Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

AERO 104 Suchoj Su-27, 1. díl - Jakub Fojtík

Stíhací letoun Su-27 byl v době svého vzniku synonymem technologického vzestupu vojenského leteckého průmyslu SSSR. Zásadní pokrok ve znalostech aerodynamiky, nová generace avioniky i senzorů a navýšení výkonů dané novou generací motorů umožnily sestrojit letoun, který výrazně rozšiřoval letovou obálku stíhacího typu a výrazně překonával své západní soupeře. Jen málo proudových letounů se může pochlubit tím, že jsou po nich či po jejich letcích pojmenovány akrobatické manévry. U Su-27 k tomu ale došlo, protože manévry jako je tzv. Pugačevova kobra byly natolik nové a vzdálené letové obálce konkurenčních typů, že si tuto poctu vysloužily. Schopnosti letounu, pro nějž byly vyvinuty i speciální palubní systémy a řízená výzbroj, překonávaly rané verze prakticky všech západních typů. Jenže i přes svou pokrokovost se u Su-27 projevila i některá negativa včetně exponenciálně rostoucí jednotkové ceny ve srovnání s předchozí generací. Proto byl Su-27 do služby sovětského letectva zařazen v početně omezeném množství neporovnatelném s předchozí generací a pro svou technologickou nadčasovost i vysokou cenu nestihl být do okamžiku rozpadu SSSR exportován. O to bohatší měl ale kariéru po rozpadu SSSR, kdy se stal předmětem zájmu několika desítek zemí, a dokonce došlo k dohodě o jeho licenční výrobě v Číně. Asijská velmoc se posléze rozhodla povedený koncept využít a již bez ruského oprávnění jej dále rozvíjet a zdokonalovat, čímž se z rodiny klonů J-16 stal typ schopný plnit extrémně široké množství rolí. Další letouny se poté dostaly do služby ať již z novovýroby, nebo formou výprodejů z postsovětských zemí. Již od doby zavedení do služby v sovětském letectvu představují Su-27 a jeho následovníci dominantní typ, který po čtyřech desítkách let nahrazují až letouny o generaci mladší. I přes své kvality jsou ale Su-27 výrazně rozšířeny jen v postsovětském prostoru a v Číně, protože oproti akvizičně i provozně mnohem méně náročným MiGům 29 je jejich provoz přeci jen výrazně složitější i dražší. *****Praktické poznatky z posledních bojových akcí jen potvrzují, že pokud protivníkem není stát disponující technikou páté generace, Su-27/30/35 nadále plně postačují ke splnění úkolů na ně kladených. Toto vydání se věnuje vzniku a službě úvodních verzi Su-27, v následujících pak budou popsány i pozdější deriváty.

Podívejte se také S-Idee Suchoj SU-35 EPP RTF (4260463524864)

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 106 Suchoj Su-33 & Su-34, 2. díl - Jakub Fojtík

V předchozím díle publikace ( AERO č.104) byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27, která se posléze stala základem pro široké množství variant a subvariant. Z původního modelu Su-27 vychází přímo palubní letoun T10K (Su-27K), v sériové podobě zvaný Su-33, který je detailně představen v tomto díle. A cestou reverzního inženýrství se klonem původních exportních Su-27SK i jednoho ukořistěného prototypu T-10K stal i čínský palubní letoun J-15, na jehož vývoji se ruský výrobce nikterak nepodílel. Shodnou cestou se technologie a draková skupina z původního modelu Su-27UB staly základem pro čínský letoun J-16, který tento díl uzavírá. V této publikaci jsou rovněž popsány dvoumístné varianty se sedadly vedle sebe. Tou úvodní byl námořní projekt T10KUB-1 vycházející z palubního modelu T10K (Su-27K), od nějž si ostatně první a jediný létající prototyp vypůjčil i podstatnou část drakové skupiny. A i když následný útočný model T10V (v sérii Su-34) konstrukčně představuje zcela nový typ, v mnohém na T10KUB-1 odkazuje. V této publikaci jsou proto rozepsány všechny modely, které konstrukčně vycházejí z původní řady Su-27 a Su-27UB. V závěrečném třetím díle pak budou popsány modernizační projekty, které sice v mnoha případech spoléhají na drak odvozený od Su-27UB, avšak co do výbavy těží z řešení připravovaných či dokonce vyvinutých pro modernizační projekt Su-27M a v mnohém se původní variantě Su-27 vzdalují. Ty nesou označení Su-30 a pomyslným vrcholem je soudobý typ Su-35, který bývá řazen ke generaci 4,5. Již jen z výčtu verzí je zřejmé, jak složité je pochytit genezi modelu T10 ve všech jeho variantách. Jde totiž o jeden z nejúspěšnějších víceúčelových letounů historie, který co do počtu verzí představuje pravděpodobně nejroztříštěnější rodinu na světě. Důvodem je, že na rozdíl od na Západě obvyklých blokových úprav čekaly uživatele Su-27/30/33/34/35 modernizace a verze specificky orientované na jednotlivé zákazníky.

Podívejte se také SUCHOJ Su-7 v československém vojenském letectvu ve fotografii: Verze Su-7BM, Su-7BKL a Su-7U (978-80-7573-015-2)

cena 182.0 Kč
Detail

AERO č.109 - Suchoj Su-30 & Su-35 3.díl - Jakub Fojtík

V předchozích dílech publikace byla představena řada výchozího modelu Suchoj Su-27 a dále námořní speciál Su-27K/Su-33 a bitevní Su-34. Posledními členy rodiny jsou letouny verzí Su-30 a Su-35, které jsou ve výrobě dodnes. Ty lze považovat za vůbec nejvýkonnější představitele rodiny vzešlé ze Su-27. Su-30 vznikl na základě modernizačního projektu Su-27M, který již nestihl být dokončen před rozpadem SSSR a potkal jej typický porevoluční chaos. Velmi nadčasové zadání z osmdesátých let ale znamenalo, že na Su-27M byla ověřena řada nových technologií, které se staly základem pro novou verzi Su-30 a které byly dále doplněny možností integrace nových prvků ze Západního světa. Výsledný model Su-30 je proto exportně nejúspěšnějším zástupcem celé rodiny, který slouží ve stovkách kusů v Rusku, Indii, Číně a mnoha dalších zemích Afriky, Asie i Jižní Ameriky. Protože letouny slouží často i k velení a řízení vzdušných operací, jsou všechny Su-30 dvojmístné. Následný Su-35 je pak finálním typem vzešlým z verze Su-27M, který se ale vrací k jednomístnému uspořádání, neboť roli druhého člena posádky měla u tohoto letounu zastat pokročilá plně digitální avionika. Řazen je ve svém posledním standardu ke 4,5 generaci (či generaci 4+), což má jasně ukazovat na odstup od rodiny Su-27. U Su-35 výrobce očekával enormní obchodní úspěch, kdy se tento letoun měl stát náhradou dosluhujících Su-27 první generace, ale i západních typů jako byly letouny F-4 a další. Jenže k tomu nikdy nedošlo a zatím je služba Su-35 omezena na Rusko a Čínu a posledním uživatelem se měl stát Írán. Pro Rusko je, jak se zdá, potenciál Su-27/30/35 prakticky vyčerpán, protože i tradiční zákazníci jako je Čína a Indie mají zájem spíše o následující generaci víceúčelových strojů a mnohé menší státy se od Ruska odklonily po zahájení války na Ukrajině. A pokud tak neučinily, obyčejně jde o chudší země nemající rozpočet na pořízení podobných letounů. Tempo výroby letounů klesá a pokud Rusko pro své vzdušné a kosmické síly znovu neobjedná další letouny, může dokonce dojít poprvé i k přerušení výroby. Rodinu Su-30 a Su-35 čeká ze všech verzí spolu se Su-34 nejdelší služba. A jejím popisem se symbolicky uzavírá osud celé rozvětvené rodiny vzešlé z na svou dobu extrémně nadčasového Su-27.

