Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.
Podívejte se také Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha
eBook: Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.
Podívejte se také Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Podívejte se také Fyziologické aspekty výkonu ve sportovním lezení (9788024652436)
Podívejte se také
- Genderové aspekty ve slovanské frazeologii (na materiálu běloruštiny, polštiny a češtiny) (9788024625652)
- metoda eft jeji popis
- DETTOL Tekuté mýdlo Aloe Vera a vitamín E 250 ml (8592326011195)
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- lego friends 41335 mia a jeji domek na strome
- Kniha Politické aspekty řecké tragédie (978-80-7465-028-4)
- Kniha Aktuální právní aspekty migrace (978-80-7502-162-5)
- Jak se dělá e-kniha: Příprava elektronických publikací ve formátech EPUB a MOBI (978-80-87855-15-7)
- DETTOL Tekuté mýdlo Náhradní náplň Aloe Vera a vitamín E 500 ml (5900627059939)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- lego friends 41335 mia a jeji domek na strome 5702016077452
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- Psychologie davu
- Psychologie peněz ()
- Psychologie budoucnosti ()
Školní vzdělávání ve Velké Británii - Věra Ježková - e-kniha
eBook: Publikace Školní vzdělávání ve Velké Británii navazuje na již dříve vydanou knihu Školní vzdělávání v Německu (Karolinum, Praha 2008), přičemž se stejně jako v předchozím případě jedná o analyticko-srovnávací studii zaměřenou tentokrát na popis vývoje, stávajícího stavu a probíhající reformy školského systému ve Spojeném království. Práce V. Ježkové a D. Dvořáka, která je doplněna shrnující závěrečnou kapitolou z pera anglických autorů z University of Manchester, tak především přináší zahraniční poznatky využitelné v domácí vzdělávací politice, a to zejména ve vzdělávání primárním a nižším a vyšším vzdělávání sekundárním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Velké Británii - Věra Ježková - e-kniha
Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům...
Objev podobné jako Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová - e-kniha
eBook: Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje česká autorka, a pohled „zevnitř“, který zprostředkovávají estonští autoři. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v estonském školním vzdělávání a jsou také aktuální pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z osmi kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají; zvláštní pozornost je věnována historii země. Ve druhé kapitole je kladen hlavní důraz na cíle a principy nové estonské vzdělávací politiky, třetí kapitola představuje obnovený estonský vzdělávací systém a poskytuje i krátký pohled do historie estonského vzdělávání. Tématem čtvrté kapitoly jsou významné změny, jimiž prochází kurikulum základních škol a gymnázií. Pátá kapitola se zabývá problematikou evaluace vzdělávacího systému a vzdělávacích zařízení a hodnocení žáků. Šestá kapitola se věnuje aktuální a citlivé národnostní otázce ve společnosti a ve školním vzdělávání, sedmá kapitola podobně citlivé otázce jazyků a jazykového vzdělávání. V poslední, osmé, kapitole, podobně jako v předchozích studiích této ediční řady, dostávají prostor autoři „domácí“; přinášejí svůj vnitřní pohled na vývoj všeobecného vzdělávání v Estonsku za posledních 25 let. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky, přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, která může být českému čtenáři v mnoha ohledech blízká. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová - e-kniha
Školní vzdělávání ve Švédsku - Věra Ježková, Dominik Dvořák, Holger Daun, David Greger - e-kniha
eBook: Analyticko-srovnávací studie je třetí publikací řady Školní vzdělávání v… První dvě publikace jsou Školní vzdělávání v Německu a Školní vzdělávání ve Velké Británii. Část studie, vypracovaná českými autory, zprostředkuje na školní vzdělávání „pohled zvenku“, který lze považovat za „objektivní“, „neutrální“, neovlivněný vlastními přímými zkušenostmi autorů. „Pohled zevnitř“ přináší závěrečná kapitola švédského spoluautora. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní ve švédském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z devíti kapitol. Nejprve je charakterizován kontext, v němž školní vzdělávání probíhá. Dále je představena švédská vzdělávací politika a charakterizován vzdělávací systém Švédska. Kapitoly 4–9 přinášejí podrobnější pohled na aktuální témata švédské vzdělávací politiky v oblasti školního vzdělávání – soukromých škol, evaluace škol a hodnocení žáků, kurikula, spravedlivosti ve školním vzdělávání, národnostních a etnických menšin ve švédském školním vzdělávání a jazyků a jazykového vzdělávání ve Švédsku. Poslední kapitola přináší popis vzdělávacích politik od zavedení povinné základní školy v roce 1962 přes restrukturalizační opatření zavedená na počátku 90. let až po změny schválené v roce 2010. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Švédsku - Věra Ježková, Dominik Dvořák, Holger Daun, David Greger - e-kniha
Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.
