Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Komunikační mosty v podpoře rozvoje osob s poruchami autistického spektra a jiných skupin jedinců s postižením - Shehan Karunatilaka - e-kniha
eBook: Publikace má několik tematických linií, které na sebe navazují ve vztahu k řešenému výzkumnému projektu: Projekt je spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Porgramu Éta. Text se zaměřuje na oblast komunikace osob s poruchami autistického spektra (či jiných skupin jedinců s postižením). Speciálněpedagogický pohled je doplněn o informačně komunikační stránku ve vztahu k vývoji inteligentní databáze obrázků pro podporu komunikace cílové skupiny. Mezioborová spolupráíce naplňuje současný trend a jako taková je nedílnou součástí efektivního výzkumu.
Podívejte se také Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra - Petr Adamus
Tento metodický materiál je věnován poznatkům, radám a doporučením důležitým pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Vzhledem k obsáhlosti tématu není záměrem této publikace poskytnout vyčerpávající přehled speciálně-pedagogických metod a přístupů k žákům s autismem. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům takové postupy, které budou moci využít při své náročné každodenní práci. V úvodních kapitolách metodiky jsou popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná kapitola tohoto metodického materiálu.
Podívejte se také Kritika rozvoje (9788024650739)
STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra - David Havelka
Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů. Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory - program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem). Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených cílových oblastech. Účastníky i rodiči je pozitivně přijímán. Kniha je rozdělena na tištěnou a elektronickou část. V tištěné části jsou popsána teoretická východiska, výzkum a zejména konkrétní podoba programu STEPS. Elektronická část pak obsahuje materiály pro praktickou aplikaci programu. Komplet tak představuje jedinečný nástroj pro odborníky pracující s dětmi (zejména psychology, psychiatry, speciální pedagogy), kteří vedou sourozenecké skupiny nebo o zavedení podobného programu uvažují. Inspiraci v něm však mohou najít i rodiče.
Podívejte se také sérum s vitamínem e
Podívejte se také
- Sběrná kniha: Helena Třeštíková v rozhovoru s Pavlem Kosatíkem
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Kniha Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí (978-80-210-8091-1)
- Shure PGA58-QTR-E (S PGA58-QTR-E)
- Shure PGA48-XLR-E (S PGA48-XLR-E)
- Kniha S andělíčkem v dlani (978-80-7211-505-1)
- Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami (978-80-210-9212-9)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Kufřík první pomoci s výbavou pro 30 osob (NLZM30_kufr)
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- KuliFerdo Angličtina: Pracovný zošiť pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ s poruchami učenia a pozornosti (978-80-8140-414-6)
- Opatrovnictví osob s duševní poruchou (978-80-247-4786-6)
- Klarstein Steaklette Raclette, Raclette gril s příslušenstvím pro 8 osob
- Lékárnička kufřík první pomoci s výbavou pro 10 osob (NLZM10_kufr)
- Klarstein All-U-Can Grill Raclette, Raclette gril s příslušenstvím 4 v 1 pro 8 osob
- Praxe dlouhodobých poradenských a seberozvojových skupin (978-80-7553-253-4)
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina...
Objev podobné jako Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)
Elektronická kniha - autor Kateřina Thorová, 465 stran Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.
Objev podobné jako Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)
The Seven Moons of Maali Almeida - Shehan Karunatilaka
WINNER OF THE BOOKER PRIZE 2022Now with added author content - a Map of Colombo as viewed from the afterlife + Dramatis PersonaeA magical realism whodunnit set amid Sri Lanka's civil warColombo, 1990. Maali Almeida, war photographer, gambler and closet gay, has woken up dead in what seems like a celestial visa office. His dismembered body is sinking in the serene Beira lake and he has no idea who killed him. At a time where scores are settled by death squads, suicide bombers and hired goons, the list of suspects is depressingly long, as the ghouls and ghosts with grudges who cluster round can attest.But even in the afterlife, time is running out for Maali. He has seven moons to try and contact the man and woman he loves most and lead them to a hidden cache of photos that will rock Sri Lanka.Sri Lanka's foremost author delivers a rip-roaring epic, full of mordant wit and disturbing truths.
Objev podobné jako The Seven Moons of Maali Almeida - Shehan Karunatilaka
The Seven Moons of Maali Almeida - Shehan Karunatilaka
LONGLISTED FOR THE BOOKER PRIZE 2022 A searing satire set amid the murderous mayhem of Sri Lanka beset by civil war Colombo, 1990. Maali Almeida, war photographer, gambler and closet gay, has woken up dead in what seems like a celestial visa office. His dismembered body is sinking in the serene Beira lake and he has no idea who killed him. At a time where scores are settled by death squads, suicide bombers and hired goons, the list of suspects is depressingly long, as the ghouls and ghosts with grudges who cluster round can attest. But even in the afterlife, time is running out for Maali. He has seven moons to try and contact the man and woman he loves most and lead them to a hidden cache of photos that will rock Sri Lanka. Ten years after his prizewinning novel Chinaman established him as one of Sri Lanka's foremost authors, Karunatilaka is back with a rip-roaring epic, full of mordant wit and disturbing truths.
Objev podobné jako The Seven Moons of Maali Almeida - Shehan Karunatilaka
Poruchy autistického spektra: Rozšířené a přepracované vydání (978-80-262-0768-9)
Kniha – autor Kateřina Thorová, česky, pevná bez přebalu lesklá Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.
Objev podobné jako Poruchy autistického spektra: Rozšířené a přepracované vydání (978-80-262-0768-9)
Poruchy autistického spektra - Kateřina Thorová - e-kniha
eBook: Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.
Objev podobné jako Poruchy autistického spektra - Kateřina Thorová - e-kniha
Rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchou autistického spektra - Věra Knappová, Gabriela Kavalířová, Petra Kalistová, Lucie Marešová - e-kniha
eBook: Metodická publikace se zaměřuje na pohybové aktivity, které podporují rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Autorky se v ní opírají o dlouholeté zkušenosti s výukou tělesné výchovy a práci s dětmi se zdravotním postižením. Publikace obsahuje soubor v praxi ověřených zdravotně orientovaných cvičení k rozvoji motorických a sociálních kompetencí u dětí s PAS. Konkrétně se jedná o prostředky zdravotní tělesné výchovy (cvičení uvolňovací, protahovací, posilovací, relaxační a dechová), psychomotoriky a pohybových her. Cvičení jsou zaměřena na rozvoj motorických dovedností maximálně využitelných v běžném životě (funkční dovednosti), na rozvoj správného držení těla a koordinace. Autoři vycházejí z osvědčených pohybových aktivit pro intaktní děti a aplikují je na specifické potřeby dětí s PAS. Cílem je zlepšit jejich motorické i sociální kompetence a podpořit integraci do běžného života. Publikace upozorňuje na nedostatek metodik pro práci s těmito dětmi a zdůrazňuje důležitost individualizovaného přístupu, vizualizace, strukturování cvičebních lekcí, využití vhodné motivace ke cvičení a pestrosti cvičebních pomůcek. Kniha přináší cenné poznatky pro pedagogy, terapeuty a rodiče dětí s PAS, kteří se chtějí zaměřit na zlepšení motorických a sociálních kompetencí prostřednictvím cílených pohybových aktivit.
