Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina...
Podívejte se také STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra - Petr Adamus
Tento metodický materiál je věnován poznatkům, radám a doporučením důležitým pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Vzhledem k obsáhlosti tématu není záměrem této publikace poskytnout vyčerpávající přehled speciálně-pedagogických metod a přístupů k žákům s autismem. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům takové postupy, které budou moci využít při své náročné každodenní práci. V úvodních kapitolách metodiky jsou popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná kapitola tohoto metodického materiálu.
Podívejte se také Povolání: asistent pedagoga (978-80-88290-97-1)
Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)
Elektronická kniha - autor Kateřina Thorová, 465 stran Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.
Podívejte se také Onemocnění způsobená poruchami kalciofosfátového metabolismu (978-80-7345-523-1)
Podívejte se také
- Jak stalagnát! (978-80-88104-68-1)
- Dyslexie (978-80-88290-62-9)
- Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)
- Zpátky do Afriky (978-80-87060-68-1)
- Tvorba vydělávajícího webu (978-80-89969-15-9)
- Tvorba WWW stránek pro úplné začátečníky (978-80-251-2160-3)
- Starobylý Egypt: deň po dni (978-80-88993-68-1)
- O Platonovi Díl druhý Dílo (978-80-86038-68-1)
- Denní režim ve školce (978-80-88290-25-4)
- Honitba: Tvorba a využití (978-80-7400-844-3)
- Raná péče: Příručka pro teorii a praxi (978-80-88290-65-0)
- Lidová tvorba: návody, recepty, tradice a zvyky, dárky a výrobky (978-80-7346-261-1)
- Stručná celozrnná bio kuchařka: svazek 18 (978-80-85936-68-1)
- Radostný příběh: Budoucí ozvěna dávných volání (978-80-86546-68-1)
- Od zápisu do lavice Pozornost (978-80-88290-58-2)
- Můj diář: A taky zápisník (978-80-88290-77-3)
- Autodesk Inventor: Tvorba digitálních prototypů (978-80-251-3728-4)
- Tvorba a řízení portfolia projektů (978-80-247-5275-4)
- Plánování a tvorba hodnoty firmy (978-80-247-2432-4)
- Tvorba strategie a strategické plánování (978-80-247-3985-4)
STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra - David Havelka
Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů. Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory - program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem). Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených cílových oblastech. Účastníky i rodiči je pozitivně přijímán. Kniha je rozdělena na tištěnou a elektronickou část. V tištěné části jsou popsána teoretická východiska, výzkum a zejména konkrétní podoba programu STEPS. Elektronická část pak obsahuje materiály pro praktickou aplikaci programu. Komplet tak představuje jedinečný nástroj pro odborníky pracující s dětmi (zejména psychology, psychiatry, speciální pedagogy), kteří vedou sourozenecké skupiny nebo o zavedení podobného programu uvažují. Inspiraci v něm však mohou najít i rodiče.
Objev podobné jako STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra - David Havelka
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina žáků s PAS potřebuje upravit vzdělávací proces po stránce organizační, sociální, komunikační i výukové co nejvíce konkrétně, přičemž Doporučení ŠPZ, vypracované poradenskými pracovníky, je obecnější, a teprve každodenní práce s žákem a jeho poznání umožní jednotlivá doporučení konkretizovat a v případě potřeby pružně upravovat. Kvalitní a funkční IVP je nutný pro žáky s PAS ve všech typech a stupních škol a zařízení, počínaje již předškolní intervencí. Publikace umožní pedagogickým pracovníkům zpracovávat IVP pro žáky s PAS dle platných vzorů. Autorky interpretují jednotlivé položky vzoru IVP tak, aby se v nich pedagogičtí pracovníci orientovali, uměli naplnit jejich obsah a s vytvořeným IVP aktivně pracovali. Součástí publikace jsou ukázky IVP pro jednotlivé typy školských zařízení (MŠ, ZŠ, SŠ). Kniha je určena pro všechny pedagogické pracovníky, kteří spolupracují na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (pracovníky speciálně-pedagogických center a školských poradenských zařízení, učitele, asistenty pedagoga, ředitele škol), ale i rodiče těchto dětí.
Objev podobné jako Tvorba individuálních vzdělávacích plánů - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Komunikační mosty v podpoře rozvoje osob s poruchami autistického spektra a jiných skupin jedinců s postižením - Shehan Karunatilaka - e-kniha
eBook: Publikace má několik tematických linií, které na sebe navazují ve vztahu k řešenému výzkumnému projektu: Projekt je spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Porgramu Éta. Text se zaměřuje na oblast komunikace osob s poruchami autistického spektra (či jiných skupin jedinců s postižením). Speciálněpedagogický pohled je doplněn o informačně komunikační stránku ve vztahu k vývoji inteligentní databáze obrázků pro podporu komunikace cílové skupiny. Mezioborová spolupráíce naplňuje současný trend a jako taková je nedílnou součástí efektivního výzkumu.
