Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...
Podívejte se také Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Podívejte se také Alzheimer (978-80-7553-633-4)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...
Podívejte se také Společnost s ručením omezeným (978-80-7478-633-4)
Podívejte se také
- Konflikty ve škole: Od prevence k řešení (978-80-7676-154-4)
- Concurrentia (978-80-7676-448-4)
- Změna okolností ve smluvním právu (978-80-7676-179-7)
- Mezitímní a částečné rozhodnutí ve světle judikatury a evropské komparace (978-80-7676-518-4)
- Alzheimer Dejte jim lásku a štěstí (978-80-7553-633-4)
- Řízení lidských zdrojů ve veřejném sektoru (978-80-7676-393-7)
- Don't worry, use ICT: aneb začínáme s ICT ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ (978-80-7676-013-4)
- Krize jako příležitost (a nejen ve školství) (978-80-7676-216-9)
- Krize jako příležitost: (a nejen ve školství) (978-80-7676-215-2)
- Zbrojní průkaz Průvodce testovými otázkami (978-80-7676-138-4)
- Na okraji propasti (978-80-7597-633-8)
- Ve světle nebo ve stínu (978-80-735-9523-4)
- Ve víru (978-80-243-9200-4)
- Cesty české vědy: Katalog výstavy (978-80-7465-517-3)
- Filip a Matěj ve školce: S úkoly pro předškoláky (978-80-271-3188-4)
- Ekonómia (978-80-7676-490-3)
- Manažment (978-80-7676-263-3)
- obraz cast nebe
- Bez podmínek: Metody psychosociální podpory pro lidi užívající drogy (978-80-210-9667-7)
- Zbrojní průkaz. Průvodce testovými otázkami - 2. vydání (978-80-7676-138-4)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Kniha - autor Renáta Vrbová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti uvádí informace o typech narušené komunikační schopnosti v dětském věku, dopadu NKS do vzdělávacího procesu. Specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Celou publikaci provází ilustrativní příklady z praxe, které čtenářům přiblíží danou problematiku. V prvních dvou kapitolách je charakteristika nejobvyklejších typů NKS, pro které jsou ve škole přiznávána podpůrná opatření. Dopady narušené komunikační schopnosti do vzdělávání ukáží pedagogům, jakým způsobem se NKS ve školním prostředí manifestuje. Samozřejmě, jsou jednotlivé dopady ilustrovány konkrétními případy. Třetí kapitola se zaměřuje na pedagogickou diagnostiku a nastiňuje diagnostiku dle jazykových skupin. Navazuje na ni potom vlastní vymezení stupňů podprůrných opatření dle tří...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Narušené komunikační schopnosti: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělává (978-80-7676-631-0)
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)
Kniha - autor Monika Morávková, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání: Metodika aplikace podpůrných opatření v předškoln (978-80-7676-629-7)
Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.
Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům...
Objev podobné jako Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 1. díl (978-80-88368-56-4)
Kniha - autor Martin Staněk; Martina Kneslová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sešit na reedukaci a předcházení specifických poruch učení pro žáky předškolního a mladšího školního věku. Sešit je tématicky rozdělený na sluchovou, zrakovou percepci a diferenciaci, rozvoj slovní zásoby a základní matematické představy. Sešit je vhodný pro procvičování grafomotoriky, na rozvoj oslabencýh funkcí i jako pomocník pro budoucí prvňáky.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 1. díl (978-80-88368-56-4)
Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat.
