B-25 mitchell v sssr a tupolev sb - miroslav šnajdr, kotelniko vladimír

Produkt B-25 mitchell v sssr a tupolev sb - miroslav šnajdr, kotelniko vladimír sme našli 50+x, pokiaľ to nie je to čo hľadáte, skúste frázu B-25 mitchell v sssr a tupolev sb - miroslav šnajdr, kotelniko vladimír upraviť a produkt hľadať znova.

B-25 Mitchell v SSSR a Tupolev SB - Miroslav Šnajdr, Kotelniko Vladimír

B-25 Mitchell v SSSR a Tupolev SB - Miroslav Šnajdr, Kotelniko Vladimír
Detail

B-25 MitchellVýznamnou část letadlového parku sovětského Dálkového letectva v letech druhé světové války tvořil americký dvoumotorový střední bombardér North American B-25 Mitchell. První let nový B-25, jenž zakrátko obdržel bojové jméno Mitchell na počest generála Mitchella, absolvoval 19. srpna 1940. Když se v září 1941 v Moskvě sešli zástupci SSSR, USA a Velké Británie, objevily se na stole požadavky, předložené různými sovětskými instancemi. Svůj seznam typů, potenciálně vhodných k zakoupení, sestavila také Správa rozvědky Generálního štábu, která do něj jako jediná zahrnula i B-25. Publikace popisuje verze, dodávky a nasazení tohoto stroje, Tupolev SBSovětský dvoumotorový bombardér Tupolev SB sehrál během občanské války ve Španělsku v řadách republikánského letectva nezastupitelnou roli Paleta úkolů, kterou SB na Iberském poloostrovu plnily, byla skutečně široká: taktické nálety proti pozemním cílům v zápolí fronty, bombardovací útoky proti povstalci kontrolovaným aglomeracím, nálety proti nepřátelským lodím, průzkumné akce, námořní hlídkové lety a v několika případech dokonce defenzivní stíhací aktivity při obraně středomořských přístavů. Elegantní dvoumotorové jednoplošníky byly totiž díky vysoké rychlosti téměř imunní na protiakce o generaci starších dvouplošných stíhaček Heinkel He 51 a Fiat CR.32 S příchodem německých jednoplošných Messerschmittů Bf 109 sice SB přišly o podstatnou část své nestíhatelnosti, nicméně denních bombardovacích akcí se zúčastňovaly až do pro republikány tragického závěru občanské války. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako B-25 Mitchell v SSSR a Tupolev SB - Miroslav Šnajdr, Kotelniko Vladimír , Vladimír dvořák a jiřina bohdalová v televarieté /1/

Bostony v SSSR - Vladimir Kotelnikov

Bostony v SSSR - Vladimir Kotelnikov
Detail

Americký Douglas A-20, v Rusku známý pod britským označením Boston, byl nejpočetnější v zahraničí vyrobený bombardér používaný sovětským letectvem. Během druhé světové války jich v něm sloužilo víc než v USAAF – v rámci Zákona o půjčce a pronájmu bylo do Sovětského svazu dodáno okolo 3000 strojů tohoto typu, které vzlétaly proti pozemním i námořním cílům. Bostony byly nasazovány coby lehké bombardéry, torpédové, těžké stíhací a rychlé dopravní letouny. Ve výzbroji je měla i letectva jiných států, avšak žádné je nepoužívalo v takovém měřítku jako Sovětský svaz. Zde zůstaly v provozu ještě řadu let po válce, a to jak u armádního a námořního, tak civilního letectva. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Bostony v SSSR - Vladimir Kotelnikov , Vladimír dvořák a jiřina bohdalová v televarieté /2/

Spitfire a Curtiss P-40 v SSSR - Vladimir Kotelnikov

Spitfire a Curtiss P-40 v SSSR - Vladimir Kotelnikov
Detail

Během Druhé světové války dodali Spojenci, Sovětskému svazu tisíce letadel. Tato významná pomoc pomohla jeho letectvu nahradit obrovské ztráty letadel během gigantických operací na Východní frontě. Sověti si této pomoci velmi cenili. Tato publikace popisuje zkoušky, dodávky a bojové nasazení Spitfirů a Cutissů P-40. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Spitfire a Curtiss P-40 v SSSR - Vladimir Kotelnikov , Babolat b fly 25 (169979)

