Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Jak se pastelky učily kreslit - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji grafomotorických schopností - nácviku kreslení jako předpokladu pro úspěšné psaní. Učení je nenásilné - děti nácvikem jednotlivých grafomotorických prvků provázejí pohádkové postavičky - Pastelky.
Podívejte se také Jak se pastelky učily kreslit: Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 2,5 do 4 let (978-80-266-1721-1)
Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová
Pracovní sešit obsahuje systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.
Podívejte se také Jak kreslit domácí mazlíčky (978-80-264-4323-0)
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Podívejte se také Pohádky z Pastelky
Podívejte se také
- box na pastelky
- naucte se kreslit manga 978 80 7413 337 4
- Anime – Úžasné dívky: Jak kreslit originální dívčí postavy (978-80-7413-500-2)
- jirina bohdalova haj skolak kaja marik cd
- Kreslení anime: Jak kreslit originální postavy podle jednoduchých předloh (978-80-7413-393-0)
- Naučte se kreslit malovat Květiny barevnými paslekami (978-80-7413-305-3)
- Naučte se kreslit Fantastická stvoření a bestie (978-80-7413-384-8)
- Skicář Naučte se kreslit pravou mozkovou hemisférou (978-80-7413-449-4)
- Dívej se, jak padám
- Jak se těží miliardy?
- Jak se co dělá
- Jak se dělá chalupa
- Jak se dělá zoo ()
- Braden školní pastelky 12 barev (80018)
- Jak kreslit v manga stylu: Kluci, holky, zvířata a mýtické bytosti (978-80-264-4148-9)
- Jak se dělá bluegrass (9790706556192)
- Jak se dělá evoluce (9788073638498)
- Jak se vraždí v Čechách
- Jak se zbavit mstivý Soni ()
- Jak se stát dobrým psychoterapeutem ()
Na návštěvě u malíře - Jiřina Bednářová
Rozvíjejte jemnou motoriku dítěte potřebnou při kreslení a psaní. Publikace Na návštěvě u malíře obsahuje: 1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 5 do7 let, pomocí kterých se rozvine: jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní grafomotorické dovednosti a kresba dítěte souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry 2) metodický návod pro dospělé, který: upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků pomáhá překonávat obtíže V nové publikaci Jiřiny Bednářové, která je volným pokračováním dvou předchozích, Mezi námi pastelkami a Co si tužky povídaly. Nyní se s grafomotorickými cvičeními obrací k předškolákům a začínajícím školákům, 5 až 7-letým dětem a jejich dospělým kamarádům. V autorčině dopise na konci knihy se dozvíme, jak máme při práci s pracovními listy správně postupovat, aby se dostavil dobrý výsledek, a také dostaneme odpověď na otázky, které nás dospělé zajímají ohledně kreslení – psaní dětí tohoto věku. Nyní tedy máme před sebou pomocníka, který provede nás a naše dítě začátky psaní. Pomůže uvolnit dětskou ruku a hravou, příjemnou formou nás povede metodicky správnou cestou při ovládnutí všech základních tahů písmen. Autorka s podporou svého osvědčeného spolupracovníka malíře a ilustrátora Richarda Šmardy si děti jistě získá příběhem pastelek Boženky a Máni a jejich kamarádek tužek, ty už děti znají z předchozích dílů, a nově i chlapce Adámka, kteří jsou nyní na návštěvě u malíře Augustina. Dítě tedy s Adámkem zvládá tvary od nejjednodušších ke složitým a vytváří si pěkné vlastní obrázky. Všimněte si, že za úvodním vyprávěním je několik listů, na nichž se opakují jednoduché prvky kreslení, které by mělo zvládnout dítě mladší. Nedaří-li se, nejde o žádné neštěstí, vždyť víme, že vývoj každého z nás, tedy i našeho dítěte, je individuální, má své zvláštnosti. Dobrým pomocníkem budou v tom případě předcházející díly grafomotorických cvičení. Je lépe začít pracovat s nimi, abychom obtížnými úkoly dítě od kreslení neodradili. Samozřejmě, jsou-li obtíže výraznější, neváhejme požádat o konzultaci poradenské pracoviště (např. pedagogicko-psychologickou poradnu). Myslím si však, že stojí za to získat dítě pro kreslení a psaní s podporou této publikace. Je velmi vhodná pro děti před nástupem do školy, ty zapsané i ty, jimž byl nástup školní docházky z nějakých důvodů odložen. Užitečná je také prvňáčkům proto, aby se jim lépe psalo nebo i těm, pro něž je psaní velmi namáhavá práce. My dospělí máme někdy krátkou paměť, nevzpomínáme si, jak těžké to bylo napsat řádek v sešitě přesně podle předpisu. Zkusme si pořídit předepsaný sešit pro 1. ročník a krasopisně jej vypsat. A to nad námi nebude nikdo stát a říkat: „Seď rovně!“, „Nepiš nosem!“, „Piš hezky!“ Co je to „psát hezky“? Znamená to psát lehce, s chutí, bez námahy, s radostí z dobrého díla. Dobrý výsledek se, jako při každé jiné práci, dostaví jen tehdy, máme-li vhodný materiál pro cvičení a vedle sebe laskavého člověka, který nás podpoří. Kvalitní cvičební pomůcku máme před sebou a tím laskavým člověkem je táta, máma, babička, dědeček….. PhDr. Alena Šafrová speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně
Objev podobné jako Na návštěvě u malíře - Jiřina Bednářová
Co si tužky povídaly - Jiřina Bednářová
Pracovní sešit obsahuje systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení uváděná v publikaci postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.
