Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy - Martin Strouhal, Míla Janišová - e-kniha
eBook: Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících učitelů na edukační praxi. V neposlední řadě kniha usiluje o identifikaci těch oblastí, kde spolu mohou komunikovat pedagogicko-psychologická a oborová složka učitelského vzdělávání.
Podívejte se také Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (9788024652283)
Učitelské vzdělávání a oborové didaktiky na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (9788024652283)
Elektronická kniha - autor Martin Strouhal a Míla Janišová, 242 stran, česky Kolektivní monografie pracovníků věnujících se přípravě budoucích učitelů na FF UK je první publikací vydanou Centrem učitelství FF UK, jež vzniklo v roce 2021. Kniha zahrnuje příspěvky z oborových didaktik českého jazyka a literatury, cizích jazyků, historie a z oblasti pedagogicko-psychologické přípravy učitelů. Nabízí aktuální pohledy na domácí i zahraniční přístupy k profesnímu terciárnímu vzdělávání budoucích pedagogů, systemizaci nejnovějších poznatků vybraných oborových didaktik, aktuální pohledy na problematiku didaktické transformace oborových poznatků a jejich následnou implementaci do vysokoškolských vzdělávacích programů. Dále představuje nedávné výzkumy zabývající se oborově didaktickými otázkami, problematikou fakultních učitelů a pedagogických praxí. Publikace chce také poukázat na největší nedostatky učitelské přípravy a na faktory ovlivňující adaptaci začínajících...
Podívejte se také Alma mater Pragensis / Studie k počátkům Univerzity Karlovy (9788024632391)
Pod ochranou Kleió: Historické obory na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (978-80-210-9258-7)
Kniha - autor Tomáš Borovský; Jiří Němec, 166 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Při založení Masarykovy univerzity byly na její filozofické fakultě nejsilněji zastoupeny historické obory. Letošní sté výročí nabízí jedinečnou příležitost ohlédnout se za proměnami, jimiž historické obory během prvního století existence univerzity prošly. Z historického semináře se postupně oddělovaly a vedle něj také vznikaly další semináře a ústavy s úzkou vazbou k historii i jejím postupům - dějiny umění, archeologie, muzeologie, archivnictví a pomocné vědy historické, etnologie. Autory předkládané publikace vedla snaha odpovědět na otázky, jaký byl význam jmenovaných brněnských seminářů v dějinách vědy a vzdělanosti v domácím a mezinárodním kontextu, jaké osobnosti v Brně vyrostly či jaké vnější vlivy působily na institucionální utváření historických oborů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Publikace je proto rozdělena do tří částí: Institucionální...
Podívejte se také Biografický slovník 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy 1945–2008 (9788024644691)
Podívejte se také
- Proč zmizely insignie Karlovy univerzity (978-80-247-5723-0)
- Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- ABUS JC8690 MILA (4003318901232)
- Trust Mila 2.0 (16697)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Stírací a nalepovací kniha Na cestách: Stieracia a nalepovacia kniha Na cestách
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Kniha Martin Konvička: Předmluva Klára Samková (978-80-906573-0-4)
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
- Muffin&Berry cestovní taška pro psy a kočky Mila béžová (PTAtask05nad)
- Schreiner Martin: Martin Schreiner - SuperStar - CD (9029519802)
- kn hrame na heligonke martin cernansky
- Filozofická fakulta Masarykovy univerzity. Pohledy na dějiny a současnost (978-80-210-5326-7)
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- Martin a Vrútky z neba: Martin And Vrútky From Heaven (978-80-8144-193-6)
- Chodúr Martin: Tisíc a jedna noc - CD (0745178497091)
Teorie výchovy - Martin Strouhal - e-kniha
eBook: Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na „akci“ a „zážitek“ nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápat výchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek v době tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie.
Objev podobné jako Teorie výchovy - Martin Strouhal - e-kniha
Učit se být učitelem - Martin Strouhal - e-kniha
eBook: Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. V pluralitě uvedených perspektiv autoři diskutují o následujících tematických okruzích: důsledky absence ideje vzdělanosti pro univerzitní provoz a učitelskou přípravu; význam filosofického vzdělání budoucích učitelů; vztah akademického a kompetenčního diskursu a problematické důsledky procesu masifikace vzdělávání a neoliberální rétoriky; různé podoby vztahu mezi teorií a praxí v kontextu vyučování pedagogiky a psychologie na fakultách připravujících budoucí učitele; perspektivy vysokoškolské didaktiky; problematika profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů s využitím konceptu „učitele v roli modelu“.
Objev podobné jako Učit se být učitelem - Martin Strouhal - e-kniha
Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)
Kniha - autor Iva Stuchlíková; Tomáš Janík, 466 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Oborové didaktiky jsou vědními disciplínami zaměřenými na oborově specifickou dimenzi vyučování a učení ve škole i mimo ni. Jejich agenda sahá od vymezování a zdůvodňování cílů oborového vyučování a učení přes výběr, legitimizaci a didaktickou transformaci obsahů až k metodické strukturaci učebních procesů. Problémem českého školství je, že oborové didaktiky u nás nebyly po dlouhou dobu s náležitými nároky systematicky pěstovány. Přesto se rozvinuly do podoby relativně svébytných vědních disciplín, jak o tom svědčí tato kniha. Jejím cílem je podat pohled na vývoj a stav oborových didaktik v České republice a naznačit perspektivy jejich dalšího směřování.
