Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz

Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha

eBook: Publikace Školní zralost je určena rodičům a pedagogům, kteří pomáhají rozvoji předškolního dítěte v těchto oblastech: - vizuomotorika, grafomotorika - řeč - sluchové vnímání - zrakové vnímání - vnímání prostoru - vnímání času - základní matematické představy Publikace Školní zralost autorské dvojice Jiřina Bednářová – Vlasta Šmardová doplňuje ucelenou řadu odborných materiálů, které v poslední době autorky publikovaly, a završuje svým pohledem otázku vývoje a diagnostiky dítěte v předškolním věku. Ústředním tématem je školní zralost / připravenost, autorky se snaží alespoň rámcově seznámit čtenáře se všemi důležitými faktory ovlivňujícími dosaženou vývojovou úroveň dítěte před vstupem do školy a i možnou korespondencí s problémy ve školním věku, jsou-li v daných oblastech určité deficity. Čtenáři a uživateli budou v první řadě rodiče, neboť se dozvědí, jaká jsou kritéria školní zralosti / připravenosti, jak pracovat s dítětem před vstupem do školy, a pokud se chtějí ujistit, že jejich potomek splňuje vývojové ukazatele před nástupem do školy, naleznou zde jednoduché diagnostické úkoly. Tímto tématem se odborně zabývají školská poradenská zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra). Cílem publikace jistě není to, aby si rodiče nebo vychovatelé jednorázově provedli u dítěte komplexní diagnostiku sami. Publikace jim naopak dává prostor, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy a aby měli základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým až šestým rokem věku. Záměrem autorek rovněž je, aby dospělí byli včas upozorněni na některé vývojové obtíže a včas vyhledali odbornou pomoc poradenských zařízení, například při posouzení, zda by mělo dítě do školy nastoupit, případně při zařazování do edukačně-stimulačních skupin či intervenčních programů. Publikace by mohla dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. I ony se zabývají otázkou, co je ještě třeba dále trénovat v posledním roce před nástupem do školy, ve kterých oblastech má dítě menší či větší problémy, opakovaně třeba i u dětí s odklady školní docházky. Inspirací může být ale také pro samotné školy – jak učitele elementaristy, tak například pracovníky školních poradenských pracovišť, zejména při řešení zápisů do 1. tříd, které jsou pojaty více odborně a diagnosticky než společensky. Ti, kteří se s publikacemi autorek již seznámili, vědí, že jejich diagnostické přístupy jsou poměrně jednoduché, jsou formou jednoduchých škál, bez důrazu na normativní přístup. Autorky diagnostiku ale nepojímají jako „nálepkování“ dětí, nýbrž posouzením individuálních zvláštností každého dítěte budují základy pro navazující práci s ním, pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Autorky opakovaně uživatelům připomínají důležitý princip, že diagnostika není jednorázovou záležitostí, že i dítě před nástupem do školy je ještě ve svých výkonech závislé na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) by mělo napomoci opakované sledování dítěte. Přeji nové publikaci hodně čtenářů a čtenářům hodně inspirací! PaedDr. PhDr. Anna Kucharská, Ph.D. katedra pedagogické a školní psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

Podívejte se také Vlasta Chramostová ()

cena 199.0 Kč
Detail

Školní zralost - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

Publikace osvědčené autorské dvojice dává prostor rodičům a pedagogům, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy. V knize naleznete základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým a šestým rokem věku. Najdete zde rovněž upozornění na některé vývojové obtíže. Kniha je určena pro rodiče i učitelky v mateřských školách.

Podívejte se také divci skolni batoh

cena 241.0 Kč
Detail

Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha

eBook: V publikaci Rozvoj grafomotoriky naleznete informace: - 1) o významu a vývoji dětské kresby, - 2) o metodice rozvoje grafomotorických schopností (posloupnosti vývoje grafomotorických prvků, navození pracovních návyků při kreslení a psaní, potřebných podmínkách a pomůckách…). Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví podle mého názoru řadu čtenářů, zajímajících se o vývoj dítěte, jeho výchovu a vzdělávání. Její odborná úroveň a současně srozumitelné, čtivé zpracování jistě zaujme nejen pedagogy v mateřských a základních školách, pracovníky pedagogicko-psychologického poradenství, ale i blízké (rodiče, prarodiče…) dětí, které rády kreslí nebo se s kreslením potýkají. My, kteří známe předchozí publikace Jiřiny Bednářové, zaměřené na grafomotoriku – Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře – můžeme očekávat, že opět získáme mnoho nových užitečných informací o tom, jak rozvíjet kreslířské dovednosti, jak připravit dítě na psaní. Tato kniha má však ještě jednu autorku: Vlastu Šmardovou, zkušenou dětskou psycholožku s dlouholetou poradenskou praxí, která poskytla pomoc mnoha rodičům dětí předškolního i školního věku. Pomohla řešit hodně dětských trápení. Právě spojení sil psychologa, pedagoga a malíře – ilustrátora Richarda Šmardy – vedlo k vytvoření této publikace, v níž se dozvíme nejen jak rozvíjet dětskou kresbu, ale také jak se dětská kresba vyvíjí a jaké jsou zákonitosti tohoto vývoje, jaký význam má pro rozvoj osobnosti dítěte. Mnohdy si neuvědomujeme, co vše o dítěti jeho kresba vypovídá, jak nám může schopnost rozumět kresbě pomoci pochopit dítě, a tedy mu i pomoci. Vyzbrojeni základními odbornými informacemi budeme dále dobře pracovat na rozvíjení hrubé a jemné motoriky, které jsou předpokladem grafomotorických dovedností dítěte. Autorky nám nabízejí spoustu činností a cvičení, ukázek pomůcek, které si můžeme ve škole i doma vyrobit. Významná jsou doporučení týkající se pracovních návyků, sezení při kreslení a psaní, výběru kreslicích a psacích potřeb. Mnoho nepříjemností při psaní je zapříčiněno špatným úchopem psacího náčiní, je tedy nutno mu předcházet už v počátcích kreslení. Často mívají děti při psaní potíže s tím, že příliš „tlačí“ na tužku; proto se dovíme, jak ruku uvolnit, jaká grafomotorická cvičení pomohou dítěti kreslit a psát lehce, s jistotou, s chutí. Dostaneme odpovědi na otázky, které zajímají mnoho pedagogů i rodičů, např. jak má psát levák a má-li se dítě učit psát v předškolním věku. A nakonec nalezneme možnosti pomoci při obtížích, praktická, srozumitelná, odborně podložená doporučení včetně další literatury pro zájemce. Přeji vám, vážení čtenáři, příjemné studium i mnoho užitku pro vás i děti, jimž prospějete tím, že jste rozšířili své znalosti o grafomotorice. PhDr. Alena Šafrová, speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně

Podívejte se také ruzovy skolni penal

cena 169.0 Kč
Detail

Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha

eBook: Prověřte dovednosti předškoláků Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět. Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry.

Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha

cena 299.0 Kč
Detail

Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha

eBook: Publikace Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl navazuje na stejnojmenné dílo, Diagnostika dítěte předškolního věku, doplňuje ho a podrobněji rozpracovává některá témata. Přináší množství aktuálních informací, které se pedagogické diagnostiky dětí v předškolním věku v současné době dotýkají. Autorky v knize reagují na nejčastější otázky, s nimiž se ve svojí odborné praxi setkávají, například: „Jak často mám diagnostiku dělat? Jak ji mám provádět? Používám správné přístupy?“ A formou odpovědí na tyto dotazy přináší hlubší vhled do problematiky, kterou mnohdy nemají učitelky mateřských škol zcela ujasněnu. Teoretické základy jsou východiskem pro úspěšnou diagnostiku i intervenci Pro čtenáře je velmi přínosné propojení praktických otázek a odpovědí s širšími teoretickými souvislostmi. V praxi se totiž ukazuje, že právě nedostatečné teoretické znalosti jsou mnohdy příčinou nesprávně realizované pedagogické diagnostiky. První kapitoly objasňují rozdíly mezi statickou a dynamickou diagnostikou z pohledu jejich cíle, forem i obsahu. Každá z nich má v procesu rozvoje dítěte své místo a autorkám se velmi hezky podařilo prezentovat jak jejich výhody, tak i úskalí. Statická diagnostika je zaměřena na stav a porovnává výkony dětí oproti ostatním vrstevníkům. Naproti tomu dynamická diagnostika sleduje a podporuje proces učení. Znalost typů diagnostik může učitelům v mateřských školách napomoci zorientovat se ve vlastní diagnostické činnosti a najít odpověď na to, co mají zjišťovat a jakým způsobem. Diagnóza není cílem, cílem je hledání řešení a podpora dítěte Autorkám se nenásilnou formou a praktickými příklady podařilo vysvětlit, že základem pedagogické diagnostiky je vytvoření systému péče, který vychází ze znalosti dítěte, poznání jeho možností, schopností, dovedností a dalších okolností vývoje, a rozpoznání silných i slabších stránek dítěte. Objasňují, že hlavním záměrem a smyslem pedagogické diagnostiky je zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu. Diagnostika je v publikaci prezentována jako podklad pro stanovení cílené vzdělávací nabídky, pro kontinuální vyhodnocování podmínek a průběhu vzdělávacího procesu tak, aby každé dítě mohlo zažít pocit úspěchu, pocit vlastní hodnoty, vlastního přínosu ve vývoji a učení se. Aby nabylo důvěru v to, co umí, tedy ve své schopnosti a dovednosti. Aby získalo odvahu i chuť poznávat a obohacovat se o nové zkušenosti. Vzdělávací nabídka se neřídí pouze věkem dítěte, ale zejména specifiky v jeho vývoji Pro pochopení podstaty individualizace vzdělávání je stěžejní kapitola, v níž autorky v přehledných grafech znázornily možné varianty vývoje dítěte, na které je zapotřebí v diagnosticko-intervenčním procesu brát zřetel. Vysvětlují, že pokud nejsou úroveň obtížnosti podnětů a možnosti dítěte v souladu, dítě nemůže svými schopnostmi a dovednostmi adekvátně reagovat, a na naplnění požadavků nedosáhne. Příliš nízká míra podnětů dítě nerozvíjí, a zpravidla ani nezaujme. A naopak, je-li míra podnětů (obtížnost) nad rámec možností dítěte, nedokáže vzdělávací nabídku přijmout a zvládnout. Cílem diagnostiky je ucelený systém, který poukazuje na dílčí oblasti vývoje, ale zároveň na jejich vzájemnou propojenost a podmíněnost Autorky vycházejí v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání z holistického pojetí vzdělávání dítěte předškolního věku. Učení prezentují jako komplexní jev, kterého se neúčastní jednotlivé oblasti odděleně, ale více oblastí a rovin zároveň, přičemž každá ze schopností a dovedností může však působit u dané činnosti v různé intenzitě. Úroveň jedné oblasti se při učení i v diagnostice často promítne do oblastí dalších – jsou vzájemně propojeny a podmíněny. Stěžejní část je věnována oblastem, na něž je vhodné se při diagnostice zaměřit. Shodují se s oblastmi, které jsou podrobně rozpracovány v již výše zmiňované publikaci Diagnostika dítěte předškolního věku (motorika, grafomotorika, kresba; zrakové vnímání a paměť; vnímání prostoru a prostorové představy; vnímání času; řeč; sluchové vnímání a paměť; základní matematické představy; sociální dovednosti). Jsou doplněny o nové praktické informace i potřebné souvislosti. Nalezneme zde odpovědi na to, jak vypozorovat nevyzrálost dané oblasti ze spontánních činností a her, jaký dopad může mít oslabení dílčí oblasti na získávání základů školních dovedností, jak konkrétně používat vývojové škály atd. Publikace přináší celou řadu zajímavých námětu a příkladů využitelných při konkrétní práci s dětmi jak v diagnostice, tak zejména v intervenci, přičemž náměty aktivit pro rozvoj dané oblasti jsou řazeny podle obtížnosti. Toto pojetí je pro předškolní pedagogy i rodiče velkou pomůckou. Základem pro komunikaci s rodiči je dobrá znalost dítěte a znalost cesty k němu Téma spolupráce mateřské školy a rodiny publikaci uzavírá a akcentuje důležitost tohoto partnerství. K tomu, aby se dítěti dobře dařilo a rozvíjely se jeho veškeré potřeby (kognitivní, emocionální, sociální…), je zapotřebí souhry ve výchov

Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová - e-kniha

cena 279.0 Kč
Detail

Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče.

