Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...
Podívejte se také Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...
Podívejte se také Ekonómia vzdelávania (978-80-7676-384-5)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Podívejte se také Společnost s ručením omezeným z účetního a daňového pohledu - 5. vydání (978-80-7676-348-7)
Podívejte se také
- Změna okolností ve smluvním právu (978-80-7676-179-7)
- Lenka a Tonička (978-80-7676-227-5)
- Pohledávky z trestných činů (978-80-7676-370-8)
- Blázni z Hepteridy Zájem galaxie (978-80-7268-623-0)
- Řízení lidských zdrojů ve veřejném sektoru (978-80-7676-393-7)
- Shrnutí předpisů o advokacii (978-80-7676-256-5)
- Liber Amicorum Monika Pauknerová (978-80-7676-186-5)
- Zákon o cenách. Komentář (978-80-7676-199-5)
- Krize jako příležitost (a nejen ve školství) (978-80-7676-216-9)
- Krize jako příležitost: (a nejen ve školství) (978-80-7676-215-2)
- Konflikty ve škole: Od prevence k řešení (978-80-7676-154-4)
- Online soudnictví v České republice (978-80-7676-131-5)
- Zákon o vyvlastnění Praktický komentář (978-80-7676-511-5)
- Podezřelý (978-80-7585-623-4)
- Radost z pozorování ptáků ve městě a okolí (978-80-271-3011-5)
- Zákon o dani z nemovitých věcí Komentář (978-80-7676-500-9)
- Dokazování: úvahy o teorii a praxi (978-80-7676-102-5)
- Shrnutí předpisů o advokacii. 2. vydání (978-80-7676-256-5)
- Cvičebnice Daňový systém 2021 3. díl (978-80-7676-173-5)
- Cesty české vědy: Katalog výstavy (978-80-7465-517-3)
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Kniha - autor Renáta Vrbová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)
Kniha - autor Monika Morávková, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)
Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům...
Objev podobné jako Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.
Objev podobné jako Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 3. díl (978-80-88368-58-8)
Kniha - autor Katarína Tomanová; Veronika Štroblová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Třetí díl pracovního sešitu pro žáky se specifickými poruchami učení je určený především pro žáky druhého stupně. Sešit obsahuje práci s textem, žák v něm trénuje slovní zásobu, rozvijí sluchovou a zrakovou percepci.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 3. díl (978-80-88368-58-8)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 1. díl (978-80-88368-56-4)
Kniha - autor Martin Staněk; Martina Kneslová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sešit na reedukaci a předcházení specifických poruch učení pro žáky předškolního a mladšího školního věku. Sešit je tématicky rozdělený na sluchovou, zrakovou percepci a diferenciaci, rozvoj slovní zásoby a základní matematické představy. Sešit je vhodný pro procvičování grafomotoriky, na rozvoj oslabencýh funkcí i jako pomocník pro budoucí prvňáky.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 1. díl (978-80-88368-56-4)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 2. díl (978-80-88368-57-1)
Kniha - autor Martin Staněk; Martina Kneslová; Katarína Tomanová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit je vhodný pro reedukaci specifických poruch učení pro žáky prvníhos tupně základní školy. Obsah sešitu je rozdělený podle funkcní, které jsou u jedince oslabené - zrakové, sluchové vnímání, matematické představy, čtení s porozuměním a práce se slovy. Pracovní sešit je vhodný pro domácí reedukaci i reedukaci se speciálním pedagogem.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 2. díl (978-80-88368-57-1)
Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.
Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina...
Objev podobné jako Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD: od 10 let (978-80-262-1957-6)
Kniha - autor Joanne Steer; Kate Horstmann, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Děti a dospívající se ve škole mnohdy ocitají pod velkým tlakem, s nímž jde ruku v ruce obava z různých testů, písemek a zkoušení. Tato kniha nabízí mnoho podpůrných materiálů pro práci s žáky od 10 let výše a nabízí učitelům, rodičům a například také terapeutům osvědčené tipy. Kniha vychází z kognitivně-behaviorální terapie a nabízí řadu strategií, které mohou vést k tomu, že se děti budou cítit lépe a zkoušení a testy pro ně nebudou něčím, z čeho by měly mít hrůzu. Najdeme v ní relaxační cvičení, mindfulness, tipy, jak se děti mohou naučit vnímat své pocity a zacházet s nimi. Kniha se týká i budování pozitivního sebeobrazu u dětí. Příručku lze využít pro práci ve třídě i pro individuální práci s dětmi.
