Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Katalog podpůrných opatření Obecná část - Jan Michalík, Pavlína Baslerová, Lenka Felcmanová
Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem i charakteristika neškolských zařízení participující na péči o žáky se SVP. Ve vztahu k žákům s poruchami chování jsou zmíněna i střediska výchovné péče. Ve druhé části publikace je uvedena podrobná charakteristika jednotlivých oblastí podpůrných opatření, a to zejména v kontextu aplikace podpůrných opatření 1. stupně. Ta jsou v podstatě opatřeními dobré pedagogické praxe. Jedná se o takovou úpravu vzdělávacího prostředí a vzdělávacích postupů přispívajících k nastavení takového vzdělávacího prostředí, které je prospěšné všem žákům a působí jako prevence selhávání a školní neúspěšnosti. V závěru obecné části Katalogu jsou uvedena podpůrná opatření, která sice nejsou v legislativních normách výslovně uvedena, přesto jsou podstatná k nastavení optimálních vzdělávacích podmínek u všech žáků. Jedná se např. o podporu třídního klimatu, mimoškolní pobyty či specifika školní tělesné výchovy. Autoři předložené publikace věří, že Katalog podpůrných opatření přispěje k naplňování speciálních vzdělávacích potřeb žáků se znevýhodněním (nejen) ze zdravotních důvodů. A s jeho pomocí se školám podaří naplnit zásady stanovené zejména § 16 školského zákona.
Podívejte se také obraz cast nebe
Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...
Podívejte se také Filipová Lenka: Oppidum - CD (7710009)
Katalog podpůrných opatření Sluchové postižení - Jana Barvíková
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do jednotlivých stupňů podpůrných opatření. Míra sluchového postižení přitom nemůže být jediným kritériem pro zařazení žáka do konkrétního stupně PO, je pouze jakýmsi vodítkem. Důležité je posouzení samostatnosti a dosažených kompetencí – zejména v oblasti komunikace a osvojení jazykových kompetencí v jazyce českém. Ve třetím díle publikace je kladen důraz na důležitou úlohu pedagogů a jejich diagnostiky v procesu nastavování podpůrných opatření. Podrobněji popisuje proces podpory v prvním stupni PO, a teprve, když nastavená podpora selhává, přistupuje se k diagnostice speciálněpedagogické v SPC pro sluchově postižené. Nejdůležitější část publikace čtenáře seznamuje s jednotlivými podpůrnými opatřeními, jak je definuje vyhláška 27/20016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Podpůrná opatření jsou popisována ve vztahu ke sluchovému postižení a míra podpory je specifikována v jednotlivých stupních PO. Užitečné a inspirativní mohou být pro pedagogy ilustrativní příklady, kterých je v publikaci celá řada. Abychom mohli správně nastavit podporu žákovi se sluchovým postižením, musíme nejdříve správně rozklíčovat obtíže, které vzhledem ke svému postižení žák má. Učitel je tím, kdo má v rukou možnosti uzpůsobit vzdělávání podle jeho potřeb. Autoři věří, že tato publikace přinese odpovědi na jejich otázky a pomůže jim se lépe zorientovat v dokumentech školských poradenských zařízení, které k jednotlivým žákům se SP do školy přicházejí.
Podívejte se také Tavná lepicí pistole Lenka-malá (0500012)
Podívejte se také
- Puzzle Katalog semínek: Růže 1000 dílků (628136608107)
- Elbow: Cast Of Thousands - LP (0894035)
- Lenka Filipová (979-0-06-50973-0)
- Eurographics Puzzle Katalog semínek: Květiny 1000 dílků (628136608060)
- Železný Jan (9788025705995)
- Lenka a Tonička (978-80-7676-227-5)
- Tlapková patrola Patroller Die-Cast s autíčkem (778988387184)
- Tlapková patrola Die-Cast Multibalení neonových autíček (778988422601)
- Various: & Juliet / Original Broadway Cast Recording - CD (7567862843)
- Cesty české vědy: Katalog výstavy (978-80-7465-517-3)
- Malování podle čísel - Andělé od Lenka - Universe angel (HRAmal01089nad)
- Baarova Lenka: Flute Concertos, Op.10 - CD (CQ0073-2)
- ABUS JC8320 JAN (4003318901294)
- kysucke povesti podmanicky jan
- Jan Hus - DVD (9279)
- Galerie slávy - Jan Saudek
- Jan Werich a semafor
- Jan Masaryk - pravdivý příběh ()
- Jan Werich za oponou
- Jan Žižka - DVD (N03540)
Katalog podpůrných opatření Zrakové postižení - Jana Janková
Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena podrobná charakteristika dopadů zrakového postižení do vzdělávání. Je uvedeno, že větší či menší problémy se zrakovým vnímáním se projevují ve všech vzdělávacích oblastech. Jsou popsána specifika komunikace se žáky se ZP. Dále je obsah věnován pedagogické diagnostice a charakteristice jednotlivých stupňů podpůrných opatření uplatňovaných u žáků se zrakovým postižením. Jádrem této části PO je kapitola, ve které jsou podrobně popsána podpůrná opatření uplatňovaná u žáků se zrakovým postižením. Podpůrná opatření jsou v textu řazena podle tiskopisu „Doporučení ke vzdělávání žáka se SVP“. Každé podpůrné opatření je nejprve specifikováno, následně je uvedeno, jak je možné podpůrné opatření aplikovat v jednotlivých stupních podpory, na co je nutné při uplatňování PO dát pozor. Každé PO je doplněno ilustrativním příkladem, který podle mínění autorů nejlépe přiblíží čtenáři popsanou problematiku. U každého podpůrného opatření je ještě uvedena literatura, kde je možné čerpat další podněty. Autorský kolektiv předkládané publikace tvoří speciální pedagogové SPC (původně učitelé), kteří při psaní vycházeli ze své dlouholeté praxe. Mají zkušenosti s podporou žáků se zrakovým postižením při vzdělávání, o které se chtěl se čtenáři Katalogu podělit. Věříme, že každý z nich bez ohledu, zda se jedná o kolegy ve školských poradenských zařízeních, školních poradenských pracovištích nebo učitele či asistenty pedagoga bez speciálně pedagogických znalostí si najde v této části katalogu něco, co podpoří naplnění speciálních vzdělávacích potřeba žáků se zrakovým postižením.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Zrakové postižení - Jana Janková
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)
Kniha - autor Monika Morávková, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení - Milan Valenta
