Co je nového ve vzdělávání - tomáš feřtek

Produkt Co je nového ve vzdělávání - tomáš feřtek sme našli 50+x, pokiaľ to nie je to čo hľadáte, skúste frázu Co je nového ve vzdělávání - tomáš feřtek upraviť a produkt hľadať znova.

Co je nového ve vzdělávání - Tomáš Feřtek

Detail

Zapomeňte na tu poslední i všechny příští nepovedené reformy školství. Co může za problémy, které dnes pozorujeme ve vzdělávacím systému? Tomáš Feřtek se zamýšlí nad vlivem poznatků neurověd, technologického boomu i sociálních nerovností na dnešní školy. Popisuje, jak se mění způsob nabývání vědomostí, prohlubování poznání či motivace učit se. Situaci ve školství, jak je popisována v médiích, dává autor do kontextu a ukazuje proměnu českého školství za posledních patnáct let. Kniha, která se stala bestsellerem, vychází znovu - rozšířená, aktualizovaná a stále zcela jedinečná. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového ve vzdělávání - Tomáš Feřtek , Co je nového ve filmové vědě (978-80-906751-1-7)

Co je nového ve fyzice - Kateřina Falk

Co je nového ve fyzice - Kateřina Falk
Detail

Jak blízko jsou vědci teorii všeho? Co je to Higgsův boson a proč se o něm tolik mluví? Lákala vás vždy astrofyzika, ale neměli jste šanci jí porozumět? O urychlovači, laserech a nejen pozemských současných objevech ve fyzice píše mezinárodně úspěšná vědkyně Kateřina Falk. Potenciál různých forem životadárného uhlíku, zkoumání nově objevených planet nebo využití urychlovače částic jsou jen zlomkem témat z oblasti aplikované fyziky, s nimiž se běžně setkáváme v médiích. Autorka v knize představuje principy fungování sofistikovaných vědeckých zařízení, ale na mnoha příkladech dokazuje také význam teoretických objevů z klasické i kvantové mechaniky a jejich dopad na každodenní život. Posledních dvacet let znamenalo pro svět fyziky opravdovou nadílku novinek, z nichž kniha vybírá ty nejpodstatnější. Vznáší ale také otázku, kam fyzikální pokrok vede celé lidstvo. Autorka se pohybuje stejně bezpečně ve svém oboru experimentální fyziky jako v popularizaci fyziky i kosmologie. Prokazuje, že si uchovala dětskou zvídavost až do dospělosti, což je na obsahu její knížky o velkých objevech současné vědy na první pohled patrné. Pozor, její zápal pro vědu je vysoce nakažlivý pro každého čtenáře!" RNDr. Jiří Grygar, CSc., astrofyzik a popularizátor vědy "Kniha seznamuje čtenáře se žhavými novinkami ve fyzice. Jakýmsi ústředním motivem knížky a současně pojítkem je laser. Je to pochopitelné, autorka k němu má svou profesí blízko, a navíc jde skutečně o zařízení, které prorostlo nejen do denního života nás všech, ale doslova do všech fyzikálních oborů." Prof. RNDr. Petr Kulhánek, CSc., fyzik a vedoucí teoretické skupiny na FEL ČVUT v Praze (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového ve fyzice - Kateřina Falk , Co je nového, kotě? (978-80-875-3035-1)

Co je nového ve filozofii - Miroslav Petříček

Co je nového ve filozofii - Miroslav Petříček
Detail

Pohyby současného myšlení. Myšlení, filozofické nevyjímaje, je aktuální, to jest nějak nové, jen tehdy, pokud se pokouší překračovat své vlastní hranice. Své době odpovídá tím, že se mění. Kniha Co je nového ve filozofii chce sledovat právě tento pohyb transformace v posledních desetiletích. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového ve filozofii - Miroslav Petříček , Co je nového v biologii (978-80-906089-1-7)

Co je nového ve filmové vědě - Slováková Andrea

Co je nového ve filmové vědě - Slováková Andrea
Detail

Co může o filmu prozradit filmová věda, disciplína, která jej uchopuje kriticky, historicky i teoreticky? Film se vlivem technologií i diváckých nároků neustále proměňuje a s tím se mění způsoby jeho vnímání, interpretace a zkoumání. Pulzujícími tématy tohoto oboru jsou filmozofie, neuroestetický přístup k vnímání filmů, ale také studium cinefilie, výrobních a distribučních mechanismů či festivalů. Obor filmových studií tak je prostorem poznání, v němž se potkávají různé sociální i empirické vědy. Návštěvu kina tato hutná a krásná kniha zpestří úvahami o distribučních strategiích či o fungování vlastního vnímání. ? (patro.cz)

Podobné produkty ako Co je nového ve filmové vědě - Slováková Andrea , Co je nového v lingvistice (978-80-906751-4-8)

Co je nového ve filmové vědě - Andrea Slováková

Co je nového ve filmové vědě - Andrea Slováková
Detail

Co může o filmu prozradit filmová věda, disciplína, která jej uchopuje kriticky, historicky i teoreticky? Film se vlivem technologií i diváckých nároků neustále proměňuje a s tím se mění způsoby jeho vnímání, interpretace a zkoumání. Pulzujícími tématy tohoto oboru jsou filmozofie, neuroestetický přístup k vnímání filmů, ale také studium cinefilie, výrobních a distribučních mechanismů či festivalů. Obor filmových studií tak je prostorem poznání, v němž se potkávají různé sociální i empirické vědy. Návštěvu kina tato hutná a krásná kniha zpestří úvahami o distribučních strategiích či o fungování vlastního vnímání? "Jak vypadá filmová věda na konci druhého desetiletí našeho století? Při hledání odpovědí na tuto otázku je pozoruhodně přehledně zpracovaným pomocníkem právě tato kniha. Jde o důležitou publikaci také pro studenty uměleckých oborů." Milan Kruml, mediální analytik "Svěží, iniciační prohlídka nevýraznějších témat současného myšlení o filmu. Beru ji jako zasvěceného průvodce pro zvědavé, kteří se rozhodli nahlédnout do neznámého teritoria." Martin Kaňuch, filmový historik a šéfredaktor časopisu Kino-Ikon (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového ve filmové vědě - Andrea Slováková , Co je bulvár, co je bulvarizace (9788024632605)

