Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Němečtí orli nad Španělskem II - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

Kniha Němečtí orli nad Španělskem 2 se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Druhý díl představuje typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109 a navazuje tak na první díl, ve kterém jsou zařazeny Arado Ar 68 až Heinkel He 111. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 48 barevnými kresbami.

Podívejte se také Němečtí orli nad Španělskem: Letadla Legionu Condor (978-80-206-1890-0)

cena 1700.0 Kč
Detail

Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek

Kniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 52 jsou barevné kresby letadel.

Podívejte se také Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

cena 1342.0 Kč
Detail

Němečtí orli nad Španělskem: Letadla Legionu Condor (978-80-206-1890-0)

Kniha - autor Miroslav Šnajdr; Martin Čížek, 320 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku.

Podívejte se také YATE Condor (8595053906130)

cena 969.0 Kč
Detail

AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr

Když 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B.

Objev podobné jako AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr

Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše.

Objev podobné jako AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr

S tím jak na podzim 1940 odezněla letecká bitva o Británii, skončila rovněž jedna z nejdůležitějších kapitol v mimořádně bohaté historii Messerschmittu Bf 109E. Na „Emily“, nyní zastoupené především variantou Bf 109E-7, ovšem ve výzbroji Luftwaffe čekala ještě dlouhá kariéra. Na začátku roku 1941 se jejich operační činnost rozšířila ze západní a severní Evropy dále na jih. Ačkoliv Středomoří a severní Afrika představovaly z pohledu německého velení, nyní se již připravujícího k útoku na Stalinův Sovětský svaz, vedlejší operační oblast, Bf 109E zde do střetnutí zasáhly s mimořádnými úspěchy.V této části série si přiblížíme nasazení německých stíhačů do bojů nad Maltou a nad severní Afrikou během Rommelova pokusu o ovládnutí obleženého přístavu Tobrúk na jaře roku 1941. O výsledku vzdušných bojů druhé světové války se ovšem nerozhodovalo pouze v kabinách stíhaček, nýbrž také v továrnách leteckého průmyslu. Proto zde shrneme produkci Messerschmittů Bf 109E během roku 1940 a porovnáme ji s výrobou stíhaček ve Spojeném království.

Objev podobné jako AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou.

Objev podobné jako AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr

Němečtí stíhači za sebou měli na sklonku srpna 1940 již několik týdnů trvající ofenzivní kampaň proti Británii, zahrnující Kanalkampf a zejména tzv. „zostřenou leteckou válku proti Anglii“ (verchäferte Luftkrieg gegen England). Tato fáze začala Adlertagem (Dnem orla) 13. 8. a na piloty Jagdwaffe kladla velké nároky, byť vytížení pilotů v jednotlivých dnech významně kolísalo. Jak uvedl Ulrich Steinhilper (během letecké bitvy působil v hodnosti Oblt. u 3./JG 52, do zajetí padl 27. října 1940): „Ačkoliv většina z nás navenek stále nevykazovala žádné velké známky nervozity, koncem srpna byly hádky stále častější, nálada se měnila rychleji... Začalo se projevovat napětí z nepřerušovaného operačního létání.“ Vzdušné bojiště nad britskými ostrovy předkládalo před německé stíhače řadu novinek. Jednu z nich představovala skutečnost, že se protivníkovy vzdušné síly nezhroutily hned po několika koncentrovaných úderech v úvodních dnech bojů. Luftwaffe měla prozatím zkušenosti s krátkodobými intenzivními kampaněmi, prokládanými obdobími pro rekonvalescenci a doplnění výzbroje. Letecká válka nad Británií se však nepříjemně protahovala a dlouho nebyly patrné žádné podstatnější výsledky. Intenzivní nasazení doléhalo také na piloty Fighter Command, které v tomto období posiloval stále větší počet polských a československých stíhačů. Britové považují za nejobtížnější, doslova kritické období letecké bitvy právě konec srpna a začátek září. Vzdušné boje těchto dnů spadaly podle britského členění do třetí etapy Battle of Britain (vypukla 24. srpna a trvala do 6. září).

