Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová

Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.

Podívejte se také Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)

cena 485.0 Kč
Detail

Tvorba individuálních vzdělávacích plánů - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová

Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina žáků s PAS potřebuje upravit vzdělávací proces po stránce organizační, sociální, komunikační i výukové co nejvíce konkrétně, přičemž Doporučení ŠPZ, vypracované poradenskými pracovníky, je obecnější, a teprve každodenní práce s žákem a jeho poznání umožní jednotlivá doporučení konkretizovat a v případě potřeby pružně upravovat. Kvalitní a funkční IVP je nutný pro žáky s PAS ve všech typech a stupních škol a zařízení, počínaje již předškolní intervencí. Publikace umožní pedagogickým pracovníkům zpracovávat IVP pro žáky s PAS dle platných vzorů. Autorky interpretují jednotlivé položky vzoru IVP tak, aby se v nich pedagogičtí pracovníci orientovali, uměli naplnit jejich obsah a s vytvořeným IVP aktivně pracovali. Součástí publikace jsou ukázky IVP pro jednotlivé typy školských zařízení (MŠ, ZŠ, SŠ). Kniha je určena pro všechny pedagogické pracovníky, kteří spolupracují na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (pracovníky speciálně-pedagogických center a školských poradenských zařízení, učitele, asistenty pedagoga, ředitele škol), ale i rodiče těchto dětí.

Podívejte se také Puzzle Katalog semínek: Růže 1000 dílků (628136608107)

cena 242.0 Kč
Detail

Povolání: asistent pedagoga - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová, kolektiv autorů - e-kniha

eBook: Asistent pedagoga je již mnoho let součástí přímé podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. U dětí a žáků s poruchami autistického spektra plní zásadní roli průvodce a podporovatele úskalími vzdělávání, ale často také kamaráda a pomocníka, který s nimi řeší nejen školní problémy. Kniha popisuje práci asistenta pedagoga tak, aby se stala pro čtenáře co nejreálnější, ale aby také vystihovala potřeby uvedených dětí a žáků. Cílem publikace není vytvořit metodickou příručku, ale umožnit čtenářům nahlédnout do obsahu práce asistenta pedagoga z různých úhlů pohledu a popsat jeho práci také s ohledem na věk dětí či typ školy, kterou navštěvují. Do textu jsou zařazeny výpovědi asistentek pedagoga, jejich postřehy a zkušenosti, které během své praxe nasbíraly, a také kazuistiky, jež autorky měly možnost řešit během své bohaté praxe při práci s dětmi s PAS. Publikace je určena zejména asistentům pedagoga. Inspiraci v ní najdou ale i učitelé a další pedagogičtí pracovníci a rovněž rodiče těchto děti.

Podívejte se také Lapčíková Zuzana: Uspávanky - CD (310533-2)

cena 190.0 Kč
Detail

Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová - e-kniha

eBook: Chybějící zpětná vazba ze strany dítěte na sociální podněty rodičů, nepřiměřené sociální chovaní dítěte v rámci širší rodiny i mimo domov vytváří nejen v rodičích, ale i v jejich okolí pochybnosti o správném výchovném působení. Situace rodiny, do které se narodí dítě s autismem, je velmi obtížná. Na takovou situaci není nikdy nikdo dost připravený, rodina je tím velmi zasažena. Přesto je to pravě rodina a její podpora, která dítěti může zajistit podmínky pro jeho další rozvoj. Proto je nezbytné, aby se rodiče nebáli poradit se s odborníky, jak úspěšně sociální dovednosti u dítěte rozvíjet. Příspěvkem je i tato kniha, ve které se její autorky snaží především objasnit, proč se dítě s PAS chová tak, jak se chová, proč je důležité při rozvoji sociálních dovedností zohlednit mentální věk dítěte a proč je třeba měnit vnější podmínky k tomu, aby se děti těmto dovednostem naučily. Snaží se ukázat, že cesta nevede snahou přeměnit dítě k obrazu svému, ale vytvářet mu podmínky, aby bylo úspěšné. V knize naleznete celou řadu konkrétních a praxí ověřených postupů jak u dětí provádět nácvik sociálních dovedností a naučit je zvládat různé situace doma i v kolektivu.

Objev podobné jako Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová - e-kniha

