Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)

Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům...

Podívejte se také Kniha FÍ! - kniha komiksů (978-80-210-7906-9)

cena 641.0 Kč
Detail

Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)

Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.

Podívejte se také Kniha Koráb pohádek (978-80-210-8320-2)

cena 212.0 Kč
Detail

Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)

Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.

Podívejte se také Kniha Přímá demokracie (978-80-210-8351-6)

cena 212.0 Kč
Detail

Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)

Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.

Objev podobné jako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)

cena 245.0 Kč
Detail

Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)

Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.

Objev podobné jako Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)

cena 217.0 Kč
Detail

Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)

Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat.

Objev podobné jako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)

cena 337.0 Kč
Detail

Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů. Programově je vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky – s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku, resp. zvažuje a zdůvodňuje alternativy.S cílem nabídnout učitelům postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je zde představena metodika rozvíjející hospitace a metodika AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Jejich princip je ilustrován na didaktických kazuistikách za různé obory s perspektivou nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení.

Objev podobné jako Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

cena 750.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

cena 519.0 Kč
Detail

Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání (978-80-210-8925-9)

Elektronická kniha - autor Michal Černý, 130 stran, česky Kniha sleduje otázky online vzdělávání v jejich pedagogicko-psychologické podobě, s tím, že vychází z konceptu jistého novočtení kybergogické koncepce online učení. V prvé části se zaměřuje na novou interpretaci a využití Bloomovy taxonomie. V druhé se věnuje jednotlivým tématům, které s online vzděláváním specificky souvisejí – od sebehodnocení či motivace, až po práci s pamětí nebo gamifikaci. Vytváří tak doposud nikde nepublikovaný soubor klíčových témat, která mohou být zajímavá jak pro tutory či designery online vzdělávání, tak také pro výzkumníky v této oblasti. Na ty je zaměřená třetí kapitola, která se věnuje možnostem výzkumu v online prostředí, respektive specifickým postupům a technikám, které zde lze použít. Čtvrtá kapitola se věnuje kognitivní psychologii a pozitivní psychologii, tedy dvěma psychologickým školám, které v online vzdělávání nacházejí nejširší uplatnění. Poslední kapitola je...

Objev podobné jako Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání (978-80-210-8925-9)

cena 212.0 Kč
Detail

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)

Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.

Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)

cena 254.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)

Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)

cena 379.0 Kč
Detail

Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)

Kniha - autor Tomáš Janík, 90 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání – týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost – nikoliv nezbytně odbornou.

Objev podobné jako Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)

cena 172.0 Kč
Detail

Firemní vzdělávání (978-80-247-2914-5)

Elektronická kniha - autor Hana Bartoňková, 208 stran Zabýváte se ve své profesi, či při svém studiu vzděláváním pracovníků ve firmě? Máte na starost rozvoj pracovníků a hledáte možné a vhodné cesty pro co nejlepší postup tvorby strategie firemního vzdělávání? Zabýváte se již nyní, nebo se chcete v budoucnu zabývat řízením a rozvojem lidských zdrojů? Působíte jako lektor v oblasti vzdělávání pracovníků? Studujete obory související s řízením a rozvojem lidských zdrojů, či personálním managementem? Pak je tato kniha určena právě vám. Pomůže vám dívat se na vzdělávání pracovníků ve firmě z perspektivy strategického a kompetenčního přístupu. Usnadní vám orientaci v prostředí a v množství zdrojů, které můžete využít pro přípravu, realizaci, či vyhodnocení firemního vzdělávání. Ukáže vám, jak je důležité nahlížet na firemní vzdělávání z hlediska celkové strategie firmy, jak se celková strategie firmy může odrazit ve strategii firemního vzdělávání a co tvorba strategie...

Objev podobné jako Firemní vzdělávání (978-80-247-2914-5)

cena 246.0 Kč
Detail

Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha

eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.

Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha

cena 212.0 Kč
Detail

Kniha Básnický rok (978-80-210-8118-5)

Kniha - autor Jiří Poláček, 106 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Básnický rok je prvním titulem nové edice Pedagogické fakulty MU, v níž by měly vycházet populárně či esejisticky pojaté publikace malého rozsahu, reflektující problematiku jednotlivých oborů vyučovaných na uvedené fakultě. Básnický rok obsahuje kromě prologu a epilogu dvanáct kapitol, v nichž autor přibližuje reflexe jednotlivých měsíců v české poezii. Celkově vychází z tvorby sedmdesáti básníků, v epilogu pracuje s lidovými pranostikami. Publikace je doplněna dvanácti celostránkovými ilustracemi Petra Veselého.

