Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání (978-80-7496-166-3)
Kniha - autor Kateřina Jančaříková; Jana Havlová, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Činnosti se zvířaty se zabývá problematikou využití a zapojení vybraných druhů zvířat v předškolním vzdělávání. První část knihy je zaměřena na teorii – terminologii, obecnou charakteristiku interakce se zvířaty a zařazení aktivit v rámci legislativy. V druhé části autorky seznamují čtenáře s praxí, se zkušenostmi a příklady dobré praxe, věnují pozornost kritériím výběru vhodného druhu zvířete a jeho potřebám, popisují konkrétní vzdělávací činnosti a uvádí rady, jak se vyvarovat možných rizik v rámci kontaktu s živými tvory. Kniha pojímá vzdělávání za pomoci zvířat komplexně s uceleným přehledem v oblasti teoretické i praktické. Nabízí učitelkám v mateřských školách a dalším odborníkům či rodičům možnosti, jakým způsobem zapojit zvířata do vzdělávání, a tím zkvalitnit prostředí, ve kterém dítě vyrůstá a využít pozitivního vlivu živých tvorů na rozvoj...
Podívejte se také cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
Kniha - autor Markéta Kubecová; Václava Brettschneiderová, 169 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně...
Podívejte se také bino skladaci kamion se zviraty
Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
Kniha - autor Eva Svobodová; Hana Švejdová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání hledá cesty k tomu, jak pomoci dětem ke schopnosti prosociálního jednání, jak je učit být lidmi v plnohodnotném slova smyslu. Publikace pojednává o rozvoji prosociálnosti předškolních dětí v prostředí mateřské školy a je proložena příklady z praxe, hrami a metodickými řadami. Publikace je určena pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Podívejte se také Dějiny Portugalska: v datech (80-7277-166-3)
Podívejte se také
- Národ a stát v českých dějinách (978-80-7557-166-3)
- Obyčejný život (978-80-7335-166-3)
- Horká lázeň (978-80-7601-166-3)
- Šlehy V Síti (978-80-7551-166-9)
- Životy vo víchre (978-80-8202-166-3)
- schleich velka farma se zviraty a s prilusenstvim
- Frank V.: sv. 166 (978-80-7483-164-5)
- Léčebná rehabilitace v pediatrii (978-80-7496-493-0)
- Garfield Lepší vrabec v tlamě (978-80-7449-166-5)
- Atlas duše, těla a ducha (978-80-7625-166-3)
- Jak se žilo ve starověkém Římě (978-80-7402-166-4)
- Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
- Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
- Činnosti venku a v přírodě (978-80-7496-071-0)
- Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
- Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
- Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
- Genetika pro všeobecné praktické lékaře (978-80-7496-447-3)
- Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný les (978-80-7496-450-3)
- KuliFerda Podstatná jména a slovesa (978-80-7496-504-3)
Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
Kniha - česky Publikace Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání má charakter didaktického materiálu a obsah je rozčleněn na tři části. Didaktická část představuje výtvarné činnosti jako nedílnou a významnou součást předškolního vzdělávání. Shrnuje „informační výbavu“ učitelek pro jejich rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Rozšiřuje a doplňuje jejich poznatkovou základnu, vedení i hodnoticí reflexi dětských výtvarných aktivit. Uvádí cíle výtvarné výchovy, její přínosy pro rozvoj osobnosti dítěte, učivo, realizační prostředky výtvarné i didaktické. Metodická část učitelky uvádí do problematiky plánování výtvarných činností jako součásti integrovaných tematických celků. Nabízí metodickou pomoc v podobě strategií, „jak jít nápadům naproti“, a na konkrétních příkladech v textu i příloze navrhuje možnosti, jak s nápady dále metodicky pracovat. Třetí část knihy tvoří obrazový materiál s otázkami a úkoly, na nichž si učitelky mohou ověřit funkčnost...
Objev podobné jako Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
Kniha - autor Hana Nádvorníková, 194 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení poznávacích (kognitivních) procesů a řeči u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj smyslů, jako základu poznávání předškolních dětí, přináší však i mnohé podněty pro rozvoj dalších oblastí - pozornosti, paměti, fantazie, myšlení a řeči. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých psychických procesech a jejich vývoji v předškolním věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her, činností a metodických řad pro rozvíjení jednotlivých poznávacích (kognitivních) procesů dětí. Příklady námětů jsou jak ze spontánně vzniklých situací, tak záměrně zvolené a plánované hry a činnosti. V první části publikace najde čtenář konkrétní příklady vhodných metod i základní principy, jak si dítě utváří poznatky...
Objev podobné jako Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Kniha - česky Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí. V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady. V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ. Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou...
Objev podobné jako Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Pohybové činnosti: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-519-7)
Kniha - autor Hana Dvořáková, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se zabývá několika přístupy k realizaci pohybových činností a zejména vhodnými hrami a aktivitami pro rozvíjení těchto dovedností u dětí předškolního věku. První část textu se snaží pomocí příkladů i výkladu osvětlit, jak konkrétními pohybovými činnostmi naplňovat dílčí cíle všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Druhá rozsáhlá část se věnuje obsahu pohybových činností vhodných pro předškolní děti a metodice nácviku konkrétních pohybových dovedností. Uvedená kapitola by tedy mohla stát sama o sobě a vztahovat se pouze k pohybovým možnostem dětí. Byla však podřízena členění RVP PV a dílčím cílům oblasti Dítě a jeho tělo, která požadavky na získávání pohybových dovedností a na péči o zdraví formuluje. Další část se obrací k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů a k jejich zhodnocení z...
