Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová - e-kniha
eBook: Chybějící zpětná vazba ze strany dítěte na sociální podněty rodičů, nepřiměřené sociální chovaní dítěte v rámci širší rodiny i mimo domov vytváří nejen v rodičích, ale i v jejich okolí pochybnosti o správném výchovném působení. Situace rodiny, do které se narodí dítě s autismem, je velmi obtížná. Na takovou situaci není nikdy nikdo dost připravený, rodina je tím velmi zasažena. Přesto je to pravě rodina a její podpora, která dítěti může zajistit podmínky pro jeho další rozvoj. Proto je nezbytné, aby se rodiče nebáli poradit se s odborníky, jak úspěšně sociální dovednosti u dítěte rozvíjet. Příspěvkem je i tato kniha, ve které se její autorky snaží především objasnit, proč se dítě s PAS chová tak, jak se chová, proč je důležité při rozvoji sociálních dovedností zohlednit mentální věk dítěte a proč je třeba měnit vnější podmínky k tomu, aby se děti těmto dovednostem naučily. Snaží se ukázat, že cesta nevede snahou přeměnit dítě k obrazu svému, ale vytvářet mu podmínky, aby bylo úspěšné. V knize naleznete celou řadu konkrétních a praxí ověřených postupů jak u dětí provádět nácvik sociálních dovedností a naučit je zvládat různé situace doma i v kolektivu.
Podívejte se také Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami (978-80-210-9212-9)
Hry pro rozvíjení sociálních dovedností: u dětí 5-12 let (978-80-262-1792-3)
Kniha - autor Deborah M. Plummer,, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Každý chceme mít kamarády. K tomu, abychom si je dokázali najít a udržet, potřebujeme umět spoustu důležitých věcí – naslouchat, dělit se, pomáhat, soucítit, nesoutěžit, ale spolupracovat… Hry, které v této knize najdete, rozvíjejí právě tyhle dovednosti, a navíc jsou zábavné a nejsou k nim potřeba žádné složité pomůcky. Kniha je uvedena dvěma kapitolami, které objasňují důležité pojmy a vysvětlují, jak s hrami zacházet a jak je co nejlépe využívat. Hry je možné využít ve škole, v terapeutických a podpůrných skupinách, na dětských táborech nebo při setkávání různých dětských oddílů. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými. V Portále vyšly její knihy Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty, Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres, Hry pro rozvoj všímavosti či Hry pro...
Podívejte se také Lektorské dovednosti
Rozvoj sociálních dovedností - Lucie Bělohlávková, Klára Weishäupelová-Hockeová, Hana Zápotočná
Publikace je zpracována jako metodika práce u lidí s Aspergerovým syndromem, která obsahuje pracovní listy rozdělené do pěti tematických celků - emoce, neverbální a verbální komunikace, vztahy s druhými lidmi, společenské chování. Jedná se o pět základních oblastí, ve kterých mají lidé s AS největší potíže. Cílem publikace je naučit klienty prostřednictvím terapeuta jiným způsobům řešení situací než těm, které používali doposud a kvůli kterým mohlo být jejich chování považováno za sociálně nevhodné. Klient tak může dospět k uvědomění, při jakém způsobu řešení dané situace se cítí lépe, co mu přináší zisk (např. ve formě kontaktu s vrstevníkem) nebo co mu nevhodný způsob řešení bere.
Podívejte se také Moje dítě s autismem (999-00-033-3057-4)
Podívejte se také
- Kniha Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí (978-80-7496-274-5)
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
- deti
- Osobní rozvoj
- DETTOL Tekuté mýdlo Aloe Vera a vitamín E 250 ml (8592326011195)
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- Císař jsem já: Mé dětství s autismem (978-80-7432-900-5)
- Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
- deti koupani
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Lapčíková Zuzana: Uspávanky - CD (310533-2)
- Ahome Plecháček se jménem Zuzana (23290)
- ABA pro děti s autismem: Otázky a odpovědi (978-80-262-1628-5)
- Moje první dovednosti Logika (8595593832814)
- Vzdělání, dovednosti a mobilita (9788024643014)
- Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
- DETTOL Tekuté mýdlo Náhradní náplň Aloe Vera a vitamín E 500 ml (5900627059939)
- u s polo assn
- Kniha U dědečka na statku (978-80-7267-604-0)
- Kniha U babičky na statku (978-80-7267-603-3)
Rozvoj sociálních dovedností - 2.díl - Lucie Bělohlávková, Klára Weishäupelová-Hockeová, Hana Zápotočná
Druhý díl publikace Rozvoj sociálních dovedností tvoří metodiku práce nejen s osobami s poruchou autistického spektra, ale je určena pro kohokoliv s potížemi v porozumění sociálním situacím. Pracovní listy jsou rozděleny do tří tematických celků - emoce, sebepojetí a vztahy s ostatními. Cílem publikace je naučit dospívající pracovat na svých dovednostech skrze řadu sebezkušenostních cvičení inspirovaných technikami kognitivně-behaviorální terapie, zlepšit porozumění vlastním emocím, myšlenkám a chování, ale i třeba schopnost komunikace a řešení konfliktů. Jedná se o 2. díl dvoudílné publikace.
Objev podobné jako Rozvoj sociálních dovedností - 2.díl - Lucie Bělohlávková, Klára Weishäupelová-Hockeová, Hana Zápotočná
Moje dítě s autismem - Lucie Šarközyová - e-kniha
eBook: Autorka má mnohaletou praxi s dětmi s postižením, zejména s dětmi s poruchou autistického spektra, diagnózou, kterou má její vlastní dcera. Na základě odborné literatury i vlastní zkušenosti rozebírá jednotlivá úskalí běžného života, které zažívá dítě s autismem, a nabízí řešení těchto situací. Kniha je určena pro rodiče, speciální pedagogy, asistenty pedagoga, vychovatele, terapeuty. V knize naleznete témata, jako jsou problémové chování a následné zklidnění dítěte, komunikace a nácviky dovedností, Son – Rise program, relaxační techniky, emoční nestabilita, způsob myšlení dítěte s autismem, video-nácviky a další.
