Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

Produkt Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky sme našli 50+x, pokiaľ to nie je to čo hľadáte, skúste frázu Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky upraviť a produkt hľadať znova.

Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
Detail

Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů. Programově je vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky – s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku, resp. zvažuje a zdůvodňuje alternativy.S cílem nabídnout učitelům postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je zde představena metodika rozvíjející hospitace a metodika AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Jejich princip je ilustrován na didaktických kazuistikách za různé obory s perspektivou nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky , Kniha kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)

Kvalita (ve) vzdělávání - Janík Tomáš

Kvalita (ve) vzdělávání - Janík Tomáš
Detail

Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům metodický postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je v knize představena metodika rozvíjející hospitace a metodiky AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Princip této metodiky je ilustrován na desítce didaktických kazuistik zpracovaných za různé obory školního vzdělávání s cílem nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá a konkretizuje cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení. (patro.cz)

Podobné produkty ako Kvalita (ve) vzdělávání - Janík Tomáš , Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele (9788024641454)

Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)

Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Detail

Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům... (alza.cz)

Podobné produkty ako Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5) , Školní vzdělávání ve finsku (9788024631943)

Čeština v pohybu - Kapitoly ke zkoumání jejího stavu a proměn

Čeština v pohybu - Kapitoly ke zkoumání jejího stavu a proměn
Detail

Monografie "Čeština v pohybu" uvádí výsledky vědecké práce kolektivu lingvistů KČJL PdF MU. Svůj výzkum zaměřili na měnící se jevy současné češtiny, jako je např. oblast propriální sféry, konkrétně užívání toponym a chrématonym, nebo přechylování cizích ženských příjmení. Tvaroslovnou problematiku řeší dvě kapitoly: o variantních tvarech přejatých slov a o sekundárních předložkách. Detailní je analýza univerbizátů názvů dopravních prostředků. Ve stylové oblasti se výzkum soustředil na funkci expresivity v publicistice a na vývoj ve slovní zásobě současné žurnalistiky. Sféra běžné komunikace je zkoumána na jazykovém materiálu z okolí Broumova. Poslední kapitola se zabývá dialogem v současné beletrii. Jednotícím prvkem celé monografie je analýza dynamických jevů současné češtiny. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Čeština v pohybu - Kapitoly ke zkoumání jejího stavu a proměn , Školní vzdělávání ve švédsku (9788024643700)

Vzdělávání zaměřené na studenta - Mikoška Petr

Vzdělávání zaměřené na studenta - Mikoška Petr
Detail

Vzdělávání zaměřené na studenta je důsledným přenesením principů psychologické teorie C. R. Rogerse do oblasti pedagogiky. Ústředním tématem vzdělávání zaměřeného na studenta jsou určité kvality vztahu mezi pedagogem a studentem a jejich dopad na komplexní rozvoj studentovy osobnosti, jeho sebepojetí, studijní výkonnost, sociální kompetence, morální autonomii, kritické myšlení, motivaci vzdělávat se apod. V perspektivě této moderní koncepce a poznatků aktuálních empirických studií jsou rovněž diskutovány nedostatky tradiční vzdělávací praxe, emocionální a postojové aspekty vyučovacího procesu, role pedagoga ve třídě a důsledky autoritářského, nebo naopak empatického přístupu ke studentovi či nedůsledné zavádění empirických poznatků do vzdělávací praxe. Osobnostní kompetence pedagoga, které jsou potřebné pro empatický přístup a navázání podporujícího vztahu se studentem, tvoří hlavní osu této knihy. Autor upozorňuje na opodstatněnost a naléhavost rozvíjení určitých osobnostních kompetencí pedagogů, které dovolují takovýto vztah navázat. Proto kniha obsahuje i konkrétní možnosti rozvoje těchto kompetencí. (patro.cz)

Podobné produkty ako Vzdělávání zaměřené na studenta - Mikoška Petr , Školní vzdělávání ve velké británii (9788024643717)

