Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
AERO č.116 - Jakovlev Jak-36, Jak-38 & Jak-41 - Jakub Fojtík
V období probíhající studené války a přípravy na konflikt s využitím jaderných zbraní začala hrát značnou roli palubní letectva. To americké spadající pod US Navy dokázalo do prakticky jakéhokoliv místa na světě soustředit nemalou bojovou sílu včetně schopnosti provádět útoky jadernými zbraněmi. Dlouhá tradice amerického palubního námořnictva sahající až do dvacátých let minulého století a také extenzivní nasazení v druhé světové válce a ve Vietnamu navíc umožnily vyprecizovat bojové postupy i vyladit výkony používaných strojů. Není proto s podivem, že pro vojenskou strategii SSSR představovaly americké letadlové lodě jednu z hlavních hrozeb. K vyrovnání schopností s Američany neměl sovětský vojenský průmysl dostatek zkušeností a ani ekonomika největšího státu na světě by nedokázala enormně nákladný vývoj početně ekvivalentního palubního letectva včetně nosičů ufinancovat, zvláště když souběžně probíhalo enormně nákladné soupeření v dobývání kosmu či ve vývoji balistických raket nebo přepadových stíhačů. I proto v SSSR začaly nabývat na významu požadavky na letouny s kolmým vzletem a přistáním. Ty by totiž umožnily nasazení na konstrukčně jednodušších a ekonomicky výrazně levnějších lodních nosičích a v případě krizového válečného stavu by je mělo být možné provozovat i z palub kontejnerových a dalších lodí. Proto vznikl projekt experimentálního stroje Jak-36, který posléze umožnil vznik sériového modelu Jak-38. I přes čtvrt století od ukončení jeho provozu Jak-38 stále patří mezi typy, o nichž je známo relativně málo. A to i přes to, že služba tohoto letounu nepostrádala na dramatičnosti. Pro SSSR šlo o jeden z nejsložitějších vývojových úkolů, neboť celá řada technických řešení použitých na letounu byla vyvinuta čistě pro tento typ. Ačkoliv službu Jaků provázelo mnoho mimořádných událostí, získané znalosti pomohly sovětskému průmyslu zvládnout vývoj technologií, které měly být zúročeny v následujícím velmi slibném modelu Jak-41. Kolmo startující letoun Jak-41 představoval nadějnou konstrukci, která by sovětskému námořnímu letectvu v případě zavedení do služby konečně umožnila získat skutečně výkonný stroj převyšující v mnoha ohledech západní konkurenci v podobě typu Harrier. Předchozí palubní stroje Jak-38 totiž nesplnily zadání a představovaly více než omezenou bojovou sílu. Jenže do osudu Jak-41 zasáhl chaos provázející rozpad SSSR a jeden z nejnadějnějších palubních strojů historie skončil svou kariéru, aniž by dosáhl na řadovou službu. SSSR proto nikdy nedokázal srovnat krok s USA a jeho palubní letectvo je dodnes spíše demonstrativní jednotkou nežli skutečnou bojovou silou schopnou likvidovat cíle ve vzduchu, na zemi i na hladině kdekoliv na světě.
Podívejte se také Jak hledat slunce ()
AERO č.112 - McDonnell Douglas/Boeing F-15 Eagle - Jakub Fojtík
F-15 Eagle je bezesporu ikonickým americkým strojem, který by mohl být archetypem moderního víceúčelového letounu. Pokud by dnes tvůrci letounu měli pro tento stroj vybrat jméno, pravděpodobně by zvolili slovo neporažený. Jde totiž o jediný bojově široce nasazený typ ve výzbroji US Air Force, který nikdy nebyl ve vzdušných soubojích sestřelen nepřátelským letounem. Stroje F-15 všech uživatelů si drží skóre nejméně 104 sestřelených nepřátelských letounů (pokud budeme uvažovat o vítězstvích deklarovaných izraelskými prameny) vůči nulovým vlastním ztrátám. To je více, nežli dokázaly F-16 či legendární F-14 a údaj svědčí o výkonech typu, které v mnoha ohledech nedokázal překonat žádný jiný letoun na světě. Pro porovnání se nabízí, že ruská rodina Su-27/30/35 nedosáhla ani po současném zapojení do intenzivního konfliktu na Ukrajině více než pětiny vítězství F-15. I ostatní ztráty F-15 způsobené zásahy pozemními protiletadlovými prostředky, technickými příčinami či pilotní chybou patří mezi nejnižší v dané třídě a dosahují se 125 odepsanými letouny statisticky jeden zničený F-15 na více než 100 000 letových hodin. To je pro srovnání desetina oproti předchůdci v podobě typu F-4. Není proto překvapivé, že se F-15 stal a dodnes po právu je páteří US Air Force a americké letectvo na něj dále bude spoléhat i po příchodu strojů páté generace, stejně jako jde o klíčový typ pro zahraniční uživatele. F-15 byl totiž prvním letounem, který byl navržen specificky pro splnění požadavků bojových pilotů. Ti se podíleli na vývoji a i koncepční zadání letounu bylo stvořeno na základě detailních teoretických rozborů nasazení bojových letounů. Extrémně detailní a propracované zadání zohledňující taktické poznatky z vzdušných soubojů z Vietnamu se projevilo v úrovni navrženého palubního vybavení i aerodynamickém konceptu. F-15 byly od počátku vybaveny velmi pokročilými systémy, a i když po úvodních verzích F-15A/B vznikla druhá generace F-15C/D, útočné F-15E a nejnovější generace F-15EX, ty se liší jen palubním vybavením, které logicky podléhá zastarávání. Během padesáti let se tvary F-15 prakticky nezměnily, protože k tomu nebyl důvod. Jde o další důkaz enormní nadčasovosti letounu, které soupeřící typy ani zdaleka nedosáhly. Ostatně, tvary a aerodynamický koncept letounu F-15 jsou důsledkem zřejmě nejnáročnějšího a nejdetailnějšího vývoje vůbec, kdy byl letoun od počátku navrhován s ověřováním konceptu křídla s pevnou i měnitelnou geometrií a s rozdílným uložením motorů s tím, že paralelně byly výsledky ověřovány vůči jednomotorovému uspořádání. Ohromné investice do vývoje a ospravedlnění zvoleného designu se jednoznačně vyplatily. Stávající generaci F-15 čeká pravděpodobně výroba po dobu další dekády a tento legendární stroj se proto dost možná dočká sta let ve službě od vzletu prototypu. Na druhou stranu F-15 ukázal i jednu ohromnou slabinu, a to cenu. Jestli v době vzniku F-15 u letectva existoval prostor pro lehčí typ, jímž se později stal F-16, nyní to již neplatí. Zatímco F-16 má nástupce v podobě široce rozšířeného letounu F-35, „neviditelné“ F-22 se plnohodnotným nástupcem F-15 nestaly, a to zejména z ekonomických důvodů. Letouny kategorie F-15 jsou nadále vyhrazeny jen těm nejbohatším letectvům světa a v dnešní době v početnosti ustupují víceúčelovým levnějším typům, třebaže tyto představují kompromis co do schopností a v oblasti vzdušné nadvlády na F-15 v mnoha ohledech i přes svůj stealth charakter nedosahují.
