Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Zvládáme specifické poruchy učení: Dyslexie, dysortografie, dysgrafie (978-80-266-1400-5)
Kniha - autor Lenka Krejčová; Zuzana Hladíková, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Tato praktická kniha obsahuje konkrétní příklady i cvičení a je zaměřena především na žáky 2. stupně ZŠ. Využít ji ale mohou také žáci starší, studenti SŠ a VŠ, stejně jako dospělí. Jednotlivé kapitoly se věnují práci s texty od psaní souvislých textů, výpisků z učebnic a dalších odborných článků, až po učení slovíček v cizích jazycích. Nepomíjí ani alternativní způsoby zpracovaní informací, zapamatování si učiva, porozumění čtenému a využití moderních technologií. Vše názorně a srozumitelně.
Podívejte se také Filipová Lenka: Oppidum - CD (7710009)
Specifické poruchy učení - Lenka Krejčová, Kamila Balharová, Olga Zelinková, Kamila Šemberová, Zuzana Bodnárová - e-kniha
eBook: Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se SPU je dlouhodobá a intenzivní práce s dětmi i dospívajícími, volba vhodných intervenčních postupů, cílené rozvíjení oslabených oblastí prostřednictvím tzv. reedukací a přiměřená úprava výuky. Přitom rozumové schopnosti těchto žáků jsou standardní, mnohdy až nadprůměrné. Je tedy nesmírně důležité, aby byla včas zahájena efektivní péče, neboť pouze za těchto okolností lze rozvíjet také potenciál žáků a podpořit jejich možnosti. V tomto kontextu je pak nanejvýš žádoucí, aby také rodiče žáků se SPU byli aktivně zapojeni do práce se svými potomky, chápali, co jejich děti potřebují, jak jim mohou pomoci se školní přípravou, ale také jak je podpořit a výchovně působit tak, aby nedošlo ke zbytečnému snižování sebevědomí a sebehodnocení dětí a dospívajících. Praxe však ukazuje, že rodiče mnohdy přesně nerozumí obtížím svých dětí a nevědí, jak jim pomoci, někdy až příliš spoléhají, že škola na základě zprávy z psychologického a speciálně pedagogického vyšetření zaujme vhodné výukové postupy a problémy budou vyřešeny. Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení, do jakých oblastí školního i běžného každodenního života se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat a současně jak nalézt vhodné postupy a nástroje, které mohou napomoci, aby do učebního procesu SPU zasahovaly co nejméně. V úvodní části budou stručně vymezeny SPU, jichž se bude kniha týkat. Budou zmíněny základní symptomy, nejčastěji uváděné příčiny vzniku obtíží a související témata. Těžiště knihy bude spočívat v konkrétních doporučeních a námětech na postupy práce s dětmi i dospívajícími v domácím i školním prostředí, které je vhodné účinně využívat pro zmírnění SPU či jejich kompenzaci. Vybrané kapitoly se budou také stručně věnovat vysvětlení stávající legislativy a psychologických a speciálně pedagogických postupů, s nimiž se rodiče mohou setkat v poradenských zařízeních. Dále budou zaměřeny na způsoby práce v domácím prostředí, ale také při výuce ve škole, a to především v tom smyslu, aby rodiče chápali, co mohou očekávat od učitelů a co mohou pro své potomky žádat. Texty budou doplněny stručnými případovými studiemi a také konkrétními tipy na pracovní listy a další pomůcky, které lze při práci s dětmi a dospívajícími využít. Kniha je určena jak pro pedagogy, tak pro rodiče.
Podívejte se také Tavná lepicí pistole Lenka-malá (0500012)
Specifické poruchy učení - Michalová Zdena
Problematika specifických poruch učení je závažná, protože neumět dobře číst, psát nebo počítat znamená mít uzavřenou cestu k informacím a k dalšímu vzdělání. Nezávisle na inteligenci bývají děti s SPU ve škole neúspěšné a mívají obtíže i s profesní přípravou. Své intelektové předpoklady nejsou schopny plně využít a ztrácejí možnost dále studovat - vynikající rozumové schopnosti totiž mnody nestačí obtíže způsobené poruchou kompenzovat.Ve škole existuje pro děti s problémy výukového nebo výchovného rázu složitý, diverzifikovaný svět, a přestože se často jedná o žáky nadané, kteří svůj problém zdolávali zvýšeným úsilím a zásluhou rodiny, s přechodem na II. stupeň se jejich obtíže stupňují, neradi čtou, nestačí tempu ostatních. S tím úzce souvisejí vznikající obtíže sekundární: dítě se potýká s pocitem méněcennosti, následně s odporem ke škole, těžko s začleňuje do sociální skupiny vrstevníků a má nedobrý vztah k učitelům i rodičům. Není-li mu včas pomoženo, mohou jeho problémy vyústit v neurotizaci. Proto je nutné, aby jeho okolí bylo o problémech informováno, aby dokázalo zaujmout správný postoj. Publikace s zabývá všemi věkovými obdobími v životě člověka, do kterých se specifické potíže promítají. Věnuje se i těm obdobím školního vzdělávání, která u nás dosud nejsou příliš zpracována, totiž druhému stupni ZŠ a středními školami s dopadem na věk dospělých. Jejím cílem je seznámit širokou veřejnost - ale hlavně rodiče - se zkušenostmi učitelské i poradenské praxe a poskytnout rady, jak těmto jedincům účinně pomáhat v překonávání jejich obtíží. Publikace se aktuálně zabývá i novou školskou legislativou platnou od 1. 9. 2016 (zákon 82/2015 Sb. a Vyhláška 27/2016 Sb.). Částečně tak může pomoci čtenáři zorientovat se v oblasti školské péče o děti, žáky a studenty s SPU v souvislosti s platnou legislativní úpravou.
