Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr

Když 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B.

Podívejte se také Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr

Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše.

Podívejte se také BergHOFF French Press AROMA 350ml BF-1100146 (BF-1100146)

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr

S tím jak na podzim 1940 odezněla letecká bitva o Británii, skončila rovněž jedna z nejdůležitějších kapitol v mimořádně bohaté historii Messerschmittu Bf 109E. Na „Emily“, nyní zastoupené především variantou Bf 109E-7, ovšem ve výzbroji Luftwaffe čekala ještě dlouhá kariéra. Na začátku roku 1941 se jejich operační činnost rozšířila ze západní a severní Evropy dále na jih. Ačkoliv Středomoří a severní Afrika představovaly z pohledu německého velení, nyní se již připravujícího k útoku na Stalinův Sovětský svaz, vedlejší operační oblast, Bf 109E zde do střetnutí zasáhly s mimořádnými úspěchy.V této části série si přiblížíme nasazení německých stíhačů do bojů nad Maltou a nad severní Afrikou během Rommelova pokusu o ovládnutí obleženého přístavu Tobrúk na jaře roku 1941. O výsledku vzdušných bojů druhé světové války se ovšem nerozhodovalo pouze v kabinách stíhaček, nýbrž také v továrnách leteckého průmyslu. Proto zde shrneme produkci Messerschmittů Bf 109E během roku 1940 a porovnáme ji s výrobou stíhaček ve Spojeném království.

Podívejte se také Beurer BF 220 (BEU-BF220)

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou.

Objev podobné jako AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr

Němečtí stíhači za sebou měli na sklonku srpna 1940 již několik týdnů trvající ofenzivní kampaň proti Británii, zahrnující Kanalkampf a zejména tzv. „zostřenou leteckou válku proti Anglii“ (verchäferte Luftkrieg gegen England). Tato fáze začala Adlertagem (Dnem orla) 13. 8. a na piloty Jagdwaffe kladla velké nároky, byť vytížení pilotů v jednotlivých dnech významně kolísalo. Jak uvedl Ulrich Steinhilper (během letecké bitvy působil v hodnosti Oblt. u 3./JG 52, do zajetí padl 27. října 1940): „Ačkoliv většina z nás navenek stále nevykazovala žádné velké známky nervozity, koncem srpna byly hádky stále častější, nálada se měnila rychleji... Začalo se projevovat napětí z nepřerušovaného operačního létání.“ Vzdušné bojiště nad britskými ostrovy předkládalo před německé stíhače řadu novinek. Jednu z nich představovala skutečnost, že se protivníkovy vzdušné síly nezhroutily hned po několika koncentrovaných úderech v úvodních dnech bojů. Luftwaffe měla prozatím zkušenosti s krátkodobými intenzivními kampaněmi, prokládanými obdobími pro rekonvalescenci a doplnění výzbroje. Letecká válka nad Británií se však nepříjemně protahovala a dlouho nebyly patrné žádné podstatnější výsledky. Intenzivní nasazení doléhalo také na piloty Fighter Command, které v tomto období posiloval stále větší počet polských a československých stíhačů. Britové považují za nejobtížnější, doslova kritické období letecké bitvy právě konec srpna a začátek září. Vzdušné boje těchto dnů spadaly podle britského členění do třetí etapy Battle of Britain (vypukla 24. srpna a trvala do 6. září).

Objev podobné jako AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

3D puzzle - 21 dílků v balení, téma letadla, materiál kov, vhodné od 14 let Skládání puzzle je příjemnou rodinnou činností, při které dochází k rozvoji logického myšlení. Sice spatřilo světlo světa již dávno, ale stále se jedná o nadčasovou aktivitu. Balení obsahuje celkem 21 dílků, jejichž skládání zvládnou i méně trpěliví jedinci. Spadá mezi takzvané 3D puzzle, které bude vyobrazovat objekt v prostoru. K výrobě 3D puzzle slouží kov. Zásadní přednosti produktu Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 Puzzle pomáhá rozvíjet jemnou motoriku, koncentraci i předvídavost 3D puzzle Metal Earth je svým motivem ideální pro děti od 14 let V balení je celkem 21 dílků Jedná se o 3D puzzle Jeho výrobním materiálem je kov

