Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Školák se speciálními vzdělávacími potřebami - Jitka Kendíková, Anna Trousilová
Publikace Školák se speciálními vzdělávacími potřebami přináší nápady, jak pracovat s těmito žáky v průběhu plnění školní docházky, a to jak ve výuce, tak mimo ni.
Podívejte se také jirina bohdalova haj skolak kaja marik cd
Školák se speciálními vzdělávacími potřebami: Praktická příručka s pracovními listy a metodickými po (978-80-7496-305-6)
Kniha - autor Jitka Kendlíková, 134 stran, česky, brožovaná Publikace Školák se speciálními vzdělávacími potřebami přináší nápady, jak pracovat s těmito žáky v průběhu plnění školní docházky, a to jak ve výuce, tak mimo ni. Příručka je určena pedagogům, učitelům i jejich asistentkám, poradenským pracovníkům, speciálním pedagogům a školním psychologům a také rodičům. V teoretickém úvodu připomíná legislativní rámec problematiky, definuje některé pojmy, nastiňuje možnosti spolupráce s odborníky a představuje nástroje vhodné pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Poskytuje také metodický návod, jak s publikací pracovat. Druhou část příručky tvoří pracovní listy přehledně rozdělené do osmi tematicky zpracovaných kapitol. Ty se zaměřují zejména na trénink pozornosti a paměti, sociálních dovedností a komunikace, orientaci v prostoru a čase nebo emocionální výchovu. Najdete zde ale i část věnovanou nadaným žákům. Pracovní listy jsou zajímavě...
Podívejte se také Vrbová Jitka: To je... Jitka Vrbová (3x CD) - CD (310928-2)
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v tělesné výchově - Pavlína Nováková, Klára Daďová, Jitka Vařeková - e-kniha
eBook: Kniha je určena studentům i profesionálům v oblasti tělesné výchovy a sportu, tedy zejména učitelům, ale také vychovatelům, asistentům pedagoga, trenérům a lektorům ve školách, sportovních a volnočasových organizacích. První část je teoretická. Je přiblížen obor aplikované pohybové aktivity, uvedeny principy a příklady podpůrných opatření a popsána práce asistenta pedagoga v tělesné výchově. Druhá část publikace nabízí praktické návody a tipy pro tělovýchovnou praxi u konkrétních typů poruch, onemocnění a postižení.
Podívejte se také Anna Česká ()
Podívejte se také
- anna fodorova
- anna mad
- Anna Falcká ()
- Molavcová Jitka: Zčistajasna - CD (G211832)
- Anna - DVD (N03230)
- Kotě z Kocourkova: Vypráví Jitka Molavcová
- Molavcová Jitka: Pop galerie (SU5960-2)
- Zelenková Jitka: Intimity - CD (SU6502-2)
- Pane Bůh, tady Anna ()
- Vrbová Jitka: 20 nej - CD (310520-2)
- BRÜXXI Anna, síťovina, zelená (SP1001025)
- BRÜXXI Anna, síťovina, černá (SP1001024)
- BRÜXXI Anna, síťovina, modrá (SP1001027)
- Hosprová Jitka: Hudba pro violu - CD (SU4147-2)
- Čechová Jitka: Klavírní dílo 3 - CD (SU3843-2)
- Břetislav a Jitka (978-80-271-0363-8)
- magnet 3pagen obuv anna bila 37
- Surtep Anna Černý vel. XS (SUR34064)
- BEN&ANNA Black 100 ml (4260491220509)
- Surtep Anna Černý vel. M (SUR34066)
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v tělesné výchově (9788024652818)
Elektronická kniha - autor Klára Daďová, Pavlína Nováková, kolektiv, Jitka Vařeková a Více autorů, 198 stran, česky Kniha je určena studentům i profesionálům v oblasti tělesné výchovy a sportu, tedy zejména učitelům, ale také vychovatelům, asistentům pedagoga, trenérům a lektorům ve školách, sportovních a volnočasových organizacích. První část je teoretická. Je přiblížen obor aplikované pohybové aktivity, uvedeny principy a příklady podpůrných opatření a popsána práce asistenta pedagoga v tělesné výchově. Druhá část publikace nabízí praktické návody a tipy pro tělovýchovnou praxi u konkrétních typů poruch, onemocnění a postižení.
Objev podobné jako Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v tělesné výchově (9788024652818)
Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami - Georgina Durrant
Stovka aktivit, které nabízejí prostor pro dětskou kreativitu a hravé učení. Činnosti jsou rozděleny do šesti kategorií: děti si mohou hrát na zahradě nebo na procházce. Najdeme zde také hry, které děti mohou hrát ve třídě, hry pro deštivé dny, vyrábění a psychomotorické aktivity. Hry nejsou náročné na přípravu a nevyžadují žádné zvláštní pomůcky. Rozvíjejí dovednosti, které jsou důležité pro úspěšné učení, jako je koncentrace, rozlišování detailů či jemná motorika, a mohou posloužit jako motivace pro další školní práci.Georgina Durrant je učitelka a koordinátorka speciálněpedagogické péče. Má dvě malé děti.
Objev podobné jako Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami - Georgina Durrant
Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (978-80-262-2028-2)
Kniha - autor Georgina Durrant, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Stovka aktivit, které nabízejí prostor pro dětskou kreativitu a hravé učení. Činnosti jsou rozděleny do šesti kategorií: děti si mohou hrát na zahradě nebo na procházce. Najdeme zde také hry, které děti mohou hrát ve třídě, hry pro deštivé dny, vyrábění a psychomotorické aktivity. Hry nejsou náročné na přípravu a nevyžadují žádné zvláštní pomůcky. Rozvíjejí dovednosti, které jsou důležité pro úspěšné učení, jako je koncentrace, rozlišování detailů či jemná motorika, a mohou posloužit jako motivace pro další školní práci.
Objev podobné jako Hry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (978-80-262-2028-2)
Pedagogicko-psychologické aspekty expresivních terapií u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami - Petra Potměšilová - e-kniha
eBook: Kolektivní monografie přináší speciálněpedagogický pohled na vybrané expresivní terapie. Úvodní kapitola tvoří teoretický popis expresivních terapií a jejich současný stav v České republice a na Slovensku. Na ni pak navazují praktické kapitoly v nichž jsou rozebírány jednotlivé expresivní terapie. Jako první je uvedena nejstarší terapie, která pracuje s vizuálním uměním (arteterapie), dále pak terapie, které vycházejí z přirozené dětské činnosti - hry (metoda práce v hliněném poli, herní terapie), a terapie, které pracují s psaným příběhem (dramaterapie, resp. Bibliodrama,a tvůrčí psaní). V každé kapitole jsou nejdříve uvedena teoretická východiska jednotlivých terapií, dále pak příklady z praxe a kazuistika. Kapitoly jsou pak doplněny i o konkrétní výzkumné aktivity.