Podívejte se také Lenka Filipová (979-0-06-50973-0)
Podívejte se také
- Lenka a Tonička (978-80-7676-227-5)
- Poruchy střech (978-80-8076-067-0)
- Úzkostné poruchy (978-80-8063-400-1)
- Poruchy polykání (978-80-7311-188-5)
- Poruchy učení (978-80-262-0875-4)
- Malování podle čísel - Andělé od Lenka - Universe angel (HRAmal01089nad)
- Baarova Lenka: Flute Concertos, Op.10 - CD (CQ0073-2)
- Poruchy autistického spektra (978-80-262-0215-8)
- Poruchy sexuální preference (978-80-7492-310-4)
- Funkční poruchy kloubů končetin (978-80-271-2096-3)
- Poruchy dýchání ve spánku (978-80-7311-197-7)
- Poruchy řeči nejen dospělých (978-80-266-1613-9)
- Poruchy hemostázy v klinické praxi (978-80-271-3337-6)
- Poruchy plochých střech Fóliové hydroizolace (978-80-908101-7-4)
- Poruchy metabolizmu vody a elektrolytů (978-80-247-3689-1)
- Fascie: anatomie, poruchy a ošetření (978-80-86606-91-0)
- Demence a jiné poruchy paměti (978-80-247-2454-6)
- Emoční poruchy v dětství a dospívání (978-80-247-4585-5)
- První kroky z poruchy příjmu potravy (978-80-7297-115-2)
- Vulvovaginální dyskomfort a poruchy poševního prostředí (978-80-247-4554-1)
Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)
Elektronická kniha - autor Lenka Krejčová, 248 stran Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se...
Objev podobné jako Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)
Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)
Kniha - autor Zdena Michalová, 300 stran, česky
Objev podobné jako Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)
Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha
eBook: Jak v praxi pracovat s klienty se specifickými poruchami učení? Muzikoterapie se ukazuje jako velmi slibná metoda, jejíž účinnost je potvrzena dlouhodobým výzkumem. Přední česká muzikoterapeutka přináší metodiku zlepšující život mnoha dětem, které mají problémy se školní úspěšností. Součástí knihy je zpěvník s doprovody.
Objev podobné jako Muzikoterapie a specifické poruchy učení - Marie Beníčková - e-kniha
Muzikoterapie a specifické poruchy učení (978-80-247-3520-7)
Elektronická kniha - autor Marie Beníčková, 160 stran Publikace Muzikoterapie a specifické poruchy učení je první knihou svého druhu na českém trhu. Muzikoterapeutka a vysokoškolská pedagožka, zakladatelka terapeutické školy Akademie Alternativa, čtenáře erudovaně provází postupem, jak v praxi muzikoterapeuticky pracovat s klienty se specifickými poruchami učení. Metodika je opřena o dlouhodobý výzkum, který ověřil účinnost muzikoterapeutického působení u žáků majících problémy se školní úspěšností, a v současné době pomáhá zlepšovat kvalitu života mnoha dětem. Součástí knihy jsou metodické postupy, zásobník technik, relaxační cvičení, ukázky využití netradičních hudebních nástrojů, konkrétní příklady z praxe, ukázky kazuistik, kontraidikace terapeutické práce a nechybí ani zpěvník písní s jednoduchými instrumentálními doprovody. Kniha je určena pro zájemce z řad terapeutů, pedagogů, psychologů a pomáhajících profesí a je výbornou studijní příručkou i pro...
Objev podobné jako Muzikoterapie a specifické poruchy učení (978-80-247-3520-7)
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch učení a chování včetně dopadu těchto poruch nejen na vzdělávání, ale i na běžný život. Zabývá se možnostmi pedagogické diagnostiky těchto žáků v rámci běžného vzdělávacího procesu a dalšími postupy vyplývajícími z této diagnostiky. V kapitolách věnovaných podpůrným opatřením podrobně specifikuje podpůrná opatření u jednotlivých druhů specifických poruch učení a chování a uvádí rovněž konkrétní možnosti jejich realizace ve vzdělávání. V závěru katalogu jsou uvedena doporučení na odbornou literaturu týkající se této problematiky, jsou uvedeny i možnosti využití speciálních pomůcek a programů podle jednotlivých druhů poruch. První kapitola je věnována podrobné charakteristice jednotlivých specifických poruch učení a specifických poruch chování, příčinám a podkladům pro jejich vznik a rovněž i jejich typickým projevům. Prostor je věnován i kombinovaným specifickým poruchám. Druhá kapitola katalogu je věnována konkrétním dopadům specifických poruch učení a chování nejen na vzdělávání, školní výkon žáků, ale i na jejich psychiku a jejich vývoj. Uvedeny jsou i dopady jednotlivých specifických poruch učení a chování na jejich každodenní, praktický život. Vše je ilustrováno na konkrétních příkladech z praxe. Ve třetí kapitole katalogu naleznou čtenáři informace k možnostem pedagogické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení a chování, kterou mohou provádět pedagogové v běžném vzdělávacím procesu při podezření na přítomnost těchto poruch. Tato diagnostika je pak základem pro další odbornou diagnostiku a umožňuje optimální nastavení zejména 1. stupně PO. Možnosti pedagogické diagnostiky jsou doplněny konkrétními příklady. Čtvrtou kapitolu tvoří podrobný a rozsáhlý popis jednotlivých podpůrných opatření, která lze aplikovat u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Jednotlivé možnosti aplikace PO jsou zpracovány dle druhů poruchy a doplněny konkrétními příklady z praxe. Popsány jsou i předměty speciálně pedagogické péče, včetně základních postupů reedukační péče u jednotlivých poruch, možnosti pedagogické intervence a personální podpory. Zmíněny jsou i možnosti spolupráce se zákonnými zástupci. Nedílnou součástí jsou i metody hodnocení a přístupu k žákům opět dle jednotlivých druhů specifických poruch. Uvedeny jsou i možnosti modifikace výukových metod, možnosti organizace výuky, úpravy obsahů a výstupů vzdělávání včetně příkladů pomůcek a pracovních materiálů. Autorky věří, že nabídka a realizace konkrétních podpůrných opatření přispěje k tomu, aby žákům se specifickými poruchami učení a chování byla poskytnuta potřebná podpora a bude tak možné pozitivně ovlivnit nejen jejich úspěšnost ve vzdělávání, ale i jejich budoucí pracovní a osobní život.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
Kniha - autor Drahomíra Jucovičová; Hana Žáčková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Žáků se specifickými poruchami učení a chování je v populaci (na ZŠ i SŠ) poměrně velké množství a je důležité jim věnovat zvýšenou pozornost a pracovat s nimi tak, aby mohli uplatnit svůj potencionál a uspět nejen ve vzdělávání, ale perspektivně i v budoucím praktickém životě. Proto je třeba vytvořit při vzdělávání takové podmínky, aby tito žáci byli svou poruchou co nejméně hendikepováni. Cílem této dílčí části katalogu je podat pedagogickým pracovníkům informace o jednotlivých druzích poruch a možnostech práce s nimi za využití konkrétních pracovních postupů, metod výuky, hodnocení, včetně možností reedukační péče a využití speciálních pomůcek. Katalog PO – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování uvádí charakteristiky jednotlivých druhů znevýhodnění, popisuje konkrétní projevy jednotlivých specifických poruch...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Specifické poruchy učení a chování: pro žáky s potřebou podpory ve vzděl (978-80-7676-625-9)
KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Věra Gošová
Súbor siedmich pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ so špecifickými poruchami učenia. Je výbornou učebnou pomôckou, ktorá u žiakov rozvíja zrakové vnímanie, logické myslenie, orientáciu, sluchové vnímanie, pozornosť, grafomotoriku a slúži na reedukáciu špecifických porúch učenia.