Objev podobné jako Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

cena 235.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 (9580208372532)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? V tom případě vás jistě nadchne realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je krásný koníček, který si žádá spoustu času a trpělivosti, ale ten výsledek pak bude stát za to! Vojenský model letadla obsahuje kvalitně zpracované díly, které k sobě dokonale padnou. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Nabízený produkt je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Délka po jeho kompletním složení bude činit 12,7 cm. Balení disponuje i bateriemi. Zásadní vlastnosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 Vojenský model letadla...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 (9580208372532)

cena 419.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, Luftwaffe, severní afrika, 1/72 (9580208372778)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi se vy nebo vaše děti ve svých aktivitách přibližujete reálnému světu a baví vás modelařina? V tom případě si nenechte ujít realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Skládání je opravdu mravenčí práce a zkouška trpělivosti, výsledek však vždy stojí za to. Vojenský model letadla vyniká detailním zpracováním každé části, které k sobě perfektně doléhají. K jeho výrobě posloužil kvalitní materiál, jakým je plast. Výrobek je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje také vyčerpávající montážní plán, díky kterému půjde modelování jedna radost. Délka po jeho kompletním složení bude činit 12,7 cm. Balení disponuje i bateriemi. Klíčové přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop,...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, Luftwaffe, severní afrika, 1/72 (9580208372778)

cena 419.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E-7/TROP, Luftwaffe, 1./JG27, 1/72 (9580208372808)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? Pak vás jistě osloví realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je ideální koníček, který dokáže děti i dospělé různých věkových kategorií zabavit na dlouhý čas. Vojenský model letadla obsahuje detailně zpracované kousky, které k sobě dokonale padnou. K jeho výrobě slouží plast. Výrobek je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje také vyčerpávající montážní plán, díky kterému půjde modelování jedna radost. Jeho celková délka po složení je 12,7 cm. Baterie jsou součástí balení. Hlavní přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E-7/TROP, Luftwaffe, 1./JG27, 1/72 Vojenský model letadla EasyModel v měřítku 1:72 nadchne...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E-7/TROP, Luftwaffe, 1./JG27, 1/72 (9580208372808)

cena 419.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5, Finsko, 1943, 1/72 (9580208372549)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi se vy nebo vaše děti ve svých aktivitách přibližujete reálnému světu a baví vás modelařina? V tom případě by se vám mohlo zalíbit realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Skládání je opravdu mravenčí práce a zkouška trpělivosti, výsledek však vždy stojí za to. Vojenský model letadla obsahuje kvalitně zpracované díly, které k sobě perfektně doléhají. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Nabízený produkt je ideální pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Jeho délka po kompletním sestavení činí 12,7 cm. Zboží je dodáváno s bateriemi. Zásadní přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5,...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5, Finsko, 1943, 1/72 (9580208372549)

cena 419.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, 1/JG27, Hans-Joachim Marseille, 1/72 (9580208372792)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Chtěli byste s dětmi trávit čas a složit si nějaký zajímavý kousek? Pak je tady pro vás realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je krásný koníček, který učí trpělivosti, a přitom si člověk procvičí prsty i jinak než na počítačové klávesnici. Vojenský model letadla disponuje promyšleným zpracováním všech kousků, takže zaručí dokonalou kompatibilitu. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Výrobek se doporučuje dětem od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války se bude skládat jedna radost díky podrobnému montážnímu plánu a pokynům pro začátečníky i zkušené modeláře. Jeho celková délka po složení je 12,7 cm. Baterie jsou součástí balení. Klíčové vlastnosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, 1/JG27, Hans-Joachim Marseille, 1/72 (9580208372792)

cena 419.0 Kč
Detail

Model Kit letadlo 2805 - Bf 109 K-4 (8001283028059)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 48, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na vystavení a sběratelství, délka 18,8 cm, vhodný od 14 let Rádi byste si se svým dítkem složili nějaký zajímavý kousek? V tom případě si nenechte ujít realistické ztvárnění modelu letadla Italeri v měřítku 1:48. Modelování je totiž krásným retro koníčkem, který se opět vrací do módy a našel si celou řadu příznivců. Vojenský model letadla ohromí precizním zpracováním všech dílů, které do sebe přesně zapadají. K jeho výrobě slouží plast. Nabízený produkt se doporučuje dětem od 14 let. Historický model letadla Italeri z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán a pokyny krok za krokem, a tak modelování půjde hezky od ruky. Jeho zemí původu je Německo. Jeho délka po kompletním sestavení činí 18,8 cm. Klíčové vlastnosti modelu letadla Model Kit letadlo 2805 - Bf 109 K-4 Vojenský model letadla Italeri v měřítku 1:48 zaměstná...

Objev podobné jako Model Kit letadlo 2805 - Bf 109 K-4 (8001283028059)

cena 729.0 Kč
Detail

Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf

Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf z kategorie Letadla, od značky Revell, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.

Objev podobné jako Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf

cena 269.0 Kč
Detail

ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1

ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1 z kategorie Letadla, od značky Revell, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.

Objev podobné jako ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1

cena 579.0 Kč
Detail

AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr

AERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy.

