Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan Tuček
Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.
Podívejte se také auto osobni
Auta v Československu 1945-1990 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.
Podívejte se také Frogum koberce do auta Audi 100 1990-1994 (5907377541349)
US Army v Československu 1945: Objevná obrazová publikace o osvobození západních Čech americkou armá (978-80-204-5692-2)
Kniha - autor František Emmert, 176 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Čtivě napsaná a přehledně strukturovaná kniha mapuje průběh osvobozování západních Čech americkou armádou v dubnu a květnu 1945 a následný několikaměsíční pobyt amerických vojáků v Československu. Text doplňuje množství dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé. Vedle všeobecně známých událostí, jako byla bitva o Cheb, vstup Američanů do Plzně či setkání se Sověty na nedaleké demarkační linii, publikace připomíná také méně známá fakta: například vojenskou přítomnost Američanů v Hradci Králové, hluboko za demarkační linií, ještě před příchodem Sovětů, nebo účast praporu vlámských dobrovolníků v řadách americké armády. Kniha US Army v Československu 1945 vychází k 75. výročí osvobození Československa a konce války.
Podívejte se také osobni alarm kapesni
Podívejte se také
- jan werich forbiny vzpominek i a ii cd
- digitalni osobni vaha ty6108
- Petex koberce do auta VW Transporter T4 1990-2003 (přední) (4028985001429)
- emos pt 718 osobni vaha
- brio osobni vlak s vagonky
- Rakousko v první studené válce, 1945-1955: I slabí mají sílu (978-80-200-2706-1)
- „I vy jste v tomhle pekle?“: Vzpomínky na neblahé roky 1944–1945 (978-80-7474-254-5)
- Biografický slovník obětí nacistické perzekuce z řad vědecké obce v českých zemích 1939-1945. (9788024636474)
- KORA PAÁ do auta i do postýlky ()
- Ravensburger 80151 Disney Auta 3 I (4005556080151)
- Matematika na Německé univerzitě v Praze v letech 1882-1945 (9788024631950)
- Rezaw-Plast, Gumové koberce se zvýšeným okrajem, VW Transporter T4 I, 1990-2003 (88.200113)
- Deník z Prahy 1945–1946 (978-80-200-2949-2)
- beurer osobni diagnosticka vaha bf 800 black
- Něco z Fulghuma I (9788025707319)
- Německá vysoká škola technická v Praze (1938 - 1945) (9788024637631)
- Spolkový život českých novinářů v letech 1945-1948 (9788024628882)
- Doktorky matematiky na univerzitách v Praze 1900-1945 (9788024640457)
- Brotex Povlečení krep 140×200, 70×90 cm, Red roses (80201/Z/1990)
- TechniSat DIGITRADIO 1990 červená (V057f85i)
Sanitky v Československu a Česku - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Sanitní automobily slouží lidem už bezmála 110 let. Tato kniha se snaží slovem i obrazem zmapovat dlouhou a pestrou historii sanitek od prvopočátků z dob rakousko-uherské monarchie přes meziválečné Československo a protektorát, dlouhá poválečná desetiletí socialismu až po mnohotvárnou současnost. První sanitky byly jen individuální záležitostí, jednotlivá vozidla stavěly karosárny na zakázku, podle požadavků a finančních možností zákazníků. Sanitky byly určeny jen k převozu raněných a nemocných do zdravotnických zařízení a jejich výbava byla dosti spartánská. Vozy měly jen stříšku pro řidiče a samaritána a místo pro pacienty bylo opatřené pouze plachtou proti nepříznivému počasí. Postupem času se sanitní vozy vylepšovaly, měly pevnou konstrukci, byly zateplené a vybavené stále lepšími nosítky. Především však přibylo vybavení umožňující ošetřujícímu lékaři už při převozu do nemocnice ošetřit pacienta. Nechyběly medikamenty, nástroje a zdravotnický materiál (obinadla a dřevěné dlahy pro zlomeniny končetin). Hlavně přibyly přístroje pro infuzi, oživování kyslíkem i vyplachování žaludku. Konstrukce i vybavení sanitek se samozřejmě postupem let stále vylepšovala až do podoby dnešních rychlých záchranných vozů. V první letech Československé republiky (1918–1938) sehrál významnou roli Československý Červený kříž a postupně se začala se budovat síť stanic první pomoci. S vývojem techniky se vylepšovaly nejen sanitní vozy, ale také komunikace mezi dispečinkem a lékaři v terénu i nemocnicemi. Autor sestavil dosud nezveřejněnou přehlídku zakázkových sanitních karoserií z období první republiky a protektorátu, připomíná sériově vyráběné sanitky i prototypy z let 1945 až 1990 a pestrou paletu sanitních vozidel zhotovených a provozovaných u nás během posledních tří desetiletí. Publikaci provází více než 500 fotografií, z nichž většina nebyla dosud publikována.
