Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Už brzy půjdu do školy: Práce s předškoláky v mateřské škole a přípravné třídě (978-80-262-0702-3)
Kniha - autor Blanka Křováčková; Iva Košek Bartošová, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha nabízí soubor cvičení a pracovních listů, který je určen dětem ve věku 5–7 let, jejich rodičům a učitelům mateřských škol a přípravných tříd při základní škole. Záměrem je vybavit děti předškolního věku znalostmi a dovednostmi, které jim umožní zvládat nároky 1. třídy základní školy bez větších obtíží, či ještě lépe s radostí a s prožitky úspěchu. V knize najdeme cvičení na rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, dále prostorové a pravolevé orientace, předčíselných představ i geometrických tvarů a grafomotorických dovedností dítěte. Nabízené aktivity mají podobu hry. Kniha je určena předškolním dětem a dětem z přípravných tříd základní školy. Mgr. Iva Košek Bartošová, Ph.D., vystudovala učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči a učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Na Univerzitě Hradec Králové působí jako odborná asistentka Ústavu primární a...
Podívejte se také Korona čriepky (978-80-569-0702-3)
Kdo se směje, nepláče: Práce s pohádkovými příběhy v mateřské škole (978-80-262-1641-4)
Kniha - autor Markéta Mlčochová, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá "Kdo si hraje – nezlobí, kdo se směje – nepláče. A také si toho víc zapamatuje. Nejen faktické vědomosti jsou pro život důležité, ale časem oceňujeme hlavně ty, za které se známky nedávají: pomoc kamarádovi, pomoc slabšímu, umění bránit sebe i ostatní před nespravedlností, postavit se na správnou stranu. Kniha pomáhá v dětech rozvíjet sociální kompetence a to v podobě uvědomění si a pojmenování vlastních pocitů, ale i schopnosti vcítit se do druhého. Aby se zážitek ze čtení umocnil, nabízíme dětem v příloze pracovní listy, které mohou využít nejen paní učitelky mateřských škol, ale i rodiče či prarodiče. Kniha obsahuje 12 pohádkových příběhů, na které navazují pracovní listy rozvíjející prostorovou orientaci, předmatematické dovednosti, serialitu, zvyšují předčtenářskou gramotnost, rozvíjí řeč a práci s kontextem a v neposlední řadě listy obsahují také grafomotorické a...
Podívejte se také Brzy půjdu do školy (978-80-7235-619-5)
Už brzy půjdu do školy - Blanka Křováčková, Iva Košek Bartošová
Kniha nabízí soubor cvičení a pracovních listů, který je určen dětem ve věku 5–7 let, jejich rodičům a učitelům mateřských škol a přípravných tříd při základní škole. Záměrem je vybavit děti předškolního věku znalostmi a dovednostmi, které jim umožní zvládat nároky 1. třídy základní školy bez větších obtíží, či ještě lépe s radostí a s prožitky úspěchu. V knize najdeme cvičení na rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, dále prostorové a pravolevé orientace, předčíselných představ i geometrických tvarů a grafomotorických dovedností dítěte. Nabízené aktivity mají podobu hry. Kniha je určena předškolním dětem a dětem z přípravných tříd základní školy. Mgr. Iva Košek Bartošová, Ph.D., vystudovala učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči a učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Na Univerzitě Hradec Králové působí jako odborná asistentka Ústavu primární a preprimární edukace. Učila v malotřídní škole s dětmi obtížně vychovatelnými. PhDr. Blanka Křováčková vystudovala jednooborovou psychologii na FF UK. Působila jako psycholožka v diagnostickém ústavu a v PPP, nyní je akademickou pracovnicí Univerzity Hradec Králové. Obě autorky publikovaly řadu odborných článků a podílely se mimo jiné na projektu týkajícím se přípravných tříd.