Podívejte se také Jak prohrát maraton
AERO č.109 - Suchoj Su-30 & Su-35 3.díl - Jakub Fojtík
V předchozích dílech publikace byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27 a dále námořní speciál Su-27K/Su-33 a bitevní Su-34. Posledními členy rodiny jsou letouny verzí Su-30 a Su-35, které jsou ve výrobě dodnes. Ty lze považovat za vůbec nejvýkonnější představitele rodiny vzešlé ze Su-27. Su-30 vznikl na základě modernizačního projektu Su-27M, který již nestihl být dokončen před rozpadem SSSR a potkal jej typický porevoluční chaos. Velmi nadčasové zadání z osmdesátých let ale znamenalo, že na Su-27M byla ověřena řada nových technologií, které se staly základem pro novou verzi Su-30 a které byly dále doplněny možností integrace nových prvků ze Západního světa. Výsledný model Su-30 je proto exportně nejúspěšnějším zástupcem celé rodiny, který slouží ve stovkách kusů v Rusku, Indii, Číně a mnoha dalších zemích Afriky, Asie i Jižní Ameriky. Protože letouny slouží často i k velení a řízení vzdušných operací, jsou všechny Su-30 dvojmístné. Následný Su-35 je pak finálním typem vzešlým z verze Su-27M, který se ale vrací k jednomístnému uspořádání, neboť roli druhého člena posádky měla u tohoto letounu zastat pokročilá plně digitální avionika. Řazen je ve svém posledním standardu ke 4,5 generaci (či generaci 4+), což má jasně ukazovat na odstup od rodiny Su-27. U Su-35 výrobce očekával enormní obchodní úspěch, kdy se tento letoun měl stát náhradou dosluhujících Su-27 první generace, ale i západních typů jako byly letouny F-4 a další. Jenže k tomu nikdy nedošlo a zatím je služba Su-35 omezena na Rusko a Čínu a posledním uživatelem se měl stát Írán. Pro Rusko je, jak se zdá, potenciál Su-27/30/35 prakticky vyčerpán, protože i tradiční zákazníci jako je Čína a Indie mají zájem spíše o následující generaci víceúčelových strojů a mnohé menší státy se od Ruska odklonily po zahájení války na Ukrajině. A pokud tak neučinily, obyčejně jde o chudší země nemající rozpočet na pořízení podobných letounů. Tempo výroby letounů klesá a pokud Rusko pro své vzdušné a kosmické síly znovu neobjedná další letouny, může dokonce dojít poprvé i k přerušení výroby. Rodinu Su-30 a Su-35 čeká ze všech verzí spolu se Su-34 nejdelší služba. A jejím popisem se symbolicky uzavírá osud celé rozvětvené rodiny vzešlé z na svou dobu extrémně nadčasového Su-27.
Podívejte se také Jak rychle zbohatnout
Podívejte se také
- Jak začít multilevelmarketing
- jak komunikovat chytre
- Jak ovládnout strach
- Jak být úspěšný
- Jak voní tymián ()
- Sladká jak krev
- Jak chutná Mozart ()
- Jak člověk smýšlí
- Jak vycvičit draka
- Jak nakrmit diktátora ()
- Jak zdvojnásobit příjem
- Jak úspěšně vyjednávat
- Jak zahnat stesk ()
- Zen jak sviň* (9788075448262)
- Jak sbalit ženu 2.0 ()
- Jak na virtuální školení
- Jak zabránit klimatické katastrofě
- Jak nebýt úplným blbcem ()
- Jak prokouknout druhé lidi
- Jak zlomit dračí prokletí ()
AERO 104 Suchoj Su-27, 1. díl - Jakub Fojtík
Stíhací letoun Su-27 byl v době svého vzniku synonymem technologického vzestupu vojenského leteckého průmyslu SSSR. Zásadní pokrok ve znalostech aerodynamiky, nová generace avioniky i senzorů a navýšení výkonů dané novou generací motorů umožnily sestrojit letoun, který výrazně rozšiřoval letovou obálku stíhacího typu a výrazně překonával své západní soupeře. Jen málo proudových letounů se může pochlubit tím, že jsou po nich či po jejich letcích pojmenovány akrobatické manévry. U Su-27 k tomu ale došlo, protože manévry jako je tzv. Pugačevova kobra byly natolik nové a vzdálené letové obálce konkurenčních typů, že si tuto poctu vysloužily. Schopnosti letounu, pro nějž byly vyvinuty i speciální palubní systémy a řízená výzbroj, překonávaly rané verze prakticky všech západních typů. Jenže i přes svou pokrokovost se u Su-27 projevila i některá negativa včetně exponenciálně rostoucí jednotkové ceny ve srovnání s předchozí generací. Proto byl Su-27 do služby sovětského letectva zařazen v početně omezeném množství neporovnatelném s předchozí generací a pro svou technologickou nadčasovost i vysokou cenu nestihl být do okamžiku rozpadu SSSR exportován. O to bohatší měl ale kariéru po rozpadu SSSR, kdy se stal předmětem zájmu několika desítek zemí, a dokonce došlo k dohodě o jeho licenční výrobě v Číně. Asijská velmoc se posléze rozhodla povedený koncept využít a již bez ruského oprávnění jej dále rozvíjet a zdokonalovat, čímž se z rodiny klonů J-16 stal typ schopný plnit extrémně široké množství rolí. Další letouny se poté dostaly do služby ať již z novovýroby, nebo formou výprodejů z postsovětských zemí. Již od doby zavedení do služby v sovětském letectvu představují Su-27 a jeho následovníci dominantní typ, který po čtyřech desítkách let nahrazují až letouny o generaci mladší. I přes své kvality jsou ale Su-27 výrazně rozšířeny jen v postsovětském prostoru a v Číně, protože oproti akvizičně i provozně mnohem méně náročným MiGům 29 je jejich provoz přeci jen výrazně složitější i dražší. *****Praktické poznatky z posledních bojových akcí jen potvrzují, že pokud protivníkem není stát disponující technikou páté generace, Su-27/30/35 nadále plně postačují ke splnění úkolů na ně kladených. Toto vydání se věnuje vzniku a službě úvodních verzi Su-27, v následujících pak budou popsány i pozdější deriváty.
Objev podobné jako AERO 104 Suchoj Su-27, 1. díl - Jakub Fojtík
AERO 96 Lockheed Martin F-35 Lightning II - Jakub Fojtík
Publikace podrobně popisuje vývoj, zkoušky a zavádění všech verzí F-35 do vzdušných sil USA, jejich službu v letectvech spojenců včetně nových čekatelů na jeho zařazení do výzbroje, kde patří i naše republika, která plánuje zakoupit 24 strojů.Víceúčelový letoun Lockheed Martin F-35 představuje nový standard pro USA a mnohé spojenecké země. Navazuje na veleúspěšné F-16 Fighting Falcon, které díky kontinuálním flotilovým modernizacím vydržely ve službě více než čtyřicet let. A právě toto dlouhé časové rozpětí poskytlo konstruktérům nového letounu čas na to, aby jej dokončili v podobě, která se schopnostmi předchozí generaci značně vzdaluje. O F-35 se proto mnohdy hovoří jako o prvním plnohodnotném letounu páté generace, který je navržen pro síťové plně digitální bojiště. Senzorové schopnosti letounu nemají srovnání s žádným jiným typem na světě a překonávají dokonce i prvoliniové F-22 Raptor. Letoun je navíc navržen pro široké sdílení informací mezi jednotlivými stroji i uživateli zároveň a poprvé přichází se skutečně garantovanou kompatibilitou mezi jednotlivými státy. Oproti předchozí generaci se změnil i přístup výrobce, který již nechce umožňovat jednotlivým uživatelům provádět samostatné modernizace stroje, ačkoliv je jejich průmysl zapojen do výroby. Naopak vše má být centralizované, aby byla i do budoucna zachována široká míra kompatibility. F-35 je rovněž letounem, který přináší i novou úroveň variability, neboť je vyráběn ve verzi pro klasické použití z pozemních základen, či ve variantě pro kolmé přistání nebo provoz z krátkých palub letadlových lodí. Na druhou stranu byly F-35 od počátku terčem ohromné kritiky, ať již v období porovnávání prototypů X-32 a X-35, v době zkoušek prvních předsériových F-35 nebo během zavádění strojů do řadové služby. Jedněmi z nejčastějších výtek je vysoká cena, omezená manévrovatelnost a vysoké nároky na údržbu. Jenže po bližším seznámení s konceptem F-35 nelze než dojít k závěru, že schopnosti letounu jsou tak široké, že jeho nasazení v klasickém manévrovaném boji by bylo důsledkem naprostého nepochopení a nevyužití schopností letounu.
