Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Dakota a Líčko - Douglas C-47 a Lisunov Li-2 v československém vojenském letectvu - 2. díl - Miroslav Irra

Douglas DC-3 je nespornou legendou v oblasti letecké civilní, ale zejména vojenské dopravy. Dakotou se však stal až v průběhu své vojenské služby jaksi dodatečně a vlastně v naprostém rozporu s původním typovým označením. 2.díl publikace navazuje na historii popsanou v AERU č.52 a popisuje službu tohoto stroje spolu s jeho sovětskou licenční verzí Lisunov Li-2 v našem letectvu.

Podívejte se také Žbirka Miroslav Meky: Roky a dni - CD (911447-2)

cena 90.0 Kč
Detail

Dakota a Líčko - Douglas C-47 a Lisunov Li-2 - 1. díl - Miroslav Irra

Název Dakota je sice původně označením severoamerického indiánského kmene, v současnosti spíše pojmem zeměpisným, označujícím jeden ze států USA, ale milovníci letectví si jej spíše ztotožní s letounem Douglas DC-3, nespornou legendou v oblasti letecké civilní ale zejména vojenské dopravy. Dakotou se však stal až v průběhu své vojenské služby jaksi dodatečně a vlastně v naprostém rozporu s původním typovým označením. Naše publikace se věnuje historii služby tohoto stroje spolu s jeho sovětskou licenční verzí Lisunov Li-2 v našem letectvu.

Podívejte se také matematicke petiminutovky 2 dil

cena 90.0 Kč
Detail

MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 2.díl - Miroslav Irra

Publikace navazuje na AERO č.38 MiG-21F-13 1.díl. První verzí tohoto letounu, která byla zavedena do služby v československém letectvu, byla právě verze MiG-21F-13, jejiž nástup byl významným mezníkem v historii našeho letectva, neboť právě tento letoun umožnil našim pilotům překonat bariéru dvojnásobné rychlosti zvuku. Publikace se věnuje výrobě a službě tohoto letounu v Československu.

Podívejte se také kn country zpevnik 2 dil

cena 90.0 Kč
Detail

„ČÁP“ Fieseler Fi 156 /C-5 /K-65 v československém vojenském letectvu - 2.díl - Miroslav Irra

Do roku 1951 vkročilo čs. letectvo pod dojmem války v Koreji a očekávání možného válečného konfliktu i v Evropě. Tento rok byl ve znamení zahájení přechodu na reaktivní leteckou techniku, konkrétně sovětské letouny MiG-15 (u nás S-102). Tím je dán rámec pro uplatnění K-65 v roli kurýrního letounu u velitelských rojů divizí a pluků. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 22. Text je doplněn tabulkami, množstvím dobových fotografií a bar. bokorysy.

Objev podobné jako „ČÁP“ Fieseler Fi 156 /C-5 /K-65 v československém vojenském letectvu - 2.díl - Miroslav Irra

cena 90.0 Kč
Detail

Avia/Letov C-2 v československém vojenském letectvu - Miroslav Irra

První desetiletí poválečné výstavby čs. letectva je neodmyslitelně spjato (samozřejmě kromě dalších typů letadel) s pokračovacím cvičným letounem, původně produktem německé firmy Arado Flugzeugwerke GmbH, zabývající se výrobou letadel, v kterémžto oboru se stala pojmem zejména v období II. světové války. Její letoun Arado Ar 96, který pod čs. označením C-2 nesl v období let 1945-1951 veškerou tíhu pokračovacího leteckého výcviku v Letecké vojenské akademii a Leteckém učilišti a poté ještě do poloviny padesátých let v Leteckém učilišti, byl skutečným fenoménem té doby v našem letectvu, obecně známým pod názvem „Arado“. Kromě hlavního poslání v leteckých školách sloužil k výcvikovým úkolům i u bojových útvarů čs. letectva a v některých případech, v přechodných obdobích nedostatku bojových letounů, je dokonce ve výcviku i nahrazoval. K tomuto možno říci dominantnímu postavení v daném oboru byl letoun C-2 přímo předurčen průběhem jeho válečné výroby v protektorátním leteckém průmyslu u pražských firem Avia a Letov, z jejichž bran vyšlo do konce války 2 375 strojů pro potřeby výcvikových útvarů Luftwaffe. Část z nich se v okamžiku konce války nacházela na našich letištích převážně v různém stadiu devastace způsobeným jednak ustupujícími německými jednotkami, jednak různými revolučními nadšenci. I přesto se některé z těchto letounů, spolu s prvními kusy z výroby obnovené již v létě 1945, staly prvními cvičnými pokračovacími letouny obnoveného letectva osvobozené republiky. Návazný rozběh poválečné výroby v čs. leteckém průmyslu umožnil výcvik několika tisíc nových pilotů, kteří byli po roce 1950 účastni masové výstavby proudového letectva. Ti z nich, kteří jsou do dnešních dnů mezi námi, se i po více jak půlstoletí neubrání při vyslovení jména „Arado“ nostalgické vzpomínce. Vzpomeňme tedy spolu s nimi i my, kteří jsme o „Aradu“ mohli v pozdějších letech jen číst v letecké literatuře. Lze jen litovat, že z tolika letounů, které kdysi brázdily nebe nad malou, ale naší republikou, se do současnosti nedochoval ani jediný.

Objev podobné jako Avia/Letov C-2 v československém vojenském letectvu - Miroslav Irra

cena 715.0 Kč
Detail

MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 4. díl - Miroslav Irra

Závěrečný 4.díl, publikace navazuje na AERO č.38,39 a 41 MiG-21F-13 1. - 3.díl. Tento díl se věnuje nasazení této verze letounu MiG-21 u jednotlivých pluků a pilotům létajícím na tomto stroji. Dále dokumentuje katastrofy a nehody stroje v našem letectvu. Číslo má větší rozsah - 52stran.

