Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy• problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení• vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování• diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy• otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb• psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti• pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění• problematika agrese a podpory prosociálního chování Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Podívejte se také Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Kniha - 528 stran, česky Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích.
Podívejte se také Psychologie davu
Pedagogická psychologie pro učitele - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička - e-kniha
eBook: Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy • problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení • vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování • diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy • otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb • psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti • pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění • problematika agrese a podpory prosociálního chování • text je doplněn medailonky význačných osobností oboru a obohacuje ho i řada ilustrací Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Podívejte se také Psychologie peněz ()
Podívejte se také
- Psychologie budoucnosti ()
- Obecná psychologie (9788024632957)
- Hudební psychologie pro učitele (9788024623030)
- Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
- 1001 myšlenek: část Psychologie ()
- Psychologie a internet (978-80-725-4360-1)
- Kapitoly z forenzní psychologie (9788024644677)
- Poradenská psychologie pro děti a mládež (80-247-1216-4)
- Praktická psychologie pro manažery a personalisty (978-80-879-8112-2)
- Psychologie náboženství a spirituality (978-80-736-7312-3)
- Agrese, násilí a psychologie moci (80-725-4593-0)
- Soudní psychiatrie a psychologie (978-80-247-4332-5)
- Psychologie vděčnosti a nevděčnosti (978-80-247-1838-5)
- Psychologie a pedagogika I (978-80-7333-014-9)
- Psychologie a pedagogika II (978-80-7333-028-6)
- Psychologie ovlivňování - 99 tipů pro zvýšení vaší přesvědčivosti ()
- Psychologie (978-80-271-0532-8)
- didaktika pro vysokoskolske ucitele
- Psychologie a sociologie ekonomického chování (978-80-247-1593-3)
- Psychologie moudrosti a dobrého života (978-80-247-2362-4)
Pedagogická psychologie pro učitele (978-80-271-0586-1)
Elektronická kniha - autor Jaroslav Koťa, 528 stran, česky Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy • problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení • vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování • diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy • otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb • psychosociální aspekty...
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele (978-80-271-0586-1)
Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
Kniha - autor Tomáš Janík, 90 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání – týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost – nikoliv nezbytně odbornou.
Objev podobné jako Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon): Komentár (978-80-8168-354-1)
Kniha - autor Zdenko Krajčír; Jana Mlsnová; Žaneta Surmajová, 592 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Keďže školský zákon je účinný len od roku 2008, možno ho zaradiť medzi novšie zákony. Má 163 paragrafov a široký záber, ktorým pokrýva všetky oblasti výchovy a vzdelávania. Autormi komentára sú odborníci s dlhoročnou skúsenosťou vo vedúcich funkciách inštitucionálnej základne pre regionálne školstvo na Slovensku. Cieľom publikácie je poskytnúť ucelený a podrobný prehľad legislatívnej úpravy všetkých náležitostí pre oblasť výchovy a vzdelávania, ktoré sú obsahom zákona č. 245/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov. Obsahuje výklad jednotlivých ustanovení, doplnený príkladmi z praxe a ďalšími súvislosťami, či dôvodmi, ktoré k predmetnej úprave viedli a ktoré majú napomôcť k poznaniu zámeru zákonodarcu. Autori sa nevyhli ani konfrontácii s ustanoveniami, ktorých aplikácia je v praxi sporná alebo nejednotná, vedení snahou vyjadriť svoj názor, s cieľom...
Objev podobné jako Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon): Komentár (978-80-8168-354-1)
Pedagogická psychologie - Lemrová Soňa
Kniha je určena nejen studentům pedagogických fakult ale i studentům dalších společenskovědních oborů. Mapuje téma učení, osobnosti učitele a žáků, prozkoumává motivaci, sebepojetí či hodnocení žáků. Prostor je věnován také školní třídě jako sociální skupině a jejím členům a řízení. Opomenuta nebyla ani aktuální témata agresivity, šikany dětí a dospívajících nebo inkluze. Vybrané kapitoly jsou doplněny o diagnostiku a možnosti intervenčního zásahu.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie - Lemrová Soňa
Hudební psychologie pro učitele (9788024623030)
Elektronická kniha - autor Hana Váňová a František Sedlák, 408 stran, česky Monografie Hudební psychologie pro učitele poskytuje výběr a strukturalizaci těch základních poznatků, které pomohou pedagogům diagnostikovat a rozvíjet vnitřní předpoklady žáků pro vnímání, prožívání a vytváření hudby a ovlivňovat průběh i kvalitu těchto procesů. Důraz je kladen zejména na psychologii hudebních schopností a činností. Monografie je přepracováním a aktualizací dřívější publikace Františka Sedláka Základy hudební psychologie (SPN, 1990) s autorským podílem jeho dcery Hany Váňové. Autorka konfrontuje původní text se současným stavem poznání a zařazuje nové kapitoly, v nichž posiluje kognitivní přístup k analýze psychických procesů a věnuje se průnikům hudebněpsychologických poznatků do pedagogické praxe.
Objev podobné jako Hudební psychologie pro učitele (9788024623030)
Rozhovory v Komenském: Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (978-80-280-0100-1)
Kniha - autor Veronika Rodová, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha zahrnuje dvanáct rozhovorů o pedagogických, kurikulárních a didaktických tématech vedených s předními odborníky a významnými osobnostmi současné české pedagogiky, zachycuje způsob uvažování o těchto otázkách ve druhé dekádě 21. století. Je určena široké odborné veřejnosti – akademikům, učitelům a studentům učitelství.