Objev podobné jako Pohybové činnosti: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-519-7)
Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-194-6)
Kniha - autor Hana Nádvorníková, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nová publikace Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání je určena zejména učitelkám a vychovatelkám mateřských škol a vychází z aktuálních potřeb školství, ale i celé společnosti, pro kterou je rozvoj vědy a techniky jednou z klíčových oblastí. Vysvětluje pojem technická gramotnost a nabízí metody a postupy, kterými je možné základy technické gramotnosti vytvářet. Dílo vychází ze současných principů předškolního vzdělávání, a to především z principu prožitkového, činnostního a spontánního učení, z aplikace formativního hodnocení a konstruktivistického pojetí učení. Nabízí nové náhledy na vlastní aktivity, inspiruje k efektivnějšímu naplňování rámcových i dílčích cílů této oblasti. Kniha umožňuje sledovat utváření klíčových kompetencí dětí. Zabývá se i možnými riziky, kterým je třeba pro dosažení kvalitních výsledků předcházet. Praktická část obsahuje náměty na hry a...
Objev podobné jako Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-194-6)
Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání (978-80-7496-356-8)
Kniha - česky Publikace obsahuje 70 podrobně zpracovaných výtvarných námětů doplněných o barevnou fotografickou dokumentaci dětských prací a výčet 180 dalších inspirativních námětů zařazených ke konkrétním výtvarným řadám a technikám, aby kniha byla pro učitelky mateřských škol skutečně obsáhlým výtvarným nápadníkem i metodickou pomůckou pro práci s dětmi. Obsah je rozdělen na dvě části: Výtvarné techniky vhodné do MŠ představují rozmanité možnosti výtvarných technik a postupů, kterými je možné uskutečňovat výtvarnou činnost s dětmi předškolního věku. Kromě kresby a malby jsou v kapitole obsaženy grafické techniky, plastická a prostorová tvorba i soudobé výtvarné postupy. Každá technika je doplněna o jeden výtvarný námět s vymezeným výtvarným úkolem. Největší část publikace je věnována námětům ve výtvarné výchově. Náměty jsou uspořádané do čtyř tematických projektů, které jsou dále rozděleny do výtvarných řad: ROSTLINY (stromy, plody stromu, květiny,...
Objev podobné jako Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání (978-80-7496-356-8)
Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-327-8)
Kniha -, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace z ediční řady Komplexní metodiky pro předškolní vzdělávání přistupuje k problematice s vědomím, že učitelé v mateřských školách obvykle nemají přírodovědné vzdělání. Zohledňuje vývojová specifika předškolních dětí, např. skutečnost, že vnímají neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální. V první části knihy jsou stručně představeny speciální cíle přírodovědného vzdělávání, didaktické zásady přírodovědného vzdělávání této věkové skupiny a doporučené prostředky. Pozornost je věnována čtyřem oblastem vytyčeným týmem odborníků, který v roce 2015 pracoval na minimetodice přírodovědné gramotnosti S dětmi za přírodou (NÚV, 2015), konkrétně: osvojování si přírodovědného jazyka, podpoře zájmu zkoumat okolní svět, rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a učení hrou a prožitkem. V druhé polovině knihy jsou zařazeny ověřené aktivity, které přírodovědnou gramotnost rozvíjejí a které učitelkám v...
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-327-8)
Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)
Kniha - autor Michaela Fiedlerová; Andrea Rejchrtová; Alžběta Amirová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.
Objev podobné jako Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)
Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Kniha - autor Marta Kryčová, 206 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnost komunikovat je základní podmínkou úspěšného přechodu do první třídy základní školy. V současné době přibývá dětí, které mají slabší slovní zásobu, potíže s výslovností a s kulturou mluveného projevu. Proto je nezbytné, aby zejména pedagogové v mateřských školách pracovali promyšleně a dbali na cílený rozvoj řečových dovedností od počátku předškolního vzdělávání až po nástup do základní školy. Publikace zahrnuje teoretické poznatky o faktorech ovlivňujících osvojení dětské řeči, metody rozvíjení řečových dovedností, nejčastější poruchy dětské řeči a jejich možnou prevenci v mateřské škole. Dále nabízí ucelený přehled oblastí rozvoje dětské řeči a podrobné plány cílené podpory komunikačních schopností se soubory postupně navazujících aktivit, které podporují řečové dovednosti dětí předškolního věku. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům,...
Objev podobné jako Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III: aktivity a činnosti (978-80-7496-406-0)
Kniha - autor Hana Splavcová, 172 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, tentokrát s podtitulem Aktivity a činnosti, naleznete soubor samostatných aktivit i tematických celků, které zpracovaly zkušené učitelky z mateřských škol na základě činností vyzkoušených s dvouletými dětmi. U každé aktivity je přehledně uveden doporučený počet dětí, rozvíjené oblasti, roční období pro realizaci i náročnost na přípravu. Součástí každé aktivity je reflexe z praxe, náměty na rozšiřující činnosti a prostor pro poznámky, který umožní sdílení zkušeností a doporučení mezi učitelkami vaší MŠ.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III: aktivity a činnosti (978-80-7496-406-0)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II: Od jara do léta (978-80-7496-316-2)
Kniha - autor Jana Kropáčková, 170 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve druhém pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe. Metodika pomůže učitelkám a ředitelkám mateřských škol zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II: Od jara do léta (978-80-7496-316-2)
Kniha Dvouleté děti v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-270-7)
Kniha - autor Jana Kropáčková; Hana Splavcová, 170 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od podzimu do zimy je věnována v první řadě učitelkám a ředitelkám mateřských škol, je velmi vhodným studijním materiálem pro budoucí učitelky mateřských škol, mohou ji využít nejen studenti bakalářských studijních programů Učitelství pro mateřské školy, ale i studenti středních pedagogických škol či dalších studijních oborů zaměřujících se na vzdělávání a výchovu dětí raného věku. Cenným zdrojem informací může být také pro pracovníky v zařízeních pro péči o děti do tří let, mikrojeslích, dětských skupinách, soukromých předškolních zařízeních. Inspiraci zde najdou rodiče, prarodiče i chůvy dvouletých. Díky velkému množství příkladů a praktických ukázek metodika poskytuje nabídku, jak nejen pečovat o dvouleté dítě, respektovat jeho individuální potřeby a zájmy, ale především jak si s ním efektivně hrát tak,...