Podívejte se také cesky jazyk 7 1 dil pracovni sesit

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 96 Lockheed Martin F-35 Lightning II - Jakub Fojtík

Publikace podrobně popisuje vývoj, zkoušky a zavádění všech verzí F-35 do vzdušných sil USA, jejich službu v letectvech spojenců včetně nových čekatelů na jeho zařazení do výzbroje, kde patří i naše republika, která plánuje zakoupit 24 strojů.Víceúčelový letoun Lockheed Martin F-35 představuje nový standard pro USA a mnohé spojenecké země. Navazuje na veleúspěšné F-16 Fighting Falcon, které díky kontinuálním flotilovým modernizacím vydržely ve službě více než čtyřicet let. A právě toto dlouhé časové rozpětí poskytlo konstruktérům nového letounu čas na to, aby jej dokončili v podobě, která se schopnostmi předchozí generaci značně vzdaluje. O F-35 se proto mnohdy hovoří jako o prvním plnohodnotném letounu páté generace, který je navržen pro síťové plně digitální bojiště. Senzorové schopnosti letounu nemají srovnání s žádným jiným typem na světě a překonávají dokonce i prvoliniové F-22 Raptor. Letoun je navíc navržen pro široké sdílení informací mezi jednotlivými stroji i uživateli zároveň a poprvé přichází se skutečně garantovanou kompatibilitou mezi jednotlivými státy. Oproti předchozí generaci se změnil i přístup výrobce, který již nechce umožňovat jednotlivým uživatelům provádět samostatné modernizace stroje, ačkoliv je jejich průmysl zapojen do výroby. Naopak vše má být centralizované, aby byla i do budoucna zachována široká míra kompatibility. F-35 je rovněž letounem, který přináší i novou úroveň variability, neboť je vyráběn ve verzi pro klasické použití z pozemních základen, či ve variantě pro kolmé přistání nebo provoz z krátkých palub letadlových lodí. Na druhou stranu byly F-35 od počátku terčem ohromné kritiky, ať již v období porovnávání prototypů X-32 a X-35, v době zkoušek prvních předsériových F-35 nebo během zavádění strojů do řadové služby. Jedněmi z nejčastějších výtek je vysoká cena, omezená manévrovatelnost a vysoké nároky na údržbu. Jenže po bližším seznámení s konceptem F-35 nelze než dojít k závěru, že schopnosti letounu jsou tak široké, že jeho nasazení v klasickém manévrovaném boji by bylo důsledkem naprostého nepochopení a nevyužití schopností letounu.

Objev podobné jako AERO 96 Lockheed Martin F-35 Lightning II - Jakub Fojtík

cena 163.0 Kč
Detail

AERO č.112 - McDonnell Douglas/Boeing F-15 Eagle - Jakub Fojtík

F-15 Eagle je bezesporu ikonickým americkým strojem, který by mohl být archetypem moderního víceúčelového letounu. Pokud by dnes tvůrci letounu měli pro tento stroj vybrat jméno, pravděpodobně by zvolili slovo neporažený. Jde totiž o jediný bojově široce nasazený typ ve výzbroji US Air Force, který nikdy nebyl ve vzdušných soubojích sestřelen nepřátelským letounem. Stroje F-15 všech uživatelů si drží skóre nejméně 104 sestřelených nepřátelských letounů (pokud budeme uvažovat o vítězstvích deklarovaných izraelskými prameny) vůči nulovým vlastním ztrátám. To je více, nežli dokázaly F-16 či legendární F-14 a údaj svědčí o výkonech typu, které v mnoha ohledech nedokázal překonat žádný jiný letoun na světě. Pro porovnání se nabízí, že ruská rodina Su-27/30/35 nedosáhla ani po současném zapojení do intenzivního konfliktu na Ukrajině více než pětiny vítězství F-15. I ostatní ztráty F-15 způsobené zásahy pozemními protiletadlovými prostředky, technickými příčinami či pilotní chybou patří mezi nejnižší v dané třídě a dosahují se 125 odepsanými letouny statisticky jeden zničený F-15 na více než 100 000 letových hodin. To je pro srovnání desetina oproti předchůdci v podobě typu F-4. Není proto překvapivé, že se F-15 stal a dodnes po právu je páteří US Air Force a americké letectvo na něj dále bude spoléhat i po příchodu strojů páté generace, stejně jako jde o klíčový typ pro zahraniční uživatele. F-15 byl totiž prvním letounem, který byl navržen specificky pro splnění požadavků bojových pilotů. Ti se podíleli na vývoji a i koncepční zadání letounu bylo stvořeno na základě detailních teoretických rozborů nasazení bojových letounů. Extrémně detailní a propracované zadání zohledňující taktické poznatky z vzdušných soubojů z Vietnamu se projevilo v úrovni navrženého palubního vybavení i aerodynamickém konceptu. F-15 byly od počátku vybaveny velmi pokročilými systémy, a i když po úvodních verzích F-15A/B vznikla druhá generace F-15C/D, útočné F-15E a nejnovější generace F-15EX, ty se liší jen palubním vybavením, které logicky podléhá zastarávání. Během padesáti let se tvary F-15 prakticky nezměnily, protože k tomu nebyl důvod. Jde o další důkaz enormní nadčasovosti letounu, které soupeřící typy ani zdaleka nedosáhly. Ostatně, tvary a aerodynamický koncept letounu F-15 jsou důsledkem zřejmě nejnáročnějšího a nejdetailnějšího vývoje vůbec, kdy byl letoun od počátku navrhován s ověřováním konceptu křídla s pevnou i měnitelnou geometrií a s rozdílným uložením motorů s tím, že paralelně byly výsledky ověřovány vůči jednomotorovému uspořádání. Ohromné investice do vývoje a ospravedlnění zvoleného designu se jednoznačně vyplatily. Stávající generaci F-15 čeká pravděpodobně výroba po dobu další dekády a tento legendární stroj se proto dost možná dočká sta let ve službě od vzletu prototypu. Na druhou stranu F-15 ukázal i jednu ohromnou slabinu, a to cenu. Jestli v době vzniku F-15 u letectva existoval prostor pro lehčí typ, jímž se později stal F-16, nyní to již neplatí. Zatímco F-16 má nástupce v podobě široce rozšířeného letounu F-35, „neviditelné“ F-22 se plnohodnotným nástupcem F-15 nestaly, a to zejména z ekonomických důvodů. Letouny kategorie F-15 jsou nadále vyhrazeny jen těm nejbohatším letectvům světa a v dnešní době v početnosti ustupují víceúčelovým levnějším typům, třebaže tyto představují kompromis co do schopností a v oblasti vzdušné nadvlády na F-15 v mnoha ohledech i přes svůj stealth charakter nedosahují.

Objev podobné jako AERO č.112 - McDonnell Douglas/Boeing F-15 Eagle - Jakub Fojtík

cena 163.0 Kč
Detail

Směr slepovací model Suchoj Su-25K 1:72

Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Suchoj Su-25K. Užij si hodně legrace při stavbě a vychutnej si pocit, když je model hotov. V krabici 25x14x4,5 cm.Vhodné od 8 let.Technické údaje:Roky 08Obsah balení:Model Suchoj Su-25K 21x20cm v krabici 25x14x4,5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.

