Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III: aktivity a činnosti (978-80-7496-406-0)
Kniha - autor Hana Splavcová, 172 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, tentokrát s podtitulem Aktivity a činnosti, naleznete soubor samostatných aktivit i tematických celků, které zpracovaly zkušené učitelky z mateřských škol na základě činností vyzkoušených s dvouletými dětmi. U každé aktivity je přehledně uveden doporučený počet dětí, rozvíjené oblasti, roční období pro realizaci i náročnost na přípravu. Součástí každé aktivity je reflexe z praxe, náměty na rozšiřující činnosti a prostor pro poznámky, který umožní sdílení zkušeností a doporučení mezi učitelkami vaší MŠ.
Podívejte se také cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání III - aktivity a činnosti - Hana Splavcová
V pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání, tentokrát s podtitulem Aktivity a činnosti, naleznete soubor samostatných aktivit i tematických celků, které zpracovaly zkušené učitelky z mateřských škol na základě činností vyzkoušených s dvouletými dětmi. U každé aktivity je přehledně uveden doporučený počet dětí, rozvíjené oblasti, roční období pro realizaci i náročnost na přípravu. Součástí každé aktivity je reflexe z praxe, náměty na rozšiřující činnosti a prostor pro poznámky, který umožní sdílení zkušeností a doporučení mezi učitelkami vaší MŠ.
Podívejte se také Činnosti venku a v přírodě (978-80-7496-071-0)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II: Od jara do léta (978-80-7496-316-2)
Kniha - autor Jana Kropáčková, 170 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Ve druhém pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe. Metodika pomůže učitelkám a ředitelkám mateřských škol zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole.
Podívejte se také Léčebná rehabilitace v pediatrii (978-80-7496-493-0)
Podívejte se také
- Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný les (978-80-7496-450-3)
- Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný ostrov (978-80-7496-449-7)
- Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
- INKLÚZIA – PESTRÉ AKTIVITY PRE DETI (978-80-8140-477-1)
- Čtyři roční období Podzim: Činnosti a aktivity pro čtyři roční období v MŠ (978-80-7496-369-8)
- Super aktivity: Náučné hry pre deti od 3 do 5 rokov (978-80-985635-6-0)
- Školní zralost a dítě s SVP v praxi mateřské školy (978-80-7496-422-0)
- Moje obľúbené zvieratká: Hravé aktivity pre deti (978-80-8444-049-3)
- Angličtina pre deti: Aktivity s farebnými samolepkami (978-80-7547-167-3)
- Detské aktivity Dětské aktivity: Náučné hry pre deti, Naučné hry pro děti (978-80-89590-24-7)
- KuliFerda Vyjmenovaná slova (978-80-7496-505-0)
- Nová teorie přirozeného práva (978-80-7502-406-0)
- Léčebná rehabilitace v ortopedii a revmatologii (978-80-7496-497-8)
- Anglická, česká a německá slovesa ve vzájemném srovnání (978-80-7465-406-0)
- Diferenciální diagnostika v revmatologii a ortopedii: 5 (978-80-7496-206-6)
- Pre deti vo veku 0+ mesiacov (978-80-7353-776-0)
- Sociální marketingové kampaně v Česku III. (978-80-875-0088-0)
- Utajené hrady a zámky III. (978-80-747-5249-0)
- Mega 100 Aktivity Tygr (978-80-444-4453-0)
- Jazykové hry a aktivity pro výuku češtiny A1.1 (978-80-7470-260-0)
Kniha Dvouleté děti v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-270-7)
Kniha - autor Jana Kropáčková; Hana Splavcová, 170 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od podzimu do zimy je věnována v první řadě učitelkám a ředitelkám mateřských škol, je velmi vhodným studijním materiálem pro budoucí učitelky mateřských škol, mohou ji využít nejen studenti bakalářských studijních programů Učitelství pro mateřské školy, ale i studenti středních pedagogických škol či dalších studijních oborů zaměřujících se na vzdělávání a výchovu dětí raného věku. Cenným zdrojem informací může být také pro pracovníky v zařízeních pro péči o děti do tří let, mikrojeslích, dětských skupinách, soukromých předškolních zařízeních. Inspiraci zde najdou rodiče, prarodiče i chůvy dvouletých. Díky velkému množství příkladů a praktických ukázek metodika poskytuje nabídku, jak nejen pečovat o dvouleté dítě, respektovat jeho individuální potřeby a zájmy, ale především jak si s ním efektivně hrát tak,...
Objev podobné jako Kniha Dvouleté děti v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-270-7)
Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)
Kniha - autor Michaela Fiedlerová; Andrea Rejchrtová; Alžběta Amirová, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.
Objev podobné jako Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání (978-80-7496-430-5)
Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Kniha - autor Marta Kryčová, 206 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Schopnost komunikovat je základní podmínkou úspěšného přechodu do první třídy základní školy. V současné době přibývá dětí, které mají slabší slovní zásobu, potíže s výslovností a s kulturou mluveného projevu. Proto je nezbytné, aby zejména pedagogové v mateřských školách pracovali promyšleně a dbali na cílený rozvoj řečových dovedností od počátku předškolního vzdělávání až po nástup do základní školy. Publikace zahrnuje teoretické poznatky o faktorech ovlivňujících osvojení dětské řeči, metody rozvíjení řečových dovedností, nejčastější poruchy dětské řeči a jejich možnou prevenci v mateřské škole. Dále nabízí ucelený přehled oblastí rozvoje dětské řeči a podrobné plány cílené podpory komunikačních schopností se soubory postupně navazujících aktivit, které podporují řečové dovednosti dětí předškolního věku. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům,...
Objev podobné jako Činnosti k rozvoji řečových dovedností dětí: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-376-6)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání 2 - Od jara do léta - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Ve druhém pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání 2 - Od jara do léta - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
Kniha - autor Markéta Kubecová; Václava Brettschneiderová, 169 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně...
