Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...
Podívejte se také MILAN 05951 KEL (8411574021216)
Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík
V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o tyto osoby. Publikace se nevyhýbá ani tak citlivé oblasti, jako je projevování emocí, partnerské vztahy a sexualita osob s mentálním postižením. Důraz klade i na roli rodinného prostředí. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů a všem, kdo se potřebují zorientovat v této složité problematice.
Podívejte se také milan rúfus laktibrada text
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení - Milan Valenta
S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou diagnostiku žáka, popisuje základní diagnostické metody a stupně podpory v návaznosti na diagnostiku žáka. Nosná kapitola katalogu je čtvrtou v pořadí a zaměřuje se na jednotlivá podpůrná opatření jako jsou IVP (individuální vzdělávací plán), metody výuky, úprava obsahu a výstupů vzdělávání, organizace výuky, předměty speciálněpedagogické péče, pedagogická intervence, uzpůsobení forem komunikace a personální podpora, hodnocení, pomůcky, prodloužení délky vzdělávání a podpůrná opatření jiného druhu. Texty jednotlivých podpůrných opatření mají obdobnou strukturaci, jež zahrnuje popis podpůrného opatření, jeho aplikaci ve stupních podpory, příklady dobré a špatné praxe, relevantní rozšiřující literaturu. Závěrem dovolte parafrázi okřídleného Komenského citátu: Díky katalogu získáte zevrubnou představu o potřebách žáků s mentálním postižením a oslabením kognitivního (školního) výkonu. Přeneseně se tedy s pomocí naší knihy stanete „učenými“ v oblasti relevantních skupin podpůrných opatření v jednotlivých stupních podpory vašich žáků. Samozřejmě, že povědomí o podpůrných opatřeních lze získat i jinak, ale katalog nabízí ucelený a komplexní přehled pro celou danou oblast.
Podívejte se také Puzzle Katalog semínek: Růže 1000 dílků (628136608107)
Podívejte se také
- Eurographics Puzzle Katalog semínek: Květiny 1000 dílků (628136608060)
- Milan Rastislav Štefánik - DVD (679)
- Milan Rastislav Štefánik - DVD (9676)
- Peroutka Milan: Abrakadabra - CD (8594030604922)
- MILAN 17 cm růžové (MIBWM10425P)
- MILAN antibakteriální 1 mm (176582925B )
- Hasič Milan 28cm, maňásek (8590121225809)
- MILAN Blue Glue Stick 21g (MI4415912SRT)
- MILAN dětské 13.4 cm fialové (MIBWM10426LV)
- Drobný Milan: Pop galerie (SU5777-2)
- Ahome Plecháček se jménem Milan (23209)
- Cesty české vědy: Katalog výstavy (978-80-7465-517-3)
- Blumfeldt Valenta, altán, 3 x 3 m, UV50+, vodoodpudivá, solární LED osvětlení, solární panel
- MILAN 12 x 10 v odvíječi (MI80215)
- MILAN 4,2 mm x 5 m (MI1302912)
- MILAN dětské 13.4 cm světle žluté (MIBWM10426VN)
- Milan Kňažko Hráč (80-7281-198-3)
- AVENLI Vířivka pro 4 osoby MILAN (17660EU V01)
- Milan Markovič Zblízka (978-80-974260-0-2)
- Bürger Milan, Roubal Vladimír: Sacred Works - CD (CQ0023-2)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)
Kniha - autor Monika Morávková, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)
Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Kniha - autor Renáta Vrbová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Mentální postižení (978-80-247-3829-1)
Elektronická kniha - autor Milan Valenta, 352 stran Publikace se věnuje oblasti specifik osobnosti žáků a klientů s mentálním postižením a diagnostice těchto oblastí. Vychází ze tří základních stratifikačních systémů, které se nově využívají v oblasti zdravotnictví (MKF — Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS — Škála stanovení míry podpory) a pilotážně ve (speciálním) školství a poradenství (KaSPC — Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o osoby se zdravotním postižením. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů. Detaily knihy: Autor: Milan Valenta Rok vydání: 2012 ISBN: 978-80-247-3829-1 Počet stran: 352
Objev podobné jako Mentální postižení (978-80-247-3829-1)
Mentální postižení (978-80-271-0378-2)
Elektronická kniha - autor Milan Valenta, 392 stran V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o...
