Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.
Podívejte se také Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková
V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.
Podívejte se také Podnikatelský plán a strategie (978-80-247-4103-1)
Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům...
Podívejte se také Strategie vyjednávání (978-80-247-3858-1)
Podívejte se také
- Kniha Vlk ve stínu (978-80-86481-82-1)
- Kniha FÍ! - kniha komiksů (978-80-210-7906-9)
- Regenerace a výživa ve sportu (978-80-210-9725-4)
- Jak přesvědčivě vyjednávat: Psychologické strategie a metody (978-80-247-5726-1)
- Motivace dětí a mládeže ve sportu (978-80-210-9355-3)
- Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství (978-80-210-8798-9)
- Kniha Koráb pohádek (978-80-210-8320-2)
- Kniha Přímá demokracie (978-80-210-8351-6)
- Filozofové ve městě (978-80-210-9826-8)
- Humor ve škole (978-80-210-6205-4)
- Rodiče a sport dětí (978-80-210-9292-1)
- Studie a stati 1 (978-80-210-8879-5)
- Demokratizace a lidská práva (978-80-210-6558-1)
- Kniha Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí (978-80-210-8091-1)
- Kniha To bych zvládl taky: umění moderny v komiksech (978-80-210-8187-1)
- Diář Kalendárium filozofů a vědců (978-80-210-9669-1)
- Pravé, věrné a křesťanské příměřie… (978-80-210-8369-1)
- Kniha S dětmi na kole 1.díl (978-80-904232-2-0)
- Projektový management ve sportu (978-80-210-7995-3)
- Evropa ve světové ekonomice (978-80-210-6146-0)
Metodik prevence a jeho role na základní škole (978-80-88290-28-5)
Kniha - autor Miroslav Procházka, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jak vypadá třídní kolektiv v současné škole a jak se se změnami ve společnosti vypořádat v praxi? Jaká je při tom role školního metodika prevence? Jaké možnosti v praxi vůbec má? To jsou jen některé z otázek, na které tato publikace odpovídá.
Objev podobné jako Metodik prevence a jeho role na základní škole (978-80-88290-28-5)
Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Podnikatelský plán a strategie (978-80-247-4103-1)
Elektronická kniha - autor Jitka Srpová, Ivana Svobodová, Pavel Skopal, Tomáš Orlík, 200 stran Zkušení autoři v knížce radí, jak postupovat při tvorbě podnikatelského plánu, s nímž uspějete u investora či banky. Naleznete zde příklady podnikatelských plánů i jejich hodnocení z pohledu investora. Získáte představu, jaké požadavky na vás může mít banka, pokud budete uvažovat o financování svého podnikatelského plánu formou úvěru, a seznámíte se i s dalšími možnostmi jeho financování. Dozvíte se, jak postupovat při tvorbě firemní strategie, prostřednictvím které dokážete prezentovat svoji připravenost na budoucnost. Kniha je určena podnikatelům, manažerům i studentům vysokých škol s ekonomickým zaměřením.
Objev podobné jako Podnikatelský plán a strategie (978-80-247-4103-1)
Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Objev podobné jako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Informační bezpečnost žáků základních škol (978-80-210-9270-9)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Pavla Kovářová, 261 stran, česky Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými...
Objev podobné jako Informační bezpečnost žáků základních škol (978-80-210-9270-9)
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.
Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Informační bezpečnost žáků základních škol: Lekce v knihovnách (978-80-210-9270-9)
Kniha - autor Pavla Kovářová, 264 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými školami a knihovnami.
Objev podobné jako Informační bezpečnost žáků základních škol: Lekce v knihovnách (978-80-210-9270-9)
Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.
Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Praktická plicní chirurgie: Indikace a strategie (978-80-7345-489-0)
Kniha - autor Alice Tašková; Vladislav Hytych, 272 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Plicní chirurgie se v průběhu posledních 20 let stala jedním z hlavních chirurgických oborů. Je to výsledek dříve nepředstavitelného medicínského a technického pokroku, ale také požadavků, které jsou na plicní chirurgii kladeny. V návaznosti na úspěšné publikace „Minimum plicní chirurgie – krok za krokem“ (V. Hytych a kol., Maxdorf 2013) a „Plicní chirurgie v instruktivních kazuistikách“ (V. Hytych, A. Tašková, M. Vašáková a kol., Maxdorf 2014) připravil kolektiv plicních chirurgů z Thomayerovy nemocnice v čele s MUDr. Alicí Taškovou a doc. MUDr. Vladislavem Hytychem, Ph.D., novou monografii „Praktická plicní chirurgie“. Kniha rekapituluje základy anatomie hrudníku, zásady předoperačního vyšetření, anestezii u plicních operací, perioperační a pooperační péči, hlavní oddíly pak obsahují podrobné popisy jednotlivých operací se stručnou charakteristikou, indikacemi,...
Objev podobné jako Praktická plicní chirurgie: Indikace a strategie (978-80-7345-489-0)
Kniha Můj SLABIKÁŘ 2. díl: učebnice pro 1. ročník základních škol (978-80-7245-353-5)
Kniha - autor Lenka Bradáčová; Zuzana Pospíšilová; Hana Rezutková, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Druhý díl učebnice Můj SLABIKÁŘ obsahuje nácvik písmen c, b,š, č, ž, ř, g, f, ch (a dále bě, pě, vě, mě, q, x, w). Stejně jako v prvním dílu se dovednost číst rozvíjí společně s psaním, řečí a myšlením žáka. Poskytuje komunikační příležitosti pro všechny děti a tím přispívá k rychlejšímu pochopení čteného. Texty motivují děti ke čtení a cvičení k nim umožňují rozvoj jejich kreativity. Jde o pracovní učebnici, do které žáci píší, není třeba ji doplňovat dalšími sešity. Učebnice počátečního čtení jsou doplněny písankami pro nácvik nevázaného psacího písma, mohou však být používány nezávisle na těchto písankách.
Objev podobné jako Kniha Můj SLABIKÁŘ 2. díl: učebnice pro 1. ročník základních škol (978-80-7245-353-5)
Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje Č (978-80-247-3638-9)
Elektronická kniha - autor Milan Viturka, kolektiv a, 232 stran Publikace se zabývá hodnocením regionální kvality podnikatelského prostředí, které představuje významný podklad nejen pro rozhodování potenciálních investorů, ale i pro hodnocení perspektiv rozvoje regionů. Hodnocení vychází ze 16 faktorů vybraných na základě mezinárodních i domácích průzkumů a sdružených do skupin obchodních, pracovních, infrastrukturních, lokálních, cenových a environmentálních faktorů. Jejich analýzy jsou zpracovány jednotným způsobem (význam, metodika, výsledky a možnosti ovlivnění) podle 205 správních obvodů obcí třetího stupně a návazně syntetizovány za kraje. Navazující širší vyhodnocení regionální konkurenceschopnosti zahrnuje i analýzy inovačního potenciálu firem a využití lidských zdrojů jako dalších komponent originální integrační teorie udržitelného regionálního rozvoje. Na tomto základě je pak vypracována dlouhodobá strategie regionálního rozvoje České republiky....
Objev podobné jako Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje Č (978-80-247-3638-9)
Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat.
Objev podobné jako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Stezky a strategie I: Metodologické trajektorie dějepisu umění (především ve střední Evropě) (978-80-7485-151-3)
Kniha - autor Ján Bakoš, 272 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je souborem esejí, které se zabývají metodologií dějin umění. V roce 2013 byly publikovány pod názvem Discourses & Strategies ve vydavatelství Petera Langa ve Frankfurtu nad Mohanem. Některé ze studií, které jsou zařazeny do českého vydání, jsou značně prepracovány a doplněny. Spojuje je nejen zorný úhel, z něhož autor problematiku nahlíží - perspektiva středoevropského badatele -, ale také poznání, že konkrétní uměleckohistorický výzkum obsahuje často nereflektované teoretické premisy, které mají jak epistemologickou, tak také ideologickou povahu. Autor je přitom přesvědčen, že teoretická sebereflexe je nevyhnutelnou, nikoli však samoúčelnou součástí vědecké disciplíny.
