Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Publikace osvědčené autorské dvojice dává prostor rodičům a pedagogům, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy. V knize naleznete základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým a šestým rokem věku. Najdete zde rovněž upozornění na některé vývojové obtíže. Kniha je určena pro rodiče i učitelky v mateřských školách.
Podívejte se také Vlasta Chramostová ()
Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: Publikace Školní zralost je určena rodičům a pedagogům, kteří pomáhají rozvoji předškolního dítěte v těchto oblastech: - vizuomotorika, grafomotorika - řeč - sluchové vnímání - zrakové vnímání - vnímání prostoru - vnímání času - základní matematické představy Publikace Školní zralost autorské dvojice Jiřina Bednářová – Vlasta Šmardová doplňuje ucelenou řadu odborných materiálů, které v poslední době autorky publikovaly, a završuje svým pohledem otázku vývoje a diagnostiky dítěte v předškolním věku. Ústředním tématem je školní zralost / připravenost, autorky se snaží alespoň rámcově seznámit čtenáře se všemi důležitými faktory ovlivňujícími dosaženou vývojovou úroveň dítěte před vstupem do školy a i možnou korespondencí s problémy ve školním věku, jsou-li v daných oblastech určité deficity. Čtenáři a uživateli budou v první řadě rodiče, neboť se dozvědí, jaká jsou kritéria školní zralosti / připravenosti, jak pracovat s dítětem před vstupem do školy, a pokud se chtějí ujistit, že jejich potomek splňuje vývojové ukazatele před nástupem do školy, naleznou zde jednoduché diagnostické úkoly. Tímto tématem se odborně zabývají školská poradenská zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra). Cílem publikace jistě není to, aby si rodiče nebo vychovatelé jednorázově provedli u dítěte komplexní diagnostiku sami. Publikace jim naopak dává prostor, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy a aby měli základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým až šestým rokem věku. Záměrem autorek rovněž je, aby dospělí byli včas upozorněni na některé vývojové obtíže a včas vyhledali odbornou pomoc poradenských zařízení, například při posouzení, zda by mělo dítě do školy nastoupit, případně při zařazování do edukačně-stimulačních skupin či intervenčních programů. Publikace by mohla dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. I ony se zabývají otázkou, co je ještě třeba dále trénovat v posledním roce před nástupem do školy, ve kterých oblastech má dítě menší či větší problémy, opakovaně třeba i u dětí s odklady školní docházky. Inspirací může být ale také pro samotné školy – jak učitele elementaristy, tak například pracovníky školních poradenských pracovišť, zejména při řešení zápisů do 1. tříd, které jsou pojaty více odborně a diagnosticky než společensky. Ti, kteří se s publikacemi autorek již seznámili, vědí, že jejich diagnostické přístupy jsou poměrně jednoduché, jsou formou jednoduchých škál, bez důrazu na normativní přístup. Autorky diagnostiku ale nepojímají jako „nálepkování“ dětí, nýbrž posouzením individuálních zvláštností každého dítěte budují základy pro navazující práci s ním, pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Autorky opakovaně uživatelům připomínají důležitý princip, že diagnostika není jednorázovou záležitostí, že i dítě před nástupem do školy je ještě ve svých výkonech závislé na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) by mělo napomoci opakované sledování dítěte. Přeji nové publikaci hodně čtenářů a čtenářům hodně inspirací! PaedDr. PhDr. Anna Kucharská, Ph.D. katedra pedagogické a školní psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Podívejte se také divci skolni batoh
Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče.
Podívejte se také ruzovy skolni penal
Podívejte se také
- skolni diar 2018 2019
- jirina bohdalova haj skolak kaja marik cd
- boxy na svacinu skolni potreby
- aktovky a batohy skolni zavazadla
- Vlasta Burian / Život za smích ()
- Vlasta Burian ve filmových veselohrách
- lego skolni aktovka nexo knights easy
- Vlasta Burian Život za smích (099925663629)
- Zasloužilá umělkyně Vlasta Vlasáková - Portrét herečky ()
- Školní zralost (978-80-251-2569-4)
- lego skolni aktovka friends pop star easy
- amerika skolni atlas 978 80 7393 336 4
- Školní zralost a komunikace (978-80-7496-390-2)
- Redl Vlasta: Staré pecky (30th Anniversary Remaster) - CD (5054197193309)
- Mandlova Adina, Burian Vlasta: Czech Film Melodies - CD (4600383268613)
- Školní zralost a její diagnostika (978-80-7496-319-3)
- Finanční zralost: klíč k finanční spokojenosti (978-80-7428-370-3)
- Rozprávka o umění anekdotářském aj. /Jiří Štuchal, Vlasta Burian, Oldřich Nový...
- Školní zralost a dítě s SVP v praxi mateřské školy (978-80-7496-422-0)
- vladimir mensik jirina bohdalova miloslav simek zlato ceskeho humoru moje zena pije a dalsi slavne komicke scenky cd
Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče.