P-39 Airacobra v SSSR / MiG-3 - Vladimir Kotelnikov, Maslov Michail

P-39 Airacobra v SSSR / MiG-3 - Vladimir Kotelnikov, Maslov Michail
Detail

MiG-3 konstruktéru Mikojana a Gureviče stál na počátku slavné řady stíhacích Migů. Přestože jeho výroba musela v roce 1942 ustoupit produkci Il-2, který byl v dané době pro frontu důležitější, se stroj nesmazatelně zapsal do historie počátečních bojů po napadení SSSR Německem. P-39 Airacobra americké firmy Bell byl stroj, který po neúspěšné premiéře v letectvech V.Británie a USA našel uplatnění v letectvu SSSR, kde jsou s tímto strojem spojena jména nejúspěšnějších stíhačů, kteří dokázali dokonalé využít jeho silné výzbroje a přednosti v boji ve středních výškách.Publikace popisuje vývoj, výzbroj, verze a nasazení v boji obou strojů. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako P-39 Airacobra v SSSR / MiG-3 - Vladimir Kotelnikov, Maslov Michail , Jan werich a miroslav horníček na kampě

Hawker Hurricane v SSSR / Aero A-29 a Letov Š-328v - Letadla pro Kumbor - Vladimir Kotelnikov, Jiří Jakab

Hawker Hurricane v SSSR / Aero A-29 a Letov Š-328v - Letadla pro Kumbor - Vladimir Kotelnikov, Jiří Jakab
Detail

První část publikace se věnuje dodávkám a nasazení všech verzí letounu Hawker Hurricane v SSSR. Druhá část popisuje vznik a použití plovákových letounů Aero A-29 a Letov Š-328v na střelnici protiletadlového dělostřelectva naši armády v Jugoslávii ve třicátých letech minulého století. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Hawker Hurricane v SSSR / Aero A-29 a Letov Š-328v - Letadla pro Kumbor - Vladimir Kotelnikov, Jiří Jakab , Mišík vladimír: vladimír mišík (jubilejní edice) - cd (su6358-2)

Dukla. Vzpomínky příslušníků 1.čs.armádního sboru v SSSR

Dukla. Vzpomínky příslušníků 1.čs.armádního sboru v SSSR
Detail

Audiokniha MP3 Různí, čte Různí Původní LP album 1218 0503 se vzpomínkami příslušníků 1. čs. armádního sboru v SSSR na na karpatsko-dukelskou operaci vydal Supraphon v roce 1984. Vzpomínali ministr národní obrany arm.gen. Martin Dzúr, arm.gen. Ludvík Svoboda, arm.gen.v zál. Karel Klapálek, genplk.v zál. Ing. Miroslav Šmoldas, genmjr.v zál. doc. Ing.Oldřivch Kvapil CSc., pplk.v zál. Věra Tichá, plk. v zál. Segrej Petras, kpt.v zál. Bernard Bražina, plk.v zál. Ing. Rudolg Peška CSc. 1. část: komentář-M.Dzúr-komentář-M.Dzúr-komentář-L.Svoboda-M.Šmoldas-L.Svoboda-M.Šmoldas-O.Kvapil-V.TIchá-O.Kvapil-V.Tichá-M.Šmoldas-O.Kvapil-S.Petras-M-Dzúr 2. část: L.Svoboda-komentář-K.Klapálek-M.Šmoldas-O.Kvapil-S.Petras-V.Tichá-M.Šmoldas-B.Bražina-K.Klapálek-R.Peška-V.Tichá-B.Bražina-V.TIchá-L.Svoboda-M.Dzúr (alza.cz)

Podobné produkty ako Dukla. Vzpomínky příslušníků 1.čs.armádního sboru v SSSR , Mišík vladimír: vladimír mišík (jubilejní edice) - lp (su6358-1)

