Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Sociální dovednosti v mateřské škole (978-80-271-3361-1)
Elektronická kniha - autor Zděňka Michalová, 152 stran, česky Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně...
Podívejte se také Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
Sociální dovednosti v mateřské škole Aktivity k minimalizaci: nevhodného chování v předškolním věku (978-80-271-3361-1)
Kniha - autor Zděňka Michalová; Alžběta Kratochvílová, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom...
Podívejte se také Manažerské dovednosti (978-80-247-3902-1)
Sociální dovednosti v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
eBook: Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné. Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Podívejte se také Základní chirurgické techniky a dovednosti (978-80-271-0334-8)
Podívejte se také
- S dětmi v přírodě: Hry a dovednosti pro mladé dobrodruhy (978-80-271-3322-2)
- Syndrom křehkosti: Indikace péče, podpora života v nemoci, komunikační dovednosti (978-80-271-3178-5)
- Homeopatie v psychopatologii (978-80-271-1307-1)
- Orientace v přírodě (978-80-271-0854-1)
- Lepení v praxi (978-80-271-0247-1)
- Džungle v nás (978-80-271-1691-1)
- Čajovňa v Tokiu (978-80-8090-271-1)
- Programování v C++ (978-80-271-0502-1)
- Cukrárna v Paříži (978-80-271-2483-1)
- Sociální dovednosti v praxi (978-80-262-1197-6)
- Komunikační dovednosti v praxi (978-80-247-2339-6)
- Královna plamenů (978-80-264-3361-3)
- Zateplování budov (978-80-247-3361-6)
- Školnice Valerie v podezření (978-80-271-0135-1)
- V soukolí okřídleného šípu (978-80-271-0177-1)
- Regulace v lékařské fyziologii (978-80-271-1240-1)
- Ošetřovatelská péče v neonatologii (978-80-271-3176-1)
- Finanční matematika v praxi (978-80-271-0250-1)
- Udržitelné podnikání v praxi (978-80-271-3303-1)
- Mentální trénink v individuálních sportech (978-80-271-0896-1)
Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Kniha - autor Alžběta Kratochvílová; Zděňka Michalová, 104 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními...
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Elektronická kniha - autor Zděňka Michalová, 104 stran, česky Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy....
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole (978-80-271-3360-4)
Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině.Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné.Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Rok v mateřské škole (978-80-7367-703-9)
Kniha - autor Eva Opravilová; Vladimíra Gebhartová, 496 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kurikulum předškolní výchovy Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Objev podobné jako Rok v mateřské škole (978-80-7367-703-9)
Třídní projekty v mateřské škole (978-80-262-1480-9)
Kniha - autor Zora Syslová; Lucie Štěpánková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na problematiku plánování rozvoje dítěte v souladu s individualizací předškolního vzdělávání. Vychází z teorie projektové výuky a integrované tematické výuky ve shodě s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická východiska jsou doplněna řadou praktických příkladů. Jednotlivé kroky vedoucí k vytvoření krátkodobého projektu vzdělávání dětí v mateřské škole jsou doplněné o fázi realizace vzdělávání, ale i hodnocení jak průběhu, tak ukončení projektu. Kniha je určena učitelům a ředitelům mateřských škol, ale i studentům SPgŠ a studentům VŠ oboru Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika. Mohou ji využít také učitelé vysokých i středních škol oborů zaměřených na předškolní vzdělávání.
Objev podobné jako Třídní projekty v mateřské škole (978-80-262-1480-9)
Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
Kniha - autor Petra Martinovská; Zbyněk Němec, 128 stran, česky Publikace přináší komplexní pohled na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole se všemi jejími specifiky, počínaje úspěšným výběrem a uvedením asistenta pedagoga do MŠ, přes jeho metodickou podporu až po vymezení pracovní náplně asistenta pedagoga. Autoři se dále zabývají otázkou, jak optimálně vytvořit spolupráci učitele a asistenta pedagoga, například jak rozdělit jejich kompetence či jak vymezit komunikaci. Neopomíjejí ani chyby, které při spolupráci obou pracovníků mohou nastat a kterých je dobré se vyvarovat. Samostatná kapitola je věnovaná vlastní práci asistenta pedagoga s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně charakteristiky specifik vhodné podpory dětí s různými typy znevýhodnění. Stranou nezůstává ani otázka spolupráce, především komunikace asistenta pedagoga s rodiči dětí. Teoretické informace jsou doplněny příklady z praxe mateřských škol.