Objev podobné jako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Školní vzdělávání v Ruské federaci - Irina Abankina, Taťjana Abankina, Věra Ježková, Eliška Walterová - e-kniha
eBook: Analyticko-srovnávací studie je čtvrtou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Předchozí tři publikace jsou Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii a Školní vzdělávání ve Švédsku. Část studie, vypracovaná českými autorkami, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "objektivní", "neutrální", pouze minimálně ovlivněný přímými zkušenostmi. "Pohled zevnitř" přináší závěrečná kapitola ruských spoluautorek. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v ruském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Skládá z devíti kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají. Ve druhé kapitole, věnované vzdělávací politice, se pozornost obrací ke kodifikaci nového pojetí vzdělávání a vývoji legislativy od 90. let minulého století. Třetí kapitola posuzuje současný vzdělávací systém Ruska, orientuje v jeho diverzifikované struktuře a podstatných dimenzích, v nichž došlo k zásadním změnám. Obsahem čtvrté kapitoly jsou pedagogické experimenty, alternativní pedagogické koncepce a autorské školy. Pátá kapitola je věnována problematice kurikula s důrazem na federální vzdělávací standardy. Šestá kapitola seznamuje se systémem evaluace a problémy souvisejícími se zaváděním pro ruské prostředí netradičních forem a nástrojů hodnocení. Specifiky multinárodnostního ruského státu a jeho mnohojazyčné společnosti, která jsou pro Ruskou federaci příznačná a mají důsledky pro vzdělávací politiku a praxi, se zabývají kapitoly sedmá a osmá. V poslední, deváté kapitole dostávají prostor ruské autorky, prezentující vnitřní pohled na ruskou vzdělávací reformu. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Ruské federaci - Irina Abankina, Taťjana Abankina, Věra Ježková, Eliška Walterová - e-kniha
Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.
Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Psychologické aspekty zabití - Štrobl Daniel - e-kniha
eBook: Naši vojáci se účastní zahraničních operací daleko od České republiky. Na místech, kde je všechno doopravdy a kde jediná chyba může být osudová. Připravujeme je na ty nejkritičtější momenty a na kontaktní situace, abychom je ve zdraví zase všechny přivítali doma. Každý voják ovšem ví, že i když všechno dobře dopadne, návratem domů to nekončí. K naší práci patří i těžké chvíle, na které se nedá zapomenout. Návrat z boje může být traumatizující. Měli bychom chápat, co tito vojáci prožívají, protože nejhorší je zůstat se svými problémy sám.
Objev podobné jako Psychologické aspekty zabití - Štrobl Daniel - e-kniha
Psychologické aspekty vytrvalostního výkonu - Lenka Kovářová - e-kniha
eBook: Studie se věnuje psychickým charakteristikám vrcholových sportovců – triatletů a snaží se svými výsledky přispět k dosud méně prozkoumané oblasti psychických determinant pro výběr talentovaných sportovců. Autorka se postupně zabývá několika oblastmi, ve kterých se snaží nalézt konkrétní psychické předpoklady rozhodující při důležitých okamžicích sportovního výkonu a zjistit, zda je nějaký rozdíl v psychice vítězů a poražených, mužů a žen, mladších a starších závodníků. V rámci studie analyzuje strukturu osobnosti, koncentraci pozornosti a využívání vnitřní řeči, zkoumá oblast výkonové motivace, a to jak jednotlivých dimenzí, tak celého strukturálního modelu. V poslední části se zaměřila na ochotu odolávat limitnímu individuálnímu vytrvalostnímu zatížení, porovnává vztahy mezi subjektivním vnímáním intenzity zatížení a fyziologickou odpovědí u triatlonistů a nesportovců a jejich vztah právě k výkonové motivaci.
Objev podobné jako Psychologické aspekty vytrvalostního výkonu - Lenka Kovářová - e-kniha
Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.