cena 170.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková

Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch učení a chování včetně dopadu těchto poruch nejen na vzdělávání, ale i na běžný život. Zabývá se možnostmi pedagogické diagnostiky těchto žáků v rámci běžného vzdělávacího procesu a dalšími postupy vyplývajícími z této diagnostiky. V kapitolách věnovaných podpůrným opatřením podrobně specifikuje podpůrná opatření u jednotlivých druhů specifických poruch učení a chování a uvádí rovněž konkrétní možnosti jejich realizace ve vzdělávání. V závěru katalogu jsou uvedena doporučení na odbornou literaturu týkající se této problematiky, jsou uvedeny i možnosti využití speciálních pomůcek a programů podle jednotlivých druhů poruch. První kapitola je věnována podrobné charakteristice jednotlivých specifických poruch učení a specifických poruch chování, příčinám a podkladům pro jejich vznik a rovněž i jejich typickým projevům. Prostor je věnován i kombinovaným specifickým poruchám. Druhá kapitola katalogu je věnována konkrétním dopadům specifických poruch učení a chování nejen na vzdělávání, školní výkon žáků, ale i na jejich psychiku a jejich vývoj. Uvedeny jsou i dopady jednotlivých specifických poruch učení a chování na jejich každodenní, praktický život. Vše je ilustrováno na konkrétních příkladech z praxe. Ve třetí kapitole katalogu naleznou čtenáři informace k možnostem pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení a chování, kterou mohou provádět pedagogové v běžném vzdělávacím procesu při podezření na přítomnost těchto poruch. Tato diagnostika je pak základem pro další odbornou diagnostiku a umožňuje optimální nastavení zejména 1. stupně PO. Možnosti pedagogické diagnostiky jsou doplněny konkrétními příklady. Čtvrtou kapitolu tvoří podrobný a rozsáhlý popis jednotlivých podpůrných opatření, která lze aplikovat u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Jednotlivé možnosti aplikace PO jsou zpracovány dle druhů poruchy a doplněny konkrétními příklady z praxe. Popsány jsou i předměty speciálně pedagogické péče, včetně základních postupů reedukační péče u jednotlivých poruch, možnosti pedagogické intervence a personální podpory. Zmíněny jsou i možnosti spolupráce se zákonnými zástupci. Nedílnou součástí jsou i metody hodnocení a přístupu k žákům opět dle jednotlivých druhů specifických poruch. Uvedeny jsou i možnosti modifikace výukových metod, možnosti organizace výuky, úpravy obsahů a výstupů vzdělávání včetně příkladů pomůcek a pracovních materiálů. Autorky věří, že nabídka a realizace konkrétních podpůrných opatření přispěje k tomu, aby žákům se specifickými poruchami učení a chování byla poskytnuta potřebná podpora a bude tak možné pozitivně ovlivnit nejen jejich úspěšnost ve vzdělávání, ale i jejich budoucí pracovní a osobní život.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková

cena 585.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

cena 419.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)

Kniha - autor Monika Morávková, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)

cena 529.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Mentální postižení - Milan Valenta

S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou diagnostiku žáka, popisuje základní diagnostické metody a stupně podpory v návaznosti na diagnostiku žáka. Nosná kapitola katalogu je čtvrtou v pořadí a zaměřuje se na jednotlivá podpůrná opatření jako jsou IVP (individuální vzdělávací plán), metody výuky, úprava obsahu a výstupů vzdělávání, organizace výuky, předměty speciálněpedagogické péče, pedagogická intervence, uzpůsobení forem komunikace a personální podpora, hodnocení, pomůcky, prodloužení délky vzdělávání a podpůrná opatření jiného druhu. Texty jednotlivých podpůrných opatření mají obdobnou strukturaci, jež zahrnuje popis podpůrného opatření, jeho aplikaci ve stupních podpory, příklady dobré a špatné praxe, relevantní rozšiřující literaturu. Závěrem dovolte parafrázi okřídleného Komenského citátu: Díky katalogu získáte zevrubnou představu o potřebách žáků s mentálním postižením a oslabením kognitivního (školního) výkonu. Přeneseně se tedy s pomocí naší knihy stanete „učenými“ v oblasti relevantních skupin podpůrných opatření v jednotlivých stupních podpory vašich žáků. Samozřejmě, že povědomí o podpůrných opatřeních lze získat i jinak, ale katalog nabízí ucelený a komplexní přehled pro celou danou oblast.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení - Milan Valenta

cena 585.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Sluchové postižení - Jana Barvíková

Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do jednotlivých stupňů podpůrných opatření. Míra sluchového postižení přitom nemůže být jediným kritériem pro zařazení žáka do konkrétního stupně PO, je pouze jakýmsi vodítkem. Důležité je posouzení samostatnosti a dosažených kompetencí – zejména v oblasti komunikace a osvojení jazykových kompetencí v jazyce českém. Ve třetím díle publikace je kladen důraz na důležitou úlohu pedagogů a jejich diagnostiky v procesu nastavování podpůrných opatření. Podrobněji popisuje proces podpory v prvním stupni PO, a teprve, když nastavená podpora selhává, přistupuje se k diagnostice speciálněpedagogické v SPC pro sluchově postižené. Nejdůležitější část publikace čtenáře seznamuje s jednotlivými podpůrnými opatřeními, jak je definuje vyhláška 27/20016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Podpůrná opatření jsou popisována ve vztahu ke sluchovému postižení a míra podpory je specifikována v jednotlivých stupních PO. Užitečné a inspirativní mohou být pro pedagogy ilustrativní příklady, kterých je v publikaci celá řada. Abychom mohli správně nastavit podporu žákovi se sluchovým postižením, musíme nejdříve správně rozklíčovat obtíže, které vzhledem ke svému postižení žák má. Učitel je tím, kdo má v rukou možnosti uzpůsobit vzdělávání podle jeho potřeb. Autoři věří, že tato publikace přinese odpovědi na jejich otázky a pomůže jim se lépe zorientovat v dokumentech školských poradenských zařízení, které k jednotlivým žákům se SP do školy přicházejí.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Sluchové postižení - Jana Barvíková

cena 415.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková

Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že jejich zkušenosti budou inspirací pro ostatní pedagogy, které se ve své praxi setkají se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková

cena 585.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Zrakové postižení - Jana Janková

Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena podrobná charakteristika dopadů zrakového postižení do vzdělávání. Je uvedeno, že větší či menší problémy se zrakovým vnímáním se projevují ve všech vzdělávacích oblastech. Jsou popsána specifika komunikace se žáky se ZP. Dále je obsah věnován pedagogické diagnostice a charakteristice jednotlivých stupňů podpůrných opatření uplatňovaných u žáků se zrakovým postižením. Jádrem této části PO je kapitola, ve které jsou podrobně popsána podpůrná opatření uplatňovaná u žáků se zrakovým postižením. Podpůrná opatření jsou v textu řazena podle tiskopisu „Doporučení ke vzdělávání žáka se SVP“. Každé podpůrné opatření je nejprve specifikováno, následně je uvedeno, jak je možné podpůrné opatření aplikovat v jednotlivých stupních podpory, na co je nutné při uplatňování PO dát pozor. Každé PO je doplněno ilustrativním příkladem, který podle mínění autorů nejlépe přiblíží čtenáři popsanou problematiku. U každého podpůrného opatření je ještě uvedena literatura, kde je možné čerpat další podněty. Autorský kolektiv předkládané publikace tvoří speciální pedagogové SPC (původně učitelé), kteří při psaní vycházeli ze své dlouholeté praxe. Mají zkušenosti s podporou žáků se zrakovým postižením při vzdělávání, o které se chtěl se čtenáři Katalogu podělit. Věříme, že každý z nich bez ohledu, zda se jedná o kolegy ve školských poradenských zařízeních, školních poradenských pracovištích nebo učitele či asistenty pedagoga bez speciálně pedagogických znalostí si najde v této části katalogu něco, co podpoří naplnění speciálních vzdělávacích potřeba žáků se zrakovým postižením.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Zrakové postižení - Jana Janková

cena 415.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení - Eva Čadová

Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických oblastech. V první kapitole dílčí části Katalogu PO se čtenář může podrobněji seznámit jak s jednotlivými typy tělesného postižení, tak i s některými závažnějšími onemocněními, se kterými se ve školách pedagogové setkávají. Zabývá se i možnostmi léčby, která v případě závažných onemocnění zahrnuje i medikaci. Každé tělesné postižení a vážné onemocnění ovlivňuje a narušuje žáka jak po stránce fyzické, tak i psychické, postihuje jej v celé jeho osobnosti, a proto je velmi důležitý individuální přístup, který zohledňuje jeho schopnosti a potřeby. Ve druhé kapitole publikace jsou popsány jak psychologické zvláštnosti žáků s TP a žáků trpících závažným onemocněním, tak i jejich speciální vzdělávací potřeby. Specifikovány jsou zde i vnější podmínky, které mohou být při vzdělávání žáků s TP nezbytné. Třetí kapitola této dílčí části Katalogu PO je věnována pedagogické diagnostice žáka s tělesným postižením a závažným onemocněním, neboť ta je nedílnou součástí složitého výchovně-vzdělávacího procesu. Smyslem celého procesu diagnostikování v pedagogickém procesu je především určit výchovně-vzdělávací strategie ve vztahu k možnostem žáka, navrhnout pedagogická opatření a stanovit prognózu. Jádrem celé publikace je kapitola 4., kde jsou v textu podrobně popsána využívaná podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením a závažným onemocněním. Při jejich popisu a návrhu aplikace v jednotlivých stupních podpory vycházíme z aktuální školské legislativy a z vlastních zkušeností z práce se žáky. Popsány jsou i situace, při nichž by mohlo dojít k problémům, tedy na co je nutné dát pozor. Podpůrná opatření jsou řazena podle tiskopisu „Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami“, který je přílohou vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v platném znění. Autoři předložené publikace věří, že dílčí část Katalogu podpůrných opatření věnovaná žákům s tělesným postižením a závažným onemocněním přispěje k naplňování jejich speciálních vzdělávacích potřeb a s jeho pomocí se školám podaří naplnit zásady stanovené zejména § 16 školského zákona.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení - Eva Čadová

cena 415.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)

Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)

cena 499.0 Kč
Detail

Poruchy autistického spektra - Kateřina Thorová - e-kniha

eBook: Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.

Objev podobné jako Poruchy autistického spektra - Kateřina Thorová - e-kniha

cena 472.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti - Renáta Vrbová

Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří charakteristik – dle diagnóz, dle obtíží pro učitele a dle potřebné podpory školy. Jádrem Katalogu je 4. kapitola, která se věnuje popisu a uplatňování jednotlivých podpůrných opatření, která jsou zde nejen charakterizována, ale také doplněna konkrétními příklady z praxe. Při popisu a aplikaci PO v jednotlivých stupních podpory vycházíme z aktuální školní legislativy a vlastní zkušenosti z práce se žáky s NKS. Podpůrná opatření jsou řazena obdobným způsobem jako ve formuláři „Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami“. Problémem této skupiny žáků je, že hlavním podpůrným opatřením by mělo být opatření spočívající v poskytování speciálně pedagogické – logopedické intervence, což naráží na nedostatek kvalifikovaného personálu. Každé podpůrné opatření je doplněno příklady dobré a špatné praxe. Publikaci doplňuje adresář speciálněpedagogických center zaměřených na děti a žáky s narušenou komunikační schopností a vybraných organizací poskytujících péči o žáky s NKS. Slovníček odborných pojmů a seznam literatura a internetových odkazů nabízí zájemcům možnost čerpat další odborné informace. Autoři publikace jsou pracovníci speciálněpedagogických center, kteří vycházeli při psaní ze své dlouholeté praxe. Věříme, že předkládaný text pomůže pedagogům při práci s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností, nelze však zapomínat, že je stále velmi důležité osobně konzultovat poskytování podpůrných opatření s pracovníky ŠPZ a zákonnými zástupci žáka.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti - Renáta Vrbová

cena 415.0 Kč
Detail

Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)

Elektronická kniha - autor Kateřina Thorová, 465 stran Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.

