Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr
Letecká válka ve Středomoří 9. a 10. ledna 1941. Stuky útočí na nejmodernější letadlovou loď britského Královského námořnictva HMS Illustrious. Detailní popis tohoto střetu doplňuje informace o použitých letounech bojujících stran.
Podívejte se také Miroslav Šašek (978-80-242-7362-4)
Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky.
Podívejte se také VS 3-4/2022 – Kurzarbeit, Školstvo (9771337044135)
Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii.
Podívejte se také CATLER VS 8011 (VS 8011)
Podívejte se také
- Orava VS-600 (VS-600)
- Luftwaffe 1935–1945 (978-80-7525-500-6)
- Miroslav Horníček na obrazovce
- Dobře odtajněný Miroslav Horníček ()
- Donutil Miroslav: Baví vás... Miroslav Donutil (4x CD) - CD (310917-2)
- Stagg SA35 ACE-VS (SA35 ACE-VS)
- Victrola VS-140 (VS-140-OAK-EU)
- Concept VS 5110
- VS Rychlotest Železo
- Concept VS 5100
- VS Rychlotest Ledviny
- foresto vs scalibor
- VS Rychlotest Rotavirus
- ECG VS 28300
- VS Rychlotest Játra
- Concept VS 5031
- VS Rychlotest Syfilis
- Kočka vs. Pes ()
- PILOT V-Board Master VS černá (WBS-VS-B)
- Stagg SA35 DSCE-VS LH (SA35 DSCE-VS LH)
Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr
Mezi nejúspěšnější stíhací dvouplošníky 30. let minulého století náleží Fiat CR.32 Freccia (šipka), ve značném množství vyráběný pro italské letectvo i na export. Typ se proslavil zejména svou účastí na bojích občanské války ve Španělsku, zasáhl nicméně také do řady střetnutí druhé světové války. Létal nad čtyřmi kontinenty: nad Evropou, Asií, Afrikou a Amerikou. Fiat CR.32 sehrál svým způsobem důležitou roli také v příběhu československého letectví. První oběti z řad našich letců v rozbíhajícím se boji proti nacismu a fašismu způsobily v druhé polovině 30. let právě Fiaty CR.32. 31. května 1937 Italy ovládané Freccie sestřelily u středomořské Mallorcy bombardér Potez 540 španělského republikánského letectva, v jehož pracovních prostorech padli českoslovenští dobrovolníci, bojující dle tehdejší levicové dikce „u Madridu za Prahu“, Josef Soušek a Zdeněk Talaš. Z osádky přežil pouze zraněný a zajatý pilot Jan Ferák. V napjatých dnech územního ořezávání tehdejšího Československa v důsledku mnichovské dohody sestřelil 25. října 1938 maďarský Fiat CR.32 nad Maďary požadovaným územím jižního Slovenska pozorovací Letov Š 328 letky 10, přičemž padl pozorovatel sv. asp. Jaromír Šotola. Pilot des. Ján Kello vyvázl popálen.
Objev podobné jako Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr
Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce. * Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých
Objev podobné jako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 19 Letecká válka 22.června 1941, 2. část „Předehra“ - Miroslav Šnajdr
Během roku 1940 se mezi Sovětským svazem a Německou říší rozvíjela hospodářská a do jisté míry i vojenská spolupráce. Stalin kryl Hitlerovi záda při jeho válce na západní frontě a dodával Německu přírodní suroviny a potraviny. Opačným směrem pak směřovaly vzorky vojenského materiálu, včetně bojových letadel a zbrojní technologie. K pozoruhodné spolupráci došlo v námořní oblasti. Němci do SSSR prodali křižník Lützow, který u nového uživatele obdržel jméno Petropavlovsk. Sověti naopak poskytli Kriegsmarine tajnou námořní základnu na svém Dálném severu. Pomáhala nacistům v boji se spojeneckou námořní blokádou a podpůrnou roli sehrála také během německého dubnového útoku na neutrální Norsko.Oba diktátoři však shodně považovali pakt o neútočení ze srpna 1939 za pouhý účelový taktický krok při naplňování svých dlouhodobých cílů. Hitler měl v úmyslu ovládnout lebensraum (životní prostor) na východě, Stalinovi pak šlo o získání nových území a šíření komunistických idejí na západě, severu i jihu Evropy. Prozatím hodlal zůstat mimo hlavní válečný konflikt „imperialistických“ mocností a udeřit až poté, co se válčící strany náležitě vyčerpají. Rychlé vítězství Wehrmachtu v západoevropském tažení však Stalinovy záměry zkomplikovalo. Nyní v Evropě vedle SSSR zbývala jediná dominantní síla, nacistické Německo, a mezi oběma totalitními mocnostmi narůstaly rozpory, které posléze vyústily v osudový 22. červen 1941.V této části série si přiblížíme jeden z projevů přechodné sovětsko-německé spolupráce, dodávky ukázek německých leteckých konstrukcí do SSSR. Objasníme si vliv, jaký měl import těchto strojů na rozvoj sovětských vzdušných sil a také, jak skladbu poskytnutých letadel ovlivnil měnící se vztah obou mocností, od poloviny roku 1940 směřujících ke vzájemné konfrontaci. Ozřejmíme si rovněž špionážní letecké aktivity, jejichž objektem se stal Sovětský svaz ze strany britské RAF a zejména německé Luftwaffe před 22. červnem 1941.
Objev podobné jako AEROspeciál 19 Letecká válka 22.června 1941, 2. část „Předehra“ - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 15 Protiútok letadlových lodí US Navy, únor 1942, 1. část - USS Enterprise útočí na Marshallovy ostrovy - Miroslav Šnajdr
Letadlové lodě US Navy tvořící součást US Pacific Fleet o sobě daly poprvé od vstupu Spojených států do války s císařským Japonskem vědět během února 1942. V té době se zdálo, že náporu císařských zbraní nikdo a nic neodolá. Japonské ozbrojené síly triumfálně vítězily na všech frontách a dobývaly jedno koloniální území západních mocností po druhém. Ovládly Malajsko, obsadily britskou „nedobytnou pevnost“ Singapur a úspěšně postupovaly na barmském bojišti. Okupovaly Borneo, Celebes, Sumatru, Novou Británii, Nové Irsko a řadu menších ostrovů. Mocné Spojené státy pokořily úderem na havajský Pearl Harbor, připravily je o atoly Wake a Guam. Zbytky amerických obránců na Filipínách zatlačily na jižní část Bataanského poloostrova a ostrov Corregidor. Za atmosféry všeobecného zmaru proto znamenaly veřejnosti vhodně předložené ofenzivní akce letadlových lodí USS Enterprise a USS Yorktown provedené proti Marshallovým a Gilbertovým ostrovům 1. února a epický boj, který svedli palubní stíhači startující z USS Lexington 20. února během nájezdu na Rabaul, pro obyvatele Spojených států mohutnou vzpruhu. Amerika potřebovala své hrdiny a US Navy je otřesenému národu poskytlo. Fakticky sice střetnutí popsaná v této publikaci představovala pouhé epizody v dlouhém a mimořádně krvavém zápase mezi Spojenými státy a císařským Japonskem, potvrdila však jednu důležitou skutečnost. Na spojenecké straně přece jen od samého začátku měření sil existovala moc, která svou výzbrojí, profesionalitou, úrovní výcviku a morálkou nezaostávala za opakovaně vítězícími císařskými válečníky: letadlové lodě US Navy a z jejich palub operující letecké skupiny.