Objev podobné jako AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

3D puzzle - 21 dílků v balení, téma letadla, materiál kov, vhodné od 14 let Skládání puzzle je příjemnou rodinnou činností, při které dochází k rozvoji logického myšlení. Sice spatřilo světlo světa již dávno, ale stále se jedná o nadčasovou aktivitu. Balení obsahuje celkem 21 dílků, jejichž skládání zvládnou i méně trpěliví jedinci. Spadá mezi takzvané 3D puzzle, které bude vyobrazovat objekt v prostoru. K výrobě 3D puzzle slouží kov. Zásadní přednosti produktu Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 Puzzle pomáhá rozvíjet jemnou motoriku, koncentraci i předvídavost 3D puzzle Metal Earth je svým motivem ideální pro děti od 14 let V balení je celkem 21 dílků Jedná se o 3D puzzle Jeho výrobním materiálem je kov

Objev podobné jako Metal Earth 3D puzzle Letadlo Messerschmitt BF-109 (32309011180)

cena 235.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 (9580208372532)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? V tom případě vás jistě nadchne realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je krásný koníček, který si žádá spoustu času a trpělivosti, ale ten výsledek pak bude stát za to! Vojenský model letadla obsahuje kvalitně zpracované díly, které k sobě dokonale padnou. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Nabízený produkt je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Délka po jeho kompletním složení bude činit 12,7 cm. Balení disponuje i bateriemi. Zásadní vlastnosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 Vojenský model letadla...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, JG27, 1/72 (9580208372532)

cena 419.0 Kč
Detail

Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf

Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf z kategorie Letadla, od značky Revell, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.

Objev podobné jako Plastic ModelKit letadlo 04160 - Messerschmitt Bf

cena 269.0 Kč
Detail

ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1

ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1 z kategorie Letadla, od značky Revell, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.

Objev podobné jako ModelSet letadlo 64160 - Messerschmitt Bf-1

cena 579.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, Luftwaffe, severní afrika, 1/72 (9580208372778)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi se vy nebo vaše děti ve svých aktivitách přibližujete reálnému světu a baví vás modelařina? V tom případě si nenechte ujít realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Skládání je opravdu mravenčí práce a zkouška trpělivosti, výsledek však vždy stojí za to. Vojenský model letadla vyniká detailním zpracováním každé části, které k sobě perfektně doléhají. K jeho výrobě posloužil kvalitní materiál, jakým je plast. Výrobek je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje také vyčerpávající montážní plán, díky kterému půjde modelování jedna radost. Délka po jeho kompletním složení bude činit 12,7 cm. Balení disponuje i bateriemi. Klíčové přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop,...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, Luftwaffe, severní afrika, 1/72 (9580208372778)

cena 419.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E-7/TROP, Luftwaffe, 1./JG27, 1/72 (9580208372808)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi byste sobě nebo svému dítku pořídili nový model? Pak vás jistě osloví realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je ideální koníček, který dokáže děti i dospělé různých věkových kategorií zabavit na dlouhý čas. Vojenský model letadla obsahuje detailně zpracované kousky, které k sobě dokonale padnou. K jeho výrobě slouží plast. Výrobek je vhodný pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje také vyčerpávající montážní plán, díky kterému půjde modelování jedna radost. Jeho celková délka po složení je 12,7 cm. Baterie jsou součástí balení. Hlavní přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E-7/TROP, Luftwaffe, 1./JG27, 1/72 Vojenský model letadla EasyModel v měřítku 1:72 nadchne...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E-7/TROP, Luftwaffe, 1./JG27, 1/72 (9580208372808)