Objev podobné jako Stezky a strategie I: Metodologické trajektorie dějepisu umění (především ve střední Evropě) (978-80-7485-151-3)
Rozvod a změny reprodukčních strategií (978-80-210-6093-7)
Elektronická kniha - autor Petr Fučík, 170 stran, česky Od počátků sociologického myšlení byla rodina chápána jako základní jednotka, zajišťující reprodukci společnosti v rovině biologické, ale i v rovině sociálních pravidel, norem, hodnot a institucí. Teoretická otázka v nejobecnější rovině stojí takto: Jak se budou odlišovat mechanismy sociální reprodukce v situaci, kdy narůstající možnost rozpadu partnerství rozšiřuje skupinu lidí, kteří jsou nuceni redefinovat svoje životní dráhy a reprodukční strategie? Jaké nové reprodukční mechanismy můžeme nalézt, jestliže podstatná část dětí projde socializací v rodinách s jedním rodičem, nebo smíšeného typu? První část analýzy odpovídá kvantitativnímu popisnému přístupu a prostřednictvím sekundární analýzy směřuje k popisu různých aspektů porozvodové situace: sociální situace domácností rozvedených, rodičovské dráhy žen, které zažily rozvod a navazování nových partnerství. Zároveň zkoumáme efektivitu mezigeneračního...
Objev podobné jako Rozvod a změny reprodukčních strategií (978-80-210-6093-7)
Rozvod a změny reprodukčních strategií (978-80-210-6093-7)
Kniha - autor Petr Fučík, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Od počátků sociologického myšlení byla rodina chápána jako základní jednotka, zajišťující reprodukci společnosti v rovině biologické, ale i v rovině sociálních pravidel, norem, hodnot a institucí. Modernizace partnerských vztahů mimo jiné přináší také snazší možnost vystoupit z neuspokojivého manželství. Rozšiřující se kultura rozvodovosti je relativně novým fenoménem, jenž nabývá na významu během posledních desetiletí, a je možné, že rozvod ovlivní mechanismy sociální reprodukce. Teoretická otázka v nejobecnější rovině stojí takto: Jak se budou odlišovat mechanismy sociální reprodukce v situaci, kdy narůstající možnost rozpadu partnerství rozšiřuje skupinu lidí, kteří jsou nuceni redefinovat svoje životní dráhy a reprodukční strategie? Jaké nové reprodukční mechanismy můžeme nalézt, jestliže podstatná část dětí projde socializací v rodinách s jedním rodičem, nebo smíšeného typu?
Objev podobné jako Rozvod a změny reprodukčních strategií (978-80-210-6093-7)
Humor ve škole (978-80-210-6205-4)
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Klára Šeďová, 189 stran, česky Kniha je věnována fenoménu humoru ve školním prostředí. Přináší výsledky původního empirického výzkumu, v němž jako datový zdroj slouží písemná vyprávění žáků a učitelů popisující jejich humorné zážitky ze školy. Prostřednictvím narativní analýzy těchto textů jsou zkoumány jednak typické podoby školního humoru, jednak funkce, které humor plní v sociálním životě a vzájemných vztazích žáků a učitelů.
Objev podobné jako Humor ve škole (978-80-210-6205-4)
Základní vzdělávání prakticky (978-80-7598-388-6)
Kniha - autor Monika Puškinová, 360 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Základní vzdělávání prakticky zodpovídá desítky dotazů spojených s problematickými situacemi, s nimiž se musejí vypořádávat především vedoucí pracovníci základních škol. Výklad ve formě otázek a odpovědí, doplněný o shrnující schémata a přehledy, zpracovalo šest odborníků na příslušnou oblast práva – prakticky, konkrétně a srozumitelně. V odpovědích na dotazy a schématech čtenář nalezne jak rozbor vztahů, ve kterých se uskutečňuje vlastní základní vzdělávání (např. používané učebnice, účast žáka na škole v přírodě, poskytování podpůrných opatření, ukládání kázeňských opatření), tak širší rovinu činností bezprostředně souvisejících (např. zajištění dohledu, podávání léků, zpracování osobních údajů, spolupráce školy se zákonnými zástupci žáků, OSPOD, policií). Seznámí se tak nejen s aplikací „školských“ právních předpisů (školského zákona, zákona o pedagogických...