Objev podobné jako Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD: od 10 let (978-80-262-1957-6)
Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.
Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Jak napsat dobrý podnikatelský záměr: Postupy a tipy, které vám pomohou získat podporu pro své nápad (978-80-7508-623-5)
Kniha - autor Brian Finch, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato nová publikace vám poskytne odborné vedení při sestavování profesionálního podnikatelského záměru, ať už chcete získat finance pro rozjezd svého podnikání, nebo naopak prodáváte svoji firmu. Kniha obsahuje praktická cvičení, užitečné šablony a tipy, které vám pomohou vypracovat opravdu komplexní a přesvědčivý záměr. Kniha vás provede prvky, které obvykle tvoří podnikatelský záměr, v pořadí, v jakém se v něm nejspíše objeví. Bude vám praktickou pomůckou, ale nikoli šablonou, protože hlavní části byste si měli napsat sami. Jsou pro to dva důvody: Musíte záměr umět osobně prezentovat, což je mnohem těžší, pokud jste se intenzivně nezapojili do jeho přípravy. Psaní záměru vám pomůže dovést jeho obsah k dokonalosti. Není dobré zjistit, že záměr dobře neznáte nebo že v něm je nějaká chyba, až na schůzce s obchodním partnerem nebo potenciálním investorem. Hodit se vám...
Objev podobné jako Jak napsat dobrý podnikatelský záměr: Postupy a tipy, které vám pomohou získat podporu pro své nápad (978-80-7508-623-5)
Aplikace pravidel hospodářské soutěže a státní podpory ve sportu (978-80-7676-338-8)
Kniha - autor Jiří Janák, 204 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace představuje ucelený popis působení práva hospodářské soutěže a státních podpor ve sportu. Zabývá se jednak specifičností sportu jako takového, jednak specifičností aplikace pravidel hospodářské soutěže právě ve sportu, a to zejména z pohledu unijního práva (částečně se zabývá i velice zajímavým, a často odlišným, americkým přístupem). V České republice ucelená publikace zabývající se touto problematikou chybí, a tak bylo snahou autora tuto mezeru zaplnit.
Objev podobné jako Aplikace pravidel hospodářské soutěže a státní podpory ve sportu (978-80-7676-338-8)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Katalog podpůrných opatření Sluchové postižení - Jana Barvíková
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do jednotlivých stupňů podpůrných opatření. Míra sluchového postižení přitom nemůže být jediným kritériem pro zařazení žáka do konkrétního stupně PO, je pouze jakýmsi vodítkem. Důležité je posouzení samostatnosti a dosažených kompetencí – zejména v oblasti komunikace a osvojení jazykových kompetencí v jazyce českém. Ve třetím díle publikace je kladen důraz na důležitou úlohu pedagogů a jejich diagnostiky v procesu nastavování podpůrných opatření. Podrobněji popisuje proces podpory v prvním stupni PO, a teprve, když nastavená podpora selhává, přistupuje se k diagnostice speciálněpedagogické v SPC pro sluchově postižené. Nejdůležitější část publikace čtenáře seznamuje s jednotlivými podpůrnými opatřeními, jak je definuje vyhláška 27/20016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Podpůrná opatření jsou popisována ve vztahu ke sluchovému postižení a míra podpory je specifikována v jednotlivých stupních PO. Užitečné a inspirativní mohou být pro pedagogy ilustrativní příklady, kterých je v publikaci celá řada. Abychom mohli správně nastavit podporu žákovi se sluchovým postižením, musíme nejdříve správně rozklíčovat obtíže, které vzhledem ke svému postižení žák má. Učitel je tím, kdo má v rukou možnosti uzpůsobit vzdělávání podle jeho potřeb. Autoři věří, že tato publikace přinese odpovědi na jejich otázky a pomůže jim se lépe zorientovat v dokumentech školských poradenských zařízení, které k jednotlivým žákům se SP do školy přicházejí.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Sluchové postižení - Jana Barvíková
Katalog podpůrných opatření Zrakové postižení - Jana Janková
Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena podrobná charakteristika dopadů zrakového postižení do vzdělávání. Je uvedeno, že větší či menší problémy se zrakovým vnímáním se projevují ve všech vzdělávacích oblastech. Jsou popsána specifika komunikace se žáky se ZP. Dále je obsah věnován pedagogické diagnostice a charakteristice jednotlivých stupňů podpůrných opatření uplatňovaných u žáků se zrakovým postižením. Jádrem této části PO je kapitola, ve které jsou podrobně popsána podpůrná opatření uplatňovaná u žáků se zrakovým postižením. Podpůrná opatření jsou v textu řazena podle tiskopisu „Doporučení ke vzdělávání žáka se SVP“. Každé podpůrné opatření je nejprve specifikováno, následně je uvedeno, jak je možné podpůrné opatření