Kniha navazuje na již vydaný 1.díl. Pokračuje obdobím tzv. Bleskové války proti Francii 1940 a účastí čs. pilotů, dále popisuje službu ve Finsku, Vichystické Francii, Výrobu ve Švýcarsku a službu v letectvech některých satelitů Německa a u Luftwaffe. Text česky/anglicky. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr , Marshall ms-2 černý (ms-2)Model Morane Saulnier MS 406 Stavebnice letadla v měřítku 1:72 je připravena pro malé modeláře. Barvy a lepidlo nejsou součástí balení. Přednosti: český výrobek zdravotně nezávadný materiál rozvíjí dovednost, zručnost a kreativitu Vyberte Vašim šikulkům jeden z mnoha modelů značky Směr! Vhodné pro děti od 8 let Měřítko: 1:72 Materiál: plast Počet dílů: 43 Rozměr: 11 x 14,7 cm Země původu: ČR (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Směr Model Morane Saulnier MS 406 , Donutil miroslav: baví vás... miroslav donutil (4x cd) - cd (310917-2)Morane-Saulnier MS.406 si mohou kluci sestavit z 317 dílků. Hlavní francouzský jednomotorový stíhací letoun je tentokrát v zeleno hnědé kamufláži. Skladba a funkčnost: má otočnou vrtuli, zatahovací podvozkové nohy odnímatelný kryt kokpitu pro snadné usazení pilota letadlo může stát na vlastní podvozku, nebo na přiloženém stojánku s popisem Historie modelu: společnost Morane-Saulnier byla založena již v roce 1911 M&S navrhla jako první střelbu přes vrtuli továrním testovacím letcem byl Roland Garros první prototyp MS vzlétl 8. srpna 1938 po schválení letectvem bylo vyráběno 11 letadel denně MS.406 byl nejpočetnější letou francouzského letectva s počtem 572 kusů letadlo bylo mimořádně obratné, ale také pomalé ve srovnání s letadly protivníka Saulnier měl výsuvný chladič a tím konstruktéři snížili zranitelnost stroje na MS.406 létalo ve Francii v roce 1940 také 56 Československých letců jedním z československých pilotů byl například generálmajor Karel Mrázek velkou slabinou letadla byl kanón, který se často zasekával a kulomety Technické parametry: rozpětí křídel 10,65 m, délka 8,17 m, výška 3,25 m hmotnost (prázdný stroj) 1 893 kg maximální vzletová hmotnost 2 426 kg pohonná jednotka benzínový 12 válcový motor Hispano-Suiza HS-12Y-31 o výkonu 641 kW objem palivové nádrže 406 l, maximální rychlost 486 km/h stoupavost 12,8 m/s, dolet 1 100 km, dostup 10 500 m výzbroj 2x kulomet MAC 1934 ráže 7,5mm (300 nábojů) + kanón HS 9 ráže 20 mm (60 nábojů) posádka 1 osoba Obsah balení: celkem 317 dílků stavebnice figurka pilota v uniformě francouzské Armée de l´Air Vyberte dětem kvalitní stavebnici Cobi! Vhodné pro děti od 9 let Počet dílků: 317 (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Cobi 5724 II. světová válka Morane-Saulnier MS.406 , Gravity ms 2 wp (ms 2 wp)Postavte si model vynikajícího francouzského stíhacího letounu Morane-Saulnier MS.406, navrženého v roce 1938. Jednalo se o jednomístný dolnoplošník s moderní konstrukcí a velmi dobrým výkonem. V roce 1940 se stal základem francouzského letectva. Letoun byl používán ve státech mnoha armád jak spojenců, tak i mocností Osy. Nejdéle, až do roku 1959, se používal v neutrálním Švýcarsku. Model je v měřítku 1:32. Sestavený model má rozpětí křídel 32 cm, na délku 26 cm a na výšku 11,5 cm. Model si postavte na přiložený stojánek s názvem letounu. Balení obsahuje 317 kostek stavebnice a 1 figurku pilota. (bambule.cz)
Podobné produkty ako II WW Morane-Saulnier MS.406, 1:32, 317 k, 1 f , Paleček miroslav: ježkárny - cd (su6286-2)Směr Model Morane Saulnier MS 230 Stavebnice letadla v měřítku 1:72 je připravena pro malé modeláře. Barvy a lepidlo není součástí balení. Přednosti: český výrobek zdravotně nezávadný materiál rozvíjí dovednost, zručnost a kreativitu Vyberte Vašim šikulkům jeden z mnoha modelů značky Směr! Vhodné pro děti od 6 let Měřítko: 1:72 Materiál: plast Počet dílů: 44 Rozměr: 9,4 x 14,6 cm Země původu: ČR (hracky-4kids.cz)