Objev podobné jako Moje dítě s autismem - Lucie Šarközyová - e-kniha
Výchova dětí s autismem - Shira Richman
Aplikovaná behaviorální analýza Téměř všechny publikace o autismu v České republice nabízely jako nejvhodnější výchovnou strategii pro děti s poruchami autistického spektra strukturované učení. Žádná metoda však není použitelná pro všechny děti, a proto je důležité, aby odborníci a rodiče měli možnost vybrat si z více přístupů ten, který bude dítěti nejvíce vyhovovat. Kniha zkušené psycholožky přináší další efektivní výchovnou metodou - aplikovanou behaviorální analýzu. Autorka srozumitelně vysvětluje, jak lze tuto metodu využít především ke zlepšení sebeobslužných dovedností jako je jídlo, hygienické návyky nebo oblékání. Aplikovaná behaviorální analýza může také pomoci odstranit nežádoucí stereotypní chování, zlepšit hru, komunikaci, vztahy mezi vrstevníky či posílit nezávislosti dítěte. Kniha přináší užitečné informace nejen pro speciální pedagogy a vychovatele, ale také pro rodiče. Shira Richman je psycholožka, která pracuje s dětmi trpícími autismem. Při své práci využívá aplikovanou behaviorální analýzu, v této metodě školí rodiče a vychovatele.
Objev podobné jako Výchova dětí s autismem - Shira Richman
Výchova dětí s autismem (978-80-262-0984-3)
Kniha - autor Shira Richman, česky Téměř všechny publikace o autismu v České republice nabízely jako nejvhodnější výchovnou strategii pro děti s poruchami autistického spektra strukturované učení. Žádná metoda však není použitelná pro všechny děti, a proto je důležité, aby odborníci a rodiče měli možnost vybrat si z více přístupů ten, který bude dítěti nejvíce vyhovovat. Kniha zkušené psycholožky přináší další efektivní výchovnou metodou - aplikovanou behaviorální analýzu. Autorka srozumitelně vysvětluje, jak lze tuto metodu využít především ke zlepšení sebeobslužných dovedností jako je jídlo, hygienické návyky nebo oblékání. Aplikovaná behaviorální analýza může také pomoci odstranit nežádoucí stereotypní chování, zlepšit hru, komunikaci, vztahy mezi vrstevníky či posílit nezávislosti dítěte. Kniha přináší užitečné informace nejen pro speciální pedagogy a vychovatele, ale také pro rodiče.
Objev podobné jako Výchova dětí s autismem (978-80-262-0984-3)
Co vám chce říct vaše dítě s autismem - Maja Toudal - e-kniha
eBook: Maja Toudalová na základě vlastních zkušeností, rozhovorů s dalšími lidmi s autismem i s předními odborníky na poruchy autistického spektra pojmenovává a jasně vysvětluje mnoho aspektů autismu. Zkoumá řadu běžných problémů, kterým může dítě nebo dospívající s autismem čelit v různých (společenských) situacích. Ať se jedná o společné stolování v rodině, kamarádské vztahy, zvládání šikany a tlaku vrstevníků ve škole i na sociálních sítích, předcházení a zvládání záchvatů (meltdown) nebo obyčejné situace, jako je třeba nakupování bot a oblečení. Maja předkládá řadu zajímavých a poutavých rad o tom, co dítě nebo dospívající s autismem potřebuje a proč. Kniha se tak může stát pro rodiče a učitele neocenitelným pomocníkem a základním průvodcem rodičovstvím a světem dětí s PAS.
Objev podobné jako Co vám chce říct vaše dítě s autismem - Maja Toudal - e-kniha
Povolání: asistent pedagoga - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová, kolektiv autorů - e-kniha
eBook: Asistent pedagoga je již mnoho let součástí přímé podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. U dětí a žáků s poruchami autistického spektra plní zásadní roli průvodce a podporovatele úskalími vzdělávání, ale často také kamaráda a pomocníka, který s nimi řeší nejen školní problémy. Kniha popisuje práci asistenta pedagoga tak, aby se stala pro čtenáře co nejreálnější, ale aby také vystihovala potřeby uvedených dětí a žáků. Cílem publikace není vytvořit metodickou příručku, ale umožnit čtenářům nahlédnout do obsahu práce asistenta pedagoga z různých úhlů pohledu a popsat jeho práci také s ohledem na věk dětí či typ školy, kterou navštěvují. Do textu jsou zařazeny výpovědi asistentek pedagoga, jejich postřehy a zkušenosti, které během své praxe nasbíraly, a také kazuistiky, jež autorky měly možnost řešit během své bohaté praxe při práci s dětmi s PAS. Publikace je určena zejména asistentům pedagoga. Inspiraci v ní najdou ale i učitelé a další pedagogičtí pracovníci a rovněž rodiče těchto děti.
Objev podobné jako Povolání: asistent pedagoga - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová, kolektiv autorů - e-kniha
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina žáků s PAS potřebuje upravit vzdělávací proces po stránce organizační, sociální, komunikační i výukové co nejvíce konkrétně, přičemž Doporučení ŠPZ, vypracované poradenskými pracovníky, je obecnější, a teprve každodenní práce s žákem a jeho poznání umožní jednotlivá doporučení konkretizovat a v případě potřeby pružně upravovat. Kvalitní a funkční IVP je nutný pro žáky s PAS ve všech typech a stupních škol a zařízení, počínaje již předškolní intervencí. Publikace umožní pedagogickým pracovníkům zpracovávat IVP pro žáky s PAS dle platných vzorů. Autorky interpretují jednotlivé položky vzoru IVP tak, aby se v nich pedagogičtí pracovníci orientovali, uměli naplnit jejich obsah a s vytvořeným IVP aktivně pracovali. Součástí publikace jsou ukázky IVP pro jednotlivé typy školských zařízení (MŠ, ZŠ, SŠ). Kniha je určena pro všechny pedagogické pracovníky, kteří spolupracují na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (pracovníky speciálně-pedagogických center a školských poradenských zařízení, učitele, asistenty pedagoga, ředitele škol), ale i rodiče těchto dětí.
Objev podobné jako Tvorba individuálních vzdělávacích plánů - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí - Deborah M. Plummer
Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci k soustředění a sebezklidnění. Potřeba je k tomu pět základních dovedností: sebekontrola, přizpůsobivost, účinné naslouchání, účinné pozorování a představivost. Druhá část je zásobárnou her a aktivit od „Zaměření na tělo“, „Konec nervozity“ k „Hudebním kresbám“ a „Předání úsměvu“. Aktivity je vhodné použít jak ve skupinách dětí ve věku 5-12 let, stejně jako s jednotlivci, a mohou být upraveny pro děti se zvláštními potřebami a potížemi se soustředěním, jako je ADHD, a pro starší děti. U každé hry je přehledná úvodní tabulka (ikony) s údaji o spodní věkové hranici, pro kterou je hra vhodná, délce cvičení, zda je hra pro větší či menší skupiny, zda při hře děti mluví a co jsou základní prvky, schopnosti či dovednosti, které se při hře rozvíjejí (např. sebepřijetí, představivost, sebeovládání, dedukce, naslouchání, sebedůvěra). Kromě popisu základních pravidel hry jsou uvedeny možné úpravy a nápady na její další rozvíjení. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými. V Portálu vyšly její knihy Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty (2013) a Učíme děti zvládat úzkost, obavy a stres (2013).