Objev podobné jako Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
Věkově heterogenní třídy: v mateřské škole (978-80-262-1960-6)
Kniha - autor Zora Syslová, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha se zabývá tématem věkově heterogenních a homogenních tříd. Jaké jsou výhody heterogenního uspořádání? Co udělat pro to, aby se v nich daly naplňovat výchovně vzdělávací záměry? Na co bychom se měli při práci s heterogenní skupinou zaměřit? Věkově heterogenní třídy umožňují individualizované vzdělávání snáze než homogenní, lze v nich vytvářet malé skupinky a pracovat s dětmi podle jejich možností. Mladší děti se navíc učí lépe od starších spolužáků a kamarádů než od dospělých. Učitelka je facilitátorem, nabízí dětem připravené prostředí a podporuje jejich samostatnost. Autorky nabízejí jak zahraniční zkušenosti s heterogenním uspořádáním tříd v mateřské škole, tak příklady dobré praxe z prostředí českých mateřských škol. Kniha obsahuje i výsledky výzkumu české situace v předškolním vzdělávání. Doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., je vysokoškolská pedagožka s předchozí pedagogickou...
Objev podobné jako Věkově heterogenní třídy: v mateřské škole (978-80-262-1960-6)
Kdo se směje, nepláče: Práce s pohádkovými příběhy v mateřské škole (978-80-262-1641-4)
Kniha - autor Markéta Mlčochová, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá "Kdo si hraje – nezlobí, kdo se směje – nepláče. A také si toho víc zapamatuje. Nejen faktické vědomosti jsou pro život důležité, ale časem oceňujeme hlavně ty, za které se známky nedávají: pomoc kamarádovi, pomoc slabšímu, umění bránit sebe i ostatní před nespravedlností, postavit se na správnou stranu. Kniha pomáhá v dětech rozvíjet sociální kompetence a to v podobě uvědomění si a pojmenování vlastních pocitů, ale i schopnosti vcítit se do druhého. Aby se zážitek ze čtení umocnil, nabízíme dětem v příloze pracovní listy, které mohou využít nejen paní učitelky mateřských škol, ale i rodiče či prarodiče. Kniha obsahuje 12 pohádkových příběhů, na které navazují pracovní listy rozvíjející prostorovou orientaci, předmatematické dovednosti, serialitu, zvyšují předčtenářskou gramotnost, rozvíjí řeč a práci s kontextem a v neposlední řadě listy obsahují také grafomotorické a...
Objev podobné jako Kdo se směje, nepláče: Práce s pohádkovými příběhy v mateřské škole (978-80-262-1641-4)
Sociální dovednosti ve škole (978-80-247-3472-9)
Elektronická kniha - autor Ilona Gillernová, Lenka Krejčová, kolektiv a, 248 stran Cílem publikace je zmapovat prostředí školy ze sociálněpsychologického úhlu pohledu, objasnit projevy různých fenoménů a načrtnout, jak souvisejí s efektivitou edukačních procesů. Sociální svět školy je zajímavý, dynamický a poskytuje řadu možností pro rozvíjení sociálních dovedností žáků. Kniha nabízí teoreticko-aplikační východiska a zároveň konkrétní postupy, jak příznivě ovlivnit procesy rozvoje sociálních dovedností žáků i učitelů. Kromě nových poznatků a témat i výsledků aktuálních výzkumů zde autorky navazují na úspěšné příspěvky či texty z předchozích let. Publikace je určena lektorům, kteří vedou výcvik sociálních dovedností učitelů i žáků, učitelům základních a středních škol různého typu a zaměření, vychovatelům, trenérům či vedoucím zájmových kroužků a oddílů pro děti a dospívající.
Objev podobné jako Sociální dovednosti ve škole (978-80-247-3472-9)
Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele (978-80-262-1391-8)
Kniha - 136 stran, česky Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, co by se děti měly učit nazpaměť. Právě naopak, ať vědeckými metodami objevují svět, zkoumají jevy, s nimiž se setkávají. Nepotřebují k tomu složité přístroje a zařízení, ale postačí jim předměty denní potřeby. Podobné myšlenky podnítily vznik publikace, jejímž cílem je popsat dětské prekoncepty související s vybranými přírodními jevy a navrhnout aktivity využitelné v preprimárním vzdělávání. Kniha se zaměřuje na tato témata: teplo, chlad, magnetizmus, elektřina, tání a tuhnutí, rozpouštění, vypařování. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči – pracovišti Pedagogické fakulty Katolické univerzity v...