aplikovat v jednotlivých stupních podpory, na co je nutné při uplatňování PO dát pozor. Každé PO je doplněno ilustrativním příkladem, který podle mínění autorů nejlépe přiblíží čtenáři popsanou problematiku. U každého podpůrného opatření je ještě uvedena literatura, kde je možné čerpat další podněty. Autorský kolektiv předkládané publikace tvoří speciální pedagogové SPC (původně učitelé), kteří při psaní vycházeli ze své dlouholeté praxe. Mají zkušenosti s podporou žáků se zrakovým postižením při vzdělávání, o které se chtěl se čtenáři Katalogu podělit. Věříme, že každý z nich bez ohledu, zda se jedná o kolegy ve školských poradenských zařízeních, školních poradenských pracovištích nebo učitele či asistenty pedagoga bez speciálně pedagogických znalostí si najde v této části katalogu něco, co podpoří naplnění speciálních vzdělávacích potřeba žáků se zrakovým postižením.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Zrakové postižení - Jana Janková
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení - Eva Čadová
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických oblastech. V první kapitole dílčí části Katalogu PO se čtenář může podrobněji seznámit jak s jednotlivými typy tělesného postižení, tak i s některými závažnějšími onemocněními, se kterými se ve školách pedagogové setkávají. Zabývá se i možnostmi léčby, která v případě závažných onemocnění zahrnuje i medikaci. Každé tělesné postižení a vážné onemocnění ovlivňuje a narušuje žáka jak po stránce fyzické, tak i psychické, postihuje jej v celé jeho osobnosti, a proto je velmi důležitý individuální přístup, který zohledňuje jeho schopnosti a potřeby. Ve druhé kapitole publikace jsou popsány jak psychologické zvláštnosti žáků s TP a žáků trpících závažným onemocněním, tak i jejich speciální vzdělávací potřeby. Specifikovány jsou zde i vnější podmínky, které mohou být při vzdělávání žáků s TP nezbytné. Třetí kapitola této dílčí části Katalogu PO je věnována pedagogické diagnostice žáka s tělesným postižením a závažným onemocněním, neboť ta je nedílnou součástí složitého výchovně-vzdělávacího procesu. Smyslem celého procesu diagnostikování v pedagogickém procesu je především určit výchovně-vzdělávací strategie ve vztahu k možnostem žáka, navrhnout pedagogická opatření a stanovit prognózu. Jádrem celé publikace je kapitola 4., kde jsou v textu podrobně popsána využívaná podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením a závažným onemocněním. Při jejich popisu a návrhu aplikace v jednotlivých stupních podpory vycházíme z aktuální školské legislativy a z vlastních zkušeností z práce se žáky. Popsány jsou i situace, při nichž by mohlo dojít k problémům, tedy na co je nutné dát pozor. Podpůrná opatření jsou řazena podle tiskopisu „Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami“, který je přílohou vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v platném znění. Autoři předložené publikace věří, že dílčí část Katalogu podpůrných opatření věnovaná žákům s tělesným postižením a závažným onemocněním přispěje k naplňování jejich speciálních vzdělávacích potřeb a s jeho pomocí se školám podaří naplnit zásady stanovené zejména § 16 školského zákona.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení - Eva Čadová
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení - Milan Valenta
S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou diagnostiku žáka, popisuje základní diagnostické metody a stupně podpory v návaznosti na diagnostiku žáka. Nosná kapitola katalogu je čtvrtou v pořadí a zaměřuje se na jednotlivá podpůrná opatření jako jsou IVP (individuální vzdělávací plán), metody výuky, úprava obsahu a výstupů vzdělávání, organizace výuky, předměty speciálněpedagogické péče, pedagogická intervence, uzpůsobení forem komunikace a personální podpora, hodnocení, pomůcky, prodloužení délky vzdělávání a podpůrná opatření jiného druhu. Texty jednotlivých podpůrných opatření mají obdobnou strukturaci, jež zahrnuje popis podpůrného opatření, jeho aplikaci ve stupních podpory, příklady dobré a špatné praxe, relevantní rozšiřující literaturu. Závěrem dovolte parafrázi okřídleného Komenského citátu: Díky katalogu získáte zevrubnou představu o potřebách žáků s mentálním postižením a oslabením kognitivního (školního) výkonu. Přeneseně se tedy s pomocí naší knihy stanete „učenými“ v oblasti relevantních skupin podpůrných opatření v jednotlivých stupních podpory vašich žáků. Samozřejmě, že povědomí o podpůrných opatřeních lze získat i jinak, ale katalog nabízí ucelený a komplexní přehled pro celou danou oblast.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení - Milan Valenta
Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat.
