Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
Kniha - autor Tomáš Janík, 90 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání – týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost – nikoliv nezbytně odbornou.
Podívejte se také Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Kniha - 528 stran, česky Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích.
Podívejte se také Pod ochranou svatého Petra?: Morava a papežství ve středověku a raném novověku (978-80-210-9947-0)
Rozhovory v Komenském: Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (978-80-280-0100-1)
Kniha - autor Veronika Rodová, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha zahrnuje dvanáct rozhovorů o pedagogických, kurikulárních a didaktických tématech vedených s předními odborníky a významnými osobnostmi současné české pedagogiky, zachycuje způsob uvažování o těchto otázkách ve druhé dekádě 21. století. Je určena široké odborné veřejnosti – akademikům, učitelům a studentům učitelství.
Podívejte se také Regenerace a výživa ve sportu (978-80-210-9725-4)
Podívejte se také
- O mezigeneračním učení (978-80-210-5750-0)
- Evropa ve světové ekonomice (978-80-210-6146-0)
- Motivace dětí a mládeže ve sportu (978-80-210-9355-3)
- Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství (978-80-210-8798-9)
- Ústav slavistiky: Východiska a perspektivy (978-80-210-9286-0)
- Neziskové organizace: teorie a mýty (978-80-210-5651-0)
- O nemocích a zdraví (978-80-88429-50-0)
- O parazitech a lidech (978-80-7553-350-0)
- Sebepojetí a sebehodnocení rozumově nadaných dětí (978-80-210-5325-0)
- Podoby a proměny města ve slovanských a vybraných neslovanských kulturách, literaturách a jazycích (978-80-210-6569-7)
- Věrní a rozumní: kapitoly o ekologické zpozdilosti (978-80-210-8454-4)
- O nebi a zemi aneb Meteorologické pohádky (978-80-907505-0-0)
- Stromy vypravují: Příběhy o stromech a lidech (978-80-907420-0-0)
- Pověsti o hradech a zámcích (978-80-87091-76-0)
- Epištoly o elitách a lidu (978-80-243-8317-0)
- K teorii ruské literatury a jejím souvislostem (978-80-210-6216-0)
- Problém delimitace některých slovotvorných postupů a prostředků ve španělštině (978-80-210-8339-4)
- Láska a smrt ve vybraných literárních dílech německého středověku (978-80-210-9235-8)
- O pověrách a zázracích (80-968938-0-7)
- O myších a lidech (80-7218-497-0)
Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy• problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení• vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování• diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy• otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb• psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti• pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění• problematika agrese a podpory prosociálního chování Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Nedělní pedagogické krasořeči - Tomáš Janík
Kniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání - týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost - nikoliv nezbytně odbornou.
Objev podobné jako Nedělní pedagogické krasořeči - Tomáš Janík
Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon): Komentár (978-80-8168-354-1)
Kniha - autor Zdenko Krajčír; Jana Mlsnová; Žaneta Surmajová, 592 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Keďže školský zákon je účinný len od roku 2008, možno ho zaradiť medzi novšie zákony. Má 163 paragrafov a široký záber, ktorým pokrýva všetky oblasti výchovy a vzdelávania. Autormi komentára sú odborníci s dlhoročnou skúsenosťou vo vedúcich funkciách inštitucionálnej základne pre regionálne školstvo na Slovensku. Cieľom publikácie je poskytnúť ucelený a podrobný prehľad legislatívnej úpravy všetkých náležitostí pre oblasť výchovy a vzdelávania, ktoré sú obsahom zákona č. 245/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov. Obsahuje výklad jednotlivých ustanovení, doplnený príkladmi z praxe a ďalšími súvislosťami, či dôvodmi, ktoré k predmetnej úprave viedli a ktoré majú napomôcť k poznaniu zámeru zákonodarcu. Autori sa nevyhli ani konfrontácii s ustanoveniami, ktorých aplikácia je v praxi sporná alebo nejednotná, vedení snahou vyjadriť svoj názor, s cieľom...
Objev podobné jako Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon): Komentár (978-80-8168-354-1)
Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům...
Objev podobné jako Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Elektronická kniha - autor Ivana Folwarczná, 240 stran Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání (978-80-210-8925-9)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 130 stran, česky Kniha sleduje otázky online vzdělávání v jejich pedagogicko-psychologické podobě, s tím, že vychází z konceptu jistého novočtení kybergogické koncepce online učení. V prvé části se zaměřuje na novou interpretaci a využití Bloomovy taxonomie. V druhé se věnuje jednotlivým tématům, které s online vzděláváním specificky souvisejí – od sebehodnocení či motivace, až po práci s pamětí nebo gamifikaci. Vytváří tak doposud nikde nepublikovaný soubor klíčových témat, která mohou být zajímavá jak pro tutory či designery online vzdělávání, tak také pro výzkumníky v této oblasti. Na ty je zaměřená třetí kapitola, která se věnuje možnostem výzkumu v online prostředí, respektive specifickým postupům a technikám, které zde lze použít. Čtvrtá kapitola se věnuje kognitivní psychologii a pozitivní psychologii, tedy dvěma psychologickým školám, které v online vzdělávání nacházejí nejširší uplatnění. Poslední kapitola je...