Podívejte se také Hrdinka v nás (978-80-262-1862-3)
Podívejte se také
- Zero (978-80-739-0702-0)
- Nenásilná komunikace v praxi (978-80-262-1651-3)
- Motivační rozhovory v praxi (978-80-262-1705-3)
- Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru (978-80-262-0872-3)
- S Komenským do komiksu: Únikovka s Amosem (978-80-262-1656-8)
- Slon (978-80-262-1804-3)
- Samota (978-80-262-1875-3)
- Do pelíšku (978-80-262-1786-2)
- Komplexy: Archetypy, které v nás ožívají (978-80-262-1312-3)
- Vývojová a vztahová terapie dětí (978-80-262-1958-3)
- Husa Líza a vánoční hvězda (978-80-262-1776-3)
- Rodrigo Raubíř a neohrožený Špunt (978-80-262-1536-3)
- Mýty a fakta o autismu (978-80-262-1648-3)
- Věci, které dobře známe, do říkanky zamícháme (978-80-262-1255-3)
- Jde to i s úsměvem (978-80-262-1437-3)
- nejoblibenejsi hraskovy ukoly pro predskolaky 978 80 7346 152 2
- Hrátky s batolátky: Povídáme si a cvičíme s dětmi do 4 let (978-80-262-0892-1)
- Brzy (9788025733912)
- Dobrodružství sebeobjevování (978-80-262-1859-3)
- Školní štěně (978-80-262-1664-3)
Třídní projekty v mateřské škole (978-80-262-1480-9)
Kniha - autor Zora Syslová; Lucie Štěpánková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na problematiku plánování rozvoje dítěte v souladu s individualizací předškolního vzdělávání. Vychází z teorie projektové výuky a integrované tematické výuky ve shodě s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická východiska jsou doplněna řadou praktických příkladů. Jednotlivé kroky vedoucí k vytvoření krátkodobého projektu vzdělávání dětí v mateřské škole jsou doplněné o fázi realizace vzdělávání, ale i hodnocení jak průběhu, tak ukončení projektu. Kniha je určena učitelům a ředitelům mateřských škol, ale i studentům SPgŠ a studentům VŠ oboru Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika. Mohou ji využít také učitelé vysokých i středních škol oborů zaměřených na předškolní vzdělávání.
Objev podobné jako Třídní projekty v mateřské škole (978-80-262-1480-9)
Věkově heterogenní třídy: v mateřské škole (978-80-262-1960-6)
Kniha - autor Zora Syslová, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha se zabývá tématem věkově heterogenních a homogenních tříd. Jaké jsou výhody heterogenního uspořádání? Co udělat pro to, aby se v nich daly naplňovat výchovně vzdělávací záměry? Na co bychom se měli při práci s heterogenní skupinou zaměřit? Věkově heterogenní třídy umožňují individualizované vzdělávání snáze než homogenní, lze v nich vytvářet malé skupinky a pracovat s dětmi podle jejich možností. Mladší děti se navíc učí lépe od starších spolužáků a kamarádů než od dospělých. Učitelka je facilitátorem, nabízí dětem připravené prostředí a podporuje jejich samostatnost. Autorky nabízejí jak zahraniční zkušenosti s heterogenním uspořádáním tříd v mateřské škole, tak příklady dobré praxe z prostředí českých mateřských škol. Kniha obsahuje i výsledky výzkumu české situace v předškolním vzdělávání. Doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., je vysokoškolská pedagožka s předchozí pedagogickou...
Objev podobné jako Věkově heterogenní třídy: v mateřské škole (978-80-262-1960-6)
Brzy půjdu do školy (978-80-7235-619-5)
Kniha - autor Simona Pišlová; Gabriel Filcík, 64 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Knížka, určená dětem od čtyř let, je plná obrázků, veselých i vážných úkolů a her, při kterých se předškolní dítě naučí vše, co by mělo zvládnout dřív, než začne chodit do první třídy. V přípravě na školní docházku jsou důležité také motorické dovednosti. Proto jsou v knize úkoly, při nichž dítě kreslí, vybarvuje, stříhá i skládá papír. Knížka tak usnadňuje dětem po všech stránkách vstup do školy, do světa poznávání a učení.
Objev podobné jako Brzy půjdu do školy (978-80-7235-619-5)
Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele (978-80-262-1391-8)
Kniha - 136 stran, česky Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, co by se děti měly učit nazpaměť. Právě naopak, ať vědeckými metodami objevují svět, zkoumají jevy, s nimiž se setkávají. Nepotřebují k tomu složité přístroje a zařízení, ale postačí jim předměty denní potřeby. Podobné myšlenky podnítily vznik publikace, jejímž cílem je popsat dětské prekoncepty související s vybranými přírodními jevy a navrhnout aktivity využitelné v preprimárním vzdělávání. Kniha se zaměřuje na tato témata: teplo, chlad, magnetizmus, elektřina, tání a tuhnutí, rozpouštění, vypařování. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči – pracovišti Pedagogické fakulty Katolické univerzity v...
Objev podobné jako Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele (978-80-262-1391-8)
Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Kniha - autor Eva Koželuhová; Ondřej Koželuh; Michaela Šujancová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Kniha - autor Dagmar Krupová; Ivana Rochovská, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Brzy půjdu do školy - Simona Pišlová, Gabriel Filcík
Knížka, určená dětem od čtyř let, je plná obrázků, veselých i vážných úkolu a her, při kterých se předškolní dítě naučí vše, co by mělo zvládnout dřív, než začne chodit do první třídy. V přípravě na školní docházku jsou důležité také motorické dovednosti. Proto jsou v knize úkoly, při nichž dítě kreslí, vybarvuje, stříhá i skládá papír. Knížka tak usnadňuje dětem po všech stránkách vstup do školy, do světa poznávání a učení.