Miroslav Šnajdr st. - Miroslav Šnajdr, Miroslav Schubert

Detail

Obsáhlá monografie Miroslava Šnajdra st. (1938) je retrospektivním průřezem autorovou výtvarnou tvorbou a v reprezentativním výběru představuje etapy početného umělcova díla.Miroslav Šnajdr st. přísluší k nejvýznamnějším osobnostem českého výtvarného umění. Již od šedesátých let minulého století patří k nemnohým mimopražským umělcům, kteří přes veškeré komplikace a jisté osamění zůstali věrni svému přesvědčení a názoru. Šnajdrova tvorba svým významem přesáhla hranice regionu a vstoupila do tvůrčí komparace se středoevropským výtvarným prostředím a dále inspirativně působí až do současné doby. Dílo Miroslava Šnajdra st. představuje mimořádně osobité rozvíjení podnětů, které přinesl informel, a to způsobem, který nemá v českém prostředí obdobu.Již čtvrté desetiletí je Miroslav Šnajdr st. velice podstatnou osobností české výtvarné scény jako osobitý tvůrce, bohatě a přece sourodě formující svůj jedinečný program. Jeho ve všech oblastech i obdobích mimořádně podnětná a originální tvorba se stala jedním z nejvýraznějších příkladů české lyrické materiálové abstrakce.K snadnějšímu pochopení umělcova výtvarného jazyka jsou v publikaci zařazeny nyní již méně dostupné dobové texty k umělcově práci a také nejaktuálnější texty řady historiků umění, kteří práci Miroslava Šnajdra st. pozorně sledují. (Texty Ladislav Daněk, František Dvořák, Ladislava Horňáková, Ivo Janoušek, Alena Nádvorníková, Arsén Pohribný, Miroslav Schubert, Miroslav Šnajdr st., Vlastimil Tetiva, Jiří Valoch, Jaromír Zemina, Václav Zykmund).Miroslav Šnajdr st.Malíř, kreslíř, příležitostný grafik.Narozen: 8. 11. 1938 v Toveři (u Olomouce).Žije a působí v Olomouci.Studia: Vojenská hudební škola v Liberci (1953-1956), Státní konzervatoř v Brně, obor lesní roh (1962-1967). V letech 1961-2001 působil jako hornista v Moravské filharmonii Olomouc.Samostatně vystavuje od roku 1967 (ČR, SR, F). Kolektivních výstav se zúčastňuje od roku 1965 (ČR, SR, Španělsko, Rumunsko, Polsko, USA, Německo, Švýcarsko, Holandsko, Kanada, Itálie, Japonsko, Belgie). (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Miroslav Šnajdr st. - Miroslav Šnajdr, Miroslav Schubert , Severin sb 7211 (sb 7211)

Dukla. Vzpomínky příslušníků 1.čs.armádního sboru v SSSR - Různí - audiokniha

Dukla. Vzpomínky příslušníků 1.čs.armádního sboru v SSSR - Různí - audiokniha
Detail

Audiokniha:,Původní LP album 1218 0503 se vzpomínkami příslušníků 1. čs. armádního sboru v SSSR na na karpatsko-dukelskou operaci vydal Supraphon v roce 1984. Vzpomínali ministr národní obrany arm.gen. Martin Dzúr, arm.gen. Ludvík Svoboda, arm.gen.v zál. Karel Klapálek, genplk.v zál. Ing. Miroslav Šmoldas, genmjr.v zál. doc. Ing.Oldřivch Kvapil CSc., pplk.v zál. Věra Tichá, plk. v zál. Segrej Petras, kpt.v zál. Bernard Bražina, plk.v zál. Ing. Rudolg Peška CSc. 1. část: komentář-M.Dzúr-komentář-M.Dzúr-komentář-L.Svoboda-M.Šmoldas-L.Svoboda-M.Šmoldas-O.Kvapil-V.TIchá-O.Kvapil-V.Tichá-M.Šmoldas-O.Kvapil-S.Petras-M-Dzúr 2. část: L.Svoboda-komentář-K.Klapálek-M.Šmoldas-O.Kvapil-S.Petras-V.Tichá-M.Šmoldas-B.Bražina-K.Klapálek-R.Peška-V.Tichá-B.Bražina-V.TIchá-L.Svoboda-M.Dzúr (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Dukla. Vzpomínky příslušníků 1.čs.armádního sboru v SSSR - Různí - audiokniha , Severin sb 7218 (sb 7218)

Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr

Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr
Detail

Dějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako "druhé" námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake. Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr , Severin sb 9023 (sb 9023)

Ohnivý most - Miroslav Šnajdr

Ohnivý most - Miroslav Šnajdr
Detail

Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr , Stagg p250-sb (p250-sb)

Těžký bombardér Tupolev TB-3 - Vladimir Kotelnikov

Těžký bombardér Tupolev TB-3 - Vladimir Kotelnikov
Detail

V roce 1925 zadala Zvláštní technická kancelář vojenského výzkumu (Ostěchbjuro, OTB) Ústřednímu aerodynamickému a hydrodynamickému ústavu (CAGI) úkol zahájit vývoj letounu T1-4RT3 s pohonem čtyř motorů Wright T-3. První dispoziční výkres letounu, jemuž CAGI přiřadil označení ANT-6, byl hotov začátkem roku 1927. Představoval celokovový samonosný dolnoplošník s křídlem o velké tloušťce profilu a potahem z vlnitého plechu. Ve své době byl letoun skutečným gigantem – jen kola hlavního podvozku měla dvoumetrový průměr. Prototyp se začal v dílnách CAGI stavět v říjnu 1929. V dokumentech VVS mu náleželo označení TB-3. Do 20. února 1931 se TB-3 vznesl desetkrát – letoun se více opravoval a dopracovával, než létal. Vzorový stroj závodu č. 22 (? 2201) si letovou premiéru odbyl až 27. února 1932, druhý vyrobený kus jej následoval 25. března. První, desetikusovou sérii ve Filách zvládli postavit do 28. dubna, tak aby se letouny mohly zúčastnit prvomájové přehlídky v Moskvě. V druhé polovině 30. let disponovaly VVS nejmohutnějším strategickým bombardovacím letectvem na světě. Koncem 30. let stroj však již beznadějně zastarával. K prvnímu únoru 1940 se v řadách VVS nacházelo 509 TB-3, z nichž 100 nebylo schopných provozu. Sloužily například jako bombardovací, výsadkové, transportní, nosiče stíhacích letounu. Publikace popisuje všechny verze a účast v různých konfliktech včetně II. světové války, kde sehráhli velmi zajímavou roli. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Těžký bombardér Tupolev TB-3 - Vladimir Kotelnikov , Mitchell joni: joni mitchell archives, vol. 1 (rsd) - lp (0349784498)