Objev podobné jako AERO 96 Lockheed Martin F-35 Lightning II - Jakub Fojtík
AERO 106 Suchoj Su-33 & Su-34, 2. díl - Jakub Fojtík
V předchozím díle publikace ( AERO č.104) byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27, která se posléze stala základem pro široké množství variant a subvariant. Z původního modelu Su-27 vychází přímo palubní letoun T10K (Su-27K), v sériové podobě zvaný Su-33, který je detailně představen v tomto díle. A cestou reverzního inženýrství se klonem původních exportních Su-27SK i jednoho ukořistěného prototypu T-10K stal i čínský palubní letoun J-15, na jehož vývoji se ruský výrobce nikterak nepodílel. Shodnou cestou se technologie a draková skupina z původního modelu Su-27UB staly základem pro čínský letoun J-16, který tento díl uzavírá. V této publikaci jsou rovněž popsány dvoumístné varianty se sedadly vedle sebe. Tou úvodní byl námořní projekt T10KUB-1 vycházející z palubního modelu T10K (Su-27K), od nějž si ostatně první a jediný létající prototyp vypůjčil i podstatnou část drakové skupiny. A i když následný útočný model T10V (v sérii Su-34) konstrukčně představuje zcela nový typ, v mnohém na T10KUB-1 odkazuje. V této publikaci jsou proto rozepsány všechny modely, které konstrukčně vycházejí z původní řady Su-27 a Su-27UB. V závěrečném třetím díle pak budou popsány modernizační projekty, které sice v mnoha případech spoléhají na drak odvozený od Su-27UB, avšak co do výbavy těží z řešení připravovaných či dokonce vyvinutých pro modernizační projekt Su-27M a v mnohém se původní variantě Su-27 vzdalují. Ty nesou označení Su-30 a pomyslným vrcholem je soudobý typ Su-35, který bývá řazen ke generaci 4,5. Již jen z výčtu verzí je zřejmé, jak složité je pochytit genezi modelu T10 ve všech jeho variantách. Jde totiž o jeden z nejúspěšnějších víceúčelových letounů historie, který co do počtu verzí představuje pravděpodobně nejroztříštěnější rodinu na světě. Důvodem je, že na rozdíl od na Západě obvyklých blokových úprav čekaly uživatele Su-27/30/33/34/35 modernizace a verze specificky orientované na jednotlivé zákazníky.
Objev podobné jako AERO 106 Suchoj Su-33 & Su-34, 2. díl - Jakub Fojtík
Bitevní vrtulníky - Jakub Fojtík
Bitevní vrtulníky jsou jedním z nejpodivuhodnějších příkladů technologického vývoje vojenské techniky ve druhé polovině 20. století. Od války v Alžírsku, přes Koreu, Vietnam a Afghánistán, až po současné konflikty v Sýrii a na Ukrajině – všude sehrály bitevní vrtulníky svou roli a ze všech těchto nasazení vzešly další převratné vývojové stupně a modifikace. Seznamte se nejen s historií, ale i s technikou, konstrukcí a výzbrojí těchto nebezpečných létajících strojů.
Objev podobné jako Bitevní vrtulníky - Jakub Fojtík
UH-60 Black Hawk - Jakub Fojtík
Spojené státy postavily v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století svůj koncept vrtulníkového letectva na ostrých bojových zkušenostech z vietnamské džungle. Na základě analýzy nasazení UH-1 vypsala US Army v roce 1972 projekt UTTAS (Utility Tactical Transport Aircraft System), z nějž měl vzejít nový univerzální vrtulník pro armádu. Společnost Sikorsky do soutěže přihlásila projekt S-70 využívající poznatky z projektů S-61, S-65 a S-67. Armáda mu přidělila název YUH-60. Po téměř dvou letech od vzletu byl YUH-60 23. prosince 1976 oficiálně oznámen jako vítěz soutěže a ještě před koncem roku získal výrobce první objednávku na sériové stroje. Ty nesly označení UH-60A se jménem Black Hawk. Pojmenování vrtulníku na základě indiánských kmenů bylo u společnosti Sikorsky i dalších vrtulníkových výrobců tradicí. Jméno Black Hawk, v češtině Černý Jetřáb, patřilo náčelníkovi Sauků, který proslul nebývalou bojovou odvahou. Publikace detailně popisuje vývoj, výrobu, službu a export do zahraničí tohoto vrtulníku.
Objev podobné jako UH-60 Black Hawk - Jakub Fojtík
A-10 Thunderbolt II - Jakub Fojtík
Bitevní letoun A-10 je doslova jednou z moderních legend americké letecké konstrukční školy. Stejně jako v případě ruského typu Su-25 je i A-10 ukázkou účelového designu zamřeného na splnění jednoduchých požadavků – vysoké obratnosti na malých rychlostech umožňující lety v nízkých výškách, extrémní palebné síly pro likvidaci širokého spektra cílů, odolnosti proti zásahům nepřátelskou palbou a výrobní a údržbové jednoduchosti. Celý letoun byl doslova postaven kolem 30mm rotačního kanónu GAU-8/A, nejvýkonnější hlavňové zbraně použité kdy na letounu. Ohromná nosnost výzbroje ve spojení s dlouhou vytrvalostí dala vzniknout skutečně unikátnímu typu, který po celý svůj život vyniká nejen odolností vůči nepřátelské palbě, ale i vůči různým politickým, lobbistickým a jiným velitelským tlakům. Ještě před záletem prototypu se hovořilo o nepotřebnosti podobného jednoúčelového stroje a ani vítězství v porovnání s konkurenčním YA-9 nevedlo rovnou k sériové výrobě. I přes všechny plány a následné redukce se ale A-10 do služby dostaly a v ní vydržely několikeré pokusy o vyřazení. Jejich současný výhled provozu směřuje za horizont roku 2030 a před nedávnem přeživší flotila získala nová křídla prodlužující životnost. A již nyní samo americké letectvo přiznává, že ani extrémně sofistikované letouny páté generace na bojišti nedokážou plně zastoupit stroj, který byl od počátku určen k boji v blízkosti protivníka. A i když možná A-10 opakovaně prohrál v zákulisních hrách v americkém Kongresu, nikdy neprohrál na bojišti. Nasazení velkého množství A-10 v Iráku během operací Pouštní bouře a Pouštní štít jasně ukázalo, že flotila amerických bitevních letounů má ohromnou ničivou schopnost a dokázala kompletně zlikvidovat pozemní iráckou tankovou armádu, tehdy čtvrtého nejsilnějšího ozbrojeného sboru světa. Tento fakt jasně ukázal na technologickou dominanci Spojených států a sílu, kterou mu A-10 dávají. Téměř 1 000 zničených tanků jasně ukázalo, že i když A-10 postrádá eleganci stíhacích letounů a mezi piloty se mu opakovaně dostávalo nelichotivých přezdívek, představuje ten nejefektivnější prostředek pro likvidaci nepřátelské techniky v inventáři USAF. A stejně tomu bylo v dalších konfliktech v Iráku a Afghánistánu, které se bez přítomnosti A-10 neobešly. Bohužel, rozpad bipolárního uspořádání světa způsobil, že podobný letoun již pravděpodobně nikdy nevznikne a A-10 zůstane jediným západním zástupcem kategorie sériových proudových bitevních strojů. Bude jistě zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet koncept přímé letecké podpory v následujících letech. Neboť i přes všechnu snahu konstruktérů zvýšit vzdálenost letounů od cíle existuje nemálo situací, kdy je potřeba působit v přímé blízkosti nepřítele.