Objev podobné jako AEROspeciál 15 Protiútok letadlových lodí US Navy, únor 1942, 1. část - USS Enterprise útočí na Marshallovy ostrovy - Miroslav Šnajdr
Vilac Lodě francouzského námořnictva
Klasická strategická hra v přenosném dřevěném kufříku, s motivy francouzského námořnictva může dětem pomoci zábavnou formou rozvíjet poznávací dovednosti. Cílem hry je střídavým tipováním v souřadném systému jako první odhalit pozice protihráčovy flotily a potopit ji. Kufřík se po rozložení promění na hrací pole oddělené přepážkou, jejíž povrch je přizpůsoben k psaní křídou. Křídy jsou součástí balení a slouží hráčům k zaznamenávání vývoje hry. Sady loděk různých velikostí a tvarů jsou spolu s tyčinkami označujícími případné zásahy baleny ve dvou dekorovaných textilních sáčcích. Herní dílky jsou vyrobeny z masivního, pečlivě opracovaného dřeva. Díky praktickému kufříku lze hru vždy snadno uklidit a může děti provázet na cestách. Vlastnosti: 1x kufřík s herním plánem, 10 lodí, 40 tyčinek, 2 sáčky a 2 křídy atraktivní a odolné dřevěné zpracování praktické balení návod ke hře Lodě francouzského námořnictva (CZ) návod ke hře Lodě francouzského námořnictva (SK) návod ke hře Lodě francouzského námořnictva (FR, EN, DE, ES, IT, NL, PT, SE, DK) materiál: dřevo, látka, křída
Objev podobné jako Vilac Lodě francouzského námořnictva
Miroslav Šnajdr st. - Miroslav Šnajdr, Miroslav Schubert
Obsáhlá monografie Miroslava Šnajdra st. (1938) je retrospektivním průřezem autorovou výtvarnou tvorbou a v reprezentativním výběru představuje etapy početného umělcova díla.Miroslav Šnajdr st. přísluší k nejvýznamnějším osobnostem českého výtvarného umění. Již od šedesátých let minulého století patří k nemnohým mimopražským umělcům, kteří přes veškeré komplikace a jisté osamění zůstali věrni svému přesvědčení a názoru. Šnajdrova tvorba svým významem přesáhla hranice regionu a vstoupila do tvůrčí komparace se středoevropským výtvarným prostředím a dále inspirativně působí až do současné doby. Dílo Miroslava Šnajdra st. představuje mimořádně osobité rozvíjení podnětů, které přinesl informel, a to způsobem, který nemá v českém prostředí obdobu.Již čtvrté desetiletí je Miroslav Šnajdr st. velice podstatnou osobností české výtvarné scény jako osobitý tvůrce, bohatě a přece sourodě formující svůj jedinečný program. Jeho ve všech oblastech i obdobích mimořádně podnětná a originální tvorba se stala jedním z nejvýraznějších příkladů české lyrické materiálové abstrakce.K snadnějšímu pochopení umělcova výtvarného jazyka jsou v publikaci zařazeny nyní již méně dostupné dobové texty k umělcově práci a také nejaktuálnější texty řady historiků umění, kteří práci Miroslava Šnajdra st. pozorně sledují. (Texty Ladislav Daněk, František Dvořák, Ladislava Horňáková, Ivo Janoušek, Alena Nádvorníková, Arsén Pohribný, Miroslav Schubert, Miroslav Šnajdr st., Vlastimil Tetiva, Jiří Valoch, Jaromír Zemina, Václav Zykmund).Miroslav Šnajdr st.Malíř, kreslíř, příležitostný grafik.Narozen: 8. 11. 1938 v Toveři (u Olomouce).Žije a působí v Olomouci.Studia: Vojenská hudební škola v Liberci (1953-1956), Státní konzervatoř v Brně, obor lesní roh (1962-1967). V letech 1961-2001 působil jako hornista v Moravské filharmonii Olomouc.Samostatně vystavuje od roku 1967 (ČR, SR, F). Kolektivních výstav se zúčastňuje od roku 1965 (ČR, SR, Španělsko, Rumunsko, Polsko, USA, Německo, Švýcarsko, Holandsko, Kanada, Itálie, Japonsko, Belgie).
Objev podobné jako Miroslav Šnajdr st. - Miroslav Šnajdr, Miroslav Schubert
Zkušební piloti Luftwaffe - Fritz Kienert
Kniha Zkušební piloti Luftwaffe je autentickým dokumentem z doby, kdy se v přímé souvislosti s připravovanou nacistickou expanzí rodilo moderní německé letectvo. Druhá polovina třicátých let znamená definitivní odklon od dříve uznávaných koncepcí a předznamenává rychlý nástup letounů nové generace. Jakkoliv dílo vzniklo v nacistickém Německu, není typickou propagandistickou příručkou, jejímž cílem by byla apologetika zvrácené ideologie NSDAP. Svým technicky věcným a objektivním přístupem, který pamatuje i na ty nejmenší detaily, jsou Zkušební piloti Luftwaffe právě dnes, po mnoha letech, která již uplynula od prvního německého vydání, zajímavým a poučeným svědectvím o jedné z etap vývoje letectví.