Vzdělávání zaměřené na studenta - Petr Mikoška

Detail

Vzdělávání zaměřené na studenta je důsledným přenesením principů psychologické teorie C. R. Rogerse do oblasti pedagogiky. Ústředním tématem vzdělávání zaměřeného na studenta jsou určité kvality vztahu mezi pedagogem a studentem a jejich dopad na komplexní rozvoj studentovy osobnosti, jeho sebepojetí, studijní výkonnost, sociální kompetence, morální autonomii, kritické myšlení, motivaci vzdělávat se apod. V perspektivě této moderní koncepce a poznatků aktuálních empirických studií jsou rovněž diskutovány nedostatky tradiční vzdělávací praxe, emocionální a postojové aspekty vyučovacího procesu, role pedagoga ve třídě a důsledky autoritářského, nebo naopak empatického přístupu ke studentovi či nedůsledné zavádění empirických poznatků do vzdělávací praxe. Osobnostní kompetence pedagoga, které jsou potřebné pro empatický přístup a navázání podporujícího vztahu se studentem, tvoří hlavní osu této knihy. Autor upozorňuje na opodstatněnost a naléhavost rozvíjení určitých osobnostních kompetencí pedagogů, které dovolují takovýto vztah navázat. Proto kniha obsahuje i konkrétní možnosti rozvoje těchto kompetencí. Mgr. et Mgr. Petr Mikoška, Ph.D. vystudoval filozofii a psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde rovněž dokončil postgraduální studium klinické psychologie. Působí jako výzkumný pracovník na Institutu sociálního zdraví při Univerzitě Palackého v Olomouci a vyučuje filozofické a psychologické předměty na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové. Autor knih Metadovednosti a (ne)vědomí v psychoterapii (2013), Člověk, psychoterapie a pedagogika v přístupu C. R. Rogerse (2014). (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Vzdělávání zaměřené na studenta - Petr Mikoška , Náklady občanského soudního řízení a rovný přístup účastníků ke spravedlnosti (978-80-7552-087-6)

Co je nového ve vzdělávání - Tomáš Feřtek

Detail

Zapomeňte na tu poslední i všechny příští nepovedené reformy školství. Co může za problémy, které dnes pozorujeme ve vzdělávacím systému? Tomáš Feřtek se zamýšlí nad vlivem poznatků neurověd, technologického boomu i sociálních nerovností na dnešní školy. Popisuje, jak se mění způsob nabývání vědomostí, prohlubování poznání či motivace učit se. Situaci ve školství, jak je popisována v médiích, dává autor do kontextu a ukazuje proměnu českého školství za posledních patnáct let. Kniha, která se stala bestsellerem, vychází znovu - rozšířená, aktualizovaná a stále zcela jedinečná. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového ve vzdělávání - Tomáš Feřtek , Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)

Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha

Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Detail

eBook:,Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha , Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)

Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)

Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Detail

Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj. (alza.cz)

Podobné produkty ako Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8) , Roudensky petr kvalita software teorie a praxe

Paradigma, výzkumný program a přístupy ve vědeckém zkoumání (9788024653754)

Paradigma, výzkumný program a přístupy ve vědeckém zkoumání (9788024653754)
Detail

Elektronická kniha - autor František Ochrana, 136 stran, česky Kniha se zabývá vybranými klíčovými problémy metodologie vědy: vědeckým paradigmatem a vědeckými přístupy. První kapitola zkoumá problém vědeckého paradigmatu, pozornost je dále věnována problému nesouměřitelnosti paradigmat, explanačnímu a výkladovému paradigmatu. Druhá kapitola se zabývá problémem Lakatosovy metodologie vědeckovýzkumných programů. Lakatos svoji metodologii rozvíjí na příkladu přírodních věd. Autor ukazuje, že je možné ji aplikovat i v oblasti jiných věd. Třetí kapitola vymezuje pojem „volba přístupu ve vědeckém zkoumání“. Na základě dichotomického přístupu jsou vymezeny a charakterizovány jednotlivé vědecké přístupy: tradiční a netradiční paradigmatický přístup, nenormativní a normativní přístup, induktivní a deduktivní přístup, aprioristický a relativistický přístup, evolucionistický versus kreacionistický přístup. Čtvrtá kapitola vypracovává nový vědecký přístup, který je... (alza.cz)

Podobné produkty ako Paradigma, výzkumný program a přístupy ve vědeckém zkoumání (9788024653754) , Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)

Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha

Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha
Detail

eBook:,Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha , Nedělní pedagogické krasořeči: o obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)

Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)

Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Detail

Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci. (alza.cz)

Podobné produkty ako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4) , Mýty omyly nepravdy: o „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)