Objev podobné jako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: V publikaci Rozvoj grafomotoriky naleznete informace: - 1) o významu a vývoji dětské kresby, - 2) o metodice rozvoje grafomotorických schopností (posloupnosti vývoje grafomotorických prvků, navození pracovních návyků při kreslení a psaní, potřebných podmínkách a pomůckách…). Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví podle mého názoru řadu čtenářů, zajímajících se o vývoj dítěte, jeho výchovu a vzdělávání. Její odborná úroveň a současně srozumitelné, čtivé zpracování jistě zaujme nejen pedagogy v mateřských a základních školách, pracovníky pedagogicko-psychologického poradenství, ale i blízké (rodiče, prarodiče…) dětí, které rády kreslí nebo se s kreslením potýkají. My, kteří známe předchozí publikace Jiřiny Bednářové, zaměřené na grafomotoriku – Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře – můžeme očekávat, že opět získáme mnoho nových užitečných informací o tom, jak rozvíjet kreslířské dovednosti, jak připravit dítě na psaní. Tato kniha má však ještě jednu autorku: Vlastu Šmardovou, zkušenou dětskou psycholožku s dlouholetou poradenskou praxí, která poskytla pomoc mnoha rodičům dětí předškolního i školního věku. Pomohla řešit hodně dětských trápení. Právě spojení sil psychologa, pedagoga a malíře – ilustrátora Richarda Šmardy – vedlo k vytvoření této publikace, v níž se dozvíme nejen jak rozvíjet dětskou kresbu, ale také jak se dětská kresba vyvíjí a jaké jsou zákonitosti tohoto vývoje, jaký význam má pro rozvoj osobnosti dítěte. Mnohdy si neuvědomujeme, co vše o dítěti jeho kresba vypovídá, jak nám může schopnost rozumět kresbě pomoci pochopit dítě, a tedy mu i pomoci. Vyzbrojeni základními odbornými informacemi budeme dále dobře pracovat na rozvíjení hrubé a jemné motoriky, které jsou předpokladem grafomotorických dovedností dítěte. Autorky nám nabízejí spoustu činností a cvičení, ukázek pomůcek, které si můžeme ve škole i doma vyrobit. Významná jsou doporučení týkající se pracovních návyků, sezení při kreslení a psaní, výběru kreslicích a psacích potřeb. Mnoho nepříjemností při psaní je zapříčiněno špatným úchopem psacího náčiní, je tedy nutno mu předcházet už v počátcích kreslení. Často mívají děti při psaní potíže s tím, že příliš „tlačí“ na tužku; proto se dovíme, jak ruku uvolnit, jaká grafomotorická cvičení pomohou dítěti kreslit a psát lehce, s jistotou, s chutí. Dostaneme odpovědi na otázky, které zajímají mnoho pedagogů i rodičů, např. jak má psát levák a má-li se dítě učit psát v předškolním věku. A nakonec nalezneme možnosti pomoci při obtížích, praktická, srozumitelná, odborně podložená doporučení včetně další literatury pro zájemce. Přeji vám, vážení čtenáři, příjemné studium i mnoho užitku pro vás i děti, jimž prospějete tím, že jste rozšířili své znalosti o grafomotorice. PhDr. Alena Šafrová, speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně
Objev podobné jako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět. Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry.
Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: Prověřte dovednosti předškoláků Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět. Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry.
Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Pokračování edukativní publikace reaguje na nejčastější otázky týkající se pedagogické diagnostiky a rozšiřuje tematický záběr prvního dílu. Autorky věnují velký prostor zejména diagnostice dynamické, zaměřené na proces učení a podporu rozvoje každého dítěte. Zároveň nabízejí velké množství aktivit pro naplňování jeho potřeb. Chcete-li zjistit, co dítě umí a jak jej dále cíleně rozvíjet, je tato kniha určena právě pro vás!
Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl navazuje na stejnojmenné dílo, Diagnostika dítěte předškolního věku, doplňuje ho a podrobněji rozpracovává některá témata. Přináší množství aktuálních informací, které se pedagogické diagnostiky dětí v předškolním věku v současné době dotýkají. Autorky v knize reagují na nejčastější otázky, s nimiž se ve svojí odborné praxi setkávají, například: „Jak často mám diagnostiku dělat? Jak ji mám provádět? Používám správné přístupy?“ A formou odpovědí na tyto dotazy přináší hlubší vhled do problematiky, kterou mnohdy nemají učitelky mateřských škol zcela ujasněnu. Teoretické základy jsou východiskem pro úspěšnou diagnostiku i intervenci Pro čtenáře je velmi přínosné propojení praktických otázek a odpovědí s širšími teoretickými souvislostmi. V praxi se totiž ukazuje, že právě nedostatečné teoretické znalosti jsou mnohdy příčinou nesprávně realizované pedagogické diagnostiky. První kapitoly objasňují rozdíly mezi statickou a dynamickou diagnostikou z pohledu jejich cíle, forem i obsahu. Každá z nich má v procesu rozvoje dítěte své místo a autorkám se velmi hezky podařilo prezentovat jak jejich výhody, tak i úskalí. Statická diagnostika je zaměřena na stav a porovnává výkony dětí oproti ostatním vrstevníkům. Naproti tomu dynamická diagnostika sleduje a podporuje proces učení. Znalost typů diagnostik může učitelům v mateřských školách napomoci zorientovat se ve vlastní diagnostické činnosti a najít odpověď na to, co mají zjišťovat a jakým způsobem. Diagnóza není cílem, cílem je hledání řešení a podpora dítěte Autorkám se nenásilnou formou a praktickými příklady podařilo vysvětlit, že základem pedagogické diagnostiky je vytvoření systému péče, který vychází ze znalosti dítěte, poznání jeho možností, schopností, dovedností a dalších okolností vývoje, a rozpoznání silných i