Objev podobné jako Mentální postižení (978-80-271-0378-2)
Katalog podpůrných opatření Sluchové postižení - Jana Barvíková
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do jednotlivých stupňů podpůrných opatření. Míra sluchového postižení přitom nemůže být jediným kritériem pro zařazení žáka do konkrétního stupně PO, je pouze jakýmsi vodítkem. Důležité je posouzení samostatnosti a dosažených kompetencí – zejména v oblasti komunikace a osvojení jazykových kompetencí v jazyce českém. Ve třetím díle publikace je kladen důraz na důležitou úlohu pedagogů a jejich diagnostiky v procesu nastavování podpůrných opatření. Podrobněji popisuje proces podpory v prvním stupni PO, a teprve, když nastavená podpora selhává, přistupuje se k diagnostice speciálněpedagogické v SPC pro sluchově postižené. Nejdůležitější část publikace čtenáře seznamuje s jednotlivými podpůrnými opatřeními, jak je definuje vyhláška 27/20016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Podpůrná opatření jsou popisována ve vztahu ke sluchovému postižení a míra podpory je specifikována v jednotlivých stupních PO. Užitečné a inspirativní mohou být pro pedagogy ilustrativní příklady, kterých je v publikaci celá řada. Abychom mohli správně nastavit podporu žákovi se sluchovým postižením, musíme nejdříve správně rozklíčovat obtíže, které vzhledem ke svému postižení žák má. Učitel je tím, kdo má v rukou možnosti uzpůsobit vzdělávání podle jeho potřeb. Autoři věří, že tato publikace přinese odpovědi na jejich otázky a pomůže jim se lépe zorientovat v dokumentech školských poradenských zařízení, které k jednotlivým žákům se SP do školy přicházejí.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Sluchové postižení - Jana Barvíková
Katalog podpůrných opatření Zrakové postižení - Jana Janková
Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena podrobná charakteristika dopadů zrakového postižení do vzdělávání. Je uvedeno, že větší či menší problémy se zrakovým vnímáním se projevují ve všech vzdělávacích oblastech. Jsou popsána specifika komunikace se žáky se ZP. Dále je obsah věnován pedagogické diagnostice a charakteristice jednotlivých stupňů podpůrných opatření uplatňovaných u žáků se zrakovým postižením. Jádrem této části PO je kapitola, ve které jsou podrobně popsána podpůrná opatření uplatňovaná u žáků se zrakovým postižením. Podpůrná opatření jsou v textu řazena podle tiskopisu „Doporučení ke vzdělávání žáka se SVP“. Každé podpůrné opatření je nejprve specifikováno, následně je uvedeno, jak je možné podpůrné opatření aplikovat v jednotlivých stupních podpory, na co je nutné při uplatňování PO dát pozor. Každé PO je doplněno ilustrativním příkladem, který podle mínění autorů nejlépe přiblíží čtenáři popsanou problematiku. U každého podpůrného opatření je ještě uvedena literatura, kde je možné čerpat další podněty. Autorský kolektiv předkládané publikace tvoří speciální pedagogové SPC (původně učitelé), kteří při psaní vycházeli ze své dlouholeté praxe. Mají zkušenosti s podporou žáků se zrakovým postižením při vzdělávání, o které se chtěl se čtenáři Katalogu podělit. Věříme, že každý z nich bez ohledu, zda se jedná o kolegy ve školských poradenských zařízeních, školních poradenských pracovištích nebo učitele či asistenty pedagoga bez speciálně pedagogických znalostí si najde v této části katalogu něco, co podpoří naplnění speciálních vzdělávacích potřeba žáků se zrakovým postižením.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Zrakové postižení - Jana Janková
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení - Eva Čadová
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických oblastech. V první kapitole dílčí části Katalogu PO se čtenář může podrobněji seznámit jak s jednotlivými typy tělesného postižení, tak i s některými závažnějšími onemocněními, se kterými se ve školách pedagogové setkávají. Zabývá se i možnostmi léčby, která v případě závažných onemocnění zahrnuje i medikaci. Každé tělesné postižení a vážné onemocnění ovlivňuje a narušuje žáka jak po stránce fyzické, tak i psychické, postihuje jej v celé jeho osobnosti, a proto je velmi důležitý individuální přístup, který zohledňuje jeho schopnosti a potřeby. Ve druhé kapitole publikace jsou popsány jak psychologické zvláštnosti žáků s TP a žáků trpících závažným onemocněním, tak i jejich speciální vzdělávací potřeby. Specifikovány jsou zde i vnější podmínky, které mohou být při vzdělávání žáků s TP nezbytné. Třetí kapitola této dílčí části Katalogu PO je věnována pedagogické diagnostice žáka s tělesným postižením a závažným onemocněním, neboť ta je nedílnou součástí složitého výchovně-vzdělávacího procesu. Smyslem celého procesu diagnostikování v pedagogickém procesu je především určit výchovně-vzdělávací strategie ve vztahu k možnostem žáka, navrhnout pedagogická opatření a stanovit prognózu. Jádrem celé publikace je kapitola 4., kde jsou v textu podrobně popsána využívaná podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením a závažným onemocněním. Při jejich popisu a návrhu aplikace v jednotlivých stupních podpory vycházíme z aktuální školské legislativy a z vlastních zkušeností z práce se žáky. Popsány jsou i situace, při nichž by mohlo dojít k problémům, tedy na co je nutné dát pozor. Podpůrná opatření jsou řazena podle tiskopisu „Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami“, který je přílohou vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v platném znění. Autoři předložené publikace věří, že dílčí část Katalogu podpůrných opatření věnovaná žákům s tělesným postižením a závažným onemocněním přispěje k naplňování jejich speciálních vzdělávacích potřeb a s jeho pomocí se školám podaří naplnit zásady stanovené zejména § 16 školského zákona.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení - Eva Čadová
Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík - e-kniha
eBook: V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o tyto osoby. Publikace se nevyhýbá ani tak citlivé oblasti, jako je projevování emocí, partnerské vztahy a sexualita osob s mentálním postižením. Důraz klade i na roli rodinného prostředí. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů a všem, kdo se potřebují zorientovat v této složité problematice.
Objev podobné jako Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík - e-kniha
Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje oblasti specifik osobnosti žáků a klientů s mentálním postižením a diagnostice těchto oblastí. Vychází ze tří základních stratifikačních systémů, které se nově využívají v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a pilotážně ve (speciálním) školství a poradenství (KaSPC – Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o osoby se zdravotním postižením. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů.
Objev podobné jako Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík - e-kniha
Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením: se zaměřením na mentální postižení (978-80-210-7689-1)
Kniha - autor Jarmila Pipeková; Marie Vítková, 246 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na problematiku sociální inkluze osob se zdravotním postižením, a to zejména osob s mentálním postižením. Zvolené téma sociální inkluze a problematiky participace osob s postižením ve společnosti je provázaný se současným procesem školské inkluze, který by měl přerůst v tolik očekávanou sociální inkluzi osob se zdravotním postižením, a to jejich běžným zapojením do obvyklých činností dospělých osob, tedy možnosti pracovního uplatnění, nároku na samostatné bydlení s podporou, rozvíjení partnerských vztahů, založení rodiny a smysluplného využívání volného času. Jednotlivá témata jsou doplňována výzkumnými projekty a případovými studiemi.