Objev podobné jako Rozhovory v Komenském: Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (978-80-280-0100-1)
Hudební psychologie pro učitele - Hana Váňová, František Sedlák - e-kniha
eBook: Monografie Hudební psychologie pro učitele poskytuje výběr a strukturalizaci těch základních poznatků, které pomohou pedagogům diagnostikovat a rozvíjet vnitřní předpoklady žáků pro vnímání, prožívání a vytváření hudby a ovlivňovat průběh i kvalitu těchto procesů. Důraz je kladen zejména na psychologii hudebních schopností a činností. Monografie je přepracováním a aktualizací dřívější publikace Františka Sedláka Základy hudební psychologie (SPN, 1990) s autorským podílem jeho dcery Hany Váňové. Autorka konfrontuje původní text se současným stavem poznání a zařazuje nové kapitoly, v nichž posiluje kognitivní přístup k analýze psychických procesů a věnuje se průnikům hudebněpsychologických poznatků do pedagogické praxe.
Objev podobné jako Hudební psychologie pro učitele - Hana Váňová, František Sedlák - e-kniha
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha
eBook: Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.
Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha
Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.
Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Psychologie pro každý den - Jan Urban
Řada věcí, které nás ve škole učili, nemá pro náš život velký praktický význam. Ve škole nás ale naopak nenaučili něco jiného, bez čeho se neobejdeme. Jde o znalosti, schopnosti či pravidla „psychologie všedního dne“.▶ Jak se lépe rozhodovat?▶ Jak úspěšněji kontrolovat své emoce?▶ Jaké jsou naše silné stránky, které nám pomohou třeba najít zaměstnání svých snů?▶ Co zvyšuje a co naopak snižuje naši životní úspěšnost?▶ Co dělat, abychom byli v životě spokojenější?▶ Jak lépe porozumět názorům a pocitům druhých?▶ Jak lépe předvídat jednání druhých a úspěšněji s nimi komunikovat?▶ Jak zvýšit svou přesvědčivost a schopnost zaujmout a ovlivňovat druhé?▶ Jak úspěšně řešit pracovní i další spory?▶ Jak bojovat se situacemi, kdy máme špatnou náladu, ztrácíme sebedůvěru nebo propadáme sebelítosti?▶ Jak rozpoznat nejrůznější lháře, podvodníky i manipulátory včetně těch, kterým je lépe se vyhnout?Kniha přináší odpovědi nejen na tyto otázky, je přehledně členěná do jednotlivých okruhů a můžete si tedy v každé situaci nalézt to, s čím potřebujete aktuálně pomoci.
Objev podobné jako Psychologie pro každý den - Jan Urban
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Jan Slavík - Příběh zakázaného historika - Jaroslav Bouček
Monografie představuje v současnosti pozapomenutého historika, který byl za první republiky kritizován z obou stran politického spektra a po roce 1948 definitivně umlčen. Historik Jan Slavík (1885-1978) patřil mezi nejvýraznější osobností českého dějepisectví v meziválečném období. Od mládí se věnoval problematice slovanských, především ruských dějin, roku 1925 se stal ředitelem Ruského historického zahraničního archivu při ministerstvu zahraničí. Jeho studie založené na srovnání ruské revoluce s průběhem a výsledky předcházejících revolucí se staly trvalým obohacením historické vědy. Podnětný Slavíkův přístup se projevil zejména v nejúspěšnějších knihách Lenin (1934) a Leninova vláda (1935). Ruské revoluci věnoval Slavík i obsáhlou publicistickou činnost.Zároveň Slavík jako nejvážnější oponent svého učitele Josefa Pekaře a kritik pozitivistické faktografičnosti Gollovy školy z pozic sociologického výkladu dějin, který podal Max Weber a u nás T. G. Masaryk, výrazně zasahoval do otázek smyslu a pojetí českých dějin, zejména husitství.Jako temperamentní publicista Slavík často zasahoval do politických otázek. V třicátých letech vystupoval proti nastupujícímu fašismu a hájil čs. politiku před výpady Henleinovy strany, po II. světové válce protestoval proti zavádění nových totalitních metod, což mu vyneslo zatčení v únoru 1948 a dlouhodobé umlčení, které trvalo, s výjimkou období Pražského jara, až do jeho smrti.
Objev podobné jako Jan Slavík - Příběh zakázaného historika - Jaroslav Bouček
Lékařská psychologie ve zdravotnictví - Jaroslava Raudenská, Alena Javůrková - e-kniha
eBook: Vývoj vědy v posledních letech sice významně zlepšil možnosti, jak diagnostikovat a léčit choroby, ale přistupovat k nim jako k subjektivnímu ději přináší ještě vyšší procento úspěšnosti. Taková léčba předpokládá užití poznatků z psychologie a na lékaře klade zvýšené nároky. Vztah lékaře a pacienta se v posledních letech změnil, což souvisí i s nárůstem chronických a civilizačních chorob. V zájmu úspěšnosti jejich léčby proto lékař více usiluje o aktivní zapojení pacienta do celého procesu. Z autoritativní osobnosti (experta, který vydává instrukce) se v rámci biopsychosociálního pojetí léčby mění v koordinátora činnosti jednotlivých členů lékařského týmu.Kniha je určena studentům medicíny a lékařům v postgraduálním i celoživotním vzdělávání. Vhodná je i pro další členy týmu, kteří se podílejí na biopsychosociální léčbě: klinické psychology, psychiatry, zdravotní sestry, fyzioterapeuty, sociální pracovníky a duchovní.
Objev podobné jako Lékařská psychologie ve zdravotnictví - Jaroslava Raudenská, Alena Javůrková - e-kniha
Psychologie pro každý den - Jan Urban - e-kniha
eBook: Řada věcí, které nás ve škole učili, nemá pro náš život velký praktický význam. Ve škole nás ale naopak nenaučili něco jiného, bez čeho se neobejdeme. Jde o znalosti, schopnosti či pravidla „psychologie všedního dne“. ▶ Jak se lépe rozhodovat? ▶ Jak úspěšněji kontrolovat své emoce? ▶ Jaké jsou naše silné stránky, které nám pomohou třeba najít zaměstnání svých snů? ▶ Co zvyšuje a co naopak snižuje naši životní úspěšnost? ▶ Co dělat, abychom byli v životě spokojenější? ▶ Jak lépe porozumět názorům a pocitům druhých? ▶ Jak lépe předvídat jednání druhých a úspěšněji s nimi komunikovat? ▶ Jak zvýšit svou přesvědčivost a schopnost zaujmout a ovlivňovat druhé? ▶ Jak úspěšně řešit pracovní i další spory? ▶ Jak bojovat se situacemi, kdy máme špatnou náladu, ztrácíme sebedůvěru nebo propadáme sebelítosti? ▶ Jak rozpoznat nejrůznější lháře, podvodníky i manipulátory včetně těch, kterým je lépe se vyhnout? Kniha přináší odpovědi nejen na tyto otázky, je přehledně členěná do jednotlivých okruhů a můžete si tedy v každé situaci nalézt to, s čím potřebujete aktuálně pomoci.