Objev podobné jako Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
Kniha - autor Eva Svobodová; Hana Švejdová, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání hledá cesty k tomu, jak pomoci dětem ke schopnosti prosociálního jednání, jak je učit být lidmi v plnohodnotném slova smyslu. Publikace pojednává o rozvoji prosociálnosti předškolních dětí v prostředí mateřské školy a je proložena příklady z praxe, hrami a metodickými řadami. Publikace je určena pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
Kniha - česky Publikace Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání má charakter didaktického materiálu a obsah je rozčleněn na tři části. Didaktická část představuje výtvarné činnosti jako nedílnou a významnou součást předškolního vzdělávání. Shrnuje „informační výbavu“ učitelek pro jejich rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Rozšiřuje a doplňuje jejich poznatkovou základnu, vedení i hodnoticí reflexi dětských výtvarných aktivit. Uvádí cíle výtvarné výchovy, její přínosy pro rozvoj osobnosti dítěte, učivo, realizační prostředky výtvarné i didaktické. Metodická část učitelky uvádí do problematiky plánování výtvarných činností jako součásti integrovaných tematických celků. Nabízí metodickou pomoc v podobě strategií, „jak jít nápadům naproti“, a na konkrétních příkladech v textu i příloze navrhuje možnosti, jak s nápady dále metodicky pracovat. Třetí část knihy tvoří obrazový materiál s otázkami a úkoly, na nichž si učitelky mohou ověřit funkčnost...
Objev podobné jako Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
Kniha - autor Hana Nádvorníková, 194 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení poznávacích (kognitivních) procesů a řeči u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj smyslů, jako základu poznávání předškolních dětí, přináší však i mnohé podněty pro rozvoj dalších oblastí - pozornosti, paměti, fantazie, myšlení a řeči. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých psychických procesech a jejich vývoji v předškolním věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her, činností a metodických řad pro rozvíjení jednotlivých poznávacích (kognitivních) procesů dětí. Příklady námětů jsou jak ze spontánně vzniklých situací, tak záměrně zvolené a plánované hry a činnosti. V první části publikace najde čtenář konkrétní příklady vhodných metod i základní principy, jak si dítě utváří poznatky...
Objev podobné jako Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Kniha - česky Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí. V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady. V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ. Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou...
Objev podobné jako Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-510-4)
Pohybové činnosti: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-519-7)
Kniha - autor Hana Dvořáková, 152 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se zabývá několika přístupy k realizaci pohybových činností a zejména vhodnými hrami a aktivitami pro rozvíjení těchto dovedností u dětí předškolního věku. První část textu se snaží pomocí příkladů i výkladu osvětlit, jak konkrétními pohybovými činnostmi naplňovat dílčí cíle všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Druhá rozsáhlá část se věnuje obsahu pohybových činností vhodných pro předškolní děti a metodice nácviku konkrétních pohybových dovedností. Uvedená kapitola by tedy mohla stát sama o sobě a vztahovat se pouze k pohybovým možnostem dětí. Byla však podřízena členění RVP PV a dílčím cílům oblasti Dítě a jeho tělo, která požadavky na získávání pohybových dovedností a na péči o zdraví formuluje. Další část se obrací k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů a k jejich zhodnocení z...
Objev podobné jako Pohybové činnosti: v předškolním vzdělávání (978-80-7496-519-7)
Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-194-6)
Kniha - autor Hana Nádvorníková, 136 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Nová publikace Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání je určena zejména učitelkám a vychovatelkám mateřských škol a vychází z aktuálních potřeb školství, ale i celé společnosti, pro kterou je rozvoj vědy a techniky jednou z klíčových oblastí. Vysvětluje pojem technická gramotnost a nabízí metody a postupy, kterými je možné základy technické gramotnosti vytvářet. Dílo vychází ze současných principů předškolního vzdělávání, a to především z principu prožitkového, činnostního a spontánního učení, z aplikace formativního hodnocení a konstruktivistického pojetí učení. Nabízí nové náhledy na vlastní aktivity, inspiruje k efektivnějšímu naplňování rámcových i dílčích cílů této oblasti. Kniha umožňuje sledovat utváření klíčových kompetencí dětí. Zabývá se i možnými riziky, kterým je třeba pro dosažení kvalitních výsledků předcházet. Praktická část obsahuje náměty na hry a...
Objev podobné jako Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-194-6)
Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání (978-80-7496-166-3)
Kniha - autor Kateřina Jančaříková; Jana Havlová, 128 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Činnosti se zvířaty se zabývá problematikou využití a zapojení vybraných druhů zvířat v předškolním vzdělávání. První část knihy je zaměřena na teorii – terminologii, obecnou charakteristiku interakce se zvířaty a zařazení aktivit v rámci legislativy. V druhé části autorky seznamují čtenáře s praxí, se zkušenostmi a příklady dobré praxe, věnují pozornost kritériím výběru vhodného druhu zvířete a jeho potřebám, popisují konkrétní vzdělávací činnosti a uvádí rady, jak se vyvarovat možných rizik v rámci kontaktu s živými tvory. Kniha pojímá vzdělávání za pomoci zvířat komplexně s uceleným přehledem v oblasti teoretické i praktické. Nabízí učitelkám v mateřských školách a dalším odborníkům či rodičům možnosti, jakým způsobem zapojit zvířata do vzdělávání, a tím zkvalitnit prostředí, ve kterém dítě vyrůstá a využít pozitivního vlivu živých tvorů na rozvoj...
Objev podobné jako Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání (978-80-7496-166-3)
Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání (978-80-7496-356-8)
Kniha - česky Publikace obsahuje 70 podrobně zpracovaných výtvarných námětů doplněných o barevnou fotografickou dokumentaci dětských prací a výčet 180 dalších inspirativních námětů zařazených ke konkrétním výtvarným řadám a technikám, aby kniha byla pro učitelky mateřských škol skutečně obsáhlým výtvarným nápadníkem i metodickou pomůckou pro práci s dětmi. Obsah je rozdělen na dvě části: Výtvarné techniky vhodné do MŠ představují rozmanité možnosti výtvarných technik a postupů, kterými je možné uskutečňovat výtvarnou činnost s dětmi předškolního věku. Kromě kresby a malby jsou v kapitole obsaženy grafické techniky, plastická a prostorová tvorba i soudobé výtvarné postupy. Každá technika je doplněna o jeden výtvarný námět s vymezeným výtvarným úkolem. Největší část publikace je věnována námětům ve výtvarné výchově. Náměty jsou uspořádané do čtyř tematických projektů, které jsou dále rozděleny do výtvarných řad: ROSTLINY (stromy, plody stromu, květiny,...
