Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr
Mezi nejúspěšnější stíhací dvouplošníky 30. let minulého století náleží Fiat CR.32 Freccia (šipka), ve značném množství vyráběný pro italské letectvo i na export. Typ se proslavil zejména svou účastí na bojích občanské války ve Španělsku, zasáhl nicméně také do řady střetnutí druhé světové války. Létal nad čtyřmi kontinenty: nad Evropou, Asií, Afrikou a Amerikou. Fiat CR.32 sehrál svým způsobem důležitou roli také v příběhu československého letectví. První oběti z řad našich letců v rozbíhajícím se boji proti nacismu a fašismu způsobily v druhé polovině 30. let právě Fiaty CR.32. 31. května 1937 Italy ovládané Freccie sestřelily u středomořské Mallorcy bombardér Potez 540 španělského republikánského letectva, v jehož pracovních prostorech padli českoslovenští dobrovolníci, bojující dle tehdejší levicové dikce „u Madridu za Prahu“, Josef Soušek a Zdeněk Talaš. Z osádky přežil pouze zraněný a zajatý pilot Jan Ferák. V napjatých dnech územního ořezávání tehdejšího Československa v důsledku mnichovské dohody sestřelil 25. října 1938 maďarský Fiat CR.32 nad Maďary požadovaným územím jižního Slovenska pozorovací Letov Š 328 letky 10, přičemž padl pozorovatel sv. asp. Jaromír Šotola. Pilot des. Ján Kello vyvázl popálen.
Podívejte se také Steba CR 32 (4011833302250)
Steba CR 32 (4011833302250)
Palačinkovač - příkon 1200 W, průměr plotny 32 cm, nepřilnavá plocha, světelná signalizace, špachtle a stěrka součást balení, bílá a černá barva Palačinkovač s teflonovou deskou je ideální pro přípravu pravých francouzských palačinek o průměru 32 cm. Nepřilnavá teflonová deska vám zaručí, že těsto a palačinka půjdou vždy sejmout bez problému z povrchu desky. Skvělé palačinky Dokonale tenké. Jako od francouzských mistrů. 32 cm průměr palačinek 2 kg naprosto mobilní Co vám tento produkt může nabídnout? Palačinkovač s teflonovou deskou je ideální pro přípravu pravých francouzských palačinek o průměru 32 cm. Nepřilnavá teflonová deska vám zaručí, že těsto a palačinka půjdou vždy sejmout bez problému z povrchu desky.Elegantní provedení je z bíločerného plastu. Pro optimální opečení palačinky si můžete nastavit...
Podívejte se také Creality CR 30 (84775910)
Steba CR 32 palačinkovač
Palačinkovač pro přípravu francouzských palačinek crêpes o průměru 32 cm. Palačinkovač má hladký, nepřilnavý, teflonový povcrh, jehož teplotu můžete snadno regulovat. Pomocí tohoto palačinkovače během několika okamžiků "vykouzlíte" perfektně upečené, tenké a křupavé palačinky. Můžete se pustit do smažení sladkých i slaných variací palačinek za použití minimálního množství oleje.
Podívejte se také Steba CR 36 XXL (CR 36)
Podívejte se také
- ORICO 2129U3-CR-BP (2129U3-CR-BP)
- Creality CR-10 V2 (CR-10-V2)
- Creality CR-10 Max (CR-10-MAX)
- KENWOOD CR-ST80DAB-B černé (CR-ST80DAB-B)
- sada podtacku cr
- camry cr 1242
- camry cr 5025
- mackie cr buds
- Creality CR-200B
- ORICO 2159C3-G2-CR-BP (ORICO 2159C3-G2-CR-BP)
- ORTEGA OCAPOUKE-CR (HN161725)
- Steba CR 36 palačinkovač
- cort cr 200 bk
- BLAUPUNKT CR 5WH (CR5WH)
- Creality CR-10 Smart
- Lenco CR-605BK (lcr605bk)
- MACKIE CR StealthBar (HN232527)
- ORICO 3159C3-G2-EU-CR-BP (3159C3-G2-EU-CR-BP)
- AKASA čtečka Smart karet (eObčanka) - bílá / AK-CR-03WHV2 (AK-CR-03WHV2)
- RAVAK CR 110.00 Jednoháček (X07P320)
Model Kit letadlo 2801 - FIAT CR.42 Falco (8001283028011)
Model letadla - plastový, měřítko 1 : 48, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na vystavení a sběratelství, délka 17,3 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? V tom případě by se vám mohlo zalíbit realistické ztvárnění modelu letadla Italeri v měřítku 1:48. Modelování je skvělý retro koníček, který se opět vrací do módy a našel si mnoho příznivců mezi dětmi i dospělými. Vojenský model letadla obsahuje detailně zpracované kousky, takže se můžete spolehnout na důmyslný systém jejich spojování. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Výrobek je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla Italeri z období 2. světové války nebude problematické složit dohromady díky podrobnému montážnímu plánu. Jeho zemí původu je Itálie. Jeho celková délka po složení je 17,3 cm. Hlavní vlastnosti modelu letadla Model Kit letadlo 2801 - FIAT CR.42 Falco Vojenský model letadla...
Objev podobné jako Model Kit letadlo 2801 - FIAT CR.42 Falco (8001283028011)
Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr
Dějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako „druhé“ námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake.Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí.
Objev podobné jako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr
Ohnivý most - Miroslav Šnajdr
Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války.