Objev podobné jako Psychologie pro každý den - Jan Urban - e-kniha
Psychologie v medicíně - Susan Ayers, Richard de Visser
Důležitost psychologie v celé medicínské oblasti je stále uznávanější a psychologická témata jsou dnes součástí většiny studijních osnov. Jak ale autoři této knihy zjistili, před mediky stojí množství překážek, které jim brání psychologická témata studovat. Zaprvé, psychologie je v medicíně často považována za „měkkou“ vědu. Je to s ní trochu jako s dršťkovou polévkou – studenti ji buď milují, nebo ji nesnášejí! Touto publikací proto chceme skeptiky povzbudit k bližšímu prozkoumání psychologie a k jejímu využívání v klinické praxi. Zadruhé, psychologie je široká disciplína zahrnující mnoho oborů. V důsledku toho má jen málo studentů a lékařů čas seznamovat se s bohatou škálou psychologických výzkumů a teorií, které se dnes nabízejí. V důsledku šířky záběru psychologie je tedy obtížné, aby lidé působící ve zdravotnických profesích sami zjišťovali, které části jsou pro klinickou praxi nejpřínosnější. Zatřetí, záplava pseudopsychologie v populárním tisku vede k problému odlišit informace podložené seriózními výzkumy od populárních „pravd“. Další obtíží je rozlišit, kde vlastně končí lékařská péče a začíná péče psychologická nebo sociální. Poslední překážkou je skutečnost, že až dosud neexistovala integrovaná učebnice, která by pokrývala všechny stránky psychologie významné pro medicínu a jež by zdůrazňovala klinický význam a možnosti uplatnění těchto informací. Doufáme proto, že právě naše kniha tento problém řeší tím, že nabízí jediný integrovaný přehled psychologie významné pro medicínu a že se zamýšlí nad tím, jak lze tyto poznatky využít v lékařské praxi.
Objev podobné jako Psychologie v medicíně - Susan Ayers, Richard de Visser
Psychologie Und Technik Der Rede (1914) - Wallaschek Richard
This book is a facsimile reprint and may contain imperfections such as marks, notations, marginalia and flawed pages. This scarce antiquarian book is a facsimile reprint of the original. Due to its age, it may contain imperfections such as marks, notations, marginalia and flawed pages. Because we believe this work is culturally important, we have made it available as part of our commitment for protecting, preserving, and promoting the world's literature in affordable, high quality, modern editions that are true to the original work.
Objev podobné jako Psychologie Und Technik Der Rede (1914) - Wallaschek Richard
USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snaha autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
Psychologie učení - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné. Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Objev podobné jako Psychologie učení - Jan Průcha - e-kniha
Péče a vzdělávání dětí v raném věku - Jan Průcha, Irena Borkovcová, Zora Syslová
Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Nového Zélandu. Autoři si kladou za cíl přispět k pochopení myšlenek kurikulární reformy a přinést inspiraci ke zvyšování kvality nejen na úrovni každodenní praxe v mateřských školách, ale i na úrovni systému předškolního vzdělávání a péče o děti raného věku. Publikace je určena především ředitelům mateřských škol a představitelům vzdělávací politiky (zřizovatelům, vládě), ale stejně tak dobře může posloužit učitelům mateřských škol a studentům vysokých škol. Může čtenáři pomoci pochopit smysl, účel a podstatu současného předškolního vzdělávání a především jej přivést k možnostem jeho systematického zkvalitňování. S postupující globalizací se více než před tím oceňuje výměna informací mezi zeměmi, která pomáhá využívat příklady dobré praxe a modifikovat je v národním měřítku. Proto vychází obsah kapitol z pěti klíčových nástrojů vzdělávací politiky definovaných OECD, ale opírá se o další zahraniční, ale i domácí zdroje, především výzkumy a zprávy České školní inspekce. Největším přínosem pro čtenáře mohou být doporučení, která vyplývají ze zkušeností skandinávských zemí, ale i zemí východní a západní Evropy.
Objev podobné jako Péče a vzdělávání dětí v raném věku - Jan Průcha, Irena Borkovcová, Zora Syslová
Psychologie v medicíně - Susan Ayers, Richard de Visser - e-kniha
eBook: Důležitost psychologie v celé medicínské oblasti je stále uznávanější a psychologická témata jsou dnes součástí většiny studijních osnov. Jak ale autoři této knihy zjistili, před mediky stojí množství překážek, které jim brání psychologická témata studovat. Zaprvé, psychologie je v medicíně často považována za „měkkou“ vědu. Je to s ní trochu jako s dršťkovou polévkou – studenti ji buď milují, nebo ji nesnášejí! Touto publikací proto chceme skeptiky povzbudit k bližšímu prozkoumání psychologie a k jejímu využívání v klinické praxi. Zadruhé, psychologie je široká disciplína zahrnující mnoho oborů. V důsledku toho má jen málo studentů a lékařů čas seznamovat se s bohatou škálou psychologických výzkumů a teorií, které se dnes nabízejí. V důsledku šířky záběru psychologie je tedy obtížné, aby lidé působící ve zdravotnických profesích sami zjišťovali, které části jsou pro klinickou praxi nejpřínosnější. Zatřetí, záplava pseudopsychologie v populárním tisku vede k problém u odlišit informace podložené seriózními výzkumy od populárních „pravd“. Další obtíží je rozlišit, kde vlastně končí lékařská péče a začíná péče psychologická nebo sociální. Poslední překážkou je skutečnost, že až dosud neexistovala integrovaná učebnice, která by pokrývala všechny stránky psychologie významné pro medicínu a jež by zdůrazňovala klinický význam a možnosti uplatnění těchto informací. Doufáme proto, že právě naše kniha tento problém řeší tím, že nabízí jediný integrovaný přehled psychologie významné pro medicínu a že se zamýšlí nad tím, jak lze tyto poznatky využít v lékařské praxi.