Objev podobné jako Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)
Sociální psychologie - Milan Nakonečný - e-kniha
eBook: Tato kniha, vycházející po dvaceti letech od posledního vydání, podstatně přepracovaná a rozšířená, zprostředkovává čtenářům kromě tradičních témat sociální psychologie i celou řadu aktuálních poznatků ze současné světové sociálněpsychologické literatury. Autor, jak je jeho zvykem, přináší vše, co je pro tento obor základních psychologických věd důležité nejen pro studium, ale i pro sebepoznávání a životní praxi. Publikace podává v rámci vědecké empirie jak experimentálně (psychometricky), tak i fenomenologicky získané poznatky. A tak vytváří systém poznatků nejen o základních zákonitostech sociálních interakcí mezi lidmi z hlediska chování, ale i prožívání. Klíčovým tématem výkladu je lidský subjekt, v novém pojetí sociální psychologie označovaný jako sebejá („Self“). Čtenář získá mnoho poznatků nejen o zákonitostech psychologických aspektů mezilidských interakcí, ale také o sobě samém (např. o tom, jak vnímá sám sebe, jak si obraz o sobě vytváří, jaké role na jevišti života hraje, jak se to projevuje v motivaci jeho jednání, sebecítění, sebehodnocení) a mnoho dalšího. Text je doplněn zajímavými příklady z praxe, tradiční uspořádání témat a poznatků sociální psychologie je podáváno v kontextu evolucionistických a sociálně-kulturních souvislostí a činitelů.
Objev podobné jako Sociální psychologie - Milan Nakonečný - e-kniha
Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Kniha - 528 stran, česky Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Politické aspekty financování českých měst - Ilona Kruntorádová - e-kniha
eBook: České obce v současné době disponují širokými pravomocemi, ty jsou nicméně v kontrastu s omezenými finančními zdroji zejména malých municipalit. Předložená monografie analyzuje problematické aspekty financování měst a obcí České republiky (rozpočtové určení daní, systém dotací a transferů, resp. příspěvek na přenesenou působnost a místní daně) z hlediska postavení municipalit v politickém systému a čtenáře seznamuje s jejich principy, mechanismy a fungováním místních rozpočtů. Stranou zájmu nezůstala ani politická debata vedená o fungování, efektivitě a nezávislosti místních rozpočtů a důsledcích procesu vyjednávání od počátku devadesátých let. Analyzovány byly také otázky determinující finanční autonomii územních společenství, které ovlivňují v evropském kontextu netypický způsob prosazování obecních zájmů skrze fenomén regionálního patrona a vznik štěpných linií.
Objev podobné jako Politické aspekty financování českých měst - Ilona Kruntorádová - e-kniha
Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy - Martin Strouhal, Míla Janišová - e-kniha
eBook: Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících učitelů na edukační praxi. V neposlední řadě kniha usiluje o identifikaci těch oblastí, kde spolu mohou komunikovat pedagogicko-psychologická a oborová složka učitelského vzdělávání.
Objev podobné jako Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy - Martin Strouhal, Míla Janišová - e-kniha
Aplikovaná psychologie architektury - Karel Smejkal - e-kniha
eBook: Po deset let se autor setkával s architekty z více jak 140 zemí světa, ale nepotkal ani jediného, který by dokázal odpovědět na otázku, co je to psychologie architektury. Rozhodl se tedy vrátit na univerzitu, založit vědecký tým Aplikované Psychologie Architektury a celý tento vědní obor přesně definovat a pro architektonickou komunitu založit. Tato kniha je první odpovědí na otázku, co je to Psychologie Architektury. Aprvní knihou, která shrnuje 3 roky výzkumu na dané téma. Architekti tvoří naše umělé životní prostředí. Měli by proto znát ty, pro které jej tvoří. A měli by znát i sami sebe.
Objev podobné jako Aplikovaná psychologie architektury - Karel Smejkal - e-kniha
Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy• problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení• vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování• diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy• otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb• psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti• pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění• problematika agrese a podpory prosociálního chování Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících (978-80-247-3474-3)
Elektronická kniha - autor Lenka Krejčová, 232 stran Publikace se primárně zabývá procesem socializace a rozvojem sociálních dovedností dospívajících v prostředí střední školy. V této souvislosti se věnuje také motivaci středoškolských studentů ke školní práci, interakci s vrstevníky i učiteli, výskytu rizikového chování ve škole a jeho prevenci. Prezentované informace jsou založeny na soudobých tuzemských i zahraničních výzkumech i současné praxi středních škol v ČR.Publikace je určena studentům učitelství a učitelům se zaměřením na terciární vzdělávání. Mohou z ní čerpat také studenti psychologie a pedagogiky, kteří se věnují práci s dospívajícími. V neposlední řadě je užitečná poradenským pracovníkům, kteří působí ve školských poradenských zařízeních.