Objev podobné jako Zkušební piloti Luftwaffe - Fritz Kienert
s. Olive r Shorts námořnictvo
Podrobnosti o produktu: Shorts ve struktuře plamenné příze nákladní kapsa a naznačená kapsa elastický pas se stahovací šňůrkou Barva: modrá Materiál a péče: Materiál: 100% bavlna Lze prát při teplotě do 40 °C Nebělit Nežehlete za horka Nevhodné do sušičky
Objev podobné jako s. Olive r Shorts námořnictvo
s. Olive r Shorts námořnictvo
Podrobnosti o produktu: Shorts ve struktuře plamenné příze nákladní kapsa a naznačená kapsa elastický pas se stahovací šňůrkou Barva: modrá Materiál a péče: Materiál: 100% bavlna Lze prát při teplotě do 40 °C Nebělit Nežehlete za horka Nevhodné do sušičky
Objev podobné jako s. Olive r Shorts námořnictvo
s. Olive r Shorts námořnictvo
Podrobnosti o produktu: Shorts ve struktuře plamenné příze nákladní kapsa a naznačená kapsa elastický pas se stahovací šňůrkou Barva: modrá Materiál a péče: Materiál: 100% bavlna Lze prát při teplotě do 40 °C Nebělit Nežehlete za horka Nevhodné do sušičky
Objev podobné jako s. Olive r Shorts námořnictvo
s. Olive r Shorts námořnictvo
Podrobnosti o produktu: Shorts ve struktuře plamenné příze nákladní kapsa a naznačená kapsa elastický pas se stahovací šňůrkou Barva: modrá Materiál a péče: Materiál: 100% bavlna Lze prát při teplotě do 40 °C Nebělit Nežehlete za horka Nevhodné do sušičky
Objev podobné jako s. Olive r Shorts námořnictvo
AEROspeciál 9 - Německá letadla ve finském letectvu - Stenman Kari
Finsko se dostalo do konfliktu se Sovětským svazem v tzv. zimní válce v letech 1939 až 1940 a následně po napadení Sovětského svazu Německem v letech 1941 až v 1944 v tzv. pokračovací válce. V zimní válce získávalo finské letectvo leteckou techniku převážně z Británie, Francie a USA, protože Německo v tomto období nemělo zájem zhoršovat jinak velmi dobré vztahy se Sovětským svazem. Po napadení SSSR Německem se situace pochopitelně změnila. Německo začalo s dodávkami letecké techniky svému spojenci. Zpočátku se jednalo o kořistní letadla, zejména z poražené Francie. Později, když se situace pro Němce na sovětské frontě začala zhoršovat, přistoupili Němci k dohodě o dodávkách moderní letecké techniky. Obrazová publikace finského autora dokumentuje všechna používaná německá letadla a popisuje jejich nasazení, včetně nasazení proti Německu v závěru války, kdy se Finsko stalo spojencem SSSR.
Objev podobné jako AEROspeciál 9 - Německá letadla ve finském letectvu - Stenman Kari
VS 3-4/2022 – Kurzarbeit, Školstvo (9771337044135)
Kniha - 96 stran, slovensky, brožovaná bez přebalu lesklá Novela zákona o finančnej kontrole a audite mala za cieľ zefektívniť proces výkonu administratívnej finančnej kontroly, nakoľko sa zmenší administratívna záťaž zamestnancov orgánu verejnej správy vykonávajúcich administratívnu finančnú kontrolu. Výkon administratívnej finančnej kontroly a finančnej kontroly na mieste bol v doterajšej platnej právnej úprave zabezpečovaný zamestnancami orgánu verejnej správy, pričom proces jej externalizácie sa zavádza v prípadoch, ak tak ustanovia osobitné právne predpisy (napr. zákon č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov). V dôsledku neprijatia tejto právnej úpravy by bola finančná kontrola vykonávaná striktne podľa platnej právnej úpravy, t. j. len zamestnancami pôvodného orgánu verejnej správy.
Objev podobné jako VS 3-4/2022 – Kurzarbeit, Školstvo (9771337044135)
s. Olive r Mikina námořnictva námořnická
Pro všechny rodiče, kteří design hledají plyšové měkké pohodlí pro své dítě v prvních týdnech života, nabízíme velký výběr dětské módy přátelské od pokožky. Olive r. s. Móda Olive r Baby inspiruje úžasně jemným plyšovým komfortem vyrobeným z přirozeně čisté bavlny a má vše, co malí průzkumníci potřebují pro své každodenní dobrodružství. Módní mikina ve skvrnitém vzhledu s chladným motivem tisku a knoflíky na rameni pro snadné zapnutí a vypnutí. Detaily produktu: materiál: 100% bavlna Lze prát do 30 ° C Nevhodné pro sušičku
Objev podobné jako s. Olive r Mikina námořnictva námořnická
s. Olive r Mikina námořnictva námořnická
Pro všechny rodiče, kteří design hledají plyšové měkké pohodlí pro své dítě v prvních týdnech života, nabízíme velký výběr dětské módy přátelské od pokožky. Olive r. s. Móda Olive r Baby inspiruje úžasně jemným plyšovým komfortem vyrobeným z přirozeně čisté bavlny a má vše, co malí průzkumníci potřebují pro své každodenní dobrodružství. Módní mikina ve skvrnitém vzhledu s chladným motivem tisku a knoflíky na rameni pro snadné zapnutí a vypnutí. Detaily produktu: materiál: 100% bavlna Lze prát do 30 ° C Nevhodné pro sušičku
Objev podobné jako s. Olive r Mikina námořnictva námořnická
AEROspeciál 6 - Fotokronika letounů firmy Heinkel 1. díl - Koos Volker
Německý letecký konstruktér Ernst Heinkel (24. ledna 1888 – 30. ledna 1958) se stal jedním ze symbolů německé Luftwaffe. Autor, německý historik Dr.Volker Koos se věnuje sbírání fotografií, studiu historických dokumentů a zachycování vzpomínek Heinkelových spolupracovníků desítky let. Jeho práce dokumentuje konstrukční činnost Ernsta Heinkela od 1. světové války až do roku 1958. 1. díl zachycuje prvních 10 let činnosti jeho firmy a chronologicky ve fotografiích dokumentuje všechny typy, které firma vyprodukovala pro švédské letectvo, do USA, Japonska a SSSR a samozřejmě pro tajně budovanou budoucí Luftwaffe.