Objev podobné jako Pedagogicko-psychologické aspekty expresivních terapií u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami - Petra Potměšilová - e-kniha
Kniha Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami: Praktická příručka s pracovními listy a meto (978-80-7496-271-4)
Kniha - 140 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá
Objev podobné jako Kniha Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami: Praktická příručka s pracovními listy a meto (978-80-7496-271-4)
Kam dál? Ukončování školní docházky a plánování přechodu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - Jaromír Maštalíř - e-kniha
eBook: Publikace se zaměřuje na specifické téma, primárně orientované na žáky s mentálním či kombinovaným postižením v období ukončování povinného vzdělávání. S odkazem na zpracovaná teoretická východiska a rámec lze toto téma označit jako nedostatečně probádané, a to zejména v našich podmínkách. Cílem je realizovat, popsat a následně evaluovat proces podpory při ukončování povinné školní docházky a plánování přechodu u vybraných žáků s mentálním postižením ze školy do další etapy jejich života, sumarizovat získaná zjištění osob facilitujících tento proces a následně navrhnout doporučení pro možnou implementaci procesu plánování přechodu do speciálněpedagogické praxe. Dále se autor pokusil identifikovat, popsat a analyzovat současný stav problematiky z perspektivy třídních učitelů pracujících s těmito žáky a sociálních pracovníků vybraných zařízení sociální služeb ve vybraných krajích České republiky.
Objev podobné jako Kam dál? Ukončování školní docházky a plánování přechodu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - Jaromír Maštalíř - e-kniha
Jak zvládnout problémy dětí se školou?: Děti se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – prakti (978-80-88163-36-7)
Kniha - autor Jitka Kendíková; Miroslav Vosmik, 168 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Druhé vydání úspěšné příručky odráží významné legislativní změn v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Autoři s bohatou zkušeností z praxe se podrobně věnují inkluzi, všem jejím aspektům a odpovídají na některé z mnohých otázek: Kdo mi pomůže vyřešit potíže mého dítěte ve škole? Kdy se mám obracet na poradenská zařízení a co od nich mohu žádat? Jak má vypadat péče o žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) ve škole? Je pro mé dítě vhodný odklad školní docházky, individuální vzdělávání, přípravná třída? Bude pro mé dítě lepší přestup na jinou školu? Jak to zařídit? Jak zvládnout přechod na střední školu? Jak úspěšně ukončit střední školu? Jakou roli má asistent pedagoga? Kdy a za jakých podmínek je vhodný asistent pedagoga? Jak pomůže mému dítěti individuální vzdělávací plán (IVP)? Co musí obsahovat IVP? V knize naleznete také...
Objev podobné jako Jak zvládnout problémy dětí se školou?: Děti se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – prakti (978-80-88163-36-7)
Rok I. - Jitka Kendíková
Publikace se věnuje problematice společného vzdělávání. Připomíná a představuje důležité legislativní změny, které vešly v účinnost od 1. 9. 2016. Nezabývá se však jen novelizací § 16 školského zákona, ale také mnoha dalšími doplněnými nebo pozměněnými prováděcími předpisy. Autorka se věnuje nejen vzdělávání žáků s nějakou "diagnózou", ale nezapomíná ani na žáky cizince a osoby, které studují v zahraničí. Upozorňuje i na mýty, drobné nepravdy a mylné interpretace spojené se sledovanými legislativními změnami. Pokouší se je nejen pojmenovat, ale i vysvětlit. Zároveň se snaží upozornit na některá slabá místa, jež se v této souvislosti objevila v každodenní praxi ve školách. V knize přináší příběhy devíti konkrétních žáků základní školy. Všichni patří v širším slova smyslu mezi žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich osud do značné míry ovlivnily popisované legislativní změny. Rok I. lze chápat různě, záleží na čtenáři zda I. vnímá jako písmeno nebo římskou číslici.
Objev podobné jako Rok I. - Jitka Kendíková
Rozpovídej se - Lucie Krejčová, Anna Trousilová
Publikace Rozpovídej se (nová edice) obsahuje praktická cvičení pro rozvoj řeči dětí v mladším předškolním větu (od věku 3 až 4 let), nicméně pracovní listy mohou využít i starší děti nebo děti z bilingvního prostředí, pokud v jejich řeči není probíraný jev dostatečně upevněn. Kniha je přehledně rozdělena do kapitol, jež kopírují přirozený vývoj řeči. V úvodu každé kapitoly najdete metodický návod, jak s danou částí pracovat. Samotné kapitoly jsou tvořeny kopírovatelnými pracovními listy, jež jsou doprovázeny žertovnými ilustracemi. Zábavná cvičení umožňují trénovat s dítětem vybraný jev a nepřeskakovat na složitější úkoly, dokud dítě nedosáhne dané úrovně. Publikace je primárně určena pro rodiče dětí, pedagogy mateřských škol a logopedy, avšak uplatní ji i odborníci z jiných profesí, jako například speciální pedagogové, asistenti dětí v mateřských či speciálních školách, logopedičtí asistenti nebo kliničtí logopedi.
Objev podobné jako Rozpovídej se - Lucie Krejčová, Anna Trousilová
ADHD krok za krokem - Jitka Kendíková
Komplexně zpracovaná problematika ADHD - od předškoláka ke studentovi střední školy. Publikace přináší komplexně zpracovanou problematiku ADHD. Přestavuje základní vymezení této poruchy, možnosti podpůrných a organizačních opatření či jejich financování, včetně ukázek dokumentů souvisejících se začleněním dětí s ADHD do vzdělávacího procesu. Zpracovává praktické otázky počínaje problematikou školní zralosti dětí s ADHD a jejich nástupem ke školní docházce, přes specifika jejich hodnocení až po otázky související s absolvováním přijímacího řízení na střední školy.