Objev podobné jako MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 4. díl - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu - 3. díl - Miroslav Irra

AERO č.41 MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 3.díl Miroslav Irra Publikace navazuje na AERO č.38 a č.39 MiG-21F-13 1. a 2.díl. První verzí tohoto letounu, která byla zavedena do služby v československém letectvu, byla právě verze MiG-21F-13, jejiž nástup byl významným mezníkem v historii našeho letectva, neboť právě tento letoun umožnil našim pilotům překonat bariéru dvojnásobné rychlosti zvuku. Publikace se věnuje výzbroji našich MiGů a dokumentuje vyrobené licenční stroje.

Objev podobné jako MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu - 3. díl - Miroslav Irra

cena 101.0 Kč
Detail

ČÁP Fieseler Fi 156 /C-5 /K-65 v československém vojenském letectvu - 1.díl - Miroslav Irra

Jedním z výrazných typů, převzatých z výzbroje poražené Luftwaffe, byl víceúčelový letoun Fieseler Fi 156 německé firmy Gerhard Fieseler Werke GmbH se sídlem v Kasselu, jehož výroba byla od r. 1943 zavedena v tehdejší Továrně na letadla Beneš – Mráz v Chocni a jehož výroba pokračovala i po obnovení Československé republiky pod označením K-65 Čáp. Publikace ve dvou dílech popisuje službu v našem letectvu.

Objev podobné jako ČÁP Fieseler Fi 156 /C-5 /K-65 v československém vojenském letectvu - 1.díl - Miroslav Irra

cena 90.0 Kč
Detail

AERO 41 MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

Publikace navazuje na AERO č.38 a č.39 MiG-21F-13 1. a 2.díl. První verzí tohoto letounu, která byla zavedena do služby v československém letectvu, byla právě verze MiG-21F-13, jejiž nástup byl významným mezníkem v historii našeho letectva, neboť právě tento letoun umožnil našim pilotům překonat bariéru dvojnásobné rychlosti zvuku. Publikace se věnuje výzbroji našich MiGů a dokumentuje vyrobené licenční stroje.

Objev podobné jako AERO 41 MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

MiG-19 v Československém vojenském letectvu - Miroslav Irra

Kniha MiG-19 V ČESKOSLOVENSKÉM VOJENSKÉM LETECTVU - 2. vyd. Proudový stíhací letoun sovětské konstrukční kanceláře Mikojan-Gurjevič, MiG-19, je bezesporu významnou veličinou v historii československého a českého letectva, i přesto, že počtem dodaných strojů zaujímá mezi proudovými stíhacími letouny čs. letectva až třetí příčku, za bezkonkurenčně nejpočetnější „patnáctkou“ a druhou v pořadí „jednadvacítkou“. Jeho význam spočívá především ve skutečnosti, že jeho zavedením do služby bývalé Československo vkročilo do pomyslného klubu států, jejichž vojenské letectvo vlastní a provozuje nadzvukové proudové letouny. MiG-19 byl u našich pilotů velmi oblíbený mj. pro jeho vynikající stoupavost i když v porovnání s jeho následovníkem MiG-21 byla jeho služba kratší, jistě stojí za připomenutí.

Objev podobné jako MiG-19 v Československém vojenském letectvu - Miroslav Irra

cena 715.0 Kč
Detail

„Čtrnáctka” Iljušin Il-14/Avia Av-14 v československém vojenském letectvu - Miroslav Irra

Ve druhé polovině 50. let nastoupil v ČSR nový typ sovětské konstrukce, Iljušinův Il-14, ve své době nesporně stroj světové úrovně, který v našich podmínkách dodnes drží primát největšího u nás vyráběného letounu. Tato licenční výroba probíhala v pražské továrně Avia v letech 1955 až 1960 a dala vzniknout 203 letounům pro tuzemské provozovatele. Publikace podrobně popisuje službu v československém vojenském letectvu.

Objev podobné jako „Čtrnáctka” Iljušin Il-14/Avia Av-14 v československém vojenském letectvu - Miroslav Irra

cena 715.0 Kč
Detail

AERO 97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

Publikace navazuje na AERO č.94 MiG-15bis v čs. Vojenském letectvu 1. díl. Popis verze MiG-15bis, detailní soupis všech MiG-15bis dovezených ze SSSR a vyrobených v ČSR. Popis dalších verzí MiG-15bis – MiG-15bisT, MiG-15bisR a MiG-15bisSB. V závěru publikace přílohy, Výroba MiG-15bis celkem, Osnova bojové přípravy pilotů MiG-15bis, Letouny MiG-15bis čs. Letectva zachované po vyřazení ze služby, Konec bisů 4. Letky 1.slp, Záchrana bisu č.3669, Záchrana bisu č.3841

Objev podobné jako AERO 97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 86 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