Objev podobné jako Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele (978-80-262-1391-8)
Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Kniha - autor Eva Koželuhová; Ondřej Koželuh; Michaela Šujancová, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole: Rozvoj mezigeneračních vztahů (978-80-262-2031-2)
Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Kniha - autor Dagmar Krupová; Ivana Rochovská, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole: Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění (978-80-262-1120-4)
Dítě-cizinec v mateřské škole: Metodika s pracovními listy pro předškoláky (978-80-7496-477-0)
Kniha - autor Jana Rohová, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem je určena pro učitele MŠ, i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Obsahuje řadu pracovních listů, které předškoláky naučí první slova a věty. Učebnice/metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem s názvem Dítě-cizinec v mateřské škole je určena primárně pro učitele MŠ. Mohou ji ale používat i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Seznámí vás se specifickými potřebami žáka cizince. Doporučí vám organizace, které vám mohou ve vaší práci pomoci. Obsahuje řadu pracovních listů, které děti naučí první slova a věty, které potřebuje v MŠ použít. Okruhy vychází z potřeb MŠ a jsou přizpůsobeny této věkové kategorii dětí. Každý pracovní list (=PL) je doplněn metodikou, která vám může pomoci. PL obsahují kromě slovní zásoby i rozmanité, zábavné úkoly k...
Objev podobné jako Dítě-cizinec v mateřské škole: Metodika s pracovními listy pro předškoláky (978-80-7496-477-0)
Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Ačkoli kniha vychází z ověřené pedagogické teorie, nabízí velmi čtivého průvodce běžným dnem v mateřské škole. Autor se ptá, zdali si děti mohou mazat chleba k svačině samy, jak zorganizovat náročné situace typu přechodů z jednoho prostředí do druhého, a ukazuje, že děti toho zvládnou mnohem více, než si sami myslíme. Vychází z reálných zkušeností z prostředí MŠ, jakožto i ze zkušeností jeho kolegů, přátel… V MŠ se každý pedagog každý den setkává s desítkami, ne-li stovkami situací, které se pravidelně opakují a které se podle dají dělat lépe, efektivněji. V knize proto najdete jak praktické tipy na zlepšení jednotlivých edukačních aspektů dne v MŠ, tak i teoretické základy daného aspektu. Ondřej Koželuh působil několik let jako učitel v MŠ, je lektorem DVPP pro MŠ, v současné době vyučuje na VŠ v oblasti pregraduální přípravy budoucích učitelek MŠ. V Portále vyšla jeho úspěšná kniha Učitelem ve školce.
Objev podobné jako Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Hry v mateřské škole v teorii a praxi (80-247-0852-3)
Elektronická kniha - autor Soňa Koťátková, 184 stran Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec. Jeden náhled na úžasnou a plnohodnotnou činnost jakou je hra přibližuje právě tato knih, která je svým pohledem na fenomén dětské hry nesporně velmi inspirující jak pro studenty pedagogických a sociálních oborů i pedagogy z praxe, tak i pro rodiče, kteří se zajímají o to, co dětem přináší tak dominantně vyhledávaná činnost, jakou hra bezesporu je.
Objev podobné jako Hry v mateřské škole v teorii a praxi (80-247-0852-3)
Už brzy půjdu do školy: Práce s předškoláky v mateřské škole a přípravné třídě (978-80-262-0702-3)
Kniha - autor Blanka Křováčková; Iva Košek Bartošová, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha nabízí soubor cvičení a pracovních listů, který je určen dětem ve věku 5–7 let, jejich rodičům a učitelům mateřských škol a přípravných tříd při základní škole. Záměrem je vybavit děti předškolního věku znalostmi a dovednostmi, které jim umožní zvládat nároky 1. třídy základní školy bez větších obtíží, či ještě lépe s radostí a s prožitky úspěchu. V knize najdeme cvičení na rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, dále prostorové a pravolevé orientace, předčíselných představ i geometrických tvarů a grafomotorických dovedností dítěte. Nabízené aktivity mají podobu hry. Kniha je určena předškolním dětem a dětem z přípravných tříd základní školy. Mgr. Iva Košek Bartošová, Ph.D., vystudovala učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči a učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Na Univerzitě Hradec Králové působí jako odborná asistentka Ústavu primární a...
Objev podobné jako Už brzy půjdu do školy: Práce s předškoláky v mateřské škole a přípravné třídě (978-80-262-0702-3)
Zápisník pro učitele v mateřské škole 2023/2024
Zápisník pro učitele mateřských škol je pomocník pro organizaci školního roku v MŠ. Zápisník je připravený na školní rok 2023/2024. Obsahuje týdenní rozvrh, kalendář, seznam žáků, týdenní kalendář s místem pro poznámky a aktivity, prostor pro záznamy z porad, prostor pro jednání s rodiči, prostor pro poznámky, náměty a tipy, svátky a narozeniny dětí, akce školky.
