Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková
Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec. Jeden náhled na úžasnou a plnohodnotnou činnost jakou je hra přibližuje právě tato knih, která je svým pohledem na fenomén dětské hry nesporně velmi inspirující jak pro studenty pedagogických a sociálních oborů i pedagogy z praxe, tak i pro rodiče, kteří se zajímají o to, co dětem přináší tak dominantně vyhledávaná činnost, jakou hra bezesporu je.
Podívejte se také Hry v mateřské škole v teorii a praxi (80-247-0852-3)
Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková - e-kniha
eBook: Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec. Jeden náhled na úžasnou a plnohodnotnou činnost jakou je hra přibližuje právě tato knih, která je svým pohledem na fenomén dětské hry nesporně velmi inspirující jak pro studenty pedagogických a sociálních oborů i pedagogy z praxe, tak i pro rodiče, kteří se zajímají o to, co dětem přináší tak dominantně vyhledávaná činnost, jakou hra bezesporu je.
Podívejte se také Právní překlad v teorii a praxi (9788024628523)
Magie v teorii a praxi - Aleister Crowley
Magie v teorii a praxi je opus magnum světoznámého okultisty Aleistera Crowleyho (1875-1947), jehož příprava mu zabrala značnou část života a dnes se obecně považuje za jedno z nejdůležitějších pojednání o magii napsaných ve 20. století, ne-li za nejzásadnější pojednání o magii vůbec. Toto české vydání přináší první úplný překlad původních částí díla z let 1912, 1913 a 1929, včetně jejich dodatků a objasňujících poznámek překladatele.
Podívejte se také Mediace v teorii a praxi (978-80-247-3134-6)
Podívejte se také
- Biofeedback v teorii a praxi (978-80-247-5694-3)
- Pedagogická komunikace v teorii a praxi (80-247-0738-1)
- Majetek státu v teorii a praxi (978-80-7502-455-8)
- Korupce: v ekonomické teorii a praxi (978-80-7259-055-1)
- Školní kázeň v teorii a praxi (978-80-738-7432-2)
- Poruchy osobnosti v 21. století: Diagnostika v teorii a praxi (978-80-262-1596-7)
- Investiční služby v právní teorii a praxi (978-80-7502-225-7)
- Tajemství sedmi samohlásek: v teorii a praxi (978-80-7530-102-4)
- Srdce kontemplativní modlitby: Neduální křesťanství v teorii a praxi (978-80-7336-935-4)
- Dokazování: úvahy o teorii a praxi (978-80-7676-102-5)
- Opatření obecné povahy v teorii a praxi: Zákon o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, Komentář (978-80-7400-276-2)
- Raná péče: Příručka pro teorii a praxi (978-80-88290-65-0)
- Družstvo v novém soukromém právu a v právní praxi (978-80-7552-094-4)
- Genetika v klinické praxi V. (978-80-7492-331-9)
- Kaktusy a sukulenty v praxi (978-80-242-6739-5)
- Kondiční hry a cvičení v přírodě (80-247-0995-3)
- Digitální video v praxi: a jeho zpracování v prostředí Pinnacle studio (80-86686-42-6)
- Diagnostika poruch vědomí v klinické praxi (9788024629223)
- Onemocnění sítnice a cévnatky v praxi (978-80-204-4945-0)
- Grafologie v poradenské a terapeutické praxi (978-80-247-2920-6)
Právní překlad v teorii a praxi (9788024628523)
Elektronická kniha - autor Marta Chromá, 272 stran, česky Hlavním cílem publikace Právní překlad v teorii a praxi je poskytnout čtenářům nejen teoreticky podložený návod, jak postupovat při převádění právních informací z češtiny do angličtiny, ale také praktické ukázky přístupu k překládání nového občanského zákoníku (NOZ). Publikace je rozdělena do tří kapitol. První kapitola podrobně analyzuje proces právního překladu, formuluje základní pravidla pro překládání právních textů a vymezuje rozsah právnělingvistických znalostí a překladatelských dovedností. Druhá kapitola se věnuje překládání právních předpisů, stanovuje právnělingvistická východiska pro překlad českých zákonů do angličtiny, porovnává lingvistický přístup k tvorbě zákonů v České republice a některých anglicky mluvících zemích. Zahrnuje stručnou charakteristiku jazyka NOZ a analýzu různých variet právnické angličtiny, stejně jako některých gramatických jevů, jež jsou pro...
Objev podobné jako Právní překlad v teorii a praxi (9788024628523)
Mediace v teorii a praxi (978-80-247-3134-6)
Elektronická kniha - autor Lenka Holá, 272 stran V posledním desetiletí došlo u nás ke zvýšení zájmu o mediaci, metodu řešení konfliktů, při níž neutrální kvalifikovaná osoba — mediátor — pomáhá účastníkům ve vzájemném dorozumívání a v nalezení přijatelného řešení. Kniha popisuje její teoretická východiska a principy, vztahy v mediaci i její samotný proces. Klade důraz na psychologické a právní charakteristiky mediace, ukazuje její interdisciplinárnost a možnosti využití v různých oblastech společenské praxe. Podrobněji se zabývá peer-mediací, mediací rodinnou a obchodní. Pozornost je věnována také roli mediátora, jehož specifické postavení na něj klade vysoké požadavky. Publikace přináší velké množství příkladů z praxe, propojuje teoretické informace s praktickými mediačními zkušenostmi. Kniha je určena mediátorům, psychologům, právníkům (advokátům, soudcům), sociálním pracovníkům, pedagogům, sociologům a studentům těchto oborů. Ocení ji též lektoři komunikace,...
Objev podobné jako Mediace v teorii a praxi (978-80-247-3134-6)
Biofeedback v teorii a praxi (978-80-247-5694-3)
Elektronická kniha - autor Radek Ptáček, 184 stran Jediná domácí komplexní publikace k danému tématu v současnosti poskytuje informace z teoretického i aplikovaného hlediska.
Objev podobné jako Biofeedback v teorii a praxi (978-80-247-5694-3)
Majetek státu v teorii a praxi (978-80-7502-455-8)
Kniha - autor Petr Havlan; Dagmar Sochorová, 352 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Luigi Zoja, autor známého souboru esejí Soumrak otců, se ve své knize Dějiny arogance zabývá psychologií vývoje a jeho limity počínaje starověkem, vlivem náboženství a mýtů v této oblasti na současnost a důsledky, které jsou patrné až do dnešních dnů. Neustálé využívání zdrojů planety a vývoj technologií, který nemá hranice, v nás vzbuzují obavy. Logicky si klademe otázku, kdy začal tento závod bez konce? Starověké Řecko, jež stálo u zrodu celého dnešního západního myšlení, mělo smrtelný strach ze skryté lidské touhy po neomezenosti, kterou řečtí myslitelé považovali za aroganci, jeden z hříchů. Ten, kdo toužil mít nebo měl něčeho přespříliš, byl nemilosrdně potrestán, avšak ambice samotných Řeků nakonec dosáhly tak bezpříkladné úrovně, že toto tabu postupně přestalo platit. Žádná kultura nemůže zcela zavrhnout své kořeny a bohové sice ztratili svou moc a zmizeli, ale...