Objev podobné jako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr
PZL P.11 - Miroslav Šnajdr
Polský stíhací letoun PZL P.11 patřil v době svého vzniku mezi nejprogresívnější konstrukce ve své kategorii. V září 1939, v době napadení Polska byl však již zastaralý. Přesto díky své odolnosti a vynikající obratnosti byl pro Luftwaffe velice tvrdým protivníkem a dosáhl mnoho vzdušných vítězství. Publikace popisuje vznik a vývoj od sériového PZL P.7 až po P.11c včetně bojového nasazení v Polsku a Rumunsku.
Objev podobné jako PZL P.11 - Miroslav Šnajdr
Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr
Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití.
Objev podobné jako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr
Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr
1883. Agrigento, Sicily. A city of spires and now broken hopes and bodies…With the orsine destroyed, Cairndale lies in ruins, and Marlowe has vanished. His only chance of rescue lies in a fabled second orsine – long-hidden, thought lost - which might not even exist.But when a body is discovered in the shadow of Cairndale, Charlie and the Talents realize there is even more at stake than they''d feared. For a new drughr has arisen, ferocious, horned, seemingly able to move in their world at will – and it is not alone. A malevolent figure, known only as the Abbess, desires the dust for her own ends. And deep in the world of the dead, a terrible evil stirs - an evil which the corrupted dust just might hold the secret to reviving, or destroying forever.So the dark journey begun in Ordinary Monsters surges forward, from the sinister underworld of the London exiles, to the roar of the streetmarkets in nineteenth-century Alexandria, to the sunlit silences of the Dalmatian coast. Against bone witches, mud glyphics, and a house of twilight that exists in a netherworld all its own, the Talents must work together - if they are to have any hope of staving off the world of the dead, and saving their long-lost friend.A breathtaking sequel to Ordinary Monsters, delving even deeper into the rich worldbuilding and darkly sparkling tale of The Talents.Praise for Ordinary Monsters (Book One of The Talents Trilogy):‘Terrific… A book that creeps up on you, wearing brass knuckles’ Conn Iggulden‘A dazzling mountain of wild invention, Dickensian eccentrics, supernatural horrors and gripping suspense. Be warned… once you step into this penny dreadful to end all penny dreadfuls, you’ll never want to leave’ Joe Hill‘Haunting, tense, earth-shattering’ Tamora Pierce
Objev podobné jako Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr
Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr
Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo.
Objev podobné jako Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr
Creality CR 30 (84775910)
3D tiskárna FDM,, tiskový materiál 1.75mm ABS, Nylon, PETG, PLA a TPE, tloušťka vrstvy 0.1mm-0.4mm, rychlost tisku 60mm/s Klíčové vlastnosti 3D tiskárnyCreality CR 30Díky nekonečné ose Z můžete tisknout bez omezeníPro posun vytisknutého objektu se využívá kvalitní nylonový dopravníkový pás K dispozici je odnímatelný prodlužovací držák, který zabrání nechtěnému pádu vašeho výtvoruCreality CR 30 využívá FDM technologii tiskuTiskárna disponuje detekcí přetržení vlákna, tedy pokud dojde k vyběhnutí vlákna nebo jeho přetržení, Creality CR 30 zastaví tisk3D tiskárna Creality má tiché ventilátory a tichou základní deskuK vytlačování filamentu využívá tiskárna mechanismus kovového vytlačování se dvěma převodyTryska je nakloněna pod úhlem 45 stupňů3d tiskárna creality CR 30Užijte si kvalitní a ničím nerušený neomezený tiskUnikátní design 3D tiskárny šetří váš čas a podstatně snižuje náklady. Tisk může být uskutečněn o rozměrech 200 × 170 × ? mm. K dispozici...
Objev podobné jako Creality CR 30 (84775910)
Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii.
Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr
Od dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie.
Objev podobné jako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky.
Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Ještě v průběhu roku 1943 představovaly Spitfiry Mk.IX hlavní stíhací typ, určený u Fighter Command k vybojování vzdušné převahy. Po vytvoření 2nd TAF a se zavedením výkonnějších Spitfirů Mk.XIV a Tempestů Mk.V se role letadel tohoto provedení na jaře roku 1944 změnila. Nyní si „devítky“ přibraly do palety úkolů také stíhací bombardovací akce. Svou účinnost v této funkci ověřovaly během kampaně proti „Noballs“ (odpalovacím základnám německých odvetných zbraní). Nadále představovaly kvalitní typ, ale zejména v rychlosti již v porovnání s absolutní stíhačkovou špičkou lehce zaostávaly. Stále se ovšem těšily díky velmi dobrému sladění výkonů s letovými vlastnostmi velké přízni svých pilotů. A to i těch československých, neboť v lednu a únoru 1944 se 310., 312. a 313. squadrona konečně rozloučily s nevyhovujícími Spitfiry Mk.V a přešly na Mk.IX.
Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr
Druhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937.
Objev podobné jako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr
Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce.* Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých
Objev podobné jako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21
Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Třetí, závěrečný díl se zaměřuje převážně na službu v zahraničí a u našich jednotek ve Velké Británii do roku 1944. Publikace navazuje na 1. a 2. díl, který vyšel v AERU č. 21 a 23.
Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Mezi nejdůležitější letadla, za jejichž řízení usedali během těžkých let druhé světové války českoslovenští piloti, patří bezesporu Spitfire Mk.V. Verze vznikla jako nouzové řešení potřeby britského velitelství stíhacího letectva po výkonnějších strojích, než jaké představovaly dosavadní Spitfiry Mk.I a Mk.II. Osvědčila se a posléze byla vyráběna ve větším množství než jiné varianty Spitfiru. Sériovou produkcí i konverzemi strojů starších variant vzniklo přes 6600 exemplářů. Díky tomu původně „přechodová“ Mk.V zaujala na britských ostrovech na dosti dlouhou dobu pozici základní složky výzbroje Fighter Command.
Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
Mezi doslova legendární letouny španělské občanské války se zařadila sovětská jednoplošná stíhačka Polikarpov I-16. Obecně známou se stala pod hanlivým označením, které jí přisoudili španělští nacionalisté právě během tohoto krvavého konfliktu: Rata (krysa). V letech 1935 a 1936 mohla směle aspirovat na pozici nejmodernějšího sériově vyráběného stíhacího typu světa. Až do zastavení produkce v roce 1942 bylo vyrobeno úctyhodných 10 292 exemplářů všech verzí, včetně cvičných UTI-2 a UTI-4. Zde se budeme věnovat stíhacím variantám sloužících od listopadu 1936 až do března 1939 na Iberském poloostrově v barvách španělského republikánského letectva. Sověti dodali do Španělska během konfliktu celkem 276 Polikarpovů I-16.
Objev podobné jako Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr
Letecká válka ve Středomoří 9. a 10. ledna 1941. Stuky útočí na nejmodernější letadlovou loď britského Královského námořnictva HMS Illustrious. Detailní popis tohoto střetu doplňuje informace o použitých letounech bojujících stran.
Objev podobné jako AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr
Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
Kniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 52 jsou barevné kresby letadel.
Objev podobné jako Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr
AERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy.
Objev podobné jako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr
Creality 3DPrintMill (CR-30) Extended Bracket (4003010003)
Příslušenství pro 3D tiskárny - prodlužovací kolejnice, rozšiřuje možnosti nekonečného tisku na ose Z, kompatibilní s tiskárnou Creality 3DPrintMill (CR-30), rozměry válečku 320 × 25 mm, celkové rozměry 730 × 270 × 85 mm Prodlužovací kolejnice určená pro tiskárnu Creality 3DPrintMill (CR-30) dále rozšiřuje možnosti nekonečného tisku na ose Z. Rozšiřující sada se skládá ze dvou bočních podpěr, válečků a montážních šroubů. Kolejnice je odolná proti poškrábání a korozi díky použití nerezové oceli SUS 304. Klíčové vlastnosti rozšiřující kolejnice pro tiskárnu Creality 3DPrintMillKompatibilní s tiskárnou Creality 3DPrintMill (CR-30)Snadná instalace v pár krocíchOdolné proti poškrábání a koroziVáleček o délce 320 mm a průměru 25 mmCelkové rozměry 730×270×85 mmHmotnost 2540 gramů
Objev podobné jako Creality 3DPrintMill (CR-30) Extended Bracket (4003010003)
AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr
Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše.
Objev podobné jako AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr
AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr
S tím jak na podzim 1940 odezněla letecká bitva o Británii, skončila rovněž jedna z nejdůležitějších kapitol v mimořádně bohaté historii Messerschmittu Bf 109E. Na „Emily“, nyní zastoupené především variantou Bf 109E-7, ovšem ve výzbroji Luftwaffe čekala ještě dlouhá kariéra. Na začátku roku 1941 se jejich operační činnost rozšířila ze západní a severní Evropy dále na jih. Ačkoliv Středomoří a severní Afrika představovaly z pohledu německého velení, nyní se již připravujícího k útoku na Stalinův Sovětský svaz, vedlejší operační oblast, Bf 109E zde do střetnutí zasáhly s mimořádnými úspěchy.V této části série si přiblížíme nasazení německých stíhačů do bojů nad Maltou a nad severní Afrikou během Rommelova pokusu o ovládnutí obleženého přístavu Tobrúk na jaře roku 1941. O výsledku vzdušných bojů druhé světové války se ovšem nerozhodovalo pouze v kabinách stíhaček, nýbrž také v továrnách leteckého průmyslu. Proto zde shrneme produkci Messerschmittů Bf 109E během roku 1940 a porovnáme ji s výrobou stíhaček ve Spojeném království.
Objev podobné jako AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr
AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr
Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou.
Objev podobné jako AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr
AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr
Němečtí stíhači za sebou měli na sklonku srpna 1940 již několik týdnů trvající ofenzivní kampaň proti Británii, zahrnující Kanalkampf a zejména tzv. „zostřenou leteckou válku proti Anglii“ (verchäferte Luftkrieg gegen England). Tato fáze začala Adlertagem (Dnem orla) 13. 8. a na piloty Jagdwaffe kladla velké nároky, byť vytížení pilotů v jednotlivých dnech významně kolísalo. Jak uvedl Ulrich Steinhilper (během letecké bitvy působil v hodnosti Oblt. u 3./JG 52, do zajetí padl 27. října 1940): „Ačkoliv většina z nás navenek stále nevykazovala žádné velké známky nervozity, koncem srpna byly hádky stále častější, nálada se měnila rychleji... Začalo se projevovat napětí z nepřerušovaného operačního létání.“ Vzdušné bojiště nad britskými ostrovy předkládalo před německé stíhače řadu novinek. Jednu z nich představovala skutečnost, že se protivníkovy vzdušné síly nezhroutily hned po několika koncentrovaných úderech v úvodních dnech bojů. Luftwaffe měla prozatím zkušenosti s krátkodobými intenzivními kampaněmi, prokládanými obdobími pro rekonvalescenci a doplnění výzbroje. Letecká válka nad Británií se však nepříjemně protahovala a dlouho nebyly patrné žádné podstatnější výsledky. Intenzivní nasazení doléhalo také na piloty Fighter Command, které v tomto období posiloval stále větší počet polských a československých stíhačů. Britové považují za nejobtížnější, doslova kritické období letecké bitvy právě konec srpna a začátek září. Vzdušné boje těchto dnů spadaly podle britského členění do třetí etapy Battle of Britain (vypukla 24. srpna a trvala do 6. září).