Objev podobné jako Psychologie v medicíně - Susan Ayers, Richard de Visser - e-kniha
Psychologie kriminálního chování - Jaroslav Veteška, Slavomil Fischer - e-kniha
eBook: Publikace se věnuje závažné sociální problematice deliktů a trestných činů. Přináší analýzu kriminálního chování i psychologických a edukačních problémů, které souvisejí s ovlivňováním chování osob v průběhu výkonu trestu ve vězení a po jejich propuštění. V první části publikace jsou obsažena teoretická východiska problematiky: kriminalita, její příčiny a zdroje osobnostní rysy a vlastnosti kriminální subkultury psychologie kriminálního chování jako aplikovaná vědní disciplína Dále jsou popsány psychosociální aspekty výchovného působení na deviantní a kriminální subkulturu jak ve věznicích, tak po propuštění odsouzených. Zvýšená pozornost je věnována jejich resocializaci a následné edukaci v rovině preventivní i v rovině nápravy pomocí integračních nástrojů. Závěr knihy zpracovává praktické zkušenosti a poznatky z odborného působení autorů. Publikace je obohacena o řadu originálních ukázek a kazuistik z (post)penitenciární praxe.
Objev podobné jako Psychologie kriminálního chování - Jaroslav Veteška, Slavomil Fischer - e-kniha
Zdravotnická psychologie - Eva Zacharová, Miroslava Hermanová, Jaroslava Šrámková - e-kniha
eBook: Základní učebnice pro předmět zdravotnická psychologie na všech stupních studia ošetřovatelství je koncipována jako teoreticko – praktický celek. V teoretické části seznamuje čtenáře s problematikou psychologie nemocných. Zabývá se psychickými stavy v rámci diagnosticko terapeutické činnosti, při poskytování psychické pomoci nemocným v průběhu léčby a při vyrovnávání se s chronickými stavy nemoci. Učebnice poskytuje teoretické znalosti základních psychologických postupů při komunikaci s pacienty s různým druhem a stupněm poškození zdraví. Kniha pomůže studentům a sestrám zvládat náročné situace v péči o individuální potřeby nemocných, handicapovaných a umírajících. Autoři berou v úvahu také důležitost péče o duševní stav zdravotnických pracovníků. V druhé části učebnice si formou praktických cvičení studenti mohou procvičovat řešení a zvládání různých problémových situací. Naučí se řešit situace s nimiž se budou setkávat v osobním a pracovním životě. Kniha je určena také sestrám, které chtějí získat nejnovější poznatky z oboru. Kniha je doplněna interaktivním CD s praktickými úkoly a pracovními listy. Kniha vychází za podpory Nemocnice Na Homolce a s využitím grantu MŠMT č. 1529 P 2006.
Objev podobné jako Zdravotnická psychologie - Eva Zacharová, Miroslava Hermanová, Jaroslava Šrámková - e-kniha
Psychologie rodiny - Jan Svoboda, Tereza Kimplová, Leona Jochmannová
Publikace určená učitelům a pracovníkům v pomáhajících profesích přináší aktuální poznatky z oblasti psychologie rodiny a návazných témat.Kapitoly jsou sestaveny tak, aby kopírovaly vývojovou linii člověka a lidské vztahy při současném zdůraznění jejich limitů, které plynou ze zákonitostí lidské psychiky a souvisejícího chování a jednání včetně důsledků prožitých traumatizujících událostí.Prostor je mimo jiné věnován tématům, jako jsou odkládání mateřství, zaměstnanost žen, výběr partnera, rodiny se specifickými potřebami, týrání a zneužívání dětí, formy péče o dítě po rozvodu, formy náhradní rodinné péče či vliv rodiny a výchovných stylů na vývoj dítěte.
Objev podobné jako Psychologie rodiny - Jan Svoboda, Tereza Kimplová, Leona Jochmannová
Agrese, násilí a psychologie moci - Jan Poněšický - e-kniha
eBook: Jak se liší agrese od násilí? Existuje i konstruktivní agrese ve službách života či obrany lidských práv? Musí mít agrese vždy za následek něco negativního? Je nutná destrukce starého, aby vzniklo místo pro to nové? Neznamená teprve násilí – ve srovnání s férovým bojem – újmu na druhém, poškození jeho života, zmenožnění přirozeného a svobodného vývoje? Těmito a jinými otázkami se zabývá kniha lékaře a filosofa Jana Poněšického, psychoanalytika, který čerpá jak z vlastních niterných prožitků, tak ze zkušeností z psychoterapeutické praxe. Ve středu jeho zájmu je zkoumání lidské podstaty, zde pak kontroverzního názoru na to, zda je člověk dobrý či zlý, odkud se bere jeho nenávist, co vyvolává pocity agrese a za jakých podmínek vyúsťují do mezilidských vztahů a chování. Přitom zdaleka nejde jen o vystupňování násilných tendencí. Mnohem častěji jde o obranu či dokonce o útok v zájmu zachování duševní rovnováhy, např. sebevědomí a potřeby dát svému životu nějaký smysl, což bývá zneužíváno různými ideologiemi. Moc má zabránit situaci bezmoci, pachatelem se stává člověk, jenž se nechce za žádnou cenu opět dostat do pozice oběti. Násilí je v tomto kontextu umožněno především odlidštěním protivníka, který je degradován na podčlověka, barbara, kořist či prostě nepřítele, jenž ohrožuje naše hodnoty a představy o uspořádání světa.