Objev podobné jako Majetek státu v teorii a praxi (978-80-7502-455-8)
Srdce kontemplativní modlitby: Neduální křesťanství v teorii a praxi (978-80-7336-935-4)
Kniha - autor Cynthia Bourgeault, česky Mystické křesťanství. Náročný, avšak neuvěřitelně hluboký text, jehož každé slovo, je-li správně pochopeno, míří k cíli, který je skryt přímo v nás. Cynthia Bourgeault, autorka bestsellerů The Wisdom Jesus a The Meaning of Mary Magdalene, se v této knize vrací ke svému nejoblíbenějšímu tématu: k neduálnímu vědomí a jeho esenciálnímu vztahu ke křesťanské tradici. Nedualita a křesťanství – cože? Nedualita neboli vnímání stavu, v němž není rozdílu mezi já, ty a Bohem, je zkušenost, o níž hovoří křesťanští mystici už celá staletí. Mezi velkým počtem knih o kontemplativní modlitbě je kniha Cynthie Bourgeault naprosto výjimečná: míří do mnohem větší hloubky, než bylo doposud obvyklé, a prezentuje kontemplativní modlitbu jako cestu k neduálnímu vědomí. Vstupuje proto na teoreticky i teologicky náročnější terén, než s jakým pracují jiné knihy pojednávající o kontemplativní modlitbě (včetně jejího vlastního předchozího titulu...
Objev podobné jako Srdce kontemplativní modlitby: Neduální křesťanství v teorii a praxi (978-80-7336-935-4)
Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Ačkoli kniha vychází z ověřené pedagogické teorie, nabízí velmi čtivého průvodce běžným dnem v mateřské škole. Autor se ptá, zdali si děti mohou mazat chleba k svačině samy, jak zorganizovat náročné situace typu přechodů z jednoho prostředí do druhého, a ukazuje, že děti toho zvládnou mnohem více, než si sami myslíme. Vychází z reálných zkušeností z prostředí MŠ, jakožto i ze zkušeností jeho kolegů, přátel… V MŠ se každý pedagog každý den setkává s desítkami, ne-li stovkami situací, které se pravidelně opakují a které se podle dají dělat lépe, efektivněji. V knize proto najdete jak praktické tipy na zlepšení jednotlivých edukačních aspektů dne v MŠ, tak i teoretické základy daného aspektu. Ondřej Koželuh působil několik let jako učitel v MŠ, je lektorem DVPP pro MŠ, v současné době vyučuje na VŠ v oblasti pregraduální přípravy budoucích učitelek MŠ. V Portále vyšla jeho úspěšná kniha Učitelem ve školce.
Objev podobné jako Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Radka Johana Paterová, Marta Balvínová Kryčová
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Radka Johana Paterová, Marta Balvínová Kryčová
Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Kurikulum předškolní výchovy Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Objev podobné jako Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Jak se dospělí setkávají s dětmi? Co vidíme, když pozorujeme děti? Jak hodnotíme jejich osobní prostředí a jejich rodiny? Pouze ti, kteří si uvědomují svůj vnitřní postoj, mohou děti vhodně doprovázet a podporovat v jejich vývoji. Pak je možné rovnoměrně rozvíjet všechny základní pedagogické postoje – orientaci na zdroje, orientaci na potřeby, orientaci na kompetence, orientaci na vztahy a orientaci na situaci.Kniha na základě praktického přístupu a mnoha případových studií vysvětluje, jak lze těchto pět základních směrů uplatnit v každodenní výuce. To usnadňuje pozorování dětí, hodnocení jejich chování a sledování jejich vývoje. Otázky k zamyšlení jsou také součástí každé kapitoly.Knihu využijí pedagogové mateřských škol a školních družin. Sybille Schmitz je logopedka a rodinná terapeutka, pracuje s předškolními dětmi.
Objev podobné jako Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit. Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015).
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti se zimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Učebnice/metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem s názvem Dítě-cizinec v mateřské škole je určena primárně pro učitele MŠ. Mohou ji ale používat i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Seznámí vás se specifickými potřebami žáka cizince. Doporučí vám organizace, které vám mohou ve vaší práci pomoci. Obsahuje řadu pracovních listů, které děti naučí první slova a věty, které potřebuje v MŠ použít. Okruhy vychází z potřeb MŠ a jsou přizpůsobeny této věkové kategorii dětí. Každý pracovní list (=PL) je doplněn metodikou, která vám může pomoci. PL obsahují kromě slovní zásoby i rozmanité, zábavné úkoly k jejímu procvičení. Učebnice je doplněná obrázkovým slovníčkem, který můžete využít nejen k opakování a procvičování, ale i k různým hrám (např. pexeso). Kromě toho jsou v učebnici i další hry pro zpestření výuky (např. domino, oblékací postavy, vybarvovačky apod.). Najdete tu i písničky, básničky, české svátky a řadu dalších věcí, které vám usnadní práci s žákem cizincem.
Objev podobné jako Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Tvořivost v teorii a v praxi - Jan Saudek, Alexandra Petrová
Kniha je určená jednak pedagogům, tak širší odborné veřejnosti. Jejím cílem je podat základní informace o psychologických základech tvořivosti a o některých zvláštnostech, projevujících se v tvořivosti pedagogické, technické a manažerské.