Objev podobné jako Základní vzdělávání prakticky (978-80-7598-388-6)
Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání (978-80-210-8925-9)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 130 stran, česky Kniha sleduje otázky online vzdělávání v jejich pedagogicko-psychologické podobě, s tím, že vychází z konceptu jistého novočtení kybergogické koncepce online učení. V prvé části se zaměřuje na novou interpretaci a využití Bloomovy taxonomie. V druhé se věnuje jednotlivým tématům, které s online vzděláváním specificky souvisejí – od sebehodnocení či motivace, až po práci s pamětí nebo gamifikaci. Vytváří tak doposud nikde nepublikovaný soubor klíčových témat, která mohou být zajímavá jak pro tutory či designery online vzdělávání, tak také pro výzkumníky v této oblasti. Na ty je zaměřená třetí kapitola, která se věnuje možnostem výzkumu v online prostředí, respektive specifickým postupům a technikám, které zde lze použít. Čtvrtá kapitola se věnuje kognitivní psychologii a pozitivní psychologii, tedy dvěma psychologickým školám, které v online vzdělávání nacházejí nejširší uplatnění. Poslední kapitola je...
Objev podobné jako Pedagogicko-psycholologické otázky online vzdělávání (978-80-210-8925-9)
Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Základní kurz latiny I (978-80-210-7039-4)
Elektronická kniha - autor Jana Mikulová, 402 stran, česky Učebnice je určena začátečníkům, kteří mají zájem o studium latiny. Je rozdělena do 24 lekcí. Každá lekce obsahuje výklad gramatiky, slovní zásobu, cvičení a od 7. lekce dále i krátký upravený text. Součástí gramatických výkladů jsou praktické postupy a návody pro překlad. Kniha obsahuje množství cvičení, která jsou zaměřena nejen na zvládnutí základních tvarů, ale i na pochopení souvislostí a gramatického systému latiny. K jednotlivým lekcím je k dispozici rovněž e-learningová cvičebnice s klíčem, přístupná on-line, která umožňuje samostatné procvičování vybraných jevů.
Objev podobné jako Základní kurz latiny I (978-80-210-7039-4)
Učitelské sbory základních škol a jejich sociální klima: Vícepřípadová studie učitelských sborů (978-80-7598-677-1)
Kniha - autor Petr Urbánek; Jitka Novotová; Andrea Rozkovcová; Helena Picková; Jitka Jursov..., 292 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Monografie je jedním z výstupů tříletého smíšeného výzkumu učitelských sborů ZŠ a představuje výsledky šetření jeho kvalitativní fáze, která byla realizována v roce 2017. Výběr devíti učitelských sborů pro vícepřípadovou studii byl postaven na výsledcích dotazníkového šetření (2016) sociálního klimatu ve 125 ZŠ v České republice. S využitím vícepřípadové studie se šestice autorů snažila odkrýt příčiny a souvislosti výrazně rozdílných hodnot klimatu ve sborech vybraných základních škol. Případové studie těžily z bohatých dat získaných individuálními rozhovory a focus group, dotazníky, analýzou dokumentů a pozorováním. Publikace se v prvních dvou kapitolách zabývá teoretickým ukotvením doposud málo sledovaného tématu. Analyzováno je specifikum současné školy, její kultura, učitelský sbor a fenomén sociálního klimatu....
Objev podobné jako Učitelské sbory základních škol a jejich sociální klima: Vícepřípadová studie učitelských sborů (978-80-7598-677-1)
Team Deutsch neu 1 (A1) učebnice: Němčina pro druhý stupeň základních škol (978-80-7397-239-4)
Kniha - německy mírná progrese odpovídá nižší týdenní hodinové dotaci a dvěma školním rokům podpora samostatnosti při učení - autonomní učení - samostatné vyplňování gramatických tabulek, systematické shromažďování slovní zásoby v myšlenkových mapách cílené uplatňování strategií při učení - postavička “strategie” radí, jak se snáze učit práce s mapou – zobrazuje všechny německy mluvící země a symboly typické pro dané oblasti – s mapou se aktivně pracuje, lze se k ní vracet v průběhu studia členění lekcí do tří podkapitol - přehlednost + slovíčka řazena ve slovníčku dle těchto podkapitol sloupeček “Baukasten” na každé dvojstraně - gramatika a slovní zásoba prezentována uceleně formou “stavebnice” - použití při vypracování úloh i učení (žádné izolované gramatické rámečky) strana věnovaná reáliím za každou lekcí - zajímavosti, velké množství obrazového materiálu aktivity na straně “Mein Profil” - využití mobilních telefonů ve...