Objev podobné jako Hry pro rozvoj všímavosti u dětí - Deborah M. Plummer
Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Hry pro rozvoj všímavosti u dětí (978-80-262-1308-6)
Kniha - autor Deborah M. Plummer; Pavla Le Roch, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila tento přístup, který pomáhá dětem uvědomovat si svůj vnitřní a vnější svět. První část se věnuje teoretickým a praktickým základům. Jsou zde popsány zásady při užití modelu všímavé hry při zohlednění emočního prostředí. Vychází z toho, že potřeba se na něco soustředit je přirozenou součástí našeho života. Samotná všímavá hra pak rozvíjí živé interakce, učen při ní probíhá hrou. Při strukturování prostředí je třeba jasně definovat role, pravidla a hranice, aby se děti cítily v bezpečí. Podpůrné prostředí, v němž se uznávají a cení všechny emoce, podporuje motivaci...
Objev podobné jako Hry pro rozvoj všímavosti u dětí (978-80-262-1308-6)
Vtipy pro děti 7 - Zuzana Neubauerová - e-kniha
eBook: Smích léčí, to je známá věc. A jak řekl jeden moudrý muž: Je ztracený každý den našeho života, kdy jsme se nezasmáli. Ale věděli jste, že při smíchu se otřásá a vibruje celé tělo? Aktivuje se svalová hmota – takže kdo se směje pravidelně, nemusí chodit do posilovny. Během smíchu se mozku dostává až pětkrát více kyslíku než při obvyklém dýchání a dochází při něm k synchronizaci mozkových hemisfér. Doporučujeme tedy číst tuto knihu i o přestávkách ve škole. O hodinách vám to pak bude víc myslet.
Objev podobné jako Vtipy pro děti 7 - Zuzana Neubauerová - e-kniha
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí (978-80-271-1045-2)
Elektronická kniha - autor Lenka Theodora Ficová, 176 stran, česky Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra. První část knihy vás seznámí s pojmem dílčí funkce, ukáže vám na příkladech, kde je hledat a co může způsobit jejich nerovnoměrné zrání. V druhé části publikace na vás čeká svět příběhů malé Aničky, holčičky úplně stejné, jako jsou děti u vás ve třídě. Anička provází děti deseti příběhy – deseti lekcemi, dává jim různé zábavné úkoly a hraje s nimi hry. Všechny lekce mají stejnou strukturu, použité úkoly jsou voleny a řazeny tak, aby respektovaly vývojovou řadu. Jako motivace jsou využity příběhy s dětskými a pohádkovými postavami. Knížka je ideální pro kolektivní práci s předškoláčky od pěti let (případně již od čtyř let) i pro...
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí (978-80-271-1045-2)
Jak zabavit děti a rozvíjet jejich dovednosti - Zuzana Tascas
Kniha plná her a zábavy pro děti i dospělé.*****Hry jsou vhodné pro domácí prostředí i do škol a školek.*****Aktivity jsou jednoduché na přípravu i pomůcky a pomáhají rozvíjet dovednosti a osobnost dítěte.*****Činnosti jsou roztříděny podle toho, které oblasti rozvoje se věnují: rozvoji smyslového, sluchového a zrakového vnímání, paměti a pozornosti, myšlení a řeči, jemné a hrubé motorice, čtenářské gramotnosti a psaní či rozpoznání barev nebo zvířat. Nechybí ani hry, které děti zabaví při čekání, nebo venkovní aktivity.*****Celou knihu doprovází veselé ilustrace.
Objev podobné jako Jak zabavit děti a rozvíjet jejich dovednosti - Zuzana Tascas
Petr a jeho příběhy aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Děti s autismem (ale nejen ony) mívají deficity v sociální oblasti. Nejsou si jisty, jak se mají v určitých situacích chovat, např. jak se společensky přijatelným způsobem vypořádat s emocemi vzteku nebo smutku. Jeden ze způsobů, jak dětem situace ukázat a vysvětlit, jak je naučit se správně chovat, jsou krátké příběhy. Vizuální formou podporují spolehlivou a smysluplnou výměnu informací mezi rodiči, pedagogy, pečujícími osobami a lidmi s autismem všech věkových kategorií. Tato sada karet obsahuje situace „Co dělat, když jsem zklamaný, naštvaný nebo nešťastný“ a „Co dělat, když mám na někoho vztek“. Vystupuje v nich hlavní hrdina Petr, který již chodí do školy a kterého poznáte podle jeho červeného trička. Pomocí karet lze nacvičit společensky přijatelné reakce na dané emoce.
Objev podobné jako Petr a jeho příběhy aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
Kniha - autor Katharina Bäcker-Braun, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Otevřete dětem dveře do světa kolem nás! Vždyť svět je neuvěřitelně pestrý a stejně rozmanité jsou i přístupy k němu – nabízí bohatou studnici zkušeností, a to nejen dětem. Pomozte rozvíjet jejich inteligenci a tříbit dovednosti!
Objev podobné jako Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let (978-80-247-4798-9)
Petr a jeho příběhy: aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků (978-80-88163-62-6)
Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Děti s autismem (ale nejen ony) mívají deficity v sociální oblasti. Nejsou si jisty, jak se mají v určitých situacích chovat, jak řešit některé problémové situace, které např. při pobytu ve školním či mimoškolním kolektivu vznikají. Např. jak se připojit do hry, jak o něco zdvořile požádat, jak se vyrovnat s prohrou, co dělat, když jsem zklamaný, naštvaný nebo nešťastný. Nebo co dělat, když se ke mně někdo chová nehezky, když mám na někoho vztek. Jeden ze způsobů, jak dětem situace ukázat a vysvětlit, jak je naučit se správně chovat, jsou krátké příběhy. Tato publikace přináší řadu příběhů, tvořených vždy 3–5 barevnými a pro děti zajímavými obrázky a na nich jim ukazuje, jak v jednotlivých situacích reagovat. Ve všech vystupuje hlavní hrdina Petr, kterého poznáte podle jeho červeného trička.