Objev podobné jako Kniha Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (978-80-210-7769-0)
Vzdělání a dnešek - Martin Strouhal, Stanislav Štech - e-kniha
eBook: Monografie Vzdělání a dnešek představuje texty českých a slovenských VŠ učitelů a badatelů v oblasti pedagogiky, psychologie, sociologie a filosofie výchovy, kteří se zabývají otázkami teorie vzdělání. Je rozvržena do tří částí, tematizujících problémy vzdělanosti z různých perspektiv a sledujících specifické logiky, rozpory a otázky těchto problémů. Zahrnuje perspektivy a texty historické, metodologické a filosofické a texty se sociopolitickým přesahem zaměřené k problémům ideologizace soudobých konceptů vzdělání. Konkrétně jsou v knize řešena tato témata: historické předobrazy soudobých problémů v teorii vzdělání; Komenského obraz světa vzdělanců, jeho atributy a kritika; fenomenologická analýza soudobých koncepcí vzdělání v kontextu filosofie přirozeného světa; úloha metafor v pedagogickém diskursu a chybějící metafora ideje vzdělanosti; ideové a organizační změny v řízení univerzit a v podobách univerzitního vzdělávání pod vlivem neoliberálních tlaků; akademické cíle základního vzdělávání; školské reformy a jejich ideologizace; problematika kulturního relativismu ve vzdělávání.
Objev podobné jako Vzdělání a dnešek - Martin Strouhal, Stanislav Štech - e-kniha
Multiculturalism - Martin Strouhal, Mariusz Kwiatkowski, Anna Mielczarek-Żejmo - e-kniha
eBook: Publikace popisuje a interpretuje aktuální stav multikulturalistické teorie a její politické a edukační aplikace. Jsou v ní zastoupena různá axiologická stanoviska, teoretické koncepty a metodologické přístupy, zejména filosofické, pedagogické, psychologické a sociologické. První část knihy zahrnuje kritické zhodnocení dosavadních způsobů chápání klíčového konceptu multikulturality a multikulturalismu, charakteristiku teoretických přístupů k multikulturalismu a také různé koncepty implementace multikulturní ideje do společnosti. Ve druhé části je zvláštní pozornost věnována úloze vzdělávání při překonávání krize multikulturalismu. Společenské změny, ale i rozsah migrace v moderním světě vyžadují vývoj nových vzorců chování, navazování a udržování vztahů, uspokojování potřeb a řešení společenských a kulturních problémů. Tato část se snaží ukázat, že vzdělávací systém bude vždy jedním z klíčových zdrojů konsensu a spolupráce.
Objev podobné jako Multiculturalism - Martin Strouhal, Mariusz Kwiatkowski, Anna Mielczarek-Żejmo - e-kniha
Erilian 2 - Tereza Janišová - e-kniha
eBook: Život v čarodějném městě Erilian se zdá být až pohádkově idylický. Kiařina dcera Zia, mladá spisovatelka, rebelka a čarodějka v jedné osobě, tento názor nesdílí. Jedné letní noci se rozhodne vzít svůj osud do vlastních rukou a uteče z domu. Na palubě plachetnice Bílý delfín se vydá na jihovýchod, odhodlaná zažít senzační prázdniny a najít inspiraci pro svoji knihu. Netuší ale, že pluje vstříc velkým tajemstvím, která dlouhá léta spala za obzorem.
Objev podobné jako Erilian 2 - Tereza Janišová - e-kniha
Erilian 1 - Tereza Janišová - e-kniha
eBook: Erilian… starobylé město vystavěné z kamení, cihel a magie. Členem Velké rady se stanou jen ti nejlepší a nejváženější čarodějové. Někteří neváhají získat jedno ze zlatých křesel v Kruhovém sále i za cenu zločinu. To ale mladičká čarodějka Kiara zatím netuší. Studium na Univerzitě magických věd, tajemný cizinec s uhrančivým pohledem i nečekané odhalení vlastní minulosti… Nemalé sousto pro jednu sedmnáctiletou zrzku, které magie obrátí život vzhůru nohama.
Objev podobné jako Erilian 1 - Tereza Janišová - e-kniha
Erilian 3 - Tereza Janišová - e-kniha
eBook: Fínka se umí ohánět smyčcem i dýkami a v žilách jí koluje magie, stejně jako její matce Zie a babičce Kiaře. Přichází doba krátkých vlasů a krátkých sukní, v ulicích města Erilian jezdí tramvaje a čarodějové poslouchají jazz. Na dávné časy a legendy se skoro zapomnělo. Nikdo nemá tušení o chystané pomstě, o spolku Maskovaných gentlemanů ani o pěti hvězdách, které se na obloze pomalu ale jistě seskupují do jedinečné liniové konstelace.
Objev podobné jako Erilian 3 - Tereza Janišová - e-kniha
Popletený svět - Ivana Janišová - e-kniha
eBook: Bětka je u babičky na vesnici jako v Jiříkově vidění. Bude zde v bezpečí, až se tu budou ženit všichni čerti? A proč je tady všechno takové popletené? Bětka tomu babiččině bláznivému světu moc nerozumí, ale rychle si ho zamiluje. Komu by se přeci nelíbilo, kdyby mu lišky dávaly dobrou noc! Veselý příběh o dobrodružstvích všedního dne si s lehkostí pohrává s naším jazykem a seznamuje děti s celou řadou známých pořekadel.
Objev podobné jako Popletený svět - Ivana Janišová - e-kniha
Velká kniha o řízení firmy - Mirko Křivánek, Dana Janišová - e-kniha
eBook: Kniha se komplexně a s důrazem na využití předkládaných poznatků v praxi věnuje řízení firmy od strategie až po praktickou implementaci metod a nástrojů usnadňujících fungování celé firemní organizace. Autoři s mnohaletými zkušenostmi z praxe ukazují, že firma se chová jako živý organismus, ve kterém jsou jednotlivé části vzájemně provázány, a pokud přestane fungovat jedna z nich, odrazí se to většinou i na řadě ostatních. Manažeři, majitelé firem a konzultanti získají praktické informace o tvorbě firemní strategie, optimalizaci procesů, využití finančních ukazatelů, metodách výběru, hodnocení a motivaci zaměstnanců a o využití informačních zdrojů a systémů k automatizaci některých činností. Naleznou zde také praktické kroky pro řízení změnových projektů a seznámí se s řadou zkušeností, které autoři získali při své mnohaleté konzultantské a manažerské činnosti. Kniha nemá svou komplexností a praktičností na českém trhu konkurenci.
