Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček , Legendární škoda 1000 mb (978-80-247-4167-3)eBook:,Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtec h vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha , Retro-auta puzzle č. 33 škoda 1000 mb vb (1967) 500 dílků (8594047726334)eBook:,Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha , Legendární škoda 105/120 (978-80-271-3892-0)eBook: Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky. A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život. Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha , Legendární škoda 100/110 (978-80-247-3721-8)Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky.A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život.Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 105/120 a její sourozenci - Jan Tuček , Legendární škoda 105/120: a její sourozenci (978-80-271-3892-0)Elektronická kniha - autor Jan Tuček, 156 stran Kniha o automobilové ikoně šedesátých let podrobně mapuje pestrý a bohatý životní příběh legendárního "embéčka". Téměř 400 fotografií, tabulky technických údajů, precizně zdokumentované počty vyráběných vozů - to vše umožní čtenáři získat představu o prototypech, sériově vyráběných tisícovkách i sportovních úpravách vozu (alza.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 1000 MB (978-80-247-4167-3) , Puzzle jan van haasteren: šipky 1000 dílků (8710126190760)Kniha - autor Jan Tuček, 156 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha o automobilové ikoně šedesátých let podrobně mapuje pestrý a bohatý životní příběh legendárního ''embéčka''. Téměř 400 fotografií, tabulky technických údajů, precizně zdokumentované počty vyráběných vozů - to vše umožní čtenáři získat představu o prototypech, sériově vyráběných tisícovkách i sportovních úpravách vozu. (alza.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 1000 MB (978-80-247-4167-3) , Siguro mb-a160w bulk (sgr-mb-a160w)eBook: Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. Stala se prvním československým automobilem s karoserií navrženou v Itálii, v renomovaném turínském studiu Vignale a jak čas ukázal, byla tato volba správná. Kniha je především věnována osobním automobilům Tatra poslední generace, typům T 613 a T 700 se vzduchem chlazeným motorem V8 nad zadní nápravou. Připomíná všechna provedení šestsettřináctek z let 1969 až 1997, včetně luxusních verzí T 613 Speciál, přehlídkových polokabrioletů T 613 K a sanitek. Mapuje také pestrou škálu vozidel poháněných osmiválcem T 613, supersporty MTX Tatra V8, Ecorra Sport V8, Grafit a AML Lanta, neopomíjí ani osobitě střižené tříkolky Hill Cooper. Političtí pohlaváři, kteří v sedmdesátých a osmdesátých letech s oblibou využívali komfort a rychlost šestsettřináctky, opakovaně nařizovali omezování její výroby a bránili jejímu dalšímu technickému vývoji. Tatra 613 je sice přežila, po pádu komunistického režimu v listopadu 1989 však už neměla šanci se výrazněji prosadit. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha , Legendární parta - dvd (d008359)Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Tatra 613 a její sourozenci - Jan Tuček , Legendární parta - dvd (u00061)Kniha je věnována všem automobilům Škoda Octavia z let 1959 až 2020. První Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její základní verze skončila na jaře 1964, kariéra kombi však pokračovala až do prosince 1971.V létě 1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol vzestupu značky Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003 proslavila i v mistrovstvích světa v rallye. Octavia třetí generace (2012–2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její nástupkyně představená v listopadu 2019.Publikace je bohatě ilustrována fotografiemi z továrního archivu, nechybějí ani technické kresby – rozměrové náčrty vozů a rentgenová zobrazení. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Octavia - dáma značky Škoda - Jan Tuček , Puzzle jan van haasteren: prázdninový veletrh 1000 dílků (8710126190517)eBook:,Každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a také pro skalní fandy aut se značkou Škoda, osloví tato publikace, v které vám budou postupně představeny funkční vzorky a prototypy automobilů Škoda z let 1960 až 1990, které se nedostaly do sériové výroby, nikdy o nich nebylo publikováno a na většinu z nich už se víceméně zapomnělo. Patří k nim otevřené roadstery Š 990 a Š 991 odvozené v letech 1960 a 1962 z teprve připravovaného "embéčka", stejně jako nikdy nevyráběné kombi téhož typu z jara 1963, nebo unikátní sportovní automobil Škoda Winnetou, jenž vznikl v roce 1967 ve Švýcarsku. Zvláštní pozornost je věnována ambicióznímu projektu vozu střední třídy Š 720 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, na jehož stylistickém řešení automobilka Škoda poprvé spolupracovala s italskými designéry, konkrétně s turínským studiem Ital Design, které založil a dodnes vede Giorgetto Giugiaro. Jsou popsány pokusy o spolupráci ve vývoji a výrobě osobních automobilů mezi socia listickým Československem a spřátelenou Německou demokratickou republikou. Poněkud exotický nádech mají víceúčelové automobily Trekka vyráběné v letech 1966 až 1971 na Novém Zélandu na upravených podvozcích Škoda Octavia Combi, podobně řešené pákistánské vozy značky Skopak a turecké pikapy od firmy Čelik Montaj. Zapomenout bychom neměli na úhledné sportovní kupé 1100 GT ročníku 1970, které na podvozku "embéčka" postavili v pražském Ústavu pro výzkum motorových vozidel a ani na o rok mladší vůz Škoda Supersport s motorem před zadní nápravou a odklápěcím krytem kabiny, který si po kosmetických úpravách zahrál v roce 1981 ve filmu "Upír z Feratu". (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha , Puzzle jan van haasteren: kouzelný jarmark 1000 dílků (8710126190722)eBook:,Automobily Škoda Popular a Rapid ze třicátých a čtyřicátých let minulého století patří do zlatého fondu československého motorismu. Tato kniha podrobně mapuje jejich pestrou historii a slovem i obrazem připomíná dobře známé, ale i dnes téměř zapomenuté vozy. Kompaktní vůz za dobrou cenu pomohl značce Škoda získat vedoucí postavení na tuzemském trhu osobních automobilů a stal se i výnosným exportním artiklem. Popular a jeho výkonnější sourozenec jménem Rapid prošly řadou stylistických proměn i technických zdokonalení a významně přispěly k rozvoji motorizace v předválečném Československu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha , Puzzle jan van haasteren: květinový průvod 1000 dílků (8710126190715)Kniha je věnována všem automobilům Škoda Octavia z let 1959 až 2020. První Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její základní verze skončila na jaře 1964, kariéra kombi však pokračovala až do prosince 1971. V létě 1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol vzestupu značky Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003 proslavila i v mistrovstvích světa v rallye. Octavia třetí generace (2012–2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její nástupkyně představená v listopadu 2019. Publikace je bohatě ilustrována fotografiemi z továrního archivu, nechybějí ani technické kresby – rozměrové náčrty vozů a rentgenová zobrazení. (patro.cz)
Podobné produkty ako Octavia Dáma značky Škoda - Tuček Jan , De'longhi la specialista arte ec9155.mb (ec9155.mb)Poskládejte si svého veterána. Sběratelská edice puzzle RETRO-AUTA obsahuje fotografie automobilů z období let 1960 až 1989. Sbírka je postupně rozšiřována o další vozy. Cílem edice je vytvoření série s kompletním vozovým parkem socialistických zemí z daného období. Puzzle RETRO-AUTA je skvělým dárkem pro milovníky starších vozidel. Rozměr složeného puzzle cca 66 x 47 cm (patro.cz)