Objev podobné jako Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání (978-80-210-8925-9)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Péče a vzdělávání dětí v raném věku (978-80-7478-354-8)
Kniha - autor Zora Syslová; Irena Borkovcová; Jan Průcha, 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Nového Zélandu. Autoři si kladou za cíl přispět k pochopení myšlenek kurikulární reformy a přinést inspiraci ke zvyšování kvality nejen na úrovni každodenní praxe v mateřských školách, ale i na úrovni systému předškolního vzdělávání a péče o děti raného věku. Publikace je určena především ředitelům mateřských škol a představitelům vzdělávací politiky (zřizovatelům, vládě), ale stejně tak dobře může posloužit učitelům mateřských škol a studentům vysokých škol. Může čtenáři pomoci pochopit smysl, účel a podstatu současného předškolního vzdělávání a především jej přivést k možnostem jeho systematického zkvalitňování. S postupující globalizací se více než před tím oceňuje výměna informací mezi zeměmi, která pomáhá využívat...
Objev podobné jako Péče a vzdělávání dětí v raném věku (978-80-7478-354-8)
Nedělní promluvy (978-80-7297-221-0)
Kniha - autor Vojtěch Kodet, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vojtěch Kodet (* 1956) je kněz, karmelitán, vyhledávaný kazatel a autor knih s duchovní tématikou. Od počátku své kněžské dráhy se zabývá přednáškovou a formační činností, dává duchovní cvičení a věnuje se duchovnímu doprovázení. Autor předkládá krátká zamyšlení nad úryvky evangelia, které se předčítají při nedělních bohoslužbách. Užitek z nich mohou mít nejen kazatelé, ale i každý, kdo se chce nad texty v modlitbě zamyslet, dříve než se nedělní liturgie zúčastní. V Písni písní čteme, že naše srdce dokáže bdít, i když spíme. To je srdce, které čeká na milovaného. To, že neznáme čas Pánova příchodu nás nemá vést ke zvědavosti ani ke zjišťování, kdy to bude, ale k připravenosti (z úvodní kapitoly)
Objev podobné jako Nedělní promluvy (978-80-7297-221-0)
Nové formy školního podvádění a vyrušování: v kontextu digitálního vzdělávání (978-80-7465-451-0)
Kniha - autor Petra Ambrožová, 232 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí nový pohled na aktuální podoby fenoménu školního podvádění a vyrušování v kontextu nových forem vzdělávání dětí a dospívajících v 21. století. Vychází z konceptu digitálních domorodců a upozorňuje na nové formy rizik spojených s inklinací mladé generace k užívání digitálních technologií při studiu i ve volném čase. Kromě jiných fenoménů se zaměřuje na problematiku nových forem podvádění (plagiátorství, cybercheating), vyrušování (cyberslacking), okrajově se dotýká i dalších rizik spojených s užíváním digitálních technologií v kontextu současné edukační reality (sexting, online závislost).
Objev podobné jako Nové formy školního podvádění a vyrušování: v kontextu digitálního vzdělávání (978-80-7465-451-0)
Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Objev podobné jako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (978-80-210-8495-7)
Kniha - autor Josef Maňák; Vlastimil Švec; Tomáš Janík, 84 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj.
Objev podobné jako O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (978-80-210-8495-7)
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci.Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Ústav slavistiky (978-80-210-9286-0)
Elektronická kniha - autor Ivo Pospíšil, 115 stran, česky Jubilejní publikace Ústavu slavistiky k 100. výročí založení Masarykovy univerzity představuje přehledný průřez dějinami pracoviště od jeho založení v roce 1995 po současnost včetně stručné analýzy současného stavu a výhledu do budoucnosti. Obsahuje celkem deset příspěvků, jejichž autory jsou členové ústavu. Její součást tvoří také obrazová příloha, která názorně text doplňuje a odkazuje k stěžejním osobnostem působícím na ústavu, stejně jako k významným událostem, které se na ústavu konaly v průběhu posledních let. Úvodní studie vedoucího Ústavu slavistiky Iva Pospíšila pojednává o formování brněnské slavistiky, okolnostech založení ústavu a také o významných slavistech, kteří slavistiku na Masarykově univerzitě formovali, např. Sergij Vilinskij, Frank Wollman, Roman Jakobson, Radoslav Večerka, Roman Mrázek, Danuše Kšicová, Stanislav Žaža, Ivan Dorovský a mnozí jiní. Aktuálnímu směrování Semináře...