Objev podobné jako Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících (978-80-247-3474-3)
Fyziologické aspekty výkonu ve sportovním lezení - Jiří Baláš - e-kniha
eBook: Sportovní lezení prošlo za uplynulá tři desetiletí dramatickým vývojem: z aktivity několika nadšenců se stalo soutěžním sportem, který byl začleněn do programu olympijských her, zároveň je ale také součástí školních osnov i terapeutických programů a stále více lidí si lezení volí jako náplň svého volného času. Tato kniha si neklade za cíl podat ucelený návod, jak trénovat nebo vést terapeutický program, jejím cílem je poskytnout přehled současných odborných studií k otázkám výkonu ve sportovním lezení. Jádrem publikace je syntéza poznatků o struktuře lezeckého výkonu, o posuzování somatických a funkčních předpokladů u sportovních lezců a o fyziologické odezvě organismu na lezeckou zátěž. Kniha je určena studentům tělesné výchovy, trenérům, instruktorům, fyzioterapeutům, tělovýchovným pracovníkům, ale i širší veřejnosti se zájmem o sportovní lezení.
Objev podobné jako Fyziologické aspekty výkonu ve sportovním lezení - Jiří Baláš - e-kniha
Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
eBook: Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti.
Objev podobné jako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
Mala a její kočka - Mala Kacenbergová - e-kniha
eBook: Příběh dvanáctileté židovské dívky Maly, která se narodila v polské vesničce Tarnogród. Se svou rodinou a sourozenci prožívá idylické dětství do doby, než nacisté obsadí Polsko. Kdysi poměrně zámožná rodina se potýká s hladem a odvážná Mala se občas vykrade ven, aby v okolí vyžebrala něco k jídlu. Při tom ji věrně doprovází její kočka jménem Malach, což hebrejsky znamená anděl. Jednoho dne je rodina zařazena do transportu a jediná Mala se svou kočkou unikne. Začíná závod o přežití.
Objev podobné jako Mala a její kočka - Mala Kacenbergová - e-kniha
Padlí andělé - Věra Fojtová - e-kniha
eBook: V noci, při cestě domů, novinář Ben Satler u přehrady málem přejel dívku. Vyděšenou, uplakanou, špinavou, v potrhaných šatech… Na první pohled bylo patrné, že sotva osmnáctiletá maturantka Monika nemá za sebou právě příjemný zážitek. Co se vlastně stalo? Odkud se na silnici vzala? Ben se jí ujme, odveze ji ke své přítelkyni psycholožce, a je tak vtažen do jejího příběhu. Události nabírají na obrátkách, když Monika zjistí, že její kamarádka Renata beze stopy zmizela…
Objev podobné jako Padlí andělé - Věra Fojtová - e-kniha
Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat.
Objev podobné jako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Delphine a její nový začátek - Beth Morreyová - e-kniha
eBook: Delphine se nedokáže zbavit minulosti. Je posedlá ochranou své dcery Em a lpí na tajemství, které by mohlo všechno zničit. Raději proplouvá životem v bezpečných odstínech šedi. Avšak den, kdy se Delphine konečně postaví pravdě čelem, všechno změní. Začne si vybavovat, jaké to je, chtít víc: znovuobjeví svůj talent, otevře se přátelství a vzkřísí nejen kořeny, ale i vzpomínky své matky. Její život se znovu začne plnit barvami. Dokáže být ale upřímná i k Em? Příběh s velkým srdcem a nadějí. Příběh o tom, jaké to je, dostat druhou šanci.
