Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Den v mateřské škole - Ondřej Koželuh
Ačkoli kniha vychází z ověřené pedagogické teorie, nabízí velmi čtivého průvodce běžným dnem v mateřské škole. Autor se ptá, zdali si děti mohou mazat chleba k svačině samy, jak zorganizovat náročné situace typu přechodů z jednoho prostředí do druhého, a ukazuje, že děti toho zvládnou mnohem více, než si sami myslíme. Vychází z reálných zkušeností z prostředí MŠ, jakožto i ze zkušeností jeho kolegů, přátel… V MŠ se každý pedagog každý den setkává s desítkami, ne-li stovkami situací, které se pravidelně opakují a které se podle dají dělat lépe, efektivněji. V knize proto najdete jak praktické tipy na zlepšení jednotlivých edukačních aspektů dne v MŠ, tak i teoretické základy daného aspektu. Ondřej Koželuh působil několik let jako učitel v MŠ, je lektorem DVPP pro MŠ, v současné době vyučuje na VŠ v oblasti pregraduální přípravy budoucích učitelek MŠ. V Portále vyšla jeho úspěšná kniha Učitelem ve školce.
Podívejte se také Narozen v modrý den
Děti a senioři v mateřské škole - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová, Michaela Šujancová
Publikace se věnuje problematice rozvoje mezigeneračních vztahů u dětí předškolního věku. Přináší poznatky o významu těchto vztahů jak pro dítě, tak pro seniory, a náměty, jak může mateřská škola rozvoj těchto vztahů podpořit. Velká část publikace je pak věnována příkladům tematických celků na téma stáří, které vycházejí z literatury pro děti. Jednoduchou formou přinášejí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak toto téma v mateřské škole uchopit.Eva Koželuhová (hlavní autorka) působí jako odborný asistent na katedře preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a na katedře pedagogiky Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Přes dvacet let působila jako učitelka mateřské školy. Vystudovala magisterský studijní program Pedagogika předškolního věku a doktorský studijní program v oboru Pedagogika, oboje na Univerzitě Karlově. Ve své práci se zaměřuje kromě didaktiky předškolního vzdělávání na rozvoj čtenářské pregramotnosti – vede kurzy pro budoucí učitele na VŠ, spolupracuje jako lektor DVPP pro NPI.
Podívejte se také Kandráč Ondrej, Kandráčovci: Vianoce s Kandráčovcami - CD (2895011-2)
Rok v mateřské škole - Vladimíra Gebhartová, Eva Opravilová
Kurikulum předškolní výchovy Čtyři úspěšné projekty výchovně vzdělávací práce v předškolním období (Jaro, Léto, Podzim, Zima v mateřské škole), vydávané nyní v ucelené publikaci za výhodnou cenu
Podívejte se také Puzzle - Den v muzeu - Věda (48 ks) (732396406363)
Podívejte se také
- Schimdt Puzzle Den v zoo 3x24 dílků (4001504562182)
- Puzzle den v muzeu - Vesmír (48 ks) (732396406325)
- Phineas a Ferb: Nejlínější den v životě - DVD (D00592)
- Dřevěné puzzle Jeden den v máji 1000 dílků (8697950844352)
- Narozen v modrý den (978-80-275-0614-9)
- Památný den v Duxu (978-80-859-5870-6)
- ENJOY Puzzle Deštivý den v Paříži 1000 dílků (1832)
- Trefl Puzzle Slunečný den v Londýně 500 dílků (5900511373295)
- Eurographics Puzzle Den v lese 100 dílků (6100-0728)
- Návštěvní den 1
- Dekameron: Den devátý ()
- Dekameron: Den desátý ()
- Dekameron: Den třetí ()
- Den pro Šakala ()
- Dekameron - Den první ()
- Dekameron: Den sedmý ()
- Návštěvní den 3
- Dekameron: Den šestý ()
- Návštěvní den č. 6
- Den, kdy došly prachy
Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Jak se dospělí setkávají s dětmi? Co vidíme, když pozorujeme děti? Jak hodnotíme jejich osobní prostředí a jejich rodiny? Pouze ti, kteří si uvědomují svůj vnitřní postoj, mohou děti vhodně doprovázet a podporovat v jejich vývoji. Pak je možné rovnoměrně rozvíjet všechny základní pedagogické postoje – orientaci na zdroje, orientaci na potřeby, orientaci na kompetence, orientaci na vztahy a orientaci na situaci.Kniha na základě praktického přístupu a mnoha případových studií vysvětluje, jak lze těchto pět základních směrů uplatnit v každodenní výuce. To usnadňuje pozorování dětí, hodnocení jejich chování a sledování jejich vývoje. Otázky k zamyšlení jsou také součástí každé kapitoly.Knihu využijí pedagogové mateřských škol a školních družin. Sybille Schmitz je logopedka a rodinná terapeutka, pracuje s předškolními dětmi.