Objev podobné jako Kniha Dvouleté děti v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-270-7)
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od jara do léta (978-80-7496-347-6)
Kniha - autor Zuzana Kupcová; Hana Nádvorníková; Veronika Růžičková, 157 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních. Jelikož postihuje svátky a tradice oslavované v druhé polovině školního roku, může se stát východiskem pro tvorbu školních nebo třídních vzdělávacích programů či jen obohatit vzdělávací nabídku mateřské školy. Každé téma (svátek) sestává z uvedení do kulturně-historického kontextu, charakteristiky tohoto období vzhledem k MŠ, nabídky k pedagogickému využití a ze samotných praktických námětů na aktivity související s daným tématem, jimiž jsou činnosti dramatické, hudební a výtvarné.
Objev podobné jako Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od jara do léta (978-80-7496-347-6)
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)
Kniha - autor Zuzana Kupcová; Hana Nádvorníková; Veronika Růžičková, 164 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních. Jelikož postihuje svátky a tradice oslavované v první polovině školního roku, může se stát východiskem pro tvorbu školních nebo třídních vzdělávacích programů či jen obohatit vzdělávací nabídku mateřské školy. Každé téma (svátek) sestává z uvedení do kulturně-historického kontextu, charakteristiky tohoto období vzhledem k MŠ, nabídky k pedagogickému využití a ze samotných praktických námětů na aktivity související s daným tématem, jimiž jsou činnosti dramatické, hudební a výtvarné.
Objev podobné jako Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)
Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání - Helena Hazuková
Publikace Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání má charakter didaktického materiálu a obsah je rozčleněn na tři části. Didaktická část představuje výtvarné činnosti jako nedílnou a významnou součást předškolního vzdělávání. Shrnuje „informační výbavu“ učitelek pro jejich rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Rozšiřuje a doplňuje jejich poznatkovou základnu, vedení i hodnoticí reflexi dětských výtvarných aktivit. Uvádí cíle výtvarné výchovy, její přínosy pro rozvoj osobnosti dítěte, učivo, realizační prostředky výtvarné i didaktické. Metodická část učitelky uvádí do problematiky plánování výtvarných činností jako součásti integrovaných tematických celků. Nabízí metodickou pomoc v podobě strategií, „jak jít nápadům naproti“, a na konkrétních příkladech v textu i příloze navrhuje možnosti, jak s nápady dále metodicky pracovat. Třetí část knihy tvoří obrazový materiál s otázkami a úkoly, na nichž si učitelky mohou ověřit funkčnost nově získaných informací.
Objev podobné jako Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání - Helena Hazuková
Enviromentální činnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí. V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady. V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ. Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou rozličné nápady a náměty (pokusy, hry, příběhy, nápady k vyrábění aj.) pro vlastní pedagogickou činnost Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol, využijí ji i budoucí pedagogové MŠ středních, vyšších odborných a vysokých škol a všichni, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Inspiraci v ní ale najdou nepochybně i rodiče, prarodiče nebo učitelé prvního stupně ZŠ či další pedagogičtí pracovníci. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům.
Objev podobné jako Enviromentální činnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Nádvorníková
Publikace Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení poznávacích (kognitivních) procesů a řeči u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj smyslů, jako základu poznávání předškolních dětí, přináší však i mnohé podněty pro rozvoj dalších oblastí - pozornosti, paměti, fantazie, myšlení a řeči. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých psychických procesech a jejich vývoji v předškolním věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her, činností a metodických řad pro rozvíjení jednotlivých poznávacích (kognitivních) procesů dětí. Příklady námětů jsou jak ze spontánně vzniklých situací, tak záměrně zvolené a plánované hry a činnosti. V první části publikace najde čtenář konkrétní příklady vhodných metod i základní principy, jak si dítě utváří poznatky nebo dovednosti. Stěžejní však pro čtenáře nejspíše bude druhá část, kde jsou jednotlivé kognitivní oblasti rozpracovány jak z hlediska vývojové psychologie, tak zejména metodicky – tj. jak může pedagog či rodič postupně zvyšovat náročnost. Pro pedagogy MŠ u dětí v povinném předškolním ročníku je důležitá zejména kapitola, která se zabývá specifickými dovednostmi pro budoucího školáka. Tyto oblasti jsou důležité zejména i pro děti s OŠD. Ve třetí části jsou příklady dvou integrovaných bloků, které propojují jednotlivé kognitivní oblasti (např. smysly, paměť, fantazii…) a současně dětem přibližují krásu české literatury. Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.