Objev podobné jako Směr slepovací model Suchoj Su-25K 1:72

cena 219.0 Kč
Detail

AERO č.116 - Jakovlev Jak-36, Jak-38 & Jak-41 - Jakub Fojtík

V období probíhající studené války a přípravy na konflikt s využitím jaderných zbraní začala hrát značnou roli palubní letectva. To americké spadající pod US Navy dokázalo do prakticky jakéhokoliv místa na světě soustředit nemalou bojovou sílu včetně schopnosti provádět útoky jadernými zbraněmi. Dlouhá tradice amerického palubního námořnictva sahající až do dvacátých let minulého století a také extenzivní nasazení v druhé světové válce a ve Vietnamu navíc umožnily vyprecizovat bojové postupy i vyladit výkony používaných strojů. Není proto s podivem, že pro vojenskou strategii SSSR představovaly americké letadlové lodě jednu z hlavních hrozeb. K vyrovnání schopností s Američany neměl sovětský vojenský průmysl dostatek zkušeností a ani ekonomika největšího státu na světě by nedokázala enormně nákladný vývoj početně ekvivalentního palubního letectva včetně nosičů ufinancovat, zvláště když souběžně probíhalo enormně nákladné soupeření v dobývání kosmu či ve vývoji balistických raket nebo přepadových stíhačů. I proto v SSSR začaly nabývat na významu požadavky na letouny s kolmým vzletem a přistáním. Ty by totiž umožnily nasazení na konstrukčně jednodušších a ekonomicky výrazně levnějších lodních nosičích a v případě krizového válečného stavu by je mělo být možné provozovat i z palub kontejnerových a dalších lodí. Proto vznikl projekt experimentálního stroje Jak-36, který posléze umožnil vznik sériového modelu Jak-38. I přes čtvrt století od ukončení jeho provozu Jak-38 stále patří mezi typy, o nichž je známo relativně málo. A to i přes to, že služba tohoto letounu nepostrádala na dramatičnosti. Pro SSSR šlo o jeden z nejsložitějších vývojových úkolů, neboť celá řada technických řešení použitých na letounu byla vyvinuta čistě pro tento typ. Ačkoliv službu Jaků provázelo mnoho mimořádných událostí, získané znalosti pomohly sovětskému průmyslu zvládnout vývoj technologií, které měly být zúročeny v následujícím velmi slibném modelu Jak-41. Kolmo startující letoun Jak-41 představoval nadějnou konstrukci, která by sovětskému námořnímu letectvu v případě zavedení do služby konečně umožnila získat skutečně výkonný stroj převyšující v mnoha ohledech západní konkurenci v podobě typu Harrier. Předchozí palubní stroje Jak-38 totiž nesplnily zadání a představovaly více než omezenou bojovou sílu. Jenže do osudu Jak-41 zasáhl chaos provázející rozpad SSSR a jeden z nejnadějnějších palubních strojů historie skončil svou kariéru, aniž by dosáhl na řadovou službu. SSSR proto nikdy nedokázal srovnat krok s USA a jeho palubní letectvo je dodnes spíše demonstrativní jednotkou nežli skutečnou bojovou silou schopnou likvidovat cíle ve vzduchu, na zemi i na hladině kdekoliv na světě.

Objev podobné jako AERO č.116 - Jakovlev Jak-36, Jak-38 & Jak-41 - Jakub Fojtík

cena 163.0 Kč
Detail

Teddies T48000854 Model Suchoj SU 7 BMK 1:48

Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Suchoj SU - 7 BMK. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov.V krabici 35x22x5 cm.Vhodné od 10 let.Technické údaje:Roky 10Obsah balení:Model Suchoj SU - 7 BMK v krabici 35x22x5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.

Objev podobné jako Teddies T48000854 Model Suchoj SU 7 BMK 1:48

cena 419.0 Kč
Detail

Teddies T48000856 Model Suchoj SU 17/22 M4 1:48

Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Suchoj SU - 17/22 M4. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov.V krabici 35x22x5 cm.Vhodné od 10 let.Technické údaje:Roky 10Obsah balení:Model Suchoj SU-17/22 M4 v krabici 35x22x5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.

Objev podobné jako Teddies T48000856 Model Suchoj SU 17/22 M4 1:48

cena 499.0 Kč
Detail

Teddies T48000856 Model Suchoj SU 17/22 M4 1:48

Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Suchoj SU - 17/22 M3. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov. V měřítku 1:48V krabici 35x22x5 cm.Vhodné od 10 let.Technické údaje:Roky 10Obsah balení:Model Suchoj SU - 17/22 M3 1:48 v krabici 35x22x5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.

Objev podobné jako Teddies T48000856 Model Suchoj SU 17/22 M4 1:48

cena 499.0 Kč
Detail

Směr Model Suchoj SU-25 K v krabici 35x22x5cm 1:48

Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Suchoj SU - 25 K. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov. V měřítku 1:48.V krabici 35x22x5 cm.Vhodné od 10 let.Technické údaje:Roky 10Obsah balení:Model Suchoj SU-25 K 1:48 v krabici 35x22x5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.

Objev podobné jako Směr Model Suchoj SU-25 K v krabici 35x22x5cm 1:48

cena 459.0 Kč
Detail

Směr Model Suchoj SU 7 BKL v krabici 35x22x5cm 1:48

Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Suchoj SU - 7 BKL. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov. V měřítku 1:48.V krabici 35x22x5 cm.Vhodné od 10 let.Technické údaje:Roky 10Obsah balení:Model Suchoj SU - 7 BKL 1:48 v krabici 35x22x5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.

Objev podobné jako Směr Model Suchoj SU 7 BKL v krabici 35x22x5cm 1:48

cena 419.0 Kč
Detail

Suchoj Su-7 - Jiří Vlach

Publikace přibližuje jeden z nosných typů našeho vojenského letectva období let 1964-1999 ve fotografii. Kniha je určená nejen lidem, kteří letoun létali a obsluhovali, ale i leteckým fandům a modelářům, kteří zde naleznou spoustu detailů.

Objev podobné jako Suchoj Su-7 - Jiří Vlach

cena 277.0 Kč
Detail

AEROmodel 13 - Suchoj Su-22 M4

Publikace obsahuje monografii letounu Suchoj Su-22M4 doplněnou barevnými fotografiemi československých strojů a model v měřítku 1:48.

Objev podobné jako AEROmodel 13 - Suchoj Su-22 M4

cena 136.0 Kč
Detail

Bitevní vrtulníky - Jakub Fojtík

Bitevní vrtulníky jsou jedním z nejpodivuhodnějších příkladů technologického vývoje vojenské techniky ve druhé polovině 20. století. Od války v Alžírsku, přes Koreu, Vietnam a Afghánistán, až po současné konflikty v Sýrii a na Ukrajině – všude sehrály bitevní vrtulníky svou roli a ze všech těchto nasazení vzešly další převratné vývojové stupně a modifikace. Seznamte se nejen s historií, ale i s technikou, konstrukcí a výzbrojí těchto nebezpečných létajících strojů.

Objev podobné jako Bitevní vrtulníky - Jakub Fojtík

cena 707.0 Kč
Detail

Směr plastikový model letadla ke slepení Suchoj SU-25 UB-UBK slepovací stavebnice letadlo 1:48

Sestav si a ozdob si svůj pokoj krásným realisticky zpracovaným modelem Suchoj SU - 25 UB/UBK. Užij si hodně legrace při stavbě a barvení a vychutnej si pocit, když je model hotov.V krabici 35x22x5 cm.Vhodné od 10 let.Technické údaje:Roky 10Obsah balení:Model Suchoj SU-25 UB/UBK v krabici 35x22x5cmPokud není uvedeno jinak, cena se vztahuje na 1 ks produktu.Konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností.