Objev podobné jako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Katalog podpůrných opatření Obecná část - Jan Michalík, Pavlína Baslerová, Lenka Felcmanová
Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem i charakteristika neškolských zařízení participující na péči o žáky se SVP. Ve vztahu k žákům s poruchami chování jsou zmíněna i střediska výchovné péče. Ve druhé části publikace je uvedena podrobná charakteristika jednotlivých oblastí podpůrných opatření, a to zejména v kontextu aplikace podpůrných opatření 1. stupně. Ta jsou v podstatě opatřeními dobré pedagogické praxe. Jedná se o takovou úpravu vzdělávacího prostředí a vzdělávacích postupů přispívajících k nastavení takového vzdělávacího prostředí, které je prospěšné všem žákům a působí jako prevence selhávání a školní neúspěšnosti. V závěru obecné části Katalogu jsou uvedena podpůrná opatření, která sice nejsou v legislativních normách výslovně uvedena, přesto jsou podstatná k nastavení optimálních vzdělávacích podmínek u všech žáků. Jedná se např. o podporu třídního klimatu, mimoškolní pobyty či specifika školní tělesné výchovy. Autoři předložené publikace věří, že Katalog podpůrných opatření přispěje k naplňování speciálních vzdělávacích potřeb žáků se znevýhodněním (nejen) ze zdravotních důvodů. A s jeho pomocí se školám podaří naplnit zásady stanovené zejména § 16 školského zákona.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část - Jan Michalík, Pavlína Baslerová, Lenka Felcmanová
Obecná část občanského práva (978-80-7400-483-4)
Kniha – autor Luboš Tichý, 372 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Luboš Tichý, 372 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Skutečné porozumění funkcí hlavních právních institutů je předpokladem kvalitní práce praktického právníka. Cílem publikace je poznání základních pojmů soukromého práva, a to pomocí podrobnějšího a úplnějšího výkladu, než nabízejí učebnice a komentáře. Hlavní pozornost je pak upřena na právní skutečnosti včetně problematiky smlouvy. Kniha se dále věnuje základům učení o fyzických a právnických osobách, pojednání o věcech a jejich klasifikaci a rozboru dalších otázek, jako je např. úprava spotřebitelského práva. Komparativní přístup přináší srovnání teorie a praxe, stávajícího a nového občanského zákoníku i české a zahraniční úpravy. Srozumitelnost výkladu složitých právních problémů zajišťuje množství ilustrativních příkladů a rozhodnutí.
Objev podobné jako Obecná část občanského práva (978-80-7400-483-4)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 3. díl (978-80-88368-58-8)
Kniha - autor Katarína Tomanová; Veronika Štroblová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Třetí díl pracovního sešitu pro žáky se specifickými poruchami učení je určený především pro žáky druhého stupně. Sešit obsahuje práci s textem, žák v něm trénuje slovní zásobu, rozvijí sluchovou a zrakovou percepci.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 3. díl (978-80-88368-58-8)
SPU - Sešit pro žáky s SPU 2. díl (978-80-88368-57-1)
Kniha - autor Martin Staněk; Martina Kneslová; Katarína Tomanová, 28 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit je vhodný pro reedukaci specifických poruch učení pro žáky prvníhos tupně základní školy. Obsah sešitu je rozdělený podle funkcní, které jsou u jedince oslabené - zrakové, sluchové vnímání, matematické představy, čtení s porozuměním a práce se slovy. Pracovní sešit je vhodný pro domácí reedukaci i reedukaci se speciálním pedagogem.
Objev podobné jako SPU - Sešit pro žáky s SPU 2. díl (978-80-88368-57-1)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina...
Objev podobné jako Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD: od 10 let (978-80-262-1957-6)
Kniha - autor Joanne Steer; Kate Horstmann, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Děti a dospívající se ve škole mnohdy ocitají pod velkým tlakem, s nímž jde ruku v ruce obava z různých testů, písemek a zkoušení. Tato kniha nabízí mnoho podpůrných materiálů pro práci s žáky od 10 let výše a nabízí učitelům, rodičům a například také terapeutům osvědčené tipy. Kniha vychází z kognitivně-behaviorální terapie a nabízí řadu strategií, které mohou vést k tomu, že se děti budou cítit lépe a zkoušení a testy pro ně nebudou něčím, z čeho by měly mít hrůzu. Najdeme v ní relaxační cvičení, mindfulness, tipy, jak se děti mohou naučit vnímat své pocity a zacházet s nimi. Kniha se týká i budování pozitivního sebeobrazu u dětí. Příručku lze využít pro práci ve třídě i pro individuální práci s dětmi.
Objev podobné jako Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD: od 10 let (978-80-262-1957-6)
Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I: Obecná část (978-80-247-3419-4)
Kniha - autor Renata Vytejčková; Petra Sedlářová; Vlasta Wirthová; Jana Holubová, 256 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Moderní učebnice ošetřovatelských postupů pro studenty oboru ošetřovatelství a všeobecného lékařství využívá dostupné informace z českých i zahraničních zdrojů. Je koncipována podle stěžejního předmětu studia ošetřovatelství a svým pojetím je výbornou učební pomůckou také pro studenty všeobecného lékařství. V části I jsou uvedena základní témata ošetřovatelských postupů, na která bude navazovat další část s náročnějšími speciálními výkony a postupy. Problematika péče o nemocné s využitím moderních postupů, pomůcek a doporučení, kterou publikace zahrnuje, je studentům předkládána poutavou formou. Po jejím prostudování budou studenti schopni splnit požadavky k jejich hodnocení z tohoto předmětu.