Další sešit edice Aero přináší pokračování historie nasazení klasické patnáctky v čs. letectvu. Přes velkou reorganizaci čs. letectva v r. 1958 a její materiální a personální důsledky se dostáváme do 60. let, poznamenaným postupným útlumem provozu zejména původních patnáctek a nástupem nových nadzvukových typů letecké techniky. V té době ještě slouží stíhací bombardovací verze MiG-15SB, vzniklá přestavbou původně čistě stíhacích letounů, a v malém počtu MiG-15T pro vlek terčů. V další pasáži se čtenář seznámí s experimentem, který měl zajistit dostatečnou zálohu pilotů pro případ válečného konfliktu. Dělo se tak formou výcviku pilotů se základním výcvikem ve Svazarmu, kteří po přeškolení na MiG-15 a dalším výcviku u bojových útvarů měli po odchodu do zálohy zůstat v pozici záložních pilotů, povolávaným na pravidelný udržovací výcvik u útvarů. Praxe však prokázala nereálnost tohoto záměru, zejména s ohledem na jejich postavení mezi piloty – vojáky z povolání a omezenou možnost jejich dalšího profesního růstu. Také v souvislosti se zaváděním stále složitější a náročnější techniky by bylo udržení požadovaného stupně jejich vycvičenosti velmi problematické. Nakonec je představen MiG-15 z technického pohledu, jeho výzbroj a tehdejší způsob střeleckého výcviku pilotů, není opomenut soupis všech letounů dodaných ze SSSR a z naší licenční výroby. Pozornost je věnována také čs. úpravám základního typu na MiG-15SB a T, včetně soupisu takto upravených letounů, popisu vývoje raketové výzbroje pro MiG-15SB a jejích takticko-technických charakteristik.

Objev podobné jako AERO 86 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 2. díl - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

MiG-21MF v čs. a českém letectvu 2.díl - Miroslav Irra

V roce 2020, uplyne 15 let od ukončení služby MiGu-21 ve Vzdušných silách Armády České republiky, a tím zároveň skončilo i 54 let trvající působení letounů konstrukčního označení MiG v bývalém Československu a České republice. Práce navazuje na 1.díl publikovaný v AERU č.63

Objev podobné jako MiG-21MF v čs. a českém letectvu 2.díl - Miroslav Irra

cena 124.0 Kč
Detail

AERO 99 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

Aero č.99 navazuje na AERA č.94 a č.97 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. a 2.díl. Publikace popisuje akrobatické skupiny čs. letectva létající na strojích MiG-15bis. Označování letounů podle útvarů. Letecké nehody a soupis ztracených letounů. Vše doplněno množstvím fotografií.

Objev podobné jako AERO 99 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 94 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

Proudový stíhací letoun MiG-15bis sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič navázal na původní MiG-15 v seriové výrobě v SSSR od roku 1949. Pro méně zasvěceného diváka by se oba letouny z vnějšího pohledu mohly zdát identické, ale MiG-15bis vykazoval jednak o něco vyšší výkony díky novému motoru Klimov VK-1, měl lepší výzbroj a další menší konstrukční změny. Čs. vojenské letectvo přecházelo na MiG-15bis, tehdy u nás oficiálně značený S-103, od roku 1953, kdy bylo ze SSSR dodáno 24 letounů a od r. 1954 po ukončení produkce MiGu-15/S-102 přebíralo dodávky letounů domácí licenční výroby. Ta skončila v r. 1958 a dala celkem 620 strojů, z nichž čs. letectvo převzalo 444. Je pozoruhodné, že MiG-15/S-102 měl stanovenu technickou životnost 10 let, takže tyto letouny, pokud nebyly přestavěny na MiG-15SB, zmizely od útvarů do r. 1964. MiG-15SB měl technickou životnost po úpravě prodlouženu na 13 let, takže do roku 1967 byl ze služby vyřazen i on. MiG-15bis, přestože po stránce draku se nijak výrazně nelišil od MiGu-15, vydržel ve službě až do jara 1983. Šlo o stroje z posledních licenčních serií roku 1958, takže sloužily necelých 25 let. Tato publikace navazuje na historii výroby a služby v čs. letectvu předchozí verze letounu MiG-15 popsané v předchozích publikacích serie Aero.

Objev podobné jako AERO 94 MiG-15bis v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

Zlín C-6/106 v československém letectvu - Miroslav Irra

Německý elementární cvičný letounu Bücker Bü 181 „Bestmann“, vyráběný u nás za války pro Luftwaffe a po válce pro naše vojenské letectvo pod označením Zlín C-6/106, je další z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do počátku padesátých let vyučilo v Leteckém učilišti přes tisíc mladých pilotů, v letech 1949-1950 posloužil také v elementárním výcviku poloviny posledního nástupního ročníku LVA. Kromě toho byl provozován i u ostatních složek čs. letectva, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala přibližně stejně jako v případě jeho firemního kolegy Bü 131, ale i přesto se oba tyto typy staly neodmyslitelnými legendami naší letecké historie. Ti, kdož na nich začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. Neméně významným je tento typ také pro naše sportovní letectví, nemalá část zdejší poválečné produkce byla dodána přímo aeroklubům, kde sloužil stejně poctivě jako u vojenského letectva. Jistě si proto zaslouží vzpomínku leteckých fandů v edici Aero stejně jako před nedávnem jeho přechůdce, Aero C-4/104.

Objev podobné jako Zlín C-6/106 v československém letectvu - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra

Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my.

Objev podobné jako Aero C-4/104 v československém letectvu - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

SUCHOJ Su-7 v československém vojenském letectvu ve fotografii: Verze Su-7BM, Su-7BKL a Su-7U (978-80-7573-015-2)

Kniha - autor Jiří Vlach, 216 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Publikace přibližuje jeden z nosných typů našeho vojenského letectva období let 1964-1999 ve fotografii. Kniha je určená nejen lidem, kteří letoun létali a obsluhovali, ale i leteckým fandům a modelářům, kteří zde naleznou spoustu detailů.