cena 419.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5, Finsko, 1943, 1/72 (9580208372549)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Rádi se vy nebo vaše děti ve svých aktivitách přibližujete reálnému světu a baví vás modelařina? V tom případě by se vám mohlo zalíbit realistické ztvárnění modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Skládání je opravdu mravenčí práce a zkouška trpělivosti, výsledek však vždy stojí za to. Vojenský model letadla obsahuje kvalitně zpracované díly, které k sobě perfektně doléhají. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Nabízený produkt je ideální pro děti od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Jeho délka po kompletním sestavení činí 12,7 cm. Zboží je dodáváno s bateriemi. Zásadní přednosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5,...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 G-2, VI./JG5, Finsko, 1943, 1/72 (9580208372549)

cena 419.0 Kč
Detail

Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, 1/JG27, Hans-Joachim Marseille, 1/72 (9580208372792)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na hraní, vystavení a sběratelství, délka 12,7 cm, vhodný od 14 let Chtěli byste s dětmi trávit čas a složit si nějaký zajímavý kousek? Pak je tady pro vás realistické provedení modelu letadla EasyModel v měřítku 1:72. Modelování je krásný koníček, který učí trpělivosti, a přitom si člověk procvičí prsty i jinak než na počítačové klávesnici. Vojenský model letadla disponuje promyšleným zpracováním všech kousků, takže zaručí dokonalou kompatibilitu. K jeho výrobě byl zvolen kvalitní materiál, konkrétně plast. Výrobek se doporučuje dětem od 14 let. Historický model letadla EasyModel z období 2. světové války se bude skládat jedna radost díky podrobnému montážnímu plánu a pokynům pro začátečníky i zkušené modeláře. Jeho celková délka po složení je 12,7 cm. Baterie jsou součástí balení. Klíčové vlastnosti modelu letadla Easy Model - Messerschmitt...

Objev podobné jako Easy Model - Messerschmitt Bf-109 E / trop, 1/JG27, Hans-Joachim Marseille, 1/72 (9580208372792)

cena 419.0 Kč
Detail

Heinkel He 111 - Ivo Pejčoch

Německé tažení prvních let druhé světové války symbolizovaly drtivé údery bombardovacích svazů. Ty ničily nejen vojenské cíle, ale měnily celé čtvrti velkoměst západní i východní Evropy v bezútěšné rozvaliny. Základním strojem bombardovacích eskader Luftwaffe se pro první polovinu války stal dvoumotorový Heinkel He 111, jenž ve službě vydržel až do konečné kapitulace. Elegantně řešený letoun vytvořil nedílnou kulisu letecké války prakticky na všech frontách, a to již ve Španělsku během občanského konfliktu v druhé polovině třicátých let. Přestože v průběhu doby byl u mnoha jednotek nahrazován moderními stroji konkurence, zejména Junkersy Ju 88 a Ju 188 nebo Dorniery Do 217, nikdy se jej ve výzbroji zcela vyměnit nepodařilo. Naopak, pro zájemce o historii druhé světové války zůstává symbolem nacistické bombardovací ofenzivy právě Heinkel He 111, spojený s pádem Francie, Bitvou o Británii i vpádem do Sovětského svazu..

Objev podobné jako Heinkel He 111 - Ivo Pejčoch

cena 90.0 Kč
Detail

Model Kit letadlo 2805 - Bf 109 K-4 (8001283028059)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 48, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na vystavení a sběratelství, délka 18,8 cm, vhodný od 14 let Rádi byste si se svým dítkem složili nějaký zajímavý kousek? V tom případě si nenechte ujít realistické ztvárnění modelu letadla Italeri v měřítku 1:48. Modelování je totiž krásným retro koníčkem, který se opět vrací do módy a našel si celou řadu příznivců. Vojenský model letadla ohromí precizním zpracováním všech dílů, které do sebe přesně zapadají. K jeho výrobě slouží plast. Nabízený produkt se doporučuje dětem od 14 let. Historický model letadla Italeri z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán a pokyny krok za krokem, a tak modelování půjde hezky od ruky. Jeho zemí původu je Německo. Jeho délka po kompletním sestavení činí 18,8 cm. Klíčové vlastnosti modelu letadla Model Kit letadlo 2805 - Bf 109 K-4 Vojenský model letadla Italeri v měřítku 1:48 zaměstná...