Objev podobné jako AEROspeciál 6 - Fotokronika letounů firmy Heinkel 1. díl - Koos Volker
OVS Tričko Embro Car Mid night Námořnictvo
Podrobnosti o produktu: Tričko s výšivkou auta Kulatý výstřih Zapínání u výstřihu Materiál a pokyny k péči: Materiál: 100% bavlna Certifikováno podle OEKO-TEX Standard 100 Lze prát při teplotě do 40 °C Sušení v sušičce
Objev podobné jako OVS Tričko Embro Car Mid night Námořnictvo
OVS Tričko Embro Car Mid night Námořnictvo
Podrobnosti o produktu: Tričko s výšivkou auta Kulatý výstřih Zapínání u výstřihu Materiál a pokyny k péči: Materiál: 100% bavlna Certifikováno podle OEKO-TEX Standard 100 Lze prát při teplotě do 40 °C Sušení v sušičce
Objev podobné jako OVS Tričko Embro Car Mid night Námořnictvo
Ortovox Traverse 38 S temné námořnictvo (4251422570954)
Turistický batoh - dámské provedení, rozměry 28 × 65 × 21 cm, hmotnost 1,31 kg, výbava: anatomicky tvarovaná záda a voděodolná úprava Batoh Ortovox Traverse 38 S je ideální pro horolezce i turisty. Díky objemu 38 l pojme vše potřebné pro vícedenní horské lezení i túry a současně nabízí také možnost upevnění dalšího vybavení z jeho vnější části. Na batoh můžete připevnit lano, helmu, lyže, cepín a hole, zatímco do jeho vnitřní komory lze umístit rezervoár na vodu. Velmi pevně drží na zádech, o což se postarají anatomicky tvarované ramenní popruhy, nastavitelný hrudní popruh, který je opatřený píšťalkou, i popruh bederní. Polstrovaný zádový systém navíc zajistí pohodlí i při dlouhodobém nošení. Nechybí ani integrovaná pláštěnka, která batoh ochrání před deštěm. Klíčové vlastnosti batohu Ortovox Traverse 38 S temné námořnictvo Batoh ideální pro horolezce i turistyNa batoh lze upevnit lano, helmu, lyže, cepín a holeDovnitř je možné uložit rezervoár...
Objev podobné jako Ortovox Traverse 38 S temné námořnictvo (4251422570954)
Slavná letadla Luftwaffe (2. díl) (DVD) (papírový obal)
DVD dokumentární film Slavná letadla Luftwaffe (2. díl). Český dabing. Dolby Digital. Junkers Ju-87 B Stuka, Messerschmitt Me 262 Schwalbe. Junkers Ju-87 B Stuka Německý hloubkový bombardér Junkers Ju-87 Stuka byl letoun, který byl výsledkem doktríny říšskoněmeckého vojenského letectva Luftwaffe, která při bombardování jak pevných vojenských i civilních cílů, tak vojenských jednotek a obrněných vozidel, upřesňovala přesné a relativně velmi účinné hloubkové bombardování. Junkers Ju-87 vzlétl poprvé v roce 1935, kdy Luftwaffe vyzvala letecké výrobce ke konstrukci střemhlavého bombardéru, který měl nahradit zastaralé Henschely 123. Na počátku II. světové války rozséval tento bombardér hrůzu, zkázu a smrt, všude kde se objevil. Poprvé byl bojově použit při přepadení Polska. Útočil na letiště, vojenské kolony, ničil vojenské objekty, ale také bombardoval polská města, kde využíval navíc psychologického efektu vyjící sirény namontované na příďovém podvozku. Rovněž jeho použití ve válce na Západě, v Holandsku, Belgii a Francii bylo nesmírně účinné. Letoun účinně chráněný stíhacími Messerschmitty ničil přesným bombardováním vojenské i nevojenské cíle. U Luftwaffe a v Německu vůbec, se stal předmětem jakéhosi kultu, kdy spolu s působením nacistické propagandy získal aureolu všeničící univerzální a přesné zbraně. Na počátku německé invaze do Sovětského svazu úspěšně útočil na sovětské vojenské kolony a obrněná vozidla, čímž vyrovnával sovětskou převahu v tancích, jak kvalitativní, tak kvantitativní. Naopak v Bitvě o Británii byly jeho úspěchy minimální. Ačkoliv občas způsoboval značné škody útoky na britské a spojenecké lodi kolem jižního pobřeží Velké Británie, projevila se již jeho zastaralá koncepce, nedostatečné pancéřování, malá rychlost a slabá výzbroj. Junkers prostě nebyl schopen odolat britským Hurricanům a Spifirům, které britské území bránily. Podobně se již příliš neosvědčil při operacích u Kurského oblouku, kde neměl potřebné technické zázemí, které potřeboval k předletové přípravě.Přes problémy, které jeho operační použití přinášelo, přes malou bojovou účinnost, srovnáváme-li jej s bombardéry Spojenců, se stal symbolem zla a zkázy, kterou válka přinesla, byl nejznámějším německým bombardérem a pravděpodobně nejznámějším německým letounem pro civilní obyvatelstvo států, na které Hitlerova Třetí říše zaútočila. Messerchmitt Me-262 Schwalbe (Vlaštovka)Souběžně ve Velké Británii a v Německu probíhal od počátku třicátých let 20. století vývoj proudového motoru vhodného pro pohon letadel. V Německu však byl vývoj poněkud rychlejší, protože němečtí průmyslníci byli méně konzervativní a také proto, že od nástupu Hitlera k moci Německo budovalo nové, moderní ozbrojené síly, které vstřebávaly vše nejlepší, co se v oblasti techniky objevilo. Prvním, kdo se konstrukcí proudového motoru a stavbě proudového letadla v Říši věnoval, byl konstruktér a majitel letecké firmy Heinkel Flugzeugwerke Ernst Heinkel, který využil patentů Hanse von Ohaina. Jeho letoun Heinkel 178 byl první „jet“, který kdy vzlétl a Heinkel He 280 byl první stíhací proudový letoun na světě, v podstatě připravený k výrobě. Ale tím, kdo získal první zakázky Říšského ministerstva letectví na výrobu prototypů a později i sériových letadel nebyl Ernst Heinkel, jehož vztahy s nacisty nebyly nejlepší, ale jeho konkurent Willy Messerschmitt, šéfkonstruktér a majitel stejnojmenné firmy, dodavatel například i nejrozšířenější německé stíhačky Messerschmitt Me (Bf)- 109. Me -262 Schwalbe vzlétl poprvé s proudovým motorem teprve 18. července 1942, zatímco první proudový Heinkel již 7. září 1939 a Heinkel He-280, vlastně již hotová stíhačka, 22. září 1940. Výroba Messerschmittu 262 nabíhala teprve od června do listopadu 1943 a první letka vybavený těmito výkonnými stroji, které neměly na obloze konkurenta, byla vytvořena teprve v červenci 1944. Výkony letadla byly skvělé – maximální rychlost 870 km/hod, dostup 11,5 km, dolet přes tisíc kilometrů. Letoun byl dobře vyzbrojen a v rukou zkušeného pilota se stal smrtonosnou zbraní nejen pro bombardéry, ale i pro pístové vrtulové stíhačky Spojenců. Ale na to, aby něco změnil na vzdušné nadvládě spojeneckých, letectev bylo již příliš pozdě. Většina z vyrobených 1430 strojů byla zničena ve vzduchu, nebo na letištích Třetí říše, po pár kusech si vzali spojenci ke zkouškám. Například Britové ke srovnávacím zkouškám s Glosterem Meteor, první britskou proudovou stíhačkou, která byla poprvé nasazena jen o pár dní později, než Me-262, 27. 7. 1944. Dvanáct strojů sloužilo po válce v Československém vojenském letectvu.