Objev podobné jako ADHD krok za krokem - Jitka Kendíková
Vademecum asistenta pedagoga - Jitka Kendíková - e-kniha
eBook: Přestože se s asistenty pedagoga setkáváme v mateřských, základních i středních školách a tato pracovní pozice je již nějakou dobu legislativně ukotvena, stále se vynořují různorodé pochyby a kladou zajímavé otázky. Jaká je přesně role asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu? Jaký je rozdíl mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem a kdo je to školní asistent? Jak může škola získat potřebné finance pro vytvoření takové pracovní pozice? Jaká je náplň práce asistenta pedagoga a jakým způsobem nastavit spolupráci s učitelem či ředitelem školy? To jsou jen některé z otázek, na něž se publikace snaží poskytnout odpověď. Autorka knihy, ředitelka ZŠ a gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze, vychází při svém psaní ze své mnohaleté zkušenosti s inkluzivním vzděláváním na obou typech škol. 2. vydání publikace reaguje zejména na legislativní změny, ke kterým od roku 2016 postupně docházelo a dochází. Proto byly některé kapitoly doplněny nebo přepracovány. Kromě legislativního zarámování zde čtenáři najdou např. také aktualizované individuální vzdělávací plány, nové kazuistiky, informace o nových úpravách přijímacího řízení aj. Kniha je určena pro asistenty pedagoga (začínající i ty již zkušené), pro ředitele škol i ostatní pracovníky ve školství a profesionály zabývající se školskou problematikou. Užitečné informace zde najdou i rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Objev podobné jako Vademecum asistenta pedagoga - Jitka Kendíková - e-kniha
A proč ne? - Jitka Kendíková, Jan Mazel, Adam Sládek
A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými si mnozí pedagogové, další odborníci a rodinní příslušníci nevědí rady. Ve formě rozhovoru studentů s jejich pedagogem nechává čtenáře neformálním způsobem nahlédnout do zákulisí školy, která má s integrací bohaté zkušenosti. Co o knize říká jeden z jejích autorů? Adam: Příručky jsou plné rad expertů, které vycházejí z nejpropracovanějších výzkumů. My se ale budeme snažit o pohled opačný, který já osobně považuju za mnohem důležitější. Vyslechneme názor vedení, který zastává Jitka Kendíková, ředitelka Základní školy a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze a pokusíme se na něj reagovat. Spolu s Honzou přidáme názor a zkušenosti studentů, jež jsou v drtivé většině příruček opomíjeny. Doufáme, že naší knihou pomůžeme jak rodičům, tak expertům...
Objev podobné jako A proč ne? - Jitka Kendíková, Jan Mazel, Adam Sládek
Rozšiřující nápravná cvičení - český jazyk a literatura - Jitka Kendíková
Publikace rozšiřuje portfolio materiálů pro výuku dětí s SVP na druhém stupni ZŠ. Proto přináší učitelům, speciálním pedagogům i rodičům další pracovní listy z gramatiky, slohu i literatury. Práce s těmito materiály žákům pomáhá prohlubovat jejich znalosti a dává jim možnost procvičit si učivo z českého jazyka a literatury mnoha různými formami.
Objev podobné jako Rozšiřující nápravná cvičení - český jazyk a literatura - Jitka Kendíková
A proč ne? - Jitka Kendíková, Jan Mazel, Adam Sládek - e-kniha
eBook: A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými si mnozí pedagogové, další odborníci a rodinní příslušníci nevědí rady. Ve formě rozhovoru studentů s jejich pedagogem nechává čtenáře neformálním způsobem nahlédnout do zákulisí školy, která má s integrací bohaté zkušenosti. Co o knize říká jeden z jejích autorů? Adam: Příručky jsou plné rad expertů, které vycházejí z nejpropracovanějších výzkumů. My se ale budeme snažit o pohled opačný, který já osobně považuju za mnohem důležitější. Vyslechneme názor vedení, který zastává Jitka Kendíková, ředitelka Základní školy a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze a pokusíme se na něj reagovat. Spolu s Honzou přidáme názor a zkušenosti studentů, jež jsou v drtivé většině příruček opomíjeny. Doufáme, že naší knihou pomůžeme jak rodičům, tak expertům...
Objev podobné jako A proč ne? - Jitka Kendíková, Jan Mazel, Adam Sládek - e-kniha
Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole - Jitka Kendíková, Viktor Svoboda
Soubor 30 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem. Žáci se při práci s listy naučí lépe orientovat ve školním prostředí a pochopí organizaci i způsob výuky v české škole. Zároveň si také osvojí základní slovní zásobu potřebnou k fungování v českém jazykovém prostředí (jako např. pozdravy, představování, pojmenování členů rodiny, svátků, oblečení, ročních období, předmětů ve škole, zájmových aktivit, zaměstnanců školy atd.) Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Děti si potrénují paměť, ale i pozornost a soustředění. Proto je lze využívat i při práci s jinými žáky, např. těmi s různými speciálními vzdělávacími potřebami. Základ pracovních listů tvoří zajímavě zpracované, černobílé ilustrace, ke kterým je připraveno pět jednoduchých úkolů pro žáky. Všechna zadání je možné doplňovat a rozpracovávat dle potřeby a individuálních možností žáka. S pracovními listy mohou žáci s OMJ pracovat se svými učiteli, asistenty, družináři, případně s rodiči či staršími sourozenci. Proto jsou listy doplněny stručnými metodickými pokyny a procvičovanou slovní zásobou. V závěru publikace je umístěn abecedně řazený slovník použité slovní zásoby. Na prázdnou linku za každým slovem si mohou žáci zapisovat význam slova v mateřském jazyce.
Objev podobné jako Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole - Jitka Kendíková, Viktor Svoboda
Cesta životem s ADHD - Jitka Kendíková, Markéta Závěrková, Jaroslava Budíková, Markéta Dobiášová, Veronika Vitošková
Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) patří mezi nejčastější neurovývojové odlišnosti u dětí. Její symptomy přetrvávají většinou i do dospělosti. Kniha nabízí ucelený pohled na život jedinců pod taktovkou ADHD. Popisuje jednotlivá vývojová období života člověka ve vztahu k projevům a potížím spojeným s touto diagnózou. Zaměřuje se hlavně na prostředí školy, ale i na domácí prostředí, mapuje klíčové momenty při vzdělávání a výchově těchto dětí, jako je samotný vstup do mateřské/základní školy, přestupy mezi jednotlivými stupni škol, volba povolání apod. Sleduje také specifika vývoje dětí, dospívajících a dospělých s ADHD. Sdílí příklady dobré praxe. Popis života dítěte s ADHD začíná v předškolním období, pokračuje mladším školním obdobím - pubertou - a adolescencí až po dospělost. Nechybí ani kapitola o mimoškolní oblasti, informace o možnostech a významu volnočasových aktivit. Autorky se v jednotlivých kapitolách zamýšlejí nad specifiky daného období, přinášejí svou profesní erudici i letité zkušenosti získané při práci s těmito jedinci v konkrétním prostředí, ve kterém se společně setkávají. Jednotlivé kapitoly nastiňují potřeby těchto osob i nároky, které jsou na ně v jednotlivých životních fázích kladeny. Přibližují a popisují rizika, do kterých vstupují. Zaměřují se na klíčové momenty vývoje jedince. Nedílnou součástí každé kapitoly je nabídka možností a inspirací, jak s těmito jedinci komunikovat, spolupracovat. Jak u nich podporovat to, co funguje. Jak čelit problémům a jejich důsledkům vyplývajícím z ADHD. Jak pomáhat žákům přímo ve škole. Každou kapitolu doplňují příklady z praxe nebo kazuistiky. Kniha je určena pro rodiče, učitele a vychovatele, ale i pro spolužáky, kamarády, partnery a zaměstnavatele. V neposlední řadě i pro samotné osoby s ADHD.