Objev podobné jako Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením: se zaměřením na mentální postižení (978-80-210-7689-1)
Dramaterapie - Milan Valenta
Dramaterapie je již mnoho let etablovanou expresivní terapií, se kterou se setkáváme v mnoha oblastech práce s lidmi. Autoři v knize vysvětlují, co dramaterapie obnáší, představují její teoretická a praktická východiska, vysvětlují její historii a zabývají se její současnou podobou a seznamují čtenáře se základními dramaterapeutickými pojmy. Zabývají se také archetypální složkou dramaterapie a popisují její proces. V závěrečných dvou kapitolách pak představují techniky dramaterapie a nabízejí různé projekty využívající tuto terapeutickou metodu například s klienty s mentální retardací, ale také v oblastech jako jsou psychiatrické terapeutické komunity nebo školství. Kniha obsahuje řadu příkladů a vysoce faktografickému textu nechybí čtivost a poutavost. Páté vydání dnes již klasické učebnice je výrazně rozšířené oproti vydáním předešlým. Na jeho vzniku se podíleli absolventi doktorandského studia speciální pedagogiky – dramaterapie a dlouholetého dramaterapeutického výcviku s klinickou praxí. Ruku v ruce s rozšířeným obsahem jde také jeho aktualizace.Prof. Milan Valenta, vedoucí autorského kolektivu, je profesorem speciální pedagogiky UP v Olomouci a autor řady knihy, např. Přehledu speciální pedagogiky či Slovníku speciální pedagogiky.
Objev podobné jako Dramaterapie - Milan Valenta
Mentální postižení: 2., přepracované a aktualizované vydání (978-80-271-0378-2)
Kniha - autor Milan Valenta; Jan Michalík; Martin Lečbych, 392 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka...
Objev podobné jako Mentální postižení: 2., přepracované a aktualizované vydání (978-80-271-0378-2)
Motorika dětí s lehkým mentálním postižením (9788024650661)
Elektronická kniha - autor Pavel Zikl, 198 stran, česky Vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením, jejich inkluze či umisťování ve speciálních školách nebo otázky obsahu učiva jsou hojně diskutovaná témata. Tato publikace je zaměřena na motorické dovednosti, které jsou jedním ze základních předpokladů pro vzdělávání, samostatný život nebo zaměstnání. Stěžejní částí práce je prezentace výsledků několika výzkumů zaměřených na srovnání dětí s LMP s běžnou populací v jemné motorice, hrubé motorice a manuálních dovednostech. Pozornost je věnována i analýze kurikulárních dokumentů se zaměřením na motorické aktivity a v neposlední řadě doporučením pro praxi.
Objev podobné jako Motorika dětí s lehkým mentálním postižením (9788024650661)
Ženy s mentálním postižením v roli matek (9788024643427)
Elektronická kniha - autor Iva Strnadová, Zdeňka Adamčíková a Jana Bernoldová, 118 stran, česky Monografie seznamuje čtenáře s tím, jakým způsobem prožívají ženy s mentálním postižením mateřství, a s faktory, které toto prožívání ovlivňují. V první části knihy jsou prezentovány současné vědecké poznatky o prožívání těhotenství a porodu ženami s mentálním postižením i o jejich zkušenostech se zdravotní péčí. Autorky také analyzují současné pohledy na vytváření vlastní mateřské identity a představují úspěšné zahraniční programy a metody práce používané při podpoře žen s mentálním postižením v jejich mateřské roli. Zvláštní pozornost je věnována právním úpravám, které se dotýkají rodičovství osob s mentálním postižením. Druhá část monografie vychází z výzkumu, do něhož bylo zapojeno 19 žen s mentálním postižením a 504 odborníků z oblasti zdravotní péče a sociální práce v České republice. Pro hlubší vhled a dokreslení problematiky zprostředkovává monografie také...
Objev podobné jako Ženy s mentálním postižením v roli matek (9788024643427)
Přehled speciální pedagogiky - Milan Valenta
Praktická příručka provází čtenáře speciální pedagogikou, seznamuje s oborem jako takovým a provází jednotlivými dílčími obory. Čtenáři v ní naleznou základní přehled psychopedie, logopedie, surdopedie, tyfl opedie, somatopedie a etopedie. Dále se mohou seznámit s konceptem speciálně-pedagogické péče o osoby ohrožené sociálně patologickými jevy a se speciálně- - pedagogickou andragogikou a gerentogogikou. Nechybí přehled specifi ckých oborů, jako jsou alternativní a augmentativní komunikace, bazální stimulace a Feursteinova metoda instrumentálního obohacování. Kniha je určena studentům speciální pedagogiky a zájemcům o toto studium.
Objev podobné jako Přehled speciální pedagogiky - Milan Valenta
Rapsodia vulgaris - Milan Valenta - e-kniha
eBook: Třetí svazek výhradně erotické poezie autorů sdružených v Klubu poetických sprosťáků, tedy x-krát o jednom a tomtéž, leč stále odvážně a zajímavě. V tomto sborníku našli zastoupení tito autoři: Milan Valenta, Miroslav Demel, Rudolf B. Beran, Pavel Svoboda, HW Anonyma, Jana Chalupová Hlávková, Michal Růžička, Josef Valenta a Pavel Kašpar.
Objev podobné jako Rapsodia vulgaris - Milan Valenta - e-kniha
Ukradené pověsti - Milan Valenta - e-kniha
eBook: Pověsti, příběhy a morytáty z horní Hané. Kdo by neznal lišku Bystroušku! To, co pro její proslulost psanými příběhy u našinců udělal Těsnohlídek, to pro její světovost učinil Janáček operou. Oba tvůrci akční rádius mazané lišky situovali způsobem „malá domů“: první do brněnské destinace bíloveckého údolí, druhý do rodných Hukvald. Zkrátka, oba ji ukradli! Komu? Hané a Hanákům! Neboť tam v kopcích nad meandrující Moravou, v hájemství hradů Bouzova, Mírova i Úsova, v mohelnických lesích na samotě hájovny Střítež Bystrouška vyrůstala u revírníka Bartoše. Tam se to všechno odehrálo. Proto „ukradené“ pověsti. Podobně jako Janáček s Těsnohlídkem ukradli Bystroušku Hanákům, tak autor knihy se rozhodl vykrást Shakespeara, Mrštíky, Londona či Vančuru a na revanš přenést děje známých příběhů do hanácké krabatiny. Ilustroval Petr Válek.