Objev podobné jako Komunikační mosty v podpoře rozvoje osob s poruchami autistického spektra a jiných skupin jedinců s postižením - Shehan Karunatilaka - e-kniha
Poruchy autistického spektra: Rozšířené a přepracované vydání (978-80-262-0768-9)
Kniha – autor Kateřina Thorová, česky, pevná bez přebalu lesklá Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.
Objev podobné jako Poruchy autistického spektra: Rozšířené a přepracované vydání (978-80-262-0768-9)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Kniha - autor David Havelka, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů. Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory – program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem). Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených...
Objev podobné jako STEPS: Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistic (978-80-88290-49-0)
Poruchy autistického spektra - Kateřina Thorová - e-kniha
eBook: Publikace zkušené psycholožky přináší komplexní pohled na jedno z nejtěžších dětských vývojových onemocnění - poruchy autistického spektra, mezi něž patří především dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom a deziintegrační porucha. Kniha výrazně rozšiřuje informace některých kapitol z úspěšné mezioborové publikace Dětský autismus (Portál, 2004) a zároveň přidává mnohé nové tematické okruhy, které jsou v dané problematice považovány za stěžejní. Mezi ně patří například raná diagnostika v praxi, diferenciální diagnostika z pohledu psychologa, vzdělávání a terapie, rodinná problematika, prognóza, specifika vývoje poruchy, školní a sociální problematika. Výklad je doplněn množstvím kazuistik, ukázek dětských kreseb a fotografií z autorčina bohatého archivu.
Objev podobné jako Poruchy autistického spektra - Kateřina Thorová - e-kniha
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 1. díl (978-80-88368-56-4)
Kniha - autor Martin Staněk; Martina Kneslová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sešit na reedukaci a předcházení specifických poruch učení pro žáky předškolního a mladšího školního věku. Sešit je tématicky rozdělený na sluchovou, zrakovou percepci a diferenciaci, rozvoj slovní zásoby a základní matematické představy. Sešit je vhodný pro procvičování grafomotoriky, na rozvoj oslabencýh funkcí i jako pomocník pro budoucí prvňáky.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 1. díl (978-80-88368-56-4)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 2. díl (978-80-88368-57-1)
Kniha - autor Martin Staněk; Martina Kneslová; Katarína Tomanová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit je vhodný pro reedukaci specifických poruch učení pro žáky prvníhos tupně základní školy. Obsah sešitu je rozdělený podle funkcní, které jsou u jedince oslabené - zrakové, sluchové vnímání, matematické představy, čtení s porozuměním a práce se slovy. Pracovní sešit je vhodný pro domácí reedukaci i reedukaci se speciálním pedagogem.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 2. díl (978-80-88368-57-1)
Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
SPU - Sešit pro žáky s SPU 3. díl (978-80-88368-58-8)
Kniha - autor Katarína Tomanová; Veronika Štroblová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Třetí díl pracovního sešitu pro žáky se specifickými poruchami učení je určený především pro žáky druhého stupně. Sešit obsahuje práci s textem, žák v něm trénuje slovní zásobu, rozvijí sluchovou a zrakovou percepci.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 3. díl (978-80-88368-58-8)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD: od 10 let (978-80-262-1957-6)
Kniha - autor Joanne Steer; Kate Horstmann, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Děti a dospívající se ve škole mnohdy ocitají pod velkým tlakem, s nímž jde ruku v ruce obava z různých testů, písemek a zkoušení. Tato kniha nabízí mnoho podpůrných materiálů pro práci s žáky od 10 let výše a nabízí učitelům, rodičům a například také terapeutům osvědčené tipy. Kniha vychází z kognitivně-behaviorální terapie a nabízí řadu strategií, které mohou vést k tomu, že se děti budou cítit lépe a zkoušení a testy pro ně nebudou něčím, z čeho by měly mít hrůzu. Najdeme v ní relaxační cvičení, mindfulness, tipy, jak se děti mohou naučit vnímat své pocity a zacházet s nimi. Kniha se týká i budování pozitivního sebeobrazu u dětí. Příručku lze využít pro práci ve třídě i pro individuální práci s dětmi.
Objev podobné jako Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD: od 10 let (978-80-262-1957-6)
Spektrum poruch příjmu potravy (978-80-247-2425-6)
Elektronická kniha - autor Hana Papežová, 432 stran Kniha je výsledkem dlouhodobé klinické a výzkumné práce editorky, vynikající české odbornice na poruchy příjmu potravy, a spolupracujících odborníků, především lékařů a psychologů. Cílem je seznámit odborníky s komplexní problematikou poruch potravy, s klinicky ověřenými postupy, se standardy léčby a s dalšími možnostmi a úskalími v každodenní praxi. Zaměřuje se na nově zaváděné terapeutické přístupy a technologie v léčbě i prevenci, klade důraz na využití nových technologií ke zmírnění společenského tlaku na štíhlost a na vytvoření podpůrných programů pro pacienty i pro jejich rodinné příslušníky. Jednotlivé kapitoly mapují vztah poruch příjmu potravy k příslušnému oboru (gynekologii, stomatologii, neurologii...). Publikace je určena odborné veřejnosti, psychiatrům, psychologům, obezitologům, pediatrům, gynekologům, praktickým lékařům, stomatologům, ale také pedagogům, sociologům a studentům těchto oborů a v...