Objev podobné jako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Objev podobné jako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že jejich zkušenosti budou inspirací pro ostatní pedagogy, které se ve své praxi setkají se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík
V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o tyto osoby. Publikace se nevyhýbá ani tak citlivé oblasti, jako je projevování emocí, partnerské vztahy a sexualita osob s mentálním postižením. Důraz klade i na roli rodinného prostředí. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů a všem, kdo se potřebují zorientovat v této složité problematice.
Objev podobné jako Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík
Zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti: a financování terorismu (978-80-7676-166-7)
Kniha - autor Michaela Katolická; Ján Béreš; Michaela Hladká, 324 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Michaela Katolická; Ján Béreš; Michaela Hladká, 324 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá ákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, známý rovněž jako zákon proti praní špinavých peněz, primárně slouží k zabránění zneužití finančního systému k legalizaci výnosů z trestné činnosti a finanční podpory terorismu. Od prvního vydání této publikace, tedy od srpna 2017, se nezměnilo nic na skutečnosti, že problematika opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu patří k závažným a sledovaným tématům. Nejedná se přitom jen o recentní rozsáhlé mezinárodní případy praní peněz (např. tzv. Laundromat, Troika či kauza Danske bank a další), které byly sledovány širokou veřejností, ale rovněž o rychle až překotně se vyvíjející evropskou legislativu,...
Objev podobné jako Zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti: a financování terorismu (978-80-7676-166-7)
Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Mentální postižení (978-80-271-0378-2)
Elektronická kniha - autor Milan Valenta, 392 stran V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o...
Objev podobné jako Mentální postižení (978-80-271-0378-2)
Mentální postižení (978-80-247-3829-1)
Elektronická kniha - autor Milan Valenta, 352 stran Publikace se věnuje oblasti specifik osobnosti žáků a klientů s mentálním postižením a diagnostice těchto oblastí. Vychází ze tří základních stratifikačních systémů, které se nově využívají v oblasti zdravotnictví (MKF — Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS — Škála stanovení míry podpory) a pilotážně ve (speciálním) školství a poradenství (KaSPC — Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o osoby se zdravotním postižením. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů. Detaily knihy: Autor: Milan Valenta Rok vydání: 2012 ISBN: 978-80-247-3829-1 Počet stran: 352
Objev podobné jako Mentální postižení (978-80-247-3829-1)
Zraková postižení (978-80-271-2110-6)
Elektronická kniha - autor Pavel Beneš, 136 stran, česky Monografie uvádí do problematiky mezioborové spolupráce s možností využití poznatků aplikované behaviorální analýzy při různých činnostech jedince v jeho prostředí a případných změnách v jeho chování při změně prostředí. Je zde prezentováno několik souborů subjektů s různým postižením zrakových funkcí, při jejichž korekci vlastní refrakční vady oka a rehabilitačním procesu vidění se využívalo technik, které tvoří základ aplikované behaviorální analýzy. Jedná se tedy o představení možností, jakými lze s klienty se zrakovými postiženími pracovat při nácviku s jednotlivými typy optických korekčních pomůcek, ty jejich zrakové funkce mnohdy významně zvyšují, čímž dané jedince posilují a umožňují jim začlenit se do běžného života. Posílením individuality docílíme jejich lepšího společenského uplatnění a přijetí. Podobný typ monografie dosud nebyl v našich zemích publikován.
Objev podobné jako Zraková postižení (978-80-271-2110-6)
Ekonómia vzdelávania (978-80-7676-384-5)
Kniha - autor Iveta Dudová, 184 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikácia Ekonómia vzdelávania sa zameriava na oblasť ekonómie vzdelávania ako osobitnej vednej disciplíny. Zameriava sa na ľudský kapitál a investíciu do vzdelania, na zásadné aspekty spoločenského a ekonomického kontextu vzdelávacej politiky v európskom rozmere. Ďalej svoju pozornosť autorka sústredila na strategické a praktické otázky rozhodovania v rámci vzdelávacej politiky a na inštitucionálnu štruktúru a výkon slovenského vzdelávacieho systému. Je určená nielen študentom fakúlt príslušného zamerania, ale celkovo širokej odbornej verejnosti.