Objev podobné jako Rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchou autistického spektra - Věra Knappová, Gabriela Kavalířová, Petra Kalistová, Lucie Marešová - e-kniha
Sundo Jídelní nůž pro osoby s postižením (S-22770)
Nůž , jídelní příbory Jídelní nůž Sundo je speciálně určené pro osoby s omezeným ručním ovládáním. Ocení je tak lidé trpící Parkinsonovou chorobou či revmatismem. Nůž je vyrobený z velmi kvalitního materiálu a opatřený protiskluzovou gumovou rukojetí, která zajistí komfortní používání. Klíčové vlastnosti jídelního nože Sundo pro osoby s postiženímJídelní nůž určený pro osoby s omezeným ručním ovládánímVhodné pro lidi trpící Parkinsonovou chorobou či revmatismemNože Sundo jsou vyrobené z velmi kvalitního materiáluProtiskluzová gumová rukojeť zajistí komfortní používáníBarevné provedení: černo-stříbrné Průměr rukojeti:3,5 cm
Objev podobné jako Sundo Jídelní nůž pro osoby s postižením (S-22770)
Hry pro rozvoj komunikačních schopností - Deborah M. Plummer
Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí slovní zásobu, dechová cvičení, aktivity pro zdokonalení neverbální komunikace a artikulace. Hry jsou určeny pro skupinovou i individuální práci s dětmi a využijí ji nejen učitelé a vychovatelé, ale zajímavé podněty v ní najdou i rodiče. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj komunikačních schopností - Deborah M. Plummer
Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra - Petra Nytrová
Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra (NMOSD) patří mezi autoimunitní onemocnění centrálního nervového systému. Typicky se projevují zánětem zrakových nervů a míchy, méně často mozkového kmene. U většiny pacientů nacházíme v séru protilátky proti akvaporinu-4 (AQP4-IgG), které jsou pro toto onemocnění specifické a hrají zásadní roli v patogenezi choroby u více než asi 75 % pacientů. Mezi časté klíčové klinické charakteristiky patří optická neuritida, myelitida a syndrom area postrema. I přes výrazné zlepšení diagnostického procesu díky dostupnosti vyšetření protilátek proti AQP4 stále dochází k prodlení u stanovení diagnózy u AQP4-IgG séronegativních pacientů, pacientů s parciálními míšními syndromy, u pacientů vyššího věku apod. Mezi nejčastěji stanovené chybné diagnózy patří roztroušená skleróza, míšní tumory, ischemické léze zrakových nervů, neuroinfekce a další. Důležité je také odlišení AQP4-IgG pozitivních pacientů od pacientů s pozitivitou protilátek proti myelinovému oligodendrocytárnímu glykoproteinu. Tyto protilátky také definují novou skupinu demyelinizací CNS, tzv. „myelin oligodendrocyte glycoprotein antibody–associated disease“ – MOGAD. Tato kniha přináší přehled základních patogenetických mechanismů u NMOSD a MOGAD, osvětluje diferenciálnědiagnostické postupy, předkládá typické nálezy při zobrazení magnetickou rezonancí a optickou koherenční tomografií u optických neuritid. Dále pak shrnuje možnosti terapie relapsů a dlouhodobou chronickou léčbu nemocných s těmito autoimunitními onemocněními CNS.Kniha je zajímavá pro neurology, oftalmology a radiology.
Objev podobné jako Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra - Petra Nytrová
Spektrum poruch příjmu potravy (978-80-247-2425-6)
Elektronická kniha - autor Hana Papežová, 432 stran Kniha je výsledkem dlouhodobé klinické a výzkumné práce editorky, vynikající české odbornice na poruchy příjmu potravy, a spolupracujících odborníků, především lékařů a psychologů. Cílem je seznámit odborníky s komplexní problematikou poruch potravy, s klinicky ověřenými postupy, se standardy léčby a s dalšími možnostmi a úskalími v každodenní praxi. Zaměřuje se na nově zaváděné terapeutické přístupy a technologie v léčbě i prevenci, klade důraz na využití nových technologií ke zmírnění společenského tlaku na štíhlost a na vytvoření podpůrných programů pro pacienty i pro jejich rodinné příslušníky. Jednotlivé kapitoly mapují vztah poruch příjmu potravy k příslušnému oboru (gynekologii, stomatologii, neurologii...). Publikace je určena odborné veřejnosti, psychiatrům, psychologům, obezitologům, pediatrům, gynekologům, praktickým lékařům, stomatologům, ale také pedagogům, sociologům a studentům těchto oborů a v...
Objev podobné jako Spektrum poruch příjmu potravy (978-80-247-2425-6)
Rozvoj řeči dětí - America X Gonzales, Lois Jean Brady, Jim Elliott
Řeč v akci, řeč v pohybu, to je hlavní myšlenka užitečné knihy obsahující 90 aktivit pro rozvoj řečových dovedností. Děti s postižením, zejména ty s poruchou autistického spektra nebo vývojovou dysfázií, si řečové dovednosti osvojují snadněji, pokud jejich nácvik obsahuje i pohybovou část. Aktivity lze využít ve škole i při individuální práci a s dětmi je mohou provádět učitelé, logopedi i sami rodiče. Nepotřebujete k nim žádné zvláštní pomůcky ani vybavení, stačí to, co je ve třídě, v herně nebo doma. Kniha obsahuje krátké případové studie.America X Gonzales je logopedka, Lois Jean Brady se specializuje na logopedickou práci s dětmi s postižením a má více než třicetiletou praxi a Jim Elliott se věnuje rozvoji pohybových dovedností u dětí s PAS a s dalšími poruchami.