Objev podobné jako Cesta životem s ADHD - Jitka Kendíková, Markéta Závěrková, Jaroslava Budíková, Markéta Dobiášová, Veronika Vitošková
A proč ne? (978-80-905576-8-0)
Elektronická kniha - autor PhDr. Jitka Kendíková, 120 stran, česky A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými si mnozí pedagogové, další odborníci a rodinní příslušníci nevědí rady. Ve formě rozhovoru studentů s jejich pedagogem nechává čtenáře neformálním způsobem nahlédnout do zákulisí školy, která má s integrací bohaté zkušenosti. Co o knize říká jeden z jejích autorů? Adam: Příručky jsou plné rad expertů, které vycházejí z nejpropracovanějších výzkumů. My se ale budeme snažit o pohled opačný, který já osobně považuju za mnohem důležitější. Vyslechneme názor vedení, který zastává Jitka Kendíková, ředitelka Základní školy a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze a pokusíme se na něj...
Objev podobné jako A proč ne? (978-80-905576-8-0)
Rok I.: aneb Průvodce společným vzděláváním pro vedení škol i celý učitelský sbor (978-80-88163-90-9)
Kniha - autor Jitka Kendíková, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá - autor Jitka Kendíková, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Titul připomíná a představuje důležité legislativní změny, které vešly v účinnost od 1. 9. 2016. Nezabývá se však jen novelizací § 16 školského zákona, ale také mnoha dalšími novinkami, které následovaly. Autorka se věnuje nejen vzdělávání žáků s nějakou „diagnózou“, ale nezapomíná ani na žáky cizince a osoby, které studovaly v zahraničí. Upozorňuje i na mýty, drobné nepravdy a mylné interpretace spojené se sledovanými legislativními změnami. Pokouší se je nejen pojmenovat, ale i vysvětlit. Zároveň se snaží upozornit na některá slabá místa, která se v této souvislosti objevila v každodenní praxi ve školách. V knize přináší příběhy devíti konkrétních žáků základní školy. Všichni patří v širším slova smyslu mezi žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich osud do značné míry ovlivnily popisované legislativní změny.
Objev podobné jako Rok I.: aneb Průvodce společným vzděláváním pro vedení škol i celý učitelský sbor (978-80-88163-90-9)
A proč ne?: Nebývale otevřený rozhovor ředitelky školy se svými studenty (978-80-905576-8-0)
Kniha - autor Jitka Kendíková; Jan Mazel; Jan Sládek, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými si mnozí pedagogové, další odborníci a rodinní příslušníci nevědí rady. Ve formě rozhovoru studentů s jejich pedagogem nechává čtenáře neformálním způsobem nahlédnout do zákulisí školy, která má s integrací bohaté zkušenosti. Co o knize říká jeden z jejích autorů? Adam: Příručky jsou plné rad expertů, které vycházejí z nejpropracovanějších výzkumů. My se ale budeme snažit o pohled opačný, který já osobně považuju za mnohem důležitější. Vyslechneme názor vedení, který zastává Jitka Kendíková, ředitelka Základní školy a Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze a...
Objev podobné jako A proč ne?: Nebývale otevřený rozhovor ředitelky školy se svými studenty (978-80-905576-8-0)
Cesta životem s ADHD - Jitka Kendíková, Markéta Závěrková, Jaroslava Budíková, Markéta Dobiášová, Veronika Vitošková - e-kniha
eBook: Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) patří mezi nejčastější neurovývojové odlišnosti u dětí. Její symptomy přetrvávají většinou i do dospělosti. Kniha nabízí ucelený pohled na život jedinců pod taktovkou ADHD. Popisuje jednotlivá vývojová období života člověka ve vztahu k projevům a potížím spojeným s touto diagnózou. Zaměřuje se hlavně na prostředí školy, ale i na domácí prostředí, mapuje klíčové momenty při vzdělávání a výchově těchto dětí, jako je samotný vstup do mateřské/základní školy, přestupy mezi jednotlivými stupni škol, volba povolání apod. Sleduje také specifika vývoje dětí, dospívajících a dospělých s ADHD. Sdílí příklady dobré praxe. Popis života dítěte s ADHD začíná v předškolním období, pokračuje mladším školním obdobím – pubertou – a adolescencí až po dospělost. Nechybí ani kapitola o mimoškolní oblasti, informace o možnostech a významu volnočasových aktivit. Autorky se v jednotlivých kapitolách zamýšlejí nad specifiky daného období, přinášejí svou profesní erudici i letité zkušenosti získané při práci s těmito jedinci v konkrétním prostředí, ve kterém se společně setkávají. Jednotlivé kapitoly nastiňují potřeby těchto osob i nároky, které jsou na ně v jednotlivých životních fázích kladeny. Přibližují a popisují rizika, do kterých vstupují. Zaměřují se na klíčové momenty vývoje jedince. Nedílnou součástí každé kapitoly je nabídka možností a inspirací, jak s těmito jedinci komunikovat, spolupracovat. Jak u nich podporovat to, co funguje. Jak čelit problémům a jejich důsledkům vyplývajícím z ADHD. Jak pomáhat žákům přímo ve škole. Každou kapitolu doplňují příklady z praxe nebo kazuistiky. Kniha je určena pro rodiče, učitele a vychovatele, ale i pro spolužáky, kamarády, partnery a zaměstnavatele. V neposlední řadě i pro samotné osoby s ADHD.