Objev podobné jako Agrese, násilí a psychologie moci - Jan Poněšický - e-kniha
Úvod do transgenerační psychologie rodiny - Jana Tóthová - e-kniha
eBook: První komplexní zpracování problematiky transgeneračního přístupu v oblasti psychologie v Čechách i na Slovensku. Kniha je určena všem odborníkům z oblasti pomáhajících profesí, psychologům, terapeutům, lékařům i sociálním pracovníkům, kteří v rámci své práce vstupují do vícegeneračního prostoru rodin a hledají způsob, jak porozumět transgeneračnímu rozměru psychických, somatických, emočních i duchovních aspektů aktuálních rodinných problémů. Představuje nejen teoretické zázemí transgeneračního přístupu, ale i možnosti jeho terapeutických aplikací, čímž nabízí studentům psychologie, ale i dalších humanitních odborů chybějící perspektivu v rámci existujících psychologických směrů. V neposlední řadě kniha vznikla díky možnosti provázet rodiny, které našly odvahu rozšířit chápání svého životního příběhu o jeho vícegenerační kontext, a je proto věnovaná také všem, kteří se rozhodli pátrat po genealogických kořenech svých osobních, vztahových či rodinných problémů. PhDr. Jana Tóthová, Ph.D., vystudovala religionistiku a psychologii, absolvovala řadu seminářů z oblasti práce s traumatem a výcvik v krizové intervenci.
Objev podobné jako Úvod do transgenerační psychologie rodiny - Jana Tóthová - e-kniha
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci.Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Psychologie rodiny - Jan Svoboda, Tereza Kimplová, Leona Jochmannová - e-kniha
eBook: Publikace určená učitelům a pracovníkům v pomáhajících profesích přináší aktuální poznatky z oblasti psychologie rodiny a návazných témat. Kapitoly jsou sestaveny tak, aby kopírovaly vývojovou linii člověka a lidské vztahy při současném zdůraznění jejich limitů, které plynou ze zákonitostí lidské psychiky a souvisejícího chování a jednání včetně důsledků prožitých traumatizujících událostí. Prostor je mimo jiné věnován tématům, jako jsou odkládání mateřství, zaměstnanost žen, výběr partnera, rodiny se specifickými potřebami, týrání a zneužívání dětí, formy péče o dítě po rozvodu, formy náhradní rodinné péče či vliv rodiny a výchovných stylů na vývoj dítěte.
Objev podobné jako Psychologie rodiny - Jan Svoboda, Tereza Kimplová, Leona Jochmannová - e-kniha
Psychologie učení - Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi - Jan Průcha
Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné.Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Objev podobné jako Psychologie učení - Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi - Jan Průcha
Agrese, násilí a psychologie moci (1.vyd) - Jan Poněšický - e-kniha
eBook: Jak se liší agrese od násilí? Existuje i konstruktivní agrese ve službách života či obrany lidských práv? Musí mít agrese vždy za následek něco negativního? Je nutná destrukce starého, aby vzniklo místo pro to nové? Neznamená teprve násilí - ve srovnání s férovým bojem - újmu druhému, poškození jeho života, znemožnění přirozeného a svobodného vývoje?Těmito a dalšími otázkami se zabývá kniha lékaře a filosofa Jana Poněšického, psychoanalytika, který čerpá jak z vlastních niterných prožitků, tak ze zkušeností z psychoterapeutické praxe. Ve středu jeho zájmu je zkoumání lidské podstaty, zde pak kontroverzního názoru na to, zda je člověk dobrý či zlý, odkud se bere jeho nenávist, co vyvolává pocity agrese a za jakých podmínek vyúsťují do mezilidských vztahů a chování.
Objev podobné jako Agrese, násilí a psychologie moci (1.vyd) - Jan Poněšický - e-kniha
Česká tomistická psychologie - Milan Nakonečný, Tomáš Machula, Jan Samohýl - e-kniha
eBook: Kniha tří pedagogů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a několika externistů se zabývá tématem v odborné literatuře dnes velmi vzácným, nicméně závažným, jehož aktuálnost se již rýsuje zejména na pozadí současného diskursu „filosofie mysli“. Je to téma duše, které je v této knize zasazeno do historického rámce vývoje a perspektiv tomistické psychologie, jež byla vědou o duševním životě člověka a filosofií jeho metafyzické podstaty. Čtenář se tu setká s problematikou duševního života člověka, vystupující také v dnes stále aktuální filosofické rovině, jako je vztah empirické a filosofické psychologie, problém vztahu duše a těla, svobodné vůle a další. V historickém rámci tohoto díla, které přináší obraz světového vývoje tomistické psychologie od konce 19. století do současnosti, je těžištěm vývoj české tomistické psychologie. Filosofický obsah knihy pak tvoří pojetí duše v díle sv. Tomáše Akvinského, z něhož se tomistická psychologie vyvinula, a také jsou naznačeny perspektivy vývoje této psychologie. V části historické čtenáře jistě zaujmou pozoruhodné osudy vyspělé české tomistické psychologie, zakotvené v minulém století zejména v činnosti olomouckých dominikánů, jejíž vývoj je zde zmapován rovněž od konce 19. století až do současnosti, a to v jejích, dnes již téměř zapomenutých představitelích. Kniha ukazuje nezbytnost filosofických pohledů na psychologii, které kromě jiného vedou k domýšlení života duše za hranice empiricky získaných poznatků, aby bylo možné uspořádat je do smysluplného celku, umožňujícího jejich chápání, a nacházet jejich metafyzickou podstatu. Vedle historicko-filosofických a metafyzických přístupů zde však najdeme i několik pokusů o aplikaci tomistického pojetí psychologie na současnou pastorační, psychoterapeutickou a psychiatrickou praxi. Ty ukazují, že tomistická psychologie, i když byla materialistickým naturalismem posunuta za horizont perspektiv současné psychologie, redukované často na neurofyziologii či biologii a počítačové modely dílčích funkcí, neztratila nic ze své životnosti ve světě, který si zachoval smysl pro kladení otázek a hledání odpovědí. Kniha se pokouší ukázat, že tomistické pojetí duše není zbytečnou zátěží psychologického bádání a duchovního života člověka, ale naopak že ho v současných podmínkách jeho existence prohlubuje a rozvíjí v poznávání i ve způsobech životního stylu.
