Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Věkově heterogenní třídy: v mateřské škole (978-80-262-1960-6)
Kniha - autor Zora Syslová, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha se zabývá tématem věkově heterogenních a homogenních tříd. Jaké jsou výhody heterogenního uspořádání? Co udělat pro to, aby se v nich daly naplňovat výchovně vzdělávací záměry? Na co bychom se měli při práci s heterogenní skupinou zaměřit? Věkově heterogenní třídy umožňují individualizované vzdělávání snáze než homogenní, lze v nich vytvářet malé skupinky a pracovat s dětmi podle jejich možností. Mladší děti se navíc učí lépe od starších spolužáků a kamarádů než od dospělých. Učitelka je facilitátorem, nabízí dětem připravené prostředí a podporuje jejich samostatnost. Autorky nabízejí jak zahraniční zkušenosti s heterogenním uspořádáním tříd v mateřské škole, tak příklady dobré praxe z prostředí českých mateřských škol. Kniha obsahuje i výsledky výzkumu české situace v předškolním vzdělávání. Doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., je vysokoškolská pedagožka s předchozí pedagogickou...
Podívejte se také Nietzsche v Nice (978-80-262-0925-6)
Třídní projekty v mateřské škole (978-80-262-1480-9)
Kniha - autor Zora Syslová; Lucie Štěpánková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na problematiku plánování rozvoje dítěte v souladu s individualizací předškolního vzdělávání. Vychází z teorie projektové výuky a integrované tematické výuky ve shodě s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická východiska jsou doplněna řadou praktických příkladů. Jednotlivé kroky vedoucí k vytvoření krátkodobého projektu vzdělávání dětí v mateřské škole jsou doplněné o fázi realizace vzdělávání, ale i hodnocení jak průběhu, tak ukončení projektu. Kniha je určena učitelům a ředitelům mateřských škol, ale i studentům SPgŠ a studentům VŠ oboru Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika. Mohou ji využít také učitelé vysokých i středních škol oborů zaměřených na předškolní vzdělávání.
Podívejte se také Sociální dovednosti v praxi (978-80-262-1197-6)
Kdo se směje, nepláče: Práce s pohádkovými příběhy v mateřské škole (978-80-262-1641-4)
Kniha - autor Markéta Mlčochová, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá "Kdo si hraje – nezlobí, kdo se směje – nepláče. A také si toho víc zapamatuje. Nejen faktické vědomosti jsou pro život důležité, ale časem oceňujeme hlavně ty, za které se známky nedávají: pomoc kamarádovi, pomoc slabšímu, umění bránit sebe i ostatní před nespravedlností, postavit se na správnou stranu. Kniha pomáhá v dětech rozvíjet sociální kompetence a to v podobě uvědomění si a pojmenování vlastních pocitů, ale i schopnosti vcítit se do druhého. Aby se zážitek ze čtení umocnil, nabízíme dětem v příloze pracovní listy, které mohou využít nejen paní učitelky mateřských škol, ale i rodiče či prarodiče. Kniha obsahuje 12 pohádkových příběhů, na které navazují pracovní listy rozvíjející prostorovou orientaci, předmatematické dovednosti, serialitu, zvyšují předčtenářskou gramotnost, rozvíjí řeč a práci s kontextem a v neposlední řadě listy obsahují také grafomotorické a...
Podívejte se také Slovania v dávnej minulosti (978-80-8079-262-6)
Podívejte se také
- Malý princ v nás (978-80-262-0529-6)
- Co se šeptá v trávě (978-80-262-1580-6)
- Knížka (978-80-262-1069-6)
- Instamozek (978-80-262-1717-6)
- Barrandov Nešťastně šťastná generace 1945-1960 (978-80-7451-768-6)
- Třetí vlna v kognitivně-behaviorální terapii (978-80-262-1340-6)
- Kouzelná ruka (978-80-262-1999-6)
- Láskyplná setkávání (978-80-262-1931-6)
- Přehled psychologie (978-80-262-0871-6)
- Jako pes (978-80-7287-262-6)
- Pan Baf (978-80-262-1733-6)
- Princ Mamánek (978-80-7683-262-6)
- PowerPoint 2007 (978-80-247-1960-3)
- Spirituální výchova v rodině: Co radí psychologové? (978-80-262-1098-6)
- Kaviarne, krčmy a vinárne v Bratislave 1960-1989 (978-80-569-0164-9)
- Hostina pro duši (978-80-262-1254-6)
- Strach ze svobody (978-80-262-0615-6)
- Gestalt terapie doslova (978-80-262-1861-6)
- Pohádky pod polštář (978-80-262-0079-6)
- Můj rok 1960 (978-80-265-0911-0)
Rok v mateřské škole (978-80-7367-703-9)
Kniha - autor Eva Opravilová; Vladimíra Gebhartová, 496 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kurikulum předškolní výchovy Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Objev podobné jako Rok v mateřské škole (978-80-7367-703-9)
Sociální dovednosti v mateřské škole (978-80-271-3361-1)
Elektronická kniha - autor Zděňka Michalová, 152 stran, česky Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně...
