Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Junkers Ju 86 - Miroslav Šnajdr
Z trojice moderních dvoumotorových typů, tvořících v druhé polovině třicátých let základ výzbroje bombardovací složky Luftwaffe, se Junkers Ju 86 stal bezesporu nejméně úspěšným. Navzdory svému modernímu vzhledu totiž Ju 86 představoval z konstrukčního hlediska určitý kompromis, rozkročený mezi tradicí a novými směry vývoje letecké techniky. Hlavní příčinou jeho relativního neúspěchu se však stala sázka mateřské firmy Junkers Flugzeugwerke AG na neobvyklý pohon v podobě dvojice dieselových motorů Junkers Jumo 205C. Tyto jednotky žel v řadové vojenské službě nesplnily očekávání a staly se příčinou řady komplikací, které vyústily v předčasné zastavení sériové produkce. Mateřská firma se situaci Ju 86 pokusila zachránit změnou pohonné jednotky na klasické hvězdicové vzduchem chlazené devítiválce BMW 132, ani to však konstrukci v očích špiček Říšského ministerstva letectví nezachránilo.
Podívejte se také Kniha Nad ledem a Saharou: Junkers Ju 88 (978-80-206-1721-7)
Junkers JU 52 Aviator Chronograph 928.01.06
Pánské hodinky Junkers JU 52 Aviator Chronograph 928.01.06 z modelové řady JU 52 jsou vybaveny všemi přednostmi, které si jen u luxusních hodinek můžete přát. JU52 bylo dlouhou dobu nejúspěšnější dopravní letadlo na světě. Samotná Lufthansa měla ve své flotile přes 100 letadel. Většina leteckých společností po celém světě měla JU52 ve svém inventáři. Toto třímotorové letadlo umožnilo světový letecký provoz v nových dimenzích a splnilo cíl svého vynálezce sblížit lidi po celém světě. Pouzdro hodinek Junkers…
Podívejte se také bauhaus junkers
Junkers JU 52 Aviator Chronograph 930.01.01
Pánské hodinky Junkers JU 52 Aviator Chronograph 930.01.01 z modelové řady JU 52 jsou vybaveny všemi přednostmi, které si jen u luxusních hodinek můžete přát. JU52 bylo dlouhou dobu nejúspěšnější dopravní letadlo na světě. Samotná Lufthansa měla ve své flotile přes 100 letadel. Většina leteckých společností po celém světě měla JU52 ve svém inventáři. Toto třímotorové letadlo umožnilo světový letecký provoz v nových dimenzích a splnilo cíl svého vynálezce sblížit lidi po celém světě. Pouzdro hodinek Junkers…
Podívejte se také JUNKERS 6037M-2 (6037M-2)
Podívejte se také
- Miroslav Horníček na obrazovce
- Dobře odtajněný Miroslav Horníček ()
- Donutil Miroslav: Baví vás... Miroslav Donutil (4x CD) - CD (310917-2)
- Jaroslav Samson Lenk: Srdcem - CD (JU-038)
- Paleček Miroslav: Ježkárny - CD (SU6286-2)
- Miroslav Horníček Hýbu se, tedy jsem
- Ahome Plecháček se jménem Miroslav (23210)
- Žbirka Miroslav Meky: K.O. - CD (912313-2)
- cd miroslav donutil cte povidky oty pavla
- Žbirka Meky Miroslav: Posledné veci - CD (4581932)
- Miroslav Šašek (978-80-242-7362-4)
- Jan Werich a Miroslav Horníček na Kampě
- Lenk Jaroslav Samson: 60 + 6 (3x CD) - CD (JU-035)
- Bestway Nafukovací cestovní vanička, 86 x 86 x 25 cm
- Táborský Miroslav: Aby se děti divily - CD (859415658422)
- Žbirka Miroslav Meky - Meky unisex - velikost XL (3512903)
- Šroubková Olga, Sekera Miroslav: Mozaika - CD (CR1139-2)
- Žbirka Miroslav Meky: Zlomky poznania - CD (912048-2)
- Žbirka Miroslav Meky: Nemoderný chalan - CD (911608-2)
- STABILO BOSS ORIGINAL Pastel by Ju Schnee - 1 ks - oranžová (4006381590730)
Junkers JU 52 Aviator Chronograph 929.01.02
Pánské hodinky Junkers JU 52 Aviator Chronograph 929.01.02 z modelové řady JU 52 jsou vybaveny všemi přednostmi, které si jen u luxusních hodinek můžete přát. JU52 bylo dlouhou dobu nejúspěšnější dopravní letadlo na světě. Samotná Lufthansa měla ve své flotile přes 100 letadel. Většina leteckých společností po celém světě měla JU52 ve svém inventáři. Toto třímotorové letadlo umožnilo světový letecký provoz v nových dimenzích a splnilo cíl svého vynálezce sblížit lidi po celém světě. Pouzdro hodinek Junkers…
Objev podobné jako Junkers JU 52 Aviator Chronograph 929.01.02
Junkers JU 52 Aviator Chronograph 927.01.14
Pánské hodinky Junkers JU 52 Aviator Chronograph 927.01.14 z modelové řady JU 52 jsou vybaveny všemi přednostmi, které si jen u luxusních hodinek můžete přát. JU52 bylo dlouhou dobu nejúspěšnější dopravní letadlo na světě. Samotná Lufthansa měla ve své flotile přes 100 letadel. Většina leteckých společností po celém světě měla JU52 ve svém inventáři. Toto třímotorové letadlo umožnilo světový letecký provoz v nových dimenzích a splnilo cíl svého vynálezce sblížit lidi po celém světě. Pouzdro hodinek Junkers…
Objev podobné jako Junkers JU 52 Aviator Chronograph 927.01.14
Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr
Dějiny nasazení letectva sboru námořní pěchoty Spojených států (US Marine Corps) během druhé světové války jsou vlastně dějinami tichomořské války proti císařskému Japonsku. Pearl Harbor, Wake, Midway, Guadalcanal, Bougainville, Rabaul na Nové Británii, Gilbertovy ostrovy, Marshallovy ostrovy, Mariany, Karolíny, Filipíny, Iwodžima, Okinawa. Co jméno, to pojem a také místo bojového nasazení mariňáckých letců. Ve vzdušných bojích sestřelili piloti letectva USMC za druhé světové války celkem 2355 japonských letounů při bojových ztrátách 573 strojů. Letectvo USMC je někdy vnímáno jako „druhé“ námořní letectvo. Do jaké míry je tento názor oprávněný, popisuje první část této publikace. Zachycuje zrod a vývoj letectva sboru námořní pěchoty během první světové války a v následujících dvou mírových dekádách. Popisuje také zahraniční intervence na Haiti, v Nikaragui a Číně. Úvodní část publikace pak vrcholí japonským útokem na základnu Pearl Harbor na Havaji a především epickým zápasem hrstky mužů squadrony VMF-211 při obraně atolu Wake.Druhá část je pak věnována roli stíhacích pilotů USMC organizovaných ve stíhací squadroně VMF-221 během přelomového střetnutí války v Pacifiku, bitvy o Midway. Ačkoliv 4. června 1942 skončil boj letadlových lodí zásadním americkým vítězstvím (pod hladinou Tichého oceánu zmizely čtyři japonské letadlové lodě oproti jedinému nosiči US Navy), pro letce USMC tato bitva navždy ponese hořkou pachuť. Stíhací squadrona VMF-221, bránící vlastní atol před ranním náletem japonského palubního letectva, utržila velmi těžké ztráty. Nicméně ani toto vzdušné utkání nad atolem Midway nebylo tak jednoznačnou záležitostí, jak je někdy předkládáno, a stíhací piloti USMC v něm bezesporu obstáli se ctí.