Objev podobné jako Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I: Obecná část (978-80-247-3419-4)
Trestní právo hmotné: Obecná část. Zvláštní část. (978-80-7502-576-0)
Kniha - autor Jiří Jelínek, 1040 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Souborná vysokoškolská učebnice systematicky vykládá pojmy a instituty trestního zákoníku, zákona o soudnictví ve věcech mládeže a zákona o trestní odpovědnosti právnických osob. Spojením výkladu obecné a zvláštní části trestního práva se čtenáři dostává do rukou ucelené pojednání o základním právním oboru českého právního systému. Autorský kolektiv se ve 35 kapitolách věnuje všem podstatným institutům trestního práva hmotného. Kromě rozboru platné právní úpravy se také kriticky vyjadřuje ke sporným a nejasným otázkám teorie či aplikační praxe. Při výkladu přihlíží k použitelné aktuální judikatuře obecných soudů i Ústavního soudu. Učebnici zpracoval autorský kolektiv tvořený pedagogy z Právnické fakulty UK v Praze a Právnické fakulty UP v Olomouci pod vedením legendy trestního práva prof. JUDr. Jiřího Jelínka, CSc. Pro osmé vydání učebnice byl text aktualizován v souvislosti s...
Objev podobné jako Trestní právo hmotné: Obecná část. Zvláštní část. (978-80-7502-576-0)
Správní právo Obecná část (978-80-7400-919-8)
Kniha - autor Martin Kopecký, 588 stran, česky Kniha profesora Martina Kopeckého Správní právo. Obecná část je moderně pojatou komplexní učebnicí obecné části správního práva. Po úspěšném přijetí čtenářskou obcí vychází již ve svém třetím vydání. Je určena nejen studentům, ale i odborníkům z oblasti veřejné správy, úředníkům správních orgánů, soudcům správních soudů a rovněž advokátům. Ostatně sám autor je vysokoškolským učitelem a součastně advokátem s mnohaletou právní praxí. Vedle pojednání o základních institutech a pojmech oboru správního práva přináší kniha i výklad o organizaci veřejné správy a její činnosti, o správním trestání, nepomíjí ani oblast správního řízení a správního soudnictví. Autor se snažil, aby jeho učebnice nebyla jen souhrnem pouček a tezí, ale aby – vedle nezbytného teoretického základu – odkazovala na příklady, jak se jednotlivé instituty správního práva užívají a jak se vývojem mění pohled na ně. Zájemce o bližší studium...
Objev podobné jako Správní právo Obecná část (978-80-7400-919-8)
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.
Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Trestní právo hmotné: Obecná část (978-80-7179-082-2)
Kniha - autor Vladimír Kratochvíl, 922 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Druhé vydání : * Zohledňuje novely trestního zákoníku účinné po 1. lednu 2010 a odpovídá právnímu stavu k 1. dubnu 2012 * Zahrnuje obecné výklady o trestním právu hmotném a trestní odpovědnosti individuální a kolektivní, o základech trestní odpovědnosti nedostatku protiprávnosti a trestnosti trestného činu dospělého, mladistvého i právnických osob * Zaměřuje se rovněž na trestní sankce ukládané dospělým, mladistvým a na trestněprávní alternativy i na sankcionování právnických osob * Stranou neponechává ani problematiku činů jinak trestných spáchaných trestně neodpovědnými dětmi a jejich právních následků * Obsahuje místy i kritický výklad nové (novelizované) úpravy institutů trestního práva hmotného * Svým pojetím je určeno studujícím právnických fakult i odborné právnické veřejnosti a trestní praxi.