Podobné produkty ako Směr Model Morane Saulnier MS 230 , Stagg ctu-c1 (ctu-c1)Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr , Naipo opillow c1 (opillow c1)Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21 (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr , Žbirka miroslav meky: k.o. - cd (912313-2)Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr , Nebeská koruna (978-80-7593-406-2)Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr , Kluk odvedle (978-80-7661-406-2)Ještě v průběhu roku 1943 představovaly Spitfiry Mk.IX hlavní stíhací typ, určený u Fighter Command k vybojování vzdušné převahy. Po vytvoření 2nd TAF a se zavedením výkonnějších Spitfirů Mk.XIV a Tempestů Mk.V se role letadel tohoto provedení na jaře roku 1944 změnila. Nyní si „devítky“ přibraly do palety úkolů také stíhací bombardovací akce. Svou účinnost v této funkci ověřovaly během kampaně proti „Noballs“ (odpalovacím základnám německých odvetných zbraní). Nadále představovaly kvalitní typ, ale zejména v rychlosti již v porovnání s absolutní stíhačkovou špičkou lehce zaostávaly. Stále se ovšem těšily díky velmi dobrému sladění výkonů s letovými vlastnostmi velké přízni svých pilotů. A to i těch československých, neboť v lednu a únoru 1944 se 310., 312. a 313. squadrona konečně rozloučily s nevyhovujícími Spitfiry Mk.V a přešly na Mk.IX. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr , Matematika pro střední školy 6.díl učebnice: stereometrie (978-80-7358-406-1)Messerschmitt Bf 109E se na leteckém nebi závěru 30. let minulého století zjevil jako skutečný meteor. Představoval stíhací letoun mimořádné kategorie. Spojení osvědčeného draku s vynikajícím motorem Daimler-Benz DB 601 rázem ze „stodevítky“ učinilo tehdy nejvýkonnější stíhací letoun na celém světě. Tuto pozici si „Emil“ (jak byla verze Bf 109E přezdívána) udržoval i po celé úvodní období druhé světové války, neboť hodnotu jeho z kvalitativního hlediska hlavního rivala, rovněž výborného britského Spitfiru Mk.I, zprvu snižovalo užití méně vhodných typů vrtulí. Mezi podzimem roku 1938 a začátkem roku 1941 vzniklo na 4000 letadel Bf 109E různých subverzí, se kterými stála i padala síla stíhací složky německé Luftwaffe. Prvními z nich, které se dostaly do sériové produkce prakticky současně a tvořily základ bojové síly Jagdwaffe (německého stíhacího letectva) v září 1939, byly Bf 109E-1 a Bf 109E-3. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109E 1.díl - Miroslav Šnajdr , Horníček miroslav: jak hledat slunce - cd (cr1029-2)Mezi nejdůležitější letadla, za jejichž řízení usedali během těžkých let druhé světové války českoslovenští piloti, patří bezesporu Spitfire Mk.V. Verze vznikla jako nouzové řešení potřeby britského velitelství stíhacího letectva po výkonnějších strojích, než jaké představovaly dosavadní Spitfiry Mk.I a Mk.II. Osvědčila se a posléze byla vyráběna ve větším množství než jiné varianty Spitfiru. Sériovou produkcí i konverzemi strojů starších variant vzniklo přes 6600 exemplářů. Díky tomu původně „přechodová“ Mk.V zaujala na britských ostrovech na dosti dlouhou dobu pozici základní složky výzbroje Fighter Command. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr , Žbirka miroslav meky: nemoderný chalan - cd (911608-2)Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Třetí, závěrečný díl se zaměřuje převážně na službu v zahraničí a u našich jednotek ve Velké Británii do roku 1944. Publikace navazuje na 1. a 2. díl, který vyšel v AERU č. 21 a 23. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr , Šroubková olga, sekera miroslav: mozaika - cd (cr1139-2)Kanalkampf probíhající v červenci a na začátku srpna 1940 přinesl sérii vzdušných střetnutí odehrávajících se zejména nad Lamanšským průlivem. Piloti Bf 109E v něm dosáhli místně omezené vzdušné převahy. Původní očekávání však nezůstala zcela naplněna, byť němečtí stíhači hlásili řadu úspěchů a počty sestřelů výrazně přesahovaly rozsah ztrát Jagdwaffe. Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) „nespolupracovalo“ a jeho velitel Air Marshal Sir Hugh Dowding se nenechal zatáhnout do skutečně velkých konfrontací za podmínek diktovaných německou stranou. Hodlal své síly šetřit pro skutečné zahájení nepřátelské vzdušné ofenzivy. Současně se němečtí stíhači přesvědčili, že se protivníkovy stíhací letouny překvapivě často objevují v pravou chvíli na pravém místě, aby čelily útočným operacím Luftwaffe. AERO č.103 navazuje na předchozí díly popisující Bf 109E AERO č.60,64,98. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 103 Messerschmitt Bf 109E 4.díl - Miroslav Šnajdr , Žbirka miroslav meky: zlomky poznania - cd (912048-2)Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr , Cordoba protégé c1 matiz - aqua (c1 matiz aqua)Mezi největší postavy sovětského i ruského letectví patří bezesporu Nikolaj Nikolajevič Polikarpov. Právem zaujal pozici nekorunovaného sovětského „krále stíhaček“. Během neklidných třicátých let minulého století se jeho jméno stalo prakticky synonymem pro stíhací letoun z výzbroje VVS RKKA (Vojenských vzdušných sil Dělnicko-rolnické rudé armády). Jeho životní a tvůrčí pouť se odvíjela za podmínek sovětského totalitního státu, ovládaného Všesvazovou komunistickou stranou (bolševiků) a především Josifem Vissarionovičem Stalinem, jednou z nejtemnějších postav dějin minulého století. Jako muž na vrcholu sil zažil Polikarpov pád až na samotné dno. Po úspěšném rozběhu profesní kariéry jej během honu na nepřátele režimu na sklonku dvacátých let soukolí státní moci téměř semlelo. Konstruktéra zatkla 24. října 1929 státní policie OGPU (Sjednocená státní politická správa, která byla v roce 1934 nahrazena známější NKVD). Bez procesu, pouhým úředním rozhodnutím, byl za údajnou sabotáž odsouzen k trestu smrti zastřelením. Na rozdíl od masy podobně postižených nevinných občanů prvního státu dělníků a rolníků na světě však měl štěstí. Zachránil jej jeho um a schopnosti leteckého konstruktéra, příliš cenné komodity ve Stalinem rychle industrializovaném Sovětském svazu. Omilostněný konstruktér poté pro sovětské vojenské letectvo vytvořil svá nejslavnější dítka, dvouplošnou stíhačku I-15 a její deriváty po I-153, a především jednoplošný I-16. Nějakou dobu se hřál ve výsluní Stalinovy přízně. Na sklonku 30. let však nadešel nový sestup. Ze hry ho vyřadila nastupující generace mladých a velmi dravých leteckých konstruktérů, zejména v získávání Stalinovy přízně nepřekonatelný Alexandr Sergejevič Jakovlev. Kniha popisuje vývoj i bojové nasazení jeho stíhacích letadel. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Stalinův stíhačkový krá N.N.Polikarpov a jeho stíhací letadla 1.díl - Miroslav Šnajdr , Gunsmith cats 4 (978-80-7449-406-2)Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Morane Saulnier MS 406. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov.Rozměr 11x14,7 cm.Vhodné od 8 let.Technické údaje:Roky 08Obsah balení:Model Morane Saulnier MS 406 11x14,7cm v krabici 25x14,5x4,5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností. (dilego.cz)
Podobné produkty ako Směr Morane Saulnier MS 406 849 1:72 , Bubenická škola - hra na dvojpedál 2 - miroslav zuk (bm111)Obsáhlá monografie Miroslava Šnajdra st. (1938) je retrospektivním průřezem autorovou výtvarnou tvorbou a v reprezentativním výběru představuje etapy početného umělcova díla.Miroslav Šnajdr st. přísluší k nejvýznamnějším osobnostem českého výtvarného umění. Již od šedesátých let minulého století patří k nemnohým mimopražským umělcům, kteří přes veškeré komplikace a jisté osamění zůstali věrni svému přesvědčení a názoru. Šnajdrova tvorba svým významem přesáhla hranice regionu a vstoupila do tvůrčí komparace se středoevropským výtvarným prostředím a dále inspirativně působí až do současné doby. Dílo Miroslava Šnajdra st. představuje mimořádně osobité rozvíjení podnětů, které přinesl