Objev podobné jako Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)

cena 472.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Obecná část - Jan Michalík, Pavlína Baslerová, Lenka Felcmanová

Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem i charakteristika neškolských zařízení participující na péči o žáky se SVP. Ve vztahu k žákům s poruchami chování jsou zmíněna i střediska výchovné péče. Ve druhé části publikace je uvedena podrobná charakteristika jednotlivých oblastí podpůrných opatření, a to zejména v kontextu aplikace podpůrných opatření 1. stupně. Ta jsou v podstatě opatřeními dobré pedagogické praxe. Jedná se o takovou úpravu vzdělávacího prostředí a vzdělávacích postupů přispívajících k nastavení takového vzdělávacího prostředí, které je prospěšné všem žákům a působí jako prevence selhávání a školní neúspěšnosti. V závěru obecné části Katalogu jsou uvedena podpůrná opatření, která sice nejsou v legislativních normách výslovně uvedena, přesto jsou podstatná k nastavení optimálních vzdělávacích podmínek u všech žáků. Jedná se např. o podporu třídního klimatu, mimoškolní pobyty či specifika školní tělesné výchovy. Autoři předložené publikace věří, že Katalog podpůrných opatření přispěje k naplňování speciálních vzdělávacích potřeb žáků se znevýhodněním (nejen) ze zdravotních důvodů. A s jeho pomocí se školám podaří naplnit zásady stanovené zejména § 16 školského zákona.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část - Jan Michalík, Pavlína Baslerová, Lenka Felcmanová

cena 585.0 Kč
Detail

Poruchy autistického spektra: Rozšířené a přepracované vydání (978-80-262-0768-9)

Kniha – autor Kateřina Thorová, česky, pevná bez přebalu lesklá Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.

Objev podobné jako Poruchy autistického spektra: Rozšířené a přepracované vydání (978-80-262-0768-9)

cena 639.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

cena 519.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)

Kniha - autor Renáta Vrbová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)

cena 369.0 Kč
Detail

Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra - Petr Adamus

Tento metodický materiál je věnován poznatkům, radám a doporučením důležitým pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Vzhledem k obsáhlosti tématu není záměrem této publikace poskytnout vyčerpávající přehled speciálně-pedagogických metod a přístupů k žákům s autismem. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům takové postupy, které budou moci využít při své náročné každodenní práci. V úvodních kapitolách metodiky jsou popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná kapitola tohoto metodického materiálu.

Objev podobné jako Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra - Petr Adamus

cena 133.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

cena 369.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)

Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)

cena 379.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)

Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)

cena 519.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)

Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)

cena 369.0 Kč
Detail

STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra - David Havelka

Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů. Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory - program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem). Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených cílových oblastech. Účastníky i rodiči je pozitivně přijímán. Kniha je rozdělena na tištěnou a elektronickou část. V tištěné části jsou popsána teoretická východiska, výzkum a zejména konkrétní podoba programu STEPS. Elektronická část pak obsahuje materiály pro praktickou aplikaci programu. Komplet tak představuje jedinečný nástroj pro odborníky pracující s dětmi (zejména psychology, psychiatry, speciální pedagogy), kteří vedou sourozenecké skupiny nebo o zavedení podobného programu uvažují. Inspiraci v něm však mohou najít i rodiče.

Objev podobné jako STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra - David Havelka

cena 313.0 Kč
Detail

Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)

Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina...

Objev podobné jako Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)

cena 217.0 Kč
Detail

Komunikační mosty v podpoře rozvoje osob s poruchami autistického spektra a jiných skupin jedinců s postižením - Shehan Karunatilaka - e-kniha

eBook: Publikace má několik tematických linií, které na sebe navazují ve vztahu k řešenému výzkumnému projektu: Projekt je spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Porgramu Éta. Text se zaměřuje na oblast komunikace osob s poruchami autistického spektra (či jiných skupin jedinců s postižením). Speciálněpedagogický pohled je doplněn o informačně komunikační stránku ve vztahu k vývoji inteligentní databáze obrázků pro podporu komunikace cílové skupiny. Mezioborová spolupráíce naplňuje současný trend a jako taková je nedílnou součástí efektivního výzkumu.