Co je nového ve filmové vědě (978-80-906751-1-7)

Co je nového ve filmové vědě (978-80-906751-1-7)
Detail

Kniha - autor Andrea Slováková, 80 stran, česky, polotuhá flexo Co může o filmu prozradit filmová věda, disciplína, která jej uchopuje kriticky, historicky i teoreticky? Film se vlivem technologií i diváckých nároků neustále proměňuje a s tím se mění způsoby jeho vnímání, interpretace a zkoumání. Pulzujícími tématy tohoto oboru jsou filmozofie, neuroestetický přístup k vnímání filmů, ale také studium cinefilie, výrobních a distribučních mechanismů či festivalů. Obor filmových studií tak je prostorem poznání, v němž se potkávají různé sociální i empirické vědy. Návštěvu kina tato hutná a krásná kniha zpestří úvahami o distribučních strategiích či o fungování vlastního vnímání. ? (alza.cz)

Podobné produkty ako Co je nového ve filmové vědě (978-80-906751-1-7) , Školní vzdělávání ve finsku (9788024631943)

Kvalita (ve) vzdělávání - Janík Tomáš

Kvalita (ve) vzdělávání - Janík Tomáš
Detail

Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům metodický postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je v knize představena metodika rozvíjející hospitace a metodiky AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Princip této metodiky je ilustrován na desítce didaktických kazuistik zpracovaných za různé obory školního vzdělávání s cílem nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá a konkretizuje cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení. (patro.cz)

Podobné produkty ako Kvalita (ve) vzdělávání - Janík Tomáš , Školní vzdělávání ve švédsku (9788024643700)

Co je nového v biologii - Markoš Anton

Co je nového v biologii - Markoš Anton
Detail

Do jaké míry umí živé organismy ovlivňovat samy sebe a své okolí? Anton Markoš přibližuje, jak se na tuto otázku i díky novým výzkumným možnostem dívají současní biologové. Pokusy s polidštěným droždím, nekonečné databáze informací o genech i nový kód společný rostlinám a živočichům. Geny však nejsou to jediné, co působí na fungování organismů. (patro.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v biologii - Markoš Anton , Bereme, co je

Co je nového v lingvistice - Faltýnek Dan

Co je nového v lingvistice - Faltýnek Dan
Detail

Trápí lingvisty naše problémy s pravopisem? Proč nemůžeme zrušit tvrdé a měkké y/i? Co se stane, když se změní pravidla psaní velkých a malých písmen? Jak vypadá lingvistická analýza pokrmu kung-pao? Odpovědi nejen na takovéto otázky přináší nová kniha Dana Faltýnka. Přehledně a srozumitelně informuje o současných trendech lingvistiky ať už v oblasti jazykových příruček, nebo kvantitativní lingvistiky. Kniha nabízí i lingvistickou analýzu prezidentských projevů nebo třeba genetických textů. Lingvistika je věda pro dnešní dobu zcela zásadní, a je tedy dobré vědět, jaká v současnosti je a kam se bude vyvíjet. A přesně to vám tato publikace ukáže. (patro.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v lingvistice - Faltýnek Dan , Co nového scooby-doo? 4 - dvd (w00266)

Co je nového v managementu - Stanislav Háša

Co je nového v managementu - Stanislav Háša
Detail

Kdy se budete těšit na pondělí? Futuristické vize předpokládaly, že rozvoj technologií každému z nás umožní v práci trávit méně času. I když se kolem nás změnilo mnoho, nejběžnějším modelem vztahů na pracovišti zůstává hierarchie nadřízený-podřízený. Mohl by náš vztah k práci i ke kolegům vypadat jinak? Kniha rozebírá aktuální hledání nových cest, jak nastavit organizace a vést spolupracovníky. Budou vůbec ještě management či manažeři potřební? Jak bychom pracovali bez nich? "Jsem nesmírně ráda, že tato kniha byla napsána. Osobně věřím, že ukazuje možné cesty v současné hyperkonkurenční době a nabízí možnost se zorientovat v managementu 21. století. " Andrea Ferancová Bartoňová, top manažerka a investiční bankéřka "Všem manažerům, kteří se zarputile drží starého stylu řízení, přeji, aby díky této čtivé knize udělali to, co běžně chtějí od svých podřízených - změnili se. " Petra Prošková, CEO a jednatelka GATO Consulting, lektorka, která pomáhá firmám vidět za čísly lidi (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v managementu - Stanislav Háša , Školní vzdělávání ve velké británii (9788024643717)