Objev podobné jako Podpora rozvoje dětí v mateřské škole - Sybille Schmitz
Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit. Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015).
Objev podobné jako Umělci v mateřské škole - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Učebnice/metodika s pracovními listy českého jazyka pro dítě s odlišným mateřským jazykem s názvem Dítě-cizinec v mateřské škole je určena primárně pro učitele MŠ. Mohou ji ale používat i rodiče žáků, cizinců nebo české školy v zahraničí. Seznámí vás se specifickými potřebami žáka cizince. Doporučí vám organizace, které vám mohou ve vaší práci pomoci. Obsahuje řadu pracovních listů, které děti naučí první slova a věty, které potřebuje v MŠ použít. Okruhy vychází z potřeb MŠ a jsou přizpůsobeny této věkové kategorii dětí. Každý pracovní list (=PL) je doplněn metodikou, která vám může pomoci. PL obsahují kromě slovní zásoby i rozmanité, zábavné úkoly k jejímu procvičení. Učebnice je doplněná obrázkovým slovníčkem, který můžete využít nejen k opakování a procvičování, ale i k různým hrám (např. pexeso). Kromě toho jsou v učebnici i další hry pro zpestření výuky (např. domino, oblékací postavy, vybarvovačky apod.). Najdete tu i písničky, básničky, české svátky a řadu dalších věcí, které vám usnadní práci s žákem cizincem.
Objev podobné jako Dítě-cizinec v mateřské škole - Jana Rohová, Zuzana Slánská
Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Radka Johana Paterová, Marta Balvínová Kryčová
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti s podzimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Podzim - Markéta Košťálová, Radka Johana Paterová, Marta Balvínová Kryčová
Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Publikace určená zejména pedagogům MŠ přináší náměty a praktické tipy na činnosti se zimní tematikou vhodné pro předškolní děti. Každá z činností byla sestavena zkušenými pedagožkami z mateřských škol a vyzkoušena v praxi. Jednotlivé aktivity hravou formou rozvíjejí řadu dovedností předškoláka, posilují jeho socializaci a pomáhají mu porozumět okolnímu světu.
Objev podobné jako Rok v mateřské škole v činnostech Zima - Zuzana Bečvářová, Lucie Víchová, Markéta Kubecová, Stanislava Kociánová, Dana Peterková
Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině.Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné.Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Aktivity k minimalizaci nevhodného chování v předškolním věku a posilování sociálních dovedností - Alžběta Krat
Učitelem ve školce - Ondřej Koželuh
Kniha vypráví o jednom učiteli, jehož životní cesta se propojila s jednou školkou. Vtipnou a poutavou formou představuje na ploše jednoho školního roku každodenní život ve školce, jak ho zná jen málokdo. Budeme svědky situací ryze veselých až groteskních, někdy smutných, někdy poučných. Prožijeme s dětmi všechny důležité okamžiky roku, budeme vnímat jejich starosti, radosti, obavy a přání. Autor se navíc v každé kapitole dostane pod povrch popsaných událostí a nastíní základní premisy předškolního vzdělávání s příklady dobré praxe, s příklady velmi špatné praxe, a především všechno zahalí do hávu reality. To, co čtenář bude číst, bude totiž právě realita, žádné hypotetické historky, ale reálné zážitky reálných dětí a reálných dospělých. Nechme se unést nekončícím vírem energie proudící z předškolních dětí a užijme si spolu všechna dobrodružství.Mgr. Ondřej Koželuh vystudoval bakalářský obor Předškolní a mimoškolní pedagogika, následně navazující magisterský obor AJ/Dě pro 2.st. ZŠ, oboje v Plzni. V mateřské škole učil pět let, pravidelně spolupracuji se třemi univerzitami (ZČU, JČU, UK) na různých projektech.
Objev podobné jako Učitelem ve školce - Ondřej Koželuh
Vzdělávání v mateřské škole - Eva Svobodová
Kniha je určená učitelkám a ředitelkám mateřských škol a studentům středních pedagogických škol, VOŠ a VŠ. Objasňuje principy RVP PV jako společného kurikula a napomáhá při evaluaci, tvorbě a realizaci školního vzdělávacího a třídních vzdělávacích programů. V části věnované kurikulárním dokumentům vysvětluje postavení legislativních dokumentů (Bílá kniha, Rámcový vzdělávací program) jako východiska pro tvorbu školních a třídních vzdělávacích programů, objasňuje principy RVP PV a upozorňuje na nejčastější problémy související s jeho pochopením. Část věnovaná realizaci vzdělávání v MŠ upozorňuje na problémy související s organizací vzdělávání, spontánními a řízenými činnostmi, harmonogramem dne, činnostním a integrovaným učením, metodami a formami vzdělávání a postavením učitelky MŠ v procesu vzdělávání v mateřské škole. Oddíl věnovaný evaluaci představuje evaluaci jako proces, který propojuje kurikulární dokumenty a realizaci vzdělávání v MŠ. Všechny autorky publikovaly v odborných časopisech a podílely se na řadě pedagogických sborníků a příruček. Mgr. Eva Svobodová a PaedDr. Alena Váchová vyučují na PF JČU v Českých Budějovicích, obor učitelství pro MŠ. Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D., vyučuje na PF UP v Olomouci. Mgr. Hana Švejdová působí jako učitelka MŠ Studentská Klatovy a zabývá se tvořivou dramatikou a prožitkovým učením.