Objev podobné jako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr

"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A

Objev podobné jako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO č.109 - Suchoj Su-30 & Su-35 3.díl - Jakub Fojtík

V předchozích dílech publikace byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27 a dále námořní speciál Su-27K/Su-33 a bitevní Su-34. Posledními členy rodiny jsou letouny verzí Su-30 a Su-35, které jsou ve výrobě dodnes. Ty lze považovat za vůbec nejvýkonnější představitele rodiny vzešlé ze Su-27. Su-30 vznikl na základě modernizačního projektu Su-27M, který již nestihl být dokončen před rozpadem SSSR a potkal jej typický porevoluční chaos. Velmi nadčasové zadání z osmdesátých let ale znamenalo, že na Su-27M byla ověřena řada nových technologií, které se staly základem pro novou verzi Su-30 a které byly dále doplněny možností integrace nových prvků ze Západního světa. Výsledný model Su-30 je proto exportně nejúspěšnějším zástupcem celé rodiny, který slouží ve stovkách kusů v Rusku, Indii, Číně a mnoha dalších zemích Afriky, Asie i Jižní Ameriky. Protože letouny slouží často i k velení a řízení vzdušných operací, jsou všechny Su-30 dvojmístné. Následný Su-35 je pak finálním typem vzešlým z verze Su-27M, který se ale vrací k jednomístnému uspořádání, neboť roli druhého člena posádky měla u tohoto letounu zastat pokročilá plně digitální avionika. Řazen je ve svém posledním standardu ke 4,5 generaci (či generaci 4+), což má jasně ukazovat na odstup od rodiny Su-27. U Su-35 výrobce očekával enormní obchodní úspěch, kdy se tento letoun měl stát náhradou dosluhujících Su-27 první generace, ale i západních typů jako byly letouny F-4 a další. Jenže k tomu nikdy nedošlo a zatím je služba Su-35 omezena na Rusko a Čínu a posledním uživatelem se měl stát Írán. Pro Rusko je, jak se zdá, potenciál Su-27/30/35 prakticky vyčerpán, protože i tradiční zákazníci jako je Čína a Indie mají zájem spíše o následující generaci víceúčelových strojů a mnohé menší státy se od Ruska odklonily po zahájení války na Ukrajině. A pokud tak neučinily, obyčejně jde o chudší země nemající rozpočet na pořízení podobných letounů. Tempo výroby letounů klesá a pokud Rusko pro své vzdušné a kosmické síly znovu neobjedná další letouny, může dokonce dojít poprvé i k přerušení výroby. Rodinu Su-30 a Su-35 čeká ze všech verzí spolu se Su-34 nejdelší služba. A jejím popisem se symbolicky uzavírá osud celé rozvětvené rodiny vzešlé z na svou dobu extrémně nadčasového Su-27.

Objev podobné jako AERO č.109 - Suchoj Su-30 & Su-35 3.díl - Jakub Fojtík

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr

Pátá a závěrečná část série věnované známé americké stíhačce Airacobra. Uzavírá historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců.

Objev podobné jako AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

Prologic C-Series 3000 BF (RYB019911nad)

Rybářský naviják feederový a kaprový, převodový poměr 5,1:1, hmotnost 365 g Máte v plánu modernizaci a vylepšení své rybářské výbavy?

Objev podobné jako Prologic C-Series 3000 BF (RYB019911nad)

cena 929.0 Kč
Detail

Prologic naviják c series 3000 bf

Navijáky jsou inovativní kombinací rychlé brzdy a naší funkce Bite & Fight, která vám dává na výběr, jak budete rybařit – buď tradičně s volnou cívkou, nebo s kompletně uvolněnou brzdou. Brzda vám může okamžitě nabídnout seriózní sílu, zatímco systém volné cívky může být precizně nastaven tak, aby ryba při záběru necítila žádný odpor. Pevná konstrukce převodů nabízí skvělý přenos síly a hedvábně hladký chod. Těžko budete hledat naviják s lepším poměrem cena/výkon. Systém rychlé brzdy Grafitové tělo a rotor Mazivo Dura Grease 3+1 ocelová kuličková ložiska EVA koncovka kličky Náhradní grafitová cívka Funkce Bite & Fight Pevná konstrukce převodů Dostupné velikosti: 3000 – 6000 Návin na jedno otočení kličky: 78 cm Brzdná síla: 8 kg

Objev podobné jako Prologic naviják c series 3000 bf

cena 499.0 Kč
Detail

Prologic naviják c series 5000 bf

Navijáky jsou inovativní kombinací rychlé brzdy a naší funkce Bite & Fight, která vám dává na výběr, jak budete rybařit – buď tradičně s volnou cívkou, nebo s kompletně uvolněnou brzdou. Brzda vám může okamžitě nabídnout seriózní sílu, zatímco systém volné cívky může být precizně nastaven tak, aby ryba při záběru necítila žádný odpor. Pevná konstrukce převodů nabízí skvělý přenos síly a hedvábně hladký chod. Těžko budete hledat naviják s lepším poměrem cena/výkon. Systém rychlé brzdy Grafitové tělo a rotor Mazivo Dura Grease 3+1 ocelová kuličková ložiska EVA koncovka kličky Náhradní grafitová cívka Funkce Bite & Fight Pevná konstrukce převodů Dostupné velikosti: 3000 – 6000 Návin na jedno otočení kličky: 89 cm Brzdná síla: 11 kg