Objev podobné jako Tvořivost v teorii a v praxi - Jan Saudek, Alexandra Petrová
Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.Eva Koželuhová (hlavní autorka) působí jako odborný asistent na katedře preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a na katedře pedagogiky Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Přes dvacet let působila jako učitelka mateřské školy. Vystudovala magisterský studijní program Pedagogika předškolního věku a doktorský studijní program v oboru Pedagogika, oboje na Univerzitě Karlově. Ve své práci se zaměřuje kromě didaktiky předškolního vzdělávání na rozvoj čtenářské pregramotnosti – vede kurzy pro budoucí učitele na VŠ, spolupracuje jako lektor DVPP pro NPI.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Předškolní pedagogika - Jan Průcha, Soňa Koťátková
Kniha poskytuje základní úvod do studia předškolní pedagogiky jako hlavního studijního oboru na středních a vyšších odborných školách pedagogického směru. Přináší nejen teoretické poučení, ale i ukázky z praxe v mateřských školách. V kapitolách jsou připravena shrnutí a otázky z jednotlivých tematických oblastí. Učebnice je doplněna o zjištění z výzkumů objasňujících praxi a o definice hlavních termínů důležitých pro výkon profese učitele v mateřských školách. Je určena především studentkám a studentům na příslušných typech škol, pedagogům vyučujícím tento předmět, ale i učitelkám mateřských škol a dalším zájemcům o problematiku předškolního vzdělávání. Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., Dr.h.c. je přední odborník v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a vysokoškolský pedagog. V posledních letech vydal mj. knihy Moderní pedagogika, Srovnávací pedagogika, Multikulturní výchova, Dětská řeč a komunikace, je spoluautorem Pedagogického slovníku a Pedagogické encyklopedie. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph. D. je vedoucí oddělení předškolní pedagogiky na katedře primární pedagogiky PedF UK. Vyučuje předměty se základem v předškolní pedagogice, vede pedagogickou praxi a věnuje se dalšímu vzdělávání učitelek mateřských škol. Vydala mj. knihy Dítě a mateřská škola, Hry v mateřské škole v teorii a praxi.
Objev podobné jako Předškolní pedagogika - Jan Průcha, Soňa Koťátková
Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Kniha - autor Dagmar Krupová; Ivana Rochovská, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Raná péče: Příručka pro teorii a praxi (978-80-88290-65-0)
Kniha - autor Jitka Barlová; Terezie Hradilková; Manfred Pretis, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Manfred Pretis je autorem mnoha publikací a výzkumů v oblasti rané péče a podpory vývoje dítěte raného věku a zároveň člověk s dlouhodobou přímou zkušeností v této oblasti. Jeho publikace reflektuje současná teoretická východiska rané péče jako oboru, avšak kniha je zároveň praktickým průvodcem profesionálů pracujících (nejen) v sociální službě raná péče. Díky množství konkrétních cvičení, která umožňují sebereflexi a reflexi procesů probíhajících v centru rané péče jednotlivých poskytovatelů, je možné uplatnit teorii do přímé praxe. Publikace také dobře poslouží vysokoškolským studentům jako úvod do oboru rané péče, jejích teoretických východisek. Najdou zde informace o zásadních výzkumných studiích, které ovlivnily formování oboru raná péče a jsou dodnes pilířem k diskusím o efektivitě, eficienci a smyslu rané péče. Překlad publikace je doplněn...
Objev podobné jako Raná péče: Příručka pro teorii a praxi (978-80-88290-65-0)
Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
Kniha - autor Zděňka Michalová; Alžběta Kratochvílová, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom...
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině.Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné.Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Právní překlad v teorii a praxi - Marta Chromá
Hlavním cílem publikace Právní překlad v teorii a praxi je poskytnout čtenářům nejen teoreticky podložený návod, jak postupovat při převádění právních informací z češtiny do angličtiny, ale také praktické ukázky přístupu k překládání nového občanského zákoníku (NOZ). Publikace je rozdělena do tří kapitol. První kapitola podrobně analyzuje proces právního překladu, formuluje základní pravidla pro překládání právních textů a vymezuje rozsah právnělingvistických znalostí a překladatelských dovedností. Druhá kapitola se věnuje překládání právních předpisů, stanovuje právnělingvistická východiska pro překlad českých zákonů do angličtiny, porovnává lingvistický přístup k tvorbě zákonů v České republice a některých anglicky mluvících zemích. Zahrnuje stručnou charakteristiku jazyka NOZ a analýzu různých variet právnické angličtiny, stejně jako některých gramatických jevů, jež jsou pro překlad (nejen) občanského zákoníku podstatné. Třetí kapitola v pěti oddílech ukazuje praktický přístup k překládání občanského zákoníku do angličtiny. První oddíl se věnuje legislativně technickým prvkům celého zákoníku a jeho systematice; další čtyři oddíly jsou vymezeny podle částí NOZ - obecná část, rodinné právo, absolutní majetková práva a relativní majetková práva. V každém oddíle jsou vybrána ustanovení z pohledu překladu obtížnější buď kvůli volbě českých jazykových prostředků, nebo pro nejednoznačnost českého textu, jež může vést k různým interpretacím.
Objev podobné jako Právní překlad v teorii a praxi - Marta Chromá
Smluvní pokuta v teorii a praxi - Tomáš Tintěra
Publikace přináší ucelený praktický pohled na jedno z nejčastějších ujednání obsažených ve smlouvách. Nepříliš rozsáhlá právní úprava smluvní pokuty vytváří celou řadu problematických otázek. Výklad vychází z dosavadního občanského a obchodního zákoníku, zároveň však již pojednává o smluvní pokutě i dalších souvislostech a změnách, které přináší nový občanský zákoník účinný od 1. ledna 2014. Autor zpracovává a komentuje četnou a neustále se vyvíjející soudní judikaturu. Nevyhýbá se ani některým dosud nevyřešeným teoretickým i praktickým otázkám. Soustředí se také na procesní souvislosti při obraně a vymáhání smluvních pokut včetně insolvenčního řízení, a na zvláštnosti smluvních pokut v nájemních a spotřebitelských smlouvách. Kniha je doplněna vzory smluvních ujednání a procesních podání. Publikace je určena nejen praktikujícím právníkům, ale všem, kdo se v praxi se smluvní pokutou a zajištěním či utvrzením závazků setkávají, včetně studentů právnických a ekonomických fakult.
Objev podobné jako Smluvní pokuta v teorii a praxi - Tomáš Tintěra
Majetek státu v teorii a praxi - Petr Havlan
Kniha uceleně zpracovává právní problematiku majetku státu. Reaguje na četné a mnohdy zásadní změny v právní úpravě hospodaření a nakládání se státním majetkem a v právních úpravách souvisejících, na vývoj aplikační praxe v dané oblasti (včetně příslušné judikatury) a na její institucionální zajištění. Propojuje a konfrontuje teoretičtěji laděné otázky majetkoprávní problematiky státu s jeho majetkoprávní realitou. Zabývá se zásadními otázkami výkonu, resp. vykonavatelů vlastnického práva a jiných majetkových práv státu, pojmem majetek státu, nabýváním majetku státem, hospodařením, tzv. prozatímním hospodařením a nakládáním s majetkem státu, odpovědností za škodu a za dodržování povinností při hospodaření s daným majetkem, jakož i kontrolou tohoto hospodaření. Publikace vymezuje základní cíle a úkoly v majetkoprávní oblasti státu. Je určena pracovníkům organizačních složek státu a státních organizací, dalším odborníkům zaměřeným na majetkoprávní problematiku státu, jakož i akademické obci, tj. zejména učitelům a studentům právnických, ekonomických a správních fakult.