Objev podobné jako Sanitky v Československu a Česku - Jan Tuček - e-kniha
Automobily Lada 1970-1990 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Sovětské automobily Lada, u nás dodnes známé pod přezdívkou "žigulíkyy", si v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století získaly značnou oblibu nejen v zemích východního bloku, ale i na Západě. Kniha nabízí technický popis jednotlivých modelů, od prvních vozů klasické koncepce Lada 1200, přes kompaktní terénní automobil Lada Niva s pohonem čtyř kol a modernizované modely Lada 2105, až po novou generaci z poloviny 80. let s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, jejíž první představitelkou byla Lada 2108 Samara. Kniha nezapomíná ani na prototypy, sportovní aktivity i africká dobrodružství dnes už legendárních automobilů. Poprvé také přináší podrobný přehled jejich produkce a dovozu do Československa.
Objev podobné jako Automobily Lada 1970-1990 - Jan Tuček - e-kniha
Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a také pro skalní fandy aut se značkou Škoda, osloví tato publikace, v které vám budou postupně představeny funkční vzorky a prototypy automobilů Škoda z let 1960 až 1990, které se nedostaly do sériové výroby, nikdy o nich nebylo publikováno a na většinu z nich už se víceméně zapomnělo. Patří k nim otevřené roadstery Š 990 a Š 991 odvozené v letech 1960 a 1962 z teprve připravovaného "embéčka", stejně jako nikdy nevyráběné kombi téhož typu z jara 1963, nebo unikátní sportovní automobil Škoda Winnetou, jenž vznikl v roce 1967 ve Švýcarsku. Zvláštní pozornost je věnována ambicióznímu projektu vozu střední třídy Š 720 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, na jehož stylistickém řešení automobilka Škoda poprvé spolupracovala s italskými designéry, konkrétně s turínským studiem Ital Design, které založil a dodnes vede Giorgetto Giugiaro. Jsou popsány pokusy o spolupráci ve vývoji a výrobě osobních automobilů mezi socia listickým Československem a spřátelenou Německou demokratickou republikou. Poněkud exotický nádech mají víceúčelové automobily Trekka vyráběné v letech 1966 až 1971 na Novém Zélandu na upravených podvozcích Škoda Octavia Combi, podobně řešené pákistánské vozy značky Skopak a turecké pikapy od firmy Čelik Montaj. Zapomenout bychom neměli na úhledné sportovní kupé 1100 GT ročníku 1970, které na podvozku "embéčka" postavili v pražském Ústavu pro výzkum motorových vozidel a ani na o rok mladší vůz Škoda Supersport s motorem před zadní nápravou a odklápěcím krytem kabiny, který si po kosmetických úpravách zahrál v roce 1981 ve filmu "Upír z Feratu".