Objev podobné jako Slavná letadla Luftwaffe (2. díl) (DVD) (papírový obal)
Slavná letadla Luftwaffe (1. díl) (DVD) (papírový obal)
DVD dokumentární film Slavná letadla Luftwaffe (1. díl). Český dabing. Dolby Digital. Messerchmitt Bf 109, Bf 110, Messerschmitt Me-210 a 410. Messerschmitt Me-109, původně označený jako Messerchmit Bf-109 podle typového označení vzniklého dle původního názvu výrobce Bayerische Flugzeugbau, který se později přejmenoval na Messerschmitt Werke GMbH byl asi nejslavnějším letounem říšskoněmecké Luftwaffe, tedy vojenského letectva Německé říše. Jednalo se o stíhací celokovový jednoplošník moderní koncepce, který na počátku své vojenské kariéry byl jedním z nejlepších stíhacích letadel světa, vedle takových slavných strojů, jakým byl britský Supermarine Spitfire, nebo japonský letoun Mitsubishi Reisen, známý jako Zero. Me-109 byl vyráběn po celou II. světovou válku v řadě továren firmy Messerschmit Werke a vyrobilo se jich téměř 34000 kusů. I po válce sloužil v mnoha vojenských letectev včetně Československého vojenského letectva, poslední kusy tohoto letounu sloužily v letectvu Jugoslávie do roku 1952, Finska do roku 1954 a Španělska až do roku 1967. Bf-109 byl v průběhu války mnohokrát modernizován, i když poslední modernizace, počínaje verzí G, přinesly sice větší výkony, lepší výzbroj a zvýšení doletu, avšak současně významně zhoršily obratnost letounu a letové vlastnosti vůbec. Messerschmitt 109 postupně zastarával. Jestliže na počátku války to byl letoun, který se mohl srovnávat s tím nejlepším, co vyráběli přední výrobci letadel, zejména v druhé polovině války již zaostával za modernějšími stroji, které postupně ovládly válečné nebe v Evropě, ať již to byly britské stroje Hawker Tempest, americký Mustang, nebo sovětské Lavočkiny a Jaky. Současně mu i v Německu vyrostla zdatná a modernější konkurence ve stíhačce Focke Wulf 190. Bf-109 byl využíván v řadě bojových rolí. Především jako záchytný stíhací letoun proti spojeneckým bombardérům. V této roli byl také nejúspěšnější a mezi bombardéry zejména amerického vojenského letectva, které nálety podnikaly během dne, rozséval zkázu a smrt. Méně úspěšný byl jako doprovodný stíhací letoun při náletech na Velkou Británii, kde mu vadil jeho malý dolet, který znamenal, že piloti Luftwaffe mohli útočit jen asi 15 minut a poté se museli vrátit, nechtěli-li nouzově přistávat kdesi po cestě do Německa či Francie, nebo dokonce na moři. Ke konci války navíc již Luftwaffe neměla zkušené piloty a poslední ránu německým stíhačům uštědřili spojenečtí piloti při marném pokusu Hitlera o zvrat ve válce na západní frontě operací Wacht am Rhein – Stráž na Rýně, pokusu o průlom v Ardenách. Messerschmitt Bf-110, Me-210 a jeho vylepšený následovník Me-410, byly letouny vzešlé z požadavku Říšského ministerstva letectví na těžké stíhací a bitevní stroje, které by mohly doprovázet na cestě bombardovací letouny Luftwaffe a současně plnit náročné bitevní úlohy, jako lehké, přesné bombardování, a podporu pozemních operací. Později, což nebylo původním záměrem, plnily i úkoly nočních stíhačů. Goering pro tyto těžce vyzbrojené a výkonné stroje vybral označení Kampfzerstoerer, tedy bojový ničitel, ale v pozdější době, jak se měnilo jejich využití, byly letouny Bf-110 označovány jako noční stíhačky, zatímco Me-210 a 410 si podržely označení Zerstoerer. Messerschmitt Bf-110 byl vyvíjen od roku 1934 a již v roce 1937 byl zařazen do výzbroje. První série měly jen málo výkonné motory a v důsledku toho nedostatečný bojový výkon. Zejména v Bitvě o Anglii, kde byl ovšem Bf-110 používán k úkolům, pro které nebyl vyvinut, získal nedobrou pověst. Měl být proto nahrazen novým letounem Messerschmitt Me-210. Ten odstartoval k prvním bojovým letům v roce 1941 a zanedlouho byla jeho výroba zastavena pro naprostou nezpůsobilost letounu k úkolům, pro které byl určen a navíc pro nebezpečné chování při letu. Po náročném přepracování draku, křídel a ocasních ploch, na kterém spolupracovali odborníci maďarských leteckých závodů, byla v roce 1942 výroba obnovena a typ byl, s novými výkonnými motory Daimler Benz DB-603 přeznačen na Me-410 a nazván Hornisse – Sršeň, což nebylo v Luftwaffe příliš obvyklé. Nikdy se však nejednalo o příliš kvalitní letoun, jeho letové vlastnosti byly nejvýše průměrné. Neúspěch letounu Me-210 dal nový impuls vývoji a výrobě Messerschmittu Bf- 110. Z toho se stal nakonec velmi kvalitní a úspěšný stroj, s vynikajícími letovými vlastnostmi, užívaný ponejvíce jako noční stíhač. Messerschmitt Bf-110 skončil svoji bojovou kariéru v poslední dny války. Poslední letouny bojovaly ještě v Bitvě o Berlín. Bylo jich vyrobeno více než 6000 kusů, čtyřikrát více, než jejich potenciálního pokračovatele, stroje Me-210410. Nejúspěšnější německý noční stíhač Heinz-Wolfgang Schnaufer dosáhl svých 121 nočních sestřelů právě na stroji Bf-110. Messerchmitty 410 byly z bojových operací stahovány od podzimu roku 1944 a dále sloužily jako průzkumné letouny a bojů se zúčastnily již jen víceméně náhodně. Celkem bylo Messerschmittů Me 210 a 410 vyrobeno něco málo přes 1500 kusů.