Objev podobné jako Rozvoj řeči dětí - America X Gonzales, Lois Jean Brady, Jim Elliott
Kritika rozvoje - Profant Tomáš Imrich - e-kniha
eBook: Již více než sto let rozvoj pozitivně definuje směřování naší společnosti. Je východiskem, ke kterému odkazují jak globální cíle udržitelného rozvoje, tak lokální rozvojové plány městských čtvrtí. Tato kniha zpochybňuje základní rozvojové myšlenky. Poukazuje na existenci alternativ v dávné minulosti i dnes. Ne vždy lidskému myšlení dominovala představa lineárního pohybu dějin vpřed. Cirkulární pojetí historie nám umožňuje uvědomit si, že je možný jiný způsob myšlení o rozvoji. Rozvoj se jako produkt osvícenství začíná plně projevovat na počátku 20. století během kolonialismu, jehož se stal pevnou součástí. Kniha proto začíná důsledným mapováním této vazby, aby se následně mohla kriticky věnovat jak ideologii, tak praxi rozvoje. Institucionální aparát rozvoje v podobě mezinárodních organizaci, expertů, politiků, technokratů, ale i vládních agentur a nevládních aktérů je zde vnímán jako nástroj vládnutí v zemích globálního Jihu. Jeho základem je rasistické rozdělení na rozvinuté a rozvíjející se země, které do velké míry kopíruje koloniální dělení dle civilizační úrovně. Tak jako koloniální diskurz umožňoval intervenovat ve jménu civilizace, umožňuje rozvojový diskurz intervenci ve jménu rozvoje. Postrozvojový diskurz se však neomezuje na kritiku rozvoje, nabízí i příklady z praxe. Ty představují primárně ekologickou alternativu a víru v možnost nekonečného rozvoje ve smyslu ekonomického růstu nahrazují nerůstem. Postrozvojová perspektiva nachází alternativy i na globálním Jihu v konceptech jako Buen vivir nebo Ubuntu a v praxi mexických Zapatistů a mnohých dalších komunit nebo hnutí. Součástí knihy je i kapitola představující diskusi mezi zastánci postrozvoje a jeho kritiky ze strany obhájců rozvojového aparátu. Tomáš Profant (1983) získal doktorát z politologie na Univerzitě v Kasselu. Je seniorním výzkumným pracovníkem v Centru globální politické ekonomie Ústavu mezinárodních vztahů a jako docent působí na Fakultě sociálních a ekonomických věd Univerzity Komenského v Bratislavě. Mezi jeho odborné zájmy patří mezinárodní politická ekonomie, politická ekologie, globální vzdělávání, rozvojová spolupráce a postkoloniální teorie. V roce 2020 mu vyšla kniha New Donors on the Postcolonial Crossroads: Eastern Europe and Western Aid.
Objev podobné jako Kritika rozvoje - Profant Tomáš Imrich - e-kniha
Rozvoj komunikačních a jazykových schopností (978-80-271-2054-3)
Elektronická kniha - autor Barbora Červenková, 216 stran, česky Monografie přináší přehled jednotlivých fází osvojování si řeči a jazyka dítětem od narození do tří let věku, včetně praktických návodů k rozvoji komunikace v rámci logopedické terapie. Sumarizuje informace z aktuálních výzkumů a odborných statí z pohledu lingvistického, psycholingvistického i psychologicko-pedagogického. Obsahuje podrobný popis vývoje řeči typicky se vyvíjejících dětí od narození do tří let věku z hlediska obsahové, formální i pragmatické stránky řeči. Kniha je rozčleněna do kapitol věnovaných stadiu předřečového vývoje, stadiu jednoslovných výpovědí, stadiu dvouslovných výpovědí, stadiu holých vět a prvních trojslovných výpovědí, stadiu čtyřslovných výpovědí s rozvitou přísudkovou částí a stadiu souvětí. V každé kapitole čtenář nalezne obecnou charakteristiku daného vývojového stadia a podrobné informace o gramatických, sémantických a syntaktických...
Objev podobné jako Rozvoj komunikačních a jazykových schopností (978-80-271-2054-3)
Opatrovnictví osob s duševní poruchou (978-80-247-4786-6)
Elektronická kniha - autor Lubica Juríčková, Kateřina Ivanová, Jaroslav Filka, 160 stran Problematika opatrovnictví dospělých osob se stává důležitým předmětem zájmu společnosti u nás i ve světě. Zvýšený zájem o tuto problematiku je způsoben vzrůstajícím počtem osob ve věku nad 18 let, které soudy zbavily způsobilosti k právním úkonům nebo je omezily ve způsobilosti k právním úkonům z důvodu duševní poruchy. Opatrované osoby jsou specifickou skupinou obyvatelstva, vyznačující se tím, že za ně rozhodují jejich opatrovníci. Výkonu opatrovnictví a péči o opatrované osoby nebyla v České republice dosud věnována systematická pozornost. Autoři se proto v knize zaměřují na realizaci opatrovnictví dospělých osob v praxi a uvádějí trendy pro budoucí vývoj opatrovnictví v ČR. Záměrem knihy je přispět ke zlepšení kvality zdravotně sociální péče o dospělé osoby s duševní poruchou.
Objev podobné jako Opatrovnictví osob s duševní poruchou (978-80-247-4786-6)
Za duhovým mostem - Marie Jakoubková - e-kniha
eBook: Ťapka s Mícou se právě ocitly na místě za duhovým mostem. Setkávají se tam se svými přáteli, které znaly ještě ve světě lidí. Jsou moc šťastné, že takové místo skutečně existuje. Mají se tam vesměs dobře, nic je netrápí, misky jsou stále plné a všichni se k sobě chovají hezky. Jen jedna věc je však neustále nutí k přemýšlení. Jak povědět svým páníčkům, že se mají dobře a není nutné pro ně smutnit. Podaří se Ťapce s Mícou najít způsob, jak své páníčky kontaktovat?
Objev podobné jako Za duhovým mostem - Marie Jakoubková - e-kniha
Most k úspěchu - Kateřina Černá - e-kniha
eBook: Touha ukázat lidem na rozcestí, ale i těm úplném začátku, jak efektivně pracovat, snažit se a být schopen jít do nekomfortní zóny. To je hlavní myšlenkou Heleny Kohoutové, české podnikatelky, jejíž zkušenosti načerpané za téměř jedno čtvrtstoletí pozorování lidských a podnikatelských příběhů daly podnět ke vzniku knižní trilogie SVOU VLASTNÍ CESTOU. Od 90. let minulého století své myšlenky, vize a cíle realizuje v projektech, které sama založila a sdružila v Podnikatelské platformě Helas, jejíž součástí jsou Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club, Ocenění Českých Podnikatelek, Ocenění Českých Lídrů, Ocenění Českých Exportérů a Helas New Encounters Club. Společným mottem těchto projektů je slogan Budujeme hrdé Česko. Je jedinou majitelkou společnosti Agentura Helas s.r.o., která tyto projekty „technicky“ realizuje. Aby české firmy ještě efektivněji podpořila a zviditelnila jejich aktivity vznikla ve spolupráci s Kateřinou Černou právě zmíněná trilogie SVOU VLASTNÍ CESTOU, kde se prostřednictvím rozhovorů s úspěšnými českými podnikateli snaží ukázat, že cesta k úspěchu nemusí vždy vést rovně a přímo na vrchol. Často bývá plná zvratů, odboček a těžkostí, které je potřeba prožít a překonat. Toto téma je hlavním leitmotivem prvního dílu. Kniha podnikatelských a zároveň životních příběhů, se může stát inspirací jak pro začínající podnikatele, tak pro všechny, co někdy ztrácejí naději a snaží se vyrovnat s těžkostmi nejen v byznysu. V rozhovorech s lidmi, jejichž vůle překonávat překážky a vytrvalost s níž šli za svou vizí je dovedla k úspěchu, najdete příklady toho, co všechno může podnikání...