Objev podobné jako Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha
Auta východního bloku - Jan Tuček
Ojedinělá publikace je věnována zančkám automobilů Škoda, Tatra, Ifa, Trabant, Wartburg, Sachsenring, Syrena, Warszawa, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Zastava, Moskvič, Lada, Poběda a Volga. Léta jsme je potkávali na našich silnicích, neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi tak trochu ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. A tak se automobilů chtiví občané zapisovali do pořadníků, skládali ve spořitelně vinkulované vklady a v letech pozdějších kempovali se spacákem a termoskou před prodejnami Mototechny s nadějí, že získají záznam a po čase si domů přivezou třeba vytouženého "žigulíka". Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na tu dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Vedle nejznámějších osobních vozů z východního bloku publikace připomíná také terénní automobily GAZ, UAZ a ARO, mikrobusy Barkas, Nysa, Žuk a RAF, sportovní kupé Melkus a ÚVMV i luxusní limuzíny Čajka, ZIM, ZIS a ZIL, jimiž se nechávali vozit komunističtí prominenti. Publikace je doplněna tabulkami technických údajů jednotlivých vozů, informacemi o počtech vyrobených automobilů a o jejich dovozu do Československa. Barevná příloha obsahuje faksimile dobových prospektů a rentgenové průhledy vybraných vozů.
Objev podobné jako Auta východního bloku - Jan Tuček
Auta východního bloku - Jan Tuček - e-kniha
eBook: V letech 1945 až 1990 vznikla v zemích východního bloku pestrá paleta automobilů: Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga a další značky neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos, někdy se jim vysmívali a většinou toužili po něčem lepším. Kniha nám připomíná, v čem jsme jezdili, abychom nezapomněli. Nejen na automobily, ale ani na tu dobu.
Objev podobné jako Auta východního bloku - Jan Tuček - e-kniha
Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček
Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.
Objev podobné jako Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček
Auta našich prezidentů 1918-2024 - Jan Tuček
Už déle než sto let vozí československé a české prezidenty automobily. Tato kniha se snaží zmapovat pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které se díky svým uživatelům významně zapsaly do našich dějin. Vedle dobře známých vozů připomíná i některé téměř zapomenuté.Zakladatel Československa T. G. Masaryk nejezdil jen v automobilech Laurin a Klement, Praga, Škoda Hispano-Suiza a Tatra, ale v roce 1919 i rakouskou limuzínou Gräf und Stift.Edvard Beneš dal v roce 1936 zhotovit pancéřovaný kabriolet Praga Golden, v němž po návratu z exilu v květnu 1945 projížděl osvobozenou Prahou. V letech 1945 a 1947 si pak pořídil dvě anglické limuzíny Daimler. Emil Hácha v Němci ovládaném protektorátu plnil od listopadu 1938 funkci tzv. státního prezidenta, v létě 1942 obdržel z Berlína k 70. narozeninám pancéřovaný Mercedes 770.Osmiválcový Daimler po Benešovi od června 1948 používal první komunistický prezident Klement Gottwald. Záhy jej však vyměnil za tuzemský pancéřovaný VOS. Stejným po něm jezdil i Antonín Zápotocký, poté přesedl do sovětských vozů ZIM a ZIS. Sovětskými automobily ZIS a ZIL se v letech 1957 až 1968 pyšnil Antonín Novotný, zatímco jeho nástupce Ludvík Svoboda se spokojil se skromnějším typem GAZ 13 Čajka. V letech 1975 až 1989 vládnoucí Gustáv Husák si užíval pohodlí řady velkých vozů ZIL, nepohrdl však ani Tatrou 613.Sametová revoluce přivedla v prosinci 1989 na Pražský hrad disidenta Václava Havla, jehož prvním prezidentským vozem byl Renault 21 TSE. Flotilu hlavy státu dále tvořily limuzíny BMW řady 7 a Mercedes-Benz S 600. V hradní vozbě Václava Klause v letech 2003–2013 vládla značka Audi. Desetiletí prezidenta Miloše Zemana patřilo v letech 2013 až 2023 výlučně značce Škoda, jeho nástupce Petr Pavel preferuje limuzíny BMW řady 7.Kniha je doplněna technickými popisy jednotlivých automobilů a doprovázejí jej dvě stovky převážně dobových fotografií, z nichž část je publikována poprvé.