Objev podobné jako Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Nádvorníková
Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Dvořáková
Publikace Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se zabývá několika přístupy k realizaci pohybových činností a zejména vhodnými hrami a aktivitami pro rozvíjení těchto dovedností u dětí předškolního věku. První část textu se snaží pomocí příkladů i výkladu osvětlit, jak konkrétními pohybovými činnostmi naplňovat dílčí cíle všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Druhá rozsáhlá část se věnuje obsahu pohybových činností vhodných pro předškolní děti a metodice nácviku konkrétních pohybových dovedností. Uvedená kapitola by tedy mohla stát sama o sobě a vztahovat se pouze k pohybovým možnostem dětí. Byla však podřízena členění RVP PV a dílčím cílům oblasti Dítě a jeho tělo, která požadavky na získávání pohybových dovedností a na péči o zdraví formuluje. Další část se obrací k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů a k jejich zhodnocení z hlediska realizace pohybových činností jak v režimu dne, tak i v režimu celé školy, a to ve vztahu k potřebám dětí a pěstování jejich zdraví. V závěru je uveden příklad pohybových činností v tematickém celku jako příklad propojení pohybových a dalších činností v tematickém celku. Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.
Objev podobné jako Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Dvořáková
Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Publikace í je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení spolupráce a kooperace u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj komunikace mezi dětmi, jejich spolupráce a prosociálního cítění. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých aspektech využívání kooperativních činností v prostředí MŠ a možnostech jejich rozvoje v období předškolního věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her a činností pro rozvíjení kooperativních dovedností předškolních dětí.
Objev podobné jako Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Svobodová, Hana Švejdová
Publikace Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání hledá cesty k tomu, jak pomoci dětem ke schopnosti prosociálního jednání, jak je učit být lidmi v plnohodnotném slova smyslu. Publikace pojednává o rozvoji prosociálnosti předškolních dětí v prostředí mateřské školy a je proložena příklady z praxe, hrami a metodickými řadami. Publikace je určena pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Svobodová, Hana Švejdová
Taneční činnosti v předškolním vzdělávání - Markéta Kubecová, Václava Brettschneiderová
Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně seznamováno se stavbou a strukturou lidského těla i s pohybovou kulturou. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, pedagogům tance, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, studentům pedagogiky tance, pedagogům volného času, vedoucím tanečních a pohybových kroužků dětí ve věku 4–7 let i jejich rodičům.
Objev podobné jako Taneční činnosti v předškolním vzdělávání - Markéta Kubecová, Václava Brettschneiderová
Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Publikace z ediční řady Komplexní metodiky pro předškolní vzdělávání přistupuje k problematice s vědomím, že učitelé v mateřských školách obvykle nemají přírodovědné vzdělání. Zohledňuje vývojová specifika předškolních dětí, např. skutečnost, že vnímají neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální. V první části knihy jsou stručně představeny speciální cíle přírodovědného vzdělávání, didaktické zásady přírodovědného vzdělávání této věkové skupiny a doporučené prostředky. Pozornost je věnována čtyřem oblastem vytyčeným týmem odborníků, který v roce 2015 pracoval na minimetodice přírodovědné gramotnosti S dětmi za přírodou (NÚV, 2015), konkrétně: osvojování si přírodovědného jazyka, podpoře zájmu zkoumat okolní svět, rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a učení hrou a prožitkem. V druhé polovině knihy jsou zařazeny ověřené aktivity, které přírodovědnou gramotnost rozvíjejí a které učitelkám v mateřských školách poskytnou dostatek inspirace.
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Publikace je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku. Důraz klade na vyvážený rozvoj všech předčtenářských dovedností včetně porozumění textu i obrázku. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých složkách čtenářské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje v období předškolního věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her a činností pro rozvíjení jednotlivých složek čtenářské gramotnosti.
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Cvičíme se zvířáty (978-80-277-1216-8)
Kniha - autor Radzi Chinyanganya, 104 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Naučte se chodit jako krab, houpat se jako opice a klouzat jako tučňák. Přichází kniha od moderátora zimních olympijských her, který dětem pomáhá bavit se a být aktivní a přitom se učit o oblíbených zvířatech. Jednoduchá cvičení ukazují dětem různé aktivity, které mohou snadno dělat kdykoli a kdekoli, bez potřeby dalšího vybavení! Na stránkách této zábavné knížky pro děti najdete: 40 nádherných aktivit, kde čtenáři napodobují pohyby svých oblíbených zvířat Zábavné spojení faktů o zvířatech a tělesné výchovy k vytvoření poutavého a jedinečného zážitku Okouzlující ilustrace a pokyny krok za krokem, které dětem ukazují, jak dělat různé pózy Všechny cviky v knize jsou modelovány podle přirozených pohybů zvířat a lze je snadno začlenit do dne, včetně aktivit, které pomohou po probuzení, návrhy, co dělat během dne, i relaxačním cvičením.