slabších stránek dítěte. Objasňují, že hlavním záměrem a smyslem pedagogické diagnostiky je zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu. Diagnostika je v publikaci prezentována jako podklad pro stanovení cílené vzdělávací nabídky, pro kontinuální vyhodnocování podmínek a průběhu vzdělávacího procesu tak, aby každé dítě mohlo zažít pocit úspěchu, pocit vlastní hodnoty, vlastního přínosu ve vývoji a učení se. Aby nabylo důvěru v to, co umí, tedy ve své schopnosti a dovednosti. Aby získalo odvahu i chuť poznávat a obohacovat se o nové zkušenosti. Vzdělávací nabídka se neřídí pouze věkem dítěte, ale zejména specifiky v jeho vývoji Pro pochopení podstaty individualizace vzdělávání je stěžejní kapitola, v níž autorky v přehledných grafech znázornily možné varianty vývoje dítěte, na které je zapotřebí v diagnosticko-intervenčním procesu brát zřetel. Vysvětlují, že pokud nejsou úroveň obtížnosti podnětů a možnosti dítěte v souladu, dítě nemůže svými schopnostmi a dovednostmi adekvátně reagovat, a na naplnění požadavků nedosáhne. Příliš nízká míra podnětů dítě nerozvíjí, a zpravidla ani nezaujme. A naopak, je-li míra podnětů (obtížnost) nad rámec možností dítěte, nedokáže vzdělávací nabídku přijmout a zvládnout. Cílem diagnostiky je ucelený systém, který poukazuje na dílčí oblasti vývoje, ale zároveň na jejich vzájemnou propojenost a podmíněnost Autorky vycházejí v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání z holistického pojetí vzdělávání dítěte předškolního věku. Učení prezentují jako komplexní jev, kterého se neúčastní jednotlivé oblasti odděleně, ale více oblastí a rovin zároveň, přičemž každá ze schopností a dovedností může však působit u dané činnosti v různé intenzitě. Úroveň jedné oblasti se při učení i v diagnostice často promítne do oblastí dalších – jsou vzájemně propojeny a podmíněny. Stěžejní část je věnována oblastem, na něž je vhodné se při diagnostice zaměřit. Shodují se s oblastmi, které jsou podrobně rozpracovány v již výše zmiňované publikaci Diagnostika dítěte předškolního věku (motorika, grafomotorika, kresba; zrakové vnímání a paměť; vnímání prostoru a prostorové představy; vnímání času; řeč; sluchové vnímání a paměť; základní matematické představy; sociální dovednosti). Jsou doplněny o nové praktické informace i potřebné souvislosti. Nalezneme zde odpovědi na to, jak vypozorovat nevyzrálost dané oblasti ze spontánních činností a her, jaký dopad může mít oslabení dílčí oblasti na získávání základů školních dovedností, jak konkrétně používat vývojové škály atd. Publikace přináší celou řadu zajímavých námětu a příkladů využitelných při konkrétní práci s dětmi jak v diagnostice, tak zejména v intervenci, přičemž náměty aktivit pro rozvoj dané oblasti jsou řazeny podle obtížnosti. Toto pojetí je pro předškolní pedagogy i rodiče velkou pomůckou. Základem pro komunikaci s rodiči je dobrá znalost dítěte a znalost cesty k němu Téma spolupráce mateřské školy a rodiny publikaci uzavírá a akcentuje důležitost tohoto partnerství. K tomu, aby se dítěti dobře dařilo a rozvíjely se jeho veškeré potřeby (kognitivní, emocionální, sociální…), je zapotřebí souhry ve výchov
Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová
Pracovní sešit obsahuje systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.
Objev podobné jako Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová
Na návštěvě u malíře - Jiřina Bednářová
Rozvíjejte jemnou motoriku dítěte potřebnou při kreslení a psaní. Publikace Na návštěvě u malíře obsahuje: 1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 5 do7 let, pomocí kterých se rozvine: jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní grafomotorické dovednosti a kresba dítěte souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry 2) metodický návod pro dospělé, který: upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků pomáhá překonávat obtíže V nové publikaci Jiřiny Bednářové, která je volným pokračováním dvou předchozích, Mezi námi pastelkami a Co si tužky povídaly. Nyní se s grafomotorickými cvičeními obrací k předškolákům a začínajícím školákům, 5 až 7-letým dětem a jejich dospělým kamarádům. V autorčině dopise na konci knihy se dozvíme, jak máme při práci s pracovními listy správně postupovat, aby se dostavil dobrý výsledek, a také dostaneme odpověď na otázky, které nás dospělé zajímají ohledně kreslení – psaní dětí tohoto věku. Nyní tedy máme před sebou pomocníka, který provede nás a naše dítě začátky psaní. Pomůže uvolnit dětskou ruku a hravou, příjemnou formou nás povede metodicky správnou cestou při ovládnutí všech základních tahů písmen. Autorka s podporou svého osvědčeného spolupracovníka malíře a ilustrátora Richarda Šmardy si děti jistě získá příběhem pastelek Boženky a Máni a jejich kamarádek tužek, ty už děti znají z předchozích dílů, a nově i chlapce Adámka, kteří jsou nyní na návštěvě u malíře Augustina. Dítě tedy s Adámkem zvládá tvary od nejjednodušších ke složitým a vytváří si pěkné vlastní obrázky. Všimněte si, že za úvodním vyprávěním je několik listů, na nichž se opakují jednoduché prvky kreslení, které by mělo zvládnout dítě mladší. Nedaří-li se, nejde o žádné neštěstí, vždyť víme, že vývoj každého z nás, tedy i našeho dítěte, je individuální, má své zvláštnosti. Dobrým pomocníkem budou v tom případě předcházející díly grafomotorických cvičení. Je lépe začít pracovat s nimi, abychom obtížnými úkoly dítě od kreslení neodradili. Samozřejmě, jsou-li obtíže výraznější, neváhejme požádat o konzultaci poradenské pracoviště (např. pedagogicko-psychologickou poradnu). Myslím si však, že stojí za to získat dítě pro kreslení a psaní s podporou této publikace. Je velmi vhodná pro děti před nástupem do školy, ty zapsané i ty, jimž byl nástup školní docházky z nějakých důvodů odložen. Užitečná je také prvňáčkům proto, aby se jim lépe psalo nebo i těm, pro něž je psaní velmi namáhavá práce. My dospělí máme někdy krátkou paměť, nevzpomínáme si, jak těžké to bylo napsat řádek v sešitě přesně podle předpisu. Zkusme si pořídit předepsaný sešit pro 1. ročník a krasopisně jej vypsat. A to nad námi nebude nikdo stát a říkat: „Seď rovně!