Objev podobné jako Trestní právo hmotné: Obecná část (978-80-7179-082-2)
Alzheimer (978-80-7553-633-4)
Elektronická kniha - autor Jolene Brackey, 288 stran, česky Alzheimerova choroba je v populaci velmi rozšířená. Přesto zůstává pro většinu z nás opředena nejen tajemstvím, ale často i mýty a falešnými představami. Tato kniha vnáší světlo do tohoto neznáma a nenásilnou a srozumitelnou formou nás uvádí do světa osob trpících demencí. Na konkrétních příkladech ze života autorka ukazuje, že nemocný člověk zůstává lidskou bytostí, se svými smutky, náladami, osobitým smyslem pro humor a zejména právem na život. Ačkoli toto onemocnění oloupí postiženého o krátkodobou paměť, neubírá mu schopnost vnímat přítomný okamžik a radovat se z něj – autorka nabízí nepřeberné množství rad a nápadů, jak pro nemocné vytvořit okamžiky radosti, které v nich zanechají pocit štěstí. Kniha je neocenitelným pomocníkem pro všechny, kteří pečují o osoby postižené demencí v domácím prostředí nebo pečovatelském zařízení. Péče o nemocné je náročná jak po stránce...
Objev podobné jako Alzheimer (978-80-7553-633-4)
Aplikace pravidel hospodářské soutěže a státní podpory ve sportu (978-80-7676-338-8)
Kniha - autor Jiří Janák, 204 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace představuje ucelený popis působení práva hospodářské soutěže a státních podpor ve sportu. Zabývá se jednak specifičností sportu jako takového, jednak specifičností aplikace pravidel hospodářské soutěže právě ve sportu, a to zejména z pohledu unijního práva (částečně se zabývá i velice zajímavým, a často odlišným, americkým přístupem). V České republice ucelená publikace zabývající se touto problematikou chybí, a tak bylo snahou autora tuto mezeru zaplnit.
Objev podobné jako Aplikace pravidel hospodářské soutěže a státní podpory ve sportu (978-80-7676-338-8)
Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Objev podobné jako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Občanský zákoník I.: Obecná část (§ 1-654) (978-80-7400-852-8)
Kniha - 2296 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Druhé vydání komentáře k obecné části občanského zákoníku reaguje na vývoj názorů, k němuž došlo v době od jeho prvního vydání. Občanský zákoník má za sebou již více než šest let účinnosti, během nichž se stala jeho interpretace každodenní součástí právního života. Nové vydání komentáře proto zachycuje právní názory, k nimž dospěla doktrína i právní praxe, podrobuje je analýze a zaujímá k nim souhlasný či naopak kritický postoj. Text komentáře je sepsán tak, aby názory v něm uvedené byly založeny na odůvodněných teoretických východiscích, ale zároveň nespouštěly ze zřetele fakt, že komentář je dílo praktické, a proto musí poskytovat návod k řešení situací každodenního života. Kniha je z tohoto hlediska určena především soudcům, advokátům a dalším představitelům právní praxe.
Objev podobné jako Občanský zákoník I.: Obecná část (§ 1-654) (978-80-7400-852-8)
Civilní proces: Obecná část a sporné řízení (978-80-7400-787-3)
Kniha - autor Renáta Šínová; Klára Hamul´áková, česky, pevná bez přebalu matná Publikace přináší komplexní výklad o základních institutech civilněprocesního práva a o civilním soudním řízení sporné povahy. Představuje první díl učebnicové řady věnované civilnímu právu procesnímu a jako taková slouží jak studentům magisterských programů v oblasti práva, tak představitelům odborných právnických profesí pro jejich samostudium nebo profesní zkoušky. Z hlediska své struktury je kniha rozdělena na základní text přinášející obecné poznatky o civilním právu procesním, který je doplněný o praktické příklady a rozšiřující poznámky. Tyto usnadňují orientaci v tématu, upozorňují na možné výkladové problémy týkající se jednotlivých institutů, jakož i na jejich řešení prostřednictvím existující judikatury. V duchu moderních učebních pomůcek je kniha též doplněna o odkazy na rozšiřující odbornou literaturu a tam, kde je to pro pochopení institutu vhodné, též o informace o...
Objev podobné jako Civilní proces: Obecná část a sporné řízení (978-80-7400-787-3)
Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Kniha - autor Eva Šmelová; Michaela Prášilová, 400 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. Propojují tak teoretické a praktické poznatky s informacemi potřebnými pro každodenní činnost učitele předškolního zařízení a rozvoj jeho profesních kompetencí. Publikace je určena především pro pracovníky předškolních zařízení, ale i pro studenty oborů zaměřených na předškolní vzdělávání. V rámci jednotlivých kapitol nalezne čtenář případové studie, jejichž rozbor vede k integraci znalostí předškolní didaktiky, obecné pedagogiky, pedagogiky předškolního věku, pedagogické psychologie, školského managementu a dalších disciplín vstupujících do předškolního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly jsou doplňovány příklady a případovými studiemi, které...