Objev podobné jako Prologic naviják c series 5000 bf

cena 752.0 Kč
Detail

Prologic Naviják C-Series 6000 BF

C-SERIES BF Kompaktní velikost, nízká cena, ale velký výkon – tyto navijáky s volnoběžnou brzdou byly navrženy pro lovce kaprů s vysokými standardy, kteří ale nechtějí zruinovat svůj rozpočet. C-SERIES BF Kompaktní velikost, nízká cena, ale velký výkon – tyto navijáky s volnoběžnou brzdou byly navrženy pro lovce kaprů s vysokými standardy, kteří ale nechtějí zruinovat svůj rozpočet. Navijáky jsou inovativní kombinací rychlé brzdy a naší funkce Bite & Fight, která vám dává na výběr, jak budete rybařit – buď tradičně s volnou cívkou, nebo s kompletně uvolněnou brzdou. Brzda vám může okamžitě nabídnout seriózní sílu, zatímco systém volné cívky může být precizně nastaven tak, aby ryba při záběru necítila žádný odpor. Pevná konstrukce převodů nabízí skvělý přenos síly a hedvábně hladký chod. Těžko budete hledat naviják s lepším poměrem cena/výkon. Sytém rychlé brzdy Grafitové tělo a rotor Mazivo Dura Grease 3+1 ocelová kuličková ložiska EVA koncovka kličky Náhradní grafitová cívka Funkce Bite & Fight Pevná konstrukce převodů Dostupné velikosti: 3000 – 6000

Objev podobné jako Prologic Naviják C-Series 6000 BF

cena 943.0 Kč
Detail

Prologic Naviják C-Series 5000 BF

C-SERIES BF Kompaktní velikost, nízká cena, ale velký výkon – tyto navijáky s volnoběžnou brzdou byly navrženy pro lovce kaprů s vysokými standardy, kteří ale nechtějí zruinovat svůj rozpočet. C-SERIES BF Kompaktní velikost, nízká cena, ale velký výkon – tyto navijáky s volnoběžnou brzdou byly navrženy pro lovce kaprů s vysokými standardy, kteří ale nechtějí zruinovat svůj rozpočet. Navijáky jsou inovativní kombinací rychlé brzdy a naší funkce Bite & Fight, která vám dává na výběr, jak budete rybařit – buď tradičně s volnou cívkou, nebo s kompletně uvolněnou brzdou. Brzda vám může okamžitě nabídnout seriózní sílu, zatímco systém volné cívky může být precizně nastaven tak, aby ryba při záběru necítila žádný odpor. Pevná konstrukce převodů nabízí skvělý přenos síly a hedvábně hladký chod. Těžko budete hledat naviják s lepším poměrem cena/výkon. Sytém rychlé brzdy Grafitové tělo a rotor Mazivo Dura Grease 3+1 ocelová kuličková ložiska EVA koncovka kličky Náhradní grafitová cívka Funkce Bite & Fight Pevná konstrukce převodů Dostupné velikosti: 3000 – 6000

Objev podobné jako Prologic Naviják C-Series 5000 BF

cena 882.0 Kč
Detail

Prologic Naviják C-Series 3000 BF

C-SERIES BF Kompaktní velikost, nízká cena, ale velký výkon – tyto navijáky s volnoběžnou brzdou byly navrženy pro lovce kaprů s vysokými standardy, kteří ale nechtějí zruinovat svůj rozpočet. C-SERIES BF Kompaktní velikost, nízká cena, ale velký výkon – tyto navijáky s volnoběžnou brzdou byly navrženy pro lovce kaprů s vysokými standardy, kteří ale nechtějí zruinovat svůj rozpočet. Navijáky jsou inovativní kombinací rychlé brzdy a naší funkce Bite & Fight, která vám dává na výběr, jak budete rybařit – buď tradičně s volnou cívkou, nebo s kompletně uvolněnou brzdou. Brzda vám může okamžitě nabídnout seriózní sílu, zatímco systém volné cívky může být precizně nastaven tak, aby ryba při záběru necítila žádný odpor. Pevná konstrukce převodů nabízí skvělý přenos síly a hedvábně hladký chod. Těžko budete hledat naviják s lepším poměrem cena/výkon. Sytém rychlé brzdy Grafitové tělo a rotor Mazivo Dura Grease 3+1 ocelová kuličková ložiska EVA koncovka kličky Náhradní grafitová cívka Funkce Bite & Fight Pevná konstrukce převodů Dostupné velikosti: 3000 – 6000 kapacita: 245m - 0,25m Návin na jedno otočení kličky: 78 cm Brzdná síla: 8 kg Hmotnost: 278g

