Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Co je nového ve filozofii - Miroslav Petříček

Pohyby současného myšlení. Myšlení, filozofické nevyjímaje, je aktuální, to jest nějak nové, jen tehdy, pokud se pokouší překračovat své vlastní hranice. Své době odpovídá tím, že se mění. Kniha Co je nového ve filozofii chce sledovat právě tento pohyb transformace v posledních desetiletích.

Podívejte se také Co je bulvár, co je bulvarizace (9788024632605)

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového ve fyzice - Kateřina Falk

Jak blízko jsou vědci teorii všeho? Co je to Higgsův boson a proč se o něm tolik mluví? Lákala vás vždy astrofyzika, ale neměli jste šanci jí porozumět? O urychlovači, laserech a nejen pozemských současných objevech ve fyzice píše mezinárodně úspěšná vědkyně Kateřina Falk. Potenciál různých forem životadárného uhlíku, zkoumání nově objevených planet nebo využití urychlovače částic jsou jen zlomkem témat z oblasti aplikované fyziky, s nimiž se běžně setkáváme v médiích. Autorka v knize představuje principy fungování sofistikovaných vědeckých zařízení, ale na mnoha příkladech dokazuje také význam teoretických objevů z klasické i kvantové mechaniky a jejich dopad na každodenní život. Posledních dvacet let znamenalo pro svět fyziky opravdovou nadílku novinek, z nichž kniha vybírá ty nejpodstatnější. Vznáší ale také otázku, kam fyzikální pokrok vede celé lidstvo. Autorka se pohybuje stejně bezpečně ve svém oboru experimentální fyziky jako v popularizaci fyziky i kosmologie. Prokazuje, že si uchovala dětskou zvídavost až do dospělosti, což je na obsahu její knížky o velkých objevech současné vědy na první pohled patrné. Pozor, její zápal pro vědu je vysoce nakažlivý pro každého čtenáře!" RNDr. Jiří Grygar, CSc., astrofyzik a popularizátor vědy "Kniha seznamuje čtenáře se žhavými novinkami ve fyzice. Jakýmsi ústředním motivem knížky a současně pojítkem je laser. Je to pochopitelné, autorka k němu má svou profesí blízko, a navíc jde skutečně o zařízení, které prorostlo nejen do denního života nás všech, ale doslova do všech fyzikálních oborů." Prof. RNDr. Petr Kulhánek, CSc., fyzik a vedoucí teoretické skupiny na FEL ČVUT v Praze

Podívejte se také Bereme, co je

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového ve filmové vědě - Andrea Slováková

Film nežije pouze v kinech. Co může o filmu prozradit filmová věda, disciplína, která jej uchopuje kriticky, historicky i teoreticky? Film se vlivem technologií i diváckých nároků neustále proměňuje a s tím se mění způsoby jeho vnímání, interpretace a zkoumání. Pulzujícími tématy tohoto oboru jsou filmozofie, neuroestetický přístup k vnímání filmů, ale také studium cinefilie, výrobních a distribučních mechanismů či festivalů. Obor filmových studií tak je prostorem poznání, v němž se potkávají různé sociální i empirické vědy. Návštěvu kina tato hutná a krásná kniha zpestří úvahami o distribučních strategiích či o fungování vlastního vnímání.Kniha vychází díky podpoře Státního fondu kinematografie.

Podívejte se také Dalajlama: Co je nejdůležitější ()

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového ve filmové vědě (978-80-906751-1-7)

Kniha - autor Andrea Slováková, 80 stran, česky, polotuhá flexo Co může o filmu prozradit filmová věda, disciplína, která jej uchopuje kriticky, historicky i teoreticky? Film se vlivem technologií i diváckých nároků neustále proměňuje a s tím se mění způsoby jeho vnímání, interpretace a zkoumání. Pulzujícími tématy tohoto oboru jsou filmozofie, neuroestetický přístup k vnímání filmů, ale také studium cinefilie, výrobních a distribučních mechanismů či festivalů. Obor filmových studií tak je prostorem poznání, v němž se potkávají různé sociální i empirické vědy. Návštěvu kina tato hutná a krásná kniha zpestří úvahami o distribučních strategiích či o fungování vlastního vnímání. ?