Objev podobné jako Most k úspěchu - Kateřina Černá - e-kniha
Větrný tunel pro skupiny až 40 osob
Připravujete pro děti skvělou narozeninovou oslavu, výlet nebo jim chcete dopřát opravdu výjimečnou a bezpečnou zábavu? Vsaďte na skupinový let ve větrném tunelu pro 10 dětí. Před letem i během něj se bude dětem věnovat zkušený instruktor, který se naučí, jak se v simulátoru volného pádu chovat, ukáže jim signály pro dorozumívání i pohybové triky, které si mohou vyzkoušet. Ať si postupně vyzkoušejí všichni účastníci, a ostatní se zatím mohou bavit focením či natáčením – tunel je totiž zcela průhledný. Tento zážitek je vhodný už pro děti od 6 let. Důležité informace: Na zážitek je nutné dorazit alespoň 60 minut před samotným letem. Každý účastník před akcí popisuje prohlášení letce, aby potvrdil, že byl seznámen s bezpečnostními pravidly v tunelu.K zážitku létání v tunelu jde dokoupit na místě videozáznam, abyste se k němu mohli kdykoli vrátit a osvěžit si dojmy. Cena za osobu je 299 Kč. Dále je také možné zajistit pro celou skupinu catering a výzdobu.
Objev podobné jako Větrný tunel pro skupiny až 40 osob
Větrný tunel pro skupiny až 40 osob
Připravujete pro děti skvělou narozeninovou oslavu, výlet nebo jim chcete dopřát opravdu výjimečnou a bezpečnou zábavu? Vsaďte na skupinový let ve větrném tunelu pro 10 dětí. Před letem i během něj se bude dětem věnovat zkušený instruktor, který se naučí, jak se v simulátoru volného pádu chovat, ukáže jim signály pro dorozumívání i pohybové triky, které si mohou vyzkoušet. Ať si postupně vyzkoušejí všichni účastníci, a ostatní se zatím mohou bavit focením či natáčením – tunel je totiž zcela průhledný. Tento zážitek je vhodný už pro děti od 6 let. Důležité informace: Na zážitek je nutné dorazit alespoň 60 minut před samotným letem. Každý účastník před akcí popisuje prohlášení letce, aby potvrdil, že byl seznámen s bezpečnostními pravidly v tunelu.K zážitku létání v tunelu jde dokoupit na místě videozáznam, abyste se k němu mohli kdykoli vrátit a osvěžit si dojmy. Cena za osobu je 299 Kč. Dále je také možné zajistit pro celou skupinu catering a výzdobu.
Objev podobné jako Větrný tunel pro skupiny až 40 osob
Větrný tunel pro skupiny až 40 osob
Připravujete pro děti skvělou narozeninovou oslavu, výlet nebo jim chcete dopřát opravdu výjimečnou a bezpečnou zábavu? Vsaďte na skupinový let ve větrném tunelu pro 10 dětí. Před letem i během něj se bude dětem věnovat zkušený instruktor, který se naučí, jak se v simulátoru volného pádu chovat, ukáže jim signály pro dorozumívání i pohybové triky, které si mohou vyzkoušet. Ať si postupně vyzkoušejí všichni účastníci, a ostatní se zatím mohou bavit focením či natáčením – tunel je totiž zcela průhledný. Tento zážitek je vhodný už pro děti od 6 let. Důležité informace: Na zážitek je nutné dorazit alespoň 60 minut před samotným letem. Každý účastník před akcí popisuje prohlášení letce, aby potvrdil, že byl seznámen s bezpečnostními pravidly v tunelu.K zážitku létání v tunelu jde dokoupit na místě videozáznam, abyste se k němu mohli kdykoli vrátit a osvěžit si dojmy. Cena za osobu je 299 Kč. Dále je také možné zajistit pro celou skupinu catering a výzdobu.
Objev podobné jako Větrný tunel pro skupiny až 40 osob
Edukační a komunikační proces u pacientů s poruchami sluchu - Silvia Danková, Mária Zamboriová - e-kniha
eBook: Autorka v knize popisuje edukační programy, komunikaci a rehabilitaci sluchově postižených. Sluchově postižení mají ve společnosti poměrně velké zastoupení, proto je nutné věnovat pozornost kvalitě jejich života. Sluchové onemocnění zasahuje nemocné v rovině somatické a psychické, jakož i sociální a emoční – to znamená, že péče o pacienty se musí odehrávat na všech těchto úrovních. Léčba sluchově postižených vyžaduje interdisciplinární přístup. Pacientovi se musí věnovat ve vzájemné spolupráci ošetřující lékař, sestra, popřípadě odborníci jiných specializací (psycholog, logoped, pediatr, neurolog). Při léčbě, edukaci, komunikaci a rehabilitaci sluchově postiženého pacienta je velmi důležitá funkce sestry, její individuální přístup k postiženému. Významná jsou také psychologická kritéria jako dostatečná motivace pacienta, podpora od jeho rodiny.
Objev podobné jako Edukační a komunikační proces u pacientů s poruchami sluchu - Silvia Danková, Mária Zamboriová - e-kniha
STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Kniha - autor David Havelka, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů. Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory – program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem). Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených...
Objev podobné jako STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Současné koncepce a formy komunikační podpory pro osoby se závažným komunikačním: Contemporary Appro (978-80-7465-262-2)
Kniha - autor Karel Neubauer; Lenka Neubauerová, 340 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obsah publikace je zaměřen na tři zásadní oblasti současného rozvoje poznatků - klinický výzkum, problematiku dospělých osob s komunikačním handicapem a rozvoj komplexního systému prevence vývojových komunikačních poruch. Příspěvky k tématům zobrazují současné pojetí významných osobností oborů logopedie, surdopedie a psychologie z Velké Británie, Lotyšska, Německa, Polska a České republiky. The contents of the monograph are focused on three key areas of current development in our field – clinical research, the issue of adults with a communication handicap and the development of a prevention system for developmental communication disorders. The papers related to these topics illustrate the current views of important personalities from Speech-Language Therapy, Surdopedy and Psychology, from Great Britain, Germany, Latvia, Poland and Czech Republic.
Objev podobné jako Současné koncepce a formy komunikační podpory pro osoby se závažným komunikačním: Contemporary Appro (978-80-7465-262-2)
Poruchy autistického spektra - Kateřina Thorová
Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jednu ze závažných dětských vývojových poruch, jejíž dopad se promítá zejména do oblasti sociálních interakcí, vztahů a komunikace. K popisovaným poruchám autistického spektra řadíme především dětský autismus, atypický autismus a Aspergerův syndrom. Mezi pojednávaná témata patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývojové trajektorie poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázkami dětských kreseb a fotografiemi z autorčina bohatého archivu.PhDr. Kateřina Thorová, Ph.D., je doktorkou klinické psychologie, metodická ředitelka v Národním ústavu pro autismus, z. ú., (NAUTIS). Specializuje se na dětskou vývojovou psychologii a psychodiagnostiku. Mnoho let se věnuje práci s dětmi s různými vývojovými poruchami. Publikuje především v oblasti poruch autistického spektra. V nakladatelství Portál jí vyšla monografie Vývojová psychologie (2015), je také spoluautorkou knihy Agrese u lidí s mentální retardací a autismem (2007) a Dětský autismus (2014). PhDr. Kateřina Thorová, Ph.D., je klinická psycholožka, která se v České republice jako první specializovala na práci s dětmi s poruchami autistického spektra. Věnuje se přednáškové a supervizní činnosti ve zdravotnických, sociálních i vzdělávacích zařízeních. Založila občanské sdružení Asociace pomáhající lidem s autismem (APLA), podílí se na řadě projektů a grantů, které se snaží zlepšit situaci lidí s pervazivními vývojovými poruchami v České republice.