Objev podobné jako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

cena 151.0 Kč
Detail

Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

Publikace tvoří s pracovními listy Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře ucelený soubor, doplňuje a shrnuje informace a podává souhrnný komplex poznatků o vývoji grafomotoriky, dětské kresby, možnostech rozvoje a podpory této oblasti. Publikaci pro práci s dětmi využijí učitelé mateřských škol, 1. stupně základních škol, speciální pedagogové a také rodiče.

Objev podobné jako Rozvoj grafomotoriky - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

cena 178.0 Kč
Detail

Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

Publikace je určena především učitelkám MŠ a rodičům. Přináší návod, jaké oblasti vývoje u dítěte sledovat, co by dítě ve kterém věku mělo umět. Publikace je zaměřena na sledování a rozvoj následujících oblastí: motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, vnímání prostoru a času, základních matematických představ, myšlení a řeči, sociálních dovedností, sebeobsluhy a hry.

Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

cena 357.0 Kč
Detail

Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

Pokračování edukativní publikace reaguje na nejčastější otázky týkající se pedagogické diagnostiky a rozšiřuje tematický záběr prvního dílu. Autorky věnují velký prostor zejména diagnostice dynamické, zaměřené na proces učení a podporu rozvoje každého dítěte. Zároveň nabízejí velké množství aktivit pro naplňování jeho potřeb. Chcete-li zjistit, co dítě umí a jak jej dále cíleně rozvíjet, je tato kniha určena právě pro vás!

Objev podobné jako Diagnostika dítěte předškolního věku, 2. díl - Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová

cena 357.0 Kč
Detail

Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová

Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.

Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová

Pracovní sešit obsahuje systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.

Objev podobné jako Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Na návštěvě u malíře - Jiřina Bednářová

Rozvíjejte jemnou motoriku dítěte potřebnou při kreslení a psaní. Publikace Na návštěvě u malíře obsahuje: 1) grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 5 do7 let, pomocí kterých se rozvine: jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní grafomotorické dovednosti a kresba dítěte souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry 2) metodický návod pro dospělé, který: upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků pomáhá překonávat obtíže V nové publikaci Jiřiny Bednářové, která je volným pokračováním dvou předchozích, Mezi námi pastelkami a Co si tužky povídaly. Nyní se s grafomotorickými cvičeními obrací k předškolákům a začínajícím školákům, 5 až 7-letým dětem a jejich dospělým kamarádům. V autorčině dopise na konci knihy se dozvíme, jak máme při práci s pracovními listy správně postupovat, aby se dostavil dobrý výsledek, a také dostaneme odpověď na otázky, které nás dospělé zajímají ohledně kreslení – psaní dětí tohoto věku. Nyní tedy máme před sebou pomocníka, který provede nás a naše dítě začátky psaní. Pomůže uvolnit dětskou ruku a hravou, příjemnou formou nás povede metodicky správnou cestou při ovládnutí všech základních tahů písmen. Autorka s podporou svého osvědčeného spolupracovníka malíře a ilustrátora Richarda Šmardy si děti jistě získá příběhem pastelek Boženky a Máni a jejich kamarádek tužek, ty už děti znají z předchozích dílů, a nově i chlapce Adámka, kteří jsou nyní na návštěvě u malíře Augustina. Dítě tedy s Adámkem zvládá tvary od nejjednodušších ke složitým a vytváří si pěkné vlastní obrázky. Všimněte si, že za úvodním vyprávěním je několik listů, na nichž se opakují jednoduché prvky kreslení, které by mělo zvládnout dítě mladší. Nedaří-li se, nejde o žádné neštěstí, vždyť víme, že vývoj každého z nás, tedy i našeho dítěte, je individuální, má své zvláštnosti. Dobrým pomocníkem budou v tom případě předcházející díly grafomotorických cvičení. Je lépe začít pracovat s nimi, abychom obtížnými úkoly dítě od kreslení neodradili. Samozřejmě, jsou-li obtíže výraznější, neváhejme požádat o konzultaci poradenské pracoviště (např. pedagogicko-psychologickou poradnu). Myslím si však, že stojí za to získat dítě pro kreslení a psaní s podporou této publikace. Je velmi vhodná pro děti před nástupem do školy, ty zapsané i ty, jimž byl nástup školní docházky z nějakých důvodů odložen. Užitečná je také prvňáčkům proto, aby se jim lépe psalo nebo i těm, pro něž je psaní velmi namáhavá práce. My dospělí máme někdy krátkou paměť, nevzpomínáme si, jak těžké to bylo napsat řádek v sešitě přesně podle předpisu. Zkusme si pořídit předepsaný sešit pro 1. ročník a krasopisně jej vypsat. A to nad námi nebude nikdo stát a říkat: „Seď rovně!“, „Nepiš nosem!“, „Piš hezky!“ Co je to „psát hezky“? Znamená to psát lehce, s chutí, bez námahy, s radostí z dobrého díla. Dobrý výsledek se, jako při každé jiné práci, dostaví jen tehdy, máme-li vhodný materiál pro cvičení a vedle sebe laskavého člověka, který nás podpoří. Kvalitní cvičební pomůcku máme před sebou a tím laskavým člověkem je táta, máma, babička, dědeček….. PhDr. Alena Šafrová speciální pedagožka Speciálního pedagogického centra při Soukromém speciálním gymnáziu Integra, Brno-Líšeň, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně

Objev podobné jako Na návštěvě u malíře - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Co si tužky povídaly - Jiřina Bednářová

Pracovní sešit obsahuje systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení uváděná v publikaci postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.

Objev podobné jako Co si tužky povídaly - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Počítání soba Boba - 2. díl - Jiřina Bednářová

Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více … Zaměřuje se na rozvoj matematických schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.

Objev podobné jako Počítání soba Boba - 2. díl - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová

Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.

Objev podobné jako Počítání soba Boba - 1. díl - Jiřina Bednářová

cena 178.0 Kč
Detail

Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová

Kniha je určena dětem ve věku 6 až 10 let, všechny strany jsou ilustrované. Pracovní listy jsou určeny dětem, které se učí číst a ve čtení se zdokonalují. Každý list je rozdělen na dvě části. První část tvoří souvislý text, který motivačně stranu uvádí a zároveň může sloužit jako text pro procvičení techniky čtení. Druhá část textu je určena pro samostatnou práci dítěte s textem. Je doplněna o instrukci k práci s textem.