Paradigma, výzkumný program a přístupy ve vědeckém zkoumání - František Ochrana

Detail

Kniha se zabývá vybranými klíčovými problémy metodologie vědy: vědeckým paradigmatem a vědeckými přístupy. První kapitola zkoumá problém vědeckého paradigmatu, pozornost je dále věnována problému nesouměřitelnosti paradigmat, explanačnímu a výkladovému paradigmatu. Druhá kapitola se zabývá problémem Lakatosovy metodologie vědeckovýzkumných programů. Lakatos svoji metodologii rozvíjí na příkladu přírodních věd. Autor ukazuje, že je možné ji aplikovat i v oblasti jiných věd. Třetí kapitola vymezuje pojem "volba přístupu ve vědeckém zkoumání". Na základě dichotomického přístupu jsou vymezeny a charakterizovány jednotlivé vědecké přístupy: tradiční a netradiční paradigmatický přístup, nenormativní a normativní přístup, induktivní a deduktivní přístup, aprioristický a relativistický přístup, evolucionistický versus kreacionistický přístup. Čtvrtá kapitola vypracovává nový vědecký přístup, který je východiskem ke zkoumání trajektorie sociálních a historických jevů. Autor jej pojmenovává "historicko-evolucionistický přístup". V jeho rámci rozpracovává metodu retrográdní analýzy. Tento přístup je demonstrován na příkladu historického vývoje veřejné správy v českých zemích. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Paradigma, výzkumný program a přístupy ve vědeckém zkoumání - František Ochrana , Pedagogická psychologie pro učitele: psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)

Vzdělávání zaměřené na studenta (978-80-7465-249-3)

Vzdělávání zaměřené na studenta (978-80-7465-249-3)
Detail

Kniha - česky Vzdělávání zaměřené na studenta je důsledným přenesením principů psychologické teorie C. R. Rogerse do oblasti pedagogiky. Ústředním tématem vzdělávání zaměřeného na studenta jsou určité kvality vztahu mezi pedagogem a studentem a jejich dopad na komplexní rozvoj studentovy osobnosti, jeho sebepojetí, studijní výkonnost, sociální kompetence, morální autonomii, kritické myšlení, motivaci vzdělávat se apod. V perspektivě této moderní koncepce a poznatků aktuálních empirických studií jsou rovněž diskutovány nedostatky tradiční vzdělávací praxe, emocionální a postojové aspekty vyučovacího procesu, role pedagoga ve třídě a důsledky autoritářského, nebo naopak empatického přístupu ke studentovi či nedůsledné zavádění empirických poznatků do vzdělávací praxe. Osobnostní kompetence pedagoga, které jsou potřebné pro empatický přístup a navázání podporujícího vztahu se studentem, tvoří hlavní osu této knihy. Autor upozorňuje na opodstatněnost a naléhavost... (alza.cz)

Podobné produkty ako Vzdělávání zaměřené na studenta (978-80-7465-249-3) , Krizové situace výchovy a výuky (978-80-738-7935-8)

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha
Detail

eBook:,Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha , Zlepšování a environmentální inovace v podniku (978-80-210-6158-3)

Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Klára Uličná - e-kniha

Detail

eBook: Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Publikace se věnuje přípravnému vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění u budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají a jak o viděném uvažují. Těžiště textu spočívá v odhalování povahy profesního vidění, které je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Kniha přináší výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy videoklubů. Věříme, že publikace poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro přípravné vzdělávání učitelů. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Klára Uličná - e-kniha , Jóga pro váš typ: ájurvédský přístup ke cvičení ásan (978-80-7336-951-4)

Paradigma, výzkumný program a přístupy ve vědeckém zkoumání - František Ochrana - e-kniha

Detail

eBook: Kniha se zabývá vybranými klíčovými problémy metodologie vědy: vědeckým paradigmatem a vědeckými přístupy. První kapitola zkoumá problém vědeckého paradigmatu, pozornost je dále věnována problému nesouměřitelnosti paradigmat, explanačnímu a výkladovému paradigmatu. Druhá kapitola se zabývá problémem Lakatosovy metodologie vědeckovýzkumných programů. Lakatos svoji metodologii rozvíjí na příkladu přírodních věd. Autor ukazuje, že je možné ji aplikovat i v oblasti jiných věd. Třetí kapitola vymezuje pojem „volba přístupu ve vědeckém zkoumání“. Na základě dichotomického přístupu jsou vymezeny a charakterizovány jednotlivé vědecké přístupy: tradiční a netradiční paradigmatický přístup, nenormativní a normativní přístup, induktivní a deduktivní přístup, aprioristický a relativistický přístup, evolucionistický versus kreacionistický přístup. Čtvrtá kapitola vypracovává nový vědecký přístup, který je východiskem ke zkoumání trajektorie sociálních a historických jevů. Autor jej pojmenovává „historicko-evolucionistický přístup“. V jeho rámci rozpracovává metodu retrográdní analýzy. Tento přístup je demonstrován na příkladu historického vývoje veřejné správy v českých zemích. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Paradigma, výzkumný program a přístupy ve vědeckém zkoumání - František Ochrana - e-kniha , Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením - Ošlejšková Hana

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením - Ošlejšková Hana
Detail