S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou diagnostiku žáka, popisuje základní diagnostické metody a stupně podpory v návaznosti na diagnostiku žáka. Nosná kapitola katalogu je čtvrtou v pořadí a zaměřuje se na jednotlivá podpůrná opatření jako jsou IVP (individuální vzdělávací plán), metody výuky, úprava obsahu a výstupů vzdělávání, organizace výuky, předměty speciálněpedagogické péče, pedagogická intervence, uzpůsobení forem komunikace a personální podpora, hodnocení, pomůcky, prodloužení délky vzdělávání a podpůrná opatření jiného druhu. Texty jednotlivých podpůrných opatření mají obdobnou strukturaci, jež zahrnuje popis podpůrného opatření, jeho aplikaci ve stupních podpory, příklady dobré a špatné praxe, relevantní rozšiřující literaturu. Závěrem dovolte parafrázi okřídleného Komenského citátu: Díky katalogu získáte zevrubnou představu o potřebách žáků s mentálním postižením a oslabením kognitivního (školního) výkonu. Přeneseně se tedy s pomocí naší knihy stanete „učenými“ v oblasti relevantních skupin podpůrných opatření v jednotlivých stupních podpory vašich žáků. Samozřejmě, že povědomí o podpůrných opatřeních lze získat i jinak, ale katalog nabízí ucelený a komplexní přehled pro celou danou oblast.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení - Milan Valenta
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že jejich zkušenosti budou inspirací pro ostatní pedagogy, které se ve své praxi setkají se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení - Eva Čadová
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických oblastech. V první kapitole dílčí části Katalogu PO se čtenář může podrobněji seznámit jak s jednotlivými typy tělesného postižení, tak i s některými závažnějšími onemocněními, se kterými se ve školách pedagogové setkávají. Zabývá se i možnostmi léčby, která v případě závažných onemocnění zahrnuje i medikaci. Každé tělesné postižení a vážné onemocnění ovlivňuje a narušuje žáka jak po stránce fyzické, tak i psychické, postihuje jej v celé jeho osobnosti, a proto je velmi důležitý individuální přístup, který zohledňuje jeho schopnosti a potřeby. Ve druhé kapitole publikace jsou popsány jak psychologické zvláštnosti žáků s TP a žáků trpících závažným onemocněním, tak i jejich speciální vzdělávací potřeby. Specifikovány jsou zde i vnější podmínky, které mohou být při vzdělávání žáků s TP nezbytné. Třetí kapitola této dílčí části Katalogu PO je věnována pedagogické diagnostice žáka s tělesným postižením a závažným onemocněním, neboť ta je nedílnou součástí složitého výchovně-vzdělávacího procesu. Smyslem celého procesu diagnostikování v pedagogickém procesu je především určit výchovně-vzdělávací strategie ve vztahu k možnostem žáka, navrhnout pedagogická opatření a stanovit prognózu. Jádrem celé publikace je kapitola 4., kde jsou v textu podrobně popsána využívaná podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením a závažným onemocněním. Při jejich popisu a návrhu aplikace v jednotlivých stupních podpory vycházíme z aktuální školské legislativy a z vlastních zkušeností z práce se žáky. Popsány jsou i situace, při nichž by mohlo dojít k problémům, tedy na co je nutné dát pozor. Podpůrná opatření jsou řazena podle tiskopisu „Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami“, který je přílohou vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v platném znění. Autoři předložené publikace věří, že dílčí část Katalogu podpůrných opatření věnovaná žákům s tělesným postižením a závažným onemocněním přispěje k naplňování jejich speciálních vzdělávacích potřeb a s jeho pomocí se školám podaří naplnit zásady stanovené zejména § 16 školského zákona.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení - Eva Čadová
Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti - Renáta Vrbová
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří charakteristik – dle diagnóz, dle obtíží pro učitele a dle potřebné podpory školy. Jádrem Katalogu je 4. kapitola, která se věnuje popisu a uplatňování jednotlivých podpůrných opatření, která jsou zde nejen charakterizována, ale také doplněna konkrétními příklady z praxe. Při popisu a aplikaci PO v jednotlivých stupních podpory vycházíme z aktuální školní legislativy a vlastní zkušenosti z práce se žáky s NKS. Podpůrná opatření jsou řazena obdobným způsobem jako ve formuláři „Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami“. Problémem této skupiny žáků je, že hlavním podpůrným opatřením by mělo být opatření spočívající v poskytování speciálně pedagogické – logopedické intervence, což naráží na nedostatek kvalifikovaného personálu. Každé podpůrné opatření je doplněno příklady dobré a špatné praxe. Publikaci doplňuje adresář speciálněpedagogických center zaměřených na děti a žáky s narušenou komunikační schopností a vybraných organizací poskytujících péči o žáky s NKS. Slovníček odborných pojmů a seznam literatura a internetových odkazů nabízí zájemcům možnost čerpat další odborné informace. Autoři publikace jsou pracovníci speciálněpedagogických center, kteří vycházeli při psaní ze své dlouholeté praxe. Věříme, že předkládaný text pomůže pedagogům při práci s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností, nelze však zapomínat, že je stále velmi důležité osobně konzultovat poskytování podpůrných opatření s pracovníky ŠPZ a zákonnými zástupci žáka.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti - Renáta Vrbová
Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch učení a chování včetně dopadu těchto poruch nejen na vzdělávání, ale i na běžný život. Zabývá se možnostmi pedagogické diagnostiky těchto žáků v rámci běžného vzdělávacího procesu a dalšími postupy vyplývajícími z této diagnostiky. V kapitolách věnovaných podpůrným opatřením podrobně specifikuje podpůrná opatření u jednotlivých druhů specifických poruch učení a chování a uvádí rovněž konkrétní možnosti jejich realizace ve vzdělávání. V závěru katalogu jsou uvedena doporučení na odbornou literaturu týkající se této problematiky, jsou uvedeny i možnosti využití speciálních pomůcek a programů podle jednotlivých druhů poruch. První kapitola je věnována podrobné charakteristice jednotlivých specifických poruch učení a specifických poruch chování, příčinám a podkladům pro jejich vznik a rovněž i jejich typickým projevům. Prostor je věnován i kombinovaným specifickým poruchám. Druhá kapitola katalogu je věnována konkrétním dopadům specifických poruch učení a chování nejen na vzdělávání, školní výkon žáků, ale i na jejich psychiku a jejich vývoj. Uvedeny jsou i dopady jednotlivých specifických poruch učení a chování na jejich každodenní, praktický život. Vše je ilustrováno na konkrétních příkladech z praxe. Ve třetí kapitole katalogu naleznou čtenáři informace k možnostem pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení a chování, kterou mohou provádět pedagogové v běžném vzdělávacím procesu při podezření na přítomnost