Objev podobné jako Cvičíme se zvířáty (978-80-277-1216-8)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III - aktivity a činnosti - Hana Splavcová
V pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, tentokrát s podtitulem Aktivity a činnosti, naleznete soubor samostatných aktivit i tematických celků, které zpracovaly zkušené učitelky z mateřských škol na základě činností vyzkoušených s dvouletými dětmi. U každé aktivity je přehledně uveden doporučený počet dětí, rozvíjené oblasti, roční období pro realizaci i náročnost na přípravu. Součástí každé aktivity je reflexe z praxe, náměty na rozšiřující činnosti a prostor pro poznámky, který umožní sdílení zkušeností a doporučení mezi učitelkami vaší MŠ.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III - aktivity a činnosti - Hana Splavcová
Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Magdaléna Kapuciánová, Kateřina Jančaříková
Publikace Činnosti venku a v přírodě je určena učitelkám mateřských škol a rodičům dětí předškolního věku. Motivuje k aktivnímu objevování světa kolem nás, k bádání i k vyprávění, vyzývá ke hře pod širým nebem. Autorky Kateřina Jančaříková (vysokoškolský pedagog, environmentalista) a Magdalena Kapuciánová (ředitelka MŠ Semínko v Toulcově dvoře) v ní předkládají v praxi ověřené aktivity, klidné i akční, pro dny sluneční i deštivé. Svět je plný příležitostí ke hře, pozorování, práci – využijme je a vyprávějme si o nich.V první, teoretické části se seznámíme s konceptem „třetí učitel“, s informálním vzděláváním, nastíníme pozitiva i rizika pobytu venku, ukážeme příklad bezpečnostních opatření, představíme osvědčené tipy na vybavení a zařízení prostředí maximálně inspirujícího ke spontánním činnostem a doporučíme odzkoušená pravidla. Druhá, podstatně rozsáhlejší část je praktickým nápadníkem krátkodobých a dlouhodobých aktivit, které lze provádět kdekoli a nejsou k nim potřeba žádné složité, nákladné nebošpatně dostupné pomůcky. Vybrány jsou jak herní, tak badatelské aktivity. Přijejich realizaci si děti uvědomují, jak to funguje v přírodě, a učí se respektovat nejen přírodu a její součásti, ale i spolužáky a samy sebe.
Objev podobné jako Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Magdaléna Kapuciánová, Kateřina Jančaříková
Metody a aktivity dramatiacké výchovy v předškolním vzdělávání - Fiedlerová Michaela, Amirová Alžběta, Andrea Rejchrtová
Rozvíjejte různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku s využitím dramatických metod! Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.
Objev podobné jako Metody a aktivity dramatiacké výchovy v předškolním vzdělávání - Fiedlerová Michaela, Amirová Alžběta, Andrea Rejchrtová
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání 2 - Od jara do léta - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Ve druhém pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání 2 - Od jara do léta - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika (978-80-7496-421-3)
Kniha - autor Miroslava Bartoňová; Dagmar Opatřilová; Marie Vítková, 128 stran, česky Čtvrtý díl ediční řady Školní zralost představuje specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. Diagnostiku školní zralosti a připravenosti u těchto dětí autorky příspěvků představují především jako oblast, která není jen doménou odborníků a učitelů v mateřských školách, nýbrž je součástí zájmu rodičů a dospělých, kterým jde především o zdravý vývoj dětí.
Objev podobné jako Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika (978-80-7496-421-3)
Mediální činnosti: v předškolním a mladším školním věku (978-80-7496-222-6)
Kniha - autor Petr Valenta, 188 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V této publikaci chceme ukázat, jak položit základy mediální gramotnosti a jak vnímat média kriticky a v neposlední řadě poskytnout metodická doporučení, to vše také pedagogům mateřských škol a prvního stupně základní školy.
Objev podobné jako Mediální činnosti: v předškolním a mladším školním věku (978-80-7496-222-6)
Obyčejný život (978-80-7335-166-3)
Kniha - česky KAREL ČAPEK se stal světoznámým díky svému dramatu R.U.R., mnozí jej tedy považovali především za dramatika či za autora scifi. Brzy nato se předvedl i jako vynikající autor cestopisů a fejetonista, který vynikal vtipem a pozorovatelským nadáním vidět nevšední stránku všedních věcí. Koncem dvacátých let minulého století si získal čtenářskou přízeň svými dvěma sbírkami mistrných krátkých próz Povídky z první kapsy a Povídky z druhé kapsy. Jeho dílo však vyvrcholilo ve třech románových prózách – třetí z nich byl právě Obyčejný život. Jeho hrdinou je železniční úředník, který se na sklonku svého života pokusí popsat běh svého obyčejného života. Když jej vypoví, začne však sám se svým pohledem vést stále vášnivější spor o to, kdo vlastně byl, jaký život skutečně žil. Postupně nachází v sobě jakoby přehlížené motivy svých činů, jakési skryté osoby, které se zdají z rámce obyčejného života vybočovat. Každý lidský život, i ten zdánlivě nejobyčejnější,...
Objev podobné jako Obyčejný život (978-80-7335-166-3)
Životy vo víchre (978-80-8202-166-3)
Kniha - autor Magdaléna Cisárová, 220 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Román Životy vo víchre vykresľuje zložitý osud ženy, zachytáva jej vyhrotený existenčný, rodinný a citový život. V dôsledku spoločenskej zmeny zakúsi obdobie plné výčitiek a sklamaní, s ktorými sa nikdy nechcela stretnúť. Stráca nielen životné ilúzie, ale aj priateľov a známych. Neskôr pochopí, že šťastie sa napokon vždy nájde. Prežije akoby dva odlišné životy, ktorými sa vinie pútavý príbeh osudovej lásky.