Objev podobné jako Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 - Jiřina Bednářová

Začněte s přípravami dítěte na vstup do školy včas. Publikace obsahuje: 1) pracovní listy vytvářející ucelený systém předškolní průpravy pro děti ve věku 3 až 5 let Pomocí listů se rozvine: kreslení, koordinace ruky a oka rozumové schopnosti a řeč sluchové a zrakové vnímání předčíselné a matematické představy orientace v prostoru a čase 2) metodický návod pro dospělé Vážená čtenářko, vážený čtenáři, zaujala vás kniha „Mezi námi předškoláky, pro děti od 3 do 5 let“ svým názvem, barevností a vtipem titulní strany, listujete a váš zrak, jak věřím, utkvěl na zadní straně obálky, kde vás takto oslovuji. Protože prohlížíte knihy podporující rozvoj dítěte, hledáte zřejmě něco zajímavého pro svého neposedu či neposedy, které máte doma, v mateřské škole, v dětském klubu. Říkáte si, jak rychle čas běží a z malého batolátka je najednou zvídavý předškolaček. Jak takového kloučka či holčičku potěšit zajímavou činností, protože vy jistě nejste z těch dospělých, kteří posadí dítě k televizi nebo počítači. Jistě dítku čtete, povídáte si s ním, sportujete, ale vidíte, že už je ve věku, kdy se může a má začít učit učit, kdy může plnit smysluplné úkoly. S knihou, kterou vám známá autorka knih pro děti Jiřina Bednářová spolu s malířem-ilustrátorem Richardem Šmardou nabízejí v nakladatelství Computer Press a.s., to bude pro vás i dítě příjemný zážitek. Zmiňuji-li předcházející publikace uvedené autorky, jsou jimi soubory pro rozvoj zrakového vnímání dětí, grafomotoriky, matematických představ, vždy také bylo pamatováno na rozvoj řeči, myšlení. Tato kniha, která vás zaujala, obsahuje výběr úkolů vhodných pro nejmladší předškoláky. Najdete v ní všechna uvedená cvičení označená piktogramy, jejichž význam objevíte na straně 71 v autorčině informaci pro vás, dospělé. Tak můžete sledovat, jak se dítě postupně zdokonaluje v jednotlivých dovednostech důležitých pro budoucí čtení, psaní, počítání, jak se rozvíjí jeho slovní zásoba, schopnost komunikovat. Uvidíte, jak se vám společně s dítětem bude dobře a s chutí pracovat, protože vás povede příběh plný zajímavých postaviček. Udivilo vás, jak se v Zoo ocitly mluvící pastelky Boženka a Máňa? To právě ony provázely děti v knihách pro rozvoj grafomotoriky. Konečně i další postavičky najdete ve dříve vydaných knihách. Jak vidíte, autorka, významná speciální pedagožka, připravila zajímavý, promyšlený soubor přispívající k úspěšnosti budoucích školáků. Máte v ruce kvalitního pomocníka pro příjemné naplnění času s dítkem, protože bez vás to určitě nepůjde. Přeji vám proto radostné chvíle s touto knihou i jejími dalšími, připravovanými díly pro děti předškolního věku. PhDr. Alena Šafrová, externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně

Objev podobné jako Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Finanční zralost - Veronika Kalátová - e-kniha

eBook: Tato kniha vám bude průvodcem džunglí finančního světa, dá vám nahlédnout pod pokličku finančních produků a připraví vás na jednání s finančními poradci a bankéři. S lehkostí objevíte principy finančních produktů a jak se při jejich výběru vyvarovat nejčastějších chyb. Naučíte se rozumět nabídkám a budete vědět, jak a na co se ptát, abyste měli ucelené informace. Rodičům nabídne metody, jak rozvíjet finanční gramotnost a zodpovědnost jejich dětí. Dozvíte se, jak pracovat s pěti základními otázkami, na které byste měli mít vždy odpověď před podpisem smlouvy: „Co z toho budu mít? Co mě to bude stát? Kdy to budu mít? Jak je to jisté? Jsou možné změny?“ Knihu doplňují přehledné grafy, tabulky, příklady, ilustrace, srovnání i příběhy z praxe. Co se v knize dozvíte? Jak najít poradce, se kterým si budete rozumět Jak rozeznat poradce profesionála od tvz. šmejda Jak zbytečně nepřicházet o peníze Jak minimalizovat poplatky a maximalizovat zisky Jak pečovat o své peníze podle svých potřeb, možností a zkušeností Kdy je půjčka problémem, kdy radostí a proč Co je nejdůležitější vědět před podpisem úvěrové smlouvy … a spoustu dalších věcí, které by měl znát každý, kdo chce se svými penězi zacházet odpovědně a smysluplně.

Objev podobné jako Finanční zralost - Veronika Kalátová - e-kniha

cena 369.0 Kč
Detail

Nejlepší rodinné recepty - Jiřina Mizerová - e-kniha

eBook: Ušetřete čas při zkoušení receptů, zde máte soustředěné to NEJ! Knížku Nejlepší rodinné recepty vydávám na přání mých příznivců na FB. Obsahuje osvědčené recepty (nejen) naší rodiny, s příběhy a barevnými fotografiemi. Získáte vzácný recept na domácí čokoládu, muffiny do tašky, tvarožník, který jde s dobou, černou buchtu, luxusní i ve 21. století, ale také na znamenitý guláš či medovinu se špetkou nostalgie. Všechny recepty jsou mnohokrát vyzkoušené a stoprocentně spolehlivé.

Objev podobné jako Nejlepší rodinné recepty - Jiřina Mizerová - e-kniha

cena 149.0 Kč
Detail

Podzimní barevné říkanky - Jiřina Nováková - e-kniha

eBook: Rytmické, zábavné i emočně laděné veršíky a říkanky pro děti s podzimní tematikou jsou obrazem rozmanitosti života a vhodným námětem pro dětskou fantazii a rozvoje myšlení.