těchto poruch. Tato diagnostika je pak základem pro další odbornou diagnostiku a umožňuje optimální nastavení zejména 1. stupně PO. Možnosti pedagogické diagnostiky jsou doplněny konkrétními příklady. Čtvrtou kapitolu tvoří podrobný a rozsáhlý popis jednotlivých podpůrných opatření, která lze aplikovat u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Jednotlivé možnosti aplikace PO jsou zpracovány dle druhů poruchy a doplněny konkrétními příklady z praxe. Popsány jsou i předměty speciálně pedagogické péče, včetně základních postupů reedukační péče u jednotlivých poruch, možnosti pedagogické intervence a personální podpory. Zmíněny jsou i možnosti spolupráce se zákonnými zástupci. Nedílnou součástí jsou i metody hodnocení a přístupu k žákům opět dle jednotlivých druhů specifických poruch. Uvedeny jsou i možnosti modifikace výukových metod, možnosti organizace výuky, úpravy obsahů a výstupů vzdělávání včetně příkladů pomůcek a pracovních materiálů. Autorky věří, že nabídka a realizace konkrétních podpůrných opatření přispěje k tomu, aby žákům se specifickými poruchami učení a chování byla poskytnuta potřebná podpora a bude tak možné pozitivně ovlivnit nejen jejich úspěšnost ve vzdělávání, ale i jejich budoucí pracovní a osobní život.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Kniha - autor Renáta Vrbová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Propedeutika finančního práva I - Obecná část
Finanční právo se řadí mezi nejméně stabilní odvětví našeho právního řádu. Učebnice přináší přehled aktuálního stavu a předpokládá, že její čtenáři – primárně studenti v programech veřejná správa, právní specializace a finance a účetnictví – budou nadále sledovat vývoj právní úpravy.
Objev podobné jako Propedeutika finančního práva I - Obecná část
Správní právo - obecná část - Petr Průcha
Učebnice je určena jako studijní pramen ke studiu předmětu „správní právo" pro studenty magisterského studia na Právnické fakultě Masarykovy univerzity, přičemž zahrnuje koncentrovaně podaný výklad základních otázek správního práva, a ve smyslu systematiky správního práva jako pedagogické disciplíny se vztahuje k jeho obecné části. Cílem této učebnice je zprostředkovat „úvodní" výklad k problematice správního práva, zahrnující především pojmové vymezení správního práva a veřejné správy, dále pak charakteristiku pramenů a norem správního práva, subjektů a vztahů v režimu správního práva, základů správní organizace, základů činnosti veřejné správy a jejich forem, kontroly a dalších právních záruk ve veřejné správě, jakož i charakteristiku správněprávní odpovědnosti a režimu správního trestání.
Objev podobné jako Správní právo - obecná část - Petr Průcha
Trestní právo hmotné - Obecná část - Vladimír Krupka
Publikace předkládá velmi ucelený a srozumitelný přehled důležitých institutů trestního práva hmotného, které vycházejí z obecné části trestního zákoníku č. 40/2009 Sb. Mimo jiné jsou zde vysvětleny pojmy jako trestně právní normy, trestní odpovědnost, skutková podstata trestného činu, vývojová stádia trestné činnosti, okolnosti vylučující protiprávnost, zánik trestnosti apod. Součástí publikace je také řada přehledných tabulek.
Objev podobné jako Trestní právo hmotné - Obecná část - Vladimír Krupka
Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík
V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o tyto osoby. Publikace se nevyhýbá ani tak citlivé oblasti, jako je projevování emocí, partnerské vztahy a sexualita osob s mentálním postižením. Důraz klade i na roli rodinného prostředí. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů a všem, kdo se potřebují zorientovat v této složité problematice.
Objev podobné jako Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík
Trestní právo hmotné: Obecná část. Zvláštní část. (978-80-7502-576-0)
Kniha - autor Jiří Jelínek, 1040 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Souborná vysokoškolská učebnice systematicky vykládá pojmy a instituty trestního zákoníku, zákona o soudnictví ve věcech mládeže a zákona o trestní odpovědnosti právnických osob. Spojením výkladu obecné a zvláštní části trestního práva se čtenáři dostává do rukou ucelené pojednání o základním právním oboru českého právního systému. Autorský kolektiv se ve 35 kapitolách věnuje všem podstatným institutům trestního práva hmotného. Kromě rozboru platné právní úpravy se také kriticky vyjadřuje ke sporným a nejasným otázkám teorie či aplikační praxe. Při výkladu přihlíží k použitelné aktuální judikatuře obecných soudů i Ústavního soudu. Učebnici zpracoval autorský kolektiv tvořený pedagogy z Právnické fakulty UK v Praze a Právnické fakulty UP v Olomouci pod vedením legendy trestního práva prof. JUDr. Jiřího Jelínka, CSc. Pro osmé vydání učebnice byl text aktualizován v souvislosti s...
Objev podobné jako Trestní právo hmotné: Obecná část. Zvláštní část. (978-80-7502-576-0)
Nákladní vozy 1918-1945 - Obecná část - Radek Šindelář
Kniha pokrývá obecná témata spojená s vývojem parku vozů v meziválečném a válečném období. Dotýká se záležitostí vzniku vozového parku ČSD, objednávání vozů, jejich výrobců a rovněž základních otázek provozu a údržby. Kniha rovněž obsahuje přehledový popis konstrukčních částí nákladních vozů tak, aby o nich čtenář získal základní přehled. Tato část obsahuje také velké množství výkresové dokumentace, která by měla posloužit zejména modelářům. Celá kapitola je věnována popisům na nákladních vozech.
Objev podobné jako Nákladní vozy 1918-1945 - Obecná část - Radek Šindelář
Obecná část občanského práva (978-80-7400-483-4)
Kniha – autor Luboš Tichý, 372 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Luboš Tichý, 372 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Skutečné porozumění funkcí hlavních právních institutů je předpokladem kvalitní práce praktického právníka. Cílem publikace je poznání základních pojmů soukromého práva, a to pomocí podrobnějšího a úplnějšího výkladu, než nabízejí učebnice a komentáře. Hlavní pozornost je pak upřena na právní skutečnosti včetně problematiky smlouvy. Kniha se dále věnuje základům učení o fyzických a právnických osobách, pojednání o věcech a jejich klasifikaci a rozboru dalších otázek, jako je např. úprava spotřebitelského práva. Komparativní přístup přináší srovnání teorie a praxe, stávajícího a nového občanského zákoníku i české a zahraniční úpravy. Srozumitelnost výkladu složitých právních problémů zajišťuje množství ilustrativních příkladů a rozhodnutí.