Objev podobné jako Životy vo víchre (978-80-8202-166-3)
Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)
Kniha - autor Zdena Michalová, 300 stran, česky
Objev podobné jako Kniha Specifické poruchy učení (978-80-7311-166-3)
Atlas duše, těla a ducha (978-80-7625-166-3)
Kniha - autor Paul Hougham, 224 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Tato kniha čtenáře seznámí s rozličným pojetím lidského těla, duše a ducha v několika odlišných kulturách. Začíná západním pohledem na anatomii a fyziologii, založeném na vědeckém bádání. Zde se věnujeme tělu, od kostry až po imunitní systém a s pomocí skvělých ilustrací jsou srozumitelně vysvětleny všechny jeho funkce. Poté se zaměřuje na metody sledování a zlepšování tělesného a duševního zdraví, jako jsou osteopatie, akupunktura, iridologie, reflexologie, a nakonec vás seznámí s holistickými teoriemi o spojení člověka s vesmírem... Z těchto teoretických základů pak autor vychází při popisu nejrůznějších pohledů na tělo pocházejících z různých starobylých nauk včetně indického systému čaker, čínského systému meridiánů, stromu života kabaly nebo víry západoafrických šamanů.
Objev podobné jako Atlas duše, těla a ducha (978-80-7625-166-3)
Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat.
Objev podobné jako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Kurz skupinového karierového poradce (978-80-7496-476-3)
Kniha - autor Miroslav Vosmik, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Navržený kurz může být vhodnou pomůckou pro všechny pedagogy, výchovné a kariérní poradce a také třídní učitele, kteří se tématům profesní orientace svých žáků ve své pedagogické praxi věnují. Publikace Kurz skupinového kariérového poradenství reaguje na potřebu změny, která se děje v rámci kariérového poradenství a vzdělávání. Dynamika celé společnosti, proměnlivost trhu práce a kariérních cest, tlaky na osobnost ve sféře práce, to vše se promítá i do školního prostředí, které žádá aktuální metodické materiály. Navržený kurz může být vhodnou pomůckou pro všechny pedagogy, kteří se tématům profesní orientace ve své praxi věnují. Celý kurz je rozdělen do modulů a při jeho koncipování vycházíme z mezinárodně ověřených metod profesní orientace, kterou však upravujeme pro školní prostředí a český kontext a doplňujeme o vyzkoušené aktivity z reálné praxe. Moduly kurzu: 1. Co nás čeká?...
Objev podobné jako Kurz skupinového karierového poradce (978-80-7496-476-3)
Miloš Hlávka Světák nebo Kavalír Páně? (978-80-7304-166-3)
Kniha - autor Vladimír Just, 536 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá ublikace navazuje na edici Hlávkových Písní na rozloučenou, tentokrát je však věnovaná jeho divadelní tvorbě. Ta byla Hlávkovým hlavním zájmem; především napsal řadu původních her a osobitých autorských adaptací, z nichž některé byly divadelní událostí nejen ve své době, ale hrají se s úspěchem dodnes, jiné zatím zůstávají širší i odbornou veřejností neobjeveny. Kniha přináší mj. Hlávkovy hry Benátská maškaráda, Kavalír Páně a Paní Studánka, ukázky z jeho her Panama, Světáci a Jazzové varhany (dosud nepublikováno), z avantgardní revue Dona Kichotka, ale i průřez Hlávkovými novinovými články či rozhlasovými přednáškami o divadle. Výběr a uspořádání obsáhlého materiálu je prací prof. Vladimíra Justa, který je také autorem obsáhlé úvodní portrétní studie Smrt jako téma i osud. Hodnotí v ní skutečný, často nedoceňovaný význam M.? ?Hlávky pro české drama a divadlo 20.? ?století, pozornost...
Objev podobné jako Miloš Hlávka Světák nebo Kavalír Páně? (978-80-7304-166-3)
Národ a stát v českých dějinách (978-80-7557-166-3)
Kniha - autor Václav Ryneš, 344 stran, česky, polotuhá flexo Publicista Václav Ryneš při příležitosti sto let od výročí Československa a třiceti let od demokratické státnosti předkládá české veřejnosti publikaci Národ a stát v českých dějinách, která obsahuje dvě politologické studie Kontinuita českých dějin a Když křižovali český národ.Kontinuita českých dějin představuje studii zaměřenou na vývoj českých dějin v evropském kontextu. V textu se promítají různé dějinné souvislosti, politické a společenské, které propojují vznik kontinuity a integrity českého národa. Studie Když křižovali český národ představuje určitý pohled na dobu první, druhé a třetí Československé republiky. Autor upozorňuje na krizové okamžiky od demokracie přes hnědou totalitu až k rudé a vzniku socialismu. Obě studie představují široký politický úhel pohledu na českou národní a československou státnost.
Objev podobné jako Národ a stát v českých dějinách (978-80-7557-166-3)
Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný les (978-80-7496-450-3)
Kniha - autor Jenny Andresková; Stanislava Kociánová; Žaneta Křížová, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V rámci tematického bloku Tajuplný les budou děti objevovat a získávat nevšední zážitky v roli dobrodruhů, kteří se vydali do lesa a postupně poznávají jeho koloběh a seznamují se s jeho obyvateli. Hravě a tvořivě prožijí témata, která prohloubí jejich zájem o přírodu, její poznávání a ochranu. Být součástí přírody s sebou nese poznání, že jsme součástí světa, který je velmi pestrý a v mnohém se odlišuje od života, který děti znají. Každá taková zkušenost děti obohacuje a ony pak umějí lépe porozumět druhým. Při realizaci tematického celku Tajuplný les je kladen důraz na samostatnost a iniciativu dětí, porozumění příběhům a environmentální výchovu prostřednictvím hry. Obsah Mraveniště Ze života hmyzu Voda kolem nás
Objev podobné jako Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný les (978-80-7496-450-3)
Genetika pro všeobecné praktické lékaře (978-80-7496-447-3)
Kniha - autor Radim Brdička, 254 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor kapitol odráží stav poznatků o dědičnosti, ke kterým genetická věda dospěla během posledního desetiletí, kdy postupně pronikla prakticky do všech klinických oborů, v nichž pevně zakotvila jako jejich nedílná součást. Převážně pochopitelně v diagnostice, neboť náš genom je, jak na úrovni člověka-jedince nebo lidské populace, tak na úrovni jeho základních součástí, tj. buněk, rozhodující pro stav zdraví a nemoci. A vedle porodníků a dětských lékařů jsou to právě všeobecní praktičtí lékaři, kteří stojí v první linii zdravotního systému, aby mohli zásadním způsobem rozhodovat o procesech, do nichž pacient vstoupí. V posledních letech se dokonce začínáme pokoušet o jeho úpravu tzv. genovou editací. A i když se zatím nestala běžnou klinickou aplikací, je pravděpodobné, že se i tento dávný sen genetického inženýrství nakonec splní a budeme moci k diagnostice připojit i terapii.