Objev podobné jako Ústav slavistiky (978-80-210-9286-0)
Bohdan Lacina (978-80-210-5482-0)
Kniha - autor Jiří Hlušička, 284 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Monografie o jedné z nejvýraznějších osobností české výtvarné kultury 20. století. B. Lacina, český malíř, grafik, ilustrátor, byl profesorem dějin umění a výtvarné výchovy na Masarykově univerzitě. Jeho dílo je široké záběrem z hlediska výtvarných disciplín, bohaté rozsahem a cenné uměleckou hodnotou. Autor monografie, Jiří Hlušička, je uznávaným znalcem českého výtvarného umění. Lacinovo dílo dlouhodobě studuje a v monografii přináší nové poznatky o jeho tvorbě získané dlouhodobým přátelstvím s umělcem. Kniha vychází k 100. výročí narození B. Laciny (15. 2. 1912–6. 7. 1971).
Objev podobné jako Bohdan Lacina (978-80-210-5482-0)
Rozbor filmu (978-80-210-7756-0)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Radomír Kokeš, 264 stran, česky Proč se vlastně zabývat analýzou filmu? Tato kniha vychází z předpokladu, že schopnost porozumět filmové výstavbě zásadně posiluje rovněž každodenní diváckou zkušenost. Cílem Rozboru filmu přitom není na zvídavé analytické otázky jen odpovídat, ale naučit se je i klást. Názornost výkladu posilují stovky konkrétních příkladů i řada zevrubnějších rozborů známých i méně známých filmových děl, jako jsou třeba Tenkrát na Západě (1968), Král Šumavy (1959), Krvavá neděle (2002), Kdo chce zabít Jessii? (1966) nebo Titanic (1997). Díky srozumitelnosti a zároveň komplexnosti je kniha určena širokému okruhu čtenářů: od milovníků kinematografie přes začínající filmaře až k uchazečům o studium uměnovědných oborů a filmových studií.
Objev podobné jako Rozbor filmu (978-80-210-7756-0)
Finanční účetnictví (978-80-210-5268-0)
Elektronická kniha - autor Petr Valouch, 240 stran, česky Publikace obsahuje podstatu a funkci účetnictví, jeho hlavní zásady a právní úpravu. Vymezuje aktiva a pasiva podniku, náklady a výnosy, vlastní kapitál a výsledek hospodaření včetně způsobů zobrazování v účetnictví, metod oceňování, odpisování, působení daní, vytváření rezerv a opravných položek. Jsou nastíněny základní postupy účtování o hospodářských jevech, uzavírání účtů a sestavení účetních výkazů. Text je doplněn o současný vývoj harmonizace účetnictví.
Objev podobné jako Finanční účetnictví (978-80-210-5268-0)
Olší, Nusperg, Růžodol (978-80-210-9963-0)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Kristýna Dufková, 331 stran, česky Publikace si klade za cíl shromáždit česká, moravská a slezská místní jména, jež odrážejí názvy stromů, keřů a polokeřů. Stromy a keře, zejména ty samostatně rostoucí, přitahují pozornost, a tak odnepaměti sloužily k určení polohy, směru či k orientaci v terénu. Právě místa nazvaná podle dřevin jsou v knize mapována a s nimi související lokality obcí jsou souhrnně zaneseny do veřejných online map, které nabízejí data k dalšímu použití. Zaznamenaná data je ale třeba interpretovat obezřetně, neboť vlastní jména se při užívání chovají poměrně specificky. Jejich úkolem není zprostředkovat obraz minulé ani současné krajiny, mohou však napovědět minulý a současný vztah obyvatel k ní.
Objev podobné jako Olší, Nusperg, Růžodol (978-80-210-9963-0)
Texte über Filme (978-80-210-8353-0)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Jiřina Malá, 220 stran, německy Předložená studie se věnuje metodám stylistické analýzy textu. Autorka vychází z komplexní koncepce stylistiky a stylistické analýzy textu, která zahrnuje hledisko komunikativně pragmatické (funkce textu) i textově strukturní. Stylistické textové analýzy jsou provedeny na současných filmových recenzích, které se objevují v předních německy psaných printmédiích i jejich onlinových verzích. Textová báze je tvořena 470 filmovými recenzemi, především z týdeníků Der Spiegel a Focus. Ke srovnávací textově stylistické analýze, která tvoří centrum předložené studie, byly použity i filmové recenze a jiné textové útvary reflektující svět filmu (filmový esej, zpravodajství o filmovém festivalu, interview s filmovým tvůrcem) z jiných médií německy psaných (Die Zeit, Neue Zürcher Zeitung, sueddeutsche.de) i českých (např. iDnes.cz).