Objev podobné jako Kniha Básnický rok (978-80-210-8118-5)

cena 161.0 Kč
Detail

Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha

eBook: Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.

Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha

cena 212.0 Kč
Detail

Kvalita a výkonnost průmyslových podniků (978-80-210-6075-3)

Elektronická kniha - autor Milan Sedláček, 127 stran, česky Cílem publikace je zjistit úroveň kvality v průmyslových podnicích včetně úrovně a způsobu řízení kvality a určení těch faktorů kvality a faktorů řízení kvality, které mají vliv na výkonnost podniku. Jedním z výstupů publikace je rámcový koncept, který v obecné rovině charakterizuje faktory, které mají nejen bezprostřední vliv na kvalitu (produktu) podniku a jeho řízení, ale i na jeho výkonnost. Publikace se opírá o výzkum, který byl proveden v průmyslových podnicích (ve vybraných odvětvích) v České republice. Provedený výzkum byl součástí specifického výzkumu katedry Podnikového hospodářství ESF MU.

Objev podobné jako Kvalita a výkonnost průmyslových podniků (978-80-210-6075-3)

cena 212.0 Kč
Detail

Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)

Kniha - autor Markéta Kubecová; Václava Brettschneiderová, 169 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně...

Objev podobné jako Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)

cena 313.0 Kč
Detail

Odborné školství a odborné vzdělávání (978-80-7598-158-5)

Kniha - autor Jan Průcha, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Odborné školství a odborné vzdělávání mají zásadní důležitost pro ekonomický a sociální rozvoj společnosti. Tato publikace u nás poprvé objasňuje odborné školství jako komplex různých vzdělávacích institucí, především na úrovni středního školství. Popisuje strukturu tohoto systému a jeho historický vývoj. Pozornost je zaměřena zejména na problémy fungování českého odborného vzdělávání na základě výzkumných zjištění. Kniha obsahuje také charakteristiky odborného školství a vzdělávání v zahraničí, a to ve Švédsku, Finsku, Dánsku, Německu a USA. Zachycuje rovněž výzkumnou infrastrukturu odborného vzdělávání v České republice, na Slovensku a v různých dalších zemích. V závěru jsou formulovány návrhy na to, co je nutno vybudovat či zlepšit v oblasti českého odborného vzdělávání.

Objev podobné jako Odborné školství a odborné vzdělávání (978-80-7598-158-5)

cena 357.0 Kč
Detail

Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)

Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.

Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)

cena 299.0 Kč
Detail

Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Klára Uličná - e-kniha

eBook: Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Publikace se věnuje přípravnému vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění u budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají a jak o viděném uvažují. Těžiště textu spočívá v odhalování povahy profesního vidění, které je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Kniha přináší výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy videoklubů. Věříme, že publikace poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro přípravné vzdělávání učitelů.

Objev podobné jako Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Klára Uličná - e-kniha

cena 390.0 Kč
Detail

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha

eBook: Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.

Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha

cena 254.0 Kč
Detail

Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)

Kniha - autor Michaela Fiedlerová; Andrea Rejchrtová; Alžběta Amirová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.

Objev podobné jako Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)

cena 309.0 Kč
Detail

O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (978-80-210-8495-7)

Kniha - autor Josef Maňák; Vlastimil Švec; Tomáš Janík, 84 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj.

Objev podobné jako O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (978-80-210-8495-7)

cena 160.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

cena 369.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

cena 419.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)

Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)

cena 519.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)

Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)

cena 369.0 Kč
Detail

Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha

eBook: Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti.

Objev podobné jako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha

cena 150.0 Kč
Detail

Gen (978-80-210-9140-5)

Elektronická kniha - ze série Poprvé v češtině, autor Siddhartha Mukherjee, 523 stran, česky Nakladatelství Munipress věnuje oslavám 100. výročí založení Masarykovy univerzity české vydání mimořádné a?oceňované knihy o historii genu – jednotce dědičnosti a biologické informace. Kniha poprvé v úplnosti popisuje zrození a rozvoj vědní disciplíny vzniklé na základě objevů Gregora Mendela a?významně se dotýká „živé“ současnosti. Poskytne čtenářům informace o fenoménech souvisejících s?genetikou a medicínou, které se objevily v průběhu 19., 20. a 21. století, a také o etických i filozofických aspektech. Díky jedinečnému stylu autora, který je pro něj typický a?který uplatnil např. v?knize Vládkyně všech nemocí, oceněné Pulitzerovou cenou, je dílo velmi čtivé a?přístupné. Překlad Jan Šmarda, jazyková spolupráce Kateřina Danielová.