Objev podobné jako Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že jejich zkušenosti budou inspirací pro ostatní pedagogy, které se ve své praxi setkají se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Fotbaláci Záhada usínajících rozhodčích (978-80-7577-633-4)
Kniha - 296 stran, česky Jmenuju se Francisco, ale všichni z týmu mi říkají Pako. Nedávno mi bylo jedenáct a právě jdu kopat tu nejdůležitější penaltu v dějinách Soto Alta. Sedmý fotbalový tým Soto Alto není jen obyčejný školní oddíl. My jsme mnohem víc. My jsme Fotbaláci! Máme dohodu: nikdo a nic nás za žádnou cenu nerozdělí. Vždycky budeme hrát spolu. Ať se děje cokoli. Takže když se stalo to, co se stalo, neměli jsme jinou možnost než začít jednat: zapojit mozkové závity a přijít na kloub té nejpodivnější záhadě, jakou kdy kdo ve fotbale zažil. Jak může rozhodčí usnout uprostřed zápasu? Jak můžou usnout dva rozhodčí ve dvou zápasech?
Objev podobné jako Fotbaláci Záhada usínajících rozhodčích (978-80-7577-633-4)
Obchodní korporace obecná část: Základy obecného práva V (978-80-7400-577-0)
Kniha - 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace představuje učebnici práva obchodních korporací a navazuje na učebnici práva cenných papírů, která v rámci série Základů soukromého práva vyšla v roce 2014. Je založena na obdobných principech, kterými jsou jednoduchost a jasnost výkladu, přívětivá a názorná grafická stránka a velké množství příkladů vycházejících ze zkušeností autorů s aplikací práva obchodních korporací v praxi. Zásadní devizou publikace je také skutečnost, že se autoři nebojí vyjádřit své názory na sporná ustanovení obecné části zákona o obchodních korporacích a přispět tak svým úsilím k hledání jejich správné interpretace. Knihu by tak měli ocenit nejen studenti právnických fakult a jiných oborů, v rámci nichž se právo obchodních korporací vyučuje, ale také ti, kdo se právem obchodních korporací zabývají profesně. Dalším připravovaným titulem ze série knih o základech soukromého práva je publikace věnující se přeměnám...
Objev podobné jako Obchodní korporace obecná část: Základy obecného práva V (978-80-7400-577-0)
Občanský zákoník I. Obecná část Komentář: (§ 1-654) (978-80-7400-529-9)
Kniha - autor Petr Lavický, 2380 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Nový občanský zákoník sleduje příklon k evropským kontinentálním konvencím a přináší novou systematiku pojmosloví a hodnotová východiska. * Obecná část občanského zákoníku je společným základem celého soukromého práva. * Základní zásady soukromého práva kladou důraz na svobodu jednotlivce a spravedlnost. * Svéprávnost člověka lze omezit nejdéle na tři roky a po jeho zhlédnutí. * Člověka, který opustil své bydliště, nepodal o sobě zprávu a není známo, kde se zdržuje, lze prohlásit za nezvěstného. * Právnické osoby se dělí na korporace (spolky), fundace (nadace a nadační fondy) a ústavy. * Novým kontrolním nástrojem ochrany zájmů opatrovance je opatrovnická rada. * Relativní neplatnost právních jednání se preferuje před neplatností absolutní.
Objev podobné jako Občanský zákoník I. Obecná část Komentář: (§ 1-654) (978-80-7400-529-9)
Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Kniha - česky Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí. V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady. V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ. Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou...
Objev podobné jako Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti: a financování terorismu (978-80-7676-166-7)
Kniha - autor Michaela Katolická; Ján Béreš; Michaela Hladká, 324 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Michaela Katolická; Ján Béreš; Michaela Hladká, 324 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá ákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, známý rovněž jako zákon proti praní špinavých peněz, primárně slouží k zabránění zneužití finančního systému k legalizaci výnosů z trestné činnosti a finanční podpory terorismu. Od prvního vydání této publikace, tedy od srpna 2017, se nezměnilo nic na skutečnosti, že problematika opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu patří k závažným a sledovaným tématům. Nejedná se přitom jen o recentní rozsáhlé mezinárodní případy praní peněz (např. tzv. Laundromat, Troika či kauza Danske bank a další), které byly sledovány širokou veřejností, ale rovněž o rychle až překotně se vyvíjející evropskou legislativu,...
