Zvládáme specifické poruchy učení - lenka krejčová, zuzana hladíková

Produkt Zvládáme specifické poruchy učení - lenka krejčová, zuzana hladíková sme našli 50+x, pokiaľ to nie je to čo hľadáte, skúste frázu Zvládáme specifické poruchy učení - lenka krejčová, zuzana hladíková upraviť a produkt hľadať znova.

Zvládáme specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Zuzana Hladíková

Zvládáme specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Zuzana Hladíková
Detail

Autorky úspěšné publikace Specifické poruchy učení připravily další titul, který je zaměřen především na žáky 2. stupně ZŠ, využít jej ale mohou také žáci starší, studenti SŠ a VŠ i dospělí a samozřejmě také rodiče, učitelé, doučovatelé, speciální pedagogové a psychologové. Jednotlivé kapitoly se věnují práci s texty (psaní souvislých textů, psaní výpisků z odborných textů, učení slovíček v cizích jazycích), porozumění čtenému, alternativním způsobům zpracování informací a zapamatování si učiva i využití moderních technologií. Co v knize najdete? * systematický trénink dovedností, které v souvislosti s dyslexií potřebujeme posílit * pomoc pro nalezení vlastních způsobů práce * konkrétní příklady a praktická cvičení Kvalitní čtenářské dovednosti představují klíč k úspěšné celoživotní vzdělanosti. Kdo nechce přestat s nápravou problémů se čtením ve třetí či čtvrté třídě, sáhne po této publikaci. Obsahuje cvičení a úkoly, které svou náročností odpovídají rozumové vyspělosti dítěte na druhém stupni a současně respektují jeho čtenářské dovednosti. Volba cvičení rovněž odpovídá současným poznatkům o efektivní nápravě poruch čtení. PhDr. Václav Mertin, dětský psycholog, Katedra psychologie FF UK Zuzana Hladíková pracuje jako psycholožka v neziskové organizaci DYS-centrum Praha, z. ú. Věnuje se jak problematice specifických poruch učení a chování, tak i obecnějším otázkám edukace. Je spoluzakladatelkou Základní školy Poznávání. Podílela se na vzniku několika publikací a komplexního tréninkového programu pro středoškoláky s dyslexií nazvaného „Já na to mám“. Lenka Krejčová pracuje jako psycholožka v neziskové organizaci DYS-centrum Praha, z. ú. a na Katedře psychologie FF UK. Byla zapojena do lokalizace několika diagnostických metod. Dlouhodobě se také zabývá specifickými poruchami učení a chování, což přerostlo v ucelený zájem o problematiku edukace a systém vzdělávání. Spolu se Zuzanou Hladíkovou založila Základní školu Poznávání. Je autorkou nebo spoluautorkou řady časopiseckých článků a knih, podílela se na vzniku komplexního tréninkového programu pro středoškoláky s dyslexií. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Zvládáme specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Zuzana Hladíková , Zvládáme specifické poruchy učení: dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)

Zvládáme specifické poruchy učení - Krejčová Lenka

Zvládáme specifické poruchy učení - Krejčová Lenka
Detail

Tato praktická kniha obsahuje konkrétní příklady i cvičení a je zaměřena především na žáky 2. stupně ZŠ. Využít ji ale mohou také žáci starší, studenti SŠ a VŠ, stejně jako dospělí. Jednotlivé kapitoly se věnují práci s texty od psaní souvislých textů, výpisků z učebnic a dalších odborných článků, až po učení slovíček v cizích jazycích. Nepomíjí ani alternativní způsoby zpracovaní informací, zapamatování si učiva, porozumění čtenému a využití moderních technologií. Vše názorně a srozumitelně. (patro.cz)

Podobné produkty ako Zvládáme specifické poruchy učení - Krejčová Lenka , Kniha specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)

Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha

Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha
Detail

eBook:,Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se SPU je dlouhodobá a intenzivní práce s dětmi i dospívajícími, volba vhodných intervenčních postupů, cílené rozvíjení oslabených oblastí prostřednictvím tzv. reedukací a přiměřená úprava výuky. Přitom rozumové schopnosti těchto žáků jsou standardní, mnohdy až nadprůměrné. Je tedy nesmírně důležité, aby byla včas zahájena efektivní péče, neboť pouze za těchto okolností lze rozvíjet také potenciál žáků a podpořit jejich možnosti. V tomto kontextu je pak nanejvýš žádoucí, aby také rodiče žáků se SPU byli aktivně zapojeni do práce se svými potomky, chápali, co jejich děti potřebují, jak jim mohou pomoci se školní přípravou, ale také jak je podpořit a výchovně působit tak, aby nedošlo ke zbytečnému snižování sebevědomí a sebehodnocení dětí a dospívajících. Praxe však ukazuje, že rodiče mnohdy přesně nerozumí obtížím svých dětí a nevědí, jak jim pomoci, někdy až příliš spoléhají, že škola na základě zprávy z psychologického a speciálně pedagogického vyšetření zaujme vhodné výukové postupy a problémy budou vyřešeny. Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení, do jakých oblastí školního i běžného každodenního života se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat a současně jak nalézt vhodné postupy a nástroje, které mohou napomoci, aby do učebního procesu SPU zasahovaly co nejméně. V úvodní části budou stručně vymezeny SPU, jichž se bude kniha týkat. Budou zmíněny základní symptomy, nejčastěji uváděné příčiny vzniku obtíží a související témata. Těžiště knihy bude spočívat v konkrétních doporučeních a námětech na postupy práce s dětmi i dospívajícími v domácím i školním prostředí, které je vhodné účinně využívat pro zmírnění SPU či jejich kompenzaci. Vybrané kapitoly se budou také stručně věnovat vysvětlení stávající legislativy a psychologických a speciálně pedagogických postupů, s nimiž se rodiče mohou setkat v poradenských zařízeních. Dále budou zaměřeny na způsoby práce v domácím prostředí, ale také při výuce ve škole, a to především v tom smyslu, aby rodiče chápali, co mohou očekávat od učitelů a co mohou pro své potomky žádat. Texty budou doplněny stručnými případovými studiemi a také konkrétními tipy na pracovní listy a další pomůcky, které lze při práci s dětmi a dospívajícími využít. Kniha je určena jak pro pedagogy, tak pro rodiče. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha , Poruchy učení (978-80-262-0875-4)

Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)

Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)
Detail

Kniha - autor Lenka Krejčová; Zuzana Hladíková, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato praktická kniha obsahuje konkrétní příklady i cvičení a je zaměřena především na žáky 2. stupně ZŠ. Využít ji ale mohou také žáci starší, studenti SŠ a VŠ, stejně jako dospělí. Jednotlivé kapitoly se věnují práci s texty od psaní souvislých textů, výpisků z učebnic a dalších odborných článků, až po učení slovíček v cizích jazycích. Nepomíjí ani alternativní způsoby zpracovaní informací, zapamatování si učiva, porozumění čtenému a využití moderních technologií. Vše názorně a srozumitelně. (alza.cz)

Podobné produkty ako Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5) , Filipová lenka: oppidum - lp (7729064)

Superhrdinové V TOBĚ - Podpora silných stránek žáků (nejen) s dyslexií - Lenka Krejčová, Zuzana Hladíková

Detail

U jedinců s dyslexií je velmi důležité zaměřit se na jejich celkový potenciál a podporu silných stránek. Díky takové podpoře je možné dopady diagnózy významně minimalizovat a dosáhnout zlepšení v oblasti učení i dalších oblastech každodenního fungování.*****V poradenské praxi je však často věnována pozornost spíše zmírňování deficitů anebo nácviku školních dovedností, které se nedaří.*****Tato publikace nahlíží na dyslexii ze zcela odlišného úhlu pohledu – nabízí rozvojová témata, která dětem, dospívajícím i mladým dospělým umožní hledat jejich vlastní způsoby učení a poradí jim, jak nové návyky uplatnit i v dalších aktivitách. Kniha obsahuje motivující texty, rozhovory, pracovní listy a náměty pro diskusi, které podporují sebevědomí a sebedůvěru žáků a studentů s dyslexií a napomáhají jejich rozvoji a osobnímu růstu.*****Kromě pracovních listů určených pro samotné jedince s dyslexií obsahuje publikace i metodické listy obsahující stručné shrnutí tématu pro poradenské či pedagogické pracovníky nebo pro rodiče dětí s dyslexií.*****Publikace je určena pro práci se žáky na 2. stupni ZŠ i studenty středních škol, zabývá se i tématy vhodnými pro dospělé s dyslexií, jako je např. kariérové poradenství a volba studia a povolání. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Superhrdinové V TOBĚ - Podpora silných stránek žáků (nejen) s dyslexií - Lenka Krejčová, Zuzana Hladíková , Filipová lenka: oppidum - cd (7710009)

Specifické poruchy učení - Michalová Zdena

Specifické poruchy učení - Michalová Zdena

Specifické poruchy učení - Michalová Zdena
Detail

Problematika specifických poruch učení je závažná, protože neumět dobře číst, psát nebo počítat znamená mít uzavřenou cestu k informacím a k dalšímu vzdělání. Nezávisle na inteligenci bývají děti s SPU ve škole neúspěšné a mívají obtíže i s profesní přípravou. Své intelektové předpoklady nejsou schopny plně využít a ztrácejí možnost dále studovat - vynikající rozumové schopnosti totiž mnody nestačí obtíže způsobené poruchou kompenzovat.Ve škole existuje pro děti s problémy výukového nebo výchovného rázu složitý, diverzifikovaný svět, a přestože se často jedná o žáky nadané, kteří svůj problém zdolávali zvýšeným úsilím a zásluhou rodiny, s přechodem na II. stupeň se jejich obtíže stupňují, neradi čtou, nestačí tempu ostatních. S tím úzce souvisejí vznikající obtíže sekundární: dítě se potýká s pocitem méněcennosti, následně s odporem ke škole, těžko s začleňuje do sociální skupiny vrstevníků a má nedobrý vztah k učitelům i rodičům. Není-li mu včas pomoženo, mohou jeho problémy vyústit v neurotizaci. Proto je nutné, aby jeho okolí bylo o problémech informováno, aby dokázalo zaujmout správný postoj. Publikace s zabývá všemi věkovými obdobími v životě člověka, do kterých se specifické potíže promítají. Věnuje se i těm obdobím školního vzdělávání, která u nás dosud nejsou příliš zpracována, totiž druhému stupni ZŠ a středními školami s dopadem na věk dospělých. Jejím cílem je seznámit širokou veřejnost - ale hlavně rodiče - se zkušenostmi učitelské i poradenské praxe a poskytnout rady, jak těmto jedincům účinně pomáhat v překonávání jejich obtíží. Publikace se aktuálně zabývá i novou školskou legislativou platnou od 1. 9. 2016 (zákon 82/2015 Sb. a Vyhláška 27/2016 Sb.). Částečně tak může pomoci čtenáři zorientovat se v oblasti školské péče o děti, žáky a studenty s SPU v souvislosti s platnou legislativní úpravou. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Specifické poruchy učení - Michalová Zdena , Tajemství rychlého učení

Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)

Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)
Detail

Elektronická kniha - autor Lenka Krejčová, 248 stran Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se... (alza.cz)

Podobné produkty ako Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3) , Techniky rychlého učení

Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha

Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha
Detail

eBook:,Jak v praxi pracovat s klienty se specifickými poruchami učení? Muzikoterapie se ukazuje jako velmi slibná metoda, jejíž účinnost je potvrzena dlouhodobým výzkumem. Přední česká muzikoterapeutka přináší metodiku zlepšující život mnoha dětem, které mají problémy se školní úspěšností. Součástí knihy je zpěvník s doprovody. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha , Tavná lepicí pistole lenka-malá (0500012)

Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)

Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)
Detail

Kniha - autor Zdena Michalová, 300 stran, česky (alza.cz)

Podobné produkty ako Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3) , Ahome plecháček se jménem zuzana (23290)

Muzikoterapie a specifické poruchy učení (978-80-247-3520-7)

Muzikoterapie a specifické poruchy učení (978-80-247-3520-7)
Detail

Elektronická kniha - autor Marie Beníčková, 160 stran Publikace Muzikoterapie a specifické poruchy učení je první knihou svého druhu na českém trhu. Muzikoterapeutka a vysokoškolská pedagožka, zakladatelka terapeutické školy Akademie Alternativa, čtenáře erudovaně provází postupem, jak v praxi muzikoterapeuticky pracovat s klienty se specifickými poruchami učení. Metodika je opřena o dlouhodobý výzkum, který ověřil účinnost muzikoterapeutického působení u žáků majících problémy se školní úspěšností, a v současné době pomáhá zlepšovat kvalitu života mnoha dětem. Součástí knihy jsou metodické postupy, zásobník technik, relaxační cvičení, ukázky využití netradičních hudebních nástrojů, konkrétní příklady z praxe, ukázky kazuistik, kontraidikace terapeutické práce a nechybí ani zpěvník písní s jednoduchými instrumentálními doprovody. Kniha je určena pro zájemce z řad terapeutů, pedagogů, psychologů a pomáhajících profesí a je výbornou studijní příručkou i pro... (alza.cz)

Podobné produkty ako Muzikoterapie a specifické poruchy učení (978-80-247-3520-7) , Lenka (978-80-88378-03-7)

Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková

Detail

Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch učení a chování včetně dopadu těchto poruch nejen na vzdělávání, ale i na běžný život. Zabývá se možnostmi pedagogické diagnostiky těchto žáků v rámci běžného vzdělávacího procesu a dalšími postupy vyplývajícími z této diagnostiky. V kapitolách věnovaných podpůrným opatřením podrobně specifikuje podpůrná opatření u jednotlivých druhů specifických poruch učení a chování a uvádí rovněž konkrétní možnosti jejich realizace ve vzdělávání. V závěru katalogu jsou uvedena doporučení na odbornou literaturu týkající se této problematiky, jsou uvedeny i možnosti využití speciálních pomůcek a programů podle jednotlivých druhů poruch. První kapitola je věnována podrobné charakteristice jednotlivých specifických poruch učení a specifických poruch chování, příčinám a podkladům pro jejich vznik a rovněž i jejich typickým projevům. Prostor je věnován i kombinovaným specifickým poruchám. Druhá kapitola katalogu je věnována konkrétním dopadům specifických poruch učení a chování nejen na vzdělávání, školní výkon žáků, ale i na jejich psychiku a jejich vývoj. Uvedeny jsou i dopady jednotlivých specifických poruch učení a chování na jejich každodenní, praktický život. Vše je ilustrováno na konkrétních příkladech z praxe. Ve třetí kapitole katalogu naleznou čtenáři informace k možnostem pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení a chování, kterou mohou provádět pedagogové v běžném vzdělávacím procesu při podezření na přítomnost těchto poruch. Tato diagnostika je pak základem pro další odbornou diagnostiku a umožňuje optimální nastavení zejména 1. stupně PO. Možnosti pedagogické diagnostiky jsou doplněny konkrétními příklady. Čtvrtou kapitolu tvoří podrobný a rozsáhlý popis jednotlivých podpůrných opatření, která lze aplikovat u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Jednotlivé možnosti aplikace PO jsou zpracovány dle druhů poruchy a doplněny konkrétními příklady z praxe. Popsány jsou i předměty speciálně pedagogické péče, včetně základních postupů reedukační péče u jednotlivých poruch, možnosti pedagogické intervence a personální podpory. Zmíněny jsou i možnosti spolupráce se zákonnými zástupci. Nedílnou součástí jsou i metody hodnocení a přístupu k žákům opět dle jednotlivých druhů specifických poruch. Uvedeny jsou i možnosti modifikace výukových metod, možnosti organizace výuky, úpravy obsahů a výstupů vzdělávání včetně příkladů pomůcek a pracovních materiálů. Autorky věří, že nabídka a realizace konkrétních podpůrných opatření přispěje k tomu, aby žákům se specifickými poruchami učení a chování byla poskytnuta potřebná podpora a bude tak možné pozitivně ovlivnit nejen jejich úspěšnost ve vzdělávání, ale i jejich budoucí pracovní a osobní život. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková , Lapčíková zuzana: uspávanky - cd (310533-2)

Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)

Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Detail

Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch... (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9) , Devet dni zuzana strachotova e kniha

KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Gošová Věra

KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Gošová Věra
Detail

Súbor siedmich pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ so špecifickými poruchami učenia. Je výbornou učebnou pomôckou, ktorá u žiakov rozvíja zrakové vnímanie, logické myslenie, orientáciu, sluchové vnímanie, pozornosť, grafomotoriku a slúži na reedukáciu špecifických porúch učenia. (patro.cz)

Podobné produkty ako KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Gošová Věra , Lenka filipová (979-0-06-50973-0)

KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Věra Gošová

Detail

Súbor siedmich pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ so špecifickými poruchami učenia. Je výbornou učebnou pomôckou, ktorá u žiakov rozvíja zrakové vnímanie, logické myslenie, orientáciu, sluchové vnímanie, pozornosť, grafomotoriku a slúži na reedukáciu špecifických porúch učenia. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Věra Gošová , Tradag rám zuzana 9 x 13a (5353_0913a)

Český jazyk – Tvarosloví - Zuzana Hladíková

Český jazyk – Tvarosloví - Zuzana Hladíková
Detail

Tato laminová kartička je určená především pro studenty základní a střední školy. Studenti se zde v přehledné formě dozvědí, jakým způsobem se v češtině tvarují slova, co je to pád, rod, číslo, vzor a podle jakých pravidel dojdeme k jejich správnému užití. V tomto hezkém provedení by tato karta měla studentům sloužit jako odrazový můstek ke správnému praktickému užití látky během studia. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Český jazyk – Tvarosloví - Zuzana Hladíková , Jak potkat deti zuzana malerova e kniha

Český jazyk – Přídavná jména - Zuzana Hladíková

Český jazyk – Přídavná jména - Zuzana Hladíková
Detail

Tato laminová kartička je určená především pro studenty základní a střední školy. Podává přehled toho, co vlastně přídavná jména jako slovní druh jsou, k čemu slouží, od čeho se odvozují, jak je stupňujeme a jaké vzory na ně vážeme. V tomto hezkém provedení by tato karta měla studentům sloužit jako odrazový můstek ke správnému praktickému užití přídavných jmen během studia. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Český jazyk – Přídavná jména - Zuzana Hladíková , 3d učení protiklady (8595637004948)

Český jazyk – Podstatná jména - Zuzana Hladíková

Český jazyk – Podstatná jména - Zuzana Hladíková
Detail

Tato laminová kartička je určená především pro studenty základní a střední školy. Podává přehled toho, co vlastně podstatná jména jako slovní druh jsou, k čemu slouží, jak se vážou k pádům nebo jaké vzory a koncovky u nich používáme. V tomto hezkém provedení by tato karta měla studentům sloužit jako odrazový můstek ke správnému praktickému užití podstatných jmen během studia. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Český jazyk – Podstatná jména - Zuzana Hladíková , 3d učení čísla (8595637004931)

Český jazyk – Větná skladba - Zuzana Hladíková

Český jazyk – Větná skladba - Zuzana Hladíková
Detail

Tato laminová kartička je určená především pro studenty základní a střední školy. Na této kartě je studentům velmi srozumitelně podána problematika českého souvětí. Najdou zde druhy vět, druhy souvětí, druhy vět vedlejších, poměry mezi větami či větné členy. V tomto hezkém provedení by tato karta měla studentům sloužit jako odrazový můstek ke správnému praktickému užití látky během studia. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Český jazyk – Větná skladba - Zuzana Hladíková , 3d učení barvy (9789463786133)

Poruchy učení - Zelinková Olga

Poruchy učení - Zelinková Olga
Detail

Zcela přepracované a rozšířené vydání. Komplexní pohled především na praxi, ale i nezbytnou teorii nabízí tato kniha, o jejíž úspěšnosti svědčí to, že toto vydání je celkově již desáté. Vývoj v této oblasti u nás i v zahraničí je velmi rychlý jak v důsledku rostoucího napojení ČR na zahraniční organizace, tak vlivem aktivit MŠMT ČR (nové metodické pokyny, pokyny k integraci). Proto autorka celou knihu důkladně přepracovala a doplnila o nové informace a zkušenosti týkající se základních tematických okruhů (terminologie, příčiny a projevy poruch učení, diagnostika a reedukace jednotlivých typů poruch). Nově zahrnula témata, jež jsou zvláště aktuální (žáci s poruchami učení na vyšších stupních školy, výuka cizích jazyků apod.). (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD) (patro.cz)

Podobné produkty ako Poruchy učení - Zelinková Olga , Filipová lenka: best of (2x lp) - lp (4722007)

Dyslexie - Psychologické souvislosti - Lenka Krejčová

Dyslexie - Psychologické souvislosti - Lenka Krejčová
Detail

Vybavíte si za poslední dobu aspoň jeden den, kdy jste vůbec nic nečetli? Čtení se stalo nedílnou součástí moderní informační společnosti, představuje celoživotně důležitou dovednost. Přitom pro přibližně deset procent populace znamená problém, který je označován jako specifická porucha učení – dyslexie. Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží. První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Čtenáři se seznámí s nejnovějšími tuzemskými a zahraničními výzkumnými studiemi z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie. Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností. Účel této části knihy je ryze praktický: ukázat, jak lze teoretické poznatky aplikovat do současné praxe. Dojde-li k odchylkám od běžného zvládnutí čtení, musíme si klást otázku, jaké další způsoby práce s informacemi může jedinec využívat. Kromě trénování oslabení, která z dyslexie pramení, se proto intervence zaměřují na využívání silných stránek jedince a rozvoj jeho potenciálu. Kniha je určena především poradenským pracovníkům (psychologům a speciálním pedagogům), učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Dyslexie - Psychologické souvislosti - Lenka Krejčová , Lapčíková zuzana & fečo josef: černobílá - cd (mam321-2)