Objev podobné jako Zápisník pro učitele v mateřské škole 2023/2024
Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023
Diář - denní, formát A4, 47 stran, linkovaný papír, lepená vazba, tvrdé desky, česky Pro ruční zapisování vašich schůzek a povinností využijte nabídku papírového diáře V lavici. Jde o denní diář s úžasnou vůní papíru, který nabízí spoustu místa pro přesné zapsání všeho potřebného na konkrétní den. Pro poznámky a záznamy je připraveno 47 stran stránek formátu A4. Linkovaný papír se postará o přehlednost poznámek. Lepená vazba je doplněna o tvrdé desky, které uchovají diář v perfektním stavu po dlouhou dobu. Jeho rozměry dělají 297 × 196 mm (vך). Diář má česky psané popisky. Jeho univerzální použití uspokojí i náročné uživatele. Diář V lavici se dá používat opakovaně. Není tedy potřeba obstarávat po konci období nový. Hlavní vlastnosti produktu Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023 Knižní diář V lavici budete s radostí otevírat každý den v létě i v zimě Jeho tradiční papírové provedení má stále své kouzlo Denní diář připomene důležité okamžiky Na...
Objev podobné jako Zápisník pro učitele v mateřské škole 2022/2023
Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Kurikulum předškolní výchovyČtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Objev podobné jako Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Vědci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Současní učitelé by měli děti vést cestou poznávání, objevování, bádání a zkoumání. Zejména preprimární vzdělávání dává učitelům možnost ovlivňovat způsob myšlení a jednání dětí už od nejútlejšího věku. Děti mohou denně zažívat radostné chvíle při objevování nových poznatků. Aby si děti to, co se naučí, opravdu zapamatovaly, je nevyhnutné při jejich vzdělávání využívat metody, které podněcují k využití již dříve nabytých dovedností a zkušeností.Kniha pracuje s dětskými prekoncepty (představami) o vzduchu a počasí a poskytuje inspiraci k jejich využití a rozvíjení. V knize najdeme jak vědecké aktivity, tedy různé pokusy, tak výtvarné, dramatické či hudební činnosti.
Objev podobné jako Vědci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Jak se dospělí setkávají s dětmi? Co vidíme, když pozorujeme děti? Jak hodnotíme jejich osobní prostředí a jejich rodiny? Pouze ti, kteří si uvědomují svůj vnitřní postoj, mohou děti vhodně doprovázet a podporovat v jejich vývoji. Pak je možné rovnoměrně rozvíjet všechny základní pedagogické postoje – orientaci na zdroje, orientaci na potřeby, orientaci na kompetence, orientaci na vztahy a orientaci na situaci.Kniha na základě praktického přístupu a mnoha případových studií vysvětluje, jak lze těchto pět základních směrů uplatnit v každodenní výuce. To usnadňuje pozorování dětí, hodnocení jejich chování a sledování jejich vývoje. Otázky k zamyšlení jsou také součástí každé kapitoly.Knihu využijí pedagogové mateřských škol a školních družin. Sybille Schmitz je logopedka a rodinná terapeutka, pracuje s předškolními dětmi.
Objev podobné jako Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Učebnice/metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem s názvem Dítě-cizinec v mateřské škole je určena primárně pro učitele MŠ. Mohou ji ale používat i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Seznámí vás se specifickými potřebami žáka cizince. Doporučí vám organizace, které vám mohou ve vaší práci pomoci. Obsahuje řadu pracovních listů, které děti naučí první slova a věty, které potřebuje v MŠ použít. Okruhy vychází z potřeb MŠ a jsou přizpůsobeny této věkové kategorii dětí. Každý pracovní list (=PL) je doplněn metodikou, která vám může pomoci. PL obsahují kromě slovní zásoby i rozmanité, zábavné úkoly k jejímu procvičení. Učebnice je doplněná obrázkovým slovníčkem, který můžete využít nejen k opakování a procvičování, ale i k různým hrám (např. pexeso). Kromě toho jsou v učebnici i další hry pro zpestření výuky (např. domino, oblékací postavy, vybarvovačky apod.). Najdete tu i písničky, básničky, české svátky a řadu dalších věcí, které vám usnadní práci s žákem cizincem.