Objev podobné jako Texte über Filme (978-80-210-8353-0)
Krajské volby 2012 (978-80-210-6641-0)
Elektronická kniha - ze série Ediční řada Monografie, autor Stanislav Balík, 261 stran, česky Krajské volby v roce 2012 dozajista neznamenaly takový zvrat jako volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010 nebo 2013. Na druhou stranu nebyly ani nudnými, nezajímavými volbami, po nichž by vše běželo dál ve svých kolejích. Nahlíženo teorií voleb druhého řádu jsme měli možnost ověřovat, zda jsou vládní strany voliči trestány a opozice odměňována či jaká témata budou volbám dominovat – zda nepatřičně, zato lákavě celostátní, nebo patřičně, ale nudně krajská. Struktura knihy odpovídá logice volebního procesu: sleduje struktury kandidátních listin, stranické financování, témata předvolebních kampaní a programů stran, výsledky voleb v kontextu jednotlivých krajských volebních arén a jednotlivých stran, volební geografie krajských voleb ve srovnání s volbami předchozími, preferenční hlasy pro jednotlivé kandidáty a jejich podmíněnosti, přesuny voličů mezi lety 2010 a 2012 a...
Objev podobné jako Krajské volby 2012 (978-80-210-6641-0)
Olší, Nusperg, Růžodol (978-80-210-9963-0)
Kniha - autor Kristýna Dufková, 332 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Názvy dřevin v sídelních jménech českých zemí. Publikace si klade za cíl shromáždit česká, moravská a slezská místní jména, jež odrážejí názvy stromů, keřů a polokeřů. Stromy a keře, zejména ty samostatně rostoucí, přitahují pozornost, a tak odnepaměti sloužily k určení polohy, směru či k orientaci v terénu. Právě místa nazvaná podle dřevin jsou v knize mapována a s nimi související lokality obcí jsou souhrnně zaneseny do veřejných online map, které nabízejí data k dalšímu použití. Zaznamenaná data je ale třeba interpretovat obezřetně, neboť vlastní jména se při užívání chovají poměrně specificky. Jejich úkolem není zprostředkovat obraz minulé ani současné krajiny, mohou však napovědět minulý a současný vztah obyvatel k ní.
Objev podobné jako Olší, Nusperg, Růžodol (978-80-210-9963-0)
O mezigeneračním učení (978-80-210-5750-0)
Kniha - autor Milada Rabušicová; Lenka Kamanová; Kateřina Pevná, 212 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace pojednává o mezigeneračním učení převážně v souvislostech rodiny, ale také v souvislostech různých kurzů neformálního vzdělávání, jež mohou být pro mezigenerační učení podnětným prostředím.
Objev podobné jako O mezigeneračním učení (978-80-210-5750-0)
Divadlo, můj osud (978-80-210-9260-0)
Elektronická kniha - autor Margita Havlíčková, 69 stran, česky Kniha s názvem Divadlo, můj osud. Setkávání s Bořivojem Srbou sestává z deseti rozhovorů s předním českým teatrologem, historikem, dramaturgem a pedagogem Bořivojem Srbou (1931?2014). Tyto rozhovory odvysílal v roce 2000 Český rozhlas Brno pod názvem Divadlo, můj osud. Bořivoj Srba působil v 50. letech jako dramaturg Divadla bratří Mrštíků, v 60. letech měl jako hlavní dramaturg činohry Státního divadla zásadní podíl na vytvoření linie politického divadla inspirovaného B. Brechtem a byl rovněž jedním ze zakladatelů Divadla Husa na provázku. Cílem publikovaných rozhovorů je nejen připomenout Srbovy vzpomínky na vlastní tvůrčí období v brněnských divadlech, ale také jeho uvažování o divadle, kterému se po celý život věnoval ve svých historických a teoretických publikacích (především období české meziválečné divadelní avantgardy a divadlo v období 2. světové...
Objev podobné jako Divadlo, můj osud (978-80-210-9260-0)
Po divné krajině (978-80-210-7871-0)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Tereza Dědinová, 228 stran, česky Fantastická literatura je dnes vlivným kulturním fenoménem. Ambicí této studie je iniciovat širší diskuzi o fantastické literatuře a upozornit na problematiku její reflexe. Práce sumarizuje možné přístupy k definici fantastiky v českém a světovém kontextu, blíže vymezuje podmínky nutné k uvažování o fantastičnosti díla a navrhuje definici fantastiky vycházející z Wittgensteinova konceptu rodových podobností, prototypové teorie, architextuality a neostrých množin. Druhá část knihy představuje dvoustupňovou typologii založenou na funkci fantastického prvku. Na prvním místě odlišuje dvě kategorie fantastična podle úrovně integrace fantastického prvku, se zohledněním textových i mimotextových aspektů, následně rozlišuje tři neostré množiny na základě klíčových funkcí fantastického prvku vzhledem k aktuálnímu světu.