Objev podobné jako Vzdělávání v mateřské škole - Eva Svobodová
Vědci v mateřské škole 2 - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, co by se děti měly učit nazpaměť. Právě naopak, ať vědeckými metodami objevují svět, zkoumají jevy, s nimiž se setkávají. Nepotřebují k tomu složité přístroje a zařízení, ale postačí jim předměty denní potřeby. Podobné myšlenky podnítily vznik publikace, jejímž cílem je popsat dětské prekoncepty související s vybranými přírodními jevy a navrhnout aktivity využitelné v preprimárním vzdělávání. Kniha se zaměřuje na tato témata: teplo, chlad, magnetizmus, elektřina, tání a tuhnutí, rozpouštění, vypařování. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči – pracovišti Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku. Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu, regionální výchovu. PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ.
Objev podobné jako Vědci v mateřské škole 2 - Ivana Rochovská, Dagmar Krupová
Asistent pedagoga v mateřské škole - Petra Martinovská, Zbyněk Němec
Vše podstatné pro asistenta pedagoga v MŠ a vedení mateřských škol - legislativa, pracovní náplň, příklady z praxe. Publikace přináší komplexní pohled na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole se všemi jejími specifiky, počínaje úspěšným výběrem a uvedením asistenta pedagoga do MŠ, přes jeho metodickou podporu až po vymezení pracovní náplně asistenta pedagoga. Autoři se dále zabývají otázkou, jak optimálně vytvořit spolupráci učitele a asistenta pedagoga, například jak rozdělit jejich kompetence či jak vymezit komunikaci. Neopomíjejí ani chyby, které při spolupráci obou pracovníků mohou nastat a kterých je dobré se vyvarovat. Samostatná kapitola je věnovaná vlastní práci asistenta pedagoga s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně charakteristiky specifik vhodné podpory dětí s různými typy znevýhodnění. Stranou nezůstává ani otázka spolupráce, především komunikace asistenta pedagoga s rodiči dětí. Teoretické informace jsou doplněny příklady z praxe mateřských škol.
Objev podobné jako Asistent pedagoga v mateřské škole - Petra Martinovská, Zbyněk Němec
Adaptace dítěte v mateřské škole - Alena Pokorná, Hana Sokolová
Kniha Adaptace dítěte v mateřské škole s podtitulem aneb budování emočního bezpečí dítěte se zabývá adaptací dítěte po nástupu do mateřské školy, na kterou nahlíží z pohledu teorie vazby. Adaptace na mateřskou školu je pro dítě i jeho rodinu velkou výzvou, výraznou změnou v mnoha ohledech. Výzvou bývá adaptační období také pro učitele. Ukazuje se, že úspěšné zvládnutí tohoto kroku přináší řadu benefitů pro dítě, učitele i fungování celé třídy mateřské školy.V knize představujeme konkrétní návrh adaptačního programu, postup, jak ho vytvořit, a také nástroje, které je možné při adaptaci využít. Teoretické koncepty ilustrujeme kazuistickými ukázkami a dáváme do souvislosti také s legislativními prameny, které upravují fungování mateřských škol.Věříme, že po přečtení této knihy bude pro učitele i vedení mateřských škol mnohem snazší adaptační program v jejich konkrétní mateřské škole vytvořit a že budou cítit dostatečnou sebedůvěru, motivaci a podporu k tomuto kroku.Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Adaptace dítěte v mateřské škole - Alena Pokorná, Hana Sokolová
Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková
Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec. Jeden náhled na úžasnou a plnohodnotnou činnost jakou je hra přibližuje právě tato knih, která je svým pohledem na fenomén dětské hry nesporně velmi inspirující jak pro studenty pedagogických a sociálních oborů i pedagogy z praxe, tak i pro rodiče, kteří se zajímají o to, co dětem přináší tak dominantně vyhledávaná činnost, jakou hra bezesporu je.
Objev podobné jako Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková
Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy.Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů.