Objev podobné jako Majetek státu v teorii a praxi - Petr Havlan
Mediace v teorii a praxi - Lenka Holá - e-kniha
eBook: V posledním desetiletí došlo u nás ke zvýšení zájmu o mediaci, metodu řešení konfliktů, při níž neutrální kvalifikovaná osoba – mediátor – pomáhá účastníkům ve vzájemném dorozumívání a v nalezení přijatelného řešení. Kniha popisuje její teoretická východiska a principy, vztahy v mediaci i její samotný proces. Klade důraz na psychologické a právní charakteristiky mediace, ukazuje její interdisciplinárnost a možnosti využití v různých oblastech společenské praxe. Podrobněji se zabývá peer-mediací, mediací rodinnou a obchodní. Pozornost je věnována také roli mediátora, jehož specifické postavení na něj klade vysoké požadavky. Publikace přináší velké množství příkladů z praxe, propojuje teoretické informace s praktickými mediačními zkušenostmi. Kniha je určena mediátorům, psychologům, právníkům (advokátům, soudcům), sociálním pracovníkům, pedagogům, sociologům a studentům těchto oborů. Ocení ji též lektoři komunikace, personalisté i lidé s osobním zájmem o problematiku řešení konfliktů.
Objev podobné jako Mediace v teorii a praxi - Lenka Holá - e-kniha
Pedagogická komunikace v teorii a praxi - Alena Nelešovská - e-kniha
eBook: Pedagogická komunikace zaujímá ve výchovně vzdělávacím procesu stále významnější postavení. A právě proto přichází na český trh publikace Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Zahrnuje informace o pedagogické komunikaci v rovině teoretické, výzkumné, ale i praktické. Zabývá se pedagogickou komunikací v učitelské přípravě, zdůrazňuje její význam ve vzájemných vztazích mezi učitelem a žákem, upozorňuje na poruchy v komunikaci a naznačuje přístupy k účinné pedagogické komunikaci. Kniha by měla být především inspirací pro studenty a učitele, kteří svou erudovaností, tvořivostí i flexibilitou mohou výrazně ovlivnit kvalitu pedagogické komunikace na všech typech a úrovních škol.
Objev podobné jako Pedagogická komunikace v teorii a praxi - Alena Nelešovská - e-kniha
Školní kázeň v teorii a praxi - Stanislav Bendl - e-kniha
eBook: Téma chování a kázně žáků ve školách je v současné době velice aktuální. Zkušenosti ze školní praxe i výzkumy, které byly v této oblasti realizovány, ukazují, že řada učitelů, a to nejen začínajících, má problémy s udržováním kázně. Nekázeň žáků ve škole představuje jeden z hlavních stresorů učitelského povolání. Fakulty vzdělávající učitele by měly na tuto situaci reagovat jak v oblasti pregraduální přípravy učitelů, tak v rámci kurzů dalšího vzdělávání učitelů. Publikace představuje kázeň, respektive nekázeň jako komplexní jev. O kázni pojednává nejen z hlediska teoretického, ale vychází i ze zkušeností učitelů v rámci každodenní školní praxe. Teoretické poznatky jsou doprovázeny řadou příkladů a modelových situací ze školního prostředí.Publikace prezentuje kázeň jako nástroj ochrany žáků a učitelů ve školách. Studenti v ní najdou mj. přehled technik, pomocí kterých lze diagnostikovat projevy školní (ne)kázně. Velká pozornost je věnována faktorům, jež způsobují nekázeň žáků ve škole. Publikace obsahuje popis některých teorií příčin neukázněného chování. V rámci praktické části jsou představeny vybrané techniky modifikace chování. Publikace obsahuje autorův vlastní návrh řešení (ne)kázně ve škole.
Objev podobné jako Školní kázeň v teorii a praxi - Stanislav Bendl - e-kniha
Biofeedback v teorii a praxi - Radek Ptáček, Miroslav Novotný - e-kniha
eBook: Publikace podává ucelený pohled na skupinu metod biologické zpětné vazby – biofeedback z teoretického i aplikovaného hlediska. Skupina autorů s rozsáhlými zkušenostmi z oblasti výzkumu i praxe uvádí metody biofeedbacku do širších historických a teoretických souvislostí, podává přehled základních výzkumů efektivity těchto metod a věnuje se též jejich limitům. Pozornost je též věnována obecně otázkám a podmínkám praxe biofeedbacku. Podrobně jsou rozepsány otázky samotného výkonu, vzdělání, způsobů aplikace a práce s klientem. Uvedeny jsou rovněž výsledky původních studií. Publikace je vhodná pro všechny zájemce o problematiku biofeedbacku, ale též šířeji psychofyziologie a neurofyziologie. Publikace je první k danému tématu České republice. Publikaci ocení zejména studenti a absolventi oborů psychologie, psychiatrie, psychofyziologie, neurofyziologie, aplikovaná psychofyzika na lékařských a filozofických fakultách.
Objev podobné jako Biofeedback v teorii a praxi - Radek Ptáček, Miroslav Novotný - e-kniha
Ústavní zákaz cenzury v teorii a praxi - Jakub Hodulík - e-kniha
eBook: Ačkoli je ústavní zákaz cenzury tradičním institutem českého ústavního práva, bývá s ním nezřídka v laickém diskurzu, ale i v odborných textech a rozhodnutích soudů, nakládáno zavádějícím způsobem. Aby přitom mohl být vitální zárukou svobody projevu, je potřeba vyjasnit jeho obsah a meze aplikovatelnosti. Předkládaná kniha se pokouší vypořádat zmatení pojmů plynoucí ze spojování cenzury v mimoprávním smyslu s ústavně zakázanou cenzurou v chápání Listiny a záměny tohoto konceptu s doktrínou nepřípustnosti předběžných omezení známé z judikatury Nejvyššího soudu USA, resp. ESLP. Tři základní charakteristiky ústavního zákazu identifikované v české doktríně, tedy (i) absolutnost zápovědi a vymezení zakázané cenzury jako (ii) předběžného omezování šíření obsahu (iii) ze strany veřejné moci, jsou v kontextu ústavněprávní i podústavní úpravy analyzovány z hlediska koherence a konfrontovány se závěry judikatury, historickým vývojem institutu na našem území, zahraniční komparací a ostře kontrastujícím výkladem téhož ustanovení zastávaným slovenskými autory a soudy. Kniha nastiňuje, proč nelze připustit výjimku z čl. 17 odst. 3 Listiny základních práv a svobod za žádných okolností a z žádných důvodů, proč není možné zákaz cenzury aplikovat na následná, ale ani na všechna předběžná omezení svobody projevu. Čtenář se dozví, proč není z hlediska čl. 17 odst. 3 rozhodující, zda je cenzura politicky motivovaná, či nikoli, a z jakého důvodu nelze ustanovení aplikovat na zásahy nestátních aktérů stojících uvnitř i vně redakcí tradičních médií. Kniha se zamýšlí nad tím, za jakých okolností by bylo možné ústavní zákaz cenzury aplikovat na zásahy tzv. poskytovatelů zprostředkovatelských služeb do obsahu vytvářeného koncovými uživateli digitálních platforem. Pozornost je věnována také otázce aplikovatelnosti ústavního zákazu cenzury na činnost veřejnoprávních vysílatelů a tzv. radničních médií.
