Messerschmitt Bf 109E se na leteckém nebi závěru 30. let minulého století zjevil jako skutečný meteor. Představoval stíhací letoun mimořádné kategorie. Spojení osvědčeného draku s vynikajícím motorem Daimler-Benz DB 601 rázem ze „stodevítky“ učinilo tehdy nejvýkonnější stíhací letoun na celém světě. Tuto pozici si „Emil“ (jak byla verze Bf 109E přezdívána) udržoval i po celé úvodní období druhé světové války, neboť hodnotu jeho z kvalitativního hlediska hlavního rivala, rovněž výborného britského Spitfiru Mk.I, zprvu snižovalo užití méně vhodných typů vrtulí. Mezi podzimem roku 1938 a začátkem roku 1941 vzniklo na 4000 letadel Bf 109E různých subverzí, se kterými stála i padala síla stíhací složky německé Luftwaffe. Prvními z nich, které se dostaly do sériové produkce prakticky současně a tvořily základ bojové síly Jagdwaffe (německého stíhacího letectva) v září 1939, byly Bf 109E-1 a Bf 109E-3. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109E 1.díl - Miroslav Šnajdr , Metal earth 3d puzzle letadlo messerschmitt bf-109 (32309011180)Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr , Miroslav masák (978-80-7467-140-1)Kanalkampf probíhající v červenci a na začátku srpna 1940 přinesl sérii vzdušných střetnutí odehrávajících se zejména nad Lamanšským průlivem. Piloti Bf 109E v něm dosáhli místně omezené vzdušné převahy. Původní očekávání však nezůstala zcela naplněna, byť němečtí stíhači hlásili řadu úspěchů a počty sestřelů výrazně přesahovaly rozsah ztrát Jagdwaffe. Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) „nespolupracovalo“ a jeho velitel Air Marshal Sir Hugh Dowding se nenechal zatáhnout do skutečně velkých konfrontací za podmínek diktovaných německou stranou. Hodlal své síly šetřit pro skutečné zahájení nepřátelské vzdušné ofenzivy. Současně se němečtí stíhači přesvědčili, že se protivníkovy stíhací letouny překvapivě často objevují v pravou chvíli na pravém místě, aby čelily útočným operacím Luftwaffe. AERO č.103 navazuje na předchozí díly popisující Bf 109E AERO č.60,64,98. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 103 Messerschmitt Bf 109E 4.díl - Miroslav Šnajdr , Děsivé historky 1. díl ()Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr , Bubenická škola - hra na dvojpedál 1 - miroslav zuk (bm110)Německý letoun Messerschmitt Bf 109 se do historie letectví zapsal skutečně významně. Stal se nejvíce produkovanou stíhačkou v dějinách: v letech před druhou světovou válkou a během tohoto krvavého konfliktu vzniklo na 35 000 exemplářů stále vylepšovaných variant. V první linii Luftwaffe typ vydržel od roku 1936 až do zhroucení Velkoněmecké říše v květnu 1945. Během tohoto období prošel skutečně mimořádným vývojem, při kterém dramaticky rostly jeho výkony, bojová hodnota, ale také hmotnost. Operační činnost Bf 109 byla nejen dlouhá, ale přitom doslova nabytá významnými událostmi. Typ se podílel prakticky na všech důležitých bitvách, které Hitlerova Velkoněmecká říše podstoupila během své tragické válečné pouti za chimérou světovlády. Tedy od počátečních triumfů až po totální pád na jaře roku 1945. S Bf 109 létalo bezkonkurenčně velké množství stíhacích es (podle německých zvyklostí tzv. experten), a to včetně několika nejúspěšnějších stíhačů všech dob. Na absolutní špičce z nich stál nepřekonatelný Erich Hartmann s 352 sestřely. Zde se soustředíme na začátek mimořádně pohnuté dráhy Bf 109: na okolnosti jeho vzniku a úvodní varianty poháněné motory Junkers Jumo 210. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B - Miroslav Šnajdr , Miroslav horníček na obrazovceKdyž 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 D - Miroslav Šnajdr , Dobře odtajněný miroslav horníček ()Kniha Němečtí orli nad Španělskem 2 se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Druhý díl představuje typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109 a navazuje tak na první díl, ve kterém jsou zařazeny Arado Ar 68 až Heinkel He 111. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 48 barevnými kresbami. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Němečtí orli nad Španělskem II. - Letadla Legionu Condor (Heinkel He 112 - Messerschmitt Bf 109) - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek , Donutil miroslav: baví vás... miroslav donutil (4x cd) - cd (310917-2)Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr , Berghoff french press maestro 350ml bf-1107128 (bf-1107128)Mezi nejdůležitější letadla, za jejichž řízení usedali během těžkých let druhé světové války českoslovenští piloti, patří bezesporu Spitfire Mk.V. Verze vznikla jako nouzové řešení potřeby britského velitelství stíhacího letectva po výkonnějších strojích, než jaké představovaly dosavadní Spitfiry Mk.I a Mk.II. Osvědčila se a posléze byla vyráběna ve větším množství než jiné varianty Spitfiru. Sériovou produkcí i konverzemi strojů starších variant vzniklo přes 6600 exemplářů. Díky tomu původně „přechodová“ Mk.V zaujala na britských ostrovech na dosti dlouhou dobu pozici základní složky výzbroje Fighter Command. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr , Berghoff french press aroma 350ml bf-1100146 (bf-1100146)Mezi největší postavy sovětského i ruského letectví patří bezesporu Nikolaj Nikolajevič Polikarpov. Právem zaujal pozici nekorunovaného sovětského „krále stíhaček“. Během neklidných třicátých let minulého století se jeho jméno stalo prakticky synonymem pro stíhací letoun z výzbroje VVS RKKA (Vojenských vzdušných sil Dělnicko-rolnické rudé armády). Jeho životní a tvůrčí pouť se odvíjela za podmínek sovětského totalitního státu, ovládaného Všesvazovou komunistickou stranou (bolševiků) a především Josifem Vissarionovičem Stalinem, jednou z nejtemnějších postav dějin minulého století. Jako muž na vrcholu sil zažil Polikarpov pád až na samotné dno. Po úspěšném rozběhu profesní kariéry jej během honu na nepřátele režimu na sklonku dvacátých let soukolí státní moci téměř semlelo. Konstruktéra zatkla 24. října 1929 státní policie OGPU (Sjednocená státní politická správa, která byla v roce 1934 nahrazena známější NKVD). Bez procesu, pouhým úředním rozhodnutím, byl za údajnou sabotáž odsouzen k trestu smrti zastřelením. Na rozdíl od masy podobně postižených nevinných občanů prvního státu dělníků a rolníků na světě však měl štěstí. Zachránil jej jeho um a schopnosti leteckého konstruktéra, příliš cenné komodity ve Stalinem rychle industrializovaném Sovětském svazu. Omilostněný konstruktér poté pro sovětské vojenské letectvo vytvořil svá nejslavnější dítka, dvouplošnou stíhačku I-15 a její deriváty po I-153, a především jednoplošný I-16. Nějakou dobu se hřál ve výsluní Stalinovy přízně. Na sklonku 30. let však nadešel nový sestup. Ze hry ho vyřadila nastupující generace mladých a velmi dravých leteckých konstruktérů, zejména v získávání Stalinovy přízně nepřekonatelný Alexandr Sergejevič Jakovlev. Kniha popisuje vývoj i bojové nasazení jeho stíhacích letadel. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Stalinův stíhačkový krá N.N.Polikarpov a jeho stíhací letadla 1.díl - Miroslav Šnajdr , Pečovatelství 1. díl (978-80-247-3184-1)Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr , Psychologie 1. díl (978-80-247-3270-1)Ještě v průběhu roku 1943 představovaly Spitfiry Mk.IX hlavní stíhací typ, určený u Fighter Command k vybojování vzdušné převahy. Po vytvoření 2nd TAF a se zavedením výkonnějších Spitfirů Mk.XIV a Tempestů Mk.V se role letadel tohoto provedení na jaře roku 1944 změnila. Nyní si „devítky“ přibraly do palety úkolů také stíhací bombardovací akce. Svou účinnost v této funkci ověřovaly během kampaně proti „Noballs“ (odpalovacím základnám německých odvetných zbraní). Nadále představovaly kvalitní typ, ale zejména v rychlosti již v porovnání s absolutní stíhačkovou špičkou lehce zaostávaly. Stále se ovšem těšily díky velmi dobrému sladění výkonů s letovými vlastnostmi velké přízni svých pilotů. A to i těch československých, neboť v lednu a únoru 1944 se 310., 312. a 313. squadrona konečně rozloučily s nevyhovujícími Spitfiry Mk.V a přešly na Mk.IX. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr , Nová klavírní škola 1.díl (9790205006006)Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Třetí, závěrečný díl se zaměřuje převážně na službu v zahraničí a u našich jednotek ve Velké Británii do roku 1944. Publikace navazuje na 1. a 2. díl, který vyšel v AERU č. 21 a 23. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr , Detektivní únikovka - leopold díl 1. (8590228057020)Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21 (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr , Vládce vlků: 1. díl série černokněžníkKniha navazuje na již vydaný 1.díl. Pokračuje obdobím tzv. Bleskové války proti Francii 1940 a účastí čs. pilotů, dále popisuje službu ve Finsku, Vichystické Francii, Výrobu ve Švýcarsku a službu v letectvech některých satelitů Německa a u Luftwaffe. Text česky/anglicky. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr , Ošetřovatelská péče 1. díl (978-80-247-5333-1)ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1 z kategorie Letadla, od značky Revell, máme skladem. Do 3 dnů u Vás. (bambule.cz)
Podobné produkty ako ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1 , Žbirka miroslav meky: opus collection (1980 - 1990) (7x lp) - lp (912952-1)Obsáhlá monografie Miroslava Šnajdra st. (1938) je retrospektivním průřezem autorovou výtvarnou tvorbou a v reprezentativním výběru představuje etapy početného umělcova díla.Miroslav Šnajdr st. přísluší k nejvýznamnějším osobnostem českého výtvarného umění. Již od šedesátých let minulého století patří k nemnohým mimopražským umělcům, kteří přes veškeré komplikace a jisté osamění zůstali věrni svému přesvědčení a názoru. Šnajdrova tvorba svým významem přesáhla hranice regionu a vstoupila do tvůrčí komparace se středoevropským výtvarným prostředím a dále inspirativně působí až do současné doby. Dílo Miroslava Šnajdra st. představuje mimořádně osobité rozvíjení podnětů, které přinesl informel, a to způsobem, který nemá v českém prostředí obdobu.Již čtvrté desetiletí je Miroslav Šnajdr st. velice podstatnou osobností české výtvarné scény jako osobitý tvůrce, bohatě a přece sourodě formující svůj jedinečný program. Jeho ve všech oblastech i obdobích mimořádně podnětná a originální tvorba se stala jedním z nejvýraznějších příkladů české lyrické materiálové abstrakce.K snadnějšímu pochopení umělcova výtvarného jazyka jsou v publikaci zařazeny nyní již méně dostupné dobové texty k umělcově práci a také nejaktuálnější texty řady historiků umění, kteří práci Miroslava Šnajdra st. pozorně sledují. (Texty Ladislav Daněk, František Dvořák, Ladislava Horňáková, Ivo Janoušek, Alena Nádvorníková, Arsén Pohribný, Miroslav Schubert, Miroslav Šnajdr st., Vlastimil Tetiva, Jiří Valoch, Jaromír Zemina, Václav Zykmund).Miroslav Šnajdr st.Malíř, kreslíř, příležitostný grafik.Narozen: 8. 11. 1938 v Toveři (u Olomouce).Žije a působí v Olomouci.Studia: Vojenská hudební škola v Liberci (1953-1956), Státní konzervatoř v Brně, obor lesní roh (1962-1967). V letech 1961-2001 působil jako hornista v Moravské filharmonii Olomouc.Samostatně vystavuje od roku 1967 (ČR, SR, F). Kolektivních výstav se zúčastňuje od roku 1965 (ČR, SR, Španělsko, Rumunsko, Polsko, USA, Německo, Švýcarsko, Holandsko, Kanada, Itálie, Japonsko, Belgie). (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Miroslav Šnajdr st. - Miroslav Šnajdr, Miroslav Schubert , Miroslav donutil 70: ani málo, ani moc... (978-80-908760-1-9)Messerschmitt Bf 109 