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole (978-80-271-3361-1)
Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
Kniha - autor Petra Martinovská; Zbyněk Němec, 128 stran, česky Publikace přináší komplexní pohled na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole se všemi jejími specifiky, počínaje úspěšným výběrem a uvedením asistenta pedagoga do MŠ, přes jeho metodickou podporu až po vymezení pracovní náplně asistenta pedagoga. Autoři se dále zabývají otázkou, jak optimálně vytvořit spolupráci učitele a asistenta pedagoga, například jak rozdělit jejich kompetence či jak vymezit komunikaci. Neopomíjejí ani chyby, které při spolupráci obou pracovníků mohou nastat a kterých je dobré se vyvarovat. Samostatná kapitola je věnovaná vlastní práci asistenta pedagoga s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně charakteristiky specifik vhodné podpory dětí s různými typy znevýhodnění. Stranou nezůstává ani otázka spolupráce, především komunikace asistenta pedagoga s rodiči dětí. Teoretické informace jsou doplněny příklady z praxe mateřských škol.
Objev podobné jako Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Elektronická kniha - autor Zděňka Michalová, 104 stran, česky Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy....
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Kniha - autor Alžběta Kratochvílová; Zděňka Michalová, 104 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními...
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele (978-80-262-1391-8)
Kniha - 136 stran, česky Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, co by se děti měly učit nazpaměť. Právě naopak, ať vědeckými metodami objevují svět, zkoumají jevy, s nimiž se setkávají. Nepotřebují k tomu složité přístroje a zařízení, ale postačí jim předměty denní potřeby. Podobné myšlenky podnítily vznik publikace, jejímž cílem je popsat dětské prekoncepty související s vybranými přírodními jevy a navrhnout aktivity využitelné v preprimárním vzdělávání. Kniha se zaměřuje na tato témata: teplo, chlad, magnetizmus, elektřina, tání a tuhnutí, rozpouštění, vypařování. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči – pracovišti Pedagogické fakulty Katolické univerzity v...
Objev podobné jako Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele (978-80-262-1391-8)
Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Kniha - autor Eva Koželuhová; Ondřej Koželuh; Michaela Šujancová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Kniha - autor Dagmar Krupová; Ivana Rochovská, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Už brzy půjdu do školy: Práce s předškoláky v mateřské škole a přípravné třídě (978-80-262-0702-3)
Kniha - autor Blanka Křováčková; Iva Košek Bartošová, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha nabízí soubor cvičení a pracovních listů, který je určen dětem ve věku 5–7 let, jejich rodičům a učitelům mateřských škol a přípravných tříd při základní škole. Záměrem je vybavit děti předškolního věku znalostmi a dovednostmi, které jim umožní zvládat nároky 1. třídy základní školy bez větších obtíží, či ještě lépe s radostí a s prožitky úspěchu. V knize najdeme cvičení na rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, dále prostorové a pravolevé orientace, předčíselných představ i geometrických tvarů a grafomotorických dovedností dítěte. Nabízené aktivity mají podobu hry. Kniha je určena předškolním dětem a dětem z přípravných tříd základní školy. Mgr. Iva Košek Bartošová, Ph.D., vystudovala učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči a učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Na Univerzitě Hradec Králové působí jako odborná asistentka Ústavu primární a...
Objev podobné jako Už brzy půjdu do školy: Práce s předškoláky v mateřské škole a přípravné třídě (978-80-262-0702-3)
Věkově heterogenní třídy - Zora Syslová
Kniha se zabývá tématem věkově heterogenních a homogenních tříd. Jaké jsou výhody heterogenního uspořádání? Co udělat pro to, aby se v nich daly naplňovat výchovně vzdělávací záměry? Na co bychom se měli při práci s heterogenní skupinou zaměřit? Věkově heterogenní třídy umožňují individualizované vzdělávání snáze než homogenní, lze v nich vytvářet malé skupinky a pracovat s dětmi podle jejich možností. Mladší děti se navíc učí lépe od starších spolužáků a kamarádů než od dospělých. Učitelka je facilitátorem, nabízí dětem připravené prostředí a podporuje jejich samostatnost. Autorky nabízejí jak zahraniční zkušenosti s heterogenním uspořádáním tříd v mateřské škole, tak příklady dobré praxe z prostředí českých mateřských škol. Kniha obsahuje i výsledky výzkumu české situace v předškolním vzdělávání. Doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., je vysokoškolská pedagožka s předchozí pedagogickou praxí v mateřské škole. V Portále vyšla řada knih, na nichž se autorsky podílela.