Objev podobné jako Podzimní barevné říkanky - Jiřina Nováková - e-kniha

cena 89.0 Kč
Detail

Anetka a vánoční hvězdička - Jiřina Nováková - e-kniha

eBook: Laskavý příběh malého děvčátka, situovaný do předvánočního času. Souběh přátelského vztahu ke zvířátkům i přírodě, hodnoty kamarádství, zážitky ze školky, hry na sněhu, to vše tvoří příjemně laděný celek k dětskému naslouchání.Děj provází nejzářivější hvězdička na noční obloze, která vypráví příběh zvířátek v lese.

Objev podobné jako Anetka a vánoční hvězdička - Jiřina Nováková - e-kniha

cena 89.0 Kč
Detail

Proč koťátko zapomnělo mňoukat - Jiřina Nováková - e-kniha

eBook: Veršovaná pohádka je učená zejména nejmenším dětem. Emotivně laděný příběh malého koťátka a zvířátek z prostředí farmy podpůrně přispějí k rozvoji řečových dovedností, citu pro rytmus a obohacení poznatků z okolního světa.

Objev podobné jako Proč koťátko zapomnělo mňoukat - Jiřina Nováková - e-kniha

cena 89.0 Kč
Detail

Čtení k šálku kávy - Vlasta Hlavsová - e-kniha

eBook: Vážení čtenáři, námětem ke psaní povídek mi slouží skutečné, prožité a odvyprávěné příběhy lidí. Známých, přátel, kamarádů, nebo zcela cizích lidí, které jsem měla tu možnost poznat, nebo se s nimi aspoň setkat. Pochopitelně jsou upravené. Každá povídka je jiná, na jiné téma. Některé povídky jsou psané v mužském rodě, jiné v přítomném čase. Lépe se mi to píše a vzbudí to dojem čtenáře, že to sám prožil, že je to jeho příběh.Život píše opravdu podivné příběhy. Smutné, veselé i nutící k zamyšlení. Myslím si, že moje sbírka povídek osloví spíše ženy a dívky.Je určena k relaxaci a oddechu. Nazvala jsem ji prostě – Čtení k šálku kávy, aneb - Co život napsal.

Objev podobné jako Čtení k šálku kávy - Vlasta Hlavsová - e-kniha

cena 79.0 Kč
Detail

Nezralé bobule angreštu - Vladimír Pistorius, Ľudmila Petruševská - e-kniha

eBook: Čtyři autobiografické prózy Ljudmily Petruševské ukazují drsný obraz dospívání v Rusku během druhé světové války a těsně po ní. Hrdinka povídek, zanedbávaná holčička, se protlouká světem, v němž vládne hrubá síla a zákon smečky, nemá skutečný domov a touží po mamince, která ji nadlouho opustila kvůli studiu v daleké Moskvě. Strasti a útrapy, jimiž prochází, se promítají na pozadí velkých dějin. Fyzická likvidace „nepřátel státu“ během Velkého teroru, při němž byla zatčena a popravena značná část její rodiny, válečné zmatky, hladomor, žebrání, katastrofální nedostatek bytů, bezprizorná potulka, ale i neuhasitelná touha po svobodě – to vše je realitou dívčina dětství. Dospělý hlas autorčiných vzpomínek přitom prostupuje dětská imaginace a nepřízeň osudu se v jejím vyprávění setkává s lehkou ironií. Střízlivě psané povídky bez jakékoli sebelítosti a prostředkují nevšedně křehký a čistý pohled na nemilosrdnou dobu. Anglická verze nejdelšího textu této knihy, Holčička z hotelu Metropol, byla v roce 2017 nominována na National Book Critics Circle Award v kategorii autobiografie.

Objev podobné jako Nezralé bobule angreštu - Vladimír Pistorius, Ľudmila Petruševská - e-kniha

cena 139.0 Kč
Detail

Finanční zralost v praxi I. - Veronika Kalátová - e-kniha

eBook: Chcete vést mládež k finanční zodpovědnosti? Tato sbírka případových studií vám s tím zaručeně pomůže. Obsahuje přehledné, srozumitelné a zábavné návody na to, jak: - Smysluplně pracovat s rodinným rozpočtem- Mít výdaje pod kontrolou, recyklovat a neplýtvat- Vytvářet krátkodobé i dlouhodobé rezervy- Nastavit finanční priority- Sestavit a řídit finanční plán pro konkrétní finanční cíl- Vybrat ten správný spořicí nebo běžný účet- Jednat s finančními poradci, pojišťovacími zprostředkovateli a úředníky na sociální správě- Vybrat správné pojištění, ať už jde o pojištění odpovědnosti, majetku nebo osob- a mnoho dalšího. Sbírka obsahuje i pracovní listy s úkoly, které vám usnadní procvičování.

Objev podobné jako Finanční zralost v praxi I. - Veronika Kalátová - e-kniha

cena 499.0 Kč
Detail

Školní zralost a komunikace (978-80-7496-390-2)

Kniha - autor Sandra Bejdáková; Jarmila Střechová; Lenka Suchardová; Jana Vítková; Helena Z..., 130 stran, česky Třetí díl ediční řady Školní zralost přináší komplexně zpracované téma komunikace v mateřské škole s vazbou na téma školní zralosti. Téma je představeno z několika úhlů pohledu: komunikace s rodiči předškolního dítěte se všemi jejími specifiky, komunikace se základní školou nazíraná jak z pohledu školy mateřské, tak základní a nechybí ani téma komunikace MŠ a pedagogicko-psychologické poradny.

Objev podobné jako Školní zralost a komunikace (978-80-7496-390-2)

cena 319.0 Kč
Detail

Školní zralost a dítě s SVP: v praxi mateřské školy

Specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. Pátý díl ediční řady Školní zralost se věnuje problematice přípravě dětí s SVP na školní docházku z praktického hlediska. Publikace pojednává o začlenění dětí s SVP jak do běžné, tak do speciální třídy MŠ, o specifikách jejich předškolní přípravy či o komunikaci s jejich rodiči. Dozvíte se o zkušenostech s přípravou na školní docházku u dětí ze sociálně vyloučeného prostředí a o výstupech evropského projektu WELCOME, které jsou určeny (nejen) dětem s SVP.