Podobné produkty ako RETRO-AUTA Puzzle č. 33 Škoda 1000 MB VB (1967) 1000 dílků , Mb kouzla (4002051616557)Poskládejte si svého veterána. Sběratelská edice puzzle RETRO-AUTA obsahuje fotografie automobilů z období let 1960 až 1989. Sbírka je postupně rozšiřována o další vozy. Cílem edice je vytvoření série s kompletním vozovým parkem socialistických zemí z daného období. Puzzle RETRO-AUTA je skvělým dárkem pro milovníky starších vozidel. Rozměr složeného puzzle cca 48 x 36 cm (patro.cz)
Podobné produkty ako RETRO-AUTA Puzzle č. 7 Škoda 1000 MB (1966) 500 dílků , Purpurové řeky: legendární francouzský thrillerPoskládejte si svého veterána. Sběratelská edice puzzle RETRO-AUTA obsahuje fotografie automobilů z období let 1960 až 1989. Sbírka je postupně rozšiřována o další vozy. Cílem edice je vytvoření série s kompletním vozovým parkem socialistických zemí z daného období. Puzzle RETRO-AUTA je skvělým dárkem pro milovníky starších vozidel. Rozměr složeného puzzle cca 48 x 36 cm (patro.cz)
Podobné produkty ako RETRO-AUTA Puzzle č. 33 Škoda 1000 MB VB (1967) 500 dílků , Puzzle jan van haasteren: závod sekaček na trávu 1000 dílků (8710126190210)Puzzle - 500 dílků v balení, téma dopravní prostředky, logické, vhodné od 14 let Dlouhé zimní večery lze zkrátit skládáním puzzle. Jde o nestárnoucí klasiku, která baví jak děti, tak dospělé. Balení obsahuje celkem 500 dílků, jejichž skládání bude výzvou pro trpělivější hráče. Nabízené puzzle vám každým komponentem odkrývá kousek svého vzoru. Pro jeho výrobu byl zvolen materiál, kterým je papír. Klíčové přednosti puzzle Retro-auta Puzzle č. 27 Škoda 1000 MB (1965) 500 dílků Puzzle se skvěle hodí pro rozvíjení jemné motoriky, představivosti a koncentrace Jeho skládání uklidňuje a je dobrým prostředkem k relaxaci Zajímavé puzzle RETRO-AUTA je svým motivem ideální pro děti od 14 let Téma: dopravní prostředky Puzzle obsahuje celkem 500 dílků Spadá mezi klasické puzzle, které všichni dobře známe Materiálem je papír (alza.cz)
Podobné produkty ako Retro-auta Puzzle č. 27 Škoda 1000 MB (1965) 500 dílků (8594047726273) , Druhy exil edvarda benese kuklik jan bilek jan marsoun erik nemecek janPuzzle - 500 dílků v balení, téma dopravní prostředky, vhodné od 14 let Skládání puzzle je příjemnou rodinnou činností, při které dochází k rozvoji logického myšlení. I přes různé modifikace se princip nemění, a tak může tato aktivita bavit po generace. Kvalitní puzzle RETRO-AUTA bude vhodné od 14 let. V balení se nachází 500 dílků, k jejichž složení už je zapotřebí více trpělivosti. Nabízené puzzle vás bude svým pěkným obrázkem motivovat k dokončení práce. Pro jeho výrobu byl zvolen materiál, konkrétně papír. Klíčové přednosti puzzle Retro-auta Puzzle č. 33 Škoda 1000 MB VB (1967) 500 dílků Puzzle se skvěle hodí pro rozvíjení jemné motoriky, představivosti a koncentrace Skládání puzzle přispívá k relaxaci Zajímavé puzzle RETRO-AUTA se perfektně hodí pro děti od 14 let Téma: dopravní prostředky Puzzle obsahuje celkem 500 dílků Řadí se mezi klasické puzzle, které všichni dobře známe Materiálem je papír (alza.cz)
Podobné produkty ako Retro-auta Puzzle č. 33 Škoda 1000 MB VB (1967) 500 dílků (8594047726334) , Korg kross2-88-mb (krkross288mb)eBook:,První dvě třetiny publikace podrobně mapují klasické automobily Škoda Superb s páteřovým rámem a šestiválcovými motory z období 1934 až 1950, včetně od nich odvozených vojenských vozidel. Poutavý text doprovázejí dobové černobílé fotografie, ale také kresby a faksimile výkresů z archivu společnosti Škoda Auto, přičemž většina ilustrací je zveřejněna poprvé. Vedle technických údajů kniha nabízí i dosud nepublikovaný detailní přehled výroby jednotlivých modelů a jejich karosářských verzí. Závěrečná