Objev podobné jako Co je nového ve filmové vědě (978-80-906751-1-7)

cena 196.0 Kč
Detail

Co je nového, kočičko? (DVD)

DVD film Co je nového, kočičko? [1965]. Český dabing. České titulky. Dolby Digital. Hrají: Peter Sellers, Peter O'Toole, Romy Schneider. Mike má problém - příliš mnoho krásných žen najednou. Navštíví tedy psychiatra. Čím víc se ale doktor dozvídá o Mikeových výbojích, tím víc roste jeho vlastní touha. Mikeovy "potíže” ničí jeho vztah se snoubenkou Carol, ale on se přesto nedokáže přimět k tomu, aby se jiných žen vzdal. Jeho kamarád Victor má opačný problém – nedokáže si najít vůbec žádnou dívku. Carol řekne Mikeovi, že pokud se nevezmou, jejich vztah skončí. Mike se při svých romantických dobrodružstvích zaplétá do celé řady vzrušujících eskapád, které mají neuvěřitelně legrační následky. Carol flirtuje s Victorem, aby v Mikeovi vzbudila žárlivost. Mike se pokouší podstrčit jednu ze svých dívek svému psychiatrovi. Skutečný zmatek ale vypukne, když přijedou na návštěvu Carolini rodiče a zapletou se do této strategické hry.

Objev podobné jako Co je nového, kočičko? (DVD)

cena 99.0 Kč
Detail

Co je nového v sociologii - Radim Marada

Na otázku "co je nového ve společnosti” odpovídají novináři, zvědaví sousedé, nebo sociologové. Poslední jmenovaní se během 20. století snažili vysvětlit třídy, elity či problémy měst. Co však tyto velké teorie říkají o nás? Žijeme v době, ve které se často skloňují slova krize a rozpad společnosti. Je zřejmé, že dnes nám klíče k vlastní identitě poskytují drobnější věci - například taková molekula adrenalinu. Ten se stal biochemickou celebritou, pojítkem kmenů těch, kteří vyhledávají extrémní zážitky a jdou za hranu všednosti. Jak dnešní sociologie zkoumá podobné kulturní fenomény? Co se můžeme dozvědět o společnosti díky studiu materiality či sítí?

Objev podobné jako Co je nového v sociologii - Radim Marada

cena 251.0 Kč
Detail

Co je nového v historii - Jakub Rákosník

Lidská společnost tvoří své dějiny od nepaměti. Historie slouží k poučení a k poznání naší současné kultury. Kniha Co je nového v historii představuje aktuální směry a myšlenkové tendence v historiografii. Orientace v problémech současného světa se stává stále složitější, rozumět historickému pozadí událostí je proto důležitější než kdy jindy, protože bez znalosti minulosti nelze porozumět současnosti. Historie jako věda nám pomáhá minulost pochopit; ani ona však není neměnná. Proměňují se pohledy na dějiny i dějinné epochy, na historii dříve marginalizovaných skupin i geografických okruhů. Publikace se věnuje stále se opakujícímu fenoménu „přepisování“ dějin, problematizaci periodizace epoch, proměně pohledu na dějiny menšin či reflexi globalizace a národního pojetí dějin.

Objev podobné jako Co je nového v historii - Jakub Rákosník

cena 251.0 Kč
Detail

Co je nového v médiích - Filip Struhárik

Orientace v informacích se stává stále složitější, svět médií je vlivem obrovského množství platforem stále nejpřehlednější. Mediální krajina 21. století, v době online žurnalistiky, informačního přehlcení, dezinformací, sociálních sítí a virtuální reality. Jak se proměnila v poslední dekádě, co znamená oligarchizace a co nezávislost médií, čím a jak se změnily redakční rutiny a které hodnoty žurnalistické práce přetrvávají? Reflexe podoby mediálního trhu, modelů financování, výstupů i institucí.

Objev podobné jako Co je nového v médiích - Filip Struhárik

cena 251.0 Kč
Detail

Co je nového v lingvistice - Dan Faltýnek

Trápí lingvisty naše problémy s pravopisem? Proč nemůžeme zrušit tvrdé a měkké y/i? Co se stane, když se změní pravidla psaní velkých a malých písmen? Jak vypadá lingvistická analýza pokrmu kung-pao? Odpovědi nejen na takovéto otázky přináší nová kniha Dana Faltýnka. Přehledně a srozumitelně informuje o současných trendech lingvistiky ať už v oblasti jazykových příruček, nebo kvantitativní lingvistiky. Kniha nabízí i lingvistickou analýzu prezidentských projevů nebo třeba genetických textů. Lingvistika je věda pro dnešní dobu zcela zásadní, a je tedy dobré vědět, jaká v současnosti je a kam se bude vyvíjet. A přesně to vám tato publikace ukáže. "Báječné čtení! Dan Faltýnek v knize srozumitelně a přehledně vysvětluje, že lingvistika dávno není pouze pravopis a gramatika, ale skvěle se hodí třeba při zkoumání genetického kódu. Všechno je text!" Petr Fischer, šéfredaktor Českého rozhlasu Vltava "Kniha se nevyjadřuje suchými definicemi a soupisem abstraktních pojmů. Nabízí nám příležitosti nahlédnout do pracovních složek současných českých lingvistů a lingvistek, kteří se jazykem zabývají kvantitativně i kvalitativně." Dominik Lukeš, lingvista, publicista a překladatel