se stal námětem pro model v měřítku 1:72, který si kluci mohou sestavit z 37 dílků. Tento jednomístný letoun byl ve skutečnosti nasazován v operacích během II. světové války. Jeho první vzlétnutí se datuje na 28. května 1935. Vyvinul maximální rychlost 684 km/h při 7.400 m. Skladba a funkčnost: detailní zpracování, strukturální povrch podvozek ve 2 volitelných pozicích kokpit s přístrojovou deskou nálepky pro 2 verze Potřebné barvy Revell: 09, 48, 57 další: 05, 15, 36, 46, 47, 49, 69, 78 Obsah balení: 37 dílků ke slepení, lepidlo, štětec 3 barvičky 09, 48, 57 po 5 ml Vyberte dětem model letounu značky Revell! Vhodné pro děti od 10 let Měřítko: 1:72 Počet dílů: 37 Délka: 126 mm Rozpětí křídel: 138 mm Obtížnost: 2 (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Revell ModelSet letadlo Messerschmitt Bf 109 G-10 1:72 , Hity do 3. tisíciletí 1. díl (9790706509402)Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? V tom případě vás jistě nadchne realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je krásný koníček, který si žádá spoustu času a trpělivosti, ale ten výsledek pak bude stát za to! Vojenský model letadla obsahuje kvalitně zpracované díly, které k sobě dokonale padnou. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Nabízený produkt je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Délka po jeho kompletním složení bude činit 12,7 cm. Balení disponuje i bateriemi. Zásadní vlastnosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 Vojenský model letadla... (alza.cz)
Podobné produkty ako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 (9580208372532) , Paleček miroslav: ježkárny - cd (su6286-2)Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? Pak vás jistě osloví realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je ideální koníček, který dokáže děti i dospělé různých věkových kategorií zabavit na dlouhý čas. Vojenský model letadla obsahuje detailně zpracované kousky, které k sobě dokonale padnou. K jeho výrobě slouží plast. Výrobek je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje také vyčerpávající montážní plán, díky kterému půjde modelování jedna radost. Jeho celková délka po složení je 12,7 cm. Baterie jsou součástí balení. Hlavní přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E-7/TROP, Luftwaffe, 1./JG27, 1/72 Vojenský model letadla EasyModel v měřítku 1:72 nadchne... (alza.cz)
Podobné produkty ako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E-7/TROP, Luftwaffe, 1./JG27, 1/72 (9580208372808) , Miroslav horníček hýbu se, tedy jsemDějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako "druhé" námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake. Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr , Ahome plecháček se jménem miroslav (23210)Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr , Minutky: ii. díl knihy hodinky (978-80-908737-1-1)Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Chtěli byste s dětmi trávit čas a složit si nějaký zajímavý kousek? Pak je tady pro vás realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je krásný koníček, který učí trpělivosti, a přitom si člověk procvičí prsty i jinak než na počítačové klávesnici. Vojenský model letadla disponuje promyšleným zpracováním všech kousků, takže zaručí dokonalou kompatibilitu. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Výrobek se doporučuje dětem od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války se bude skládat jedna radost díky podrobnému montážnímu plánu a pokynům pro začátečníky i zkušené modeláře. Jeho celková délka po složení je 12,7 cm. Baterie jsou součástí balení. Klíčové vlastnosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt... (alza.cz)