Co je nového v lingvistice - Dan Faltýnek

Co je nového v lingvistice - Dan Faltýnek
Detail

Trápí lingvisty naše problémy s pravopisem? Proč nemůžeme zrušit tvrdé a měkké y/i? Co se stane, když se změní pravidla psaní velkých a malých písmen? Jak vypadá lingvistická analýza pokrmu kung-pao? Odpovědi nejen na takovéto otázky přináší nová kniha Dana Faltýnka. Přehledně a srozumitelně informuje o současných trendech lingvistiky ať už v oblasti jazykových příruček, nebo kvantitativní lingvistiky. Kniha nabízí i lingvistickou analýzu prezidentských projevů nebo třeba genetických textů. Lingvistika je věda pro dnešní dobu zcela zásadní, a je tedy dobré vědět, jaká v současnosti je a kam se bude vyvíjet. A přesně to vám tato publikace ukáže. "Báječné čtení! Dan Faltýnek v knize srozumitelně a přehledně vysvětluje, že lingvistika dávno není pouze pravopis a gramatika, ale skvěle se hodí třeba při zkoumání genetického kódu. Všechno je text!" Petr Fischer, šéfredaktor Českého rozhlasu Vltava "Kniha se nevyjadřuje suchými definicemi a soupisem abstraktních pojmů. Nabízí nám příležitosti nahlédnout do pracovních složek současných českých lingvistů a lingvistek, kteří se jazykem zabývají kvantitativně i kvalitativně." Dominik Lukeš, lingvista, publicista a překladatel (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v lingvistice - Dan Faltýnek , Dalajlama: co je nejdůležitější ()

Co je nového v psychologii - Zbyněk Vybíral

Co je nového v psychologii - Zbyněk Vybíral
Detail

Víme toho o sobě díky všudypřítomné psychologii víc? Slyšeli jste už, že hmotné statky se štěstím nesouvisejí? Nebo že děti, které mají ve čtyřech letech sebedisciplínu, budou v životě úspěšnější? Takhle jednoduše lze podle populární psychologie rozumět světu. Jak ale vypadají složitější příběhy? Psychologové chtějí upevnit základy své disciplíny, které byly položené ve dvacátém století. A při tom zjišťují, že některé zažité teze již neplatí. Útlá a čtivá kniha přemýšlí nad tím, jak se v nových poznatcích psychologie orientovat bez zavádějících zjednodušení. "Toto je malá kniha o velkých příbězích psychologie. A také nenápadný návod, jak v současné psychologii nezabloudit v obrovském množství zavádějících informací. Stejně jako může aktivní obrana učinit z cizorodých nečistot perly, může obrana proti nekriticky přijímaným polopravdám zhodnotit i psychologii. Účinnou obranou vědecké psychologie je kritickým myšlením tříbená vybíravost, jíž je Zbyněk Vybíral nejpovolanějším představitelem." Radvan Bahbouh, učitel psychologie, Katedra psychologie Univerzity Karlovy "Kritické myšlení a reflektování vlastních motivů patří k profesionalitě obecně, a u psychologů obzvlášť. Zbyňku Vybíralovi patří velký dík za jeho nadhled, neúnavné upozorňování na problémy v interpretaci psychologických výzkumů a kladení etických i jiných otázek." Mgr. et Mgr. Pavla Koucká, psycholožka (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v psychologii - Zbyněk Vybíral , Co je příčinou útlaku (9788779686441)

Co je nového v právu - Mikeš Stanislav

Co je nového v právu - Mikeš Stanislav
Detail

Jaká práva má umělá inteligence? Pravidla přijatá dnes se zítra stávají zastaralými. Jak právo reaguje na dynamiku současného světa? Jak se staví k novým technologiím, které vychází z umělé inteligence a sběru velkého množství dat? Proč se soukromí může stát v 21. století jen iluzí a jak jej může právo chránit? A co je to vlastně právo v dnešní době, jaký je jeho smysl a význam? Kniha má ambici odpovědět na tyto i další aktuální otázky a podat čtenáři přehled o výzvách, kterým moderní právo v 21. století čelí. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v právu - Mikeš Stanislav , Co je ironická věda (9788024635477)

Co je nového v biologii - Anton Markoš

Co je nového v biologii - Anton Markoš
Detail

Do jaké míry umí živé organismy ovlivňovat samy sebe a své okolí? Anton Markoš přibližuje, jak se na tuto otázku i díky novým výzkumným možnostem dívají současní biologové. Pokusy s polidštěným droždím, nekonečné databáze informací o genech i nový kód společný rostlinám a živočichům. Geny však nejsou to jediné, co působí na fungování organismů. "Od tvaru DNA přes humanizované droždí, tahle kniha podává provokativní výklad zkušenosti života a vybízí k dialogu napříč profesemi." Robert Černý, Ph.D., biolog "Čtěte místo tlustých učebnic. Pro vstup do současného biologického myšlení mohu jen doporučit!" Tomáš Daněk, Ph.D., ekolog a environmentalista (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v biologii - Anton Markoš , Co je fenomén?: husserl a fenomenologie ve francii (978-80-87378-24-3)

Co je nového v estetice - Tereza Hadravová

Co je nového v estetice - Tereza Hadravová
Detail

Jaký smysl má umění? Proč by společnost měla podporovat tvorbu a recepci uměleckých děl? Tyto dávné otázky filozofů dnes častěji zaznívají z vědeckých pozic. Psychologové, biologové či neurovědci se pokoušejí odhalit, v čem spočívá mocná působnost uměleckých děl. Nalezené odpovědi nejsou revoluční, ale zdá se, že se díky nim v estetice děje cosi nového. Kniha sleduje některé ze soudobých pokusů přivést k sobě dva způsoby řeči – filozofickou reflexi a vědecký výzkum na první pohled téhož předmětu: uměleckého díla. „Stručná knížka důležitá jako úvod do radostné vědy. Připomněla mi, proč jsem stále rád, že jsem vystudoval právě estetiku. Estetické soudy se rodí ve vědomí, proto je zkoumání tohoto mimořádně složitého fenoménu výzvou pro další generace estetiků, kteří milují svůj obor.“ Michal Hvorecký, spisovatel „Text se nesnaží předložit zázračnou roli neurovědy v estetice, ale zůstává ucelený, vyvážený a správně kritický vůči ambiciózním interpretacím. Sečteno a podtrženo: byl jsem mile překvapen. “ Adam Růžička, doktorand experimentální psychologie, University College London (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v estetice - Tereza Hadravová , Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)