Objev podobné jako Obecná část občanského práva (978-80-7400-483-4)
Správní právo Obecná část (978-80-7400-919-8)
Kniha - autor Martin Kopecký, 588 stran, česky Kniha profesora Martina Kopeckého Správní právo. Obecná část je moderně pojatou komplexní učebnicí obecné části správního práva. Po úspěšném přijetí čtenářskou obcí vychází již ve svém třetím vydání. Je určena nejen studentům, ale i odborníkům z oblasti veřejné správy, úředníkům správních orgánů, soudcům správních soudů a rovněž advokátům. Ostatně sám autor je vysokoškolským učitelem a součastně advokátem s mnohaletou právní praxí. Vedle pojednání o základních institutech a pojmech oboru správního práva přináší kniha i výklad o organizaci veřejné správy a její činnosti, o správním trestání, nepomíjí ani oblast správního řízení a správního soudnictví. Autor se snažil, aby jeho učebnice nebyla jen souhrnem pouček a tezí, ale aby – vedle nezbytného teoretického základu – odkazovala na příklady, jak se jednotlivé instituty správního práva užívají a jak se vývojem mění pohled na ně. Zájemce o bližší studium...
Objev podobné jako Správní právo Obecná část (978-80-7400-919-8)
Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje oblasti specifik osobnosti žáků a klientů s mentálním postižením a diagnostice těchto oblastí. Vychází ze tří základních stratifikačních systémů, které se nově využívají v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a pilotážně ve (speciálním) školství a poradenství (KaSPC – Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o osoby se zdravotním postižením. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů.
Objev podobné jako Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík - e-kniha
Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík - e-kniha
eBook: V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o tyto osoby. Publikace se nevyhýbá ani tak citlivé oblasti, jako je projevování emocí, partnerské vztahy a sexualita osob s mentálním postižením. Důraz klade i na roli rodinného prostředí. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů a všem, kdo se potřebují zorientovat v této složité problematice.
Objev podobné jako Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík - e-kniha
Trestní právo hmotné: Obecná část (978-80-7179-082-2)
Kniha - autor Vladimír Kratochvíl, 922 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Druhé vydání : * Zohledňuje novely trestního zákoníku účinné po 1. lednu 2010 a odpovídá právnímu stavu k 1. dubnu 2012 * Zahrnuje obecné výklady o trestním právu hmotném a trestní odpovědnosti individuální a kolektivní, o základech trestní odpovědnosti nedostatku protiprávnosti a trestnosti trestného činu dospělého, mladistvého i právnických osob * Zaměřuje se rovněž na trestní sankce ukládané dospělým, mladistvým a na trestněprávní alternativy i na sankcionování právnických osob * Stranou neponechává ani problematiku činů jinak trestných spáchaných trestně neodpovědnými dětmi a jejich právních následků * Obsahuje místy i kritický výklad nové (novelizované) úpravy institutů trestního práva hmotného * Svým pojetím je určeno studujícím právnických fakult i odborné právnické veřejnosti a trestní praxi.
Objev podobné jako Trestní právo hmotné: Obecná část (978-80-7179-082-2)
Správní právo – obecná část - Kricner Václav JUDr., Masařík Jiří JUDr.
Předkládaný učební text představuje základ správního práva pro studenty středních a vyšších odborných škol, jakož i pro další zájemce o správní právo z řad nejširší veřejnosti. Přehlednou a srozumitelnou formou pojednává o pojmu správního práva, pramenech, subjektech a vztazích, dále se zabývá veřejné správou, jejích úkolech, funkcích a organizaci. Následující části objasňují činnost veřejné správy, jednotlivé formy činnosti veřejné správy a popisují kontrolu a právními záruky ve veřejné správě. Samostatná kapitola je věnována správnímu trestání včetně výkladu o správních deliktech. Závěr publikace se důkladně zabývá správním řízením a řízením přestupkovým. Vhodnou doplňkovou studijní pomůckou jsou kapesní vydání Zákona o obecní policii .
Objev podobné jako Správní právo – obecná část - Kricner Václav JUDr., Masařík Jiří JUDr.
Občanský zákoník I.: Obecná část (§ 1-654) (978-80-7400-852-8)
Kniha - 2296 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Druhé vydání komentáře k obecné části občanského zákoníku reaguje na vývoj názorů, k němuž došlo v době od jeho prvního vydání. Občanský zákoník má za sebou již více než šest let účinnosti, během nichž se stala jeho interpretace každodenní součástí právního života. Nové vydání komentáře proto zachycuje právní názory, k nimž dospěla doktrína i právní praxe, podrobuje je analýze a zaujímá k nim souhlasný či naopak kritický postoj. Text komentáře je sepsán tak, aby názory v něm uvedené byly založeny na odůvodněných teoretických východiscích, ale zároveň nespouštěly ze zřetele fakt, že komentář je dílo praktické, a proto musí poskytovat návod k řešení situací každodenního života. Kniha je z tohoto hlediska určena především soudcům, advokátům a dalším představitelům právní praxe.
Objev podobné jako Občanský zákoník I.: Obecná část (§ 1-654) (978-80-7400-852-8)
Civilní proces: Obecná část a sporné řízení (978-80-7400-787-3)
Kniha - autor Renáta Šínová; Klára Hamul´áková, česky, pevná bez přebalu matná Publikace přináší komplexní výklad o základních institutech civilněprocesního práva a o civilním soudním řízení sporné povahy. Představuje první díl učebnicové řady věnované civilnímu právu procesnímu a jako taková slouží jak studentům magisterských programů v oblasti práva, tak představitelům odborných právnických profesí pro jejich samostudium nebo profesní zkoušky. Z hlediska své struktury je kniha rozdělena na základní text přinášející obecné poznatky o civilním právu procesním, který je doplněný o praktické příklady a rozšiřující poznámky. Tyto usnadňují orientaci v tématu, upozorňují na možné výkladové problémy týkající se jednotlivých institutů, jakož i na jejich řešení prostřednictvím existující judikatury. V duchu moderních učebních pomůcek je kniha též doplněna o odkazy na rozšiřující odbornou literaturu a tam, kde je to pro pochopení institutu vhodné, též o informace o...