Objev podobné jako KuliFerdo 1,2,3,4,5,6,7 Špecifické poruchy učenia - Věra Gošová
Poruchy učení (978-80-262-0875-4)
Kniha - autor Olga Zelinková, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zcela přepracované a rozšířené vydání. Komplexní pohled především na praxi, ale i nezbytnou teorii nabízí tato kniha, o jejíž úspěšnosti svědčí to, že toto vydání je celkově již desáté. Vývoj v této oblasti u nás i v zahraničí je velmi rychlý jak v důsledku rostoucího napojení ČR na zahraniční organizace, tak vlivem aktivit MŠMT ČR (nové metodické pokyny, pokyny k integraci). Proto autorka celou knihu důkladně přepracovala a doplnila o nové informace a zkušenosti týkající se základních tematických okruhů (terminologie, příčiny a projevy poruch učení, diagnostika a reedukace jednotlivých typů poruch). Nově zahrnula témata, jež jsou zvláště aktuální (žáci s poruchami učení na vyšších stupních školy, výuka cizích jazyků apod.). (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD)
Objev podobné jako Poruchy učení (978-80-262-0875-4)
Předcházíme poruchám učení - Brigitte Sindelarová
Soubor cvičení a pracovních listů pro děti v předškolním roce a 1. ročníku ZŠ.
Objev podobné jako Předcházíme poruchám učení - Brigitte Sindelarová
Dyslexie - Lenka Krejčová - e-kniha
eBook: Vybavíte si za poslední dobu aspoň jeden den, kdy jste vůbec nic nečetli? Čtení se stalo nedílnou součástí moderní informační společnosti, představuje celoživotně důležitou dovednost. Přitom pro přibližně deset procent populace znamená problém, který je označován jako specifická porucha učení – dyslexie. Publikace představuje čtenářům tuto problematiku v celém vývoji jedince – od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží. První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Čtenáři se seznámí s nejnovějšími tuzemskými a zahraničními výzkumnými studiemi z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie. Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností. Účel této části knihy je ryze praktický: ukázat, jak lze teoretické poznatky aplikovat do současné praxe. Dojde-li k odchylkám od běžného zvládnutí čtení, musíme si klást otázku, jaké další způsoby práce s informacemi může jedinec využívat. Kromě trénování oslabení, která z dyslexie pramení, se proto intervence zaměřují na využívání silných stránek jedince a rozvoj jeho potenciálu. Kniha je určena především poradenským pracovníkům (psychologům a speciálním pedagogům), učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.
Objev podobné jako Dyslexie - Lenka Krejčová - e-kniha
Superhrdinové V TOBĚ - Lenka Krejčová, Zuzana Hladíková
U jedinců s dyslexií je velmi důležité zaměřit se na jejich celkový potenciál a podporu silných stránek. Díky takové podpoře je možné dopady diagnózy významně minimalizovat a dosáhnout zlepšení v oblasti učení i dalších oblastech každodenního fungování.*****V poradenské praxi je však často věnována pozornost spíše zmírňování deficitů anebo nácviku školních dovedností, které se nedaří.*****Tato publikace nahlíží na dyslexii ze zcela odlišného úhlu pohledu – nabízí rozvojová témata, která dětem, dospívajícím i mladým dospělým umožní hledat jejich vlastní způsoby učení a poradí jim, jak nové návyky uplatnit i v dalších aktivitách. Kniha obsahuje motivující texty, rozhovory, pracovní listy a náměty pro diskusi, které podporují sebevědomí a sebedůvěru žáků a studentů s dyslexií a napomáhají jejich rozvoji a osobnímu růstu.*****Kromě pracovních listů určených pro samotné jedince s dyslexií obsahuje publikace i metodické listy obsahující stručné shrnutí tématu pro poradenské či pedagogické pracovníky nebo pro rodiče dětí s dyslexií.*****Publikace je určena pro práci se žáky na 2. stupni ZŠ i studenty středních škol, zabývá se i tématy vhodnými pro dospělé s dyslexií, jako je např. kariérové poradenství a volba studia a povolání.
Objev podobné jako Superhrdinové V TOBĚ - Lenka Krejčová, Zuzana Hladíková
Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha
eBook: Publikace se primárně zabývá procesem socializace a rozvojem sociálních dovedností dospívajících v prostředí střední školy. V této souvislosti se věnuje také motivaci středoškolských studentů ke školní práci, interakci s vrstevníky i učiteli, výskytu rizikového chování ve škole a jeho prevenci. Prezentované informace jsou založeny na soudobých tuzemských i zahraničních výzkumech i současné praxi středních škol v ČR.Publikace je určena studentům učitelství a učitelům se zaměřením na terciární vzdělávání. Mohou z ní čerpat také studenti psychologie a pedagogiky, kteří se věnují práci s dospívajícími. V neposlední řadě je užitečná poradenským pracovníkům, kteří působí ve školských poradenských zařízeních.