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová
Dítě s chronickým onemocněním v mateřské škole - Barbora Plisková - e-kniha
eBook: Kniha se zaměřuje na problematiku chronických onemocnění u dětí předškolního věku a na roli, kterou v této oblasti hrají učitelé mateřských škol. Výzkumy upozorňují na význam jasných zásad a pravidelného školení zaměstnanců mateřských škol v oblasti prevence a managementu nemocí, přesto se učitelé potýkají s řadou obtíží, které souvisejí zejména s péčí o chronicky nemocné děti a se zvládáním jejich specifických potřeb, jako jsou poruchy výživy nebo prevence přenosných infekcí. Studie zdůrazňují potřebu komplexního přístupu, který zahrnuje efektivní zdravotní péči, konkrétní směrnice a pravidelné vzdělávání pracovníků mateřských škol. To je zásadní pro vytvoření bezpečného a podpůrného prostředí pro děti s chronickými onemocněními.Autoři podrobně popisují výzvy, jimž děti s chronickými onemocněními čelí, a zdůrazňují význam porozumění těmto problémům. Publikace si klade za cíl vyplnit mezery v odborných znalostech učitelů v oblasti chronických onemocnění a nabídnout jim metodologickou podporu pro práci s těmito dětmi.
Objev podobné jako Dítě s chronickým onemocněním v mateřské škole - Barbora Plisková - e-kniha
Sociální dovednosti v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
eBook: Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými lidmi. Kniha obsahuje konkrétní techniky k seberegulaci chování. Děti pronikají do záhad společensky únosného chování prostřednictvím příběhu postav malé holčičky Ádi a mimozemšťánka Tima. Na jednotlivé příběhy navazují otázky s hledáním a objevováním odpovědí týkající se sociálních dovedností a prosociálního, kooperativního fungování ve skupině. Kniha je smysluplným pomocníkem každého rodiče, pedagoga v mateřské škole či na prvním stupni základní školy nebo poradenského pracovníka, který chce dětem systematicky zprostředkovat sociální dovednosti a přitom klást důraz na to, aby skutečně porozuměly, proč je dodržování určitých zásad společenského chování nutné a přínosné. Součástí publikace je bohatý obrazový materiál, který je nedílnou součástí zprostředkování.
Objev podobné jako Sociální dovednosti v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková - e-kniha
eBook: Jak můžeme dítě podnítit k hledání vlastních cest, k odhadování svých schopností, k výběru inspirujících stimulů a k jejich tvořivému zpracování? Jak je vést k samostatnému rozhodování a postupnému uvědomování si odpovědnosti za své rozhodnutí? To všechno úzce souvisí s doceněním přínosu hry ve výchovně-vzdělávacím procesu a v životě dítěte vůbec. Jeden náhled na úžasnou a plnohodnotnou činnost jakou je hra přibližuje právě tato knih, která je svým pohledem na fenomén dětské hry nesporně velmi inspirující jak pro studenty pedagogických a sociálních oborů i pedagogy z praxe, tak i pro rodiče, kteří se zajímají o to, co dětem přináší tak dominantně vyhledávaná činnost, jakou hra bezesporu je.
Objev podobné jako Hry v mateřské škole v teorii a praxi - Soňa Koťátková - e-kniha
Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
eBook: Publikace zprostředkovává dětem základní sociální pravidla fungování ve skupině. Jejím cílem je skutečné porozumění obsahu pojmu „pravidla“ a tomu, proč je důležité je dodržovat. Vychází z principu respektování pravidel skrze vlastní sociální zkušenost a jejich propojení s informacemi z každodenního života. Zařazením hry a práce s příběhem zároveň podporuje přirozenou zvídavost a tvořivost dítěte. Nastavovaná pravidla jsou jednoduchá, ale jasná. Vedou děti nejen k uvědomování si vlastních potřeb a pocitů, ale i k reflexi potřeb a pocitů druhých lidí. Pojmenována jsou v souvislosti s jejich obsahem, tj. Pravidlo našich očí, pusy, uší, ale i pořádku a bezpečí. Prostředkem pro jejich skutečné pochopení je kladení si otázek a „přemostění“ obsahu pravidla do dalších sociálních situací, s nimiž má dítě zkušenost. Tomu napomáhá i práce s příběhem a s pracovními listy. Jedinečné a sociálně promyšlené ilustrace doplňující publikaci vznikly ve spolupráci s akademickou malířkou Martinou Fojtů.
Objev podobné jako Pravidla chování dětí v mateřské škole - Alžběta Kratochvílová, Zdeňka Michalová - e-kniha
Dítě s chronickým onemocněním v mateřské škole - Výzvy pro učitele: Empirický výzkum a metodická podpora - Barbora Plisková
Kniha se zaměřuje na problematiku chronických onemocnění u dětí předškolního věku a na roli, kterou v této oblasti hrají učitelé mateřských škol.Výzkumy upozorňují na význam jasných zásad a pravidelného školení zaměstnanců mateřských škol v oblasti prevence a managementu nemocí, přesto se učitelé potýkají s řadou obtíží, které souvisejí zejména s péčí o chronicky nemocné děti a se zvládáním jejich specifických potřeb, jako jsou poruchy výživy nebo prevence přenosných infekcí. Studie zdůrazňují potřebu komplexního přístupu, který zahrnuje efektivní zdravotní péči, konkrétní směrnice a pravidelné vzdělávání pracovníků mateřských škol. To je zásadní pro vytvoření bezpečného a podpůrného prostředí pro děti s chronickými onemocněními.Autoři podrobně popisují výzvy, jimž děti s chronickými onemocněními čelí, a zdůrazňují význam porozumění těmto problémům. Publikace si klade za cíl vyplnit mezery v odborných znalostech učitelů v oblasti chronických onemocnění a nabídnout jim metodologickou podporu pro práci s těmito dětmi.