Objev podobné jako Model Kit letadlo 2805 - Bf 109 K-4 (8001283028059)

cena 729.0 Kč
Detail

Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr

Dějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako „druhé“ námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake.Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí.

Objev podobné jako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

Ohnivý most - Miroslav Šnajdr

Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války.

Objev podobné jako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr

cena 241.0 Kč
Detail

V zaměřovači Rata - Kapitoly z letecké války ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát.

Objev podobné jako V zaměřovači Rata - Kapitoly z letecké války ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

cena 223.0 Kč
Detail

PZL P.11 - Miroslav Šnajdr

Polský stíhací letoun PZL P.11 patřil v době svého vzniku mezi nejprogresívnější konstrukce ve své kategorii. V září 1939, v době napadení Polska byl však již zastaralý. Přesto díky své odolnosti a vynikající obratnosti byl pro Luftwaffe velice tvrdým protivníkem a dosáhl mnoho vzdušných vítězství. Publikace popisuje vznik a vývoj od sériového PZL P.7 až po P.11c včetně bojového nasazení v Polsku a Rumunsku.

Objev podobné jako PZL P.11 - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr

Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití.

Objev podobné jako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr

1883. Agrigento, Sicily. A city of spires and now broken hopes and bodies…With the orsine destroyed, Cairndale lies in ruins, and Marlowe has vanished. His only chance of rescue lies in a fabled second orsine – long-hidden, thought lost - which might not even exist.But when a body is discovered in the shadow of Cairndale, Charlie and the Talents realize there is even more at stake than they''d feared. For a new drughr has arisen, ferocious, horned, seemingly able to move in their world at will – and it is not alone. A malevolent figure, known only as the Abbess, desires the dust for her own ends. And deep in the world of the dead, a terrible evil stirs - an evil which the corrupted dust just might hold the secret to reviving, or destroying forever.So the dark journey begun in Ordinary Monsters surges forward, from the sinister underworld of the London exiles, to the roar of the streetmarkets in nineteenth-century Alexandria, to the sunlit silences of the Dalmatian coast. Against bone witches, mud glyphics, and a house of twilight that exists in a netherworld all its own, the Talents must work together - if they are to have any hope of staving off the world of the dead, and saving their long-lost friend.A breathtaking sequel to Ordinary Monsters, delving even deeper into the rich worldbuilding and darkly sparkling tale of The Talents.Praise for Ordinary Monsters (Book One of The Talents Trilogy):‘Terrific… A book that creeps up on you, wearing brass knuckles’ Conn Iggulden‘A dazzling mountain of wild invention, Dickensian eccentrics, supernatural horrors and gripping suspense. Be warned… once you step into this penny dreadful to end all penny dreadfuls, you’ll never want to leave’ Joe Hill‘Haunting, tense, earth-shattering’ Tamora Pierce

Objev podobné jako Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr

cena 591.0 Kč
Detail

Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr

Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo.

Objev podobné jako Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

Model Kit letadlo 1436 - HEINKEL HE111H (8001283014366)

Model letadla - plastový, měřítko 1 : 72, vojenské letadlo, realistické provedení, z období 2. světové války, vhodné na vystavení a sběratelství, délka 22,7 cm, vhodný od 14 let Chtěli byste s dětmi trávit čas a složit si nějaký zajímavý kousek? V tom případě vás jistě nadchne realistické provedení modelu letadla Italeri v měřítku 1:72. Modelování je totiž krásným retro koníčkem, který se opět vrací do módy a našel si celou řadu příznivců. Vojenský model letadla má kvalitně zpracované díly, které do sebe přesně zapadají. K jeho výrobě posloužil kvalitní materiál, jakým je plast. Výrobek je ideální pro děti od 14 let. Historický model letadla Italeri z období 2. světové války obsahuje rovněž podrobný montážní plán, a tak modelování půjde hezky od ruky. Jeho zemí původu je Německo. Jeho délka po kompletním sestavení činí 22,7 cm. Zásadní vlastnosti modelu letadla Model Kit letadlo 1436 - HEINKEL HE111H Vojenský model letadla Italeri v měřítku 1:72 zaměstná...