Objev podobné jako Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání (978-80-7496-356-8)
Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-327-8)
Kniha -, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace z ediční řady Komplexní metodiky pro předškolní vzdělávání přistupuje k problematice s vědomím, že učitelé v mateřských školách obvykle nemají přírodovědné vzdělání. Zohledňuje vývojová specifika předškolních dětí, např. skutečnost, že vnímají neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální. V první části knihy jsou stručně představeny speciální cíle přírodovědného vzdělávání, didaktické zásady přírodovědného vzdělávání této věkové skupiny a doporučené prostředky. Pozornost je věnována čtyřem oblastem vytyčeným týmem odborníků, který v roce 2015 pracoval na minimetodice přírodovědné gramotnosti S dětmi za přírodou (NÚV, 2015), konkrétně: osvojování si přírodovědného jazyka, podpoře zájmu zkoumat okolní svět, rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a učení hrou a prožitkem. V druhé polovině knihy jsou zařazeny ověřené aktivity, které přírodovědnou gramotnost rozvíjejí a které učitelkám v...
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-327-8)
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od jara do léta (978-80-7496-347-6)
Kniha - autor Zuzana Kupcová; Hana Nádvorníková; Veronika Růžičková, 157 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních. Jelikož postihuje svátky a tradice oslavované v druhé polovině školního roku, může se stát východiskem pro tvorbu školních nebo třídních vzdělávacích programů či jen obohatit vzdělávací nabídku mateřské školy. Každé téma (svátek) sestává z uvedení do kulturně-historického kontextu, charakteristiky tohoto období vzhledem k MŠ, nabídky k pedagogickému využití a ze samotných praktických námětů na aktivity související s daným tématem, jimiž jsou činnosti dramatické, hudební a výtvarné.
Objev podobné jako Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od jara do léta (978-80-7496-347-6)
Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)
Kniha - autor Zuzana Kupcová; Hana Nádvorníková; Veronika Růžičková, 164 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na možnosti využití lidových tradic, významných dní či státních svátků, které se u nás obvykle slaví, a nabízí inspiraci pro pedagogickou práci s dětmi v předškolních zařízeních. Jelikož postihuje svátky a tradice oslavované v první polovině školního roku, může se stát východiskem pro tvorbu školních nebo třídních vzdělávacích programů či jen obohatit vzdělávací nabídku mateřské školy. Každé téma (svátek) sestává z uvedení do kulturně-historického kontextu, charakteristiky tohoto období vzhledem k MŠ, nabídky k pedagogickému využití a ze samotných praktických námětů na aktivity související s daným tématem, jimiž jsou činnosti dramatické, hudební a výtvarné.
Objev podobné jako Činnosti ke svátkům a tradicím v předškolním vzdělávání: Od podzimu do zimy (978-80-7496-346-9)
Církve a náboženské společnosti: správněprávní aspekty jejich vzniku a činnosti (978-80-7502-039-0)
Kniha - autor Lucia Madleňáková, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá I přesto, že je Česká republika dávána za příklad jedné z nejateističtějších zemí Evropy, církve zde mají své místo. Jejich fungování upravuje samostatný zákon o církvích a náboženských společnostech. Je proto postavení církví výsadní? Zachází s nimi právní řád jinak než s „obyčejnými“ spolky (dříve občanskými sdruženími)? Mají církve jiné druhy a rozsah oprávnění, než je tomu u spolků? Jakým způsobem církve vznikají? Jakou úlohu při jejich vzniku a fungování sehrává veřejná správa? Liší se jejich vznik od vzniku spolků, a pokud ano, je tento odlišný způsob jejich vzniku ústavně konformní? Je právní úprava vzniku a fungování církví v České republice připravena na přechod k odluce státu a církví? Na tyto a další otázky se snaží odpovědět předkládaná monografie, která mnoho obdobných otázek řeší, ale mnoho jich také pokládá a odpověď na ně nechává na vnímavém čtenáři.
Objev podobné jako Církve a náboženské společnosti: správněprávní aspekty jejich vzniku a činnosti (978-80-7502-039-0)
Metody a aktivity dramatiacké výchovy v předškolním vzdělávání - Fiedlerová Michaela, Amirová Alžběta, Andrea Rejchrtová
Rozvíjejte různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku s využitím dramatických metod! Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace se zaměřují na klasické české pohádky, environmentální tematiku nebo činnosti k rozvoji komunikativních dovedností předškolního dítěte. Právě metody dramatické výchovy jsou jedním z nejlepších způsobů, jak splnit požadavky na současné předškolní vzdělávání, protože se díky nim děti učí na základě svých vlastních prožitků, emocí, smyslového poznávání a přímé činnosti. Toto učení se děje formou hry, která je předškolnímu dítěti nejbližší. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, ale i studentům pedagogických škol.
Objev podobné jako Metody a aktivity dramatiacké výchovy v předškolním vzdělávání - Fiedlerová Michaela, Amirová Alžběta, Andrea Rejchrtová
Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání - Helena Hazuková
Publikace Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání má charakter didaktického materiálu a obsah je rozčleněn na tři části. Didaktická část představuje výtvarné činnosti jako nedílnou a významnou součást předškolního vzdělávání. Shrnuje „informační výbavu“ učitelek pro jejich rozhodování v situacích výtvarné výchovy. Rozšiřuje a doplňuje jejich poznatkovou základnu, vedení i hodnoticí reflexi dětských výtvarných aktivit. Uvádí cíle výtvarné výchovy, její přínosy pro rozvoj osobnosti dítěte, učivo, realizační prostředky výtvarné i didaktické. Metodická část učitelky uvádí do problematiky plánování výtvarných činností jako součásti integrovaných tematických celků. Nabízí metodickou pomoc v podobě strategií, „jak jít nápadům naproti“, a na konkrétních příkladech v textu i příloze navrhuje možnosti, jak s nápady dále metodicky pracovat. Třetí část knihy tvoří obrazový materiál s otázkami a úkoly, na nichž si učitelky mohou ověřit funkčnost nově získaných informací.