Objev podobné jako Slavná letadla Luftwaffe (1. díl) (DVD) (papírový obal)
Luftwaffe 1935–1945 (978-80-7525-500-6)
Kniha - autor Marek Brzkovský, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Bojová taktika, rozhodující bitvy, esa a velitelé, slavné letouny Během německých vítězných tažení na začátku druhé světové války hrála Luftwaffe klíčovou roli. Rychlé a obratné Messerschmitty Bf 109 srážely z oblohy jedno nepřátelské letadlo za druhým, zatímco střemhlavé Junkersy Ju 87 rozsévaly smrt a hrůzu mezi protivníky na zemi. Přestože nad Británií tento recept na úspěch selhal, brzy následovala další vítězství na východní frontě. Ve druhé polovině války však piloti letounů s trámovými kříži čím dál častěji na své úkoly nestačili – přesila Spojenců byla už příliš veliká. Publikace předkládá kompletní historii Luftwaffe od jejích skromných počátků na španělském nebi přes slavná vítězství během blitzkriegu až k drtivým porážkám z let 1944–1945. Dočtete se o nejpoužívanějších letounech, slavných stíhacích esech, technice střemhlavého bombardování, palubních zbraních či...
Objev podobné jako Luftwaffe 1935–1945 (978-80-7525-500-6)
Zkušební piloti Luftwaffe (978-80-206-1713-2)
Kniha - 160 stran, česky, pevná s přebalem lesklá
Objev podobné jako Zkušební piloti Luftwaffe (978-80-206-1713-2)
Miroslav Šašek (978-80-242-7362-4)
Kniha - autor Martin Salisbury, 112 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Ponořte se do světa kouzelných ilustrací Miroslava Šaška, českého spisovatele a ilustrátora, který procestoval celý svět. Mnozí z nás znají jeho tvorbu zejména v podobě řady turistických průvodců pro děti nazvaných To je… S lehkostí sobě vlastní a s velkou úctou k zobrazovaným místům v nich dětem i dospělým představil mnoho světových metropolí a dalších míst – Paříž, Londýn, New York, Hongkong, ale také například Austrálii, americkou kosmickou základnu Cape Canaveral a mnoho dalších. Získaly si světovou proslulost a motivy z jejich ilustrací se objevují i na pohlednicích, plakátech a užitkových předmětech. Šašek však nezůstával jenom u knih pro děti. Kromě průvodců po městech a zemích vydal další autorské knížky, řadu titulů ilustroval, pro rádio Svobodná Evropa, kde pracoval v padesátých letech 20. století jako hlasatel, herec a ilustrátor, později pravidelně psal a namlouval fejetony a...
Objev podobné jako Miroslav Šašek (978-80-242-7362-4)
name it Termální sada NMMMOON Mid night Námořnictvo
Značková kvalita z domu name it . Tato modern e termo souprava ze 100% polyesteru od name it je ideální pro aktivní chlapce. Souprava se skládá z bundy a kalhot - je ideální na ven, pohodlná na nošení a velmi praktická. Bunda se zapíná na přední zip, má dvě kapsy a reflexní nášivku na zádech. Kalhoty lze upravit pomocí knoflíků v pase, aby ideálně padly. Soupravu lze také dobře nosit pod oblečením do deště, poskytuje dodatečné teplo pro chladné a deštivé dny. Podrobnosti o produktu: Prošívaná termální souprava Bunda se zipem Funkční kapsy Reflexní detaily na zadní straně Kalhoty s nastavitelným pasem Materiál a pokyny k péči: Vrchní část: 100% polyester, spodní část: 100% polyester, podšívka: 100% polyester. Praní v pračce na max. 40 °C v programu pro jemné praní. Nebělit Nečistěte chemicky Nepoužívejte sušičku Pověsit k sušení Nežehlete
Objev podobné jako name it Termální sada NMMMOON Mid night Námořnictvo
odenwälder Jersey spacák Anni náměstí námořnictvo 70cm - 130cm
S Anni najdou hvězdní vědci tu správnou spací hnízdo pro teplejší letní noci! Lehký a plyšový bavlněný trikot je obzvlášť příjemný a umožňuje dětem ponořit se do snových světů. Centrální zip zajišťuje pohodlné oblékání a svlékání. Ochrana proti zipu je stejně tak součástí vynikajících detailů jako prvotřídní kvalita. Vlastnosti produktu: plyšový bavlněný dres lehký a nepoužitý ochrana na zip Středový zip pro snadné oblékání a svlékání Oeko-Tex & Standard Standard 100 09.0.69629 Hohenstein HTTI Materiál & Péče: Vnější tkanina: 100% bavlna Vnitřní materiál: 100% bavlna Lze prát při 60 ° C Vhodné pro sušičky
Objev podobné jako odenwälder Jersey spacák Anni náměstí námořnictvo 70cm - 130cm
name it Termální sada NMMMOON Mid night Námořnictvo
Značková kvalita z domu name it . Tato modern e termo souprava ze 100% polyesteru od name it je ideální pro aktivní chlapce. Souprava se skládá z bundy a kalhot - je ideální na ven, pohodlná na nošení a velmi praktická. Bunda se zapíná na přední zip, má dvě kapsy a reflexní nášivku na zádech. Kalhoty lze upravit pomocí knoflíků v pase, aby ideálně padly. Soupravu lze také dobře nosit pod oblečením do deště, poskytuje dodatečné teplo pro chladné a deštivé dny. Podrobnosti o produktu: Prošívaná termální souprava Bunda se zipem Funkční kapsy Reflexní detaily na zadní straně Kalhoty s nastavitelným pasem Materiál a pokyny k péči: Vrchní část: 100% polyester, spodní část: 100% polyester, podšívka: 100% polyester. Praní v pračce na max. 40 °C v programu pro jemné praní. Nebělit Nečistěte chemicky Nepoužívejte sušičku Pověsit k sušení Nežehlete
Objev podobné jako name it Termální sada NMMMOON Mid night Námořnictvo
odenwälder Jersey spacák Anni náměstí námořnictvo 70cm - 130cm
S Anni najdou hvězdní vědci tu správnou spací hnízdo pro teplejší letní noci! Lehký a plyšový bavlněný trikot je obzvlášť příjemný a umožňuje dětem ponořit se do snových světů. Centrální zip zajišťuje pohodlné oblékání a svlékání. Ochrana proti zipu je stejně tak součástí vynikajících detailů jako prvotřídní kvalita. Vlastnosti produktu: plyšový bavlněný dres lehký a nepoužitý ochrana na zip Středový zip pro snadné oblékání a svlékání Oeko-Tex & Standard Standard 100 09.0.69629 Hohenstein HTTI Materiál & Péče: Vnější tkanina: 100% bavlna Vnitřní materiál: 100% bavlna Lze prát při 60 ° C Vhodné pro sušičky
Objev podobné jako odenwälder Jersey spacák Anni náměstí námořnictvo 70cm - 130cm
Ohnivý most - Miroslav Šnajdr
Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války.