Objev podobné jako Spektrum poruch příjmu potravy (978-80-247-2425-6)
Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Kniha - autor Renáta Vrbová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 1. díl - Martin Staněk, Kneslová Martina
Sešit na reedukaci a předcházení specifických poruch učení pro žáky předškolního a mladšího školního věku. Sešit je tématicky rozdělený na sluchovou, zrakovou percepci a diferenciaci, rozvoj slovní zásoby a základní matematické představy. Sešit je vhodný pro procvičování grafomotoriky, na rozvoj oslabencýh funkcí i jako pomocník pro budoucí prvňáky.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 1. díl - Martin Staněk, Kneslová Martina
Povolání: asistent pedagoga (978-80-88290-97-1)
Elektronická kniha , 76 stran, česky Asistent pedagoga je již mnoho let součástí přímé podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. U dětí a žáků s poruchami autistického spektra plní zásadní roli průvodce a podporovatele úskalími vzdělávání, ale často také kamaráda a pomocníka, který s nimi řeší nejen školní problémy. Kniha popisuje práci asistenta pedagoga tak, aby se stala pro čtenáře co nejreálnější, ale aby také vystihovala potřeby uvedených dětí a žáků. Cílem publikace není vytvořit metodickou příručku, ale umožnit čtenářům nahlédnout do obsahu práce asistenta pedagoga z různých úhlů pohledu a popsat jeho práci také s ohledem na věk dětí či typ školy, kterou navštěvují. Do textu jsou zařazeny výpovědi asistentek pedagoga, jejich postřehy a zkušenosti, které během své praxe nasbíraly, a také kazuistiky, jež autorky měly možnost řešit během své bohaté praxe při práci s dětmi s PAS. Publikace je určena zejména asistentům pedagoga....
Objev podobné jako Povolání: asistent pedagoga (978-80-88290-97-1)
Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD - Joanne Steer, Kate Horstmann
Děti a dospívající se ve škole mnohdy ocitají pod velkým tlakem, s nímž jde ruku v ruce obava z různých testů, písemek a zkoušení. Tato kniha nabízí mnoho podpůrných materiálů pro práci s žáky od 10 let výše a nabízí učitelům, rodičům a například také terapeutům osvědčené tipy. Kniha vychází z kognitivně-behaviorální terapie a nabízí řadu strategií, které mohou vést k tomu, že se děti budou cítit lépe a zkoušení a testy pro ně nebudou něčím, z čeho by měly mít hrůzu. Najdeme v ní relaxační cvičení, mindfulness, tipy, jak se děti mohou naučit vnímat své pocity a zacházet s nimi. Kniha se týká i budování pozitivního sebeobrazu u dětí. Příručku lze využít pro práci ve třídě i pro individuální práci s dětmi.
Objev podobné jako Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD - Joanne Steer, Kate Horstmann
KuliFerdo Angličtina: Pracovný zošiť pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ s poruchami učenia a pozornosti (978-80-8140-414-6)
Kniha - autor Libuša Bednáriková; Petra Križanová; Jana Kišová, 64 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovný zošit Kuliferdo – angličtina je určený pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, predovšetkým s poruchami učenia a pozornosti. Vďaka pracovnému zošitu si môžu žiaci precvičovať učivo 3. a 4. ročníka ZŠ tempom a spôsobom, ktoré sú pre nich primerané. Obsah je koncipovaný v súlade s inovovaným Štátnym vzdelávacím programom pre 1. stupeň ZŠ.
Objev podobné jako KuliFerdo Angličtina: Pracovný zošiť pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ s poruchami učenia a pozornosti (978-80-8140-414-6)
Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD (Defekt) - Joanne Steer, Kate Horstmann
Děti a dospívající se ve škole mnohdy ocitají pod velkým tlakem, s nímž jde ruku v ruce obava z různých testů, písemek a zkoušení. Tato kniha nabízí mnoho podpůrných materiálů pro práci s žáky od 10 let výše a nabízí učitelům, rodičům a například také terapeutům osvědčené tipy. Kniha vychází z kognitivně-behaviorální terapie a nabízí řadu strategií, které mohou vést k tomu, že se děti budou cítit lépe a zkoušení a testy pro ně nebudou něčím, z čeho by měly mít hrůzu. Najdeme v ní relaxační cvičení, mindfulness, tipy, jak se děti mohou naučit vnímat své pocity a zacházet s nimi. Kniha se týká i budování pozitivního sebeobrazu u dětí. Příručku lze využít pro práci ve třídě i pro individuální práci s dětmi. Joanne Steer je klinická psycholožka s více než dvacetiletou praxí.Kate Horstmann je ergoterapeutka s více než dvacetiletou praxí v práci s dětmi s různými handicapy, mezi něž patří i ADHD.