Objev podobné jako Co si tužky povídaly - Jiřina Bednářová
Počítání soba Boba - 2. díl - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více … Zaměřuje se na rozvoj matematických schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba - 2. díl - Jiřina Bednářová
Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová
Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová
Kniha je určena dětem ve věku 6 až 10 let, všechny strany jsou ilustrované. Pracovní listy jsou určeny dětem, které se učí číst a ve čtení se zdokonalují. Každý list je rozdělen na dvě části. První část tvoří souvislý text, který motivačně stranu uvádí a zároveň může sloužit jako text pro procvičení techniky čtení. Druhá část textu je určena pro samostatnou práci dítěte s textem. Je doplněna o instrukci k práci s textem.
Objev podobné jako Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová
Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 - Jiřina Bednářová
Začněte s přípravami dítěte na vstup do školy včas. Publikace obsahuje: 1) pracovní listy vytvářející ucelený systém předškolní průpravy pro děti ve věku 3 až 5 let Pomocí listů se rozvine: kreslení, koordinace ruky a oka rozumové schopnosti a řeč sluchové a zrakové vnímání předčíselné a matematické představy orientace v prostoru a čase 2) metodický návod pro dospělé Vážená čtenářko, vážený čtenáři, zaujala vás kniha „Mezi námi předškoláky, pro děti od 3 do 5 let“ svým názvem, barevností a vtipem titulní strany, listujete a váš zrak, jak věřím, utkvěl na zadní straně obálky, kde vás takto oslovuji. Protože prohlížíte knihy podporující rozvoj dítěte, hledáte zřejmě něco zajímavého pro svého neposedu či neposedy, které máte doma, v mateřské škole, v dětském klubu. Říkáte si, jak rychle čas běží a z malého batolátka je najednou zvídavý předškolaček. Jak takového kloučka či holčičku potěšit zajímavou činností, protože vy jistě nejste z těch dospělých, kteří posadí dítě k televizi nebo počítači. Jistě dítku čtete, povídáte si s ním, sportujete, ale vidíte, že už je ve věku, kdy se může a má začít učit učit, kdy může plnit smysluplné úkoly. S knihou, kterou vám známá autorka knih pro děti Jiřina Bednářová spolu s malířem-ilustrátorem Richardem Šmardou nabízejí v nakladatelství Computer Press a.s., to bude pro vás i dítě příjemný zážitek. Zmiňuji-li předcházející publikace uvedené autorky, jsou jimi soubory pro rozvoj zrakového vnímání dětí, grafomotoriky, matematických představ, vždy také bylo pamatováno na rozvoj řeči, myšlení. Tato kniha, která vás zaujala, obsahuje výběr úkolů vhodných pro nejmladší předškoláky. Najdete v ní všechna uvedená cvičení označená piktogramy, jejichž význam objevíte na straně 71 v autorčině informaci pro vás, dospělé. Tak můžete sledovat, jak se dítě postupně zdokonaluje v jednotlivých dovednostech důležitých pro budoucí čtení, psaní, počítání, jak se rozvíjí jeho slovní zásoba, schopnost komunikovat. Uvidíte, jak se vám společně s dítětem bude dobře a s chutí pracovat, protože vás povede příběh plný zajímavých postaviček. Udivilo vás, jak se v Zoo ocitly mluvící pastelky Boženka a Máňa? To právě ony provázely děti v knihách pro rozvoj grafomotoriky. Konečně i další postavičky najdete ve dříve vydaných knihách. Jak vidíte, autorka, významná speciální pedagožka, připravila zajímavý, promyšlený soubor přispívající k úspěšnosti budoucích školáků. Máte v ruce kvalitního pomocníka pro příjemné naplnění času s dítkem, protože bez vás to určitě nepůjde. Přeji vám proto radostné chvíle s touto knihou i jejími dalšími, připravovanými díly pro děti předškolního věku. PhDr. Alena Šafrová, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně
Objev podobné jako Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 - Jiřina Bednářová
Jak se kreslí dinosauři
Pojďte s námi na výlet do druhohor. Vezměte pastelky a vytvořte svět pravěkých ještěrů. Naučte se s dětmi malovat krok za krokem kreslit 12 druhů dinosaurů. A navíc sešit obsahuje i 4 celostránkové omalovánky ze života těchto pravěkých plazů.
Objev podobné jako Jak se kreslí dinosauři
Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Pracovní sešity obsahují systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení uváděná v jednotlivých publikacích postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.
Objev podobné jako Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová - e-kniha
Poprvé kreslím / Prvýkrát kreslím MŇAU
Dětské omalovánky se zvířátky. 2 skládanky o délce 96 cm v kartonové kapse.
Objev podobné jako Poprvé kreslím / Prvýkrát kreslím MŇAU
Poprvé kreslím / Prvýkrát kreslím TÚ TÚ
Dětské omalovánky se zvířátky. 2 skládanky o délce 96 cm v kartonové kapse.
Objev podobné jako Poprvé kreslím / Prvýkrát kreslím TÚ TÚ
Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče.
Objev podobné jako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče.