Objev podobné jako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr
Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr
Dějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako "druhé" námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake. Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí.
Objev podobné jako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr
Naruto 20 Naruto vs. Sasuke (978-80-7449-259-4)
Kniha - autor Masaši Kišimoto, 188 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cunade se ujímá své role v čele Konohy, ale nezapomíná prohlédnout zranění Kakašiho, Sasukeho a Leeho. Zatímco první dva se uspokojivě uzdravují, Leeho čeká otřesná zpráva. Jeho kariéra nindži předčasně končí. Jedinou šancí je náročná operace, při které může zemřít. Mezitím se život v Konoze pozvolna vrací do starých kolejí. A to včetně žabomyších konfliktů mezi přáteli. Sasuke se cítí zastíněn Narutem a tak ho vyzývá na souboj, který by měl ukázat, kdo je nejsilnějším kohoutem na jejich malém smetišti...
Objev podobné jako Naruto 20 Naruto vs. Sasuke (978-80-7449-259-4)
Miroslav Donutil - Baví vás (4 CD) - mluvené slovo
4 CD kolekce mluveného slova Miroslav Donutil - Baví vás obsahuje: Furt ve střehu, Já na co chci odpovím, Pořád se něco děje, Ptejte se mě na co chcete.
Objev podobné jako Miroslav Donutil - Baví vás (4 CD) - mluvené slovo
Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr
Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo.
Objev podobné jako Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr
Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr
Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití.
Objev podobné jako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr
V zaměřovači Rata - Miroslav Šnajdr
Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát.
Objev podobné jako V zaměřovači Rata - Miroslav Šnajdr
Liga spravedlnosti vs. Sebevražedný oddíl 2 (978-80-7449-642-4)
Kniha - autor Joshua Williamson; Rob Williams; Tim Seely, 156 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Největší hrdinové. Nejnebezpečnější zločinci. Pro obě skupiny na tomhle světě není místo.První velká událost éry Znovuzrození hrdinů DC je tu! Členové Ligy spravedlnosti jsou ti nejmocnější a nejslavnější superhrdinové na Zemi... ale nejsou tu ani zdaleka sami.Sebevražedný oddíl zasahuje ze stínů a odvádí práci, které by se superhrdinové nedotkli ani dlouhou tyčí. Jeho členy drží pod krkem svým ocelovým stiskem ředitelka Amanda Wallerová a dosud se jí dařilo svá monstra a maniaky udržet v tajnosti... ale tomu je teď konec. Batman je jim na stopě a ani on, ani Liga spravedlnosti nehodlají existenci něčeho podobného tolerovat. Oddíl musí být rozpuštěn.Ale zatímco se kladní i záporní hrdinové soustředí jen na své osudové střetnutí, zvrhlý intrikán Maxwell Lord sestavil hrůzné vojsko těch nejvražednějších superpadouchů DC vesmíru a hodlá pobít oba týmy bez rozdílu!
Objev podobné jako Liga spravedlnosti vs. Sebevražedný oddíl 2 (978-80-7449-642-4)
Polštářek ze sametového zlata námořnictvo 35x45cm - 35*45*10cm DCFGHKNV
Polštářek ze sametového zlata námořnictvo 35x45cm - 35*45*10cm Barva: Materiál: Velvet / PolyesterHmotnost: 0,5 kg
Objev podobné jako Polštářek ze sametového zlata námořnictvo 35x45cm - 35*45*10cm DCFGHKNV
Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr
Druhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937.
Objev podobné jako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr
Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr
Od dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie.
Objev podobné jako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21
Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Třetí, závěrečný díl se zaměřuje převážně na službu v zahraničí a u našich jednotek ve Velké Británii do roku 1944. Publikace navazuje na 1. a 2. díl, který vyšel v AERU č. 21 a 23.
Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Souboj titánů: Ferrari 458 Italia vs Lamborghini Huracán LP 610-4 v Čechách
Lambo vs Ferrárko. Dvě největší ikony automobilového světa se setkají v nelítostném souboji. Darujte mu možnost vyzkoušet si obě káry na vlastní kůži a rozhodnout jednou pro vždy, která z nich je lepší. Bude to Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera nebo Ferrari 458 Italia? V každém autě je naplánovaná trasa na 16 km, což odpovídá zhuba 15 - 20 minutám jízdy. Kombinace běžné jízdy na pozemní komunikaci a jízdy po dálnici. Maximálka dosahuje až 300 km/h, to už je něco! Co by měl závodník vědět? Před jízdou se podepisuje smlouva o pronájmu vozidla. Ve voze jako spolujezdec jede zástupce provozovatele zážitku. Ze zážitku je možné pořídit videozáznam v ceně 449 Kč/vůz. Na místě lze dokoupit zproštění spoluúčasti na havarijním pojištění za 399 Kč/vůz (ta je ve standardním rozsahu 10 %). V ceně nejsou započítané pohonné hmoty, platí se na místě ve výši 998 Kč.
Objev podobné jako Souboj titánů: Ferrari 458 Italia vs Lamborghini Huracán LP 610-4 v Čechách
Miroslava Němcová První dáma České politiky (978-80-907999-4-3)
Kniha - autor Johana Hovorková, 208 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Kniha nazvaná První dáma české politiky obsahuje rozhovor s bývalou předsedkyní poslanecké sněmovny Miroslavou Němcovou. V interview Miroslava Němcová popisuje svou životní i politickou cestu od silného zážitku z okupace Československa v roce 1968, přes boj s vážnou nemocí, která ji potkala na konci 80. let, až po založení knihkupectví ve Žďáru nad Sázavou a vstup do politiky. V další části hovoří Miroslava Němcová o peripetiích politického vývoje v České republice a publikace tak není jen souborem vzpomínek známé političky ODS, ale mapuje všechny zásadní události, které se na české politické scéně staly, a to včetně změn, které přišly po roce 2013, kdy se prezidentem stal Miloš Zeman a ve volbách uspělo hnutí ANO oligarchy Andreje Babiše. Kniha obsahuje i jedinečné fotografie z archivu Miroslavy Němcové a některé její články a projevy.