Objev podobné jako Prologic Naviják C-Series 3000 BF

cena 499.0 Kč
Detail

Prologic C-Series BF 5000 Naviják

Kompaktní velikost, nízká cena, ale velký výkon – tyto navijáky s volnoběžnou brzdou byly navrženy pro lovce kaprů s vysokými standardy, kteří ale nechtějí zruinovat svůj rozpočet. Navijáky jsou inovativní kombinací rychlé brzdy a funkce Bite & Fight, která vám dává na výběr, jak budete rybařit – buď tradičně s volnou cívkou, nebo s kompletně uvolněnou brzdou. Brzda vám může okamžitě nabídnout seriózní sílu, zatímco systém volné cívky může být precizně nastaven tak, aby ryba při záběru necítila žádný odpor. Pevná konstrukce převodů nabízí skvělý přenos síly a hedvábně hladký chod. Těžko budete hledat naviják s lepším poměrem cena / výkon. Sytém rychlé brzdy Grafitové tělo a rotor Mazivo Dura Grease 3 + 1 ocelová kuličková ložiska EVA koncovka kličky Náhradní grafitová cívka Funkce Bite & Fight Pevná konstrukce převodů Velikost navijáku / cívky: 5000 Převodový poměr: 5,1:1 Série: C-Series Maximální brzdná síla: 11 kg Kapacita cívky: 0,35 mm - 200m Hmotnost: 365 g Rukojeť: Graphite Handle with EVA Knob Návin na 1 otáčku kličky: 89 cm Náhradní cívka: Ano Materiál cívky: Graphite Navrženo v: Spojené království Tělo: Graphite Země původu: Čína Ložiska: 3+1 Varianta: Naviják

Objev podobné jako Prologic C-Series BF 5000 Naviják

cena 737.0 Kč
Detail

Prologic C-Series BF 6000 Naviják

Kompaktní velikost, nízká cena, ale velký výkon – tyto navijáky s volnoběžnou brzdou byly navrženy pro lovce kaprů s vysokými standardy, kteří ale nechtějí zruinovat svůj rozpočet. Navijáky jsou inovativní kombinací rychlé brzdy a funkce Bite & Fight, která vám dává na výběr, jak budete rybařit – buď tradičně s volnou cívkou, nebo s kompletně uvolněnou brzdou. Brzda vám může okamžitě nabídnout seriózní sílu, zatímco systém volné cívky může být precizně nastaven tak, aby ryba při záběru necítila žádný odpor. Pevná konstrukce převodů nabízí skvělý přenos síly a hedvábně hladký chod. Těžko budete hledat naviják s lepším poměrem cena / výkon. Sytém rychlé brzdy Grafitové tělo a rotor Mazivo Dura Grease 3 + 1 ocelová kuličková ložiska EVA koncovka kličky Náhradní grafitová cívka Funkce Bite & Fight Pevná konstrukce převodů Varianta: Naviják Ložiska: 3+1 Kapacita cívky: 0,35 mm - 340m Návin na 1 otáčku kličky: 96 cm Rukojeť: Graphite Handle with EVA Knob Maximální brzdná síla: 11 kg Převodový poměr: 5,1:1 Série: C-Series Hmotnost: 373 g Velikost navijáku / cívky: 6000 Země původu: Čína Náhradní cívka: Ano Navrženo v: Spojené království Materiál cívky: Graphite Tělo: Graphite

Objev podobné jako Prologic C-Series BF 6000 Naviják

cena 811.0 Kč
Detail

AERO 105 Curtiss F11C-2/BFC-2 Goshawk a Curtiss Hawk II (Evropa, Jižní Amerika) - Miroslav Šnajdr

V druhé polovině dvacátých a v první polovině třicátých let dvacátého století si americká firma Curtiss udělala jméno stíhacími dvouplošníky, prodávanými pod obchodním označením Hawk (Jestřáb). Jednotlivé verze úspěšně sloužily jak u amerického armádního letectva USAAC, tak u námořního letectva US Navy i u řady zahraničních uživatelů. Tyto letouny (zde je na místě uvést, že označení Hawk v žádné podobě nebylo americkým námořním letectvem oficiálně užíváno) se staly velmi populárními nejen v ozbrojených silách, ale protože „dobře vypadaly“, také mezi širokou veřejností a rovněž v zahraničí. Staly se ve své době dokonce jakýmsi synonymem pro americký stíhací dvouplošný letoun. Firma je postupně produkovala v řadě verzí, které sice dostávaly stále silnější motory, postupně se na nich objevovala některá konstrukční i aerodynamická zdokonalení, ale základní konstrukce zůstávala shodná. Tato publikace je věnována palubním stíhačkám schopným střemhlavého bombardování F11C-2 (od 21. března 1934 značeným BFC-2) a jejich exportním protějškům Hawk II, které se rozšířily u mnoha letectev v Jižní Americe, v Asii i v Evropě.