Objev podobné jako Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha
Porucha hazardného hrania - Lenka Jenčová, Michal Patarák
Kniha je v istom zmysle akýmsi odborným vyrovnaním sa s medicínskym chápaním problémov týkajúcich sa hazardnéhohrania, pretože aj v súčasnosti dochádza k ich mylnému vnímaniu ako primárne etických alebo sociálnych a ku kritike poruchy hazardného hrania ako medicínsky vykonštruovanej. Na tomto mieste sa tak opätovne vraciame ku konštatovaniu, že základom destigmatizácie, nehovoriac o liečbe, je prijatie a pochopenie problému takého, aký je, teda v tomto prípade ako závislosti sovšetkými jej aspektmi.
Objev podobné jako Porucha hazardného hrania - Lenka Jenčová, Michal Patarák
Sociální dovednosti ve škole - Lenka Krejčová, Ilona Gillernová - e-kniha
eBook: Cílem publikace je zmapovat prostředí školy ze sociálněpsychologického úhlu pohledu, objasnit projevy různých fenoménů a načrtnout, jak souvisejí s efektivitou edukačních procesů. Sociální svět školy je zajímavý, dynamický a poskytuje řadu možností pro rozvíjení sociálních dovedností žáků. Kniha nabízí teoreticko-aplikační východiska a zároveň konkrétní postupy, jak příznivě ovlivnit procesy rozvoje sociálních dovedností žáků i učitelů.Kromě nových poznatků a témat i výsledků aktuálních výzkumů zde autorky navazují na úspěšné příspěvky či texty z předchozích let. Publikace je určena lektorům, kteří vedou výcvik sociálních dovedností učitelů i žáků, učitelům základních a středních škol různého typu a zaměření, vychovatelům, trenérům či vedoucím zájmových kroužků a oddílů pro děti a dospívající.
Objev podobné jako Sociální dovednosti ve škole - Lenka Krejčová, Ilona Gillernová - e-kniha
Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)
Elektronická kniha - autor Šárka Portešová, 142 stran, česky Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.
Objev podobné jako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (978-80-210-7520-7)
Výchovné poradenství - 3. přepracované vydání - Lenka Krejčová, Václav Mertin - e-kniha
eBook: Co vše obnáší práce výchovného poradce? V čem se liší od práce řadového učitele? Co od výchovného poradce mohou čekat vedení školy, kolegové, žáci a jejich rodiče? Co znamená, když se řekne poruchy chování, poruchy autistického spektra, poruchy učení, lehká mentální retardace apod.? Jak komunikovat v roli poradce s klienty? Jak odlišit roli učitele a roli výchovného poradce? Jak pomoci klientům, když každý přichází s jinou zakázkou? Které zákony, vyhlášky a další prováděcí pokyny souvisejí s prací výchovného poradce a co říkají? Jak vytvořit individuální vzdělávací plán? Co obnáší individuální výchovný plán? Provádí výchovný poradce také diagnostiku? A jakou? Kdo může nabídnout výchovnému poradci pomocnou ruku, když práce s klientem přesahuje jeho možnosti či kompetence? Kam klienty odkázat? Jaké vzdělávání je pro výchovné poradce nezbytné? A které se může hodit? Publikace odpovídá na všechny uvedené dotazy i mnohé další a snaží se být průvodcem a oporou výchovným poradcům základních i středních škol, kterých je v České republice v současné době dohromady více než šest tisíc. V každé musí působit výchovný poradce, některé mají i více než jednoho pracovníka na této pozici. Třetí, rozšířené a aktualizované vydání nabízí informace o tématech, o nichž se v současné společnosti stále více diskutuje a mají své místo i ve školním prostředí (např. střídavá péče, stejnopohlavní rodiny), rozšiřuje informace o spolupracujících institucích (OSPOD), zcela nově je zpracováno téma kariérového vzdělávání a kariérového poradenství a samozřejmě jsou aktualizovány všechny údaje související s legislativou, která se ve vztahu k výchovnému poradenství od předchozího vydání významně proměnila.
Objev podobné jako Výchovné poradenství - 3. přepracované vydání - Lenka Krejčová, Václav Mertin - e-kniha
Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.
Objev podobné jako Rozumově nadaní studenti s poruchou učení - Šárka Portešová, Ivana Poledňová - e-kniha
Cvičení a terapie pro děti s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, Poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení - Eva Vingrálková
Tato kniha, která je zároveň cvičebním manuálem, napsala autorka pro rodiče s dětmi s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení. Její snahou je rodičům popsat a jednoduše vysvětlit problémy v chování z pohledu fyzioterapeuta. V knize najdete stručné vysvětlení poruchy smyslového zpracování, rozdělení poruch, jak souvisí s vývojem a učením dítěte, jednoduchý popis jednotlivých smyslových systémů, charakteristiku jejich dysfunkce a náměty terapeutických aktivit a cvičení. Všechny uvedené aktivity jsou bezpečné, pokud se dodržují v knize uvedená doporučení a pravidla. Pro výběr vhodných cvičení a aktivit je třeba brát vždy v úvahu věk dítěte, rozsah jeho potíží, momentální fyzický a emocionální stav dítěte. Pokud si rodiče přece jen nebudou jistí nebo budou mít další dotazy, doporučuje autorka konzultaci s terapeutem. V ideáním případě jsou aktivity v této knize doplňkem pro léčebný program stanovený terapeutem.
Objev podobné jako Cvičení a terapie pro děti s autismem, Aspergerovým syndromem, ADD, ADHD, Poruchou smyslového zpracování a jinými poruchami učení - Eva Vingrálková
Znevýhodněný žák - Lenka Krejčová, Milan Valenta, kolektiv autorů, Bibiána Hlebová - e-kniha
eBook: Odborná publikace renomovaných autorů reaguje na významné legislativně-správní i metodické změny v našem školství a také na potřebu podpůrných opatření u dětí, které se potýkají při vzdělávání s různými potížemi a deficity, což může vést – mimo jiné – ke specifickým poruchám učení a chování. Kniha je přínosem nejen pro speciální pedagogy a psychology, ale především pro učitele mateřských škol a prvního stupně běžných škol, stejně jako pro studenty pedagogických oborů. Dozvědí se vše podstatné o dopadu tohoto typu postižení na vzdělávání dětí předškolního a mladšího školního věku a o jejich diagnostice a intervenci. Přidanou hodnotou knihy je diagnostická příloha, která je přehledně zpracovaná tak, aby podle ní mohli nejen poradenští pracovníci, ale i učitelé ohodnotit jednotlivé dílčí funkce (např. percepční, kognitivní nebo motorické), jejichž deficit může vést ke specifickým poruchám učení a chování. Tento materiál, standardizovaný na populaci českých žáků, nebyl dosud nikde publikován.