Objev podobné jako Školní zralost a dítě s SVP: v praxi mateřské školy

cena 327.0 Kč
Detail

Socializace do školního jazyka - Zuzana Šalamounová - e-kniha

eBook: Na první pohled by se mohlo zdát, že ve škole se hovoří stejně jako všude jinde. Školní jazyk je však natolik specifický, že se o něm mnohdy uvažuje jako o cizím jazyce svého druhu. Od chvíle, kdy děti vstupují do školy a stávají se žáky, se proto spolu s učením konkrétních poznatků učí také to, jakým způsobem o nich hovořit. Tento proces, označovaný jako socializace do školního jazyka, přibližuje předložená monografie. Prostřednictvím empirického výzkumu ukotveného ve vyučovacích hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol nejprve popisuje, jak se žáci seznamují se školními pojmy a poté jakým způsobem pronikají do používání jazyka při práci s učebními postupy. Kniha tak ilustruje, jak se žáci stávají součástí specifického jazykového společenství, které je škole vlastní.

Objev podobné jako Socializace do školního jazyka - Zuzana Šalamounová - e-kniha

cena 212.0 Kč
Detail

Školní příběh pejska a kočičky - Vlasta Hurtíková

Po dobrodružných prázdninách to pejska a kočičku láká za dětmi do školy. Sice mají trochu obavy, jak zvládnou učení a jak je přijmou spolužáci, ale strach se po získání prvních zkušeností brzy rozplyne. Pejsek s kočičkou se ve škole naučí důležité činnosti: psát písmenka a číslice, číst, psát počítat, také zpívají, cvičí, poznávají přírodu a při tom všem zažijí spoustu veselých příhod,

Objev podobné jako Školní příběh pejska a kočičky - Vlasta Hurtíková

cena 205.0 Kč
Detail

Školní vzdělávání ve Velké Británii - Věra Ježková - e-kniha

eBook: Publikace Školní vzdělávání ve Velké Británii navazuje na již dříve vydanou knihu Školní vzdělávání v Německu (Karolinum, Praha 2008), přičemž se stejně jako v předchozím případě jedná o analyticko-srovnávací studii zaměřenou tentokrát na popis vývoje, stávajícího stavu a probíhající reformy školského systému ve Spojeném království. Práce V. Ježkové a D. Dvořáka, která je doplněna shrnující závěrečnou kapitolou z pera anglických autorů z University of Manchester, tak především přináší zahraniční poznatky využitelné v domácí vzdělávací politice, a to zejména ve vzdělávání primárním a nižším a vyšším vzdělávání sekundárním.

Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Velké Británii - Věra Ježková - e-kniha

cena 180.0 Kč
Detail

Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha

eBook: Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.

Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová - e-kniha

cena 169.0 Kč
Detail

Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová - e-kniha

eBook: Pracovní sešity obsahují systém grafomotorických cvičení, vycházející z posloupnosti vývoje dovedností dítěte. Cvičení uváděná v jednotlivých publikacích postupují od nejjednodušších prvků, které se v kresbě dítěte objevují nejdříve, a přecházejí k obtížnějším. Materiály přinášejí podněty k získání dovednosti, jejímu procvičování a posléze její fixaci před postupem do další úrovně obtížnosti.

Objev podobné jako Mezi námi pastelkami - Jiřina Bednářová - e-kniha

cena 169.0 Kč
Detail

Pohybová neúspěšnost u žáků mladšího školního věku - Aleš Kaplan - e-kniha

eBook: Kniha řeší problematiku pohybové neúspěšnosti u žáků a žákyň mladšího školního věku v podmínkách školní tělesné výchovy prostřednictvím podrobné literární rešerše a případové studie. Pohybová neúspěšnost byla identifikována pomocí šesti záměrně vybraných motorických testů (skok do dálky z místa, leh-sed opakovaně po dobu 1 minuty, člunkový běh na 4 × 10 m, hluboký předklon ve stoji, test rovnovážné polohy a test chytání míče) a v kontextu dalších proměnných byly zjišťovány případné determinanty, které mohly vést k pohybové neúspěšnosti u žáka a žákyně mladšího školního věku.

Objev podobné jako Pohybová neúspěšnost u žáků mladšího školního věku - Aleš Kaplan - e-kniha

cena 300.0 Kč
Detail

Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová - e-kniha

eBook: Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje česká autorka, a pohled „zevnitř“, který zprostředkovávají estonští autoři. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v estonském školním vzdělávání a jsou také aktuální pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z osmi kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají; zvláštní pozornost je věnována historii země. Ve druhé kapitole je kladen hlavní důraz na cíle a principy nové estonské vzdělávací politiky, třetí kapitola představuje obnovený estonský vzdělávací systém a poskytuje i krátký pohled do historie estonského vzdělávání. Tématem čtvrté kapitoly jsou významné změny, jimiž prochází kurikulum základních škol a gymnázií. Pátá kapitola se zabývá problematikou evaluace vzdělávacího systému a vzdělávacích zařízení a hodnocení žáků. Šestá kapitola se věnuje aktuální a citlivé národnostní otázce ve společnosti a ve školním vzdělávání, sedmá kapitola podobně citlivé otázce jazyků a jazykového vzdělávání. V poslední, osmé, kapitole, podobně jako v předchozích studiích této ediční řady, dostávají prostor autoři „domácí“; přinášejí svůj vnitřní pohled na vývoj všeobecného vzdělávání v Estonsku za posledních 25 let. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky, přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, která může být českému čtenáři v mnoha ohledech blízká. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.

Objev podobné jako Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová - e-kniha

cena 110.0 Kč
Detail

Školní vzdělávání v Číně - Eliška Walterová, Vít Šťastný, Zhu Xiaohu - e-kniha

eBook: Další – již osmá – studie z ediční řady Školní vzdělávání v zahraničí analyzuje vzdělávací systém nejlidnatější země světa – Číny. V testech PISA obsazují v mezinárodním srovnání čínští žáci přední příčky. Co však stojí za tímto úspěchem? A jaké jsou jeho odvrácené stránky? Autoři snaží nabídnout komplexní odpovědi na tyto i jiné významné otázky spojené právě se vzděláváním v Číně. V úvodních kapitolách je proto představen zeměpisný, historický, náboženský a ekonomický kontext, na nějž navazují věcné analýzy vzdělávací politiky, kurikula a dalších aspektů školního vzdělávání. Kniha tak osloví nejen čtenáře se zájmem o pedagogiku, ale i širší okruh čtenářů z řad diplomacie, kultury, politiky či obchodu, kteří se zajímají o edukační zázemí svých partnerů a klientů.