třetina publikace je věnována třem generacím moderních vozů Škoda Superb od roku 2001 po současnost a připomíná i studie Montreux a Tudor z let 2001 a 2002. Ilustrace jsou tentokrát barevné, včetně technických kreseb. Poprvé jsou zveřejněny podrobné přehledy výroby automobilů Superb první a druhé novodobé generace, včetně rozlišení podle karosářských verzí, stejně jako počty vozů smontovaných v Indii a vyrobených v Číně. Finále knihy tvoří představení automobilů Škoda Superb a Superb Combi ročníku 2015, které právě přicházejí na trh. Celkově kniha obsahuje 215 ilustrací, z nichž je přes 60 barevných, a také 12 celostránkových faksimile dobových výkresů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Superb - Jan Tuček - e-kniha , Amica ssa 111 mb (57930)Bezkonkurenční ojedinělá publikace o automobilech značek Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga, které neododmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Najdete zde množství dosud nikde nepublikovaných údajů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta východního bloku - Jan Tuček , Ucoolele uc-002-mb (hn207133)Elektronická kniha - autor Jan Tuček, 152 stran, česky Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu. (alza.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 100/110 (978-80-247-3721-8) , Icarsoft mb v2.0 pro mercedes-benz / sprinter / smart - cz software (icarsoft mb v2.0)Elektronická kniha - autor Jan Tuček, 160 stran, česky Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky. A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve... (alza.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 105/120 (978-80-271-3892-0) , Železný jan (9788025705995)eBook:,Kniha představuje prototypy T 613 karosované italskou firmou Vignale, včetně unikátního dvoudveřového kupé, předsériové vozy, jež prošly náročnými testy na polygonu NAMI v Sovětském svazu, a sériové automobily Tatra 613 vyráběné od léta 1975 v Příboru. Následuje přehled postupných modernizací T 613, ale také připomínka vozů Tatra 613 Special s prodlouženým rozvorem a luxusní výbavou pro nejvyšší komunistické pohlaváry a otevřených přehlídkových automobilů Tatra 613 K. Vedle poslední verze s označením Tatra 700 publikace připomíná ojedinělý pokus o modernizaci jménem Prezident, sportovní kupé MTX poháněné motorem ze "šestsettřináctky" a různé verze T 613, včetně vozů záchranného systému Narex a sanitních automobilů. Kniha je doplněna tabulkami technických údajů, přehledem vyrobených vozů a barevnými kopiemi dobových prospektů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha , Legendární tatra 613 (978-80-271-3488-5)eBook:,V letech 1945 až 1990 vznikla v zemích východního bloku pestrá paleta automobilů: Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga a další značky neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos, někdy se jim vysmívali a většinou toužili po něčem lepším. Kniha nám připomíná, v čem jsme jezdili, abychom nezapomněli. Nejen na automobily, ale ani na tu dobu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta východního bloku - Jan Tuček - e-kniha , Legendární motocykl čechie (978-80-247-3119-3)eBook:,Publikace připomíná dnes už legendární řadu osobních automobilů Škoda klasické koncepce vyráběnou v letech 1955 až 1971. Jejím prvním členem byl vůz Škoda 440 dodnes známý pod jménem Spartak, které nesl jeden z prototypů. Text a početné ilustrace čtenáři přiblíží vývoj a postupné proměny automobilů Škoda 440, 445, 450, Octavia, Octavia Super, Octavia Touring Sport, Octavia Combi, Felicia a Felicia Super, až po poslední model Octavia Combi ročníku 1971. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spartak, Octavia, Felicia - Jan Tuček - e-kniha , Legendární praga v3s (978-80-247-5724-7)eBook:,Patříte mezi obdivovatele techniky a fanoušky první republiky? Pak nepřehlédněte tuto unikátní publikaci s těmi nejzajímavějšími vozy, které na tehdejších silnicích jezdily. Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha , Legendární módní návrháři (978-80-7391-906-1)Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček , Opty mb pack 30m4p (pci-277)Kniha - autor Jan Tuček, 160 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky. A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby.... (alza.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 105/120: a její sourozenci (978-80-271-3892-0) , Carson mb unimog u406 hasiči (4005299006272)Kniha - autor Jan Tuček, 152 stran, česky, Pevná bez přebalu lesklá - autor Jan Tuček, 152 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu. (alza.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 100/110: a její sourozenci (978-80-247-3721-8) , Esprit menlo silver mb es1l185m0045 (4894626083969)eBook:,Sovětské automobily Lada, u nás dodnes známé pod přezdívkou "žigulíkyy", si v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století získaly značnou oblibu nejen v zemích východního bloku, ale i na Západě. Kniha nabízí technický popis jednotlivých modelů, od prvních vozů klasické koncepce Lada 1200, přes kompaktní terénní automobil Lada Niva s pohonem čtyř kol a modernizované modely Lada 2105, až po novou generaci z poloviny 80. let s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, jejíž první představitelkou byla Lada 2108 Samara. Kniha nezapomíná ani na prototypy, sportovní aktivity i africká dobrodružství dnes už legendárních automobilů. Poprvé také přináší podrobný přehled jejich produkce a dovozu do Československa. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Automobily Lada 1970-1990 - Jan Tuček - e-kniha , Jan werich (ne)známýeBook:,Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou, byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha-Bratislava-Košice-Užhorod-Kluž-Bukurešť-Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž 9 mělo postranní vozík, v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a 3 sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soutěž Malou dohodou 1937 - Jan Tuček - e-knihaBezkonkurenční ojedinělá publikace o automobilech značek Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga, které neododmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Najdete zde množství dosud nikde nepublikovaných údajů. (patro.cz)
Podobné produkty ako Auta východního bloku - Tuček JanKniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými. (patro.cz)
Podobné produkty ako Auta první republiky - Tuček JaneBook:,Kniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny. Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala. Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost - mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako F. A. Elstner: Muž činu - Jan Tuček - e-knihaeBook:,Spartak, Octavia, Felicia - mit diesem Skoda-Trio begann in den 50er und 60er Jahren in der Tschechoslowakei die individuelle Mobilität. Der Spartak, ein Volksauto, läutete mit seinem Erscheinen die lange Periode einer ganzen Modellreihe ein, die 1955 begann und mit dem Kombi 1971 ihr Ende nahm. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spartak, Octavia, Felicia (německé vydání) - Jan Tuček - e-knihaeBook:,Sanitní automobily slouží lidem už bezmála 110 let. Tato kniha se snaží slovem i obrazem zmapovat dlouhou a pestrou historii sanitek od prvopočátků z dob rakousko-uherské monarchie přes meziválečné Československo a protektorát, dlouhá poválečná desetiletí socialismu až po mnohotvárnou současnost. První sanitky byly jen individuální záležitostí, jednotlivá vozidla stavěly karosárny na zakázku, podle požadavků a finančních možností zákazníků. Sanitky byly určeny jen k převozu raněných a