Objev podobné jako Zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti: a financování terorismu (978-80-7676-166-7)
Alzheimer Dejte jim lásku a štěstí (978-80-7553-633-4)
Kniha - autor Jolene Brackey, 288 stran, česky Alzheimerova choroba je v populaci velmi rozšířená. Přesto zůstává pro většinu z nás opředena nejen tajemstvím, ale často i mýty a falešnými představami. Tato kniha vnáší světlo do tohoto neznáma a nenásilnou a srozumitelnou formou nás uvádí do světa osob trpících demencí. Na konkrétních příkladech ze života autorka ukazuje, že nemocný člověk zůstává lidskou bytostí, se svými smutky, náladami, osobitým smyslem pro humor a zejména právem na život. Ačkoli toto onemocnění oloupí postiženého o krátkodobou paměť, neubírá mu schopnost vnímat přítomný okamžik a radovat se z něj – autorka nabízí nepřeberné množství rad a nápadů, jak pro nemocné vytvořit okamžiky radosti, které v nich zanechají pocit štěstí. Kniha je neocenitelným pomocníkem pro všechny, kteří pečují o osoby postižené demencí v domácím prostředí nebo pečovatelském zařízení. Péče o nemocné je náročná jak po stránce fyzické a psychické, tak i časové a...
Objev podobné jako Alzheimer Dejte jim lásku a štěstí (978-80-7553-633-4)
Občanský zákoník V. Závazkové právo Komentář: Obecná část (§ 1721-3014) (978-80-7400-535-0)
Kniha - autor Milan Hulmák; Jan Petrov; Petr Lavický, 1318 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Popis: Nový občanský zákoník překonává dvojkolejnost úpravy občanskoprávních a obchodněprávních závazků. • Dispozitivní úprava výrazně posiluje autonomii vůle. • Nepoctivé jednání před uzavřením smlouvy stíhá výslovné zakotvení předsmluvní odpovědnosti. • Již při uzavírání smlouvy lze nově sjednat možnost jednostranné změny obchodních podmínek. • Ochranu spotřebitele zvyšují široké informační povinnosti podnikatele. • Všechny smluvní závazky mohou být změněny či zrušeny při podstatné změně okolností. • Nová úprava neúměrného zkrácení umožňuje se vyvázat ze závazku k plnění, které je v hrubém nepoměru k tomu, co poskytla protistrana. • Zcela nový institut závdavku posiluje postavení věřitele.
Objev podobné jako Občanský zákoník V. Závazkové právo Komentář: Obecná část (§ 1721-3014) (978-80-7400-535-0)
Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Concurrentia (978-80-7676-448-4)
Elektronická kniha - autor autorů kolektiv a Více autorů, 120 stran, česky Konkurence představuje odedávna jeden z hnacích motorů úsilí vedoucího k nalézání efektivnějších řešení, vývoji nových výrobků a zkvalitňování služeb. Právo však musí hledat cesty, jak ji regulovat v případech, kdy je konkurenční činnost realizována nepoctivým způsobem. Úloha to není vždy jednoduchá. Ve hře je totiž vždy více protichůdných zájmů, které je nutno vyvažovat a současně reagovat na fakt, že v moderní tržní společnosti a globalizované ekonomice jsou nejrůznější projevy konkurenčního jednání často velmi dynamické a co do svých podob stále pestřejší. Výkon konkurenční činnosti souvisí s různými právními aspekty a problémy. Předkládaná publikace se zabývá regulací konkurenční činnosti s důrazem na pracovní právo, nevyhýbá se však ani problematice občanského a obchodního práva. Jejím cílem je pojednat o vybraných vývojových tendencích a aplikačních problémech, které se výkonu...
Objev podobné jako Concurrentia (978-80-7676-448-4)
Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.