Objev podobné jako A-10 Thunderbolt II - Jakub Fojtík
Směr Model letadlo Jakovlev Jak 3 stavebnice letadla 1:72
Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Jakovlev Jak 3. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov.Rozměr 11,9x12,7 cm.Vhodné od 8 let.Technické údaje:Roky 08Obsah balení:Model Jakovlev Jak 3 11,9x12,7cm v krabici 25x14,5x4,5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.
Objev podobné jako Směr Model letadlo Jakovlev Jak 3 stavebnice letadla 1:72
Cressi Elastic Water S/M-36-37-38-39-40-41 Ponožky
Praktické elastické ponožky pro obecné použití ve vodě. Díky tenké látce zaručují ochranu a pohodlí při cestách na břeh, na člunech nebo při jakýchkoliv rekreačních činnostech včetně plavání, vodního aerobiku a šnorchlování. Detaily: Rychleschnoucí materiál Ponožky umožňují nosit ploutve celé hodiny, aniž by vám odíralo nohy Ideální na plavání s ploutvemi, jogging, jízdu na kole a jiné aktivity Kompletní ochrana chodidla, dodává pohodlí a zabraňuje tvorbě puchýřů a odírání Cressi je rodinná společnost, která od roku 1946 vyrábí vysoce kvalitní výrobky. Barva: Modrá Velikost: 39;38;41;40;37;S/M;36 Typ produktu: Ponožky Barva podle výrobce: Modrá;Blue Země původu: Itálie
Objev podobné jako Cressi Elastic Water S/M-36-37-38-39-40-41 Ponožky
AEROmodel 8 - Aero C-3B ( Siebel Si 204)
Obsahuje vystřihovací papírový model cvičného a bombardovacího letounu československého letectva Aero C-3B v měřítku 1/48.„Síbl“, neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28. Éra „síblů“ v čs. letectvu trvala něco málo přes deset let, během nichž tyto bezesporu elegantní, byť v r. 1955 již poněkud archaické stroje, poctivě a neúnavně sloužily nejen za slunných dnů, ale i v noci a za ztížených povětrnostních podmínek.
Objev podobné jako AEROmodel 8 - Aero C-3B ( Siebel Si 204)
AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část - Miroslav Irra
2. vydání již delší dobu vyprodané a velmi úspěšné publikace tentokrát v edici Aero. Publikace vyjde v celkem třech číslech Aera a to v čísle 92, 93 a 94."Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.V Aeru č. 95 vychází jako reedice poslední, třetí část publikace „Síbl“ Siebel Si 204/Aero C-3 v československém letectvu
Objev podobné jako AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část - Miroslav Irra
AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra
"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.
Objev podobné jako AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra
AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část - Miroslav Irra
"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.
Objev podobné jako AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část - Miroslav Irra
Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra
Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my.
Objev podobné jako Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra
Zrození Šlépějí - Jakub Deml, Jakub Vaníček, Martin C. Putna, Šuman Záviš
Čtvrtý svazek Spisů Jakuba Demla obsahuje první soubor autorových knih ve svérázném žánru kombinujícím deník, dokument a beletrii; v žánru, pro který on sám použil později slavný a kontroverzní termín „Šlépěje“. Svazek obsahuje tři Demlovy knihy, které předcházejí vzniku řady Šlépějí: Rosnička (1912), Domů (1913) a Pro budoucí poutníky a poutnice (1913), a první tři sborníky „šlépějové“ řady: Šlépěje I (1917), Šlépěje II (1918) a Šlépěje III (1919). Svazek doprovází doslov, ediční poznámka, překlady všech cizojazyčných pasáží, vysvětlivky reálií, jmenný rejstřík a reprodukce obálek původních vydání.
Objev podobné jako Zrození Šlépějí - Jakub Deml, Jakub Vaníček, Martin C. Putna, Šuman Záviš
Směr Model Kit 0936 letadlo – Aero C-3 A/B (8594877009362)
Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, 69 dílků, délka 16,6 cm, model a samolepky součástí balení, vhodný od 8 let S plastovými modely od tradičního českého výrobce hraček Směr si můžete sami sestavit oblíbené modely letadel či lodí. Propracované modely se vyznačují vysokou kvalitou a podobou reálné předloze. Při sestavování modelů si užijí mnoho zábavy malí i velcí. Modely jsou vhodné pro děti od 8 let. Klíčové vlastnostikvalitní model od tradičního českého výrobce hračekpropracované detailyvěrnost reálné předlozedoporučený věk od 8 letmodel letadla Aero C-3 A / Bměřítko 1:72 Letadlo Aero C-3Plastový model letadla Aero C-3 A / B se skládá z 69 dílků a je vyroben v měřítku 1:72. Složený model měří 16,6 cm na délku a 29,5 cm na šířku. Jedná se o slepovací stavebnici. Balení obsahuje seznam doporučených barev pro konkrétní letadlo, samolepky včetně...
Objev podobné jako Směr Model Kit 0936 letadlo – Aero C-3 A/B (8594877009362)
Dlouhý život s archeologií - Rozhovor s Pavlem Fojtíkem - Pavel Fojtík, Karla Motyková
PhDr. Karla Motyková, DrSc., rozená Šneidrová (nar. 20. 5. 1930 v Praze), patří k první poválečné generaci českých archeologů, kteří zásadním způsobem formovali směřování oboru ve druhé polovině 20. století a podíleli se na vzniku a rozvoji moderního Archeologického ústavu Akademie věd. Karla Motyková byla vůdčí osobností protohistorické archeologie, vedla jeden z nejrozsáhlejších systematických výzkumů v Čechách (na Závisti), řídila pravěké oddělení Archeologického ústavu, mnoho let redigovala také prestižní archeologické periodikum Památky archeologické. Přednášela rovněž na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Její doménou se staly zejména doby laténská a římská. Předkládaná kniha může být významným příspěvkem k poznání rozvoje moderní české archeologie, zahrnujícím počátky Akademie věd, normalizační období i složitou transformaci po sametové revoluci. Zároveň vede čtenáře k hlubšímu pochopení archeologie jako takové, neboť přemýšlení o vlastním oboru a jeho možnostech poznání se táhne jako červená nit celým naším rozhovorem
Objev podobné jako Dlouhý život s archeologií - Rozhovor s Pavlem Fojtíkem - Pavel Fojtík, Karla Motyková
Směr Model Aero C-3 A/B 29,5x16,6cm v krabici 34x19x5,5cm 1:72
Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Aero C-3 A/B. Užij si hodně legrace při stavbě a vychutnej si pocit, když je model hotov. V měřítku 1:72.V krabici 34x19,5x5,5 cm.Vhodné od 8 let.Technické údaje:Roky 08Obsah balení:Model Aero C-3 A/B 1:72 29,5x16,6cm v krabici 34x19x5,5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.