Objev podobné jako Dítě s chronickým onemocněním v mateřské škole - Výzvy pro učitele: Empirický výzkum a metodická podpora - Barbora Plisková
Školka v přírodě - Ondřej Koželuh
Mimoškolní akce znamenají pro pedagogy mateřských škol dvě věci: změnu a výzvu. Jaké to je jet s dětmi na výlet nebo na školku v přírodě? Co se musí zajistit, na co se nesmí zapomenout, a jak to zařídit, aby se tam všem líbilo? Autor nabízí svižného průvodce akcemi, z nichž ta největší je pochopitelně školka v přírodě. Kniha pojednává o jednom pobytu na kdesi na Šumavě. Zaznamenává celý týden od pondělního odjezdu do pátečního návratu. V průběhu týdne budeme s dětmi a učiteli zažívat vše, co k takové správné ŠvP patří se vším všudy. S postavami inspirovanými skutečnými dětmi i zážitky z autorových vlastních zkušeností se ŠvP si projdeme veškeré důležité momenty – například jízdu vlakem, ubytovávání a s tím spojené mnohonásobné povlékání peřin, objevování areálu a blízkého okolí a vtažení do děje celé ŠvP. ŠvP skýtá možnosti, které jsou nám v běžném provozu velmi často zapovězené, jako například sběr dřeva a rozdělávání ohně. V neposlední řadě bude kniha sloužit jako relaxační čtení jak pro učitele, tak pro rodiče předškolních dětí, ale i kohokoli dalšího, jelikož bude prakticky celá složená z veselých, až groteskních situací, které jsou běžným koloritem v předškolním vzdělávání a ŠvP tuto skutečnost jen umocňuje.
Objev podobné jako Školka v přírodě - Ondřej Koželuh
Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová
Publikace "Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání" je metodickou příručkou, která se zaměřuje na podporu spolupráce a kooperace u dětí v předškolním věku. S důrazem na rozvoj komunikace mezi dětmi, podporu spolupráce a rozvoj prosociálních dovedností, nabízí tato publikace ucelený pohled na využití kooperativních aktivit v prostředí mateřských škol a možnosti jejich rozvoje v raném dětství. Publikace reflektuje současné integrované přístupy k práci s dětmi předškolního věku v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Obsahuje informace o různých aspektech využití kooperativních činností, přináší inspirativní příklady aktivit, her a cvičení zaměřených na podporu kooperativních dovedností u malých dětí. Tato publikace je primárně určena pro učitelky a učitele mateřských škol, kteří hledají nové inspirace pro svou práci s dětmi, vhodné aktivity a úkoly přizpůsobené individuálním potřebám každého dítěte. Může být využita také studenty středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na pedagogickou práci s dětmi předškolního věku. Celkově je tato publikace cenným zdrojem informací a nápadů pro všechny, kteří se zajímají o rozvoj dětí v raném věku prostřednictvím kooperativních aktivit.
Objev podobné jako Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Ondřej Koželuh, Eva Koželuhová
Poznáváme, objevujeme a žasneme - Renata Špačková, Kateřina Kalábová
Tato kniha je komplexním průvodcem a rádcem pro učitele mateřských škol a obsahuje mnoho námětů pro práci s dětmi od 2 let.Kromě teorie týkající se vzdělávání dvouletých dětí v podmínkách mateřské školy, se kniha v první části věnuje také rozvoji hrubé a jemné motoriky, myšlení, porozumění a řeči.Co určitě oceníte, jsou náměty a nápady pro praktické činnosti s dvouletými dětmi v mateřské škole:- Vítací hry pro celý školní rok- Společné činnosti od podzimu do léta- 22 pohybových her a hříček s říkadly - 13 pohybových her se sportovními a jinými doplňky – padák, míč, lano, obruče, šátky, drátěnky- 26 pohybových her s lidovými říkadly od jara do podzimuV druhé části najdete zejména spoustu inspirace na tvořivé náměty a činnosti s dvouletými dětmi v mateřské škole, které s nimi můžete vykonávat po celý školní rok. 71 originálních nápadů a aktivit. A samozřejmě nechybí ani pěkné písničky pro dobrou náladu a pohodu.