Objev podobné jako Brzy půjdu do školy - Simona Pišlová, Gabriel Filcík
Rok v mateřské škole (978-80-7367-703-9)
Kniha - autor Eva Opravilová; Vladimíra Gebhartová, 496 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kurikulum předškolní výchovy Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Objev podobné jako Rok v mateřské škole (978-80-7367-703-9)
Sociální dovednosti v mateřské škole (978-80-271-3361-1)
Elektronická kniha - autor Zděňka Michalová, 152 stran, česky Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně...
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole (978-80-271-3361-1)
Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
Kniha - autor Petra Martinovská; Zbyněk Němec, 128 stran, česky Publikace přináší komplexní pohled na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole se všemi jejími specifiky, počínaje úspěšným výběrem a uvedením asistenta pedagoga do MŠ, přes jeho metodickou podporu až po vymezení pracovní náplně asistenta pedagoga. Autoři se dále zabývají otázkou, jak optimálně vytvořit spolupráci učitele a asistenta pedagoga, například jak rozdělit jejich kompetence či jak vymezit komunikaci. Neopomíjejí ani chyby, které při spolupráci obou pracovníků mohou nastat a kterých je dobré se vyvarovat. Samostatná kapitola je věnovaná vlastní práci asistenta pedagoga s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně charakteristiky specifik vhodné podpory dětí s různými typy znevýhodnění. Stranou nezůstává ani otázka spolupráce, především komunikace asistenta pedagoga s rodiči dětí. Teoretické informace jsou doplněny příklady z praxe mateřských škol.
Objev podobné jako Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Elektronická kniha - autor Zděňka Michalová, 104 stran, česky Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy....
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Kniha - autor Alžběta Kratochvílová; Zděňka Michalová, 104 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními...
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Hry v mateřské škole v teorii a praxi (80-247-0852-3)
Elektronická kniha - autor Soňa Koťátková, 184 stran Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec. Jeden náhled na úžasnou a plnohodnotnou činnost jakou je hra přibližuje právě tato knih, která je svým pohledem na fenomén dětské hry nesporně velmi inspirující jak pro studenty pedagogických a sociálních oborů i pedagogy z praxe, tak i pro rodiče, kteří se zajímají o to, co dětem přináší tak dominantně vyhledávaná činnost, jakou hra bezesporu je.
Objev podobné jako Hry v mateřské škole v teorii a praxi (80-247-0852-3)
Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Ačkoli kniha vychází z ověřené pedagogické teorie, nabízí velmi čtivého průvodce běžným dnem v mateřské škole. Autor se ptá, zdali si děti mohou mazat chleba k svačině samy, jak zorganizovat náročné situace typu přechodů z jednoho prostředí do druhého, a ukazuje, že děti toho zvládnou mnohem více, než si sami myslíme. Vychází z reálných zkušeností z prostředí MŠ, jakožto i ze zkušeností jeho kolegů, přátel… V MŠ se každý pedagog každý den setkává s desítkami, ne-li stovkami situací, které se pravidelně opakují a které se podle dají dělat lépe, efektivněji. V knize proto najdete jak praktické tipy na zlepšení jednotlivých edukačních aspektů dne v MŠ, tak i teoretické základy daného aspektu. Ondřej Koželuh působil několik let jako učitel v MŠ, je lektorem DVPP pro MŠ, v současné době vyučuje na VŠ v oblasti pregraduální přípravy budoucích učitelek MŠ. V Portále vyšla jeho úspěšná kniha Učitelem ve školce.
Objev podobné jako Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Dítě-cizinec v mateřské škole: Metodika s pracovními listy pro předškoláky (978-80-7496-477-0)
Kniha - autor Jana Rohová, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem je určena pro učitele MŠ, i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Obsahuje řadu pracovních listů, které předškoláky naučí první slova a věty. Učebnice/metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem s názvem Dítě-cizinec v mateřské škole je určena primárně pro učitele MŠ. Mohou ji ale používat i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Seznámí vás se specifickými potřebami žáka cizince. Doporučí vám organizace, které vám mohou ve vaší práci pomoci. Obsahuje řadu pracovních listů, které děti naučí první slova a věty, které potřebuje v MŠ použít. Okruhy vychází z potřeb MŠ a jsou přizpůsobeny této věkové kategorii dětí. Každý pracovní list (=PL) je doplněn metodikou, která vám může pomoci. PL obsahují kromě slovní zásoby i rozmanité, zábavné úkoly k...
Objev podobné jako Dítě-cizinec v mateřské škole: Metodika s pracovními listy pro předškoláky (978-80-7496-477-0)
Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
Kniha - autor Zděňka Michalová; Alžběta Kratochvílová, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom...