Objev podobné jako AERO 105 Curtiss F11C-2/BFC-2 Goshawk a Curtiss Hawk II (Evropa, Jižní Amerika) - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 90 P-39 Airacobra, Bell XP-39E, P-39Q, RP-39Q-22, 4. část - Miroslav Šnajdr

Čtvrtá část série věnované známé americké stíhačce Airacobra přibližuje varianty XP-39E, P-39Q RP-39Q-22. Popisuje historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců.

Objev podobné jako AERO 90 P-39 Airacobra, Bell XP-39E, P-39Q, RP-39Q-22, 4. část - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

Eltrinex V12Pro BF (V12Pro BF)

Diktafon - kapacita úložiště 32 GB, až 47 h záznamu, kompatibilní s paměťovou kartou Micro SD do 32 GB, USB a FM rádio, nahrávání ve formátu MP3 a WAV, řežimy nahrávání PCM, konektor Jack (3,5mm) a mini USB, 2x AAA baterie Zaznamenávejte zvuk se špičkovou slyšitelností i přes celou místnost. Eltrinex V12Pro je tím nejlepším ve své třídě. Dvojice citlivých mikrofonů s velmi nízkou hladinou šumu směrově zachytí prostor v reálném stereu. To však nejde na vrub jednoduchému používání. Přístroj je kompletně lokalizovaný do českého jazyka a má hlasového průvodce pro začátečníky. Verze BF je určena pro nevidomé a a slabozraké rozsáhlejším hlasovým průvodcem, používáním potřeby bez displeje a přiložena je příručka v brailově písmu. Zaznamenávejte zvuk se špičkovou slyšitelností i přes celou místnost. Eltrinex V12Pro je tím nejlepším ve své třídě. Dvojice citlivých mikrofonů s velmi nízkou hladinou šumu směrově zachytí prostor v reálném stereu. To však...

Objev podobné jako Eltrinex V12Pro BF (V12Pro BF)

cena 5049.0 Kč
Detail

AEROspeciál č.17 - Protiútok letadlových lodí US Navy, únor 1942 2. část - Miroslav Šnajdr

Publikace přibližuje dramatické kapitoly z nasazení US Navy a zejména amerického palubního letectva v úvodní fázi pacifické války. Úvodní část je věnována úderu TF 17 (17. operačního svazu) vedeného Rear Adm. Frankem J. Fletcherem 1. února 1942 na nejjižnější atoly v Marshallových ostrovech (Jaluit a Mili) a na atol Makin na severu Gilbertových ostrovů. Detailně popisuje dramatické nasazení Dauntlessů, Devastatorů a Wildcatů z letadlové lodě USS Yorktown. Další část práce se zabývá vzdušnou bitvou, která se odehrála u Rabaulu 20. února 1942 mezi americkými palubními letouny bránícími nosič USS Lexington a útočnou formací sedmnácti japonských bombardérů Mitsubishi G4M1 (Betty). Stalo se tak během pokusu amerického operačního svazu Task Force 11 napadnout nedlouho před tím nepřítelem dobytou základnu v Rabaulu. Boj skončil drtivou porážkou Japonci nasazené 4. Kókútai. Jednotka odepsala 15 zcela zničených moderních bombardovacích letounů a 13 kvalitních kompletních osádek. Mezi 88 padlými či nezvěstnými letci na americké straně vynikl osobním vkladem pilot Wildcatu z VF-3, Lt. Edward O´Hare. Bylo mu uznáno sestřelení pěti bombardérů. 21. dubna 1942 obdržel jako první americký stíhací pilot během II. světové války z rukou amerického prezidenta Franklina D. Roosevelta Kongresovou medaili cti.

Objev podobné jako AEROspeciál č.17 - Protiútok letadlových lodí US Navy, únor 1942 2. část - Miroslav Šnajdr

cena 178.0 Kč
Detail

Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr

Dějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako „druhé“ námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake.Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí.

Objev podobné jako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

Ohnivý most - Miroslav Šnajdr

Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války.

Objev podobné jako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr

cena 241.0 Kč
Detail

PZL P.11 - Miroslav Šnajdr

Polský stíhací letoun PZL P.11 patřil v době svého vzniku mezi nejprogresívnější konstrukce ve své kategorii. V září 1939, v době napadení Polska byl však již zastaralý. Přesto díky své odolnosti a vynikající obratnosti byl pro Luftwaffe velice tvrdým protivníkem a dosáhl mnoho vzdušných vítězství. Publikace popisuje vznik a vývoj od sériového PZL P.7 až po P.11c včetně bojového nasazení v Polsku a Rumunsku.

Objev podobné jako PZL P.11 - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr

Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití.