Objev podobné jako AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr
Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr
Kniha navazuje na již vydaný 1.díl. Pokračuje obdobím tzv. Bleskové války proti Francii 1940 a účastí čs. pilotů, dále popisuje službu ve Finsku, Vichystické Francii, Výrobu ve Švýcarsku a službu v letectvech některých satelitů Německa a u Luftwaffe. Text česky/anglicky.
Objev podobné jako Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr
Druhá světová válka v Evropě vypukla 1. září 1939 útokem Hitlerova nacistického Německa na sousední Polsko. Německá armáda, ze vzduchu efektivně podporovaná Luftwaffe, předvedla v následujících dnech první ukázku své bleskové války (Blitzkriegu). Třetího září do zápasu formálně vstoupila Velká Británie a Francie. Obě západoevropské demokracie sice Německu vyhlásily válku, pro záchranu svého východního spojence však jejich ozbrojené síly nepodnikly prakticky nic. Na holičkách ponechaná polská armáda krvácela a ustupovala na východ. Velení doufalo, že se jí na východním břehu Visly podaří zaujmout pevnou obranu, v které se udrží až do toužebně očekávané ofenzivy francouzsko-britských vojsk na západní frontě. Pak však pro Poláky doslova udeřil blesk. Sedmnáctého září se do útoku na Polsko přidal rovněž Sovětský svaz a z představ o možné obraně východně od Visly učinil pouhý cár papíru. Otřesený polský velvyslanec W. Grzybowski byl v Moskvě brzo ráno toho dne povolán na Lidový komisariát zahraničních věcí a zde náměstkem lidového komisaře Potěmkinem informován, že polský stát fakticky přestal existovat, čímž skončila platnost smluv mezi Polskem a SSSR a Rudá armáda vstoupila do východního Polska, „aby chránila bratrské běloruské a ukrajinské obyvatelstvo“. Ač je někdy tažení Rudé armády proti Polsku bagatelizováno, ve skutečnosti se jednalo o mimořádně rozsáhlou vojenskou operaci, která významně změnila situaci na východě Evropy, překreslila státní hranice a zásadním způsobem posunula Stalinovo impérium na západ. Po více než půlstoletí následné existence Sovětského svazu byl fakt agrese proti hroutícímu se Polsku skryt pod pláštíkem utajování a lží. A ještě dnes je významná část Rusů přesvědčena o oprávněnosti tohoto kroku a i v současných publikacích je napadení eufemisticky nazýváno „osvoboditelský pochod“.
Objev podobné jako AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr
Němečtí orli nad Španělskem II - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
Kniha Němečtí orli nad Španělskem 2 se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Druhý díl představuje typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109 a navazuje tak na první díl, ve kterém jsou zařazeny Arado Ar 68 až Heinkel He 111. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 48 barevnými kresbami.
Objev podobné jako Němečtí orli nad Španělskem II - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr
"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A
Objev podobné jako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr
Alberto Jana-CR Summer Jersey Red 32 Kalhoty
Pro letní dobrodružství na hřišti. Hledáte lehké a pohodlné kalhoty na golf, které vás nezklamou ani v teplém počasí? Tyto kalhoty jsou tou správnou volbou pro aktivní ženy, které touží po stylu a funkčnosti.Proč si je vybrat?Letní materiál: Lehká a prodyšná bavlněná směs s elastanem vám zaručí maximální pohodlí i v horkých dnech.Neomezený pohyb: Díky strečové vlastnosti materiálu a střihu s volnými kalhotami budete mít při hře maximální volnost pohybu.Váš štít před sluncem: Zabudovaný UV filtr chrání vaši pokožku před škodlivým slunečním zářením.Praktické kapsy: Kapsy vám umožní mít po ruce vše, co potřebujete.Elegantní design: Moderní střih a jemné potisky dělají z těchto kalhot stylový kousek, který je vhodný i pro běžné nošení.Jsou ideální pro:Golfistky, které hledají lehké a pohodlné oblečení.Ženy, které si cení komfortu a volnosti pohybu.Ty, které chtějí vypadat skvěle na hřišti i mimo něj.Nechte se přesvědčit sami!Přesvědčte se sami o jejich kvalitě a komfortu. Uvidíte, že se stanou vaší oblíbenou volbou pro golf i volný čas. Země původu: Rumunsko Pohlaví: Dámské Velikost pasu: 32 Typ produktu: Kalhoty Velikost: 32 Sezóna: Zima;Léto;Podzim;Jaro Barva podle výrobce: Red Věková skupina: Dospělý Specifikace materiálu: Polyamid;Elastická vlákna Barva: Červená Materiál: Elastická vlákna;Polyamid
Objev podobné jako Alberto Jana-CR Summer Jersey Red 32 Kalhoty
Alberto Jana-CR Summer Jersey Navy 32 Kalhoty