Objev podobné jako Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Dějiny částí Prahy jako dějiny farních obvodů (978-80-720-7676-5)
Elektronická kniha - autor Věra Pelzbauerová, 505 stran Praha vznikla postupným spojováním desítek vesniček, vsí, městysů i měst, jejichž hranice se v průběhu času měnily. Územně stabilními celky tak do určité míry zůstávaly jen související farní obvody. Proto dějiny částí Prahy jsou v této publikaci pojaty jako dějiny 80 farních obvodů (farností). Pokud se nezměnil farní kostel, významné místo setkávání obyvatel, neměnilo se ani jméno farnosti, odvozované ze zasvěcení farního kostela. - Rozhodujícím činitelem ve farnosti většinou nebýval farář, nýbrž místní vrchnost. Proto jsou dějiny částí ve své podstatě dějinami místních vrchností, jimiž byly šlechtické rody anebo některé významné církevní instituce, jako církevní řády, Kapitula vyšehradská, Metropolitní kapitula při kostele sv. Víta, Václava a Vojtěcha. Výjimkou mezi vrchností nebyli ani přední pražští patriciové. Jména mnohých z nich už byla dávno vymazána z paměti, přestože ve své době je znal každý. -...
Objev podobné jako Dějiny částí Prahy jako dějiny farních obvodů (978-80-720-7676-5)
Sociální politika (978-80-7676-675-4)
Kniha - autor Jan Mertl, 472 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí odborný pohled na sociální politiku, tedy disciplínu, která se dotýká důležitých sfér lidského života a jejíž nastavení podstatně ovlivňuje sociálně-ekonomický rozvoj. Zabývá se jak teoretickými aspekty sociální politiky, tak i dílčími politikami ovlivňujícími fungování významných sociálních systémů a jejich prvků (zejména sociálního zabezpečení, trhu práce, školství, zdravotnictví, rodiny a bydlení). Představuje sociální politiku jako způsob pochopení reality a zacházení s ní, který integruje a rozvíjí poznatky z řady souvisejících oborů, a současně definuje robustní teoretický rámec pro sociálněpolitická opatření. Kniha zohledňuje hlavní vývojové tendence v české sociální politice a obsahuje relevantní teoretické přístupy podané přehlednou a srozumitelnou formou. Umožňuje tak vysvětlit a pochopit řadu problémů, které vidíme kolem sebe a které jsou často předmětem...
Objev podobné jako Sociální politika (978-80-7676-675-4)
Správní řád: Komentář (978-80-7676-422-4)
Kniha - autor Martin Kopecký; Josef Staša; Jana Balounová, 924 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Správní řád (zákon č. 500/2004 Sb.) je nejužívanějším procesním předpisem, se kterým denně pracují tisíce úředníků a podle kterého se rozhoduje o právech a povinnostech osob v nejrůznějších oborech, v nichž veřejná správa působí. Autorský kolektiv, který komentář ke správnímu řádu napsal, je složen z akademických pracovníků, kteří mají ale i zkušenosti z aplikační praxe na různých úrovních. Je dobře, že skladba autorů zahrnuje jak právníky, kteří se správnímu řízení věnují desítky let, a to již za účinnosti dřívějšího správního řádu č. 71/1967 Sb., tak i střední a mladou odbornou generaci. Snad se podařilo v komentáři vyložit nebo aspoň poukázat na některá ustanovení, která jsou sporná a k nimž schází odpovídající judikatura nebo jiné autoritativní výklady. Autoři se snažili přinést nové pohledy na řadu tradičních institutů správního řádu tak, aby je...
Objev podobné jako Správní řád: Komentář (978-80-7676-422-4)
Zákon o reklame (978-80-7676-240-4)
Kniha - autor Jozef Vozár, 280 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá V roku 2001 bol prijatý zákon o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 147/2001 Z. z. K uvedenému právnemu predpisu nebol vydaný doteraz žiadny komentár a neexistuje ani vedecká monografia, ktorá by komplexne rozoberala právne aspekty reklamy. Kolektív autorov, ktorý napísal prvé vydanie komentára k zákonu o reklame pozostáva z právnikov, ktorí sa venujú danej problematike dlhodobo, systematicky a to nielen teoreticky, ale aj prakticky.V tomto komentári možno nájsť odpovede na relevantné otázky, ktoré vyplynuli nielen z doterajšej praktickej aplikácie zákona o reklame, ale aj z teórie. Pri hľadaní odpovedí čerpali autori poznatky nielen zo slovenskej a zahraničnej literatúry, ale aj najmä z judikatúry vrátane rozhodnutí Súdneho dvora EÚ.