Objev podobné jako Miroslava Němcová První dáma České politiky (978-80-907999-4-3)
Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, Luftwaffe, severní afrika, 1/72 (9580208372778)
Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi se vy nebo vaše děti ve svých aktivitách přibližujete reálnému světu a baví vás modelařina? V tom případě si nenechte ujít realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Skládání je opravdu mravenčí práce a zkouška trpělivosti, výsledek však vždy stojí za to. Vojenský model letadla vyniká detailním zpracováním každé části, které k sobě perfektně doléhají. K jeho výrobě posloužil kvalitní materiál, jakým je plast. Výrobek je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje také vyčerpávající montážní plán, díky kterému půjde modelování jedna radost. Délka po jeho kompletním složení bude činit 12,7 cm. Balení disponuje i bateriemi. Klíčové přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop,...
Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, Luftwaffe, severní afrika, 1/72 (9580208372778)
Catler VS 8010 (VS 8010)
Vakuovačka - na potraviny, svářečka folií, nastavitelná rychlost odsávání, maximální šířka sváru 28 cm, výkon 120 W, LED indikace, řezací nůž součástí balení, rozměry 12 × 42,1 × 20 cm (V׊×H), hmotnost 2,596 kg Nejjednodušší způsob, jak uchovat potraviny co nejdéle čerstvéCATLER VS 8010 představuje vakuovou svářečku fólií, která je ideálním pomocníkem nejen pro všechny milovníky vaření. S její pomocí uchováte potraviny déle čerstvé, chutné a plné aroma. Díky jejím kompaktním rozměrům ji můžete nejen jednoduše převážet a brát na cesty, ale také je velmi nenáročná na skladování. CATLER VS 8010 je vybavena dvěma rychlostmi pro jemné a normální odsávání a dvěma režimy odsávání pro suché a vlhké potraviny. Umí navíc odsát vzduch z láhví a uchovat tak čerstvost tekutinám, které potřebujete uskladnit na delší dobu....
Objev podobné jako Catler VS 8010 (VS 8010)
CATLER VS 8011 (VS 8011)
Vakuovačka - na potraviny, svářečka folií, automatická, nastavitelná rychlost odsávání, pulsní odsávání, maximální šířka sváru 30 cm, výkon 125 W, integrovaný držák fólie, LED indikace a pojistka proti přehřátí, 1 folie v balení, hmotnost 4,079 kg Rádi byste, aby zůstaly potraviny chutné a výživné delší dobu? CATLER VS 8011 jim zajistí mimořádnou trvanlivost a také uspoří prostor v lednici či mrazáku. Vakuovačka CATLER doplněná svářečkou najde využití i ve vaší domácnosti. Potraviny v sáčku vložíte do přístroje a pomocí stisknutí tlačítka odsajete vzduch. Hned po zavakuování snadno spustíte svaření materiálu a vaše potraviny zůstanou ve vakuu. Její sváry mají maximální šířku 30 cm. Výkon přístroje činí 125 W. LED indikátor vás bude informovat o průběhu vakuování. Pojistka se stará, aby nedocházelo k přehřívání vakuovačky. Automatický provoz vakuovačky. U této vakuovačky na vás čeká pulsní (ruční) odsávání. V balení se také nachází 1 ks fólií. Stěžejní...
Objev podobné jako CATLER VS 8011 (VS 8011)
CATLER VS 812 (VS 812)
Vakuovačka - na potraviny, svářečka folií, maximální šířka sváru 30 cm, výkon 120 W, sací tlak 0,95 bar, sací výkon 7 l/min, hlučnost 68 dB, možnost externího odsávání vzduchu, 5 folií v balení, hadička pro vakuování, odkapávací miska, sáčky součástí balení, hmotnost 2,2 kg Líbí se vám představa uchování potravin delší dobu, aniž by ztratily chuť či živiny? CATLER VS 812 se postará o jejich výjimečnou životnost a také ušetří místo v lednici či mrazáku. Vakuovačka CATLER s vestavěnou svářečkou se neztratí v žádné domácnosti. Potravinu ve speciálním sáčku či fólii vložíte do přístroje a stiskem jediného tlačítka odsajete veškerý vzduch. Po zavakuování snadno spustíte svaření materiálu a vaše potraviny budou uzavřeny. Dokáže vytvořit sváry o maximální šířce 30 cm. Přístroj disponuje výkonem 120 W. O průběhu vakuování neztratíte přehled díky LED kontrolce. Pojistka se stoprocentně postará, aby se vám vakuovačka nepřehřívala. V balení se nachází 5 ks fólií.
Objev podobné jako CATLER VS 812 (VS 812)
ATEN VS-102 (VS-102)
Rozbočovač (rozdvojka) - male konektory: 1× D-Sub DE-15 (VGA), female konektory: 2× D-Sub DE-15 (VGA) Video rozbočovač slouží k rozdvojení a zesílení dodávaného signálu z jednoho zdroje na dva výstupy. Je ideální pro monitory používající analogové výstupy (VGA). Zesílení umožňuje přenos signálu až na 65m. Je tak vhodný pro přenos obrazu do prezentačních místností, na odloučené pracoviště apod. Hlavní vlastnosti:Jeden vstup na dva výstupy typu VGA D-SUBZesílení na až 65mJednoduše stohovatelnýŠířka pásma - 250MhzMaximální rozlišení - 1920 x 1440 při 60HzLED indikaceObsah balení:1 x rozbočovač1 x napájecí adaptér1 x lepící nožičky1 x manuál
Objev podobné jako ATEN VS-102 (VS-102)
Podívejte se také
- Stagg SA35 ACE-VS LH (SA35 ACE-VS LH)
- PILOT V-Board Master VS modrá (WBS-VS-L)
- Naruto 20 Naruto vs. Sasuke (978-80-7449-259-4)
- Atomový dědek Miroslav Grégr: Se skromností sobě vlastní (978-80-242-7081-4)
- Paleček Miroslav: Ježkárny - CD (SU6286-2)
- Miroslav Horníček Hýbu se, tedy jsem
- Ahome Plecháček se jménem Miroslav (23210)
- VS Rychlotest Štítná žláza
- VS Rychlotest Menopauza 2ks
- VS Rychlotest Lymská borelióza
- VS Rychlotest Prostata PSA
- VS Rychlotest Gluten Alarm
- VS Rychlotest Trávicí soustava
- VS Rychlotest Helicobacter Pylori
- Žbirka Miroslav Meky: K.O. - CD (912313-2)
- cd miroslav donutil cte povidky oty pavla
- Žbirka Meky Miroslav: Posledné veci - CD (4581932)
- Jan Werich a Miroslav Horníček na Kampě
- epiphone es 339 pro vs
- VS Rychlotest Alergie-totální IgE
- VS Rychlotest Těhotenský krevní test
- VS FUKUI Keramický nůž (H3200100AJ3)