Objev podobné jako Delphine a její nový začátek - Beth Morreyová - e-kniha
Obecná psychologie - Věra Čechová
Skripta nabízejí stručné poznatky z obecné psychologie. Obsah: 1. Psychologie a její úkoly 2. Činnosti, psychika učení 3. Osobnost 4. Útváření osobnosti 5. Psychické procesy a stavy osobnosti, psychické stavy, pozornost
Objev podobné jako Obecná psychologie - Věra Čechová
What’s wrong? - Věra Klontza-Jaklová - e-kniha
eBook: Jedním z nejprobádanějších a nejčastěji citovaných problémů egejské doby bronzové je otázka absolutní datace výbuchu santorinské sopky, potažmo celé pozdní doby bronzové ve velmi širokém regionu od Egypta přes Přední východ po střední Evropu. Názory a výsledky přírodních věd a tradiční archeologie se neshodují a jejich argumentace umísťují událost od poloviny 17. století až po konec 16. století před Kr., výjimečně i později. Práce analyzuje jednotlivé argumenty i metodologické přístupy a snaží se odpovědět na otázku neshody jednotlivých přístupů. Tzv. mínojská erupce (nebo santorinská katastrofa) ovlivnila nejenom životy lidí ve velmi širokém regionu, ale také globální klima. Jedná se tedy o klíčovou událost pozdní doby bronzové. Její přesné datování umožní synchronizaci regionálních chronologických systémů mediteránních a evropských regionů a tvorbu přesného časového rámce, který je nutností pro další řešení kauzálních otázek historie doby bronzové.
Objev podobné jako What’s wrong? - Věra Klontza-Jaklová - e-kniha
Vera mundi lumina - Jana Maroszová - e-kniha
eBook: Německá barokní kázání vzniklá v českých zemích představují dosud jednu z méně probádaných oblastí filologie i dějin teologie. Tato edice bohemikálních tisků, dominikánských duchovních promluv z let 1715–1761, přibližuje téma prostřednictvím několika konkrétních ukázek. Kniha obsahuje komentovaná vydání čtyř německých a čtyř českých textů svátečních a příležitostných kázání z fondu historické knihovny řádu bratří kazatelů v konventu sv. Jiljí v Praze. Německé promluvy jsou opatřeny zrcadlovými překlady a edici doplňuje rozsáhlá úvodní studie. Kniha je určena jak odborníkům, tak laickým zájemcům o barokní homiletiku.
Objev podobné jako Vera mundi lumina - Jana Maroszová - e-kniha
Školní vzdělávání v Číně - Eliška Walterová, Vít Šťastný, Zhu Xiaohu - e-kniha
eBook: Další – již osmá – studie z ediční řady Školní vzdělávání v zahraničí analyzuje vzdělávací systém nejlidnatější země světa – Číny. V testech PISA obsazují v mezinárodním srovnání čínští žáci přední příčky. Co však stojí za tímto úspěchem? A jaké jsou jeho odvrácené stránky? Autoři snaží nabídnout komplexní odpovědi na tyto i jiné významné otázky spojené právě se vzděláváním v Číně. V úvodních kapitolách je proto představen zeměpisný, historický, náboženský a ekonomický kontext, na nějž navazují věcné analýzy vzdělávací politiky, kurikula a dalších aspektů školního vzdělávání. Kniha tak osloví nejen čtenáře se zájmem o pedagogiku, ale i širší okruh čtenářů z řad diplomacie, kultury, politiky či obchodu, kteří se zajímají o edukační zázemí svých partnerů a klientů.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Číně - Eliška Walterová, Vít Šťastný, Zhu Xiaohu - e-kniha
Dějiny psychologie do konce 19. století - Milan Nakonečný - e-kniha
eBook: Publikace přináší poměrně rozsáhlé pojednání o vývojové etapě utváření filosofických a empirických základů psychologie v dobách, kdy psychologie ještě nebyla samostatnou vědou. Kromě rozšiřujícího pohledu na známá témata kniha zpracovává i témata dosud neuvedená, protože autor soudí, že v dějinách psychologie by měl být zachycen i vliv mystiky a esoterních soustav, neboť i tyto obory přinášely určité pojetí lidského duševního života. Proto je zde zahrnuto i pojednání o starořecké magii, středověké mystice, renesančním hermetismu, mesmerismu a obsáhlá informace o polemice na téma spiritismus, která se odehrála na konci 19. století mezi řadou významných vědců a filosofů. Originální je také závěr knihy, ukazující, jak se utvářel vliv některých představitelů vědy a filosofie s vědeckými kořeny v 19. století na vznik významných směrů v psychologii následujícího století (fenomenologické psychologie s jejími směry logoterapie, daseinsanalýzy, psychologie existence a ovšem gestaltismu, psychoanalýzy, psychologie osobnosti, resp. egopsychologie).