V zaměřovači Rata - Miroslav Šnajdr

V zaměřovači Rata - Miroslav Šnajdr
Detail

Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako V zaměřovači Rata - Miroslav Šnajdr , Pioneer a-40ae-b (a-40ae-b)

PZL P.11 - Miroslav Šnajdr

PZL P.11 - Miroslav Šnajdr
Detail

Polský stíhací letoun PZL P.11 patřil v době svého vzniku mezi nejprogresívnější konstrukce ve své kategorii. V září 1939, v době napadení Polska byl však již zastaralý. Přesto díky své odolnosti a vynikající obratnosti byl pro Luftwaffe velice tvrdým protivníkem a dosáhl mnoho vzdušných vítězství. Publikace popisuje vznik a vývoj od sériového PZL P.7 až po P.11c včetně bojového nasazení v Polsku a Rumunsku. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako PZL P.11 - Miroslav Šnajdr , Miroslav horníček na obrazovce

Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr

Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr
Detail

Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr , Dobře odtajněný miroslav horníček ()

Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr

Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr
Detail

Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr , Donutil miroslav: baví vás... miroslav donutil (4x cd) - cd (310917-2)

AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr

AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr
Detail

Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce.* Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr , ...mluviti stříbro - miroslav horníček tentokrát o rybách a řece

Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr

Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr
Detail

Druhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr , Žbirka miroslav meky: roky a dni - cd (911447-2)

Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr

Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr , De'longhi magnifica start ecam220.30.sb (ecam220.30.sb)

Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr , Philco phd 64 sb (phd 64 sb)

Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr

Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Ještě v průběhu roku 1943 představovaly Spitfiry Mk.IX hlavní stíhací typ, určený u Fighter Command k vybojování vzdušné převahy. Po vytvoření 2nd TAF a se zavedením výkonnějších Spitfirů Mk.XIV a Tempestů Mk.V se role letadel tohoto provedení na jaře roku 1944 změnila. Nyní si „devítky“ přibraly do palety úkolů také stíhací bombardovací akce. Svou účinnost v této funkci ověřovaly během kampaně proti „Noballs“ (odpalovacím základnám německých odvetných zbraní). Nadále představovaly kvalitní typ, ale zejména v rychlosti již v porovnání s absolutní stíhačkovou špičkou lehce zaostávaly. Stále se ovšem těšily díky velmi dobrému sladění výkonů s letovými vlastnostmi velké přízni svých pilotů. A to i těch československých, neboť v lednu a únoru 1944 se 310., 312. a 313. squadrona konečně rozloučily s nevyhovujícími Spitfiry Mk.V a přešly na Mk.IX. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr , Andělé se samopalem: výsadkářky 2. č. samostatné paradesantní brigády v sssr (978-80-278-0017-9)

Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr

Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr
Detail

Od dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr , Vladimír menšík a jeho filmy (978-80-7225-415-6)

Messerschmitt Bf 109E 1.díl - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109E 1.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Messerschmitt Bf 109E se na leteckém nebi závěru 30. let minulého století zjevil jako skutečný meteor. Představoval stíhací letoun mimořádné kategorie. Spojení osvědčeného draku s vynikajícím motorem Daimler-Benz DB 601 rázem ze „stodevítky“ učinilo tehdy nejvýkonnější stíhací letoun na celém světě. Tuto pozici si „Emil“ (jak byla verze Bf 109E přezdívána) udržoval i po celé úvodní období druhé světové války, neboť hodnotu jeho z kvalitativního hlediska hlavního rivala, rovněž výborného britského Spitfiru Mk.I, zprvu snižovalo užití méně vhodných typů vrtulí. Mezi podzimem roku 1938 a začátkem roku 1941 vzniklo na 4000 letadel Bf 109E různých subverzí, se kterými stála i padala síla stíhací složky německé Luftwaffe. Prvními z nich, které se dostaly do sériové produkce prakticky současně a tvořily základ bojové síly Jagdwaffe (německého stíhacího letectva) v září 1939, byly Bf 109E-1 a Bf 109E-3. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109E 1.díl - Miroslav Šnajdr , Vladimír menšík (4dvd) - dvd (7200)

Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr

Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Mezi nejdůležitější letadla, za jejichž řízení usedali během těžkých let druhé světové války českoslovenští piloti, patří bezesporu Spitfire Mk.V. Verze vznikla jako nouzové řešení potřeby britského velitelství stíhacího letectva po výkonnějších strojích, než jaké představovaly dosavadní Spitfiry Mk.I a Mk.II. Osvědčila se a posléze byla vyráběna ve větším množství než jiné varianty Spitfiru. Sériovou produkcí i konverzemi strojů starších variant vzniklo přes 6600 exemplářů. Díky tomu původně „přechodová“ Mk.V zaujala na britských ostrovech na dosti dlouhou dobu pozici základní složky výzbroje Fighter Command. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr , ...mluviti stříbro - vladimír čech - zpověď

Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr

Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Třetí, závěrečný díl se zaměřuje převážně na službu v zahraničí a u našich jednotek ve Velké Británii do roku 1944. Publikace navazuje na 1. a 2. díl, který vyšel v AERU č. 21 a 23. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr , De'longhi dinamica ecam 350.55.sb (ecam 350.55 sb)

Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21 (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr , De'longhi magnifica evo ecam 290.31.sb (ecam290.31.sb)

Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
Detail

Mezi doslova legendární letouny španělské občanské války se zařadila sovětská jednoplošná stíhačka Polikarpov I-16. Obecně známou se stala pod hanlivým označením, které jí přisoudili španělští nacionalisté právě během tohoto krvavého konfliktu: Rata (krysa). V letech 1935 a 1936 mohla směle aspirovat na pozici nejmodernějšího sériově vyráběného stíhacího typu světa. Až do zastavení produkce v roce 1942 bylo vyrobeno úctyhodných 10 292 exemplářů všech verzí, včetně cvičných UTI-2 a UTI-4. Zde se budeme věnovat stíhacím variantám sloužících od listopadu 1936 až do března 1939 na Iberském poloostrově v barvách španělského republikánského letectva. Sověti dodali do Španělska během konfliktu celkem 276 Polikarpovů I-16. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr , Džínová generace: únik ze sssr (978-80-7443-343-6)

Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr , Compass ventilátor mitchell duo (8591686072297)

Andělé se samopalem: Výsadkářky 2. č. samostatné paradesantní brigády v SSSR (978-80-278-0017-9)

Andělé se samopalem: Výsadkářky 2. č. samostatné paradesantní brigády v SSSR (978-80-278-0017-9)
Detail

Kniha - česky Mezi vojáky 2. čs. samostatné paradesantní brigády působilo několik desítek žen, z nichž mnohé absolvovaly i výsadkový výcvik. Řada z nich se zúčastnila bojů v Karpatech v září 1944, leteckého přesunu na pomoc Slovenskému národnímu povstání a bojů v Nízkých Tatrách za kruté zimy na přelomu let 1944 a 1945. Jejich statečnost, skromnost, obětavost a houževnatost by neměly zmizet pod nánosem času, už pouze proto, že v době 2. světové války byl - s výjimkou Rudé armády - výskyt většího počtu žen mezi výsadkáři pravidelných jednotek naprostým unikátem. Kniha popisuje nejen činnost ženských příslušnic na pozadí historie 2. čs. parabrigády, ale obsahuje i jejich životopisné medailonky, bohatě ilustrované většinou dosud nepublikovanými fotografiemi, reprodukcemi dokumentů a snímky dobových artefaktů. Autoři se také pokusili uvést na pravou míru mnohé legendy a vysvětlit i některé dosud nevyřešené otazníky, mnohdy spojené s osudy celé parabrigády. (alza.cz)

Podobné produkty ako Andělé se samopalem: Výsadkářky 2. č. samostatné paradesantní brigády v SSSR (978-80-278-0017-9) , Mitchell joni: blue - cd (0349783974)

Ohnivý most - Šnajdr Miroslav

Ohnivý most - Šnajdr Miroslav
Detail

(patro.cz)

Podobné produkty ako Ohnivý most - Šnajdr Miroslav , Mitchell joni: blue - lp (8122788254)

Létající mariňáci - Šnajdr Miroslav

Létající mariňáci - Šnajdr Miroslav
Detail

Letectvo USMC je někdy vnímáno jako „druhé“ námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje 1. část publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během 1. sv. války a v následujících dvou mírových dekádách. 2. část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. (patro.cz)

Podobné produkty ako Létající mariňáci - Šnajdr Miroslav , Mitchell joni: hejira - lp (8122795858)

Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B - Miroslav Šnajdr
Detail

Německý letoun Messerschmitt Bf 109 se do historie letectví zapsal skutečně významně. Stal se nejvíce produkovanou stíhačkou v dějinách: v letech před druhou světovou válkou a během tohoto krvavého konfliktu vzniklo na 35 000 exemplářů stále vylepšovaných variant. V první linii Luftwaffe typ vydržel od roku 1936 až do zhroucení Velkoněmecké říše v květnu 1945. Během tohoto období prošel skutečně mimořádným vývojem, při kterém dramaticky rostly jeho výkony, bojová hodnota, ale také hmotnost. Operační činnost Bf 109 byla nejen dlouhá, ale přitom doslova nabytá významnými událostmi. Typ se podílel prakticky na všech důležitých bitvách, které Hitlerova Velkoněmecká říše podstoupila během své tragické válečné pouti za chimérou světovlády. Tedy od počátečních triumfů až po totální pád na jaře roku 1945. S Bf 109 létalo bezkonkurenčně velké množství stíhacích es (podle německých zvyklostí tzv. experten), a to včetně několika nejúspěšnějších stíhačů všech dob. Na absolutní špičce z nich stál nepřekonatelný Erich Hartmann s 352 sestřely. Zde se soustředíme na začátek mimořádně pohnuté dráhy Bf 109: na okolnosti jeho vzniku a úvodní varianty poháněné motory Junkers Jumo 210. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B - Miroslav Šnajdr

Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
Detail

Kniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 52 jsou barevné kresby letadel. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr

AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr
Detail

Letecká válka ve Středomoří 9. a 10. ledna 1941. Stuky útočí na nejmodernější letadlovou loď britského Královského námořnictva HMS Illustrious. Detailní popis tohoto střetu doplňuje informace o použitých letounech bojujících stran. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr

AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr

Detail

AERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr

Bez zpátečního lístku - Šnajdr Miroslav

Bez zpátečního lístku - Šnajdr Miroslav
Detail

(patro.cz)

Podobné produkty ako Bez zpátečního lístku - Šnajdr Miroslav

V zaměřovači Rata - Šnajdr Miroslav

V zaměřovači Rata - Šnajdr Miroslav
Detail

Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát. (patro.cz)

Podobné produkty ako V zaměřovači Rata - Šnajdr Miroslav

Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr

Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr
Detail

Kniha navazuje na již vydaný 1.díl. Pokračuje obdobím tzv. Bleskové války proti Francii 1940 a účastí čs. pilotů, dále popisuje službu ve Finsku, Vichystické Francii, Výrobu ve Švýcarsku a službu v letectvech některých satelitů Německa a u Luftwaffe. Text česky/anglicky. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr

Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr

Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr
Detail

Mezi nejúspěšnější stíhací dvouplošníky 30. let minulého století náleží Fiat CR.32 Freccia (šipka), ve značném množství vyráběný pro italské letectvo i na export. Typ se proslavil zejména svou účastí na bojích občanské války ve Španělsku, zasáhl nicméně také do řady střetnutí druhé světové války. Létal nad čtyřmi kontinenty: nad Evropou, Asií, Afrikou a Amerikou. Fiat CR.32 sehrál svým způsobem důležitou roli také v příběhu československého letectví. První oběti z řad našich letců v rozbíhajícím se boji proti nacismu a fašismu způsobily v druhé polovině 30. let právě Fiaty CR.32. 31. května 1937 Italy ovládané Freccie sestřelily u středomořské Mallorcy bombardér Potez 540 španělského republikánského letectva, v jehož pracovních prostorech padli českoslovenští dobrovolníci, bojující dle tehdejší levicové dikce „u Madridu za Prahu“, Josef Soušek a Zdeněk Talaš. Z osádky přežil pouze zraněný a zajatý pilot Jan Ferák. V napjatých dnech územního ořezávání tehdejšího Československa v důsledku mnichovské dohody sestřelil 25. října 1938 maďarský Fiat CR.32 nad Maďary požadovaným územím jižního Slovenska pozorovací Letov Š 328 letky 10, přičemž padl pozorovatel sv. asp. Jaromír Šotola. Pilot des. Ján Kello vyvázl popálen. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr

AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr

AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr
Detail

Druhá světová válka v Evropě vypukla 1. září 1939 útokem Hitlerova nacistického Německa na sousední Polsko. Německá armáda, ze vzduchu efektivně podporovaná Luftwaffe, předvedla v následujících dnech první ukázku své bleskové války (Blitzkriegu). Třetího září do zápasu formálně vstoupila Velká Británie a Francie. Obě západoevropské demokracie sice Německu vyhlásily válku, pro záchranu svého východního spojence však jejich ozbrojené síly nepodnikly prakticky nic. Na holičkách ponechaná polská armáda krvácela a ustupovala na východ. Velení doufalo, že se jí na východním břehu Visly podaří zaujmout pevnou obranu, v které se udrží až do toužebně očekávané ofenzivy francouzsko-britských vojsk na západní frontě. Pak však pro Poláky doslova udeřil blesk. Sedmnáctého září se do útoku na Polsko přidal rovněž Sovětský svaz a z představ o možné obraně východně od Visly učinil pouhý cár papíru. Otřesený polský velvyslanec W. Grzybowski byl v Moskvě brzo ráno toho dne povolán na Lidový komisariát zahraničních věcí a zde náměstkem lidového komisaře Potěmkinem informován, že polský stát fakticky přestal existovat, čímž skončila platnost smluv mezi Polskem a SSSR a Rudá armáda vstoupila do východního Polska, „aby chránila bratrské běloruské a ukrajinské obyvatelstvo“. Ač je někdy tažení Rudé armády proti Polsku bagatelizováno, ve skutečnosti se jednalo o mimořádně rozsáhlou vojenskou operaci, která významně změnila situaci na východě Evropy, překreslila státní hranice a zásadním způsobem posunula Stalinovo impérium na západ. Po více než půlstoletí následné existence Sovětského svazu byl fakt agrese proti hroutícímu se Polsku skryt pod pláštíkem utajování a lží. A ještě dnes je významná část Rusů přesvědčena o oprávněnosti tohoto kroku a i v současných publikacích je napadení eufemisticky nazýváno „osvoboditelský pochod“. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr

AERO 103 Messerschmitt Bf 109E 4.díl - Miroslav Šnajdr

Detail

Kanalkampf probíhající v červenci a na začátku srpna 1940 přinesl sérii vzdušných střetnutí odehrávajících se zejména nad Lamanšským průlivem. Piloti Bf 109E v něm dosáhli místně omezené vzdušné převahy. Původní očekávání však nezůstala zcela naplněna, byť němečtí stíhači hlásili řadu úspěchů a počty sestřelů výrazně přesahovaly rozsah ztrát Jagdwaffe. Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) „nespolupracovalo“ a jeho velitel Air Marshal Sir Hugh Dowding se nenechal zatáhnout do skutečně velkých konfrontací za podmínek diktovaných německou stranou. Hodlal své síly šetřit pro skutečné zahájení nepřátelské vzdušné ofenzivy. Současně se němečtí stíhači přesvědčili, že se protivníkovy stíhací letouny překvapivě často objevují v pravou chvíli na pravém místě, aby čelily útočným operacím Luftwaffe. AERO č.103 navazuje na předchozí díly popisující Bf 109E AERO č.60,64,98. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AERO 103 Messerschmitt Bf 109E 4.díl - Miroslav Šnajdr

AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr

AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr
Detail

"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr

AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr

Detail

Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 D - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 D - Miroslav Šnajdr
Detail

Když 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 D - Miroslav Šnajdr

Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Detail

Tato publikace se zabývá úplným začátkem měření sil mezi stíhacími piloty RAF a jejich protivníky z řad Luftwaffe. Z pohledu pilotů britských stíhacích squadron se zde vedl boj na život a na smrt a odehrávala se skutečná dramata. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Šnajdr Miroslav

Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Šnajdr Miroslav
Detail

Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. (patro.cz)

Podobné produkty ako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Šnajdr Miroslav

Němečtí orli nad Španělskem - Šnajdr Miroslav

Němečtí orli nad Španělskem - Šnajdr Miroslav
Detail

Kniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. (patro.cz)

Podobné produkty ako Němečtí orli nad Španělskem - Šnajdr Miroslav

Boje na finském nebi Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

Detail

Kniha je věnována účasti vybraných stíhacích letadel na jedné z důležitých kapitol druhé světové války, v tzv. zimní válce. Zuřila mezi Finskem a Stalinovým Sovětským svazem od 30. listopadu 1939 do 13. března 1940. Během 105 dní jejího trvání došlo k množství vzdušných bojů, které jsou někdy interpretovány jako zápas finského Davida proti sovětskému Goliáši. V publikaci se pozorný čtenář seznámí se čtveřicí typů z výzbrojové palety finského vojenského letectva, které do země dorazily v průběhu konfliktu v rámci zahraničních dodávek: s Brewsterem Model 239, Fiatem G.50, Hawker Hurricanem a Gloster Gauntletem. A také se obeznámí s osudy finských a zahraničních pilotů, kteří usedali do jejich kabin. Jedná se o fascinující kapitolu letecké historie, v níž se v jedné rovině proplétají osudy stíhačů za extrémních podmínek války s mnohonásobně početnějším nepřítelem a v další úrovni jsou pak konfrontována různá technická řešení, konstrukční záměry a vojenské koncepce, které spatřily světlo světa během neklidných 30. let minulého století (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Boje na finském nebi Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

Stalinův stíhačkový krá N.N.Polikarpov a jeho stíhací letadla 1.díl - Miroslav Šnajdr