Objev podobné jako Ukradené pověsti - Milan Valenta - e-kniha
Ukradené pověsti - Milan Valenta, Petr Válek
Pověsti, příběhy a morytáty z horní Hané. Kdo by neznal lišku Bystroušku! To, co pro její proslulost psanými příběhy u našinců udělal Těsnohlídek, to pro její světovost učinil Janáček operou. Oba tvůrci akční rádius mazané lišky situovali způsobem „malá domů“: první do brněnské destinace bíloveckého údolí, druhý do rodných Hukvald. Zkrátka, oba ji ukradli! Komu? Hané a Hanákům! Neboť tam v kopcích nad meandrující Moravou, v hájemství hradů Bouzova, Mírova i Úsova, v mohelnických lesích na samotě hájovny Střítež Bystrouška vyrůstala u revírníka Bartoše. Tam se to všechno odehrálo. Proto „ukradené“ pověsti. Podobně jako Janáček s Těsnohlídkem ukradli Bystroušku Hanákům, tak autor knihy se rozhodl vykrást Shakespeara, Mrštíky, Londona či Vančuru a na revanš přenést děje známých příběhů do hanácké krabatiny.
Objev podobné jako Ukradené pověsti - Milan Valenta, Petr Válek
Hra v terapii - Milan Valenta, Pavel Humpolíček
Hra je již zavedeným terapeutickým prostředkem, který pomáhá odžít a zpracovat situace, které člověk prožil, případně mu pomáhá připravit se na věci, které ho čekají. Terapeutická hra má, stejně jako další terapeutické nástroje, svá pravidla, indikace a kontraindikace, může být významným motivačním faktorem v práci s klientem a zároveň ji lze využít i při práci s klienty, kteří motivovaní nejsou, nebo je jejich motivace kolísavá. Doc. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D., působí na Univerzitě Palackého v Olomouci. Zabývá se dramatickou výchovou a psychopedií a podílel se na vydání Přehledu speciální pedagogiky a Slovníku speciální pedagogiky (Portál, 2013 a 2015) jako editor. PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D, působí v Psychologickém ústavu FF MU Brno.
Objev podobné jako Hra v terapii - Milan Valenta, Pavel Humpolíček
Dítě s mentálním postižením ve škole (978-80-247-3854-3)
Elektronická kniha - autor Petra Bendová, Pavel Zikl, 144 stran Monografie se komplexně zabývá edukací dětí s mentálním postižením, individuálními zvláštnostmi těchto dětí a věnuje se rovněž diagnostice, poradenství a možnostem sociální integrace, zahrnuta jsou i témata komunikace dětí s mentálním postižením, sociální služby a využití terapeuticko-formativních metod.
Objev podobné jako Dítě s mentálním postižením ve škole (978-80-247-3854-3)
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že jejich zkušenosti budou inspirací pro ostatní pedagogy, které se ve své praxi setkají se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti - Renáta Vrbová
Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří charakteristik – dle diagnóz, dle obtíží pro učitele a dle potřebné podpory školy. Jádrem Katalogu je 4. kapitola, která se věnuje popisu a uplatňování jednotlivých podpůrných opatření, která jsou zde nejen charakterizována, ale také doplněna konkrétními příklady z praxe. Při popisu a aplikaci PO v jednotlivých stupních podpory vycházíme z aktuální školní legislativy a vlastní zkušenosti z práce se žáky s NKS. Podpůrná opatření jsou řazena obdobným způsobem jako ve formuláři „Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami“. Problémem této skupiny žáků je, že hlavním podpůrným opatřením by mělo být opatření spočívající v poskytování speciálně pedagogické – logopedické intervence, což naráží na nedostatek kvalifikovaného personálu. Každé podpůrné opatření je doplněno příklady dobré a špatné praxe. Publikaci doplňuje adresář speciálněpedagogických center zaměřených na děti a žáky s narušenou komunikační schopností a vybraných organizací poskytujících péči o žáky s NKS. Slovníček odborných pojmů a seznam literatura a internetových odkazů nabízí zájemcům možnost čerpat další odborné informace. Autoři publikace jsou pracovníci speciálněpedagogických center, kteří vycházeli při psaní ze své dlouholeté praxe. Věříme, že předkládaný text pomůže pedagogům při práci s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností, nelze však zapomínat, že je stále velmi důležité osobně konzultovat poskytování podpůrných opatření s pracovníky ŠPZ a zákonnými zástupci žáka.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti - Renáta Vrbová
Ženy s mentálním postižením v roli matek - Iva Strnadová, Zdeňka Adamčíková, Jana Bernoldová - e-kniha
eBook: Monografie seznamuje čtenáře s tím, jakým způsobem prožívají ženy s mentálním postižením mateřství, a s faktory, které toto prožívání ovlivňují. V první části knihy jsou prezentovány současné vědecké poznatky o prožívání těhotenství a porodu ženami s mentálním postižením i o jejich zkušenostech se zdravotní péčí. Autorky také analyzují současné pohledy na vytváření vlastní mateřské identity a představují úspěšné zahraniční programy a metody práce používané při podpoře žen s mentálním postižením v jejich mateřské roli. Zvláštní pozornost je věnována právním úpravám, které se dotýkají rodičovství osob s mentálním postižením. Druhá část monografie vychází z výzkumu, do něhož bylo zapojeno 19 žen s mentálním postižením a 504 odborníků z oblasti zdravotní péče a sociální práce v České republice. Pro hlubší vhled a dokreslení problematiky zprostředkovává monografie také konkrétní zkušenost paní Evy zpracovanou do obsáhlé případové studie, která čtenáře seznamuje i s praktickými ukázkami postupů, pomůcek a metod práce, které byly použity při podpoře její rodičovské role. Tato kniha je nezbytným průvodcem sociálních pracovníků, speciálních pedagogů, pracovníků neziskového sektoru, psychologů a všech, kteří chtějí přispět ke zkvalitnění podpory matek s mentálním postižením. Monografie je určena také pro vysokoškolské pedagogy a studenty středních a vysokých škol, podnětná však může být i pro širší veřejnost.