Objev podobné jako Gen (978-80-210-9140-5)

cena 506.0 Kč
Detail

Hastábhinaja (978-80-210-6406-5)

Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Šárka Havlíčková, 236 stran, česky Kniha o tradičním indickém herectví se zaměřuje na specifickou formu komunikace herce s divákem – na řeč muder, jež jsou zpravidla charakterizovány jako symbolické pozice rukou. Jde o svébytný komunikační systém, který je schopen vyjádřit jakoukoli myšlenku i emoci. Výsledky výzkumu v této oblasti jsou založeny na staroindické i novodobé divadelní literatuře v sanskrktu, angličtině, případně francouzštině, především na poetikách a hereckých manuálech, a na současné praxi tradičního indického divadla či tanečních forem, kterou autorka zkoumala v rámci výzkumné cesty po Indii – ponejvíce praxi kéralských divadelních aktivit, zejména divadla kúdijáttam a kathakali.

Objev podobné jako Hastábhinaja (978-80-210-6406-5)

cena 255.0 Kč
Detail

Information (978-80-210-9210-5)

Elektronická kniha - autor Jiří Stodola, 124 stran, anglicky Práce se skládá ze sedmi studií. Každá studie tvoří uzavřený systém, ve kterém je argumentováno pro určité závěry, a je proto možné číst každou studii zvlášť. Dohromady však studie tvoří jednotný celek, který představuje jistou koncepci informační vědy. Veškerá argumentace pro toto pojetí je vystavěna na specifickém chápání stěžejního pojmu informační vědy, pojmu informace, který je konfrontován s několika pojmy příbuznými, s určitým metodologickým přístupem a různými problematickými otázkami. Četbou práce získáváme odpovědi na konkrétní otázky, které jsou řešeny v rámci jednotlivých studií, ale také na otázky, které úzký rámec jednotlivých studií přesahují a získávají svůj význam teprve ve chvíli, kdy promýšlíme práci jako celek. Můžeme říci, že práce představuje poměrně komplexní obraz velmi obecných filosoficko-informačněvědních otázek spojených s fenoménem informace.

Objev podobné jako Information (978-80-210-9210-5)

cena 212.0 Kč
Detail

Kniha FÍ! - kniha komiksů (978-80-210-7906-9)

Kniha - 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sborník komiksů vytvořených studenty Ateliéru grafického designu a multimédií Fakulty informatiky v Brně v rámci předmětu Konceptuální a intermediální tvorba. Za celé 3 roky trvání tohoto předmětu se nasbíralo na 130 stran zajímavých komiksových povídek od 60 autorů.

Objev podobné jako Kniha FÍ! - kniha komiksů (978-80-210-7906-9)

cena 218.0 Kč
Detail

Kniha Brno v proměnách staletí: Kapitoly z dějin města pod Špilberkem (978-80-210-6154-5)

Kniha - autor Jiří Mihola; Aleš Filip, 220 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Publikace (kolektivní monografie) přibližuje v chronologickém a tematickém uspořádání některé významné kapitoly brněnských politických, kulturních, náboženských a hospodářských dějin. Zvláštní pozornost je věnována problematice, která v předchozích, podobně koncipovaných publikacích nebyla z různých důvodů adekvátně zastoupena. Kniha je určena především učitelům, žákům a studentům základních a středních škol, kteří do města Brna jezdí na exkurze, výlety, výstavy apod., vysokoškolským studentům a všem zájemcům o dějiny Brna. Textový i obrazový materiál může být též vhodnou pomůckou pro společenskovědní semináře nebo podkladem pro začlenění regionálních dějin do výuky školního dějepisu.