informel, a to způsobem, který nemá v českém prostředí obdobu.Již čtvrté desetiletí je Miroslav Šnajdr st. velice podstatnou osobností české výtvarné scény jako osobitý tvůrce, bohatě a přece sourodě formující svůj jedinečný program. Jeho ve všech oblastech i obdobích mimořádně podnětná a originální tvorba se stala jedním z nejvýraznějších příkladů české lyrické materiálové abstrakce.K snadnějšímu pochopení umělcova výtvarného jazyka jsou v publikaci zařazeny nyní již méně dostupné dobové texty k umělcově práci a také nejaktuálnější texty řady historiků umění, kteří práci Miroslava Šnajdra st. pozorně sledují. (Texty Ladislav Daněk, František Dvořák, Ladislava Horňáková, Ivo Janoušek, Alena Nádvorníková, Arsén Pohribný, Miroslav Schubert, Miroslav Šnajdr st., Vlastimil Tetiva, Jiří Valoch, Jaromír Zemina, Václav Zykmund).Miroslav Šnajdr st.Malíř, kreslíř, příležitostný grafik.Narozen: 8. 11. 1938 v Toveři (u Olomouce).Žije a působí v Olomouci.Studia: Vojenská hudební škola v Liberci (1953-1956), Státní konzervatoř v Brně, obor lesní roh (1962-1967). V letech 1961-2001 působil jako hornista v Moravské filharmonii Olomouc.Samostatně vystavuje od roku 1967 (ČR, SR, F). Kolektivních výstav se zúčastňuje od roku 1965 (ČR, SR, Španělsko, Rumunsko, Polsko, USA, Německo, Švýcarsko, Holandsko, Kanada, Itálie, Japonsko, Belgie). (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Miroslav Šnajdr st. - Miroslav Šnajdr, Miroslav Schubert , Žbirka miroslav meky: roky a dni - cd (911447-2)Druhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr , Miroslav horníček na obrazovceDějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako "druhé" námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake. Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr , Dobře odtajněný miroslav horníček ()Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr , Cordoba protégé c1 matiz - classic blue (c1 matiz classic blue)Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako V zaměřovači Rata - Miroslav Šnajdr , Cordoba protégé c1 matiz - pale sky (c1 matiz pale sky)Polský stíhací letoun PZL P.11 patřil v době svého vzniku mezi nejprogresívnější konstrukce ve své kategorii. V září 1939, v době napadení Polska byl však již zastaralý. Přesto díky své odolnosti a vynikající obratnosti byl pro Luftwaffe velice tvrdým protivníkem a dosáhl mnoho vzdušných vítězství. Publikace popisuje vznik a vývoj od sériového PZL P.7 až po P.11c včetně bojového nasazení v Polsku a Rumunsku. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako PZL P.11 - Miroslav Šnajdr , Špaček josef, sekera miroslav: smetana, janáček, prokofjev - cd (su4129-2)Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr , Němčina - slovíčka b2/c1 ()Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr , Španělská gramatika b2, c1 ()Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce.* Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr , Atomic pro c1 (sptatm1686nad)Od dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr , Korg c1 br (krc1br)Publikace přibližuje dramatické kapitoly z nasazení US Navy a zejména amerického palubního letectva v úvodní fázi pacifické války. Úvodní část je věnována úderu TF 17 (17. operačního svazu) vedeného Rear Adm. Frankem J. Fletcherem 1. února 1942 na nejjižnější atoly v Marshallových ostrovech (Jaluit a Mili) a na atol Makin na severu Gilbertových ostrovů. Detailně popisuje dramatické nasazení Dauntlessů, Devastatorů a Wildcatů z letadlové lodě USS Yorktown. Další část práce se zabývá vzdušnou bitvou, která se odehrála u Rabaulu 20. února 1942 mezi americkými palubními letouny bránícími nosič USS Lexington a útočnou formací sedmnácti japonských bombardérů Mitsubishi G4M1 (Betty). Stalo se tak během pokusu amerického operačního svazu Task Force 11 napadnout nedlouho před tím nepřítelem dobytou základnu v Rabaulu. Boj skončil drtivou porážkou Japonci nasazené 4. Kókútai. Jednotka odepsala 15 zcela zničených moderních bombardovacích letounů a 13 kvalitních kompletních osádek. Mezi 88 padlými či nezvěstnými letci na americké straně vynikl osobním vkladem pilot Wildcatu z VF-3, Lt. Edward O´Hare. Bylo mu uznáno sestřelení pěti bombardérů. 