Objev podobné jako Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Adaptace dítěte v mateřské škole - Alena Pokorná, Hana Sokolová
Tato kniha se zabývá adaptací dítěte po nástupu do mateřské školy, na kterou nahlíží z pohledu teorie vazby. Adaptace na mateřskou školu je pro dítě i jeho rodinu velkou výzvou, výraznou změnou v mnoha ohledech. V knize představujeme konkrétní návrh adaptačního programu, postup, jak ho vytvořit, a také nástroje, které je možné při adaptaci využít. Teoretické koncepty ilustrujeme kazuistickými ukázkami a dáváme do souvislosti také s legislativními prameny, které upravují fungování mateřských škol. Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Adaptace dítěte v mateřské škole - Alena Pokorná, Hana Sokolová
Asistent pedagoga v mateřské škole - Petra Martinovská, Zbyněk Němec
Vše podstatné pro asistenta pedagoga v MŠ a vedení mateřských škol - legislativa, pracovní náplň, příklady z praxe. Publikace přináší komplexní pohled na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole se všemi jejími specifiky, počínaje úspěšným výběrem a uvedením asistenta pedagoga do MŠ, přes jeho metodickou podporu až po vymezení pracovní náplně asistenta pedagoga. Autoři se dále zabývají otázkou, jak optimálně vytvořit spolupráci učitele a asistenta pedagoga, například jak rozdělit jejich kompetence či jak vymezit komunikaci. Neopomíjejí ani chyby, které při spolupráci obou pracovníků mohou nastat a kterých je dobré se vyvarovat. Samostatná kapitola je věnovaná vlastní práci asistenta pedagoga s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně charakteristiky specifik vhodné podpory dětí s různými typy znevýhodnění. Stranou nezůstává ani otázka spolupráce, především komunikace asistenta pedagoga s rodiči dětí. Teoretické informace jsou doplněny příklady z praxe mateřských škol.
Objev podobné jako Asistent pedagoga v mateřské škole - Petra Martinovská, Zbyněk Němec
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-413-8)
Kniha - autor Markéta Košťálová; Marta Kryčová; Radka Johana Paterová, 134 stran, česky Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-413-8)
Rok v mateřské škole v činnostech Zima: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-414-5)
Kniha - autor Zuzana Bečvářová; Stanislava Kociánová; Markéta Kubecová, 142 stran, česky Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti se zimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Zima: Náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období (978-80-7496-414-5)
Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy.Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů.
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
eBook: Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy. Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů.
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková - e-kniha
eBook: Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec. Jeden náhled na úžasnou a plnohodnotnou činnost jakou je hra přibližuje právě tato knih, která je svým pohledem na fenomén dětské hry nesporně velmi inspirující jak pro studenty pedagogických a sociálních oborů i pedagogy z praxe, tak i pro rodiče, kteří se zajímají o to, co dětem přináší tak dominantně vyhledávaná činnost, jakou hra bezesporu je.
Objev podobné jako Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková - e-kniha
Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.Eva Koželuhová (hlavní autorka) působí jako odborný asistent na katedře preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a na katedře pedagogiky Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Přes dvacet let působila jako učitelka mateřské školy. Vystudovala magisterský studijní program Pedagogika předškolního věku a doktorský studijní program v oboru Pedagogika, oboje na Univerzitě Karlově. Ve své práci se zaměřuje kromě didaktiky předškolního vzdělávání na rozvoj čtenářské pregramotnosti – vede kurzy pro budoucí učitele na VŠ, spolupracuje jako lektor DVPP pro NPI.
Objev podobné jako Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková, Jiří Koťátko
Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec.
Objev podobné jako Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková, Jiří Koťátko
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Marta Kryčová, Radka Johana Paterová
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Marta Kryčová, Radka Johana Paterová
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim (Defekt) - Markéta Košťálová, Marta Kryčová, Radka Johana Paterová
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim (Defekt) - Markéta Košťálová, Marta Kryčová, Radka Johana Paterová
Slovník sociální patologie (978-80-271-0599-1)
Elektronická kniha - autor Blahoslav Kraus, 120 stran Autoři z katedry sociální patologie a sociologie na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové předkládají vybrané klíčové pojmy z oboru sociální patologie. Předmětem jejich zájmu je zejména studium negativních společenských jevů, jejich etiologie, stav, způsoby řešení, ale také možnosti prevence.