Objev podobné jako Team Deutsch neu 1 (A1) učebnice: Němčina pro druhý stupeň základních škol (978-80-7397-239-4)
Flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání na vysoké škole (978-80-261-1154-2)
Elektronická kniha - autor Lucie Rohlíková, 344 stran, česky S pojmem flexibilita ve vzdělávání se v dnešní době setkáváme všude tam, kde chceme zdůraznit schopnost studentů, učitelů a vzdělávacích institucí používat při učení a vzdělávání různorodé formy, metody a prostředky, volit je a přecházet mezi nimi dle potřeby s cílem dosáhnout plánovaných výsledků učení u různých cílových skupin nebo i u jednotlivců různými cestami. Tato monografie přináší ucelený pohled na flexibilitu, flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání v kontextu výuky na vysoké škole společně s výsledky dlouhodobé studie zaměřené na postoje, zkušenosti a vybavenost vysokoškolských studentů technologiemi pro flexibilní učení.
Objev podobné jako Flexibilní učení a flexibilní formy vzdělávání na vysoké škole (978-80-261-1154-2)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (978-80-210-8495-7)
Kniha - autor Josef Maňák; Vlastimil Švec; Tomáš Janík, 84 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj.
Objev podobné jako O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (978-80-210-8495-7)
Kniha náboženských a filosofických sekt a škol (978-80-200-3233-1)
Kniha - autor Muhammad Aš- Šahrastání, 440 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Kniha náboženských a filosofických sekt a škol (978-80-200-3233-1)
Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra - Petr Adamus
Tento metodický materiál je věnován poznatkům, radám a doporučením důležitým pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Vzhledem k obsáhlosti tématu není záměrem této publikace poskytnout vyčerpávající přehled speciálně-pedagogických metod a přístupů k žákům s autismem. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům takové postupy, které budou moci využít při své náročné každodenní práci. V úvodních kapitolách metodiky jsou popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná kapitola tohoto metodického materiálu.
Objev podobné jako Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra - Petr Adamus
Team Deutsch neu 1 (A1) pracovní sešit: Němčina pro druhý stupeň základních škol (978-80-7397-370-4)
Kniha - německy Pracovní sešit TD neu, 1. a 2. díl díky odkazům v oddílech Baukasten je úzce propojen s učebnicí dílčí cvičení na gramatiku, slovní zásobu, prohlubující úkoly k poslechu, mluvení, psaní i výslovnosti Meine Grammatik žáci jsou vedeni k samostatnosti - samostatné vyplňování gramatických tabulek vlastním obsahem žáky oslovuje a umožňuje jim samostatný přístup v chápání nového učiva možnost kontroly se závěrečnou stranou příslušné lekce v učebnici Mein Wortschatz doplňovací myšlenkové mapy žáci si shromažďují svá vlastní německá slovíčka využívají svých znalostí z mateřského i ostatních cizích jazyků a vypomáhají si internacionalismy deskové opakovací hry za každou druhou lekcí dvojjazyčný tematický slovník obsahující aktivní slovní zásobu barevné rozlišení rodů podstatných jmen řazený dle podkapitol lekcí zařazen v pracovním sešitě, aby žáci mohli využívat slovníček při učení se doma
Objev podobné jako Team Deutsch neu 1 (A1) pracovní sešit: Němčina pro druhý stupeň základních škol (978-80-7397-370-4)
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol (978-80-210-5726-5)
Kniha - autor Dagmar Ryšánková, 100 stran, česky, spirálová, kroužková Publikace předkládá výběr českých a moravských lidových písní včetně umělých s dětskou tematikou, koledy, písně z pohádek a písně v mollových tóninách. Obsahuje základní principy v oblasti harmonizace, stylizace doprovodu písní a klavírní improvizace. Skriptum je určeno studentům pedagogické fakulty oboru Učitelství mateřských škol a studentům hudební výchovy pro 1. a 2. stupeň základních škol.