Objev podobné jako Znevýhodněný žák - Lenka Krejčová, Milan Valenta, kolektiv autorů, Bibiána Hlebová - e-kniha
Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)
Kniha - autor Dita Nastoupilová, 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Pestré aktivity pro děti 2. – 3. ročníků základních škol, které mají potíže se čtením. Prvotní činností je práce s obrázky, která rozšiřuje slovní zásobu. Ve druhé fázi se pracuje s krátkými příběhy, na které jsou navázány úkoly zaměřené na rozvoj čtenářských dovedností a na zkvalitnění techniky čtení. Aktivity jsou určeny k procvičování doma i ve škole. Doplňují je nádherné a vtipné ilustrace Markéty Vydrové.
Objev podobné jako Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)
Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II - Hana Treuová
Oba pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči.
Objev podobné jako Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce II - Hana Treuová
Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce I - Hana Treuová
Oba pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči.
Objev podobné jako Pracovní sešit pro nápravu vývojových poruch učení v českém jazyce I - Hana Treuová
Zážitkově pedagogické učení - Radek Hanus, Lenka Chytilová - e-kniha
eBook: Publikace slouží především jako metodicko-praktický materiál všem pedagogickým pracovníkům zajímajícím se o zážitkovou pedagogiku. Renomovaní čeští autoři vycházejí zejména z vlastní zkušenosti a předkládají široké veřejnosti koncept postavený na reflexi nejlepších českých tradic výchovy v přírodě a vlastního českého zdroje zážitkové pedagogiky, Prázdninové školy Lipnice. Objasňují pojmy projektování, dramaturgie, programové oblasti, hry a prostředky. Přináší mnoho praktických příkladů a inspirací z úspěšně realizovaných projektů v přírodě.
Objev podobné jako Zážitkově pedagogické učení - Radek Hanus, Lenka Chytilová - e-kniha
Poruchy příjmu potravy - Lenka Procházková, Jana Sladká-Ševčíková - e-kniha
eBook: Kolik úsilí stojí být krásný? Být štíhlý? Kolik slz a odříkání? Kolik dlouhých nocí a zoufalých pohledů do zrcadla? Kolik trápení se s dietou a cvičením nikoli z radosti z pohybu, ale kvůli nespokojenosti s tělesnými proporcemi a nutnosti s tím něco udělat, kterou sami sobě diktujeme? A přitom by stačilo tak málo – být se sebou spokojený, vnímat své tělo, jeho potřeby, mít laskavé vztahy s lidmi z okolí i sám se sebou, přiměřeně sportovat a radovat se ze života. Je to opravdu málo? Zkušenosti nám ukazují, že vůbec ne. Že to naopak málokdo umí a ti, kdo dotáhnou představu o svém nedokonalém těle až do nebezpečného konce, končívají v poradnách a ambulancích lékařů, psychologů, nutričních poradců a terapeutů s diagnózou poruchy příjmu potravy. Publikace čtivým způsobem přibližuje problematiku poruch příjmu potravy široké veřejnosti, jak laické, tak odborné, rodičům, učitelům i samotným lidem trpícím mentální anorexií nebo bulimií. Věnuje se např. charakteristice jednotlivých typů poruch příjmu potravy a jejím příčinám, vlivu rodiny, vrstevnických skupin a médií, prevenci, roli školy, ale i správnému složení jídelníčku a místům, kde mohou lidé najít odbornou pomoc. Text je proložen mnoha příběhy.
Objev podobné jako Poruchy příjmu potravy - Lenka Procházková, Jana Sladká-Ševčíková - e-kniha
Znevýhodněný žák - Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu - Lenka Krejčová, Milan Valenta, Bibiána Hlebová
?Odborná publikace renomovaných autorů reaguje na významné legislavně-správní i metodické změny v našem školství a také na potřebu podpůrných opatření u dětí, které se potýkají při vzdělávání s různými potížemi a deficity, což může vést – mimo jiné – ke specifickým poruchám učení a chování.? Kniha je přínosem nejen pro speciální pedagogy a psychology, ale především pro učitele mateřských škol a prvního stupně běžných škol, stejně jako pro studenty pedagogických oborů. Dozvědí se vše podstatné o dopadu tohoto typu postižení na vzdělávání dětí předškolního a mladšího školního věku a o jejich diagnostice a intervenci.Přidanou hodnotou knihy je diagnostická příloha, která je přehledně zpracovaná tak, aby podle ní mohli nejen poradenští pracovníci, ale i učitelé ohodnotit jednotlivé dílčí funkce (např. percepční, kognitivní nebo motorické), jejichž deficit může vést ke specifickým poruchám učení a chování. Tento materiál, standardizovaný na populaci českých žáků, nebyl dosud nikde publikován.
Objev podobné jako Znevýhodněný žák - Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu - Lenka Krejčová, Milan Valenta, Bibiána Hlebová
Nebojte se angličtiny: pracovní listy pro žáky ZŚ se specifickými poruchami učení (80-7238-522-4)
Kniha - autor Zdeňka Kastlová, 200 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nebojte se angličtiny je doplňkový materiál určený pro žáky s poruchami učení. Obsahuje aktivity zaměřené na psanou, zvukovou i obsahovou stránku jazyka a propojení těchto 3 rovin.
Objev podobné jako Nebojte se angličtiny: pracovní listy pro žáky ZŚ se specifickými poruchami učení (80-7238-522-4)
Mezigenerační učení - Petr Novotný, Karla Brücknerová, Lenka Kamanová, Milada Rabušicová - e-kniha
eBook: Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto „samozřejmost“ mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách.