Objev podobné jako Slovník sociální patologie (978-80-271-0599-1)
Sociální dovednosti ve škole - Lenka Krejčová, Ilona Gillernová - e-kniha
eBook: Cílem publikace je zmapovat prostředí školy ze sociálněpsychologického úhlu pohledu, objasnit projevy různých fenoménů a načrtnout, jak souvisejí s efektivitou edukačních procesů. Sociální svět školy je zajímavý, dynamický a poskytuje řadu možností pro rozvíjení sociálních dovedností žáků. Kniha nabízí teoreticko-aplikační východiska a zároveň konkrétní postupy, jak příznivě ovlivnit procesy rozvoje sociálních dovedností žáků i učitelů.Kromě nových poznatků a témat i výsledků aktuálních výzkumů zde autorky navazují na úspěšné příspěvky či texty z předchozích let. Publikace je určena lektorům, kteří vedou výcvik sociálních dovedností učitelů i žáků, učitelům základních a středních škol různého typu a zaměření, vychovatelům, trenérům či vedoucím zájmových kroužků a oddílů pro děti a dospívající.
Objev podobné jako Sociální dovednosti ve škole - Lenka Krejčová, Ilona Gillernová - e-kniha
Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti se zimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Reflexivita v sociální práci s rodinami (978-80-271-1381-1)
Kniha - autor Kateřina Glumbíková, 176 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha určená všem teoretikům i praktikům sociální práce a dalším osobám v pomáhajících profesích napomůže zkvalitnit praxi pomocí hlubšího porozumění vlastní osobnosti a pochopení mechanismů zacházení s věděním a emocemi v sociální práci s rodinami. Kniha nabízí první ucelený a výzkumně podložený pohled na téma reflexivity v České republice a podpoří čtenáře ve vědomém využívání zplnomocňujících a efektivních přístupů v práci s klientem. Kapitoly věnované teoretickému ukotvení tématu vymezují pojem „reflexivita“ ve vztahu k dalším pojmům, jako je „reflektivita“, „kritické myšlení“, „dekonstrukce“ či „metakognice“. Text je rovněž zaměřen na dynamičnost reflexivity v jejích úrovních, cyklech a hloubce. Speciální část je vyčleněna pro výhody a limity reflexivity v porovnání s přístupem založeným na evidenci. Dále se text zabývá vymezením reflexivity jako: projektu (re)konstrukce...
Objev podobné jako Reflexivita v sociální práci s rodinami (978-80-271-1381-1)
Školák s ADHD Vztahy a sociální dovednosti (978-80-7496-433-6)
Kniha - 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V edici Školák s ADHD jsou řady cvičení pro pomoc při potížích s učivem českého jazyka, čtení a psaní, matematiky a sociálních dovedností. Pracovní listy podporují u školáků s ADHD a s SPU porozumění pracovnímu zadání a rozvíjejí další dovednosti, které všichni školáci potřebují pro úspěšné zvládnutí školní docházky.
Objev podobné jako Školák s ADHD Vztahy a sociální dovednosti (978-80-7496-433-6)
GDPR Řešení problémů v praxi škol (978-80-271-2579-1)
Kniha - autor Eva Janečková, 352 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vše, co potřebujete vědět v oblasti GDPR pro školy a školská zařízení! Práva, povinnosti, způsoby realizace, vztah k dalším vnitřním předpisům, evidence a záznamy, které je nutné vést.
Objev podobné jako GDPR Řešení problémů v praxi škol (978-80-271-2579-1)
GDPR - Řešení problémů v praxi škol (978-80-271-2579-1)
Elektronická kniha - autor Eva Janečková, 352 stran, česky Pokud máte co dělat s GDPR ve školách a školských zařízeních, v této publikaci naleznete úplně vše. Popisuje povinnosti i způsoby jejich realizace, představuje i vaše práva. Ukazuje, jak se GDPR odráží i v dalších vnitřních předpisech, v postavení osob v rámci odpovědnosti za zpracování osobních údajů a v úkolech na jednotlivých úrovních řízení. V knize dále naleznete souhrn evidencí a záznamů, které bude nutné vést. Kniha vypichuje oblasti, kde se v praxi škol nejčastěji objevují pochybnosti a pochybení, ať už ve vztahu k zaměstnancům, nebo ve vztahu k zákonným zástupcům. Řeší četné praktické problémy v praxi škol a obsahuje širokou paletu vzorů s komentářem pro přímé použití při činnosti škol. Publikace je praktickou příručkou pro osoby odpovědné za ochranu osobních údajů v rámci škol.