Objev podobné jako Cesta životem s ADHD - Jitka Kendíková, Markéta Závěrková, Jaroslava Budíková, Markéta Dobiášová, Veronika Vitošková - e-kniha
Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole 4: Pracovní listy s metodickými pokyny pro výuku přír (978-80-88429-49-4)
Kniha - autor Jitka Kendíková, 230 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor 20 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni ZŠ. Slouží zejména k rozvoji slovní zásoby z oblasti přírodovědy. Publikace je rozdělena do tematických kapitol, které se věnují základním přírodovědným tématům, jako jsou obecné poznatky z přírodovědy, rostliny, zvířata, typy krajiny, člověk a vesmír. Žáci se při práci s listy seznámí se základními pojmy, budou zlepšovat jazykové kompetence i logické myšlení. Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjejí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Prostor je věnován také mezipředmětovým vztahům. I když jsou pracovní listy primárně určeny pro žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ), lze je využívat i pro ostatní žáky, zejména ty se speciálními vzdělávacími potřebami. Předložené materiály jsou vhodné jak k individuální, tak ke skupinové práci. Základ...
Objev podobné jako Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole 4: Pracovní listy s metodickými pokyny pro výuku přír (978-80-88429-49-4)
Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole 3: Pracovní listy s metodickými pokyny pro výuku mate (978-80-88429-48-7)
Kniha - autor Jitka Kendíková, 52 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor 18 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem na prvním stupni ZŠ. Slouží zejména k rozvoji slovní zásoby z oblasti matematiky – aritmetiky i geometrie. Žáci se při práci s listy seznámí se základními pojmy, budou zlepšovat jazykové kompetence i logické myšlení. Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjejí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Děti si potrénují paměť, ale i pozornost a soustředění nebo jemnou motoriku. Prostor je věnován také mezipředmětovým vztahům. I když jsou pracovní listy primárně určeny pro žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ), lze je využívat i pro ostatní žáky, zejména ty se speciálními vzdělávacími potřebami. Předložené materiály jsou vhodné jak k individuální, tak ke skupinové práci. Základ pracovních listů tvoří zajímavě zpracované, černobílé ilustrace, ke kterým je připraveno několik...
Objev podobné jako Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole 3: Pracovní listy s metodickými pokyny pro výuku mate (978-80-88429-48-7)
Úkoly pro školáky s kamarády strašidláky - Andrea Brázdová, Jitka Andrýsková
První třída děti posune neskutečným způsobem, naučí je spoustu nových věcí. Děti začnou číst, psát i počítat, pracovat s knihami, plnit rozmanité úkoly, zjistí mnoho zajímavého o světě kolem sebe. Tento sešit jim proto nabízí možnost zábavným způsobem si procvičit učivo 1. třídy prostřednictvím pohádkově-dobrodružného příběhu, kde své znalosti a dovednosti využijí prakticky. Děti projdou pohádkovou zemí společně s novými kamarády, aby společně vyřešily velkou pohádkovou záhadu a hezky se přitom pobavily!
Objev podobné jako Úkoly pro školáky s kamarády strašidláky - Andrea Brázdová, Jitka Andrýsková
Školák s SVP - Pozornost a hravá cvičení - Věra Gošová, Veronika Nádeníčková
Aktivity a činnosti v knize Školák s SVP - Pozornost a hravá cvičení jsou připravené na míru dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, které mají potíže se zvládnutím pozornosti a orientace. Kniha je určena dětem 1. až 3. tříd ZŠ. Pracovní listy jsou vhodné ke skupinové i individuální práci ve škole, ale zejména pro přípravu v domácím prostředí pod vedením rodičů či prarodičů. 72 báječných pracovních listů nabídne Vašemu dítěti trénink pozornosti a orientace, ale i zábavu a učení hrou. Kniha je určena dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Školák s SVP - Pozornost a hravá cvičení - Věra Gošová, Veronika Nádeníčková
Školák s SVP - Grafomotorika a hravá cvičení - Věra Gošová, Veronika Nádeníčková
Aktivity a činnosti v knize Školák s SVP - Grafomotorika a hravá cvičení jsou připravené na míru dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, které mají potíže se zvládnutím techniky psaní. Kniha je určena nejen dětem 1. až 3. tříd, ale i všem dětem, které psát začínají. Pracovní listy jsou vhodné ke skupinové i individuální práci ve škole, ale zejména pro přípravu v domácím prostředí pod vedením rodičů či prarodičů. 72 báječných pracovních listů nabídne Vašemu dítěti trénink a průpravu při výuce psaní, ale i zábavu a učení hrou. Kniha je určena dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Školák s SVP - Grafomotorika a hravá cvičení - Věra Gošová, Veronika Nádeníčková
Školák s SVP Čtení a hravá cvičení (978-80-7496-458-9)
Kniha - autor Věra Gošová; Šárka Veselá, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity a činnosti v knize Školák se SVP - Čtení a hravá cvičení jsou připravené na míru dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, které mají potíže se zvládnutím techniky čtení a porozuměním čtenému. Kniha je určena nejen dětem 1. až 3. tříd, ale i všem dětem, které psát a číst začínají. Pracovní listy jsou vhodné ke skupinové i individuální práci ve škole, ale zejména pro přípravu v domácím prostředí pod vedením rodičů či prarodičů. 72 báječných pracovních listů nabídne Vašemu dítěti trénink a průpravu při výuce čtení, ale i zábavu a učení hrou. Kniha je určena dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Školák s SVP Čtení a hravá cvičení (978-80-7496-458-9)
Školák s SVP Pozornost a hravá cvičení (978-80-7496-460-2)
Kniha - autor Věra Gošová, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity a činnosti v knize Školák s SVP - Pozornost a hravá cvičení jsou připravené na míru dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, které mají potíže se zvládnutím pozornosti a orientace. Kniha je určena dětem 1. až 3. tříd ZŠ. Pracovní listy jsou vhodné ke skupinové i individuální práci ve škole, ale zejména pro přípravu v domácím prostředí pod vedením rodičů či prarodičů. 72 báječných pracovních listů nabídne Vašemu dítěti trénink pozornosti a orientace, ale i zábavu a učení hrou. Kniha je určena dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Školák s SVP Pozornost a hravá cvičení (978-80-7496-460-2)
Úkoly pro školáky s kamarády strašidláky - Miroslav Růžek, Jitka Andrýsková - e-kniha
eBook: V první třídě si děti osvojí velké množství znalostí a dovedností. Jsou to pro ně nové věci, které je třeba zvládnout a důkladně procvičit tak, aby nástup do druhého ročníku nepřinášel zbytečný stres a obavy. Zároveň je velmi důležité, aby si děti uchovaly svoji přirozenou zvídavost, zájem o vše nové, zkrátka aby je jejich školní práce bavila, aby se rády učily. Tento sešit nabízí možnost zábavným způsobem procvičit učivo 1. třídy. Dobrodružně laděný komiksový příběh vtáhne děti do děje, seznámí je s kamarády strašidláky, s nimiž prožijí mnoho zajímavého. Prozkoumají strašidlácký svět, seznámí se s vodníkem i ježibabou, s Bílou paní i čarodějem a mnoha dalšími. Dokonce navštíví i podivnou strašiškolu, kde si vyzkoušejí, jaké to je být strašidlem a jaké to je plnit všechny strašidlácké úkoly. Přitom si děti procvičí čtení, psaní i počítání, vyřeší četné logické i vědomostní úkoly, zapojí paměť a nakonec vyřeší i jednu velkou pohádkově-strašidláckou záhadu.