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Kurikulum předškolní výchovy Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Objev podobné jako Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Jak se dospělí setkávají s dětmi? Co vidíme, když pozorujeme děti? Jak hodnotíme jejich osobní prostředí a jejich rodiny? Pouze ti, kteří si uvědomují svůj vnitřní postoj, mohou děti vhodně doprovázet a podporovat v jejich vývoji. Pak je možné rovnoměrně rozvíjet všechny základní pedagogické postoje – orientaci na zdroje, orientaci na potřeby, orientaci na kompetence, orientaci na vztahy a orientaci na situaci.Kniha na základě praktického přístupu a mnoha případových studií vysvětluje, jak lze těchto pět základních směrů uplatnit v každodenní výuce. To usnadňuje pozorování dětí, hodnocení jejich chování a sledování jejich vývoje. Otázky k zamyšlení jsou také součástí každé kapitoly.Knihu využijí pedagogové mateřských škol a školních družin. Sybille Schmitz je logopedka a rodinná terapeutka, pracuje s předškolními dětmi.
Objev podobné jako Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit. Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015).
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023
Diář - denní, formát A4, 47 stran, linkovaný papír, lepená vazba, tvrdé desky, česky Pro ruční zapisování vašich schůzek a povinností využijte nabídku papírového diáře V lavici. Jde o denní diář s úžasnou vůní papíru, který nabízí spoustu místa pro přesné zapsání všeho potřebného na konkrétní den. Pro poznámky a záznamy je připraveno 47 stran stránek formátu A4. Linkovaný papír se postará o přehlednost poznámek. Lepená vazba je doplněna o tvrdé desky, které uchovají diář v perfektním stavu po dlouhou dobu. Jeho rozměry dělají 297 × 196 mm (vך). Diář má česky psané popisky. Jeho univerzální použití uspokojí i náročné uživatele. Diář V lavici se dá používat opakovaně. Není tedy potřeba obstarávat po konci období nový. Hlavní vlastnosti produktu Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023 Knižní diář V lavici budete s radostí otevírat každý den v létě i v zimě Jeho tradiční papírové provedení má stále své kouzlo Denní diář připomene důležité okamžiky Na...
Objev podobné jako Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023
Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Učebnice/metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem s názvem Dítě-cizinec v mateřské škole je určena primárně pro učitele MŠ. Mohou ji ale používat i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Seznámí vás se specifickými potřebami žáka cizince. Doporučí vám organizace, které vám mohou ve vaší práci pomoci. Obsahuje řadu pracovních listů, které děti naučí první slova a věty, které potřebuje v MŠ použít. Okruhy vychází z potřeb MŠ a jsou přizpůsobeny této věkové kategorii dětí. Každý pracovní list (=PL) je doplněn metodikou, která vám může pomoci. PL obsahují kromě slovní zásoby i rozmanité, zábavné úkoly k jejímu procvičení. Učebnice je doplněná obrázkovým slovníčkem, který můžete využít nejen k opakování a procvičování, ale i k různým hrám (např. pexeso). Kromě toho jsou v učebnici i další hry pro zpestření výuky (např. domino, oblékací postavy, vybarvovačky apod.). Najdete tu i písničky, básničky, české svátky a řadu dalších věcí, které vám usnadní práci s žákem cizincem.
Objev podobné jako Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Rok v mateřské škole v činnostech Zima: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-414-5)
Kniha - autor Zuzana Bečvářová; Stanislava Kociánová; Markéta Kubecová, 142 stran, česky Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti se zimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Zima: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-414-5)
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-413-8)
Kniha - autor Markéta Košťálová; Marta Kryčová; Radka Johana Paterová, 134 stran, česky Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-413-8)
Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.Eva Koželuhová (hlavní autorka) působí jako odborný asistent na katedře preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a na katedře pedagogiky Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Přes dvacet let působila jako učitelka mateřské školy. Vystudovala magisterský studijní program Pedagogika předškolního věku a doktorský studijní program v oboru Pedagogika, oboje na Univerzitě Karlově. Ve své práci se zaměřuje kromě didaktiky předškolního vzdělávání na rozvoj čtenářské pregramotnosti – vede kurzy pro budoucí učitele na VŠ, spolupracuje jako lektor DVPP pro NPI.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Radka Johana Paterová, Marta Balvínová Kryčová
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Radka Johana Paterová, Marta Balvínová Kryčová
Půjdu do školy Pejsek: Hraj si a poznávej (978-80-7228-752-9)
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sešit plný zábavných úkolů, děti v něm mohou dokreslovat obrázky, číst, malovat, řešit jednoduché úkoly, cvičit si paměť i počítat.