Objev podobné jako Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání - Helena Hazuková
Enviromentální činnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání je didaktický materiál pro pedagogy předškolního věku a je rozdělena do tří částí. V teoretické části je představena inovativní koncepce environmentální výchovy, včetně modelově očekávaných výstupů. Stručně a srozumitelně jsou na začátku textu vysvětleny důvody začlenění environmentální výchovy a výchovy k udržitelnému rozvoji do rámcových vzdělávacích programů. Důraz je kladen na to, aby si čtenář uvědomil význam prostředí, ve kterém se činnosti dětí odehrávají, především školní zahrady. V metodické části jsou vytyčeny obecně platné metodické poznámky a důrazy, zmíněna jsou zde i doporučení pro tvorbu nebo úpravu ŠVP. Autorka se věnuje hodnocení kvality a účinnosti a nabízí autoevaluační dotazník hodnocení kvality EVVO v MŠ. Praktická část nabízí řadu námětů na drobné aktivity, projekty, vycházky do přírody, naučné stezky a tematické integrované bloky. Pedagogové zde naleznou rozličné nápady a náměty (pokusy, hry, příběhy, nápady k vyrábění aj.) pro vlastní pedagogickou činnost Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol, využijí ji i budoucí pedagogové MŠ středních, vyšších odborných a vysokých škol a všichni, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Inspiraci v ní ale najdou nepochybně i rodiče, prarodiče nebo učitelé prvního stupně ZŠ či další pedagogičtí pracovníci. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí. Publikace je určena zejména pro pedagogy mateřských škol, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, asistentům pedagoga, pedagogům volného času a i rodičům.
Objev podobné jako Enviromentální činnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Nádvorníková
Publikace Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení poznávacích (kognitivních) procesů a řeči u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj smyslů, jako základu poznávání předškolních dětí, přináší však i mnohé podněty pro rozvoj dalších oblastí - pozornosti, paměti, fantazie, myšlení a řeči. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých psychických procesech a jejich vývoji v předškolním věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her, činností a metodických řad pro rozvíjení jednotlivých poznávacích (kognitivních) procesů dětí. Příklady námětů jsou jak ze spontánně vzniklých situací, tak záměrně zvolené a plánované hry a činnosti. V první části publikace najde čtenář konkrétní příklady vhodných metod i základní principy, jak si dítě utváří poznatky nebo dovednosti. Stěžejní však pro čtenáře nejspíše bude druhá část, kde jsou jednotlivé kognitivní oblasti rozpracovány jak z hlediska vývojové psychologie, tak zejména metodicky – tj. jak může pedagog či rodič postupně zvyšovat náročnost. Pro pedagogy MŠ u dětí v povinném předškolním ročníku je důležitá zejména kapitola, která se zabývá specifickými dovednostmi pro budoucího školáka. Tyto oblasti jsou důležité zejména i pro děti s OŠD. Ve třetí části jsou příklady dvou integrovaných bloků, které propojují jednotlivé kognitivní oblasti (např. smysly, paměť, fantazii…) a současně dětem přibližují krásu české literatury. Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.
Objev podobné jako Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Nádvorníková
Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Dvořáková
Publikace Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání je metodickou příručkou, která se zabývá několika přístupy k realizaci pohybových činností a zejména vhodnými hrami a aktivitami pro rozvíjení těchto dovedností u dětí předškolního věku. První část textu se snaží pomocí příkladů i výkladu osvětlit, jak konkrétními pohybovými činnostmi naplňovat dílčí cíle všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Druhá rozsáhlá část se věnuje obsahu pohybových činností vhodných pro předškolní děti a metodice nácviku konkrétních pohybových dovedností. Uvedená kapitola by tedy mohla stát sama o sobě a vztahovat se pouze k pohybovým možnostem dětí. Byla však podřízena členění RVP PV a dílčím cílům oblasti Dítě a jeho tělo, která požadavky na získávání pohybových dovedností a na péči o zdraví formuluje. Další část se obrací k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů a k jejich zhodnocení z hlediska realizace pohybových činností jak v režimu dne, tak i v režimu celé školy, a to ve vztahu k potřebám dětí a pěstování jejich zdraví. V závěru je uveden příklad pohybových činností v tematickém celku jako příklad propojení pohybových a dalších činností v tematickém celku. Publikace je určena zejména pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti středních, vyšších odborných a vysokých škol, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku. Vhodná je i pro tvorbu programů pro děti s odkladem povinné školní docházky nebo dětí ze sociálně méně podnětného prostředí.
Objev podobné jako Pohybové činnosti v předškolním vzdělávání - Hana Dvořáková
Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Publikace í je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení spolupráce a kooperace u dětí předškolního věku. Důraz klade na rozvoj komunikace mezi dětmi, jejich spolupráce a prosociálního cítění. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých aspektech využívání kooperativních činností v prostředí MŠ a možnostech jejich rozvoje v období předškolního věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her a činností pro rozvíjení kooperativních dovedností předškolních dětí.
Objev podobné jako Kooperativní činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Svobodová, Hana Švejdová
Publikace Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání hledá cesty k tomu, jak pomoci dětem ke schopnosti prosociálního jednání, jak je učit být lidmi v plnohodnotném slova smyslu. Publikace pojednává o rozvoji prosociálnosti předškolních dětí v prostředí mateřské školy a je proložena příklady z praxe, hrami a metodickými řadami. Publikace je určena pedagogům mateřských škol. Využijí ji i rodiče, nebo studenti, kteří se připravují na práci s dětmi předškolního věku.
Objev podobné jako Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání - Eva Svobodová, Hana Švejdová
Taneční činnosti v předškolním vzdělávání - Markéta Kubecová, Václava Brettschneiderová
Jak v dnešní „pohodlné“ době vést děti k pravidelným fyzickým aktivitám? Osvědčeným receptem je spojení pohybu s rytmem a hudbou. Novinka z ediční řady Komplexní metodiky přináší ověřené praktické postupy a příklady dobré praxe založené na letitých zkušenostech v tanečním vzdělávání. Zabývá se jak specifickým přístupem k předškolnímu dítěti při tanečních činnostech, tak třeba i výběrem hudby, rekvizit a kostýmů. Je plná námětů na pohybové hry, drobné choreografie a naleznete v ní pro inspiraci mnoho tanečních aktivit. Napsaly učitelky MŠ pro potřeby praxe předškolního vzdělávání. Náměty na pohybové hry, drobné choreografie, mnoho inspirace pro taneční aktivity. Užitečná příručka pro rozvoj předškolních dětí ve vzdělávacích oblastech Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika i Dítě a společnost. Dítě je prostřednictvím tanečních činností aktivně seznamováno se stavbou a strukturou lidského těla i s pohybovou kulturou. Publikace je určena pedagogům mateřských škol, pedagogům tance, asistentům, studentům předškolní pedagogiky, studentům pedagogiky tance, pedagogům volného času, vedoucím tanečních a pohybových kroužků dětí ve věku 4–7 let i jejich rodičům.