Objev podobné jako Model Kit letadlo 1436 - HEINKEL HE111H (8001283014366)

cena 859.0 Kč
Detail

V zaměřovači Rata: Kapitoly z letecké války ve Španělsku (978-80-206-1574-9)

Kniha - autor Miroslav Šnajdr, 416 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát.

Objev podobné jako V zaměřovači Rata: Kapitoly z letecké války ve Španělsku (978-80-206-1574-9)

cena 215.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr

Od dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie.

Objev podobné jako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr

cena 268.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr

Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr

Ještě v průběhu roku 1943 představovaly Spitfiry Mk.IX hlavní stíhací typ, určený u Fighter Command k vybojování vzdušné převahy. Po vytvoření 2nd TAF a se zavedením výkonnějších Spitfirů Mk.XIV a Tempestů Mk.V se role letadel tohoto provedení na jaře roku 1944 změnila. Nyní si „devítky“ přibraly do palety úkolů také stíhací bombardovací akce. Svou účinnost v této funkci ověřovaly během kampaně proti „Noballs“ (odpalovacím základnám německých odvetných zbraní). Nadále představovaly kvalitní typ, ale zejména v rychlosti již v porovnání s absolutní stíhačkovou špičkou lehce zaostávaly. Stále se ovšem těšily díky velmi dobrému sladění výkonů s letovými vlastnostmi velké přízni svých pilotů. A to i těch československých, neboť v lednu a únoru 1944 se 310., 312. a 313. squadrona konečně rozloučily s nevyhovujícími Spitfiry Mk.V a přešly na Mk.IX.

Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr

Druhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937.

Objev podobné jako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr

cena 231.0 Kč
Detail

AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr

Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce.* Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých

Objev podobné jako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

AERO 105 Curtiss F11C-2/BFC-2 Goshawk a Curtiss Hawk II (Evropa, Jižní Amerika) - Miroslav Šnajdr

V druhé polovině dvacátých a v první polovině třicátých let dvacátého století si americká firma Curtiss udělala jméno stíhacími dvouplošníky, prodávanými pod obchodním označením Hawk (Jestřáb). Jednotlivé verze úspěšně sloužily jak u amerického armádního letectva USAAC, tak u námořního letectva US Navy i u řady zahraničních uživatelů. Tyto letouny (zde je na místě uvést, že označení Hawk v žádné podobě nebylo americkým námořním letectvem oficiálně užíváno) se staly velmi populárními nejen v ozbrojených silách, ale protože „dobře vypadaly“, také mezi širokou veřejností a rovněž v zahraničí. Staly se ve své době dokonce jakýmsi synonymem pro americký stíhací dvouplošný letoun. Firma je postupně produkovala v řadě verzí, které sice dostávaly stále silnější motory, postupně se na nich objevovala některá konstrukční i aerodynamická zdokonalení, ale základní konstrukce zůstávala shodná. Tato publikace je věnována palubním stíhačkám schopným střemhlavého bombardování F11C-2 (od 21. března 1934 značeným BFC-2) a jejich exportním protějškům Hawk II, které se rozšířily u mnoha letectev v Jižní Americe, v Asii i v Evropě.

Objev podobné jako AERO 105 Curtiss F11C-2/BFC-2 Goshawk a Curtiss Hawk II (Evropa, Jižní Amerika) - Miroslav Šnajdr

cena 163.0 Kč
Detail

Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr

Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21

Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr

Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Třetí, závěrečný díl se zaměřuje převážně na službu v zahraničí a u našich jednotek ve Velké Británii do roku 1944. Publikace navazuje na 1. a 2. díl, který vyšel v AERU č. 21 a 23.

Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr

Mezi nejdůležitější letadla, za jejichž řízení usedali během těžkých let druhé světové války českoslovenští piloti, patří bezesporu Spitfire Mk.V. Verze vznikla jako nouzové řešení potřeby britského velitelství stíhacího letectva po výkonnějších strojích, než jaké představovaly dosavadní Spitfiry Mk.I a Mk.II. Osvědčila se a posléze byla vyráběna ve větším množství než jiné varianty Spitfiru. Sériovou produkcí i konverzemi strojů starších variant vzniklo přes 6600 exemplářů. Díky tomu původně „přechodová“ Mk.V zaujala na britských ostrovech na dosti dlouhou dobu pozici základní složky výzbroje Fighter Command.

Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr

cena 101.0 Kč
Detail

Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

Mezi doslova legendární letouny španělské občanské války se zařadila sovětská jednoplošná stíhačka Polikarpov I-16. Obecně známou se stala pod hanlivým označením, které jí přisoudili španělští nacionalisté právě během tohoto krvavého konfliktu: Rata (krysa). V letech 1935 a 1936 mohla směle aspirovat na pozici nejmodernějšího sériově vyráběného stíhacího typu světa. Až do zastavení produkce v roce 1942 bylo vyrobeno úctyhodných 10 292 exemplářů všech verzí, včetně cvičných UTI-2 a UTI-4. Zde se budeme věnovat stíhacím variantám sloužících od listopadu 1936 až do března 1939 na Iberském poloostrově v barvách španělského republikánského letectva. Sověti dodali do Španělska během konfliktu celkem 276 Polikarpovů I-16.

Objev podobné jako Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr

cena 90.0 Kč
Detail

Zlomená křídla Československa - Martin Čížek, Zbyněk Čeřovský

Kniha Zlomená křídla Československa přináší dosud nejucelenější přehled o katastrofách vojenských letadel československého letectva, ke kterým došlo jak na vlastním území, tak v zahraničí, od skončení druhé světové války až po rok 1965. Zahrnuje rovněž katastrofy cizích vojenských letadel v Československu ve stejném období. Text doprovází přes čtyři sta fotografií, z nichž velká část je publikována vůbec poprvé. Cílem autorů není nikoho soudit ani obhajovat, ale připomenout vojenské letce a další lidi, kteří přišli o život při leteckých neštěstích.

Objev podobné jako Zlomená křídla Československa - Martin Čížek, Zbyněk Čeřovský

cena 536.0 Kč
Detail

AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr

Letecká válka ve Středomoří 9. a 10. ledna 1941. Stuky útočí na nejmodernější letadlovou loď britského Královského námořnictva HMS Illustrious. Detailní popis tohoto střetu doplňuje informace o použitých letounech bojujících stran.

Objev podobné jako AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr

cena 136.0 Kč
Detail

AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr

AERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy.

Objev podobné jako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

Zlomená křídla meziválečného Československa - Martin Čížek, Zbyněk Čeřovský

Kniha Zlomená křídla meziválečného Československa přináší dosud nejucelenější přehled o katastrofách vojenských letadel československého letectva, ke kterým došlo od vzniku první republiky v říjnu 1918 až po zánik druhé republiky v březnu 1939. Zahrnuje rovněž katastrofy cizích vojenských letadel na území Československa ve stejném období. Text doprovází přes šest set fotografií, z nichž mnoho je publikováno vůbec poprvé, a 37 kreseb.

Objev podobné jako Zlomená křídla meziválečného Československa - Martin Čížek, Zbyněk Čeřovský