Objev podobné jako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová
Tereza - Veronika Bednářová, Tereza Maxová
Světově proslulá topmodelka. Trojnásobná matka. Zakladatelka nadace, která už od roku 1997 pomáhá dětem. A také rozená vypravěčka či charismatická žena, která se přátelí s monackým knížetem Albertem II. či s rockerem Bryanem Adamsem. V biografii Terezy Maxové naleznete nejen osobní deníkové zápisky, ale také řadu exkluzivních, nikdy nezveřejněných fotografií. Poznejte výjimečný příběh výjimečné ženy do všech podrobností!
Objev podobné jako Tereza - Veronika Bednářová, Tereza Maxová
Deník astrálního cestování - Klára Bednářová
Čtěte, pokud jste připraveni vzlétnout. Průvodce hmotnou, lucidní i astrální rovinou, od kterého se neodtrhnete. Odpovědi na otázky, které si kladete. Naučte se pojmenovávat své pocity, sledujte intuici. Průvodkyně a autorka vám otevře brány do astrální sféry a provede vás svými světy. Ukáže vám, jak komunikovat s universem i s nejrůznějšími bytostmi, které v jiných rovinách potkáte. Nechte se unášet časoprostorem a pochopte, čemu jste dosud nerozuměli…
Objev podobné jako Deník astrálního cestování - Klára Bednářová
Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Publikace osvědčené autorské dvojice dává prostor rodičům a pedagogům, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy. V knize naleznete základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým a šestým rokem věku. Najdete zde rovněž upozornění na některé vývojové obtíže. Kniha je určena pro rodiče i učitelky v mateřských školách.
Objev podobné jako Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Všestranná příprava do školy - Jiřina Bednářová
Všestranná příprava do školy je nepostradatelným pomocníkem pro budoucí prvňáčky, než zasednou do školních lavic. Publikace obsahuje ucelený systém předškolní přípravy, který se skládá z pracovních listů pro děti a metodického návodu pro dospělé. Pracovní listy jsou zaměřeny na podporu vývoje schopností a dovedností pro rozvoj myšlení dítěte a také tvoří předpoklady k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání.
Objev podobné jako Všestranná příprava do školy - Jiřina Bednářová
Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.
Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha
Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová
Počítání soba Boba - 3. díl - Jiřina Bednářová
Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Objev podobné jako Počítání soba Boba - 3. díl - Jiřina Bednářová
Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: Publikace Školní zralost je určena rodičům a pedagogům, kteří pomáhají rozvoji předškolního dítěte v těchto oblastech: - vizuomotorika, grafomotorika - řeč - sluchové vnímání - zrakové vnímání - vnímání prostoru - vnímání času - základní matematické představy Publikace Školní zralost autorské dvojice Jiřina Bednářová – Vlasta Šmardová doplňuje ucelenou řadu odborných materiálů, které v poslední době autorky publikovaly, a završuje svým pohledem otázku vývoje a diagnostiky dítěte v předškolním věku. Ústředním tématem je školní zralost / připravenost, autorky se snaží alespoň rámcově seznámit čtenáře se všemi důležitými faktory ovlivňujícími dosaženou vývojovou úroveň dítěte před vstupem do školy a i možnou korespondencí s problémy ve školním věku, jsou-li v daných oblastech určité deficity. Čtenáři a uživateli budou v první řadě rodiče, neboť se dozvědí, jaká jsou kritéria školní zralosti / připravenosti, jak pracovat s dítětem před vstupem do školy, a pokud se chtějí ujistit, že jejich potomek splňuje vývojové ukazatele před nástupem do školy, naleznou zde jednoduché diagnostické úkoly. Tímto tématem se odborně zabývají školská poradenská zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra). Cílem publikace jistě není to, aby si rodiče nebo vychovatelé jednorázově provedli u dítěte komplexní diagnostiku sami. Publikace jim naopak dává prostor, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy a aby měli základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým až šestým rokem věku. Záměrem autorek rovněž je, aby dospělí byli včas upozorněni na některé vývojové obtíže a včas vyhledali odbornou pomoc poradenských zařízení, například při posouzení, zda by mělo dítě do školy nastoupit, případně při zařazování do edukačně-stimulačních skupin či intervenčních programů. Publikace by mohla dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. I ony se zabývají otázkou, co je ještě třeba dále trénovat v posledním roce před nástupem do školy, ve kterých oblastech má dítě menší či větší problémy, opakovaně třeba i u dětí s odklady školní docházky. Inspirací může být ale také pro samotné školy – jak učitele elementaristy, tak například pracovníky školních poradenských pracovišť, zejména při řešení zápisů do 1. tříd, které jsou pojaty více odborně a diagnosticky než společensky. Ti, kteří se s publikacemi autorek již seznámili, vědí, že jejich diagnostické přístupy jsou poměrně jednoduché, jsou formou jednoduchých škál, bez důrazu na normativní přístup. Autorky diagnostiku ale nepojímají jako „nálepkování“ dětí, nýbrž posouzením individuálních zvláštností každého dítěte budují základy pro navazující práci s ním, pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Autorky opakovaně uživatelům připomínají důležitý princip, že diagnostika není jednorázovou záležitostí, že i dítě před nástupem do školy je ještě ve svých výkonech závislé na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) by mělo napomoci opakované sledování dítěte. Přeji nové publikaci hodně čtenářů a čtenářům hodně inspirací! PaedDr. PhDr. Anna Kucharská, Ph.D. katedra pedagogické a školní psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Objev podobné jako Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: V publikaci Rozvoj grafomotoriky naleznete informace: - 1) o významu a vývoji dětské kresby, - 2) o metodice rozvoje grafomotorických schopností (posloupnosti vývoje grafomotorických prvků, navození pracovních návyků při kreslení a psaní, potřebných podmínkách a pomůckách…). Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví podle mého názoru řadu čtenářů, zajímajících se o vývoj dítěte, jeho výchovu a vzdělávání. Její odborná úroveň a současně srozumitelné, čtivé zpracování jistě zaujme nejen pedagogy v mateřských a základních školách, pracovníky pedagogicko-psychologického poradenství, ale i blízké (rodiče, prarodiče…) dětí, které rády kreslí nebo se s kreslením potýkají. My, kteří známe předchozí publikace Jiřiny Bednářové, zaměřené na grafomotoriku – Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře – můžeme očekávat, že opět získáme mnoho nových užitečných informací o tom, jak rozvíjet kreslířské dovednosti, jak připravit dítě na psaní. Tato kniha má však ještě jednu autorku: Vlastu Šmardovou, zkušenou dětskou psycholožku s dlouholetou poradenskou praxí, která poskytla pomoc mnoha rodičům dětí předškolního i školního věku. Pomohla řešit hodně dětských trápení. Právě spojení sil psychologa, pedagoga a malíře – ilustrátora Richarda Šmardy – vedlo k vytvoření této publikace, v níž se dozvíme nejen jak rozvíjet dětskou kresbu, ale také jak se dětská kresba vyvíjí a jaké jsou zákonitosti tohoto vývoje, jaký význam má pro rozvoj osobnosti dítěte. Mnohdy si neuvědomujeme, co vše o dítěti jeho kresba vypovídá, jak nám může schopnost rozumět kresbě pomoci pochopit dítě, a tedy mu i pomoci. Vyzbrojeni základními odbornými informacemi budeme dále dobře pracovat na rozvíjení hrubé a jemné motoriky, které jsou předpokladem grafomotorických dovedností dítěte. Autorky nám nabízejí spoustu činností a cvičení, ukázek pomůcek, které si můžeme ve škole i doma vyrobit. Významná jsou doporučení týkající se pracovních návyků, sezení při kreslení a psaní, výběru kreslicích a psacích potřeb. Mnoho nepříjemností při psaní je zapříčiněno špatným úchopem psacího náčiní, je tedy nutno mu předcházet už v počátcích kreslení. Často mívají děti při psaní potíže s tím, že příliš „tlačí“ na tužku; proto se dovíme, jak ruku uvolnit, jaká grafomotorická cvičení pomohou dítěti kreslit a psát lehce, s jistotou, s chutí. Dostaneme odpovědi na otázky, které zajímají mnoho pedagogů i rodičů, např. jak má psát levák a má-li se dítě učit psát v předškolním věku. A nakonec nalezneme možnosti pomoci při obtížích, praktická, srozumitelná, odborně podložená doporučení včetně další literatury pro zájemce. Přeji vám, vážení čtenáři, příjemné studium i mnoho užitku pro vás i děti, jimž prospějete tím, že jste rozšířili své znalosti o grafomotorice. PhDr. Alena Šafrová, speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně
Objev podobné jako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět. Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry.
Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Háčkovaná zvířátka nejen pro miminka - Lenka Bednářová
Opět jsou tu zcela nové vzory na Lenčina roztomilá háčkovaná zvířátka, která potěší zejména miminka, ale i větší děti a dospělé. Každé zvířátko je vypracované klasicky i na kroužku. Tedy jako figurka s nožičkami, a pro nejmenší jsou zvířátka zvlášť uzpůsobená naháčkováním na dřevěný kroužek. V úvodu nechybí ani základní háčkovací školička.
Objev podobné jako Háčkovaná zvířátka nejen pro miminka - Lenka Bednářová
Háčkování - figurky v pastelových barvách - Lenka Bednářová
Nová Lenčina kniha přináší opět spoustu roztomilých figurek tentokrát zhotovených z jednoho druhu příze Camilla v pastelových barvách. V knize najdete 20 přehledných popisů s postupovými fotografiemi na uháčkování vodních i suchozemských zvířátek i ta létající. Ani tentokrát nechybí nová „školička“ háčkování. Novinkou je použití dvou typů popisů – klasický textový a také znakový, který je určen převážně zkušenějším háčkujícím.
Objev podobné jako Háčkování - figurky v pastelových barvách - Lenka Bednářová
Nalepujeme a kreslíme - medvídkův sešit
Děti milují nalepování samolepek a omalovánky. V sešitě naleznou obě oblíbené aktivity v jednom. Dolepováním samolepek a kreslením rozvinou svoji představivost, manuální zručnost a logické myšlení.
Objev podobné jako Nalepujeme a kreslíme - medvídkův sešit
Tlapková patrola Kreslíme s tlapkami
Hrajte si a tvořte s Tlapkovou patrolou! Použijte fantazii a dokončete všechny stránky s oblíbenými animovanými hrdiny podle vlastní představivosti! Vezměte si šablonu a dokreslete Skye do obrázku nebo dokončete přilbu odvážného Marshalla. Potom můžete obrázek dozdobit pestrými samolepkami. 40 stránek s barevným pozadím čeká, až do knížky doplníte záchranářská štěňata, vymyslíte pro ně dobrodružství a přivedete je k životu, aby mohla vyrazit do akce!