Objev podobné jako Petr a jeho příběhy: aneb jak se učit správně chovat pomocí obrázků (978-80-88163-62-6)
Moje dítě s autismem (999-00-033-3057-4)
Elektronická kniha - autor Lucie Šarközyová - autor Lucie Šarközyová, 149 stran, česky Jak pomoci dítěti s PAS zvládat každodenní situaceAutorka má mnohaletou praxi s dětmi s postižením, zejména s dětmi s poruchou autistického spektra, diagnózou, kterou má její vlastní dcera. Na základě odborné literatury i vlastní zkušenosti rozebírá jednotlivá úskalí běžného života, které zažívá dítě s autismem, a nabízí řešení těchto situací. Kniha je určena pro rodiče, speciální pedagogy, asistenty pedagoga, vychovatele, terapeuty.V knize naleznete témata, jako jsou problémové chování a následné zklidnění dítěte, komunikace a nácviky dovedností, Son – Rise program, relaxační techniky, emoční nestabilita, způsob myšlení dítěte s autismem, video-nácviky a další.
Objev podobné jako Moje dítě s autismem (999-00-033-3057-4)
Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
Kniha - autor Deborah M. Plummer, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí slovní zásobu, dechová cvičení, aktivity pro zdokonalení neverbální komunikace a artikulace. Hry jsou určeny pro skupinovou i individuální práci s dětmi a využijí ji nejen učitelé a vychovatelé, ale zajímavé podněty v ní najdou i rodiče. Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.
Objev podobné jako Hry pro rozvoj komunikačních schopností: u dětí 4-11 let (978-80-262-1923-1)
Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Kniha - autor Marta Kryčová, 206 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnost komunikovat je základní podmínkou úspěšného přechodu do první třídy základní školy. V současné době přibývá dětí, které mají slabší slovní zásobu, potíže s výslovností a s kulturou mluveného projevu. Proto je nezbytné, aby zejména pedagogové v mateřských školách pracovali promyšleně a dbali na cílený rozvoj řečových dovedností od počátku předškolního vzdělávání až po nástup do základní školy. Publikace zahrnuje teoretické poznatky o faktorech ovlivňujících osvojení dětské řeči, metody rozvíjení řečových dovedností, nejčastější poruchy dětské řeči a jejich možnou prevenci v mateřské škole. Dále nabízí ucelený přehled oblastí rozvoje dětské řeči a podrobné plány cílené podpory komunikačních schopností se soubory postupně navazujících aktivit, které podporují řečové dovednosti dětí předškolního věku. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům,...
Objev podobné jako Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, - Ellen Notbohm
Oceňované knihy, která získala několik prestižních cen a je doporučovaná na mnoha zahraničních odborných i rodičovských webech o autismu, se zatím prodalo přes 250 000 výtisků ve 20 jazycích a stala se v oblasti poruch autistického spektra klasikou. Kniha překypuje pochopením, soucitem i svěžím humorem. Popisuje deset charakteristik, které pomáhají objasnit, ale ne definovat to, jaké jsou děti s autismem. Témata se týkají komunikace, sociální zdatnosti a klíčové úlohy, kterou při výchově dítěte s autismem ke smysluplnému, soběstačnému a produktivnímu životu zastávají dospělí. Autorka také zpracovává téma přechodu dítěte s autismem do dospělosti. Ellen Notbohm je oceňovaná autorka a matka chlapce s autismem a ADHD. Její knihy získaly řadu prestižních ocenění.
Objev podobné jako 10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, - Ellen Notbohm
Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině.Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné.Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Císař jsem já: Mé dětství s autismem (978-80-7432-900-5)
Kniha - autor Hugo Horiot, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Původně se jmenoval Julien, ale v šesti letech se nechal přejmenovat na Huga. Julien byl diktátor a negativní osoba, Hugo je jiný, lepší. Julien téměř nemluvil, ale ani Hugo nekomunikuje s okolím úplně bez problémů, snaží se proplout, příliš se neangažovat. Přesto se stává terčem šikany a dochází k rozhodnutí porvat se se svou jinakostí. Tehdy se nechá zvolit předsedou školní samosprávy a po střední škole odchází na divadelní školu. Hugo Horiot, herec a aktivista za práva lidí s autismem, má Aspergerův syndrom a jeho kniha je sugestivním autoportrétem autistického dítěte a příležitostí pro čtenáře nahlédnout každodenní realitu autismu s jeho úzkostmi a posedlostmi zevnitř.
Objev podobné jako Císař jsem já: Mé dětství s autismem (978-80-7432-900-5)
"Kdo mi, děti, poví..." Treningový program pro výuku řeči u dětí s vrozenými vadami
Audiokniha MP3 M. Zbořilová, čte M. Procházková Nahrávka lekcí s výukou správné řeči a vyslovování pro děti s vrozenými vadami řeči z osmdesátých let může i dnes pomáhat ... Pro vydavatelství Panton připravili v roce 1981 (1984, reprint) RNDR. Josef Pešák, Ivana Lýsková, Vojslav Ketman, text Marie Zbořilová, odborná spolupráce PhDr. Jana Hubáčková, PhDr. Michal Pavlkovkin, CSc., PhDr. František Žíla Písničky: Nesla si Evička a Véno, Véno (hudba Josef Robert Lehnert/text František Kábele) Auto (hudba Václav Bláha/text Miloš Veselý) Vybrané říkánky z publikace J.R.Lehnert, V. Kábele "Brousek pro tvůj jazýček"
Objev podobné jako "Kdo mi, děti, poví..." Treningový program pro výuku řeči u dětí s vrozenými vadami
Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí: Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orient (978-80-271-1045-2)
Kniha - autor Lenka Ficová, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Víte, že i za „neposedností“ a „zlobivostí“ dětí mohou stát dílčí funkce? Pokud ne, pak držíte v ruce tu správnou knihu. A proč při rozvoji dílčích funkcí hrají hlavní roli hry? Protože pro dítě není nic přirozenějšího než hra.