cena 715.0 Kč
Detail

AERO 80 Letouny Heinkel v československém letectvu - Miroslav Irra

Čs. letectvo po válce evidovalo tři produkty firmy Heinkel – He 72, He 111 a He 219, v případě He 111 a He 219 v počtu pouze několika kusů, počet He 72 přesáhl desítku. Všechny naše He 72 byly v majetku čs. vojenské správy, avšak byly zapůjčeny aeroklubům. Aerokluby je používaly především ke vlekání větroňů a v této roli si vysloužily uznání i značnou popularitu. O letouny He 111 neměla čs. vojenská správa v prvních poválečných letech zájem. Iniciativa k jejich využití však vzešla od VLÚ Letňany. Tato instituce se po válce zabývala řešením desítek výzkumných, zkušebních a výrobních úkolů, mezi nimiž byly zkoušky „raketového dálkově řízeného leteckého torpéda“, tedy řízené letounové střely Henschel Hs 293A, zkouškami trofejních proudových motorů BMW 003 a Jumo 004, zkouškami bombardovací výstroje a zkušebním bombardováním, mj. též zkouškami řízené pumy PC 1400Fx Fritz X. K tomu bylo nutno mít vhodný letoun. Dva stroje byly získány z Bulharska, třetí stroj pocházející z válečné kořisti byl až ve dnech 26.-28.4.1950 převzat vojenskou správou po revizi v závodě Rudý Letov. Dva letouny byly v LVÚ využívány v letech 1948-49 k různým zkouškám, jeden byl upraven pro letové zkoušky proudových motorů Jumo 004 a BMW 003. V r. 1950 byl jeden (možná dva?) He 111 upraven pro letecké snímkování a předán Fotoletecké skupině, kde dolétal v r. 1957. Prokazatelně dva stroje byly v letech 1952 – 1953 používány k vlekání vlečných terčů pro střelby stíhacích S-102. Oba byly zrušeny během let 1953-1954. Zájem o He 219 projevilo MNO až v r. 1948, kdy oznámilo továrně Rudý Letov zámysl objednat opravu dvou kusů z materiálu nacházejícího se v Chebu. Rudý Letov zahájil kompletaci dvou letounů, první byl byl zalétnut 25.2.1950, na druhém letounu, který měl být přizpůsoben pro montáž proudového motoru, se v té době stále pracovalo. Snahy o jejich využití byly vcelku bezvýsledné, oba byly zrušeny asi někdy na počátku roku 1953.

Objev podobné jako AERO 80 Letouny Heinkel v československém letectvu - Miroslav Irra

cena 127.0 Kč
Detail

Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr

Mezi nejúspěšnější stíhací dvouplošníky 30. let minulého století náleží Fiat CR.32 Freccia (šipka), ve značném množství vyráběný pro italské letectvo i na export. Typ se proslavil zejména svou účastí na bojích občanské války ve Španělsku, zasáhl nicméně také do řady střetnutí druhé světové války. Létal nad čtyřmi kontinenty: nad Evropou, Asií, Afrikou a Amerikou. Fiat CR.32 sehrál svým způsobem důležitou roli také v příběhu československého letectví. První oběti z řad našich letců v rozbíhajícím se boji proti nacismu a fašismu způsobily v druhé polovině 30. let právě Fiaty CR.32. 31. května 1937 Italy ovládané Freccie sestřelily u středomořské Mallorcy bombardér Potez 540 španělského republikánského letectva, v jehož pracovních prostorech padli českoslovenští dobrovolníci, bojující dle tehdejší levicové dikce „u Madridu za Prahu“, Josef Soušek a Zdeněk Talaš. Z osádky přežil pouze zraněný a zajatý pilot Jan Ferák. V napjatých dnech územního ořezávání tehdejšího Československa v důsledku mnichovské dohody sestřelil 25. října 1938 maďarský Fiat CR.32 nad Maďary požadovaným územím jižního Slovenska pozorovací Letov Š 328 letky 10, přičemž padl pozorovatel sv. asp. Jaromír Šotola. Pilot des. Ján Kello vyvázl popálen.

Objev podobné jako Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr

Kniha navazuje na již vydaný 1.díl. Pokračuje obdobím tzv. Bleskové války proti Francii 1940 a účastí čs. pilotů, dále popisuje službu ve Finsku, Vichystické Francii, Výrobu ve Švýcarsku a službu v letectvech některých satelitů Německa a u Luftwaffe. Text česky/anglicky.