Objev podobné jako Tlapková patrola Kreslíme s tlapkami
Kresli a lep - Unicorns - Výlet
Bezva kniha pro malé tvořivé holky i kluky. Vybarvěte obrázky, ( Podle barev uvedených v obvodu obrázku, nebo podle své fantazie ), snažte se nepřetahovat a dolepte velké samolepky do obrázku a vytvořte si svou vlastní knihu.
Objev podobné jako Kresli a lep - Unicorns - Výlet
Kresli a lep - Unicorns - Lunapark
Bezva kniha pro malé tvořivé holky i kluky. Vybarvěte obrázky, ( Podle barev uvedených v obvodu obrázku, nebo podle své fantazie ), snažte se nepřetahovat a dolepte velké samolepky do obrázku a vytvořte si svou vlastní knihu.
Objev podobné jako Kresli a lep - Unicorns - Lunapark
Kresli a lep -Unicorns - Oslava
Bezva kniha pro malé tvořivé holky i kluky. Vybarvěte obrázky, ( Podle barev uvedených v obvodu obrázku, nebo podle své fantazie ), snažte se nepřetahovat a dolepte velké samolepky do obrázku a vytvořte si svou vlastní knihu.
Objev podobné jako Kresli a lep -Unicorns - Oslava
Kresli a lep - Unicorns - Škola
Bezva kniha pro malé tvořivé holky i kluky. Vybarvěte obrázky, ( Podle barev uvedených v obvodu obrázku, nebo podle své fantazie ), snažte se nepřetahovat a dolepte velké samolepky do obrázku a vytvořte si svou vlastní knihu.
Objev podobné jako Kresli a lep - Unicorns - Škola
Umění kreslit manga Furríci - Talia Horsburghová
Chcete se naučit kreslit originální postavy se zvířecími znaky? Slyšeli jste už o furrících a fursonách? Vrhněte se do světa těch nejbáječnějších bytostí, které jsou všechno možné, jenom ne nudné! Kniha Umění kreslit – MANGA FURRÍCÍ (The Art of Drawing Manga Furries) přináší spoustu tipů, triků a srozumitelných postupů, díky kterým zvládnete vytvořit úžasné furry postavy! Najdete zde kemonomimi (lidé se zvířecími rysy), kemono (zvířata, která jednají jako lidé) i šupináče. Autorka a ilustrátorka Talia Horsburghová vás naučí, jak vybrat ty správné pomůcky a barvy, a provede vás tvorbou vlastní fursony (stvoření, které vystihuje osobnost kreslíře). Čekají na vás pasáže věnované kreslení výrazů a různých zvířecích částí těla, ale i stránky zaměřené na barevnou teorii a techniky, díky nimž se váš furrík mezi ostatním jenom tak neztratí! Chybět nebudou ani pomocné šablony, které vás v začátcích navedou správným směrem. Jestliže máte rádi postavy z mangy a anime, které se pyšní zvířecími oušky, tahle kniha vám pomůže pozvednout je na novou úroveň. Šupiny, peří, chlupy, drápy – fantazii se meze nekladou! O autorce: Talia Horsburghová je australská ilustrátorka známá především pod online přezdívkou Orbitalswan (@orbitalswan). Od skromných začátků, kdy na zemi dětského pokoje překreslovala obaly anime DVDček, po dokončení bakalářského studia na umělecké škole Queensland College of Art v roce 2016, Talia odjakživa cítila nadšení pro tvorbu a výuku umění. Za svou kariéru již stihla vést workshopy kreslení pro týmy významných společností, jako jsou například Google, Youtube nebo Pinterest. Talia je autorkou knihy Umění kreslit – MANGA, objevila se v různých magazínech a časopis NEO ji označil za „největší talent Západu“.
Objev podobné jako Umění kreslit manga Furríci - Talia Horsburghová
Chlapec, který kreslil stíny - Oriana Ramunno
Strhující příběh vraždy se zápletkou připomínající styl Louise Penny či Agathy Christie se odehrává v Osvětimi na Vánoce roku 1943. Kniha s ponurou atmosférou a napínavým příběhem je inspirována rodinnou historií autorky.Ocitáme se v koncentračním táboře Osvětim. Všude sněží a desátý blok vypadá ještě pochmurněji než obvykle. Malý Joel, židovský chlapec z dvojčat, pokusný králík doktora Mengeleho, najde tělo dětského lékaře a důstojníka SS, Sigismunda Brauna.,Z berlínské kriminální policie přijíždí přední vyšetřovatel Hugo Fischer, aby objasnil podivnou smrt tohoto nacisty. Sám ale musí skrývat své tajemství – degenerativní chorobu a závislost na morfiu. Jediný způsob, jak přežít, je podporovat Říši a skrývat svůj stav.V táboře se Hugo setká nejen se složitou vraždou, ale i s drastickou pravdou o skutečném osudu zajatých židů. Ve skutečnosti se totiž o tom, jaké hrůzy se páchají za ostnatým drátem, ví v Berlíně jen velmi málo. Na vyřešení případu však závisí jeho kariéra a možná i život.Musí sebrat všechnu odvahu a rozhodnout se o tom, co je pro něj nejdůležitější.