Objev podobné jako Ústavní zákaz cenzury v teorii a praxi - Jakub Hodulík - e-kniha
Právní překlad v teorii a praxi: nový občanský zákoník - Marta Chromá - e-kniha
eBook: Hlavním cílem publikace Právní překlad v teorii a praxi je poskytnout čtenářům nejen teoreticky podložený návod, jak postupovat při převádění právních informací z češtiny do angličtiny, ale také praktické ukázky přístupu k překládání nového občanského zákoníku (NOZ). Publikace je rozdělena do tří kapitol. První kapitola podrobně analyzuje proces právního překladu, formuluje základní pravidla pro překládání právních textů a vymezuje rozsah právnělingvistických znalostí a překladatelských dovedností. Druhá kapitola se věnuje překládání právních předpisů, stanovuje právnělingvistická východiska pro překlad českých zákonů do angličtiny, porovnává lingvistický přístup k tvorbě zákonů v České republice a některých anglicky mluvících zemích. Zahrnuje stručnou charakteristiku jazyka NOZ a analýzu různých variet právnické angličtiny, stejně jako některých gramatických jevů, jež jsou pro překlad (nejen) občanského zákoníku podstatné. Třetí kapitola v pěti oddílech ukazuje praktický přístup k překládání občanského zákoníku do angličtiny. První oddíl se věnuje legislativně technickým prvkům celého zákoníku a jeho systematice; další čtyři oddíly jsou vymezeny podle částí NOZ – obecná část, rodinné právo, absolutní majetková práva a relativní majetková práva. V každém oddíle jsou vybrána ustanovení z pohledu překladu obtížnější buď kvůli volbě českých jazykových prostředků, nebo pro nejednoznačnost českého textu, jež může vést k různým interpretacím.
Objev podobné jako Právní překlad v teorii a praxi: nový občanský zákoník - Marta Chromá - e-kniha
Bankovnictví v teorii a praxi / Banking in Theory and Practice - Petr Teplý, Michal Mejstřík, Magda Pečená - e-kniha
eBook: Spolu s nastupujícími trendy v oblastech IT, digitalizace a cloud bankingu prochází globální bankovnictví v posledních letech dynamickým vývojem. Předkládaná publikace se snaží zájemce uvést do široké problematiky bankovnictví v teoretické i praktické rovině, a to s důrazem na Českou republiku a Evropskou unii. Jedná se o unikátní bilingvní česko-anglické dílo vycházející z několikaletého výzkumu autorů v oblasti finančních trhů a risk managementu. Publikace je psána srozumitelným jazykem, a tudíž je vhodná jak pro odbornou, tak i pro širší veřejnost.
Objev podobné jako Bankovnictví v teorii a praxi / Banking in Theory and Practice - Petr Teplý, Michal Mejstřík, Magda Pečená - e-kniha
Pohybové aktivity ve vědě a praxi - Libor Flemr - e-kniha
eBook: Sborník z vědecké konference konané u příležitosti 60. výročí založení Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze.
Objev podobné jako Pohybové aktivity ve vědě a praxi - Libor Flemr - e-kniha
Vzdělávání v mateřské škole - Eva Svobodová
Kniha je určená učitelkám a ředitelkám mateřských škol a studentům středních pedagogických škol, VOŠ a VŠ. Objasňuje principy RVP PV jako společného kurikula a napomáhá při evaluaci, tvorbě a realizaci školního vzdělávacího a třídních vzdělávacích programů. V části věnované kurikulárním dokumentům vysvětluje postavení legislativních dokumentů (Bílá kniha, Rámcový vzdělávací program) jako východiska pro tvorbu školních a třídních vzdělávacích programů, objasňuje principy RVP PV a upozorňuje na nejčastější problémy související s jeho pochopením. Část věnovaná realizaci vzdělávání v MŠ upozorňuje na problémy související s organizací vzdělávání, spontánními a řízenými činnostmi, harmonogramem dne, činnostním a integrovaným učením, metodami a formami vzdělávání a postavením učitelky MŠ v procesu vzdělávání v mateřské škole. Oddíl věnovaný evaluaci představuje evaluaci jako proces, který propojuje kurikulární dokumenty a realizaci vzdělávání v MŠ. Všechny autorky publikovaly v odborných časopisech a podílely se na řadě pedagogických sborníků a příruček. Mgr. Eva Svobodová a PaedDr. Alena Váchová vyučují na PF JČU v Českých Budějovicích, obor učitelství pro MŠ. Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D., vyučuje na PF UP v Olomouci. Mgr. Hana Švejdová působí jako učitelka MŠ Studentská Klatovy a zabývá se tvořivou dramatikou a prožitkovým učením.
Objev podobné jako Vzdělávání v mateřské škole - Eva Svobodová
Kvalita software - Teorie a praxe - Petr Roudenský
Informační technologie a telekomunikace dnes zásadně ovlivňují prakticky všechny aspekty života moderní společnosti, stejně jako samotnou globální ekonomiku. Rostoucí integrace a závislost na softwaru v nejrůznějších podobách logicky zvyšují požadavky na jeho kvalitu. Tato publikace se zabývá komplexním pohledem na jednotlivé aspekty kvality softwaru a jejich vzájemné vztahy. Autoři představují základní koncepty kvality a jejich vývoj, modelování kvality a její měření prostřednictvím procesních a produktových modelů, využití řady technických norem a rámců pro zavádění a zlepšování kvality napříč vývojem produktu, problematiku managementu kvality na úrovni organizace i projektů a praxi na technické úrovni řízení kvality. Uvedená témata v daném rozsahu představují nezbytný základ pro holistický přístup ke kvalitě softwaru, jehož smyslem je v organizaci ustanovit a udržovat kulturu kvality, která je do produktů vestavována plánovaně, průběžně a trvale. Primárně je tak tato kniha určena manažerům kvality, vývoje a členům středního managementu, odpovědným za implementaci politik a plánů vrcholového vedení.