Objev podobné jako Auta našich prezidentů 1918-2024 - Jan Tuček
Auta našich prezidentů - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Už déle než sto let vozí československé a české prezidenty automobily. Tato kniha se snaží zmapovat pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které se díky svým uživatelům významně zapsaly do našich dějin. Vedle dobře známých vozů připomíná i některé téměř zapomenuté.Zakladatel Československa T. G. Masaryk nejezdil jen v automobilech Laurin a Klement, Praga, Škoda Hispano-Suiza a Tatra, ale v roce 1919 i rakouskou limuzínou Gräf und Stift.Edvard Beneš dal v roce 1936 zhotovit pancéřovaný kabriolet Praga Golden, v němž po návratu z exilu v květnu 1945 projížděl osvobozenou Prahou. V letech 1945 a 1947 si pak pořídil dvě anglické limuzíny Daimler. Emil Hácha v Němci ovládaném protektorátu plnil od listopadu 1938 funkci tzv. státního prezidenta, v létě 1942 obdržel z Berlína k 70. narozeninám pancéřovaný Mercedes 770.Osmiválcový Daimler po Benešovi od června 1948 používal první komunistický prezident Klement Gottwald. Záhy jej však vyměnil za tuzemský pancéřovaný VOS. Stejným po něm jezdil i Antonín Zápotocký, poté přesedl do sovětských vozů ZIM a ZIS. Sovětskými automobily ZIS a ZIL se v letech 1957 až 1968 pyšnil Antonín Novotný, zatímco jeho nástupce Ludvík Svoboda se spokojil se skromnějším typem GAZ 13 Čajka. V letech 1975 až 1989 vládnoucí Gustáv Husák si užíval pohodlí řady velkých vozů ZIL, nepohrdl však ani Tatrou 613.Sametová revoluce přivedla v prosinci 1989 na Pražský hrad disidenta Václava Havla, jehož prvním prezidentským vozem byl Renault 21 TSE. Flotilu hlavy státu dále tvořily limuzíny BMW řady 7 a Mercedes-Benz S 600. V hradní vozbě Václava Klause v letech 2003–2013 vládla značka Audi. Desetiletí prezidenta Miloše Zemana patřilo v letech 2013 až 2023 výlučně značce Škoda, jeho nástupce Petr Pavel preferuje limuzíny BMW řady 7.Kniha je doplněna technickými popisy jednotlivých automobilů. Text doprovázejí dvě stovky převážně dobových fotografií, z nichž část je publikována poprvé.
Objev podobné jako Auta našich prezidentů - Jan Tuček - e-kniha
Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Patříte mezi obdivovatele techniky a fanoušky první republiky? Pak nepřehlédněte tuto unikátní publikaci s těmi nejzajímavějšími vozy, které na tehdejších silnicích jezdily. Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.
Objev podobné jako Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Tatra 613 - Jan Tuček
Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé.
Objev podobné jako Legendární Tatra 613 - Jan Tuček
Superb - Jan Tuček - e-kniha
eBook: První dvě třetiny publikace podrobně mapují klasické automobily Škoda Superb s páteřovým rámem a šestiválcovými motory z období 1934 až 1950, včetně od nich odvozených vojenských vozidel. Poutavý text doprovázejí dobové černobílé fotografie, ale také kresby a faksimile výkresů z archivu společnosti Škoda Auto, přičemž většina ilustrací je zveřejněna poprvé. Vedle technických údajů kniha nabízí i dosud nepublikovaný detailní přehled výroby jednotlivých modelů a jejich karosářských verzí. Závěrečná třetina publikace je věnována třem generacím moderních vozů Škoda Superb od roku 2001 po současnost a připomíná i studie Montreux a Tudor z let 2001 a 2002. Ilustrace jsou tentokrát barevné, včetně technických kreseb. Poprvé jsou zveřejněny podrobné přehledy výroby automobilů Superb první a druhé novodobé generace, včetně rozlišení podle karosářských verzí, stejně jako počty vozů smontovaných v Indii a vyrobených v Číně. Finále knihy tvoří představení automobilů Škoda Superb a Superb Combi ročníku 2015, které právě přicházejí na trh. Celkově kniha obsahuje 215 ilustrací, z nichž je přes 60 barevných, a také 12 celostránkových faksimile dobových výkresů.