Objev podobné jako Po divné krajině (978-80-210-7871-0)
Evropa ve světové ekonomice (978-80-210-6146-0)
Elektronická kniha - ze série Ediční řada Monografie, autor Oldřich Krpec, 414 stran, česky Historická perspektiva interpretace vývoje pozice evropské ekonomiky v mezinárodních ekonomických a politických vztazích má za cíl reflektovat složitý proces utváření unikátní pozice Evropy od středověku po současnost.
Objev podobné jako Evropa ve světové ekonomice (978-80-210-6146-0)
Specifika řízení zpětných toků (978-80-210-6076-0)
Elektronická kniha - autor Radoslav Škapa, 132 stran, česky Monografie „Specifika řízení zpětných toků“ přináší část výsledků několikaletého explorativně-deskriptivního výzkumu věnovaného přístupu podniků ke zpětným tokům. Text navazuje na předchozí práci autorů – Řízení zpětných toků – tím, že blíže rozpracovává témata, jako je outsourcing, strategie zpětných toků, jejich formalizované plánování, podoba zpětných toků a problematika podpory informačních systémů.
Objev podobné jako Specifika řízení zpětných toků (978-80-210-6076-0)
Vězeň to má spočítané (978-80-210-8832-0)
Elektronická kniha - ze série Munice, autor David Kruml, 126 stran, česky Vyplatí se být solidární, nebo zrazovat? Dokážete ze společného talíře jíst jen do polosyta? Spoříte si na důchod? Má smysl odpouštět? Kolik mají nevěrnice vnoučat? Kráčí evoluce kupředu? První svazek populárněvědné edice Munice nabízí nevšední vhled do interdisciplinárního oboru teorie her. Zaměřuje se na jeden z jejích nejzajímavějších problémů: vězňovo dilema. Jeho principy vysvětluje svěžím tempem i tónem, s pomocí mnoha originálních obrázků a schémat.
Objev podobné jako Vězeň to má spočítané (978-80-210-8832-0)
Firemní vzdělávání (978-80-247-2914-5)
Elektronická kniha - autor Hana Bartoňková, 208 stran Zabýváte se ve své profesi, či při svém studiu vzděláváním pracovníků ve firmě? Máte na starost rozvoj pracovníků a hledáte možné a vhodné cesty pro co nejlepší postup tvorby strategie firemního vzdělávání? Zabýváte se již nyní, nebo se chcete v budoucnu zabývat řízením a rozvojem lidských zdrojů? Působíte jako lektor v oblasti vzdělávání pracovníků? Studujete obory související s řízením a rozvojem lidských zdrojů, či personálním managementem? Pak je tato kniha určena právě vám. Pomůže vám dívat se na vzdělávání pracovníků ve firmě z perspektivy strategického a kompetenčního přístupu. Usnadní vám orientaci v prostředí a v množství zdrojů, které můžete využít pro přípravu, realizaci, či vyhodnocení firemního vzdělávání. Ukáže vám, jak je důležité nahlížet na firemní vzdělávání z hlediska celkové strategie firmy, jak se celková strategie firmy může odrazit ve strategii firemního vzdělávání a co tvorba strategie...
Objev podobné jako Firemní vzdělávání (978-80-247-2914-5)
Inkluzivní vzdělávání (978-80-247-3070-7)
Elektronická kniha - autor Vanda Hájková, Iva Strnadová, 224 stran Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení. V dnešní době již zcela přirozeně uznáváme právo všech lidí na vzdělávání, zásadní otázkou tedy není, ZDA může být dítě vzděláváno v běžné škole, ale JAK takovému dítěti toto vzdělávání umožnit, aby z něho profitovalo ono samo i jeho okolí. Kniha přináší všem, kteří mají zájem českou školní praxi nadále rozvíjet, přehled současných teorií inkluzivního vzdělání, interpretaci jeho principů a výklad metodiky. Záměrem je vytvořit současně i teoretické zázemí pro postupující inkluzivně orientovanou praxi na školách. Publikace je určena především pro studenty pedagogických oborů a pro odbornou veřejnost — pedagogy, psychology, sociální pracovníky a poradenská pracoviště včetně pracovníků nově vznikajících Center podpory inkluzivního...
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání (978-80-247-3070-7)
Inkluzivní vzdělávání (978-80-271-0789-6)
Elektronická kniha - autor Zdeněk Svoboda, 216 stran, česky Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky. Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi týkající se aplikace inkluzivních...