Co je nového v logice - Jaroslav Peregrin

Co je nového v logice - Jaroslav Peregrin
Detail

Zajímá vás, kam se posunula logika od dvacátého století? Kde všude se logika uplatňuje? Co obnáší spojení logiky a lingvistiky nebo logiky a psychologie? V rukou budete držet srozumitelného průvodce historií a hlavně současností logiky a jejích záludností. Co je nového v logice zaručuje snadnou orientaci v této obtížné disciplíně. Pozor pouze po přečtení! "Velmi podnětné a provokující čtení o nejnovějším dění ve světové logice podpořené krátkými sondami do její blízké i vzdálené minulosti. Autor je otevřený novým přístupům a inspiracím, přičemž naznačuje možné cesty dalšího vývoje logiky bez toho, aby je definitivně hodnotil a předurčoval, které jsou ty správné." prof. František Gahér, slovenský logik, bývalý rektor Univerzity Komenského v Bratislavě "V knize nechybí nic podstatného a musím říci, že obdivuji autora, jak se mu podařilo v několika tazích relativně prostým způsobem načrtnout motivaci vzniku složitých systémů - logik různých typů." Mgr. Petr Dvořák, PhD., vedoucí Oddělení pro studium antického a středověkého myšlení Filosofického ústavu AV ČR (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v logice - Jaroslav Peregrin , Odhalte své silné stránky!: zjistěte, co ve vás je (978-80-271-0207-5)

Co je nového, kočičko? (DVD) - platinová edice

Co je nového, kočičko? (DVD) - platinová edice
Detail

Mike má problém – příliš mnoho krásných žen najednou… Mike má problém – příliš mnoho krásných žen najednou. Navštíví tedy psychiatra. Čím víc se ale doktor dozvídá o Mikeových výbojích, tím víc roste jeho vlastní touha. Mikeovy "potíže” ničí jeho vztah se snoubenkou Carol, ale on se přesto nedokáže přimět k tomu, aby se jiných žen vzdal. Jeho kamarád Victor má opačný problém – nedokáže si najít vůbec žádnou dívku. Carol řekne Mikeovi, že pokud se nevezmou, jejich vztah skončí. Mike se při svých romantických dobrodružstvích zaplétá do celé řady vzrušujících eskapád, které mají neuvěřitelně legrační následky. Carol flirtuje s Victorem, aby v Mikeovi vzbudila žárlivost. Mike se pokouší podstrčit jednu ze svých dívek svému psychiatrovi. Skutečný zmatek ale vypukne, když přijedou na návštěvu Carolini rodiče a zapletou se do této strategické hry. (dvd-premiery.cz)

Podobné produkty ako Co je nového, kočičko? (DVD) - platinová edice , Co pak je to za vojaka

Co je nového v sociologii - Radim Marada

Detail

Na otázku "co je nového ve společnosti” odpovídají novináři, zvědaví sousedé, nebo sociologové. Poslední jmenovaní se během 20. století snažili vysvětlit třídy, elity či problémy měst. Co však tyto velké teorie říkají o nás? Žijeme v době, ve které se často skloňují slova krize a rozpad společnosti. Je zřejmé, že dnes nám klíče k vlastní identitě poskytují drobnější věci - například taková molekula adrenalinu. Ten se stal biochemickou celebritou, pojítkem kmenů těch, kteří vyhledávají extrémní zážitky a jdou za hranu všednosti. Jak dnešní sociologie zkoumá podobné kulturní fenomény? Co se můžeme dozvědět o společnosti díky studiu materiality či sítí? (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v sociologii - Radim Marada , Tipni si! co je víc? (8590228065254)

Co je nového v médiích - Filip Struhárik

Detail

Orientace v informacích se stává stále složitější, svět médií je vlivem obrovského množství platforem stále nejpřehlednější. Mediální krajina 21. století, v době online žurnalistiky, informačního přehlcení, dezinformací, sociálních sítí a virtuální reality. Jak se proměnila v poslední dekádě, co znamená oligarchizace a co nezávislost médií, čím a jak se změnily redakční rutiny a které hodnoty žurnalistické práce přetrvávají? Reflexe podoby mediálního trhu, modelů financování, výstupů i institucí. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v médiích - Filip Struhárik , Co je to za šití (9788328332768)

Co je nového, kotě? - Alexandra Potter - e-kniha

Co je nového, kotě? - Alexandra Potter - e-kniha
Detail

eBook:,Co bys udělala, kdyby tě tvůj přítel po desetiletém vztahu požádal o ruku? Zavýskla ano, popadla prsten s diamantem a předplatila si časopis Nevěsta? Nebo zpanikařila a uvědomila si, že je nejvyšší čas zmizet? Delila dospěla k velkému rozhodnutí. Sebere psa Tlusťocha, sbírku desek od Toma Jonese a opouští jak svého přítele Lennyho, tak i nudný Bradford a vrhá se do víru velkoměsta. Náhodné setkání s televizním produkčním Charliem ji zavede přímo do Notting Hillu, kde potkává výstřední Vivienne a jejího kamaráda Sama, dobrosrdečného provozovatele místní kavárny. Deliliny sny se začínají plnit. Bydlí v luxusním bytě, přes den nakupuje oblečení od módních návrhářů a večer vymetá nóbl restaurace. Nachází novou lásku a nový život. Najde ale i samu sebe? (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového, kotě? - Alexandra Potter - e-kniha , Spravedlnost: co je správné dělat (9788024630694)