Dyslexie - Lenka Krejčová - e-kniha

Dyslexie - Lenka Krejčová - e-kniha
Detail

eBook:,Vybavíte si za poslední dobu aspoň jeden den, kdy jste vůbec nic nečetli? Čtení se stalo nedílnou součástí moderní informační společnosti, představuje celoživotně důležitou dovednost. Přitom pro přibližně deset procent populace znamená problém, který je označován jako specifická porucha učení – dyslexie. Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží. První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Čtenáři se seznámí s nejnovějšími tuzemskými a zahraničními výzkumnými studiemi z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie. Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností. Účel této části knihy je ryze praktický: ukázat, jak lze teoretické poznatky aplikovat do současné praxe. Dojde-li k odchylkám od běžného zvládnutí čtení, musíme si klást otázku, jaké další způsoby práce s informacemi může jedinec využívat. Kromě trénování oslabení, která z dyslexie pramení, se proto intervence zaměřují na využívání silných stránek jedince a rozvoj jeho potenciálu. Kniha je určena především poradenským pracovníkům (psychologům a speciálním pedagogům), učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Dyslexie - Lenka Krejčová - e-kniha , Navarová zuzana: caribe (30th anniversary remaster) - cd (5054197190971)

Dyslexie - Krejčová Lenka

Dyslexie - Krejčová Lenka
Detail

Čtení se stalo nedílnou součástí moderní informační společnosti, je to celoživotně důležitá dovednost. Přitom pro přibližně 10 % procent populace znamená problém, označovaný jako specifická porucha učení – dyslexie. Publikace představuje čtenářům tuto problematiku ve vývoji jedince od předškolního věku až po dospělost. (patro.cz)

Podobné produkty ako Dyslexie - Krejčová Lenka , Navarová zuzana: smutkům na kabát - cd (311554-2)

Poruchy učení (978-80-262-0875-4)

Poruchy učení (978-80-262-0875-4)
Detail

Kniha - autor Olga Zelinková, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela přepracované a rozšířené vydání. Komplexní pohled především na praxi, ale i nezbytnou teorii nabízí tato kniha, o jejíž úspěšnosti svědčí to, že toto vydání je celkově již desáté. Vývoj v této oblasti u nás i v zahraničí je velmi rychlý jak v důsledku rostoucího napojení ČR na zahraniční organizace, tak vlivem aktivit MŠMT ČR (nové metodické pokyny, pokyny k integraci). Proto autorka celou knihu důkladně přepracovala a doplnila o nové informace a zkušenosti týkající se základních tematických okruhů (terminologie, příčiny a projevy poruch učení, diagnostika a reedukace jednotlivých typů poruch). Nově zahrnula témata, jež jsou zvláště aktuální (žáci s poruchami učení na vyšších stupních školy, výuka cizích jazyků apod.). (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD) (alza.cz)

Podobné produkty ako Poruchy učení (978-80-262-0875-4) , Lenka a tonička (978-80-7676-227-5)

Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha

Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha
Detail

eBook:,Publikace se primárně zabývá procesem socializace a rozvojem sociálních dovedností dospívajících v prostředí střední školy. V této souvislosti se věnuje také motivaci středoškolských studentů ke školní práci, interakci s vrstevníky i učiteli, výskytu rizikového chování ve škole a jeho prevenci. Prezentované informace jsou založeny na soudobých tuzemských i zahraničních výzkumech i současné praxi středních škol v ČR.Publikace je určena studentům učitelství a učitelům se zaměřením na terciární vzdělávání. Mohou z ní čerpat také studenti psychologie a pedagogiky, kteří se věnují práci s dospívajícími. V neposlední řadě je užitečná poradenským pracovníkům, kteří působí ve školských poradenských zařízeních. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha , Kouzelné čtení - pohádkové učení (9788087958711)

Náročné mateřství - Lenka Krejčová, Marie Vágnerová, Iva Strnadová

Detail

Ojedinělá publikace, jejíž přínos spočívá nejen v tématu, který u nás není často zkoumán, ale především ve způsobu, jakým je v textu propojen pohled teoretický se subjektivními názory, zkušenostmi a prožitky matek postižených dětí. Práce mapuje celou šíři aspektů, které ovlivňují život matek s postiženým dítětem, od procesu adaptace a vyrovnávání se s nastalou situací, přes obtíže, jimž matky musí čelit v rodině i na veřejnosti, až k přínosům či ztrátám, které v sobě život s postiženým dítětem obsahuje. Z autentických výpovědí těch, jichž se problematika bezprostředně týká, je možno vyvodit nejen rady pro jiné, mladší matky, které se s traumatem narození postiženého potomka teprve vyrovnávají, ale i to, v čem by měla spočívat odborná pomoc matkám postižených dětí i jejich rodinám ze strany odborných institucí (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Náročné mateřství - Lenka Krejčová, Marie Vágnerová, Iva Strnadová , Kouzelné čtení - hravé učení (9788087958049)

O mezigeneračním učení - Lenka Kamanová

O mezigeneračním učení - Lenka Kamanová
Detail

Publikace pojednává o mezigeneračním učení převážně v souvislostech rodiny, ale také v souvislostech různých kurzů neformálního vzdělávání, jež mohou být pro mezigenerační učení podnětným prostředím. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako O mezigeneračním učení - Lenka Kamanová , Učení lotosu: praktické duchovní učení putujícího budhistického mnicha (978-80-87148-24-2)

Předcházíme poruchám učení - Brigitte Sindelarová

Detail

Soubor cvičení a pracovních listů pro děti v předškolním roce a 1. ročníku ZŠ. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Předcházíme poruchám učení - Brigitte Sindelarová , Kuliferdo 1,2,3,4,5: vývinové poruchy učenia číselká (8595637004092)