Objev podobné jako Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí: Optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orient (978-80-271-1045-2)
Rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchou autistického spektra - Věra Knappová, Gabriela Kavalířová, Petra Kalistová, Lucie Marešová - e-kniha
eBook: Metodická publikace se zaměřuje na pohybové aktivity, které podporují rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Autorky se v ní opírají o dlouholeté zkušenosti s výukou tělesné výchovy a práci s dětmi se zdravotním postižením. Publikace obsahuje soubor v praxi ověřených zdravotně orientovaných cvičení k rozvoji motorických a sociálních kompetencí u dětí s PAS. Konkrétně se jedná o prostředky zdravotní tělesné výchovy (cvičení uvolňovací, protahovací, posilovací, relaxační a dechová), psychomotoriky a pohybových her. Cvičení jsou zaměřena na rozvoj motorických dovedností maximálně využitelných v běžném životě (funkční dovednosti), na rozvoj správného držení těla a koordinace. Autoři vycházejí z osvědčených pohybových aktivit pro intaktní děti a aplikují je na specifické potřeby dětí s PAS. Cílem je zlepšit jejich motorické i sociální kompetence a podpořit integraci do běžného života. Publikace upozorňuje na nedostatek metodik pro práci s těmito dětmi a zdůrazňuje důležitost individualizovaného přístupu, vizualizace, strukturování cvičebních lekcí, využití vhodné motivace ke cvičení a pestrosti cvičebních pomůcek. Kniha přináší cenné poznatky pro pedagogy, terapeuty a rodiče dětí s PAS, kteří se chtějí zaměřit na zlepšení motorických a sociálních kompetencí prostřednictvím cílených pohybových aktivit.
Objev podobné jako Rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchou autistického spektra - Věra Knappová, Gabriela Kavalířová, Petra Kalistová, Lucie Marešová - e-kniha
Kritika rozvoje - Profant Tomáš Imrich - e-kniha
eBook: Již více než sto let rozvoj pozitivně definuje směřování naší společnosti. Je východiskem, ke kterému odkazují jak globální cíle udržitelného rozvoje, tak lokální rozvojové plány městských čtvrtí. Tato kniha zpochybňuje základní rozvojové myšlenky. Poukazuje na existenci alternativ v dávné minulosti i dnes. Ne vždy lidskému myšlení dominovala představa lineárního pohybu dějin vpřed. Cirkulární pojetí historie nám umožňuje uvědomit si, že je možný jiný způsob myšlení o rozvoji. Rozvoj se jako produkt osvícenství začíná plně projevovat na počátku 20. století během kolonialismu, jehož se stal pevnou součástí. Kniha proto začíná důsledným mapováním této vazby, aby se následně mohla kriticky věnovat jak ideologii, tak praxi rozvoje. Institucionální aparát rozvoje v podobě mezinárodních organizaci, expertů, politiků, technokratů, ale i vládních agentur a nevládních aktérů je zde vnímán jako nástroj vládnutí v zemích globálního Jihu. Jeho základem je rasistické rozdělení na rozvinuté a rozvíjející se země, které do velké míry kopíruje koloniální dělení dle civilizační úrovně. Tak jako koloniální diskurz umožňoval intervenovat ve jménu civilizace, umožňuje rozvojový diskurz intervenci ve jménu rozvoje. Postrozvojový diskurz se však neomezuje na kritiku rozvoje, nabízí i příklady z praxe. Ty představují primárně ekologickou alternativu a víru v možnost nekonečného rozvoje ve smyslu ekonomického růstu nahrazují nerůstem. Postrozvojová perspektiva nachází alternativy i na globálním Jihu v konceptech jako Buen vivir nebo Ubuntu a v praxi mexických Zapatistů a mnohých dalších komunit nebo hnutí. Součástí knihy je i kapitola představující diskusi mezi zastánci postrozvoje a jeho kritiky ze strany obhájců rozvojového aparátu. Tomáš Profant (1983) získal doktorát z politologie na Univerzitě v Kasselu. Je seniorním výzkumným pracovníkem v Centru globální politické ekonomie Ústavu mezinárodních vztahů a jako docent působí na Fakultě sociálních a ekonomických věd Univerzity Komenského v Bratislavě. Mezi jeho odborné zájmy patří mezinárodní politická ekonomie, politická ekologie, globální vzdělávání, rozvojová spolupráce a postkoloniální teorie. V roce 2020 mu vyšla kniha New Donors on the Postcolonial Crossroads: Eastern Europe and Western Aid.
Objev podobné jako Kritika rozvoje - Profant Tomáš Imrich - e-kniha
Vzdělání, dovednosti a mobilita - Jiří Večerník, Petra Anýžová - e-kniha
eBook: Publikace hledá odpovědi na některé závažné otázky týkající se českého trhu práce z hlediska vlivu vzdělání, dovedností, sociálního původu a sociopsychologických charakteristik na příjem a socioekonomický status zaměstnání jedinců. Práce autorského týmu se zaměřila i na objasnění mzdových rozdílů mezi muži a ženami s různým stupněm dosaženého vzdělání, na změny v postavení pracovníků po ekonomické krizi v době oživení trhu práce, na míru pracovní autonomie v jejich zaměstnání a na vliv kvalifikačního nesouladu na pracovní mobilitu zaměstnanců. V neposlední řadě ukázala současnou míru spokojenosti jedinců s prací a životem obecně. Pokusila se argumentovat souvislost mezi těmito hodnoceními a vyvodit, jaké aspekty práce a zaměstnání Češi preferují a jsou pro ně žádoucí, a které z nich už se v jejich současném zaměstnání naplňují. Průvodní přílohy nabízejí k tématu bohatý dokladový materiál v podobě tabulek, grafů a jiných výstupů ze statistických výzkumů i mezinárodních srovnání.
Objev podobné jako Vzdělání, dovednosti a mobilita - Jiří Večerník, Petra Anýžová - e-kniha
Intenzivní interakce a senzorická integrace: U dětí s PAS (978-80-262-1890-6)
Kniha - autor Phoebe Caldwell; Jane Horwood, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Osoby s poruchou autistického spektra mají obtíže s vnímáním smyslových podnětů. Často se cítí odstřiženi od reality a přetíženi, což se promítá v jejich chování. Tato kniha ukazuje, jak můžeme navázat kontakt s dětmi, které komunikují neverbálně nebo částečně neverbálně, a jak jim můžeme pomoci zvládat případné krize. Senzorická integrace jim pomůže v tom, že pochopí, že svět kolem nich má smysl. Při senzorické integraci využíváme řeč těla a různé tělesné aktivity. Kniha obsahuje řadu příkladů doplněných ilustracemi. Knihu uvítají speciální pedagogové a ergoterapeuti. Phoebe Caldwell se více než 45 let specializuje na práci s osobami s poruchou autistického spektra. Jane Horwood je dětská ergoterapeutka specializující se na senzorickou integraci.