Objev podobné jako Věkově heterogenní třídy - Zora Syslová
Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Ačkoli kniha vychází z ověřené pedagogické teorie, nabízí velmi čtivého průvodce běžným dnem v mateřské škole. Autor se ptá, zdali si děti mohou mazat chleba k svačině samy, jak zorganizovat náročné situace typu přechodů z jednoho prostředí do druhého, a ukazuje, že děti toho zvládnou mnohem více, než si sami myslíme. Vychází z reálných zkušeností z prostředí MŠ, jakožto i ze zkušeností jeho kolegů, přátel… V MŠ se každý pedagog každý den setkává s desítkami, ne-li stovkami situací, které se pravidelně opakují a které se podle dají dělat lépe, efektivněji. V knize proto najdete jak praktické tipy na zlepšení jednotlivých edukačních aspektů dne v MŠ, tak i teoretické základy daného aspektu. Ondřej Koželuh působil několik let jako učitel v MŠ, je lektorem DVPP pro MŠ, v současné době vyučuje na VŠ v oblasti pregraduální přípravy budoucích učitelek MŠ. V Portále vyšla jeho úspěšná kniha Učitelem ve školce.
Objev podobné jako Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Dítě-cizinec v mateřské škole: Metodika s pracovními listy pro předškoláky (978-80-7496-477-0)
Kniha - autor Jana Rohová, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem je určena pro učitele MŠ, i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Obsahuje řadu pracovních listů, které předškoláky naučí první slova a věty. Učebnice/metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem s názvem Dítě-cizinec v mateřské škole je určena primárně pro učitele MŠ. Mohou ji ale používat i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Seznámí vás se specifickými potřebami žáka cizince. Doporučí vám organizace, které vám mohou ve vaší práci pomoci. Obsahuje řadu pracovních listů, které děti naučí první slova a věty, které potřebuje v MŠ použít. Okruhy vychází z potřeb MŠ a jsou přizpůsobeny této věkové kategorii dětí. Každý pracovní list (=PL) je doplněn metodikou, která vám může pomoci. PL obsahují kromě slovní zásoby i rozmanité, zábavné úkoly k...
Objev podobné jako Dítě-cizinec v mateřské škole: Metodika s pracovními listy pro předškoláky (978-80-7496-477-0)
Hry v mateřské škole v teorii a praxi (80-247-0852-3)
Elektronická kniha - autor Soňa Koťátková, 184 stran Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec. Jeden náhled na úžasnou a plnohodnotnou činnost jakou je hra přibližuje právě tato knih, která je svým pohledem na fenomén dětské hry nesporně velmi inspirující jak pro studenty pedagogických a sociálních oborů i pedagogy z praxe, tak i pro rodiče, kteří se zajímají o to, co dětem přináší tak dominantně vyhledávaná činnost, jakou hra bezesporu je.
Objev podobné jako Hry v mateřské škole v teorii a praxi (80-247-0852-3)
Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
Kniha - autor Zděňka Michalová; Alžběta Kratochvílová, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom...
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Kurikulum předškolní výchovy Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Objev podobné jako Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Jak se dospělí setkávají s dětmi? Co vidíme, když pozorujeme děti? Jak hodnotíme jejich osobní prostředí a jejich rodiny? Pouze ti, kteří si uvědomují svůj vnitřní postoj, mohou děti vhodně doprovázet a podporovat v jejich vývoji. Pak je možné rovnoměrně rozvíjet všechny základní pedagogické postoje – orientaci na zdroje, orientaci na potřeby, orientaci na kompetence, orientaci na vztahy a orientaci na situaci.Kniha na základě praktického přístupu a mnoha případových studií vysvětluje, jak lze těchto pět základních směrů uplatnit v každodenní výuce. To usnadňuje pozorování dětí, hodnocení jejich chování a sledování jejich vývoje. Otázky k zamyšlení jsou také součástí každé kapitoly.Knihu využijí pedagogové mateřských škol a školních družin. Sybille Schmitz je logopedka a rodinná terapeutka, pracuje s předškolními dětmi.
Objev podobné jako Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit. Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015).
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023
Diář - denní, formát A4, 47 stran, linkovaný papír, lepená vazba, tvrdé desky, česky Pro ruční zapisování vašich schůzek a povinností využijte nabídku papírového diáře V lavici. Jde o denní diář s úžasnou vůní papíru, který nabízí spoustu místa pro přesné zapsání všeho potřebného na konkrétní den. Pro poznámky a záznamy je připraveno 47 stran stránek formátu A4. Linkovaný papír se postará o přehlednost poznámek. Lepená vazba je doplněna o tvrdé desky, které uchovají diář v perfektním stavu po dlouhou dobu. Jeho rozměry dělají 297 × 196 mm (vך). Diář má česky psané popisky. Jeho univerzální použití uspokojí i náročné uživatele. Diář V lavici se dá používat opakovaně. Není tedy potřeba obstarávat po konci období nový. Hlavní vlastnosti produktu Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023 Knižní diář V lavici budete s radostí otevírat každý den v létě i v zimě Jeho tradiční papírové provedení má stále své kouzlo Denní diář připomene důležité okamžiky Na...