V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání. (patro.cz)

Podobné produkty ako Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením - Ošlejšková Hana , Kvalita života a zdraví (978-80-725-4657-2)

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Detail

Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi. (alza.cz)

Podobné produkty ako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1) , Zlepšování podnikových procesů (978-80-247-3938-0)

Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele (9788024641454)

Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele (9788024641454)
Detail

Elektronická kniha - autor Vojtěch Žák, 164 stran, česky Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti. (alza.cz)

Podobné produkty ako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele (9788024641454) , Filosofická zkoumání (978-80-700-7597-5)

Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů - Zuzana Černá

Detail

Respekt k odlišnosti se stal jedním ze základních požadavků současného vzdělávání. Jakým způsobem však evropská kultura popisuje "jinakost" neevropských kultur a jakou roli v těchto popisech sehrává náboženství? Tato otázka je hlavním předmětem předkládané knihy, která hledá odpovědi v analýze středoškolských učebnic. Ta sleduje, jakým způsobem autoři uchopují fenomén náboženství, jakou roli mu v historickém vývoji přisuzují a jakou roli náboženství hraje v interpretaci současných událostí vybraných kultur. Publikace rovněž nabízí stručnou reflexi diskusí problematiky vztahu náboženství a vzdělávání v evropském, potažmo v českém kontextu. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů - Zuzana Černá , Kvalita a výkonnost průmyslových podniků (978-80-210-6075-3)

Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák

Detail

Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák , Kvalita softwaru teorie a praxe (978-80-7402-322-4)

Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)

Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Detail

Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení. (alza.cz)

Podobné produkty ako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7) , Lingvodidaktické problémy výuky odborného vyjadřování v němčině (9788024623375)

Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)

Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Detail

Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat. (alza.cz)

Podobné produkty ako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3) , Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák

Detail

Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák , Jak učit finanční gramotnost?: tipy a podněty do výuky (978-80-262-1959-0)

Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha

Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
Detail

eBook:,Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha , Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha

Detail

eBook: Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha , Nohy ke konferenčnímu stolku ve tvaru písmene o 2 ks litinové

Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Detail

Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků... (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4) , Kvalita v sociální práci a sociálních službách (978-80-247-4315-8)

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková
Detail

V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková , Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků (978-80-271-0789-6)

Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)

Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Detail

Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. (alza.cz)

Podobné produkty ako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1) , Kniha východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)

Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Rozvoj profesního vidění a didaktické znalosti obsahu v rámci videoklubů - Klára Uličná

Detail

Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Publikace se věnuje přípravnému vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění u budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají a jak o viděném uvažují. Těžiště textu spočívá v odhalování povahy profesního vidění, které je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Kniha přináší výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy videoklubů.Věříme, že publikace poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro přípravné vzdělávání učitelů. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Rozvoj profesního vidění a didaktické znalosti obsahu v rámci videoklubů - Klára Uličná

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení  (978-80-7676-551-1)
Detail

Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena... (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Detail

Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával. (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Detail

Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do... (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)

Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)

Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Detail

Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání. (alza.cz)

Podobné produkty ako Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)

Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)

Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Detail

Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických... (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)

Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)

Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Detail

Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou... (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)

Zlepšování podnikových procesů - Svozilová Alena

Zlepšování podnikových procesů - Svozilová Alena
Detail

Kniha uznávané autorky je praktickým průvodcem zejména pro manažery a konzultanty, jejichž cílem je zlepšení podnikových procesů. Kromě praktických doporučení, jak postupovat při obecných zlepšovatelských aktivitách, kniha poskytuje návod, jak aplikovat metodické přístupy a nástroje Lean Six Sigma. Je rozdělena na čtyři části. Úvodní část se věnuje roli procesů v organizacích všech typů a velikostí, přístupům procesního řízení, podnikové kultuře a významu soustavného poznávání a zlepšování procesů. Druhá část představuje základní principy přístupů Lean Six Sigma a doporučení, jak se na tyto iniciativy připravit, a ukazuje také obvyklé chyby a překážky zlepšovatelských aktivit. Ve třetí, klíčové části knihy, získáte návod, kdy volit Lean, kdy Six Sigma, kdy obojí, anebo případně jiný model, jak postupovat při výběru konkrétního projektu pro zlepšovatelskou aktivitu, jak plánovat vlastní postup, spolupracovat se sponzorem a projektovými týmy. (patro.cz)