“, „Nepiš nosem!“, „Piš hezky!“ Co je to „psát hezky“? Znamená to psát lehce, s chutí, bez námahy, s radostí z dobrého díla. Dobrý výsledek se, jako při každé jiné práci, dostaví jen tehdy, máme-li vhodný materiál pro cvičení a vedle sebe laskavého člověka, který nás podpoří. Kvalitní cvičební pomůcku máme před sebou a tím laskavým člověkem je táta, máma, babička, dědeček….. PhDr. Alena Šafrová speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně
Objev podobné jako Na návštěvě u malíře - Jiřina Bednářová
Co si tužky povídaly - Jiřina Bednářová
Pracovní sešit obsahuje systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení uváděná v publikaci postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.
Objev podobné jako Co si tužky povídaly - Jiřina Bednářová
Počítání soba Boba - 2. díl - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více … Zaměřuje se na rozvoj matematických schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba - 2. díl - Jiřina Bednářová
Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová
Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová
Kniha je určena dětem ve věku 6 až 10 let, všechny strany jsou ilustrované. Pracovní listy jsou určeny dětem, které se učí číst a ve čtení se zdokonalují. Každý list je rozdělen na dvě části. První část tvoří souvislý text, který motivačně stranu uvádí a zároveň může sloužit jako text pro procvičení techniky čtení. Druhá část textu je určena pro samostatnou práci dítěte s textem. Je doplněna o instrukci k práci s textem.
Objev podobné jako Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová
Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 - Jiřina Bednářová
Začněte s přípravami dítěte na vstup do školy včas. Publikace obsahuje: 1) pracovní listy vytvářející ucelený systém předškolní průpravy pro děti ve věku 3 až 5 let Pomocí listů se rozvine: kreslení, koordinace ruky a oka rozumové schopnosti a řeč sluchové a zrakové vnímání předčíselné a matematické představy orientace v prostoru a čase 2) metodický návod pro dospělé Vážená čtenářko, vážený čtenáři, zaujala vás kniha „Mezi námi předškoláky, pro děti od 3 do 5 let“ svým názvem, barevností a vtipem titulní strany, listujete a váš zrak, jak věřím, utkvěl na zadní straně obálky, kde vás takto oslovuji. Protože prohlížíte knihy podporující rozvoj dítěte, hledáte zřejmě něco zajímavého pro svého neposedu či neposedy, které máte doma, v mateřské škole, v dětském klubu. Říkáte si, jak rychle čas běží a z malého batolátka je najednou zvídavý předškolaček. Jak takového kloučka či holčičku potěšit zajímavou činností, protože vy jistě nejste z těch dospělých, kteří posadí dítě k televizi nebo počítači. Jistě dítku čtete, povídáte si s ním, sportujete, ale vidíte, že už je ve věku, kdy se může a má začít učit učit, kdy může plnit smysluplné úkoly. S knihou, kterou vám známá autorka knih pro děti Jiřina Bednářová spolu s malířem-ilustrátorem Richardem Šmardou nabízejí v nakladatelství Computer Press a.s., to bude pro vás i dítě příjemný zážitek. Zmiňuji-li předcházející publikace uvedené autorky, jsou jimi soubory pro rozvoj zrakového vnímání dětí, grafomotoriky, matematických představ, vždy také bylo pamatováno na rozvoj řeči, myšlení. Tato kniha, která vás zaujala, obsahuje výběr úkolů vhodných pro nejmladší předškoláky. Najdete v ní všechna uvedená cvičení označená piktogramy, jejichž význam objevíte na straně 71 v autorčině informaci pro vás, dospělé. Tak můžete sledovat, jak se dítě postupně zdokonaluje v jednotlivých dovednostech důležitých pro budoucí čtení, psaní, počítání, jak se rozvíjí jeho slovní zásoba, schopnost komunikovat. Uvidíte, jak se vám společně s dítětem bude dobře a s chutí pracovat, protože vás povede příběh plný zajímavých postaviček. Udivilo vás, jak se v Zoo ocitly mluvící pastelky Boženka a Máňa? To právě ony provázely děti v knihách pro rozvoj grafomotoriky. Konečně i další postavičky najdete ve dříve vydaných knihách. Jak vidíte, autorka, významná speciální pedagožka, připravila zajímavý, promyšlený soubor přispívající k úspěšnosti budoucích školáků. Máte v ruce kvalitního pomocníka pro příjemné naplnění času s dítkem, protože bez vás to určitě nepůjde. Přeji vám proto radostné chvíle s touto knihou i jejími dalšími, připravovanými díly pro děti předškolního věku. PhDr. Alena Šafrová, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně
Objev podobné jako Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 - Jiřina Bednářová
Školní zralost a komunikace (978-80-7496-390-2)
Kniha - autor Sandra Bejdáková; Jarmila Střechová; Lenka Suchardová; Jana Vítková; Helena Z..., 130 stran, česky Třetí díl ediční řady Školní zralost přináší komplexně zpracované téma komunikace v mateřské škole s vazbou na téma školní zralosti. Téma je představeno z několika úhlů pohledu: komunikace s rodiči předškolního dítěte se všemi jejími specifiky, komunikace se základní školou nazíraná jak z pohledu školy mateřské, tak základní a nechybí ani téma komunikace MŠ a pedagogicko-psychologické poradny.