Podobné produkty ako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, 1/JG27, Hans-Joachim Marseille, 1/72 (9580208372792) , Příslušník stb miroslav pich-tůma: příběh opravdového komunisty (978-80-7573-096-1)Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi se vy nebo vaše děti ve svých aktivitách přibližujete reálnému světu a baví vás modelařina? V tom případě si nenechte ujít realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Skládání je opravdu mravenčí práce a zkouška trpělivosti, výsledek však vždy stojí za to. Vojenský model letadla vyniká detailním zpracováním každé části, které k sobě perfektně doléhají. K jeho výrobě posloužil kvalitní materiál, jakým je plast. Výrobek je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje také vyčerpávající montážní plán, díky kterému půjde modelování jedna radost. Délka po jeho kompletním složení bude činit 12,7 cm. Balení disponuje i bateriemi. Klíčové přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop,... (alza.cz)
Podobné produkty ako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, Luftwaffe, severní afrika, 1/72 (9580208372778) , Miroslav singer jak shodit kila a oslabit korunu (978-80-87034-52-1)Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi se vy nebo vaše děti ve svých aktivitách přibližujete reálnému světu a baví vás modelařina? V tom případě by se vám mohlo zalíbit realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Skládání je opravdu mravenčí práce a zkouška trpělivosti, výsledek však vždy stojí za to. Vojenský model letadla obsahuje kvalitně zpracované díly, které k sobě perfektně doléhají. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Nabízený produkt je ideální pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Jeho délka po kompletním sestavení činí 12,7 cm. Zboží je dodáváno s bateriemi. Zásadní přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5,... (alza.cz)
Podobné produkty ako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5, Finsko, 1943, 1/72 (9580208372549) , Berghoff orion 0,5l (bf-1100184)Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako V zaměřovači Rata - Miroslav Šnajdr , Berghoff leo, multifunkční (bf-3950030)Polský stíhací letoun PZL P.11 patřil v době svého vzniku mezi nejprogresívnější konstrukce ve své kategorii. V září 1939, v době napadení Polska byl však již zastaralý. Přesto díky své odolnosti a vynikající obratnosti byl pro Luftwaffe velice tvrdým protivníkem a dosáhl mnoho vzdušných vítězství. Publikace popisuje vznik a vývoj od sériového PZL P.7 až po P.11c včetně bojového nasazení v Polsku a Rumunsku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako PZL P.11 - Miroslav Šnajdr , Berghoff 26cm, třístranné (bf-1100034)Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr , Whirlpool wf s4160 bf (869991579520)Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr , Berghoff orion 0,75l (bf-1100185)Skvělý 3D kovový model Metal Earth – Messerschmitt BF-109. Jednotlivé části modelů jsou vyřezané laserem pro ještě větší přesnost. K sestavení nepotřebujete žádné lepidlo, a přesto vás výsledek ohromí. (mall.cz)
Podobné produkty ako Metal Earth 3D puzzle letadlo Messerschmitt BF-109 , Berghoff leo 3ks (bf-3950220)Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce.* Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav ŠnajdrDruhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav ŠnajdrOd dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav ŠnajdrObsahuje vystřihovací papírový modely H.Hurricane Mk.I a Messerschmitt Bf 109E v měřítku 1:48 a popis jejich účasti v Bitvě o Británii.Hlavními protagonisty soubojů stíhacích letadel v Bitvě o Británii v roce 1940 byly vedle Spitfiru Mk.I na britské straně, letouny H.Hurricane Mk.I, které svým počtem ve stavu RAF Spitfiry převyšovaly. Jejich hlavním protivníkem byl vynikající Messerschmitt Bf 109E. V publikaci jsou přiblíženy i osudy dvou pilotů na těchto strojích. Náš P/O Emil Fechtner posléze vybojoval