Objev podobné jako Půjdu do školy Pejsek: Hraj si a poznávej (978-80-7228-752-9)
PředŠkolák: Co mám umět, než půjdu do školy (978-80-88436-04-1)
Kniha - 60 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Máte doma předškoláka, budoucího prvňáčka? Připravte ho nejen na první školní dny! Děti si procvičí: uvolňování ruky - jednoduché počítání – představivost – paměť - logické myšlení - vytrvalost a soustředěnost
Objev podobné jako PředŠkolák: Co mám umět, než půjdu do školy (978-80-88436-04-1)
PředŠkolák: Co mám umět, než půjdu do školy (978-80-88436-05-8)
Kniha - 60 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Máte doma předškoláka, budoucího prvňáčka? Připravte ho nejen na první školní dny! Děti si procvičí: uvolňování ruky - jednoduché počítání – představivost – paměť - logické myšlení - vytrvalost a soustředěnost
Objev podobné jako PředŠkolák: Co mám umět, než půjdu do školy (978-80-88436-05-8)
Půjdu do školy Kočička: Hraj si a poznávej (978-80-7228-750-5)
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sešit plný zábavných úkolů, děti v něm mohou dokreslovat obrázky, číst, malovat, řešit jednoduché úkoly, cvičit si paměť i počítat.
Objev podobné jako Půjdu do školy Kočička: Hraj si a poznávej (978-80-7228-750-5)
KuliFerda jde do školy 3.: Brzy budu prvňáčkem (978-80-7496-436-7)
Kniha - 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešity v edici KuliFerda jde do školy jsou praktickou a hravou pomůckou pro ověření a upevnění dovedností, schopností a znalostí dítěte před vstupem do základní školy. Aktivity podporují u dětí rozvoj školní zralosti, pomáhají s přípravou na zápis a podílejí se na úspěšném vstupu do 1. třídy ZŠ. Pracovní listy jsou zpracovány v souladu s Desaterem pro rodiče dětí předškolního věku vydaným MŠMT.
Objev podobné jako KuliFerda jde do školy 3.: Brzy budu prvňáčkem (978-80-7496-436-7)
Flow a práce (978-80-262-1198-3)
Kniha – autor Mihaly Csikszentmihalyi, 248 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Mihaly Csikszentmihalyi, 248 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Profesor Csikszentmihalyi celosvětově proslul knihou Flow. V publikaci Flow na pracovišti aplikuje svůj slavný koncept na pracovní prostředí a svět organizací. Autor zpovídal několik desítek úspěšných manažerů s vysokým morálním kreditem, aby zjistil, co zlepšuje pracovní prostředí a lidské fungování v něm. Ukazuje se, že odpovědi manažerů jsou slučitelné s konceptem flow. Flow lidi podporuje v tom, aby co nejvíce využívali svůj potenciál. K tomu, aby flow zakoušeli, potřebují mít jasné cíle; musí dostávat zpětnou vazbu; výzvy, s nimiž se potýkají, a jejich schopnosti musejí být ve vhodné rovnováze. Kniha představuje svět práce jako ústřední sílu v lidském životě a ukazuje, že vysoké pracovní nasazení lze snadno sloučit s optimálním fungováním a pozitivním prožíváním. Prof. Mihaly...
Objev podobné jako Flow a práce (978-80-262-1198-3)
Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti se zimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Velká kniha předškoláka: Co mám umět, než půjdu do školy (978-80-88436-07-2)
Kniha - 120 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Máte doma předškoláka, budoucího prvňáčka? Připravte ho nejen na první školní dny! 120 zábavných úkolů Děti si procvičí: uvolňování ruky, jednoduché počítání, představivost, paměť, logické myšlení, vytrvalost a soustředěnost A co vy, mámo, táto, babičko a dědo? Zkusíte to taky a pomůžete dětem?
Objev podobné jako Velká kniha předškoláka: Co mám umět, než půjdu do školy (978-80-88436-07-2)
Než půjdu do školy: budu si kreslit, poznávat, psát a hrát (978-80-7274-053-6)
Kniha - autor Jaroslav Tajovský, 40 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Pracovní sešit obsahuje kreslené uvolňovací cviky pro nácvik tahů potřebných ke zvládnutí psaní. Děti se učí napodobovat tvary písmen a číslic. Rýmované veršíky s přirovnáním a vtipnou ilustrací pomáhají přiblížit počet 0-10, jednotlivé dny v týdnu,měsíce v roce i roční období.