Objev podobné jako Superb - Jan Tuček - e-kniha
Octavia Dáma značky Škoda - Jan Tuček
Kniha je věnována všem automobilům Škoda Octavia z let 1959 až 2020. První Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její základní verze skončila na jaře 1964, kariéra kombi však pokračovala až do prosince 1971. V létě 1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol vzestupu značky Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003 proslavila i v mistrovstvích světa v rallye. Octavia třetí generace (2012–2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její nástupkyně představená v listopadu 2019. Publikace je bohatě ilustrována fotografiemi z továrního archivu, nechybějí ani technické kresby – rozměrové náčrty vozů a rentgenová zobrazení.
Objev podobné jako Octavia Dáma značky Škoda - Jan Tuček
Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček
Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky.A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život.Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie.
Objev podobné jako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček
Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček
Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších.
Objev podobné jako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček
Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha představuje prototypy T 613 karosované italskou firmou Vignale, včetně unikátního dvoudveřového kupé, předsériové vozy, jež prošly náročnými testy na polygonu NAMI v Sovětském svazu, a sériové automobily Tatra 613 vyráběné od léta 1975 v Příboru. Následuje přehled postupných modernizací T 613, ale také připomínka vozů Tatra 613 Special s prodlouženým rozvorem a luxusní výbavou pro nejvyšší komunistické pohlaváry a otevřených přehlídkových automobilů Tatra 613 K. Vedle poslední verze s označením Tatra 700 publikace připomíná ojedinělý pokus o modernizaci jménem Prezident, sportovní kupé MTX poháněné motorem ze "šestsettřináctky" a různé verze T 613, včetně vozů záchranného systému Narex a sanitních automobilů. Kniha je doplněna tabulkami technických údajů, přehledem vyrobených vozů a barevnými kopiemi dobových prospektů.
Objev podobné jako Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
Spartak, Octavia, Felicia - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Publikace připomíná dnes už legendární řadu osobních automobilů Škoda klasické koncepce vyráběnou v letech 1955 až 1971. Jejím prvním členem byl vůz Škoda 440 dodnes známý pod jménem Spartak, které nesl jeden z prototypů. Text a početné ilustrace čtenáři přiblíží vývoj a postupné proměny automobilů Škoda 440, 445, 450, Octavia, Octavia Super, Octavia Touring Sport, Octavia Combi, Felicia a Felicia Super, až po poslední model Octavia Combi ročníku 1971.
Objev podobné jako Spartak, Octavia, Felicia - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. Stala se prvním československým automobilem s karoserií navrženou v Itálii, v renomovaném turínském studiu Vignale a jak čas ukázal, byla tato volba správná. Kniha je především věnována osobním automobilům Tatra poslední generace, typům T 613 a T 700 se vzduchem chlazeným motorem V8 nad zadní nápravou. Připomíná všechna provedení šestsettřináctek z let 1969 až 1997, včetně luxusních verzí T 613 Speciál, přehlídkových polokabrioletů T 613 K a sanitek. Mapuje také pestrou škálu vozidel poháněných osmiválcem T 613, supersporty MTX Tatra V8, Ecorra Sport V8, Grafit a AML Lanta, neopomíjí ani osobitě střižené tříkolky Hill Cooper. Političtí pohlaváři, kteří v sedmdesátých a osmdesátých letech s oblibou využívali komfort a rychlost šestsettřináctky, opakovaně nařizovali omezování její výroby a bránili jejímu dalšímu technickému vývoji. Tatra 613 je sice přežila, po pádu komunistického režimu v listopadu 1989 však už neměla šanci se výrazněji prosadit.
Objev podobné jako Legendární Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
Opravné knoty Maruni pro osobní vozy
Opravné knoty Maruni pro osobní vozy Japonské vulkanizační opravné knoty pro díru 6 mm.Tyto knoty jsou mimořádně kvalitní tím, že jsou dostatečně "mastné" a po aplikaci v pneu nevysychají a následně tedy nepropouštějí vzduch. Délka knotu 100 mm. Cena je za 1 kus knotu.