Objev podobné jako Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol (978-80-210-5726-5)
Žákovský atlas: pro 2. stupeň základních škol (978-80-7393-451-4)
Kniha - 104 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Alternativní školní atlas inspirovaný školními atlasy z celého světa. Obsahuje zcela unikátně v rámci jednoho atlasu části věnované nejen vesmíru, světu a světadílům, ale také Česku. To umožnilo představit Česko v kontextu celého světa a v souvislostech. Dalším specifikem atlasu je pojetí jednotlivých světadílů, které jsou představeny pomocí klíčových témat a jejich určitých specifik. V Evropě se tak např. seznámí s problematikou migrace, v Karibiku s hurikány, v Asii s porodností či v Africe se zástupci typické fauny. Části věnované světu obsahují jak mapy jednoduché až schematické, tak mapy relativně složitější, komplexní, jejichž přidaná hodnota je především v tom, že představí žákům souvislosti mezi určitými jevy. K Žákovskému atlasu vznikl i pracovní sešit, jehož cílem je naučit žáky mapu správně číst a získat z ní co nejvíce informací.
Objev podobné jako Žákovský atlas: pro 2. stupeň základních škol (978-80-7393-451-4)
Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
Kniha - autor Tomáš Janík, 90 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání – týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost – nikoliv nezbytně odbornou.
Objev podobné jako Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
FK 15 Umění autorské knihy a výtvarná výchova (978-80-210-8471-1)
Kniha - autor Jana Francová, 208 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá FK 15 je zkratka pro 15 ročníků Fenoménu kniha - mezinárodní studentské soutěže organizované na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, kterou tato publikace připomíná. Kromě reflexe studentské soutěže se kniha věnuje umění autorské knihy zastoupené ve sbírkách Moravské galerie v Brně a v tvorbě studentů a pedagogů v Ústí nad Labem a v Praze. Důležitým přesahem tématu autorské knihy je kazuistická studie dětských autorských knih zkoumající literárně výtvarné projevy dětí raného školního věku. Studie dokumentuje společné kořeny kresby a písma ve spontánním dětském výtvarném projevu. Analýzou konkrétních prací definuje společné charakteristiky této specifické tvorby dětí. Širšímu pojetí pohledu na knihu odpovídá také část věnovaná vztahu nových médií a knihy.
Objev podobné jako FK 15 Umění autorské knihy a výtvarná výchova (978-80-210-8471-1)
Strategie vyjednávání (978-80-247-3858-1)
Elektronická kniha - autor Vojtěch Bednář, 160 stran Vyjednávání. Na první pohled jednoduché slovo, které zná každý z nás už od malička. Přesto se za tímto pojmem schovává velice komplikovaný proces, plný rizik, komplikací, problémů i utajených míst. Jeho skutečné zvládnutí není vůbec jednoduché a vyžaduje celou řadu dispozic, znalostí a samozřejmě zkušeností. Poznejte spolu s námi základní kameny vyjednávání, osvojte si ty správné strategie, naučte se rozpoznat strategie vašeho protivníka a účinně se jim braňte. Nové poznatky budete moci použít jak ve sféře obchodní, tak politické. Kniha Strategie vyjednávání je určena managementu, pracovníkům v rozhodovacích pozicích, lidem participujícím na veřejném životě a všem zájemcům o problematiku vyjednávání.
Objev podobné jako Strategie vyjednávání (978-80-247-3858-1)
Praktické činnosti: pro 1.-5.ročník základních škol (80-7168-441-4)
Kniha - autor Ludmila Kociánová, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice pomáhá naplňovat očekávané výstupy oboru Člověk a svět práce v rámci těchto tematických okruhů: Práce s drobným materiálem, Konstrukční činnosti, Pěstitelské práce, Příprava pokrmů.