Pro letní dobrodružství na hřišti. Hledáte lehké a pohodlné kalhoty na golf, které vás nezklamou ani v teplém počasí? Tyto kalhoty jsou tou správnou volbou pro aktivní ženy, které touží po stylu a funkčnosti.Proč si je vybrat?Letní materiál: Lehká a prodyšná bavlněná směs s elastanem vám zaručí maximální pohodlí i v horkých dnech.Neomezený pohyb: Díky strečové vlastnosti materiálu a střihu s volnými kalhotami budete mít při hře maximální volnost pohybu.Váš štít před sluncem: Zabudovaný UV filtr chrání vaši pokožku před škodlivým slunečním zářením.Praktické kapsy: Kapsy vám umožní mít po ruce vše, co potřebujete.Elegantní design: Moderní střih a jemné potisky dělají z těchto kalhot stylový kousek, který je vhodný i pro běžné nošení.Jsou ideální pro:Golfistky, které hledají lehké a pohodlné oblečení.Ženy, které si cení komfortu a volnosti pohybu.Ty, které chtějí vypadat skvěle na hřišti i mimo něj.Nechte se přesvědčit sami!Přesvědčte se sami o jejich kvalitě a komfortu. Uvidíte, že se stanou vaší oblíbenou volbou pro golf i volný čas. Barva: Modrá;Námořnická modrá Sezóna: Jaro;Zima;Léto;Podzim Specifikace materiálu: Elastická vlákna;Polyamid Materiál: Elastická vlákna;Polyamid Barva podle výrobce: Navy Velikost: 32 Pohlaví: Dámské Typ produktu: Kalhoty Velikost pasu: 32 Země původu: Rumunsko Věková skupina: Dospělý
Objev podobné jako Alberto Jana-CR Summer Jersey Navy 32 Kalhoty
Alberto Jana-CR Summer Jersey Blue 32 Kalhoty
Pro letní dobrodružství na hřišti. Hledáte lehké a pohodlné kalhoty na golf, které vás nezklamou ani v teplém počasí? Tyto kalhoty jsou tou správnou volbou pro aktivní ženy, které touží po stylu a funkčnosti.Proč si je vybrat?Letní materiál: Lehká a prodyšná bavlněná směs s elastanem vám zaručí maximální pohodlí i v horkých dnech.Neomezený pohyb: Díky strečové vlastnosti materiálu a střihu s volnými kalhotami budete mít při hře maximální volnost pohybu.Váš štít před sluncem: Zabudovaný UV filtr chrání vaši pokožku před škodlivým slunečním zářením.Praktické kapsy: Kapsy vám umožní mít po ruce vše, co potřebujete.Elegantní design: Moderní střih a jemné potisky dělají z těchto kalhot stylový kousek, který je vhodný i pro běžné nošení.Jsou ideální pro:Golfistky, které hledají lehké a pohodlné oblečení.Ženy, které si cení komfortu a volnosti pohybu.Ty, které chtějí vypadat skvěle na hřišti i mimo něj.Nechte se přesvědčit sami!Přesvědčte se sami o jejich kvalitě a komfortu. Uvidíte, že se stanou vaší oblíbenou volbou pro golf i volný čas. Typ produktu: Kalhoty Pohlaví: Dámské Země původu: Rumunsko Velikost: 32 Velikost pasu: 32 Barva: Modrá Specifikace materiálu: Elastická vlákna;Polyamid Materiál: Polyamid;Elastická vlákna Sezóna: Jaro;Podzim;Zima;Léto Věková skupina: Dospělý Barva podle výrobce: Blue
Objev podobné jako Alberto Jana-CR Summer Jersey Blue 32 Kalhoty
Alberto Jana-CR Summer Jersey Black 32 Kalhoty
Lehké a pohodlné kalhoty na golf, které vás nezklamou ani v teplém počasí? Toto je ta správná volba pro aktivní ženy, které touží po stylu a funkčnosti. Proč si je vybrat? Letní materiál: Lehká a prodyšná bavlněná směs s elastanem vám zaručí maximální pohodlí i v teplých dnech. Neomezený pohyb: Díky strečové vlastnosti materiálu a střihu s volnými kalhotami zažijete při hře maximální svobodu pohybu. Váš štít před sluncem: Zabudovaný UV filtr chrání vaši pokožku před škodlivým slunečním zářením. Praktické kapsy: Kapsy vám umožní mít po ruce vše, co potřebujete. Elegantní design: Moderní střih a jemný potisk dělají z těchto kalhot stylový kousek, který je vhodný i pro běžné nošení. Tyto kalhoty jsou ideální pro: Golfistky, které hledají lehké a pohodlné oblečení. Ženy, které si cení komfortu a volnosti pohybu. Ty, které chtějí vypadat skvěle na hřišti i mimo něj. Nechte se přesvědčit sami! Přesvědčte se sami o jejich kvalitě a komfortu. Uvidíte, že se stanou vaší oblíbenou volbou pro golf i volný čas. Barva podle výrobce: Black Sezóna: Zima;Léto;Podzim;Jaro Věková skupina: Dospělý Velikost: 32 Země původu: Rumunsko Pohlaví: Dámské Typ produktu: Kalhoty Velikost pasu: 32 Specifikace materiálu: Elastická vlákna;Polyamid Materiál: Polyamid;Elastická vlákna Barva: Černá
Objev podobné jako Alberto Jana-CR Summer Jersey Black 32 Kalhoty
Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Tato publikace se zabývá úplným začátkem měření sil mezi stíhacími piloty RAF a jejich protivníky z řad Luftwaffe. Z pohledu pilotů britských stíhacích squadron se zde vedl boj na život a na smrt a odehrávala se skutečná dramata.