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání (978-80-271-0789-6)
Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Elektronická kniha , 200 stran, česky Publikace je výstupem projektu TAČR Profesionalizace sociální práce v České republice. Cílem bylo vytvořit systematický popis pracovních pozic sociálních pracovníků na trhu práce v ČR ve formě tzv. profesiogramů. Ty byly doplněny kazuistickými studiemi, tzv. příklady pozoruhodné praxe, průběžně publikovanými na webu časopisu Sociální práce. Tento základní materiál je v publikaci shrnut, vyhodnocen a doplněn o popisy profesních drah absolventů oboru na FF UK. Návazně na výsledky studie byla navržena revize Minimálního vzdělávacího standardu a odvozena doporučení pro systém pregraduálního a celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR.
Objev podobné jako Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
eBook: Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci. Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
Jantarové srdce (978-80-7475-210-0)
Kniha - autor Soňa Harasimová, 184 stran, česky, pevná bez přebalu matná Je zima roku 1383 a Mikuláš Blatnický z Okrouhlé usiluje o to, aby se jeho nejstarší syn Petr dostal do družiny Beneše z Kravař, králova komořího, který sídlí na nedalekém Krumlovském hradě. Stále patří mezi vážené velmože a Petr by měl mít místo jisté, ovšem stejné úmysly mají i další svobodní páni v sousedství. Mezitím za podivných okolností zmizí mladý rytíř Jan Kostník, což rozdmýchá sousedské spory v okolí Okrouhlé. Zatímco se na hradě dohadují, kdo je jeho věznitel, do Krumlova se vrací komoří Beneš se svou družinou. Osudy místních svobodných pánů a především členů Mikulášovy rodiny se začnou rychle měnit… Kniha volně navazuje na první příběh s názvem Sedmý jezdec. Hrdinové z Okrouhlé zůstávají, jejich osudy se rozplétají… a staré křivdy z minulosti budou – možná – napraveny.
Objev podobné jako Jantarové srdce (978-80-7475-210-0)
Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.
Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Kniha - autor Eva Šmelová; Michaela Prášilová, 400 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. Propojují tak teoretické a praktické poznatky s informacemi potřebnými pro každodenní činnost učitele předškolního zařízení a rozvoj jeho profesních kompetencí. Publikace je určena především pro pracovníky předškolních zařízení, ale i pro studenty oborů zaměřených na předškolní vzdělávání. V rámci jednotlivých kapitol nalezne čtenář případové studie, jejichž rozbor vede k integraci znalostí předškolní didaktiky, obecné pedagogiky, pedagogiky předškolního věku, pedagogické psychologie, školského managementu a dalších disciplín vstupujících do předškolního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly jsou doplňovány příklady a případovými studiemi, které...
Objev podobné jako Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Kalendárium Masarykovy univerzity 1919–2019 (978-80-210-9116-0)
Kniha - autor Jiří Hanuš; Josef Šaur; Marek Vlha, 248 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Autorský tým šesti historiků popularizační formou za doprovodu unikátních fotografií a obrazových materiálů vypráví "příběh univerzity". Přibližuje jej v souvislosti s proměnami domácího vysokého školství a vědeckého a technického vývoje a s osudy několika generací v politických turbulencích 20. století. V knize se např. dozvíte: o Proč otázka založení brněnské univerzity vyvolala před rokem 1918 demonstrace i krveprolití. o Co spojovalo mladou univerzitu se skladatelem Leošem Janáčkem. o Proč se řada členů profesorského sboru zapojila do odboje a co se za protektorátu odehrávalo na uzavřených fakultách. o Jak se měnily univerzitní a studentské festivity od promoci a Majálesů po nucené oslavy Prvního máje. o Jak vypadal každodenní život studentů za první republiky i normalizace. o Za jakých podmínek na univerzitu pronikaly první počítače. o Jak se zrodila univerzitni...
Objev podobné jako Kalendárium Masarykovy univerzity 1919–2019 (978-80-210-9116-0)
The Brother of the Other (978-80-210-8577-0)
Elektronická kniha - ze série EDIS Ediční řada disertačních prací Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, autor Radka Klvaňová, 167 stran, anglicky Kniha se věnuje kulturním procesům vyjednávání symbolických hranic přináležení v českém imigračním kontextu. Na základě kvalitativní analýzy biografických rozhovorů s přistěhovalci z Běloruska, Ukrajiny a Ruska žijících v České republice autorka zjišťuje, jak se utvářejí symbolické hranice přináležení skrze stigma v každodenních interakcích v sociálním a kulturním kontextu imigrace. Kniha si všímá rozporuplné kulturní reprezentace této skupiny migrantů v českém prostoru etnizovaných vztahů – zvláštního napětí mezi pozicí ‚Druhého‘ (‚Other) a ‚Bratra‘ (‚Brother‘) ve vztahu k Čechům. Toto napětí odráží minulé i současné procesy vytváření národa ve střední a východní Evropě, historické politické vztahy mezi socialistickým Československem a Sovětským svazem a migrační procesy v období po roce 1989. Kniha nabízí...