Objev podobné jako Ženy s mentálním postižením v roli matek - Iva Strnadová, Zdeňka Adamčíková, Jana Bernoldová - e-kniha
Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Stárnutí, paliativní péče a prožívání zármutku: u osob s mentálním postižením (978-80-262-1575-2)
Kniha - autor Tereza Cimrmannová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace reaguje na palčivé téma v sociálních službách, k němuž dosud chybí informace, metodická podpora i příklady dobré praxe. Vzhledem k rostoucí délce dožití lidí s mentálním postižením roste zájem o problematiku stárnutí a paliativní péče a v ČR se hledá cesta, jak podpořit evropský trend ageing in place, a to v kontextu zmocňování a důstojného zacházení. Jak zajistit důstojné stárnutí a dožití seniorů s mentálním postižením v sociální službě nebo v rodině? Jaké možnosti paliativní péče máme k dispozici? Jak zvládnout období žalu a těžkých ztrát vzhledem k rostoucí délce života seniorů s postižením a přežívání jejich rodičů? Co víme o spiritualitě osob s mentálním postižením? Cílem publikace je shrnout aktuální informace z uvedených oblastí a poskytnout je odborné i laické veřejnosti. K hlavním zdrojům textu patří zahraniční literatura, výzkumná a osvětová práce autorky a...
Objev podobné jako Stárnutí, paliativní péče a prožívání zármutku: u osob s mentálním postižením (978-80-262-1575-2)
Katalog podpůrných opatření Obecná část - Jan Michalík, Pavlína Baslerová, Lenka Felcmanová
Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem i charakteristika neškolských zařízení participující na péči o žáky se SVP. Ve vztahu k žákům s poruchami chování jsou zmíněna i střediska výchovné péče. Ve druhé části publikace je uvedena podrobná charakteristika jednotlivých oblastí podpůrných opatření, a to zejména v kontextu aplikace podpůrných opatření 1. stupně. Ta jsou v podstatě opatřeními dobré pedagogické praxe. Jedná se o takovou úpravu vzdělávacího prostředí a vzdělávacích postupů přispívajících k nastavení takového vzdělávacího prostředí, které je prospěšné všem žákům a působí jako prevence selhávání a školní neúspěšnosti. V závěru obecné části Katalogu jsou uvedena podpůrná opatření, která sice nejsou v legislativních normách výslovně uvedena, přesto jsou podstatná k nastavení optimálních vzdělávacích podmínek u všech žáků. Jedná se např. o podporu třídního klimatu, mimoškolní pobyty či specifika školní tělesné výchovy. Autoři předložené publikace věří, že Katalog podpůrných opatření přispěje k naplňování speciálních vzdělávacích potřeb žáků se znevýhodněním (nejen) ze zdravotních důvodů. A s jeho pomocí se školám podaří naplnit zásady stanovené zejména § 16 školského zákona.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část - Jan Michalík, Pavlína Baslerová, Lenka Felcmanová
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch učení a chování včetně dopadu těchto poruch nejen na vzdělávání, ale i na běžný život. Zabývá se možnostmi pedagogické diagnostiky těchto žáků v rámci běžného vzdělávacího procesu a dalšími postupy vyplývajícími z této diagnostiky. V kapitolách věnovaných podpůrným opatřením podrobně specifikuje podpůrná opatření u jednotlivých druhů specifických poruch učení a chování a uvádí rovněž konkrétní možnosti jejich realizace ve vzdělávání. V závěru katalogu jsou uvedena doporučení na odbornou literaturu týkající se této problematiky, jsou uvedeny i možnosti využití speciálních pomůcek a programů podle jednotlivých druhů poruch. První kapitola je věnována podrobné charakteristice jednotlivých specifických poruch učení a specifických poruch chování, příčinám a podkladům pro jejich vznik a rovněž i jejich typickým projevům. Prostor je věnován i kombinovaným specifickým poruchám. Druhá kapitola katalogu je věnována konkrétním dopadům specifických poruch učení a chování nejen na vzdělávání, školní výkon žáků, ale i na jejich psychiku a jejich vývoj. Uvedeny jsou i dopady jednotlivých specifických poruch učení a chování na jejich každodenní, praktický život. Vše je ilustrováno na konkrétních příkladech z praxe. Ve třetí kapitole katalogu naleznou čtenáři informace k možnostem pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení a chování, kterou mohou provádět pedagogové v běžném vzdělávacím procesu při podezření na přítomnost těchto poruch. Tato diagnostika je pak základem pro další odbornou diagnostiku a umožňuje optimální nastavení zejména 1. stupně PO. Možnosti pedagogické diagnostiky jsou doplněny konkrétními příklady. Čtvrtou kapitolu tvoří podrobný a rozsáhlý popis jednotlivých podpůrných opatření, která lze aplikovat u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Jednotlivé možnosti aplikace PO jsou zpracovány dle druhů poruchy a doplněny konkrétními příklady z praxe. Popsány jsou i předměty speciálně pedagogické péče, včetně základních postupů reedukační péče u jednotlivých poruch, možnosti pedagogické intervence a personální podpory. Zmíněny jsou i možnosti spolupráce se zákonnými zástupci. Nedílnou součástí jsou i metody hodnocení a přístupu k žákům opět dle jednotlivých druhů specifických poruch. Uvedeny jsou i možnosti modifikace výukových metod, možnosti organizace výuky, úpravy obsahů a výstupů vzdělávání včetně příkladů pomůcek a pracovních materiálů. Autorky věří, že nabídka a realizace konkrétních podpůrných opatření přispěje k tomu, aby žákům se specifickými poruchami učení a chování byla poskytnuta potřebná podpora a bude tak možné pozitivně ovlivnit nejen jejich úspěšnost ve vzdělávání, ale i jejich budoucí pracovní a osobní život.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Znevýhodněný žák (978-80-271-0621-9)
Kniha - autor Milan Valenta; Lenka Krejčová; Bibiána Hlebová, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá ?Odborná publikace renomovaných autorů reaguje na významné legislavně-správní i metodické změny v našem školství a také na potřebu podpůrných opatření u dětí, které se potýkají při vzdělávání s různými potížemi a deficity, což může vést – mimo jiné – ke specifickým poruchám učení a chování.? Kniha je přínosem nejen pro speciální pedagogy a psychology, ale především pro učitele mateřských škol a prvního stupně běžných škol, stejně jako pro studenty pedagogických oborů. Dozvědí se vše podstatné o dopadu tohoto typu postižení na vzdělávání dětí předškolního a mladšího školního věku a o jejich diagnostice a intervenci. Přidanou hodnotou knihy je diagnostická příloha, která je přehledně zpracovaná tak, aby podle ní mohli nejen poradenští pracovníci, ale i učitelé ohodnotit jednotlivé dílčí funkce (např. percepční, kognitivní nebo motorické), jejichž...