Sociální dovednosti ve škole - Lenka Krejčová, Ilona Gillernová - e-kniha

Sociální dovednosti ve škole - Lenka Krejčová, Ilona Gillernová - e-kniha
Detail

eBook:,Cílem publikace je zmapovat prostředí školy ze sociálněpsychologického úhlu pohledu, objasnit projevy různých fenoménů a načrtnout, jak souvisejí s efektivitou edukačních procesů. Sociální svět školy je zajímavý, dynamický a poskytuje řadu možností pro rozvíjení sociálních dovedností žáků. Kniha nabízí teoreticko-aplikační východiska a zároveň konkrétní postupy, jak příznivě ovlivnit procesy rozvoje sociálních dovedností žáků i učitelů.Kromě nových poznatků a témat i výsledků aktuálních výzkumů zde autorky navazují na úspěšné příspěvky či texty z předchozích let. Publikace je určena lektorům, kteří vedou výcvik sociálních dovedností učitelů i žáků, učitelům základních a středních škol různého typu a zaměření, vychovatelům, trenérům či vedoucím zájmových kroužků a oddílů pro děti a dospívající. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Sociální dovednosti ve škole - Lenka Krejčová, Ilona Gillernová - e-kniha , Úzkostné poruchy (978-80-8063-400-1)

Výchovné poradenství - 3. přepracované vydání - Lenka Krejčová, Václav Mertin - e-kniha

Výchovné poradenství - 3. přepracované vydání - Lenka Krejčová, Václav Mertin - e-kniha
Detail

eBook:,Co vše obnáší práce výchovného poradce? V čem se liší od práce řadového učitele? Co od výchovného poradce mohou čekat vedení školy, kolegové, žáci a jejich rodiče? Co znamená, když se řekne poruchy chování, poruchy autistického spektra, poruchy učení, lehká mentální retardace apod.? Jak komunikovat v roli poradce s klienty? Jak odlišit roli učitele a roli výchovného poradce? Jak pomoci klientům, když každý přichází s jinou zakázkou? Které zákony, vyhlášky a další prováděcí pokyny souvisejí s prací výchovného poradce a co říkají? Jak vytvořit individuální vzdělávací plán? Co obnáší individuální výchovný plán? Provádí výchovný poradce také diagnostiku? A jakou? Kdo může nabídnout výchovnému poradci pomocnou ruku, když práce s klientem přesahuje jeho možnosti či kompetence? Kam klienty odkázat? Jaké vzdělávání je pro výchovné poradce nezbytné? A které se může hodit? Publikace odpovídá na všechny uvedené dotazy i mnohé další a snaží se být průvodcem a oporou výchovným poradcům základních i středních škol, kterých je v České republice v současné době dohromady více než šest tisíc. V každé musí působit výchovný poradce, některé mají i více než jednoho pracovníka na této pozici. Třetí, rozšířené a aktualizované vydání nabízí informace o tématech, o nichž se v současné společnosti stále více diskutuje a mají své místo i ve školním prostředí (např. střídavá péče, stejnopohlavní rodiny), rozšiřuje informace o spolupracujících institucích (OSPOD), zcela nově je zpracováno téma kariérového vzdělávání a kariérového poradenství a samozřejmě jsou aktualizovány všechny údaje související s legislativou, která se ve vztahu k výchovnému poradenství od předchozího vydání významně proměnila. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Výchovné poradenství - 3. přepracované vydání - Lenka Krejčová, Václav Mertin - e-kniha , Poruchy polykání (978-80-7311-188-5)

Znevýhodněný žák - Lenka Krejčová, Milan Valenta, kolektiv autorů, Bibiána Hlebová - e-kniha

Znevýhodněný žák - Lenka Krejčová, Milan Valenta, kolektiv autorů, Bibiána Hlebová - e-kniha
Detail

eBook:,Odborná publikace renomovaných autorů reaguje na významné legislativně-správní i metodické změny v našem školství a také na potřebu podpůrných opatření u dětí, které se potýkají při vzdělávání s různými potížemi a deficity, což může vést – mimo jiné – ke specifickým poruchám učení a chování. Kniha je přínosem nejen pro speciální pedagogy a psychology, ale především pro učitele mateřských škol a prvního stupně běžných škol, stejně jako pro studenty pedagogických oborů. Dozvědí se vše podstatné o dopadu tohoto typu postižení na vzdělávání dětí předškolního a mladšího školního věku a o jejich diagnostice a intervenci. Přidanou hodnotou knihy je diagnostická příloha, která je přehledně zpracovaná tak, aby podle ní mohli nejen poradenští pracovníci, ale i učitelé ohodnotit jednotlivé dílčí funkce (např. percepční, kognitivní nebo motorické), jejichž deficit může vést ke specifickým poruchám učení a chování. Tento materiál, standardizovaný na populaci českých žáků, nebyl dosud nikde publikován. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Znevýhodněný žák - Lenka Krejčová, Milan Valenta, kolektiv autorů, Bibiána Hlebová - e-kniha

O mezigeneračním učení - Kamanová Lenka

O mezigeneračním učení - Kamanová Lenka
Detail

Publikace pojednává o mezigeneračním učení převážně v souvislostech rodiny, ale také v souvislostech různých kurzů neformálního vzdělávání, jež mohou být pro mezigenerační učení podnětným prostředím. (patro.cz)

Podobné produkty ako O mezigeneračním učení - Kamanová Lenka

Znevýhodněný žák - Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu - Lenka Krejčová, Milan Valenta, Bibiána Hlebová

Znevýhodněný žák - Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu - Lenka Krejčová, Milan Valenta, Bibiána Hlebová
Detail

?Odborná publikace renomovaných autorů reaguje na významné legislavně-správní i metodické změny v našem školství a také na potřebu podpůrných opatření u dětí, které se potýkají při vzdělávání s různými potížemi a deficity, což může vést – mimo jiné – ke specifickým poruchám učení a chování.? Kniha je přínosem nejen pro speciální pedagogy a psychology, ale především pro učitele mateřských škol a prvního stupně běžných škol, stejně jako pro studenty pedagogických oborů. Dozvědí se vše podstatné o dopadu tohoto typu postižení na vzdělávání dětí předškolního a mladšího školního věku a o jejich diagnostice a intervenci.Přidanou hodnotou knihy je diagnostická příloha, která je přehledně zpracovaná tak, aby podle ní mohli nejen poradenští pracovníci, ale i učitelé ohodnotit jednotlivé dílčí funkce (např. percepční, kognitivní nebo motorické), jejichž deficit může vést ke specifickým poruchám učení a chování. Tento materiál, standardizovaný na populaci českých žáků, nebyl dosud nikde publikován. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Znevýhodněný žák - Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu - Lenka Krejčová, Milan Valenta, Bibiána Hlebová