Objev podobné jako Intenzivní interakce a senzorická integrace: U dětí s PAS (978-80-262-1890-6)
10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, abyste věděli (978-80-262-1753-4)
Kniha - autor Ellen Notbohm, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Oceňované knihy, která získala několik prestižních cen a je doporučovaná na mnoha zahraničních odborných i rodičovských webech o autismu, se zatím prodalo přes 250 000 výtisků ve 20 jazycích a stala se v oblasti poruch autistického spektra klasikou. Kniha překypuje pochopením, soucitem i svěžím humorem. Popisuje deset charakteristik, které pomáhají objasnit, ale ne definovat to, jaké jsou děti s autismem. Témata se týkají komunikace, sociální zdatnosti a klíčové úlohy, kterou při výchově dítěte s autismem ke smysluplnému, soběstačnému a produktivnímu životu zastávají dospělí. Autorka také zpracovává téma přechodu dítěte s autismem do dospělosti. Ellen Notbohm je oceňovaná autorka a matka chlapce s autismem a ADHD. Její knihy získaly řadu prestižních ocenění.
Objev podobné jako 10 věcí, které by vaše dítě s autismem chtělo, abyste věděli (978-80-262-1753-4)
Starci života - Zuzana Kaiserová - e-kniha
eBook: Na západním okraji Vysočiny, v Železných horách, začíná léto. Tři přátelé, co tu vyrostli, se v malátném bezčasí, které zdánlivě nespěje k žádnému rozuzlení, potýkají se svými problémy. Čelí postupující alkoholové závislosti, potížím se ženami i se zákonem, neschopností rozloučit se se svými dospívajícími dětmi a vlastně i neschopností dospět. V ohrožení se ale ocitají i staré instituce venkovského života: bývalé zemědělské družstvo nebo skomírající evangelický sbor, který už je pro tři kamarády jen připomínkou dávné tradice předků. Hlavní hrdina Jan Chlumecký se pokusí s tím vším něco udělat, zároveň se ho ale zmocňují obavy, že starý svět odchází a on tomu nedokáže zabránit.Zuzana Kaiserová se narodila v roce 1980 v Praze, vystudovala žurnalistiku na FSV UK a Židovsko-křesťanská studia na Anglia Ruskin University. Pracovala jako investigativní reportérka MF DNES. V roce 2018 vydala svůj první román Kalandrova dcera. Má dvě děti.
Objev podobné jako Starci života - Zuzana Kaiserová - e-kniha
Prague Soundscapes - Zuzana Jurková - e-kniha
eBook: Prague Soundscapes is the first book focusing on music in Prague from other than musical-historical perspectives. It approaches musical events in present-day Prague from an ethno-musicological position, sometimes called musical anthropology. We take in, for instance, the Refufest festival, a punk concert at the Modrá vopice club,a performance of Dvořák’s Rusalka at the National Theatre or accompany followers of the Hare Krishna and their procession through Prague – not just to see and "hear" their music, but also to learn who makes and listens to it and why. An abundance of photographs accompany the book‘s text, helping the reader become one of the participants.
Objev podobné jako Prague Soundscapes - Zuzana Jurková - e-kniha
Za sklem - Zuzana Holčíková - e-kniha
eBook: Všechno, skoro všechno se může dít jenom za sklem. Nezkoušejte nic rozbít. Ztratili byste iluze. Trochu jiné povídky.
Objev podobné jako Za sklem - Zuzana Holčíková - e-kniha
500 phrases - Zuzana Hadrová - e-kniha
eBook: Čeká Vás maturita nebo zkouška a potřebujete si procvičit co nejrychleji a nejefektivněji angličtinu? Dlouho jste nic nepřekládali a nevíte, zda si pamatujete, jak se tvoří jednotlivé časy? Nebo je Váš důvod jiný? Ať je to jak chce, právě v rukou držíte nového pomocníka na cestě za zlepšením svých jazykových schopností! V této knížce je sesbíráno celkem 500 českých vět spolu s anglickým překladem. Jsou zde využity všemožné časy i slovíčka právě tak, abyste si toho procvičili co nejvíce. Doporučená úroveň angličtiny je B1-B2.
Objev podobné jako 500 phrases - Zuzana Hadrová - e-kniha
Pavučina minulosti - Zuzana S. - e-kniha
eBook: Je možné žít kvalitní život, přestože dětství pro nás byla takřka jednolitá hrůza a formovala nás rodina, která závažnou patologii vydávala za normu? Životní motiv od raného dětství zneužívané Zuzky, jejíž příběh přinesla Hra na pavoučka (Triton, 2014), se navrací i v její dospělosti: je zneužita a znásilněna, před násilníkem se s pomocí podpůrných organizací ukrývá, ocitá se na psychiatrii a později v terapeutické komunitě, která je pro ni významným mezníkem na cestě k uzdravení. I přes přetrvávající sebepoškozující chování usilovně pracuje na seberozvoji, dochází na terapie, pozvolna se stabilizuje a neztrácí optimismus ani naději na poklidný, spokojený život se svými čtyřmi dětmi. „Myslím, že důležité je udělat z toho ošklivého, co jsem zažila, něco pozitivního, dát tomu smysl. Udělat z toho dar.“
Objev podobné jako Pavučina minulosti - Zuzana S. - e-kniha
Kniha Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí (978-80-7496-274-5)
Kniha - autor Libuše Bezděková; Markéta Kubecová; Zuzana Kupcová; Hana Váňová, 142 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí poslouží jako užitečná příručka k podpoře vzdělávacích oblastí Dítě a jeho psychika – poznávací schopnosti a funkce a Dítě a společnost nejen v mateřských školách. Vedle potřebného metodického zázemí nabízí spoustu originálních námětů a zábavných aktivit podněcujících zejména dětskou výtvarnou kreativitu a fantazii. Aktivity jsou ověřeny praxí a garantovány editorským kolektivem z řad odborníků na předškolní výchovu a vzdělávání. I přes větší zaměření k vybraným vzdělávacím oblastem neztrácejí činnosti svůj integrovaný charakter a přispívají k celostnímu rozvoji dítěte.