Objev podobné jako Chlapec, který kreslil stíny - Oriana Ramunno
Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: Prověřte dovednosti předškoláků Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět. Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry.
Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
Mezi námi předškoláky 5-7 let - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 5 až 7 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, čeči sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti a vysvětlení činnosti a jejího cíle pro dospělé.
Objev podobné jako Mezi námi předškoláky 5-7 let - Jiřina Bednářová - e-kniha
Rozvoj řeči a slovně logického myšlení, 1. díl - Jiřina Bednářová
Publikace doplňuje systém předškolního vzdělávání autorky Jiřiny Bednářové o klíčovou oblast – podporu rozvoje slovní zásoby formou povídání, her a dalších činností. Provází čtenáře vývojovými fázemi chápání a používání pojmů, uvědomování si vztahů mezi nimi. U každé činnosti jsou uváděny stupně obtížnosti, které umožňují volit činnosti pro děti různého věku i rozdílné slovní zásoby podle aktuálních schopností.
Objev podobné jako Rozvoj řeči a slovně logického myšlení, 1. díl - Jiřina Bednářová
Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Pokračování edukativní publikace reaguje na nejčastější otázky týkající se pedagogické diagnostiky a rozšiřuje tematický záběr prvního dílu. Autorky věnují velký prostor zejména diagnostice dynamické, zaměřené na proces učení a podporu rozvoje každého dítěte. Zároveň nabízejí velké množství aktivit pro naplňování jeho potřeb. Chcete-li zjistit, co dítě umí a jak jej dále cíleně rozvíjet, je tato kniha určena právě pro vás!
Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová
Logopedie - Jiřina Klenková
Komunikace představuje jednu z nejdůležitějších lidských schopností. K tomu, aby člověk s ostatními lidmi mohl komunikovat, potřebuje dobře rozvinutou komunikační schopnost. Její narušení jsou mnohdy překážkou v edukaci a socializaci jedince. Narušené komunikační schopnosti se věnuje logopedie. Tato učebnice oboru logopedie je určena studujícím speciální pedagogiky všech forem studia, ale může sloužit i k získání informací rodičům dětí s narušenou komunikační schopností i dospělým, kteří se s tímto problémem potýkají. Autorka krátce analyzuje příčiny vzniku a hlavní příznaky jednotlivých druhů narušení. U jednotlivých kategorií stručně popisuje možnosti její diagnostiky a terapie. Najdete zde i pohled do historie oboru a dějiny péče o osoby s narušením komunikačních schopností. Systému poskytování logopedické intervence v České republice je věnovaná samostatná kapitola. Součástí publikace jsou i ukázky z logopedické praxe.
Objev podobné jako Logopedie - Jiřina Klenková
Jiřina Šejbalová vzpomíná
Audiokniha MP3 Vladimír Valenta,Karel Kvapil, čte Jiřina Šejbalová,Vlasta Fabianová Jiřina Šejbalová (*17. 9. 1905 - † 23. 8. 1981) byla výrazná herecká osobnost s charakteristickým, nezaměnitelným hlasem. Hrála v Národním divadle, v rozhlase, v televizi i ve filmu. Spolupracovala s legendárními režiséry Hilarem, Frejkou i Dostalem. Z jejích divadelních rolí jmenujme Rosauru (C. Goldoni - Benátská maškaráda, Laurencii (Vega de Lope - Vzbouření na vsi (Fuente ovejuna), Kláskovou (A.Jirásek - Lucerna), Lady Chilternovou (O. Wilde - Ideální manžel), Donu Angelu (Calderon de la Barca - Dáma skřítek), Chrobačku (Čapkové - Ze života hmyzu), Phoebe Ricovou (Osborne - Komik), Káča (Drda - Hrátky s čertem) aj. Film nabídnul Jiřině Šejbalové spoustu krásných a výrazných rolí. Ve třicátých letech hrála nejprve role mladých, atraktivních, ale většinou povrchních žen (Helena v komedii SŇATKOVÁ KANCELÁŘ, Eva v ROZVODU PANÍ EVY, nevěrná Žofka Tříšková v komedii CECH PANEN...
Objev podobné jako Jiřina Šejbalová vzpomíná
Super Labyrinty s duhovou pastelkou/s dúhovou pastelkou
Kniha - 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Vezmi do ruky duhovou pastelku a najdi správnou cestu. S knihou plnou labyrintů si užiješ mnoho zábavy a zároveň si zdokonalíš logické myšlení a soustředěnost.
Objev podobné jako Super Labyrinty s duhovou pastelkou/s dúhovou pastelkou
Kresli a vyfarbuj - Lane Charly, Lynch Stuart
S touto knihou plnou aktivít sa deti rozhodne nudiť nebudú! Obkreslia a vyfarbia si jednorožca, pozrú sa s pastelkami do vesmíru aj pod hladinu mora, zavítajú na farmu a ešte na veľa ďalších miest! Úlohy vhodne prispôsobené veku dieťaťa napomáhajú s koordináciou oka a ruky, rozvíjajú logické myslenie a podporujú tvorivú hru. V knihe malí zvedavci nájdu aj vytláčacie puzzle, šablónky sanitky, hasičského vozidla, auta a viac ako 250 samolepiek, ktoré môžu použiť v tejto knihe alebo ich nalepiť, kamkoľvek budú chcieť.