Objev podobné jako Létající mariňáci - Miroslav Šnajdr
Ohnivý most - Miroslav Šnajdr
Letecké operace na pomoc Varšavskému povstání. Jedna z fascinujících epizod 2. světové války.
Objev podobné jako Ohnivý most - Miroslav Šnajdr
Junkers JU 52 Aviator Chronograph 930.01.01.M
Pánské hodinky Junkers JU 52 Aviator Chronograph 930.01.01.M z modelové řady JU 52 jsou vybaveny všemi přednostmi, které si jen u luxusních hodinek můžete přát. JU52 bylo dlouhou dobu nejúspěšnější dopravní letadlo na světě. Samotná Lufthansa měla ve své flotile přes 100 letadel. Většina leteckých společností po celém světě měla JU52 ve svém inventáři. Toto třímotorové letadlo umožnilo světový letecký provoz v nových dimenzích a splnilo cíl svého vynálezce sblížit lidi po celém světě. Pouzdro hodinek…
Objev podobné jako Junkers JU 52 Aviator Chronograph 930.01.01.M
Junkers JU 52 Aviator Chronograph 930.01.03.M
Pánské hodinky Junkers JU 52 Aviator Chronograph 930.01.03.M z modelové řady JU 52 jsou vybaveny všemi přednostmi, které si jen u luxusních hodinek můžete přát. JU52 bylo dlouhou dobu nejúspěšnější dopravní letadlo na světě. Samotná Lufthansa měla ve své flotile přes 100 letadel. Většina leteckých společností po celém světě měla JU52 ve svém inventáři. Toto třímotorové letadlo umožnilo světový letecký provoz v nových dimenzích a splnilo cíl svého vynálezce sblížit lidi po celém světě. Pouzdro hodinek…
Objev podobné jako Junkers JU 52 Aviator Chronograph 930.01.03.M
Junkers JU 52 Aviator Chronograph 929.01.02.M
Pánské hodinky Junkers JU 52 Aviator Chronograph 929.01.02.M z modelové řady JU 52 jsou vybaveny všemi přednostmi, které si jen u luxusních hodinek můžete přát. JU52 bylo dlouhou dobu nejúspěšnější dopravní letadlo na světě. Samotná Lufthansa měla ve své flotile přes 100 letadel. Většina leteckých společností po celém světě měla JU52 ve svém inventáři. Toto třímotorové letadlo umožnilo světový letecký provoz v nových dimenzích a splnilo cíl svého vynálezce sblížit lidi po celém světě. Pouzdro hodinek…
Objev podobné jako Junkers JU 52 Aviator Chronograph 929.01.02.M
PZL P.11 - Miroslav Šnajdr
Polský stíhací letoun PZL P.11 patřil v době svého vzniku mezi nejprogresívnější konstrukce ve své kategorii. V září 1939, v době napadení Polska byl však již zastaralý. Přesto díky své odolnosti a vynikající obratnosti byl pro Luftwaffe velice tvrdým protivníkem a dosáhl mnoho vzdušných vítězství. Publikace popisuje vznik a vývoj od sériového PZL P.7 až po P.11c včetně bojového nasazení v Polsku a Rumunsku.
Objev podobné jako PZL P.11 - Miroslav Šnajdr
Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr
Tato kniha je věnována jednomu pohledu na působení bombardérů v období 2. světové války. A to operacím končícím těžkými ztrátami nasazených útočných, ke kterým velké množství osádek vzlétlo bez onoho pomyslného "zpátečního lístku". Tyto dramatické epizody spojuje vedle těžkých ztrát zúčastněných aktérů ještě jeden prvek. Všechny se odehrály během roku 1940. První kapitola je věnována jedné z mnoha leteckých bitev během takzvané zimní války, která začala 30. listopadu 1939 nevyhlášeným útokem Stalinova Sovětského svazu na sousední Finsko. Další kapitola popisuje období německého západního tažení, v němž profesionální převaha Wehrmachtu drtila protivníky a zajistila Třetí říši přechodné ovládnutí západní Evropy. Třetí část je věnována krvavé operaci často zapomínaných účastníků velké bitvy, francouzských námořních letců v oblasti Berlaimontu. Protože se boje po vstupu Itálie přenesly také do Afriky, zamíříme ve čtvrté kapitole do východní části černého kontinentu, kde se utkala vojska a letectva koloniálních mocností. Závěrečná část je věnována jedné z epizod známé letecké bitvy o Británii, v které ona pověstná "hrstka" pilotů Královského letectva zajistila ostrovnímu státu přežití.