Objev podobné jako Znevýhodněný žák (978-80-271-0621-9)
Katalog TorriaCars 2020
Katalog TorriaCars 2020 Tištěný katalog společnosti TorriaCars s.r.o. obsahující 384 stránek informací a více než 3000 výrobků pro váš domov, dílnu nebo zahradu. V katalogu jsou přehledně uvedeny vybrané značky zboží spolu se stručnou charakteristikou a technickými údaji. Značky uvedené v katalogu: Extol Craft Extol Premium Extol Industrial Heron Fortum Kito Opera Sonata Balletto Vittoria Viking
Objev podobné jako Katalog TorriaCars 2020
Nezbytná opatření - Antonín Mazáč
Za bílého dne je na poloprázdné ulici postřelen právník Dominik Brandl. Snaží se uniknout neznámému útočníkovi a nachází pomoc u bývalé spolužačky. I přes její námitky se vydává do ulic, aby se pokusil zjistit, kdo mu usiluje o život. Na jiném místě se dostává forenznímu fonetikovi Marku Deylovi do rukou nahrávka z domu, v němž došlo k dvojnásobné vraždě. Díky špatné kvalitě záznamu se pouští Marek do souboje s časem, zvukem i všehoschopným tajemným protihráčem, který je pravděpodobně přesvědčený o tom, že pro něj nejlepší forenzní fonetik představuje akutní nebezpečí. Jak se s tím vypořádá člověk, který není zvyklý čelit smrtelné hrozbě?
Objev podobné jako Nezbytná opatření - Antonín Mazáč
Katalog prací ve veřejných službách a správě 2023: Katalog správních činností (978-80-7554-387-5)
Kniha - autor Ivan Tomší, 760 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Po dosti dlouhé době se v rukou zaměstnavatelů ve veřejných službách a správě a služebních úřadů ocitá publikace s ustanoveními upravujícími poskytování platu podle stavu platného k 1. 1. 2023, se zařazením všech prací a správních činností vykonávaných zaměstnanci a státními zaměstnanci do platových tříd, a poskytující další praktickou pomoc a orientaci formou komentářů k problematickým postupům při zařazování zaměstnanců nebo služebních míst do platových tříd. Katalog prací pro rok 2023 V publikaci se odráží změny, ke kterým došlo podle novel nařízení vlády o katalogu prací ve veřejných službách a správě a nařízení vlády o katalogu správních činností ve výkonu prací a správních činností od předchozího vydání publikace. Do knihy je tedy zahrnuta poslední úprava účinná od 1. 1. 2023. Přehled změn v aktuálním znění katalogu prací V katalogu prací ve veřejných službách a správě se...
Objev podobné jako Katalog prací ve veřejných službách a správě 2023: Katalog správních činností (978-80-7554-387-5)
Rozvoj mentální kondice - Jana Bílková
Další kniha z úspěšné autorčiny řady cvičení na každý den v roce. Soubor krátkých úkolů pro ty, kteří si chtějí procvičovat mentální kondici a denně zaměstnávat mozek, ale nevyhovují jim dlouhé aktivity na celou stránku. Střídají se různé typy cvičení, která částečně pracují se zeměpisnými a přírodovědnými reáliemi. Tento díl je navíc zacílen na rozvoj a produkci v oblasti verbální kreativity. PhDr. Mgr. Mgr. Mgr. Jana Bílková Ph.D. je psycholožka, překladatelka a tlumočnice. Učí na univerzitách a akademiích třetího věku, vede přednášky v knihovnách a v aktivizačních programech pro seniory. V Portále vydala úspěšné knihy Trénink mentální kondice (2017), Cvičení mentální kondice (2019), Posilování mentální kondice (2020).
Objev podobné jako Rozvoj mentální kondice - Jana Bílková
Posilování mentální kondice - Jana Bílková
Pokračování úspěšných tréninků mentální kondice na každý den v roce přináší opět osvědčená, a přesto neotřelá cvičení, při nichž si bez jakýchkoli pomůcek může každý potrénovat mozkové závity. PhDr. Mgr. Mgr. Mgr. Jana Bílková, Ph.D., je psycholožka, překladatelka a tlumočnice. Učí na univerzitách a akademiích třetího věku, vede přednášky v knihovnách a v aktivizačních programech pro seniory. V Portále vydala úspěšné knihy Trénink mentální kondice (2017) a Cvičení mentální kondice (2018).
Objev podobné jako Posilování mentální kondice - Jana Bílková
Katalog Dobrých záložek (1. vydání)
Katalog Dobrých záložek je průvodce vaší sběratelskou vášní! Dobrá záložka provází čtenáře již nějaký čas fantastickými světy, misí k seberozvoji nebo třeba žhavými románky. Nikdy vás nenechá zapomenout, kde jste ve čtení (jistě nedobrovolně) skončili. Každá záložka má své číslo, nápad a styl. A každá je limitkou, které se tiskne omezené množství. Proto jsme se rozhodli vytvořit tohoto skvělého pomocníka, ve kterém naleznete všechny doposud vydané záložky. Pravidelně jej budeme aktualizovat o nové sady, nemusíte tak mít strach, že by vám některé unikly. 1. vydání k datu 30. 11. 2023 Počet stran: 24 Měkká vazba
Objev podobné jako Katalog Dobrých záložek (1. vydání)
Richard Dotzauer - Petr Valenta
Kniha Petra Valenty představuje výraznou, a přesto zapomenutou osobnost pražského podnikatelského světa 19. století Richarda Dotzauera (1816-1887), významného podporovatele německého spolkového života a politiky v Čechách. Díky rozsahu Dotzauerových hospodářských, společenských a politických aktivit je biografie v širším kontextu sondou do prostředí pražských středostavovských elit a pražských Němců, čímž doplňuje poznání badatelských oblastí, jež jsou v historiografii stále zmapovány pouze částečně. Dotzauerovu životní dráhu lemují důležité procesy, které proměňovaly středoevropskou společnost 19. století - nástup kapitalismu, vytváření moderní občanské společnosti a postupné prosazování se moderního nacionalismu. Jednotlivé kapitoly knihy zachycují odraz těchto procesů jak v podnikatelově kariéře, tak i v jeho mentalitě a životním stylu.