Objev podobné jako Mezigenerační učení - Petr Novotný, Karla Brücknerová, Lenka Kamanová, Milada Rabušicová - e-kniha
Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)
Kniha - autor Dita Nastoupilová, 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pestré aktivity pro děti se specifickou poruchou učení mají své nepostradatelné místo i ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ. Úkoly pro žáky, kteří mají potíže se psaním, jsou zaměřeny na rozvoj jemné motoriky, kreativity a představivosti. Sešit je určen rodičům, kteří chtějí zábavnou formou pomoci dětem překonat problémy se psaním, ale i učitelům, kteří jej mohou využít v rámci integrované výuky.
Objev podobné jako Dysgrafie pro 4.-5. ročník ZŠ: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-4056-1)
Zahrada - Ilona Prath-Krejčová
Druhé, rozšířené vydání oblíbeného titulu! Zahrada může být okrasná, přírodní i užitková. Autorka Ilona Prath-Krejčová vám přináší kompletní příručku pro celou zahradu. Jak založit zahradu, jak využít barvy v zahradě i jak vypadá zahrada v průběhu roku? Co všechno vysadit v okrasné zahradě a co v užitkové? A proč je dobré vnímat svůj kus přírody všemi smysly?Druhé, rozšířené vydání je doplněno o proměnlivé krásy zahrady, terasy a hlavně mnohé další tipy i ověřené rady. Kniha je navíc protkána stovkami užitečných i hezkých fotografií.Pokud hledáte jednu souhrnnou publikaci o zahradě, tahle bude správnou volbou.
Objev podobné jako Zahrada - Ilona Prath-Krejčová
Pohádkový adventní kalendář - Šárka Krejčová
Dvacet čtyři prosincových večerů do Vánoc, dvacet čtyři klasických pohádek před usnutím, které si užije celá rodina. Těší se na vás mnoho pohádkových postav, princezen i zvířátek. Uhádnete, kde se schovává Karkulka s vlkem, kde Sněhurka s trpaslíky, Koblížek nebo Tři prasátka? Nechte se okouzlit příběhy, které si zamilovaly celé generace dětí! A až si všechny pohádky přečtete, můžete si ze sešitků podle návodu na deskách vytvořit vlastní pohádkovou knížku.
Objev podobné jako Pohádkový adventní kalendář - Šárka Krejčová
Zelenina - Eva Pekárková, Zdena Krejčová
Rostliny poskytují člověku nejen základní živiny - bílkoviny, tuky a sacharidy, ale i pro zdraví nezbytné vitamíny, minerální látky, hrubou vlákninu, silice a ochranné a léčivé látky. Významným zdroje těch látek je zelenina, která se jí většinou syrová nebo jen jednoduše kuchyňsky upravená vařením či dušením. Nemá velkou energetickou hodnotu, ale svým objemem a složením dává pocit nasycení, čímž se stala důležitou v boji s obezitou.
Objev podobné jako Zelenina - Eva Pekárková, Zdena Krejčová
Hárún-al-Rašíd - Zdenka Krejčová
Tato nová kniha doplňuje dosud vydané publikace s tematikou Pohádek z tisíce a jedné noci, které v této řadě vyšly : Alí Baba a čtyřicet loupežníků, Aládín a kouzelná lampa a Sindibád námořník. Podivuhodné, veselé i poučné příběhy spojuje postava bagdádského kalifa, který s oblibou chodil s vezírem Džafarem a katem Marsúrem v přestrojení po ulicích města. Čtenář se setká i s nadpřirozenými bytostmi - džinny, ifríty a máridy a dále s různými postavami bagdádských tržišť i venkova.
Objev podobné jako Hárún-al-Rašíd - Zdenka Krejčová
Hyperkinetická porucha a poruchy chování - Ivo Paclt - e-kniha
eBook: Problematika hyperkinetické poruchy, poruch chování a agresivity u dětí je u nás tématem čím dál tím víc diskutovaným. Publikace pana doktora Paclta se dotýká všech těchto oblastí a přináší čtenářům jak teoretické vysvětlení, tak i praktické rady a doporučení. Kniha je určena nejenom odborníkům, psychologům, psychiatrům a vychovatelům, ale i rodičům dětí s diagnózou hyperkinetické poruchy a dalších, souvisejících poruch.
Objev podobné jako Hyperkinetická porucha a poruchy chování - Ivo Paclt - e-kniha
Hyperkinetická porucha a poruchy chování (978-80-247-1426-4)
Elektronická kniha - autor Ivo Paclt, kolektiv a, 240 stran Problematika hyperkinetické poruchy, poruch chování a agresivity u dětí je u nás tématem čím dál tím víc diskutovaným. Publikace pana doktora Paclta se dotýká všech těchto oblastí a přináší čtenářům jak teoretické vysvětlení, tak i praktické rady a doporučení. Kniha je určena nejenom odborníkům, psychologům, psychiatrům a vychovatelům, ale i rodičům dětí s diagnózou hyperkinetické poruchy a dalších, souvisejících poruch.
Objev podobné jako Hyperkinetická porucha a poruchy chování (978-80-247-1426-4)
Zelené koření - Dagmar Lánská, Zdenka Krejčová
Kniha o koření, napsaná Ing. Dagmar Lánskou, s názvem Zelené koření pěstované i plané by měla mít v názvu ještě ... a jeho použití v kuchyni. U každé rostliny je totiž nejen podrobný popis a barevná ilustrace od akademické malířky Zdenky Krejčové, ale vždy alespoň jeden recept vyzkoušený autorkou a návod na další použití v kuchyni. Kniha obsahuje výběr asi stovky nejpoužívanějších rostlin pěstovaných či sbíraných ve volné přírodě.