Objev podobné jako Školní vzdělávání v Číně - Eliška Walterová, Vít Šťastný, Zhu Xiaohu - e-kniha

cena 220.0 Kč
Detail

Školní vzdělávání ve Francii - Vít Šťastný, Zuzana Svobodová, Jean-Yves Rochex - e-kniha

eBook: Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání ve Francii je sedmou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Studie zachovává obdobnou strukturu jako dřívější publikace v řadě, metodologicky se však kromě studia odborné literatury opírá také o vlastní empirická data autorů sebraná prostřednictvím pozorování ve školních třídách či rozhovorů s různými aktéry vzdělávacího systému (učiteli, řediteli, inspektory…). Důraz je kladen na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání. Čeští autoři poskytují pohled na francouzský vzdělávací systém „zvenku“ (kapitoly zabývající se vzdělávací politikou, charakteristikou vzdělávacího systému, profesí učitele, kurikulem, evaluací, spravedlivostí ve vzdělávání, jazykovým vzděláváním a specifiky vzdělávání v zámořských teritoriích), pohled „zevnitř“ pak zprostředkovává renomovaný francouzský výzkumník a sociolog vzdělávání Jean-Yves Rochex, který se v poslední kapitole zaměřuje na vývoj a současný stav vzdělanostních nerovností ve Francii. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, jejíž specifika a problémy vzdělávání nejsou českým čtenářům příliš známá. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, zástupcům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.

Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Francii - Vít Šťastný, Zuzana Svobodová, Jean-Yves Rochex - e-kniha

cena 200.0 Kč
Detail

Mezi námi předškoláky 5-7 let - Jiřina Bednářová - e-kniha

eBook: Publikace je určena dětem k prověření jejich znalostí, schopností a dovedností před nástupem do školy, nejvhodnější je pro věk 5 až 7 roků dítěte. Knížka se zaměřuje na oblast grafomotoriky, zrakového vnímání, čeči sluchového vnímání, prostorové a pravo-levé orientace, vnímání času a základních matematických představ. Každá strana obsahuje motivační příběh pro děti a vysvětlení činnosti a jejího cíle pro dospělé.

Objev podobné jako Mezi námi předškoláky 5-7 let - Jiřina Bednářová - e-kniha

cena 149.0 Kč
Detail

Školní vzdělávání ve Švédsku - Věra Ježková, Dominik Dvořák, Holger Daun, David Greger - e-kniha

eBook: Analyticko-srovnávací studie je třetí publikací řady Školní vzdělávání v… První dvě publikace jsou Školní vzdělávání v Německu a Školní vzdělávání ve Velké Británii. Část studie, vypracovaná českými autory, zprostředkuje na školní vzdělávání „pohled zvenku“, který lze považovat za „objektivní“, „neutrální“, neovlivněný vlastními přímými zkušenostmi autorů. „Pohled zevnitř“ přináší závěrečná kapitola švédského spoluautora. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní ve švédském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z devíti kapitol. Nejprve je charakterizován kontext, v němž školní vzdělávání probíhá. Dále je představena švédská vzdělávací politika a charakterizován vzdělávací systém Švédska. Kapitoly 4–9 přinášejí podrobnější pohled na aktuální témata švédské vzdělávací politiky v oblasti školního vzdělávání – soukromých škol, evaluace škol a hodnocení žáků, kurikula, spravedlivosti ve školním vzdělávání, národnostních a etnických menšin ve švédském školním vzdělávání a jazyků a jazykového vzdělávání ve Švédsku. Poslední kapitola přináší popis vzdělávacích politik od zavedení povinné základní školy v roce 1962 přes restrukturalizační opatření zavedená na počátku 90. let až po změny schválené v roce 2010. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.

Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Švédsku - Věra Ježková, Dominik Dvořák, Holger Daun, David Greger - e-kniha

cena 130.0 Kč
Detail

Školní vzdělávání v Ruské federaci - Irina Abankina, Taťjana Abankina, Věra Ježková, Eliška Walterová - e-kniha

eBook: Analyticko-srovnávací studie je čtvrtou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Předchozí tři publikace jsou Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii a Školní vzdělávání ve Švédsku. Část studie, vypracovaná českými autorkami, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "objektivní", "neutrální", pouze minimálně ovlivněný přímými zkušenostmi. "Pohled zevnitř" přináší závěrečná kapitola ruských spoluautorek. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v ruském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Skládá z devíti kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají. Ve druhé kapitole, věnované vzdělávací politice, se pozornost obrací ke kodifikaci nového pojetí vzdělávání a vývoji legislativy od 90. let minulého století. Třetí kapitola posuzuje současný vzdělávací systém Ruska, orientuje v jeho diverzifikované struktuře a podstatných dimenzích, v nichž došlo k zásadním změnám. Obsahem čtvrté kapitoly jsou pedagogické experimenty, alternativní pedagogické koncepce a autorské školy. Pátá kapitola je věnována problematice kurikula s důrazem na federální vzdělávací standardy. Šestá kapitola seznamuje se systémem evaluace a problémy souvisejícími se zaváděním pro ruské prostředí netradičních forem a nástrojů hodnocení. Specifiky multinárodnostního ruského státu a jeho mnohojazyčné společnosti, která jsou pro Ruskou federaci příznačná a mají důsledky pro vzdělávací politiku a praxi, se zabývají kapitoly sedmá a osmá. V poslední, deváté kapitole dostávají prostor ruské autorky, prezentující vnitřní pohled na ruskou vzdělávací reformu. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.

Objev podobné jako Školní vzdělávání v Ruské federaci - Irina Abankina, Taťjana Abankina, Věra Ježková, Eliška Walterová - e-kniha

cena 160.0 Kč
Detail

Rozvoj řeči a slovně logického myšlení, 1. díl - Jiřina Bednářová - e-kniha

eBook: Publikace doplňuje systém předškolního vzdělávání autorky Jiřiny Bednářové o klíčovou oblast – podporu rozvoje slovní zásoby formou povídání, her a dalších činností. Provází čtenáře vývojovými fázemi chápání a používání pojmů, uvědomování si vztahů mezi nimi. U každé činnosti jsou uváděny stupně obtížnosti, které umožňují volit činnosti pro děti různého věku i rozdílné slovní zásoby podle aktuálních schopností.