Objev podobné jako Genetika pro všeobecné praktické lékaře (978-80-7496-447-3)
KuliFerda Podstatná jména a slovesa (978-80-7496-504-3)
Kniha - 52 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit KuliFerda – Podstatná jména a slovesa obsahuje soubor cvičení a úloh učiva českého jazyka 1. stupně ZŠ. V pracovním sešitě si děti procvičí učivo o podstatných jménech a slovesech, jako je psaní velkých písmen, pravopis vlastních jmen, vše o pádu a pádových otázkách, číslo a rod u podstatných jmen a osoba, číslo a způsob u sloves a také se věnuje procvičení slovních druhů. Zadání úkolů jsou připravena tak, aby děti bavila a motivovala. Při řešení úkolů jsou děti na výletě, cestují, zažijí táborová dobrodružství a navštíví oblíbená zvířata v zoo. Pracovní listy jsou vhodné k nácviku i docvičování, ke skupinové i individuální práci ve škole, ale i pro nácvik v domácím prostředí s rodiči. Pracovní sešit je sestaven tak, aby s ním dítě mohlo pracovat samostatně – rodič by měl motivovat, být oporou, povzbuzovat! Pracovní sešit je určen žákům 1. stupně ZŠ od 8 do 10 let. Pracovní sešit je...
Objev podobné jako KuliFerda Podstatná jména a slovesa (978-80-7496-504-3)
Školní zralost a její diagnostika (978-80-7496-319-3)
Kniha - česky První titul z ediční řady Školní zralost, určené zejména pedagogům mateřských škol a prvního stupně základních škol, se věnuje tématu připravenosti dítěte na vstup do základní školy a tomu, co pro její optimální úroveň mohou udělat mateřské školy. Nechybí obecná charakteristika předškolního dítěte jak po stránce vývoje motorického, kognitivního, sociálního a motivačně-volního vývoje, tak po stránce hry a vývoje emocionálního. Samostatná kapitola se věnuje rozvíjení poznávacích funkcí dítěte. Zpracována je také problematika pedagogické diagnostiky v práci pedagoga mateřské školy. Závěr patří přehledu nejvýznamnějších změn, týkajících se předškolního vzdělávání a nástupu do školy, které přinesla novela školského zákona z roku 2016.
Objev podobné jako Školní zralost a její diagnostika (978-80-7496-319-3)
Předškolák školákem Rozvoj zrakového vnímání (978-80-7496-463-3)
Kniha - autor Věra Gošová; Kristýna Krejčová; Hana Nádvorníková, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity a činnosti v pracovním sešitě Předškolák školákem - Rozvoj zrakového vnímání rozvíjejí zrakového vnímání dítěte v předškolním a mladším školním věku, které je jedním z předpokladů úspěšného zvládnutí čtení a psaní písmen, slabik, slov i číslic a čísel. 72 hravých pracovních listů nabídne Vašemu dítěti přípravu na výuku čtení a psaní. Aktivity jsou též vhodné i pro děti s poruchami učení jako součást rozvoje zrakového vnímání u reedukačních cvičení. Pracovní listy jsou využitelné k nácviku i docvičování, ke skupinové i individuální práci v mateřské škole a první třídě ZŠ, ale i pro nácvik v domácím prostředí pod vedením rodičů. Pracovní sešit je určen dětem předškolního věku a pro prvňáčky. Pracovní sešit je určen dětem od 4 do 7 let.