Objev podobné jako Taneční činnosti v předškolním vzdělávání - Markéta Kubecová, Václava Brettschneiderová
Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Publikace z ediční řady Komplexní metodiky pro předškolní vzdělávání přistupuje k problematice s vědomím, že učitelé v mateřských školách obvykle nemají přírodovědné vzdělání. Zohledňuje vývojová specifika předškolních dětí, např. skutečnost, že vnímají neverbální komunikaci často více než komunikaci verbální. V první části knihy jsou stručně představeny speciální cíle přírodovědného vzdělávání, didaktické zásady přírodovědného vzdělávání této věkové skupiny a doporučené prostředky. Pozornost je věnována čtyřem oblastem vytyčeným týmem odborníků, který v roce 2015 pracoval na minimetodice přírodovědné gramotnosti S dětmi za přírodou (NÚV, 2015), konkrétně: osvojování si přírodovědného jazyka, podpoře zájmu zkoumat okolní svět, rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a učení hrou a prožitkem. V druhé polovině knihy jsou zařazeny ověřené aktivity, které přírodovědnou gramotnost rozvíjejí a které učitelkám v mateřských školách poskytnou dostatek inspirace.
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání - Kateřina Jančaříková
Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Publikace je metodickou příručkou, která se věnuje rozvíjení čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku. Důraz klade na vyvážený rozvoj všech předčtenářských dovedností včetně porozumění textu i obrázku. Vychází ze současného integrovaného pojetí práce s dětmi předškolního věku v souladu s RVP PV. Pojednává o jednotlivých složkách čtenářské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje v období předškolního věku. Publikace nabízí příklady aktivit, her a činností pro rozvíjení jednotlivých složek čtenářské gramotnosti.
Objev podobné jako Činnosti k rozvíjení čtenářské gramotnosti v předškolním vzdělávání - Eva Koželuhová
Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Magdaléna Kapuciánová, Kateřina Jančaříková
Publikace Činnosti venku a v přírodě je určena učitelkám mateřských škol a rodičům dětí předškolního věku. Motivuje k aktivnímu objevování světa kolem nás, k bádání i k vyprávění, vyzývá ke hře pod širým nebem. Autorky Kateřina Jančaříková (vysokoškolský pedagog, environmentalista) a Magdalena Kapuciánová (ředitelka MŠ Semínko v Toulcově dvoře) v ní předkládají v praxi ověřené aktivity, klidné i akční, pro dny sluneční i deštivé. Svět je plný příležitostí ke hře, pozorování, práci – využijme je a vyprávějme si o nich.V první, teoretické části se seznámíme s konceptem „třetí učitel“, s informálním vzděláváním, nastíníme pozitiva i rizika pobytu venku, ukážeme příklad bezpečnostních opatření, představíme osvědčené tipy na vybavení a zařízení prostředí maximálně inspirujícího ke spontánním činnostem a doporučíme odzkoušená pravidla. Druhá, podstatně rozsáhlejší část je praktickým nápadníkem krátkodobých a dlouhodobých aktivit, které lze provádět kdekoli a nejsou k nim potřeba žádné složité, nákladné nebošpatně dostupné pomůcky. Vybrány jsou jak herní, tak badatelské aktivity. Přijejich realizaci si děti uvědomují, jak to funguje v přírodě, a učí se respektovat nejen přírodu a její součásti, ale i spolužáky a samy sebe.
Objev podobné jako Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání - Magdaléna Kapuciánová, Kateřina Jančaříková
Bezva čtení pro děti od 5 do 10 let: 360 zábavných aktivit (978-80-7496-398-8)
Kniha - 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity v knize Bezva čtení pro děti od 5 do 10 let připravili zkušení autoři - učitelky mateřských škol a učitelé základních škol, kteří vědí, co děti potřebují pro rozvoj předčtenářských a čtenářských dovedností. Společným cílem autorů je, aby Vaše dítě rádo a velmi pěkně četlo. 360 zábavných aktivit povede ke snu každého rodiče - mít chytré a zvídavé dítě. Kniha je připravena pro děti od 5 do 10 let tak, aby s ní mohly pracovat samostatně. Rodič by měl motivovat, být oporou, povzbuzovat!
Objev podobné jako Bezva čtení pro děti od 5 do 10 let: 360 zábavných aktivit (978-80-7496-398-8)
Mediální činnosti: v předškolním a mladším školním věku (978-80-7496-222-6)
Kniha - autor Petr Valenta, 188 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V této publikaci chceme ukázat, jak položit základy mediální gramotnosti a jak vnímat média kriticky a v neposlední řadě poskytnout metodická doporučení, to vše také pedagogům mateřských škol a prvního stupně základní školy.
Objev podobné jako Mediální činnosti: v předškolním a mladším školním věku (978-80-7496-222-6)
Vianočné zimné aktivity: Aktivita na zamestnanie vašich detí! (978-80-8444-181-0)
Kniha - 48 stran, slovensky, Brožovaná bez přebalu lesklá Aktivity kniha na Vianoce.