Objev podobné jako Praktické činnosti: pro 1.-5.ročník základních škol (80-7168-441-4)
Kniha To bych zvládl taky: umění moderny v komiksech (978-80-210-8187-1)
Kniha – autor Petr Kovář; Marta Kovářová; Ondřej Navrátil; Magda Navrátilová Garguláková, 76 stran, česky, polotuhá flexo - autor Petr Kovář; Marta Kovářová; Ondřej Navrátil; Magda Navrátilová Garguláková, 76 stran, česky, polotuhá flexo Komiksová kniha o umění moderny vznikla ve spolupráci Katedry výtvarné výchovy PdF MU a galerie OFF/FORMAT. Autoři - učitelé, kurátoři a výtvarníci přepsali moderní dějiny do několika vět a bublin a rozstříhali staré učebnice, aby reprodukce obrazů vytvořily co nejvěrnější kulisy pro osudy jejich tvůrců. Kniha obsahuje 13 příběhů, které s vtipem přibližují díla moderního umění žákům vyššího stupně základních a středních škol, a stává se tak vhodnou pomůckou v rukou učitele či rodiče. Pro potřeby škol se autoři přidrželi členění knihy do zavedených výtvarných směrů, dali jim však nové přiléhavé názvy (např. Secese – Přidej orchidej, Expresionismus – Výkřik, Pop-Art – Plechovky a hvězdy…) A jak správně vyslovit jména...
Objev podobné jako Kniha To bych zvládl taky: umění moderny v komiksech (978-80-210-8187-1)
Vzdělávání dospělých (978-80-247-4806-1)
Elektronická kniha - autor Jiří Plamínek, 336 stran Druhé vydání komplexní a prakticky zaměřené publikace se věnuje úspěšným metodám moderní výuky (prezentaci, diskusi, řešení modelových situací, koučování, učení z reálného výkonu aj.) a ukazuje, jak z těchto prvků stavět vzdělávací programy, podle čeho volit styl výuky a jak řešit potíže, jež při učení vznikají. V knize však ani zdaleka nejde jen o to, jak učit. Nebývale velká pozornost je věnována smyslu a tématům vzdělávání a hledání odpovědi na otázky koho a čemu učit a kdo učí ostatní nejlépe a naučí nejvíce. Pro druhé vydání autor přepracoval zejména výklad věnující se účelu, kontextu a stavu vzdělávání dospělých a uvádí příklady významných učitelů lidstva a vlivu učitelů na společnost a vývoj lidstva. Čtivý text doplňuje přes 100 obrázků a mnoho příkladů. Dílo shrnuje zkušenosti, které uznávaný autor získal v průběhu dvaceti let praxe jako vysokoškolský učitel, tvůrce interaktivních tréninkových...
Objev podobné jako Vzdělávání dospělých (978-80-247-4806-1)
Rok I.: aneb Průvodce společným vzděláváním pro vedení škol i celý učitelský sbor (978-80-88163-90-9)
Kniha - autor Jitka Kendíková, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Jitka Kendíková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul připomíná a představuje důležité legislativní změny, které vešly v účinnost od 1. 9. 2016. Nezabývá se však jen novelizací § 16 školského zákona, ale také mnoha dalšími novinkami, které následovaly. Autorka se věnuje nejen vzdělávání žáků s nějakou „diagnózou“, ale nezapomíná ani na žáky cizince a osoby, které studovaly v zahraničí. Upozorňuje i na mýty, drobné nepravdy a mylné interpretace spojené se sledovanými legislativními změnami. Pokouší se je nejen pojmenovat, ale i vysvětlit. Zároveň se snaží upozornit na některá slabá místa, která se v této souvislosti objevila v každodenní praxi ve školách. V knize přináší příběhy devíti konkrétních žáků základní školy. Všichni patří v širším slova smyslu mezi žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich osud do značné míry ovlivnily popisované legislativní změny.
Objev podobné jako Rok I.: aneb Průvodce společným vzděláváním pro vedení škol i celý učitelský sbor (978-80-88163-90-9)
Start mit Max 1 Učebnice: Němčina pro 1. stupeň základních škol (80-7238-065-6)
Kniha - autor Olga Fišarová; Milena Zbranková, 88 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Dvoudílná učebnice němčiny určená pro počáteční roky výuky ve 3.-5. třídách na základní škole. Dostatečná pozornost je věnována všem čtyřem základním dovednostem - mluvení, čtení, psaní i poslechu.