nemocných do zdravotnických zařízení a jejich výbava byla dosti spartánská. Vozy měly jen stříšku pro řidiče a samaritána a místo pro pacienty bylo opatřené pouze plachtou proti nepříznivému počasí. Postupem času se sanitní vozy vylepšovaly, měly pevnou konstrukci, byly zateplené a vybavené stále lepšími nosítky. Především však přibylo vybavení umožňující ošetřujícímu lékaři už při převozu do nemocnice ošetřit pacienta. Nechyběly medikamenty, nástroje a zdravotnický materiál (obinadla a dřevěné dlahy pro zlomeniny končetin). Hlavně přibyly přístroje pro infuzi, oživování kyslíkem i vyplachování žaludku. Konstrukce i vybavení sanitek se samozřejmě postupem let stále vylepšovala až do podoby dnešních rychlých záchranných vozů. V první letech Československé republiky (1918–1938) sehrál významnou roli Československý Červený kříž a postupně se začala se budovat síť stanic první pomoci. S vývojem techniky se vylepšovaly nejen sanitní vozy, ale také komunikace mezi dispečinkem a lékaři v terénu i nemocnicemi. Autor sestavil dosud nezveřejněnou přehlídku zakázkových sanitních karoserií z období první republiky a protektorátu, připomíná sériově vyráběné sanitky i prototypy z let 1945 až 1990 a pestrou paletu sanitních vozidel zhotovených a provozovaných u nás během posledních tří desetiletí. Publikaci provází více než 500 fotografií, z nichž většina nebyla dosud publikována. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Sanitky v Československu a Česku - Jan Tuček - e-knihaeBook: Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta v Československu 1945-1990 - Jan Tuček - e-knihaPrvní monografie věnovaná zlomeninám lopatky v domácí i světové literatuře. Kniha vysvětluje obecné principy diagnostiky a terapie zlomenin lopatky doprovázené podrobným rozborem 519 zlomenin lopatky u dospělých, z toho 150 operovaných případů, 39 zlomenin u dětí a dospívajících. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zlomeniny lopatky - Jan Bartoníček, Ondřej Naňka, Michal TučekeBook:,Kniha je určená všem pamětníkům, zájemcům o motorismus a jeho historii. Publikace představí Albina Liebische (1888-1965), který je bezesporu jedním z mála sudetských Němců, kterému byla Čechy odhalena pamětní deska. Liebischovy motocykly Čechie-Böhmerland se staly pojmem a jsou to dodnes nejdelší motocykly na světě. Jejich neortodoxní zjev již více než osmdesát let ohromuje světovou motoristickou veřejnost, inspiruje umělce a pudí historiky techniky a nejrůznější publicisty k sepisování článků a studií nejrůznější úrovně. Dlouholetý sběr informací umožnil autorovi vypsat životní peripetie Albina Liebische, pro něhož, jak po letech vzpomínal jeho syn Richard, nebylo nic nemožné. Patnáct let - až do začátku 2. světové války - dokázal se svou malou firmou pomocí minimalistických marketingových metod prodávat unikátní motocykl téměř komukoliv. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární motocykl Čechie - Jan Němec - e-knihaPublikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan TučekAutomobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou, byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha-Bratislava-Košice-Užhorod-Kluž-Bukurešť-Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž 9 mělo postranní vozík, v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a 3 sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soutěž Malou dohodou 1937 - Auta a motocykly na trati Praha - Bukurešť - Bělehrad - Jan TučekThe first monograph on scapular fractures in the international literature. The book explains in detail the general principles of diagnosis and therapy of scaphoid fractures accompanied by a detailed analysis of 519 scapular fractures in adults, including 150 operated cases, 39 fractures in children and adolescents. Professor Jan Bartoníček is an internationally renowned orthopaedic surgeon, who is also the author of the chapter on scapular fractures in the 8th edition of Rockwood and Green's Fractures in Adults. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Scapular fractures - Jan Bartoníček, Ondřej Naňka, Michal Tuček, Christopher ColtonKniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny. Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala.Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost - mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako F. A. Elstner: Muž činu - Aerovkou do Afriky, Popularem do Ameriky, Minorem k rovníku - Jan TučekPublikace je napsána na základě osobních vzpomínek ing. dr. Jana Čermáka - stavitele přehrad v Oderském povodí. Přes jejich osobní charakter však na čtenáře silně zapůsobí nezměrné úsilí stavitelů i dělníků, kteří u nás realizovali vodní díla v průběhu 20. století. Vždyť životní a pracovní osudy Jana Čermáka (1903-1988) skoro krok za krokem kopírovaly průběh století, v němž se zrodila naše největší vodní díla, ale kdy také naše společnost prožila největší zvraty a dramata. S bouřlivým rozvojem těžebního a hutního průmyslu na Ostravsku vznikla potřeba zajistit pro tuto oblast republiky dostatek užitkové a pitné vody. Bylo tomu tak za první republiky, v období druhé světové války, ale zejména po roce 1945. Po roce 1948 byl realizací několika významných přehradních staveb (Kružberk, Žermanice atd.) pověřen mladý stavitel ing. Jan Čermák. Během několika let se tento muž stal respektovaným odborníkem, bez jehož erudice, technických znalostí, zkušeností a mimořádných osobních vlastností by stavby nevznikly. Kniha zachycuje nejen stavby jež vodohospodář Jan Čermák navrhoval nebo řídil, ale velkou měrou se věnuje technickému řešení i podrobnostem kolem výstavby vodních děl a vodních staveb realizovaných na území Československa v průběhu 20.století. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Stavitel přehrad - Putování legendárního moravského vodohospodáře Jana Čermáka 20. stoletím - Milan ŠvihálekeBook:,Žádný domácí automobil se nedočkal takového nevděku a kritiky jako Škoda 1203. Přitom to byl v době svého vzniku vůz moderní, a při průběžné kultivaci se mohl stát ikonou jako třeba VW Transporter. Jenže to by se nesměl rodit třináct let způsobem, jakým se rodil. Jak, to poutavě přibližuje kniha o historii, technice i rozmanitém užití dvanáctsettrojky, řečené též razdvatrojka, dvanáctsettroska či dokonce jen troska. Vozila novorozence z porodnice, řemeslníky na stavbu, hasiče, zraněné i nebožtíky. Vpravdě „kolébka má i rakev“ na kolech. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Škoda 1203 - Jan Králík - e-knihaElektro-akustická kytara s výřezem a vynikající hratelností, masivní přední smrková deska, zadní strana a luby ze žíhaná javoru, krk vyroberný ze dřeva Nato, kobylka a 22 pražcový hmatník z palisandru, zlaté Yamaha ladící mechaniky a vestavěná elektronika s ladičkou System 63 SRT, kytara disponuje bohatými a krásnými tóny, zvučné basy, krásné střední i vysoké tóny, provedení Mocha Black. Preferovaná ruka: Pravá ruka Země původu: Čína Přední deska: Smrk masiv (Solid Spruce);Smrek masivní Barva podle výrobce: Mocha Black Detail baterie: Al/Mn Typ: Jumbo Hmatník: Palisandr Počet strun: 6 Šířka nultého pražce (mm): 43.0 Počet pražců: 22 Barva: Černá Výřez (cutaway): Ano Snímače: Ano (muziker.cz)