Objev podobné jako Vianočné zimné aktivity: Aktivita na zamestnanie vašich detí! (978-80-8444-181-0)
Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný les (978-80-7496-450-3)
Kniha - autor Jenny Andresková; Stanislava Kociánová; Žaneta Křížová, 116 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V rámci tematického bloku Tajuplný les budou děti objevovat a získávat nevšední zážitky v roli dobrodruhů, kteří se vydali do lesa a postupně poznávají jeho koloběh a seznamují se s jeho obyvateli. Hravě a tvořivě prožijí témata, která prohloubí jejich zájem o přírodu, její poznávání a ochranu. Být součástí přírody s sebou nese poznání, že jsme součástí světa, který je velmi pestrý a v mnohém se odlišuje od života, který děti znají. Každá taková zkušenost děti obohacuje a ony pak umějí lépe porozumět druhým. Při realizaci tematického celku Tajuplný les je kladen důraz na samostatnost a iniciativu dětí, porozumění příběhům a environmentální výchovu prostřednictvím hry. Obsah Mraveniště Ze života hmyzu Voda kolem nás
Objev podobné jako Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný les (978-80-7496-450-3)
Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný ostrov (978-80-7496-449-7)
Kniha - autor Renata Nováková; Markéta Košťálová, 120 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V rámci tematického bloku Tajuplný ostrov děti nejen zažijí dobrodružství v roli cestovatelů, ale také hravě a tvořivě prožijí témata, která prohloubí jejich zájem o přírodu, její poznávání a ochranu. Být součástí přírody s sebou nese poznání, že jsme součástí světa, jenž je velmi pestrý a v mnohém se odlišuje od života, který děti znají. Každá taková zkušenost děti obohacuje a ony pak umějí lépe porozumět druhým. Při realizaci tematického celku Tajuplný ostrov je kladen důraz na samostatnost a iniciativu dětí, které jsou vedeny k projevení vlastního názoru. Zároveň se učí tytéž postoje respektovat u druhých dětí. Obsah Přípravy na cestu Objevitelské cesty Živočichové dříve a nyní Barevná zahrádka Já, dobrodruh Být dobrodruhem, stavět chýši, chodit bos, zahrát si s kamarády vlastní domino, to je jen neúplný výčet činností, kterých se...
Objev podobné jako Aktivity pro dobrodruhy: Tajuplný ostrov (978-80-7496-449-7)
Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika (978-80-7496-421-3)
Kniha - autor Miroslava Bartoňová; Dagmar Opatřilová; Marie Vítková, 128 stran, česky Čtvrtý díl ediční řady Školní zralost představuje specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. Diagnostiku školní zralosti a připravenosti u těchto dětí autorky příspěvků představují především jako oblast, která není jen doménou odborníků a učitelů v mateřských školách, nýbrž je součástí zájmu rodičů a dospělých, kterým jde především o zdravý vývoj dětí.
Objev podobné jako Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika (978-80-7496-421-3)
Nová teorie přirozeného práva (978-80-7502-406-0)
Kniha - autor Petr Osina, 220 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Hlavním cílem této knihy je analýza filosofického proudu v rámci angloamerické právní vědy, který se nejčastěji označuje jako "nová teorie přirozeného práva". Je to označení pro konkrétní oživení a přepracování teorie přirozeného práva Tomáše Akvinského iniciované v šedesátých letech 20. století francouzsko-americkým filosofem Germainem Grisezem. Grisezovým hlavním spolupracovníkem byl australský právní filosof John Finnis. Ve své knize Natural Law and Natural Rights se Finnis pokusil nově formulovat přirozenoprávní doktrínu s úmyslem vyvrátit nejčastější námitky odpůrců. Tato jeho hlavní práce je často označována za zásadní příspěvek k debatě mezi pozitivisty a zastánci přirozeného práva. Nová teorie přirozeného práva používá argumenty odpovídající moderní právněfilosofické debatě a snaží se najít originální odpovědi na otázky lidského dobra a praktického rozumu. Proto lze její...
Objev podobné jako Nová teorie přirozeného práva (978-80-7502-406-0)
KuliFerda Vyjmenovaná slova (978-80-7496-505-0)
Kniha - 52 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit KuliFerda – Vyjmenovaná slova obsahuje soubor cvičení a úloh učiva českého jazyka 1. stupně ZŠ. V pracovním sešitě se děti seznámí s významy vyjmenovaných slov a procvičí si jejich pravopis. Pracovní sešit dále obsahuje učivo o slově příbuzném, tvoření slov, stavbě slova, ale také úkoly k upevnění učiva vyjádření děje, osoby, čísla, času, infinitivu, jednoduchého a složeného tvaru slovesa. Zadání úkolů jsou připravena tak, aby děti bavila a motivovala. Při řešení úkolů děti objeví skryté poklady z půdy, zažijí dobrodružství v lese a objeví svět magie, kouzel a čarování. Pracovní listy jsou vhodné k nácviku i docvičování, ke skupinové i individuální práci ve škole, ale i pro nácvik v domácím prostředí s rodiči. Pracovní sešit je sestaven tak, aby s ním dítě mohlo pracovat samostatně – rodič by měl motivovat, být oporou, povzbuzovat! Pracovní sešit je určen žákům 1. stupně ZŠ od 8 do...
Objev podobné jako KuliFerda Vyjmenovaná slova (978-80-7496-505-0)
Rozvíjíme environmentální cítění dětí (978-80-7496-355-1)
Kniha – autor Jenny Andresková; Markéta Kubecová; Michaela Kukačková, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Rozvíjíme environmentální cítění dětí přináší velké množství originálních činností a námětů důležitých pro rozvoj vztahu dětí k přírodě. Zahrnuty jsou jak delší projekty rámované vybraným tématem, tak také dlouhá řada kratších aktivit, které lze provádět podle možností a potřeby. Kniha se tak stane Vaším užitečným pomocníkem při environmentálním vzdělávání dětí předškolního věku. Vyzkoušené náměty a aktivity z praxe MŠ, napsaly paní učitelky, pestrá nabídka činností pro environmentální vzdělávání dětí, na míru očekávaným výstupům.
Objev podobné jako Rozvíjíme environmentální cítění dětí (978-80-7496-355-1)
Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)
Kniha - autor Dita Nastoupilová, 32 stran, česky, brožovaná bez přebalu matná Pestré aktivity pro děti 2. – 3. ročníků základních škol, které mají potíže se čtením. Prvotní činností je práce s obrázky, která rozšiřuje slovní zásobu. Ve druhé fázi se pracuje s krátkými příběhy, na které jsou navázány úkoly zaměřené na rozvoj čtenářských dovedností a na zkvalitnění techniky čtení. Aktivity jsou určeny k procvičování doma i ve škole. Doplňují je nádherné a vtipné ilustrace Markéty Vydrové.