Objev podobné jako Velká kniha o řízení firmy - Mirko Křivánek, Dana Janišová - e-kniha
Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives - Martin Strouhal, Magdalena Kohout-Diaz - e-kniha
eBook: Inclusive education has aroused heated debate among teachers, parents, politicians, and the general public, yet for many involved and affected the basic concepts and real goals of inclusion are unclear or misunderstood. Presenting research by scholars from the Czech Republic, France, Norway, Poland, Canada, and Switzerland on education, democratic citizenship, and the inclusive philosophies and politics of various countries, Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship examines and clarifies the cultural, professional, and political issues surrounding the implementation of inclusive education. The first section of the book examines the epistemology of the inclusive process. The second section compares the logic of inclusion from an international perspective. The final section explores concrete problems encountered in the different states represented.
Objev podobné jako Cultures of Inclusive Education and Democratic Citizenship: Comparative Perspectives - Martin Strouhal, Magdalena Kohout-Diaz - e-kniha
Doktorky matematiky na univerzitách v Praze 1900–1945 - Martina Bečvářová - e-kniha
eBook: Monografie vychází z dlouhodobého studia vývoje matematické komunity v českých zemích. Pojednává o komplikovaných, avšak inspirativních životních osudech dvanácti žen, které v letech 1900 až 1945 obhajovaly nebo obhájily doktorát z matematiky na některé z fakult pražských univerzit. Ačkoliv se další odborné matematické práci často téměř nevěnovaly, dokázaly to v době, která na ženy matematičky pohlížela s jistou nedůvěrou, neboť se mohly stát nepřehlédnutelnou konkurencí mužům matematikům, pokud by ovšem chtěly a měly větší odvahu čelit zakořeněným společenským stereotypům. V propracovaných studiích je ukázáno, z jakého sociálního prostředí tyto ženy pocházely, do jakého se provdaly, jaké měly kulturní, intelektuální a hmotné zázemí, jak je rodinné i společenské události motivovaly, ovlivňovaly a kultivovaly, jak žily, čemu se věnovaly, jaké měly zájmy, s jakými problémy se potýkaly, jaký byl jejich vztah k rodině, vlasti, víře, politice a co jim komplikovalo život. Připojeny jsou základní údaje o nejbližší rodině, studie doplňují reprodukce dobových dokumentů a fotografií umožňující přiblížit a dokreslit studované téma.
Objev podobné jako Doktorky matematiky na univerzitách v Praze 1900–1945 - Martina Bečvářová - e-kniha
Obecná didaktika - Jarmila Skalková - e-kniha
eBook: Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání. Právě to umožňuje klást si otázky, problematizovat a vidět nové problémy, hledat jejich řešení, uvědomovat si smysl jednání v širších souvislostech. Publikace si klade za cíl podporovat samostatné pedagogické myšlení, které proniká do základních vztahů pedagogického procesu. Postihuje souvislosti, je s to kriticky analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce, odlišovat podnětné prvky od módnosti v aktuálních diskuzích. Tím vším se rozšiřuje základ, na němž učitel činí svá didaktická rozhodnutí. Knížka je určena především studentům učitelství, ale také začínajícím učitelům a všem ostatním, kteří mají zájem promýšlet si hlouběji dosavadní zkušenosti.
Objev podobné jako Obecná didaktika - Jarmila Skalková - e-kniha
Obecná didaktika - Lucie Zormanová - e-kniha
eBook: Publikace se zaměřuje zejména na tyto okruhy otázek: • Co je nutné vyučovat • Jak vést výuku • Jak při výuce postupovat • Jak efektivně kontrolovat výstupy výuky • Které prvky ovlivňují efekty vyučování Přínosem publikace je řada praktických ukázek a příkladů, které mohou studenti, začínající i zkušení učitelé využít ve vlastní výuce: • Ukázky vyučovacích hodin • Návody na použití jednotlivých metod • Ukázky příprav na hodinu • Příklady slovních hodnocení na různé typy žáků Proto kniha zaujme i příslušníky dalších profesí, kteří se neobejdou bez občasného informování druhých nebo kteří připravují přednášku či prezentaci, například před spolupracovníky nebo partnery ve firmě.
Objev podobné jako Obecná didaktika - Lucie Zormanová - e-kniha
Moderní didaktika - Robert Čapek - e-kniha
eBook: Existuje jistě velké množství pedagogů, pro které bude tato kniha procházkou po cestách, které již důvěrně znají. Bohužel je ještě větší množství učitelů, kteří tyto výukové metody sice znají, ale používají z nich jen zlomek. Možná se i ptají: „Proč bych je měl znát? Nestačí si stoupnout před třídu a diktovat jim hromadu poznatků?“ Tato publikace neopakuje teoretické výčty definic předchozích autorů, ale čtivou formou ukazuje cestu k efektivnímu praktickému vyučování. Výukové metody a aktivity jsou vybrány a popsány tak, aby byly použitelné pro všestranné využití, a zpravidla jsou doplněny ilustrativními příklady. Jednotlivé kapitoly rozdělují metody podle způsobů použití a umožňují rychlou a přehlednou orientaci. Klíčovou částí je lexikon výukových metod, které jsou popsány metodologicky a didakticky, stejně jako metody hodnoticí. Publikace je pro moderního učitele výborným rádcem a nepostradatelným vodítkem.
Objev podobné jako Moderní didaktika - Robert Čapek - e-kniha
Didaktika dospělých - Lucie Zormanová - e-kniha
eBook: Co vám kniha přinese? Porozumíte klíčovým pojmům a seznámíte se se základními problémy z oblasti didaktiky a didaktiky dospělých. Pochopíte specifika vzdělávání a učení dospělého. Budete se orientovat v historických souvislostech i aktuálních potřebách vzdělávání dospělých. Získáte přehled o způsobech hodnocení výsledků vyučování a učení dospělých a o pozici a roli lektora v tomto procesu.