Objev podobné jako Ekonómia vzdelávania (978-80-7676-384-5)
Investigatívna psychológia (978-80-7676-678-5)
Kniha - autor Ondrej Kubík, 764 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Tretie doplnené a prepracované vydanie interdisciplinárnej odbornej monografie „Investigatívna psychológia“ v sebe funkčným spôsobom prepája teoretickú a praktickú rovinu poznatkov psychológie, trestného práva a kriminalistiky. Investigatívna (vyšetrovacia) psychológia ako rozvíjajúci sa aplikovaný psychologický vedný odbor, ktorý je súčasťou forenznej psychológie, skúma všetky tie psychické javy, ktoré vznikajú v rôznych právom regulovaných situáciách súvisiacich s policajným vyšetrovaním a súdnym konaním. Predmetom záujmu investigatívnej psychológie je psychologické posudzovanie vierohodnosti, ktoré predstavuje odbornú forenznopsychologickú činnosť smerujúcu k identifikácii a hodnoteniu konkrétnych behaviorálnych indikátorov špecifickej vierohodnosti a klamstva, ako aj k posudzovaniu otázok motivácie, najmä v súvislosti s prípadmi uvádzania nepravdivých a vyfabulovaných svedeckých...
Objev podobné jako Investigatívna psychológia (978-80-7676-678-5)
Katalog prací ve veřejných službách a správě 2023: Katalog správních činností (978-80-7554-387-5)
Kniha - autor Ivan Tomší, 760 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Po dosti dlouhé době se v rukou zaměstnavatelů ve veřejných službách a správě a služebních úřadů ocitá publikace s ustanoveními upravujícími poskytování platu podle stavu platného k 1. 1. 2023, se zařazením všech prací a správních činností vykonávaných zaměstnanci a státními zaměstnanci do platových tříd, a poskytující další praktickou pomoc a orientaci formou komentářů k problematickým postupům při zařazování zaměstnanců nebo služebních míst do platových tříd. Katalog prací pro rok 2023 V publikaci se odráží změny, ke kterým došlo podle novel nařízení vlády o katalogu prací ve veřejných službách a správě a nařízení vlády o katalogu správních činností ve výkonu prací a správních činností od předchozího vydání publikace. Do knihy je tedy zahrnuta poslední úprava účinná od 1. 1. 2023. Přehled změn v aktuálním znění katalogu prací V katalogu prací ve veřejných službách a správě se...
Objev podobné jako Katalog prací ve veřejných službách a správě 2023: Katalog správních činností (978-80-7554-387-5)
Lenka a Tonička (978-80-7676-227-5)
Kniha - autor Zdeněk Prokš; Kamila Balharová, 68 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V knize Lenka a Tonička najdete nejen dívčí příběh o tom, jak Lenka dokázala překonat sama sebe, ale i mnoho úkolů. Kniha pomůže rozvíjet čtenářské dovednosti u dětí od 4. do 7. třídy. Můžete se těšit na práci s rodokmeny nebo na vyhledávání informací v textu. Budete porovnávat obrázky, slova nebo věty a nebudete hledat pouze rozdíly, ale i to, co je spojuje. Pokud vám nejde shrnutí textů, setkáte se v knize s obrázkovými myšlenkovými mapami, které si sami budete vyplňovat a které vám se shrnutím pomohou. Třeba vám schopnost vytvořit takovou mapu přijde vhod i tehdy, když budete muset ve škole napsat slohovou práci. Větší písmo a jeho různé typy v textu a úkolech, stejně jako zarovnání vlevo mohou pomoci těm, kteří mají dyslexii. Ti se mohou prostřednictvím knihy seznámit s metodou, která se u žáků s dyslexií s úspěchem používá v zahraničí a která je naučí pracovat s...