Objev podobné jako Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD (Defekt) - Joanne Steer, Kate Horstmann
Úzkostné poruchy (978-80-8063-400-1)
Kniha - autor Lívia Vavrušová, 214 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Úzkosť je prirodzená emócia, ktorá varuje a umožňuje únik pred rizikom a nebezpečenstvom. To znamená, že z fylogenetického hľadiska je výhodná. Pri nadmernej, nekontrolovanej úzkosti už hovoríme o úzkostnej poruche, ktorá sa od bežných obáv líši hyperaktivitou dráhy úzkosti/strachu. Vplyvom genetických faktorov i faktorov vonkajšieho prostredia sa môžu narušiť základné psychické procesy, ktoré sa prejavia ako nesprávne vyhodnotenie hrozby, posilnené podmieňovanie strachu a odolnosť proti vyhasínaniu, ktoré vedú k úzkostným klinickým prejavom...
Objev podobné jako Úzkostné poruchy (978-80-8063-400-1)
Panická porucha (978-80-247-5218-1)
Elektronická kniha - Seznamte se s jednou z nejčastějších psychických poruch! - autor Klára Látalová, 320 stran Seznamte se s jednou z nejčastějších psychických poruch! Potkává lidi nezávisle na jejich inteligenci, vzdělání či síle osobnosti. Strach a úzkost jsou v životě každého člověka normální a důležité emoce, ale problémy nastávají, když se objevují příliš často, trvají příliš dlouho a jejich intenzita je nepřiměřená dané situaci. Panická porucha je velmi stresující a výrazně omezuje kvalitu života. Každý lékař se opakovaně setkává s pacienty, kteří trpí náhlými záchvaty bušení srdce, dušností, závratěmi bez zjistitelné příčiny nebo mají strach ze situací, kterých se lidé běžně nebojí. Podstupují pak kolotoče vyšetření, jež často vedou k mylné diagnóze a neúspěšné léčbě na somatických odděleních. Přitom diagnostika a léčba těchto potíží jsou především doménou psychiatrie. Publikace je určena zejména klinickým pracovníkům, psychiatrům a psychologům, kteří...
Objev podobné jako Panická porucha (978-80-247-5218-1)
Panická porucha (978-80-247-5218-1)
Kniha - autor Dana Kamarádová; Klára Látalová; Ján Praško, 320 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Seznamte se s jednou z nejčastějších psychických poruch! Potkává lidi nezávisle na jejich inteligenci, vzdělání či síle osobnosti. Strach a úzkost jsou v životě každého člověka normální a důležité emoce, ale problémy nastávají, když se objevují příliš často, trvají příliš dlouho a jejich intenzita je nepřiměřená situaci, v níž se objevují. Panická porucha je velmi stresující a výrazně omezuje kvalitu života. Každý lékař se opakovaně setkává s pacienty, kteří trpí náhlými záchvaty bušení srdce, dušností, závratěmi bez zjistitelné příčiny nebo kteří mají strach ze situací, kterých se lidé běžně nebojí. Podstupují pak kolotoče vyšetření, jež často vedou k mylné diagnóze a neúspěšné léčbě na somatických odděleních. Přitom diagnostika a léčba těchto potíží jsou především doménou psychiatrie. Publikace je určena zejména klinickým pracovníkům, psychiatrům a...
Objev podobné jako Panická porucha (978-80-247-5218-1)
Dyslexie (978-80-88290-62-9)
Elektronická kniha Hlavním cílem knihy je pomoci čtenáři uvědomovat si obtíže spojené s dyslexií, jejich možný negativní vliv na osvojování anglického jazyka (resp. cizího jazyka obecně) a především nabídnout postupy, strategie a techniky výuky, které tyto negativní vlivy eliminují. Publikace je ojedinělá v tom, že na ní spolupracovaly odbornice na výuku anglického jazyka a speciální pedagožka. Tento multioborový tým se snažil vzájemně propojit znalosti a pohled speciální pedagogiky a didaktiky angličtiny. Pedagogové tak v knize najdou nejen vysvětlení, co to dyslexie je a jakým způsobem ovlivňuje učení se cizímu jazyku, ale i konkrétní náměty pro stavbu běžné hodiny, v tomto případě angličtiny. Plány hodiny jsou umístěny na jedné straně knihy a na protější straně jsou komentáře, jak je možné danou aktivitu upravit pro žáky s dyslexií. Učitelé zde najdou i konkrétní materiály, které je možné ve výuce použít. Kniha je určena zejména pro...