Objev podobné jako Zelené koření - Dagmar Lánská, Zdenka Krejčová
Otíkova čítanka - Pavel Šrut, Zdenka Krejčová
Vtipný a přístupný text Pavla Šruta určený nejmenším čtenářům (6-7 let) vypráví příběh pohádkového kluka Oty, jeho kamarádů a kamarádek. Autor v živém vyprávění kombinuje všechny základní literární žánry a postupy, takže děti si při čtení užijí básničky, prozaické vyprávění i dramatické pasáže. Text je bohatě ilustrován renomovanou výtvarnicí Zdenkou Krejčovou. Nejen díky didaktické propracovanosti (spolupráce PaedDr. Mikulenkové) je ideálním dárkem pro prvňáčky, které už nebaví je suchopárné čtení ve školním slabikáři, ale na velkou knihu si ještě netroufnou. Z klasické produkce pro děti tedy knížka svou kvalitou i formátem vyčnívá. Není překvapením, že získala prestižní ocenění Zlatá stuha, které každoročně uděluje Klub literatury pro mládež (IBBY) při Obci spisovatelů. Byla k ní vydána také nahrávka písniček Petra Skoumala Jak se loví gorila a zpěvník. Otíkova čítanka vstupuje nově do prodeje od listopadu 2005.
Objev podobné jako Otíkova čítanka - Pavel Šrut, Zdenka Krejčová
Základní kniha thajské masáže - Irena Krejčová
Tradiční thajská masáž severního stylu
Objev podobné jako Základní kniha thajské masáže - Irena Krejčová
Sedmero pohádek - Miroslav Žák, Zdenka Krejčová
Sedm pohádek přináší vyprávění o nebojácné Aničce a lakotném statkáři, o Honzovi a čaroději, Jankovi a pokladu i o moudrém ševci či odhodlaném Jiříkovi. Josek přechytračí sám sebe a Vojtovi zkříží cestu nešikovný čert. Chudí mládenci a princové se tak vydávají za humna i do světa, aby prokázali svou chytrost a statečnost a získali spravedlnost. I děvčata jdou srdnatě vstříc všemožným nástrahám. A jelikož ne všichni jsou stejní a každý projde různým protivenstvím, jsou i pohádkové příběhy barvité.
Objev podobné jako Sedmero pohádek - Miroslav Žák, Zdenka Krejčová
Rozpovídej se - Lucie Krejčová, Anna Trousilová
Publikace Rozpovídej se (nová edice) obsahuje praktická cvičení pro rozvoj řeči dětí v mladším předškolním větu (od věku 3 až 4 let), nicméně pracovní listy mohou využít i starší děti nebo děti z bilingvního prostředí, pokud v jejich řeči není probíraný jev dostatečně upevněn. Kniha je přehledně rozdělena do kapitol, jež kopírují přirozený vývoj řeči. V úvodu každé kapitoly najdete metodický návod, jak s danou částí pracovat. Samotné kapitoly jsou tvořeny kopírovatelnými pracovními listy, jež jsou doprovázeny žertovnými ilustracemi. Zábavná cvičení umožňují trénovat s dítětem vybraný jev a nepřeskakovat na složitější úkoly, dokud dítě nedosáhne dané úrovně. Publikace je primárně určena pro rodiče dětí, pedagogy mateřských škol a logopedy, avšak uplatní ji i odborníci z jiných profesí, jako například speciální pedagogové, asistenti dětí v mateřských či speciálních školách, logopedičtí asistenti nebo kliničtí logopedi.
Objev podobné jako Rozpovídej se - Lucie Krejčová, Anna Trousilová
Zahrada - Ilona Prath-Krejčová - e-kniha
eBook: Druhé, rozšířené vydání oblíbeného titulu! Zahrada může být okrasná, přírodní i užitková. Autorka Ilona Prath-Krejčová vám přináší kompletní příručku pro celou zahradu. Jak založit zahradu, jak využít barvy v zahradě i jak vypadá zahrada v průběhu roku? Co všechno vysadit v okrasné zahradě a co v užitkové? A proč je dobré vnímat svůj kus přírody všemi smysly? Druhé, rozšířené vydání je doplněno o proměnlivé krásy zahrady, terasy a hlavně mnohé další tipy i ověřené rady. Kniha je navíc protkána stovkami užitečných i hezkých fotografií. Pokud hledáte jednu souhrnnou publikaci o zahradě, tahle bude správnou volbou.
Objev podobné jako Zahrada - Ilona Prath-Krejčová - e-kniha
Hárún-al-Rašíd (Defekt) - Zdenka Krejčová
Tato nová kniha doplňuje dosud vydané publikace s tematikou Pohádek z tisíce a jedné noci, které v této řadě vyšly : Alí Baba a čtyřicet loupežníků, Aládín a kouzelná lampa a Sindibád námořník. Podivuhodné, veselé i poučné příběhy spojuje postava bagdádského kalifa, který s oblibou chodil s vezírem Džafarem a katem Marsúrem v přestrojení po ulicích města. Čtenář se setká i s nadpřirozenými bytostmi - džinny, ifríty a máridy a dále s různými postavami bagdádských tržišť i venkova.
Objev podobné jako Hárún-al-Rašíd (Defekt) - Zdenka Krejčová
Zahrada - Ilona Prath-Krejčová - e-kniha
eBook: Z mnoha možností, které se majitelům zahrad nabízejí, vybírá bohatě ilustrovaná kniha ty nejosvědčenější. Předkládá nejrůznější úhly pohledu, jak k zahradní tvorbě přistupovat, jak se o zahradu starat. Současným trendem při vytváření vlastní zahrady je propojit oblíbené a pěstitelsky ověřené okrasné či užitkové rostliny s planými, plevelnými, avšak často zdraví prospěšnými druhy v jeden harmonický celek. Benefity takovéhoto přístupu - soulad s přírodou, klid, zdravá a užitečná zahrada plná zvířecích návštěvníků, prevence a přírodní léčba různých neduhů z vlastních zdrojů - ocení všichni, komu se zahrada stane místem aktivního odpočinku i druhým obývacím pokojem. Kniha navíc stírá hranice mezi zarputilými zastánci čistě přírodních zahrad a jejich oponenty z řad obhájců klasických udržovaných zahrádek. Text knihy doprovázejí převážně humorné úvahy vedoucí k zamyšlení nad skutečným smyslem zvelebování svých zahrad a zkušenosti autorky s léčbou různých psychosomatických potíží pomocí přírodních léčiv, bylin a užitečných plevelů.