Objev podobné jako Co je nového v lingvistice - Dan Faltýnek

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového v právu - Mikeš Stanislav

Jaká práva má umělá inteligence? Pravidla přijatá dnes se zítra stávají zastaralými. Jak právo reaguje na dynamiku současného světa? Jak se staví k novým technologiím, které vychází z umělé inteligence a sběru velkého množství dat? Proč se soukromí může stát v 21. století jen iluzí a jak jej může právo chránit? A co je to vlastně právo v dnešní době, jaký je jeho smysl a význam? Kniha má ambici odpovědět na tyto i další aktuální otázky a podat čtenáři přehled o výzvách, kterým moderní právo v 21. století čelí.

Objev podobné jako Co je nového v právu - Mikeš Stanislav

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového v biologii - Anton Markoš

Do jaké míry umí živé organismy ovlivňovat samy sebe a své okolí? Anton Markoš přibližuje, jak se na tuto otázku i díky novým výzkumným možnostem dívají současní biologové. Pokusy s polidštěným droždím, nekonečné databáze informací o genech i nový kód společný rostlinám a živočichům. Geny však nejsou to jediné, co působí na fungování organismů. "Od tvaru DNA přes humanizované droždí, tahle kniha podává provokativní výklad zkušenosti života a vybízí k dialogu napříč profesemi." Robert Černý, Ph.D., biolog "Čtěte místo tlustých učebnic. Pro vstup do současného biologického myšlení mohu jen doporučit!" Tomáš Daněk, Ph.D., ekolog a environmentalista

Objev podobné jako Co je nového v biologii - Anton Markoš

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového v psychologii - Zbyněk Vybíral

Víme toho o sobě díky všudypřítomné psychologii víc? Slyšeli jste už, že hmotné statky se štěstím nesouvisejí? Nebo že děti, které mají ve čtyřech letech sebedisciplínu, budou v životě úspěšnější? Takhle jednoduše lze podle populární psychologie rozumět světu. Jak ale vypadají složitější příběhy? Psychologové chtějí upevnit základy své disciplíny, které byly položené ve dvacátém století. A při tom zjišťují, že některé zažité teze již neplatí. Útlá a čtivá kniha přemýšlí nad tím, jak se v nových poznatcích psychologie orientovat bez zavádějících zjednodušení. "Toto je malá kniha o velkých příbězích psychologie. A také nenápadný návod, jak v současné psychologii nezabloudit v obrovském množství zavádějících informací. Stejně jako může aktivní obrana učinit z cizorodých nečistot perly, může obrana proti nekriticky přijímaným polopravdám zhodnotit i psychologii. Účinnou obranou vědecké psychologie je kritickým myšlením tříbená vybíravost, jíž je Zbyněk Vybíral nejpovolanějším představitelem." Radvan Bahbouh, učitel psychologie, Katedra psychologie Univerzity Karlovy "Kritické myšlení a reflektování vlastních motivů patří k profesionalitě obecně, a u psychologů obzvlášť. Zbyňku Vybíralovi patří velký dík za jeho nadhled, neúnavné upozorňování na problémy v interpretaci psychologických výzkumů a kladení etických i jiných otázek." Mgr. et Mgr. Pavla Koucká, psycholožka

Objev podobné jako Co je nového v psychologii - Zbyněk Vybíral

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového v estetice - Tereza Hadravová