Objev podobné jako Poruchy autistického spektra - Kateřina Thorová
Making the Most of Tomorrow - Matěj Spurný - e-kniha
eBook: V šedesátých a sedmdesátých letech 20. století bylo kvůli povrchové těžbě uhlí zlikvidováno jedno z nejcennějších historických měst severních Čech. Náhradou za starý vznikl nový Most, který vzbuzoval veliká očekávání, ale nakonec stal symbolem úpadku i bezohlednosti československého státního socialismu. Kniha Most do budoucnosti plasticky vypráví o životě ve starém Mostě v dekádách po druhé světové válce a zprostředkovává diskuse a vyjednávání, které předcházely rozhodnutí o jeho zbourání, i ty, v nichž se rozhodovalo o charakteru nového města. Klíčové aspekty poválečných dějin Mostu autor zároveň vsazuje do kontextu myšlenkových i sociálních proměn v Československu i v Evropě 2. poloviny 20. století. Původně středověké město pohlcované velkolomem nebo betonová architektura nového Mostu tak pro čtenáře nezůstávají jen nesmyslnými projevy komunistické diktatury. Autor ukazuje, že jim můžeme porozumět, zapojíme-li je do kontextu vysídlení Němců a odcizení mezi lidmi a přírodou v českém pohraničí, produktivismu a technokratismu, sdíleného v poválečných dekádách velkou většinou Evropanů, či někdejší přesvědčivosti vize racionálně plánovaných měst.
Objev podobné jako Making the Most of Tomorrow - Matěj Spurný - e-kniha
Most přes řeku času - Oldřich Antonín Hostaša - e-kniha
eBook: Sbírka básní o české dráze a o kraji, kterým protéká krásná řeka Sázava. O kraji, který je plný hájů, lesů a tichých zákoutí. Také o rozmaru čundráků a projíždějící lokálce, která vozí přítomnost i budoucí dny.
Objev podobné jako Most přes řeku času - Oldřich Antonín Hostaša - e-kniha
Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.
Objev podobné jako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha
Moje dítě s autismem - Lucie Šarközyová - e-kniha
eBook: Autorka má mnohaletou praxi s dětmi s postižením, zejména s dětmi s poruchou autistického spektra, diagnózou, kterou má její vlastní dcera. Na základě odborné literatury i vlastní zkušenosti rozebírá jednotlivá úskalí běžného života, které zažívá dítě s autismem, a nabízí řešení těchto situací. Kniha je určena pro rodiče, speciální pedagogy, asistenty pedagoga, vychovatele, terapeuty. V knize naleznete témata, jako jsou problémové chování a následné zklidnění dítěte, komunikace a nácviky dovedností, Son – Rise program, relaxační techniky, emoční nestabilita, způsob myšlení dítěte s autismem, video-nácviky a další.
Objev podobné jako Moje dítě s autismem - Lucie Šarközyová - e-kniha
Identita v kontextu polské etnické skupiny na českém Těšínsku - Libor Martinek - e-kniha
eBook: V naší studii zkoumáme projevy kulturní skupinové a individuální autorské identity především v krásné literatuře, popřípadě v některých příhodných žánrech lokálního písemnictví. Identitu je možné zkoumat z hlediska narativních struktur, ale v našem případě jinak, než jak to činí filozofové, kteří se zamýšlejí nad samotnou podstatou identity, psychologové, kteří např. upozorňují na dynamiku identity jedince v socializačním procesu a utváření osobnosti, sociální psychologové, varující před ztrátou identity v teorii davu, sociologové, zkoumající subjektivní zpracování biografické kontinuity/diskontinuity, a politologové, kteří uvažují v souvislosti s Evropskou unií o identitě evropanství. Identita je důležitá pro regionální, národnostní a národní povědomí etnické menšiny, kterou v našem případě představují obyvatelé českého Těšínska hlásící se k české a k polské národnosti (německá národnost, v regionu poměrně početná do odsunu po roce 1945, není předmětem naší pozornosti). Zkoumány jsou projevy bilingvismu v literatuře, problematika tzv. malé vlasti (v polštině „ojczyzny“), domova, rodného domu apod. Poněkud obecný a abstraktní pojem identita, kterému lze rozumět univerzálně jako totožnosti (identifikaci potom jako procesu ztotožňování), prostřednictvím zapojení do určitých vztahů (regionálního, biografického, kulturního, politického, skupinového apod.) specifikujeme a přibližujeme určitému obsahu významů. Tyto obsahy jsou různě konkretizovány, tematizovány a symbolizovány v literatuře. „Identitu“ tudíž chápeme jako aktivní prvek, který logiku významu získává teprve tím, že je uveden do konkrétních vztahů. Zkoumání identity si vyžaduje nejen tradiční biografický, strukturální nebo strukturálně-sémiotický postup, nýbrž z hlediska metodologie studie je nutné zohlednit i antropologickou dimenzi hledání možných koncepcí identit a způsobů identifikací. S vědomím, že z hlediska času, jenž je v literatuře úzce spojen s vyprávěním (narací), setkáváme se v beletristice s vyjádřením odlišné strategie autorských (spisovatelských) přístupů v souvislosti s kulturní, sociální, ekonomickou či politickou situací společnosti, která však v literatuře zdaleka není jejím prostým odrazem. Akcentujeme proti tomu hledisko komunikační, referenční a v odůvodněných případech transcendenční. Co se týče konkrétního zkoumání individuální identity, činíme tak na příkladu významného spisovatele polské národnosti, polsky píšícího Pawła Kubisze (12. května 1907 Konská, Třinec – 19. srpna 1968 Český Těšín), jenž se stal obětí nevybíravých likvidačních praktik jako spisovatel, redaktor polského menšinového tisku ze strany krajských, okresních i místních orgánů KSČ a také nepřejících mu osob z Hlavního výboru Polského svazu kulturně-osvětového (PZKO). LIBOR MARTINEK
Objev podobné jako Identita v kontextu polské etnické skupiny na českém Těšínsku - Libor Martinek - e-kniha
Visegrádská skupina a její vývoj v letech 1991–2004 - Libor Lukášek - e-kniha
eBook: Autor si klade za cíl na základě primárních pramenů a dalších zdrojů popsat a zhodnotit vývoj Visegrádské skupiny na pozadí vnitropolitického vývoje členských zemí. Práce sumarizuje aktivity V4 především z hlediska praktické realizace zahraniční politiky, přináší ale také reflexi dosavadní spolupráce a alternativy budoucích aktivit V4 zejména ve strukturách EU, v oblasti energetické bezpečnosti, zahraničních zájmů regionu apod. Spolu s relevantními dokumenty na přiloženém CD tak bude užitečnou studijní pomůckou nejen pro studenty.