Objev podobné jako Kniha Brno v proměnách staletí: Kapitoly z dějin města pod Špilberkem (978-80-210-6154-5)

cena 665.0 Kč
Detail

Inkluzivní vzdělávání (978-80-247-3070-7)

Elektronická kniha - autor Vanda Hájková, Iva Strnadová, 224 stran Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení. V dnešní době již zcela přirozeně uznáváme právo všech lidí na vzdělávání, zásadní otázkou tedy není, ZDA může být dítě vzděláváno v běžné škole, ale JAK takovému dítěti toto vzdělávání umožnit, aby z něho profitovalo ono samo i jeho okolí. Kniha přináší všem, kteří mají zájem českou školní praxi nadále rozvíjet, přehled současných teorií inkluzivního vzdělání, interpretaci jeho principů a výklad metodiky. Záměrem je vytvořit současně i teoretické zázemí pro postupující inkluzivně orientovanou praxi na školách. Publikace je určena především pro studenty pedagogických oborů a pro odbornou veřejnost — pedagogy, psychology, sociální pracovníky a poradenská pracoviště včetně pracovníků nově vznikajících Center podpory inkluzivního...

Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání (978-80-247-3070-7)

cena 271.0 Kč
Detail

Inkluzivní vzdělávání (978-80-271-0789-6)

Elektronická kniha - autor Zdeněk Svoboda, 216 stran, česky Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky. Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi týkající se aplikace inkluzivních...

Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání (978-80-271-0789-6)

cena 254.0 Kč
Detail

Efektivní řízení kvality (978-80-907530-5-1)

Kniha - autor Ludvík Filip, 248 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá

Objev podobné jako Efektivní řízení kvality (978-80-907530-5-1)

cena 249.0 Kč
Detail

Mezigenerační učení (978-80-210-8460-5)

Elektronická kniha - autor Petr Novotný, 296 stran, česky Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto „samozřejmost“ mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v...

Objev podobné jako Mezigenerační učení (978-80-210-8460-5)

cena 246.0 Kč
Detail

Šedivějící hodnoty? (978-80-210-6310-5)

Elektronická kniha - ze série EDIS Ediční řada disertačních prací Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, autor Marcela Petrová, 181 stran, česky Práce se věnuje současným podobám stárnutí v české společnosti a analýze vlivu věku na participaci. Výsledky kvantitativních analýz jsou rozčleněny do čtyř kapitol, které se věnují participaci na různých oblastech společnosti.

Objev podobné jako Šedivějící hodnoty? (978-80-210-6310-5)

cena 235.0 Kč
Detail

Organická modernita (978-80-210-7876-5)

Elektronická kniha - ze série EDIS Ediční řada disertačních prací Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, autor Jan Dostalík, 300 stran, česky Kniha přispívá k poznání dějin moderního urbanismu a územního plánování. Hlavním tématem jsou ekologicky šetrné tendence, které jsou zastřešeny konceptem organické modernity. Text začíná u počátků moderního českého urbanismu a územního plánování, zachycuje proměny v meziválečném období, přináší vhled do ekologicky šetrných studií a koncepcí za druhé světové války, ale i do změn vzešlých z nástupu socialistického systému v plánování a výstavbě. Text se nakonec věnuje teoreticky i realizačně bohatým šedesátým letům a končí rokem 1968. Kniha ukazuje, že ekologicky šetrné tendence v českém a slovenském urbanismu a územním plánování mají nejen řadu podob a variant, ale také svou hlubokou tradici.

Objev podobné jako Organická modernita (978-80-210-7876-5)

cena 316.0 Kč
Detail

Matematické schopnosti (978-80-210-9009-5)

Elektronická kniha - ze série EDIS Ediční řada disertačních prací Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, autor Hynek Cígler, 199 stran, česky Kniha se primárně zaměřuje na psychologický pohled na matematické znalosti a dovednosti s důrazem na možnosti jejich měření. Podrobně rozebírá matematické myšlení z psychometrického, kognitivního, kulturního i vzdělávacího hlediska. Zaměřuje se například na rozdíly mezi muži a ženami, příčiny chybných řešení, neuropsychologické procesy zodpovídající za zpracování číselných informací a jejich vztah k jazykovému pojmenování. Kromě toho předkládá přehled testů matematických schopností a dovedností v současné době dostupných v České republice. Teoretický přehled je doplněn o elaboraci vybraných aspektů psychometrického Raschova modelu, kromě toho předkládám i výsledky vlastního výzkumu, který testuje vybranou hypotézu týkající se „kognitivních prerekvizit“ vyššího matematického usuzování.