Jaký smysl má umění? Proč by společnost měla podporovat tvorbu a recepci uměleckých děl? Tyto dávné otázky filozofů dnes častěji zaznívají z vědeckých pozic. Psychologové, biologové či neurovědci se pokoušejí odhalit, v čem spočívá mocná působnost uměleckých děl. Nalezené odpovědi nejsou revoluční, ale zdá se, že se díky nim v estetice děje cosi nového. Kniha sleduje některé ze soudobých pokusů přivést k sobě dva způsoby řeči – filozofickou reflexi a vědecký výzkum na první pohled téhož předmětu: uměleckého díla. „Stručná knížka důležitá jako úvod do radostné vědy. Připomněla mi, proč jsem stále rád, že jsem vystudoval právě estetiku. Estetické soudy se rodí ve vědomí, proto je zkoumání tohoto mimořádně složitého fenoménu výzvou pro další generace estetiků, kteří milují svůj obor.“ Michal Hvorecký, spisovatel „Text se nesnaží předložit zázračnou roli neurovědy v estetice, ale zůstává ucelený, vyvážený a správně kritický vůči ambiciózním interpretacím. Sečteno a podtrženo: byl jsem mile překvapen. “ Adam Růžička, doktorand experimentální psychologie, University College London

Objev podobné jako Co je nového v estetice - Tereza Hadravová

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového v logice - Jaroslav Peregrin

Zajímá vás, kam se posunula logika od dvacátého století? Kde všude se logika uplatňuje? Co obnáší spojení logiky a lingvistiky nebo logiky a psychologie? V rukou budete držet srozumitelného průvodce historií a hlavně současností logiky a jejích záludností. Co je nového v logice zaručuje snadnou orientaci v této obtížné disciplíně. Pozor pouze po přečtení! "Velmi podnětné a provokující čtení o nejnovějším dění ve světové logice podpořené krátkými sondami do její blízké i vzdálené minulosti. Autor je otevřený novým přístupům a inspiracím, přičemž naznačuje možné cesty dalšího vývoje logiky bez toho, aby je definitivně hodnotil a předurčoval, které jsou ty správné." prof. František Gahér, slovenský logik, bývalý rektor Univerzity Komenského v Bratislavě "V knize nechybí nic podstatného a musím říci, že obdivuji autora, jak se mu podařilo v několika tazích relativně prostým způsobem načrtnout motivaci vzniku složitých systémů - logik různých typů." Mgr. Petr Dvořák, PhD., vedoucí Oddělení pro studium antického a středověkého myšlení Filosofického ústavu AV ČR

Objev podobné jako Co je nového v logice - Jaroslav Peregrin

cena 89.0 Kč
Detail

Co je nového v umělé inteligenci - Roman Barták

Roboti, drony a různý software se z laboratoří přesouvají do běžného života. Již dnes řeší automatizované systémy řadu úkolů lépe než lidé, ale také dělají z lidského hlediska nepředstavitelné chyby. Sebere nám umělá inteligence práci? Nebo se naopak máme těšit, že budeme mít více času na jiné aktivity? Máme se obávat vzniku super-inteligence, která bude znamenat konec lidstva? Kniha přináší přehled aktuálních celosvětových trendů ve výzkumu umělé inteligence, vysvětluje její podstatu a používané techniky. Nahlíží tak pod pokličku více i méně medializovaných výstupů umělé inteligence. Čtenář se dozví, jakou škálu problémů se pokoušejí systémy založené na umělé inteligenci řešit, jak vlastně tyto systémy fungují a jaké nové otázky s sebou pokrok na poli umělé inteligence přináší. "Každá další relevantní informace se hodí k demytizaci tématu AI, i k předpokladu budoucího vzájemného pochopení mezi lidským a syntetickým vědomím, ve které například já optimisticky věřím." Vladimír 518 "Vnímavého čtenáře jistě zaujmou srozumitelné argumenty, které se týkají výpočetní složitosti, neboť právě kvůli ní umělá inteligence stále hledá nové cesty i nástroje. Autor nezapomíná ani na vztah mezi produkty umělé inteligence a člověkem a zdůrazňuje význam vzájemné spolupráce. Kniha nevysvětluje pouze technické principy dnes existujících systémů, ale ukazuje i na to, že výzkum umělé inteligence a návrh jejích principů rozhodování nám klade otázky, které mohou přispět k hlubšímu pochopení principů lidského myšlení. Vřele ji doporučuji všem, kteří chtějí lépe pochopit, jak fungují chytré stroje ve světě kolem nás i těm, kteří nás varují před budoucností s nimi." prof. RNDr. Olga Štěpánková, CSc., kybernetička, ČVUT v Praze