Objev podobné jako GDPR - Řešení problémů v praxi škol (978-80-271-2579-1)
Příčiny (ne)úspěchu na vysoké škole (978-80-271-3165-5)
Elektronická kniha - autor Stanislav Štech, 152 stran, česky Publikace se věnuje problematice (ne)úspěšnosti studentů na vysokých školách, a to zejména z pohledu sociálněpsychologického a osobnostního. Zmapovány jsou především ty faktory, které vyplývají ze studentovy osobnosti, z jeho předchozí studijní zkušenosti a ze sociálního pozadí. Ústřední pozornost je věnována motivaci ke studiu na vysoké škole a jejímu vlivu na studijní výkon. Kniha dále hodnotí, jakým způsobem se studenti adaptují na systém vysokoškolského vzdělávání — co jim brání v úspěšném přizpůsobení se nárokům fakulty, potažmo univerzity.
Objev podobné jako Příčiny (ne)úspěchu na vysoké škole (978-80-271-3165-5)
Pečovatelství 1.díl: učebnice pro obor sociální činnost (978-80-271-0131-3)
Kniha - autor Jana Mlýnková, 260 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice pro žáky střední odborné školy sociální obor pečovatelská činnost poskytuje vědomosti a dovednosti potřebné pro zajišťování přímé péče a osobní asistence klientům, pro podporu jejich soběstačnosti a sociální aktivizaci. Text prvního dílu se zaměřuje na charakteristiku pečovatelství, etiku práce pečovatele a osobnost. Stěžejní částí učebnice jsou potřeby klientů, jejich aktivní vyhledávání a saturace potřeb s ohledem na věkové spektrum a schopnosti klienta. V publikaci jsou popsány postupy, jak zajistit potřeby nemocných v souvislosti se schopnostmi klienta a jeho zvyklostmi. Druhý, speciální díl předkládá informace, jak pečovat o klienty s určitým handicapem (tělesným, mentálním, duševním), jak pečovat o seniory, klienty s postižením kognitivních funkcí, umírající osoby, o děti. Věnuje se individuální i skupinové péči o klienty v domácím prostředí, ale i v ústavech sociální...
Objev podobné jako Pečovatelství 1.díl: učebnice pro obor sociální činnost (978-80-271-0131-3)
Sociální správa (978-80-271-2195-3)
Elektronická kniha - autor Kateřina Šámalová, 456 stran, česky Učebnice je dělena do dvou vzájemně provázených částí. V první části představuje čtenářům obecnou teorii sociální správy, nastiňuje genezi současných modelů řízení sociálních systémů, seznamuje s principy řízení v sociální správě a dalšími klíčovými koncepty, které je nutné znát pro porozumění souvislostem předloženým v části druhé. Ta se zabývá výkladem specifických způsobů organizace a řízení jednotlivých segmentů sociální správy, jako je sociální pojištění a podpora, zdravotní správa, správa systému sociálně-právní ochrany, podpora nezaměstnaných, ohrožených a sociálně vyloučených osob a další. Pozornost je věnována také specifikům správy nově se utvářejících systémů, jako je ochrana před diskriminací či ochrana práv cizinců. Akcentována je role sociální práce jako klíčové pomáhající profese ve fungování sociálních systémů. Publikace je zpracována jako kolektivní dílo předních...
Objev podobné jako Sociální správa (978-80-271-2195-3)
Sociální práce (978-80-271-0080-4)
Elektronická kniha - autor Markéta Elichová, 264 stran Sociální práce se nezaměřuje pouze na jednotlivce, rodiny, skupiny či komunity, ale ovlivňuje kulturu jako takovou. Na druhou stranu ji lze pochopit právě jen ve vazbě na sociální a kulturní kontext, v němž vznikla. Pokud ona sama nemá o sobě jasno, jsou nasnadě otázky: Jaký dopad to může mít v kontextu kultury? Jaká je role sociálního pracovníka a sociální práce v dnešní společnosti? V odborném diskurzu i na poli české sociální práce se dnes hovoří o krizi sociální práce, nejasnosti její identity, ovlivnění jejího faktického výkonu nekvalifikovanými a nedostatečně připravenými pracovníky, ztrátě její společenské prestiže apod. Jde o důležitá a nosná témata, která je ale třeba nahlížet v širším kontextu, protože stejně jako jiné oblasti je i sociální práce v základě odrazem současné společnosti. To vše a mnohem víc zohledňuje právě tato kniha, která nejen odborníkům a studentům, ale i...