Podobné produkty ako Zlepšování podnikových procesů - Svozilová Alena

Zlepšování podnikových procesů - Alena Svozilová

Zlepšování podnikových procesů - Alena Svozilová
Detail

Kniha uznávané autorky je praktickým průvodcem zejména pro manažery a konzultanty, jejichž cílem je zlepšení podnikových procesů. Kromě praktických doporučení, jak postupovat při obecných zlepšovatelských aktivitách, kniha poskytuje návod, jak aplikovat metodické přístupy a nástroje Lean Six Sigma. Je rozdělena na čtyři části. Úvodní část se věnuje roli procesů v organizacích všech typů a velikostí, přístupům procesního řízení, podnikové kultuře a významu soustavného poznávání a zlepšování procesů. Druhá část představuje základní principy přístupů Lean Six Sigma a doporučení, jak se na tyto iniciativy připravit, a ukazuje také obvyklé chyby a překážky zlepšovatelských aktivit. Ve třetí, klíčové části knihy, získáte návod, kdy volit Lean, kdy Six Sigma, kdy obojí, anebo případně jiný model, jak postupovat při výběru konkrétního projektu pro zlepšovatelskou aktivitu, jak plánovat vlastní postup, spolupracovat se sponzorem a projektovými týmy. Dozvíte se, jaké variantyprocesních map je vhodné použít, jak je vytvořit, jak postupovat při analýze problémů a návrzích i řízení změn, jak hledat, měřit a hodnotit slabá místa procesů. Čtvrtá část je zaměřena na nástroje Lean Six Sigma a nabízí přehled základních metod, jako například diagramy (SIPOC, DMAIC, atd.), přehledy statistických metod, pravidla řízených diskusí, strukturované analytické postupy atd. Vedle charakteristik jednotlivých nástrojů získáte i doporučení, kdy je vhodné jednotlivé nástroje použít a jak při jejich aplikaci postupovat. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Zlepšování podnikových procesů - Alena Svozilová

Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi - Stanislav Štěpánik

Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi - Stanislav Štěpánik
Detail

Monografie představuje v naší lingvodidaktické produkci unikátní počin, neboť spojením odborníků na didaktiku mateřštiny z České republiky, ze Slovenska a z Polska - tří zemí jazykově, historicky, kulturně i sociálně blízkých - dává možnost pozoruhodného kontrastivního pohledu na hlavní téma publikace, totiž vztah jazyka a komunikace. Jeho řešení se jeví z pohledu výuky zmíněných jazyků i širšího mezinárodního pohledu jako zcela stěžejní při utváření učebního prostředí výuky mateřštiny, zkoumání a zlepšování její kvality a především zavádění jakýchkoli inovací. V česko-slovensko-polském prostředí monografie představuje práci, která se danému problému věnuje skutečně komplexně a do hloubky. Jako základní východisko z problémů, s nimiž se výuka češtiny, slovenštiny i polštiny v daných zemích potýká, autoři předkládají systémový komunikačně-funkční přístup, jehož souhrnnou elaboraci čtenář v publikaci nalezne. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi - Stanislav Štěpánik

Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi - Stanislav Štěpánik - e-kniha

Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi - Stanislav Štěpánik - e-kniha
Detail

eBook:,Monografie představuje v naší lingvodidaktické produkci unikátní počin, neboť spojením odborníků na didaktiku mateřštiny z České republiky, ze Slovenska a z Polska – tří zemí jazykově, historicky, kulturně i sociálně blízkých – dává možnost pozoruhodného kontrastivního pohledu na hlavní téma publikace, totiž vztah jazyka a komunikace. Jeho řešení se jeví z pohledu výuky zmíněných jazyků i širšího mezinárodního pohledu jako zcela stěžejní při utváření učebního prostředí výuky mateřštiny, zkoumání a zlepšování její kvality a především zavádění jakýchkoli inovací. V česko-slovensko-polském prostředí monografie představuje práci, která se danému problému věnuje skutečně komplexně a do hloubky. Jako základní východisko z problémů, s nimiž se výuka češtiny, slovenštiny i polštiny v daných zemích potýká, autoři předkládají systémový komunikačně-funkční přístup, jehož souhrnnou elaboraci čtenář v publikaci nalezne. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi - Stanislav Štěpánik - e-kniha

Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi (9788024643618)

Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi (9788024643618)
Detail

Elektronická kniha - autor kolektiv autorů, Stanislav Štěpáník a Více autorů, 226 stran, česky Monografie představuje v naší lingvodidaktické produkci unikátní počin, neboť spojením odborníků na didaktiku mateřštiny z České republiky, ze Slovenska a z Polska – tří zemí jazykově, historicky, kulturně i sociálně blízkých – dává možnost pozoruhodného kontrastivního pohledu na hlavní téma publikace, totiž vztah jazyka a komunikace. Jeho řešení se jeví z pohledu výuky zmíněných jazyků i širšího mezinárodního pohledu jako zcela stěžejní při utváření učebního prostředí výuky mateřštiny, zkoumání a zlepšování její kvality a především zavádění jakýchkoli inovací. V česko-slovensko-polském prostředí monografie představuje práci, která se danému problému věnuje skutečně komplexně a do hloubky. Jako základní východisko z problémů, s nimiž se výuka češtiny, slovenštiny i polštiny v daných zemích potýká, autoři předkládají systémový komunikačně-funkční přístup, jehož... (alza.cz)