Objev podobné jako Co je nového v umělé inteligenci - Roman Barták

cena 215.0 Kč
Detail

Co je nového, kotě? - Alexandra Potter - e-kniha

eBook: Co bys udělala, kdyby tě tvůj přítel po desetiletém vztahu požádal o ruku? Zavýskla ano, popadla prsten s diamantem a předplatila si časopis Nevěsta? Nebo zpanikařila a uvědomila si, že je nejvyšší čas zmizet? Delila dospěla k velkému rozhodnutí. Sebere psa Tlusťocha, sbírku desek od Toma Jonese a opouští jak svého přítele Lennyho, tak i nudný Bradford a vrhá se do víru velkoměsta. Náhodné setkání s televizním produkčním Charliem ji zavede přímo do Notting Hillu, kde potkává výstřední Vivienne a jejího kamaráda Sama, dobrosrdečného provozovatele místní kavárny. Deliliny sny se začínají plnit. Bydlí v luxusním bytě, přes den nakupuje oblečení od módních návrhářů a večer vymetá nóbl restaurace. Nachází novou lásku a nový život. Najde ale i samu sebe?

Objev podobné jako Co je nového, kotě? - Alexandra Potter - e-kniha

cena 159.0 Kč
Detail

Co je nového, kotě? (978-80-875-3035-1)

Elektronická kniha - autor Alexandra Potter, 256 stran Co bys udělala, kdyby tě tvůj přítel po desetiletém vztahu požádal o ruku? Zavýskla ano, popadla prsten s diamantem a předplatila si časopis Nevěsta? Nebo zpanikařila a uvědomila si, že je nejvyšší čas zmizet? Delila dospěla k velkému rozhodnutí. Sebere psa Tlusťocha, sbírku desek od Toma Jonese a opouští jak svého přítele Lennyho, tak i nudný Bradford a vrhá se do víru velkoměsta. Náhodné setkání s televizním produkčním Charliem ji zavede přímo do Notting Hillu, kde potkává výstřední Vivienne a jejího kamaráda Sama, dobrosrdečného provozovatele místní kavárny. Deliliny sny se začínají plnit. Bydlí v luxusním bytě, přes den nakupuje oblečení od módních návrhářů a večer vymetá nóbl restaurace. Nachází novou lásku a nový život. Najde ale i samu sebe?

Objev podobné jako Co je nového, kotě? (978-80-875-3035-1)

cena 159.0 Kč
Detail

Co je nového v biologii (978-80-906089-1-7)

Kniha - autor Anton Markoš, 80 stran, česky, polotuhá flexo Do jaké míry umí živé organismy ovlivňovat samy sebe a své okolí? Anton Markoš přibližuje, jak se na tuto otázku i díky novým výzkumným možnostem dívají současní biologové. Pokusy s polidštěným droždím, nekonečné databáze informací o genech i nový kód společný rostlinám a živočichům. Geny však nejsou to jediné, co působí na fungování organismů.

Objev podobné jako Co je nového v biologii (978-80-906089-1-7)

cena 256.0 Kč
Detail

Co je nového v lingvistice (978-80-906751-4-8)

Kniha - autor Dan Faltýnek, 100 stran, česky, polotuhá flexo

Objev podobné jako Co je nového v lingvistice (978-80-906751-4-8)

cena 196.0 Kč
Detail

Co je nového v sociologii (978-80-88383-32-1)

Kniha - autor Radim Marada, 68 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Na otázku “co je nového ve společnosti” odpovídají novináři, zvědaví sousedé, nebo sociologové. Poslední jmenovaní se během 20. století snažili vysvětlit třídy, elity či problémy měst. Co však tyto velké teorie říkají o nás? Žijeme v době, ve které se často skloňují slova krize a rozpad společnosti. Je zřejmé, že dnes nám klíče k vlastní identitě poskytují drobnější věci – například taková molekula adrenalinu. Ten se stal biochemickou celebritou, pojítkem kmenů těch, kteří vyhledávají extrémní zážitky a jdou za hranu všednosti. Jak dnešní sociologie zkoumá podobné kulturní fenomény? Co se můžeme dozvědět o společnosti díky studiu materiality či sítí?

Objev podobné jako Co je nového v sociologii (978-80-88383-32-1)

cena 229.0 Kč
Detail

Co je nového v estetice (978-80-906089-7-9)

Kniha – autor Tereza Hadravová, 80 stran, česky, polotuhá flexo Jaký smysl má umění? Proč by společnost měla podporovat tvorbu a recepci uměleckých děl? Tyto dávné otázky filozofů dnes častěji zaznívají z vědeckých pozic. Psychologové, biologové či neurovědci se pokoušejí odhalit, v čem spočívá mocná působnost uměleckých děl. Nalezené odpovědi nejsou revoluční, ale zdá se, že se díky nim v estetice děje cosi nového. Kniha sleduje některé ze soudobých pokusů přivést k sobě dva způsoby řeči – filozofickou reflexi a vědecký výzkum na první pohled téhož předmětu: uměleckého díla.