Objev podobné jako Školní zralost a komunikace (978-80-7496-390-2)
Školní zralost a dítě s SVP: v praxi mateřské školy
Specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. Pátý díl ediční řady Školní zralost se věnuje problematice přípravě dětí s SVP na školní docházku z praktického hlediska. Publikace pojednává o začlenění dětí s SVP jak do běžné, tak do speciální třídy MŠ, o specifikách jejich předškolní přípravy či o komunikaci s jejich rodiči. Dozvíte se o zkušenostech s přípravou na školní docházku u dětí ze sociálně vyloučeného prostředí a o výstupech evropského projektu WELCOME, které jsou určeny (nejen) dětem s SVP.
Objev podobné jako Školní zralost a dítě s SVP: v praxi mateřské školy
Školní příběh pejska a kočičky - Vlasta Hurtíková
Po dobrodružných prázdninách to pejska a kočičku láká za dětmi do školy. Sice mají trochu obavy, jak zvládnou učení a jak je přijmou spolužáci, ale strach se po získání prvních zkušeností brzy rozplyne. Pejsek s kočičkou se ve škole naučí důležité činnosti: psát písmenka a číslice, číst, psát počítat, také zpívají, cvičí, poznávají přírodu a při tom všem zažijí spoustu veselých příhod,
Objev podobné jako Školní příběh pejska a kočičky - Vlasta Hurtíková
Co nás učí nádory - Šmardová Jana
Mnohobuněčný organismus představuje společenství buněk, které se vyvíjejí a vykonávají svou funkci ve vymezeném čase a prostoru pro maximální užitek celého systému, jehož jsou součástí. Nádory vznikají z buněk, které porušují základní pravidla soužití a spolupráce. Bylo popsáno jedenáct typických vlastností, kterými se nádory liší od zdravých tkání a která dokládají význam dodržování těchto pravidel. Jsou tyto vlastnosti a pravidla odrazem obecnějších principů, které jsou základem správného fungování komplexních živých systémů? Lze se z nich poučit nebo inspirovat i k dobrému fungování lidské společnosti?
Objev podobné jako Co nás učí nádory - Šmardová Jana
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Tereza - Veronika Bednářová, Tereza Maxová
Světově proslulá topmodelka. Trojnásobná matka. Zakladatelka nadace, která už od roku 1997 pomáhá dětem. A také rozená vypravěčka či charismatická žena, která se přátelí s monackým knížetem Albertem II. či s rockerem Bryanem Adamsem. V biografii Terezy Maxové naleznete nejen osobní deníkové zápisky, ale také řadu exkluzivních, nikdy nezveřejněných fotografií. Poznejte výjimečný příběh výjimečné ženy do všech podrobností!
Objev podobné jako Tereza - Veronika Bednářová, Tereza Maxová
Deník astrálního cestování - Klára Bednářová
Čtěte, pokud jste připraveni vzlétnout. Průvodce hmotnou, lucidní i astrální rovinou, od kterého se neodtrhnete. Odpovědi na otázky, které si kladete. Naučte se pojmenovávat své pocity, sledujte intuici. Průvodkyně a autorka vám otevře brány do astrální sféry a provede vás svými světy. Ukáže vám, jak komunikovat s universem i s nejrůznějšími bytostmi, které v jiných rovinách potkáte. Nechte se unášet časoprostorem a pochopte, čemu jste dosud nerozuměli…
Objev podobné jako Deník astrálního cestování - Klára Bednářová
Enterprise imitace kukuřice zralá -potápivá zralá 8ks
Enterprise Imitace kukuřice Zralá -Potápivá zralá 8ks
Objev podobné jako Enterprise imitace kukuřice zralá -potápivá zralá 8ks
Enterprise imitace kukuřice zralá -plovoucí zralá 10ks
Enterprise Imitace kukuřice Zralá -Plovoucí zralá 10ks
Objev podobné jako Enterprise imitace kukuřice zralá -plovoucí zralá 10ks
Všestranná příprava do školy - Jiřina Bednářová
Všestranná příprava do školy je nepostradatelným pomocníkem pro budoucí prvňáčky, než zasednou do školních lavic. Publikace obsahuje ucelený systém předškolní přípravy, který se skládá z pracovních listů pro děti a metodického návodu pro dospělé. Pracovní listy jsou zaměřeny na podporu vývoje schopností a dovedností pro rozvoj myšlení dítěte a také tvoří předpoklady k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání.