Co je nového v umělé inteligenci - Roman Barták

Co je nového v umělé inteligenci - Roman Barták
Detail

Roboti, drony a různý software se z laboratoří přesouvají do běžného života. Již dnes řeší automatizované systémy řadu úkolů lépe než lidé, ale také dělají z lidského hlediska nepředstavitelné chyby. Sebere nám umělá inteligence práci? Nebo se naopak máme těšit, že budeme mít více času na jiné aktivity? Máme se obávat vzniku super-inteligence, která bude znamenat konec lidstva? Kniha přináší přehled aktuálních celosvětových trendů ve výzkumu umělé inteligence, vysvětluje její podstatu a používané techniky. Nahlíží tak pod pokličku více i méně medializovaných výstupů umělé inteligence. Čtenář se dozví, jakou škálu problémů se pokoušejí systémy založené na umělé inteligenci řešit, jak vlastně tyto systémy fungují a jaké nové otázky s sebou pokrok na poli umělé inteligence přináší. "Každá další relevantní informace se hodí k demytizaci tématu AI, i k předpokladu budoucího vzájemného pochopení mezi lidským a syntetickým vědomím, ve které například já optimisticky věřím." Vladimír 518 "Vnímavého čtenáře jistě zaujmou srozumitelné argumenty, které se týkají výpočetní složitosti, neboť právě kvůli ní umělá inteligence stále hledá nové cesty i nástroje. Autor nezapomíná ani na vztah mezi produkty umělé inteligence a člověkem a zdůrazňuje význam vzájemné spolupráce. Kniha nevysvětluje pouze technické principy dnes existujících systémů, ale ukazuje i na to, že výzkum umělé inteligence a návrh jejích principů rozhodování nám klade otázky, které mohou přispět k hlubšímu pochopení principů lidského myšlení. Vřele ji doporučuji všem, kteří chtějí lépe pochopit, jak fungují chytré stroje ve světě kolem nás i těm, kteří nás varují před budoucností s nimi." prof. RNDr. Olga Štěpánková, CSc., kybernetička, ČVUT v Praze (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v umělé inteligenci - Roman Barták , Spejbl řeční, co je to gaskoněc?

Co je nového v počítačových hrách - Helena Bendová

Co je nového v počítačových hrách - Helena Bendová
Detail

Aktuální myšlení o počítačových hrách jako kulturním fenoménu. Seriózní výzkum počítačových her, chápaných už ne pouze jako společenská hrozba, ale primárně jako nový kulturní fenomén, se zrodil v posledních patnácti letech. Kniha přiblíží nejpodstatnější současné proudy ve vědeckém myšlení o počítačových hrách v rámci tzv. herních studiií. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v počítačových hrách - Helena Bendová , Co je to spanek daynes katie

Co je nového, kotě? (978-80-875-3035-1)

Co je nového, kotě? (978-80-875-3035-1)
Detail

Elektronická kniha - autor Alexandra Potter, 256 stran Co bys udělala, kdyby tě tvůj přítel po desetiletém vztahu požádal o ruku? Zavýskla ano, popadla prsten s diamantem a předplatila si časopis Nevěsta? Nebo zpanikařila a uvědomila si, že je nejvyšší čas zmizet? Delila dospěla k velkému rozhodnutí. Sebere psa Tlusťocha, sbírku desek od Toma Jonese a opouští jak svého přítele Lennyho, tak i nudný Bradford a vrhá se do víru velkoměsta. Náhodné setkání s televizním produkčním Charliem ji zavede přímo do Notting Hillu, kde potkává výstřední Vivienne a jejího kamaráda Sama, dobrosrdečného provozovatele místní kavárny. Deliliny sny se začínají plnit. Bydlí v luxusním bytě, přes den nakupuje oblečení od módních návrhářů a večer vymetá nóbl restaurace. Nachází novou lásku a nový život. Najde ale i samu sebe? (alza.cz)

Podobné produkty ako Co je nového, kotě? (978-80-875-3035-1) , Osmo pizza co. game interaktivní vzdělávání hrou – ipad (902-00003)

Co je nového v sociologii (978-80-88383-32-1)

Co je nového v sociologii (978-80-88383-32-1)
Detail

Kniha - autor Radim Marada, 68 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Na otázku “co je nového ve společnosti” odpovídají novináři, zvědaví sousedé, nebo sociologové. Poslední jmenovaní se během 20. století snažili vysvětlit třídy, elity či problémy měst. Co však tyto velké teorie říkají o nás? Žijeme v době, ve které se často skloňují slova krize a rozpad společnosti. Je zřejmé, že dnes nám klíče k vlastní identitě poskytují drobnější věci – například taková molekula adrenalinu. Ten se stal biochemickou celebritou, pojítkem kmenů těch, kteří vyhledávají extrémní zážitky a jdou za hranu všednosti. Jak dnešní sociologie zkoumá podobné kulturní fenomény? Co se můžeme dozvědět o společnosti díky studiu materiality či sítí? (alza.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v sociologii (978-80-88383-32-1) , Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)

Co je nového v lingvistice (978-80-906751-4-8)

Co je nového v lingvistice (978-80-906751-4-8)
Detail

Kniha - autor Dan Faltýnek, 100 stran, česky, polotuhá flexo (alza.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v lingvistice (978-80-906751-4-8) , Kniha kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)

Co je nového v biologii (978-80-906089-1-7)