Objev podobné jako Dyslexie: Aktivity pro děti se specifickou poruchou učení (978-80-253-3076-0)
Průvodcovské činnosti (978-80-247-4807-8)
Elektronická kniha - autor Věra Seifertová, kolektiv a, 204 stran Zcela nová, prakticky zaměřená a na našem trhu ojedinělá publikace je určena průvodcům, podnikatelům a pracovníkům v cestovním ruchu, pracovníkům veřejné správy a studentům odborných škol zaměřených na cestovní ruch a průvodcovské služby. Zkušení autoři se zabývají činnostmi a technikami jednotlivých kategorií průvodců (vedoucí skupiny, delegát, animátor, horský vůdce atd.), využitím moderních technologií při jejich práci, možnostmi získávání zakázek, obchodními a marketingovými znalostmi a dovednostmi průvodců. Věnují se též legislativní úpravě a vzdělávání průvodců v ČR a mezinárodnímu rozměru průvodcovské činnosti z pohledu mezinárodních organizací i z pohledu mezinárodních norem a smluv. Opomenut není ani význam přírodního a kulturního dědictví pro práci průvodce. Zajímavý je úvod knihy, který přibližuje historické kořeny činnosti průvodců a na konkrétních příkladech mapuje zatím...
Objev podobné jako Průvodcovské činnosti (978-80-247-4807-8)
Léčebná rehabilitace v pediatrii (978-80-7496-493-0)
Kniha - autor Libuše Smolíková; Miloš Máček; Blanka Vlčková; Olga Dyrhonová, 96 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Šestý díl s názvem Léčebná rehabilitace v pediatrii se věnuje vybraným problémům, které souvisí s rehabilitační a fyzikální terapií. Obsah: Rehabilitace v pediatrii, specifika respiračních onemocnění Dětská obezita a pohybová aktivita? Indikace terapie Vojtovou reflexní lokomocí u dětí s centrální koordinační poruchou Ediční řada Rehabilitační a fyzikální terapie přináší komplexní přehled problematiky rehabilitační medicíny. Je určena nejen pro rehabilitační pracovníky, fyzioterapeuty, ale také pro lékaře dalších odborností, včetně všeobecných praktických lékařů. Kvalitu informací garantuje vysoce odborný autorský kolektiv. Osmidílná řada čítá téměř celkově 1500 stran a pokrývá celou šíři problematiky.
Objev podobné jako Léčebná rehabilitace v pediatrii (978-80-7496-493-0)
Jóga pro děti: Jógohrátky se zvířátky (978-80-7496-515-9)
Kniha - autor Klára Tůmová, 146 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá V publikaci Jóga pro děti - Jógohrátky se zvířátky pedagogové naleznou 38 tematicky ucelených lekcí cvičení s prvky dětské jógy určených pro děti předškolního a mladšího školního věku. Součástí publikace jsou i kartičky s obrázky a popisem jógových pozic. Publikaci mohou využít učitelé mateřských škol a 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga, vychovatelé a volnočasoví pedagogové, cvičitelé jógy a sportovní trenéři, ale i rodiče či zdravotníci. Jednotlivé činnosti z tematicky ucelených lekcí jsou flexibilně využitelné nejenom pro vedení kroužků dětské jógy nebo v hodinách tělesné výchovy, ale lze jej využít i v dalších sportovních a relaxačních aktivitách a i v jiných vyučovacích předmětech, jako je výtvarná výchova, pracovní činnosti, čtení, dramatická výchova a jiné.
Objev podobné jako Jóga pro děti: Jógohrátky se zvířátky (978-80-7496-515-9)
Činnosti venku a v přírodě (978-80-7496-071-0)
Kniha - autor Kateřina Jančaříková; Magdaléna Kapuciánová, 144 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá "Publikace Činnosti venku a v přírodě je určena učitelkám mateřských škol a rodičům dětí předškolního věku. Motivuje k aktivnímu objevování světa kolem nás, k bádání i k vyprávění, vyzývá ke hře pod širým nebem. Autorky Kateřina Jančaříková (vysokoškolský pedagog, environmentalista) a Magdalena Kapuciánová (ředitelka MŠ Semínko v Toulcově dvoře) v ní předkládají v praxi ověřené aktivity, klidné i akční, pro dny sluneční i deštivé. Svět je plný příležitostí ke hře, pozorování, práci – využijme je a vyprávějme si o nich. V první, teoretické části se seznámíme s konceptem „třetí učitel“, s informálním vzděláváním, nastíníme pozitiva i rizika pobytu venku, ukážeme příklad bezpečnostních opatření, představíme osvědčené tipy na vybavení a zařízení prostředí maximálně inspirujícího ke spontánním činnostem a doporučíme odzkoušená pravidla. Druhá, podstatně...
Objev podobné jako Činnosti venku a v přírodě (978-80-7496-071-0)
Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
Kniha - autor Petra Martinovská; Zbyněk Němec, 128 stran, česky Publikace přináší komplexní pohled na činnost asistenta pedagoga v mateřské škole se všemi jejími specifiky, počínaje úspěšným výběrem a uvedením asistenta pedagoga do MŠ, přes jeho metodickou podporu až po vymezení pracovní náplně asistenta pedagoga. Autoři se dále zabývají otázkou, jak optimálně vytvořit spolupráci učitele a asistenta pedagoga, například jak rozdělit jejich kompetence či jak vymezit komunikaci. Neopomíjejí ani chyby, které při spolupráci obou pracovníků mohou nastat a kterých je dobré se vyvarovat. Samostatná kapitola je věnovaná vlastní práci asistenta pedagoga s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně charakteristiky specifik vhodné podpory dětí s různými typy znevýhodnění. Stranou nezůstává ani otázka spolupráce, především komunikace asistenta pedagoga s rodiči dětí. Teoretické informace jsou doplněny příklady z praxe mateřských škol.
Objev podobné jako Asistent pedagoga v mateřské škole (978-80-7496-394-0)
Čtyřjazyčný obrázkový slovník pro cizince (978-80-7496-518-0)
Kniha - česky Nový slovníček pro malé cizince byl vytvořen na základě aktuální potřeby zařazení ukrajinských žáků-cizinců v našich školách. Proto je slovníček česko-slovensko-ukrajinsko-ruský. Je určen primárně pro děti z MŠ a žáky 1. stupně ZŠ. Obsahuje slovní zásobu blízkou dětskému věku. Je rozdělen do čtrnácti tematických lekcí. Každá lekce obsahuje karty s obrázky s příslušným pojmenováním ve všech čtyřech jazycích. Kromě samotné slovní zásoby je každý tematický okruh uveden stručnou metodikou a nápady, jak se slovíčky pracovat. V publikaci najdete i takzvané Obrázky k rozmluvení, které slouží k rozvoji slovní zásoby a jejímu praktickému využití.