Objev podobné jako The Brother of the Other (978-80-210-8577-0)
Tři archetypy evropské sociální politiky (978-80-210-5990-0)
Elektronická kniha - autor František Svoboda, 153 stran, česky Kniha s názvem „Tři archetypy evropské sociální politiky“ se zaměřuje na tři instituce dobročinnosti, které se kontinuálně vyvíjely od antiky po dnešek a jsou základem dnešních komplexních systémů sociálních politik. Jedná se o dar (resp. almužnu), práci (resp. nabídku obživy) a půjčku. V knize jsou popsány a vysvětleny jejich historické proměny, se zvláštním zřetelem k jejich reflexi v ekonomické teorii. Publikace propojuje starší a novější instituce sociální politiky a ukazuje je jako součást jednotného, dlouhodobého vývoje ekonomiky a společnosti.
Objev podobné jako Tři archetypy evropské sociální politiky (978-80-210-5990-0)
Personalizace politiky v České republice (978-80-210-8931-0)
Kniha - 260 stran, česky Většina politických stran sází na své lídry. Proč? Protože politika se personalizuje. Od 60. let 20. století dochází v důsledku individualizace společnosti, erozi tradičních konfliktních linií a rozvoje moderních médií k oslabování politických stran a posilování jednotlivců. Politik se stává programem, značkou, na jejímž základě se volič rozhoduje, zda stranu podpoří ve volbách. Kniha představuje první český pohled na teorii personalizace politiky. Analýzou parlamentních voleb (2002-2013) zjišťuje, zda je česká politika personalizovaná.
Objev podobné jako Personalizace politiky v České republice (978-80-210-8931-0)
Ústav slavistiky: Východiska a perspektivy (978-80-210-9286-0)
Kniha - autor Ivo Pospíšil; Lenka Paučová, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jubilejní publikace Ústavu slavistiky k 100. výročí založení Masarykovy univerzity představuje přehledný průřez dějinami pracoviště od jeho založení v roce 1995 po současnost včetně stručné analýzy současného stavu a výhledu do budoucnosti. Brožura Ústav slavistiky. Východiska a perspektivy obsahuje celkem deset příspěvků, jejichž autory jsou členové ústavu. Její součást tvoří také obrazová příloha. Názorně text doplňuje a odkazuje k stěžejním osobnostem působícím na ústavu, stejně jako k významným událostem, které se na ústavu konaly v průběhu posledních let. Úvodní studie vedoucího Ústavu slavistiky Iva Pospíšila pojednává o formování brněnské slavistiky, okolnostech založení ústavu a také o významných slavistech, kteří slavistiku na Masarykově univerzitě formovali, např. Sergij Vilinskij, Frank Wollman, Roman Jakobson, Radoslav Večerka, Roman Mrázek, Danuše Kšicová,...
Objev podobné jako Ústav slavistiky: Východiska a perspektivy (978-80-210-9286-0)
Neziskové organizace: teorie a mýty (978-80-210-5651-0)
Elektronická kniha - autor Vladimír Hyánek, 131 stran, česky Role a funkce neziskových organizací prošly v posledních desetiletích výraznou transformací. Jejich pozice v ekonomice a společnosti se podstatně posunula, tradiční filantropická a sdružovací role byly doplněny o další funkce, cíle a poslání. Neziskové organizace se staly významnými spolupracovníky i konkurenty jak soukromých firem, tak veřejných organizací a představují také významnou ekonomickou sílu. Všechny tyto role jsou v moderním světě významné a zasluhují si podrobné studium a porozumění. Tato kniha se zaměřuje na výše uvedené problémy: chování neziskových organizací a způsob, jakým jednotlivé teorie a definice reflektují fenomén neziskovosti. Pozornost je věnována především esenciálním konceptům neziskové ekonomie, přičemž jedním z nich je podmínka nerozdělování zisku a její dopady na chování neziskových organizací. Analýza jednotlivých teorií a konceptů potom slouží jako východisko...
Objev podobné jako Neziskové organizace: teorie a mýty (978-80-210-5651-0)
Caused Motion: Secondary Agent Constructions (978-80-210-6373-0)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Naděžda Kudrnáčová, 147 stran, anglicky Monografie je příspěvkem ke studiu vztahů mezi rovinou sémantickou, pragmatickou a syntaktickou. Na materiálu převážně z Britského národního korpusu a Korpusu současné americké angličtiny analyzuje anglické kauzativní konstrukce s intranzitivními slovesy pohybu (konstrukce se sekundárním konatelem), které byly dosud v literatuře pojednány pouze parciálně. Identifikuje několik (částečně se překrývajících) konstrukčních podtypů a soubor faktorů, které umožňují slovesům vstupovat do daných konstrukcí. Práce má interdisciplinární povahu: přináší nové poznatků z psycholingvistiky a filozofie jazyka. Práce je určena lingvistům a studentům lingvistiky.