Objev podobné jako Směr Model Aero C-3 A/B 29,5x16,6cm v krabici 34x19x5,5cm 1:72
Kleber Transpro 215/75 R16 C 116 R (438844)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 116 (do 1250 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se začne blížit jaro a počasí se zlepšuje, je čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou vytvořeny s ohledem na provoz v teplejším počasí. Odborníci doporučují nasazovat letní pneumatiky, když jsou teploty dlouhodobě nad +7 °C. Naším doporučením pro vás jsou letní pneu Kleber pro dodávku. Zátěžový index, také nazýváný nosnostní nebo hmotnostní, specifikuje maximální zatížení pro jednu pneumatiku. Zde odpovídá hodnotě 116 (do 1250 kg). Rychlostní index přesně určuje maximální doporučenou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Tato pneumatika je ideální pro vozy s rychlostním indexem R (do 170 km/h) nebo nižším. Klíčové vlastnosti letní pneu Kleber Transpro 215/75 R16 C 116 R Letní pneumatika Kleber je vhodná pro dodávky Přilnavost třídy na mokru...
Objev podobné jako Kleber Transpro 215/75 R16 C 116 R (438844)
AERO 82 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 1.díl - Jakub Fojtík
Stíhací letoun F-16 představuje dodnes jeden z nejuniverzálnějších vojenských typů, který ve výrobě zcela jistě překoná padesáté výročí od vzletu prvního prototypu. Po létech, kdy se americké vojenské letectvo snažilo pod dojmy z nasazení ve Vietnamu získat do svých řad sofistikované těžké stíhací letouny, znamenal lehký typ F-16 zásadní odklon od tehdejšího směru vývoje. Jeho konstruktéři vsadili na zcela opačné hodnoty a pokusili se vyvinout lehký víceúčelový typ s ohromným růstovým potenciálem, který měl být od počátku určen jak pro domácí americké letectvo, tak i pro zahraniční zákazníky. A tento krok se více než vydařil a s více než 4 700 vyrobenými kusy patří rodina F-16 mezi nejúspěšnější bojové letouny světa. I dnes, téměř padesát let po vzletu prototypu stále probíhá výroba tohoto letounu, ačkoliv poslední generace Block 70/72 mají s původními YF-16 společnou prakticky jen drakovou skupinu a aerodynamický koncept. Oproti letounům jako byl F-4 Phantom II či MiG-21 je úspěch F-16 na trhu založen na velmi povedených výkonech, příznivé ceně, velké variabilitě schopností a širokém množství doplňků a modernizací s koncepcí flotilových upgradů. Servisní život mnohých F-16 jim umožní provoz až do roku 2050, což mnohonásobně překonává původní očekávání tvůrců. Navíc je F-16 i bojově důkladně prověřeným typem, který byl nasazen v mnoha konfliktech po celém světě. Pro americké letectvo jde nadále o klíčový typ, o jehož náhradě dodnes nepanuje shoda. Moderní F-35 totiž přicházejí se zcela jiným konceptem bojových schopností a mnoho odborníků z vojenského letectva hlasitě uvádí, že provozně levné a nenáročné F-16 nelze jen tak vyřadit bez náhrady. I proto se po létech plánovaného vyřazení a náhrady F-16 menším množstvím F-35 začíná stále jasněji hovořit o možném zařazení přímého nástupce v podobě nově vyvinutého stroje, či dokonce o opětovném nákupu F-16 posledních verzí. Zkráceně řečeno, F-16 pro USAF a mnohé další uživatele není jen stíhacím letounem, ale je prvkem tvořícím jádro taktických schopností a fungování bez něj není snadné. Zemím NATO letouny F-16 umožnily plné rozvinutí taktických schopností jejich letectev a i noví uživatelé, kteří typu přibyli v posledních letech, u posledních verzí získávají schopnosti nové generace, které v jejich inventáři zatím nebyly. Mnozí kritici letounů páté generace jako F-22 či F-35 uvádějí, že u nich došlo k odklonu v těch oblastech, které byly u F-16 příčinou úspěchu. Předně jde o manévrovatelnost letounu, která i přes zbraně kategorie BVR má na soudobém bojišti stále podstatný význam, a dále potom možnost působit blízko nepřítele, neboť víceúčelové F-16 představují i podstatný prvek přímé bojové podpory pozemních sil. Jejich přímé nahrazení letouny kategorie F-35 není proto možné, a v mnoha ohledech proto F-16 zůstane nepřekonaným typem. F-16 sice postrádá atribut snížené zachytitelnosti, avšak otázkou je, nakolik je to omezující. Většina uživatelů těchto letounů totiž neplánuje střet se zeměmi vybavenými stroji páté generace a pro ně bude F-16 i v následující dekádě plně postačujícím typem.
Objev podobné jako AERO 82 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 1.díl - Jakub Fojtík
AERO 85 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 2.díl - Jakub Fojtík
Druhý díl, v návaznosti na první díl, pokračuje v popisu služby různých verzí letounů F-16. Začíná samozřejmě v domácím letectvu v USA. Dále popisuje výběr a službu v Evropěa to v Belgii, Dánsku, Nizozemí a Norsku. Následují dodávky na Blízký východ včetně plánovaných dodávek do Iránu, které se uplatnily nakonec v Izraeli, který se stal jejich významným uživatelem. V Africe to byl Egypt a Maroko. V dalších kapitolách publikace pojednává o službě v ostatních zemích NATO a v časové návaznosti pokračuje s dodávkami opět na Blízký východ, do Asie nebo do Polska.
Objev podobné jako AERO 85 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 2.díl - Jakub Fojtík
Balerina Nanorespirátor PFHM731 FFP2 NR vzor č. 116 1 ks
Balerina Nanorespirátor PFHM731 FFP2 NR je certifikovaný zdravotnický prostředek s excelentní filtrační účinností. Zachycuje částice o velikosti viru SARS-CoV-2.
Objev podobné jako Balerina Nanorespirátor PFHM731 FFP2 NR vzor č. 116 1 ks
Pirelli Carrier 215/75 R16 C 116/114 R (2164900)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 116 (do 1250 kg), hlučnost 71 dB (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S jarním obdobím a lepším počasím přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou nejvhodnější pro použití v teplých měsících. V případě, že jsou teploty nad +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují použít letní pneumatiky. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Pirelli na dodávkové auto. Nosnostní index, nebo také hmotnostní či zátěžový, stanovuje maximální zatížení jedné pneumatiky. Zde se rovná 116 (do 1250 kg). Maximální doporučená rychlost pneumatiky závisí na hodnotě rychlostního indexu, který určuje, pro jakou rychlost jsou pneumatiky bezpečné. Tato pneumatika je vhodná pro automobily s rychlostním indexem R (do 170 km/h) nebo nižším. Klíčové vlastnosti letní pneu Pirelli Carrier 215/75 R16 C 116/114 R Letní pneumatika Pirelli je vhodná pro...