Objev podobné jako Dyslexie (978-80-88290-62-9)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 2. díl - Martin Staněk, Kneslová Martina, Tomanová Katarina
Pracovní sešit je vhodný pro reedukaci specifických poruch učení pro žáky prvníhos tupně základní školy. Obsah sešitu je rozdělený podle funkcní, které jsou u jedince oslabené - zrakové, sluchové vnímání, matematické představy, čtení s porozuměním a práce se slovy. Pracovní sešit je vhodný pro domácí reedukaci i reedukaci se speciálním pedagogem.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 2. díl - Martin Staněk, Kneslová Martina, Tomanová Katarina
Jak stalagnát! (978-80-88104-68-1)
Kniha - autor Jiří Weinberger, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nonsensové legrácky? Ne, vidíme to jinak. Josef Hiršal napsal: atribut nonsens není nic definitivního, text se nonsensem stává, nebo jím i být přestává. Souhlasíme s ním a nevážíme si definic nonsensu výčtem (prášilovské zkazky, parodie, palindromy, hříčky, dětské verše, rozpočitadla, výtvory umělého jazyka, novotvary, permutace, fonetická lyrika, gramatické hry). Definice výčtem totiž nemíří k jádru pudla, nýbrž směrem skoro opačným; jádrem nonsensového pudla je totiž jistý typ prožitku na straně konzumenta (jímž bývá také autor). "Nonsense" v této knížce je nejen rozpustilý, ale i vážný až zachmuřený - tak jako náš včerejšek, dnešek a nejspíš i zítřek.
Objev podobné jako Jak stalagnát! (978-80-88104-68-1)
Tabulky ke čtení I. (978-80-86906-85-0)
Kniha – autor Vladimír Linc, 68 stran, česky, volné listy Tabulky ke čtení pro 1. ročník základní školy postihují a zpracovávají učivo vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura dané Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání – přílohou upravující vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Lze je využít i jako doplněk slabikářů používaných v běžných typech škol. Využití mohou nalézt i v předškolním vzdělávání či při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra apod. Celková koncepce pracovních listů je logická a má vhodné členění. Pracovní listy slouží rozvoji slovní zásoby a ke zdokonalování komunikačních schopností žáků, dále k procvičování učiva – tvoření slov, určování první hlásky ve slovech apod. V obsahu učitelé, případně rodiče naleznou návod, jak s pracovním listem pracovat, a k čemu slouží. Pracovní listy odpovídají po stránce metodické i didaktické požadavkům, které jsou na obdobné učební texty pro žáky základní školy kladeny. Jsou...
Objev podobné jako Tabulky ke čtení I. (978-80-86906-85-0)
Písmo ve výtvarné tvorbě (978-80-247-4794-1)
Elektronická kniha - autor Daniel Koráb, 128 stran Kniha mapuje vývoj latinky od dob starého Říma k pop-artu, až k „fiktivnímu“ písmu 22. stol. V každé ze 14 kapitol najdou zájemci 2 — 3 ilustrační náměty. Nechybí seznam základních pomůcek, názorný postup a fotografie.
Objev podobné jako Písmo ve výtvarné tvorbě (978-80-247-4794-1)
Grafomotorika a koordinace (978-80-88290-22-3)
Elektronická kniha - autor Věra Kleplová, 160 stran, česky Kniha Grafomotorika a koordinace řeší problém grafomotoriky z jiného úhlu, než je obvyklé. Autorky vycházejí z poznání, že při řešení i zdánlivě ohra¬ničeného problému je nutné aplikovat celostní přístup. Dítě je třeba vnímat jako celek, v němž se vše propojuje. Kniha poukazuje na souvislosti mezi koordinací a grafomotorikou a nabízí soubor cvičení, po jehož zvládnutí dojde ke zlepšení v oblasti grafomotoriky.
Objev podobné jako Grafomotorika a koordinace (978-80-88290-22-3)
Zpátky do Afriky (978-80-87060-68-1)
Kniha - autor Jiří Dvořák, 72 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Papoušek Jára z pražské zoo se rozhodl, že práskne do bot a malou klec vymění za Afriku. Dá dohromady partu kamarádů a vypráví se na dalekou cestu. Jestlipak tramvaj uveze slona? Umí fenek čurat jako pes? Kolik ryb unese pelikán v zobáku? Jak si může žirafa přivydělat na lodní lístek? Trpí kobra mořskou nemocí? To všechno je ukryto v této knížce do malé kapsy... Kniha s vloženou mapou.
Objev podobné jako Zpátky do Afriky (978-80-87060-68-1)
Spektrum poruch příjmu potravy - Hana Papežová - e-kniha
eBook: Kniha je výsledkem dlouhodobé klinické a výzkumné práce editorky, vynikající české odbornice na poruchy příjmu potravy, a spolupracujících odborníků, především lékařů a psychologů. Cílem je seznámit odborníky s komplexní problematikou poruch potravy, s klinicky ověřenými postupy, se standardy léčby a s dalšími možnostmi a úskalími v každodenní praxi. Zaměřuje se na nově zaváděné terapeutické přístupy a technologie v léčbě i prevenci, klade důraz na využití nových technologií ke zmírnění společenského tlaku na štíhlost a na vytvoření podpůrných programů pro pacienty i pro jejich rodinné příslušníky. Jednotlivé kapitoly mapují vztah poruch příjmu potravy k příslušnému oboru (gynekologii, stomatologii, neurologii...). Publikace je určena odborné veřejnosti, psychiatrům, psychologům, obezitologům, pediatrům, gynekologům, praktickým lékařům, stomatologům, ale také pedagogům, sociologům a studentům těchto oborů a v neposlední řadě i informovaným laikům z řad veřejnosti.