Objev podobné jako Lenka a Tonička (978-80-7676-227-5)
Firemní vzdělávání (978-80-247-2914-5)
Elektronická kniha - autor Hana Bartoňková, 208 stran Zabýváte se ve své profesi, či při svém studiu vzděláváním pracovníků ve firmě? Máte na starost rozvoj pracovníků a hledáte možné a vhodné cesty pro co nejlepší postup tvorby strategie firemního vzdělávání? Zabýváte se již nyní, nebo se chcete v budoucnu zabývat řízením a rozvojem lidských zdrojů? Působíte jako lektor v oblasti vzdělávání pracovníků? Studujete obory související s řízením a rozvojem lidských zdrojů, či personálním managementem? Pak je tato kniha určena právě vám. Pomůže vám dívat se na vzdělávání pracovníků ve firmě z perspektivy strategického a kompetenčního přístupu. Usnadní vám orientaci v prostředí a v množství zdrojů, které můžete využít pro přípravu, realizaci, či vyhodnocení firemního vzdělávání. Ukáže vám, jak je důležité nahlížet na firemní vzdělávání z hlediska celkové strategie firmy, jak se celková strategie firmy může odrazit ve strategii firemního vzdělávání a co tvorba strategie...
Objev podobné jako Firemní vzdělávání (978-80-247-2914-5)
Mentální postižení: 2., přepracované a aktualizované vydání (978-80-271-0378-2)
Kniha - autor Milan Valenta; Jan Michalík; Martin Lečbych, 392 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka...
Objev podobné jako Mentální postižení: 2., přepracované a aktualizované vydání (978-80-271-0378-2)
Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Liber Amicorum Monika Pauknerová (978-80-7676-186-5)
Elektronická kniha - autor autorů kolektiv a Více autorů, 552 stran, anglicky V roce 2021 se dožívá významného životního jubilea prof. JUDr. Monika Pauknerová, CSc., DSc. K její poctě byla vydána tato kniha, v níž se sešly příspěvky od téměř padesáti předních českých i zahraničních odborníků z oboru mezinárodního práva soukromého. Prof. Monika Pauknerová patří k nejvýznamnějším osobnostem české právní vědy v oboru mezinárodního práva soukromého a práva mezinárodního obchodu, o jehož rozvoj se v uplynulých desetiletích zásadním způsobem zasloužila nejen díky své vědecké a pedagogické činnosti na Právnické fakultě Univerzity Karlovy a v Ústavu státu a práva Akademie věd České republiky. Prof. Pauknerová je uznávaným odborníkem ve svém oboru i v zahraničí, což dokládá mj. její působení ve významných mezinárodních institucích, jakými jsou např. GEDIP nebo UNIDROIT.
Objev podobné jako Liber Amicorum Monika Pauknerová (978-80-7676-186-5)
Zákon o cenách. Komentář (978-80-7676-199-5)
Elektronická kniha - autor autorů kolektiv a Více autorů, 100 stran, česky Jako první na trhu Vám přinášíme ucelený okomentovaný zákon č. 526/1990 Sb. o cenách. Komentář zpracovali přední autoři z řad Ministerstva financí a je skvělou pomůckou pro orientaci v dané problematice. Zákonem došlo k liberalizaci cen spočívající v opuštění modelu centrálně-byrokraticky určovaných cen jednotných na celém území státu a v přechodu k cenám smluvním, vznikajícím výlučně na základě dohody prodávajícího a kupujícího. Zákon o cenách sice i nadále umožňuje příslušným orgánům veřejné moci regulovat cenu určitých výrobků, výkonů, prací a služeb („zboží“), ovšem pouze ve vymezených případech a za splnění zákonem stanovených podmínek. Důležitou roli hraje zákon o cenách i z hlediska právního zakotvení tzv. nepřímé regulace cen, když zakazuje zneužití výhodnějšího hospodářského postavení prodávajícího nebo kupujícího k tomu, aby vyžádal vyšší (nebo kupující nižší) cenu než cenu...
Objev podobné jako Zákon o cenách. Komentář (978-80-7676-199-5)
Zákon o cenách Komentář (978-80-7676-199-5)
Kniha - autor Tomáš Naiser; Marie Janečková; Diana Svobodová, 100 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jako první na trhu Vám přinášíme ucelený okomentovaný zákon č. 526/1990 Sb. o cenách. Komentář zpracovali přední autoři z řad Ministerstva financí a je skvělou pomůckou pro orientaci v dané problematice. Zákonem došlo k liberalizaci cen spočívající v opuštění modelu centrálně-byrokraticky určovaných cen jednotných na celém území státu a v přechodu k cenám smluvním, vznikajícím výlučně na základě dohody prodávajícího a kupujícího. Zákon o cenách sice i nadále umožňuje příslušným orgánům veřejné moci regulovat cenu určitých výrobků, výkonů, prací a služeb („zboží“), ovšem pouze ve vymezených případech a za splnění zákonem stanovených podmínek. Důležitou roli hraje zákon o cenách i z hlediska právního zakotvení tzv. nepřímé regulace cen, když zakazuje zneužití výhodnějšího hospodářského postavení prodávajícího nebo kupujícího k tomu, aby vyžádal vyšší...