Objev podobné jako Co je nového v estetice (978-80-906089-7-9)

cena 199.0 Kč
Detail

Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)

Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.

Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)

cena 212.0 Kč
Detail

Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha

eBook: Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.

Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha

cena 212.0 Kč
Detail

Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)

Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci.

Objev podobné jako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)

cena 212.0 Kč
Detail

Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)

Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům...

Objev podobné jako Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)

cena 641.0 Kč
Detail

Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha

eBook: Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj.

Objev podobné jako Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha

cena 212.0 Kč
Detail

Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Klára Uličná - e-kniha

eBook: Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Publikace se věnuje přípravnému vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění u budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají a jak o viděném uvažují. Těžiště textu spočívá v odhalování povahy profesního vidění, které je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Kniha přináší výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy videoklubů. Věříme, že publikace poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro přípravné vzdělávání učitelů.

Objev podobné jako Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Klára Uličná - e-kniha

cena 390.0 Kč
Detail

Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů. Programově je vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky – s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku, resp. zvažuje a zdůvodňuje alternativy.S cílem nabídnout učitelům postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je zde představena metodika rozvíjející hospitace a metodika AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Jejich princip je ilustrován na didaktických kazuistikách za různé obory s perspektivou nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení.

Objev podobné jako Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

cena 750.0 Kč
Detail

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha

eBook: Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.

Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha

cena 254.0 Kč
Detail

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)

Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi.

Objev podobné jako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)

cena 254.0 Kč
Detail

Esej Nové besedy - Čemu věřit - Tomáš Feřtek, Zbyněk Vybíral, Miroslav Marcelli, Dan Faltýnek, Miroslav Petříček, Marie Větrovcová, Andrea Slováková,

Esej Nové besedy nabízí hlubší zamyšlení a originální náhled na klíčové otázky, které nese život v současné společnosti. Významní a cenění autoři nahlíží na téma z pohledu různých vědních oborů. Čemu věřit? Orientace ve společnosti a každodenním dění a vztahování se ke světu vychází také ze schopnosti a možnosti rozeznat fakta od názorů a od nepravd; vidět jasně obrysy věcí a událostí a kriticky myslet o jejich obsahu. Kromě světa reflektovat i sebe, svojí pozici v něm, a pak činit rozhodnutí. Pojmy jako pravda a pravdivost byly samozřejmě vždy víceznačné. Avšak i když jak historickou, tak aktuální mnohoznačnost takovýchto kritických pojmů budeme brát jako nutné východisko, je současný kontext, v němž se má člověk rozhodovat a konat, znejišťující v tolika oblastech a nabízející tak vrstevnaté a typově různé víceznačnosti, že se stává neustále obtížnějším najít jakési "pevné body", o které by se jeho každodenní existence, vytváření názorů a praktické jednání mohly opřít. Co jsou ty oporné body, ostrůvky možností důvěry? Jsou v konkrétních lidech, v institucích, v umění, v systémech, inteligenci, určitých poznatcích, postupech či vědách? Nad tématem "Čemu věřit" se zamýšlí autoři nakladatelství Nová beseda, kteří jsou odbornými autoritami a mysliteli v různých oborech a oblastech poznání.

Objev podobné jako Esej Nové besedy - Čemu věřit - Tomáš Feřtek, Zbyněk Vybíral, Miroslav Marcelli, Dan Faltýnek, Miroslav Petříček, Marie Větrovcová, Andrea Slováková,

cena 179.0 Kč
Detail

Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)

Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat.

Objev podobné jako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)

cena 337.0 Kč
Detail

Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)

Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení.

Objev podobné jako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)

cena 245.0 Kč
Detail

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák

Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.

Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák

cena 309.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

cena 519.0 Kč
Detail

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha

eBook: Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.

Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha

cena 323.0 Kč
Detail

Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)

Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.

Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)

cena 299.0 Kč
Detail

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková

V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.

Objev podobné jako Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková

cena 255.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

cena 369.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával.