Objev podobné jako Matematické schopnosti (978-80-210-9009-5)

cena 289.0 Kč
Detail

Studují spolu (978-80-210-9913-5)

Kniha - autor Karla Brücknerová, 250 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vzájemné učení mezi vysokoškolskými studenty kombinovaných studií a možnosti jeho podpory. Vzájemné učení, tedy učení mezi spolupracovníky, přáteli, spolužáky či kolegy, má potenciál rozvíjet kognitivní i sociální dovednosti a muže přispívat k pocitu životního naplnění. Přibližně od 90. let 20. století proto mnohé zahraniční univerzity hledají cesty, jak podporou vzájemného učení mezi studenty zlepšit výuku, zvýšit spokojenost studentů se studiem a snížit studijní neúspěšnost. Navzdory tomu vzájemné učení na českých vysokých školách představuje jedno z bílých míst pedagogického výzkumu i vysokoškolské didaktiky. Autorka proto shrnuje zahraniční výzkumy o významu vzájemného učení mezi vysokoškolskými studenty a nabízí pestrou škálu metod k jeho podpoře. Nadto přináší výsledky výzkumu o vzájemném učení mezi českými studenty kombinovaných studií pedagogických oboru. Mapuje jeho...

Objev podobné jako Studují spolu (978-80-210-9913-5)

cena 232.0 Kč
Detail

Dějiny sportu (978-80-210-5458-5)

Elektronická kniha - autor Ján Grexa, 235 stran, česky Základní učebnice dějin sportu se zabývá historickými etapami tělesné kultury v minulosti od antiky po vznik moderních sportů. Vedle světové historie tělesné výchovy se publikace podrobně zabývá dějinami sportu v Československu, a to jak v období první republiky, za 2. světové války, v poválečném období i v časech komunistické totality. Zvláštní hodnotu mají závěrečné kapitoly reflektující vývoj tělesné výchovy a sportu v České republice v posledních dvou dekádách – jde o jedno z prvních ucelených zpracování této epochy.

Objev podobné jako Dějiny sportu (978-80-210-5458-5)

cena 196.0 Kč
Detail

Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)

Kniha - autor Eva Šmelová; Michaela Prášilová, 400 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. Propojují tak teoretické a praktické poznatky s informacemi potřebnými pro každodenní činnost učitele předškolního zařízení a rozvoj jeho profesních kompetencí. Publikace je určena především pro pracovníky předškolních zařízení, ale i pro studenty oborů zaměřených na předškolní vzdělávání. V rámci jednotlivých kapitol nalezne čtenář případové studie, jejichž rozbor vede k integraci znalostí předškolní didaktiky, obecné pedagogiky, pedagogiky předškolního věku, pedagogické psychologie, školského managementu a dalších disciplín vstupujících do předškolního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly jsou doplňovány příklady a případovými studiemi, které...

Objev podobné jako Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)

cena 309.0 Kč
Detail

Kniha Koráb pohádek (978-80-210-8320-2)

Kniha - autor Eduard Bass, 308 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Bohatě ilustrovaná kniha představuje spisovatele Eduarda Basse jako talentovaného vypravěče krátkých pohádkových příběhů. Přináší první kompletní vydání souboru 43 pohádek z celého světa, které Bass převyprávěl podle německých vzorů. Knižní vydání příběhů připravila absolventka Filozofické fakulty Masarykovy univerzity Hedvika Landová a ilustracemi doplnil Petr Korunka. Výsledkem je pozoruhodná kniha, která okouzlí děti i dospělé čtenáře.

Objev podobné jako Kniha Koráb pohádek (978-80-210-8320-2)

cena 271.0 Kč
Detail

Kniha Přímá demokracie (978-80-210-8351-6)

Kniha - autor Vojtěch Šimíček, 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Přímé demokracii se politologové obvykle nevěnují tolik, kolik by zasloužila. Je to možná i proto, že referendum bylo v minulosti opakovaně zneužito za účelem nastolení či posílení autoritářských až totalitárních režimů. Tento sborník se proto snaží poctivě zkoumat výhody i nevýhody přímé demokracie na celostátní i místní úrovni, a to v rámci České republiky i v celoevropském kontextu. Základní smysl referenda by měl v každém případě spočívat ve vyšší legitimitě politických rozhodnutí a nikoliv ve zbavování se politické odpovědnosti, v populismu či v jakési formě „politického outsourcingu“, který může nakonec způsobit delegitimizaci celého politického a ústavního systému.