Objev podobné jako Předškolák školákem Rozvoj zrakového vnímání (978-80-7496-463-3)
Žák s SVP Matematika a pozornost (978-80-7496-489-3)
Kniha - 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity v pracovním sešitu s názvem Žák s SVP - Matematika a pozornost jsou připravené odborníky na míru dětem se specifickými vzdělávacími potřebami, které mají obtíže se zvládáním základních početních úkonů, potíže s pozorností a s orientací či mají přímo diagnostikovanou poruchu matematických schopností – dyskalkulii. Pracovní sešit je určen nejen dětem 1. až 3. tříd, ale i dětem, které s počítáním teprve začínají. Pracovní listy jsou vhodné k nácviku i docvičování, ke skupinové i individuální práci ve škole, ale i pro nácvik v domácím prostředí pod vedením rodičů. 70 aktivit nabídne Vašemu dítěti trénink pozornosti a orientace nejen při výuce matematiky. Pomocí tohoto sešitu předejdete školnímu neúspěchu Vašeho dítěte se specifickou poruchou učení. Pracovní sešit je určen dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Žák s SVP Matematika a pozornost (978-80-7496-489-3)
Dvacet let Senátu Parlamentu České republiky: v souvislostech (978-80-7502-166-3)
Kniha - autor Jan Kysela, 336 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá V knize vycházející k 20. výročí ustavení Senátu se autorsky sešly více než dvě desítky senátorů, právníků a politologů, což umožnilo vznik pestré a přitom sevřené mozaiky názorů a analýz prohlubujících naše povědomí o smyslu a fungování parlamentů nejen dvoukomorových. V první části knihy je nabídnuta reflexe Senátu ze strany senátorů, druhá se věnuje především debatám provázejícím vznik Senátu v roce 1992. V dalších částech jsou zevrubně rozebírány činnosti Senátu, resp. to, jak vykonává své působnosti, pozornost je věnována specifické parlamentní kultuře v Senátu, volbám, ale i obecně nízké důvěře v politické instituce u nás.
Objev podobné jako Dvacet let Senátu Parlamentu České republiky: v souvislostech (978-80-7502-166-3)
Firemní vzdělávání (978-80-247-2914-5)
Elektronická kniha - autor Hana Bartoňková, 208 stran Zabýváte se ve své profesi, či při svém studiu vzděláváním pracovníků ve firmě? Máte na starost rozvoj pracovníků a hledáte možné a vhodné cesty pro co nejlepší postup tvorby strategie firemního vzdělávání? Zabýváte se již nyní, nebo se chcete v budoucnu zabývat řízením a rozvojem lidských zdrojů? Působíte jako lektor v oblasti vzdělávání pracovníků? Studujete obory související s řízením a rozvojem lidských zdrojů, či personálním managementem? Pak je tato kniha určena právě vám. Pomůže vám dívat se na vzdělávání pracovníků ve firmě z perspektivy strategického a kompetenčního přístupu. Usnadní vám orientaci v prostředí a v množství zdrojů, které můžete využít pro přípravu, realizaci, či vyhodnocení firemního vzdělávání. Ukáže vám, jak je důležité nahlížet na firemní vzdělávání z hlediska celkové strategie firmy, jak se celková strategie firmy může odrazit ve strategii firemního vzdělávání a co tvorba strategie...
Objev podobné jako Firemní vzdělávání (978-80-247-2914-5)
Inkluzivní vzdělávání (978-80-247-3070-7)
Elektronická kniha - autor Vanda Hájková, Iva Strnadová, 224 stran Monografie je věnována pedagogickému konceptu, podle nějž by všechny děti měly navštěvovat třídy hlavního vzdělávacího proudu, a to bez ohledu na stupeň svého postižení. V dnešní době již zcela přirozeně uznáváme právo všech lidí na vzdělávání, zásadní otázkou tedy není, ZDA může být dítě vzděláváno v běžné škole, ale JAK takovému dítěti toto vzdělávání umožnit, aby z něho profitovalo ono samo i jeho okolí. Kniha přináší všem, kteří mají zájem českou školní praxi nadále rozvíjet, přehled současných teorií inkluzivního vzdělání, interpretaci jeho principů a výklad metodiky. Záměrem je vytvořit současně i teoretické zázemí pro postupující inkluzivně orientovanou praxi na školách. Publikace je určena především pro studenty pedagogických oborů a pro odbornou veřejnost — pedagogy, psychology, sociální pracovníky a poradenská pracoviště včetně pracovníků nově vznikajících Center podpory inkluzivního...
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání (978-80-247-3070-7)
Inkluzivní vzdělávání (978-80-271-0789-6)
Elektronická kniha - autor Zdeněk Svoboda, 216 stran, česky Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky. Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi týkající se aplikace inkluzivních...
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání (978-80-271-0789-6)
Podívejte se také
- Předškolák školákem Rozvoj zrakového vnímání (978-80-7496-463-3)
- Školní zralost a její diagnostika (978-80-7496-319-3)
- Miloš Hlávka Světák nebo Kavalír Páně? (978-80-7304-166-3)
- Sejdeme se v knihkupectví (978-80-267-1614-3)
- Léčebná rehabilitace v ortopedii a revmatologii (978-80-7496-497-8)
- Předškolák (978-80-7496-475-6)
- O ničem (978-80-7340-166-5)
- Hroch: domalovánka (978-80-7558-166-2)
- Vyměřený čas (978-80-7633-166-2)
- Diferenciální diagnostika v revmatologii a ortopedii: 5 (978-80-7496-206-6)
- Pomáháme dětem s orientací v dnešním světě (978-80-7496-164-9)
- KuliFerda Diktáty a pravopisná cvičení s příběhem (978-80-7496-517-3)
- Zbavte se zbytečností v životě a mějte se skvěle! (978-80-265-0530-3)
- Český jazyk (978-80-7496-272-1)
- Anglický jazyk (978-80-7496-273-8)
- Nutriční kompas (978-80-759-7496-9)
- Angličtina: jednoduchá konverzácia (978-80-7547-166-6)
- Encyklopedie Svět tanků (978-80-7525-166-4)
- Mediální činnosti: v předškolním a mladším školním věku (978-80-7496-222-6)
- Základy praktické chemie 2: pro 9.ročník základní školy (978-80-7373-166-3)
- Proč se říká…?: ...lidské tělo v úslovích (978-80-253-5927-3)
- Jak jsem se mýlil v Miloši Zemanovi (978-80-88216-06-3)