Objev podobné jako Úkoly pro školáky s kamarády strašidláky - Miroslav Růžek, Jitka Andrýsková - e-kniha
Školák s SVP Grafomotorika a hravá cvičení (978-80-7496-459-6)
Kniha - autor Věra Gošová, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity a činnosti v knize Školák s SVP - Grafomotorika a hravá cvičení jsou připravené na míru dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, které mají potíže se zvládnutím techniky psaní. Kniha je určena nejen dětem 1. až 3. tříd, ale i všem dětem, které psát začínají. Pracovní listy jsou vhodné ke skupinové i individuální práci ve škole, ale zejména pro přípravu v domácím prostředí pod vedením rodičů či prarodičů. 72 báječných pracovních listů nabídne Vašemu dítěti trénink a průpravu při výuce psaní, ale i zábavu a učení hrou. Kniha je určena dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Školák s SVP Grafomotorika a hravá cvičení (978-80-7496-459-6)
Anglický jazyk (978-80-7496-273-8)
Kniha - autor Petra Lexová; Jitka Tůmová, 72 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Anglický jazyk z ediční řady Vzděláváme žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ přináší náměty pro výuku anglického jazyka pro žáky se zdravotním postižením a zdravotním a sociálním znevýhodněním. Využijí ji zejména pedagogové na druhém stupni, nicméně inspiraci pro práci v oblasti inkluzivního vzdělávání v ní najdou i asistenti pedagogů a další pedagogičtí pracovníci.
Objev podobné jako Anglický jazyk (978-80-7496-273-8)
Čítanka pro 5. ročník
Čítanka 5 vhodná pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, především pro žáky se specifickou poruchou učení, dyslexií a dysortografií Verze pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami obsahuje vše co nová Čítanka 5, ale navíc je zvětšena na formát A4 a je doplněna o prvky usnadňující žákům čtení a porozumění textu. Žáci tak budou moci pracovat se stejnou učebnicí jako jejich spolužáci. Rozšířená verze Čítanky pro 5. ročník pamatuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na jednotlivých stránkách jsou v barevných bočních pruzích a v dolní části stránek přidány další úkoly, které je možné využívat pro nápravu některých individuálních specifických obtíží. Úkoly se zaměřují zejména na: • rozvoj čtenářských dovedností • zlepšení verbálního projevu a obratnosti ve vyjadřování • zpevnění percepce sluchové • zpevnění percepce zrakové • jistotu v pravolevé orientaci • rozšíření znalostí • posílení logického myšlení Učebnice má mnohostranné využití. Práce s ní se doporučuje: • pro vyučující 5. ročníků, kteří mají ve svých třídách žáky se speciálními vzdělávacími potřebami; • pro školní speciální pedagogy, kteří pro reedukaci poruch využívají disponibilní hodiny, kroužky nebo individuální péči; • pro rodiče a učitele žáků pátých tříd, kteří chtějí se svými dětmi stimulačně pracovat.
Objev podobné jako Čítanka pro 5. ročník
Čítanka pro 5. ročník (978-80-7600-114-5)
Kniha - česky Čítanka 5 vhodná pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, především pro žáky se specifickou poruchou učení, dyslexií a dysortografií Verze pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami obsahuje vše co nová Čítanka 5, ale navíc je zvětšena na formát A4 a je doplněna o prvky usnadňující žákům čtení a porozumění textu. Žáci tak budou moci pracovat se stejnou učebnicí jako jejich spolužáci. Rozšířená verze Čítanky pro 5. ročník pamatuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na jednotlivých stránkách jsou v barevných bočních pruzích a v dolní části stránek přidány další úkoly, které je možné využívat pro nápravu některých individuálních specifických obtíží. Úkoly se zaměřují zejména na: • rozvoj čtenářských dovedností • zlepšení verbálního projevu a obratnosti ve vyjadřování • zpevnění percepce sluchové • zpevnění percepce zrakové • jistotu v pravolevé orientaci • rozšíření znalostí • posílení logického myšlení Učebnice má...
Objev podobné jako Čítanka pro 5. ročník (978-80-7600-114-5)
Český jazyk (978-80-7496-272-1)
Kniha - česky Příručka Český jazyk z edice Vzděláváme žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ, si klade za cíl ukázat vyučujícím českého jazyka možnosti, jak pracovat s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v hodinách. Přináší jak teorii, tak praktické ukázky pracovních listů, které by měly být zdrojem inspirace pro učitele, asistenty pedagoga, ale i rodiče.
Objev podobné jako Český jazyk (978-80-7496-272-1)
Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika - Marie Vítková, Miroslava Bartoňová, Dagmar Opatřilová
Specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. Čtvrtý díl ediční řady Školní zralost představuje specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. Diagnostiku školní zralosti a připravenosti u těchto dětí autorky příspěvků představují především jako oblast, která není jen doménou odborníků a učitelů v mateřských školách, nýbrž je součástí zájmu rodičů a dospělých, kterým jde především o zdravý vývoj dětí.