Objev podobné jako Pirelli Carrier 215/75 R16 C 116/114 R (2164900)
Callaway Anza Aero Charcoal/Purple 38 Dámske golfové boty
Letní prodyšná obuv Anza Aero je volbou číslo 1 pro rafinované pohodlí hned po vybalení z krabice. Lehké prodyšné materiály, gumová trakce bez výstupků a sofistikovaná pozornost věnovaná detailům z ní dělají naprostou nezbytnost. Výkonný svršek z mikrovlákna / síťoviny Super měkký, ale zároveň navržen tak, aby poskytoval prodyšnost a podporu tam, kde je potřeba. Pohodlná vložka Ortholite Poskytuje maximální komfort a podporu. Dlouhotrvající odpružení Odvod vlhkosti Antimikrobiální Dynamická gumová podrážka bez výstupků Lehká výkonná gumová podrážka bez výstupků, která zajišťuje přilnavost, stabilitu a zabraňuje zanášení nečistotami. Šířka: Standardní Pohlaví: Dámské Země původu: Čína Velikost US: 7 Typ produktu: Tenisky Sezóna: Podzim;Jaro;Léto;Zima Věková skupina: Dospělý Barva podle výrobce: Charcoal/Purple Série: Anza Aero Velikost EU: 38 Velikost UK: 5 Nepromokavé: Ne Barva: Fialová;Šedá Typ aktivity: Golf Podrážka bot: Bez-spikové
Objev podobné jako Callaway Anza Aero Charcoal/Purple 38 Dámske golfové boty
Lamart LT7041 mlýnek na maso č. 8 Aero
Mlýnek na maso je nepostradatelným pomocníkem v každé kuchyni. Je vyroben z litiny a doplněn rukojetí, která je v kombinaci se dřevem. S 1 diskem, na okraj stolu se připevňuje šroubem.
Objev podobné jako Lamart LT7041 mlýnek na maso č. 8 Aero
Lamart LT7040 mlýnek na maso č. 5 Aero
Mlýnek na maso je nepostradatelným pomocníkem v každé kuchyni. Je vyroben z litiny a doplněn rukojetí, která je v kombinaci se dřevem. S 1 diskem, na okraj stolu se připevňuje šroubem.
Objev podobné jako Lamart LT7040 mlýnek na maso č. 5 Aero
Fortune FSR 902 215/75 R16 C 116/114 N (9215030094)
Zimní pneu - pro dodávky, rychlostní index N (do 140 km/h), nosnostní index 114 (do 1180 kg), hlučnost 73 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru C, úspora paliva D, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Stačí, aby napadlo více sněhu a cesty, které důvěrně znáte, se mohou proměnit v neznámé prostředí. Rovněž tající sníh nebo nepříjemné plískanice dokáží změnit poklidnou jízdu po vozovce v nepříjemný zážitek. Je tedy důležité se včas připravit na všechny extrémní podmínky. S tímto vám pomohou zimní pneu Fortune FSR 902 215/75 R16 C 116/114 N na dodávkový automobil. Zátěžový index, také nazýván nosnostní nebo hmotnostní, určuje maximální zátěž jedné pneumatiky. Ten v tomto případě odpovídá hodnotě 114 (do 1180 kg). Rychlostní index pneumatiky pak určuje maximální doporučenou rychlost, pro které jsou pneu konstruovány. Tento index je N (do 140 km/h) a zajisté uspokojí požadavky i náročného řidiče. Hlavní přednosti vlastnosti zimní pneu Fortune FSR 902 215/75 R16...
Objev podobné jako Fortune FSR 902 215/75 R16 C 116/114 N (9215030094)
Sailun Endure WSL1 215/75 R16 C 116/114 R (3220005404)
Zimní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 114 (do 1180 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru B, úspora paliva C, bezdušová (TL), DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Sníh, led a teploty pod nulou – zima mívá pro motoristy připraveno hned několik překvapení. Také břečka a dlouhodobé deště mohou změnit poklidnou jízdu na nepříjemný zážitek. Proto je vhodné se předem na tyto extrémní podmínky připravit. S tímto vším si poradí bezdušové (TL) zimní pneu Sailun Endure WSL1 215/75 R16 C 116/114 R pro dodávkové auto. Nosnostní index nebo také hmotnostní či zátěžový, určuje maximální zátěž jedné pneumatiky. Ten v tomto případě činí 114 (do 1180 kg). Rychlostní index pak definuje maximální rychlost vhodnou pro danou pneumatiku, která by neměla být překročena. Tento index je R (do 170 km/h) a jistě splní požadavky i skutečně náročného řidiče. Klíčové vlastnosti přednosti zimní pneu Sailun Endure WSL1 215/75 R16 C...
Objev podobné jako Sailun Endure WSL1 215/75 R16 C 116/114 R (3220005404)
Nexen Roadian CTX 215/75 R16 C 116/114 R (17576NXC)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 116 (do 1250 kg), hlučnost 69 dB(A) (třída 1), přilnavost na mokru A, úspora paliva A, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku S nástupem jara a lepšího počasí přichází čas na přezutí na letní pneumatiky. Ty jsou konstruovány tak, aby byly nejvhodnější pro použití v teplém počasí. Pokud jsou teploty nad +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují nasadit letní pneumatiky. Náš tým vám doporučuje letní pneu Nexen určené pro dodávkové auto. Zátěžový index, také nazýváný nosnostní nebo hmotnostní, definuje nejvyšší povolenou zátěž pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota odpovídá 116 (do 1250 kg). Pneumatiky jsou navrženy pro určitou maximální doporučenou rychlost, kterou určuje rychlostní index. Tato pneumatika je ideální pro vozy s rychlostním indexem R (do 170 km/h) nebo nižším. Klíčové přednosti letní pneu Nexen Roadian CTX 215/75 R16 C 116/114 R Letní pneumatika Nexen je vhodná pro...
Objev podobné jako Nexen Roadian CTX 215/75 R16 C 116/114 R (17576NXC)
Nokian cLine Cargo 215/75 R16 C 116/114 S (T429229)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index S (do 180 km/h), nosnostní index 116 (do 1250 kg), hlučnost 70 dB (třída 2), přilnavost na mokru C, úspora paliva C, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se počasí zlepšuje a přichází jaro, je čas na výměnu pneumatik za letní. Ty jsou vyráběny s ohledem na nejlepší výkon v teplejším klimatu. V případě, že jsou teploty nad +7 °C po delší dobu, odborníci doporučují použít letní pneumatiky. Můžeme vám s jistotou doporučit letní pneu Nokian na dodávkové auto. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, specifikuje maximální zatížení pro jednu pneumatiku. Hodnota v tomto případě odpovídá 116 (do 1250 kg). Maximální doporučená rychlost pneumatiky závisí na hodnotě rychlostního indexu, který určuje, pro jakou rychlost jsou pneumatiky bezpečné. Pneumatika je vhodná pro použití na vozidlech s rychlostním indexem S (do 180 km/h) nebo nižším. Klíčové vlastnosti letní pneu Nokian cLine Cargo 215/75 R16 C...