Objev podobné jako Zákon o reklame (978-80-7676-240-4)
Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík
V dnešní době, kdy se jedním ze žhavých témat dne stala inkluze ve vzdělávání, je stále aktuálnější seznámit odbornou i širší veřejnost se specifiky osobnosti žáků i klientů s mentálním postižením. Publikace se věnuje jak nezbytnému objasnění terminologie, tak právní úpravě postavení osob s mentálním postižením, jejich diagnostice, vzdělávání a také sociálním službám, jež jsou jim poskytovány. Text vychází ze současných legislativních norem a ze tří základních stratifikačních systémů, které se postupně implementují v oblasti zdravotnictví (MKF – Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví), v oblasti sociálních služeb (SIS – Škála stanovení míry podpory) a ve (speciálním) školství a poradenství (Katalogy posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb a Katalogy podpůrných opatření). Čtenář získá přehled o osobnostní struktuře člověka s mentálním postižením a o speciálněpedagogické podpoře pro žáky s mentálním postižením, což je nový fenomén v péči o tyto osoby. Publikace se nevyhýbá ani tak citlivé oblasti, jako je projevování emocí, partnerské vztahy a sexualita osob s mentálním postižením. Důraz klade i na roli rodinného prostředí. Kniha je věnována především psychologům, speciálním pedagogům, psychiatrům, sociálním pracovníkům a studentům těchto oborů a všem, kdo se potřebují zorientovat v této složité problematice.
Objev podobné jako Mentální postižení - Milan Valenta, Martin Lečbych, Jan Michalík
Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Kritické myslenie pohľadom učiteľov (978-80-7676-659-4)
Kniha - autor Nina Bodoríková; Gabriela Petrová; Anna Tirpáková, 176 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Autorky publikácie ,,Kritické myslenie pohľadom učiteľov" sa zameriavajú nielen na identifikáciu kľúčových stratégií rozvoja kritického myslenia žiakov v edukačnom procese a na ich teoretickú charakteristiku, ale aj na vymedzenie možností ich aplikácie. Súčasťou monografie je výskumné šetrenie, ktoré prináša výsledky názorov učiteľov z praxe týkajúce sa frekvencie použitia a významu vybraných dimenzií – kritické myslenie, štruktúrovanie učiva, uplatňovanie vybraných edukačných stratégií, pri aplikácii ktorých predpokladajú významný vplyv na rozvoj kritického myslenia žiakov. Autorky tiež venujú pozornosť vzdelávaniu učiteľov z perspektívy ich profesijného rozvoja. Publikácia svojím spracovaním, ako aj výskumným zistením predstavuje prvotinu, keďže monografie takéhoto zamerania neboli na Slovensku doteraz komplexne spracované. Monografia poukazuje...
Objev podobné jako Kritické myslenie pohľadom učiteľov (978-80-7676-659-4)
Propedeutika finančního práva I - Obecná část
Finanční právo se řadí mezi nejméně stabilní odvětví našeho právního řádu. Učebnice přináší přehled aktuálního stavu a předpokládá, že její čtenáři – primárně studenti v programech veřejná správa, právní specializace a finance a účetnictví – budou nadále sledovat vývoj právní úpravy.
Objev podobné jako Propedeutika finančního práva I - Obecná část
Podívejte se také
- USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
- Práce s laboratorní technikou ve fyzice: Praktické náměty pro výuku (978-80-7496-198-4)
- Ve víru rocku (978-80-269-0159-4)
- Queen ve 3D (978-80-7529-791-4)
- Ve stínu apokalypsy (978-80-755-7156-4)
- Ve službách mocných (978-80-243-7473-4)
- Stále ve střehu (978-80-759-4070-4)
- Ve znamení lukostřelce (978-80-279-0037-4)
- Dívka ve tmě (978-80-759-7376-4)
- Ve stínu Aconcaguy (978-80-238-6612-4)
- Slunce ve stínu (978-80-275-1117-4)
- Ve spárech džungle (978-80-000-5074-4)
- Ve stínu faraona (978-80-754-3858-4)
- Růže ve sněhu (978-80-904659-5-4)
- Humor ve škole (978-80-210-6205-4)
- Ve znamení smrtihlava (978-80-206-1483-4)
- Historický pohled na století života Masarykovy univerzity: Katalog k výstavě MUNI 100 (978-80-210-9262-4)
- Ťapko sa učí poznávať farby (978-80-8088-633-2)
- Vrah Lecián: Skutečný příběh vraha (978-80-7376-633-7)
- Ekonómia vzdelávania (978-80-7676-384-5)
- Výchovné maličkosti (978-80-7676-161-2)
- Proměny odměny (978-80-7676-019-6)