Objev podobné jako Poznáváme, objevujeme a žasneme - Renata Špačková, Kateřina Kalábová
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Metodika pomůže učitelkám a ředitelkám mateřských škol zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Věkově heterogenní třídy - Zora Syslová
Kniha se zabývá tématem věkově heterogenních a homogenních tříd. Jaké jsou výhody heterogenního uspořádání? Co udělat pro to, aby se v nich daly naplňovat výchovně vzdělávací záměry? Na co bychom se měli při práci s heterogenní skupinou zaměřit? Věkově heterogenní třídy umožňují individualizované vzdělávání snáze než homogenní, lze v nich vytvářet malé skupinky a pracovat s dětmi podle jejich možností. Mladší děti se navíc učí lépe od starších spolužáků a kamarádů než od dospělých. Učitelka je facilitátorem, nabízí dětem připravené prostředí a podporuje jejich samostatnost. Autorky nabízejí jak zahraniční zkušenosti s heterogenním uspořádáním tříd v mateřské škole, tak příklady dobré praxe z prostředí českých mateřských škol. Kniha obsahuje i výsledky výzkumu české situace v předškolním vzdělávání. Doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., je vysokoškolská pedagožka s předchozí pedagogickou praxí v mateřské škole. V Portále vyšla řada knih, na nichž se autorsky podílela.
Objev podobné jako Věkově heterogenní třídy - Zora Syslová
Co se ve škole nenaučíš
Tato moderní a graficky atraktivní kniha nabízí odpovědi na otázky, které děti ve škole obvykle nedostanou. Co je to štěstí? Je důležité, co si o sobě myslím? K čemu je nám dobré kritické myšlení? Co je to emoční inteligence? Jak pracovat v týmu? Naučí děti, jak lépe poznat sebe, své cíle a přání, jak komunikovat s lidmi, jak budovat vztahy, jak zacházet s časem, se svým tělem a s emocemi. Se správnými návyky pak pro ně bude podstatně jednodušší rozvinout vlastní potenciál a stát se úspěšným a šťastným člověkem. 12+
Objev podobné jako Co se ve škole nenaučíš
Pedagogický asistent v materskej škole
Postavenie, úlohy a financovanie pedagogického asistenta v materskej škole. Pozícia pedagogického asistenta v materských školách nemá dlhú tradíciu, a preto na základe nedostatku skúseností s touto pozíciou v prostredí materskej školy stále vzniká množstvo otázok a nejasností, napr. kto môže byť pedagogickým asistentom, z akých zdrojov ho možno financovať alebo čo je jeho náplňou práce. Brožúra prinesie odpovede na všetky otázky, týkajúce sa pozície asistenta v materskej škole.
Objev podobné jako Pedagogický asistent v materskej škole
Dinosaurus ve škole - první čtení
První čtení – Velká písmena Dinosaurus ve škole aneb o Vašíkovi a jeho kamarádu Danovi Dinosaurus Dan se snaží poznávat svět , jednou ze seznámí s malým chlapcem Vašíkem a stanou se z nich velcí kamarádi. Vašek ale chodí do školy, Dinosaurus Dan by tam také chtěl chodit,
Objev podobné jako Dinosaurus ve škole - první čtení
KN Ukulele v české škole
Škola hry na ukulele Publikace Ukulele v české škole pracuje s laděním C6 (g-c-e-a), které se váže k lehce ovladatelným nástrojům jako jsou zobcové flétny, zvonkohry, metalofony a jiné hudební nástroje určené pro dětskou hru. Nabízí tak inspiraci učitelům hudební nauky na ZUŠ, hudební výchovy na základních školách i vedoucím hudebních kroužků.
Objev podobné jako KN Ukulele v české škole
Skol 5456 Vosk běžecký Skivo
Vosk běžecký SKIVO OLYMPIA souprava universal (+ a -) 80 gr. Dva vosky obsáhnou teploty nad i pod nulou.
Objev podobné jako Skol 5456 Vosk běžecký Skivo
Pohádky - soubor karet pro vyprávění tradičních českých pohádek - Martin Staněk
Deset nejznámějších českých pohádek pro vyprávění příběhů pro děti, pedagogy i rodiče. Příběhy jsou namalované a jdou za sebou posloupně, slouží do literární výchovy pro žáky na prvním stupni, pro rozvoj komunikačních dovedností u dětí v mateřské škole i pro večerní povídání pohádkových příběhů.
Objev podobné jako Pohádky - soubor karet pro vyprávění tradičních českých pohádek - Martin Staněk
Batole ve škole - Zvířátka na statku
Znáte zvířátka, která žijí na statku? V této knize se s nimi se všemi seznámíte. Pojďte se za nimi vypravit na statek, bude to zábava!
Objev podobné jako Batole ve škole - Zvířátka na statku
Batole ve škole - Moje první zvířátka
Pojďte s námi za zvířátky, seznámíte se s různými druhy, zjistíte, jak vypadají, a ještě se dobře pobavíte. Tak honem s námi za zábavou.