Objev podobné jako Všestranná příprava do školy - Jiřina Bednářová
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha
Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Pracovní sešity obsahují systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení uváděná v jednotlivých publikacích postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.
Objev podobné jako Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová - e-kniha
Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová
Počítání soba Boba - 3. díl - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba - 3. díl - Jiřina Bednářová
Jak se pastelky učily kreslit - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji grafomotorických schopností - nácviku kreslení jako předpokladu pro úspěšné psaní. Učení je nenásilné - děti nácvikem jednotlivých grafomotorických prvků provázejí pohádkové postavičky - Pastelky.
Objev podobné jako Jak se pastelky učily kreslit - Jiřina Bednářová
Co život dal - Soubor povídek - Vlasta Javořická, Vlasta Pittnerová
Život si hraje s osudem jako vítr s obláčky.Kam foukne, tam zaletí …Kdo jiný nám o tom může vypravovat tak prostě a výstižně než naše oblíbené autorky 1. poloviny minulého století.
Objev podobné jako Co život dal - Soubor povídek - Vlasta Javořická, Vlasta Pittnerová
Háčkovaná zvířátka nejen pro miminka - Lenka Bednářová
Opět jsou tu zcela nové vzory na Lenčina roztomilá háčkovaná zvířátka, která potěší zejména miminka, ale i větší děti a dospělé. Každé zvířátko je vypracované klasicky i na kroužku. Tedy jako figurka s nožičkami, a pro nejmenší jsou zvířátka zvlášť uzpůsobená naháčkováním na dřevěný kroužek. V úvodu nechybí ani základní háčkovací školička.
Objev podobné jako Háčkovaná zvířátka nejen pro miminka - Lenka Bednářová
Háčkování - figurky v pastelových barvách - Lenka Bednářová
Nová Lenčina kniha přináší opět spoustu roztomilých figurek tentokrát zhotovených z jednoho druhu příze Camilla v pastelových barvách. V knize najdete 20 přehledných popisů s postupovými fotografiemi na uháčkování vodních i suchozemských zvířátek i ta létající. Ani tentokrát nechybí nová „školička“ háčkování. Novinkou je použití dvou typů popisů – klasický textový a také znakový, který je určen převážně zkušenějším háčkujícím.
Objev podobné jako Háčkování - figurky v pastelových barvách - Lenka Bednářová
Vlasta Chramostová ()
Audiokniha MP3 - autor Vlasta Chramostová, čte Zuzana Stivínová a Václav Jílek Vzpomínky na důležitá období vlastního života i naší země z pera velké osobnosti a známé herečkyKnihy svých vzpomínek vydala Vlasta Chramostová v letech 1999 a 2006, obě v nakl. Doplněk, a posléze v roce 2018 s názvem Byl to můj osud. Na přeskáčku I a II v nakl. Academia. Naše četba je z doplněného vydání v roce 2006.Vlasta Chramostová, nesmírně inteligentní a skvělá herečka, prošla v životě několika naprosto rozdílnými etapami. Nejprve zažila obrovskou slávu na jevišti, ve filmu, rozhlase a televizi, po roce 1968 z politických důvodů na 20 let nesměla vystupovat a zabývala se, mimo jiné, tzv. domácím bytovým divadlem.Po roce 1998 se vrátila na jeviště Národního divadla i do filmu. Kromě těchto proměn zažila několik tragických osobních událostí (při autohavárii zavinila smrt svého dítěte, byl zveřejněn její podpis spolupráce s STB), z nichž se řadu let léčila. Její vzpomínky, líčící...
Objev podobné jako Vlasta Chramostová ()
Mezi námi předškoláky 5-7 let - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 5 až 7 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, čeči sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti a vysvětlení činnosti a jejího cíle pro dospělé.
Objev podobné jako Mezi námi předškoláky 5-7 let - Jiřina Bednářová - e-kniha
Rozvoj řeči a slovně logického myšlení, 1. díl - Jiřina Bednářová
Publikace doplňuje systém předškolního vzdělávání autorky Jiřiny Bednářové o klíčovou oblast – podporu rozvoje slovní zásoby formou povídání, her a dalších činností. Provází čtenáře vývojovými fázemi chápání a používání pojmů, uvědomování si vztahů mezi nimi. U každé činnosti jsou uváděny stupně obtížnosti, které umožňují volit činnosti pro děti různého věku i rozdílné slovní zásoby podle aktuálních schopností.
Objev podobné jako Rozvoj řeči a slovně logického myšlení, 1. díl - Jiřina Bednářová
Logopedie - Jiřina Klenková
Komunikace představuje jednu z nejdůležitějších lidských schopností. K tomu, aby člověk s ostatními lidmi mohl komunikovat, potřebuje dobře rozvinutou komunikační schopnost. Její narušení jsou mnohdy překážkou v edukaci a socializaci jedince. Narušené komunikační schopnosti se věnuje logopedie. Tato učebnice oboru logopedie je určena studujícím speciální pedagogiky všech forem studia, ale může sloužit i k získání informací rodičům dětí s narušenou komunikační schopností i dospělým, kteří se s tímto problémem potýkají. Autorka krátce analyzuje příčiny vzniku a hlavní příznaky jednotlivých druhů narušení. U jednotlivých kategorií stručně popisuje možnosti její diagnostiky a terapie. Najdete zde i pohled do historie oboru a dějiny péče o osoby s narušením komunikačních schopností. Systému poskytování logopedické intervence v České republice je věnovaná samostatná kapitola. Součástí publikace jsou i ukázky z logopedické praxe.