Objev podobné jako Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika - Marie Vítková, Miroslava Bartoňová, Dagmar Opatřilová
Učitel a asistent ve společném vzdělávání - Michal Růžička, Monika Smolíková, Lucie Flekačová - e-kniha
eBook: Předložená publikace reaguje na výsledky kvantitativního výzkumu zkoumajícího postoje pedagogických pracovníků k vybraným aspektům společného vzdělávání (Michalík, Baslerová, Růžička et al., 2018). Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, analyzovat a následně deskribovat stávající stav povědomí pedagogických pracovníků České republiky ve vztahu ke vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, především jejich postoje, informovanost, potřeby, názory a hodnocení směrem k aktuální realitě dané platností novely školského zákona č. 82/2015 Sb., a to od data jeho účinnosti, tj. září 2016, kdy se změnily podmínky vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
Objev podobné jako Učitel a asistent ve společném vzdělávání - Michal Růžička, Monika Smolíková, Lucie Flekačová - e-kniha
Čítanka 4 NOVĚ vhodná i pro žáky se SVP
4-73 Představujeme vám novou řadu čítanek pro 1. stupeň vhodnou i pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. K novým čítankám (formátu B5) se postupně vydávají jejich rozšířené verze – čítanky vhodné i pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (formátu A4). Všem žákům pomáhají zlepšovat jejich čtenářskou dovednost i obratnost ve vyjadřování a žákům se SVP usnadňují jejich inkluzi v běžné třídě. Rozšířené verze čítanek mají mnohostranné využití a práci s nimi doporučujeme: všem žákům pro rozvíjení jejich čtenářských dovedností žákům se SVP pro usnadnění jejich inkluze v běžné třídě vyučujícím, kteří mají ve své třídě žáky se speciálními vzdělávacími potřebami školním speciálním pedagogům, kteří pro reedukaci poruch využívají disponibilní hodiny, kroužky nebo individuální péči rodičům a učitelům, kteří chtějí s dětmi stimulačně pracovat V podbarvených pruzích po stranách a v dolní části stránek rozšířených verzí čítanek najdete úkoly, které je možné využívat pro nápravu některých individuálních specifických obtíží. Zaměřují se zejména na: rozvoj čtenářských dovedností zlepšení verbálního projevu a obratnosti ve vyjadřování zpevnění percepce sluchové (zpevnění analýzy a syntézy; rytmizace) zpevnění percepce zrakové a procvičování očních pohybů jistotu v pravolevé orientaci a v prostorové orientaci rozšíření znalostí posílení logického myšlení a paměti V některých textech naznačují správné slabikování slov tučně zvýrazněné slabiky.
Objev podobné jako Čítanka 4 NOVĚ vhodná i pro žáky se SVP
Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole: Pracovní listy s metodickými pokyny pro začleňování (978-80-88290-76-6)
Kniha - autor Jitka Kendíková, 80 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor 30 pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem. Žáci se při práci s listy naučí lépe orientovat ve školním prostředí a pochopí organizaci i způsob výuky v české škole. Zároveň si také osvojí základní slovní zásobu potřebnou k fungování v českém jazykovém prostředí (jako např. pozdravy, představování, pojmenování členů rodiny, svátků, oblečení, ročních období, předmětů ve škole, zájmových aktivit, zaměstnanců školy atd.) Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Děti si potrénují paměť, ale i pozornost a soustředění. Proto je lze využívat i při práci s jinými žáky, např. těmi s různými speciálními vzdělávacími potřebami. Základ pracovních listů tvoří zajímavě zpracované, černobílé ilustrace, ke kterým je připraveno pět jednoduchých úkolů pro žáky. Všechna zadání je možné...
Objev podobné jako Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole: Pracovní listy s metodickými pokyny pro začleňování (978-80-88290-76-6)
Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole 2: Pracovní listy s metodickými pokyny pro výuku vlas (978-80-88429-14-2)
Kniha - autor Jitka Kendíková, 56 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Soubor pracovních listů je určen pro práci se žáky s odlišným mateřským jazykem. Žáci se při práci s listy naučí lépe orientovat v problematice učiva předmětu vlastivěda. Pochopí základní pojmy, seznámí se s českými pověstmi, s významnými historickými osobnostmi a událostmi, kulturními památkami a zeměpisnými zajímavostmi, symboly české státnosti, českými zvyky a tradicemi a mnoha dalšími tématy. Díky práci s příručkou se kromě komunikačních schopností rozvíjí i další dovednosti, zejména osobnostní a sociální. Děti si potrénují paměť, ale i pozornost a soustředění. Proto je lze využívat i při práci s jinými žáky, např. těmi s různými speciálními vzdělávacími potřebami. Základ pracovních listů tvoří zajímavě zpracované, černobílé ilustrace, ke kterým je připraveno několik jednoduchých úkolů pro žáky. Všechna zadání je možné doplňovat a rozpracovávat dle potřeby a individuálních...
Objev podobné jako Žák s odlišným mateřským jazykem v české škole 2: Pracovní listy s metodickými pokyny pro výuku vlas (978-80-88429-14-2)
Dílnička U šesti pružinek - Marek Hladký, Jitka Hladká, Špirhanzlová Anna - e-kniha
eBook: Adventní pohádky přicházejí! Pojďme společně za skřítky do dílničky U šesti pružinek, kde se vyrábějí ty nejměkčí postýlky pro nejsladší sny. Skřítek Dobromílek každou adventní neděli zapálí jednu svíčku a přivolá tak pohádky. Díky půvabným adventním příběhům poznáte svatého Mikuláše, objevíte radost z obdarovávání a odhalíte tajné kouzlo dveřních zárubní. Na předsádkách knížky najdete omalovánkový adventní kalendář. Vymalujte si advent!
Objev podobné jako Dílnička U šesti pružinek - Marek Hladký, Jitka Hladká, Špirhanzlová Anna - e-kniha
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Kniha - autor Věra Čadilová; Zuzana Žampachová, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina...
Objev podobné jako Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: Pro žáky s poruchami autistického spektra (978-80-88290-68-1)
Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)
Elektronická kniha - autor Lenka Krejčová, 248 stran Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol. Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se...