Objev podobné jako Kresli a vyfarbuj - Lane Charly, Lynch Stuart
Malý tyran - Jiřina Prekopová
Nejen o příčinách a léčbě dětské panovačnosti, ale o skutečných výchovných potřebách malých dětí. Stále více rodičů a vychovatelů je bezradných. Ačkoliv při výchově chtěli dělat všechno dobře, zdá se jim, že se jejich děti vyvíjejí v malé tyrany. Udržují své rodiče v poklusu a nechávají je kolem sebe tancovat. Známá německá dětská psycholožka Jiřina Prekopová tento fenomén ve své knize vysvětluje a ukazuje, jakou oporu děti potřebují aby se mohly nerušeně vyvíjet. Jiřina Prekopová, významná německá psycholožka českého původu, se mnoho let zabývá duševním vývojem dítěte. Vedle knihy Malý tyran vyšly v Portálu ještě knihy Děti jsou hosté, kteří hledají cestu, Když dítě nechce spát a Neklidné dítě.Knihu můžete koupit i jako audioknihu (Tympanum) nebo e-knihu.
Objev podobné jako Malý tyran - Jiřina Prekopová
Kočas 2018 - Jiřina Vorlová
Robotičtí domácí mazlíčci, oživlé noční můry, dlouhověké čarodějky a mocní mágové, mimozemšťané všeho druhu se zvláštními schopnostmi, královští vojáci s meči i kapitáni vesmírných lodí se zbraněmi schopnými zničit celou planetu, Stvořitel i sama Smrt, ale také prostí obyčejní lidé vykonávající svou každodenní potřebu - to jsou hrdinové povídek v tomto sborníku. Poznáte svět superhrdinů i hendikepovaných, navštívíte vzdálený vesmír, země plné magie, futuristické nákupní centrum, zdánlivě idylický venkov s probuzenými pradávnými silami, kosmetický salon i překrásnou zahradu souseda Matouška. Čekají vás příběhy vtipné i vážné, z historie, současnosti i budoucnosti, k zamyšlení, ale především k pobavení.
Objev podobné jako Kočas 2018 - Jiřina Vorlová
Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7 let - Jiřina Bednářová
Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 5 až 7 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, řeči, sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti a vysvětlení činnosti a jejího cíle pro dospělé.
Objev podobné jako Mezi námi předškoláky pro děti od 5 do 7 let - Jiřina Bednářová
Rozvoj řeči a slovně logického myšlení, 1. díl - Jiřina Bednářová - e-kniha
eBook: Publikace doplňuje systém předškolního vzdělávání autorky Jiřiny Bednářové o klíčovou oblast – podporu rozvoje slovní zásoby formou povídání, her a dalších činností. Provází čtenáře vývojovými fázemi chápání a používání pojmů, uvědomování si vztahů mezi nimi. U každé činnosti jsou uváděny stupně obtížnosti, které umožňují volit činnosti pro děti různého věku i rozdílné slovní zásoby podle aktuálních schopností.
Objev podobné jako Rozvoj řeči a slovně logického myšlení, 1. díl - Jiřina Bednářová - e-kniha
Mezi námi předškoláky pro děti od 4 do 6 let - Jiřina Bednářová
Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 4 až 6 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, řeči, sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti a vysvětlení činnosti a jejího cíle pro dospělé.
Objev podobné jako Mezi námi předškoláky pro děti od 4 do 6 let - Jiřina Bednářová
Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
eBook: Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl navazuje na stejnojmenné dílo, Diagnostika dítěte předškolního věku, doplňuje ho a podrobněji rozpracovává některá témata. Přináší množství aktuálních informací, které se pedagogické diagnostiky dětí v předškolním věku v současné době dotýkají. Autorky v knize reagují na nejčastější otázky, s nimiž se ve svojí odborné praxi setkávají, například: „Jak často mám diagnostiku dělat? Jak ji mám provádět? Používám správné přístupy?“ A formou odpovědí na tyto dotazy přináší hlubší vhled do problematiky, kterou mnohdy nemají učitelky mateřských škol zcela ujasněnu. Teoretické základy jsou východiskem pro úspěšnou diagnostiku i intervenci Pro čtenáře je velmi přínosné propojení praktických otázek a odpovědí s širšími teoretickými souvislostmi. V praxi se totiž ukazuje, že právě nedostatečné teoretické znalosti jsou mnohdy příčinou nesprávně realizované pedagogické diagnostiky. První kapitoly objasňují rozdíly mezi statickou a dynamickou diagnostikou z pohledu jejich cíle, forem i obsahu. Každá z nich má v procesu rozvoje dítěte své místo a autorkám se velmi hezky podařilo prezentovat jak jejich výhody, tak i úskalí. Statická diagnostika je zaměřena na stav a porovnává výkony dětí oproti ostatním vrstevníkům. Naproti tomu dynamická diagnostika sleduje a podporuje proces učení. Znalost typů diagnostik může učitelům v mateřských školách napomoci zorientovat se ve vlastní diagnostické činnosti a najít odpověď na to, co mají zjišťovat a jakým způsobem. Diagnóza není cílem, cílem je hledání řešení a podpora dítěte Autorkám se nenásilnou formou a praktickými