Objev podobné jako Spektrum poruch příjmu potravy - Hana Papežová - e-kniha
Denní režim ve školce (978-80-88290-25-4)
Kniha - česky Jak usnadnit konkrétnímu dítěti, nebo i celému kolektivu orientaci v průběhu dne? Jak co nejvíce podpořit samostatnost dětí? Jaké jsou na daný den plánované aktivity, kdy se jde ven a kdy na oběd? Nyní Vám mohou při práci s dětmi pomoci tyto schematické karty. Jednotlivé motivy jsou zaměřeny na pobyt dětí v mateřské škole a vše, co s ním souvisí. Karty je možné umístit na nástěnku, nebo nalepit na komunikační lištu. Jsou vhodné pro všechny děti i děti se SVP, pro které je přínosná větší vizuální podpora připravená podle principů strukturovaného učení. V sadě najdete tyto karty s piktogramy: Pozdrav, sezení v kruhu, tancování, cvičení, běhání, malování, kreslení, hudební nástroje, padák, svačina, umýt ruce, záchod, odpočívání na lehátku, odpočívání s knihou, procházka, převlékání v šatně, obouvání u botníku, oběd, kroužek, přídavek, čekání v šatně, hřiště, hraní, zahrada, pískoviště, stříhání, lepení, divadlo, besídka, TV – pohádka, vstávat,...
Objev podobné jako Denní režim ve školce (978-80-88290-25-4)
Děti vybíravé v jídle (978-80-88290-94-0)
Elektronická kniha - autor Laura J. Seiverling, 148 stran, česky Máte doma dítě vybíravé v jídle? Rádi byste rozšířili omezený jídelníček svého dítěte, ale nevíte, jak na to? Pak je tato kniha určena právě vám. Tato ucelená příručka je určena rodičům dětí vybíravých v jídle a postupy zde uvedené lze použít jak u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (jako např. s autismem, mentálním hendikepem), tak i u běžných dětí. Cílem je naučit děti jíst široký sortiment výživově hodnotných potravin. Kniha vychází z předpokladu, že pokud jsou děti motivované k tomu ochutnávat a sníst malé porce nových pokrmů a jsou k tomu vedeny opakovaně a s důsledností, naučí se daný pokrm přijímat, zahrnou ho do svého běžného jídelníčku a mnohdy si ho i oblíbí. Rady autorů, jak si poradit s vybíravostí v jídle u dětí jsou podloženy letitou praxí a doloženy případovými studiemi a odkazy na výzkumná data z této oblasti. Kniha...
Objev podobné jako Děti vybíravé v jídle (978-80-88290-94-0)
Jak na to? – Hygiena (978-80-88290-92-6)
Kniha - autor Hana Zobačová, 78 stran, česky, spirálová, kroužková Sebeobsluha, do které schopnost samostatně udržovat hygienu patří, je činnost, jíž se děti učí již od nejútlejšího věku. A většinou jsou to právě děti samy, které nás, dospělé, ponoukají k tomu, abychom jim dovolili se o sebe postarat bez pomoci a zcela samostatně. Málokterý rodič si ale uvědomí, co všechno sebeobsluha obnáší, jaké schopnosti jsou k ní třeba a že její zvládnutí nemusí být v žádném případě pro dítě takovou samozřejmostí, za jakou ji považujeme. Tato publikace má pomocí rodičům a především jejich dětem, aby se v nelehkém světě hygieny lépe zorientovali. Publikace Jak na to je názornou pomůckou, která může ke správnému nácviku a osvojení těchto dovedností pomoci. Obsahuje celkem 18 témat souvisejících s běžnou hygienou, jako je mytí rukou, sprchování, použití toalety, nebo stříhání vlasů či nehtů. Témata jsou zpracována v podobě jednotlivých karet. Z nich je možné různým...
Objev podobné jako Jak na to? – Hygiena (978-80-88290-92-6)
Poruchy metabolizmu vody a elektrolytů (978-80-247-3689-1)
Elektronická kniha - autor Otto Schück, 160 stran Deset let po vydání úspěšné publikace zpracovávající problematiku metabolizmu vody a elektrolytového hospodářství přichází autor - jeden z našich nejznámějších nefrologů - se zcela novou publikací na toto životně důležité medicínské téma. Publikace je zcela moderně pojata, pojednává o typických poruchách vodního, elektrolytového a acidobazického metabolizmu, které je nutno řešit v každodenní klinické praxi. Je uveden rozbor a řešení každého případu, diagnostické a léčebné možnosti a připojena je pak i nezbytná teorie, potřebná pro pochopení postupu. Knihu ocení internisti, lékaři ARO, nefrologové, intenzivisti a samozřejmě medici.