Objev podobné jako Kvalita software - Teorie a praxe - Petr Roudenský
Pivovarství - teorie a praxe výroby piva - Gabriela Basařová
Kniha „Pivovarství“ pojednává v šestnácti kapitolách o celém procesu výroby piva. První kapitola se zabývá surovinami potřebnými pro výrobu piva (slad, chmel a chmelové produkty, voda a pomocné suroviny). Separátní kapitola je věnována pivovarským kvasinkám. Stěžejní část publikace tvoří kapitoly, v nichž je podrobně popsána výroba piva od přípravy mladiny na varně, přes hlavní kvašení a dokvašování, filtraci (včetně odstřeďování a membránových technik) až po pasteraci a stáčení. V knize jsou porovnávány vlastnosti různých druhů piv, fyzikálně-chemická a senzorická stabilita piva, vysvětlen proces stárnutí piva a hodnocení jeho jakosti. Samostatné kapitoly se zabývají enzymy důležitými pro výrobu piva, mi krobiologií pivovarské výroby, řízením jakosti, hygienou a sanitací výrobních zařízení, energetickým hospodářstvím a problematikou odpadních vod a emisí. Závěr knihy je věnován zdravotním aspektům piva. Jednotlivé kapitoly jsou většinou zahájeny krátkým přehledem historického vývoje, následují teoretické základy, přehled používaných technologií včetně inovací, laboratorní kontroly apod. Každá kapitola je doplněna velmi bohatým seznamem literárních citací.Kniha je rozsahem a pojetím určena studentům bakalářského, magisterského a doktorského studia pivovarství, dále pivovarským odborníkům a v neposlední řadě i nadšencům z řad laické veřejnosti, kteří se chtějí o tradičním českém oboru dozvědět více podrobností.Autoři opět doplnili jednotlivé kapitoly o aktuální informace týkající se nových technologií, zařízení a vědeckých poznatků včetně odkazů na nové zdroje informací. Osvědčená struktura publikace však zůstává zachována.
Objev podobné jako Pivovarství - teorie a praxe výroby piva - Gabriela Basařová
Vědci v mateřské škole 2 - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, co by se děti měly učit nazpaměť. Právě naopak, ať vědeckými metodami objevují svět, zkoumají jevy, s nimiž se setkávají. Nepotřebují k tomu složité přístroje a zařízení, ale postačí jim předměty denní potřeby. Podobné myšlenky podnítily vznik publikace, jejímž cílem je popsat dětské prekoncepty související s vybranými přírodními jevy a navrhnout aktivity využitelné v preprimárním vzdělávání. Kniha se zaměřuje na tato témata: teplo, chlad, magnetizmus, elektřina, tání a tuhnutí, rozpouštění, vypařování. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči – pracovišti Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku. Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu, regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ.
Objev podobné jako Vědci v mateřské škole 2 - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Asistent pedagoga v mateřské škole - Petra Martinovská, Zbyněk Němec
Vše podstatné pro asistenta pedagoga v MŠ a vedení mateřských škol - legislativa, pracovní náplň, příklady z praxe. Publikace přináší komplexní pohled na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole se všemi jejími specifiky, počínaje úspěšným výběrem a uvedením asistenta pedagoga do MŠ, přes jeho metodickou podporu až po vymezení pracovní náplně asistenta pedagoga. Autoři se dále zabývají otázkou, jak optimálně vytvořit spolupráci učitele a asistenta pedagoga, například jak rozdělit jejich kompetence či jak vymezit komunikaci. Neopomíjejí ani chyby, které při spolupráci obou pracovníků mohou nastat a kterých je dobré se vyvarovat. Samostatná kapitola je věnovaná vlastní práci asistenta pedagoga s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně charakteristiky specifik vhodné podpory dětí s různými typy znevýhodnění. Stranou nezůstává ani otázka spolupráce, především komunikace asistenta pedagoga s rodiči dětí. Teoretické informace jsou doplněny příklady z praxe mateřských škol.
Objev podobné jako Asistent pedagoga v mateřské škole - Petra Martinovská, Zbyněk Němec
Adaptace dítěte v mateřské škole - Alena Pokorná, Hana Sokolová
Kniha Adaptace dítěte v mateřské škole s podtitulem aneb budování emočního bezpečí dítěte se zabývá adaptací dítěte po nástupu do mateřské školy, na kterou nahlíží z pohledu teorie vazby. Adaptace na mateřskou školu je pro dítě i jeho rodinu velkou výzvou, výraznou změnou v mnoha ohledech. Výzvou bývá adaptační období také pro učitele. Ukazuje se, že úspěšné zvládnutí tohoto kroku přináší řadu benefitů pro dítě, učitele i fungování celé třídy mateřské školy.V knize představujeme konkrétní návrh adaptačního programu, postup, jak ho vytvořit, a také nástroje, které je možné při adaptaci využít. Teoretické koncepty ilustrujeme kazuistickými ukázkami a dáváme do souvislosti také s legislativními prameny, které upravují fungování mateřských škol.Věříme, že po přečtení této knihy bude pro učitele i vedení mateřských škol mnohem snazší adaptační program v jejich konkrétní mateřské škole vytvořit a že budou cítit dostatečnou sebedůvěru, motivaci a podporu k tomuto kroku.Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Adaptace dítěte v mateřské škole - Alena Pokorná, Hana Sokolová
Humanistická psychologie 1.díl: Příručka pro výzkum a praxi (978-80-7254-643-5)
Kniha - autor David J. Cain; Julius Seeman, 400 stran, česky Kniha čtenářům nabízí jedinečný přehled nejmodernějších metod užívaných v teoretickém výzkumu i terapeutické praxi v rámci tohoto významného vědeckého oboru. Kromě vyčerpávajícího historického přehledu a širokého rozpracování vymezujících znaků a vývoje humanisticky orientované psychoterapie, jež pochází z pera redaktorů, se kniha pokouší dokumentovat nejdůležitější výsledky výzkumu předních odborníků za poslední desetiletí a prokázat úspěšnost hlavních humanistických terapeutických přístupů včetně Gestaltu, přístupů existencialistických, zkušenostních a na klienta orientovaných. Předložený výzkum tyto přístupy považuje za stejně hodnotné a v mnoha případech dokonce za úspěšnější než jiné při aplikaci na široké spektrum psychopatologie. Také ostatní autoři nabízí ve svých příspěvcích metodické pokyny pro terapeutickou praxi a předkládají nově propracované metody pro práci se vzrůstajícím počtem...