Objev podobné jako Bez zpátečního lístku - Miroslav Šnajdr
Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr
1883. Agrigento, Sicily. A city of spires and now broken hopes and bodies…With the orsine destroyed, Cairndale lies in ruins, and Marlowe has vanished. His only chance of rescue lies in a fabled second orsine – long-hidden, thought lost - which might not even exist.But when a body is discovered in the shadow of Cairndale, Charlie and the Talents realize there is even more at stake than they''d feared. For a new drughr has arisen, ferocious, horned, seemingly able to move in their world at will – and it is not alone. A malevolent figure, known only as the Abbess, desires the dust for her own ends. And deep in the world of the dead, a terrible evil stirs - an evil which the corrupted dust just might hold the secret to reviving, or destroying forever.So the dark journey begun in Ordinary Monsters surges forward, from the sinister underworld of the London exiles, to the roar of the streetmarkets in nineteenth-century Alexandria, to the sunlit silences of the Dalmatian coast. Against bone witches, mud glyphics, and a house of twilight that exists in a netherworld all its own, the Talents must work together - if they are to have any hope of staving off the world of the dead, and saving their long-lost friend.A breathtaking sequel to Ordinary Monsters, delving even deeper into the rich worldbuilding and darkly sparkling tale of The Talents.Praise for Ordinary Monsters (Book One of The Talents Trilogy):‘Terrific… A book that creeps up on you, wearing brass knuckles’ Conn Iggulden‘A dazzling mountain of wild invention, Dickensian eccentrics, supernatural horrors and gripping suspense. Be warned… once you step into this penny dreadful to end all penny dreadfuls, you’ll never want to leave’ Joe Hill‘Haunting, tense, earth-shattering’ Tamora Pierce
Objev podobné jako Bringer of Dust - Miroslav Šnajdr
Junkers Tante JU 923.01.06
Hodinky Junkers Tante JU 923.01.06 z modelové řady Tante JU nabízí nevšední pilotní styl. Ocení jej nejen milovníci aviatiky, ale všichni, kdo hledají přehledný model pro každodenní nošení. Hodinky Junkers 923.01.06 mají pouzdro vyrobené z ušlechtilé oceli, v němž pracuje švýcarský bateriový strojek Ronda 8040 se 13 kameny. Ten disponuje velkým ukazatelem data (tzv. Big Date) na pozici 12. hodiny a také stopkami s přesností 1/10 sekundy (čítač na pozici 3. hodiny). Subčíselník na pozici 9 patří čítači…
Objev podobné jako Junkers Tante JU 923.01.06
Junkers Tante JU 933.01.03
Hodinky Junkers Tante JU 933.01.03 z modelové řady Tante JU nabízí nevšední pilotní styl. Ocení jej nejen milovníci aviatiky, ale všichni, kdo hledají přehledný model pro každodenní nošení. Hodinky Junkers 933.01.03 mají pouzdro vyrobené z ušlechtilé oceli, v němž pracuje japonský bateriový strojek Miyota 6P00. Ten disponuje ukazatelem měsíční fáze na pozici 6. hodiny. Dále na hodinkách nalezneme ukazatel měsíce (pozice 3), dne v týdnu (pozice 9) a aktuálního dne v měsíci (pozice 12). Na číselníku je…
Objev podobné jako Junkers Tante JU 933.01.03
Junkers Tante JU 933.01.01
Hodinky Junkers Tante JU 933.01.01 z modelové řady Tante JU nabízí nevšední pilotní styl. Ocení jej nejen milovníci aviatiky, ale všichni, kdo hledají přehledný model pro každodenní nošení. Hodinky Junkers 933.01.01 mají pouzdro vyrobené z ušlechtilé oceli, v němž pracuje japonský bateriový strojek Miyota 6P00. Ten disponuje ukazatelem měsíční fáze na pozici 6. hodiny. Dále na hodinkách nalezneme ukazatel měsíce (pozice 3), dne v týdnu (pozice 9) a aktuálního dne v měsíci (pozice 12). Na číselníku je…
Objev podobné jako Junkers Tante JU 933.01.01
Junkers Tante JU 923.01.03
Hodinky Junkers Tante JU 923.01.03 z modelové řady Tante JU nabízí nevšední pilotní styl. Ocení jej nejen milovníci aviatiky, ale všichni, kdo hledají přehledný model pro každodenní nošení. Hodinky Junkers 923.01.03 mají pouzdro vyrobené z ušlechtilé oceli, v němž pracuje švýcarský bateriový strojek Ronda 8040 se 13 kameny. Ten disponuje velkým ukazatelem data (tzv. Big Date) na pozici 12. hodiny a také stopkami s přesností 1/10 sekundy (čítač na pozici 3. hodiny). Subčíselník na pozici 9 patří čítači…
Objev podobné jako Junkers Tante JU 923.01.03
Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Během roku 1943 postupně rostla zprvu nedostačující produkce Spitfirů Mk.IX a původně přechodová verze se stávala základem výzbroje Fighter Command. Do řadové služby přicházely nové subverze činící z „devítky“ ještě dokonalejší válečný stroj. Publikace navazuje na 1. Díl v Aeru č.29 a věnuje se i použití tohoto stroje u československých perutí ve Velké Británii.
Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr
Od dějů popisovaných na stránkách této knihy uplynulo osm desetiletí. Tak dlouhá doba nás dělí od vzdušných bojů z roku 1937 odehrávajících se na španělském nebi. Již druhým rokem tehdy zuřila na Iberském poloostrově krvavá občanská válka mezi španělskými levicovými republikány a konzervativními povstalci. Vzplála v červenci 1936. Původně interní konflikt vnitřními rozpory rozvráceného Španělska do sebe vtahoval stále více zahraničních hráčů: armádu levicových dobrovolníků a idealistů různých odstínů i „dobrovolníků“ z totalitních mocností, z nacistického Německa, fašistické Itálie a bolševického Sovětského svazu. Publikace přibližuje letecké boje na hlavním válčišti španělské občanské války. Tedy nad frontovými liniemi, které se na jaře roku 1937 táhly od pobřeží Středozemního moře na jihu dále do vnitrozemí, krajinou Andalusie a Extremadury, procházely přímo okrajem Madridu, vedly přes pohoří Guadarrama, protínaly Aragonii a končily na severu u hranic s Francií. Popis dějů je vymezen měsíci dubnem a listopadem 1937. Zahrnuje vzdušná střetnutí během série neúspěšných republikánských odlehčovacích útoků, majících pomoci odříznutým obráncům Baskicka, Santanderu a Asturie, kteří se 31. března 1937 stali cílem mohutné povstalecké ofenzivy. Tyto útoky, cílené proti Huesce, Teruelu, La Granji, Brunete či Zaragoze, vedly k těžkým vzdušným bojům. Cílem ovšem není psát historii španělské občanské války v celé její šíři, nýbrž přiblížit nasazení vzdušných sil obou zápolících stran se zvláštním důrazem na akce stíhacích dvouplošníků Fiat CR.32, Heinkel He 51 a Polikarpov I-15. A také ozřejmit osudy mužů, kteří usedali do jejich kabin: Španělů z obou stran barikády, Sovětů, Němců, Italů, několika Američanů a pilotů jiných národností. Někteří, jako Morato, Lacalle, Jeremenko, Serov, Botto, Petrovič, Galland a Tinker, se stali ve svých zemích dříve či později legendami. Jiní upadli v zapomnění. Reálie kruté občanské války. Tvrdé vzdušné boje a letouny nejrůznějších typů. Osudy pilotů z různých koutů světa a různých státních zřízení, jejich odvaha, vůle dostát povinnostem či (v případě leteckých žoldáků) naplnit literu smlouvy. Ideály, za které muži umírali. Profesionalita i amatérismus. Skutečné mocenské zájmy interventů i závoj propagandistických lží. To vše promícháno ve španělském kotli vytvářelo jednu z nejbarvitějších kapitol letecké historie.