Objev podobné jako SUCHOJ Su-7 v československém vojenském letectvu ve fotografii: Verze Su-7BM, Su-7BKL a Su-7U (978-80-7573-015-2)

cena 265.0 Kč
Detail

Výzbroj čs. vojenského letectva 1945-1950 - 2.díl - Miroslav Irra

Kniha navazuje na I. díl vydaný v roce 2015 prezentací letadel čs. letectva, nezahrnutých v I. dílu, tedy letounů bitevních, lehkých bombardovacích, stíhacích, dále vrtulníků, kluzáků a větroňů. Kniha se dále zabývá problematikou kamufláže a markingu letecké techniky čs. letectva ve sledovaném období, rovněž podává souhrnný přehled výzbroje letadel čs. letectva, tedy hlavňových zbraní, leteckých pum, leteckých raket (ty byly ve sledovaném období spíše ve stadiu zkoušek trofejního materiálu a pokusů o vlastní vývoj). V závěrečné části se kniha zabývá průběhem a výsledky zkoušek trofejních zbraní - řízené pumy PC 1400FX a řízené střely Hs 293A. Kniha obsahuje: Letadla bojová: bitevní, lehká bombardovací a stíhací Vrtulníky, kluzáky a větroně Kamufláž a marking letadel Výzbroj letadel

Objev podobné jako Výzbroj čs. vojenského letectva 1945-1950 - 2.díl - Miroslav Irra

cena 357.0 Kč
Detail

AERO 88 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

Další sešit edice Aero přináší závěrečnou pasáž historie nasazení klasické patnáctky v čs. letectvu. Čtenář se zde seznámí s akrobatickými skupinami čs. letectva na letounech S-102/MiG-15, zásadami pro provedení a umístění výsostných znaků a označování útvarové příslušnosti letounů v letech 1951 – 1957. Uveden je také přehled leteckých nehod po jednotlivých modifikacích – MiG-15, MiG-15SB a MiG-15T. Přílohy zahrnují osnovy letecké přípravy pro přeškolení v PVSL a u 7. lšp, seznamy pilotů S-102/MiG-15, kteří prošli výcvikem v PVSL, u 7. a 2. lšp, a personálu 22. sld přeškoleného v r. 1954. Rovněž jsou představeny seznamy pilotů MiG-15 a MiG-15SB stíhacích bombardovacích pluků v r. 1962, soupis letounů S-102 u 15. leteckého stíhacího sboru v březnu 1954, zjištěná označení útvarové příslušnosti konkrétních letounů dle výrobních čísel, a konečně seznam letounů dochovaných k různým účelům po vyřazení ze služby.

Objev podobné jako AERO 88 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 3. díl - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

AERO 83 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

Proudový stíhací letoun MiG-15 sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič je v oblasti vojenského letectví nepochybně legendou, která po léta psala historii letectví nejen našeho, ale i světového. Ačkoli konstruován pro třetí světovou válku, v níž měl slavně zvítězit režim, který jej zrodil, byl bohudík pro nás středoevropany nasazen jen v mnoha lokálních konfliktech, z nichž prvním a publicisticky nejznámějším byla válka v Koreji. Zde byl poprvé nasazen ve vzdušných bojích, a pokud byl pilotován zkušenými sovětskými piloty, byl přinejmenším rovnocenným soupeřem tehdy nejmodernějších amerických stíhaček F-86 „Sabre“. Celkem 17 564 strojů tohoto typu vyrobených v několika základních verzích a mnoha variantách v SSSR (13 383 ks), Československu (3 354 ks) a Polsku (727 ks), kromě výroby v Číně, jejíž počty nejsou známy, sloužilo v mnoha letectvech zemí východního bloku i rozvojových zemí po celém světě. Bylo o něm napsáno mnoho. I historie jeho licenční výroby u nás je vcelku známa. Nejméně známou kapitolou jeho historie u nás tak po léta zůstala jeho služba u čs. leteckých útvarů Od doby dodání prvního MiGu-15 k nám do jeho posledního letu uplynulo totiž téměř 32 let a počet nasazených letounů za celé období činil přes 1200! Déle vydržel ve službě jen typ MiG-21, ovšem celkový počet nasazených letounů tohoto typu byl podstatně nižší. Třídilná publikace „Patnáctka“ Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu poprvé vyšla v našem nakladatelství v roce 2006. Nyní se doplněná a aktualizovaná vrací v edici AERO.

Objev podobné jako AERO 83 "Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 1. díl - Miroslav Irra

cena 162.0 Kč
Detail

Letouny Junkers v československém letectvu - Miroslav Irra

Po skončení války se množství letounů Junkers v různém stadiu devastace nacházelo roztroušeno po celé Evropě, včetně území obnovené Československé republiky. Využití části tohoto technického potenciálu se tedy přímo nabízelo, a v rámci výstavby poválečného čs. letectva se tak i stalo. Podívejme se tedy na osudy Junkersů ve službách našeho letectva po 2. světové válce.

Objev podobné jako Letouny Junkers v československém letectvu - Miroslav Irra

cena 90.0 Kč
Detail

AERO 2/110 Avia S/CS-92 Me 262 v Československém letectvu - Miroslav Irra

Avii S/CS-92 Me 262 v československém letectvu autora M.Irry. Publikace popisuje zkoušky, výrobu a nasazení německého proudového stíhače Messerschmitt Me 262 v československém letectvu po roce 1945. Publikace je doplněna unikátními dobovými fotografiemi, barevnými fotografiemi dochované Avie S-92, vzpomínkami letců, kteří na S-92 létali. Nechybí barevné bokorysy obou verzí.