Objev podobné jako Humanistická psychologie 1.díl: Příručka pro výzkum a praxi (978-80-7254-643-5)
Politická opozice v teorii a středoevropské praxi - Michal Kubát
Kniha Politická opozice v teorii a středoevropské praxi je systematickým zpracováním důležitého fenoménu moderní politiky, kterým je politická opozice, a to jak z hlediska teorie politiky, tak i vzhledem k politické praxi. Klade si za cíl analýzu problematiky ve smyslu rozvinutí a modifikování existujících teorií, přičemž ambicí práce je doplňovat existující teorii vlastními analytickými postřehy, nejednou polemické povahy. Text dále aplikuje analyzované teorie na politickou praxi zemí střední Evropy. Autor představuje nejdůležitější existující přístupy a koncepce politické opozice a zaplňuje tak informační mezeru, která v české politické vědě existuje.
Objev podobné jako Politická opozice v teorii a středoevropské praxi - Michal Kubát
Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy.Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů.
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Teorie a praxe skupinové psychoterapie - Irvin D. Yalom, Leszcz, Molyn
Skupinová a individuální psychoterapie jsou rovnocennými metodami, mají stejnou účinnost, každý z obou přístupů k terapeutické práci má však své zásady a je vhodný pro jiný typ klientů. Každý z přístupů může mít také vliv na jiné proměnné a většinou má odlišné výsledky. Irvin D. Yalom, mezinárodně uznávaný dynamicky orientovaný psychoterapeut a psychiatr s dlouholetou praxí a zároveň světoznámý spisovatel, v této knize spojuje obojí. Velmi podrobně popisuje způsoby práce se skupinou i úskalí, která taková práce má, její omezení i účinné faktory. Vychází nejen ze svých dlouholetých zkušeností a zkušeností svých kolegů, ale také z výzkumů. Teoretická pojednání často prokládá kazuistikami, které činí text čtivějším, a problém vysvětluje na konkrétních případech z praxe. Teorie a praxe skupinové psychoterapie je základní učebnicí a příručkou pro všechny terapeuty a poradce pracující se skupinou, bez ohledu na to, jaký terapeutický směr zastávají.Irvin D. Yalom je emeritním profesorem psychiatrie na Stanfordově univerzitě. V Portále vyšly jeho knihy Lži na pohovce, Existenciální psychoterapie, Když Nietzsche plakal, Máma a smysl života, Chvála psychoterapie, Hovory k sobě a další.
Objev podobné jako Teorie a praxe skupinové psychoterapie - Irvin D. Yalom, Leszcz, Molyn
Oceňování služebností: teorie a praxe (978-80-7552-628-1)
Kniha - autor Jakub Hanák; Kristýna Kuhrová; Jan Sedláček, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Přinášíme vám ucelenou publikaci zabývající se otázkou ocenění služebností, která byla vždy velmi citlivou záležitostí a na kterou existuje mnoho názorů a pohledů. Snahou autorů je poskytnout všem subjektům (zejména pracovníkům územně samosprávných celků, organizačních složek státu a energetických společností), kteří budou uzavírat smlouvu o zřízení služebnosti, vodítka pro určení náhrady, kterou vyplatí povinný oprávněnému. Vlastníkům pozemků, na nichž má být zřízena služebnost dobrovolně i proti jejich vůli, autoři nabízejí průvodce, který jim umožní se rozhodnout, zda je předložená nabídka akceptovatelná, či nikoliv. Právníkům tato publikace umožní lépe se zorientovat v ocenění služebnosti ve znaleckém posudku, odpoví zároveň na otázku, kterých náležitostí si při poskytování právní pomoci klientům mají nejčastěji všímat. Znalcům, kteří sehrávají při ocenění...
Objev podobné jako Oceňování služebností: teorie a praxe (978-80-7552-628-1)
Daňová evidence - Teorie a praxe (999-00-018-4006-8)
Elektronická kniha - autor Jana Hakalová, 128 stran Odborná publikace se zabývá problematikou vedení daňové evidence podnikatelů – fyzických osob. Vymezuje základní pojmy a postupy při vedení daňové evidence fyzických osob (které nejsou účetními jednotkami dle zákona o účetnictví) dle ustanovení zákona o daních z příjmů. Vysvětluje postup při zahájení podnikatelské činnosti, otevření daňové evidence, postup při zachycení příjmů a výdajů v peněžním deníku a majetku a dluhů v pomocných knihách a kartách. Zabývá se také uzavřením daňové evidence včetně přechodu z daňové evidence na účetnictví podnikatelů a přechodu z účetnictví podnikatelů na daňovou evidenci. Kniha vychází z legislativy platné k 1. 1. 2019 a obsahuje důležité změny související s rekodifikací soukromého práva v České republice. Je určena především široké účetní veřejnosti, ale například i posluchačům vysokých škol ekonomického směru s odborným...
Objev podobné jako Daňová evidence - Teorie a praxe (999-00-018-4006-8)
Dítě s chronickým onemocněním v mateřské škole - Barbora Plisková - e-kniha
eBook: Kniha se zaměřuje na problematiku chronických onemocnění u dětí předškolního věku a na roli, kterou v této oblasti hrají učitelé mateřských škol. Výzkumy upozorňují na význam jasných zásad a pravidelného školení zaměstnanců mateřských škol v oblasti prevence a managementu nemocí, přesto se učitelé potýkají s řadou obtíží, které souvisejí zejména s péčí o chronicky nemocné děti a se zvládáním jejich specifických potřeb, jako jsou poruchy výživy nebo prevence přenosných infekcí. Studie zdůrazňují potřebu komplexního přístupu, který zahrnuje efektivní zdravotní péči, konkrétní směrnice a pravidelné vzdělávání pracovníků mateřských škol. To je zásadní pro vytvoření bezpečného a podpůrného prostředí pro děti s chronickými onemocněními.Autoři podrobně popisují výzvy, jimž děti s chronickými onemocněními čelí, a zdůrazňují význam porozumění těmto problémům. Publikace si klade za cíl vyplnit mezery v odborných znalostech učitelů v oblasti chronických onemocnění a nabídnout jim metodologickou podporu pro práci s těmito dětmi.
Objev podobné jako Dítě s chronickým onemocněním v mateřské škole - Barbora Plisková - e-kniha
Sociální dovednosti v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
eBook: Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné. Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi (978-80-7261-382-3)
Kniha - autor James McGrath; Bob Bates, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Manažerských teorií existuje dnes už tolik, že vytížený manažer prakticky nemá šanci se s nimi seznámit, natožpak přemýšlet o jejich využití ve své fi rmě. Tato kniha nabízí výběr z toho nejlepšího, co je na poli teorie managementu k dispozici a navíc – jako bonus – i možnosti uplatnění těchto teorií v každodenní manažerské praxi. Kniha je psaná zhuštěným, digestivním stylem, kdy každé teorii jsou věnovány dvě stránky. Na nich se seznámíte se základními myšlenkami každé z nich.
Objev podobné jako 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi (978-80-7261-382-3)
Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
eBook: Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy. Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů.
