodávkové auto. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, specifikuje nejvyšší zatížení pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota činí 112 (do 1120 kg). Pneumatiky jsou navrženy pro určitou maximální doporučenou rychlost, kterou určuje rychlostní index. Tato pneumatika je ideální pro vozidla s rychlostním indexem R (do 170 km/h) a nižším. Hlavní přednosti letní pneu Continental VanContact Eco 225/70 R15 C 112/110 R Letní pneumatika Continental je vhodná pro dodávková auta Přilnavost...
Objev podobné jako Continental VanContact Eco 225/70 R15 C 112/110 R (04516370000)
Barum Vanis 3 225/65 R16 C 112/110 T (04431030000)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index T (do 190 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se začne blížit jaro a počasí se zlepšuje, je čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou konstruovány tak, aby byly ideální pro použití v teplejších měsících. Letní pneumatiky jsou doporučeny odborníky, pokud jsou teploty po dlouhou dobu nad +7 °C. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Barum určené pro dodávkové auto. Zátěžový index, také nazýváný nosnostní nebo hmotnostní, specifikuje nejvyšší zatížení pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota činí 112 (do 1120 kg). Pneumatiky jsou určeny pro jízdu s určitou maximální doporučenou rychlostí, kterou stanovuje rychlostní index. Tato pneumatika je určena pro vozy s rychlostním indexem T (do 190 km/h) a nižším. Klíčové přednosti letní pneu Barum Vanis 3 225/65 R16 C 112/110 T Letní pneumatika Barum je vhodná pro dodávkové automobily Letní pneu Barum má rychlostní index T (do...
Objev podobné jako Barum Vanis 3 225/65 R16 C 112/110 T (04431030000)
Fortune FSR 902 225/65 R16 C 112/110 R (9225032094)
Zimní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 112 (do 1120 kg), hlučnost 70 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru C, úspora paliva D, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Zima umí motoristům přichystat celou řadu překvapení, ať už se jedná o sníh, led či teploty pod bodem mrazu. Nebezpečí může číhat i ve formě dlouhodobých dešťů či nepříjemné břečky, které mohou změnit jízdu v zážitek plný nečekaných situací. Proto je vhodné se předem na tyto extrémní podmínky připravit. S tím vám pomohou zimní pneumatiky Fortune FSR 902 225/65 R16 C 112/110 R určené pro dodávkové auto. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, určuje maximální zátěž jedné pneumatiky. Ten v tomto případě odpovídá hodnotě 112 (do 1120 kg). Rychlostní index definuje maximální doporučenou rychlost pro danou pneumatiku, kterou by řidič neměl překročit. Tento index je R (do 170 km/h) a jistě splní požadavky i skutečně náročného řidiče. Hlavní...
Objev podobné jako Fortune FSR 902 225/65 R16 C 112/110 R (9225032094)
Podívejte se také
- C-TECH Arcus - CZ/SK (GKB-15)
- BIODERMA Pigmentbio C-Concentrate 15 ml (3701129800119)
- Stormred Eagle (SPTstorm029)
- Nexen WinGuard WT1 225/70 R15 C 112/110 R (14385NXC,14385NXK)
- Hankook Vantra ST AS2 RA30 225/70 R15 112 S C (2021183)
- Falken Linam VAN01 225/65 R16 C 112/110 T (328027,RL30227719)
- Falken Linam VAN01 225/70 R15 C 112/110 S (328023,RL30227644)
- Hankook Vantra ST AS2 RA30 225/65 R16 112 R C (2021194)
- F. Dick Vykosťovací nůž 15 cm Red Spirit (8174515)
- Laowa 15 mm f/2 Zero-D Leica (VE1520L)
- GIGABYTE X570S AERO G (X570S AERO G)
- Smolík Jakub: Live Hybernia - CD (9023302213)
- Hübner Jakub: Jsou Vánoce! - CD (MM202112)
- Klarstein Barolo 15 Uno, vinotéka. 48 litrů, 15 lahví, 11-18°C, SingleZone
- Falken Eurowinter VAN01 225/65 R16 C FR 112/110 R (326013,RL30216953)
- Falken Eurowinter VAN01 225/70 R15 C FR 112/110 R (326007,RL30216949)
- K&N Olejový filtr KN-112 (KN-112)
- Babolat Eagle vypletená (SPTbab240nad)
- AlzaPower Core USB-C (M) / USB-C (F) 3.2 Gen 1, 1.5m černý (APW-CBTC00515B)
- AlzaPower Core USB-C (M) / USB-C (F) 3.2 Gen 1, 0.5m černý (APW-CBTC00505B)
- Metzeler FeelFree 120/70/15 TL,F 56 H (1816700)
- Continental ContiTwist 120/70/15 TL,F 56 S (02401440000)