Objev podobné jako Než půjdu do školy: budu si kreslit, poznávat, psát a hrát (978-80-7274-053-6)
Ve škole se dějou věci! (978-80-262-1482-3)
Kniha - autor Frida Nilsson; Ilona Komárková, 136 stran, česky, Pevná bez přebalu lesklá - autor Frida Nilsson; Ilona Komárková, 136 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kolem domu Hedvičiných rodičů projíždí záhadný autobus. Hedvika s maminkou si nejprve myslí, že to lupiči obhlížejí terén! Když se ukáže, že je to obyčejný školní autobus, znamená to, že začátek školního roku je na spadnutí. A začnou se dít věci! Hedvika s Lindou mají jen a jen dobré úmysly, ale většinou se to nějak zvrtne a všechno dopadne docela jinak. Kdo může za to, že spolužačka se tak vžila do role splašeného koně, že ji musely zavřít do přístěnku, aby se uklidnila, a pak na ni zapomněly? Proč plní tatínek knedlíky ohavnostmi a dědeček s babičkou se ještě k tomu olizují až za ušima? Jak má malá holčička vědět, co to znamená ostříhat na ježka? A jak se Hedvika může radovat ze stolní hry, když je tak děsivá, že ji nemůže hrát? O tom, že mýdlo v limonádě není zrovna nejvhodnější přísada,...
Objev podobné jako Ve škole se dějou věci! (978-80-262-1482-3)
Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině.Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné.Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Knížka pro začínající učitelky mateřských škol (978-80-262-1721-3)
Kniha - autor Marcela Kotová, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Knížka pro začínající učitelky mateřských škol (978-80-262-1721-3)
Korona čriepky (978-80-569-0702-3)
Kniha - autor Pavol Demeš, 112 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá V čase korona krízy mnohých všeličo postihlo a niektorí sa aj nakazili. Pavol Demeš sa dobrovoľne nechal nakaziť vtipom a ironickým pohľadom na situáciu, ktorej koniec je už azda v dohľadne. Urobil dobre. Jeho denník nás presviedča o tom, že aj najvážnejšie veci sa dajú zvládnuť s humorom. O tom, že ak nám nechýba humor, nemôžeme podľahnúť panike. Milan Lasica, humorista, herec, spisovateľ Pavol Demeš (1956, Vráble) je občiansky aktivista, bývalý minister medzinárodných vzťahov SR, spoluzakladateľ SAIA-SCTS pre tretí sektor, fotograf a politický analytik.
Objev podobné jako Korona čriepky (978-80-569-0702-3)
Než půjdu do školy
Pracovní sešit obsahuje kreslené uvolňovací cviky pro nácvik tahů potřebných ke zvládnutí psaní. Děti se učí napodobovat tvary písmen a číslic. Rýmované veršíky s přirovnáním a vtipnou ilustrací pomáhají přiblížit počet 0-10, jednotlivé dny v týdnu,měsíce v roce i roční období.
Objev podobné jako Než půjdu do školy
Žena s labutí (978-80-907-0702-3)
Elektronická kniha - ze série Lehké fantazijno, autor Eva Hauserová, 346 stran, česky Žena s labutí je čtvrtý svazek z dokončeného čtyřdílného souboru. Pro krátké připomenutí – v čem tedy spočívá myšlenka celého projektu Lehké fantazijno? Jde o záměr vydat antologii fantastiky, do níž se zapojí české i slovenské autorky, s cílem sestavit reprezentativní a co nejrozmanitější výbor z díla předních i začínajících spisovatelek fantastiky. A protože každá správná antologie potřebuje nějaký klíč, naše pracuje s motivy tarotových karet. U Ženy s labutí to konkrétně byla karta Láska, vyobrazená jako zámecká paní s dítětem na loďce mezi labutěmi. Labuť reprezentuje lásku, harmonii a krásu. K symbolu labutě patří probuzení vlastní síly, půvab a vnitřní krása, nevinnost, věrnost, sebevědomí, porozumění symbolice snů, nahlížení do budoucnosti, štěstí, pochopení duchovního vývoje,...
Objev podobné jako Žena s labutí (978-80-907-0702-3)
Aktivní imaginace: Práce s fantazijními obrazy (978-80-262-1941-5)
Kniha - autor Ang Lee Seifert; Theodor Seifert; Paul Schmidt, 240 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Praktický zdroj, z něhož lze čerpat v okamžicích rozhodování, krizí či konfliktů, představuje metoda aktivní imaginace, kterou rozpracoval slavný psychiatr C. G. Jung. Autoři knihy na základě osobních zkušeností i mnohaleté psychoterapeutické praxe názorně a s pomocí řady příkladů ukazují, jak lze s touto metodou pracovat. Vyvoláním představ a jejich zápisem či výtvarným zpracováním lze podle nich klienta vyléčit z často zbytečných pocitů duševní vyprahlosti, sebepodceňování i depresí. Imaginací jedinec odhalí část své nevědomé duše, která se mu projeví jako dobrý rádce a korektor jeho pocitů. Autoři praktickým způsobem popisují, jak pomocí technik imaginace dospět k většímu zklidnění a porozumění vlastnímu životu. Ang Lee Seifert je transakční analytička a autorka řady knih. Theodor Seifert je jungiánský psychoterapeut a přednáší na Institutu C. G....