Objev podobné jako Vzdušné bitvy stíhacích dvouplošníků - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Velení Královského letectva původně považovalo Spitfire Mk.IX (ostatně podobně jako zprvu Spitfiry Mk.V) za pouhou nouzovou verzi, určenou k vyplnění mezery před příchodem výrazněji modernizovaných a překonstruovaných strojů varianty Mk.VIII. Očekávalo od „devítek“ zejména okamžité řešení výzbrojové krize Fighter Command, čelící v období 1941 a 1942 výkonnostní převaze Focke-Wulfů Fw 190A. Nakonec však zvítězila kombinace výborných výkonů, zajištěných novými motory Merlin řady „60“ a výrobní jednoduchosti, dané užitím téměř identického draku s již masově produkovanými Spitfiry Mk.VC. Díky tomu dokázal britský letecký průmysl Spitfiry Mk.IX vyrábět v narůstajícím množství a „devítka“ se posléze po Spitfiru Mk.V stala druhou nejpočetnější verzí slavné stíhačky.
Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Ještě v průběhu roku 1943 představovaly Spitfiry Mk.IX hlavní stíhací typ, určený u Fighter Command k vybojování vzdušné převahy. Po vytvoření 2nd TAF a se zavedením výkonnějších Spitfirů Mk.XIV a Tempestů Mk.V se role letadel tohoto provedení na jaře roku 1944 změnila. Nyní si „devítky“ přibraly do palety úkolů také stíhací bombardovací akce. Svou účinnost v této funkci ověřovaly během kampaně proti „Noballs“ (odpalovacím základnám německých odvetných zbraní). Nadále představovaly kvalitní typ, ale zejména v rychlosti již v porovnání s absolutní stíhačkovou špičkou lehce zaostávaly. Stále se ovšem těšily díky velmi dobrému sladění výkonů s letovými vlastnostmi velké přízni svých pilotů. A to i těch československých, neboť v lednu a únoru 1944 se 310., 312. a 313. squadrona konečně rozloučily s nevyhovujícími Spitfiry Mk.V a přešly na Mk.IX.
Objev podobné jako Spitfire Mk.IX - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr
Druhá část práce věnované nasazení stíhacích dvouplošníků během občanské války ve Španělsku se zabývá především obdobím od dubna do října 1937.
Objev podobné jako Soumrak stíhacích dvouplošníků 2 - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr
Elegantní Martin B-26 Marauder si udělal jméno jako základní typ taktického bombardéru ve výzbroji 9th Air Force (9. letecké armády) USAAF, která se proslavila podporou 6. června 1944 zahájeného vylodění v Normandii a následného tažení US Army západní Evropou. Maraudery během bojů ve Francii, Belgii, Nizozemsku i vlastním Německu vykonaly velké množství náletů a osvědčily se jako skutečně účinné bojové stroje. Začátky operační kariéry tohoto typu v období 1941 až 1943 nicméně nebyly nijak snadné. B-26 se vyznačoval nejen vysokými výkony, ale rovněž některými spornými vlastnostmi a velení amerického armádního letectva pro něj zprvu dosti obtížně hledalo vhodnou taktiku pro co nejefektivnější nasazení. Do tohoto období spadají dvě kapitoly z pohnuté bojové kariéry, kterým je věnována tato publikce.* Kapitola I. Cíl: letadlová loď Akagi * Kapitola II. Osmapadesát zmizelých
Objev podobné jako AEROspeciál 5 - Maraudery útočí - Miroslav Šnajdr
Junkers Tante JU 933.01.03.M
Hodinky Junkers Tante JU 933.01.03.M z modelové řady Tante JU nabízí nevšední pilotní styl. Ocení jej nejen milovníci aviatiky, ale všichni, kdo hledají přehledný model pro každodenní nošení. Hodinky Junkers 933.01.03.M mají pouzdro vyrobené z ušlechtilé oceli, v němž pracuje japonský bateriový strojek Miyota 6P00. Ten disponuje ukazatelem měsíční fáze na pozici 6. hodiny. Dále na hodinkách nalezneme ukazatel měsíce (pozice 3), dne v týdnu (pozice 9) a aktuálního dne v měsíci (pozice 12). Na číselníku je…
Objev podobné jako Junkers Tante JU 933.01.03.M
Junkers Tante JU 933.01.01.M
Hodinky Junkers Tante JU 933.01.01.M z modelové řady Tante JU nabízí nevšední pilotní styl. Ocení jej nejen milovníci aviatiky, ale všichni, kdo hledají přehledný model pro každodenní nošení. Hodinky Junkers 933.01.01.M mají pouzdro vyrobené z ušlechtilé oceli, v němž pracuje japonský bateriový strojek Miyota 6P00. Ten disponuje ukazatelem měsíční fáze na pozici 6. hodiny. Dále na hodinkách nalezneme ukazatel měsíce (pozice 3), dne v týdnu (pozice 9) a aktuálního dne v měsíci (pozice 12). Na číselníku je…
Objev podobné jako Junkers Tante JU 933.01.01.M
Junkers Tante JU 923.01.03.M
Hodinky Junkers Tante JU 923.01.03.M z modelové řady Tante JU nabízí nevšední pilotní styl. Ocení jej nejen milovníci aviatiky, ale všichni, kdo hledají přehledný model pro každodenní nošení. Hodinky Junkers 923.01.03.M mají pouzdro vyrobené z ušlechtilé oceli, v němž pracuje švýcarský bateriový strojek Ronda 8040 se 13 kameny. Ten disponuje velkým ukazatelem data (tzv. Big Date) na pozici 12. hodiny a také stopkami s přesností 1/10 sekundy (čítač na pozici 3. hodiny). Subčíselník na pozici 9 patří čítači…
Objev podobné jako Junkers Tante JU 923.01.03.M
Junkers Tante JU 923.01.06.M
Hodinky Junkers Tante JU 923.01.06.M z modelové řady Tante JU nabízí nevšední pilotní styl. Ocení jej nejen milovníci aviatiky, ale všichni, kdo hledají přehledný model pro každodenní nošení. Hodinky Junkers 923.01.06.M mají pouzdro vyrobené z ušlechtilé oceli, v němž pracuje švýcarský bateriový strojek Ronda 8040 se 13 kameny. Ten disponuje velkým ukazatelem data (tzv. Big Date) na pozici 12. hodiny a také stopkami s přesností 1/10 sekundy (čítač na pozici 3. hodiny). Subčíselník na pozici 9 patří čítači…
Objev podobné jako Junkers Tante JU 923.01.06.M
Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Ve službě nahradila starší Spitfiry Mk.I i Mk.II a nesla rozhodující díl ofenzivních operací FC. Britové neměli dosti dlouhou dobu příhodnější alternativu. Publikace navazuje na 1. díl, který vyšel v AERU č. 21
Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 2.díl - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Na přelomu let 1941 a 1942 stála i padala síla Fighter Command (velitelství stíhacího letectva) se Spitfiry Mk.V. Verze se u squadron RAF na mateřských ostrovech objevila na jaře 1941 a postupně se zde zásadním způsobem rozšířila. Třetí, závěrečný díl se zaměřuje převážně na službu v zahraničí a u našich jednotek ve Velké Británii do roku 1944. Publikace navazuje na 1. a 2. díl, který vyšel v AERU č. 21 a 23.
Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 3.díl - Miroslav Šnajdr
Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Mezi nejdůležitější letadla, za jejichž řízení usedali během těžkých let druhé světové války českoslovenští piloti, patří bezesporu Spitfire Mk.V. Verze vznikla jako nouzové řešení potřeby britského velitelství stíhacího letectva po výkonnějších strojích, než jaké představovaly dosavadní Spitfiry Mk.I a Mk.II. Osvědčila se a posléze byla vyráběna ve větším množství než jiné varianty Spitfiru. Sériovou produkcí i konverzemi strojů starších variant vzniklo přes 6600 exemplářů. Díky tomu původně „přechodová“ Mk.V zaujala na britských ostrovech na dosti dlouhou dobu pozici základní složky výzbroje Fighter Command.
Objev podobné jako Spitfire Mk. V - 1.díl - Miroslav Šnajdr
Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
Mezi doslova legendární letouny španělské občanské války se zařadila sovětská jednoplošná stíhačka Polikarpov I-16. Obecně známou se stala pod hanlivým označením, které jí přisoudili španělští nacionalisté právě během tohoto krvavého konfliktu: Rata (krysa). V letech 1935 a 1936 mohla směle aspirovat na pozici nejmodernějšího sériově vyráběného stíhacího typu světa. Až do zastavení produkce v roce 1942 bylo vyrobeno úctyhodných 10 292 exemplářů všech verzí, včetně cvičných UTI-2 a UTI-4. Zde se budeme věnovat stíhacím variantám sloužících od listopadu 1936 až do března 1939 na Iberském poloostrově v barvách španělského republikánského letectva. Sověti dodali do Španělska během konfliktu celkem 276 Polikarpovů I-16.
Objev podobné jako Polikarpov I-16 ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr
Letecká válka ve Středomoří 9. a 10. ledna 1941. Stuky útočí na nejmodernější letadlovou loď britského Královského námořnictva HMS Illustrious. Detailní popis tohoto střetu doplňuje informace o použitých letounech bojujících stran.
Objev podobné jako AEROspeciál 4 - Luftwaffe vs. Královské námořnictvo - Miroslav Šnajdr
Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
Kniha Němečtí orli nad Španělskem se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Do prvního dílu jsou zařazeny konstrukce počínaje Aradem Ar 68 a konče Heinkelem He 111, druhý díl představí typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 52 jsou barevné kresby letadel.
Objev podobné jako Němečtí orli nad Španělskem - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr
AERO 101 popisuje předválečný vývoj britského bombardéru Vickers Wellington Mk.I a následně jeho nasazení ve II. světové válce. Wellington se významně zapsal i do historie našeho válečného letectva v jeho ofenzívě proti Německu za II. světové války. 2. Vydání této publikace.Formát A4, 36 stran, doplněno množstvím kvalitních černobílých a barevných fotografií a barevnými bokorysy.
Objev podobné jako AERO 101 Vickers Wellington Mk. I - Miroslav Šnajdr
AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr
Od července 1940 Messerschmitty Bf 109E německé Luftwaffe zasahovaly do tvrdých bojů nad britskými ostrovy. Poslední výspa svobodné Evropy v letních a podzimních měsících roku 1940 vzdorovala do té doby bezprecedentní letecké ofenzivě ze strany Luftwaffe, v které opět hrály „Emily“ velmi významnou úlohu. Britové (a nešlo pouze o stíhací piloty RAF, nýbrž o celou společnost) nápor dokázali ustát a známá letecká bitva o Británii skončila jejich vítězstvím. Jednalo se o nejdelší a nejintenzivnější tažení, kterého se Bf 109E prozatím zúčastnily. Boje nad britskými ostrovy naplno prověřily kvality typu, a to za nových podmínek strategické letecké války, pro které nebyla „stodevítka“ koncipována. Stejně tak prošli zatěžkávací zkouškou piloti Messerschmittů, kteří se mimochodem ve většině případů (jak vzpomínali veteráni) zpětně rozhodně poraženi necítili – a v rozporu s výsledkem střetnutí až do závěru svých životů (ještě desítky let po skončení bojů) přinášeli argumenty, že na body vlastně zvítězili. Test odolnosti čekal také na německý letecký průmysl. Výrobci Bf 109, kteří nyní ztratili výhodu včasného náběhu produkce, při pokračující výrobě čelili naplno pracujícímu britskému leteckému průmyslu, jehož kapitáni dříve než Němci rozpoznali, že jde o vše.
Objev podobné jako AERO 98 Messerschmitt Bf 109E 3.díl - Miroslav Šnajdr
Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr
Mezi nejúspěšnější stíhací dvouplošníky 30. let minulého století náleží Fiat CR.32 Freccia (šipka), ve značném množství vyráběný pro italské letectvo i na export. Typ se proslavil zejména svou účastí na bojích občanské války ve Španělsku, zasáhl nicméně také do řady střetnutí druhé světové války. Létal nad čtyřmi kontinenty: nad Evropou, Asií, Afrikou a Amerikou. Fiat CR.32 sehrál svým způsobem důležitou roli také v příběhu československého letectví. První oběti z řad našich letců v rozbíhajícím se boji proti nacismu a fašismu způsobily v druhé polovině 30. let právě Fiaty CR.32. 31. května 1937 Italy ovládané Freccie sestřelily u středomořské Mallorcy bombardér Potez 540 španělského republikánského letectva, v jehož pracovních prostorech padli českoslovenští dobrovolníci, bojující dle tehdejší levicové dikce „u Madridu za Prahu“, Josef Soušek a Zdeněk Talaš. Z osádky přežil pouze zraněný a zajatý pilot Jan Ferák. V napjatých dnech územního ořezávání tehdejšího Československa v důsledku mnichovské dohody sestřelil 25. října 1938 maďarský Fiat CR.32 nad Maďary požadovaným územím jižního Slovenska pozorovací Letov Š 328 letky 10, přičemž padl pozorovatel sv. asp. Jaromír Šotola. Pilot des. Ján Kello vyvázl popálen.