Objev podobné jako Dějiny psychologie do konce 19. století - Milan Nakonečný - e-kniha
Blood and Blood Components, Hematopoiesis, Selected Methods Used in Cytology, Histology and Hematology - Křížková Věra - e-kniha
eBook: Na téma krev a hematopoéza je možné se dívat z různých úhlů pohledu. Publikace obsahuje popisnou část i bohatou obrazovou dokumentaci jak mikrofotografií jednotlivých vývojových stadií krevních elementů a samotných krevních elementů, tak i jejich vybraných patologických odchylek. Krevní elementy jsou zachyceny v periferní krvi a v kostní dřeni. Zahrnuty jsou také elektronogramy a originální schémata vzniklá na jejich podkladě. Začleněn je popis krevních skupin a jejich vývoje. V neposlední řadě je publikace doplněna o vybrané metody zkoumání krve. Věříme, že se tak pre- i postgraduálním studentům medicíny a souvisejících disciplín dostane důležitá pomůcka nejen pro studium preklinických, ale i klinických oborů.
Objev podobné jako Blood and Blood Components, Hematopoiesis, Selected Methods Used in Cytology, Histology and Hematology - Křížková Věra - e-kniha
Věra Pohlová - Pavla Kodymová, Renata Honsů - e-kniha
eBook: Věra Pohlová, absolventka Masarykovy státní školy zdravotní a sociální péče, je jednou z mnoha žen, které zasvětily svůj život poválečné sociální práci, ale jako jedna z mála nám o svém životě, rodině i cestě praxí a příprav na ni mohla ještě dnes vyprávět. Její život protnuly všechny významné události domácích dějin 20. století, které se objevují na pozadí jejího osobního příběhu a zároveň tvoří milníky v popisovaných proměnách podoby sociální práce.
Objev podobné jako Věra Pohlová - Pavla Kodymová, Renata Honsů - e-kniha
Školní vzdělávání ve Francii - Vít Šťastný, Zuzana Svobodová, Jean-Yves Rochex - e-kniha
eBook: Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání ve Francii je sedmou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Studie zachovává obdobnou strukturu jako dřívější publikace v řadě, metodologicky se však kromě studia odborné literatury opírá také o vlastní empirická data autorů sebraná prostřednictvím pozorování ve školních třídách či rozhovorů s různými aktéry vzdělávacího systému (učiteli, řediteli, inspektory…). Důraz je kladen na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání. Čeští autoři poskytují pohled na francouzský vzdělávací systém „zvenku“ (kapitoly zabývající se vzdělávací politikou, charakteristikou vzdělávacího systému, profesí učitele, kurikulem, evaluací, spravedlivostí ve vzdělávání, jazykovým vzděláváním a specifiky vzdělávání v zámořských teritoriích), pohled „zevnitř“ pak zprostředkovává renomovaný francouzský výzkumník a sociolog vzdělávání Jean-Yves Rochex, který se v poslední kapitole zaměřuje na vývoj a současný stav vzdělanostních nerovností ve Francii. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, jejíž specifika a problémy vzdělávání nejsou českým čtenářům příliš známá. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, zástupcům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Francii - Vít Šťastný, Zuzana Svobodová, Jean-Yves Rochex - e-kniha
Interkulturalita a její vztah k českým dějinám - Jan Lepeška - e-kniha
eBook: Učební text se stručně zabývá tématem českých dějin od doby Sámovy říše až do konce existence Československa a je primárně určen pro zahraničního čtenáře z Ukrajiny. Název „Interkulturalita“ má v publikaci přenesený význam ve smyslu seznámení se s českými dějinami zahraničním čtenářem. Příručka je z důvodu usnadnění četby přizpůsobena jazykové úrovni B1 až B2. Vznik příručky reaguje na politickou situaci na Ukrajině a pro lepší přehled je text přeložen i do ukrajinštiny. Nižší jazyková náročnost má za cíl ulehčit zahraničnímu čtenáři četbu tak, aby rychleji získal základní přehled o dějinách českého státu. Čtenář může nabyté vědomosti využít nejen pro školní potřeby, ale také například při přípravě zkoušky k získání českého občanství. Text může být zároveň vhodný i pro prohloubení jazykových znalostí českého jazyka.