Objev podobné jako Poruchy metabolizmu vody a elektrolytů (978-80-247-3689-1)
Onemocnění způsobená poruchami kalciofosfátového metabolismu (978-80-7345-523-1)
Kniha - autor Petr Broulík, 271 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato monografie pojednává o závažných poruchách metabolismu kalcia, fosforu a magnesia, tedy o stavech, kdy lékař rozhoduje o životě nemocného. Samostatná kapitola je věnována i diferenciální diagnóze hyperkalcemie a hypokalcemie, tedy problematice onemocnění, u kterých dochází k druhotnému zvýšení hladiny parathormonu.Cílem monografie je podat přehled dosavadních znalostí o kalciofosfátovém matabolismu a kalciotropních hormonech a přispět podílem vlastních prací k řešení některých dílčích otázek.
Objev podobné jako Onemocnění způsobená poruchami kalciofosfátového metabolismu (978-80-7345-523-1)
Můj diář: A taky zápisník (978-80-88290-77-3)
Kniha - 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Netradiční motivační diář je určen pro děti na prvním stupni ZŠ. Slouží k zaznamenávání zážitků každého dne a týdne po dobu pěti měsíců. Cílem diáře, který je zároveň deníkem či zápisníkem, je vést dítě k většímu uvědomování si každodenních (pěkných) okamžiků, inspirovat ho k fyzické i tvůrčí aktivitě, k posilování sociálních vztahů a vazeb. Deník vychází z nejnovějších poznatků psychologie a vede děti (i dospělé) k větší všímavosti, tj. zaměření pozornosti na to, co se děje uvnitř i kolem nás. Všímáme-li si více svých myšlenek i pocitů, můžeme od nich získávat větší odstup, a tím posilovat svou odolnost i schopnost lépe zvládat zátěžové situace, při neúspěchu hledat jiné možnosti řešení apod. Všímáme-li si každodenních hezkých momentů, vytváříme si vlastní „mentální galerii“ pěkných vzpomínek, do které můžeme v horších dnech sáhnout. Aby dítě nebralo deník jako povinnost, kterou musí plnit, ale jako...
Objev podobné jako Můj diář: A taky zápisník (978-80-88290-77-3)
Dítě, které žilo ve zdi (978-80-88290-47-6)
Kniha - autor Sébastien Chebret; Agnés de Lestrade, 32 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Dojemný příběh o chlapci, který se před světem ukryje do zdi. Marně ho rodiče volají zpět, hluk i doteky dítě děsí. Ve zdi nachází klid a útočiště. Zdá se, že zde má vše, co potřebuje k životu. Rodiče se snaží mnoha způsoby ke svému synovi přiblížit. Podaří se jim to nakonec? Bohatě ilustrovaná, několikrát oceněná kniha nabízí citlivý pohled do světa dítěte s autismem a jeho rodiny. Je vhodná pro práci s dětmi s diagnózou poruchy autistického spektra, nebo pro vysvětlení odlišnosti těchto dětí jejich okolí
Objev podobné jako Dítě, které žilo ve zdi (978-80-88290-47-6)
Od zápisu do lavice Pozornost (978-80-88290-58-2)
Kniha - autor Ivana Vlková, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor pracovních listů pro optimální rozvoj schopností a dovedností předškoláka. Pro děti 5-7 let, ideální jako prevence specifických poruch učení. Další díl oblíbené edice volně navazuje na předchozí sešity a obsahuje 45 pracovních listů se cvičeními, která zábavnou formou rozvíjejí schopnost se sou¬středit a zaměřit svoji pozornost na vnímání určitého detailu. Tuto schopnost se děti v průběhu předškolního věku teprve učí soustavným tréninkem, a právě dnešní pře¬míra podnětů či akustického smogu vede k rozptýlené pozornosti. Tato publikace nabízí soubor úloh, které učí dítě zaměřit se na konkrétní detaily v určité posloup¬nosti a řádu. Úlohy jsou koncipovány tak, aby se zároveň zapojilo co nejvíce smyslů a rozvíjela se jemná motorika i grafomotorika. Autorka shrnuje své poznatky posbírané během 20leté praxe s dětmi v rámci per¬cepčně-motorického přípravného kurzu, který...
Objev podobné jako Od zápisu do lavice Pozornost (978-80-88290-58-2)
Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra - Petra Nytrová
Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra (NMOSD) patří mezi autoimunitní onemocnění centrálního nervového systému. Typicky se projevují zánětem zrakových nervů a míchy, méně často mozkového kmene. U většiny pacientů nacházíme v séru protilátky proti akvaporinu-4 (AQP4-IgG), které jsou pro toto onemocnění specifické a hrají zásadní roli v patogenezi choroby u více než asi 75 % pacientů. Mezi časté klíčové klinické charakteristiky patří optická neuritida, myelitida a syndrom area postrema. I přes výrazné zlepšení diagnostického procesu díky dostupnosti vyšetření protilátek proti AQP4 stále dochází k prodlení u stanovení diagnózy u AQP4-IgG séronegativních pacientů, pacientů s parciálními míšními syndromy, u pacientů vyššího věku apod. Mezi nejčastěji stanovené chybné diagnózy patří roztroušená skleróza, míšní tumory, ischemické léze zrakových nervů, neuroinfekce a další. Důležité je také odlišení AQP4-IgG pozitivních pacientů od pacientů s pozitivitou protilátek proti myelinovému oligodendrocytárnímu glykoproteinu. Tyto protilátky také definují novou skupinu demyelinizací CNS, tzv. „myelin oligodendrocyte glycoprotein antibody–associated disease“ – MOGAD. Tato kniha přináší přehled základních patogenetických mechanismů u NMOSD a MOGAD, osvětluje diferenciálnědiagnostické postupy, předkládá typické nálezy při zobrazení magnetickou rezonancí a optickou koherenční tomografií u optických neuritid. Dále pak shrnuje možnosti terapie relapsů a dlouhodobou chronickou léčbu nemocných s těmito autoimunitními onemocněními CNS.Kniha je zajímavá pro neurology, oftalmology a radiology.