Objev podobné jako Visegrádská skupina a její vývoj v letech 1991–2004 - Libor Lukášek - e-kniha
Rohlík, auto, dům: Rozvoj řeči dítěte s narušenou komunikační schopností (978-80-262-1331-4)
Kniha - autor Renata Škaloudová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Rozvoj řeči je velmi důležitý pro to, aby se dítě zapojilo do společnosti. Ve dvanácti kapitolách, které jsou uvozeny pohádkou, na níž navazují aktivity proložené básničkami a hrami se slovy, autorka dětem a jejich rodičům i učitelům nabízí dostatek podnětů k rozvoji slovní zásoby i plynulosti a bohatosti řeči. Dítě si během každé kapitoly osvojí přibližně dva až čtyři pojmy. Kniha je určena pro společnou práci rodičů či pedagogů s dětmi, které mají narušenou komunikační schopnost, ale lze ji využít i jako podpůrný materiál pro děti s běžným vývojem řeči. PhDr. Renata Škaloudová má za sebou třicetiletou speciálněpedagogickou praxi. Působí jako školská logopedka, zaměřuje se na rozvoj řeči dětí s různými typy postižení, využívání alternativních a augmentativních forem komunikace. Má bohatou lektorskou i publikační činnost.
Objev podobné jako Rohlík, auto, dům: Rozvoj řeči dítěte s narušenou komunikační schopností (978-80-262-1331-4)
Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
Kniha - autor Deborah M. Plummer, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí slovní zásobu, dechová cvičení, aktivity pro zdokonalení neverbální komunikace a artikulace. Hry jsou určeny pro skupinovou i individuální práci s dětmi a využijí ji nejen učitelé a vychovatelé, ale zajímavé podněty v ní najdou i rodiče. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
České předsednictví Rady EU – most přes minulost - Petr Kaniok - e-kniha
eBook: Kniha se zaměřuje na podrobnou a komplexní analýzu českého předsednictví Rady EU z roku 2009. Ve dvanácti kapitolách je popsán průběh příprav a výkonu předsednictví, stejně jako jeho evropský, světový a domácí kontext. Zmíněna jsou také předsednictví Francie a Švédska, které české předsednictví lemovaly.
Objev podobné jako České předsednictví Rady EU – most přes minulost - Petr Kaniok - e-kniha
Lehké taktilní a blikající míče (5060138824515)
Míč pro děti , vhodné pro děti od 3 let Sada světélkujících míčů s různými povrchy je vhodná pro podporu rozvoje dětí. Taktilní a blikající míče jsou lehké a při dopadu na zem se samy rozsvítí a začnou blikat. Hodí se jako rozvojová pomůcka pro děti s poruchami autistického spektra, zraku nebo hyperaktivní děti, které zabaví a pomohou s rozvojem jejich schopností. Sada obsahuje 4 svítíce míče, z nichž má každý jiný povrch a jinou barvu. Klíčové vlastnosti lehkých taktilních a blikajících míčůSada 4 svítících míčů s různými povrchy a barvami Hodí se pro děti s poruchami zraku, autistického spektra a hyperaktivní dětiPo dopadu svítí a blikajíObsahují barevnou LED, která vydrží asi 1200 blikajících cyklůTaktilní a blikající míče jsou vhodné pro děti od 3 let Vhodné k fyzickému i osobnímu rozvojiSada taktilních a blikajících míčů podporuje fyzický i osobní rozvoj všech dětí, využít je lze i pro děti s různými poruchami. Díky...
Objev podobné jako Lehké taktilní a blikající míče (5060138824515)
KuliFerdo Angličtina: Pracovný zošiť pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ s poruchami učenia a pozornosti (978-80-8140-414-6)
Kniha - autor Libuša Bednáriková; Petra Križanová; Jana Kišová, 64 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovný zošit Kuliferdo – angličtina je určený pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, predovšetkým s poruchami učenia a pozornosti. Vďaka pracovnému zošitu si môžu žiaci precvičovať učivo 3. a 4. ročníka ZŠ tempom a spôsobom, ktoré sú pre nich primerané. Obsah je koncipovaný v súlade s inovovaným Štátnym vzdelávacím programom pre 1. stupeň ZŠ.
Objev podobné jako KuliFerdo Angličtina: Pracovný zošiť pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ s poruchami učenia a pozornosti (978-80-8140-414-6)
Diagnostika poruch vědomí v klinické praxi - Pavel Čech, Aleš Bartoš, Bohumil Bakalář, Jan Švanda - e-kniha
eBook: Praktická příručka poskytuje návod, jak poznat, proč má pacient poruchu vědomí. Důraz je kladen na klinické vyšetření, analýzu poruch vědomí a postup obvyklý v každodenní praxi, od symptomu k diagnóze. Text je doplněn přehlednými tabulkami, schématy, obrázky a názornými kazuistikami. Publikace je určena zejména studentům medicíny a lékařům, kteří se setkávají s poruchami vědomí. Velikost knihy je proto přizpůsobena kapse lékařského pláště, aby bylo možno mít příručku s sebou u nemocného s poruchou vědomí.
Objev podobné jako Diagnostika poruch vědomí v klinické praxi - Pavel Čech, Aleš Bartoš, Bohumil Bakalář, Jan Švanda - e-kniha
Spolupráce mateřské školy se školským poradenským zařízením - Marie Najmonová
Publikace se zabývá tématem spolupráce učitelů mateřských škol s dalšími institucemi, odborníky a s rodiči, kteří se všichni podílejí na výchově a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Již v mateřské škole se totiž můžeme setkat s dětmi, kterým je potřeba poskytnout podpůrná opatření, jež vedou k minimalizaci bariér vyplývajících ze specifických potřeb těchto dětí. Právě pro rozvoj a podporu těchto jedinců je potřeba úzká a kontinuální spolupráce mateřské školy nejen s rodinou, ale i s dalšími odborníky. V knize je představeno sedm případových studií, jejichž prostřednictvím autorky nastiňují způsoby podpory dítěte ze sociálně znevýhodněného prostředí, dítěte s ADHD a vývojovou dysfázií, se zrakovým postižením, s kombinovaným postižením, dětí s odlišným mateřským jazykem a také dítěte s poruchou autistického spektra. Nechybí ani seznam dalších spolupracujících a podpůrných organizací a ukázka Individuálního vzdělávacího plánu a Plánu pedagogické podpory. Kniha je určena současným i budoucím učitelům v mateřských školách, dále rodičům dětí předškolního věku, ale i školním psychologům, speciálním pedagogům a odborníkům ze školských poradenských zařízení a dalších spolupracujících institucí.