Objev podobné jako Česká tomistická psychologie - Milan Nakonečný, Tomáš Machula, Jan Samohýl - e-kniha
Agrese, násilí a psychologie moci (2.vydání) - Jan Poněšický - e-kniha
eBook: Jak se liší agrese od násilí? Existuje i konstruktivní agrese ve službách života či obrany lidských práv? Musí mít agrese vždy za následek něco negativního? Je nutná destrukce starého, aby vzniklo místo pro to nové? Neznamená teprve násilí – ve srovnání s férovým bojem – újmu na druhém, poškození jeho života, zmenožnění přirozeného a svobodného vývoje? Těmito a jinými otázkami se zabývá kniha lékaře a filosofa Jana Poněšického, psychoanalytika, který čerpá jak z vlastních niterných prožitků, tak ze zkušeností z psychoterapeutické praxe. Ve středu jeho zájmu je zkoumání lidské podstaty, zde pak kontroverzního názoru na to, zda je člověk dobrý či zlý, odkud se bere jeho nenávist, co vyvolává pocity agrese a za jakých podmínek vyúsťují do mezilidských vztahů a chování. Přitom zdaleka nejde jen o vystupňování násilných tendencí. Mnohem častěji jde o obranu či dokonce o útok v zájmu zachování duševní rovnováhy, např. sebevědomí a potřeby dát svému životu nějaký smysl, což bývá zneužíváno různými ideologiemi. Moc má zabránit situaci bezmoci, pachatelem se stává člověk, jenž se nechce za žádnou cenu opět dostat do pozice oběti. Násilí je v tomto kontextu umožněno především odlidštěním protivníka, který je degradován na podčlověka, barbara, kořist či prostě nepřítele, jenž ohrožuje naše hodnoty a představy o uspořádání světa.
Objev podobné jako Agrese, násilí a psychologie moci (2.vydání) - Jan Poněšický - e-kniha
Psychologie kriminálního chování - Vybrané otázky etiologie, andragogické intervence a resocializace - Jaroslav Veteška, Slavomil Fischer
Publikace se věnuje závažné sociální problematice deliktů a trestných činů. Přináší analýzu kriminálního chování i psychologických a edukačních problémů, které souvisejí s ovlivňováním chování osob v průběhu výkonu trestu ve vězení a po jejich propuštění. V první části publikace jsou obsažena teoretická východiska problematiky: • kriminalita, její příčiny a zdroje• osobnostní rysy a vlastnosti kriminální subkultury• psychologie kriminálního chování jako aplikovaná vědní disciplína Dále jsou popsány psychosociální aspekty výchovného působení na deviantní a kriminální subkulturu jak ve věznicích, tak po propuštění odsouzených. Zvýšená pozornost je věnována jejich resocializaci a následné edukaci v rovině preventivní i v rovině nápravy pomocí integračních nástrojů.Závěr knihy zpracovává praktické zkušenosti a poznatky z odborného působení autorů. Publikace je obohacena o řadu originálních ukázek a kazuistik z (post)penitenciární praxe.
Objev podobné jako Psychologie kriminálního chování - Vybrané otázky etiologie, andragogické intervence a resocializace - Jaroslav Veteška, Slavomil Fischer
Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Elektronická kniha , 200 stran, česky Publikace je výstupem projektu TAČR Profesionalizace sociální práce v České republice. Cílem bylo vytvořit systematický popis pracovních pozic sociálních pracovníků na trhu práce v ČR ve formě tzv. profesiogramů. Ty byly doplněny kazuistickými studiemi, tzv. příklady pozoruhodné praxe, průběžně publikovanými na webu časopisu Sociální práce. Tento základní materiál je v publikaci shrnut, vyhodnocen a doplněn o popisy profesních drah absolventů oboru na FF UK. Návazně na výsledky studie byla navržena revize Minimálního vzdělávacího standardu a odvozena doporučení pro systém pregraduálního a celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR.
Objev podobné jako Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
eBook: Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci. Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
Psychologie učení - Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi (Defekt) - Jan Průcha
Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné.Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Objev podobné jako Psychologie učení - Teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi (Defekt) - Jan Průcha
Česká tomistická psychologie - Historie a perspektivy - Milan Nakonečný, Tomáš Machula, Jan Samohýl
Kniha tří pedagogů Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a několika externistů se zabývá tématem v odborné literatuře dnes velmi vzácným, nicméně závažným, jehož aktuálnost se již rýsuje zejména na pozadí současného diskursu „filosofie mysli“. Je to téma duše, které je v této knize zasazeno do historického rámce vývoje a perspektiv tomistické psychologie, jež byla vědou o duševním životě člověka a filosofií jeho metafyzické podstaty. Čtenář se tu setká s problematikou duševního života člověka, vystupující také v dnes stále aktuální filosofické rovině, jako je vztah empirické a filosofické psychologie, problém vztahu duše a těla, svobodné vůle a další. V historickém rámci tohoto díla, které přináší obraz světového vývoje tomistické psychologie od konce 19. století do současnosti, je těžištěm vývoj české tomistické psychologie. Filosofický obsah knihy pak tvoří pojetí duše v díle sv. Tomáše Akvinského, z něhož se tomistická psychologie vyvinula, a také jsou naznačeny perspektivy vývoje této psychologie. V části historické čtenáře jistě zaujmou pozoruhodné osudy vyspělé české tomistické psychologie, zakotvené v minulém století zejména v činnosti olomouckých dominikánů, jejíž vývoj je zde zmapován rovněž od konce 19. století až do současnosti, a to v jejích, dnes již téměř zapomenutých představitelích. Kniha ukazuje nezbytnost filosofických pohledů na psychologii, které kromě jiného vedou k domýšlení života duše za hranice empiricky získaných poznatků, aby bylo možné uspořádat je do smysluplného celku, umožňujícího jejich chápání, a nacházet jejich metafyzickou podstatu. Vedle historicko-filosofických a metafyzických přístupů zde však najdeme i několik pokusů o aplikaci tomistického pojetí psychologie na současnou pastorační, psychoterapeutickou a psychiatrickou praxi. Ty ukazují, že tomistická psychologie, i když byla materialistickým naturalismem posunuta za horizont perspektiv současné psychologie, redukované často na neurofyziologii či biologii a počítačové modely dílčích funkcí, neztratila nic ze své životnosti ve světě, který si zachoval smysl pro kladení otázek a hledání odpovědí. Kniha se pokouší ukázat, že tomistické pojetí duše není zbytečnou zátěží psychologického bádání a duchovního života člověka, ale naopak že ho v současných podmínkách jeho existence prohlubuje a rozvíjí v poznávání i ve způsobech životního stylu.
