Bezkonkurenční ojedinělá publikace o automobilech značek Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga, které neododmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Najdete zde množství dosud nikde nepublikovaných údajů. (patro.cz)
Podobné produkty ako Auta východního bloku - Tuček Jan , Auta východního bloku (978-80-247-2585-7)Bezkonkurenční ojedinělá publikace o automobilech značek Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga, které neododmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Najdete zde množství dosud nikde nepublikovaných údajů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta východního bloku - Jan Tuček , Autobusy a trolejbusy východního bloku (978-80-247-4738-5)eBook:,V letech 1945 až 1990 vznikla v zemích východního bloku pestrá paleta automobilů: Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga a další značky neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos, někdy se jim vysmívali a většinou toužili po něčem lepším. Kniha nám připomíná, v čem jsme jezdili, abychom nezapomněli. Nejen na automobily, ale ani na tu dobu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta východního bloku - Jan Tuček - e-kniha , Čekisté: bezpečnostní složky v evropských zemích východního bloku 1944–1989 (978-80-200-3048-1)Kniha - česky Bezkonkurenční ojedinělá publikace o automobilech značek Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga, které neododmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Najdete zde množství dosud nikde nepublikovaných údajů. (alza.cz)
Podobné produkty ako Auta východního bloku (978-80-247-2585-7) , Politika západoněmeckých parlamentních stran vůči zemím východního bloku v letech 1963-66 (978-80-736-3403-2)Elektronická kniha - autor Jan Tuček, 292 stran Bezkonkurenční ojedinělá publikace o automobilech značek Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga, které neododmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Najdete zde množství dosud nikde nepublikovaných údajů. (alza.cz)
Podobné produkty ako Auta východního bloku (978-80-247-2585-7) , Sady nozu v blokuKniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými. (patro.cz)
Podobné produkty ako Auta první republiky - Tuček Jan , Amefa sada steakových nožů v blokueBook:,Patříte mezi obdivovatele techniky a fanoušky první republiky? Pak nepřehlédněte tuto unikátní publikaci s těmi nejzajímavějšími vozy, které na tehdejších silnicích jezdily. Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha , Druhy exil edvarda benese kuklik jan bilek jan marsoun erik nemecek janKniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček , Železný jan (9788025705995)eBook: Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta v Československu 1945-1990 - Jan Tuček - e-kniha , Kůstek ostrozub, vládce východního pomezí (978-80-7449-118-4)Kniha je věnována všem automobilům Škoda Octavia z let 1959 až 2020. První Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její základní verze skončila na jaře 1964, kariéra kombi však pokračovala až do prosince 1971. V létě 1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol vzestupu značky Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003 proslavila i v mistrovstvích světa v rallye. Octavia třetí generace (2012–2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její nástupkyně představená v listopadu 2019. Publikace je bohatě ilustrována fotografiemi z továrního archivu, nechybějí ani technické kresby – rozměrové náčrty vozů a rentgenová zobrazení. (patro.cz)
Podobné produkty ako Octavia Dáma značky Škoda - Tuček Jan , Jan werich (ne)známýPublikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan Tuček , Jan žižka - dvd (n03540)Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou, byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha-Bratislava-Košice-Užhorod-Kluž-Bukurešť-Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž 9 mělo postranní vozík, v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a 3 sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soutěž Malou dohodou 1937 - Auta a motocykly na trati Praha - Bukurešť - Bělehrad - Jan Tuček , Jan werich za oponoueBook:,Autobusy a trolejbusy mají nepopiratelné kouzlo: od starých autobusů, které se cestou do hor plné lyží šplhaly do zatáček, přes tlačenice v městské hromadné dopravě až po moderní