Objev podobné jako Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023
Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Učebnice/metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem s názvem Dítě-cizinec v mateřské škole je určena primárně pro učitele MŠ. Mohou ji ale používat i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Seznámí vás se specifickými potřebami žáka cizince. Doporučí vám organizace, které vám mohou ve vaší práci pomoci. Obsahuje řadu pracovních listů, které děti naučí první slova a věty, které potřebuje v MŠ použít. Okruhy vychází z potřeb MŠ a jsou přizpůsobeny této věkové kategorii dětí. Každý pracovní list (=PL) je doplněn metodikou, která vám může pomoci. PL obsahují kromě slovní zásoby i rozmanité, zábavné úkoly k jejímu procvičení. Učebnice je doplněná obrázkovým slovníčkem, který můžete využít nejen k opakování a procvičování, ale i k různým hrám (např. pexeso). Kromě toho jsou v učebnici i další hry pro zpestření výuky (např. domino, oblékací postavy, vybarvovačky apod.). Najdete tu i písničky, básničky, české svátky a řadu dalších věcí, které vám usnadní práci s žákem cizincem.
Objev podobné jako Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Rok v mateřské škole v činnostech Zima: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-414-5)
Kniha - autor Zuzana Bečvářová; Stanislava Kociánová; Markéta Kubecová, 142 stran, česky Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti se zimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Zima: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-414-5)
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-413-8)
Kniha - autor Markéta Košťálová; Marta Kryčová; Radka Johana Paterová, 134 stran, česky Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-413-8)
Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.Eva Koželuhová (hlavní autorka) působí jako odborný asistent na katedře preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a na katedře pedagogiky Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Přes dvacet let působila jako učitelka mateřské školy. Vystudovala magisterský studijní program Pedagogika předškolního věku a doktorský studijní program v oboru Pedagogika, oboje na Univerzitě Karlově. Ve své práci se zaměřuje kromě didaktiky předškolního vzdělávání na rozvoj čtenářské pregramotnosti – vede kurzy pro budoucí učitele na VŠ, spolupracuje jako lektor DVPP pro NPI.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Radka Johana Paterová, Marta Balvínová Kryčová
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Radka Johana Paterová, Marta Balvínová Kryčová
Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti se zimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Nenásilná komunikace ve škole (978-80-262-2006-0)
Kniha - autor Marshall B. Rosenberg, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Staré pojetí vzdělávání se soustředilo na vytváření poslušných studentů, kteří sledují jednotné cíle bez ohledu na vlastní přístup k učení. Slavný autor konceptu nenásilné komunikace ale nabízí jiný přístup, jenž je založen na vzájemně respektujícím vztahu mezi studenty, učiteli, školskými úředníky a rodiči. Cílem takového pojetí je naplnit potřeby všech zúčastněných – zvýšit zájem studentů, vytvořit přátelskou a podpůrnou atmosféru, ulehčit vyjadřování emocí, řešit konflikty, předcházet násilí a v neposlední řadě znovu nalézt radost z toho, že učitel učí motivované studenty. Škola je pojata tak, že vztahy mezi učiteli a studenty, mezi studenty navzájem i mezi studenty a tím, co se učí, jsou stejně důležité. Děti pomocí tohoto přístupu mohou samostatně myslet, nalézt smysl v tom, co se učí, a společně žít a pracovat. Kniha je doplněna řadou cvičení a praktických podnětů.
Objev podobné jako Nenásilná komunikace ve škole (978-80-262-2006-0)
Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině.Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné.Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Dítě s dyskalkulií ve škole (978-80-262-1304-8)
Kniha - autor Patricia Babtie; Jane Emerson, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Je chytré, šikovné stejně jako jeho spolužáci, ale s čísly a příklady si opravdu neví rady. Tak by se dal popsat problém dítěte s dyskalkulií. Dyskalkulie je jedna ze specifických poruch učení a projevuje se širokým spektrem značně různorodých výrazných obtíží v matematice, které se mohou objevit kdykoli během školní docházky dítěte. Dyskalkulické obtíže zasahující základní početní dovednosti, tedy zpravidla jednoduché až primitivně vypadající počtářské dovednosti, nejsou zaviněny nedostatečným, ale ani sníženým nadáním dítěte. Dítě s dyskalkulií má problém s tím správně přečíst čísla, rozložit větší čísla na jednotky, desítky, stovky a další řády, neví si rady se základními matematickými operacemi. Autorky vysvětlují podstatu problému a nabízejí tipy, jak dětem se specifickou poruchou počítání pomoci. V knize najdeme vzorové úlohy a také doporučení různých strategií,...
Objev podobné jako Dítě s dyskalkulií ve škole (978-80-262-1304-8)
Ve škole se dějou věci! (978-80-262-1482-3)
Kniha - autor Frida Nilsson; Ilona Komárková, 136 stran, česky, Pevná bez přebalu lesklá - autor Frida Nilsson; Ilona Komárková, 136 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kolem domu Hedvičiných rodičů projíždí záhadný autobus. Hedvika s maminkou si nejprve myslí, že to lupiči obhlížejí terén! Když se ukáže, že je to obyčejný školní autobus, znamená to, že začátek školního roku je na spadnutí. A začnou se dít věci! Hedvika s Lindou mají jen a jen dobré úmysly, ale většinou se to nějak zvrtne a všechno dopadne docela jinak. Kdo může za to, že spolužačka se tak vžila do role splašeného koně, že ji musely zavřít do přístěnku, aby se uklidnila, a pak na ni zapomněly? Proč plní tatínek knedlíky ohavnostmi a dědeček s babičkou se ještě k tomu olizují až za ušima? Jak má malá holčička vědět, co to znamená ostříhat na ježka? A jak se Hedvika může radovat ze stolní hry, když je tak děsivá, že ji nemůže hrát? O tom, že mýdlo v limonádě není zrovna nejvhodnější přísada,...