Objev podobné jako Interkulturalita a její vztah k českým dějinám - Jan Lepeška - e-kniha
Queer Encounters with Communist Power - Věra Sokolová - e-kniha
eBook: How did the Communist regime in Czechoslovakia approach non-heterosexuality? How did young girls and boys come to realize their queer desires and identities within a state known for repressing individuality? What did they do with that self-awareness—and later on, as adults, what strategies did they employ in their everyday dealings with a state that defined homosexuality as a medical diagnosis? Queer Encounters with Communist Power answers these questions as it interweaves groundbreaking queer oral history with meticulous archival research into the discourses on homosexuality and transsexuality in Czechoslovakia from 1948 to 1989.
Objev podobné jako Queer Encounters with Communist Power - Věra Sokolová - e-kniha
Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Filozofie a její terminologie - Jan Volf, Ján Bolek, Josef Vácha - e-kniha
eBook: Učíte se na zkoušku z filozofie? Pak si rozhodně pořiďte tuto jedinečnou učebnici. Naleznete v ní hlavní pojmy, se kterými se setkáte při studiu filozofie, výstižně vysvětlené a seřazené do logických celků.
Objev podobné jako Filozofie a její terminologie - Jan Volf, Ján Bolek, Josef Vácha - e-kniha
Genderové aspekty ve slovanské frazeologii (na materiálu běloruštiny, polštiny a češtiny) - Kateřina Kedron - e-kniha
eBook: Monografie se zaměřuje na problematiku genderu v jazyce – zkoumá vliv genderového faktoru na frazeologii tří příbuzných jazyků (běloruštiny, polštiny a češtiny). Autorka provádí analýzu jazykového materiálu z hlediska lingvokulturologického. V rámci svého výzkumu sleduje formální shody a rozdíly mezi jednotlivými jazyky, primárně se však snaží odhalovat odlišné a shodné rysy ve vnímání muže a ženy, jejich povahy a chování ve třech slovanských kulturách. Na základě klasifikace a hodnocení shromážděného materiálu podává podrobný popis konceptů "muž" a "žena" ve frazeologii. Práce mimo jiné řeší otázku, zda je možné hovořit o upozadění žen v jazyce ve frazeologické rovině a do jaké míry je tento jev ovlivněn sociálními faktory oproti faktorům ryze jazykového rázu.
Objev podobné jako Genderové aspekty ve slovanské frazeologii (na materiálu běloruštiny, polštiny a češtiny) - Kateřina Kedron - e-kniha
Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Tréma u hudebníků a její prevence ve vzdělávacím systému - Ena Stevanović - e-kniha
eBook: Tréma je vážným problémem mnoha studentů hudby a profesionálních hudebníků, který může způsobit závažné poškození výkonu a vyvolat utrpení a stres. Faktory, které se vzájemně ovlivňují a určují intenzitu působení trémy na výkon, jsou: sebehodnocení, vnímaná sebeúčinnost, úroveň připravenosti repertoáru a výkonné zkušenosti. Monografie objasňuje problematiku trémy ve variabilitě jejích projevů; popisuje její psychologické, sociální a vzdělávací určující činitele a poskytuje analýzu metod prevence trémy ve vzdělávacím systému. Cílem výzkumné části bylo prozkoumat, zda sebeúčinnost a sebehodnocení mohou být prediktory trémy u studentů hudby, kteří pocházejí ze tří odlišných vzdělávacích systémů, a stanovit eventuální rozdíly mezi nimi; dále pak získat hlubší informace o příčinách této souvztažnosti a zjistit, jestli případné rozdíly můžeme přičíst různorodým vzdělávacím zkušenostem studentů. Zároveň je provedena analýza implikací této studie pro učitele a studenty v oblasti instrumentálního vzdělávání.
Objev podobné jako Tréma u hudebníků a její prevence ve vzdělávacím systému - Ena Stevanović - e-kniha
Visegrádská skupina a její vývoj v letech 1991–2004 - Libor Lukášek - e-kniha
eBook: Autor si klade za cíl na základě primárních pramenů a dalších zdrojů popsat a zhodnotit vývoj Visegrádské skupiny na pozadí vnitropolitického vývoje členských zemí. Práce sumarizuje aktivity V4 především z hlediska praktické realizace zahraniční politiky, přináší ale také reflexi dosavadní spolupráce a alternativy budoucích aktivit V4 zejména ve strukturách EU, v oblasti energetické bezpečnosti, zahraničních zájmů regionu apod. Spolu s relevantními dokumenty na přiloženém CD tak bude užitečnou studijní pomůckou nejen pro studenty.