Objev podobné jako Nokian cLine Cargo 215/75 R16 C 116/114 S (T429229)
Znovuzrození dechu - čchi-kung - Ivan Fojtík
Všechny procesy v lidském těle se vzájemně ovlivňují. Tato kniha pojednává také o tom, proč je důležité uvolnit mysl i tělo, aby informace z tohoto procesu získané zlepšovaly řízení těla. Těžiště knihy se do hloubky zabývá procesem dýchání a rezervami, které je možné odhalit a nastolit cestu k uvolněnějšímu a zdravějšímu životu. Správné dýchání je dýchání břišní s výrazným zapojením bránice. Při vdechu bránice klesá, což stlačuje břišní orgány, a to představuje masážní účinek na tyto orgány a podporu krevní i lymfatické cirkulace v této oblasti. Mělké dýchání není tak zdravé jako dýchání hluboké, které však nemá překročit hranici, kdy se člověk dostává do napětí, ať při vdechu či při výdechu snahou o co největší dechový objem. V pokročilejším cvičení se zařazují i zádrže dechu. Mistrovství v umění dýchat je uvědomělé dýchání, jak se provádí v mnoha formách čchi-kungu, čínském umění dechu, které je hlavním tématem knihy.
Objev podobné jako Znovuzrození dechu - čchi-kung - Ivan Fojtík
Lamart Mlýnek na maso č.5 AERO LT7040 (LT7040)
Mlýnek na maso - ruční, velký plnící otvor, na mletí, hrubost mletí 5 mm, velikost mlýnku 19, materiál hliník, rozměry 19 × 16 × 6 cm (V׊×H), hmotnost 1,6 kg, stříbrná barva Vsaďte na klasiku a pořiďte si ruční mlýnek na maso Lamart AERO LT7040 (č. 5). Ruční, šnekový mlýnek představuje ideální nástroj pro rychlé a snadné pomletí různého druhu masa. Rychle však zjistíte, že jde o mnohem všestrannější kuchyňské náčiní a kromě výroby mletého masa ho můžete využít také na mletí hub, zeleniny apod. Mlýnek je vyrobený z kvalitní litiny a je vybavený klasickým upínacím mechanismem. Po použití ho velice jednoduše rozeberete kvůli jeho údržbě a po oschnutí jednotlivých dílů zase složíte dohromady. Mletí vám zpříjemní klička vybavená dřevěným madlem, které vám dobře padne do ruky. Klíčové vlastnosti ručního mlýnku na maso Lamart AERO LT7040 (č. 5)Klasický ruční mlýnek na maso osvědčené značky LamartMlýnek na maso vyrobený...
Objev podobné jako Lamart Mlýnek na maso č.5 AERO LT7040 (LT7040)
Lamart Mlýnek na maso č. 8 AERO LT7041 (LT7041)
Mlýnek na maso - ruční, velký plnící otvor, na mletí, hrubost mletí 8 mm, velikost mlýnku 19, materiál hliník, rozměry 20,5 × 19 × 7,5 cm (V׊×H), hmotnost 2 kg, stříbrná barva Vsaďte na klasiku a pořiďte si ruční mlýnek na maso Lamart AERO LT7041 (č. 8). Ruční, šnekový mlýnek představuje ideální nástroj pro rychlé a snadné pomletí různého druhu masa. Rychle však zjistíte, že jde o mnohem všestrannější kuchyňské náčiní a kromě výroby mletého masa ho můžete využít také na mletí hub, zeleniny apod. Mlýnek je vyrobený z kvalitní litiny a je vybavený klasickým upínacím mechanismem. Po použití ho velice jednoduše rozeberete kvůli jeho údržbě a po oschnutí jednotlivých dílů zase složíte dohromady. Mletí vám zpříjemní klička vybavená dřevěným madlem, které vám dobře padne do ruky. Klíčové vlastnosti ručního mlýnku na maso Lamart AERO LT7041 (č. 8)Klasický ruční mlýnek na maso osvědčené značky LamartMlýnek na maso vyrobený...
Objev podobné jako Lamart Mlýnek na maso č. 8 AERO LT7041 (LT7041)
Vans Style 36 38
SVRŠEKKůže. Kožené svršky nemají konkurenci co se přizpůsobivosti týče. Po pár nošeních ti bude připadat, že byly stvořeny přímo pro tebe. Trošku se navíc roztáhnou a zpohodlní, takže se neboj, pokud ti nejdřív připadají trochu těsnější a tvrdší. Kůže je navíc skvělá v odolnosti a dobře se udržuje.MEZIPODEŠEVEVA. Základní technologie používaná u většiny modelů tenisek, která se vyznačuje dobrou tlumivostí a responzivitou. Co se těchto dvou vlastností týče, existují lepší technologie s větším tlumením a návratem energie. EVA (nebo taky Ethylenvinylacetát) je ale oproti nim cenově dostupnější a často vhodnější. Ne vždy totiž potřebuješ tu nejměkčí botu.PodrážkaGuma. S gumovou podrážkou se prostě nedá nic zkazit. Dlouho vydrží, lehce se čistí a má skvělou trakci.Tip: Aby ti boty vydržely co nejdéle krásné a čisté, doporučujeme se o ně starat jako o miminko. Pomůžou ti v tom výrobky na čištění obuvi.
Objev podobné jako Vans Style 36 38
Znovuzrození dechu - čchi-kung (Defekt) - Ivan Fojtík
Všechny procesy v lidském těle se vzájemně ovlivňují. Tato kniha pojednává také o tom, proč je důležité uvolnit mysl i tělo, aby informace z tohoto procesu získané zlepšovaly řízení těla. Těžiště knihy se do hloubky zabývá procesem dýchání a rezervami, které je možné odhalit a nastolit cestu k uvolněnějšímu a zdravějšímu životu. Správné dýchání je dýchání břišní s výrazným zapojením bránice. Při vdechu bránice klesá, což stlačuje břišní orgány, a to představuje masážní účinek na tyto orgány a podporu krevní i lymfatické cirkulace v této oblasti. Mělké dýchání není tak zdravé jako dýchání hluboké, které však nemá překročit hranici, kdy se člověk dostává do napětí, ať při vdechu či při výdechu snahou o co největší dechový objem. V pokročilejším cvičení se zařazují i zádrže dechu. Mistrovství v umění dýchat je uvědomělé dýchání, jak se provádí v mnoha formách čchi-kungu, čínském umění dechu, které je hlavním tématem knihy.
Objev podobné jako Znovuzrození dechu - čchi-kung (Defekt) - Ivan Fojtík
Easy Model - Jakovlev Yak-3, SSSR, východní rusko, 1944, 1/72 (9580208372303)
Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 11,8 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? Pak pro vás bude skvělou volbou realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je totiž krásným retro koníčkem, který se opět vrací do módy a našel si celou řadu příznivců. Vojenský model letadla vyniká detailním zpracováním každé části, které k sobě dokonale padnou. K jeho výrobě slouží plast. Výrobek se doporučuje dětem od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války se bude skládat jedna radost díky podrobnému montážnímu plánu a pokynům pro začátečníky i zkušené modeláře. Jeho celková délka po složení je 11,8 cm. Produkt je dodáván s bateriemi. Klíčové přednosti modelu letadla Easy Model - Jakovlev Yak-3, SSSR, východní rusko, 1944, 1/72 Vojenský model letadla EasyModel v...