Porucha hazardného hrania - Lenka Jenčová, Michal Patarák

Detail

Kniha je v istom zmysle akýmsi odborným vyrovnaním sa s medicínskym chápaním problémov týkajúcich sa hazardnéhohrania, pretože aj v súčasnosti dochádza k ich mylnému vnímaniu ako primárne etických alebo sociálnych a ku kritike poruchy hazardného hrania ako medicínsky vykonštruovanej. Na tomto mieste sa tak opätovne vraciame ku konštatovaniu, že základom destigmatizácie, nehovoriac o liečbe, je prijatie a pochopenie problému takého, aký je, teda v tomto prípade ako závislosti sovšetkými jej aspektmi. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Porucha hazardného hrania - Lenka Jenčová, Michal Patarák

Reedukace specifických poruch učení u dětí - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková

Detail

Specifické poruchy učení (SPU) patří mezi nejčastější obtíže, s nimiž se učitelé u žáků setkávají. Kniha zkušených autorek, které se problematikou SPU dlouhodobě zabývají, v první části charakterizuje jednotlivé poruchy z hlediska terminologie, příčin a projevů. Stěžejní, druhá část knihy se věnuje jednotlivým metodám reedukace SPU. Důležité je také představení pomůcek, pracovních materiálů a kompenzačních technik. Několik kapitol je věnováno představení metod hodnocení žáků se SPU ve školách, metod domácí práce a přípravy na vyučování. Publikace je určena pro speciální pedagogy, studenty speciální pedagogiky, učitele a rodiče dětí se SPU. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Reedukace specifických poruch učení u dětí - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková

Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)

Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)
Detail

Elektronická kniha - autor Šárka Portešová, 142 stran, česky Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů. (alza.cz)

Podobné produkty ako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)

Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 3. díl - Tomanová Katarina

Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 3. díl - Tomanová Katarina
Detail

Třetí díl pracovního sešitu pro žáky se specifickými poruchami učení je určený především pro žáky druhého stupně. Sešit obsahuje práci s textem, žák v něm trénuje slovní zásobu, rozvijí sluchovou a zrakovou percepci. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 3. díl - Tomanová Katarina

Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 2. díl - Kneslová Martina

Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 2. díl - Kneslová Martina
Detail

Pracovní sešit je vhodný pro reedukaci specifických poruch učení pro žáky prvníhos tupně základní školy. Obsah sešitu je rozdělený podle funkcní, které jsou u jedince oslabené - zrakové, sluchové vnímání, matematické představy, čtení s porozuměním a práce se slovy. Pracovní sešit je vhodný pro domácí reedukaci i reedukaci se speciálním pedagogem. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 2. díl - Kneslová Martina

Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 1. díl - Kneslová Martina

Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 1. díl - Kneslová Martina
Detail

Sešit na reedukaci a předcházení specifických poruch učení pro žáky předškolního a mladšího školního věku. Sešit je tématicky rozdělený na sluchovou, zrakovou percepci a diferenciaci, rozvoj slovní zásoby a základní matematické představy. Sešit je vhodný pro procvičování grafomotoriky, na rozvoj oslabencýh funkcí i jako pomocník pro budoucí prvňáky. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Pracovní sešit pro žáky se specifickými poruchami učení 1. díl - Kneslová Martina

Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha

Detail

eBook: Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha

Zážitkově pedagogické učení - Radek Hanus, Lenka Chytilová - e-kniha

Zážitkově pedagogické učení - Radek Hanus, Lenka Chytilová - e-kniha
Detail

eBook:,Publikace slouží především jako metodicko-praktický materiál všem pedagogickým pracovníkům zajímajícím se o zážitkovou pedagogiku. Renomovaní čeští autoři vycházejí zejména z vlastní zkušenosti a předkládají široké veřejnosti koncept postavený na reflexi nejlepších českých tradic výchovy v přírodě a vlastního českého zdroje zážitkové pedagogiky, Prázdninové školy Lipnice. Objasňují pojmy projektování, dramaturgie, programové oblasti, hry a prostředky. Přináší mnoho praktických příkladů a inspirací z úspěšně realizovaných projektů v přírodě. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Zážitkově pedagogické učení - Radek Hanus, Lenka Chytilová - e-kniha

Poruchy příjmu potravy - Lenka Procházková, Jana Sladká-Ševčíková - e-kniha

Detail

eBook: Kolik úsilí stojí být krásný? Být štíhlý? Kolik slz a odříkání? Kolik dlouhých nocí a zoufalých pohledů do zrcadla? Kolik trápení se s dietou a cvičením nikoli z radosti z pohybu, ale kvůli nespokojenosti s tělesnými proporcemi a nutnosti s tím něco udělat, kterou sami sobě diktujeme? A přitom by stačilo tak málo – být se sebou spokojený, vnímat své tělo, jeho potřeby, mít laskavé vztahy s lidmi z okolí i sám se sebou, přiměřeně sportovat a radovat se ze života. Je to opravdu málo? Zkušenosti nám ukazují, že vůbec ne. Že to naopak málokdo umí a ti, kdo dotáhnou představu o svém nedokonalém těle až do nebezpečného konce, končívají v poradnách a ambulancích lékařů, psychologů, nutričních poradců a terapeutů s diagnózou poruchy příjmu potravy. Publikace čtivým způsobem přibližuje problematiku poruch příjmu potravy široké veřejnosti, jak laické, tak odborné, rodičům, učitelům i samotným lidem trpícím mentální anorexií nebo bulimií. Věnuje se např. charakteristice jednotlivých typů poruch příjmu potravy a jejím příčinám, vlivu rodiny, vrstevnických skupin a médií, prevenci, roli školy, ale i správnému složení jídelníčku a místům, kde mohou lidé najít odbornou pomoc. Text je proložen mnoha příběhy. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Poruchy příjmu potravy - Lenka Procházková, Jana Sladká-Ševčíková - e-kniha

Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II - Treuová Hana

Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II - Treuová Hana
Detail

Oba pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči. (patro.cz)

Podobné produkty ako Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II - Treuová Hana

Pracovní sešit k nápravě vývojových poruch učení v českém jazyce I - Hana Treuová

Pracovní sešit k nápravě vývojových poruch učení v českém jazyce I - Hana Treuová
Detail

Určeno dětem 2. a 3. ročníků. Pracovní sešit nabízí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Je vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Pracovní sešit k nápravě vývojových poruch učení v českém jazyce I - Hana Treuová

Pracovní sešit k nápravě vývojových poruch učení v českém jazyce II - Hana Treuová

Pracovní sešit k nápravě vývojových poruch učení v českém jazyce II - Hana Treuová
Detail

Určeno dětem 4. a 5. ročníků. Pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Pracovní sešit k nápravě vývojových poruch učení v českém jazyce II - Hana Treuová

Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)

Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)
Detail

Kniha - autor Dita Nastoupilová, 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Pestré aktivity pro děti 2. – 3. ročníků základních škol, které mají potíže se čtením. Prvotní činností je práce s obrázky, která rozšiřuje slovní zásobu. Ve druhé fázi se pracuje s krátkými příběhy, na které jsou navázány úkoly zaměřené na rozvoj čtenářských dovedností a na zkvalitnění techniky čtení. Aktivity jsou určeny k procvičování doma i ve škole. Doplňují je nádherné a vtipné ilustrace Markéty Vydrové. (alza.cz)

Podobné produkty ako Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)

Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová

Detail

Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření Poruchy autistického spektra - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová

Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II (80-7311-002-4)

Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II (80-7311-002-4)
Detail

Kniha - autor Hana Treuová, 88 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Oba pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči. (alza.cz)

Podobné produkty ako Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II (80-7311-002-4)

Cvičení pro rozvoj čtení - Pro začínající čtenáře a děti se specifickými poruchami učení - Pavel Svoboda

Cvičení pro rozvoj čtení - Pro začínající čtenáře a děti se specifickými poruchami učení - Pavel Svoboda
Detail

Průpravná zábavná cvičení pro vytváření správných návyků při čtení, k tříbení rozlišovacích schopností, k rozvoji paměti a fonematického vnímání. Při řešení úkolů dochází k propojování procesu čtení s osvojováním nových poznatků z oblasti zeměpisu, přírodovědy, literatury. Cvičení jsou vhodná pro domácí přípravu na vyučování i k obohacení výuky podle rámcových vzdělávacích programů. Svým zaměřením do oblasti stimulace okulomotorických pohybů je tato publikace ojedinělá a od jiných cvičení se liší motivační složkou.Kniha je určena dětem od 7 let, zejména začínajícím čtenářům a dětem se specifickými poruchami učení, rodičům, učitelům. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Cvičení pro rozvoj čtení - Pro začínající čtenáře a děti se specifickými poruchami učení - Pavel Svoboda

Mezigenerační učení - Petr Novotný, Karla Brücknerová, Lenka Kamanová, Milada Rabušicová - e-kniha

Mezigenerační učení - Petr Novotný, Karla Brücknerová, Lenka Kamanová, Milada Rabušicová - e-kniha
Detail

eBook:,Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto „samozřejmost“ mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Mezigenerační učení - Petr Novotný, Karla Brücknerová, Lenka Kamanová, Milada Rabušicová - e-kniha
Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5), Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3), Poruchy učení (978-80-262-0875-4), Filipová Lenka: Oppidum - LP (7729064), Filipová Lenka: Oppidum - CD (7710009), Lenka vypravuje pohádky z kytary, Tajemství rychlého učení, Techniky rychlého učení, Tavná lepicí pistole Lenka-malá (0500012), Ahome Plecháček se jménem Zuzana (23290), Lenka (978-80-88378-03-7), Lapčíková Zuzana: Uspávanky - CD (310533-2), devet dni zuzana strachotova e kniha, Lenka Filipová (979-0-06-50973-0), TRADAG Rám Zuzana 9 x 13A (5353_0913A), jak potkat deti zuzana malerova e kniha, 3D Učení Protiklady (8595637004948), 3D Učení Čísla (8595637004931), 3D Učení Barvy (9789463786133), Filipová Lenka: Best of (2x LP) - LP (4722007), Lapčíková Zuzana & Fečo Josef: Černobílá - CD (MAM321-2), Navarová Zuzana: Caribe (30th Anniversary Remaster) - CD (5054197190971), Navarová Zuzana: Smutkům na kabát - CD (311554-2), Lenka a Tonička (978-80-7676-227-5), Kouzelné čtení - Pohádkové učení (9788087958711), Kouzelné čtení - Hravé učení (9788087958049), Učení lotosu: Praktické duchovní učení putujícího budhistického mnicha (978-80-87148-24-2), KuliFerdo 1,2,3,4,5: Vývinové poruchy učenia Číselká (8595637004092), Úzkostné poruchy (978-80-8063-400-1), Poruchy polykání (978-80-7311-188-5)