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

cena 419.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)

Kniha - autor Jana Barvíková, 160 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení poskytuje informace o typech sluchových vad, možnostech jejich kompenzace, dopadu sluchového postižení do vzdělávacího procesu a nabízí učitelům spoustu užitečných rad a informací, jak mohou uzpůsobit a podpořit vzdělávání těchto žáků s ohledem na symptomatiku jejich postižení. Úvod publikace se podrobněji zaměřuje na popis sluchových vad, který čtenáři pomůže lépe pochopit s jakými obtížemi se žáci s konkrétním typem postižením potýkají – zejména ve školním prostředí. Míra sluchového postižení se stala odrazovým můstkem pro stanovení stupně podpůrných opatření, proto je třeba nejdříve porozumět obtížím, které s sebou sluchové postižení v jednotlivých stupních nese. Druhá část publikace čtenáře seznamuje se způsobem zařazování žáků se sluchovým postižením do...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení (978-80-7676-623-5)

cena 379.0 Kč
Detail

Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)

Kniha - autor Hana Ošlejšková; Marie Vítková, 310 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání.

Objev podobné jako Kniha Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením: na základní škole spe (978-80-210-6673-1)

cena 217.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)

Kniha - autor Milan Valenta, 242 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole. Jan Amos Komenský Katalog podpůrných opatření- dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu podává charakteristiku daného znevýhodnění, dopady tohoto znevýhodnění na vzdělávání, rámcovou diagnostiku žáka s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje a podrobně specifikuje, jakým způsobem realizovat ve vzdělávání těchto žáků jednotlivá podpůrná opatření ve druhém až pátém stupni podpory. První kapitola knihy vymezuje pojmy mentální postižení a oslabení kognitivního vývoje a stupně mentálního postižení ve vazbě na edukaci. Druhá kapitola katalogu udává dopady daného znevýhodnění na vzdělávání a orientační přehled o specifiku osobnosti těchto žáků. Třetí kapitola je zaměřena obecně na pedagogickou...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Mentální postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu m (978-80-7676-619-8)

cena 519.0 Kč
Detail

Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)

Kniha - autor Eva Čadová, 154 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření – dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění popisuje charakteristikou tělesného postižení a některých vybraných onemocnění, diagnostikou jejich dopadů do vzdělávání a způsobem jakým lze realizovat jednotlivá podpůrná opatření při vzdělávání těchto žáků. Žáci s tělesným postižením představují velmi heterogenní skupinu. Jejich společným znakem je omezení hybnosti až omezení pohybu. Může se jednat o dysfunkci motorické koordinace, jež je v příčinné souvislosti s poškozením, vadou či funkční poruchou nosného a pohybového aparátu, centrální nebo periferní nervové soustavy, amputací či deformací části motorického systému. Tyto vady či dysfunkce jsou zpravidla patrné na první pohled, mají charakter trvalého snížení funkční výkonnosti i ztráty schopnosti v některé oblasti nebo ve více motorických...

Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Tělesné postižení: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tě (978-80-7676-627-3)

cena 369.0 Kč
Detail

O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice - Tomáš Janík, Josef Maňák, Vlastimil Švec

Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v různých časových obdobích a diskutovat je v obecnějších souvislostech s výhledem na další vývoj.

Objev podobné jako O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice - Tomáš Janík, Josef Maňák, Vlastimil Švec

cena 161.0 Kč
Detail

Rukověť mediátora aneb co je dobré vědět nejen ke zkouškám mediátora - Lenka Poláková, Robin Brzobohatý, Tomáš Horáček

Vychází druhé, podstatně doplněné a rozšířené vydání publikace Rukověť mediátora aneb co je dobré vědět nejen ke zkouškám mediátora. Rukověť tak nyní poskytuje komplexní studijní materiál k přípravě na zkoušku mediátora, resp. na zkoušku z rodinné mediace. Kniha je rozdělena do tří ucelených celků: Část první (Mediační styly) a část druhá (Zkouška mediátora) podávají ucelený výklad o mediaci, o jejích principech a historických základech. Čtenář se má naučit užívat základní mediační techniky přesně v tom čase a v té situaci, ve které je to vhodné a potřebné. Výklad je zaměřen na praktickou část zkoušky mediátora. Část třetí (Teoretické aspekty přípravy na zkoušku z rodinné mediace) a část čtvrtá (Právo, etika, mediace) jsou zařazeny nově z důvodu zvyšujícího se důrazu na prokázání teoretických znalostí jak u zkoušky mediátora, tak u specializační zkoušky z rodinné mediace. Část pátá (Casebook – modelové případy) byla zařazena rovněž nově a doplňuje předchozí texty o třicet modelových případů, které mohou sloužit pro praktické nácviky, neboť je tvoří zadání pro obě strany sporu a pro mediátora.