Objev podobné jako Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr

cena 473.0 Kč
Detail

AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr

Druhá světová válka v Evropě vypukla 1. září 1939 útokem Hitlerova nacistického Německa na sousední Polsko. Německá armáda, ze vzduchu efektivně podporovaná Luftwaffe, předvedla v následujících dnech první ukázku své bleskové války (Blitzkriegu). Třetího září do zápasu formálně vstoupila Velká Británie a Francie. Obě západoevropské demokracie sice Německu vyhlásily válku, pro záchranu svého východního spojence však jejich ozbrojené síly nepodnikly prakticky nic. Na holičkách ponechaná polská armáda krvácela a ustupovala na východ. Velení doufalo, že se jí na východním břehu Visly podaří zaujmout pevnou obranu, v které se udrží až do toužebně očekávané ofenzivy francouzsko-britských vojsk na západní frontě. Pak však pro Poláky doslova udeřil blesk. Sedmnáctého září se do útoku na Polsko přidal rovněž Sovětský svaz a z představ o možné obraně východně od Visly učinil pouhý cár papíru. Otřesený polský velvyslanec W. Grzybowski byl v Moskvě brzo ráno toho dne povolán na Lidový komisariát zahraničních věcí a zde náměstkem lidového komisaře Potěmkinem informován, že polský stát fakticky přestal existovat, čímž skončila platnost smluv mezi Polskem a SSSR a Rudá armáda vstoupila do východního Polska, „aby chránila bratrské běloruské a ukrajinské obyvatelstvo“. Ač je někdy tažení Rudé armády proti Polsku bagatelizováno, ve skutečnosti se jednalo o mimořádně rozsáhlou vojenskou operaci, která významně změnila situaci na východě Evropy, překreslila státní hranice a zásadním způsobem posunula Stalinovo impérium na západ. Po více než půlstoletí následné existence Sovětského svazu byl fakt agrese proti hroutícímu se Polsku skryt pod pláštíkem utajování a lží. A ještě dnes je významná část Rusů přesvědčena o oprávněnosti tohoto kroku a i v současných publikacích je napadení eufemisticky nazýváno „osvoboditelský pochod“.

Objev podobné jako AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr

cena 154.0 Kč
Detail

AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr

"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A

Objev podobné jako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr

cena 127.0 Kč
Detail

Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

Tato publikace se zabývá úplným začátkem měření sil mezi stíhacími piloty RAF a jejich protivníky z řad Luftwaffe. Z pohledu pilotů britských stíhacích squadron se zde vedl boj na život a na smrt a odehrávala se skutečná dramata.

Objev podobné jako Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

cena 267.0 Kč
Detail

Plastic ModelKit letadlo 04166 - Messerschmitt Me

Plastic ModelKit letadlo 04166 - Messerschmitt Me z kategorie Letadla, od značky Revell, máme skladem. Do 3 dnů u Vás.

Objev podobné jako Plastic ModelKit letadlo 04166 - Messerschmitt Me

cena 269.0 Kč
Detail

Boje na finském nebi 1 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

Kniha je věnována účasti vybraných stíhacích letadel na jedné z důležitých kapitol druhé světové války, v tzv. zimní válce. Zuřila mezi Finskem a Stalinovým Sovětským svazem od 30. listopadu 1939 do 13. března 1940. Během 105 dní jejího trvání došlo k množství vzdušných bojů, které jsou někdy interpretovány jako zápas finského Davida proti sovětskému Goliáši. V publikaci se pozorný čtenář seznámí se čtveřicí typů z výzbrojové palety finského vojenského letectva, které do země dorazily v průběhu konfliktu v rámci zahraničních dodávek: s Brewsterem Model 239, Fiatem G.50, Hawker Hurricanem a Gloster Gauntletem. A také se obeznámí s osudy finských a zahraničních pilotů, kteří usedali do jejich kabin. Jedná se o fascinující kapitolu letecké historie, v níž se v jedné rovině proplétají osudy stíhačů za extrémních podmínek války s mnohonásobně početnějším nepřítelem a v další úrovni jsou pak konfrontována různá technická řešení, konstrukční záměry a vojenské koncepce, které spatřily světlo světa během neklidných 30. let minulého století

Objev podobné jako Boje na finském nebi 1 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr

cena 626.0 Kč
Detail

Podívejte se také