Objev podobné jako Sociální práce (978-80-271-0080-4)
Sociální správa: Organizace a řízení sociálních systémů (978-80-271-2195-3)
Kniha - autor Kateřina Šámalová; Petr Vojtíšek, 456 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Učebnice je dělena do dvou vzájemně provázených částí. V první části představuje čtenářům obecnou teorii sociální správy, nastiňuje genezi současných modelů řízení sociálních systémů, seznamuje s principy řízení v sociální správě a dalšími klíčovými koncepty, které je nutné znát pro porozumění souvislostem předloženým v části druhé. Ta se zabývá výkladem specifických způsobů organizace a řízení jednotlivých segmentů sociální správy, jako je sociální pojištění a podpora, zdravotní správa, správa systému sociálně-právní ochrany, podpora nezaměstnaných, ohrožených a sociálně vyloučených osob a další. Pozornost je věnována také specifikům správy nově se utvářejících systémů, jako je ochrana před diskriminací či ochrana práv cizinců. Akcentována je role sociální práce jako klíčové pomáhající profese ve fungování sociálních systémů. Publikace je zpracována jako...
Objev podobné jako Sociální správa: Organizace a řízení sociálních systémů (978-80-271-2195-3)
Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností (978-80-271-1725-3)
Elektronická kniha - autor David Říha, 216 stran, česky Tato kniha nabízí teoreticko-praktický manuál pro práci v oblastech styku se zákazníkem, obchodu a marketingu – od vyhledávání a navazování kontaktů se zákazníky, přes komunikaci, budování a udržování vztahů, až po specifika obchodu v kontextu interkulturních rozdílů. Prostor je věnován i psychologii pro obchodníky a aplikované obchodní matematice a statistice, jejichž znalost obchodníkům pomůže v jejich každodenní práci. Praktické části jednotlivých kapitol jsou rozšířeny o inspirativní případové studie. Kniha je jedinečná svým komplexním pohledem na problematiku obchodu a obchodního jednání. Je určena jak začínajícím obchodníkům, kteří se s touto oblastí teprve seznamují, tak zkušeným obchodníkům, kteří si chtějí rozšířit své know-how o další, ucelené informace.
Objev podobné jako Rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností (978-80-271-1725-3)
Základní chirurgické techniky a dovednosti (978-80-271-0334-8)
Kniha - autor Peter Ihnát, 192 stran, česky, brožovaná s přebalem matná V současné době není na českém ani slovenském knižním trhu dostupná žádná obdobná publikace zaměřená na popis základních chirurgických technik a technologií. V tomto směru je předkládaná monografie zcela jedinečná. Z odborného hlediska nabízí čtenářům (studentům medicíny a mladým lékařům chirurgických oborů) teoretický přehled principů základních chirurgických technik využívaných ve všech chirurgických oborech. Monografie obsahuje přehledný obrazový materiál – schémata a fotografie, které vhodným způsobem ilustrují a doplňují textový popis jednotlivých chirurgických technik a technologií. SOUHRN Základní chirurgické techniky představují neodmyslitelnou součást každodenní praxe lékařů všech operačních oborů. Tyto dovednosti jsou již tradičně odevzdávány studentům medicíny, resp. mladým chirurgům prostřednictvím praktického nácviku. Pro praktický nácvik je však vhodné, aby student...
Objev podobné jako Základní chirurgické techniky a dovednosti (978-80-271-0334-8)
Podívejte se také
- Naše lidové zvyky v obrazech (978-80-271-2496-1)
- Postupy v ošetřovatelské péči 1 (978-80-271-3032-0)
- Homeopatie v psychopatologii: Integrativní terapie (978-80-271-1307-1)
- Začínáme programovat v jazyku Python (978-80-271-1237-1)
- Ošetřovatelský proces v chirurgii II (978-80-271-3514-1)
- Účetní uzávěrka a závěrka v přehledech (978-80-271-0867-1)
- Vlhkost v domě: odstraňování a prevence (978-80-271-2892-1)
- Dětský výtvarný projev: V pedagogické praxi (978-80-271-0218-1)
- Reflexivita v sociální práci s rodinami (978-80-271-1381-1)
- GDPR - Řešení problémů v praxi škol (978-80-271-2579-1)
- Novinky v gastroenterologii a hepatologii III (978-80-271-3374-1)
- Lektorské dovednosti (978-80-247-4336-3)
- Jachtařské dovednosti (978-80-87807-04-0)
- Lektorské dovednosti (978-80-247-3236-7)
- Máta (978-80-271-0726-1)
- Sebevýchova (978-80-271-2425-1)
- Kamenictví (978-80-271-3808-1)
- Plašmyška (978-80-271-1774-1)
- Japonsko (978-80-271-0359-1)
- Platnéřství (978-80-271-0528-1)
- Autoškola (978-80-271-0007-1)