během letecké bitvy o Británii 4 jisté, 1 pravděpodobný sestřel a 1 poškození a stíhací eso Luftwaffe Adolf Galland, který se stal se nejúspěšnějším německým stíhacím pilotem v období od 10. července do 31. října 1940 (což je britské vymezení letecké bitvy) a sestřelil 35 letadel. Vystřihovánka nabízí postavení detailního modelu včetně interieru obou pilotů (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROmodel 7 - Hawker Hurricane Mk.I, Bf 109E3D puzzle - 21 dílků v balení, téma letadla, materiál kov, vhodné od 14 let Skládání puzzle je příjemnou rodinnou činností, při které dochází k rozvoji logického myšlení. I přes různé modifikace se princip nemění, a tak může tato aktivita bavit po generace. Kvalitní 3D puzzle Metal Earth bude vhodné od 14 let. V balení se nachází 21 dílků, jejich složení nevyžaduje příliš trpělivosti. Spadá mezi takzvané 3D puzzle, které se staví do prostoru. Materiálem použitým k výrobě tohoto 3D puzzle je kov. Hlavní vlastnosti produktu Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 Puzzle rozvíjí jemnou motoriku, koncentraci i předvídavost 3D puzzle Metal Earth je vhodné pro děti od 14 let Balení celkem obsahuje 21 dílků Řadí se mezi 3D puzzle K jeho výrobě slouží kov (alza.cz)
Podobné produkty ako Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)Mezi doslova legendární letouny španělské občanské války se zařadila sovětská jednoplošná stíhačka Polikarpov I-16. Obecně známou se stala pod hanlivým označením, které jí přisoudili španělští nacionalisté právě během tohoto krvavého konfliktu: Rata (krysa). V letech 1935 a 1936 mohla směle aspirovat na pozici nejmodernějšího sériově vyráběného stíhacího typu světa. Až do zastavení produkce v roce 1942 bylo vyrobeno úctyhodných 10 292 exemplářů všech verzí, včetně cvičných UTI-2 a UTI-4. Zde se budeme věnovat stíhacím variantám sloužících od listopadu 1936 až do března 1939 na Iberském poloostrově v barvách španělského republikánského letectva. Sověti dodali do Španělska během konfliktu celkem 276 Polikarpovů I-16. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav ŠnajdrLetectvo USMC je někdy vnímáno jako „druhé“ námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje 1. část publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během 1. sv. války a v následujících dvou mírových dekádách. 2. část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. (patro.cz)
Podobné produkty ako Létající mariňáci - Šnajdr MiroslavMesserschmitt BF, dvoumotorový stíhací bombardér německé výroby z 2. světové války, si mohou kluci sestavit z 422 dílků. Historie modelu: vyráběný v letech 1938-1945 měl několik verzí verze B standardně vybavena 4 puškami MG 17 a 2 x MG FF 20 mm namontovanými v přední části trupu jediným MG 15 namontovaným na mobilní sloup na konci kabiny a ovládaný radistou později převzal roli bombardovacího stíhače Obsah balení: 422 dílků, 2 figurky Vyberte dětem některou ze stavebnic Cobi! Vhodné pro děti od 7 let Materiál: plast Počet dílků: 422 Rozměry balení: 34,4 x 5,5 x 24 cm Země původu: EU (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Cobi 5716 Malá armáda II. světová válka Messerschmitt BF 110BKniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 52 jsou barevné kresby letadel. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin ČížekLetecká válka ve Středomoří 9. a 10. ledna 1941. Stuky útočí na nejmodernější letadlovou loď britského Královského námořnictva HMS Illustrious. Detailní popis tohoto střetu doplňuje informace o použitých letounech bojujících stran. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav ŠnajdrAERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav ŠnajdrKniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát. (patro.cz)