Objev podobné jako Fiat CR.30 a CR.32 Freccia - Miroslav Šnajdr
AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr
S tím jak na podzim 1940 odezněla letecká bitva o Británii, skončila rovněž jedna z nejdůležitějších kapitol v mimořádně bohaté historii Messerschmittu Bf 109E. Na „Emily“, nyní zastoupené především variantou Bf 109E-7, ovšem ve výzbroji Luftwaffe čekala ještě dlouhá kariéra. Na začátku roku 1941 se jejich operační činnost rozšířila ze západní a severní Evropy dále na jih. Ačkoliv Středomoří a severní Afrika představovaly z pohledu německého velení, nyní se již připravujícího k útoku na Stalinův Sovětský svaz, vedlejší operační oblast, Bf 109E zde do střetnutí zasáhly s mimořádnými úspěchy.V této části série si přiblížíme nasazení německých stíhačů do bojů nad Maltou a nad severní Afrikou během Rommelova pokusu o ovládnutí obleženého přístavu Tobrúk na jaře roku 1941. O výsledku vzdušných bojů druhé světové války se ovšem nerozhodovalo pouze v kabinách stíhaček, nýbrž také v továrnách leteckého průmyslu. Proto zde shrneme produkci Messerschmittů Bf 109E během roku 1940 a porovnáme ji s výrobou stíhaček ve Spojeném království.
Objev podobné jako AERO 114 Messerschmitt Bf 109E 6.díl - Miroslav Šnajdr
AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr
Messerschmitt Bf 109E-1, Messerschmitt Bf 109E-3 a Messerschmitt Bf 109E-4. Druhý díl navazuje na díl první vydaný v AERU č. 60. V tomto díle je popsána činnost Bf 109E v letech 1939-1940 nad západní frontou.
Objev podobné jako AERO 64 Messerschmitt Bf 109E 2.díl - Miroslav Šnajdr
AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr
Němečtí stíhači za sebou měli na sklonku srpna 1940 již několik týdnů trvající ofenzivní kampaň proti Británii, zahrnující Kanalkampf a zejména tzv. „zostřenou leteckou válku proti Anglii“ (verchäferte Luftkrieg gegen England). Tato fáze začala Adlertagem (Dnem orla) 13. 8. a na piloty Jagdwaffe kladla velké nároky, byť vytížení pilotů v jednotlivých dnech významně kolísalo. Jak uvedl Ulrich Steinhilper (během letecké bitvy působil v hodnosti Oblt. u 3./JG 52, do zajetí padl 27. října 1940): „Ačkoliv většina z nás navenek stále nevykazovala žádné velké známky nervozity, koncem srpna byly hádky stále častější, nálada se měnila rychleji... Začalo se projevovat napětí z nepřerušovaného operačního létání.“ Vzdušné bojiště nad britskými ostrovy předkládalo před německé stíhače řadu novinek. Jednu z nich představovala skutečnost, že se protivníkovy vzdušné síly nezhroutily hned po několika koncentrovaných úderech v úvodních dnech bojů. Luftwaffe měla prozatím zkušenosti s krátkodobými intenzivními kampaněmi, prokládanými obdobími pro rekonvalescenci a doplnění výzbroje. Letecká válka nad Británií se však nepříjemně protahovala a dlouho nebyly patrné žádné podstatnější výsledky. Intenzivní nasazení doléhalo také na piloty Fighter Command, které v tomto období posiloval stále větší počet polských a československých stíhačů. Britové považují za nejobtížnější, doslova kritické období letecké bitvy právě konec srpna a začátek září. Vzdušné boje těchto dnů spadaly podle britského členění do třetí etapy Battle of Britain (vypukla 24. srpna a trvala do 6. září).
Objev podobné jako AERO 107 Messerschmitt Bf 109E 5.díl - Miroslav Šnajdr
Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr
Kniha navazuje na již vydaný 1.díl. Pokračuje obdobím tzv. Bleskové války proti Francii 1940 a účastí čs. pilotů, dále popisuje službu ve Finsku, Vichystické Francii, Výrobu ve Švýcarsku a službu v letectvech některých satelitů Německa a u Luftwaffe. Text česky/anglicky.
Objev podobné jako Morane-Saulnier MS.406 C1 (2.díl) - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr
Druhá světová válka v Evropě vypukla 1. září 1939 útokem Hitlerova nacistického Německa na sousední Polsko. Německá armáda, ze vzduchu efektivně podporovaná Luftwaffe, předvedla v následujících dnech první ukázku své bleskové války (Blitzkriegu). Třetího září do zápasu formálně vstoupila Velká Británie a Francie. Obě západoevropské demokracie sice Německu vyhlásily válku, pro záchranu svého východního spojence však jejich ozbrojené síly nepodnikly prakticky nic. Na holičkách ponechaná polská armáda krvácela a ustupovala na východ. Velení doufalo, že se jí na východním břehu Visly podaří zaujmout pevnou obranu, v které se udrží až do toužebně očekávané ofenzivy francouzsko-britských vojsk na západní frontě. Pak však pro Poláky doslova udeřil blesk. Sedmnáctého září se do útoku na Polsko přidal rovněž Sovětský svaz a z představ o možné obraně východně od Visly učinil pouhý cár papíru. Otřesený polský velvyslanec W. Grzybowski byl v Moskvě brzo ráno toho dne povolán na Lidový komisariát zahraničních věcí a zde náměstkem lidového komisaře Potěmkinem informován, že polský stát fakticky přestal existovat, čímž skončila platnost smluv mezi Polskem a SSSR a Rudá armáda vstoupila do východního Polska, „aby chránila bratrské běloruské a ukrajinské obyvatelstvo“. Ač je někdy tažení Rudé armády proti Polsku bagatelizováno, ve skutečnosti se jednalo o mimořádně rozsáhlou vojenskou operaci, která významně změnila situaci na východě Evropy, překreslila státní hranice a zásadním způsobem posunula Stalinovo impérium na západ. Po více než půlstoletí následné existence Sovětského svazu byl fakt agrese proti hroutícímu se Polsku skryt pod pláštíkem utajování a lží. A ještě dnes je významná část Rusů přesvědčena o oprávněnosti tohoto kroku a i v současných publikacích je napadení eufemisticky nazýváno „osvoboditelský pochod“.