Objev podobné jako Ve škole se dějou věci! (978-80-262-1482-3)
Knížka pro začínající učitelky mateřských škol (978-80-262-1721-3)
Kniha - autor Marcela Kotová, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Knížka pro začínající učitelky mateřských škol (978-80-262-1721-3)
Cudzinec v materskej škole (978-80-8140-625-6)
Kniha - autor Jana Rohová, 92 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Jedinečná pomôcka na prácu s dieťaťom cudzincom v materskej škole. Obsahuje metodické poznámky pre učiteľa, pracovné listy pre deti, aj praktické rady pre rodičov. Dieťa cudzinec sa učí bez stresu, pomocou hry a hravých aktivít (kreslenie, omaľovanky, doplňovačky, pexeso...) sa učí nové slová, vety, precvičuje si pamäť, grafomotorické zručnosti. Ilustrácie podporujú detskú fantáziu a motivujú do učenia.
Objev podobné jako Cudzinec v materskej škole (978-80-8140-625-6)
Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole (978-80-247-3853-6)
Elektronická kniha - autor Petra Bendová, 152 stran Komunikace představuje klíčový moment edukačního procesu. Publikaci jistě ocení všichni pedagogové bez logopedického vzdělání působící na běžných základních školách, ale i rodiče dětí s narušenou komunikační schopností. Text koncipovaný jako praktická pomůcka pro každodenní kontakt s dětmi s narušenou komunikační schopností pomůže všem zainteresovaným překonat komunikační problémy či bariéry.
Objev podobné jako Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole (978-80-247-3853-6)
Relaxace pro učitelky mateřských škol: s pomocí jógy a mindfulness (978-80-262-1961-3)
Kniha - autor Katharina Bralo-Zeitler, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Stres, hluk, odpovědnost, to vše je součástí života učitelek v mateřských školách. Jóga a cvičení mindfulness nabízejí možnost regenerace po náročném pracovním dni. Tato kniha není příručkou, která vám říká, co máte dělat, abyste se cítily dobře. Spíše vás má podnítit, abyste dělaly některé věci jinak, než jste zvyklé, zkoušely nové věci a pozorovaly, jak to ovlivňuje vás, vaše tělo, mysl a duši! Katharina Bralo-Zeitler je lektorkou jógy a meditace.
Objev podobné jako Relaxace pro učitelky mateřských škol: s pomocí jógy a mindfulness (978-80-262-1961-3)
Na naší škole nám záleží: Jak sledovat a hodnotit kvalitu školy (978-80-262-1321-5)
Kniha - autor Martin Chvál, 580 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ředitelé i učitelé se starají o to, aby jejich škola byla dobrá, aby si z ní žáci co nejvíce odnesli, aby do ní chodili rádi nejen žáci a jejich rodiče, ale i učitelé. Důležité je, aby si spolu rozuměli v tom, oč usilují. To nejde bez občasného zastavení, ohlédnutí a nového pohledu dopředu. Jak je možné se bavit o kvalitě školy, když se pohledy všech zúčastněných mohou lišit? Ve školním roce 2015/2016 zveřejnila Česká školní inspekce kritéria, která nám pomáhají kvalitu školy pojmenovat a mohou se stát společným jazykem pro všechny zúčastněné. Na pozadí těchto kritérií je v knize věnována pozornost jednotlivým oblastem práce školy, jejího vedení a učitelů. K příslušným tématům jsou voleny praktické ukázky a konkrétní návody pro vlastní sledování, vyhodnocování a řešení různých situací. Cílem knihy je nejen vybavit školu silnou argumentační oporou při kontrole externími orgány, ale...
Objev podobné jako Na naší škole nám záleží: Jak sledovat a hodnotit kvalitu školy (978-80-262-1321-5)
Knížka (978-80-262-1069-6)
Kniha - autor Hervé Tullet, 60 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Knížka je knížka, která vám na každé stránce poví, co s ní máte udělat. A pokud ji poslechnete, pochopíte, že máte v ruce opravdu neobyčejnou knížku. Stačí jí zatřást, někde poklepat, jinde fouknout do barevných puntíků a začnou se dít překvapivé věci… Knížka přirozeně rozvíjí pozornost, orientaci na ploše, číselné představy a zrakové vnímání předškolních dětí, připravuje pro čtení a psaní, ale rozhýbá, potěší a rozesměje i dospělé. Knížku ve svých knihovnách ocení rodiče předškoláků, pedagogové předškolních zařízení a speciální pedagogové. Hervé Tullet je francouzský výtvarník, ilustrátor, autor několika bestsellerů v oblasti knih rozvíjejících dětskou kreativitu.