Objev podobné jako Logopedie - Jiřina Klenková
Jiřina Šejbalová vzpomíná
Audiokniha MP3 Vladimír Valenta,Karel Kvapil, čte Jiřina Šejbalová,Vlasta Fabianová Jiřina Šejbalová (*17. 9. 1905 - † 23. 8. 1981) byla výrazná herecká osobnost s charakteristickým, nezaměnitelným hlasem. Hrála v Národním divadle, v rozhlase, v televizi i ve filmu. Spolupracovala s legendárními režiséry Hilarem, Frejkou i Dostalem. Z jejích divadelních rolí jmenujme Rosauru (C. Goldoni - Benátská maškaráda, Laurencii (Vega de Lope - Vzbouření na vsi (Fuente ovejuna), Kláskovou (A.Jirásek - Lucerna), Lady Chilternovou (O. Wilde - Ideální manžel), Donu Angelu (Calderon de la Barca - Dáma skřítek), Chrobačku (Čapkové - Ze života hmyzu), Phoebe Ricovou (Osborne - Komik), Káča (Drda - Hrátky s čertem) aj. Film nabídnul Jiřině Šejbalové spoustu krásných a výrazných rolí. Ve třicátých letech hrála nejprve role mladých, atraktivních, ale většinou povrchních žen (Helena v komedii SŇATKOVÁ KANCELÁŘ, Eva v ROZVODU PANÍ EVY, nevěrná Žofka Tříšková v komedii CECH PANEN...
Objev podobné jako Jiřina Šejbalová vzpomíná
Nezralé maliny (DVD)
DVD film Nezralé maliny [1980]. Český film. Dolby Digital. Dramatická konfrontace lidských osudů v neopakovatelném podání legend českého filmu. Co vše prožijí aktéři při abiturientském setkání po padesáti letech? Příběh o přetrvávající síle přátelství, čestnosti a dávných lásek. Příběh o setkání abiturientů píseckého gymnázia, příběh o přetrvávající síle přátelství, lásce, čestnosti a povinnosti autora Jiřího Hubače a režiséra Františka Filipa patří k nejkrásnějším inscenacím České televize. A patří také do dlouhé řady vynikajících a nejsledovanějších filmů, inscenací a seriálů, které režisér František Filip během pěti desetiletí svého tvůrčího působení v televizi vytvořil. Dílo F. Filipa je prostoupeno hřejivým porozuměním pro všechno lidské, vyzařuje povzbuzující úsměv a naději.Bonusy:Herci Jiřího Hubače
Objev podobné jako Nezralé maliny (DVD)
Ohlédnutí - Vlasta Baránková
Ohlédnutí je fascinující monografií ohlížející se za životem a dílem jedné z nejvýznamnějších českých ilustrátorek. Stěží jste se vy nebo vaše děti vyhnuli dojetí či pousmání nad obrázky z knížky Jak se zamiluje kůň Svěráka a Uhlíře, při sledování večerníčku Lískulka nebo u legendárního komiksu na pastě Tutti-Frutti. Vězte, že tato nadčasová díla vytvořila právě ona – Vlasta Baránková. Ohlédnutí vám ukáže více než jen autorčiny známé ilustrace: nabídne vám úchvatný výlet do hlubin její volné tvorby, která svou šíří a pestrostí přesahuje tvorbu pro děti; poodhalí tajemství kreativního procesu a zavede vás až do intimního prostoru ateliéru, jenž jednoho dne pohltil požár znamenající v autorčině životě předěl; umožní vám poznat jedinečný tvůrčí příběh Vlasty Baránkové i zážitky, které jej formovaly; poskytne vám vhled do autorčina osobitého nazírání světa dětí i dospělých, světa vytvářejícího někdy harmonii, jindy konflikt. Kniha obsahuje stovky reprodukcí děl Vlasty Baránkové a je proložená verši autorčiných milovaných básníků. Ti nepřímo „komentovali“ její umělecké vnímání a ovlivňovali, jak prožívala a zobrazovala svět – jako paletu barev, krásy, naděje, ale též prostor protkaný těžkou realitou života proměňující se české společnosti.
Objev podobné jako Ohlédnutí - Vlasta Baránková
Vlast - Aramburu Fernando
Baskičtí teroristé v roce 2011 po čtyřiceti letech činnosti ohlašují složení zbraní. Pro Bittori, vdovu jedné z obětí, však příběh zdaleka nekončí. Rozhodne se vrátit na místo událostí, do městečka a do domu, kde před vraždou žila. Chce zjistit, kdo střílel. Spolu s ní se vydáváme na cestu do minulosti, v níž městečko zvolna ovládají podezření a nenávist, celou společnost rozkládá vlastenecká horečka a vkrádá se do všech vztahů. Dokáže Bittori znovu žít s těmi, kdo proti ní štvali před atentátem i po něm? Dokáže žít s těmi, kdo obrátili její život vzhůru nohama? Bittorin návrat zneklidní celé městečko, především sousedku Miren, před atentátem důvěrnou přítelkyni, jejíž syn si odpykává trest za teroristické útoky. Co obě ženy znepřátelilo? Co otrávilo život jejich dětí, manželů, sourozenců, sousedů, spolupracovníků a bývalých přátel? Strhující román o vině a odpuštění, o pokusu zacelit rány v názorově rozdělené společnosti, se odehrává v Baskicku, ale mohl se odehrát kdekoli jinde, kde ideologický fanatismus a zaslepenost, strach a neschopnost se dorozumět a přenést přes názorové neshody páchá zlo, jež poznamenává každičký kout lidské duše a narušuje běžné mezilidské vztahy. Velký humanistický příběh plný živých a opravdových postav.