Objev podobné jako Didaktika dospělých - Lucie Zormanová - e-kniha
Matematika na Německé univerzitě v Praze v letech 1882–1945 - Martina Bečvářová - e-kniha
eBook: Kniha pojednává o dlouhodobě neprávem opomíjené a přehlížené pražské německé matematické komunitě, která patřila v první třetině 20. století k evropské špičce. Analyzuje vývoj výuky matematiky na Německé univerzitě v Praze od jejího vzniku v roce 1882 až do jejího tragického zániku v roce 1945. Na základě studia archivních pramenů, původních odborných prací, pamětí zúčastněných osobností a sekundární literatury objasňuje komplikované postavení pražské německé matematické komunity v českých zemích. Zachycuje její specifika vyplývající z pražského „genia loci“, naznačuje její provázanost s okolním německým světem, ukazuje její vztahy k našim i zahraničním odborným spolkům a především hodnotí vědecký přínos jednotlivých pražských německých matematiků k rozvoji světové vědy.
Objev podobné jako Matematika na Německé univerzitě v Praze v letech 1882–1945 - Martina Bečvářová - e-kniha
Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Kniha - autor Eva Šmelová; Michaela Prášilová, 400 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním tématům didaktiky v kontextu předškolního vzdělávání. Řeší aktuální problémy současné praxe. Propojují tak teoretické a praktické poznatky s informacemi potřebnými pro každodenní činnost učitele předškolního zařízení a rozvoj jeho profesních kompetencí. Publikace je určena především pro pracovníky předškolních zařízení, ale i pro studenty oborů zaměřených na předškolní vzdělávání. V rámci jednotlivých kapitol nalezne čtenář případové studie, jejichž rozbor vede k integraci znalostí předškolní didaktiky, obecné pedagogiky, pedagogiky předškolního věku, pedagogické psychologie, školského managementu a dalších disciplín vstupujících do předškolního vzdělávání. Jednotlivé kapitoly jsou doplňovány příklady a případovými studiemi, které...
Objev podobné jako Didaktika předškolního vzdělávání (978-80-262-1302-4)
Obecná didaktika - Alena Vališová, Kovaříková Miroslava - e-kniha
eBook: Studijní materiál je určen pro studenty učitelství bakalářského i magisterského typu v prezenční i kombinované formě studia. V souvislosti s realizovanou strukturací studijních programů pro bakalářskou a navazující magisterskou úroveň může podpůrně sloužit též jiným předmětům akreditovaných programů na různých vysokých školách pedagogického zaměření. Studijní text je východiskem k samostatnému studiu – úkoly, které obsahuje, vedou k práci s odbornou literaturou. Při práci s textem jde nejen o osvojení si základních informací týkajících se vybraných témat z obecné didaktiky, ale také o konfrontaci s představami a dosavadními poznatky čtenářů. Publikace je uspořádána do patnácti základních kapitol, které mají pro lepší orientaci shodnou strukturu: na úvod obsahují shrnutí cílů a obsahu kapitoly, dále samotný studijní text spolu s potřebnými definicemi, ale také množství úkolů k samostatnému řešení a příkladů z praxe, doplňující texty, shrnutí tématu, klíčová slova dané kapitoly a komentář, který poskytuje možná řešení úkolů a další rozšiřující informace.
Objev podobné jako Obecná didaktika - Alena Vališová, Kovaříková Miroslava - e-kniha
Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha
eBook: Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů._x000D_ V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití synchronizovaného plavání v plavecké výuce.
Objev podobné jako Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha
Didaktika literatury: výzvy oboru - Ondřej Hník - e-kniha
eBook: Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.
Objev podobné jako Didaktika literatury: výzvy oboru - Ondřej Hník - e-kniha
Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha
eBook: Publikace, kterou připravil kolektiv autorů z katedry plaveckých sportů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, je určena pro posluchače studijních oborů tělesná výchova a sport a pro zájemce o plaveckou výuku. Text obsahuje tři části, které se jednotlivě zabývají plaveckou gramotností, technikou plaveckých způsobů a didaktikou plaveckých způsobů. V první části jsou charakterizovány požadavky na úroveň plavecké gramotnosti tak, aby vodní prostředí a pohyb v něm mohly být využívány celoživotně. Druhá část je pojata jako nutné teoretické zázemí pro vlastní didaktiku plaveckých způsobů. Nově jsou zde zařazeny modelové techniky plavání přiměřené vývojovému stupni dítěte, tzv. dětský kraul a dětský znak. Text třetí části je bohatě doplněn obrázky, pokrývá didaktiku všech plaveckých způsobů, pádů, skoků, plaveckých obrátek a je rozšířen o nácvik a rozvoj sebezáchranných dovedností a využití synchronizovaného plavání v plavecké výuce.
Objev podobné jako Didaktika plavání - Irena Čechovská, Tomáš Miler - e-kniha
Didaktika pro vysokoškolské učitele - Libuše Podlahová - e-kniha
eBook: Publikace je určena především mladým učitelům, kteří začínají svůj obor vyučovat na vysoké škole a nemají pedagogické vzdělání. Autoři aplikují didaktické zásady, metody a formy na podmínky výukového procesu v prostředí vysoké školy, vysvětlují efektivní metody a prostředky výuky. Důraz je kladen především na praktickou vyučovací činnost v každodenní praxi a možnosti racionalizace a zefektivnění výuky odborných předmětů na vysoké škole.
Objev podobné jako Didaktika pro vysokoškolské učitele - Libuše Podlahová - e-kniha
Didaktika osobnostní a sociální výchovy - Josef Valenta - e-kniha
eBook: Osobnostní a sociální výchova (OSV) je jedním z edukačních systémů věnujících se právě osobnostním dovednostem (práce na sebepojetí, sebeovládání, psychohygiena atd.) a dovednostem sociálním (práce se vztahy, komunikace, kooperace atd.). Svorníkem těchto skupin dovedností je pak morální rozměr jejich použití v různých situacích. Ve vztahu ke škole je OSV tzv. průřezovým tématem (rámcové programy pro základní vzdělávání a pro gymnázia). Jejím specifikem je, že učivem se stává sám žák (účastník, klient), ale i třída jako skupina. Podle výpovědí učitelů patří OSV k oblíbeným tématům. Provázejí ji ale mýty, například o tom, že probíhá jaksi "samo sebou" (jen pobytem ve školním kolektivu), že probíhá vlastně neustále (vždy a všude) apod. Pohled do třídy nicméně může ukázat, že tomu tak nebývá.