Objev podobné jako Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Alberto Jana-CR-B 3xDRY Cooler Black 32 Kalhoty
Tyto exkluzivní dámské golfové kalhoty jsou nejen stylové, ale také funkční. Pro náročné golfistky, které chtějí vypadat skvěle a zároveň se cítit komfortně po celou hru. Proč si vybrat tyto kalhoty? Chladivý materiál 3xDRY: Technologie 3xDRY zaručuje optimální termoregulaci a odvádění vlhkosti, takže se budete cítit příjemně v chladu a suchu i v teplých dnech. Optimální volnost pohybu: Kalhoty jsou vyrobeny ze strečového materiálu a střiženy tak, aby vám poskytovaly maximální volnost pohybu při každém odpalu. Silikonové úpravy: Silikonové prvky na pase a kapsách zabraňují vyklouznutí košile a rukavic a udržují vaše oblečení na místě. Stylový 5-kapsový střih: Klasický 5-kapesní střih dodává kalhotám elegantní vzhled a zároveň je praktický pro uložení drobností. Univerzálnost: Kalhoty jsou vhodné pro celou golfovou sezónu. Jsou ideální pro: Golfistky, které hledají maximální komfort a funkčnost. Ženy, které si cení stylového vzhledu a kvalitních materiálů. Ty, které chtějí vypadat skvěle na hřišti i mimo něj. Přesvědčte se sami o jejich kvalitě a komfortu. Barva podle výrobce: Black Sezóna: Zima;Léto;Podzim;Jaro Věková skupina: Dospělý Typ produktu: Kalhoty Velikost: 32 Pohlaví: Dámské Velikost pasu: 32 Země původu: Polsko Materiál: Polyamid;Elastická vlákna Specifikace materiálu: Elastická vlákna;Polyamid Barva: Černá
Objev podobné jako Alberto Jana-CR-B 3xDRY Cooler Black 32 Kalhoty
Einhell Aku kultivátor GE-CR 30 Li-Solo (3431200)
Kultivátor aku, se záběrem 30 cm, počet disků s noži 4 ×, průměr nožů 20 cm Aku kultivátor Einhell GE-CR 30 Li-Solo vám umožní kypření půdy na malých a středně velkých zahradách. Vybavený je 4 vysoce kvalitními sekacími noži, které nabízí pracovní záběr o šířce 30 cm s hloubkou až 20 cm. Bezpečné používání zajistí 2bodový bezpečnostní spínač, zatímco pohodlí při práci ergonomická sklopná vodicí lišta a výškově nastavitelná přepravní kola. Kultivátor je součástí rodiny Power X-Change, baterie a nabíječky lze použít pro všechno nářadí této řady. Jeho provoz zaručí dvě 18V baterie, které ovšem nejsou v balení. Aku kultivátor Einhell GE-CR 30 Li-Solo skvěle provzdušní vaši zahradu. Klíčové vlastnosti aku kultivátoru Einhell GE-CR 30 Li-SoloAku kultivátor vhodný pro kypření půdy na malých a středně velkých zahradáchČtyři vysoce kvalitní sekací nože nabízí pracovní záběr o šířce 30 cm s hloubkou až 20 cmBezpečné používání zajistí 2bodový...
Objev podobné jako Einhell Aku kultivátor GE-CR 30 Li-Solo (3431200)
V zaměřovači Rata - Kapitoly z letecké války ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát.
Objev podobné jako V zaměřovači Rata - Kapitoly z letecké války ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr
Když 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B.