Objev podobné jako Komunikační mosty v podpoře rozvoje osob s poruchami autistického spektra a jiných skupin jedinců s postižením - Shehan Karunatilaka - e-kniha

cena 100.0 Kč
Detail

Spektrum poruch příjmu potravy - Hana Papežová - e-kniha

eBook: Kniha je výsledkem dlouhodobé klinické a výzkumné práce editorky, vynikající české odbornice na poruchy příjmu potravy, a spolupracujících odborníků, především lékařů a psychologů. Cílem je seznámit odborníky s komplexní problematikou poruch potravy, s klinicky ověřenými postupy, se standardy léčby a s dalšími možnostmi a úskalími v každodenní praxi. Zaměřuje se na nově zaváděné terapeutické přístupy a technologie v léčbě i prevenci, klade důraz na využití nových technologií ke zmírnění společenského tlaku na štíhlost a na vytvoření podpůrných programů pro pacienty i pro jejich rodinné příslušníky. Jednotlivé kapitoly mapují vztah poruch příjmu potravy k příslušnému oboru (gynekologii, stomatologii, neurologii...). Publikace je určena odborné veřejnosti, psychiatrům, psychologům, obezitologům, pediatrům, gynekologům, praktickým lékařům, stomatologům, ale také pedagogům, sociologům a studentům těchto oborů a v neposlední řadě i informovaným laikům z řad veřejnosti.

Objev podobné jako Spektrum poruch příjmu potravy - Hana Papežová - e-kniha

cena 458.0 Kč
Detail

Spektrum poruch příjmu potravy (978-80-247-2425-6)

Elektronická kniha - autor Hana Papežová, 432 stran Kniha je výsledkem dlouhodobé klinické a výzkumné práce editorky, vynikající české odbornice na poruchy příjmu potravy, a spolupracujících odborníků, především lékařů a psychologů. Cílem je seznámit odborníky s komplexní problematikou poruch potravy, s klinicky ověřenými postupy, se standardy léčby a s dalšími možnostmi a úskalími v každodenní praxi. Zaměřuje se na nově zaváděné terapeutické přístupy a technologie v léčbě i prevenci, klade důraz na využití nových technologií ke zmírnění společenského tlaku na štíhlost a na vytvoření podpůrných programů pro pacienty i pro jejich rodinné příslušníky. Jednotlivé kapitoly mapují vztah poruch příjmu potravy k příslušnému oboru (gynekologii, stomatologii, neurologii...). Publikace je určena odborné veřejnosti, psychiatrům, psychologům, obezitologům, pediatrům, gynekologům, praktickým lékařům, stomatologům, ale také pedagogům, sociologům a studentům těchto oborů a v...

Objev podobné jako Spektrum poruch příjmu potravy (978-80-247-2425-6)

cena 458.0 Kč
Detail

Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra - Petra Nytrová

Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra (NMOSD) patří mezi autoimunitní onemocnění centrálního nervového systému. Typicky se projevují zánětem zrakových nervů a míchy, méně často mozkového kmene. U většiny pacientů nacházíme v séru protilátky proti akvaporinu-4 (AQP4-IgG), které jsou pro toto onemocnění specifické a hrají zásadní roli v patogenezi choroby u více než asi 75 % pacientů. Mezi časté klíčové klinické charakteristiky patří optická neuritida, myelitida a syndrom area postrema. I přes výrazné zlepšení diagnostického procesu díky dostupnosti vyšetření protilátek proti AQP4 stále dochází k prodlení u stanovení diagnózy u AQP4-IgG séronegativních pacientů, pacientů s parciálními míšními syndromy, u pacientů vyššího věku apod. Mezi nejčastěji stanovené chybné diagnózy patří roztroušená skleróza, míšní tumory, ischemické léze zrakových nervů, neuroinfekce a další. Důležité je také odlišení AQP4-IgG pozitivních pacientů od pacientů s pozitivitou protilátek proti myelinovému oligodendrocytárnímu glykoproteinu. Tyto protilátky také definují novou skupinu demyelinizací CNS, tzv. „myelin oligodendrocyte glycoprotein antibody–associated disease“ – MOGAD. Tato kniha přináší přehled základních patogenetických mechanismů u NMOSD a MOGAD, osvětluje diferenciálnědiagnostické postupy, předkládá typické nálezy při zobrazení magnetickou rezonancí a optickou koherenční tomografií u optických neuritid. Dále pak shrnuje možnosti terapie relapsů a dlouhodobou chronickou léčbu nemocných s těmito autoimunitními onemocněními CNS.Kniha je zajímavá pro neurology, oftalmology a radiology.

Objev podobné jako Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra - Petra Nytrová

cena 447.0 Kč
Detail

KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Věra Gošová

Súbor siedmich pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ so špecifickými poruchami učenia. Je výbornou učebnou pomôckou, ktorá u žiakov rozvíja zrakové vnímanie, logické myslenie, orientáciu, sluchové vnímanie, pozornosť, grafomotoriku a slúži na reedukáciu špecifických porúch učenia.