Objev podobné jako Aktivní imaginace: Práce s fantazijními obrazy (978-80-262-1941-5)
Relaxace pro učitelky mateřských škol: s pomocí jógy a mindfulness (978-80-262-1961-3)
Kniha - autor Katharina Bralo-Zeitler, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Stres, hluk, odpovědnost, to vše je součástí života učitelek v mateřských školách. Jóga a cvičení mindfulness nabízejí možnost regenerace po náročném pracovním dni. Tato kniha není příručkou, která vám říká, co máte dělat, abyste se cítily dobře. Spíše vás má podnítit, abyste dělaly některé věci jinak, než jste zvyklé, zkoušely nové věci a pozorovaly, jak to ovlivňuje vás, vaše tělo, mysl a duši! Katharina Bralo-Zeitler je lektorkou jógy a meditace.
Objev podobné jako Relaxace pro učitelky mateřských škol: s pomocí jógy a mindfulness (978-80-262-1961-3)
Když jde slůně do školy (978-80-262-1720-6)
Kniha - autor Ellen Fischer, 23 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Když půjde slůně do školy, co se tam bude učit? Abecedu? To přece ne. Naučí se tam, že jeho chobot může být nosem, brčkem, rukou i hadicí! A navíc se tam seznámí s mnoha veselými zvířecími kamarády. A jaké to bude, až půjdeš do školy ty? Ellen Fischer je oblíbená autorka dětských knih.
Objev podobné jako Když jde slůně do školy (978-80-262-1720-6)
Nenásilná komunikace ve škole (978-80-262-2006-0)
Kniha - autor Marshall B. Rosenberg, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Staré pojetí vzdělávání se soustředilo na vytváření poslušných studentů, kteří sledují jednotné cíle bez ohledu na vlastní přístup k učení. Slavný autor konceptu nenásilné komunikace ale nabízí jiný přístup, jenž je založen na vzájemně respektujícím vztahu mezi studenty, učiteli, školskými úředníky a rodiči. Cílem takového pojetí je naplnit potřeby všech zúčastněných – zvýšit zájem studentů, vytvořit přátelskou a podpůrnou atmosféru, ulehčit vyjadřování emocí, řešit konflikty, předcházet násilí a v neposlední řadě znovu nalézt radost z toho, že učitel učí motivované studenty. Škola je pojata tak, že vztahy mezi učiteli a studenty, mezi studenty navzájem i mezi studenty a tím, co se učí, jsou stejně důležité. Děti pomocí tohoto přístupu mohou samostatně myslet, nalézt smysl v tom, co se učí, a společně žít a pracovat. Kniha je doplněna řadou cvičení a praktických podnětů.
Objev podobné jako Nenásilná komunikace ve škole (978-80-262-2006-0)
Dítě s dyskalkulií ve škole (978-80-262-1304-8)
Kniha - autor Patricia Babtie; Jane Emerson, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Je chytré, šikovné stejně jako jeho spolužáci, ale s čísly a příklady si opravdu neví rady. Tak by se dal popsat problém dítěte s dyskalkulií. Dyskalkulie je jedna ze specifických poruch učení a projevuje se širokým spektrem značně různorodých výrazných obtíží v matematice, které se mohou objevit kdykoli během školní docházky dítěte. Dyskalkulické obtíže zasahující základní početní dovednosti, tedy zpravidla jednoduché až primitivně vypadající počtářské dovednosti, nejsou zaviněny nedostatečným, ale ani sníženým nadáním dítěte. Dítě s dyskalkulií má problém s tím správně přečíst čísla, rozložit větší čísla na jednotky, desítky, stovky a další řády, neví si rady se základními matematickými operacemi. Autorky vysvětlují podstatu problému a nabízejí tipy, jak dětem se specifickou poruchou počítání pomoci. V knize najdeme vzorové úlohy a také doporučení různých strategií,...