Objev podobné jako Opravné knoty Maruni pro osobní vozy
Instituce a osobnosti ruské meziválečné emigrace v Československu (9788024649504)
Elektronická kniha , 196 stran, česky Kniha je věnována stému výročí Ruské pomocné akce československé vlády. Ta byla bezprecedentní humanitární pomocí ruskému protibolševickému exilu. Díky ní se Československo stalo centrem ruské vědy, myšlení a umění. Jednotlivé kapitoly se zabývají jednak vybranými institucemi vzniklými v rámci Ruské pomocné akce a jednak vybranými osobnostmi, které našly v naší zemi možnost pracovat ve svém oboru. Analyzován je obsah hlavního časopisu ruské exilové diaspory v ČSR Volja Rossii a každodenní život ruských gymnázií na území dnešní České republiky. Dále je pozornost věnována myšlení předního právního vědce a děkana Ruské právnické fakulty Pavla Novgorodceva a vydavatelské činnosti profesora Univerzity Karlovy a literárního historika Jevgenije Ljackého. Představena je též exilová tvorba jednoho z průkopníků psychoanalýzy Nikolaje Osipova a literární kritičky Naděždy Melnikové-Papouškové. Kapitola o filosofovi Ivanu Lapšinovi se...
Objev podobné jako Instituce a osobnosti ruské meziválečné emigrace v Československu (9788024649504)
Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky. A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život. Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie.
Objev podobné jako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu.
Objev podobné jako Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha
Soutěž Malou dohodou 1937 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou, byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha-Bratislava-Košice-Užhorod-Kluž-Bukurešť-Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž 9 mělo postranní vozík, v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a 3 sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé.
Objev podobné jako Soutěž Malou dohodou 1937 - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších.
Objev podobné jako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha
Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Automobily Škoda Popular a Rapid ze třicátých a čtyřicátých let minulého století patří do zlatého fondu československého motorismu. Tato kniha podrobně mapuje jejich pestrou historii a slovem i obrazem připomíná dobře známé, ale i dnes téměř zapomenuté vozy. Kompaktní vůz za dobrou cenu pomohl značce Škoda získat vedoucí postavení na tuzemském trhu osobních automobilů a stal se i výnosným exportním artiklem. Popular a jeho výkonnější sourozenec jménem Rapid prošly řadou stylistických proměn i technických zdokonalení a významně přispěly k rozvoji motorizace v předválečném Československu.
Objev podobné jako Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha
F. A. Elstner: Muž činu - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny. Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala. Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost - mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti.
Objev podobné jako F. A. Elstner: Muž činu - Jan Tuček - e-kniha
Spartak, Octavia, Felicia (německé vydání) - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Spartak, Octavia, Felicia - mit diesem Skoda-Trio begann in den 50er und 60er Jahren in der Tschechoslowakei die individuelle Mobilität. Der Spartak, ein Volksauto, läutete mit seinem Erscheinen die lange Periode einer ganzen Modellreihe ein, die 1955 begann und mit dem Kombi 1971 ihr Ende nahm.
Objev podobné jako Spartak, Octavia, Felicia (německé vydání) - Jan Tuček - e-kniha
Instituce a osobnosti ruské meziválečné emigrace v Československu - Hanuš Nykl - e-kniha
eBook: Kniha je věnována stému výročí Ruské pomocné akce československé vlády. Ta byla bezprecedentní humanitární pomocí ruskému protibolševickému exilu. Díky ní se Československo stalo centrem ruské vědy, myšlení a umění. Jednotlivé kapitoly se zabývají jednak vybranými institucemi vzniklými v rámci Ruské pomocné akce a jednak vybranými osobnostmi, které našly v naší zemi možnost pracovat ve svém oboru. Analyzován je obsah hlavního časopisu ruské exilové diaspory v ČSR Volja Rossii a každodenní život ruských gymnázií na území dnešní České republiky. Dále je pozornost věnována myšlení předního právního vědce a děkana Ruské právnické fakulty Pavla Novgorodceva a vydavatelské činnosti profesora Univerzity Karlovy a literárního historika Jevgenije Ljackého. Představena je též exilová tvorba jednoho z průkopníků psychoanalýzy Nikolaje Osipova a literární kritičky Naděždy Melnikové-Papouškové. Kapitola o filosofovi Ivanu Lapšinovi se zaměřuje na jeho muzikologické práce a pojetí české hudby. Publikaci uzavírá studie o historikovi Antoniji Florovském.