Objev podobné jako Rozvoj řeči a slovně logického myšlení, 1. díl - Jiřina Bednářová - e-kniha

cena 169.0 Kč
Detail

Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová, Richard Šmarda - e-kniha

eBook: Kniha je určena dětem ve věku 6 až 10 let, všechny strany jsou ilustrované. Pracovní listy jsou určeny dětem, které se učí číst a ve čtení se zdokonalují. Každý list je rozdělen na dvě části. První část tvoří souvislý text, který motivačně stranu uvádí a zároveň může sloužit jako text pro procvičení techniky čtení. Druhá část textu je určena pro samostatnou práci dítěte s textem. Je doplněna o instrukci k práci s textem.

Objev podobné jako Čtení s porozuměním a hry s jazykem - Jiřina Bednářová, Richard Šmarda - e-kniha

cena 169.0 Kč
Detail

Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě - Ludmila Fialová, David Cihlář - e-kniha

eBook: Předkládaná publikace sleduje problematiku hodnocení v tělesné výchově, postoje žáků k tomuto předmětu, jejich motorickou výkonnost, rodinné prostředí žáků a další oblasti, které s touto problematikou úzce souvisí. Autoři se snaží o komplexní pohled na celek, ale současně se jednotlivým oblastem velmi podrobně věnují. Poukazují u nich na rozdíly, které nastaly ve srovnání s předchozími výzkumy.

Objev podobné jako Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě - Ludmila Fialová, David Cihlář - e-kniha

cena 150.0 Kč
Detail

Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let - Jiřina Bednářová - e-kniha

eBook: Pracovní sešit je určen dětem ve věku 4 až 6 roků k rozvoji časové orientace a prevenci potíží ve čtení, psaní, matematice a obtíží v získávání studijních dovedností plynoucích z nedostatečně rozvinuté časové orientace, vnímání posloupnosti a následnosti dějů, organizace činností. Každá strana obsahuje motivační příběh, pracovní, ilustrovaný materiál pro děti a dále instrukce pro dospělé s uvedením cíle činnosti.

Objev podobné jako Orientace v prostoru a v čase pro děti od 4 do 6 let - Jiřina Bednářová - e-kniha

cena 189.0 Kč
Detail

Co nás učí nádory - Šmardová Jana

Mnohobuněčný organismus představuje společenství buněk, které se vyvíjejí a vykonávají svou funkci ve vymezeném čase a prostoru pro maximální užitek celého systému, jehož jsou součástí. Nádory vznikají z buněk, které porušují základní pravidla soužití a spolupráce. Bylo popsáno jedenáct typických vlastností, kterými se nádory liší od zdravých tkání a která dokládají význam dodržování těchto pravidel. Jsou tyto vlastnosti a pravidla odrazem obecnějších principů, které jsou základem správného fungování komplexních živých systémů? Lze se z nich poučit nebo inspirovat i k dobrému fungování lidské společnosti?

Objev podobné jako Co nás učí nádory - Šmardová Jana

cena 403.0 Kč
Detail

Školní příběh pejska a kočičky - Vlasta Hurtíková - e-kniha

eBook: Po dobrodružných prázdninách to pejska a kočičku láká za dětmi do školy. Sice mají trochu obavy, jak zvládnou učení a jak je přijmou spolužáci, ale strach se po získání prvních zkušeností brzy rozplyne. Pejsek s kočičkou se ve škole naučí důležité činnosti: psát písmenka a číslice, číst, psát počítat, také zpívají, cvičí, poznávají přírodu a při tom všem zažijí spoustu veselých příhod,

Objev podobné jako Školní příběh pejska a kočičky - Vlasta Hurtíková - e-kniha

cena 169.0 Kč
Detail

Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová

Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.

Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová

Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji zrakového vnímání a prevenci potíží ve čtení a psaní plynoucích z nedostatečné zrakové percepce. Knížka se věnuje rozlišení a pojmenování barev, odlišení tvarů prvků. V knize jsou zahrnuta cvičení z oblasti zrakové diferenciace, zrakové analýzy a syntézy, zrakové paměti, rozlišení figury a pozadí, rovněž také cvičení k rozvoji očních pohybů.

Objev podobné jako Rozvoj zrakového vnímání - Jiřina Bednářová

cena 205.0 Kč
Detail

Tereza - Veronika Bednářová, Tereza Maxová

Světově proslulá topmodelka. Trojnásobná matka. Zakladatelka nadace, která už od roku 1997 pomáhá dětem. A také rozená vypravěčka či charismatická žena, která se přátelí s monackým knížetem Albertem II. či s rockerem Bryanem Adamsem. V biografii Terezy Maxové naleznete nejen osobní deníkové zápisky, ale také řadu exkluzivních, nikdy nezveřejněných fotografií. Poznejte výjimečný příběh výjimečné ženy do všech podrobností!

Objev podobné jako Tereza - Veronika Bednářová, Tereza Maxová

cena 581.0 Kč
Detail

Deník astrálního cestování - Klára Bednářová

Čtěte, pokud jste připraveni vzlétnout. Průvodce hmotnou, lucidní i astrální rovinou, od kterého se neodtrhnete. Odpovědi na otázky, které si kladete. Naučte se pojmenovávat své pocity, sledujte intuici. Průvodkyně a autorka vám otevře brány do astrální sféry a provede vás svými světy. Ukáže vám, jak komunikovat s universem i s nejrůznějšími bytostmi, které v jiných rovinách potkáte. Nechte se unášet časoprostorem a pochopte, čemu jste dosud nerozuměli…

Objev podobné jako Deník astrálního cestování - Klára Bednářová

cena 349.0 Kč
Detail

Enterprise imitace kukuřice zralá -potápivá zralá 8ks

Enterprise Imitace kukuřice Zralá -Potápivá zralá 8ks

Objev podobné jako Enterprise imitace kukuřice zralá -potápivá zralá 8ks

cena 88.0 Kč
Detail

Enterprise imitace kukuřice zralá -plovoucí zralá 10ks

Enterprise Imitace kukuřice Zralá -Plovoucí zralá 10ks

Objev podobné jako Enterprise imitace kukuřice zralá -plovoucí zralá 10ks

cena 88.0 Kč
Detail

Podívejte se také