Objev podobné jako Směr plastikový model letadla ke slepení Suchoj SU-25 UB-UBK slepovací stavebnice letadlo 1:48

cena 499.0 Kč
Detail

SUCHOJ Su-7 v československém vojenském letectvu ve fotografii: Verze Su-7BM, Su-7BKL a Su-7U (978-80-7573-015-2)

Kniha - autor Jiří Vlach, 216 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Publikace přibližuje jeden z nosných typů našeho vojenského letectva období let 1964-1999 ve fotografii. Kniha je určená nejen lidem, kteří letoun létali a obsluhovali, ale i leteckým fandům a modelářům, kteří zde naleznou spoustu detailů.

Objev podobné jako SUCHOJ Su-7 v československém vojenském letectvu ve fotografii: Verze Su-7BM, Su-7BKL a Su-7U (978-80-7573-015-2)

cena 265.0 Kč
Detail

Směr Model Kit 0857 letadlo – Suchoj Su-25 K (8594877008570)

Model letadla - měřítko 1 : 48, vojenské letadlo, z moderního období, 163 dílků, vhodné na vystavení, délka 32,35 cm, model a lepidlo součástí balení, vhodný od 10 let Každého malého kutila od 10 let jistě potěší model letadla Suchoj SU - 25 K v měřítku 1:48, který zvládne sestavit úplně sám.Máte doma malého modeláře? Pak si buďte jistí, že jej potěší plastový model letadla Suchoj SU-25 K v měřítku 1:48, který zvládne sestavit úplně sám. K dispozici je 163 jednotlivých dílků, které sestávají z kvalitního, odolného a zdravotně nezávadného materiálu. Hotová hračka může posloužit jako pomůcka při společných hrách s kamarády, jako dekorace pracovního stolu v dětském pokoji, nebo jako součást sbírky modelů podobného charakteru. Součástí balení nejsou barvy ani lepidlo.Klíčové vlastnostiČeská výroba163 dílkůDélka modelu 32,35 cmRozpětí křídel 29,9 cmMěřítko 1:48Vhodné pro děti od 10 letPočet zbarvení 6

Objev podobné jako Směr Model Kit 0857 letadlo – Suchoj Su-25 K (8594877008570)

cena 449.0 Kč
Detail

UH-60 Black Hawk - Jakub Fojtík

Spojené státy postavily v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století svůj koncept vrtulníkového letectva na ostrých bojových zkušenostech z vietnamské džungle. Na základě analýzy nasazení UH-1 vypsala US Army v roce 1972 projekt UTTAS (Utility Tactical Transport Aircraft System), z nějž měl vzejít nový univerzální vrtulník pro armádu. Společnost Sikorsky do soutěže přihlásila projekt S-70 využívající poznatky z projektů S-61, S-65 a S-67. Armáda mu přidělila název YUH-60. Po téměř dvou letech od vzletu byl YUH-60 23. prosince 1976 oficiálně oznámen jako vítěz soutěže a ještě před koncem roku získal výrobce první objednávku na sériové stroje. Ty nesly označení UH-60A se jménem Black Hawk. Pojmenování vrtulníku na základě indiánských kmenů bylo u společnosti Sikorsky i dalších vrtulníkových výrobců tradicí. Jméno Black Hawk, v češtině Černý Jetřáb, patřilo náčelníkovi Sauků, který proslul nebývalou bojovou odvahou. Publikace detailně popisuje vývoj, výrobu, službu a export do zahraničí tohoto vrtulníku.

Objev podobné jako UH-60 Black Hawk - Jakub Fojtík

cena 90.0 Kč
Detail

A-10 Thunderbolt II - Jakub Fojtík

Bitevní letoun A-10 je doslova jednou z moderních legend americké letecké konstrukční školy. Stejně jako v případě ruského typu Su-25 je i A-10 ukázkou účelového designu zamřeného na splnění jednoduchých požadavků – vysoké obratnosti na malých rychlostech umožňující lety v nízkých výškách, extrémní palebné síly pro likvidaci širokého spektra cílů, odolnosti proti zásahům nepřátelskou palbou a výrobní a údržbové jednoduchosti. Celý letoun byl doslova postaven kolem 30mm rotačního kanónu GAU-8/A, nejvýkonnější hlavňové zbraně použité kdy na letounu. Ohromná nosnost výzbroje ve spojení s dlouhou vytrvalostí dala vzniknout skutečně unikátnímu typu, který po celý svůj život vyniká nejen odolností vůči nepřátelské palbě, ale i vůči různým politickým, lobbistickým a jiným velitelským tlakům. Ještě před záletem prototypu se hovořilo o nepotřebnosti podobného jednoúčelového stroje a ani vítězství v porovnání s konkurenčním YA-9 nevedlo rovnou k sériové výrobě. I přes všechny plány a následné redukce se ale A-10 do služby dostaly a v ní vydržely několikeré pokusy o vyřazení. Jejich současný výhled provozu směřuje za horizont roku 2030 a před nedávnem přeživší flotila získala nová křídla prodlužující životnost. A již nyní samo americké letectvo přiznává, že ani extrémně sofistikované letouny páté generace na bojišti nedokážou plně zastoupit stroj, který byl od počátku určen k boji v blízkosti protivníka. A i když možná A-10 opakovaně prohrál v zákulisních hrách v americkém Kongresu, nikdy neprohrál na bojišti. Nasazení velkého množství A-10 v Iráku během operací Pouštní bouře a Pouštní štít jasně ukázalo, že flotila amerických bitevních letounů má ohromnou ničivou schopnost a dokázala kompletně zlikvidovat pozemní iráckou tankovou armádu, tehdy čtvrtého nejsilnějšího ozbrojeného sboru světa. Tento fakt jasně ukázal na technologickou dominanci Spojených států a sílu, kterou mu A-10 dávají. Téměř 1 000 zničených tanků jasně ukázalo, že i když A-10 postrádá eleganci stíhacích letounů a mezi piloty se mu opakovaně dostávalo nelichotivých přezdívek, představuje ten nejefektivnější prostředek pro likvidaci nepřátelské techniky v inventáři USAF. A stejně tomu bylo v dalších konfliktech v Iráku a Afghánistánu, které se bez přítomnosti A-10 neobešly. Bohužel, rozpad bipolárního uspořádání světa způsobil, že podobný letoun již pravděpodobně nikdy nevznikne a A-10 zůstane jediným západním zástupcem kategorie sériových proudových bitevních strojů. Bude jistě zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet koncept přímé letecké podpory v následujících letech. Neboť i přes všechnu snahu konstruktérů zvýšit vzdálenost letounů od cíle existuje nemálo situací, kdy je potřeba působit v přímé blízkosti nepřítele.