Objev podobné jako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr

1883. Agrigento, Sicily. A city of spires and now broken hopes and bodies…With the orsine destroyed, Cairndale lies in ruins, and Marlowe has vanished. His only chance of rescue lies in a fabled second orsine – long-hidden, thought lost - which might not even exist.But when a body is discovered in the shadow of Cairndale, Charlie and the Talents realize there is even more at stake than they''d feared. For a new drughr has arisen, ferocious, horned, seemingly able to move in their world at will – and it is not alone. A malevolent figure, known only as the Abbess, desires the dust for her own ends. And deep in the world of the dead, a terrible evil stirs - an evil which the corrupted dust just might hold the secret to reviving, or destroying forever.So the dark journey begun in Ordinary Monsters surges forward, from the sinister underworld of the London exiles, to the roar of the streetmarkets in nineteenth-century Alexandria, to the sunlit silences of the Dalmatian coast. Against bone witches, mud glyphics, and a house of twilight that exists in a netherworld all its own, the Talents must work together - if they are to have any hope of staving off the world of the dead, and saving their long-lost friend.A breathtaking sequel to Ordinary Monsters, delving even deeper into the rich worldbuilding and darkly sparkling tale of The Talents.Praise for Ordinary Monsters (Book One of The Talents Trilogy):‘Terrific… A book that creeps up on you, wearing brass knuckles’ Conn Iggulden‘A dazzling mountain of wild invention, Dickensian eccentrics, supernatural horrors and gripping suspense. Be warned… once you step into this penny dreadful to end all penny dreadfuls, you’ll never want to leave’ Joe Hill‘Haunting, tense, earth-shattering’ Tamora Pierce

Objev podobné jako Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr

cena 591.0 Kč
Detail

Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr

Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo.

Objev podobné jako Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

BergHOFF French Press MAESTRO 350ml BF-1107128 (BF-1107128)

French press - objem 350 ml, materiál sklo a nerez, vhodný do myčky na nádobí Stalo se pití kávy či čaje nezbytnou součástí vaší denních zvyklostí? Pak by se u vás v domácnosti jistě uchytil french press BergHOFF. Ten umožňuje přípravu vašeho oblíbeného nápoje až do objemu 350 ml. K výhodám patří i to, že se dá mýt v myčce. Nemusíte se tedy zdržovat ručním mytím. Materiál určený k výrobě tohoto french pressu BergHOFF je sklo a nerez. Pod názvem frenchpress se skrývá zařízení, které má skleněnou konvici a pohyblivý filtr. Oblíbenosti nabil díky možnosti velmi rychlé a pohodlné přípravy kvalitní kávy bez přebytečných sedlin. Hlavní přednosti french pressu BergHOFF French Press MAESTRO 350ml BF-1107128 French press patří do domácnosti každého milovníka kávy Objem: 350 ml French press BergHOFF umožňuje mytí v myčce Konstrukcí french pressu je sklo a nerez Poslouží pro přípravu filtrované kávy a sypaných, bylinkových či ovocných čajů Mezi výhody patří snadná údržba...

Objev podobné jako BergHOFF French Press MAESTRO 350ml BF-1107128 (BF-1107128)

cena 299.0 Kč
Detail

BergHOFF French Press AROMA 350ml BF-1100146 (BF-1100146)

French press - objem 350 ml, materiál sklo a nerez, vhodný do myčky na nádobí Máte v oblibě domácí popíjení kávy či čaje? V tom případě je pro vás ideální french press BergHOFF. S ním máte možnost připravit si váš oblíbený nápoj až o objemu 350 ml. Oceníte také možnost umývání v myčce. Nemusíte se tak obtěžovat ručním mytím. Materiál zvolený pro výrobu tohoto french pressu BergHOFF je sklo a nerez. Frenchpress je jednoduché zařízení na přípravu kávy a jiných nápojů za pomoci posuvného sítka. Oblíbenosti nabil díky možnosti velmi rychlé a pohodlné přípravy kvalitní kávy bez přebytečných sedlin. Klíčové přednosti french pressu BergHOFF French Press AROMA 350ml BF-1100146 Kvalitní french press je ideální na čaj nebo kávu Jeho objem dosahuje 350 ml French press BergHOFF můžete umývat v myčce Konstrukcí french pressu je sklo a nerez Osvědčí se při přípravě filtrované kávy a celé řady různých čajů Velkou výhodou je snadná údržba a rychlost přípravy Příprava kávy ve...

Objev podobné jako BergHOFF French Press AROMA 350ml BF-1100146 (BF-1100146)

cena 299.0 Kč
Detail

Němečtí orli nad Španělskem II - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

Kniha Němečtí orli nad Španělskem 2 se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Druhý díl představuje typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109 a navazuje tak na první díl, ve kterém jsou zařazeny Arado Ar 68 až Heinkel He 111. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 48 barevnými kresbami.

Objev podobné jako Němečtí orli nad Španělskem II - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

cena 1700.0 Kč
Detail

Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

Kniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 52 jsou barevné kresby letadel.