Objev podobné jako Česká tomistická psychologie - Historie a perspektivy - Milan Nakonečný, Tomáš Machula, Jan Samohýl
Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Elektronická kniha - autor Ivana Folwarczná, 240 stran Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Psychologie budoucnosti ()
Audiokniha MP3 - Výjimečně poutavá odborná kniha líčí objevné poznatky o výzkumu vědomí, zážitkových metodách zkoumání vlastního nitra, léčbě a transformaci osobnosti. - autor Stanislav Grof, čte Tomáš Voženílek Audiokniha Psychologie budoucnosti – poznatky a poučení z moderního výzkumu vědomíVýjimečně poutavá odborná kniha líčí objevné poznatky o výzkumu vědomí, zážitkových metodách zkoumání vlastního nitra, léčbě a transformaci osobnosti.Ucelené a přehledné shrnutí znalostí z více než padesáti let praxe světoznámého psychiatra Stanislava Grofa, jednoho ze zakladatelů transpersonální psychologie. Počínaje jeho výzkumy užívání LSD v psychoterapii, přes jeho klinickou práci s umírajícími, holotropní dýchání, až po kosmologický přesah výzkumu vědomí. Kniha potvrzuje Grofův neocenitelný přínos pro mo-derní psychiatrii a psychologii, zejména v jeho intenzivním a systematickém zkoumání zážitků ve změněných stavech vědomí a pojetí holotropního dýchání. Zároveň...
Objev podobné jako Psychologie budoucnosti ()
Psychologie peněz ()
Audiokniha MP3 - autor Morgan Housel, čte Jan Vondráček Nadčasové poznatky o bohatství, hamižnosti a štěstíUmět zacházet s penězi není nutně otázka toho, co všechno víte. Důležité je, jak se chováte. Jenže vštípit lidem – dokonce i těm opravdu chytrým – správné vzorce chování není snadné.K penězům, investování, osobním financím a podnikatelskému rozhodování se obvykle přistupuje, jako by to byly exaktní disciplíny, kde nám data a vzorce přesně řeknou, co dělat. Ve skutečném světě se ale lidé nerozhodují nad tabulkou v Excelu, nýbrž u večeře nebo na firemní poradě, kde se jejich dosavadní životní zkušenosti a jedinečný pohled na svět splétají s egem, ješitností, marketingem a pokřivenými podněty.V audioknize Psychologie peněz nabízí uznávaný autor Morgan Housel dvacet krátkých pojednání o tom, jak lidé uvažují o penězích, a učí nás, jak se v tomto veledůležitém tématu lépe vyznat.
Objev podobné jako Psychologie peněz ()
Jednoduše Psychologie
Uchopení složitých psychologických myšlenek nebylo nikdy srozumitelnější! Kniha jednoduše převádí složité myšlenky do snadno srozumitelné grafiky a přináší dokonalý úvod do tématu pro ty, kteří nemají čas, ale hladoví po znalostech. Každá kapitola vysvětluje klíčové psychologické teorie od morálního vývoje po kognitivně behaviorální terapii. Kniha je uspořádaná do kapitol, které pokrývají každé odvětví psychologie, mapují vývoj psychologického studia a odkrývají složité myšlenky filozofů, psychologů a vědců. Ať už studujete psychologii na střední nebo vysoké škole, nebo prostě chcete nespecializovaný vhled do problematiky, v této encyklopedii najdete vše, co potřebujete k rychlému a snadnému pochopení základů psychologie.
Objev podobné jako Jednoduše Psychologie
Psychologie davu
Audiokniha MP3 Gustave Le Bon, čte Jiří Schwarz - autor Gustave Le Bon, čte Jiří Schwarz Audiokniha Psychologie davu, přestože jde o víc než sto let starou látku, má dnešnímu člověku stále co nabídnoutPsychologie davu je dnes asi nejznámější knihou francouzského sociologa z konce 19. století Gustava Le Bona. Le Bon již na konci 19. století v této knize popsal změny v chování jednotlivců, kteří se stanou součástí davu. Jedinci v davu se neřídí vlastním svědomím, ale dělají to, co ostatní (novějším termínem řečeno – jsou konformní) a jsou tak mnohem snáze ovlivnitelní nějakým vůdcem. Jedinec, který je součástí davu je podle něj o několik stádií civilizačního vývoje níže.V minulosti byla tato kniha velice oblíbená (na přebalu se tvrdí, že ji rád četl i Adolf Hitler). Dnes, přestože je chápána jako překonaná, se zdá, že mnohé moderní sociálně-psychologické teorie pouze rozpracovávají již v této knize načrtnuté postřehy. Poprvé tato kniha vyšla v roce 1895 a do...
Objev podobné jako Psychologie davu
Sociální psychologie pro pedagogy (978-80-247-4674-6)
Elektronická kniha - autor Zdeněk Helus, 400 stran Proč má, či dokonce musí být pedagog sociálněpsychologicky orientován? Erudovaný autor, uznávaný pedagogický odborník vysvětluje prostřednictvím této přehledné a vyhledávané monografie, jak může fundovanost v sociální psychologii obohatit profesi pedagoga a přinést prospěch ve výchově a vzdělávání žáků a studentů.