příklady podařilo vysvětlit, že základem pedagogické diagnostiky je vytvoření systému péče, který vychází ze znalosti dítěte, poznání jeho možností, schopností, dovedností a dalších okolností vývoje, a rozpoznání silných i slabších stránek dítěte. Objasňují, že hlavním záměrem a smyslem pedagogické diagnostiky je zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu. Diagnostika je v publikaci prezentována jako podklad pro stanovení cílené vzdělávací nabídky, pro kontinuální vyhodnocování podmínek a průběhu vzdělávacího procesu tak, aby každé dítě mohlo zažít pocit úspěchu, pocit vlastní hodnoty, vlastního přínosu ve vývoji a učení se. Aby nabylo důvěru v to, co umí, tedy ve své schopnosti a dovednosti. Aby získalo odvahu i chuť poznávat a obohacovat se o nové zkušenosti. Vzdělávací nabídka se neřídí pouze věkem dítěte, ale zejména specifiky v jeho vývoji Pro pochopení podstaty individualizace vzdělávání je stěžejní kapitola, v níž autorky v přehledných grafech znázornily možné varianty vývoje dítěte, na které je zapotřebí v diagnosticko-intervenčním procesu brát zřetel. Vysvětlují, že pokud nejsou úroveň obtížnosti podnětů a možnosti dítěte v souladu, dítě nemůže svými schopnostmi a dovednostmi adekvátně reagovat, a na naplnění požadavků nedosáhne. Příliš nízká míra podnětů dítě nerozvíjí, a zpravidla ani nezaujme. A naopak, je-li míra podnětů (obtížnost) nad rámec možností dítěte, nedokáže vzdělávací nabídku přijmout a zvládnout. Cílem diagnostiky je ucelený systém, který poukazuje na dílčí oblasti vývoje, ale zároveň na jejich vzájemnou propojenost a podmíněnost Autorky vycházejí v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání z holistického pojetí vzdělávání dítěte předškolního věku. Učení prezentují jako komplexní jev, kterého se neúčastní jednotlivé oblasti odděleně, ale více oblastí a rovin zároveň, přičemž každá ze schopností a dovedností může však působit u dané činnosti v různé intenzitě. Úroveň jedné oblasti se při učení i v diagnostice často promítne do oblastí dalších – jsou vzájemně propojeny a podmíněny. Stěžejní část je věnována oblastem, na něž je vhodné se při diagnostice zaměřit. Shodují se s oblastmi, které jsou podrobně rozpracovány v již výše zmiňované publikaci Diagnostika dítěte předškolního věku (motorika, grafomotorika, kresba; zrakové vnímání a paměť; vnímání prostoru a prostorové představy; vnímání času; řeč; sluchové vnímání a paměť; základní matematické představy; sociální dovednosti). Jsou doplněny o nové praktické informace i potřebné souvislosti. Nalezneme zde odpovědi na to, jak vypozorovat nevyzrálost dané oblasti ze spontánních činností a her, jaký dopad může mít oslabení dílčí oblasti na získávání základů školních dovedností, jak konkrétně používat vývojové škály atd. Publikace přináší celou řadu zajímavých námětu a příkladů využitelných při konkrétní práci s dětmi jak v diagnostice, tak zejména v intervenci, přičemž náměty aktivit pro rozvoj dané oblasti jsou řazeny podle obtížnosti. Toto pojetí je pro předškolní pedagogy i rodiče velkou pomůckou. Základem pro komunikaci s rodiči je dobrá znalost dítěte a znalost cesty k němu Téma spolupráce mateřské školy a rodiny publikaci uzavírá a akcentuje důležitost tohoto partnerství. K tomu, aby se dítěti dobře dařilo a rozvíjely se jeho veškeré potřeby (kognitivní, emocionální, sociální…), je zapotřebí souhry ve výchov
Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha
Podívejte se také
- Bertand pastelky prořezané trojhranné 12 barev (720123)
- Naučte se kreslit Manga: Svět hrůzy a temné magie (978-80-7413-000-7)
- Jak se zbavit nevěsty - DVD (D007715)
- Jak se Hurvínek učil řeči zvířat
- Jak se vyrábí sociologická znalost (9788024626192)
- Jak kreslit domácí mazlíčky: Návody krok za krokem pro více než 25 domácích mazlíčků (978-80-264-4323-0)
- Jak kreslit psy a štěňata Návody krok za krokem pro více než 25 plemen (978-80-264-4218-9)
- Veselé pastelky kuklinky Zuzinky (978-80-88104-11-7)
- Čteme sami - Kouzelné pastelky (978-80-253-4475-0)
- Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření ()
- Jak se zbavit starostí a začít žít ()
- Jak se oblékají Princezny Koně a poníci
- Jak se dal Trautenberk na čáry máry ()
- Jak vycvičit draka: Jak se stát pirátem (978-80-7529-732-7)
- Jak utéct rakovině: 10 strategií, jak se bránit před nemocí a uzdravit se (978-80-242-6652-7)
- Dys...Jak se učí chlapci a jak děvčata (978-80-7311-110-6)
- Nauč ruku kreslit a psát Linky a vlnky (8595593818573)
- LEGO Pastelky, mix barev - 12 ks s LEGO klipem (4895028520649)
- STAEDTLER pastelky Design Journey Super Soft sada 24 barev (4007817052273)
- Jak se vám líbí (80-7108-290-2)
- Jak se psaly dějiny ve 13. století (9788024641829)
- Jak se zamiluješ (978-80-87485-96-5)