Objev podobné jako Didaktika osobnostní a sociální výchovy - Josef Valenta - e-kniha
Hádej, hádej, hadači - Josef Strouhal - e-kniha
eBook: Knížka z legendární edice OKO obsahuje téměř 200 vybraných hádanek, kreslených a jiných úloh a úkolů z matematiky, které zábavným způsobem bystří vtip a úsudek. Je uspořádána do tří částí podle obtížnosti příkladů a pro kontrolu uvádí závěrem jejich řešení a výsledky. I matematika může být zábava!
Objev podobné jako Hádej, hádej, hadači - Josef Strouhal - e-kniha
A brány se otevřely... - Milan Hes - e-kniha
eBook: Ještě v lednu 1945 se za ostnatými dráty nacistických lágrů nacházelo zhruba 600 tisíc vězňů. Celkový počet vězněných v letech 1933 až 1945, kteří se nedobrovolně ocitli v nejrůznějších německých represivních zařízeních, lze odhadovat na několik miliónů osob. Zvláštní kategorií jsou oběti vyhlazovacích táborů. V jejich případě o uvěznění hovořit nelze. Likvidace či vražda. To jsou ta pravá slova pro zvěrstva, jež byla páchána ve jménu rasisticky orientovaného nacionálního socialismu. Kniha „A brány se otevřely…“ nás postupně provází posledními okamžiky existence táborů v Dachau, Osvětimi a Terezíně. Jak probíhalo osvobození na těchto místech hrůzy? V čem se odlišovaly první okamžiky svobody v Dachau – nejstarším a nejdéle fungujícím koncentračním táboře od konce existence osvětimské továrny na smrt, jež je dnes vnímána jako jeden z hlavních symbolů holocaustu? Jaké bylo čekání na vytoužený konec v protektorátním Terezíně? Autor již tradičně využívá velkého množství svědectví pamětníků 2. světové války.Mgr. Milan Hes, Ph.D. (1976)Narodil se roku 1976 v Lounech. Trvale žije ve Slaném. Je absolventem oborů dějepis a základy humanitní vzdělanosti na Pedagogické fakultě UJEP v Ústí nad Labem. V roce 2012 na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy obhájil disertační práci na téma „Didaktické aspekty historické paměti holocaustu“, a stal se tak po dlouhé přestávce dvaceti let prvním absolventem znovu obnoveného oboru didaktika dějepisu. Vyučuje na gymnáziu v Praze 4 a pracuje na několika odborných a didaktických projektech, jejichž výsledkem jsou metodické materiály pro studenty a učitele základních, středních i vysokých škol.Badatelsky se zabývá především regionálními dějinami Slánska v 19. a 20. století, problematikou komunikativní paměti šoa, vzájemným vztahem fenoménů dějin a paměti a také teorií oborové didaktiky dějepisu. Je spoluautorem kolektivní monografie „Kulturní a sociální skutečnost v dějezpytném myšlení“ (1999). Pravidelně publikuje v odborných a populárně-naučných časopisech. Od roku 2010 je pravidelným přispěvatelem revue literatury faktu „Přísně tajné!“ V současné době připravuje k vydání disertaci, která by pod názvem „Šoa mezi dějinami a pamětí“ měla vyjít v první polovině roku 2013.
Objev podobné jako A brány se otevřely... - Milan Hes - e-kniha
Didaktika elektrotechniky. Rozvíjení kompetencí k řešení problémů - Čestmír Serafín - e-kniha
eBook: Publikace se tematicky věnuje oblasti oborové, resp. předmětové didaktiky, konkrétně didaktice elektrotechniky, která má mimořádný význam pro odborné technické vzdělávání, neboť tvoří jeho klíčovou část jak v praxi, tak v přípravě učitelů takto zaměřených disciplín. Publikace svým obsahem nastiňuje myšlenkový systém, který čtenáře uvede do vymezené vědní oblasti a svou logikou utřídění látky i vhledem do soustavy jejího výkladu poskytuje potřebné teoreticko-praktické poznání. Rozšiřuje tak základ, který je učiteli dán obecnou didaktikou, o oborovou/předmětovou didaktiku, která své poznatky čerpá z obecné pedagogiky a didaktiky, ale především z příslušné odborné dimenze přípravy učitele elektrotechnických předmětů. Kromě rozboru témat spojených s předmětovou didaktikou jsou součástí publikace rovněž výsledky několikaletého výzkumu v oblastech moderních technologií, nástrojů rozvíjejících technologickou a zároveň digitální gramotnost.Publikace je z hlediska svého zaměření unikátní, nemající v rámci středoevropského regionu obdoby. Je určena především studentům učitelství odborných předmětů, ale také začínajícím i praktikujícím učitelům a všem ostatním, kteří mají zájem promýšlet své dosavadní zkušenosti v oboru elektrotechniky v souvislosti se vzděláváním dalších generací v rámci technologických možností 21. století.
Objev podobné jako Didaktika elektrotechniky. Rozvíjení kompetencí k řešení problémů - Čestmír Serafín - e-kniha
Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou - Chocholoušková Zdeňka, Lenka Hajerová Műllerová - e-kniha
eBook: Vysokoškolská učebnice didaktiky biologie, která má studenty učitelství vybavit profesními znalostmi a kompetencemi natolik, aby věděli „čemu a jak vyučovat“. Klade důraz na nezbytnost těsné spolupráce ve vertikálním směru, tj. mezi obecnou didaktikou a oborovými didaktikami, které pevně stojí na oborových základech.