Objev podobné jako AERO 2/110 Avia S/CS-92 Me 262 v Československém letectvu - Miroslav Irra

cena 133.0 Kč
Detail

AERO 80 Letouny Heinkel v československém letectvu - Miroslav Irra

Čs. letectvo po válce evidovalo tři produkty firmy Heinkel – He 72, He 111 a He 219, v případě He 111 a He 219 v počtu pouze několika kusů, počet He 72 přesáhl desítku. Všechny naše He 72 byly v majetku čs. vojenské správy, avšak byly zapůjčeny aeroklubům. Aerokluby je používaly především ke vlekání větroňů a v této roli si vysloužily uznání i značnou popularitu. O letouny He 111 neměla čs. vojenská správa v prvních poválečných letech zájem. Iniciativa k jejich využití však vzešla od VLÚ Letňany. Tato instituce se po válce zabývala řešením desítek výzkumných, zkušebních a výrobních úkolů, mezi nimiž byly zkoušky „raketového dálkově řízeného leteckého torpéda“, tedy řízené letounové střely Henschel Hs 293A, zkouškami trofejních proudových motorů BMW 003 a Jumo 004, zkouškami bombardovací výstroje a zkušebním bombardováním, mj. též zkouškami řízené pumy PC 1400Fx Fritz X. K tomu bylo nutno mít vhodný letoun. Dva stroje byly získány z Bulharska, třetí stroj pocházející z válečné kořisti byl až ve dnech 26.-28.4.1950 převzat vojenskou správou po revizi v závodě Rudý Letov. Dva letouny byly v LVÚ využívány v letech 1948-49 k různým zkouškám, jeden byl upraven pro letové zkoušky proudových motorů Jumo 004 a BMW 003. V r. 1950 byl jeden (možná dva?) He 111 upraven pro letecké snímkování a předán Fotoletecké skupině, kde dolétal v r. 1957. Prokazatelně dva stroje byly v letech 1952 – 1953 používány k vlekání vlečných terčů pro střelby stíhacích S-102. Oba byly zrušeny během let 1953-1954. Zájem o He 219 projevilo MNO až v r. 1948, kdy oznámilo továrně Rudý Letov zámysl objednat opravu dvou kusů z materiálu nacházejícího se v Chebu. Rudý Letov zahájil kompletaci dvou letounů, první byl byl zalétnut 25.2.1950, na druhém letounu, který měl být přizpůsoben pro montáž proudového motoru, se v té době stále pracovalo. Snahy o jejich využití byly vcelku bezvýsledné, oba byly zrušeny asi někdy na počátku roku 1953.

Objev podobné jako AERO 80 Letouny Heinkel v československém letectvu - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

Spitfajr - Supermarine Spitfire L.F.Mk. IXE v československém letectvu - Miroslav Irra

Supermarine Spitfire, to je ve světě vojenského letectví skutečná legenda, která významným dílem přispěla ve II. světové válce k vítězství Spojenců nad Německem. Letoun se postupně dostal do výzbroje tří československých stíhacích perutí. Po skončení války, 13. srpna 1945 v 17 hodin přistál čs. stíhací wing s 54 Spitfiry L.F. Mk.IXE v Praze na letišti Ruzyně. Jejich počet byl do roku 1946 navýšen na celkem 76 kusů. Kniha popisuje podrobně přesun do ČSR a službu v našem letectvu do roku 1948, kdy byly vyřazeny z výzbroje a prodány.

Objev podobné jako Spitfajr - Supermarine Spitfire L.F.Mk. IXE v československém letectvu - Miroslav Irra

cena 715.0 Kč
Detail

AERO 102 UTI MiG-15 v čs. vojenském letectvu - Miroslav Irra

MiG-15 je spojen se skutečným nástupem proudové éry v čs. vojenském letectvu počátkem padesátých let minulého století. Tento stroj posunul čs. stíhací letectvo do světové špičky s pohledu vybavení stíhacích pluků. Výrobu a službu tohoto stroje a jeho verze v našem letectvu popsal autor Miroslav Irra v předchozích číslech Aera ( Aero č.83, 86, 88, 94, 97 a č.99). Mohutné a spěšné budování čs. stíhacího letectva si však vyžadovalo současně vybudovat výcvikové letecké základny a ke zvýšení rychlosti a kvality výcviku zajistit k tomu odpovídající letoun se stejnými vlastnostmi jako MiG-15. V letech 1951-1954 bylo do výcviku proudových pilotů postupně zapojeno min. 14 spárek UTI MiG-15, dodaných ze SSSR, rokem 1954 byly zahájeny dodávky čs. licenčních UTI MiG-15/CS-102. V roce 1954 bylo dodáno prvních 34 a do roku 1960 naše letectvo převzalo 155 těchto letounů. Aero č.102 popisuje detailně organizaci výcviku na tomto letounů a uzavírá popis a službu tohoto stroje v našem letectvu.

Objev podobné jako AERO 102 UTI MiG-15 v čs. vojenském letectvu - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

MiG-21U/US/UM v čs. a českém vojenském letectvu 1. část - Miroslav Irra

S nástupem moderní techniky, která kladla na pilota čím dál tím větší nároky, narůstal problém zajištění letounů, které by se co nejvíce přibližovaly svými vlastnostmi bojovému stroji, na který měli cvičení piloti přejít. Nejlogičtějším řešením byla dvoumístná cvičná verze bojového stroje. V případě verzí stíhacích MiG-21 to byly v našem letectvu MiGy-21U/US/UM. Publikace popisuje ve dvou dílech jejich službu.

Objev podobné jako MiG-21U/US/UM v čs. a českém vojenském letectvu 1. část - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

Výzbroj československého vojenského letectva 1945-1950 - 1. díl - Miroslav Irra

Kniha se zabývá problematikou související s řešením otázek vyzbrojení čs. vojenského letectva v procesu jeho poválečné obnovy po roce 1945. Zabývá se také procesem přezbrojení čs. letectva trofejní technikou, k němuž nakonec došlo po neúspěšných pokusech o získání potřebného leteckého materiálu na Východě i Západě. Nakonec kniha prezentuje v podstatě inventuru letadel čs. letectva v letech 1945–1950 v kategoriích cvičné, dopravní a kurýrní letouny. Bitevní, lehké bombardovací, stíhací letouny, vrtulníky, kluzáky a větroně budou předmětem II. dílu.