Objev podobné jako AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr
Alberto Jana-CR Revolutional Print Waterrepellent Purple 32 Nepromokavé kalhoty
Dámské vodoodpudivé kalhoty Alberto Jana-CR Revolutional Print jsou stylovým a funkčním oděvem navrženým tak, aby poskytoval pohodlí, odolnost a ochranu před vodou. Tyto kalhoty jsou součástí kolekce Alberto Jana-CR, která je známá svým kvalitním zpracováním a inovativními prvky.Kalhoty jsou lehké, prodyšné a pružné, což umožňuje neomezený pohyb a optimální pohodlí po celý den.Pozoruhodnou vlastností těchto kalhot je jejich vodoodpudivá úprava. Tkanina prošla speciálním procesem úpravy, který zvyšuje její odolnost vůči vodě, což vám pomůže udržet se v suchu a pohodlí i ve vlhkém nebo deštivém počasí. Tato vlastnost je výhodná zejména při outdoorových aktivitách nebo když chcete zůstat chráněni před lehkým deštěm nebo stříkající vodou.Co se týče designu, kalhoty mají lichotivou a univerzální siluetu, kterou lze snadno obléknout nahoru i dolů. Díky kombinaci funkčnosti a stylu jsou dámské kalhoty Alberto Jana-CR Revolutional Print Waterrepellent spolehlivou volbou pro ženy, které hledají pohodlné a módní kalhoty, jež odolávají různým povětrnostním podmínkám. Sezóna: Jaro;Zima;Léto;Podzim Věková skupina: Dospělý Specifikace materiálu: Polyamid;Elastická vlákna Pohlaví: Dámské Velikost: 32 Velikost pasu: 32 Typ produktu: Kalhoty Materiál: Polyamid;Elastická vlákna Barva podle výrobce: Purple Země původu: Čína Délka: 7/8 (pants) Barva: Fialová
Objev podobné jako Alberto Jana-CR Revolutional Print Waterrepellent Purple 32 Nepromokavé kalhoty
OMNIRES ARMANCE umyvadlová baterie vysoká, 32 cm chrom /CR/ AM5213CR
Kolekce OMNIRES ARMANCE je současná forma, kreativně odkazující na tradiční styl. Vyznačuje se dokonale rafinovanými, dekorativními detaily a romantickou estetikou. Chrome je univerzální povrchová úprava se stříbřitou barvou a dokonale hladkým, lesklým povrchem. dosah výtoku: 17 cm výška výtoku vody: 24 cm celková výška baterie: 32 cm EAN: 5902539817102
Objev podobné jako OMNIRES ARMANCE umyvadlová baterie vysoká, 32 cm chrom /CR/ AM5213CR
Boje na finském nebi 1 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Kniha je věnována účasti vybraných stíhacích letadel na jedné z důležitých kapitol druhé světové války, v tzv. zimní válce. Zuřila mezi Finskem a Stalinovým Sovětským svazem od 30. listopadu 1939 do 13. března 1940. Během 105 dní jejího trvání došlo k množství vzdušných bojů, které jsou někdy interpretovány jako zápas finského Davida proti sovětskému Goliáši. V publikaci se pozorný čtenář seznámí se čtveřicí typů z výzbrojové palety finského vojenského letectva, které do země dorazily v průběhu konfliktu v rámci zahraničních dodávek: s Brewsterem Model 239, Fiatem G.50, Hawker Hurricanem a Gloster Gauntletem. A také se obeznámí s osudy finských a zahraničních pilotů, kteří usedali do jejich kabin. Jedná se o fascinující kapitolu letecké historie, v níž se v jedné rovině proplétají osudy stíhačů za extrémních podmínek války s mnohonásobně početnějším nepřítelem a v další úrovni jsou pak konfrontována různá technická řešení, konstrukční záměry a vojenské koncepce, které spatřily světlo světa během neklidných 30. let minulého století
Objev podobné jako Boje na finském nebi 1 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
B-25 Mitchell v SSSR a Tupolev SB - Miroslav Šnajdr, Kotelniko Vladimír
B-25 MitchellVýznamnou část letadlového parku sovětského Dálkového letectva v letech druhé světové války tvořil americký dvoumotorový střední bombardér North American B-25 Mitchell. První let nový B-25, jenž zakrátko obdržel bojové jméno Mitchell na počest generála Mitchella, absolvoval 19. srpna 1940. Když se v září 1941 v Moskvě sešli zástupci SSSR, USA a Velké Británie, objevily se na stole požadavky, předložené různými sovětskými instancemi. Svůj seznam typů, potenciálně vhodných k zakoupení, sestavila také Správa rozvědky Generálního štábu, která do něj jako jediná zahrnula i B-25. Publikace popisuje verze, dodávky a nasazení tohoto stroje, Tupolev SBSovětský dvoumotorový bombardér Tupolev SB sehrál během občanské války ve Španělsku v řadách republikánského letectva nezastupitelnou roli Paleta úkolů, kterou SB na Iberském poloostrovu plnily, byla skutečně široká: taktické nálety proti pozemním cílům v zápolí fronty, bombardovací útoky proti povstalci kontrolovaným aglomeracím, nálety proti nepřátelským lodím, průzkumné akce, námořní hlídkové lety a v několika případech dokonce defenzivní stíhací aktivity při obraně středomořských přístavů. Elegantní dvoumotorové jednoplošníky byly totiž díky vysoké rychlosti téměř imunní na protiakce o generaci starších dvouplošných stíhaček Heinkel He 51 a Fiat CR.32 S příchodem německých jednoplošných Messerschmittů Bf 109 sice SB přišly o podstatnou část své nestíhatelnosti, nicméně denních bombardovacích akcí se zúčastňovaly až do pro republikány tragického závěru občanské války.
Objev podobné jako B-25 Mitchell v SSSR a Tupolev SB - Miroslav Šnajdr, Kotelniko Vladimír
AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr
Pátá a závěrečná část série věnované známé americké stíhačce Airacobra. Uzavírá historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců.