Objev podobné jako Rukověť mediátora aneb co je dobré vědět nejen ke zkouškám mediátora - Lenka Poláková, Robin Brzobohatý, Tomáš Horáček

cena 680.0 Kč
Detail

Co je bulvár, co je bulvarizace (9788024632605)

Elektronická kniha - autor Barbora Osvaldová, 144 stran, česky Kolektivní monografie Co je bulvár, co je bulvarizace navazuje na publikace již Nakladatelstvím Karolinum vydané, jako byly texty O fejetonu, s fejetonem nebo O reportáži, o reportérech, Pokusy a dobrodružství – poznámky k eseji, Rozhovory o interview, O komentáři, o komentátorech, Žurnalistika v informační společnosti a podobně. Vždy se jedná o obecný úvod a poté jsou zařazeny relevantní příspěvky odborníků a publicistů, kteří téma rozvíjejí a také popisují, jak využívají materiály ve své činnosti. Monografie o bulváru je více zaměřena na obtížné definování tohoto fenoménu, na jeho historii i současnost. Několik autorů a autorek popisuje svoji zkušenost s bulvárem a bulvárními médii. Bulvarizace je slovo, které se v poslední době objevuje poměrně často. Jedním z cílů této publikace je přinést čtenářům orientaci v tématu a také jim umožnit o fenoménu nezaujatě přemýšlet, protože jak vyplývá z...

Objev podobné jako Co je bulvár, co je bulvarizace (9788024632605)

cena 130.0 Kč
Detail

Inkluzivní vzdělávání - Efektivní vzdělávání všech žáků - Zdeněk Svoboda, Zilcher Ladislav

Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi.

Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání - Efektivní vzdělávání všech žáků - Zdeněk Svoboda, Zilcher Ladislav

cena 268.0 Kč
Detail

Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků (978-80-271-0789-6)

Kniha - autor Ladislav Zilcher; Zdeněk Svoboda, 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky. Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi...

Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků (978-80-271-0789-6)

cena 260.0 Kč
Detail

Bereme, co je

Audiokniha MP3 Věra Nosková, čte Lenka Krčková Pavla, hrdinka generačního románu Bereme, co je, se narodila po druhé světové válce. Její prarodiče, cihelňáci z předměstí Vídně, přijali výzvu prezidenta Beneše k zahraničním Čechům, a vrátili se do původní vlasti. Byla počata devatenáctiletou Vídeňankou a stejně mladým Slovákem, otec pak musel narukovat na vojnu a choval se jako každý nevybouřený mladík, který se nezatěžuje antikoncepcí. Mladá matka se rozvedla a znovu vdala, tentokrát za typického dobráka. V dospívání Pavla, k nelibosti matky, kopíruje podobu i povahu zavrženého zploditele. Po maturitě ji místo dalšího studia čeká fabrika. Utíká z domova před projevy psychopatické hysterie a kuchyňským matriarchátem, nachází azyl u podivínů a městem zavržených figurek. Dramatický vztah s bohémem a opilcem končí její hospitalizací v psychiatrické léčebně. Konečně se rozjede do otcova kraje, prožije radost z přijetí a opojení z krajiny Slovenského ráje, ale touha...

Objev podobné jako Bereme, co je

cena 299.0 Kč
Detail

Co je bulvár, co je bulvarizace - Radim Kopáč, Barbora Osvaldová - e-kniha

eBook: Kolektivní monografie Co je bulvár, co je bulvarizace navazuje na publikace již Nakladatelstvím Karolinum vydané, jako byly texty O fejetonu, s fejetonem nebo O reportáži, o reportérech, Pokusy a dobrodružství – poznámky k eseji, Rozhovory o interview, O komentáři, o komentátorech, Žurnalistika v informační společnosti a podobně. Vždy se jedná o obecný úvod a poté jsou zařazeny relevantní příspěvky odborníků a publicistů, kteří téma rozvíjejí a také popisují, jak využívají materiály ve své činnosti. Monografie o bulváru je více zaměřena na obtížné definování tohoto fenoménu, na jeho historii i současnost. Několik autorů a autorek popisuje svoji zkušenost s bulvárem a bulvárními médii. Bulvarizace je slovo, které se v poslední době objevuje poměrně často. Jedním z cílů této publikace je přinést čtenářům orientaci v tématu a také jim umožnit o fenoménu nezaujatě přemýšlet, protože jak vyplývá z některých příspěvků, takzvaná bulvární žurnalistika nemá jen záporné stránky.

Objev podobné jako Co je bulvár, co je bulvarizace - Radim Kopáč, Barbora Osvaldová - e-kniha

cena 130.0 Kč
Detail

Podívejte se také