Co je nového v biologii (978-80-906089-1-7)
Detail

Kniha - autor Anton Markoš, 80 stran, česky, polotuhá flexo Do jaké míry umí živé organismy ovlivňovat samy sebe a své okolí? Anton Markoš přibližuje, jak se na tuto otázku i díky novým výzkumným možnostem dívají současní biologové. Pokusy s polidštěným droždím, nekonečné databáze informací o genech i nový kód společný rostlinám a živočichům. Geny však nejsou to jediné, co působí na fungování organismů. (alza.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v biologii (978-80-906089-1-7) , Osmo pizza co. starter kit -interaktivní vzdělávání hrou – ipad (901-00043)

Co je nového v estetice (978-80-906089-7-9)

Co je nového v estetice (978-80-906089-7-9)
Detail

Kniha – autor Tereza Hadravová, 80 stran, česky, polotuhá flexo Jaký smysl má umění? Proč by společnost měla podporovat tvorbu a recepci uměleckých děl? Tyto dávné otázky filozofů dnes častěji zaznívají z vědeckých pozic. Psychologové, biologové či neurovědci se pokoušejí odhalit, v čem spočívá mocná působnost uměleckých děl. Nalezené odpovědi nejsou revoluční, ale zdá se, že se díky nim v estetice děje cosi nového. Kniha sleduje některé ze soudobých pokusů přivést k sobě dva způsoby řeči – filozofickou reflexi a vědecký výzkum na první pohled téhož předmětu: uměleckého díla. (alza.cz)

Podobné produkty ako Co je nového v estetice (978-80-906089-7-9) , Co je? (978-80-875-9086-7)

Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha

Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha
Detail

eBook:,Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Informační systémy ve vzdělávání - Michal Černý - e-kniha , Trénink je rozhovor, ve kterém má i váš pes co říct (978-80-742-8232-4)

Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)

Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8)
Detail

Elektronická kniha - autor Jaroslav Veteška, Michaela Tureckiová, 160 stran Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj. (alza.cz)

Podobné produkty ako Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8) , Trénink je rozhovor: ve kterém má i váš pes co říct (978-80-7428-232-4)

Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha

Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha
Detail

eBook:,Publikace propojuje teoretický výklad se stálým zřetelem k praxi. Autoři vydatně čerpají nejen z české, ale také zahraniční literatury o dané problematice a vycházejí také z důležitých mezinárodních dokumentů EU. Problematika kompetencí je zde poprvé pojednána komplexně, tj. jak ve vztahu k školnímu vzdělávání mládeže, tak ve vztahu k vzdělávání dospělých. Autoři účelně využívají a propojují koncepce pedagogiky a andragogiky.Kniha obsahuje přílohy s podrobnými přehledy klíčových kompetencí, modelů manažerských kompetencí aj. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Kompetence ve vzdělávání - Michaela Tureckiová, Jaroslav Veteška - e-kniha , Co je evangelikální? (978-80-904371-4-2)

Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)

Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)
Detail

Elektronická kniha - autor Michal Černý, 138 stran, česky Interdisciplinárně pojatá, netradičně řešená publikace nabízí základní myšlenkové východisko pro tvůrce informačních systémů ve vzdělávání. Spojuje témata, která jsou příznačná pro projektování informačních systémů obecně, s tématy vlastními jiným oblastem – legislativa, design služeb, dialogové systémy, umělá inteligence, pedagogika a podobně. Stranou pozornosti naopak stojí technické detaily problematiky. Kvalitní přehledovou monografii ocení především pedagogové či sociální a kognitivní vědci. (alza.cz)

Podobné produkty ako Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4)

Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)

Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)
Detail

Kniha - autor Tomáš Janík, 434 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky - s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu - jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem - je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům... (alza.cz)

Podobné produkty ako Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5)

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha
Detail

eBook:,Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty - Kosíková Věra - e-kniha

Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
Detail

Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů. Programově je vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky – s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku, resp. zvažuje a zdůvodňuje alternativy.S cílem nabídnout učitelům postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je zde představena metodika rozvíjející hospitace a metodika AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Jejich princip je ilustrován na didaktických kazuistikách za různé obory s perspektivou nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Klára Uličná - e-kniha

Detail

eBook: Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Publikace se věnuje přípravnému vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění u budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají a jak o viděném uvažují. Těžiště textu spočívá v odhalování povahy profesního vidění, které je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Kniha přináší výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy videoklubů. Věříme, že publikace poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro přípravné vzdělávání učitelů. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Klára Uličná - e-kniha

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením - Ošlejšková Hana

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením - Ošlejšková Hana
Detail

V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání. (patro.cz)

Podobné produkty ako Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením - Ošlejšková Hana

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)

Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)
Detail

Elektronická kniha - autor Věra Kosíková, 272 stran Jak naplňovat vzdělávací cíle? Jakou úlohu v jejich naplňování má psychologie? Jak rozvíjet žádoucí kompetence u žáků? Na co klást důraz v oblasti žákovské a učitelské interakce, v oblasti výukových metod, forem, hodnocení aj.? Na to vše a mnohem víc odpovídá tato publikace. Zaměřuje se zejména na oblast pojetí psychologie, na to, jakým způsobem reaguje na současné požadavky kurikulární reformy. Hlavní důraz je kladen na psychologické porozumění didaktickým otázkám - na oblast, která je velmi zajímavá nejen pro studenty psychologie, pedagogiky, ale i jiných humanitních předmětů. Knihu jistě ocení odborníci (pedagogové, psychologové) v praxi. (alza.cz)

Podobné produkty ako Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty (978-80-247-2433-1)

Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů - Zuzana Černá

Detail

Respekt k odlišnosti se stal jedním ze základních požadavků současného vzdělávání. Jakým způsobem však evropská kultura popisuje "jinakost" neevropských kultur a jakou roli v těchto popisech sehrává náboženství? Tato otázka je hlavním předmětem předkládané knihy, která hledá odpovědi v analýze středoškolských učebnic. Ta sleduje, jakým způsobem autoři uchopují fenomén náboženství, jakou roli mu v historickém vývoji přisuzují a jakou roli náboženství hraje v interpretaci současných událostí vybraných kultur. Publikace rovněž nabízí stručnou reflexi diskusí problematiky vztahu náboženství a vzdělávání v evropském, potažmo v českém kontextu. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Reflexe náboženství ve vzdělávání s důrazem na analýzu českých středoškolských materiálů - Zuzana Černá

Esej Nové besedy - Čemu věřit - Tomáš Feřtek, Zbyněk Vybíral, Miroslav Marcelli, Dan Faltýnek, Miroslav Petříček, Marie Větrovcová, Andrea Slováková,

Esej Nové besedy - Čemu věřit - Tomáš Feřtek, Zbyněk Vybíral, Miroslav Marcelli, Dan Faltýnek, Miroslav Petříček, Marie Větrovcová, Andrea Slováková,
Detail

Esej Nové besedy nabízí hlubší zamyšlení a originální náhled na klíčové otázky, které nese život v současné společnosti. Významní a cenění autoři nahlíží na téma z pohledu různých vědních oborů. Čemu věřit? Orientace ve společnosti a každodenním dění a vztahování se ke světu vychází také ze schopnosti a možnosti rozeznat fakta od názorů a od nepravd; vidět jasně obrysy věcí a událostí a kriticky myslet o jejich obsahu. Kromě světa reflektovat i sebe, svojí pozici v něm, a pak činit rozhodnutí. Pojmy jako pravda a pravdivost byly samozřejmě vždy víceznačné. Avšak i když jak historickou, tak aktuální mnohoznačnost takovýchto kritických pojmů budeme brát jako nutné východisko, je současný kontext, v němž se má člověk rozhodovat a konat, znejišťující v tolika oblastech a nabízející tak vrstevnaté a typově různé víceznačnosti, že se stává neustále obtížnějším najít jakési "pevné body", o které by se jeho každodenní existence, vytváření názorů a praktické jednání mohly opřít. Co jsou ty oporné body, ostrůvky možností důvěry? Jsou v konkrétních lidech, v institucích, v umění, v systémech, inteligenci, určitých poznatcích, postupech či vědách? Nad tématem "Čemu věřit" se zamýšlí autoři nakladatelství Nová beseda, kteří jsou odbornými autoritami a mysliteli v různých oborech a oblastech poznání. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Esej Nové besedy - Čemu věřit - Tomáš Feřtek, Zbyněk Vybíral, Miroslav Marcelli, Dan Faltýnek, Miroslav Petříček, Marie Větrovcová, Andrea Slováková,

Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)

Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)
Detail

Kniha - autor Tomáš Janík, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je překladem publikace Mythen - Irrtümer - Unwahrheiten: Essays über das "Valsche" in der Pädagogik editované H. U. Grunderem (Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2017). Zahrnuje sedm esejí sepsaných autory z univerzit v Německu a Švýcarsku, kteří usilují o hlubší výklad některých zavedených náhledů na předmět svého zájmu, jímž je výchova, vzdělávání, škola, učitelé, žáci, vyučování a učení. (alza.cz)

Podobné produkty ako Mýty omyly nepravdy: O „chibách“ ve vzdělávání a pedagogice (978-80-210-9753-7)

Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)

Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)
Detail

Kniha - autor Lucie Rohlíková; Jiří Zounek; Ondřej Neumajer, 190 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Unikátní kniha tří odborníků, kteří se dlouhodobě zabývají využitím technologií ve vzdělávání, nabízí originální spojení technických, organizačních a pedagogických aspektů vhodného začlenění těchto zařízení do života škol a vzdělávacích institucí. Publikace věnuje patřičnou pozornost všem třem nejrozšířenějším platformám pro mobilní operační systémy (Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows) a předkládá bohatou nabídku konkrétních výukových aktivit pro využití tabletů ve výuce. Zároveň shrnuje vybrané zkušenosti a doporučení z pilotních škol, které tablety v minulých letech začaly využívat. (alza.cz)

Podobné produkty ako Učíme se s tabletem: Využití mobilních technologií ve vzdělávání. (978-80-7478-768-3)

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák

Detail

Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák

Co je logika? - Tomáš Holeček

Detail

Studie seznamuje čtenáře s moderní logikou z pohledu sto let starého (vzatého ze spisu Principia Mathematica). Jejím cílem je, kromě představení klasického analytického postupu a myšlenky důkazu, nabídnout vlastní odpovědi na některé otázky, které dnes studium moderní logiky provázejí: Z čeho v logice vycházíme? K čemu nám jsou pravidla? Mluvíme jen v metajazyce? (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Co je logika? - Tomáš Holeček

Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha

Detail

eBook: Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha

Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)
Detail

Kniha - autor Pavlína Baslerová; Jan Michalík; Lenka Felcmanová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obecná část Katalogu podpůrných opatření tvoří společný úvod všem dalším dílčím částem. Každá publikace je však využitelná i sama o sobě. Obecná část Katalogu přináší základní fakta a pravidla poskytování podpůrných opatření žákům se SVP, bez ohledu na příčinu jejich znevýhodnění. Popisuje i působnost a výsledky činnosti školských poradenských zařízení při podpoře žáků a škol. Podrobně specifikuje aplikaci podpůrných opatření 1. stupně z pohledu škol a pedagogů. První část obecné části Katalogu PO uvádí čtenáře do problematiky podpůrných opatření. Popisuje proces souvisejí s jejich přiznáváním a aplikací ve škole. Rámově charakterizuje jejich obsah. Přestože celý katalog je cílen primárně na žáky základních škol, v této části nalezne čtenář i zvláštnosti aplikací podpůrných opatření ve středoškolském vzdělávání. Jsou zde uvedena i specifika vzdělávání žáků... (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření Obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání (978-80-7676-633-4)