Objev podobné jako Čtyřjazyčný obrázkový slovník pro cizince (978-80-7496-518-0)
Asistent pedagoga a klima třídy (978-80-7496-419-0)
Kniha - autor Jitka Gabašová; Miroslav Vosmik, 108 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Asistenti pedagoga personálně posilují pedagogické sbory a je třeba se zabývat funkčností jejich působení. Tito pracovníci mohou svou prací posilovat pozitivní klima ve třídě i v celé škole. Naše publikace si klade za cíl zbavit se některých stereotypů jak na straně školy, tak na straně rodičů i celé veřejnosti. Dozvíte se také, jakou roli hraje zážitková pedagogika pro budování a posílení vnitřní motivace dětí k učení a jak je možné využít asistenta pedagoga při zážitkovém učení ve prospěch celé skupiny. Text je určen především pedagogickým a poradenským pracovníkům škol, asistentům pedagoga i pracovníkům školských poradenských zařízení.
Objev podobné jako Asistent pedagoga a klima třídy (978-80-7496-419-0)
Účetnictví v obchodní činnosti (978-80-7676-069-1)
Elektronická kniha - autor autorů kolektiv a Více autorů, 208 stran, česky Obchodní činnost nabízí mnoho příležitostí, ale zároveň vyžaduje i četné znalosti včetně povědomí o obchodních rizicích. Tato kniha se nejprve na začátku zabývá daňovou evidencí v obchodních firmách a v dalších kapitolách začíná účetnictví tématem platebních vztahů, a to včetně zahrnutí problematiky pohledávek. Záležitostem kolem pohybu zboží a jeho účetního vyjádření, vč. obchodní marže, oceňování, evidence apod. patří další kapitoly. Podpora prodeje je zdůrazněna zejména kapitolou věnovanou reklamě a obdobným aktivitám. Sem patří do určité míry i slevy, přičemž současně je třeba je zařadit i do oblasti obchodních rizik. V rámci obchodních rizik nebylo vynecháno téma škod, ztrát a reklamací. Finanční efekt, snížení rizik a činnost managementu se promítá do procesu kalkulací, který nachází v obchodní činnosti své specifické místo. Na konci procesu (a zároveň i v posledních kapitolách)...
Objev podobné jako Účetnictví v obchodní činnosti (978-80-7676-069-1)
Účetnictví v obchodní činnosti (978-80-7676-069-1)
Kniha - autor Miroslava Vlčková; Jindřiška Kouřilová; Jarmila Rybová, 208 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Obchodní činnost nabízí mnoho příležitostí, ale zároveň vyžaduje i četné znalosti včetně povědomí o obchodních rizicích. Tato kniha se nejprve na začátku zabývá daňovou evidencí v obchodních firmách a v dalších kapitolách začíná účetnictví tématem platebních vztahů, a to včetně zahrnutí problematiky pohledávek. Záležitostem kolem pohybu zboží a jeho účetního vyjádření, vč. obchodní marže, oceňování, evidence apod. patří další kapitoly. Podpora prodeje je zdůrazněna zejména kapitolou věnovanou reklamě a obdobným aktivitám. Sem patří do určité míry i slevy, přičemž současně je třeba je zařadit i do oblasti obchodních rizik. V rámci obchodních rizik nebylo vynecháno téma škod, ztrát a reklamací. Finanční efekt, snížení rizik a činnost managementu se promítá do procesu kalkulací, který nachází v obchodní činnosti své specifické místo. Na konci...
Objev podobné jako Účetnictví v obchodní činnosti (978-80-7676-069-1)
Anglická, česká a německá slovesa ve vzájemném srovnání (978-80-7465-406-0)
Kniha - autor Jana Ondráková; Věra Tauchmanová; Žaneta Göbelová, 184 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje problematice vzájemného porovnání gramatických systémů češtiny, němčiny a angličtiny se zvláštním důrazem na obšírnou a pro studenty velmi záludnou problematiku sloves. […] Úvodní kapitoly uvádějí čtenáře do koncepčních otázek výuky cizích jazyků. Všímají si procesu prosazování mnohojazyčnosti do české vzdělávací politiky a poukazují na výhody, ale i úskalí, které provázejí učení se dvěma příbuzným jazykům - němčině a angličtině po češtině jako mateřském jazyku. […] V druhé části knihy je už veškerá pozornost soustředěna na porovnání systému sloves, a to zejména s akcentem na slovesa plnovýznamová. Autorky podávají poměrně detailní výklad týkající se osoby, čísla, času, způsobu, vidu, slovesného rodu a neurčitých tvarů slovesných - infinitivu/infinitivů a příčestí ve všech třech jazycích. Jazykové jevy mezi sebou různě porovnávají,...
Objev podobné jako Anglická, česká a německá slovesa ve vzájemném srovnání (978-80-7465-406-0)
Podívejte se také
- Čtyřjazyčný obrázkový slovník pro cizince (978-80-7496-518-0)
- Mediální činnosti: v předškolním a mladším školním věku (978-80-7496-222-6)
- Elektrotechnika III: Pro SOŠ a SOU (978-80-7333-116-0)
- KuliFerdík Aktivity na celý rok (978-80-8140-474-0)
- Pohádkové hraní Popelka: Zábavné aktivity (978-80-7267-716-0)
- Dinosaury aktivity s penovými nálepkami (978-80-567-0549-0)
- Fuj! Husté aktivity s príšerkami (978-80-567-0606-0)
- Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-468-8)
- Taneční činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-386-5)
- Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-467-1)
- Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání (978-80-7496-503-6)
- Dítě-cizinec v mateřské škole: Metodika s pracovními listy pro předškoláky (978-80-7496-477-0)
- Paliativní medicína pro všeobecné praktické lékaře (978-80-7496-448-0)
- Školní zralost a komunikace (978-80-7496-390-2)
- KuliFerda Násobení a dělení (978-80-7496-508-1)
- Učitel a syndrom vyhoření (978-80-7496-472-5)
- Aktivity pre ŠKD I. pre deti vo veku 6-8 rokov (978-80-8140-703-1)
- Novinky v gastroenterologii a hepatologii III (978-80-271-3374-1)
- Smoothies na každý deň pre mamy a deti: 365 receptov (978-80-8088-538-0)
- Rok v lesní škol(c)e: Venkovní hry a dovednostní aktivity na každé roční období (978-80-88316-77-0)
- Príbehy pre deti od 2 rokov (978-80-8107-903-0)