Objev podobné jako Easy Model - Jakovlev Yak-3, SSSR, východní rusko, 1944, 1/72 (9580208372303)
Marvel - Ponožky (36-41) (2200009307)
Ponožky - středně vysoké Chtěli byste si obstarat ponožky, které se budou hodit pro volnočasové aktivity? Patří-li mezi vaše oblíbené střední výška ponožek, tyto budou přesně pro vás. Klíčové přednosti ponožek Marvel - Ponožky (36-41) Velikost (EU): 36 - 41 Výška ponožek: střední
Objev podobné jako Marvel - Ponožky (36-41) (2200009307)
Batman - Ponožky (36-41) (8445484059472)
Ponožky - středně vysoké Uvažujete o pořízení ponožek, které budou vhodné pro volnočasové využití? Jestliže jste milovníkem středního střihu ponožek, tyto vám padnou do noty. Základní přednosti ponožek Batman - Ponožky (36-41) EU velikost: 36 - 41 Ponožky jsou střední
Objev podobné jako Batman - Ponožky (36-41) (8445484059472)
Nike Pegasus 41 Wo 36
Nike Pegasus 41 Wo 36
Objev podobné jako Nike Pegasus 41 Wo 36
Deadpool - Ponožky (36-41) (2200009309)
Ponožky - středně vysoké Rádi běháte a hodily by se vám ponožky vhodné pro volnočasové využití? Pakliže jste milovníkem středního střihu ponožek, tyto jistě oceníte. Zásadní funkce ponožek Deadpool - Ponožky (36-41) Velikost (EU): 36 - 41 Ponožky jsou střední
Objev podobné jako Deadpool - Ponožky (36-41) (2200009309)
Svorto 116 Gelové podpatěnky asymetrické vel. 38–42 (M) 1 pár
Podpatěnky asymetrické Svorto 116 změkčují došlap v místě nejčastějšího výskytu bolestivých otlaků a působí jako prevence jejich vzniku. Zabraňují klouzání nohy v otevřené obuvi.
Objev podobné jako Svorto 116 Gelové podpatěnky asymetrické vel. 38–42 (M) 1 pár
KJUST SADA TAŠEK AERO 4KS PRO TOYOTA C-HR 2016+ (7041021)
Autotaška - sada 4 ks
Objev podobné jako KJUST SADA TAŠEK AERO 4KS PRO TOYOTA C-HR 2016+ (7041021)
AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr
Když 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B.
Objev podobné jako AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr
AERO 41 MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra
Publikace navazuje na AERO č.38 a č.39 MiG-21F-13 1. a 2.díl. První verzí tohoto letounu, která byla zavedena do služby v československém letectvu, byla právě verze MiG-21F-13, jejiž nástup byl významným mezníkem v historii našeho letectva, neboť právě tento letoun umožnil našim pilotům překonat bariéru dvojnásobné rychlosti zvuku. Publikace se věnuje výzbroji našich MiGů a dokumentuje vyrobené licenční stroje.
Objev podobné jako AERO 41 MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra
Salomon X ULTRA PIONEER AERO Pánská turistická obuv, černá, velikost 41 1/3
Pánská turistická obuv Salomon X ULTRA PIONEER AERO je vhodnou volbou pro outdoorové nadšence. Je vybavena všemi potřebnými technologiemi, ale zároveň je dostatečně univerzální, aby se přizpůsobila vašemu každodennímu životu.
Objev podobné jako Salomon X ULTRA PIONEER AERO Pánská turistická obuv, černá, velikost 41 1/3
Fellowes 36 C (FELSH36C)
Skartovač – stupeň utajení P-4, křížový řez, skartuje až 6 listů papíru gramáže 70 g/m2, navíc i svorky, plastové karty, objem koše 12 l, zpětný chod, vypnutí při přehřátí/přehlcení, start/stop automatický Skartovač FELLOWES s křížovým řezem naráz dokáže zpracovat až 6 listů papíru s výkonem 3 m/min. Stupeň utajení P-4 odpovídá vyššímu stupni pro skartaci důležitých smluv a dalších vysoce citlivých dat. Velká výhoda spočívá v možné likvidaci dokumentů i se sponkami. Kousky materiálu jsou následně ukládány do koše o objemu 12 l. Funkce automatického startu umožňuje zapnutí po přiložení papíru. Ochranu přístroje zaručuje bezpečnostní vypnutí při přehřátí a přetížení. Nabídne také zpětný chod pro případ zaseknutí při skartování. Rozměry skartovače FELLOWES dosahují 29,5 × 34 × 20 cm. Klíčové vlastnosti skartovače Fellowes 36 C Křížový řez skartuje papír na kousky Skartovač FELLOWES má koš o objemu 12 l Bezpečnostní stupeň utajení P-4 – částice do 160 mm2 Umí...
Objev podobné jako Fellowes 36 C (FELSH36C)
Nike Pegasus 41 Wo 38
Nike Pegasus 41 Wo 38
Objev podobné jako Nike Pegasus 41 Wo 38
Delphin ponožky queen 38-41
Univerzální velikost 38-41 poskytne dokonalý komfort pro každou nohu. Pohodlný materiál s hřejivými vlastnostmi oceníte hlavně u jarního a podzimního rybaření, rozhodně je však můžete používat během celého roku. Výška a střih ponožky je vhodný pro různou rybářskou či vycházkovou obuv, díky čemuž jsou vhodné nejen na ryby, ale i běžné nošení. Technické parametry Materiálové složení: 80% bavlna, 15% polyester, 5% elastan Velikost 38-41
Objev podobné jako Delphin ponožky queen 38-41
Continental VanContact Eco 215/75 R16 116 R C (04517080000)
Letní pneu - pro dodávky, rychlostní index R (do 170 km/h), nosnostní index 116 (do 1250 kg), hlučnost 72 dB(A) (třída 2), přilnavost na mokru A, úspora paliva A, DOT max. 2 roky stáří, 95% do jednoho roku Když se přiblíží jaro a počasí se zlepšuje, je čas vyměnit zimní pneumatiky za letní. Ty jsou konstruovány tak, aby byly nejvhodnější pro použití v teplém počasí. Odborníci doporučují používat letní pneumatiky, pokud jsou dlouhodobé teploty nad +7 °C. Vzhledem k našim zkušenostem bychom vám doporučili letní pneu Continental určené na dodávkové auto. Hmotnostní index, také nazývaný nosnostní nebo zátěžový, specifikuje maximální zatížení pro jednu pneumatiku. Jeho hodnota činí 116 (do 1250 kg). Rychlostní index přesně určuje maximální doporučenou rychlost, pro kterou jsou pneumatiky vhodné. Pneumatika je vhodná pro vozy s rychlostním indexem R (do 170 km/h) nebo nižším. Zásadní vlastnosti letní pneu Continental VanContact Eco 215/75 R16 116 R C Letní pneumatika...
Objev podobné jako Continental VanContact Eco 215/75 R16 116 R C (04517080000)
Podívejte se také
- Jak řešit konflitky (9788779688674)
- jak vycvicit draka bezzubka
- jak vybrat kolečkové brusle
- jak vybrat inline brusle
- Dívej se, jak padám
- Jak se těží miliardy?
- Jak se co dělá
- Jak odškodnit holocaust? (9788024628080)
- Jak jsem stopoval letadlo
- Jak Hurvínek potkal Mozarta
- Jak si správně přát
- Jak zaujmout hned napoprvé
- Jak se dělá chalupa
- Jak vytrhnout velrybě stoličku ()
- Slyšíš, jak mluví stromy? ()
- Jak se dělá zoo ()
- Jak hledat nové zaměstnance
- Jak přežít svého muže ()
- Jak proměnit myšlenky v zázraky: Jak si vyprosit božskou energii a jak ji přijmout (978-80-7336-675-9)
- Jak vycvičit draka: Jak správně mluvit dracky (978-80-7529-731-0)
- Jak vycvičit draka: Jak uchvátit dračí klenot (978-80-7529-736-5)
- Jak vycvičit draka: Jak zlomit dračí srdce (978-80-7529-738-9)