Objev podobné jako Zákon o cenách Komentář (978-80-7676-199-5)
Online soudnictví v České republice (978-80-7676-131-5)
Kniha - autor Zbyněk Loebl, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato kniha představuje první ucelené pojednání o etických, právních a sociologických aspektech přípravy online soudnictví v České republice. Online soudnictví je třeba zavádět postupně, tak aby na ně byly dobře připravené jak strany, tak soudci, soudní úředníci a manažeři soudů. Online soudnictví je důležitá reforma justice, může přinést zásadní pozitivní změny v přístupu občanů k soudům a ke spravedlnosti obecně a dlouhodobě může také uspořit významné náklady. Nicméně jsou zde také vysoká rizika, která mohou obrátit potenciální přínosy v negativa – přístup řady občanů ke spravedlnosti se může výrazně zhoršit a stát může zbytečně utratit mnoho peněz. Dobrá komplexní příprava online soudnictví bude proto klíčová. V textu jsou uvedeny důležité informace ze zahraničí a je shrnutý současný stav digitalizace justice u nás. Kniha rovněž obsahuje výsledky prvního veřejného průzkumu na...
Objev podobné jako Online soudnictví v České republice (978-80-7676-131-5)
Meritum Daň z příjmů 2023 (978-80-7676-467-5)
Kniha - autor Jiří Vychopeň, česky, brožovaná bez přebalu lesklá meritum Daň z příjmů 2023 obsahuje z hlediska praktického využití srozumitelný výklad problematiky daní z příjmů. Je koncipováno jako každodenní pomůcka pro všechny, kteří se chtějí v této oblasti orientovat. Výklad je doplněn o přílohy týkající se daně z příjmů s konkrétními příklady vyplnění formulářů a je zpracován podle znění právních předpisů k 1. 3. 2023. Z hlavních změn pro zdaňovací období roku 2023 vybíráme: dílčí změny ve vymezení příjmů osvobozených od daně, zvýšení limitů příjmů zakládajících fyzickým osobám povinnost podat daňové přiznání, změny týkající se paušálního režimu a paušální daně, zejména v souvislosti se zavedením tří pásem paušálního režimu, změny v návaznosti na zvýšení minimální mzdy od 1. 1. 2023, změny v cestovních náhradách od 1. 1. 2023, zrušení slevy na evidenci tržeb, prodloužení možnosti uplatňovat mimořádné odpisy u hmotného...
Objev podobné jako Meritum Daň z příjmů 2023 (978-80-7676-467-5)
Zákon o vyvlastnění Praktický komentář (978-80-7676-511-5)
Kniha - autor Jakub Hanák; Dominik Židek; Robert Černocký, 236 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákon o vyvlastnění se od prvního vydání tohoto komentáře změnil na první pohled málo. Daleko podstatnější byly změny souvisejících předpisů, zejména zákona o urychlení výstavby (liniového zákona), zákona o oceňování majetku a také přijetí nového stavebního zákona, jehož současné znění a hlavní principy autoři ve výkladu zohlednili. Nejzásadnější vývoj ale prodělala judikatura k zákonu o vyvlastnění, a to i s poukazem na závěry autorů vyjádřené v prvním vydání tohoto komentáře. Ve výkladu jsou citovány nejnovější rozsudky Nejvyššího a Nejvyššího správního soudu i nálezy Ústavního soudu. Autoři podrobně analyzovali také zbývající judikaturu správních soudů a Nejvyššího soudu, která upřesnila výklad pomalu všech ustanovení zákona o vyvlastnění. Nové vydání tak není pouze kosmetickou aktualizací, ale podstatně přepracovaným a rozšířeným vydáním, které v...