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
Dokazování - úvahy o teorii a praxi - Jaromír Jirsa
Publikace Dokazování (úvahy o teorii a praxi) je pokusem o nový úhel pohledů na "krásnou hru" s rozhodujícím významem pro jakýkoliv právní - v tomto případě ovšem především civilní soudní - proces. Jak říkají autoři - ústavní soudce a právní filozof - dokazování obsahuje drama konfliktu, jehož pravidla předepisují existenci kladných i záporných postav, kulisy různých prostředí a míst, v nichž se odehrávaly skutkové děje, dialogy formující se v tvrzeních a protitvrzeních, listiny i další rekvizity, jimiž se rozhodný demiurg dramatu - soudce musí prodírat až k závěrečnému okamžiku uvěřitelného, srozumitelného a přesvědčivého vyvrcholení, které objasní a rozhodne ústřední zápletku. Dokazování v právu však svou povahou není pouze "hrou", v níž skutkovost přebíjí skutečnost, není jen, ač to v některých ohledech může tak vypadat, jakousi hrou na pravdu, nýbrž - a v tom je skryt jeho nejvýznamnější poklad - je zároveň (a z hlediska smyslu věci především) nejvážnějším úsilím o opravdové hledání pravdy, o co největší přiblížení skutkovosti a skutečnosti, úsilím o zjištění (a zajištění) věcných podkladů pro spravedlnost, neboť bez ní by soudní verdikt mohl být stokrát srozumitelný a tisíckrát formálně bezvadný, sotva by však byl také uvěřitelný a přesvědčivý. Kniha o třech stech stran obsahuje pět základních věcných částí: Obecné základy dokazování, Praktický rámec dokazování v civilním řízení soudním, Důkazní odpovědnost, Důkazní prostředky, Důkazní řízení a hodnocení důkazů. Autoři neskrývají, že jejich záměrem nebylo sestavit úplnou monografii nebo učebnici důkazního práva. Soustřeďují se pouze na vybrané otázky a předkládají své názory. Hlavním smyslem tohoto postupu je pro ně spíše vyvolání další, hlubší diskuse nad problémy i jistá provokativnost nabízených námětů a východisek. V závěrečné části (O dokazování a poučení) shrnují autoři základní stavební kameny své práce, jimiž je pokus o spojení filozofujících úvah s konkrétními poznatky opřenými o soudcovskou práci, o formulaci dokazování jako "celoprávní" otázky, o zdůraznění významu dokazování při hledání rámců spravedlivého procesu, o vyjádření smyslu přehlednosti cesty od poznání k rozhodnutí, která zahrnuje komplexitu obecné kognice i zvláštnosti důkazního řízení.
Objev podobné jako Dokazování - úvahy o teorii a praxi - Jaromír Jirsa
Ájurvéda - Kompletní průvodce teorií a praxí - Balkrišna Ačárja
Díky této knize snadno pochopíte základní principy tělesné konstituce, různých onemocnění i příslušných léčebných metod. Základní principy ájurvédy jsou také poprvé ilustrovány inspirativními, esteticky ztvárněným obrazovým materiálem. Jsem pevně přesvědčen o tom, že člověk, který tuto knihu prostuduje a realizuje zde zachycenou moudrost, může prodloužit svůj věk klidně až do sta let. Tuto knihu by si měl přečíst každý, kdo chce získat základní poznatky o tělesné konstituci, stravě, životním stylu a zdraví. "Arogja (zdraví) je základním a přirozeným právem každého člověka." Svámi Ramdev Ačárja Balkrišna je významným představitelem indické duchovní tradice jógy a ájurvédy. Je jedním z popularizátorů, kteří se zasloužili o propagaci těchto tradičních nauk a jejich integraci s poznatky moderní lékařské vědy. Je uznávaným ájurvédským učencem a odborníkem na léčivé byliny. Jeho přednášky, publikační činnost a výzkum pomohly mnoha lidem uvědomit si důležitost jógy a ájurvédy v kontextu přirozeného života a zdraví. Je autorem mnoha patentů v oboru jógy a ájurvédy, a také mnoha knih a článků publikovaných v zahraničních časopisech jak odborných, tak populárních, je také nositelem několika ocenění (např. čestného titulu "Vanaušadhippandit" nebo "Sugjanšrí"). Z většího množství publikací je nejznámější renomovaná práce o ájurvédské léčbě "Aushad Dashan", které se prodalo pět miliónů výtisků. Do tisku se také chystá jeho Encyklopedie léčivých bylin. Jeho populární televizní show na televizních kanálech věnovaných zdraví probudila zájem miliónů lidí o bylinnou léčbu a ájurvédu. Je zakladatelem různých vzdělávacích institucí (např. Patanjali University, Patanjali Ayurveda College, Acharyakulam Educational Institute nebo Vaidik Gurukulam).
Objev podobné jako Ájurvéda - Kompletní průvodce teorií a praxí - Balkrišna Ačárja
Podívejte se také
- Balíček knih Mít vše hotovo a Mít vše hotovo v praxi
- Archandělé, meridiány a čakry v praxi (978-80-7336-303-1)
- Fotografie v praxi SVĚTLO A SVÍCENÍ (978-80-7413-196-7)
- Otorinolaryngologie a foniatrie v současné praxi (978-80-271-0572-4)
- Moderní farmakoterapie v dermatologii: Účinná a bezpečná medikace v každodenní praxi (978-80-7345-653-5)
- Telemarketing v praxi (978-80-247-3928-1)
- Magie v praxi (978-80-277-1168-0)
- Muzikoterapie v praxi (978-80-247-4581-7)
- Lepení v praxi (978-80-271-0247-1)
- Kardiologie v praxi (978-80-88046-21-9)
- Kameny v praxi (978-80-762-5090-1)
- Elektrotechnologie v praxi (978-80-247-2929-9)
- Muzikoterapie v praxi (978-80-271-1791-8)
- Ošetřovatelská dokumentace v praxi (80-247-0704-7)
- DRG v praxi (978-80-726-2981-7)
- Soudně lékařská a medicínsko-právní problematika v praxi (80-247-0931-7)
- Léčení Andělů, Archandělů a Mistrů v praxi (978-80-7336-379-6)
- Etické problémy a dilemata v ošetřovatelské praxi (978-80-271-1696-6)
- IFRS Interpretace a aplikace v podnikové praxi (978-80-87480-70-0)
- Elektrotechnická schémata a zapojení v praxi 2 (978-80-251-4860-0)
- GDPR a žádost podle stošestky v praxi obcí (978-80-7676-093-6)
- Ambulantní kardiologie v praxi: Snadno a s přehledem (978-80-271-3129-7)