Objev podobné jako Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

cena 1342.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr

Od dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie.

Objev podobné jako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr

Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr

Ještě v průběhu roku 1943 představovaly Spitfiry Mk.IX hlavní stíhací typ, určený u Fighter Command k vybojování vzdušné převahy. Po vytvoření 2nd TAF a se zavedením výkonnějších Spitfirů Mk.XIV a Tempestů Mk.V se role letadel tohoto provedení na jaře roku 1944 změnila. Nyní si „devítky“ přibraly do palety úkolů také stíhací bombardovací akce. Svou účinnost v této funkci ověřovaly během kampaně proti „Noballs“ (odpalovacím základnám německých odvetných zbraní). Nadále představovaly kvalitní typ, ale zejména v rychlosti již v porovnání s absolutní stíhačkovou špičkou lehce zaostávaly. Stále se ovšem těšily díky velmi dobrému sladění výkonů s letovými vlastnostmi velké přízni svých pilotů. A to i těch československých, neboť v lednu a únoru 1944 se 310., 312. a 313. squadrona konečně rozloučily s nevyhovujícími Spitfiry Mk.V a přešly na Mk.IX.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr

Druhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937.

Objev podobné jako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr

cena 231.0 Kč
Detail

AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr

Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce.* Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých

Objev podobné jako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

Pirelli Carrier 225/55 R17 109 T C (3828600)

Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index T (do 190 km/h), nosnostní index 109 (do 1030 kg), hlučnost 70 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S nástupem jara a lepšího počasí přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou vybaveny tak, aby byly optimální pro provoz v teplejším období. Odborníci doporučují používat letní pneumatiky, když jsou dlouhodobě teploty nad +7 °C. Bez váhání bychom vám doporučili letní pneu Pirelli pro dodávkové auto. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, definuje největší možnou zátěž jedné pneumatiky. Hodnota v tomto případě odpovídá 109 (do 1030 kg). Rychlostní index pneumatiky definuje doporučenou maximální rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je ideální pro vozy s rychlostním indexem T (do 190 km/h) a nižším. Klíčové přednosti letní pneu Pirelli Carrier 225/55 R17 109 T C Letní pneumatika Pirelli je ideální pro dodávková...

Objev podobné jako Pirelli Carrier 225/55 R17 109 T C (3828600)

cena 5115.0 Kč
Detail

Kleber Transpro 215/70 R15 C 109 S (716585)

Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index S (do 180 km/h), nosnostní index 109 (do 1030 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva E, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Po příchodu jara a lepšího počasí je třeba vyměnit pneumatiky za letní. Ty jsou vybaveny tak, aby byly optimální pro provoz v teplejším období. V případě, že jsou dlouhodobě teploty vyšší než +7 °C, odborníci doporučují používat letní pneumatiky. Naším doporučením pro vás jsou letní pneu Kleber určené pro dodávkové auto. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, definuje největší možnou zátěž jedné pneumatiky. Jeho hodnota odpovídá 109 (do 1030 kg). Rychlostní index určuje nejvyšší bezpečnou rychlost, pro kterou mohou být pneumatiky používány. Pneumatika je navržena pro použití na vozidlech s rychlostním indexem S (do 180 km/h) nebo nižším. Hlavní přednosti letní pneu Kleber Transpro 215/70 R15 C 109 S Letní pneumatika Kleber je vhodná pro dodávková...

Objev podobné jako Kleber Transpro 215/70 R15 C 109 S (716585)

cena 2745.0 Kč
Detail

Continental VancoCamper 215/70 R15 C 109 R (4514000000)

Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 109 (do 1030 kg), hlučnost 72 dB (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva F, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Po příchodu jara a lepšího počasí se blíží čas na výměnu zimních pneumatik za letní. Ty jsou navrženy tak, aby byly optimální pro použití v teplejších měsících. V případě, že jsou teploty nad +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují použít letní pneumatiky. Bez váhání bychom vám doporučili letní pneu Continental na dodávkové auto. Zátěžový index, také nazýváný nosnostní nebo hmotnostní, stanovuje nejvyšší povolené zatížení pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota odpovídá 109 (do 1030 kg). Rychlostní index stanovuje nejvyšší bezpečnou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky konstruovány. Pneumatika je vhodná pro vozy s rychlostním indexem R (do 170 km/h) a nižším. Zásadní vlastnosti letní pneu Continental VancoCamper 215/70 R15 C 109 R Letní pneumatika Continental je...

Objev podobné jako Continental VancoCamper 215/70 R15 C 109 R (4514000000)

cena 3688.0 Kč
Detail

V zaměřovači Rata - Kapitoly z letecké války ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát.

Objev podobné jako V zaměřovači Rata - Kapitoly z letecké války ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

cena 223.0 Kč
Detail

Podívejte se také