Objev podobné jako KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Věra Gošová

cena 565.0 Kč
Detail

Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha

eBook: Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se SPU je dlouhodobá a intenzivní práce s dětmi i dospívajícími, volba vhodných intervenčních postupů, cílené rozvíjení oslabených oblastí prostřednictvím tzv. reedukací a přiměřená úprava výuky. Přitom rozumové schopnosti těchto žáků jsou standardní, mnohdy až nadprůměrné. Je tedy nesmírně důležité, aby byla včas zahájena efektivní péče, neboť pouze za těchto okolností lze rozvíjet také potenciál žáků a podpořit jejich možnosti. V tomto kontextu je pak nanejvýš žádoucí, aby také rodiče žáků se SPU byli aktivně zapojeni do práce se svými potomky, chápali, co jejich děti potřebují, jak jim mohou pomoci se školní přípravou, ale také jak je podpořit a výchovně působit tak, aby nedošlo ke zbytečnému snižování sebevědomí a sebehodnocení dětí a dospívajících. Praxe však ukazuje, že rodiče mnohdy přesně nerozumí obtížím svých dětí a nevědí, jak jim pomoci, někdy až příliš spoléhají, že škola na základě zprávy z psychologického a speciálně pedagogického vyšetření zaujme vhodné výukové postupy a problémy budou vyřešeny. Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení, do jakých oblastí školního i běžného každodenního života se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat a současně jak nalézt vhodné postupy a nástroje, které mohou napomoci, aby do učebního procesu SPU zasahovaly co nejméně. V úvodní části budou stručně vymezeny SPU, jichž se bude kniha týkat. Budou zmíněny základní symptomy, nejčastěji uváděné příčiny vzniku obtíží a související témata. Těžiště knihy bude spočívat v konkrétních doporučeních a námětech na postupy práce s dětmi i dospívajícími v domácím i školním prostředí, které je vhodné účinně využívat pro zmírnění SPU či jejich kompenzaci. Vybrané kapitoly se budou také stručně věnovat vysvětlení stávající legislativy a psychologických a speciálně pedagogických postupů, s nimiž se rodiče mohou setkat v poradenských zařízeních. Dále budou zaměřeny na způsoby práce v domácím prostředí, ale také při výuce ve škole, a to především v tom smyslu, aby rodiče chápali, co mohou očekávat od učitelů a co mohou pro své potomky žádat. Texty budou doplněny stručnými případovými studiemi a také konkrétními tipy na pracovní listy a další pomůcky, které lze při práci s dětmi a dospívajícími využít. Kniha je určena jak pro pedagogy, tak pro rodiče.

Objev podobné jako Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha

cena 189.0 Kč
Detail

Petr a jeho příběhy: aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků (978-80-88163-62-6)

Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Děti s autismem (ale nejen ony) mívají deficity v sociální oblasti. Nejsou si jisty, jak se mají v určitých situacích chovat, jak řešit některé problémové situace, které např. při pobytu ve školním či mimoškolním kolektivu vznikají. Např. jak se připojit do hry, jak o něco zdvořile požádat, jak se vyrovnat s prohrou, co dělat, když jsem zklamaný, naštvaný nebo nešťastný. Nebo co dělat, když se ke mně někdo chová nehezky, když mám na někoho vztek. Jeden ze způsobů, jak dětem situace ukázat a vysvětlit, jak je naučit se správně chovat, jsou krátké příběhy. Tato publikace přináší řadu příběhů, tvořených vždy 3–5 barevnými a pro děti zajímavými obrázky a na nich jim ukazuje, jak v jednotlivých situacích reagovat. Ve všech vystupuje hlavní hrdina Petr, kterého poznáte podle jeho červeného trička.

Objev podobné jako Petr a jeho příběhy: aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků (978-80-88163-62-6)

cena 238.0 Kč
Detail

Prokletý sníh - Barbora Žampachová - e-kniha

eBook: Jaké zlo ukrývá bělostný sníh? Život otrokyně Tary nestál ani za zlámanou grešli. Proto nedokáže pochopit, proč ji pomocí kouzel přenesli do jiné země, kde má najednou cenu zlata. Považují ji za klíč k poražení nestvůr, které sužují království pokaždé, když napadne sníh. Jediný, kdo útok krvelačných běsů zatím přežil, je králův bratr Corann. Spolu s ním se proto vydává tam, kam si chodí pro radu jen opravdoví zoufalci – k tajemným čarodějkám zvaným Tkadleny...

Objev podobné jako Prokletý sníh - Barbora Žampachová - e-kniha

cena 209.0 Kč
Detail

Strukturované učení v praxi - Anne Häussler, Eva Lausnann, Antje Tuckermann

Autorky věnují pozornost žákům s vysoce funkčním autismem a Aspergerovým syndromem v běžné škole. Při přípravě publikace využily dlouholeté zkušenosti, které získaly při terapeutické práci s žáky s poruchou autistického spektra a při poradenství jejich pedagogům a blízkým osobám. Porucha autistického spektra je neviditelný hendikep s dalekosáhlými důsledky pro pedagogickou práci - nejen pro učitele, ale i pro žáky, od kterých se díky jejich intelektuálním schopnostem očekává, že by měli být schopni ve škole "úplně normálně" fungovat. Avšak důsledky diagnózy snižují jejich celkovou funkčnost natolik, že bez potřebné míry podpory ve školním prostředí selhávají, setkávají se s neporozuměním a řadou neúspěchů. Přitom často stačí jen zavést drobná opatření, která mohou situaci žáka s PAS výrazně zlepšit. Někdy je naopak zapotřebí opatření rozsáhlejších.