Objev podobné jako Richard Dotzauer - Petr Valenta
Divadlo nebo život! - Josef Valenta
Jak se dívat na svět, na život, na události, na situace a na lidské konání? - Jako na divadlo. A proč ne? Zvolil jsem sice přístup prostřednictvím metafory performance, ale jsem si vědom, že na řadu jevů, příznivci dramatismu nazíraných prizmatem divadla či performance, se dá hledět i jinak. Didaktik může i bez prizmatu divadla sledovat ve třídě jevy, které jsem sledoval já. Volba metodologie ale byla mou záležitostí, Volil jsem to, co je mi blízké. Metafora divadla nabízela dobré otázky k pozorování a "diagnostice" jednání. Josef Valenta Divadlo se během své předlouhé existence "naučilo" výše zmíněné vnímat, pečlivě reflektovat, prozkoumávat. Tak nemohla nevzniknout otázka, zda analytické nástroje, jimiž divadlo zkoumá člověka, mohou být použity i mimo divadlo. Tedy ne při práci na tom, "co budeme hrát a co tím chceme říci", ale při mimouměleckém zkoumání lidského chování, myšlení a prožívání. Divadlo se svými nástroji reflexe lidí a jejich životů a jednání je úspěšné. Analytická složka divadelní práce je evidentně "evoluční výhodou". Kdyby nefungovala dobře, divadlo by nesporně zaniklo nebo by jen živořilo. A dramatikovo dobírání se podstat toho, o čem píše, a divadelnické dobírání se podstat toho, jak drama transformovat do scénické podoby, nese jisté shodné rysy s "dobíráním se podstat" jak v běžném životě, tak dokonce i ve výzkumu. Divadla jako prostředku poznávání se v polovině 20. století důkladně chopily vědy o člověku a pokusily se z této metafory učinit instrument svého výzkumu. Zejm. díky jménům Burke, Goffman či Turner se tzv. dramaturgická metafora etablovala v metodologii výzkumů sociálních interakcí. Tím ovšem její historie nekončí a téma je živé i dnes. A o tom pojednává kniha, kterou právě držíte v ruce. Doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.(* 1954 v Brandýse nad Labem) Studoval latinu, dějepis a pedagogiku na FF UK v Praze, později v doplňujícím studiu výchovnou dramatiku na pražské DAMU. Dále absolvoval řadu kurzů (aplikovaná sociální psychologie; interaktivní divadlo; dramaterapie; outdoorové aktivity apod.). Přednáší na katedře pedagogiky FF UK, na katedře dramatické výchovy DAMU a na dalších vysokých školách. Odborně se zaměřuje na didaktiku osobnostního a sociálního rozvoje/výchovy, pedagogiku a psychologii dramatické hry, paradivadelní edukační činnosti, scénologii a sémiotiku mimodivadelního chování, dramaticko-performační pojetí edukace a výzkum "div-dram" uměním. V rámci soukromé pedagogické praxe se věnuje oblasti komunikačních témat pro veřejně vystupující profese, přípravě lektorů pro vzdělávání dospělých a supervizní činnosti v těchto oblastech. V nakladatelství KANT vyšla jeho Scénologie krajiny (malá řada edice Disk, 2008) a Scénologie (každodenního) chování (velká řada edice Disk, 2011).
Objev podobné jako Divadlo nebo život! - Josef Valenta
Nezbytná opatření (978-80-7629-015-0)
Kniha - autor Antonín Mazáč, 340 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Za bílého dne je na poloprázdné ulici postřelen právník Dominik Brandl. Snaží se uniknout neznámému útočníkovi a nachází pomoc u bývalé spolužačky. I přes její námitky se vydává do ulic, aby se pokusil zjistit, kdo mu usiluje o život. Na jiném místě se dostává forenznímu fonetikovi Marku Deylovi do rukou nahrávka z domu, v němž došlo k dvojnásobné vraždě. Díky špatné kvalitě záznamu se pouští Marek do souboje s časem, zvukem i všehoschopným tajemným protihráčem, který je pravděpodobně přesvědčený o tom, že pro něj nejlepší forenzní fonetik představuje akutní nebezpečí. Jak se s tím vypořádá člověk, který není zvyklý čelit smrtelné hrozbě?
Objev podobné jako Nezbytná opatření (978-80-7629-015-0)
Nezbytná opatření (978-80-7629-015-0)
Elektronická kniha - autor Antonín Mazáč, 352 stran, česky Za bílého dne je na poloprázdné ulici postřelen právník Dominik Brandl. Snaží se uniknout neznámému útočníkovi a nachází pomoc u bývalé spolužačky. I přes její námitky se vydává do ulic, aby se pokusil zjistit, kdo mu usiluje o život. Na jiném místě se dostává forenznímu fonetikovi Marku Deylovi do rukou nahrávka z domu, v němž došlo k dvojnásobné vraždě. Díky špatné kvalitě záznamu se pouští Marek do souboje s časem, zvukem i všehoschopným tajemným protihráčem, který je pravděpodobně přesvědčený o tom, že pro něj nejlepší forenzní fonetik představuje akutní nebezpečí. Jak se s tím vypořádá člověk, který není zvyklý čelit smrtelné hrozbě?