Objev podobné jako Batole ve škole - Moje první zvířátka
Slovenský jazyk a literatúra v škole
Učebnica poskytuje didaktický materiál potrebný pre osvojenie si učiva predmetu slovenský jazyk a literatúra v zmysle Štátneho vzdelávacieho programu. Štruktúra učebnice umožňuje identifikovanie obsahu potrebného pre osvojenie v závislosti od ročníka, do ktorého je dieťa zaradené. Štruktúra učebnice korešponduje s učebnými osnovami a učebnými plánmi ŠVP – hláskoslovie, pravopis, slovné druhy, lexikológia, syntax... . Každá časť učiva je členená podľa obsahu jednotlivých ročníkov. Dieťa/učiteľ tak ľahko zistí, učivo ktorých ročníkov je potrebné prebrať. Každá časť učiva pre jednotlivý ročník obsahuje prehľad učiva a základné typy úloh na precvičenie a osvojenie. Cieľom je zabezpečiť, aby dieťa získalo komplexné poznatky zo slovenského jazyka zo všetkých ročníkov predchádzajúcich tomu, ktorý aktuálne navštevuje a dokázalo čo najskôr postupovať v súlade so žiakmi svojej triedy. Učebnicu bude tvoriť 7 kapitol: 1. Zvuková rovina, hláskoslovie; 2. Morfológia; 3. Lexikológia; 4. Syntax; 5. Lyrika; 6. Epika; 7. Dráma. Každá kapitola je prehľadne členená podľa ročníkov – 2. – 9. ročník. Žiaci tak budú mať k dispozícii prehľad učiva doplnený podľa jednotlivých ročníkov. Teoretické učivo je konkretizované v úlohách.
Objev podobné jako Slovenský jazyk a literatúra v škole
Krízová komunikácia v škole - Katarína Winterová
Efektívny, praktický a pomáhajúci štýl komunikácie pedagóga s rodičmi žiakov pri riešení problémov.
Objev podobné jako Krízová komunikácia v škole - Katarína Winterová
Sviatky a tradície v materskej škole I.
Brožúra pre riaditeľky a učiteľky v materských školách o sviatkoch a tradíciách naprieč kalendárnym rokom. Prvý diel sumarizuje obdobie od januára do júna a slúži ako inšpirácia pre učiteľky, na čo sa zamerať v jednotlivých mesiacoch roka, čo s deťmi pripraviť, vyrobiť, spievať, apod.
Objev podobné jako Sviatky a tradície v materskej škole I.
Skol Spine Smart SNS - vel. 42
Pohodlné rekreační běžecké boty Spine Smart s měkkou vnitřní výstelkou a s PU podrážkou . Boty jsou vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro rekreační lyžaře. Technické údaje: PU podrážka na vázání SNS - systém Salomon velikost: 42 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Smart SNS - vel. 42
Objev podobné jako Skol Spine Smart SNS - vel. 42
Skol Spine Smart SNS - vel. 41
Pohodlné rekreační běžecké boty Spine Smart s měkkou vnitřní výstelkou a s PU podrážkou . Boty jsou vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro rekreační lyžaře. Technické údaje: PU podrážka na vázání SNS - systém Salomon velikost: 41 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Smart SNS - vel. 41
Objev podobné jako Skol Spine Smart SNS - vel. 41
Skol Spine Comfort NNN - vel. 47
Pohodlné rekreační běžecké boty jsou vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky tvarovatelné měkké vnitřní výplni. Vyšší bota opatřená přezkou na nártu dobře chrání nohy před sněhem. Boty mají překryté šněrování neoprenem s klasickým zipem. Technické údaje: PU podrážka na vázání NNN - systém Rottefella velikost: 47 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Comfort NNN - vel. 47
Objev podobné jako Skol Spine Comfort NNN - vel. 47
Skol 5333 75 mm vel. 35
Běžecké boty NN 75 mm Botas Vega, turistická bota z vícevrstvé syntetické kůže s elastickým límečkem kolem nohy, opatek a tužinka jsou vytvarované z pružného termoplastického materiálu, podešev z pryže Technické údaje: vázání systém N75 3 barevné provedení viz foto konkrétní barvu nebo druh výrobku není možné z technických důvodů zvolit, objednávce bude přidělena náhodná varianta dle skladových možností vel. 35 Obsah balení: 1 x Běžecké boty NN 75 mm Botas Vega - vel.35
Objev podobné jako Skol 5333 75 mm vel. 35
Skol Spine RS Comfort 2018/19
Pohodlné rekreační běžecké boty vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Běžecké boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Technické údaje: PU podrážkou na vázání SNS - systém Salomon velikost: 42 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Comfort SNS - vel. 42
Objev podobné jako Skol Spine RS Comfort 2018/19
Skol Spine Comfort NNN - vel. 40
Pohodlné rekreační běžecké boty vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Běžecké boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Technické údaje: PU podrážkou na vázání SNS - systém Salomon velikost: 40 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Comfort SNS - vel. 40
Objev podobné jako Skol Spine Comfort NNN - vel. 40
Skol Spine Comfort NNN vel.38