Objev podobné jako Zákon o vyvlastnění Praktický komentář (978-80-7676-511-5)
Česká republika jako laický stát (978-80-7676-454-5)
Elektronická kniha - autor Petr Karola, 332 stran, česky Monografie se věnuje komplikovanému vztahu českého státu k církvím a náboženským společnostem, který na jedné straně reprezentuje staletí úsilí o odluku státu od církví (především římskokatolické) a na druhé straně stejně dlouho trvající boj o náboženskou svobodu. Konflikt státu s církvemi je nejdéle probíhající „válkou“ v dějinách lidstva, reprezentující antagonismus mezi mocí světskou a duchovní. Stát a církev se v různých časových periodách mohou podobat symbiontu, ale ve skutečnosti představují ostře konkurenční organismy, jejichž dlouhodobá bezproblémová a nekonfliktní koexistence prakticky není možná. Byl to právě stát, který se v evropském prostoru, pod mocenským tlakem moci duchovní, v dobách středověku znovu zrodil jako bájný pták Fénix z popela římského impéria, aby prostřednictvím permanentního konfliktu s „Bohem“ nabídl konkurenční alternativu, tj. rozumně organizovaný život...
Objev podobné jako Česká republika jako laický stát (978-80-7676-454-5)
Shrnutí předpisů o advokacii. 2. vydání (978-80-7676-256-5)
Elektronická kniha Přinášíme druhé, doplněné a aktualizované vydání příručky Shrnutí předpisů o advokacii. K sepsání této publikace autora kdysi motivovala vlastní zkušenost z doby přípravy na advokátní zkoušky a chybějící ucelený praktický materiál zabývající se právní úpravou výkonu advokacie a poskytování právních služeb. Další vydání je důkazem, že přehledné a stručné shrnutí této problematiky našlo své místo a čtenáře. Celý text je přehledně rozčleněn do sedmi částí podle předpisů upravujících jednotlivé aspekty poskytování právních služeb ze strany advokáta. Cílem je poskytnout přehledný a stručný výklad jednotlivých předpisů upravujících advokacii, a to jednak advokátním koncipientům připravujícím se na advokátní zkoušky, jednak i již praktikujícím advokátům, kteří si přejí se v dané právní úpravě v rychlosti zorientovat.
Objev podobné jako Shrnutí předpisů o advokacii. 2. vydání (978-80-7676-256-5)
Cvičebnice Daňový systém 2021 3. díl (978-80-7676-173-5)
Kniha - autor Hana Zídková; Alena Vančurová, 76 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Hana Zídková; Alena Vančurová, 76 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cvičebnice, jejíž aktualizaci Vám přinášíme ve třech sešitech, vychází z právního stavu července roku 2021. Autoři vytvořili didaktickou pomůcku, která Vám umožní osvojit si, procvičit a upevnit poznatky o fungování jednotlivých daní i daňového systému jako celku. Cvičebnice důsledně navazuje svojí strukturou na učebnici Daňový systém ČR 2020. Třetí díl se zabývá selektivními daněmi ze spotřeby, daní z přidané hodnoty a majetkovými daněmi. Kromě vedoucí autorského kolektivu se na něm podílela i další autorka. Obě již po mnoho let vyučují zdanění na vysoké škole, a jsou tedy schopné podat obsah tak, aby byl přístupný i pro laiky. Mají zkušenosti i s procvičováním vykládané látky.
Objev podobné jako Cvičebnice Daňový systém 2021 3. díl (978-80-7676-173-5)
Podívejte se také
- Concurrentia (978-80-7676-448-4)
- Ekonómia (978-80-7676-490-3)
- Manažment (978-80-7676-263-3)
- Podivuhodná cesta fakíra, který uvízl ve skříni z IKEY (978-80-257-1183-5)
- Bez podmínek: Metody psychosociální podpory pro lidi užívající drogy (978-80-210-9667-7)
- Daň z příjmů fyzických osob v mezinárodním kontextu (978-80-7676-233-6)
- Mezitímní a částečné rozhodnutí ve světle judikatury a evropské komparace (978-80-7676-518-4)
- Mrtvá ve vodě (978-80-243-8297-5)
- Ve stínu arény (978-80-87998-04-5)
- Ve znamení trabanta (978-80-738-7639-5)
- Ve jménu zákona (978-80-865-4673-5)
- Plavec ve tmě (978-80-207-1980-5)
- Ve světle Pravdy (978-80-871-7608-5)
- Ve špatné rodině (978-80-277-0339-5)
- Garfield ve velkém (978-80-7449-281-5)
- Růže ve sněhu (978-80-904659-5-4)
- Víra ve víru (978-80-7197-591-5)
- Don't worry, use ICT: aneb začínáme s ICT ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ (978-80-7676-013-4)
- Výchovné maličkosti (978-80-7676-161-2)
- Proměny odměny (978-80-7676-019-6)
- Klimatické právo (978-80-7676-580-1)
- Ekonómia: Praktikum (978-80-7676-492-7)