Objev podobné jako Nezbytná opatření (978-80-7629-015-0)
Ruprechtice: Veřejný prostor podle mentálních map (9788024635361)
Elektronická kniha - autor Barbora Spalová, Václav Umlauf, Ivana Trebická, Romana Fojtová a Laura Priščáková, 188 stran, česky Obnovení demokracie a občanské společnosti v České republice po roce 1990 přineslo i nové výzvy pro utváření veřejného prostoru v obcích. Předložená studie zkoumá utváření veřejného prostoru v Liberci-Ruprechticích skrze dvouletý interdisciplinární výzkum sociologů, filosofů a architektů. Výzkum vedla Katedra filosofie z Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické na Technické univerzitě v Liberci a byl prováděn ve spolupráci s Institutem sociologických studií Univerzity Karlovy. Výzkum se soustředil na sběr mentálních map a provedl jejich komplexní vyhodnocení odborníky z různých oblastí. Studie zkoumala prozatím opomíjenou oblast mentálních map dětí a jejich vnímání veřejného prostoru. Z průniku oral history přístupu a techniky mentálního mapování vznikla při výzkumu nová kategorie tzv. „vzpomínkových map“. Studie dále...
Objev podobné jako Ruprechtice: Veřejný prostor podle mentálních map (9788024635361)
Asistenční pes pro dítě se zdravotním postižením: Průvodce pro rodiny dětí s postižením, odborníky a (978-80-88290-54-4)
Kniha - autor Klára Pragerová; Jana Sirotková, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V České republice zcela první ucelená publikace popisující sociální a kynologické aspekty výcviku asistenčního psa pro dítě se zdravotním postižením. Autorky v textu již zohledňují i připravovanou legislativu týkající se této oblasti. Publikace poskytuje komplexní pohled na získání asistenčního psa pro dítě s různým zdravotním postižením a příchod tohoto psa do rodiny. Provede čtenáře celým procesem vzájemného poznávání dítěte a asistenčního psa a předáním psa do rodiny. Tento proces zahrnuje hledisko dítěte, jeho rodinných příslušníků i samotného psa a pracovníků výcvikové organizace. Zároveň nahlíží do budoucnosti, jak se dítě s různým postižením může po boku asistenčního psa rozvíjet v různých oblastech svého života. Publikace čtenářům představí veškeré sociální a kynologické situace, se kterými se dítě a jeho rodina setká od doby požádání o psa až po jeho...
Objev podobné jako Asistenční pes pro dítě se zdravotním postižením: Průvodce pro rodiny dětí s postižením, odborníky a (978-80-88290-54-4)
Katalog německých vyznamenání 1933 - 1945 - Marek Charvát
Publikace vznikla na základě autorovy dlouholeté shromažďovací a studijní práce z důvodu stále rostoucího zájmu sběratelů o německou faleristiku z období let 1933-1945. Je určena jak naprostým začátečníkům, tak i zkušeným sběratelům.
Objev podobné jako Katalog německých vyznamenání 1933 - 1945 - Marek Charvát
Puzzle Katalog semínek: Růže 1000 dílků (628136608107)
Puzzle - 1000 dílků v balení, vhodné od 12 let Dlouhé zimní večery lze zkrátit skládáním puzzle. Jedná se o aktivitu, která ani po letech nestárne a stále si najde své nadšence, a to mezi dětmi i dospělými. V balení vás čeká 1000 dílků, jejichž složení už vyžaduje větší trpělivosti. Nabízené puzzle motivuje k jeho složení poutavým výsledným obrázkem.. Je vyrobeno z materiálu, kterým je papír. Klíčové přednosti puzzle Puzzle Katalog semínek: Růže 1000 dílků Puzzle skvěle procvičí jemnou motoriku, koncentraci a představivost Jeho skládání uklidňuje a je dobrým prostředkem k relaxaci Zajímavé puzzle EUROGRAPHICS je vhodné pro děti od 12 let Balení celkem obsahuje 1000 dílků Řadí se mezi klasické puzzle, které patří mezi nestárnoucí klasiku Materiálem je papír
Objev podobné jako Puzzle Katalog semínek: Růže 1000 dílků (628136608107)
Podívejte se také
- Drobný Milan: A život běží dál... - CD (310880-2)
- Milan Baroš: Opravdová legenda (978-80-270-8037-3)
- Metr svinovací MILAN CE, 3 m, bílý, FESTA (113513)
- Lasica Milan, Jaroslav Filip: Sťahovaví vtáci - CD (912208-2)
- Lasica Milan: Mojich osemdesiat (4x CD) - CD (912901-2)
- Milan Kundera - Život spisovatele (978-80-257-3327-1)
- Milan Baroš Ostravský král (978-80-7597-026-8)
- Lasica Milan, Jaroslav Filip: Sťahovaví vtáci - LP (912208-1)
- Malý Lubomír, Zelenka Milan: Pearls of Masters - CD (VA0029-2)
- Burger Milan: Spasi Bože - Russian Orthodox Church Chant - CD (CQ0046-2)
- Významné osobnosti v životě Masarykovy univerzity: Katalog k výstavě MUNI 100 (978-80-210-9264-8)
- Lasica Milan , Satinský Július, Filip Jaroslav: S vetrom opreteky - LP (911366-1)
- Milan Iglo: Malé valčíky + Audio Online / deset snadných skladeb pro klavír (BM049)
- 7 skladeb pro 6 rukou - Milan Iglo / 1 klavír 6 rukou (BM039)
- Historický pohled na století života Masarykovy univerzity: Katalog k výstavě MUNI 100 (978-80-210-9262-4)
- Splnený sen: Milan Rastislav Štefánik a vznik Československa (978-80-89057-76-4)
- Šotek Milan, Orozovič Igor, Suchý z Tábor Jiří: KonCCert / Cabaret Calembour - CD (8590233058371)
- Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
- Lasica Milan , Július Satinský, Jaroslav Filip: My (Do tanca a na počúvanie) - CD (911798-2)
- Lasica Milan , Július Satinský, Jaroslav Filip: My (Do tanca a na počúvanie) - LP (911798-1)
- Katalog prací – uplatňování podle povolání a platových tříd ve veřejných službách a správě od 1. 10. (978-80-726-3614-3)
- Milan Rastislav Štefánik v dramatickej tvorbe na Slovensku a v Čechách (978-80-971430-5-3)