Podobné produkty ako Yamaha APX 1000 MB Mocha Black Elektroakustická kytara JumboeBook:,Oldřich Meduna (1902-1996), jeden z nejvýznamnějších československých odborníků 20. století v oboru motorových vozidel. Připravte se na nečekané - na to, jak prošel automobilkami Praga a Škoda (tam jako šéfkonstruktér užitkových a vojenských vozidel), jak při jízdních zkouškách takřka přišel o život, jak pracoval u jednoho rýsovacího prkna s Ferdinandem Porsche na tajné zbrani, jak poznal kata K. H. Franka, jak konstruoval obrněný vůz pro Gottwalda, jak budoval v Číně automobilový průmysl. Prof. Ing. Oldřich Meduna vyprávěl o svém životě s nadhledem a bez zábran. Už se nemusel na nic a na nikoho ohlížet. Zbývaly mu týdny života a on to tušil. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Utajené projekty Škoda - Jan Králík - e-knihaeBook:,Důvodů pro vznik samostatné publikace o vozidlech Škoda 706 RTO je hned několik. Autobusy Škoda 706 RTO měly povedenou konstrukci, která svým řešením vycházela z úspěšného předchůdce Škoda 706 RO. Také design karoserie byl na svoji dobu velice líbivý a dodnes jsou její ladné křivky zdrojem obdivu. Autobusy RTO pak výrobně vznikly ve velkém množství nejen v tuzemsku, ale licenčně také v Polsku. Kniha se tedy zabývá jak tuzemskými typy RTO, tak polskými modely, které jsou neméně zajímavé. I v této modelové řadě vznikly projekty, jež se realizovaly pouze ve formě prototypů, či jednotlivých kusů. Příkladem může být kloubová verze RTO-K. Zatímco v tuzemsku vznikla v jediném kusu, v Polsku se nejednalo o žádnou vzácnost. Kapitola věnovaná kloubovým autobusům vyjma jiného vysvětluje celou řadu dosud přetrvávajících nejasností okolo těchto zajímavých vozidel. Dalším pozoruhodným a málo známým modelem je RTO-SAP, ten je popsán v základním autobusovém provedení, ale také jako přenosový vůz Československé televize. Nemůže chybět samostatná kapitola o autobusech využívaných pro jiné účely, než je přeprava osob. Jedná se o firemní sériově stavěné verze i o dodatečné individuální úpravy běžných autobusů. V knize nelze také opominout skutečnost, že ač byly podvozky Škoda 706 RTO-ch určené primárně k montáži autobusových karoserií, celá řada těchto šasi posloužila k nesení automobilových nástaveb, především pak valníkových, ale i vysokozdvižných plošin aj. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Autobus Škoda 706 RTO - Jan Neumann - e-knihaeBook:,Tato publikace je věnovaná modelu Škoda 706. Výhodou konstrukce autobusového podvozku Škoda 706 RO je nízká nástupní výška a další přednost se týká rozměrné karoserie, oboje se hodilo při dalším využití a nasazování, které nemělo nic společného s hromadnou přepravou osob. Část publikace je věnovaná různým úpravám pro mobilní rentgenové pracoviště, pojízdnou dílnu, knihovnu, laboratoř, stěhovací skříň apod. Oficiální úpravy prováděné finálními výrobci doplní ještě fotografie autobusů, jejichž úprava pro dané účely proběhla individuálně až po jejich vyřazení z hromadné dopravy. Počátky tuzemské sériové výroby bezkapotového užitkového automobilu patřily vozu pro odvoz odpadu z domácností s typovým značením Škoda 706 ROK. Stejně tak nelze opomenout prototypy autobusů se samonosnou karoserií pocházející z pražské Avie.1 (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Autobus Škoda 706 RO - Jan Neumann - e-knihaVýběr 21 nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi, na kterých je koncentrovaně, téměř jako pod rentgenem, vidět historie značky Škoda a jejího předchůdce Laurin & Klement a zároveň dějiny automobilové techniky. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil automobilu samozřejmě dokreslují barevné a černobílé fotografie z archivů autorů i automobilky. Velké množství obrazového materiálu je propojeno zajímavými texty Jana Králíka o vývoji jednotlivých modelů, jejich výrobě i sportovních úspěších a představuje také několik osobností z těch mnoha, které se o úspěch či známost mladoboleslavských automobilů zasloužily. Výpravná barevná kniha potěší každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a jistě osloví skalní fandy aut se značkou Škoda. (patro.cz)
Podobné produkty ako Dufek Jiří, Králík Jan - Historie automobilů Škoda -- od roku 1905 do současnosti - Králík Jan