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková

Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková
Detail

V odborné publikaci je zpracované téma mezifakultního výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace. Pozornost je zaměřena na edukaci žáků s těžkým postižením a širší souvislosti jejich vzdělávání. Odborná publikace je členěná do pěti tematických celků a osmnácti kapitol se zpracovanými tématy: teoretická východiska se zaměřením na participaci člověka s postižením ve společnosti, prostředky ucelené rehabilitace a psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze, legislativní rámec a klinický obraz nemocí. Dva stěžejní okruhy se zabývají charakteristikou žáků se zdravotním postižením, podmínkami a strategiemi jejich vzdělávání. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální - Marie Vítková, Hana Ošlejšková

Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)

Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Detail

Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. (alza.cz)

Podobné produkty ako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)

Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Rozvoj profesního vidění a didaktické znalosti obsahu v rámci videoklubů - Klára Uličná

Detail

Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Publikace se věnuje přípravnému vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění u budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají a jak o viděném uvažují. Těžiště textu spočívá v odhalování povahy profesního vidění, které je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Kniha přináší výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy videoklubů.Věříme, že publikace poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro přípravné vzdělávání učitelů. (knihydobrovsky.cz)

Podobné produkty ako Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů - Rozvoj profesního vidění a didaktické znalosti obsahu v rámci videoklubů - Klára Uličná

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení  (978-80-7676-551-1)
Detail

Kniha - autor Jana Janková, 132 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Katalog podpůrných opatření– dílčí část pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání uvádí charakteristiku zdravotního znevýhodnění a dopady zrakového postižení do vzdělávání. Dále podrobně specifikuje, jak realizovat jednotlivá podpůrná opatření ve vzdělávání. Podpůrná opatření jsou doplněna ilustrativními příklady. V úvodu publikace je uvedena charakteristika zrakového postižení, je zmíněn vliv zrakového postižení na rozvoj osobnosti jedince. Pro vzdělávání je významné rozdělení zrakového postižení na jednotlivé kategorie podle zrakových funkcí (převážně podle zrakové ostrosti a zorného pole), tedy na skupinu žáků, kteří jsou schopni se vzdělávat za určitých podmínek pomocí zraku a na skupinu žáků, kteří ve vzdělávání i ve svém životě využívají pouze kompenzační smysly a postupy. V následující části Katalogu je uvedena... (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení (978-80-7676-551-1)

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)

Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Detail

Kniha - autor Zuzana Žampachová; Věra Čadilová, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Cílem Katalogu podpůrných opatření nebylo vytvořit metodickou příručku a popsat metody a formy práce s cílovou skupinou, ale popsat praktické uplatňování podpůrných opatření, která jsou legislativně daná. Proto také za každou kapitolou uvádíme seznam literatury a internetové odkazy, ze kterých lze čerpat odborné informace. Do Katalogu jsme zařadili řadu praktických příkladů, aby aplikace podpůrných opatření byla pro pedagogy srozumitelnější. I když bude mít pedagog k dispozici Katalog podpůrných opatření, je i nadále důležité, aby mohl mít možnost konzultovat průběh uplatňování podpůrných opatření s pracovníky školských poradenských zařízení i se zákonnými zástupci žáků a sám se také v této oblasti vzdělával. (alza.cz)

Podobné produkty ako Katalog podpůrných opatření: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického (978-80-7676-621-1)
Co je nového ve filmové vědě (978-80-906751-1-7), Co je nového, kotě? (978-80-875-3035-1), Co je nového v biologii (978-80-906089-1-7), Co je nového v lingvistice (978-80-906751-4-8), Co je bulvár, co je bulvarizace (9788024632605), Školní vzdělávání ve Finsku (9788024631943), Školní vzdělávání ve Švédsku (9788024643700), Bereme, co je, Co nového Scooby-Doo? 4 - DVD (W00266), Školní vzdělávání ve Velké Británii (9788024643717), Dalajlama: Co je nejdůležitější (), Co je příčinou útlaku (9788779686441), Co je ironická věda (9788024635477), Co je fenomén?: Husserl a fenomenologie ve Francii (978-80-87378-24-3), Kompetence ve vzdělávání (978-80-247-1770-8), Odhalte své silné stránky!: Zjistěte, co ve vás je (978-80-271-0207-5), co pak je to za vojaka, Tipni si! Co je víc? (8590228065254), Co je to za šití (9788328332768), Spravedlnost: Co je správné dělat (9788024630694), Spejbl řeční, Co je to Gaskoněc?, co je to spanek daynes katie, Osmo Pizza Co. Game Interaktivní vzdělávání hrou – iPad (902-00003), Informační systémy ve vzdělávání (978-80-210-8326-4), Kniha Kvalita (ve) vzdělávání (978-80-210-6349-5), Osmo Pizza Co. Starter Kit -Interaktivní vzdělávání hrou – iPad (901-00043), Co je? (978-80-875-9086-7), Trénink je rozhovor, ve kterém má i váš pes co říct (978-80-742-8232-4), Trénink je rozhovor: ve kterém má i váš pes co říct (978-80-7428-232-4), Co je evangelikální? (978-80-904371-4-2)