Objev podobné jako Visegrádská skupina a její vývoj v letech 1991–2004 - Libor Lukášek - e-kniha
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)
Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)
Psychologie zdraví: Biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty (978-80-271-2569-2)
Kniha - autor Leona Jochmannová; Tereza Kimplová, 552 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Základní ideou této odborné monografie je snaha doplnit dosavadní publikace věnované psychologii zdraví o koncept reflektující tradiční pojetí, ale také přinést aktuální témata a poznatky zaměřené primárně na celostní pojetí zdraví. Hlavní osou knihy jsou psychologické, biologické, psychosociální a spirituální aspekty zdraví, včetně reflexe současných vlivů digitálních technologií. Texty jsou nabízeny multidisciplinární perspektivou se zapojením odborníků z oblasti akademického výzkumu i aplikované praxe. Autoři se věnují tématům zdraví napříč různými obory, jako je psychologie, medicína, psychoterapie, adiktologie, filozofie, fyzioterapie, digitální technologie a mnoho dalších. Kniha je určena nejen studentům humanitních věd, ale i široké odborné veřejnosti z oblasti psychosociálních oborů.
Objev podobné jako Psychologie zdraví: Biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty (978-80-271-2569-2)
Dějiny české a slovenské psychologie - Jiří Hoskovec, Daniel Heller, Simona Horáková-Hoskovcová - e-kniha
eBook: Monografie přináší přehled o vývoji psychologie v českém a slovenském prostředí od prvopočátků po současnost. Hlavní pozornost je zaměřena na vývoj jednotlivých psychologických oborů ve 20. století. Podstatná část práce je věnována základním psychologickým kategoriím (vnímání, pozornost, paměť, myšlení, emoce, vůle a motivace, osobnost) a významným představitelům oboru. Druhé, přepracované vydání knihy Malé dějiny české a středoevropské psychologie je určeno zejména studentům psychologie a zájemcům o tento vědní obor.
Objev podobné jako Dějiny české a slovenské psychologie - Jiří Hoskovec, Daniel Heller, Simona Horáková-Hoskovcová - e-kniha
Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)
Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)
Deutsche Grammatik - Věra Kloudová, Martin Šemelík, Vít Dovalil, Marie Vachková - e-kniha
eBook: Sbírka textů a úloh z německé gramatiky pro pokročilé, jejíž autoři vycházejí ze zkušeností s výukou na FF UK, je určená vysokoškolským studentům německého jazyka na filozofických a pedagogických fakultách. Ocení ji především ti, kteří se německému jazyku chtějí věnovat z filologického hlediska. Publikace staví na autentickém jazykovém materiálu, jenž je zastoupen velmi širokou paletou textů. Uživatelům poskytuje příležitost obeznámit se i s jevy, které bývají v jiných cvičebnicích a sbírkách úloh zpravidla opomíjeny. Řada úloh je založena na srovnání němčiny a češtiny.
Objev podobné jako Deutsche Grammatik - Věra Kloudová, Martin Šemelík, Vít Dovalil, Marie Vachková - e-kniha
Podívejte se také
- Dove Go Fresh Pear & Aloe Vera Scent antiperspirant ve spreji 150ml (8710908559235)
- 4Home Set přikrývky a polštáře Aloe Vera
- Stírací a nalepovací kniha Příroda: Stieracia a nalepovacia kniha Príroda
- Stírací a nalepovací kniha Svět: Stieracia a nalepovacia kniha Svet
- Psychologie a internet (978-80-725-4360-1)
- aloe vera
- vera john
- Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
- Kniha Vlk ve stínu (978-80-86481-82-1)
- cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
- Obecná psychologie (9788024632957)
- Ema a kouzelná kniha
- VOG Set přikrývky a polštáře Aloe Vera celoroční,
- Topvet mýdlo Aloe vera a meloun 115 g
- Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity (978-80-726-2695-3)
- Osobnostní aspekty prosociálního chování a empatie (978-80-738-7306-6)
- Aspekty ochrany osobnosti lékaře a pacienta (999-00-020-3527-2)
- Ekonomické a právne aspekty: Neziskových organizácií (978-80-8168-271-1)
- Psychologie náboženství a spirituality (978-80-736-7312-3)
- Agrese, násilí a psychologie moci (80-725-4593-0)
- Soudní psychiatrie a psychologie (978-80-247-4332-5)
- Psychologie vděčnosti a nevděčnosti (978-80-247-1838-5)