Objev podobné jako Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou - Chocholoušková Zdeňka, Lenka Hajerová Műllerová - e-kniha
Univerzita - Jiří Fanta - e-kniha
eBook: 0d devadesátých let probíhají za zdmi univerzit rozsáhlé změny. Zaměstnanci společensko-vědních fakult začínají podnikat, zasedat v dozorčích radách a vydělávat na privatizačních projektech. Někteří směřují do politiky. Bývalé opory státu se snaží maskovat minulost heslem odbornosti. Podnikatelé vděčně přijímají pomoc těchto „odborníků“ účastnících se tvorby právních norem. Tam, kde nestačí legislativa, nastupuje násilí. Studentské lásky, podvody u přijímacích zkoušek, pomluvy a vydírání tvoří rámec románu autora ekonoma a sociologa. Čtenář si může položit otázku, kterou už zodpověděl Leonardo da Vinci: Je lépe chválit dobrý charakter bez vzdělání než vzdělance bez charakteru?
Objev podobné jako Univerzita - Jiří Fanta - e-kniha
Teorie a didaktika sportovních her - Jan Bělka, Karel Hůlka, Katarína Dudová - e-kniha
eBook: Skripta přináší základy teorie a didaktiky sportovních her a jsou určena pro studenty učitelských oborů tělesné výchovy, případně pro trenéry různých sportovních her. Učební text se snaží propojit teorii z oblasti sportovních her s příklady a ukázkami z praxe pro názornější pochopení teoretických základů při výuce sportovních her. Publikace se konkrétně zaměřuje na basketbal, florbal, fotbal, házenou a volejbal, ale prezentovaný teoretický základ a principy výuky lze aplikovat i na jiné sportovní hry. V publikaci se nachází velké množství obrázků ukazujících různá cvičení, které názorně propojují teorii a praxi s nejnovějšími poznatky.
Objev podobné jako Teorie a didaktika sportovních her - Jan Bělka, Karel Hůlka, Katarína Dudová - e-kniha
Účetní souvztažnosti podnikatelských subjektů, 4. vydání - Jiří Strouhal - e-kniha
eBook: Publikace reflektuje změny v účetní legislativě platné od 1. 1. 2022 a zaobírá se účetními souvztažnostmi všech syntetických účtů. Souvztažnosti jsou bohatě doplněny praktickými příklady. Veškeré syntetické účty jsou vždy zobrazeny v konkrétních účetních výkazech, jichž se týkají (rozvaha, výkaz zisku a ztráty v druhovém členění). Součástí publikace je rovněž praktický příklad zaměřený na sestavení účetní závěrky v plném rozsahu (rozvaha, výkaz zisku a ztráty v druhovém členění, příloha, přehled o peněžních tocích, přehled o změnách ve vlastním kapitálu).
Objev podobné jako Účetní souvztažnosti podnikatelských subjektů, 4. vydání - Jiří Strouhal - e-kniha
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha
eBook: Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.
Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha
Promluvili o zlu - Milan Hes - e-kniha
eBook: Proč v současné době narůstá zájem o paměť, vzpomínky a vyprávění očitých svědků historických událostí? Lidé se vydávají na místa paměti, pátrají ve velkém po osudech svých předků. Čím je nárůst obliby fenoménu historické paměti způsoben? Autor v knize „Promluvili o zlu“ předkládá zamyšlení nad vzájemným vztahem dějin a paměti. Práce však není jen teoretickou úvahou, ale také nevšední interpretací vzpomínek přeživších holocaustu. Stranou autorovy pozornosti nezůstává ani nabídka didaktické aplikace představovaného tématu. Jak se u těch, kteří se štěstím unikli hrůzám nacistické genocidy, vyvíjelo zacházení s vlastními zážitky? Vyprávěli svědci hrůz svým blízkým o tom, co prožili? Nedali snad raději přednost mlčení nebo úmyslnému zapomnění? Historik a didaktik dějepisu Milan Hes označuje zkoumané roviny vzpomínek přeživších pojmem „metahistorie holocaustu“. Zážitek holocaustu pro přeživší neskončil spolu s osvobozením v roce 1945. V jejich paměti zůstal přítomen dále, stal se metahistorií, jež byla mnohdy stejně nesnesitelnou jako minulost sama.Text publikace vychází z autorovy disertace, kterou úspěšně obhájil v červnu 2012 na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. K vydání ji například doporučil přední slovenský odborník na dějiny holocaustu - PhDr. Ivan Kamenec, CSc.
Objev podobné jako Promluvili o zlu - Milan Hes - e-kniha
Univerzita a republika - Drahomír Suchánek - e-kniha
eBook: Sborník navazuje na vědeckou konferenci Univerzita a republika, 1918–2018, kterou uspořádala Univerzita Karlova v rámci oslav stého výročí založení Československa. Vybrané příspěvky významných českých historiků představují reprezentativní ukázku konferenčních jednání i badatelského zájmu jednotlivých autorů (Marek Ďurčanský, Daniela Brádlerová, Jaroslav Šebek, Jan Randák, Zdeněk R. Nešpor, Jiří Hoppe, Jitka Vondrová). Propojuje se v nich snaha ukázat na vybraných tématech důležitost a přínos akademického prostředí pro utváření československého státu a nutnost vnímat tento vývoj v širším politickém a společenském kontextu.
Objev podobné jako Univerzita a republika - Drahomír Suchánek - e-kniha
Univerzita jako úřad? - Milada Sekyrková - e-kniha
eBook: Monografie se zabývá správou pražské univerzity (po 1882 univerzit) a typickými univerzitními úředními písemnostmi. Věnuje se období od poloviny 18. století do vydání vysokoškolského zákona 18. května 1950. Autorka přibližuje čtenářům vývoj nakládání s úředními písemnostmi v procesu od jejich vzniku až po uložení v archivu a srovnává nastavené normy s realitou. Velká pozornost je v textu věnována univerzitním matrikám a kvalifikačním dokladům, např. diplomům. Jsou součástí popisované typologie písemností a sledování jejich proměn. Na základě vydávaných písemností je zkoumán chod univerzitní kanceláře a úkoly, které plnila ve zkoumaném období.