Objev podobné jako AEROspeciál 7 - Stalinovi sokoli táhnou na západ - Miroslav Šnajdr
Němečtí orli nad Španělskem II - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
Kniha Němečtí orli nad Španělskem 2 se věnuje jednotlivým typům německých letadel, které za občanské války ve Španělsku v rámci Legionu Condor prošly bojovým křtem. Čtenáře seznamuje s podmínkami jejich vzniku, vývojem, variantami, podrobnostmi z bojové činnosti a také jejich zbarvením. Druhý díl představuje typy Heinkel He 112 až Messerschmitt Bf 109 a navazuje tak na první díl, ve kterém jsou zařazeny Arado Ar 68 až Heinkel He 111. To vše při užití nově dostupných dokumentů, reflexí a článků z dobových tiskovin a zejména nejnovějších publikací zahraniční provenience, které umožňují korigovat mnohé nepřesnosti či omyly, týkající se nejen nasazení daných letadel ve Španělsku, ale také okolností jejich vzniku. Text je doplněn více než čtyřmi sty obrazovými přílohami, včetně 48 barevnými kresbami.
Objev podobné jako Němečtí orli nad Španělskem II - Miroslav Šnajdr, Martin Čížek
AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr
"...Německá fascinace střemhlavými bombardéry v druhé polovině 30. let minulého století a v úvodní polovině II. světové války je obecně známá. V této publikaci si blíže představíme jednotlivé typy střemhlavých bombardérů, které stály u zrodu fenoménu Stuka během úvodních dvou třetin této dekády. Některé časem upadly v zapomnění, jiné jsou známější a jeden z nich, Junkers Ju 87A se zařadil do skutečného hvězdného nebe, když odstartoval kariéru patrně nejznámějšího střemhlavého bombardéru všech dob." (z úvodu) Letadla: Junkers K 47, Curtiss Hawk II (Udetův), Heinkel He 50, Hamburger Flugzeugbau (Blohm & Voss) Ha 137, Henschel Hs 123, Fieseler Fi 98, Heinkel He 118, Arado Ar 81, Junkers Ju 87A
Objev podobné jako AERO 81 Sturzkampfflugzeug - Cesta ke střemhlavému bombardéru - Miroslav Šnajdr
Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Tato publikace se zabývá úplným začátkem měření sil mezi stíhacími piloty RAF a jejich protivníky z řad Luftwaffe. Z pohledu pilotů britských stíhacích squadron se zde vedl boj na život a na smrt a odehrávala se skutečná dramata.
Objev podobné jako Stíhači RAF a jejich protivníci - Francie 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Kniha Nad ledem a Saharou: Junkers Ju 88 (978-80-206-1721-7)
Kniha - 368 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha je inspirována válečným deníkem P. W. Stahla, příslušníka Kampfgeschwader 30, vyzbrojené letouny Junkers Ju 88. Jeho záznamy zpracoval Manfred Jäger do podoby čtivého autobiografického románu, který je nekompromisním obrazem německé letecké války. V době, kdy Německo poráží Nizozemsko, prochází Stahl výcvikem na Ju 88. Po kapitulaci Belgie se stává přímým účastníkem porážky Francie. Osobně prožívá bitvu o Británii a bombardování Londýna, Liverpoolu, Coventry… Spolu s vyčerpanou jednotkou je přeložen na norské území, odkud operuje proti britským konvojům přivážejícím válečnou pomoc Sovětskému svazu. Později je převelen k Moskvě. Odtud se vrací zpět na sever, aby se vzápětí ocitl až na Sicílii. Ve Středomoří a v Africe je svědkem toho, jak se Německo zoufale brání sílícímu tlaku spojeneckých vojsk. Leitmotivem napínavého příběhu je bezmocný odpor statečného pilota vůči neschopnému velení a prostá lidská...
Objev podobné jako Kniha Nad ledem a Saharou: Junkers Ju 88 (978-80-206-1721-7)
V zaměřovači Rata - Kapitoly z letecké války ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
Kniha se zabývá vybranými epizodami leteckých bojů občanské války ve Španělsku, zejména těmi, které se odehrávaly roku 1936 nad Madridem a v roce 1938 během bitvy na Ebru. Přibližuje reálie krutého občanského konfliktu i angažmá zahraničních interventů a představuje letouny nejrůznějších typů, od strojů zcela zastaralých či raritních, přítomných na Iberském poloostrově pouze v několika exemplářích, až po tehdy nejmodernější typy, které zde prošly bojovým křtem a staly se skutečnými legendami (Messerschmitt Bf 109, Heinkel He 111, Dornier Do 17, Polikarpov I-16, Tupolev SB). Pozornost věnuje také pestré směsici mužů usedajících za jejich řízení: Španělům z obou stran barikády, Sovětům, Němcům, Italům, Francouzům, Britům, Američanům, Čechoslovákům i pilotům jiných národností. Publikace obsahuje fotopřílohu, mapy, mnoho tabulek věnovaných jednotlivým leteckým typům i bohatý poznámkový aparát.
Objev podobné jako V zaměřovači Rata - Kapitoly z letecké války ve Španělsku - Miroslav Šnajdr
AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr
Když 31. srpna 1939 dělily Evropu od začátku strašného válečného konfliktu pouze hodiny, sloužilo u operačních jednotek německé Luftwaffe celkem 1073 Messerschmittů Bf 109 různých verzí. Převládaly vysokovýkonné Bf 109E, v té době s přehledem nejlepší řadově používané jednomístné stíhačky na světě. Ve službě stále ještě zůstávalo 447 strojů starších verzí. Vedle menších počtů Bf 109B („Berta“) a Bf 109C („Cäsar“) se jednalo hlavně o Bf 109D („Dora“). Všechny tyto tři varianty již patřily, kvůli poměrně nevýkonným pohonným jednotkám Jumo 210D a 210G výrobce Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG se sídlem v Dessau, mezi stíhací letouny spíše průměrných výkonů. Sto šedesát čtyři z nich sloužilo u stíhacích skupin (Jagdgruppen) a plných 283 používaly jako prozatímní výzbroj skupiny těžkých stíhačů (Zerstörergruppen), čekající na příchod u Luftwaffe vysoko ceněných dvoumotorových Messerschmittů Bf 110. Letouny starších variant zasáhly v září 1939 do polského tažení, kde zejména Bf 109D-1 doslova zazářily v rukou pilotů těžké stíhací skupiny I./ZG 2. „Dory“ se angažovaly také v úvodních střetnutích na západní frontě. Publikace navazuje na AERO č.51 Messerschmitt Bf 109A a Bf 109B.