Objev podobné jako A-10 Thunderbolt II - Jakub Fojtík

cena 127.0 Kč
Detail

Směr Model Kit 0856 letadlo – Suchoj Su-17/22 M4 (8594877008563)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 48, vojenské letadlo, realistické provedení, 147 dílků, vhodné na hraní a vystavení, délka 40 cm, vhodný od 10 let Každého malého kutila od 10 let jistě potěší model letadla Suchoj SU - 17/22 M4 v měřítku 1:48, který zvládne sestavit úplně sám.Máte doma malého modeláře? Pak si buďte jistí, že jej potěší plastový model letadla Suchoj SU-17/22 M4 v měřítku 1:48, který zvládne sestavit úplně sám. K dispozici je 147 jednotlivých dílků, které sestávají z kvalitního, odolného a zdravotně nezávadného materiálu. Hotová hračka může posloužit jako pomůcka při společných hrách s kamarády, jako dekorace pracovního stolu v dětském pokoji, nebo jako součást sbírky modelů podobného charakteru. Součástí balení nejsou barvy ani lepidlo.Klíčové vlastnostiČeská výroba147 dílkůDélka modelu 40 cmRozpětí křídel 28,5 cmMěřítko 1:48Vhodné pro děti od 10 let

Objev podobné jako Směr Model Kit 0856 letadlo – Suchoj Su-17/22 M4 (8594877008563)

cena 489.0 Kč
Detail

Směr Model Kit 0858 letadlo – Suchoj Su-25 UB/UBK (8594877008587)

Model letadla - měřítko 1 : 48, vojenské letadlo, realistické provedení, z moderního období, 134 dílků, vhodné na vystavení, délka 32,35 cm, vhodný od 10 let Každého malého kutila od 10 let jistě potěší model letadla Suchoj SU - 25 UB/UBK v měřítku 1:48, který zvládne sestavit úplně sám.Máte doma malého modeláře? Pak si buďte jistí, že jej potěší plastový model letadla Suchoj SU - 25 UB/UBK v měřítku 1:48, který zvládne sestavit úplně sám. K dispozici je 134 jednotlivých dílků, které sestávají z kvalitního, odolného a zdravotně nezávadného materiálu. Hotová hračka může posloužit jako pomůcka při společných hrách s kamarády, jako dekorace pracovního stolu v dětském pokoji, nebo jako součást sbírky modelů podobného charakteru. Součástí balení nejsou barvy ani lepidlo.Klíčové vlastnostiČeská výroba134 dílkůDélka modelu 32,35 cmRozpětí křídel 29,9 cmMěřítko 1:48Vhodné pro děti od 10 letPočet zbarvení 6

Objev podobné jako Směr Model Kit 0858 letadlo – Suchoj Su-25 UB/UBK (8594877008587)

cena 489.0 Kč
Detail

AERO 82 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 1.díl - Jakub Fojtík

Stíhací letoun F-16 představuje dodnes jeden z nejuniverzálnějších vojenských typů, který ve výrobě zcela jistě překoná padesáté výročí od vzletu prvního prototypu. Po létech, kdy se americké vojenské letectvo snažilo pod dojmy z nasazení ve Vietnamu získat do svých řad sofistikované těžké stíhací letouny, znamenal lehký typ F-16 zásadní odklon od tehdejšího směru vývoje. Jeho konstruktéři vsadili na zcela opačné hodnoty a pokusili se vyvinout lehký víceúčelový typ s ohromným růstovým potenciálem, který měl být od počátku určen jak pro domácí americké letectvo, tak i pro zahraniční zákazníky. A tento krok se více než vydařil a s více než 4 700 vyrobenými kusy patří rodina F-16 mezi nejúspěšnější bojové letouny světa. I dnes, téměř padesát let po vzletu prototypu stále probíhá výroba tohoto letounu, ačkoliv poslední generace Block 70/72 mají s původními YF-16 společnou prakticky jen drakovou skupinu a aerodynamický koncept. Oproti letounům jako byl F-4 Phantom II či MiG-21 je úspěch F-16 na trhu založen na velmi povedených výkonech, příznivé ceně, velké variabilitě schopností a širokém množství doplňků a modernizací s koncepcí flotilových upgradů. Servisní život mnohých F-16 jim umožní provoz až do roku 2050, což mnohonásobně překonává původní očekávání tvůrců. Navíc je F-16 i bojově důkladně prověřeným typem, který byl nasazen v mnoha konfliktech po celém světě. Pro americké letectvo jde nadále o klíčový typ, o jehož náhradě dodnes nepanuje shoda. Moderní F-35 totiž přicházejí se zcela jiným konceptem bojových schopností a mnoho odborníků z vojenského letectva hlasitě uvádí, že provozně levné a nenáročné F-16 nelze jen tak vyřadit bez náhrady. I proto se po létech plánovaného vyřazení a náhrady F-16 menším množstvím F-35 začíná stále jasněji hovořit o možném zařazení přímého nástupce v podobě nově vyvinutého stroje, či dokonce o opětovném nákupu F-16 posledních verzí. Zkráceně řečeno, F-16 pro USAF a mnohé další uživatele není jen stíhacím letounem, ale je prvkem tvořícím jádro taktických schopností a fungování bez něj není snadné. Zemím NATO letouny F-16 umožnily plné rozvinutí taktických schopností jejich letectev a i noví uživatelé, kteří typu přibyli v posledních letech, u posledních verzí získávají schopnosti nové generace, které v jejich inventáři zatím nebyly. Mnozí kritici letounů páté generace jako F-22 či F-35 uvádějí, že u nich došlo k odklonu v těch oblastech, které byly u F-16 příčinou úspěchu. Předně jde o manévrovatelnost letounu, která i přes zbraně kategorie BVR má na soudobém bojišti stále podstatný význam, a dále potom možnost působit blízko nepřítele, neboť víceúčelové F-16 představují i podstatný prvek přímé bojové podpory pozemních sil. Jejich přímé nahrazení letouny kategorie F-35 není proto možné, a v mnoha ohledech proto F-16 zůstane nepřekonaným typem. F-16 sice postrádá atribut snížené zachytitelnosti, avšak otázkou je, nakolik je to omezující. Většina uživatelů těchto letounů totiž neplánuje střet se zeměmi vybavenými stroji páté generace a pro ně bude F-16 i v následující dekádě plně postačujícím typem.

Objev podobné jako AERO 82 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 1.díl - Jakub Fojtík

cena 127.0 Kč
Detail

Jakub a Jáchym zachránci (978-80-7483-104-1)

Kniha - autor Jorgen Clevin, 64 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Bohatě ilustrovaná knížka aktivního čtení pro děti předškolního věku, tolik oblíbená rodiči i učitelkami mateřských školek. Chlapeček Jakub a slon Jáchym si tentokrát založili firmu, která pomůže každému se vším. Jak se jim to daří? To víte, že své malé čtenáře nezklamou. (Pokračování knížky Jakub a Jáchym.)

Objev podobné jako Jakub a Jáchym zachránci (978-80-7483-104-1)

cena 189.0 Kč
Detail

Zeměpis 8, 1. díl - Evropa, Čtení s porozuměním - Jakub Cimala, Marek Pernica

Učebnice zeměpisu pro 8. ročník je vytvořena v souladu s moderními trendy výuky zeměpisu. Důraz je kladen na názornost, srozumitelnost, logické souvislosti a mezipředmětové vztahy. Učebnicové texty jsou systematicky a přehledně členěny do tematických kapitol. Každá kapitola začíná vždy na nové straně. Hlavní učební text je psán přehledně a jednoduše s ohledem na věk žáků. Učebnice obsahuje mnoho názorných fotografií, grafů a schémat. Díky nim žáci lépe pochopí učivo. Text doplňuje velké množství map, které pomáhají žákům orientovat se v prostoru. Každý větší tematický celek je zakončen opakováním. Základní text je doplněn zajímavostmi, které jsou uvedeny po okrajích učebnice. Najdete zde i medailonky významných osobností ze světa vědy. Právě tyto zajímavosti, přehledné obrázky a mapy motivují žáky k učení. V závěru naleznete klíč ke všem opakovacím úkolům, klíčové kompetence a očekávané výstupy. Učebnici uzavírá podrobný rejstřík místopisný a věcný. Přejeme, ať je vám učebnice užitečným průvodcem hodinami zeměpisu. KLÍČ KE CVIČENÍM ke stažení zde.