Objev podobné jako Strukturované učení v praxi - Anne Häussler, Eva Lausnann, Antje Tuckermann

cena 215.0 Kč
Detail

Katalog TorriaCars 2020

Katalog TorriaCars 2020 Tištěný katalog společnosti TorriaCars s.r.o. obsahující 384 stránek informací a více než 3000 výrobků pro váš domov, dílnu nebo zahradu. V katalogu jsou přehledně uvedeny vybrané značky zboží spolu se stručnou charakteristikou a technickými údaji. Značky uvedené v katalogu: Extol Craft Extol Premium Extol Industrial Heron Fortum Kito Opera Sonata Balletto Vittoria Viking

Objev podobné jako Katalog TorriaCars 2020

cena 17.0 Kč
Detail

Vánoční katalog 2024

Tištěný Vánoční katalog si můžete nyní nechat zaslat až domů!

Objev podobné jako Vánoční katalog 2024

cena 1.0 Kč
Detail

Spektrum Energy 90 tablet

Spektrum Energiy je komplexního multivitamin s minerály a koenzymem Q.

Objev podobné jako Spektrum Energy 90 tablet

cena 449.0 Kč
Detail

Spektrum Imunita 90 tablet

Prémiový a komplexní multivitamin se stopovými prvky. Součástí preparátu je komplex Imunactiv®, který obsahuje beta-glukan, bioflavonoidy, vitamin C a zinek.

Objev podobné jako Spektrum Imunita 90 tablet

cena 449.0 Kč
Detail

Spektrum - Sergej Vasiljevič Lukjaněnko

Už jen pár let nás dělí od okamžiku, kdy se na Zemi objeví Klíčníci. Mimozemská rasa přinášející pohádkové technologie a především Stanice s teleportačními Fortnami, jež spojují galaxii do jediné přepravní sítě. Před lidstvem se náhle otevírá celý vesmír, stovky planet a kulturní kontakty s desítkami civilizací. Ale tak jako každý nevyžádaný dar, i Fortny mohou skrývat nebezpečné tajemství… Záhady Klíčníků se snaží rozluštit mimořádně nadaná sedmnáctiletá Irina. Beze slova opustila domov a vyrazila do hlubin vesmíru. Na žádost rodičů se po její stopě vydává soukromý detektiv Martin Dugin. Zprvu jednoduchý úkol – najít a přivést zpět ztracenou dívku – se však začíná nečekaně komplikovat, protože s Irinou se stalo cosi velmi podivného…

Objev podobné jako Spektrum - Sergej Vasiljevič Lukjaněnko

cena 338.0 Kč
Detail

Spolupráce mateřské školy se školským poradenským zařízením - Miluše Vítečková, Martina Lietavcová, Marie Najmonová

Publikace se zabývá tématem spolupráce učitelů mateřských škol s dalšími institucemi, odborníky a s rodiči, kteří se všichni podílejí na výchově a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Již v mateřské škole se totiž můžeme setkat s dětmi, kterým je potřeba poskytnout podpůrná opatření, jež vedou k minimalizaci bariér vyplývajících ze specifických potřeb těchto dětí. Právě pro rozvoj a podporu těchto jedinců je potřeba úzká a kontinuální spolupráce mateřské školy nejen s rodinou, ale i s dalšími odborníky. V knize je představeno sedm případových studií, jejichž prostřednictvím autorky nastiňují způsoby podpory dítěte ze sociálně znevýhodněného prostředí, dítěte s ADHD a vývojovou dysfázií, se zrakovým postižením, s kombinovaným postižením, dětí s odlišným mateřským jazykem a také dítěte s poruchou autistického spektra. Nechybí ani seznam dalších spolupracujících a podpůrných organizací a ukázka Individuálního vzdělávacího plánu a Plánu pedagogické podpory. Kniha je určena současným i budoucím učitelům v mateřských školách, dále rodičům dětí předškolního věku, ale i školním psychologům, speciálním pedagogům a odborníkům ze školských poradenských zařízení a dalších spolupracujících institucí.

Objev podobné jako Spolupráce mateřské školy se školským poradenským zařízením - Miluše Vítečková, Martina Lietavcová, Marie Najmonová

cena 251.0 Kč
Detail

Spektrum Imunactiv 90 tablet (8596024005661)

Multivitamín - určený pro dospělé a děti od 12 let Spektrum je kompletní multivitaminový a multiminerální přípravek nové generace, kde všechny vitaminy a stopové prvky pocházejí z organických zdrojů. Takové organické zdroje se nacházejí v přírodě. Přibližte se přírodě se Spektrem!Spektrum Imunactiv® obsahuje základní vitaminy a minerály. Vitamin A přispívá k udržení dobrého zraku. Riboflavin přispívá ke správné tvorbě červených krvinek. Vitamin C je antioxidant, který chrání buňky před oxidačním poškozením. Měď je potřebná pro pigmentaci kůže a vlasů. Spektrum Imunactiv® obsahuje všechny vitaminy v doporučených denních dávkách. Navíc je Spektrum obohaceno komplexem Imunactiv®, který obsahuje beta glukan, bioflavonoidy, vitamin C a zinek. Vitamin C a zinek pomáhají stimulovat imunitní systém.Vitamin A přispívá k udržení dobrého zraku. Vitamin B2 přispívá ke správné tvorbě červených krvinek. Vitamin C je antioxidant, který chrání buňky před oxidačním...