Objev podobné jako Kniha Rozvíjíme výtvarné dovednosti a fantazii dětí (978-80-7496-274-5)
Padlí andělé - Věra Fojtová - e-kniha
eBook: V noci, při cestě domů, novinář Ben Satler u přehrady málem přejel dívku. Vyděšenou, uplakanou, špinavou, v potrhaných šatech… Na první pohled bylo patrné, že sotva osmnáctiletá maturantka Monika nemá za sebou právě příjemný zážitek. Co se vlastně stalo? Odkud se na silnici vzala? Ben se jí ujme, odveze ji ke své přítelkyni psycholožce, a je tak vtažen do jejího příběhu. Události nabírají na obrátkách, když Monika zjistí, že její kamarádka Renata beze stopy zmizela…
Objev podobné jako Padlí andělé - Věra Fojtová - e-kniha
Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností (978-80-271-1725-3)
Elektronická kniha - autor David Říha, 216 stran, česky Tato kniha nabízí teoreticko-praktický manuál pro práci v oblastech styku se zákazníkem, obchodu a marketingu – od vyhledávání a navazování kontaktů se zákazníky, přes komunikaci, budování a udržování vztahů, až po specifika obchodu v kontextu interkulturních rozdílů. Prostor je věnován i psychologii pro obchodníky a aplikované obchodní matematice a statistice, jejichž znalost obchodníkům pomůže v jejich každodenní práci. Praktické části jednotlivých kapitol jsou rozšířeny o inspirativní případové studie. Kniha je jedinečná svým komplexním pohledem na problematiku obchodu a obchodního jednání. Je určena jak začínajícím obchodníkům, kteří se s touto oblastí teprve seznamují, tak zkušeným obchodníkům, kteří si chtějí rozšířit své know-how o další, ucelené informace.
Objev podobné jako Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností (978-80-271-1725-3)
Pražské hudební světy - Zuzana Jurková - e-kniha
eBook: Pražské hudební světy jsou první knihou, která se věnuje hudbě v Praze z jiné než hudebně historické perspektivy: k hudebním událostem dnešní Prahy přistupuje z pozice etnomuzikologie, někdy nazývané také hudební antropologie. Dostáváme se tak kupříkladu na festival Refufest, na punkový koncert do klubu Modrá vopice a na představení Dvořákovy Rusalky do Národního divadla nebo doprovázíme oddané Haré Kršny při jejich průvodu centrem Prahy; nejen proto, abychom je viděli a "slyšeli" jejich muziku, ale zejména proto, abychom se dozvěděli, kdo a proč ji provozuje a poslouchá. Kniha je bohatě ilustrována fotografiemi, které čtenáři pomáhají stát se jedním z účastníků popisovaných událostí.
Objev podobné jako Pražské hudební světy - Zuzana Jurková - e-kniha
Mourek z Brna - Zuzana Kolarikova - e-kniha
eBook: Mourek z Brna je bohatě ilustrovaná kniha, pojednávající o druhém největším českém městě. Mourek seznamuje malé i velké návštěvníky s brněnskými dominantami a jeho nezaměnitelnou atmosférou. Kniha obsahuje šestadvacet ilustrací a je doprovázena tematickými povídkami a básničkami. Vhodné pro děti i jejich rodiče.
Objev podobné jako Mourek z Brna - Zuzana Kolarikova - e-kniha
Chameleon v lentilkách - Zuzana Hubeňáková - e-kniha
eBook: Filozofické zamyšlení, šokující odhalení nebo návod, jak se zbavit nadbytečných kil či mšic – nic z toho v této knize nejspíš nenajdete. Co byste v ní ovšem najít mohli, je pobavení a pár zajímavých střípků z práce a života redaktorky. V neposlední řadě v ní naleznete strany 24, 48 a 52. Kdo je nenašel, nechť prosím knihu reklamuje. Kromě těchto dechberoucích výhod je tento svazek natolik sympatického formátu, že když se dá do neprůhledného obalu, můžete tvrdit, že jsou to citáty Dostojevského. Nebo s ním utlučete komára. Pokud jste občas v životě ztracení jak chameleon v lentilkách, pak jste ideálními čtenáři této knihy. Ztracení budete sice pořád, ale třeba vám to na chviličku bude trochu jedno.
Objev podobné jako Chameleon v lentilkách - Zuzana Hubeňáková - e-kniha
What’s wrong? - Věra Klontza-Jaklová - e-kniha
eBook: Jedním z nejprobádanějších a nejčastěji citovaných problémů egejské doby bronzové je otázka absolutní datace výbuchu santorinské sopky, potažmo celé pozdní doby bronzové ve velmi širokém regionu od Egypta přes Přední východ po střední Evropu. Názory a výsledky přírodních věd a tradiční archeologie se neshodují a jejich argumentace umísťují událost od poloviny 17. století až po konec 16. století před Kr., výjimečně i později. Práce analyzuje jednotlivé argumenty i metodologické přístupy a snaží se odpovědět na otázku neshody jednotlivých přístupů. Tzv. mínojská erupce (nebo santorinská katastrofa) ovlivnila nejenom životy lidí ve velmi širokém regionu, ale také globální klima. Jedná se tedy o klíčovou událost pozdní doby bronzové. Její přesné datování umožní synchronizaci regionálních chronologických systémů mediteránních a evropských regionů a tvorbu přesného časového rámce, který je nutností pro další řešení kauzálních otázek historie doby bronzové.
Objev podobné jako What’s wrong? - Věra Klontza-Jaklová - e-kniha
Vera mundi lumina - Jana Maroszová - e-kniha
eBook: Německá barokní kázání vzniklá v českých zemích představují dosud jednu z méně probádaných oblastí filologie i dějin teologie. Tato edice bohemikálních tisků, dominikánských duchovních promluv z let 1715–1761, přibližuje téma prostřednictvím několika konkrétních ukázek. Kniha obsahuje komentovaná vydání čtyř německých a čtyř českých textů svátečních a příležitostných kázání z fondu historické knihovny řádu bratří kazatelů v konventu sv. Jiljí v Praze. Německé promluvy jsou opatřeny zrcadlovými překlady a edici doplňuje rozsáhlá úvodní studie. Kniha je určena jak odborníkům, tak laickým zájemcům o barokní homiletiku.
Objev podobné jako Vera mundi lumina - Jana Maroszová - e-kniha
Socializace do školního jazyka - Zuzana Šalamounová - e-kniha
eBook: Na první pohled by se mohlo zdát, že ve škole se hovoří stejně jako všude jinde. Školní jazyk je však natolik specifický, že se o něm mnohdy uvažuje jako o cizím jazyce svého druhu. Od chvíle, kdy děti vstupují do školy a stávají se žáky, se proto spolu s učením konkrétních poznatků učí také to, jakým způsobem o nich hovořit. Tento proces, označovaný jako socializace do školního jazyka, přibližuje předložená monografie. Prostřednictvím empirického výzkumu ukotveného ve vyučovacích hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol nejprve popisuje, jak se žáci seznamují se školními pojmy a poté jakým způsobem pronikají do používání jazyka při práci s učebními postupy. Kniha tak ilustruje, jak se žáci stávají součástí specifického jazykového společenství, které je škole vlastní.