Objev podobné jako Sociální psychologie pro pedagogy (978-80-247-4674-6)
Psychologie budoucnosti (9788025740934)
Elektronická kniha - autor Stanislav Grof, 392 stran, česky Tento čtenářsky přístupný a ucelený přehled díla Stanislava Grofa, jednoho ze zakladatelů transpersonální psychologie, byl sestaven se záměrem, aby se s jeho prací mohla seznámit i širší veřejnost. Tato zcela nová kniha nejenže sumarizuje jeho profesní dráhu a předchozí díla, ale také potvrzuje Grofův neocenitelný přínos pro moderní psychiatrii a psychologii, zejména jeho ústřední pojetí holotropního zážitku, v němž slovo holotropní znamená „směřující k celistvosti“. Grof neustále poukazuje, že stávající základní předpoklady a hypotézy současné psychologie a psychiatrie si žádají radikální revizi, která se zakládá na intenzivním a systematickém zkoumání holotropních zážitků. Předkládá názor, že radikální vnitřní transformace lidstva a jeho pozvednutí na vyšší úroveň vědomí může být naší jedinou šancí do budoucna.
Objev podobné jako Psychologie budoucnosti (9788025740934)
Vývojová psychologie (9788024628462)
Elektronická kniha - autor Marie Vágnerová, 536 stran, česky Monografie, navazující na autorčin úvod do psychologie, se zabývá psychickým vývojem člověka od prenatálního věku do dvaceti let. Autorka postupně probírá psychické projevy v kojeneckém a batolecím věku, v předškolním věku, po nástupu do školy a během školní docházky, v pubertě a dále významné psychické změny v období adolescence. Publikace vychází ve druhém, podstatně doplněném a upraveném vydání.
Objev podobné jako Vývojová psychologie (9788024628462)
Psychologie - Zdeněk Helus
Učebnice poskytuje hlubší poznatky z psychologie. Umožňuje lépe porozumět duševnímu životu člověka, jeho zákonitostem a lépe poznávat sama sebe i druhé. Pomáhá k přípravě studentů, kteří se rozhodují pro následné studium psychologie nebo kteří chtějí dále působit jako vychovatelé, sociální pracovníci či jako pracovníci ve zdravotnictví. Potřebná témata v ní najdou i ti, kteří chtějí dobře vycházet s ostatními a co nejlépe vykonávat svoji profesi
Objev podobné jako Psychologie - Zdeněk Helus
Obecná psychologie (9788024632957)
Elektronická kniha - autor Marie Vágnerová, 416 stran, česky Publikace se zabývá základními aspekty lidské psychiky. Vychází z vymezení obecné psychologie a jejího postavení v systému psychologických věd, uvádí i základní metody, které slouží k poznání a hodnocení jednotlivých psychických projevů a funkcí. Bere v úvahu, že lidská psychika má i svůj orgánový základ, který umožňuje její rozvoj a ovlivňuje způsob jejího fungování, jímž je mozek. Jedna z recenzí jednoznačně praví, že práce je „specifická především silným důrazem na biologický kontext psychologických procesů, jenž představuje jejich funkční bázi“. Kniha klade nově důraz právě na uvedený orgánový základ psychiky, na proměny probíraných psychických funkcí v různých věkových obdobích a dále na přehledové charakteristiky rozmanitých koncepcí, uplatňujících se ve vztahu ke sledovaným tématům, aniž je přitom přerušována hlavní výkladová linie. Teoretické části se střídají s názornými a čtenářsky...
Objev podobné jako Obecná psychologie (9788024632957)
Vývojová psychologie (9788024650227)
Elektronická kniha - autor Lidka Lisá a Marie Vágnerová, 544 stran, česky Rozšířené vydání oblíbené publikace zpracovává psychický vývoj jedince v období dětství a dospívání. Vývoj analyzuje se zaměřením na osobnost člověka, podle jednotlivých psychických funkcí, ale i vzhledem k jeho postavení v nejvýznamnějších sociálních strukturách. Analýzu nově doplňují biologické aspekty. Kniha vysvětluje, jaké reakce jsou pro určitá období lidského života standardní a přináší informace o psychických potřebách dětí, jejichž naplnění či nenaplnění ovlivňuje dětské prožívání a chování. Znalost vývojové psychologie současně umožňuje i čtenářovo pochopení vlastních zážitků z dětství a dospívání, a tedy sebe sama.
Objev podobné jako Vývojová psychologie (9788024650227)
Podívejte se také
- Mezikulturní psychologie: Kriticky a aplikovaně (978-80-200-3112-9)
- Teorie a praxe poradenské psychologie (978-80-247-4451-3)
- Nevyšlapanou cestou: Nová psychologie lásky, tradičních hodnot a duchovního růstu ()
- Pedagogická psychologie pro učitele (978-80-271-0586-1)
- Moderní psychologie pro právníky (978-80-247-2207-8)
- Psychologie příručka pro studenty (978-80-262-0532-6)
- Psychologie architektury (978-80-247-2926-8)
- Manažerská psychologie (978-80-247-1349-6)
- Psychologie písma (978-80-247-5154-2)
- Sociální psychologie (978-80-247-1428-8)
- Zdravotnická psychologie (978-80-271-0155-9)
- Psychologie dítěte (978-80-736-7798-5)
- Dějiny psychologie (978-80-271-2528-9)
- Psychologie přesvědčování (978-80-247-4247-2)
- Dopravní psychologie (978-80-247-4113-0)
- Sociální psychologie (978-80-7553-842-0)
- Sociální psychologie (978-80-247-5775-9)
- Dějiny psychologie (978-80-247-0871-3)
- Interkulturní psychologie (978-80-247-5414-7)
- Přehled psychologie (978-80-262-0871-6)
- Psychologie umění (978-80-247-2329-7)
- Komparativní psychologie (978-80-247-2847-6)