Objev podobné jako AERO 53 Messerschmitt Bf 109 C a Bf 109 - Miroslav Šnajdr
Boje na finském nebi 1 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
Kniha je věnována účasti vybraných stíhacích letadel na jedné z důležitých kapitol druhé světové války, v tzv. zimní válce. Zuřila mezi Finskem a Stalinovým Sovětským svazem od 30. listopadu 1939 do 13. března 1940. Během 105 dní jejího trvání došlo k množství vzdušných bojů, které jsou někdy interpretovány jako zápas finského Davida proti sovětskému Goliáši. V publikaci se pozorný čtenář seznámí se čtveřicí typů z výzbrojové palety finského vojenského letectva, které do země dorazily v průběhu konfliktu v rámci zahraničních dodávek: s Brewsterem Model 239, Fiatem G.50, Hawker Hurricanem a Gloster Gauntletem. A také se obeznámí s osudy finských a zahraničních pilotů, kteří usedali do jejich kabin. Jedná se o fascinující kapitolu letecké historie, v níž se v jedné rovině proplétají osudy stíhačů za extrémních podmínek války s mnohonásobně početnějším nepřítelem a v další úrovni jsou pak konfrontována různá technická řešení, konstrukční záměry a vojenské koncepce, které spatřily světlo světa během neklidných 30. let minulého století
Objev podobné jako Boje na finském nebi 1 - Sovětsko-finská válka 1939-1940 - Miroslav Šnajdr
B-25 Mitchell v SSSR a Tupolev SB - Miroslav Šnajdr, Kotelniko Vladimír
B-25 MitchellVýznamnou část letadlového parku sovětského Dálkového letectva v letech druhé světové války tvořil americký dvoumotorový střední bombardér North American B-25 Mitchell. První let nový B-25, jenž zakrátko obdržel bojové jméno Mitchell na počest generála Mitchella, absolvoval 19. srpna 1940. Když se v září 1941 v Moskvě sešli zástupci SSSR, USA a Velké Británie, objevily se na stole požadavky, předložené různými sovětskými instancemi. Svůj seznam typů, potenciálně vhodných k zakoupení, sestavila také Správa rozvědky Generálního štábu, která do něj jako jediná zahrnula i B-25. Publikace popisuje verze, dodávky a nasazení tohoto stroje, Tupolev SBSovětský dvoumotorový bombardér Tupolev SB sehrál během občanské války ve Španělsku v řadách republikánského letectva nezastupitelnou roli Paleta úkolů, kterou SB na Iberském poloostrovu plnily, byla skutečně široká: taktické nálety proti pozemním cílům v zápolí fronty, bombardovací útoky proti povstalci kontrolovaným aglomeracím, nálety proti nepřátelským lodím, průzkumné akce, námořní hlídkové lety a v několika případech dokonce defenzivní stíhací aktivity při obraně středomořských přístavů. Elegantní dvoumotorové jednoplošníky byly totiž díky vysoké rychlosti téměř imunní na protiakce o generaci starších dvouplošných stíhaček Heinkel He 51 a Fiat CR.32 S příchodem německých jednoplošných Messerschmittů Bf 109 sice SB přišly o podstatnou část své nestíhatelnosti, nicméně denních bombardovacích akcí se zúčastňovaly až do pro republikány tragického závěru občanské války.
Objev podobné jako B-25 Mitchell v SSSR a Tupolev SB - Miroslav Šnajdr, Kotelniko Vladimír
AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr
Pátá a závěrečná část série věnované známé americké stíhačce Airacobra. Uzavírá historii nasazení v Pacifiku v bojích proti Japoncům a v Evropě v letectvech Spojenců.
Objev podobné jako AERO 91 P-39 Airacobra, Nasazení: Pacifik, Evropa, 5. část - Miroslav Šnajdr
AEROspeciál 18 Letecká válka 22.června 1941, 1. část Předehra - Miroslav Šnajdr
V neděli 22. června 1941 zahájil Wehrmacht pod krycím označením Barbarossa útok na SSSR. Střet nemá v novodobých dějinách vojenství obdoby rozsahem bojových operací, mírou ničení či množstvím obětí. Pozemní boje provázela mohutná aktivita ve vzduchu. Došlo k mimořádnému množství střetů, v nichž sovětské vojenské letectvo čelilo od rána úderům německých a rumunských vzdušných sil.Tato úvodní část série publikací přibližuje nasazení sovětského vojenského letectva v období mezi zářím 1939 a létem 1940, během cesty Stalinova Sovětského svazu k fatálnímu 22. červnu 1941. Seznámíme se s angažmá sovětských letců a jejich letadel v průběhu útoku na Polsko, v čase tzv. zimní války proti Finsku, při okupaci Pobaltí a východní části Rumunského království. Tyto často opomíjené kampaně výrazně ovlivnily rozvoj sovětského vojenského letectva bezprostředně před německým útokem a rovněž připravily geografické kulisy pro gigantický střet z léta 1941.Letecké boje 22. června totiž reálně probíhaly z významné části právě nad územími, která ještě před velmi krátkou dobou neměl Stalin pod kontrolou: jednalo se o teritoria před vypuknutím války náležící Druhé Polské republice, Estonsku. Lotyšsku, Litevsku a Rumunskému království. Součástí SSSR se staly v důsledku uzavření paktu v srpnu 1939 a spolupráce nacistického Německa a Sovětského svazu v úvodním válečném období. Na dlouhé dekády v SSSR i Rusku heroizovanou obranu sovětské vlasti lze tedy do určité míry pohlížet také jako na obranu kořisti nabyté za spolupráce s bývalým partnerem – a nyní nepřítelem na život a na smrt, Hitlerovým Německem.
Objev podobné jako AEROspeciál 18 Letecká válka 22.června 1941, 1. část Předehra - Miroslav Šnajdr
Podívejte se také
- 86" LG 86UL3J (86UL3J)
- 86" LG 86NANO76 (86NANO763QA)
- AMS AST 86 (30622)
- Bubenická škola - Hra na dvojpedál 1 - Miroslav Zuk (BM110)
- Žbirka Miroslav Meky: Roky a dni - CD (911447-2)
- Bubenická škola - Hra na dvojpedál 2 - Miroslav Zuk (BM111)
- Jupiter 1529 - JU L H - Stolní lampa JULIA II E27/60W (73518)
- Nasa - Shuttle 86 - tričko (GMERCHc2036nad)
- NIMCO Mýdlenka (KO 24059-86)
- Chyžná: Vy ju nevidíte, ona Vás však áno... (978-80-222-1318-9)
- Trumpet Method Book by Miroslav Hloucal (978-80-907818-8-7)
- Miroslav Horníček: ...očima přátel, očima sběratele... (978-80-7437-269-8)
- Dobře odtajněný Miroslav Horníček: Nahrávky z let 1952-2002, 3 CD
- SIXTOL Sada nářadí HOME 86 (SX3017)
- Umělá Orchidej tm. růžová, 86 cm
- Umělá Orchidej čistě bílá, 86 cm
- Sixtol Sada nářadí Home, 86 ks
- 86" Panasonic TH-86CQE1W (TH-86CQE1W)
- Laird's AppleJack 86 0,7l 43% (084848112415)
- Lunapark (978-80-86707-86-0)
- Tajemník (978-80-86546-86-5)
- Závisť (978-80-88993-86-5)