21. dubna 1942 obdržel jako první americký stíhací pilot během II. světové války z rukou amerického prezidenta Franklina D. Roosevelta Kongresovou medaili cti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál č.17 - Protiútok letadlových lodí US Navy, únor 1942 2. část - Miroslav Šnajdr , Korg c1 wh (krc1wh )Mezi doslova legendární letouny španělské občanské války se zařadila sovětská jednoplošná stíhačka Polikarpov I-16. Obecně známou se stala pod hanlivým označením, které jí přisoudili španělští nacionalisté právě během tohoto krvavého konfliktu: Rata (krysa). V letech 1935 a 1936 mohla směle aspirovat na pozici nejmodernějšího sériově vyráběného stíhacího typu světa. Až do zastavení produkce v roce 1942 bylo vyrobeno úctyhodných 10 292 exemplářů všech verzí, včetně cvičných UTI-2 a UTI-4. Zde se budeme věnovat stíhacím variantám sloužících od listopadu 1936 až do března 1939 na Iberském poloostrově v barvách španělského republikánského letectva. Sověti dodali do Španělska během konfliktu celkem 276 Polikarpovů I-16. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr , Španělská slovíčka b2, c1 ()Další ze série publikací věnovaných známému americkému stíhacímu typu Bell P-39 Airacobra. Letoun se vyznačoval neobvyklou koncepcí: hmotnost v přídi situované silné výzbroje konstruktéři kompenzovali pomocí zástavby pohonné jednotky za pilotní kabinu. Zvolené řešení mělo díky umístění motoru u těžiště letounu zajistit velkou obratnost a pohyblivost. Slabé výškové výkony však zapříčinily, že se P-39 za druhé světové války na většině válčišť (s čestnou výjimkou východní fronty) příliš vysokého hodnocení nedočkal. Druhá část je věnována variantám Airacobra Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, u kterých s typem obvykle spojovaný 37mm trupový kanon nahradila lehčí zbraň ráže 20 mm. Zahrnuty jsou počáteční zkušenosti s letounem u britského Královského letectva, a to včetně krátké operační služby u 601. squadrony RAF. Právě u této jednotky s Airacobrami Mk.I létali rovněž českoslovenští piloti. Čtenář se také detailněji seznámí s úvodním bojovým vystoupením Airacober v barvách amerického armádního letectva na pacifickém ostrově Nová Guinea. Právě zde Belly P-400 (stejně jako P-39D a P-39F, které byly po technické stránce představeny v první části série) změřily síly s vynikajícím japonským námořním stíhacím letounem Mitsubishi A6M2 (Zero). (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako P-39 Airacobra, Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, 2. část - Miroslav Šnajdr , Alpecin coffein shampoo c1V druhé polovině dvacátých a v první polovině třicátých let dvacátého století si americká firma Curtiss udělala jméno stíhacími dvouplošníky, prodávanými pod obchodním označením Hawk (Jestřáb). Jednotlivé verze úspěšně sloužily jak u amerického armádního letectva USAAC, tak u námořního letectva US Navy i u řady zahraničních uživatelů. Tyto letouny (zde je na místě uvést, že označení Hawk v žádné podobě nebylo americkým námořním letectvem oficiálně užíváno) se staly velmi populárními nejen v ozbrojených silách, ale protože „dobře vypadaly“, také mezi širokou veřejností a rovněž v zahraničí. Staly se ve své době dokonce jakýmsi synonymem pro americký stíhací dvouplošný letoun. Firma je postupně produkovala v řadě verzí, které sice dostávaly stále silnější motory, postupně se na nich objevovala některá konstrukční i aerodynamická zdokonalení, ale základní konstrukce zůstávala shodná. Tato publikace je věnována palubním stíhačkám schopným střemhlavého bombardování F11C-2 (od 21. března 1934 značeným BFC-2) a jejich exportním protějškům Hawk II, které se rozšířily u mnoha letectev v Jižní Americe, v Asii i v Evropě. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 105 Curtiss F11C-2/BFC-2 Goshawk a Curtiss Hawk II (Evropa, Jižní Amerika) - Miroslav ŠnajdrLetectvo USMC je někdy vnímáno jako „druhé“ námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje 1. část publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během 1. sv. války a v následujících dvou mírových dekádách. 2. část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. (patro.cz)