Pohodlné rekreační běžecké boty Spine Comfort . Boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Technické údaje: měkká vnitřní výstelka PU podrážkou na vázání NNN - systém Rottefella. z voděodolné syntetické kůže vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře velikost 37 DOPORUČUJEME VYBRAT O ČÍSLO VĚTŠÍ VELIKOST!!! Obsah balení: běžecké boty
Objev podobné jako Skol Spine Comfort NNN vel.38
Skol Spine Comfort NNN - vel. 43
Pohodlné rekreační běžecké boty Spine Comfort Technické údaje: s měkkou vnitřní výstelkou a s PU podrážkou na vázání NNN - systém Rottefella. Boty jsou vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Velikost 43. DOPORUČUJEME VYBRAT O ČÍSLO VĚTŠÍ VELIKOST!!! Obsah balení: běžecké boty
Objev podobné jako Skol Spine Comfort NNN - vel. 43
Skol Spine Comfort NNN - vel.38
Pohodlné rekreační běžecké boty Spine Comfort Technické údaje: s měkkou vnitřní výstelkou a s PU podrážkou na vázání NNN - systém Rottefella. Boty jsou vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Velikost 38. DOPORUČUJEME VYBRAT O ČÍSLO VĚTŠÍ VELIKOST!!! Obsah balení: běžecké boty
Objev podobné jako Skol Spine Comfort NNN - vel.38
Skol Spine Comfort NNN - vel. 46
Pohodlné rekreační běžecké boty jsou vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky tvarovatelné měkké vnitřní výplni. Vyšší bota opatřená přezkou na nártu dobře chrání nohy před sněhem. Běžecká bota má vnější výztuhu kotníků z tvrzené pryže, které umožňují běhání klasickou technikou nebo bruslením. Boty mají překryté šněrování neoprenem s klasickým zipem. Technické údaje: PU podrážka na vázání NNN - systém Rottefella. velikost: 46 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Comfort NNN - vel. 46
Objev podobné jako Skol Spine Comfort NNN - vel. 46
Skol Spine Comfort SNS - vel .45
Pohodlné rekreační běžecké boty Spine Comfort s měkkou vnitřní výstelkou a s PU podrážkou . Boty jsou vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Běžecké boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Technické údaje: PU podrážka na vázání SNS - systém Salomon velikost: 45 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Comfort - vel. 45
Objev podobné jako Skol Spine Comfort SNS - vel .45
Skol Spine Comfort SNS - vel. 38
Pohodlné rekreační běžecké boty Spine Comfort s měkkou vnitřní výstelkou a s PU podrážkou . Boty jsou vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Běžecké boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Technické údaje: PU podrážka na vázání SNS - systém Salomon velikost: 38 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Comfort-vel. 38
Objev podobné jako Skol Spine Comfort SNS - vel. 38
Skol Spine RS Comfort 2018/19
Pohodlné rekreační běžecké boty vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Běžecké boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Technické údaje: PU podrážkou na vázání SNS - systém Salomon velikost: 44 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Comfort SNS - vel. 44
Objev podobné jako Skol Spine RS Comfort 2018/19
Skol Spine Comfort NNN - vel. 39
Pohodlné rekreační běžecké boty vyrobené z voděodolné syntetické kůže a jsou vhodné pro sportovní a rekreační lyžaře. Běžecké boty jsou velmi lehké a dobře přilnou na nohy díky měkké vnitřní výplni. Boty mají překryté šněrování neoprenem se zipem. Technické údaje: PU podrážkou na vázání SNS - systém Salomon velikost: 39 doporučujeme vybrat o číslo větší velikost Obsah balení: 1 x běžecké boty Spine Comfort SNS - vel. 39
Objev podobné jako Skol Spine Comfort NNN - vel. 39
Podívejte se také
- Nejlepší den pro umírání ()
- Jeden den - DVD (N02411)
- Den patriotů - DVD (N02075)
- Hurvínek unter den Käfern ()
- Navždy a den (9788025731970)
- Skripta SKČP V. Středočeský právnický den Insolvence: před covidem - v pandemii - po covidu (978-80-906813-9-2)
- Smart Den a noc (8595558300747)
- rolety den a noc nevýhody
- Ptáci - Hlas pro tento den
- Andělská naděje pro každý den
- Nejdelší den - Blu-ray (D01420)
- Relaxace & meditace pro každý den
- Aktivně – Angličtina na každý den
- Bojiště v Normandii: Den D a bitva o předmostí (978-80-247-5537-3)
- Spielehelden Hra pro páry Otázky na každý den pro páry 100 vzrušujících otázek v angličtině
- Narozen v modrý den: Pohled do neobyčejné mysli autistického savanta (978-80-275-0614-9)
- Příští rok v tento den: Kolikrát můžete potkat spřízněnou duši? (978-80-249-4554-5)
- canesten gyn 1 den vaginalni tableta
- Egibi Roleta DEN a NOC šedá
- Egibi Roleta DEN a NOC bílá
- Mistři slova - Jeden den Ivana Děnisoviče
- Rustica: Pěknej den - CD (410179-2)