Objev podobné jako Caused Motion: Secondary Agent Constructions (978-80-210-6373-0)
Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.
Objev podobné jako Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání (978-80-7357-884-8)
Kniha - 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je určena ředitelům a učitelům mateřských škol, ale také těm, kteří studují obory spojené s předškolní pedagogikou. Autorky přistupují k textu se snahou pomoci čtenáři pochopit smysl, účel a proces hodnocení pokroků dětí a ukázat, jak provádět diagnostické procesy s cílem naučit se odhalovat silné stránky dítěte a vycházet z nich při rozvoji jeho osobnosti. K problematice hodnocení výsledků přistupují z jiného úhlu pohledu než ostatní autoři známých publikací. Poznatky z vývojové psychologie a pedagogické diagnostiky propojují s individualizací vzdělávání a podporou rozvoje kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Na konkrétních příkladech z praxe dokládají teoretická tvrzení. Příklady slouží rovněž jako doklady již existujících pozitiv v práci mateřských škol a také jako ukázky diagnostických chyb, kterých se dopouštějí.
Objev podobné jako Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání (978-80-7357-884-8)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Cukráreň v Paríži (978-80-8090-210-0)
Kniha - autor Julie Caplinová, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Objavte romantickú francúzsku cukráreň opradenú lahodnými vôňami a tou pravou láskouNina je mladá a pekná, no v živote trochu stratená.Po tridsiatke ešte stále pracuje ako servírka a veľmi ju to frustruje. Jej veľká rodina je navyše rozhodnutá chrániť ju pred všetkými nástrahami života. Jedného dňa však Nina urobí rázny krok a odíde do Paríža vypomáhať s prípravou cukrárskych kurzov pre začiatočníkov, ktoré vedie starý rodinný priateľ Sebastián.Nina si vďaka svojej povahe veľmi rýchlo získa nových priateľov a postupne sa zdokonaľuje aj v pečení tých najlahodnejších zákuskov.Pod jej rukami vznikajú chutné éclairky či lahodné makrónky, rezy mille-feuilles plnené malinami či minitortičky s lieskovými orieškami.Omnoho ťažšie to však má so Sebastiánom, z ktorého sa medzičasom stal večne ufrflaný a arogantný šéfkuchár. Vraví sa však, že láska ide cez žalúdok a na to, aby sa rozhorel plameň veľkej...
Objev podobné jako Cukráreň v Paríži (978-80-8090-210-0)
Podívejte se také
- Meč a váhy: O právu a jeho dlouhé historii (978-80-904762-0-2)
- O Bozích a lidech: Slavjanské pohádky (978-80-907324-0-7)
- Dobrá zpráva o sexu a manželství (978-80-745-0204-0)
- Makléř: Příběh o chamtivosti a strachu (978-80-265-0812-0)
- Král a bůh: Legenda o Sigmarovi (978-80-7332-379-0)
- Sex a láska ve skutečném životě: Povídání o sexu a sexualitě svobodně a zodpovědně (978-80-7541-271-3)
- Masaryk a náboženství (978-80-210-9011-8)
- Mladí a nevšední (978-80-210-6055-5)
- Masaryk a náboženství (978-80-210-5984-9)
- Filozofové ve městě (978-80-210-9826-8)
- Humor ve škole (978-80-210-6205-4)
- Anna a Anička: O životě na začátku a na konci (978-80-88126-56-0)
- Chov a péče o koně: ZZVJ - Úvod do chovu koní a péče o ně (978-80-7346-185-0)
- Nezlomní: Magazín o tom, jak pečovat o sebe a o své blízké (978-80-908405-6-0)
- Časové a prostorové souvislosti tradiční lidové kultury na Moravě (978-80-210-8085-0)
- Hranice našeho poznání: Největší záhady přírody, dějin a vědy (978-80-7406-210-0)
- Pohyb a řád: Pokus o fenomenologickou ontologii (978-80-7476-127-0)
- Avonam: Kapitoly o sionismu a trauma viny (978-80-908640-0-9)
- Deset příběhů o lásce a jiných radostech (978-80-7211-614-0)
- Svatý sex: O spiritualitě a sexualitě naostro (978-80-87282-54-0)
- Čtení o Jiřím Kolářovi: Portréty a syntézy (978-80-87899-83-0)