Objev podobné jako Civilní proces: Obecná část a sporné řízení (978-80-7400-787-3)
Mezinárodní právo veřejné - obecná část - a poměr k jiným právním systémům - Jiří Malenovský
Učebnice pojednává o všech základních pojmech a institutech obecné části mezinárodního práva veřejného.
Objev podobné jako Mezinárodní právo veřejné - obecná část - a poměr k jiným právním systémům - Jiří Malenovský
Obchodní korporace obecná část: Základy obecného práva V (978-80-7400-577-0)
Kniha - 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace představuje učebnici práva obchodních korporací a navazuje na učebnici práva cenných papírů, která v rámci série Základů soukromého práva vyšla v roce 2014. Je založena na obdobných principech, kterými jsou jednoduchost a jasnost výkladu, přívětivá a názorná grafická stránka a velké množství příkladů vycházejících ze zkušeností autorů s aplikací práva obchodních korporací v praxi. Zásadní devizou publikace je také skutečnost, že se autoři nebojí vyjádřit své názory na sporná ustanovení obecné části zákona o obchodních korporacích a přispět tak svým úsilím k hledání jejich správné interpretace. Knihu by tak měli ocenit nejen studenti právnických fakult a jiných oborů, v rámci nichž se právo obchodních korporací vyučuje, ale také ti, kdo se právem obchodních korporací zabývají profesně. Dalším připravovaným titulem ze série knih o základech soukromého práva je publikace věnující se přeměnám...
Objev podobné jako Obchodní korporace obecná část: Základy obecného práva V (978-80-7400-577-0)
Občanský zákoník I. Obecná část Komentář: (§ 1-654) (978-80-7400-529-9)
Kniha - autor Petr Lavický, 2380 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Nový občanský zákoník sleduje příklon k evropským kontinentálním konvencím a přináší novou systematiku pojmosloví a hodnotová východiska. * Obecná část občanského zákoníku je společným základem celého soukromého práva. * Základní zásady soukromého práva kladou důraz na svobodu jednotlivce a spravedlnost. * Svéprávnost člověka lze omezit nejdéle na tři roky a po jeho zhlédnutí. * Člověka, který opustil své bydliště, nepodal o sobě zprávu a není známo, kde se zdržuje, lze prohlásit za nezvěstného. * Právnické osoby se dělí na korporace (spolky), fundace (nadace a nadační fondy) a ústavy. * Novým kontrolním nástrojem ochrany zájmů opatrovance je opatrovnická rada. * Relativní neplatnost právních jednání se preferuje před neplatností absolutní.
Objev podobné jako Občanský zákoník I. Obecná část Komentář: (§ 1-654) (978-80-7400-529-9)
Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I: Obecná část (978-80-247-3419-4)
Kniha - autor Renata Vytejčková; Petra Sedlářová; Vlasta Wirthová; Jana Holubová, 256 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Moderní učebnice ošetřovatelských postupů pro studenty oboru ošetřovatelství a všeobecného lékařství využívá dostupné informace z českých i zahraničních zdrojů. Je koncipována podle stěžejního předmětu studia ošetřovatelství a svým pojetím je výbornou učební pomůckou také pro studenty všeobecného lékařství. V části I jsou uvedena základní témata ošetřovatelských postupů, na která bude navazovat další část s náročnějšími speciálními výkony a postupy. Problematika péče o nemocné s využitím moderních postupů, pomůcek a doporučení, kterou publikace zahrnuje, je studentům předkládána poutavou formou. Po jejím prostudování budou studenti schopni splnit požadavky k jejich hodnocení z tohoto předmětu.
Objev podobné jako Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I: Obecná část (978-80-247-3419-4)
Covid-19 Přijatá opatření a náhrada újmy - Ivo Keisler, Lobotka Andre, Kotulková Lenka
ublikace Vás seznámí s podstatou nového typu koronaviru SARS-CoV-2 a onemocnění covid-19, s přijatými opatřeními a možnou náhradou újmy. Toto onemocnění zasáhlo životy a zdraví lidí a přimělo vlády většiny zemí, včetně té naší, k zavádění dosud nevídaných opatření k zamezení jeho zavlečení na území ČR a následně jeho šíření po ČR. I ti lidé, kterým se onemocnění vyhnulo, pocítili ve svém běžném životě dopady veškerých opatření, jakými bylo např. omezení pohybu osob na území ČR, uzavírání škol, zákaz cestování z a do ČR, zákaz konání sportovních, kulturních, náboženských a jiných akcí, povinnost nošení ochranných prostředků dýchacích cest, omezení či znemožnění některých podnikatelských činností. Přečtete si o tom, jak proti šíření předmětného onemocnění bojovaly některé další evropské země. Dále v knize najdete kompletní přehled ochranných a mimořádných opatření vydaných podle zákona o ochraně veřejného zdraví a krizových opatření vydaných podle krizového zákona, jež byla v souvislosti s šířením tohoto onemocnění v ČR přijata. Zejména se však dozvíte, za jakých podmínek a jakým postupem byste se mohli domoci náhrady újmy, pokud by Vám v příčinné souvislosti s aplikací uvedených opatření vznikla. V neposlední řadě přináší tato kniha rovněž praktické vzory podání, které můžete využít při uplatnění nároku na náhradu újmy vzniklé v důsledku aplikace opatření podle zákona o ochraně veřejného zdraví a krizového zákona, a to jak u orgánů příslušných k jejich předběžnému posouzení, tak v soudním řízení.
Objev podobné jako Covid-19 Přijatá opatření a náhrada újmy - Ivo Keisler, Lobotka Andre, Kotulková Lenka
Občanský zákoník V. Závazkové právo Komentář: Obecná část (§ 1721-3014) (978-80-7400-535-0)
Kniha - autor Milan Hulmák; Jan Petrov; Petr Lavický, 1318 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Popis: Nový občanský zákoník překonává dvojkolejnost úpravy občanskoprávních a obchodněprávních závazků. • Dispozitivní úprava výrazně posiluje autonomii vůle. • Nepoctivé jednání před uzavřením smlouvy stíhá výslovné zakotvení předsmluvní odpovědnosti. • Již při uzavírání smlouvy lze nově sjednat možnost jednostranné změny obchodních podmínek. • Ochranu spotřebitele zvyšují široké informační povinnosti podnikatele. • Všechny smluvní závazky mohou být změněny či zrušeny při podstatné změně okolností. • Nová úprava neúměrného zkrácení umožňuje se vyvázat ze závazku k plnění, které je v hrubém nepoměru k tomu, co poskytla protistrana. • Zcela nový institut závdavku posiluje postavení věřitele.