Podobné produkty ako Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi (9788024643618)

Filosofická zkoumání - Ludwig Wittgenstein

Detail

Filosofická zkoumání (1953) vydali z Wittgensteinovy pozůstalosti jeho žáci jako rekonstrukci knihy, na níž pracoval od roku 1929 a jež měla jako vyjádření jeho filosofie nahradit Tractatus logico-philosophicus (1921). Využili přitom především text z přelomu třicátých a čtyřicátých let, s nímž byl Wittgenstein zřejmě dlouhodobě spokojen. Přes výhrady, jež lze zpětně k jejich ediční práci mít, se jim podařilo sestavit jednu z nejvlivnějších filosofických knih uplynulého století. Wittgenstein díky ní proslul jako filosof, který namísto zodpovídání filosofických otázek navrhuje jejich diskvalifikaci na základě rozboru fungování jazyka. Nejznámější úvodní desítky stran odhalují filosofické předsudky spojené s jazykem na příkladech vlastních jmen, respektive na snaze uplatnit jeden model fungování jazyka spojovaný s vlastními jmény na jazyk obecně. Příležitostně se objevují úvahy o pravdivosti nebo povaze filosofie, Wittgenstein zavádí pojem jazykové hry a posléze přistupuje k rozboru povahy pravidel a jednání podle nich. Odtud přechází k otázkám, jež se týkají myšlení a duševních pochodů, a to nejprve v souvislosti úvah o tzv. soukromém jazyce. Psychologickým tématům jako intencionalita, vůle, aspektové vidění, vnímání druhých atd. je pak věnován zbytek knihy včetně posledního oddílu označeného jako II. část a sestaveného z poválečných Witttgensteinových poznámek. Wittgensteinovské bádání ovšem postupně hlavně upozornilo na význam textů, jež po Wittgensteinově smrti vyšly samostatně pod názvy Poznámky o základech matematiky a Zettel, jako na pravděpodobné autentické kandidáty pro zařazení do Wittgensteinovy plánované velké "pozdní" knihy, a naopak zpochybnilo správnost zařazení II. části, jakož i posledních stránek části první. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Filosofická zkoumání - Ludwig Wittgenstein

Box na zkoumání hmyzu

Box na zkoumání hmyzu
Detail

Box na zkoumání hmyzu od značky Esschert design potěší každého malého objevitele. A nejen ty malé. Praktická pomůcka na zkoumání hmyzu umožňuje prohlížet úlovky z různých úhlů. Hmyz opatrně vložíte do mističky, přiklopíte víčkem a pak ho pořádně prozkoumej ze všech stran. A nezapomeňte broučka zase pustit zpátky do přírody! Vykouzlete svým dětem úsměv na tváři tímto kouskem, který vnese do jejich her radost a fantazii. (familium.cz)

Podobné produkty ako Box na zkoumání hmyzu

Zlepšování podnikových procesů - Alena Svozilová - e-kniha

Zlepšování podnikových procesů - Alena Svozilová - e-kniha
Detail

eBook:,Kniha uznávané autorky je praktickým průvodcem zejména pro manažery a konzultanty, jejichž cílem je zlepšení podnikových procesů. Kromě praktických doporučení, jak postupovat při obecných zlepšovatelských aktivitách, kniha poskytuje návod, jak aplikovat metodické přístupy a nástroje Lean Six Sigma. Je rozdělena na čtyři části. Úvodní část se věnuje roli procesů v organizacích všech typů a velikostí, přístupům procesního řízení, podnikové kultuře a významu soustavného poznávání a zlepšování procesů. Druhá část představuje základní principy přístupů Lean Six Sigma a doporučení, jak se na tyto iniciativy připravit, a ukazuje také obvyklé chyby a překážky zlepšovatelských aktivit. Ve třetí, klíčové části knihy, získáte návod, kdy volit Lean, kdy Six Sigma, kdy obojí, anebo případně jiný model, jak postupovat při výběru konkrétního projektu pro zlepšovatelskou aktivitu, jak plánovat vlastní postup, spolupracovat se sponzorem a projektovými týmy. Dozvíte se, jaké varianty procesních map je vhodné použít, jak je vytvořit, jak postupovat při analýze problémů a návrzích i řízení změn, jak hledat, měřit a hodnotit slabá místa procesů. Čtvrtá část je zaměřena na nástroje Lean Six Sigma a nabízí přehled základních metod, jako například diagramy (SIPOC, DMAIC, atd.), přehledy statistických metod, pravidla řízených diskusí, strukturované analytické postupy atd. Vedle charakteristik jednotlivých nástrojů získáte i doporučení, kdy je vhodné jednotlivé nástroje použít a jak při jejich aplikaci postupovat. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Zlepšování podnikových procesů - Alena Svozilová - e-kniha