Objev podobné jako Kniha Přímá demokracie (978-80-210-8351-6)

cena 239.0 Kč
Detail

Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání (978-80-7357-884-8)

Kniha - 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je určena ředitelům a učitelům mateřských škol, ale také těm, kteří studují obory spojené s předškolní pedagogikou. Autorky přistupují k textu se snahou pomoci čtenáři pochopit smysl, účel a proces hodnocení pokroků dětí a ukázat, jak provádět diagnostické procesy s cílem naučit se odhalovat silné stránky dítěte a vycházet z nich při rozvoji jeho osobnosti. K problematice hodnocení výsledků přistupují z jiného úhlu pohledu než ostatní autoři známých publikací. Poznatky z vývojové psychologie a pedagogické diagnostiky propojují s individualizací vzdělávání a podporou rozvoje kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Na konkrétních příkladech z praxe dokládají teoretická tvrzení. Příklady slouží rovněž jako doklady již existujících pozitiv v práci mateřských škol a také jako ukázky diagnostických chyb, kterých se dopouštějí.

Objev podobné jako Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání (978-80-7357-884-8)

cena 196.0 Kč
Detail

Mladí a nevšední (978-80-210-6055-5)

Elektronická kniha - autor Jan Šerek, 120 stran, česky Cílem knihy je zachytit, jak mladí lidé ze dvou etnických menšin (romská a ukrajinská) a společenské majority vnímají současnou českou společnost a jak na ní jako občané participují. Všímáme si celkového hodnocení společnosti, důvěry v její instituce, přesvědčení o vlastním vlivu na společnost a vnímané diskriminace. Dále se věnujeme tomu, jaké typy (vzorce) občanské participace se u mladých lidí objevují a zda příklon k jednotlivým typům participace souvisí s postavením člověka ve společnosti, vnímáním společnosti a sociálním prostředím, ve kterém se pohybuje. Ve svých analýzách pracujeme se dvěma druhy dat (dotazníkové šetření a skupinové rozhovory), získanými v letech 2010–2011.

Objev podobné jako Mladí a nevšední (978-80-210-6055-5)

cena 149.0 Kč
Detail

Hic sunt homines (978-80-210-8882-5)

Kniha - autor Radek Štěpánek, 62 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pátá básnická sbírka Radka Štěpánka představuje nejen literárnímu světu zcela nový zajímavý typ lyriky, kterou můžeme obecně nazvat jako environmentální. Už samotný název sbírky Hic sunt homines - doslova zde žijí lidé - mnohé čtenáři napoví. Sbírka reflektuje lidský otisk v přírodě, metafory jemně a procítěně odrážejí globální problémy současného světa skrze témata z naší domoviny i z exotických krajin. Autorovy básně nejsou experimentální ani sebereflexivní, nýbrž lehce meditativní a zároveň morální a apelativní. Jejich účinek umocňují fotografie Evy Lufferové. Doslov ke sbírce napsala profesorka Hana Librová, autorka oceňované knihy Věrní a rozumní, ve které byly vybrané básně Radka Štěpánka poprvé zveřejněny.

Objev podobné jako Hic sunt homines (978-80-210-8882-5)

cena 158.0 Kč
Detail

Zátěž v adolescenci (978-80-210-6042-5)

Elektronická kniha - autor Mojmír Tyrlík, 93 stran, česky V úvodní kapitole pojednáváme o povaze zátěže v psychologickém smyslu. Specificky uvažujeme o zátěži spojené s dospíváním v dětství a adolescenci a jednáním mladistvých. Druhá kapitola se zaměřuje na problematiku vnímání rodičovských konfliktů v období adolescence. Představuje základní teoretické přístupy ke zkoumání konfliktů mezi rodiči a jejich dopad na maladaptaci dospívajících a také řadu výsledků empirických studií. Třetí kapitola pojednává o důležitosti pocitu začlenění mladých lidí do společnosti. Popisujeme způsob, jakým se mladí lidé vyrovnávají s různými formami sociálního vyloučení. Ve čtvrté kapitole jsme popsali různé mechanismy volnočasových aktivit, které přispívají ke zvládání mnohdy náročných situací.

Objev podobné jako Zátěž v adolescenci (978-80-210-6042-5)

cena 140.0 Kč
Detail

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha

eBook: Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.

Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha

cena 323.0 Kč
Detail

Podívejte se také