Podobné produkty ako Létající mariňáci - Šnajdr MiroslavDalší ze série publikací věnovaných známému americkému stíhacímu typu Bell P-39 Airacobra. Letoun se vyznačoval neobvyklou koncepcí: hmotnost v přídi situované silné výzbroje konstruktéři kompenzovali pomocí zástavby pohonné jednotky za pilotní kabinu. Zvolené řešení mělo díky umístění motoru u těžiště letounu zajistit velkou obratnost a pohyblivost. Slabé výškové výkony však zapříčinily, že se P-39 za druhé světové války na většině válčišť (s čestnou výjimkou východní fronty) příliš vysokého hodnocení nedočkal. Druhá část je věnována variantám Airacobra Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, u kterých s typem obvykle spojovaný 37mm trupový kanon nahradila lehčí zbraň ráže 20 mm. Zahrnuty jsou počáteční zkušenosti s letounem u britského Královského letectva, a to včetně krátké operační služby u 601. squadrony RAF. Právě u této jednotky s Airacobrami Mk.I létali rovněž českoslovenští piloti. Čtenář se také detailněji seznámí s úvodním bojovým vystoupením Airacober v barvách amerického armádního letectva na pacifickém ostrově Nová Guinea. Právě zde Belly P-400 (stejně jako P-39D a P-39F, které byly po technické stránce představeny v první části série) změřily síly s vynikajícím japonským námořním stíhacím letounem Mitsubishi A6M2 (Zero). (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako P-39 Airacobra, Mk.I, P-400, P-39D-1 a P-39D-2, 2. část (Defekt) - Miroslav ŠnajdrNěmecký letoun Messerschmitt Bf 109 se do historie letectví zapsal skutečně významně. Stal se nejvíce produkovanou stíhačkou v dějinách: v letech před druhou světovou válkou a během tohoto krvavého konfliktu vzniklo na 35 000 exemplářů stále vylepšovaných variant. V první linii Luftwaffe typ vydržel od roku 1936 až do zhroucení Velkoněmecké říše v květnu 1945. Během tohoto období prošel skutečně mimořádným vývojem, při kterém dramaticky rostly jeho výkony, bojová hodnota, ale také hmotnost. Operační činnost Bf 109 byla nejen dlouhá, ale přitom doslova nabytá významnými událostmi. Typ se podílel prakticky na všech důležitých bitvách, které Hitlerova Velkoněmecká říše podstoupila během své tragické válečné pouti za chimérou světovlády. Tedy od počátečních triumfů až po totální pád na jaře roku 1945. S Bf 109 létalo bezkonkurenčně velké množství stíhacích es (podle německých zvyklostí tzv. experten), a to včetně několika nejúspěšnějších stíhačů všech dob. Na absolutní špičce z nich stál nepřekonatelný Erich Hartmann s 352 sestřely. Zde se soustředíme na začátek mimořádně pohnuté dráhy Bf 109: na okolnosti jeho vzniku a úvodní varianty poháněné motory Junkers Jumo 210. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B - Miroslav ŠnajdrKniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 52 jsou barevné kresby letadel. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin ČížekLetecká válka ve Středomoří 9. a 10. ledna 1941. Stuky útočí na nejmodernější letadlovou loď britského Královského námořnictva HMS Illustrious. Detailní popis tohoto střetu doplňuje informace o použitých letounech bojujících stran. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav ŠnajdrAERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav ŠnajdrDruhý, závěrečný díl publikace věnované americkým snahám posílit obranu japonským postupem na začátku roku 1942 ohrožené Nizozemské východní Indie pomocí dodávek stíhaček Curtiss P-40E popisuje tragické finále námořní operace. V jejím průběhu se na Jávu nebezpečnými vodami Indického oceánu pokoušela prorazit dvě americká plavidla, starý tendr (původně první letadlová loď US Navy) USS Langley a moderní transportní loď SS Sea Witch. Dopravovala úhrnem 59 stíhaček Curtiss P-40E a 33 amerických pilotů. Zatímco Langley skončil po útoku bombardérů císařského námořního letectva na mořském dně i s 32 přepravovanými stíhačkami, Sea Witch sice dokázala svůj drahocenný náklad v podobě 27 P-40E dopravit do jávského přístavu, avšak příliš pozdě na to, aby letouny před nizozemskou kapitulací vůbec zasáhly do bojů. Zvlášť tragický byl rovněž osud 33 amerických stíhacích pilotů doprovázejících stíhačky na tendru Langley. Všichni sice přežili potopení lodi, ale všichni až na dva poté zahynuli při následném potopení torpédoborce USS Edsall 1. března 1942, či v japonském zajetí. Publikace přibližuje osudy stíhacích pilotů amerického armádního letectva i námořníků z lodí US Navy během dramatických únorových dnů roku 1942. Popisuje úspěšné akce císařského námořnictva i námořního letectva a marnou snahu spojeneckých ozbrojených sil zvrátit nepříznivý vývoj válečné situace. Pozornost věnuje rovněž situaci spojeneckého letectva na Jávě během poslední dnů před nizozemskou kapitulací. Seznamuje čtenáře s méně známou kapitolou druhé světové války. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál 12 - Stíhačky Curtiss P-40E pro Jávu a potopení USS Langley 2. část - Miroslav ŠnajdrSestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Morane Saulnier MS 230. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov.Rozměr 9,4x14,6 cm.Vhodné od 8 let.Technické údaje:Roky 08Obsah balení:Model Morane Saulnier MS 230 9,4x14,6cm v krabici 25x14,5x4,5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností. (kokiskashop.cz)
Podobné produkty ako Letadlo Morane Saulnier MS 230 Směr 1:72Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát. (patro.cz)
Podobné produkty ako V zaměřovači Rata - Šnajdr MiroslavMezi nejúspěšnější stíhací dvouplošníky 30. let minulého století náleží Fiat CR.32 Freccia (šipka), ve značném množství vyráběný pro italské letectvo i na export. Typ se proslavil zejména svou účastí na bojích občanské války ve Španělsku, zasáhl nicméně také do řady střetnutí druhé světové války. Létal nad čtyřmi kontinenty: nad Evropou, Asií, Afrikou a Amerikou. Fiat CR.32 sehrál svým způsobem důležitou roli také v příběhu československého letectví. První oběti z řad našich letců v rozbíhajícím se boji proti nacismu a fašismu způsobily v druhé polovině 30. let právě Fiaty CR.32. 31. května 1937 Italy ovládané Freccie sestřelily u středomořské Mallorcy bombardér Potez 540 španělského republikánského letectva, v jehož pracovních prostorech padli českoslovenští dobrovolníci, bojující dle tehdejší levicové dikce „u Madridu za Prahu“, Josef Soušek a Zdeněk Talaš. Z osádky přežil pouze zraněný a zajatý pilot Jan Ferák. V napjatých dnech územního ořezávání tehdejšího Československa v důsledku mnichovské dohody sestřelil 25. října 1938 maďarský Fiat CR.32 nad Maďary požadovaným územím jižního Slovenska pozorovací Letov Š 328 letky 10, přičemž padl pozorovatel sv. asp. Jaromír Šotola. Pilot des. Ján Kello vyvázl popálen. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav ŠnajdrDruhá světová válka v Evropě vypukla 1. září 1939 útokem Hitlerova nacistického Německa na sousední Polsko. Německá armáda, ze vzduchu efektivně podporovaná Luftwaffe, předvedla v následujících dnech první ukázku své bleskové války (Blitzkriegu). Třetího září do zápasu formálně vstoupila Velká Británie a Francie. Obě západoevropské demokracie sice Německu vyhlásily válku, pro záchranu svého východního spojence však jejich ozbrojené síly nepodnikly prakticky nic. Na holičkách ponechaná polská armáda krvácela a ustupovala na východ. Velení doufalo, že se jí na východním břehu Visly podaří zaujmout pevnou obranu, v které se udrží až do toužebně očekávané ofenzivy francouzsko-britských vojsk na západní frontě. Pak však pro Poláky doslova udeřil blesk. Sedmnáctého září se do útoku na Polsko přidal rovněž Sovětský svaz a z představ o možné obraně východně od Visly učinil pouhý cár papíru. Otřesený polský velvyslanec W. Grzybowski byl v Moskvě brzo ráno toho dne povolán na Lidový komisariát zahraničních věcí a zde náměstkem lidového komisaře Potěmkinem informován, že polský stát fakticky přestal existovat, čímž skončila platnost smluv mezi Polskem a SSSR a Rudá armáda vstoupila do východního Polska, „aby chránila bratrské běloruské a ukrajinské obyvatelstvo“. Ač je někdy tažení Rudé armády proti Polsku bagatelizováno, ve skutečnosti se jednalo o mimořádně rozsáhlou vojenskou operaci, která významně změnila situaci na východě Evropy, překreslila státní hranice a zásadním způsobem posunula Stalinovo impérium na západ. Po více než půlstoletí následné existence Sovětského svazu byl fakt agrese proti hroutícímu se Polsku skryt pod pláštíkem utajování a lží. A ještě dnes je významná část Rusů přesvědčena o oprávněnosti tohoto kroku a i v současných publikacích je napadení eufemisticky nazýváno „osvoboditelský pochod“. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav ŠnajdrSestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Morane Saulnier MS 230. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov.Rozměr 9,4x14,6 cm.Vhodné od 8 let.Technické údaje:Roky 08Obsah balení:Model Morane Saulnier MS 230 9,4x14,6cm v krabici 25x14,5x4,5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností. (dilego.cz)
Podobné produkty ako Morane Saulnier MS 230 Model 9,v krabici 25x14,5x4,5cmSestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Morane Saulnier MS 225. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov. V měřítku 1:72.Rozměr 9,2x15,4 cm.Vhodné od 8 let.Technické údaje:Roky 08Obsah balení:Model Morane Saulnier MS 225 1:72 9,2x15,4cm v krabici 25x14,5x4,5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností. (dilego.cz)
Podobné produkty ako Morane Saulnier MS 22Model 1:72 9,2x1v krabici 25x14,5x4,5cmUčebnice probírá druhy koroze, jejich hodnocení zejména vzhledem k hospodářským ztrátám vlivem koroze a způsoby protikorozní ochrany. Vysvětluje teoretické základy obrábění - např. geometrii břitu nástroje, tvoření třísky, výpočet řezných a upínacích sil, hospodárný úběr, trvanlivost, volbu řezných podmínek. Ve výrobních postupech jsou popsány hlavní zásady a pokyny pro jejich vypracování. Poznatky jsou procvičovány na praktických příkladech. Kniha je určena studujícím středních odborných škol i středních odborných učilišť a všem, kteří se zajímají o základní otázky technologie strojírenské výroby (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Strojírenská technologie 2, 2.díl - Miroslav HluchýMETALOGRAFIE A TEPELNÉ ZPRACOVÁNÍUčebnice probírá základy metalografie a tepelného zpracování kovových materiálů. Vysvětluje vnitřní stavbu kovů a slitin, základy podvojných slitin a uvádí jejich rovnovážné diagramy. Popisuje teoretické základy tepelného zpracování kovů, jeho základní způsoby, například žíhání, kalení a popouštění ocelí, patentování, povrchové tvrzení a také zařízení pro tepelné zpracování. Seznamuje se zásadami volby typu tepelného zpracování, uvádí vzorová technologická cvičení a seznam platných ČSN a norem EU. Potřebným doplňkem je čtyřjazyčný slovník vybraných odborných pojmů. Kniha je určena studujícím středních odborných škol i středních odborných učilišť a všem, kteří se zajímají o základní otázky technologie strojírenské výroby. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Strojírenská technologie 1, 2.díl - Miroslav HluchýKdyž 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 D - Miroslav Šnajdr