Objev podobné jako Občanský zákoník V. Závazkové právo Komentář: Obecná část (§ 1721-3014) (978-80-7400-535-0)
Bez filtra - Pavlína Pořízková, Jana Nagypálová
„Je to kniha o nezvyčajnom živote, hlbokej láske, veľkom smútku, úzkosti, sebaistote, nadobúdaní sily, starnutí, strate a radosti. Má v sebe mnoho odtienkov, je komplexná, plná prenikavých myšlienok, pomoci a prekvapení.“ Ann Patchettová, autorka knihy These Precious Days, ktorá patrí medzi New York Times bestsellery. Spisovateľka a bývalá modelka Pavlína Pořízková napísala sériu osobných a poučných esejí, v ktorých spomína na svoj život. Píše o zložitom prežívaní ženskosti v každom veku, pričom lesklé obálky magazínov necháva za sebou a hovorí priamo od srdca. Pavlína Pořízková sa narodila v Československu a preslávila sa ako modelka. Na obálke časopisu Sports Illustrated Swimsuit Issue sa po prvý raz objavila v roku 1984. V roku 1989 bola tvárou pre značku Estée Lauder, a teda jednou z najlepšie platených modeliek na svete. Keď účinkovala vo videoklipe k piesni Drive od skupiny The Cars, medzi ňou a ich frontmanom išlo o lásku na prvý pohľad. On mal štyridsať, ona devätnásť. Nasledujúce desaťročia jej priniesli manželstvo, materstvo a nádejnú kariéru spisovateľky. Neskôr aj smútok, osamelosť, izoláciu a napokon rozvod. So smrťou exmanžela – a s odhalením obrovskej zrady – Pořízková ohromila fanúšikov svojou otvorenou zraniteľnosťou a odzbrojujúcou úprimnosťou, keď sa s celým svetom podelila o to, aké to je byť ženou, ktorá musí začínať odznova. Ide o múdre a podmanivé skúmanie zlomeného srdca, smútku, krásy, starnutia, vzťahov, znovuobjavenia samej seba a hľadania zmyslu života. Pořízková v týchto úvahách odhaľuje vlastnú dušu a delí sa o to, čo sa naučila – neraz aj krutým spôsobom. Celý život sa na ňu dívali, no teraz je pripravená, aby ju aj vypočuli.
Objev podobné jako Bez filtra - Pavlína Pořízková, Jana Nagypálová
Netradiční pomůcky v pohybových hrách - Kupr Jaroslav, Kuderová Pavlína, Knopová Lenka
V publikaci naleznete soubor 50 pohybových her dělených do 5 sekcí dle použitých netradičních pomůcek. Jedná se o víčka od PET lahví, kolíčky, noviny, balónky a igelitové sáčky. Zásobník her je vizualizován do přehledných grafických karet, což umožňuje rychlou aplikaci například ve výúce tělesné výchovy.Cílem publikace je metodická podpora pohybových aktivit formou her. Všechny mají prostá pravidla, aby nekladly vysoké organizační, časové ani materiální požadavky a přispěly k atraktivitě a vyšší efektivitě vyučovacích jednotek.Svým zaměření je publikace jedinečná díky své názornosti a možnosti rychlé realizace vybraných aktivit. Využitelnost nalezne nejen v hodinách TV a sportovních klubech, ale i u lektorů DDM, volnočasových center nebo letních táborů.
Objev podobné jako Netradiční pomůcky v pohybových hrách - Kupr Jaroslav, Kuderová Pavlína, Knopová Lenka
Podobenství II - Ivana Pecháčková, Pavlína Jana Lörinczová
Biblická edice manamana pokračuje s dalšími osmi příběhy Nového zákona, které dětem převyprávěla Ivana Pecháčková a ilustrovali je talentovaní čeští výtvarníci nejmladší generace. Jaký zázrak vykonal Ježíš na svatbě v Káně galilejské? Co to vůbec jsou podobenství a kam se po Ježíšově zmrtvýchvstání začala šířit nová víra? S těmito a dalšími otázkami dětem pomůžou přiložené metodické listy, které obsahují soubor úkolů procvičujících nejen porozumění a pozornost dětí, ale i jejich kreativní schopnosti.
Objev podobné jako Podobenství II - Ivana Pecháčková, Pavlína Jana Lörinczová
Covid-19: Přijatá opatření a náhrada újmy - Andrej Lobotka, Ivo Keisler, Kotulková Lenka - e-kniha
eBook: Publikace Vás seznámí s podstatou nového typu koronaviru SARS-CoV-2 a onemocnění covid-19, s přijatými opatřeními a možnou náhradou újmy. Toto onemocnění zasáhlo životy a zdraví lidí a přimělo vlády většiny zemí, včetně té naší, k zavádění dosud nevídaných opatření k zamezení jeho zavlečení na území ČR a následně jeho šíření po ČR. I ti lidé, kterým se onemocnění vyhnulo, pocítili ve svém běžném životě dopady veškerých opatření, jakými bylo např. omezení pohybu osob na území ČR, uzavírání škol, zákaz cestování z a do ČR, zákaz konání sportovních, kulturních, náboženských a jiných akcí, povinnost nošení ochranných prostředků dýchacích cest, omezení či znemožnění některých podnikatelských činností. Přečtete si o tom, jak proti šíření předmětného onemocnění bojovaly některé další evropské země. Dále v knize najdete kompletní přehled ochranných a mimořádných opatření vydaných podle zákona o ochraně veřejného zdraví a krizových opatření vydaných podle krizového zákona, jež byla v souvislosti s šířením tohoto onemocnění v ČR přijata. Zejména se však dozvíte, za jakých podmínek a jakým postupem byste se mohli domoci náhrady újmy, pokud by Vám v příčinné souvislosti s aplikací uvedených opatření vznikla. V neposlední řadě přináší tato kniha rovněž praktické vzory podání, které můžete využít při uplatnění nároku na náhradu újmy vzniklé v důsledku aplikace opatření podle zákona o ochraně veřejného zdraví a krizového zákona, a to jak u orgánů příslušných k jejich předběžnému posouzení, tak v soudním řízení.