Objev podobné jako Spolupráce mateřské školy se školským poradenským zařízením - Marie Najmonová
Mosty blízké i vzdálené - Aleš Urválek, Miluše Juříčková, Marta Kostelecká, Jiří Munzar - e-kniha
eBook: Sto let germanistiky v Brně, to je sto let zápasu o profil oboru jazykové oblasti, která je nám historicky i geograficky z filologických disciplín nejbližší. I proto se otázky spojené s oborem hned od počátku dotýkaly identity univerzity, města i celé země. Po druhé světové válce pak germanistika vystavěla mosty i ke vzdálenějším oblastem, jako jsou skandinavistika a nederlandistika. Text zachycuje nikdy nekončící snahu realizovat nové a adekvátnější metody výuky či sdílení kompetencí v proměňujících se společenských podmínkách jednoho století tak, jak se odrážejí v medailonech osobností přímo i nepřímo spjatých s germanistikou. Život a dílo zakladatele profesora Antonína Beera a jeho následovníků, aktivity profesora Josefa B. Michla, který otevřel okna germanistiky směrem k severu, stejně jako práce paní E. Máčelové, na niž navazuje současná nizozemština, pevně zakotvená v evropské síti oboru. Použité fotografie dokumentují také činnost zahraničních lektorů a kontakty s významnými představiteli světové germanistiky.
Objev podobné jako Mosty blízké i vzdálené - Aleš Urválek, Miluše Juříčková, Marta Kostelecká, Jiří Munzar - e-kniha
Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Moje dítě s autismem (999-00-033-3057-4)
Elektronická kniha - autor Lucie Šarközyová - autor Lucie Šarközyová, 149 stran, česky Jak pomoci dítěti s PAS zvládat každodenní situaceAutorka má mnohaletou praxi s dětmi s postižením, zejména s dětmi s poruchou autistického spektra, diagnózou, kterou má její vlastní dcera. Na základě odborné literatury i vlastní zkušenosti rozebírá jednotlivá úskalí běžného života, které zažívá dítě s autismem, a nabízí řešení těchto situací. Kniha je určena pro rodiče, speciální pedagogy, asistenty pedagoga, vychovatele, terapeuty.V knize naleznete témata, jako jsou problémové chování a následné zklidnění dítěte, komunikace a nácviky dovedností, Son – Rise program, relaxační techniky, emoční nestabilita, způsob myšlení dítěte s autismem, video-nácviky a další.
Objev podobné jako Moje dítě s autismem (999-00-033-3057-4)
Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání v populaci osob se zdravotním postižením - Kateřina Šámalová - e-kniha
eBook: Vzdělání je nástrojem vzestupné sociální mobility, proto je nutné zabezpečit rovný přístup k němu všem společenským skupinám bez ohledu na jejich sociální či zdravotní charakteristiky. Jednou z mnoha skupin, které čelí komplikovanému přístupu ke vzdělání, je populace osob se zdravotním postižením; ty se v různých fázích svých vzdělávacích trajektorií setkávají s omezeními a překážkami, které jim dosažení vyšších úrovní vzdělání ztěžují. Ústředním tématem knihy je přístupnost vysokoškolského vzdělání pro osoby se zdravotním postižením, tedy šance, že se plnohodnotně integrují do akademického života a prostředí a zdárně absolvují studium na vysoké škole. Teoretická část předkládá různá pojetí klíčových konstruktů práce a zasazuje je do příslušného tematického rámce – sociologie vzdělávání. Předmětem výkladu jsou rovněž teorie vzdělanostních nerovností, jejichž praktické důsledky jsou popisovány v jednotlivých fázích vzdělávacího procesu osob se zdravotním postižením. V rámci kvantitativní výzkumné studie, provedené na Univerzitě Karlově na totálním výběru studentů se zdravotním postižením, je pozornost věnována především motivaci těchto studentů zahájit vysokoškolské studium, vlivům působícím na výběr studijního oboru, stejně jako překážkám, se kterými se mohou studenti v průběhu studia setkat, a zdrojům, které mohou k jejich překonávání využívat. S využitím těchto poznatků je v závěru studie sledována úspěšnost studentů se zdravotním postižením v průběhu vysokoškolského studia.
Objev podobné jako Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání v populaci osob se zdravotním postižením - Kateřina Šámalová - e-kniha
Spektrum poruch příjmu potravy - Hana Papežová - e-kniha
eBook: Kniha je výsledkem dlouhodobé klinické a výzkumné práce editorky, vynikající české odbornice na poruchy příjmu potravy, a spolupracujících odborníků, především lékařů a psychologů. Cílem je seznámit odborníky s komplexní problematikou poruch potravy, s klinicky ověřenými postupy, se standardy léčby a s dalšími možnostmi a úskalími v každodenní praxi. Zaměřuje se na nově zaváděné terapeutické přístupy a technologie v léčbě i prevenci, klade důraz na využití nových technologií ke zmírnění společenského tlaku na štíhlost a na vytvoření podpůrných programů pro pacienty i pro jejich rodinné příslušníky. Jednotlivé kapitoly mapují vztah poruch příjmu potravy k příslušnému oboru (gynekologii, stomatologii, neurologii...). Publikace je určena odborné veřejnosti, psychiatrům, psychologům, obezitologům, pediatrům, gynekologům, praktickým lékařům, stomatologům, ale také pedagogům, sociologům a studentům těchto oborů a v neposlední řadě i informovaným laikům z řad veřejnosti.
Objev podobné jako Spektrum poruch příjmu potravy - Hana Papežová - e-kniha
Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Kniha - autor Charlotte Lynch; Julia Kidd, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Náměty pro více než sto zábavných činností slouží učitelkám v mateřských školách i rodičům k podpoře vývoje řeči dětí raného věku. Logopedům umožňuje přehledné zhodnocení oblastí, v nichž má dítě problémy, a naplánování vhodného terapeutického postupu. Rodiče i vychovatelé mohou knihu využít také při nápravě těžších poruch řeči, které lze zachytit již v batolecím věku dítěte, a při práci s dětmi s poruchami sluchu. Autorky kladou důraz na to, aby se cvičení mohla přirozeně začlenit do každodenních činností a her dítěte.
Objev podobné jako Cvičení pro rozvoj řeči: Prevence a náprava poruch komunikace u mladších dětí (978-80-262-1156-3)
Tabulky ke čtení III. (978-80-86906-86-7)
Kniha - česky Tabulky ke čtení pro 1. ročník základní školy postihují a zpracovávají učivo vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura dané Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání – přílohou upravující vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Lze je využít i jako doplněk slabikářů používaných v běžných typech škol. Využití mohou nalézt i v předškolním vzdělávání či při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra apod. Celková koncepce pracovních listů je logická a má vhodné členění. Pracovní listy slouží rozvoji slovní zásoby a ke zdokonalování komunikačních schopností žáků, dále k procvičování učiva – tvoření slov, určování první hlásky ve slovech apod. V obsahu učitelé, případně rodiče naleznou návod, jak s pracovním listem pracovat, a k čemu slouží. Pracovní listy odpovídají po stránce metodické i didaktické požadavkům, které jsou na obdobné učební texty pro žáky základní školy kladeny. Jsou pěkně využity i mezipředmětové vztahy se...