Objev podobné jako Socializace do školního jazyka - Zuzana Šalamounová - e-kniha
České tváře Johna Donna - Zuzana Šťastná - e-kniha
eBook: Kniha českému čtenáři poprvé podrobně představuje osobnost a autorský styl Johna Donna, vedle Shakespeara nejvýznamnějšího anglického lyrika přelomu 16. a 17. století, jehož dílo bylo navíc ve 20. století pozoruhodně vlivné i mimo kontext jeho domovské anglické literatury. Mapuje příčiny Donnovy přitažlivosti pro moderní básníky a kritiky včetně těch českých a zkoumá typické způsoby jeho metaforického myšlení a schopnost jeho poezie kombinovat dramatickou bezprostřednost a citovost s důmyslnou intelektuální hrou. Podrobné srovnávací analýzy českých překladů Donnovy světské a duchovní lyriky se zamýšlejí nad základními problémy převodu Donnova stylu do češtiny, charakterizují rozdílné přístupy šesti českých překladatelů k Donnovým textům a zejména přinášejí zhodnocení překladatelské koncepce dvou nejvýznamnějších z nich, Hany Žantovské a Zdeňka Hrona.
Objev podobné jako České tváře Johna Donna - Zuzana Šťastná - e-kniha
Mozaiky překladu. Translation Mosaics - Zuzana Jettmarová - e-kniha
eBook: Autorka reaguje na soudobou snahu po metodologické inovaci translatologie jako integrované disciplíny. Analyzuje témata, která se v translatologii prosazují od r. 1990, a konfrontuje teoreticky i metodologicky českou tradici s hlavním proudem západní translatologie. Nadčasovost české teorie překladu Levého dokumentuje jak na základě empirického výzkumu, tak v současných teoreticko-metodologických konfrontacích doprovázených snahou po zpřístupnění a integraci Levého.
Objev podobné jako Mozaiky překladu. Translation Mosaics - Zuzana Jettmarová - e-kniha
Základy náhodných procesů II - Zuzana Prášková - e-kniha
eBook: Učební text pro posluchače Matematicko-fyzikální fakulty UK. Navazuje na publikaci Z. Práškové a P. Lachouta Základy náhodných procesů I. Obsah: stacionarita, procesy s konečnými druhými momenty, spektrální rozklad autokovarianční funkce, stochastický integrál, spektrální rozklad náhodného procesu, lineární modely časových řad, vybrané limitní věty pro stacionární posloupnosti, predikce, filtrace signálu a šumu, odhady průměru a autokorelační funkce, odhady parametrů v modelech ARMA, periodogram a odhady spektrální hustoty.
Objev podobné jako Základy náhodných procesů II - Zuzana Prášková - e-kniha
Štěstí přijde později? - Zuzana Muchová-Daxnerová - e-kniha
eBook: Evžen se vrací po letech domů, aby se svou přítelkyní převzal dům po rodičích, kteří už na něj nestačí. Návrat v něm probudí vzpomínky na dětství, na svou první lásku, a netuší, jak se minulost propojí s budoucností. Musí projít několika citovými zvraty i omyly, někdy se zachová čestně i chlapsky, jindy zvítězí jeho horší já. Po šokující události nastává mezidobí vzteku i útlumu, naděje i rezignace, kdy čas utíká strašně pomalu, kdy si neustále prochází vzpomínkami i výčitkami, kdy už nevěří, a zároveň doufá… že snad štěstí přijde později. Přijde?
Objev podobné jako Štěstí přijde později? - Zuzana Muchová-Daxnerová - e-kniha
Zpíváš, jako bys plakala - Zuzana Kultánová - e-kniha
eBook: Kolik osob může člověk milovat, ptá se hrdinka Andrea, která uvízla mezi dvěma muži. Zuzana Kultánová, autorka oceňovaného historického románu Augustin Zimmermann, napsala tentokrát příběh o současné mladé ženě, která dospívala v 90. letech. Nejprve chudá studentka, pak žádoucí milenka, a nakonec pochybující manželka a matka touží po „obyčejném životě“, nedaří se jí však si ho vybudovat. Podceňuje se a má pocit, že si ho ani nezaslouží. Andrea vede průběžně dialog se svými blízkými, se světem zmítaným krizemi, i se sebou samou. Je kritická i sebekritická. S brutální upřímností se přiznává ke svým pokleskům i selháním a líčí ponižující život otce gastarbeitera a gamblera. Nebojí se také odhalit temnou stránku mateřství. Zuzana Kultánová(1986) vystudovala bohemistiku na Ostravské univerzitě, poté byla šéfredaktorkou časopisu Opičí revue. Za svou knižní prvotinu Augustin Zimmermann byla nominována na cenu Magnesia Litera pro objev roku a získala Cenu Jiřího Ortena 2017. Pracuje jako pedagožka a knižní redaktorka. Žije v Praze.
Objev podobné jako Zpíváš, jako bys plakala - Zuzana Kultánová - e-kniha
Podívejte se také
- KuliFerdo Jemná Grafomotorika: Pracovné listy na rozvoj školskej zrelosti pre deti v materskej škole (978-80-8140-375-0)
- aloe vera
- vera john
- Shure PGA58-QTR-E (S PGA58-QTR-E)
- Shure PGA48-XLR-E (S PGA48-XLR-E)
- Zábava pre deti 500 aktivít Kocúrik: Kniha nekonečných aktivít! (978-80-555-5543-0)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- medela specialneeds lahev pro deti s rozstep 150ml
- sérum s vitamínem e
- TRADAG Rám Zuzana 9 x 13A (5353_0913A)
- plysova zviratka deti
- E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglick (978-80-210-8818-4)
- Tropical Esklarin s Aloe Vera 2 l (5900469340189)
- SAPHO X-ROUND E polička na ručníky U typ, 650mm, chrom (XR418)
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Lapčíková Zuzana & Fečo Josef: Černobílá - CD (MAM321-2)
- Navarová Zuzana: Caribe (30th Anniversary Remaster) - CD (5054197190971)
- Navarová Zuzana: Smutkům na kabát - CD (311554-2)
- aloe vera gél