Objev podobné jako Výzbroj československého vojenského letectva 1945-1950 - 1. díl - Miroslav Irra

cena 357.0 Kč
Detail

AERO 78 MiG-21U/US/UM 2.díl - Miroslav Irra

S nástupem moderní techniky, která kladla na pilota čím dál tím větší nároky, narůstal problém zajištění letounů, které by se co nejvíce přibližovaly svými vlastnostmi bojovému stroji, na který měli cvičení piloti přejít. Nejlogičtějším řešením byla dvoumístná cvičná verze bojového stroje. V případě verzí stíhacích MiG-21 to byly v našem letectvu MiGy-21U/US/UM. Publikace popisuje ve dvou dílech jejich službu.

Objev podobné jako AERO 78 MiG-21U/US/UM 2.díl - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

„MEZEK“ Avia S/CS-199 - 1. a 2. díl - Miroslav Irra

Po roce 1945 řešilo československé letectvo otázku své výzbroje. Po složitých úvahách a reálném zhodnocení situace, padlo rozhodnutí vyzbrojit stíhací letectvo letounem tuzemské výroby. Tak vznikla slavná Avia S-199 a její cvičná verze CS-199. Jednalo se o konverzi úspěšné německé stíhačky Messerschmitt BF 109G. 1. díl popisuje důvody vzniku této konstrukce, výrobu a zavádění do výzbroje. Kniha je doplněná barevnými bokorysy letounu a množstvím fotografií ze služby a zachovalého stroje z muzea VHÚ. 2. díl a popisuje výzbroj letounů S/CS-199 její vývoj a použití. Další kapitola detailně shrnuje nehody u bojových a cvičných útvarů následuje používaný marking a kamufláže. Nechybí vzpomínky pilotů na tento stroj a jeho vlastnosti. V knize naleznete soupis všech letounů dle výrobních čísel a stručný popis služby. Součástí publikace jsou dále detailní výkresy a barevné bokorysy.Oba díly v jedné publikaci, cca 370 foto, 24 barevných náhledů stroje. 54 barevných fotografií detailů stroj S-199 a CS-199 z muzea Kbely, včetně interiéru stroje. 25 stran detailních výkresů. Text česky/anglicky.

Objev podobné jako „MEZEK“ Avia S/CS-199 - 1. a 2. díl - Miroslav Irra

cena 1342.0 Kč
Detail

AERO 111 První, stíhací, Zvolenský 1951-1961, 2. díl - Miroslav Irra

Období let 1951 – 1961 bylo pro pokračování historie Zvolenského leteckého pluku zvoleno záměrně. Je totiž významné přechodem na proudovou leteckou techniku a zároveň tím, že pluk byl od roku 1952 do roku 1961 součástí 1. lsd/sld. Rok 1951 přinesl převratné změny. Probíhaly přípravy na hromadné přezbrojení letectva proudovou technikou. K tomuto úkolu byla určena celá 3. ld, u jejíchž pluků proběhl pečlivý kádrový výběr pilotů pro přeškolení. Samozřejmým předpokladem, kromě pilotních schopností, byla naprostá oddanost KSČ, lidově demokratickému zřízení a SSSR. Od února 1951 působilo na letišti Mladá „Výcvikové středisko určené k přeškolování na proudová letadla“, reorganizované dnem 1.6.1951 na „Proudové výcvikové středisko letectva“. Právě zde se mělo rodit československé proudové letectvo. 1. lp se ještě zúčastnil květnové vojenské přehlídky v Praze dne 6.5.1951 k výročí osvobození Československa Rudou armádou. Letecká část byla pojata vskutku velkolepě za účasti více než 200 letounů, které měly defilovat nad letenskou plání současně s pochodujícími útvary pěchoty a dalších pozemních zbraní. V den přehlídky právě v čase zahájení vzletu jednotlivých skupin se však přes Prahu hnala silná přeháňka se sněhem a nízkou oblačností. Formace sice vzlétly, ale v nepříznivých podmínkách se věci odvíjely jinak než bylo plánováno. Při tehdejším stavu radiotechnického zabezpečení řízení letového provozu bylo zázrakem, že za daných povětrnostních podmínek přehlídka neskončila ještě hůře. Po přehlídce se vybraný personál pluku spolu s 5. a 8. lp přemístil během května - června 1951 z dosavadních posádek do Mladé, kde bylo pak zahájeno teoretické a poté i praktické přeškolení na sovětské proudové letouny MiG-15, v čs. letectvu značené S-102. Dosavadní výzbroj, letouny S-199 a zbývající personál byl přesunut na plzeňské letiště Bory, s určením pro nově založený 18. lp. Jako první zahájil přeškolení již v květnu 1951 8. lp, personál vybraný pro 5. lp jej následoval během června, poté zahájil nově postavený 11. lp a 23.7.1951 zahájil přeškolení 1. lp. Proudová éra začala.

Objev podobné jako AERO 111 První, stíhací, Zvolenský 1951-1961, 2. díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

Lisunov Li-2 - Vladimir Kotelnikov

Rozhodnutí spustit sériovou produkci Douglasova typu v SSSR vykrystalizovalo na jaře 1936. Jedenáctého dubna 1936 vydala Rada práce a obrany (STO) usnesení o zakoupení licence na výrobu DC-3 a do USA se za tím účelem vypravila technická komise v čele s náčelníkem CAGI. Finální smlouvu s Douglasem Sověti podepsali prostřednictvím Amtorgu 15. července 1936. Publikace se věnuje zavádění výroby DC-3/Li-2 v SSSR, vyráběné verze včetně bombardovací. Průběh služby a nasazení během 2. světové války a poválečnou službu včetně exportu. Množství dobových fotografií a barevných bokorysů.