Objev podobné jako Neuromyelitis optica a poruchy jejího širšího spektra - Petra Nytrová
Vulvovaginální dyskomfort a poruchy poševního prostředí (978-80-247-4554-1)
Elektronická kniha - autor Jiří Špaček, Vladimír Buchta, Petr Jílek, kolektiv a, 360 stran Praktická publikace postgraduálního charakteru se snaží o racionální zpřístupnění této problematiky, součástí monografie je i část věnující se mikrobiologické propedeutice a zvláště pak praktickému využití mikroskopie vádiferenciální diagnostice. Autoři se snaží poukázat i na nedořešené otázky, které se týkají chronických stavů. Formou přehledových kapitol, ale i prezentací vlastních výsledků se k této hraniční problematice vyjadřuje kromě gynekologů také mikrobiolog-mykolog, imunolog, dermatolog, urolog a psychiatr.Kniha je určena gynekologům, praktickým lékařům, dermatovenerologům, ale i dalším lékařům zeásouvisejících oborů, jako je mikrobiologie, imunologie, urologie a psychiatrie.
Objev podobné jako Vulvovaginální dyskomfort a poruchy poševního prostředí (978-80-247-4554-1)
Transsexualita a jiné poruchy pohlavní identity (978-80-247-1696-1)
Elektronická kniha - autor Hanka Fifková, Petr Weiss, Ivo Procházka, Peggy T. Cohen-Kettenis, Friedemann Pfäfflin, 216 stran Transsexualita v posledních letech vzbuzuje čím dál tím víc pozornost odborníků nejrůznějších oborů, laické veřejnosti i médií. Spolu se vzrůstajícím zájmem o tuto problematiku narůstá i nutnost lépe pochopit jedince s poruchou pohlavní identity. Jak se transsexualita projevuje? Jak je možné transsexualním jedincům pomoci? Co vše obnáší léčba? Na tyto a podobné otázky odpovídá ojedinělá monografie "Transsexualita a jiné poruchy pohlavní identity", která vznikla díky jedinečné spolupráci našich i zahraničních odborníků. Kniha dostala cenu prof. MUDr. Josefa Hynieho, kterou uděluje Sex. společnosti ČLSJEP. Kniha se stala nejlepší odbornou publikaci v oboru sexuologie v r. 2008.
Objev podobné jako Transsexualita a jiné poruchy pohlavní identity (978-80-247-1696-1)
Starobylý Egypt: deň po dni (978-80-88993-68-1)
Kniha - autor Christian Jacq, 256 stran, slovensky, pevná s přebalem lesklá
Objev podobné jako Starobylý Egypt: deň po dni (978-80-88993-68-1)
Podívejte se také
- Jazyk R a tvorba grafů (978-80-271-3137-2)
- Než mě škola zavolá Aktivity pro jarní měsíce (978-80-88290-89-6)
- Než mě škola zavolá Aktivity pro zimní měsíce (978-80-88290-90-2)
- Než mě škola zavolá Aktivity pro podzimní měsíce (978-80-88290-88-9)
- Tvorba obecně závazných vyhlášek: Praktický průvodce pro obce (978-80-7400-470-4)
- Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole: Pracovní listy s metodickými pokyny pro začleňování (978-80-88290-76-6)
- Ospravedlnění (978-80-86370-68-2)
- Siegfried (978-80-88098-68-3)
- Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami (978-80-210-9212-9)
- Od zápisu do lavice: Sluchové vnímání (978-80-88290-19-3)
- Tvorba rozhodování a analýza v politice (978-80-247-4179-6)
- Jen žádnou paniku: Jak zvítězit nad úzkostnými poruchami (978-80-264-4093-2)
- Zde žili (978-80-86739-68-7)
- Sesterská bouře (978-80-88272-68-7)
- Sebrané květy (978-80-87048-68-9)
- Ďáblův hřbet (978-80-88067-68-9)
- Tvorba www stránek v HTML a CSS (978-80-271-2241-7)
- Mazej ven!: Kniha pro malé objevitele (978-80-86803-68-5)
- Grafomotorika a koordinace: Ucelený program pro nácvik koordinace pohybu a grafomotoriky (978-80-88290-22-3)
- Mystika a erós (978-80-87529-68-3)
- O svůdnosti idejí (978-80-87197-68-4)