Objev podobné jako Zeměpis 8, 1. díl - Evropa, Čtení s porozuměním - Jakub Cimala, Marek Pernica

cena 94.0 Kč
Detail

AERO 85 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 2.díl - Jakub Fojtík

Druhý díl, v návaznosti na první díl, pokračuje v popisu služby různých verzí letounů F-16. Začíná samozřejmě v domácím letectvu v USA. Dále popisuje výběr a službu v Evropěa to v Belgii, Dánsku, Nizozemí a Norsku. Následují dodávky na Blízký východ včetně plánovaných dodávek do Iránu, které se uplatnily nakonec v Izraeli, který se stal jejich významným uživatelem. V Africe to byl Egypt a Maroko. V dalších kapitolách publikace pojednává o službě v ostatních zemích NATO a v časové návaznosti pokračuje s dodávkami opět na Blízký východ, do Asie nebo do Polska.

Objev podobné jako AERO 85 General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon 2.díl - Jakub Fojtík

cena 145.0 Kč
Detail

AERO 94 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

Proudový stíhací letoun MiG-15bis sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič navázal na původní MiG-15 v seriové výrobě v SSSR od roku 1949. Pro méně zasvěceného diváka by se oba letouny z vnějšího pohledu mohly zdát identické, ale MiG-15bis vykazoval jednak o něco vyšší výkony díky novému motoru Klimov VK-1, měl lepší výzbroj a další menší konstrukční změny. Čs. vojenské letectvo přecházelo na MiG-15bis, tehdy u nás oficiálně značený S-103, od roku 1953, kdy bylo ze SSSR dodáno 24 letounů a od r. 1954 po ukončení produkce MiGu-15/S-102 přebíralo dodávky letounů domácí licenční výroby. Ta skončila v r. 1958 a dala celkem 620 strojů, z nichž čs. letectvo převzalo 444. Je pozoruhodné, že MiG-15/S-102 měl stanovenu technickou životnost 10 let, takže tyto letouny, pokud nebyly přestavěny na MiG-15SB, zmizely od útvarů do r. 1964. MiG-15SB měl technickou životnost po úpravě prodlouženu na 13 let, takže do roku 1967 byl ze služby vyřazen i on. MiG-15bis, přestože po stránce draku se nijak výrazně nelišil od MiGu-15, vydržel ve službě až do jara 1983. Šlo o stroje z posledních licenčních serií roku 1958, takže sloužily necelých 25 let. Tato publikace navazuje na historii výroby a služby v čs. letectvu předchozí verze letounu MiG-15 popsané v předchozích publikacích serie Aero.

Objev podobné jako AERO 94 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

AERO 83 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

Proudový stíhací letoun MiG-15 sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič je v oblasti vojenského letectví nepochybně legendou, která po léta psala historii letectví nejen našeho, ale i světového. Ačkoli konstruován pro třetí světovou válku, v níž měl slavně zvítězit režim, který jej zrodil, byl bohudík pro nás středoevropany nasazen jen v mnoha lokálních konfliktech, z nichž prvním a publicisticky nejznámějším byla válka v Koreji. Zde byl poprvé nasazen ve vzdušných bojích, a pokud byl pilotován zkušenými sovětskými piloty, byl přinejmenším rovnocenným soupeřem tehdy nejmodernějších amerických stíhaček F-86 „Sabre“. Celkem 17 564 strojů tohoto typu vyrobených v několika základních verzích a mnoha variantách v SSSR (13 383 ks), Československu (3 354 ks) a Polsku (727 ks), kromě výroby v Číně, jejíž počty nejsou známy, sloužilo v mnoha letectvech zemí východního bloku i rozvojových zemí po celém světě. Bylo o něm napsáno mnoho. I historie jeho licenční výroby u nás je vcelku známa. Nejméně známou kapitolou jeho historie u nás tak po léta zůstala jeho služba u čs. leteckých útvarů Od doby dodání prvního MiGu-15 k nám do jeho posledního letu uplynulo totiž téměř 32 let a počet nasazených letounů za celé období činil přes 1200! Déle vydržel ve službě jen typ MiG-21, ovšem celkový počet nasazených letounů tohoto typu byl podstatně nižší. Třídilná publikace „Patnáctka“ Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu poprvé vyšla v našem nakladatelství v roce 2006. Nyní se doplněná a aktualizovaná vrací v edici AERO.

Objev podobné jako AERO 83 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

cena 162.0 Kč
Detail

Su-7 v československém letectvu v letech 1964-1990 1.a 2.díl - Jan Dúbravčík

Stíhací a bombardovací letoun Su-7 létal na našem nebi 26 let. Zasvěcený popis letounu z pera jeho pilota Jana Dúbravčíka se věnuje vývoji a výrobě letounu Su-7 v Sovětském svazu v letech 1953 až 1972. Na to navazují dodávky letounů do československého vojenského letectva a přeškolování pilotů a techniků u Výcvikové letky 28. a 20. sbolp v letech 1963 až 1966. Operační použití letounu Su-7 v čs. vojenském letectvu v letech 1964 až 1990. Inženýrsko-letecké zabezpečení letounů Su-7. Létání na Su-7 (vzlet a přistání, navigační lety, technika pilotáže, lety na střelnici, příprava k použití jako atomový bombardér, létání v noci a za ztížených povětrnostních podmínek). Akrobatická skupina „Smažilovci“ a jednotliví akrobaté na Su-7. Letecké katastrofy a havárie na Su-7. Technický popis letounu Su-7. Seznam všech letounů Su-7 v čs. letectvu a jejich historie.

Objev podobné jako Su-7 v československém letectvu v letech 1964-1990 1.a 2.díl - Jan Dúbravčík

cena 1252.0 Kč
Detail

Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra

Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my.

Objev podobné jako Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

Bystré počítání pro 3. ročník základní školy 1. díl: pracovní sešit (978-80-87565-27-8)

Kniha - autor Zdena Rosecká, 48 stran, česky Pracovní sešit k 1. dílu učebnice. Obsahuje řadu slovních úloh k procvičení a upevnění násobilky a dělení, zajímavé numerické počítání v tabulkách a sloupcích i procvičení učiva geometrie. Pracovní sešit BYSTRÉ POČÍTÁNÍ 1. DÍL patří k učebnici MATEMATIKA 3, 1. DÍL.

Objev podobné jako Bystré počítání pro 3. ročník základní školy 1. díl: pracovní sešit (978-80-87565-27-8)

cena 74.0 Kč
Detail

Dlouhý život s archeologií - Rozhovor s Pavlem Fojtíkem - Pavel Fojtík, Karla Motyková

PhDr. Karla Motyková, DrSc., rozená Šneidrová (nar. 20. 5. 1930 v Praze), patří k první poválečné generaci českých archeologů, kteří zásadním způsobem formovali směřování oboru ve druhé polovině 20. století a podíleli se na vzniku a rozvoji moderního Archeologického ústavu Akademie věd. Karla Motyková byla vůdčí osobností protohistorické archeologie, vedla jeden z nejrozsáhlejších systematických výzkumů v Čechách (na Závisti), řídila pravěké oddělení Archeologického ústavu, mnoho let redigovala také prestižní archeologické periodikum Památky archeologické. Přednášela rovněž na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Její doménou se staly zejména doby laténská a římská. Předkládaná kniha může být významným příspěvkem k poznání rozvoje moderní české archeologie, zahrnujícím počátky Akademie věd, normalizační období i složitou transformaci po sametové revoluci. Zároveň vede čtenáře k hlubšímu pochopení archeologie jako takové, neboť přemýšlení o vlastním oboru a jeho možnostech poznání se táhne jako červená nit celým naším rozhovorem

Objev podobné jako Dlouhý život s archeologií - Rozhovor s Pavlem Fojtíkem - Pavel Fojtík, Karla Motyková

cena 312.0 Kč
Detail

Kärcher Membránový filtr, NT 27/1, NT 48/1, NT 27/1, NT 48/1

Membránový/látkový filtr z polyesterového jehlového vliesu pro mokro-suché vysávání, lze prát až do 40 °C.