Objev podobné jako Start mit Max 1 Učebnice: Němčina pro 1. stupeň základních škol (80-7238-065-6)
Kniha FÍ! - kniha komiksů (978-80-210-7906-9)
Kniha - 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sborník komiksů vytvořených studenty Ateliéru grafického designu a multimédií Fakulty informatiky v Brně v rámci předmětu Konceptuální a intermediální tvorba. Za celé 3 roky trvání tohoto předmětu se nasbíralo na 130 stran zajímavých komiksových povídek od 60 autorů.
Objev podobné jako Kniha FÍ! - kniha komiksů (978-80-210-7906-9)
Žákovský atlas Pracovní sešit: pro 2. stupeň základních škol (978-80-7393-453-8)
Kniha - autor Lenka Olivová, 36 stran, česky Pracovní sešit k Žákovskému atlasu je prvním pracovním sešitem ke školnímu atlasu na trhu a je zhotoven s cílem ukázat dětem geografii jako takovou. Hlavním cílem jeho vzniku bylo naučit děti pracovat s mapou, ukázat jim jak správně mapu číst a jak z mapy vyčíst co nejvíce informací. Součástí pracovního sešitu jsou kromě úloh na čtení map i úlohy, které propojují informace mezi grafy a mapou, tabulkou a mapou a neposledně fotografiemi a mapou. Je zpracován barevně, veškerý obsah je názorný a čitelný. Součástí jsou i tři projekty, které nejsou primárně určeny k řešení přímo ve škole, ale nabízejí dětem pohled pod pokličku geografie v praxi a tak umožní dětem stát se alespoň na chvilku pravými geografy. Pracovní sešit je primárně určen k práci s Žákovským atlasem, avšak jelikož jeho součástí jsou všechny mapy potřebné k plnění úloh, je možné ho využívat pro procvičování práce s mapou i bez jakéhokoliv jiného...
Objev podobné jako Žákovský atlas Pracovní sešit: pro 2. stupeň základních škol (978-80-7393-453-8)
Praktické činnosti Pěstitelství: pro 6.-9.ročník základních škol (978-80-7373-135-9)
Kniha - autor Radmila Dytrtová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Učebnice má pomoci rozšířit poznatky spojené s pěstováním pokojových rostlin a zeleniny, seznámit s aranžováním rostlin, s pěstováním léčivých rostlin, se základy ovocnářství a také s ochranou životního prostředí.
Objev podobné jako Praktické činnosti Pěstitelství: pro 6.-9.ročník základních škol (978-80-7373-135-9)
Informační bezpečnost žáků základních škol - Pavla Kovářová - e-kniha
eBook: Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými školami a knihovnami._x000D_
Objev podobné jako Informační bezpečnost žáků základních škol - Pavla Kovářová - e-kniha
Podívejte se také
- Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
- Tvorba strategie a strategické plánování (978-80-247-3985-4)
- Dobrodružná kniha na cesty (978-80-8046-823-1)
- Reklamační politika a její ekonomické souvislosti (978-80-210-6123-1)
- Kniha S andělíčkem v dlani (978-80-7211-505-1)
- Problém delimitace některých slovotvorných postupů a prostředků ve španělštině (978-80-210-8339-4)
- Láska a smrt ve vybraných literárních dílech německého středověku (978-80-210-9235-8)
- Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
- Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
- Kniha náboženských a filosofických sekt a škol (978-80-200-3233-1)
- Mach a Šebestová ve škole (978-80-00-06010-1)
- pisanka 1 pro 2 rocnik zakladni skoly 8594059321459
- Praktická plicní chirurgie: Indikace a strategie (978-80-7345-489-0)
- matematika pro 3 rocnik zakladni skoly pracovni sesit 1 978 80 7235 536 5
- kiinde zakladni sada
- Strategie úniku (978-80-758-5651-7)
- Podniková strategie (978-80-7400-507-7)
- Strategie úniku (978-80-7585-651-7)
- Kniha Po divné krajině: charakteristika a vnitřní členění fantastické literatury (978-80-210-7871-0)
- Kniha Enviromentální bezpečnost v České republice (978-80-210-8191-8)
- Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)