Objev podobné jako Univerzita jako úřad? - Milada Sekyrková - e-kniha
Firemní vzdělávání - Hana Bartoňková - e-kniha
eBook: Zabýváte se ve své profesi, či při svém studiu vzděláváním pracovníků ve firmě? Máte na starost rozvoj pracovníků a hledáte možné a vhodné cesty pro co nejlepší postup tvorby strategie firemního vzdělávání? Zabýváte se již nyní, nebo se chcete v budoucnu zabývat řízením a rozvojem lidských zdrojů? Působíte jako lektor v oblasti vzdělávání pracovníků? Studujete obory související s řízením a rozvojem lidských zdrojů, či personálním managementem? Pak je tato kniha určena právě vám. Pomůže vám dívat se na vzdělávání pracovníků ve firmě z perspektivy strategického a kompetenčního přístupu. Usnadní vám orientaci v prostředí a v množství zdrojů, které můžete využít pro přípravu, realizaci, či vyhodnocení firemního vzdělávání. Ukáže vám, jak je důležité nahlížet na firemní vzdělávání z hlediska celkové strategie firmy, jak se celková strategie firmy může odrazit ve strategii firemního vzdělávání a co tvorba strategie vzdělávání následně znamená pro realizaci samotného vzdělávání pracovníků.
Objev podobné jako Firemní vzdělávání - Hana Bartoňková - e-kniha
Vzdělávání dospělých - Jiří Plamínek - e-kniha
eBook: Současné vzdělávání dospělých je nádherným posláním stejně jako tvrdým byznysem. I tady jsou občas nabízeny nesmysly nebo banality, i tudy se valí módní vlny, i zde mohou být dobří prodejci úspěšnější než dobří učitelé. I tady je dobré vědět, co potřebujeme, znát nabídku a souvislosti, umět se poučeně rozhodnout. Kniha popisuje úspěšné metody moderní výuky – prezentaci, diskuse, řešení modelových situací, koučování, učení z reálného výkonu a další. Vysvětluje, jak z těchto prvků stavět vzdělávací programy, podle čeho volit přiměřený styl výuky a jak zvládat problémové účastníky a řešit další potíže, jež při učení mohou vznikat. Pouhé umění dobře učit ovšem nestačí. Učit (se) efektivně něčemu neužitečnému je zmarňováním času a energie. V knížce proto najdete také podrobný návod, jak určovat témata a cíle vzdělávání. Teprve z cílů vzdělávání vyplývají odpovědi na následné otázky – koho učit a čemu, jak to dělat a koho tím pověřit. V tomto tematickém sledu je třeba promýšlet podobu vzdělávacích programů, takto je uspořádána i kniha, kterou držíte v ruce. Autor do ní vložil zkušenosti ze své dvacetileté praxe v roli učitele. Druhé vydání knihy, která podle počtu došlých ohlasů ovlivnila a inspirovala velké množství čtenářů, je rozšířeno zejména o kapitoly věnované etice vzdělávání a příkladům působení velkých učitelů lidstva.
Objev podobné jako Vzdělávání dospělých - Jiří Plamínek - e-kniha
Jak jsem to tenkrát viděl - Miroslav Hroch - e-kniha
eBook: V knize vzpomínek rekapituluje jeden z nejvýznamnějších českých historiků Miroslav Hroch svou profesní dráhu, zejména působení na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Kromě badatelské činnosti se ale zamýšlí i nad svým osobním životem v kontextu soudobých politických událostí a reflektuje, jak je tehdy vnímal. Každou kapitolu vzpomínek uzavírají otázky, které autorovi položil o dvě generace mladší kolega Zdeněk Nebřenský.
Objev podobné jako Jak jsem to tenkrát viděl - Miroslav Hroch - e-kniha
Moderní rétorika na univerzitě - Alena Špačková - e-kniha
eBook: Práce zdůvodňuje zařazení předmětu Moderní rétorika do osnov vysokých škol, osvětluje hlavní cíle a význam předmětu pro budoucí praxi absolventů, ozřejmuje pedagogická východiska vyučujícího a jeho metodiku, pojmenovává praktické potřeby studentů moderní rétoriky a předkládá relativně podrobný popis studijního plánu dvousemestrálního kurzu „Kultura mluveného projevu“ na Husitské teologické fakultě UK jako inspiraci pro studijní program srovnatelného charakteru určený studentům jiných fakult UK.
Objev podobné jako Moderní rétorika na univerzitě - Alena Špačková - e-kniha
Univerzita výnimočných 2 - Zrada - Joelle Charbonneau - e-kniha
eBook: Priateľov si drž blízko, nepriateľov ešte bližšie! Ciu Valeovú vybrala vláda do elitnej skupiny najlepších a najnadanejších študentov zo všetkých kolónií. Na univerzite v Tosu sa z nej má stať jeden z vodcov vojnou zničenej krajiny. No spomienky na brutálne testovanie, pri ktorom umierali ľudia, ju desia v snoch. Ostatní študenti, ktorým vymazali pamäť, žijú v blaženej nevedomosti, Cia však vie svoje! V snahe odhaliť odpornú pravdu o vražedných praktikách najvyšších vládnych úradníkov vystavuje veľkému nebezpečenstvu seba aj svojich blízkych.
Objev podobné jako Univerzita výnimočných 2 - Zrada - Joelle Charbonneau - e-kniha
Univerzita výnimočných 3 - Odveta - Joelle Charbonneau - e-kniha
eBook: Posledná skúška je tá najnebezpečnejšia! Záverečný diel bestsellerovej série. Cia zvládla Skúšku a bola vybraná na univerzitu v Tosu medzi elitu. V budúcnosti sa má stať jednou z tých, ktorí povedú vojnou zničenú krajinou. Svoje schopnosti však bude musieť preukázať skôr, než si myslela. Pripravuje sa povstanie proti ľuďom, ktorí stoja za krutými podmienkami Skúšky, a Zväz národov sa nachádza na pokraji občianskej vojny. Cia sa snaží postaviť na stranu pravdy. No je pravda skutočne to, čo si myslela, alebo je všetko úplne inak?