Objev podobné jako AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 18 Letecká válka 22.června 1941, 1. část Předehra - Miroslav Šnajdr
V neděli 22. června 1941 zahájil Wehrmacht pod krycím označením Barbarossa útok na SSSR. Střet nemá v novodobých dějinách vojenství obdoby rozsahem bojových operací, mírou ničení či množstvím obětí. Pozemní boje provázela mohutná aktivita ve vzduchu. Došlo k mimořádnému množství střetů, v nichž sovětské vojenské letectvo čelilo od rána úderům německých a rumunských vzdušných sil.Tato úvodní část série publikací přibližuje nasazení sovětského vojenského letectva v období mezi zářím 1939 a létem 1940, během cesty Stalinova Sovětského svazu k fatálnímu 22. červnu 1941. Seznámíme se s angažmá sovětských letců a jejich letadel v průběhu útoku na Polsko, v čase tzv. zimní války proti Finsku, při okupaci Pobaltí a východní části Rumunského království. Tyto často opomíjené kampaně výrazně ovlivnily rozvoj sovětského vojenského letectva bezprostředně před německým útokem a rovněž připravily geografické kulisy pro gigantický střet z léta 1941.Letecké boje 22. června totiž reálně probíhaly z významné části právě nad územími, která ještě před velmi krátkou dobou neměl Stalin pod kontrolou: jednalo se o teritoria před vypuknutím války náležící Druhé Polské republice, Estonsku. Lotyšsku, Litevsku a Rumunskému království. Součástí SSSR se staly v důsledku uzavření paktu v srpnu 1939 a spolupráce nacistického Německa a Sovětského svazu v úvodním válečném období. Na dlouhé dekády v SSSR i Rusku heroizovanou obranu sovětské vlasti lze tedy do určité míry pohlížet také jako na obranu kořisti nabyté za spolupráce s bývalým partnerem – a nyní nepřítelem na život a na smrt, Hitlerovým Německem.
Objev podobné jako AEROspeciál 18 Letecká válka 22.června 1941, 1. část Předehra - Miroslav Šnajdr
Boje na finském nebi 2 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Od 30. listopadu 1939 do 13. března 1940 zuřily na severovýchodě Evropy boje mezi Finskem a Stalinovým SSSR. Do historických análů vstoupily pod označením zimní válka. Finská republika, stát rozkládající se na 383 000 km2 a mající pouhých 3,8 milionů obyvatel, v ní čelila drtivé přesile sovětských invazních sil. Rudá armáda zahájila útok bez vyhlášení války a prováděla ofenzivní operace po celé délce 1600 kilometrů dlouhé společné hranice, začínající na pobřeží Finského zálivu a končící u Barentsova moře na dálném severu, hluboko za polárním kruhem. Krvavé střetnutí nakonec trvalo plných 105 dnů. Finové dokázali po dlouhé týdny zadržovat nápor mnohonásobně silnějšího nepřítele. Sovětský diktátor J. V. Stalin byl posléze nucen souhlasit se svého druhu kompromisním mírem, vzdáleným od původních válečných záměrů vymazat Finsko z mapy a učinit z něj součást Sovětského svazu.Zimní válka se neodehrávala pouze na zemi, ale také ve vzduchu. Rovněž zde čelili obránci obrovské početní převaze útočníkových vzdušných sil. Finové využívali pestrou směsici leteckých typů, z nichž některé tvořily původní výzbroj Suomen Ilmavoimat a jiné dorazily ze zahraničí až po vypuknutí nepřátelství (či po jeho skončení). Do první skupiny náležely ze stíhaček jednoplošné Fokkery D.XXI a velmi zastaralé dvouplošníky Bristol Bulldog IVA. V druhé skupině letadel byly stíhací stroje zastoupeny řadou konstrukcí rozdílné bojové hodnoty. V prvním dílu této práce jsme si z nich představili letouny Brewster Model 239, Fiat G.50, Gloster Gauntlet a Hawker Hurricane Mk.I. V druhé části si přiblížíme typy Gloster Gladiator (i jeho švédské provedení J 8A), Bristol Bulldog (J 7), Svenska J 6, Morane-Saulnier MS.406 a Caudron-Renault C.714. První ze zahraničních stíhaček se ve Finsku objevily již v prosinci 1939, poslední dorazily až na jaře 1940, v době, kdy již bylo dobojováno. Největší přínos pro bojeschopnost Suomen Ilmavoimat představovaly Gladiatory (včetně švédských J8A) a Morane-Saulniery MS.406. Naopak letadla J 6 a J 7 posloužila pouze při výcviku. Stroje C.714 pak dorazily příliš pozdě na to, aby je Finové mohli během zimní války využít.
Objev podobné jako Boje na finském nebi 2 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Alu-Frost Opěrka nohy - nerez, Honda CR-V V (32-4096)
Opěrka nohy
Objev podobné jako Alu-Frost Opěrka nohy - nerez, Honda CR-V V (32-4096)
Alu-Frost Opěrka nohy - nerez, Honda CR-V IV (32-3944)
Opěrka nohy
Objev podobné jako Alu-Frost Opěrka nohy - nerez, Honda CR-V IV (32-3944)
Podívejte se také
- RIGUM Honda CR-V (2567X12)
- BLAUPUNKT CR 6SL stříbrný (CR6SL)
- dr parts amh 0101 cr
- dr parts amh 3003 cr
- Stagg SCPX-FL CR (25019918)
- Creality CR-6-SE (4899200702014)
- Creality CR-Silk stříbrná (3301120007)
- Creality CR-Silk zlatá (3301120001)
- COLOKIT 12 barev (CR-C024)
- Crosley Portfolio - Cream (CR6252A-CR)
- Creality CR-5 Pro H
- Creality CR-Silk duhová (3301120003)
- Eureka Mignon Specialita, CR yellow (EME55B23M20T00000151)
- Creality CR-Laser Falcon 10W (1005010042)
- Creality CR-Scan Lizard Premium (4008050028)
- Creality CR-Scan Lizard Luxury (4008050029)
- Botník se sedátkem Autronic 83169 CR
- pedikura orava cr 800 valecek jemny
- Creality CR-PLA matná černá (3301010297)
- Věšáková lišta 350x60mm,5, cr (8066)
- Věšáková lišta 210x30mm,4, cr (8073)
- Věšáková lišta 260x30mm,5, cr (8074)