Objev podobné jako Knížka (978-80-262-1069-6)
Instamozek (978-80-262-1717-6)
Elektronická kniha - autor Anders Hansen, 152 stran, česky Máte potíže s usínáním?Dokážete se delší dobu soustředit jen s obtížemi?Toužíte po dokonalém životě celebrit ze sociálních sítí?Kniha renomovaného švédského psychiatra se zabývá dopadem „digitálního věku“ na fungování našeho mozku. Stres, který zažíváme dnes, není stejný jako u našich předků. Jak se s ním vypořádat, když nás mobilní telefony zásobují dopaminem, a podporují tak vytváření závislosti? Navíc narušují naši schopnost soustředění už jen tím, že se nacházejí v naší blízkosti, ani je nemusíme používat. Když si je s sebou bereme do postele, ovlivňuje to kvalitu našeho spánku, a neustálé porovnávání s ostatními na sociálních sítích nám také na klidu nepřidá. U dětí už byla zaznamenána nejdrastičtější behaviorální změna všech dob a není zdaleka jasné, jak používání mobilních telefonů a čtení elektronických materiálů do budoucna ovlivní naši schopnost učení. Nemluvě o prohlubujícím se pocitu...
Objev podobné jako Instamozek (978-80-262-1717-6)
Kouzelná ruka (978-80-262-1999-6)
Kniha - autor Hervé Tullet, 64 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Hravá velkoformátová „tulletovka“. Tvá kouzelná ruka tančí a skáče po stránkách knihy, mění se v rybu, motýla i raketu. Může fungovat jako podpora grafomotoriky (uvolňování předloktí a zápěstí), nebo jen jako soubor relaxačních a výrazových cvičení.
Objev podobné jako Kouzelná ruka (978-80-262-1999-6)
Pan Baf (978-80-262-1733-6)
Kniha - autor Joyce Dunbar, 32 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Byl jednou jeden kocour, kterému říkali pan Baf. Proč mu tak říkali? Protože měl smysl pro legraci a na každého rád bafal. Všichni se před ním museli mít na pozoru, i když nikomu nic neprovedl. Bafal ale pořád a moc rád. Najednou ho ale bafání přestalo bavit. „Co se to se mnou děje? Nejsem už moc starý?“ ptal se pan Baf sám sebe. Pak mu jeho člověk řekl. „Podívej, tady je Pampeliška,“ a z košíku vyskočilo malé žluté kotě. „BAF!“ Joyce Dunbar je oblíbená autorka dětských knih, některé vyšly s ilustracemi Petra Horáčka. Petr Horáček je známý ilustrátor a autor řady úspěšných knih, např. Papuchalk Petr, O myšce, která se nebála, Nejkrásnější místo na světě a řady dalších.
Objev podobné jako Pan Baf (978-80-262-1733-6)
Láskyplná setkávání (978-80-262-1931-6)
Elektronická kniha - autor Alan Linnér, 208 stran, česky Je v 21. století ještě vůbec možné vybudovat a uchovat základy pevného a trvalého vztahu, v prostředí plném povrchní, roztříštěné komunikace, strachu, že o něco přijdeme, neschopnosti odkládat uspokojení či „sešívaných“ rodin, když navíc stále narůstá počet lidí žijících o samotě? I v této situaci toužíme po vzájemnosti a láskyplné sounáležitosti.Kniha pojednává o situacích, které ohrožují harmonický vztah (přehnaná závislost jednoho partnera, nezralost), o úskalích řešitelných v párové terapii (triangulace, přerámování, neutrální postoj terapeuta), o důležitosti prvního setkání, o nedostatečnosti jazykových prostředků a důležitosti odpuštění, smíření a omluvy, o kreativních vztahových řešeních, o terapeutických výzvách při řešení nevěry, o používání metafor a o rozhodování, zda má smysl ve vztahu setrvávat. Alan Linnér a Anders Nyman jsou švédští psychologové s dlouholetou zkušeností,...
Objev podobné jako Láskyplná setkávání (978-80-262-1931-6)
Přehled psychologie (978-80-262-0871-6)
Kniha - česky Přehledné kompendium oboru psychologie uvádí srozumitelnou formou do základních psychologických témat a disciplín (základní pojmy a metody psychologie, vývojová psychologie, psychologie osobnosti, sociální psychologie, vnímání, myšlení a řeč, motivace, učení aj.).