Objev podobné jako Dítě s dyskalkulií ve škole (978-80-262-1304-8)
Na hraně intimity PORTÁL: Práce s přenosem a protipřenosem v analyti (978-80-262-0725-2)
Kniha – autor Darlene Bregman Ehrenberg, 232 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Darlene Bregman Ehrenberg, 232 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vztahová psychoanalýza je v současnosti nejdynamičtěji se rozvíjejícím psychoanalytickým směrem. Psychoanalytici a psychoterapeuti různých směrů docházejí v poslední době k poznání skutečnosti, že psychoterapeut a klient se navzájem bez ustání ovlivňují, aniž by si toho často byli vědomi. To může vést k názoru, že nejsme s to prokázat, je-li úspěšná léčba důsledkem terapeutické techniky a intervencí, anebo dopadem interakcí, jež se vymykají našemu vědomí. Autorka zkoumá interaktivní pole terapeutického vztahu a dává nám porozumět terapeutickému potenciálu vztahu mezi klientem a analytikem či psychoterapeutem. Na pozadí řady ilustrativních kazuistik se zaměřuje na nové aspekty přenosově protipřenosového vztahu a roli afektivní a nevědomé komunikace v analytickém vztahu. Darlene Bregman...
Objev podobné jako Na hraně intimity PORTÁL: Práce s přenosem a protipřenosem v analyti (978-80-262-0725-2)
Než půjdu do školky: krabička 3+1 (978-80-7228-710-9)
Kniha -, česky, leporela Hrát si, umět spolehlivě rozlišit barvy, vyznat se v číslicích od 1 do 20 a znát písmena abecedy – to jsou první velké poznávací úkoly a zkoušky každého malého dítěte. Čtyři nevelká leporela v této sérii mohou vaše dítě provázet od prvních měsíců života až ke vstupu do školky. Leporela mají mnoho předností: hezké líbivé obrázky, jednoduché texty a cílevědomý výběr obsahu konzultovaný s dětskými psychology i s učitelkami z předškolních zařízení. Vaši malí čtenáři si s leporely mohou hrát a zároveň se nenásilně učit a vzdělávat.
Objev podobné jako Než půjdu do školky: krabička 3+1 (978-80-7228-710-9)
Hrátky s kocourem Tomem I. aneb než půjdu do školy - Renata Špačková
Hry, aktivity a pracovní listy na ověření úrovně školní zralosti a rozvoj školní připravenostiMetodická publikace nabízí pedagogům i rodičům předškoláků nejen základní teoretická východiska o školní zralosti a připravenosti, ale především blíže popisuje jednotlivé oblasti důležité pro školní zralost dítěte. Publikace rovněž poskytuje základní informace o odkladu školní docházky v návaznosti na platnou legislativu. Praktická část publikace přináší zajímavé náměty a nápady pro rozvíjení školní připravenosti v jednotlivých oblastech nutných pro kognitivní rozvoj dítěte.Aktivity a hry se dotýkají oblastí: rozvoj řeči rozvoj sluchového vnímání rozvoj zrakového vnímání rozvoj předpočetních pojmů rozvoj vnímání prostoru rozvoj vnímání času Vedle her a aktivit pro rozvoj školní připravenosti publikaci cíleně doplňuje 50 pracovních listů vhodných pro kopírování. Děti v části s pracovními listy provází kocour Tom a jeho kočičí kamarádka Míca. Zvířecí kamarádi se pro děti stávají zajímavou motivací i díky velmi zdařilým ilustracím připomínajícím pohádkovou knížku.
Objev podobné jako Hrátky s kocourem Tomem I. aneb než půjdu do školy - Renata Špačková
Podívejte se také
- Chvála psychoterapie (978-80-262-0210-3)
- Psychologie davu (978-80-262-1028-3)
- Brzy budu prvňákem (978-80-7353-730-2)
- Brzy se uzdrav! (978-80-7549-209-8)
- Psychologie Atkinsonové a Hilgarda: Přepracované vydání (978-80-262-0083-3)
- Relaxace pro učitelky mateřských škol: s pomocí jógy a mindfulness (978-80-262-1961-3)
- Poznáváme, hýbeme se a tvoříme: Činnosti pro děti od 2 do 3 let (978-80-262-1182-2)
- Bůh nefunguje: a proto v něho věřím (978-80-262-1562-2)
- Hra a její využití v předškolním vzdělávání (978-80-262-0698-9)
- Kudy do pohody: Tisíc snadných rad, jak se uklidnit (978-80-262-1044-3)
- Pláž v Chorvátsku (978-80-8090-262-9)
- Vazba v psychoterapii (978-80-262-1671-1)
- Nietzsche v Nice (978-80-262-0925-6)
- Ella v Laponsku (978-80-262-1546-2)
- matematika pro 3 rocnik zakladni skoly pracovni sesit 1 978 80 7235 536 5
- Najít smysl v našich selháních: S Viktorem Franklem a sv. Terezičkou (978-80-262-1844-9)
- Chodí mýval brzy spát?: Zvířata a jejich den (978-80-88316-73-2)
- Hry do lesa a do přírody (978-80-253-5109-3)
- Slabikář vnitřní modlitby (978-80-262-1031-3)
- Kniha o mužství (978-80-262-0012-3)
- Na cestách duše (978-80-262-1114-3)