Objev podobné jako Kärcher Membránový filtr, NT 27/1, NT 48/1, NT 27/1, NT 48/1

cena 1965.0 Kč
Detail

AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr

Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše.

Objev podobné jako AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr

S tím jak na podzim 1940 odezněla letecká bitva o Británii, skončila rovněž jedna z nejdůležitějších kapitol v mimořádně bohaté historii Messerschmittu Bf 109E. Na „Emily“, nyní zastoupené především variantou Bf 109E-7, ovšem ve výzbroji Luftwaffe čekala ještě dlouhá kariéra. Na začátku roku 1941 se jejich operační činnost rozšířila ze západní a severní Evropy dále na jih. Ačkoliv Středomoří a severní Afrika představovaly z pohledu německého velení, nyní se již připravujícího k útoku na Stalinův Sovětský svaz, vedlejší operační oblast, Bf 109E zde do střetnutí zasáhly s mimořádnými úspěchy.V této části série si přiblížíme nasazení německých stíhačů do bojů nad Maltou a nad severní Afrikou během Rommelova pokusu o ovládnutí obleženého přístavu Tobrúk na jaře roku 1941. O výsledku vzdušných bojů druhé světové války se ovšem nerozhodovalo pouze v kabinách stíhaček, nýbrž také v továrnách leteckého průmyslu. Proto zde shrneme produkci Messerschmittů Bf 109E během roku 1940 a porovnáme ji s výrobou stíhaček ve Spojeném království.

Objev podobné jako AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou.

Objev podobné jako AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr

Němečtí stíhači za sebou měli na sklonku srpna 1940 již několik týdnů trvající ofenzivní kampaň proti Británii, zahrnující Kanalkampf a zejména tzv. „zostřenou leteckou válku proti Anglii“ (verchäferte Luftkrieg gegen England). Tato fáze začala Adlertagem (Dnem orla) 13. 8. a na piloty Jagdwaffe kladla velké nároky, byť vytížení pilotů v jednotlivých dnech významně kolísalo. Jak uvedl Ulrich Steinhilper (během letecké bitvy působil v hodnosti Oblt. u 3./JG 52, do zajetí padl 27. října 1940): „Ačkoliv většina z nás navenek stále nevykazovala žádné velké známky nervozity, koncem srpna byly hádky stále častější, nálada se měnila rychleji... Začalo se projevovat napětí z nepřerušovaného operačního létání.“ Vzdušné bojiště nad britskými ostrovy předkládalo před německé stíhače řadu novinek. Jednu z nich představovala skutečnost, že se protivníkovy vzdušné síly nezhroutily hned po několika koncentrovaných úderech v úvodních dnech bojů. Luftwaffe měla prozatím zkušenosti s krátkodobými intenzivními kampaněmi, prokládanými obdobími pro rekonvalescenci a doplnění výzbroje. Letecká válka nad Británií se však nepříjemně protahovala a dlouho nebyly patrné žádné podstatnější výsledky. Intenzivní nasazení doléhalo také na piloty Fighter Command, které v tomto období posiloval stále větší počet polských a československých stíhačů. Britové považují za nejobtížnější, doslova kritické období letecké bitvy právě konec srpna a začátek září. Vzdušné boje těchto dnů spadaly podle britského členění do třetí etapy Battle of Britain (vypukla 24. srpna a trvala do 6. září).

Objev podobné jako AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 78 MiG-21U/US/UM 2.díl - Miroslav Irra

S nástupem moderní techniky, která kladla na pilota čím dál tím větší nároky, narůstal problém zajištění letounů, které by se co nejvíce přibližovaly svými vlastnostmi bojovému stroji, na který měli cvičení piloti přejít. Nejlogičtějším řešením byla dvoumístná cvičná verze bojového stroje. V případě verzí stíhacích MiG-21 to byly v našem letectvu MiGy-21U/US/UM. Publikace popisuje ve dvou dílech jejich službu.

Objev podobné jako AERO 78 MiG-21U/US/UM 2.díl - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

Variabilní dráha s dinosaury a tunelem 104 dílů

Variabilní dráha s dinosaury a tunelem, která má 104 dílů. Součástí sady je jedno autíčko, tunel, 3 pravěká zvířata a jiné doplňky. Provoz této sady je na 2×1,5V AA baterie – nejsou součástí balení. Tato dráha je velice jednoduchá na sestavení.

Objev podobné jako Variabilní dráha s dinosaury a tunelem 104 dílů

cena 799.0 Kč
Detail

Kärcher Papírové filtrační sáčky 5 ks, NT 27/1, 5 Kusy, NT 27/1

Prémiové papírové filtrační sáčky, testováno na třídu prachu M. Vhodné pro mokro-suché vysavače NT 27/1/Me Advanced. Balení 5 ks.

Objev podobné jako Kärcher Papírové filtrační sáčky 5 ks, NT 27/1, 5 Kusy, NT 27/1

cena 955.0 Kč
Detail

AERO 111 První, stíhací, Zvolenský 1951-1961, 2. díl - Miroslav Irra

Období let 1951 – 1961 bylo pro pokračování historie Zvolenského leteckého pluku zvoleno záměrně. Je totiž významné přechodem na proudovou leteckou techniku a zároveň tím, že pluk byl od roku 1952 do roku 1961 součástí 1. lsd/sld. Rok 1951 přinesl převratné změny. Probíhaly přípravy na hromadné přezbrojení letectva proudovou technikou. K tomuto úkolu byla určena celá 3. ld, u jejíchž pluků proběhl pečlivý kádrový výběr pilotů pro přeškolení. Samozřejmým předpokladem, kromě pilotních schopností, byla naprostá oddanost KSČ, lidově demokratickému zřízení a SSSR. Od února 1951 působilo na letišti Mladá „Výcvikové středisko určené k přeškolování na proudová letadla“, reorganizované dnem 1.6.1951 na „Proudové výcvikové středisko letectva“. Právě zde se mělo rodit československé proudové letectvo. 1. lp se ještě zúčastnil květnové vojenské přehlídky v Praze dne 6.5.1951 k výročí osvobození Československa Rudou armádou. Letecká část byla pojata vskutku velkolepě za účasti více než 200 letounů, které měly defilovat nad letenskou plání současně s pochodujícími útvary pěchoty a dalších pozemních zbraní. V den přehlídky právě v čase zahájení vzletu jednotlivých skupin se však přes Prahu hnala silná přeháňka se sněhem a nízkou oblačností. Formace sice vzlétly, ale v nepříznivých podmínkách se věci odvíjely jinak než bylo plánováno. Při tehdejším stavu radiotechnického zabezpečení řízení letového provozu bylo zázrakem, že za daných povětrnostních podmínek přehlídka neskončila ještě hůře. Po přehlídce se vybraný personál pluku spolu s 5. a 8. lp přemístil během května - června 1951 z dosavadních posádek do Mladé, kde bylo pak zahájeno teoretické a poté i praktické přeškolení na sovětské proudové letouny MiG-15, v čs. letectvu značené S-102. Dosavadní výzbroj, letouny S-199 a zbývající personál byl přesunut na plzeňské letiště Bory, s určením pro nově založený 18. lp. Jako první zahájil přeškolení již v květnu 1951 8. lp, personál vybraný pro 5. lp jej následoval během června, poté zahájil nově postavený 11. lp a 23.7.1951 zahájil přeškolení 1. lp. Proudová éra začala.