Objev podobné jako Tabulky ke čtení III. (978-80-86906-86-7)
Tabulky ke čtení I. (978-80-86906-85-0)
Kniha – autor Vladimír Linc, 68 stran, česky, volné listy Tabulky ke čtení pro 1. ročník základní školy postihují a zpracovávají učivo vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura dané Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání – přílohou upravující vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Lze je využít i jako doplněk slabikářů používaných v běžných typech škol. Využití mohou nalézt i v předškolním vzdělávání či při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra apod. Celková koncepce pracovních listů je logická a má vhodné členění. Pracovní listy slouží rozvoji slovní zásoby a ke zdokonalování komunikačních schopností žáků, dále k procvičování učiva – tvoření slov, určování první hlásky ve slovech apod. V obsahu učitelé, případně rodiče naleznou návod, jak s pracovním listem pracovat, a k čemu slouží. Pracovní listy odpovídají po stránce metodické i didaktické požadavkům, které jsou na obdobné učební texty pro žáky základní školy kladeny. Jsou...
Objev podobné jako Tabulky ke čtení I. (978-80-86906-85-0)
Mé dítě má autismus (978-80-247-2185-9)
Elektronická kniha - autor Perchta Kazi Pátá, 120 stran Kniha Mé dítě má autismus je věnována všem rodičům, kteří vychovávají dítě s poruchami autistického spektra. Publikace matky autistického dítěte poodhaluje čtenáři každodenní starosti i radosti péče o dítě s touto poruchou, vysvětluje význam rodiny, upozorňuje na problémy, se kterými se rodiče setkají při začleňování dítěte do kolektivu a do samostatného života. Kniha umožňuje lépe pochopit myšlení a chování dětí s autismem a poskytuje praktické rady, jak odstranit nežádoucí chování, zlepšit komunikaci a posílit nezávislost dítěte.
Objev podobné jako Mé dítě má autismus (978-80-247-2185-9)
Edukační a komunikační proces u pacientů s poruchami sluchu - Silvia Danková, Mária Zamboriová
Autorka v knize popisuje edukační programy, komunikaci a rehabilitaci sluchově postižených.Sluchově postižení mají ve společnosti poměrně velké zastoupení, proto je nutné věnovat pozornost kvalitě jejich života. Sluchové onemocnění zasahuje nemocné v rovině somatické a psychické, jakož i sociální a emoční – to znamená, že péče o pacienty se musí odehrávat na všech těchto úrovních.Léčba sluchově postižených vyžaduje interdisciplinární přístup. Pacientovi se musí věnovat ve vzájemné spolupráci ošetřující lékař, sestra, popřípadě odborníci jiných specializací (psycholog, logoped, pediatr, neurolog). Při léčbě, edukaci, komunikaci a rehabilitaci sluchově postiženého pacienta je velmi důležitá funkce sestry, její individuální přístup k postiženému. Významná jsou také psychologická kritéria jako dostatečná motivace pacienta, podpora od jeho rodiny.
Objev podobné jako Edukační a komunikační proces u pacientů s poruchami sluchu - Silvia Danková, Mária Zamboriová
Rozvoj komunikačních a jazykových schopností - Barbora Červenková - e-kniha
eBook: Monografie přináší přehled jednotlivých fází osvojování si řeči a jazyka dítětem od narození do tří let věku, včetně praktických návodů k rozvoji komunikace v rámci logopedické terapie. Sumarizuje informace z aktuálních výzkumů a odborných statí z pohledu lingvistického, psycholingvistického i psychologicko-pedagogického. Obsahuje podrobný popis vývoje řeči typicky se vyvíjejících dětí od narození do tří let věku z hlediska obsahové, formální i pragmatické stránky řeči. Kniha je rozčleněna do kapitol věnovaných stadiu předřečového vývoje, stadiu jednoslovných výpovědí, stadiu dvouslovných výpovědí, stadiu holých vět a prvních trojslovných výpovědí, stadiu čtyřslovných výpovědí s rozvitou přísudkovou částí a stadiu souvětí. V každé kapitole čtenář nalezne obecnou charakteristiku daného vývojového stadia a podrobné informace o gramatických, sémantických a syntaktických kategoriích produktivních v každém stadiu vývoje řeči, včetně popisu vývoje použití gest. Části s názvem Cíle terapie jsou pojaty prakticky, obsahují množství námětů k aktivitám. Kazuistiky popisují konkrétní činnosti, které byly aplikovány při individuální logopedické terapii. Publikace je určena logopedům, speciálním pedagogům, pracovníkům rané péče či studentům VŠ pracujícím s dětmi, jejichž vývoj řeči se opožďuje nebo je narušený, a také zvídavým rodičům, psychologům a pediatrům. Autorka je klinická logopedka s dlouholetou praxí.
Objev podobné jako Rozvoj komunikačních a jazykových schopností - Barbora Červenková - e-kniha
Podívejte se také
- Zákon o podpore v čase skrátenej práce: Komentár (978-80-571-0477-3)
- Látková kniha s chrastítkem Žirafa (9789463608008)
- Ravensburger 268542 GraviTrax Mosty (4005556268542)
- Klarstein Steaklette, 1500 W, gril s granitovou deskou, pro 8 osob
- Lékárnička v plastovém kufříku pro 5 osob (NLZM5_kufr)
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
- Poznámkový kalendář Mosty 2023 - nástěnný kalendář
- Příběhy terapeutických skupin (978-80-725-4934-4)
- VIVACO HE Pleťový krém meruňka s vitamínem E a Panthenol 50 ml (8595635213991)
- SONAX Ošetření kůže s vitamínem E, 250ml (291141)
- electrolux e 201 m long performance s bag
- Elektrobock TS06-E-CZ s externím čidlem (0157)
- H&S Kožená zástěra v dárkovém balení s rukavicí a kleštěmi černá (20097001)
- LED Stolní lampa SPEKTRA LED/8W/230V (103446)
- Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)
- LED Stolní lampa SPEKTRA LED/8W/230V (103447)
- Dinosauři a jiná prehistorická zvířata: Kniha s aktivitami (978-80-7267-572-2)
- Naše města včera a dnes: Kniha s objektivem (978-80-7585-604-3)
- Umělá větev s listy a bobulemi, v. 71 cm
- Autoimunitní řešení: Prevence a odvrácení celého spektra zánětlivých symptomů a nemocí (978-80-7554-043-0)
- Zdravie v pohybe: Obrazová kniha s návodmi na posilnenie svalstva brucha, chrbta, panvy a celého.. (978-80-88900-77-1)