Objev podobné jako Přehled psychologie (978-80-262-0871-6)
Strašidelná cesta (978-80-262-1605-6)
Kniha - autor Tolonen Tuutikki, 280 stran, česky, pevná s přebalem lesklá V dalším díle strašidelné série se opět setkáváme s Maikki, jejími sourozenci a kamarádem Grahem. Maikki putuje do podzemního světa a cesta ji zavede až do země bubáků. Se svými přáteli, Grahem a Strážcem zde nalezne něco, co by nečekala ani v nejdobrodružnějším snu. Podzemní síly ale nedovolují těm, kteří sem vstoupili, vrátit se zpět. Maikki proto musí uniknout, nebo se z podzemí už nikdy nedostane zpět… Dobrodružné putování Maikki, Hilly a Kaapa přímo navazuje na knihu Strašidelná chůva. Jde tedy o druhý díl volné trilogie o světě lidí a bubáků, jež v sobě mísí to nejlepší z Roalda Dahla, Astrid Lindgrenové a J. K. Rowlingové. Tuutikki Tolonen je úspěšná a oceňovaná finská spisovatelka pro děti a mládež. V Portále jí vyšla kniha Strašidelná chůva (2018).
Objev podobné jako Strašidelná cesta (978-80-262-1605-6)
Nejlepší dárek (978-80-262-2020-6)
Kniha - autor Petr Horáček, 40 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Tom a Mot jsou nejlepší kočičí kamarádi. A dokonce mají narozeniny ve stejný den. Jaký bude nejlepší dárek pro toho druhého? Můžeme tomu druhému přát všechno možné, ale nejlepší nakonec stejně bude společně strávený den.
Objev podobné jako Nejlepší dárek (978-80-262-2020-6)
Sourozenecké konstelace (978-80-262-1100-6)
Kniha – autor Kevin Leman, 320 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá - autor Kevin Leman, 320 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktualizovaná a rozšířená verze bestselleru o výchově sourozenců v rodině. Autor s vhledem a humorem nabízí čtenářům fascinující a často úsměvný pohled na to, jak pořadí ve skupině sourozenců ovlivňuje osobnost, manželství a vztahy, výchovný styl, kariéru a děti. Pořadí mezi sourozenci výrazně formuje způsob interakce s ostatními, ať už doma, nebo na pracovišti. Autor naznačuje, jak lze tyto hluboce zakořeněné tendence překonat. Kromě dalších výrazných změn textu a jeho struktury přináší aktualizovaná verze knihy například výsledky posledních výzkumů, podrobněji se zabývá „superprvorozeným“, tedy jedináčkem, přináší dotazníky a kontrolní otázky pro každou skupinu, uvádí nové kazuistiky, výčty a shrnutí. Kevin Leman je americký psycholog a publicista, autor mnoha úspěšných populárně naučných knih, je otcem pěti dětí a...
Objev podobné jako Sourozenecké konstelace (978-80-262-1100-6)
Pohádky pod polštář (978-80-262-0079-6)
Kniha - autor Zuzana Pospíšilová, 144 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Knižní soubor pohádek zahrnuje osm tematických okruhů, jsou zde pohádky jak pro chlapce, tak i pro děvčátka. Některé pohádky jsou ze světa zvířat, další ze světa pohádkových bytostí, ale nechybí také pohádky ze školky, ve kterých se prolíná reálný svět dětí a prostředí blízké dětem se světem fantazie. Jednotlivé pohádky na sebe nenavazují, dítě si tedy může pokaždé vybrat k poslechu, případně ke čtení libovolný pohádkový příběh. Svým rozsahem odpovídají pohádky možnosti předčítat je před spaním. Jsou určeny dětem přibližně od 3 do 8 let. Knihu mohou využít jak rodiče, tak i učitelky v mateřských školách nebo knihovny při práci s dětskými čtenáři. Pohádky doplnila kouzelnými ilustracemi mladá slovenská grafička a dizajnérka Katarína Ilkovičová. Zuzana Pospíšilová je dětská psycholožka, pracuje ve Speciálně pedagogickém centru pro děti s mentálním postižením v Ostravě, je matka dvou...
Objev podobné jako Pohádky pod polštář (978-80-262-0079-6)
Gestalt terapie doslova (978-80-262-1861-6)
Kniha - autor Frederick S. Perls, 344 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je souborem přepisů tří workshopů, které se odehrály ve slavném Esalenském institutu v roce 1968. V nich Perls živě demonstruje, co je gestalt: celek lidského prožívání, do něhož se v rámci terapie snažíme opět zahrnout všechny myšlenky, vjemy a emoce, které jsme od sebe dříve oddělili. První část knihy obsahuje čtyři přednášky, v nichž Perls jasně a jednoduše vysvětluje základní myšlenky, které podle něj tvoří filozofii a metodologii gestalt terapie. Následují záznamy semináře na téma snů. Hlavním Perlsovým záměrem zde není sen analyzovat, ale znovu prožít. Poslední část zaznamenává několik po sobě následujících individuálních sezení s jednou osobou a také skupinové setkání. Zde se Perls snaží zachytit další aspekty gestalt terapie, které z předchozích částí nejsou tak patrné. Kniha je základním svědectvím o tom, jak gestalt terapii praktikoval její zakladatel. Frederick S....