Objev podobné jako AERO 111 První, stíhací, Zvolenský 1951-1961, 2. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 113 První, stíhací, Zvolenský 1962-1970, 3.díl - Miroslav Irra

60. léta byla pro 1. slp významná zejména přechodem na další generací stíhacích letounů konstrukční kanceláře MiG, v tomto případě na typ MiG-21 a jeho verze. Po celé období let 1962-1970 se pluk nacházel v sestavě 3. sPVOS, resp. od r. 1969 3. dPVOS. Na jaře 1968 se jeho příslušníci přihlásili k obrodnému procesu v československé společnosti, který násilně přervala agrese států Varšavské smlouvy v čele se SSSR. Důsledkem toho byly mimo jiné personální čistky, které formou kádrových prověrek proběhly v roce 1970 a na jejich základě pak bylo propuštěno do zálohy min. 60 příslušníků pluku, evidentně většina z politických důvodů. V podmínkách nastávající tzv. „normalizace„ pluk nadále plnil úkoly v bojové přípravě a ochraně vzdušného prostoru.

Objev podobné jako AERO 113 První, stíhací, Zvolenský 1962-1970, 3.díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

Matematika pro střední školy 6.díl Pracovní sešit - Jakub Mrázek, Ivana Šubrtová

Šestý díl učebnicové řady navazuje učivem na díl třetí, Planimetrii. Z geometrických útvarů v rovině tak studenti plynule přecházejí ke geometrickým útvarům v prostoru. •Protože stereometrie patří mezi nejobtížnější části matematiky, dbali jsme na systematické řazení úloh a na dostatečné množství úloh na porozumění. •Zajímavou částí je příloha, která obsahuje úlohy testující prostorové vidění. •Pracovní sešit tvoří učebnicovou sadu společně s učebnicí. Učebnicová sada Matematika pro střední školy – 6. díl: Stereometrie je členěna do následujících tematických celků: Základní stereometrické pojmy Polohové vlastnosti Metrické vlastnosti Tělesa Učebnicová řada je sestavena v souladu s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a odpovídá také požadavkům Rámcového vzdělávacího programu pro střední odborné vzdělávání.

Objev podobné jako Matematika pro střední školy 6.díl Pracovní sešit - Jakub Mrázek, Ivana Šubrtová

cena 180.0 Kč
Detail

Matematika pro střední školy 6.díl Zkrácená verze - Jakub Mrázek, Ivana Šubrtová

Obsah šestého dílu je rozdělen do čtyř tematických celků, z nichž první je věnován základním pojmům a volnému rovnoběžnému promítání, další se zabývá polohovými úlohami v prostoru, třetí se věnuje odchylkám přímek a rovin a vzdálenostem bodů, přímek a rovin. Poslední celek obsahuje učivo o základních vlastnostech jednoduchých těles. Oproti původnímu pracovnímu sešitu jsme výrazně zredukovali kapitoly Volné rovnoběžné promítání, celky Polohové vlastnosti a Metrické vlastnosti ve prospěch povrchů a objemů těles.

Objev podobné jako Matematika pro střední školy 6.díl Zkrácená verze - Jakub Mrázek, Ivana Šubrtová

cena 151.0 Kč
Detail

Znovuzrození dechu - čchi-kung - Ivan Fojtík

Všechny procesy v lidském těle se vzájemně ovlivňují. Tato kniha pojednává také o tom, proč je důležité uvolnit mysl i tělo, aby informace z tohoto procesu získané zlepšovaly řízení těla. Těžiště knihy se do hloubky zabývá procesem dýchání a rezervami, které je možné odhalit a nastolit cestu k uvolněnějšímu a zdravějšímu životu. Správné dýchání je dýchání břišní s výrazným zapojením bránice. Při vdechu bránice klesá, což stlačuje břišní orgány, a to představuje masážní účinek na tyto orgány a podporu krevní i lymfatické cirkulace v této oblasti. Mělké dýchání není tak zdravé jako dýchání hluboké, které však nemá překročit hranici, kdy se člověk dostává do napětí, ať při vdechu či při výdechu snahou o co největší dechový objem. V pokročilejším cvičení se zařazují i zádrže dechu. Mistrovství v umění dýchat je uvědomělé dýchání, jak se provádí v mnoha formách čchi-kungu, čínském umění dechu, které je hlavním tématem knihy.

Objev podobné jako Znovuzrození dechu - čchi-kung - Ivan Fojtík

cena 312.0 Kč
Detail

AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra

"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.

Objev podobné jako AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

AERO 97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

Publikace navazuje na AERO č.94 MiG-15bis v čs. Vojenském letectvu 1. díl. Popis verze MiG-15bis, detailní soupis všech MiG-15bis dovezených ze SSSR a vyrobených v ČSR. Popis dalších verzí MiG-15bis – MiG-15bisT, MiG-15bisR a MiG-15bisSB. V závěru publikace přílohy, Výroba MiG-15bis celkem, Osnova bojové přípravy pilotů MiG-15bis, Letouny MiG-15bis čs. Letectva zachované po vyřazení ze služby, Konec bisů 4. Letky 1.slp, Záchrana bisu č.3669, Záchrana bisu č.3841

Objev podobné jako AERO 97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 99 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

Aero č.99 navazuje na AERA č.94 a č.97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. a 2.díl. Publikace popisuje akrobatické skupiny čs. letectva létající na strojích MiG-15bis. Označování letounů podle útvarů. Letecké nehody a soupis ztracených letounů. Vše doplněno množstvím fotografií.

Objev podobné jako AERO 99 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

Stíhačka SU-35 Fighter JET - 1:400 - 2 druhy

Ovládněte oblohu s nejmodernější stíhačkou na světě! Představujeme vám exkluzivní model stíhačky SU-35 FIGHTER JET v měřítku 1:400, který přináší vzrušení a technologickou dokonalost přímo do vašich rukou. Tato precizně zpracovaná replika je více než jen hračka –

Objev podobné jako Stíhačka SU-35 Fighter JET - 1:400 - 2 druhy

cena 314.0 Kč
Detail

Kärcher Patronový filtr PES, NT 22/1 Ap, 27/1, 48/1

Patronový filtr PES odolný proti vlhkosti pro mokré i suché vysávání. Třída prachu L.

Objev podobné jako Kärcher Patronový filtr PES, NT 22/1 Ap, 27/1, 48/1

cena 690.0 Kč
Detail

Bez návratu - Solar 1 - Jakub Hoza

V DĚSIVÉ TEMNOTĚ DALEKÉHO VESMÍRU NENÍ NIC NEŽ BOLEST, KREV A SMRT…Rok 2320. Z popela spálené Země se díky nesmrtelnému vůdci přezdívanému Strašák zrodila Spojená solární federace a jediné místo, kam se mohla rozpínat, byl nekonečný vesmír. Nikdo však netušil, jaké hrůzy se skrývají v jeho hlubinách.Když se jedna ze základen na okraji kolonizovaného prostoru odmlčí, prověřit situaci se vydává jednotka bojových klonů – mezi nimi i čerstvě povýšený desátník Jan Jansen. Mají zbraně, výcvik i zkušenosti a není nic, s čím by si nedokázali poradit. Tedy skoro.Po nepříjemně blízkém setkání třetího druhu zůstává Jansen sám a bez naděje na záchranu na palubě křižníku LSSF Deimos. Vysílačka mlčí, vzduch se plní jedovatými výpary a skrze paluby se propaluje kyselina. O tom, že loď uvízla v gravitačním poli černé díry, není třeba mluvit.Může to být ještě horší? Desátník Jansen se brzy přesvědčí, že ano. Možná že černá díra vůbec není tím, čím se zdá být, a že v jejích temnotách číhá hrozba, s jakou se lidstvo dosud nesetkalo…

Objev podobné jako Bez návratu - Solar 1 - Jakub Hoza

cena 357.0 Kč
Detail

Podívejte se také