dálkové vozy, jimiž lze pohodlně cestovat přes půl kontinentu. Mnoho pozoruhodných strojů, často velmi progresivní konstrukce, vzniklo v druhé polovině 20. století i na naší straně bývalé železné opony, v továrnách tzv. východního bloku. Tato kniha nabízí v encyklopedické podobě přehled autobusů, trolejbusů i zajímavých nerealizovaných prototypů, které se vyráběly v letech 1945-1990 v jednotlivých zemích "socialistického táboraa", doplněný unikátními fotografiemi a tabulkami technických údajů. Neomezuje se ovšem jen na suchá fakta - výklad je doplněn mnoha zajímavostmi a nečekanými souvislostmi, díky nimž se před čtenáři otevírá plastický obraz jednoho segmentu dějin techniky doby nedávno minulé. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Autobusy a trolejbusy východního bloku - Martin Harák - e-kniha , Jan masaryk - pravdivý příběh ()Elektronická kniha - autor Martin Harák, 232 stran, česky Autobusy a trolejbusy mají nepopiratelné kouzlo: od starých autobusů, které se cestou do hor plné lyží šplhaly do zatáček, přes tlačenice v městské hromadné dopravě až po moderní dálkové vozy, jimiž lze pohodlně cestovat přes půl kontinentu. Mnoho pozoruhodných strojů, často velmi progresivní konstrukce, vzniklo v druhé polovině 20. století i na naší straně bývalé železné opony, v továrnách tzv. východního bloku.Tato kniha nabízí v encyklopedické podobě přehled autobusů, trolejbusů i zajímavých nerealizovaných prototypů, které se vyráběly v letech 1945-1990 v jednotlivých zemích "socialistického tábora", doplněný unikátními fotografiemi a tabulkami technických údajů. Neomezuje se ovšem jen na suchá fakta - výklad je doplněn mnoha zajímavostmi a nečekanými souvislostmi, díky nimž se před čtenáři otevírá plastický obraz jednoho segmentu dějin techniky doby nedávno minulé. (alza.cz)
Podobné produkty ako Autobusy a trolejbusy východního bloku (978-80-247-4738-5) , Abus jc8320 jan (4003318901294)eBook:,První dvě třetiny publikace podrobně mapují klasické automobily Škoda Superb s páteřovým rámem a šestiválcovými motory z období 1934 až 1950, včetně od nich odvozených vojenských vozidel. Poutavý text doprovázejí dobové černobílé fotografie, ale také kresby a faksimile výkresů z archivu společnosti Škoda Auto, přičemž většina ilustrací je zveřejněna poprvé. Vedle technických údajů kniha nabízí i dosud nepublikovaný detailní přehled výroby jednotlivých modelů a jejich karosářských verzí. Závěrečná třetina publikace je věnována třem generacím moderních vozů Škoda Superb od roku 2001 po současnost a připomíná i studie Montreux a Tudor z let 2001 a 2002. Ilustrace jsou tentokrát barevné, včetně technických kreseb. Poprvé jsou zveřejněny podrobné přehledy výroby automobilů Superb první a druhé novodobé generace, včetně rozlišení podle karosářských verzí, stejně jako počty vozů smontovaných v Indii a vyrobených v Číně. Finále knihy tvoří představení automobilů Škoda Superb a Superb Combi ročníku 2015, které právě přicházejí na trh. Celkově kniha obsahuje 215 ilustrací, z nichž je přes 60 barevných, a také 12 celostránkových faksimile dobových výkresů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Superb - Jan Tuček - e-kniha , Kysucke povesti podmanicky janeBook:,Kniha představuje prototypy T 613 karosované italskou firmou Vignale, včetně unikátního dvoudveřového kupé, předsériové vozy, jež prošly náročnými testy na polygonu NAMI v Sovětském svazu, a sériové automobily Tatra 613 vyráběné od léta 1975 v Příboru. Následuje přehled postupných modernizací T 613, ale také připomínka vozů Tatra 613 Special s prodlouženým rozvorem a luxusní výbavou pro nejvyšší komunistické pohlaváry a otevřených přehlídkových automobilů Tatra 613 K. Vedle poslední verze s označením Tatra 700 publikace připomíná ojedinělý pokus o modernizaci jménem Prezident, sportovní kupé MTX poháněné motorem ze "šestsettřináctky" a různé verze T 613, včetně vozů záchranného systému Narex a sanitních automobilů. Kniha je doplněna tabulkami technických údajů, přehledem vyrobených vozů a barevnými kopiemi dobových prospektů. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha , Galerie slávy - jan saudekKniha je věnována všem automobilům Škoda Octavia z let 1959 až 2020. První Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její základní verze skončila na jaře 1964, kariéra kombi však pokračovala až do prosince 1971.V létě 1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol vzestupu značky Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003 proslavila i v mistrovstvích světa v rallye. Octavia třetí generace (2012–2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její nástupkyně představená v listopadu 2019.Publikace je bohatě ilustrována fotografiemi z továrního archivu, nechybějí ani technické kresby – rozměrové náčrty vozů a rentgenová zobrazení. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Octavia - dáma značky Škoda - Jan Tuček , Jan werich a semaforŠkoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček , Jan hus - dvd (9279)Publikace představuje rozvojové aktivity probíhající uvnitř východního bloku a působení socialistických zemí ve světě, který se tehdy nazýval "třetím". Spolupráce východoevropských satelitů SSSR a rozvojového světa vykazuje podobnost s oficiálními politikami Sovětského svazu, který do značné míry určoval ideologické pozadí rozvojové pomoci. Rozvojová spolupráce se stala i nástrojem mocenského soupeření USA a SSSR v době studené války, obě strany se s ohledem na odlišná ideologická východiska, ale pod záštitou stejné morální povinnosti pomoci snažily různými způsoby prosadit v zemích "třetího světa". Vazby získané a navázané v období studené války mají výrazný vliv na rozvojovou spolupráci postsovětských a postkomunistických zemí až do současnosti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Rozvojová spolupráce východního bloku v době studené války - Linda Piknerová, Magdaléna Leichtová , Lamart lt2080 set 5 nožů v bloku wood (lt2080)eBook:,Každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a také pro skalní fandy aut se značkou Škoda, osloví tato publikace, v které vám budou postupně představeny funkční vzorky a prototypy automobilů Škoda z let 1960 až 1990, které se nedostaly do sériové výroby, nikdy o nich nebylo publikováno a na většinu z nich už se víceméně zapomnělo. Patří k nim otevřené roadstery Š 990 a Š 991 odvozené v letech 1960 a 1962 z teprve připravovaného "embéčka", stejně jako nikdy nevyráběné kombi téhož typu z jara 1963, nebo unikátní sportovní automobil Škoda Winnetou, jenž vznikl v roce 1967 ve Švýcarsku. Zvláštní pozornost je věnována ambicióznímu projektu vozu střední třídy Š 720 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, na jehož stylistickém řešení automobilka Škoda poprvé spolupracovala s italskými designéry, konkrétně s turínským studiem Ital Design, které založil a dodnes vede Giorgetto Giugiaro. Jsou popsány pokusy o spolupráci ve vývoji a výrobě osobních automobilů mezi socia listickým Československem a spřátelenou Německou demokratickou republikou. Poněkud exotický nádech mají víceúčelové automobily Trekka vyráběné v letech 1966 až 1971 na Novém Zélandu na upravených podvozcích Škoda Octavia Combi, podobně řešené pákistánské vozy značky Skopak a turecké pikapy od firmy Čelik Montaj. Zapomenout bychom neměli na úhledné sportovní kupé 1100 GT ročníku 1970, které na podvozku "embéčka" postavili v pražském Ústavu pro výzkum motorových vozidel a ani na o rok mladší vůz Škoda Supersport s motorem před zadní nápravou a odklápěcím krytem kabiny, který si po kosmetických úpravách zahrál v roce 1981 ve filmu "Upír z Feratu". (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha , Jan kraus: můj soukromý buzyneseBook:,Publikace připomíná dnes už legendární řadu osobních automobilů Škoda klasické koncepce vyráběnou v letech 1955 až 1971. Jejím prvním členem byl vůz Škoda 440 dodnes známý pod jménem Spartak, které nesl jeden z prototypů. Text a početné ilustrace čtenáři přiblíží vývoj a postupné proměny automobilů Škoda 440, 445, 450, Octavia, Octavia Super, Octavia Touring Sport, Octavia Combi, Felicia a Felicia Super, až po poslední model Octavia Combi ročníku 1971. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spartak, Octavia, Felicia - Jan Tuček - e-kniha , Jan vojáček: umění být zdráveBook: Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. Stala se prvním československým automobilem s karoserií navrženou v Itálii, v renomovaném turínském studiu Vignale a jak čas ukázal, byla tato volba správná. Kniha je především věnována osobním automobilům Tatra poslední generace, typům T 613 a T 700 se vzduchem chlazeným motorem V8 nad zadní nápravou. Připomíná všechna provedení šestsettřináctek z let 1969 až 1997, včetně luxusních verzí T 613 Speciál, přehlídkových polokabrioletů T 613 K a sanitek. Mapuje také pestrou škálu vozidel poháněných osmiválcem T 613, supersporty MTX Tatra V8, Ecorra Sport V8, Grafit a AML Lanta, neopomíjí ani osobitě střižené tříkolky Hill Cooper. Političtí pohlaváři, kteří v sedmdesátých a osmdesátých letech s oblibou využívali komfort a rychlost šestsettřináctky, opakovaně nařizovali omezování její výroby a bránili jejímu dalšímu technickému vývoji. Tatra 613 je sice přežila, po pádu komunistického režimu v listopadu 1989 však už neměla šanci se výrazněji prosadit. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha , Schulmeister jan: piano - cd (up0248)Elektronická kniha - autor Magdaléna Leichtová, Linda Piknerová, 132 stran Publikace představuje rozvojové aktivity probíhající uvnitř východního bloku a působení socialistických zemí ve světě, který se tehdy nazýval "třetím". Spolupráce východoevropských satelitů SSSR a rozvojového světa vykazuje podobnost s oficiálními politikami Sovětského svazu, který do značné míry určoval ideologické pozadí rozvojové pomoci. Rozvojová spolupráce se stala i nástrojem mocenského soupeření USA a SSSR v době studené války, obě strany se s ohledem na odlišná ideologická východiska, ale pod záštitou stejné morální povinnosti pomoci snažily různými způsoby prosadit v zemích "třetího světa". Vazby získané a navázané v období studené války mají výrazný vliv na rozvojovou spolupráci postsovětských a postkomunistických zemí až do současnosti. (alza.cz)
Podobné produkty ako Rozvojová spolupráce východního bloku v době studené války (978-80-736-3570-1) , Buzicci jan folny e knihaeBook:,Automobily Škoda Popular a Rapid ze třicátých a čtyřicátých let minulého století patří do zlatého fondu československého motorismu. Tato kniha podrobně mapuje jejich pestrou historii a slovem i obrazem připomíná dobře známé, ale i dnes téměř zapomenuté vozy. Kompaktní vůz za dobrou cenu pomohl značce Škoda získat vedoucí postavení na tuzemském trhu osobních automobilů a stal se i výnosným exportním artiklem. Popular a jeho výkonnější sourozenec jménem Rapid prošly řadou stylistických proměn i technických zdokonalení a významně přispěly k rozvoji motorizace v předválečném Československu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha , Jan triska kolekce 4 dvdeBook:,Sovětské automobily Lada, u nás dodnes známé pod přezdívkou "žigulíkyy", si v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století získaly značnou oblibu nejen v zemích východního bloku, ale i na Západě. Kniha nabízí technický popis jednotlivých modelů, od prvních vozů klasické koncepce Lada 1200, přes kompaktní terénní automobil Lada Niva s pohonem čtyř kol a modernizované modely Lada 2105, až po novou generaci z poloviny 80. let s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, jejíž první představitelkou byla Lada 2108 Samara. Kniha nezapomíná ani na prototypy, sportovní aktivity i africká dobrodružství dnes už legendárních automobilů. Poprvé také přináší podrobný přehled jejich produkce a dovozu do Československa. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Automobily Lada 1970-1990 - Jan Tuček - e-kniha , Skoumal petr, vodňanský jan, burian jan, dědeček jiří: večírek rozpadlých dvojic (su5815-2)eBook:,Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtec h vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha , Za pohnutými osudy východního krušnohoří: tajemné stezky (978-80-87866-61-0)eBook:,Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha , Cs solingen sada nožů v bloku star 6ks (cs-045791)eBook:,Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou, byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha-Bratislava-Košice-Užhorod-Kluž-Bukurešť-Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž 9 mělo postranní vozík, v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a 3 sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Soutěž Malou dohodou 1937 - Jan Tuček - e-kniha , Cs solingen sada nožů v bloku soltau 8ks (cs-086848)První monografie věnovaná zlomeninám lopatky v domácí i světové literatuře. Kniha vysvětluje obecné principy diagnostiky a terapie zlomenin lopatky doprovázené podrobným rozborem 519 zlomenin lopatky u dospělých, z toho 150 operovaných případů, 39 zlomenin u dětí a dospívajících. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Zlomeniny lopatky - Jan Bartoníček, Ondřej Naňka, Michal Tuček , G21 damascus premium v bambusovém bloku 3 ks + brusný kámen (6002298)Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Tatra 613 a její sourozenci - Jan Tuček , Jan hus známý i neznámý (9788024623566)eBook: Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky. A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život. Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-knihaeBook:,Publikace představuje rozvojové aktivity probíhající uvnitř východního bloku a působení socialistických zemí ve světě, který se tehdy nazýval "třetím". Spolupráce východoevropských satelitů SSSR a rozvojového světa vykazuje podobnost s oficiálními politikami Sovětského svazu, který do značné míry určoval ideologické pozadí rozvojové pomoci. Rozvojová spolupráce se stala i nástrojem mocenského soupeření USA a SSSR v době studené války, obě strany se s ohledem na odlišná ideologická východiska, ale pod záštitou stejné morální povinnosti pomoci snažily různými způsoby prosadit v zemích "třetího světa". Vazby získané a navázané v období studené války mají výrazný vliv na rozvojovou spolupráci postsovětských a postkomunistických zemí až do současnosti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Rozvojová spolupráce východního bloku v době studené války - Linda Piknerová, Magdaléna Leichtová - e-knihaPublikace přináší čtenářům charakteristiku západoněmecké politiky vůči Sovětskému svazu, NDR a dalším komunistickým státům východní Evropy v první polovině 60. let 20. století. Neomezuje se na pouhé zaznamenání oficiálních postojů spolkové vlády, věnuje se jednotlivě všem parlamentním politickým stranám (tedy CDU/CSU, FDP i SPD) a v závěru pak jejich postoje srovnává. Autorka se navíc problematiku přístupu jednotlivých politických stran ke vztahům mezi Západem a Východem v době studené války snaží představit jako proces utváření kolektivních názorů, které se neustále vyvíjejí a reagují na změny ve světové i domácí politice. Důkladné analýze je podrobena doba vlády spolkového kancléře Ludwiga Erharda (léta 1963-1966), práce je ovšem zasazena do celkového kontextu dějin Spolkové republiky Německo. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Politika západoněmeckých parlamentních stran vůči zemím východního bloku v letech 1963-66 - Petra MatějůKniha - autor Lukasz Kamiński; Krzysztof Persak, 802 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha je ve světové historiografii prvním kompendiem základních informací o činnosti komunistických bezpečnostních složek ve střední a východní Evropě. Mezinárodní skupina historiků v něm představuje ucelené studie o genezi, organizaci, metodách a směrech činnosti bezpečnostního aparátu v jednotlivých zemích východního bloku, v nichž se Státní bezpečnost řídila podle sovětského vzoru a za účasti sovětských poradců. Praktiky, metody a mentalita sovětské politické policie byly převedeny do státněbezpečnostních složek států tvořících „vnější impérium“. Jejich funkcionáři se často hrdě označovali jako „čekisté“ a za patrona pokládali Felixe Edmundoviče Dzeržinského, zakladatele bolševické Čeky. Kniha postupně vyšla v anglickém, německém a polském vydání. Nyní vychází v české verzi, která je nejrozsáhlejší (alza.cz)
Podobné produkty ako Čekisté: Bezpečnostní složky v evropských zemích východního bloku 1944–1989 (978-80-200-3048-1)eBook:,Kniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny. Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala. Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost - mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako F. A. Elstner: Muž činu - Jan Tuček - e-knihaeBook:,Spartak, Octavia, Felicia - mit diesem Skoda-Trio begann in den 50er und 60er Jahren in der Tschechoslowakei die individuelle Mobilität. Der Spartak, ein Volksauto, läutete mit seinem Erscheinen die lange Periode einer ganzen Modellreihe ein, die 1955 begann und mit dem Kombi 1971 ihr Ende nahm. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Spartak, Octavia, Felicia (německé vydání) - Jan Tuček - e-knihaeBook:,Sanitní automobily slouží lidem už bezmála 110 let. Tato kniha se snaží slovem i obrazem zmapovat dlouhou a pestrou historii sanitek od prvopočátků z dob rakousko-uherské monarchie přes meziválečné Československo a protektorát, dlouhá poválečná desetiletí socialismu až po mnohotvárnou současnost. První sanitky byly jen individuální záležitostí, jednotlivá vozidla stavěly karosárny na zakázku, podle požadavků a finančních možností zákazníků. Sanitky byly určeny jen k převozu raněných a nemocných do zdravotnických zařízení a jejich výbava byla dosti spartánská. Vozy měly jen stříšku pro řidiče a samaritána a místo pro pacienty bylo opatřené pouze plachtou proti nepříznivému počasí. Postupem času se sanitní vozy vylepšovaly, měly pevnou konstrukci, byly zateplené a vybavené stále lepšími nosítky. Především však přibylo vybavení umožňující ošetřujícímu lékaři už při převozu do nemocnice ošetřit pacienta. Nechyběly medikamenty, nástroje a zdravotnický materiál (obinadla a dřevěné dlahy pro zlomeniny končetin). Hlavně přibyly přístroje pro infuzi, oživování kyslíkem i vyplachování žaludku. Konstrukce i vybavení sanitek se samozřejmě postupem let stále vylepšovala až do podoby dnešních rychlých záchranných vozů. V první letech Československé republiky (1918–1938) sehrál významnou roli Československý Červený kříž a postupně se začala se budovat síť stanic první pomoci. S vývojem techniky se vylepšovaly nejen sanitní vozy, ale také komunikace mezi dispečinkem a lékaři v terénu i nemocnicemi. Autor sestavil dosud nezveřejněnou přehlídku zakázkových sanitních karoserií z období první republiky a protektorátu, připomíná sériově vyráběné sanitky i prototypy z let 1945 až 1990 a pestrou paletu sanitních vozidel zhotovených a provozovaných u nás během posledních tří desetiletí. Publikaci provází více než 500 fotografií, z nichž většina nebyla dosud publikována. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Sanitky v Československu a Česku - Jan Tuček - e-knihaKniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky.A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život.Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Legendární Škoda 105/120 a její sourozenci - Jan TučekeBook:,Publikace přináší čtenářům charakteristiku západoněmecké politiky vůči Sovětskému svazu, NDR a dalším komunistickým státům východní Evropy v první polovině 60. let 20. století. Neomezuje se na pouhé zaznamenání oficiálních postojů spolkové vlády, věnuje se jednotlivě všem parlamentním politickým stranám (tedy CDU/CSU, FDP i SPD) a v závěru pak jejich postoje srovnává. Autorka se navíc problematiku přístupu jednotlivých politických stran ke vztahům mezi Západem a Východem v době studené války snaží představit jako proces utváření kolektivních názorů, které se neustále vyvíjejí a reagují na změny ve světové i domácí politice. Důkladné analýze je podrobena doba vlády spolkového kancléře Ludwiga Erharda (léta 1963-1966), práce je ovšem zasazena do celkového kontextu dějin Spolkové republiky Německo. Vychází ve spolupráci s UK FSV. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Politika západoněmeckých parlamentních stran vůči zemím východního bloku v letech 1963-66 - Petra Matějů - e-knihaThe first monograph on scapular fractures in the international literature. The book explains in detail the general principles of diagnosis and therapy of scaphoid fractures accompanied by a detailed analysis of 519 scapular fractures in adults, including 150 operated cases, 39 fractures in children and adolescents. Professor Jan Bartoníček is an internationally renowned orthopaedic surgeon, who is also the author of the chapter on scapular fractures in the 8th edition of Rockwood and Green's Fractures in Adults. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Scapular fractures - Jan Bartoníček, Ondřej Naňka, Michal Tuček, Christopher ColtonElektronická kniha - autor Petra Matějů, 160 stran Publikace přináší čtenářům charakteristiku západoněmecké politiky vůči Sovětskému svazu, NDR a dalším komunistickým státům východní Evropy v první polovině 60. let 20. století. Neomezuje se na pouhé zaznamenání oficiálních postojů spolkové vlády, věnuje se jednotlivě všem parlamentním politickým stranám (tedy CDU/CSU, FDP i SPD) a v závěru pak jejich postoje srovnává. Autorka se navíc problematiku přístupu jednotlivých politických stran ke vztahům mezi Západem a Východem v době studené války snaží představit jako proces utváření kolektivních názorů, které se neustále vyvíjejí a reagují na změny ve světové i domácí politice. Důkladné analýze je podrobena doba vlády spolkového kancléře Ludwiga Erharda (léta 1963-1966), práce je ovšem zasazena do celkového kontextu dějin Spolkové republiky Německo. Vychází ve spolupráci s UK FSV. (alza.cz)