Objev podobné jako Gestalt terapie doslova (978-80-262-1861-6)
Nietzsche v Nice (978-80-262-0925-6)
Kniha - autor Christian Schärf, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Dvaadvacetiletá Cécile, která pracuje jako pokojská v malém penzionu v Nice, je zvyklá na ledacos, ovšem o tak zvláštního hosta se dosud nikdy nestarala. Zdá se, že je vůči jejím půvabům naprosto imunní, jako posedlý neustále píše jakési zcela nesrozumitelné texty, trpí příšernými bolestmi hlavy – a přece se tu a tam začne chovat neuvěřitelně lehkovážně a vesele. Cécile posléze pochopí, že onen podivný pán jménem Nietzsche hodlá dokázat veliké věci – a ráda by mu pomohla. Na základě reálných událostí a životopisných faktů souvisejících s Nietzscheho pobytem v Nice, v jeho osudovém městě, v němž napsal podstatné části svého zásadního díla Tak pravil Zarathustra, spřádá Christian Schärf chytrý, vtipný a čtivý román. V textu jsou použité formulace z dopisů, které Nietzsche napsal v letech 1886–1890, čímž román získává na autenticitě. Autor vykresluje pečlivý a přesvědčivý portrét...
Objev podobné jako Nietzsche v Nice (978-80-262-0925-6)
Kulihrášek a Budulínek (978-80-262-1519-6)
Kniha - autor Mária Ďuríčková, 48 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Dvojitá kniha a tudíž i dvojitá porce výpravně ilustrovaných pohádek pro děti. Vedle klasické lidové pohádky o neposlušném Budulínkovi se děti setkávají i s malým, ale chytrým Kulihráškem, který nejen dokáže tatínkovi donést na pole těžký oběd, ale přelstí i bohatého knížepána. Kniha navazuje na známou edici dvojitých pohádek, které v nakladatelství Portál vyšly již dříve (Kůzlátka a Dvě pohádky). Jejich kouzlo stojí především na textech známých lidových pohádek doprovázených podmanivými ilustracemi Vladimíra Krále.
Objev podobné jako Kulihrášek a Budulínek (978-80-262-1519-6)
Hostina pro duši (978-80-262-1254-6)
Kniha – autor Bruno Ferrero, 88 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nová kniha Bruna Ferrera, autora moudrých příběhů pro duši, představuje další soubor krátkých zamyšlení a podněty pro osobní rozjímání, společnou četbu nebo pro chvíle, kdy potřebuje člověk potěšit a nabrat nových duchovních sil. Salesián Bruno Ferrero vydal v Portále řadu knih pro potěchu duše, naposledy např. Hvězdy pro duši, Rosa pro duši, Svítání pro duši.
Objev podobné jako Hostina pro duši (978-80-262-1254-6)
Holka, kterou nechtěli (978-80-262-1634-6)
Elektronická kniha - autor Torey L. Hayden, 264 stran, česky Jessie je holka, kterou nechtěli. Holka s dramatickým osudem, který se nakonec povede proměnit, i když to je za cenu náročné práce lidí kolem ní a také samotné Jessie. Torey Hayden v knize popisuje složité úsilí o získání důvěry malé holčičky, která už se bojí k někomu přilnout. Jessie neuvěřitelně lže, její lhaní je až patologické a slouží jí jako adaptační mechanismus. Alespoň někdy je za hrdinku, i když si to vybájí, a lži jí mají sloužit k tomu, aby ji někdo bral vážně. Díky vytrvalé terapeutické práci se jí ale podaří tuhle ochranu postupně opustit a stát se tím, čím doopravdy je malou, citlivou holkou.
Objev podobné jako Holka, kterou nechtěli (978-80-262-1634-6)
Podívejte se také
- Pláž v Chorvátsku (978-80-8090-262-9)
- Vazba v psychoterapii (978-80-262-1671-1)
- Hrdinka v nás (978-80-262-1862-3)
- Ella v Laponsku (978-80-262-1546-2)
- Pořádek v pokoji, pokoj v duši (978-80-262-1559-2)
- Šarmantní násilníci: antimobbingová příručka (978-80-262-0938-6)
- Hrajeme si s padákem (978-80-262-0769-6)
- Pripravujeme sa na písanie (978-80-8444-262-6)
- Umění C. G. Junga (978-80-262-1535-6)
- Nejkrásnější místo na světě (978-80-262-1650-6)
- Na rozcestí ke štěstí (978-80-262-1465-6)
- Stávám se sám sebou (978-80-262-1382-6)
- Psychologie příručka pro studenty (978-80-262-0532-6)
- Příběhy písní: 1919 - 1960 (978-80-264-3486-3)
- Nenásilná komunikace v praxi (978-80-262-1651-3)
- Doprovázení v pomáhajících profesích (978-80-262-0087-1)
- Životní hodnoty v terapii (978-80-262-1751-0)
- Komunikace v pomáhajících profesích (978-80-262-1806-7)
- Motivační rozhovory v praxi (978-80-262-1705-3)
- Introvertka v hlučném světě (978-80-262-1545-5)
- V sevření touhy: Sexuální tajemství v psychoterapii (978-80-262-0352-0)