Objev podobné jako Lisunov Li-2 - Vladimir Kotelnikov

cena 127.0 Kč
Detail

Su-7 v československém letectvu v letech 1964-1990 1.a 2.díl - Jan Dúbravčík

Stíhací a bombardovací letoun Su-7 létal na našem nebi 26 let. Zasvěcený popis letounu z pera jeho pilota Jana Dúbravčíka se věnuje vývoji a výrobě letounu Su-7 v Sovětském svazu v letech 1953 až 1972. Na to navazují dodávky letounů do československého vojenského letectva a přeškolování pilotů a techniků u Výcvikové letky 28. a 20. sbolp v letech 1963 až 1966. Operační použití letounu Su-7 v čs. vojenském letectvu v letech 1964 až 1990. Inženýrsko-letecké zabezpečení letounů Su-7. Létání na Su-7 (vzlet a přistání, navigační lety, technika pilotáže, lety na střelnici, příprava k použití jako atomový bombardér, létání v noci a za ztížených povětrnostních podmínek). Akrobatická skupina „Smažilovci“ a jednotliví akrobaté na Su-7. Letecké katastrofy a havárie na Su-7. Technický popis letounu Su-7. Seznam všech letounů Su-7 v čs. letectvu a jejich historie.

Objev podobné jako Su-7 v československém letectvu v letech 1964-1990 1.a 2.díl - Jan Dúbravčík

cena 1252.0 Kč
Detail

AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část - Miroslav Irra

"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.

Objev podobné jako AERO 93 Siebel Si-204/Aero C-3, 2. část - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

Albatros L-39 - 4.díl - Miroslav Irra

S rozmachem exportu L-39 vyvstal zejména se strany zákazníků ze zemí třetího světa požadavek na verzi se zvýšenou únosností výzbroje, která by lépe vyhovovala požadavkům na větší rozsah plnění úkolů střeleckého výcviku a také by mohla být použita jako lehký bojový letoun. Tomu se výrobce pochopitelně snažil vyhovět a výsledkem této snahy byl v první etapě L-39ZO, následován poté L-39ZA. Obě verze dostaly nové zesílené křídlo se čtyřmi závěsnými body s výrazně zvýšenou nosností oproti L-39C, L-39ZA byl navíc vyzbrojen leteckým kanonem sovětské konstrukce GŠ-23. Závěrečný díl popisuje výzbroj jednotlivých verzí, dále je doplněn vzpomínkami pilotů na tento letoun.

Objev podobné jako Albatros L-39 - 4.díl - Miroslav Irra

cena 90.0 Kč
Detail

AERO 113 První, stíhací, Zvolenský 1962-1970, 3.díl - Miroslav Irra

60. léta byla pro 1. slp významná zejména přechodem na další generací stíhacích letounů konstrukční kanceláře MiG, v tomto případě na typ MiG-21 a jeho verze. Po celé období let 1962-1970 se pluk nacházel v sestavě 3. sPVOS, resp. od r. 1969 3. dPVOS. Na jaře 1968 se jeho příslušníci přihlásili k obrodnému procesu v československé společnosti, který násilně přervala agrese států Varšavské smlouvy v čele se SSSR. Důsledkem toho byly mimo jiné personální čistky, které formou kádrových prověrek proběhly v roce 1970 a na jejich základě pak bylo propuštěno do zálohy min. 60 příslušníků pluku, evidentně většina z politických důvodů. V podmínkách nastávající tzv. „normalizace„ pluk nadále plnil úkoly v bojové přípravě a ochraně vzdušného prostoru.

Objev podobné jako AERO 113 První, stíhací, Zvolenský 1962-1970, 3.díl - Miroslav Irra

cena 163.0 Kč
Detail

Iljušin Il-10/Avia B-33 - 1.díl - Miroslav Irra, Milan Hanák

Kniha popisuje licenční výrobu sovětského bitevního letadla v Československu, službu v československém letectvu a export do států východního bloku. Text česky/anglicky.

Objev podobné jako Iljušin Il-10/Avia B-33 - 1.díl - Miroslav Irra, Milan Hanák

cena 473.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Strojírenská technologie 2, 2.díl - Miroslav Hluchý, Jan Kolouch

Učebnice probírá druhy koroze, jejich hodnocení zejména vzhledem k hospodářským ztrátám vlivem koroze a způsoby protikorozní ochrany. Vysvětluje teoretické základy obrábění - např. geometrii břitu nástroje, tvoření třísky, výpočet řezných a upínacích sil, hospodárný úběr, trvanlivost, volbu řezných podmínek. Ve výrobních postupech jsou popsány hlavní zásady a pokyny pro jejich vypracování. Poznatky jsou procvičovány na praktických příkladech. Kniha je určena studujícím středních odborných škol i středních odborných učilišť a všem, kteří se zajímají o základní otázky technologie strojírenské výroby

Objev podobné jako Strojírenská technologie 2, 2.díl - Miroslav Hluchý, Jan Kolouch

cena 189.0 Kč
Detail

Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21

Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část - Miroslav Irra

2. vydání již delší dobu vyprodané a velmi úspěšné publikace tentokrát v edici Aero. Publikace vyjde v celkem třech číslech Aera a to v čísle 92, 93 a 94."Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.V Aeru č. 95 vychází jako reedice poslední, třetí část publikace „Síbl“ Siebel Si 204/Aero C-3 v československém letectvu

Objev podobné jako AERO 95 Siebel Si-204/Aero C-3, 3. část - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra

"Síbl", neboli trofejní letoun německého původu Siebel Si 204 a jeho čs. bezlicenční kopie Aero C-3 patří bezesporu mezi legendární letouny poválečné éry čs. letectva. Z hlediska počtů patřil mezi těch několik nejpočetnějších a nejvíce rozšířených typů, a tedy jeho role byla neméně významná ve srovnání s ostatními původně německými typy, „mezky“, „arady“ a „bikry“. Navíc jeho využití zahrnovalo poměrně širokou škálu různých úkolů jak v letecké dopravě, tak ve výcviku, leteckém snímkování a fotogrammetrii i nakonec od konce r. 1951 v procesu výstavby celé bombardovací divize. V tomto případě byla sice jeho role z hlediska bojové hodnoty spíše symbolická, ale i tak díky jemu mohl být personál divize během několika let připraven natolik, že byl schopen v r. 1955 zahájit přechod na reaktivní bombardovací letouny Iljušin Il-28.