Zaměřená nepřítomnost - Jana Moravcová

Zaměřená nepřítomnost - Jana Moravcová
Detail

Autorka knihy o cíli, který ve své práci sledovala v úvodu ke knize sama uvádí: "Skutečnost, že nevidím a že je zrak obecně považován za nejdůležitější zdroj informací při poznávání světa i v interakci s druhými lidmi, v každodenním životě a téměř ve všech oborech lidské činnosti, mě vedla k rozhodnutí položit si otázku, jak člověk od narození prakticky nevidomý ustavuje svět jako viditelný, leč neviděný. … Má práce by měla být pokusem o fenomenologickou, tj. na zkušenost zaměřenou, analýzu specifické situace nevidomého člověka. Můj text tedy bude veden tázáním, odkud a jak mi vyvstává zjištění, že svět, v němž žiji, je viditelný, ač já jej nevidím, co z viditelnosti světa se mi může jevit a jakým způsobem k tomu dochází. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Zaměřená nepřítomnost - Jana Moravcová

Zlepšování paměti pro (ne)chápavé - John B. Arden

Zlepšování paměti pro (ne)chápavé - John B. Arden
Detail

Také s hrůzou zjišťujete, že obvyklé příručky pro začátečníky bývají přecpány technickými detaily a radami, které snad ani nemáte šanci nikdy použít? Hledáte nejlepší a nejsnadnější způsob, jak si zlepšit paměť a procvičit si svůj mozek? Potom je tu právě pro vás tato kniha z edice obecných příruček řady "Pro každého". Ať už se učíte na zkoušku, máte problém pamatovat si nová jména, nebo jen toužíte po tom podpořit sílu paměti obecně, nabízí vám tento průvodce jednoduchý návod, jak si pomocí chytrých triků lépe zapamatujete, co si v danou chvíli pamatovat chcete. Objevíte, že vaše paměť neustále pracuje a že si ji v nejrůznějších situacích můžete vytrénovat podobně jako svaly. Ať už jste doma, v práci nebo třeba na zahradě (zkrátka kdekoliv!), v této knížce najdete praktické tipy a techniky k osvěžení vaší paměti! (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Zlepšování paměti pro (ne)chápavé - John B. Arden

Zlepšování podnikových procesů (978-80-247-3938-0)

Zlepšování podnikových procesů (978-80-247-3938-0)
Detail

Elektronická kniha - autor Alena Svozilová, 232 stran Kniha uznávané autorky je praktickým průvodcem pro manažery a konzultanty, jejichž cílem je zlepšení podnikových procesů. Kromě praktických doporučení, jak postupovat při zlepšovatelských aktivitách, poskytuje návod, jak aplikovat metodické přístupy a nástroje Lean Six Sigma. Věnuje se roli procesů v organizacích všech typů a velikostí, přístupům procesního řízení, podnikové kultuře a významu soustavného poznávání a zlepšování procesů. Představuje základní principy přístupů Lean Six Sigma a doporučení, jak se na tyto iniciativy připravit. Dále ukazuje, jak postupovat při výběru konkrétního projektu pro zlepšovatelskou aktivitu, jak plánovat vlastní postup, jak spolupracovat se sponzorem a projektovými týmy. Dozvíte se také, jaké varianty procesních map je vhodné použít, jak postupovat při analýze problémů či jak hodnotit slabá místa procesů. Vedle charakteristik jednotlivých nástrojů získáte i doporučení, kdy... (alza.cz)

Podobné produkty ako Zlepšování podnikových procesů (978-80-247-3938-0)

Zlepšování podnikových procesů (978-80-247-3938-0)