Objev podobné jako Covid-19: Přijatá opatření a náhrada újmy - Andrej Lobotka, Ivo Keisler, Kotulková Lenka - e-kniha
Angličtina farebná konverzácia - Pavlína Šamalíková, Mgr. Jana Skácelová
Kniha obsahuje 31 základných tém, v ktorých sa nielen deti naučia nevyhnutné slovíčka a základné konverzačné frázy. Pútavé ilustrácie a autentické nahrávky podporia rýchlejšie osvojenie si slovnej zásoby a zvládnutie fráz jednotlivých tém.
Objev podobné jako Angličtina farebná konverzácia - Pavlína Šamalíková, Mgr. Jana Skácelová
Angličtina farebné slovíčka - Pavlína Šamalíková, Mgr. Jana Skácelová
Kniha obsahuje 15 základných tém, v ktorých si nielen deti osvoja základnú zásobu anglických slov, frázy a gramatiku. Pútavé ilustrácie, zábavné cvičenia a autentické nahrávky napomáhajú k rýchlejšiemu osvojovaniu si slovíčok a fráz jednotlivých tém. Na konci nájdete odpovede ku cvičeniam, ktoré slúžia aj ako prepis anglických textov.
Objev podobné jako Angličtina farebné slovíčka - Pavlína Šamalíková, Mgr. Jana Skácelová
Jan Lucemburský - Lenka Bobková
Výročí sedmi set let od nastoupení Lucemburků na český trůn se nedávno stalo příležitostí k mnoha připomínkám této druhé vládnoucí dynastie našich dějin. Dalším příspěvkem je nový životopis prvního Lucemburka na českém trůně. Král Jan Lucemburský se v českých dějinách netěší zvláštní přízni. Stále se traduje přesvědčení, že se k Českému království choval jako cizinec, že nebyl dobrým manželem ani milujícím otcem. Lenka Bobková, profesorka českých dějin na Karlově univerzitě v Praze, se pokouší o vyvážené hodnocení osoby a vlády Jana Lucemburského, světlých i stinných stránek tohoto významného českého panovníka. Jan přinesl do českého prostředí i politického myšlení několik nových momentů. Současné panování nad Českým královstvím a lucemburským hrabstvím pro něj znamenalo důležitý potenciál, který mu dovolil rozvinout jak politickou aktivitu v říši směřující k získání římského trůnu pro Lucemburky, tak zároveň udržovat intenzivní vazby k francouzské královské rodině a pařížskému dvoru. Janova západní kulturní orientace postupně pronikala i do české společnosti a významně ji ovlivnila. Podstatné zvětšení území Českého království (o Chebsko, Horní Lužici a Slezsko) představovalo Janův trvalý odkaz do budoucnosti, s nímž se naše dějepisectví dosud zcela nevyrovnalo. Stranou nezůstane ani Janův osobní život, jeho dvůr a kulturní zájmy.
Objev podobné jako Jan Lucemburský - Lenka Bobková
Hovory s terapeuty - Barbara Nesvadbová, Pavlína Saudková, Jana Brázdilová
Rozhovory s předními českými terapeuty a psychoterapeuty o vnitřních konfliktech, partnerských krizích, paralelních vztazích, depresích, úzkostech, o pocitech, emocích, cestách ke štěstí, ale i o závislostech a o smrti vycházejí z prožitků a životních osudů konkrétních osob. Před čtenářem se tak rozehrává začátek skutečné terapie. Barbara Nesvadbová, Pavlína Saudková a Jana Brázdilová se ptají psychoterapeutek Jitky Vodňanské a Nory Vláškové, psycholožky Jany Woleské, párových terapeutů Pavla Rataje a Jana Vojtka, adiktologa Michala Miovského a psychoterapeutů Jana Kulhánka a Michala Mynáře.
Objev podobné jako Hovory s terapeuty - Barbara Nesvadbová, Pavlína Saudková, Jana Brázdilová
Svázáno do Kozelky - Pavlína Morganová, Vladimír Havlík, Jana Písaříková
Kniha mapuje a zhodnocuje dílo konceptuálního umělce a spisovatele Milana Kozelky (1948–2014). Konceptuální umělec a literát Kozelka zanechal nesmazatelnou stopu v českém umění především osmdesátých a devadesátých let. Od šedesátých let se věnoval poezii a jeho básně jsou dnes zařazovány do kontextu českého beatnického hnutí. Od sedmdesátých let se pak Kozelka věnoval akčnímu umění. Upozornil na sebe především sérií Kontakty, kterou vytvořil na začátku 80. let na Šumavě. Jeho extrémní tělové akce, v nichž se například zavěsil do divokého proudu Hamerského potoka, jsou významným příspěvkem k dějinám českého body artu. V sedmdesátých a osmdesátých letech paralelně rozvíjel svou výtvarnou tvorbu, ať už měla podobu konceptuální kresby nebo land-artových instalací. Kozelka vždy sledoval aktuální dění a jeho neklidná povaha ho hnala k dalším akcím. V osmdesátých letech se stal významným organizátorem kulturního dění na neoficiální scéně. Na přelomu 70. a 80. let se v jeho bytě v Templové ulici v Praze konala neoficiální setkání, performance a diskuze. V 80. letech vystavoval na řadě alternativních výstav nezávislé scény, např. Chmelnice – Mutějovice (1983) nebo Setkání na tenisových dvorcích Sparta (1982). V devadesátých letech založil v Karlových Varech pobočku pražské alternativní organizace Artforum a organizoval zde výstavy, filozofické přednášky, literární festivaly a koncerty. Podílel se na řadě regionálních aktivit, např. v Brně a Olomouci, vedle vlastní prozaické tvorby koncipoval několik antologií literárních textů a aktivně performoval.
Objev podobné jako Svázáno do Kozelky - Pavlína Morganová, Vladimír Havlík, Jana Písaříková
Kočka na stopě - Vítezslava Felcmanová
Krátké příběhy, pro čtenáře klasických českých detektivních příběhů: Na kočičí svědomí je příběh o panu lékárníkovi z ospalého městečka, o jeho kocourkovi a také o staré bylinářce, kteří se potýkají tak trochu s magií. ABeCeDe kocour přede, tam učitel ve výslužbě využije své letité zkušenosti práce s lidmi, miluje literaturu a nechce se vzdát zlu. Paní, která neměla kočku. Nenápadná uklízečka zdaleka není jen obyčejná žena, umí přemýšlet a její dedukce jsou pro ni nebezpečné… Tři potkani - povídka o netradičním spojení důchodkyně a mladého policisty ukáže, že každá maličkost a myšlenka je důležitá. Pliosaurus humorná politická satira. Zlatý medvěd vypráví o partičce štamgastů z hospůdky, kteří zúročí hodiny a hodiny společných diskuzí a sbírání nových informací v trochu unáhlené sázce. Zločin u tří borovic a jedné břízy - skupina kamarádů kempuje v přírodě, pro ně neoblíbená žena náhle zemře, je pachatel někdo z nich?