Podobné produkty ako V zaměřovači Rata - Šnajdr MiroslavNa sklonku února 1942 se již Nizozemská východní Indie, čelící vrcholícímu náporu japonských císařských válečníků, nacházela na pokraji definitivní porážky. Holanďané budovali své koloniální impérium na ostrovech, zahrnujících Velké Sundy (Sumatra, Jáva, část Bornea, Celebes), Malé Sundy (Timor, Sumba, Flores, Bali), Moluky a západní část Nové Guineje více než tři stovky let. A nyní o ně po pár měsících války nezadržitelně přicházeli. Bojovalo se v samotné centrální části Nizozemské východní Indie a ohrožen byl přímo ostrov Jáva, kolonizátory vždy vnímaný jako jakási výkladní skříň. Nyní se zápas chýlil k tragickému finále, zahájení nevyhnutelné japonské invaze na Jávu bylo pouze otázkou dnů. Prozatím se bojovalo zejména ve vzdušném kolbišti nad ostrovem. Vítězícímu císařskému námořnímu a armádnímu letectvu zde čelila řada spojeneckých vzdušných sil. Vedle nizozemského koloniálního vojenského letectva (ML-KNIL – Militaire Luchtvaart van het Koninklijk Nederlands Indisch Leger) také nizozemská námořní letecká služba (Marine Luchtvaart Dienst), americký armádní letecký sbor (US Army Air Corps), letectvo amerického námořnictva (US Navy), britské Královské letectvo (Royal Air Force) či Královské australské letectvo (Royal Australian Air Force). Roztříštěnost sil byla důsledkem koaličního charakteru války na straně obránců. Boje o Nizozemskou Východní Indii řídili vysocí britští, američtí a nizozemští důstojníci, sdružení ve společném velitelství ABDACOM (American-British-Dutch-Australian Command), které vzniklo v lednu 1942 jako první skutečný pokus o nadnárodní společné spojenecké vrchní velitelství během druhé světové války. ABDACOM zodpovídalo za širokou operační oblast v jihovýchodní Asii a Pacifiku. Hlavní slovo měli samozřejmě Američané a Britové. V jeho čele stál na základě amerického návrhu Brit Lt. Gen. sir Archibald Wavell. Tento vysoký důstojník, vrchní velitel imperiálních vojsk v Indii, byl jmenován velitelem ABDACOM 30. prosince 1941. Na své velitelství, umístěné v jávském Bandoengu, dorazil 10. ledna. Ve své velitelské pozici se měl Wavell prostřednictvím ve Washingtonu sídlícího anglo – amerického společného výboru náčelníků štábů (Combined Chiefs of Staff, CCF) zodpovídat americkému prezidentovi F. D. Rooseveltovi a britskému ministerskému předsedovi W. Churchillovi. Jáva byla nyní Japonci zcela izolovaná a sevřená leteckou i námořní blokádou, která bránila Spojencům v přísunu posil, včetně nových letadel. V té době k ostrovu směřovala stará americká letadlová loď přebudovaná na nosič vodních letadel, USS Langley, s nákladem nejcennějším: se 32 zbrusu novými stíhačkami Curtiss P-40E. Publikace ve dvou dílech popisuje boje s Japonci v první fázi války v Nizozemské východní Indii. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál 10 - Stíhačky Curtiss P-40E pro Jávu a potopení USS Langley 1. část - Miroslav ŠnajdrMezi nejúspěšnější stíhací dvouplošníky 30. let minulého století náleží Fiat CR.32 Freccia (šipka), ve značném množství vyráběný pro italské letectvo i na export. Typ se proslavil zejména svou účastí na bojích občanské války ve Španělsku, zasáhl nicméně také do řady střetnutí druhé světové války. Létal nad čtyřmi kontinenty: nad Evropou, Asií, Afrikou a Amerikou. Fiat CR.32 sehrál svým způsobem důležitou roli také v příběhu československého letectví. První oběti z řad našich letců v rozbíhajícím se boji proti nacismu a fašismu způsobily v druhé polovině 30. let právě Fiaty CR.32. 31. května 1937 Italy ovládané Freccie sestřelily u středomořské Mallorcy bombardér Potez 540 španělského republikánského letectva, v jehož pracovních prostorech padli českoslovenští dobrovolníci, bojující dle tehdejší levicové dikce „u Madridu za Prahu“, Josef Soušek a Zdeněk Talaš. Z osádky přežil pouze zraněný a zajatý pilot Jan Ferák. V napjatých dnech územního ořezávání tehdejšího Československa v důsledku mnichovské dohody sestřelil 25. října 1938 maďarský Fiat CR.32 nad Maďary požadovaným územím jižního Slovenska pozorovací Letov Š 328 letky 10, přičemž padl pozorovatel sv. asp. Jaromír Šotola. Pilot des. Ján Kello vyvázl popálen. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav ŠnajdrDruhá světová válka v Evropě vypukla 1. září 1939 útokem Hitlerova nacistického Německa na sousední Polsko. Německá armáda, ze vzduchu efektivně podporovaná Luftwaffe, předvedla v následujících dnech první ukázku své bleskové války (Blitzkriegu). Třetího září do zápasu formálně vstoupila Velká Británie a Francie. Obě západoevropské demokracie sice Německu vyhlásily válku, pro záchranu svého východního spojence však jejich ozbrojené síly nepodnikly prakticky nic. Na holičkách ponechaná polská armáda krvácela a ustupovala na východ. Velení doufalo, že se jí na východním břehu Visly podaří zaujmout pevnou obranu, v které se udrží až do toužebně očekávané ofenzivy francouzsko-britských vojsk na západní frontě. Pak však pro Poláky doslova udeřil blesk. Sedmnáctého září se do útoku na Polsko přidal rovněž Sovětský svaz a z představ o možné obraně východně od Visly učinil pouhý cár papíru. Otřesený polský velvyslanec W. Grzybowski byl v Moskvě brzo ráno toho dne povolán na Lidový komisariát zahraničních věcí a zde náměstkem lidového komisaře Potěmkinem informován, že polský stát fakticky přestal existovat, čímž skončila platnost smluv mezi Polskem a SSSR a Rudá armáda vstoupila do východního Polska, „aby chránila bratrské běloruské a ukrajinské obyvatelstvo“. Ač je někdy tažení Rudé armády proti Polsku bagatelizováno, ve skutečnosti se jednalo o mimořádně rozsáhlou vojenskou operaci, která významně změnila situaci na východě Evropy, překreslila státní hranice a zásadním způsobem posunula Stalinovo impérium na západ. Po více než půlstoletí následné existence Sovětského svazu byl fakt agrese proti hroutícímu se Polsku skryt pod pláštíkem utajování a lží. A ještě dnes je významná část Rusů přesvědčena o oprávněnosti tohoto kroku a i v současných publikacích je napadení eufemisticky nazýváno „osvoboditelský pochod“. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav ŠnajdrNakupteStavebnice COBI 5716 II WW Messerschmitt BF 110B, 422 k, 2 fz kategorieDům a zahrada > Hračky > Stavebnice pro děti > Stavebnice COBIza750.00Kč (tipa.eu)
Podobné produkty ako Stavebnice COBI 5716 II WW Messerschmitt BF 110B, 422 k, 2 fDalší ze série publikací věnovaných známému americkému stíhacímu typu Bell P-39 Airacobra. Letoun se vyznačoval neobvyklou koncepcí: hmotnost v přídi situované silné výzbroje konstruktéři kompenzovali pomocí zástavby pohonné jednotky za pilotní kabinu. Zvolené řešení mělo díky umístění motoru u těžiště letounu zajistit velkou obratnost a pohyblivost. Slabé výškové výkony však zapříčinily, že se P-39 za druhé světové války na většině válčišť (s čestnou výjimkou východní fronty) příliš vysokého hodnocení nedočkal. Druhá část je věnována variantám Airacobra Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, u kterých s typem obvykle spojovaný 37mm trupový kanon nahradila lehčí zbraň ráže 20 mm. Zahrnuty jsou počáteční zkušenosti s letounem u britského Královského letectva, a to včetně krátké operační služby u 601. squadrony RAF. Právě u této jednotky s Airacobrami Mk.I létali rovněž českoslovenští piloti. Čtenář se také detailněji seznámí s úvodním bojovým vystoupením Airacober v barvách amerického armádního letectva na pacifickém ostrově Nová Guinea. Právě zde Belly P-400 (stejně jako P-39D a P-39F, které byly po technické stránce představeny v první části série) změřily síly s vynikajícím japonským námořním stíhacím letounem Mitsubishi A6M2 (Zero). (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako P-39 Airacobra, Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, 2. část - Miroslav Šnajdr