Zlepšování podnikových procesů (978-80-247-3938-0)
Detail

Kniha - autor Alena Svozilová, 232 stran, česky Kniha uznávané autorky je praktickým průvodcem zejména pro manažery a konzultanty, jejichž cílem je zlepšení podnikových procesů. Kromě praktických doporučení, jak postupovat při obecných zlepšovatelských aktivitách, kniha poskytuje návod, jak aplikovat metodické přístupy a nástroje Lean Six Sigma. Je rozdělena na čtyři části. Úvodní část se věnuje roli procesů v organizacích všech typů a velikostí, přístupům procesního řízení, podnikové kultuře a významu soustavného poznávání a zlepšování procesů. Druhá část představuje základní principy přístupů Lean Six Sigma a doporučení, jak se na tyto iniciativy připravit, a ukazuje také obvyklé chyby a překážky zlepšovatelských aktivit. Ve třetí, klíčové části knihy, získáte návod, kdy volit Lean, kdy Six Sigma, kdy obojí, anebo případně jiný model, jak postupovat při výběru konkrétního projektu pro zlepšovatelskou aktivitu, jak plánovat vlastní postup, spolupracovat se... (alza.cz)

Podobné produkty ako Zlepšování podnikových procesů (978-80-247-3938-0)

Filosofická zkoumání - Ludwig Wittgenstein - e-kniha

Filosofická zkoumání - Ludwig Wittgenstein - e-kniha
Detail

eBook:,Filosofická zkoumání (1953) vydali z Wittgensteinovy pozůstalosti jeho žáci jako rekonstrukci knihy, na níž pracoval od roku 1929 a jež měla jako vyjádření jeho filosofie nahradit Tractatus logico-philosophicus (1921). Využili přitom především text z přelomu třicátých a čtyřicátých let, s nímž byl Wittgenstein zřejmě dlouhodobě spokojen. Přes výhrady, jež lze zpětně k jejich ediční práci mít, se jim podařilo sestavit jednu z nejvlivnějších filosofických knih uplynulého století. Wittgenstein díky ní proslul jako filosof, který namísto zodpovídání filosofických otázek navrhuje jejich diskvalifikaci na základě rozboru fungování jazyka. Nejznámější úvodní desítky stran odhalují filosofické předsudky spojené s jazykem na příkladech vlastních jmen, respektive na snaze uplatnit jeden model fungování jazyka spojovaný s vlastními jmény na jazyk obecně. Příležitostně se objevují úvahy o pravdivosti nebo povaze filosofie, Wittgenstein zavádí pojem jazykové hry a posléze přistupuje k rozboru povahy pravidel a jednání podle nich. Odtud přechází k otázkám, jež se týkají myšlení a duševních pochodů, a to nejprve v souvislosti úvah o tzv. soukromém jazyce. Psychologickým tématům jako intencionalita, vůle, aspektové vidění, vnímání druhých atd. je pak věnován zbytek knihy včetně posledního oddílu označeného jako II. část a sestaveného z poválečných Wittgensteinových poznámek. Wittgensteinovské bádání ovšem postupně hlavně upozornilo na význam textů, jež po Wittgensteinově smrti vyšly samostatně pod názvy Poznámky o základech matematiky a Zettel, jako na pravděpodobné autentické kandidáty pro zařazení do Wittgensteinovy plánované velké „pozdní“ knihy, a naopak zpochybnilo správnost zařazení II. části, jakož i posledních stránek I. části. Druhé vydání. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Filosofická zkoumání - Ludwig Wittgenstein - e-kniha
Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5), Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele (9788024641454), Školní vzdělávání ve Finsku (9788024631943), Školní vzdělávání ve Švédsku (9788024643700), Školní vzdělávání ve Velké Británii (9788024643717), Náklady občanského soudního řízení a rovný přístup účastníků ke spravedlnosti (978-80-7552-087-6), Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1), Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8), roudensky petr kvalita software teorie a praxe, Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4), Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0), Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7), Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1), Krizové situace výchovy a výuky (978-80-738-7935-8), Zlepšování a environmentální inovace v podniku (978-80-210-6158-3), Jóga pro váš typ: Ájurvédský přístup ke cvičení ásan (978-80-7336-951-4), Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9), Kvalita života a zdraví (978-80-725-4657-2), Zlepšování podnikových procesů (978-80-247-3938-0), Filosofická zkoumání (978-80-700-7597-5), Kvalita a výkonnost průmyslových podniků (978-80-210-6075-3), Kvalita softwaru Teorie a praxe (978-80-7402-322-4), Lingvodidaktické problémy výuky odborného vyjadřování v němčině (9788024623375), Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054), Jak učit finanční gramotnost?: Tipy a podněty do výuky (978-80-262-1959-0), Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3), Nohy ke konferenčnímu stolku ve tvaru písmene O 2 ks litinové, Kvalita v sociální práci a sociálních službách (978-80-247-4315-8), Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků (978-80-271-0789-6), Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)