Podobné produkty ako Politika západoněmeckých parlamentních stran vůči zemím východního bloku v letech 1963-66 (978-80-736-3403-2)Rozšíření ke hře Auto blok z řady SMART games. Líbí se vám hra Auto blok? Nyní můžete posunout hru ještě dál! V tomto rozšíření najdete 60 nových rébusů. Ke hraní tohoto rozšíření potřebujete základní hru. Toto rozšíření nabízí dvojnásobnou zábavu. Od teď je třeba zastavit dvě auta místo jednoho! (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako SMART - Auto blok / RozšířeníPraktický držák poznámkového bloku pro upevnění na sklo, či na palubní desku. Tělo držáku je opatřeno 2x klouby s aretačními prstenci, díky kterým je možné nastavit potřebný úhel bloku. Silná přísavka společně s nalepovací ploškou pro palubní desku, zajišťuje přichycení i na porézní palubní desky. Zařízení je opatřeno bočním držákem s propiskou a samotným blokem s rozměry 8,5 x 11,5 cm. (autohotarek.cz)
Podobné produkty ako Poznámkový blok do autaKniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny. Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala.Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost - mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako F. A. Elstner: Muž činu - Aerovkou do Afriky, Popularem do Ameriky, Minorem k rovníku - Jan TučekHratelné pouze se základním vydáním hry Auto blok rozšíření! Líbí se vám hra Auto Blok? Nyní můžete posunout hru ještě dál! Zadání obsahuje 60 různě obtížných úloh. Hra Auto blok rozšíření, patří do skupiny víceúrovňových, logických her Smart games , které jsou určeny především pro jednoho hráče (nicméně hru může hrát i hráčů více). Logické hry Smart Games obsahují vždy zadání v několika různých stupních obtížnosti, rozvíjí IQ, logické myšlelní, prostorovou představivost, koncentraci a plánování. Pravidla hry: Vyberte si zadání z knížky zadání a na hrací desku umístěte červené auto a budovy. V průběhu hry s nimi nebudete most pohybovat. Dále umístěte dílky s 6 policejními auty a zeleným autem tak, aby lupiči v červeném a zeleném autě nemohli uniknout z herní desky. Řešení je na konci knížky zadání. Hra obsahuje: rébusy, pravidla hry (patro.cz)
Podobné produkty ako Logická hra Auto blok (rozšíření), MINDOKZápisník z kolekce Nuuna. (answear.cz)
Podobné produkty ako Poznámkový blok Nuuna Free Hugs by Jan Paul Müller SPrůvodce islandským vnitrozemím - kapesní vydání s černobílými fotografiemi. Kniha je unikátním průvodcem islandským vnitrozemím pro pokročilé řidiče vozů 4x4. Popisuje nejen krásy tohoto sopečného ostrova, ale i záludnosti cest, které autor sám osobně projel při svých opakovaných návštěvách Islandu. (knihydobrovsky.cz)
Podobné produkty ako Island autem - Jan SuchardaInteraktivní leporelo s barevnými obrázky a chytrými kolečky. Děti pomocí koleček hledají, která auta a stroje už znají. (patro.cz)
Podobné produkty ako Auta a stroje - Navrátilová JanaNa hlavy odpůrců Nové republiky dopadá ostří mechanické sekery. V císařských laboratořích se rodí bojové stroje, metropoli brzy pohltí plameny vzdušné bitvy. Válka vrcholí a naděje na vymýcení pelyňku mizí. O záchranu světa se pokusí syn vůdce monarchistů i žena putující pouští. Pomůže vzkříšená elektřina nebo Měsíční bohyně? Zvítězí nevyzpytatelná magie pelyňku, nebo započne éra nových strojů? Závěrečný díl steampunkového románu vás zavede do světa, kde se nestřídají roční období, kovy ztratily vodivost a minulost přináší více otázek než budoucnost. (patro.cz)
Podobné produkty ako Pelyněk - Tučka DanielAutor vystudoval Filmovou akademii múzických umění, kromě poezie píše i divadelní hry. Jeho poslední sbírku Znamení aneb kázání rybám lze zařadit k proudu, nebo k hlasatelům toho, čemu se dnes říká tradiční hodnoty. Považuje je za základní kameny smysluplných lidských životů, za střed evropské kultury. Vyslovuje se proti jejich zničení, mluví však o nich řečí soudobou, civilní. Odmítá různé módní kejkle, které se mnohým zdají atraktivní. Pro takové lidi Jiří Tuček nepíše. Jeho čtenáři jsou citliví, citoví, opravdoví, konstruktivní. A těm se jeho básně líbí. (patro.cz)
Podobné produkty ako Znamení - Tuček Jiří