Objev podobné jako Vlast - Aramburu Fernando
Napraveno - Vlasta Pittnerová
Životní příběhy venkovanů odehrávající se ve „žďárských horách“ ve druhé polovině 19. století spojuje slovo napraveno; smutný osud vdovy a jejich dětí vychovávaných zlým otčímem napravuje synova láska k matce, Jenofčin hřích zase odpuštění manžela, těžká nemoc pak nešťastné manželství, moudrost starce pomluvy o Jozlových, avšak chamtivost příbuzných ve smutném životě sirotků je bohužel napravena příliš pozdě.
Objev podobné jako Napraveno - Vlasta Pittnerová
Tetinky - Vlasta Pittnerová
Životem každého z nás procházejí tetinky. Tetinky blízké i ty vzdálenější a jejich osudy utkvívají v našich myslích...Šest poutavých příběhů o tetinkách nám nabízí i Vlasta Pittnerová v této knížce.
Objev podobné jako Tetinky - Vlasta Pittnerová
Jemnostpaničky - Vlasta Pittnerová
Povídky ze života panských úředníků na šlechtických zámcích se odehrávají v období konce 18. a poč. 19. století.Devět povídek vypráví příběhy ze života vrchnostenských úředníků a jejich rodin. Pro jejich způsob života jsou vzorem jejich šlechtičtí pánové, snaží se žít na úrovni, k bontónu patří i onikání a zkomolená německá slova. Jejich životní úroveň jde však prudce dolů, když odcházejí na penzi nebo v případě, že žena s dětmi ovdoví. Své dcery se snaží provdat co nejvýhodněji, mnohdy se to však nedaří a mnoho z nich zůstává starými pannami.
Objev podobné jako Jemnostpaničky - Vlasta Pittnerová
Kamarádky - Vlasta Javořická
Příběh z malého města vypráví o osudu dvou rodin, z nichž v jedné vládne neobyčejná lidská ušlechtilost a solidarita ochraňující život opuštěné mladé dívky a starého otce. Dvě kamarádky, Jana a Marunka, dvě rodiny, jedna chudá, druhá žijící v blahobytu. Když vyjde najevo, z čeho rodina zbohatla, otce zavřou pro zpronevěru a matka spáchá sebevraždu. Takto „poznamenané“ dívky se ujme početná rodina Jany a starají se o ni jako o vlastní, dokud otce nepropustí. Dívky spolu prožijí školní léta, středoškolská studia, zažívají radosti i zklamání, a i když se jejich cesty rozdělí, každá si najde svou lásku.
Objev podobné jako Kamarádky - Vlasta Javořická
Malý tyran - Jiřina Prekopová
Nejen o příčinách a léčbě dětské panovačnosti, ale o skutečných výchovných potřebách malých dětí. Stále více rodičů a vychovatelů je bezradných. Ačkoliv při výchově chtěli dělat všechno dobře, zdá se jim, že se jejich děti vyvíjejí v malé tyrany. Udržují své rodiče v poklusu a nechávají je kolem sebe tancovat. Známá německá dětská psycholožka Jiřina Prekopová tento fenomén ve své knize vysvětluje a ukazuje, jakou oporu děti potřebují aby se mohly nerušeně vyvíjet. Jiřina Prekopová, významná německá psycholožka českého původu, se mnoho let zabývá duševním vývojem dítěte. Vedle knihy Malý tyran vyšly v Portálu ještě knihy Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Když dítě nechce spát a Neklidné dítě.Knihu můžete koupit i jako audioknihu (Tympanum) nebo e-knihu.
Objev podobné jako Malý tyran - Jiřina Prekopová
Kočas 2018 - Jiřina Vorlová
Robotičtí domácí mazlíčci, oživlé noční můry, dlouhověké čarodějky a mocní mágové, mimozemšťané všeho druhu se zvláštními schopnostmi, královští vojáci s meči i kapitáni vesmírných lodí se zbraněmi schopnými zničit celou planetu, Stvořitel i sama Smrt, ale také prostí obyčejní lidé vykonávající svou každodenní potřebu - to jsou hrdinové povídek v tomto sborníku. Poznáte svět superhrdinů i hendikepovaných, navštívíte vzdálený vesmír, země plné magie, futuristické nákupní centrum, zdánlivě idylický venkov s probuzenými pradávnými silami, kosmetický salon i překrásnou zahradu souseda Matouška. Čekají vás příběhy vtipné i vážné, z historie, současnosti i budoucnosti, k zamyšlení, ale především k pobavení.
Objev podobné jako Kočas 2018 - Jiřina Vorlová
Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7 let - Jiřina Bednářová
Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 5 až 7 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, řeči, sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti a vysvětlení činnosti a jejího cíle pro dospělé.
Objev podobné jako Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7 let - Jiřina Bednářová