Stalinův stíhačkový krá N.N.Polikarpov a jeho stíhací letadla 1.díl - Miroslav Šnajdr
Detail

Mezi největší postavy sovětského i ruského letectví patří bezesporu Nikolaj Nikolajevič Polikarpov. Právem zaujal pozici nekorunovaného sovětského „krále stíhaček“. Během neklidných třicátých let minulého století se jeho jméno stalo prakticky synonymem pro stíhací letoun z výzbroje VVS RKKA (Vojenských vzdušných sil Dělnicko-rolnické rudé armády). Jeho životní a tvůrčí pouť se odvíjela za podmínek sovětského totalitního státu, ovládaného Všesvazovou komunistickou stranou (bolševiků) a především Josifem Vissarionovičem Stalinem, jednou z nejtemnějších postav dějin minulého století. Jako muž na vrcholu sil zažil Polikarpov pád až na samotné dno. Po úspěšném rozběhu profesní kariéry jej během honu na nepřátele režimu na sklonku dvacátých let soukolí státní moci téměř semlelo. Konstruktéra zatkla 24. října 1929 státní policie OGPU (Sjednocená státní politická správa, která byla v roce 1934 nahrazena známější NKVD). Bez procesu, pouhým úředním rozhodnutím, byl za údajnou sabotáž odsouzen k trestu smrti zastřelením. Na rozdíl od masy podobně postižených nevinných občanů prvního státu dělníků a rolníků na světě však měl štěstí. Zachránil jej jeho um a schopnosti leteckého konstruktéra, příliš cenné komodity ve Stalinem rychle industrializovaném Sovětském svazu. Omilostněný konstruktér poté pro sovětské vojenské letectvo vytvořil svá nejslavnější dítka, dvouplošnou stíhačku I-15 a její deriváty po I-153, a především jednoplošný I-16. Nějakou dobu se hřál ve výsluní Stalinovy přízně. Na sklonku 30. let však nadešel nový sestup. Ze hry ho vyřadila nastupující generace mladých a velmi dravých leteckých konstruktérů, zejména v získávání Stalinovy přízně nepřekonatelný Alexandr Sergejevič Jakovlev. Kniha popisuje vývoj i bojové nasazení jeho stíhacích letadel. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Stalinův stíhačkový krá N.N.Polikarpov a jeho stíhací letadla 1.díl - Miroslav Šnajdr

AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr

Detail

Pátá a závěrečná část série věnované známé americké stíhačce Airacobra. Uzavírá historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr

AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část (Defekt) - Miroslav Šnajdr

Detail

Pátá a závěrečná část série věnované známé americké stíhačce Airacobra. Uzavírá historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část (Defekt) - Miroslav Šnajdr
Vladimír Dvořák a Jiřina Bohdalová v Televarieté /1/, Vladimír Dvořák a Jiřina Bohdalová v Televarieté /2/, Babolat B Fly 25 (169979), Jan Werich a Miroslav Horníček na Kampě, Mišík Vladimír: Vladimír Mišík (Jubilejní edice) - CD (SU6358-2), Mišík Vladimír: Vladimír Mišík (Jubilejní edice) - LP (SU6358-1), SEVERIN SB 7211 (SB 7211), SEVERIN SB 7218 (SB 7218), Severin SB 9023 (SB 9023), Stagg P250-SB (P250-SB), Mitchell Joni: Joni Mitchell Archives, Vol. 1 (RSD) - LP (0349784498), Pioneer A-40AE-B (A-40AE-B), Miroslav Horníček na obrazovce, Dobře odtajněný Miroslav Horníček (), Donutil Miroslav: Baví vás... Miroslav Donutil (4x CD) - CD (310917-2), ...Mluviti stříbro - Miroslav Horníček tentokrát O RYBÁCH A ŘECE, Žbirka Miroslav Meky: Roky a dni - CD (911447-2), De'Longhi Magnifica Start ECAM220.30.SB (ECAM220.30.SB), PHILCO PHD 64 SB (PHD 64 SB), Andělé se samopalem: Výsadkářky 2. č. samostatné paradesantní brigády v SSSR (978-80-278-0017-9), Vladimír Menšík a jeho filmy (978-80-7225-415-6), Vladimír Menšík (4DVD) - DVD (7200), ...Mluviti stříbro - Vladimír Čech - zpověď, De'Longhi Dinamica ECAM 350.55.SB (ECAM 350.55 SB), De'Longhi Magnifica Evo ECAM 290.31.SB (ECAM290.31.SB), Džínová generace: Únik ze SSSR (978-80-7443-343-6), Compass Ventilátor Mitchell Duo (8591686072297), Mitchell Joni: Blue - CD (0349783974), Mitchell Joni: Blue - LP (8122788254), Mitchell Joni: Hejira - LP (8122795858)