Objev podobné jako Spektrum Imunactiv 90 tablet (8596024005661)

cena 389.0 Kč
Detail

Spektrum Energy 90 tablet (8596024005647)

Multivitamín - určený pro dospělé a děti od 12 let Spektrum je kompletní multivitaminový a multiminerální přípravek nové generace, kde všechny vitaminy a stopové prvky pocházejí z organických zdrojů. Takovéto organické zdroje se nacházejí v přírodě. Spektrum Energie navíc obsahuje koenzym Q10 a vitamín B6 pro udržení energie. UžitíSpektrum Energie obsahuje základní vitamíny a minerály nezbytné pro normální fyzický a duševní vývoj a podporu správného matabolismu. Dodatečné množství vitamínů nelze vyrobit lidským tělem a proto nutné je získávat z externích zdrojů.Vitamíny A, B6, B12, C, D, E, železo, měď, selen a zinek jsou důležité pro obranný systém. Vitamín D je nezbytný pro optimální vstřebávání a využití vápníku. Tím udržuje zdravé kosti a zuby. Vápník je potřebný k zachování silných a zdravých kostí. Spektrum Energie Vám přináší optimální dávku energie v jedné tabletě pro překonání náročného dne. Všechny vitamíny ve Spektrum...

Objev podobné jako Spektrum Energy 90 tablet (8596024005647)

cena 339.0 Kč
Detail

Spektrum Gummies Longevity 60 ks

Spektrum Gummies Longevity obsahuje komplex vitaminů a minerálů ve vyváženém poměru obohacený o extrakt z plodů rakytníku pro aktivní život po padesátce.

Objev podobné jako Spektrum Gummies Longevity 60 ks

cena 369.0 Kč
Detail

name it Spektra Bunda Modrá

Spektra Bunda - name it - Modrá.

Objev podobné jako name it Spektra Bunda Modrá

cena 639.0 Kč
Detail

name it Spektra Bunda Modrá

Spektra Bunda - name it - Modrá.

Objev podobné jako name it Spektra Bunda Modrá

cena 639.0 Kč
Detail

name it Spektra Bunda Modrá

Spektra Bunda - name it - Modrá.

Objev podobné jako name it Spektra Bunda Modrá

cena 639.0 Kč
Detail

Katalog esoteriků - Eva Kalivodová

Publikace je určena české veřejnosti a vůbec všem, kteří se zajímají o esoteriku v nejširším slova smyslu. Obsahem je soupis více než šedesáti duchovně pracujících lidí, působících v různých oborech, kteří si pokládají za čest pomáhat lidem. Není sporu o tom, že celý katalog "má duši". Nejde tedy jen o nějaký abecedně řazený seznam jmen, ale u každého vybraného jména naleznete několik odstavců poodhalujících zákulisí práce samotného esoterika - jeho osobní curriculum a krédo, popis toho, co daný člověk vůbec dělá a stěžejní příběh, který určuje náplň, směr a cíl jeho práce. Úvod publikace patří třem známým osobnostem, proslulým svým blízkým vztahem k esoterice - paní Květě Fialové, panu Igoru Chaunovi a panu Jiřímu Krytinářovi.

Objev podobné jako Katalog esoteriků - Eva Kalivodová

cena 139.0 Kč
Detail

Nezbytná opatření - Antonín Mazáč

Za bílého dne je na poloprázdné ulici postřelen právník Dominik Brandl. Snaží se uniknout neznámému útočníkovi a nachází pomoc u bývalé spolužačky. I přes její námitky se vydává do ulic, aby se pokusil zjistit, kdo mu usiluje o život. Na jiném místě se dostává forenznímu fonetikovi Marku Deylovi do rukou nahrávka z domu, v němž došlo k dvojnásobné vraždě. Díky špatné kvalitě záznamu se pouští Marek do souboje s časem, zvukem i všehoschopným tajemným protihráčem, který je pravděpodobně přesvědčený o tom, že pro něj nejlepší forenzní fonetik představuje akutní nebezpečí. Jak se s tím vypořádá člověk, který není zvyklý čelit smrtelné hrozbě?

Objev podobné jako Nezbytná opatření - Antonín Mazáč

cena 179.0 Kč
Detail

Katalog prací ve veřejných službách a správě 2023: Katalog správních činností (978-80-7554-387-5)

Kniha - autor Ivan Tomší, 760 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Po dosti dlouhé době se v rukou zaměstnavatelů ve veřejných službách a správě a služebních úřadů ocitá publikace s ustanoveními upravujícími poskytování platu podle stavu platného k 1. 1. 2023, se zařazením všech prací a správních činností vykonávaných zaměstnanci a státními zaměstnanci do platových tříd, a poskytující další praktickou pomoc a orientaci formou komentářů k problematickým postupům při zařazování zaměstnanců nebo služebních míst do platových tříd. Katalog prací pro rok 2023 V publikaci se odráží změny, ke kterým došlo podle novel nařízení vlády o katalogu prací ve veřejných službách a správě a nařízení vlády o katalogu správních činností ve výkonu prací a správních činností od předchozího vydání publikace. Do knihy je tedy zahrnuta poslední úprava účinná od 1. 1. 2023. Přehled změn v aktuálním znění katalogu prací V katalogu prací ve veřejných službách a správě se...

Objev podobné jako Katalog prací ve veřejných službách a správě 2023: Katalog správních činností (978-80-7554-387-5)

cena 519.0 Kč
Detail

Podívejte se také