Objev podobné jako Univerzita výnimočných 3 - Odveta - Joelle Charbonneau - e-kniha
Absolutní spravedlnost - Míla Linc - e-kniha
eBook: Mark Stone byl falešně obviněn, alespoň tak si to myslí on. Rozsudek je nemilosrdný – třináct let na vězeňské planetě, odkud vede cesta jedině nohama napřed.Jenže nic není tak jednoduché, jak se zdá.Zatímco je Stone mezi těmi, které na vězeňskou planetu pomáhal dostat, v Pozemské federaci zuří čistky. Od kormidla je odstaven jak generál Khov, tak i admirál Neuman. Kdo za tím stojí? A proč? Ve vesmíru je jen jediný muž, který má šanci to zjistit.
Objev podobné jako Absolutní spravedlnost - Míla Linc - e-kniha
Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Kniha je pokračováním ediční řady o školním vzdělávání v evropských zemích, kterou od roku 2008 vydáváme. Finské školství je v mezinárodním hodnocení oceňováno jako jedno z nejlepších na světě. Což dokládají především finské úspěchy v mezinárodních měřeních vzdělávacích výsledků žáků. V České republice je zájem o finské školství vysoký, avšak dosud chyběl systematický popis finského vzdělávacího systému, který přináší teprve tato monografie. Čtenáře nejprve uvádí do širšího kontextu finského vzdělávání, objasňuje stručně historii Finska, současný politický a ekonomický systém. Zvláštní pozornost je věnována národní kultuře a mentalitě Finů a principům vzdělávací politiky. Popis finského vzdělávacího systému pokrývá všechny jeho složky, od předškolního vzdělávání až po vysokoškolské vzdělávání a vzdělávání dospělých. Významnou specifičností finského vzdělávání je vysoká míra inkluze žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami do běžných tříd a škol. Podrobně se také věnuje principům přípravy učitelů a dalším záležitostem učitelské profese, stejně jako vzdělávání etnických menšin a přistěhovalců. Novým obsahovým komponentem je kapitola o pedagogickém výzkumu. Na závěr je zařazena kritická kapitola, z pera finského experta Pertti Kansanena (Helsinská univerzita), o současných problémech objevujících se ve finském školství. Publikace je užitečným zdrojem poznatků a inspirací pro české učitele a ředitele škol, pracovníky školské správy a vzdělávací politiky.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
Inkluzivní vzdělávání - Iva Strnadová, Vanda Hájková - e-kniha
eBook: Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení. V dnešní době již zcela přirozeně uznáváme právo všech lidí na vzdělávání, zásadní otázkou tedy není, ZDA může být dítě vzděláváno v běžné škole, ale JAK takovému dítěti toto vzdělávání umožnit, aby z něho profitovalo ono samo i jeho okolí. Kniha přináší všem, kteří mají zájem českou školní praxi nadále rozvíjet, přehled současných teorií inkluzivního vzdělání, interpretaci jeho principů a výklad metodiky. Záměrem je vytvořit současně i teoretické zázemí pro postupující inkluzivně orientovanou praxi na školách. Publikace je určena především pro studenty pedagogických oborů a pro odbornou veřejnost – pedagogy, psychology, sociální pracovníky a poradenská pracoviště včetně pracovníků nově vznikajících Center podpory inkluzivního vzdělávání (CPIV).
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání - Iva Strnadová, Vanda Hájková - e-kniha
Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.
Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha
eBook: Publikace se primárně zabývá procesem socializace a rozvojem sociálních dovedností dospívajících v prostředí střední školy. V této souvislosti se věnuje také motivaci středoškolských studentů ke školní práci, interakci s vrstevníky i učiteli, výskytu rizikového chování ve škole a jeho prevenci. Prezentované informace jsou založeny na soudobých tuzemských i zahraničních výzkumech i současné praxi středních škol v ČR.Publikace je určena studentům učitelství a učitelům se zaměřením na terciární vzdělávání. Mohou z ní čerpat také studenti psychologie a pedagogiky, kteří se věnují práci s dospívajícími. V neposlední řadě je užitečná poradenským pracovníkům, kteří působí ve školských poradenských zařízeních.
Objev podobné jako Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících - Lenka Krejčová - e-kniha
Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
Inkluzivní vzdělávání - Zdeněk Svoboda, Zilcher Ladislav - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky. Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi týkající se aplikace inkluzivních přístupů v našem vzdělávacím systému. Různá ideologická stanoviska jsou v knize potlačena ve prospěch výzkumných výsledků a možností jejich interpretace. Věříme, že publikace bude inspirací pro odborníky v oblasti sociální pedagogiky, speciální pedagogiky, ale i sociologie, antropologie a dalších společenskovědních oborů. Určena je i pro zájemce o dopady vzdělávací politiky České republiky na současnou edukační realitu a perspektivy jejího dalšího rozvoje.
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání - Zdeněk Svoboda, Zilcher Ladislav - e-kniha
Podívejte se také
- Mila: Skryté pravdy (978-80-766-1244-0)
- Puzzle Karlovy Vary 500 dílků (č.7) (8594047727157)
- Stírací a nalepovací kniha Příroda: Stieracia a nalepovacia kniha Príroda
- Stírací a nalepovací kniha Svět: Stieracia a nalepovacia kniha Svet
- cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
- Ema a kouzelná kniha
- Kniha na recepty
- renata chlumska martin chlumsky
- MARTIN Retro Medium (HN193472)
- MARTIN Originals Medium (HN220488)
- Chodúr Martin: Hallelujah (Vánoční písně a koledy) - CD (SU6545-2)
- Turnovský Martin: Martin Turnovský. Great Czech Conductor (2x CD) - CD (SU4082-2)
- vesak na medaile e
- Kniha smíchu a zapomnění (9788071083672)
- Kniha kódů a šifer (9788073638504)
- Vilac Biatlonová malorážka Martin Fourcade
- MARTIN Suede Strap Brown (HN201877)
- Hrubý Martin: Trojka - CD (8594170819286)
- Terrace Martin: Drones - LP (4050538767209)
- MARTIN Retro Extra Light (HN201777)
- MARTIN Mandolin Medium (Monel) (HN194968)
- MARTIN Retro Custom Light (HN169304)