Objev podobné jako Specifické poruchy učení (978-80-266-1219-3)
Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Zcela unikátním dílem Katalogu podpůrných opatření je ta jeho část, která se plně věnuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. První část publikace seznamuje čtenáře se specifiky systému podpůrných opatření v mateřských školách a zároveň uvádí praxí ověřená pravidla při komunikaci učitelů s rodiči dětí se SVP. Ve druhé části Metodiky jsou postupně charakterizována jednotlivá zdravotní postižení a jejich dopady do předškolního vzdělávání těchto dětí. Jádrem publikace je uvedení postupů, které se osvědčily při aplikaci podpůrných opatření u dětí v předškolním věku. Publikace je doplněna ukázkami pomůcek, které se při vzdělávání dětí používají. Autorkami publikace jsou zkušené pedagožky -poradenské pracovnice i učitelky mateřských škol, které se zde podělily o své bohaté zkušenosti získané praxí v práci s dětmi s postižením. Věří, že jejich zkušenosti budou inspirací pro ostatní pedagogy, které se ve své praxi setkají se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Objev podobné jako Katalog podpůrných opatření Předškolní vzdělávání - Monika Morávková
Žák s SVP - Nápravná cvičení - Věra Gošová
Pracovní sešit pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. 70 aktivit nabídne Vašemu dítěti průpravu při výuce psaní a čtení. Pracovní sešit je určen dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Žák s SVP - Nápravná cvičení - Věra Gošová
Tvorba individuálních vzdělávacích plánů - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Ve 2. aktualizovaném a doplněném vydání publikace Tvorba individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky s poruchou autistického spektra jsou zohledněny změny v legislativě, respektive v novele vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Publikace je rovněž doplněna o podněty ke vzdělávání žáků s PAS v podmínkách distanční výuky. Poruchy autistického spektra (PAS) patří k nejzávažnějším poruchám dětského vývoje. Dopady diagnózy, ovlivňující všechny oblasti života dítěte i jeho rodiny, některé žáky s PAS natolik hendikepují, že bez velmi individualizovaného přístupu by nebylo jejich vzdělávání vůbec možné. I když dle nové legislativy není nutné u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve všech případech zpracovávat IVP, přesto toto podpůrné opatření zůstává nedílnou součástí vzdělávání těchto dětí. Většina žáků s PAS potřebuje upravit vzdělávací proces po stránce organizační, sociální, komunikační i výukové co nejvíce konkrétně, přičemž Doporučení ŠPZ, vypracované poradenskými pracovníky, je obecnější, a teprve každodenní práce s žákem a jeho poznání umožní jednotlivá doporučení konkretizovat a v případě potřeby pružně upravovat. Kvalitní a funkční IVP je nutný pro žáky s PAS ve všech typech a stupních škol a zařízení, počínaje již předškolní intervencí. Publikace umožní pedagogickým pracovníkům zpracovávat IVP pro žáky s PAS dle platných vzorů. Autorky interpretují jednotlivé položky vzoru IVP tak, aby se v nich pedagogičtí pracovníci orientovali, uměli naplnit jejich obsah a s vytvořeným IVP aktivně pracovali. Součástí publikace jsou ukázky IVP pro jednotlivé typy školských zařízení (MŠ, ZŠ, SŠ). Kniha je určena pro všechny pedagogické pracovníky, kteří spolupracují na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (pracovníky speciálně-pedagogických center a školských poradenských zařízení, učitele, asistenty pedagoga, ředitele škol), ale i rodiče těchto dětí.
Objev podobné jako Tvorba individuálních vzdělávacích plánů - Věra Čadilová, Zuzana Žampachová
Žák s SVP - Grafomotorika a čtení - Věra Gošová, Šárka Veselá, Veronika Nádeníčková
Pracovní sešit pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. 70 aktivit nabídne Vašemu dítěti průpravu při výuce psaní a čtení. Pracovní sešit je určen dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Žák s SVP - Grafomotorika a čtení - Věra Gošová, Šárka Veselá, Veronika Nádeníčková
Žák s SVP - Matematika a pozornost - Věra Gošová, Veronika Nádeníčková
Pracovní sešit pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. 70 aktivit nabídne Vašemu dítěti trénink pozornosti a orientace nejen při výuce matematiky. Pracovní sešit je určen dětem od 6 do 9 let.
Objev podobné jako Žák s SVP - Matematika a pozornost - Věra Gošová, Veronika Nádeníčková
Vysokoškolská pedagogika - Milan Slavík - e-kniha
eBook: Monografie chce přispět k vytvoření solidní báze vysokoškolské pedagogiky, mj. se zabývá využitím didaktické techniky a technologie, psychickými zvláštnostmi vysokoškolských studentů, profesním standardem vysokoškolského učitele, rozvojem dovedností v pedagogické komunikaci, hodnocením výsledků výuky a neopomíná ani problematiku výuky studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
Objev podobné jako Vysokoškolská pedagogika - Milan Slavík - e-kniha
Přehledová tabulka učiva Přehled učiva prvouky II. - Jana Dolejšová
Přehledně zpracovaný přehled učiva pedagogy podle potřeby žáků. Přehledová tabulka – Přehled učiva prvouky I. slouží pro žáky prvního stupně základní školy. •Přehledová tabulka slouží pro žáky prvního a druhého stupně. •Přehledová tabulka je pomocníkem pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami•Přehledová tabulka je vhodná pro žáky připravující se na víceletá gymnázia
Objev podobné jako Přehledová tabulka učiva Přehled učiva prvouky II. - Jana Dolejšová
Podívejte se také
- Surtep Anna Hnědý vel. S (SUR34071)
- ROJAPLAST Zahradní domek ANNA B (ANNAB)
- Surtep Anna Hnědý vel. XS (SUR34070)
- Surtep Anna Černý vel. ×XS (SUR34063)
- ROJAPLAST Zahradní domek ANNA C (ANNAC)
- WOW POD, Disney - Frozen - Anna (5055394018525)
- Surtep Anna Hnědý vel. L (SUR34073)
- Surtep Anna Černý vel. S (SUR34065)
- Jitka Molavcová: Čáry máry na zdi - MP3-CD (859415658442)
- Čechová Jitka: Klavírní dílo 7 (2x CD) - CD (SU3847-2)
- Igelitka Jitka a petka Bětka (978-80-264-3555-6)
- Anna Elliotová (978-80-276-0196-7)
- Anna Lucemburská (978-80-754-3650-4)
- Anna Klevská (978-80-759-5307-0)
- BEN&ANNA Orange Fluorid 100 ml (4260491220936)
- Anna Česká (978-80-736-2509-2)
- Anna Karenina (978-80-566-0636-0)
- BEN&ANNA White Fluorid 100 ml (4260491220943)
- Zelenková Jitka: Já tě mám ráda (2x CD) - CD (SU6246-2)
- Smetanovo trio. Čechová Jitka: Čajkovskij & Dvořák: Klavírní tria - CD (SU3949-2)
- Molavcová Jitka, Pergl Tomáš: Nejznámější pohádky v písničkách - CD (RG0065-2831)
- Čechová Jitka: Klavírní dílo 5 (Bagately a impromptus) - CD (SU3845-2)