Objev podobné jako AERO 92 Siebel Si-204/Aero C-3, 1. část - Miroslav Irra

cena 145.0 Kč
Detail

Matematické minutovky pro 7. ročník / 2. díl - Miroslav Hricz

Zcela nové pracovní sešity Matematických …minutovek 7 navazují na úspěšnou řadu nakladatelství Prodos pro 1. stupeň základních škol. I tentokrát se žákům dostává možnost procvičit si vědomosti a dovednosti získané v hodinách matematiky. S postupem k učební látce vyšších ročníků souvisí i proměna formátu …minutovek. Především úlohy z geometrie si vyžadují větší prostor pro řešení, proto budou od šestého ročníku vycházet …minutovky v osvědčeném formátu 200 x 260 mm. Novinkou je také možnost pracovat s vyjímatelnými listy, protože jednotlivé stránky pracovních sešitů jsou perforovány, aby bylo možné je v případě zájmu uvolnit z vazby.

Objev podobné jako Matematické minutovky pro 7. ročník / 2. díl - Miroslav Hricz

cena 53.0 Kč
Detail

Matematické minutovky pro 9. ročník / 2. díl - Miroslav Hricz

Pracovní sešity Matematické ...minutovky 9 – 1. a 2. díl jsou, stejně jako v předchozích ročnících, zaměřeny především na důkladné procvičování základních početních operací, které má zajistit upevnění nabytých dovedností a umožnit žákům získat potřebnou jistotu, zběhlost a rychlost.

Objev podobné jako Matematické minutovky pro 9. ročník / 2. díl - Miroslav Hricz

cena 53.0 Kč
Detail

Matematické minutovky pro 6. ročník/ 2. díl - Miroslav Hricz

Zcela nové pracovní sešity Matematických …minutovek 6 navazují na úspěšnou řadu nakladatelství Prodos pro 1. stupeň základních škol. I tentokrát se žákům dostává možnost procvičit si vědomosti a dovednosti získané v hodinách matematiky. S postupem k učební látce vyšších ročníků souvisí i proměna formátu …minutovek. Především úlohy z geometrie si vyžadují větší prostor pro řešení, proto budou od šestého ročníku vycházet …minutovky v osvědčeném formátu 200 x 260 mm. Novinkou je také možnost pracovat s vyjímatelnými listy, protože jednotlivé stránky pracovních sešitů jsou perforovány, aby bylo možné je v případě zájmu uvolnit z vazby.

Objev podobné jako Matematické minutovky pro 6. ročník/ 2. díl - Miroslav Hricz

cena 53.0 Kč
Detail

AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou.

Objev podobné jako AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr

Kniha navazuje na již vydaný 1.díl. Pokračuje obdobím tzv. Bleskové války proti Francii 1940 a účastí čs. pilotů, dále popisuje službu ve Finsku, Vichystické Francii, Výrobu ve Švýcarsku a službu v letectvech některých satelitů Německa a u Luftwaffe. Text česky/anglicky.

Objev podobné jako Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr

cena 473.0 Kč
Detail

Strojírenská technologie 1, 2.díl - Miroslav Hluchý, Jan Kolouch

METALOGRAFIE A TEPELNÉ ZPRACOVÁNÍUčebnice probírá základy metalografie a tepelného zpracování kovových materiálů. Vysvětluje vnitřní stavbu kovů a slitin, základy podvojných slitin a uvádí jejich rovnovážné diagramy. Popisuje teoretické základy tepelného zpracování kovů, jeho základní způsoby, například žíhání, kalení a popouštění ocelí, patentování, povrchové tvrzení a také zařízení pro tepelné zpracování. Seznamuje se zásadami volby typu tepelného zpracování, uvádí vzorová technologická cvičení a seznam platných ČSN a norem EU. Potřebným doplňkem je čtyřjazyčný slovník vybraných odborných pojmů. Kniha je určena studujícím středních odborných škol i středních odborných učilišť a všem, kteří se zajímají o základní otázky technologie strojírenské výroby.

Objev podobné jako Strojírenská technologie 1, 2.díl - Miroslav Hluchý, Jan Kolouch

cena 227.0 Kč
Detail

Strojírenská technologie 2, 1.díl - Miroslav Hluchý, Jan Kolouch

Učebnice shrnuje poznatky o polotovarech pro strojírenskou výrobu. Výklad polotovarů je zaměřen na jejich navrhování, technologii výroby a hodnocení technologičnosti jejich konstrukce. Teoretické poznatky jsou procvičovány na praktických příkladech a technologických cvičeních. Uvádí seznam ČSN, EN a ISO. Kniha je určena studujícím středních odborných škol i středních odborných učilišť a všem, kteří se zajímají o základní otázky technologie strojírenské výroby.

Objev podobné jako Strojírenská technologie 2, 1.díl - Miroslav Hluchý, Jan Kolouch

cena 246.0 Kč
Detail

Podívejte se také