Objev podobné jako Kočka na stopě - Vítezslava Felcmanová
Svázáno do kozelky (Defekt) - Pavlína Morganová, Vladimír Havlík, Jana Písaříková
Kniha mapuje a zhodnocuje dílo konceptuálního umělce a spisovatele Milana Kozelky (1948–2014). Konceptuální umělec a literát Kozelka zanechal nesmazatelnou stopu v českém umění především osmdesátých a devadesátých let. Od šedesátých let se věnoval poezii a jeho básně jsou dnes zařazovány do kontextu českého beatnického hnutí. Od sedmdesátých let se pak Kozelka věnoval akčnímu umění. Upozornil na sebe především sérií Kontakty, kterou vytvořil na začátku 80. let na Šumavě. Jeho extrémní tělové akce, v nichž se například zavěsil do divokého proudu Hamerského potoka, jsou významným příspěvkem k dějinám českého body artu. V sedmdesátých a osmdesátých letech paralelně rozvíjel svou výtvarnou tvorbu, ať už měla podobu konceptuální kresby nebo land-artových instalací. Kozelka vždy sledoval aktuální dění a jeho neklidná povaha ho hnala k dalším akcím. V osmdesátých letech se stal významným organizátorem kulturního dění na neoficiální scéně. Na přelomu 70. a 80. let se v jeho bytě v Templové ulici v Praze konala neoficiální setkání, performance a diskuze. V 80. letech vystavoval na řadě alternativních výstav nezávislé scény, např. Chmelnice – Mutějovice (1983) nebo Setkání na tenisových dvorcích Sparta (1982). V devadesátých letech založil v Karlových Varech pobočku pražské alternativní organizace Artforum a organizoval zde výstavy, filozofické přednášky, literární festivaly a koncerty. Podílel se na řadě regionálních aktivit, např. v Brně a Olomouci, vedle vlastní prozaické tvorby koncipoval několik antologií literárních textů a aktivně performoval.
Objev podobné jako Svázáno do kozelky (Defekt) - Pavlína Morganová, Vladimír Havlík, Jana Písaříková
Psychologie školní šikany - Kateřina Zábrodská, Lenka Kollerová, Jiří Kressa, Mária Dědová, Pavlína Janošová - e-kniha
eBook: Autoři si dali za cíl poskytnout přehled poznatků o šikaně jako o komplikovaném jevu, o teoriích, jež postihují jeho jednotlivé stránky, o výzkumných metodách i konkrétních problémových situacích, které jsou pro ni typické. Jejich výsledky shromážděné teoretickým bádáním a empirickým výzkumem jsou nesporným přínosem pro českou agresologii a sociální psychologii. Při analýze problematiky šikany mezi dětmi a mládeží vycházejí z nejnovějších teorií lidské agrese, vývojové psychologie a psychologie dětských skupin. Zaměřují se na především na méně závažné formy šikany, vyčleňování a ignorování, se kterými se učitelé a žáci setkávají ve většině školních tříd. Jen v menší míře se věnují pokročilé šikaně. Všechny poznatky demonstrují na příkladech z praxe.
Objev podobné jako Psychologie školní šikany - Kateřina Zábrodská, Lenka Kollerová, Jiří Kressa, Mária Dědová, Pavlína Janošová - e-kniha
Trojice - Jan-Marek Šik, Lenka Šíková
Tři kamarádky, tři království, tři životy. Edra prošla Rituálem a stala se dospělou. Zvyká si na svůj nový život - ten, po jakém nikdy netoužila - a hledá cestu sama k sobě i k lidem, které znávala dřív. Tajemství prokletého amuletu však zůstalo nerozluštěno, Soudce mlčí a Edra a její kamarádky opět čelí mnoha otázkám, na něž se těžko shánějí odpovědi. Jisté je jen jedno - že před zlem stále nejsou v bezpečí a že se musejí začít spoléhat samy na sebe. A navíc za hranicemi jejich země propuká válka, která se Edry bude brzy týkat víc, než by si kdy pomyslela. Druhý díl příběhu o Edře, Ingerdě a Maleně, který se započal v knize Rituál, nás přenese hlouběji do pátrání po příčinách zla ohrožujícího jejich svět. Jak se dívky vyrovnají s dospělostí, kterou jim Soudce přichystal? Kdo se snaží jejich svět zničit? A co proti tomu můžou udělat?
Objev podobné jako Trojice - Jan-Marek Šik, Lenka Šíková
Podívejte se také
- Tlapková patrola Die-Cast Big trucks náklaďák Marshal (778988417584)
- Tlapková patrola Hasičský Vůz Die-Cast s autíčkem (778988387290)
- Tlapková patrola Die-Cast Big trucks Náklaďák Chase (778988417577)
- Bo-Camp Dutch Oven Cast iron 30 cm (8712013224107)
- Schulmeister Jan: Piano - CD (UP0248)
- Jan Vojáček: Umění být zdráv
- Jan Kraus: Můj soukromý buzynes
- Skoumal Petr, Vodňanský Jan, Burian Jan, Dědeček Jiří: Večírek rozpadlých dvojic (SU5815-2)
- Muzikal: Diana: The Musical Original Broadway Cast Recording - CD (3814873)
- albatros harry potter a proklete dite cast 1 a 2
- Smigmator Jan: Vánoce & Christmas - CD (8590233017057)
- Jan Werich vypráví pohádky a povídky
- Ahome Plecháček se jménem Jan (23192)
- Vytásek Jan: Na houpačce - CD (8594030604649)
- Burian Jan: Zrcadlo - CD (MAM168-2)
- Spálený Jan, ASPM: Perseidy - CD (5054197141737)
- Vodňanský Jan: Vzpoura kocourů (SU6148-2)
- Strýček Jan (80-86275-13-2)
- Kolekce Jan Tříska (4DVD) - DVD (FHV7195)
- Jan Vojáček: Rozhodni se být zdráv
- Jamara VW Beatle RC Die Cast Red 1:18 - červené (4042774433642)
- Die-Cast H-toys 1710 1:50 pásový nakladače s lžící (ikonka_KX5933)