Objev podobné jako Zahrada - Ilona Prath-Krejčová - e-kniha
Rošťák Oliver - Petra Braunová, Zdenka Krejčová
Oliver je roztomilý šestiletý kluk – ale má potíž: vypadá jako holka. Oliverova maminka totiž zbožňuje jeho zlaté kučery až na ramena a za žádnou cenu mu je nechce dát ostříhat. Zato Oliver je nenávidí, protože ti, kdo ho neznají, ho neustále oslovují: Ty jsi ale hezká holčička! A když se mu konečně narodila sestřička a maminka musela zůstat v porodnici, musel Oliver zatím počkat u sousedky. Jak to dopadlo? Využil čas na další rošťárny?
Objev podobné jako Rošťák Oliver - Petra Braunová, Zdenka Krejčová
Ve spárech hororu - Vladimír Hulpach, Zdenka Krejčová
Povídky v tomto složení a úpravě byly původně publikovány v již zaniklém časopise Filip. Editor vybral do souboru jak klasické horory od Mistrů svého řemesla, tak prózy duchařské, filmové, vycházející ze skutečnosti i z tvorby lidové a nakonec i jednu parodii. Od všech příběhů se pak očekává, že při čtení vyvolají lehkou hrůzu s mrazením v zádech a rozjitří naši fantazii.
Objev podobné jako Ve spárech hororu - Vladimír Hulpach, Zdenka Krejčová
Bajky - Jean de La Fontaine, Zdenka Krejčová
Po mnoha letech vychází druhé české upravené vydání známých bajek francouzského básníka, prosaika a dramatika období klasicismu. Bajky se vyznačují kritickým pohledem na společnost, založenou na podvádění, pokrytectví, lžích a intrikách, poukazují na směšnost a někdy i tragiku některých situací, vyplývající ze vzájemných vztahů mezi utiskovanými a utlačovateli, jak se s nimi setkáváme v každodenním životě. Většinou jsou zakončeny morálním ponaučením. Mezi nejznámější bajky patří: Lišák a hrozny, Mladá vdova, Dva kohouti, Liška a čáp, Havran a liška, Švec a magnát ap.
Objev podobné jako Bajky - Jean de La Fontaine, Zdenka Krejčová
Růže a nerůže - Václav Větvička, Zdenka Krejčová
Další kniha edice Artia je dílem vynikajícího rhodologa Václava Větvičky. Růže jsou jeho láskou a osudem již od roku 1964. Společně s akademickou malířkou Zdenkou Krejčovou vytvořili bohatě ilustrovanou publikaci zahrnující: Plané růže Evropy, Asie a Ameriky; kulturní růže záhonové (historické i moderní), sadové růže, zakrslé, miniaturní a pnoucí. V části Růžové trendy, kterou končí návratem k jednoduchosti, pojednává o "černých, modrých, meruňkových", dvoubarevných, "žíhaných a okatých"růžích. Zmiňuje se také o českých šlechtitelích růží a o květech růží jako motivu v heraldice či architektuře. Zvláštní kapitola Nerůže je obrazem i textem věnována "růžím", které nejsou růžemi, ale v běžné řeči se jim tak říká.
Objev podobné jako Růže a nerůže - Václav Větvička, Zdenka Krejčová
O zmizelé hvězdě - Václav Pavlík, Zdenka Krejčová
Co když se hvězda rozhodne, že už nechce dál svítit? Může hvězda jen tak zmizet z oblohy? O tom vypráví tato pohádková knížka RNDr. Václava Pavlíka, který se při psaní příběhu inspiroval svým vlastním vědeckým výzkumem.
Objev podobné jako O zmizelé hvězdě - Václav Pavlík, Zdenka Krejčová
Vánoce za dveřmi - Barbora Vajsejtlová, Zdenka Krejčová
Zkraťte si čekání na Vánoce spolu s Jendou a Terezkou!Dozvíte se, jak pekli perníčky, jak bobovali, jak k nim přišel Mikuláš, jak se vypravili na vánoční trhy, jak psali Ježíškovi, jak šli na jmelí, jak bruslili… Prožijete s nimi zkrátka ten pravý předvánoční čas. A uteče vám to s nimi tak rychle, že než se nadějete, budou Vánoce!
Objev podobné jako Vánoce za dveřmi - Barbora Vajsejtlová, Zdenka Krejčová
Podívejte se také
- Lenka a sedem psychopatov: Neuveriteľné a kruté poviedky (978-80-8061-960-2)
- Poruchy pánevního dna: Stručné základy chirurgické perineologie (978-80-7492-529-0)
- Rýchle fakty: Poruchy štítnej žľazy: Prvé vydanie (978-80-8140-404-7)
- Komplexní kineziologický rozbor: Funkční poruchy pohybového systému (978-80-271-0874-9)
- Song Feng-yün, Navrátilová Lenka: Písní k srdci: Martinů - Janáček - Dvořák - CD (FYS05-2)
- Nenávidím tě, neopouštěj mě!: Zvládání hraniční poruchy osobnosti (978-80-262-1280-5)
- Poruchy sexuality u somaticky nemocných a jejich léčba (978-80-247-4453-7)
- Závislé vztahy: Léčba a uzdravení závislé poruchy osobnosti (978-80-262-1159-4)
- Zuty - Malování podle čísel - LENKA LÁSKORÁDOVÁ S BRÝLEMI (HARRY POTTER), 40x50 cm, vypnuté plátno n (HRAmmb00095nad)
- Zuty - Malování podle čísel - LENKA ČARUJE PATRONA (HARRY POTTER), 40x50 cm, vypnuté plátno na rám (HRAmmb00073nad)
- Zuty - Malování podle čísel - PLAKÁT LENKA A JINOTAJ (HARRY POTTER), 40x50 cm, vypnuté plátno na rám (HRAmmb00051nad)
- Poruchy řeči nejen dospělých: Texty a úkoly k procvičení výslovnosti (978-80-266-1613-9)
- Poruchy osobnosti v 21. století: Diagnostika v teorii a praxi (978-80-262-1596-7)
- Tajomstvá doktora Tavernera: ...v jeho ordinácii sa duševné poruchy liečia okultnými metódami (978-80-89666-64-5)