Objev podobné jako Instituce a osobnosti ruské meziválečné emigrace v Československu - Hanuš Nykl - e-kniha
AutoSock 870 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy (AS-870)
Sněhové řetězy - pro osobní auto, rovná stopa, 2 ks v balení Sněhové řetězy AutoSock pro osobní auto vám zcela určitě pomohou během sněhové závěje. Mají rovný tvar stopy a jsou optimální volbou pro klidnější podmínky. Sněhové řetězy AutoSock jsou vyrobeny z robustní textilie, mezi jejich výhody patří lehkost a velmi tichá jízda. Balení obsahuje 2 ks řetězů. Hlavní přednosti produktu AutoSock 870 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy Sněhové řetězy AutoSock využijete pro osobní auto Rovný tvar stopy Textil nedělá nadbytečný zvuk Balení obsahuje 2 ks řetězů Šířka pneumatiky: 235
Objev podobné jako AutoSock 870 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy (AS-870)
AutoSock 600 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy (AS-600)
Sněhové řetězy - pro osobní auto, rovná stopa, 2 ks v balení Textilní sněhové řetězy AutoSock 600 vám usnadní jízdu na zasněžené vozovce. Určené jsou pro osobní automobily, na jejichž kola se velmi jednoduše nasazují i sundávají, a to podobně jako ponožky na nohy. Nabízí perfektní přilnavost na sněhu, kterou zaručí vodní film, jež se vytváří mezi pneumatikou a jízdním povrchem. Řetězy jsou vyrobené ze speciální umyvatelné textilie zvyšující záběr na zasněžené silnici. Je možné s nimi jet rychlostí 50 km/h a při jízdě nezpůsobují hluk ani vibrace. Vynikají rovněž svým kompaktním provedením a nízkou hmotností a schválené jsou TÜV a GS. Textilní sněhové řetězy AutoSock vám umožní bezpečně jet na sněhu. Klíčové vlastnosti textilních sněhových řetězů pro osobní vozy AutoSock 600Textilní sněhové řetězy určené pro osobní automobilyUsnadní jízdu na zasněžené vozovceNa kola se velmi jednoduše nasazují i sundávajíPo nasazení se samo-vycentrujíNabízí...
Objev podobné jako AutoSock 600 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy (AS-600)
AutoSock 850 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy (AS-850)
Sněhové řetězy - pro osobní auto, rovná stopa, 2 ks v balení Textilní sněhové řetězy AutoSock 850 vám usnadní jízdu na zasněžené vozovce. Určené jsou pro osobní automobily, na jejichž kola se velmi jednoduše nasazují i sundávají, a to podobně jako ponožky na nohy. Nabízí perfektní přilnavost na sněhu, kterou zaručí vodní film, jež se vytváří mezi pneumatikou a jízdním povrchem. Řetězy jsou vyrobené ze speciální umyvatelné textilie zvyšující záběr na zasněžené silnici. Je možné s nimi jet rychlostí 50 km/h a při jízdě nezpůsobují hluk ani vibrace. Vynikají rovněž svým kompaktním provedením a nízkou hmotností a schválené jsou TÜV a GS. Textilní sněhové řetězy AutoSock vám umožní bezpečně jet na sněhu. Klíčové vlastnosti textilních sněhových řetězů pro osobní vozy AutoSock 850Textilní sněhové řetězy určené pro osobní automobilyUsnadní jízdu na zasněžené vozovceNa kola se velmi jednoduše nasazují i sundávajíPo nasazení se samo-vycentrujíNabízí...
Objev podobné jako AutoSock 850 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy (AS-850)
AutoSock 830 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy (AS-830)
Sněhové řetězy - pro osobní auto, rovná stopa, 2 ks v balení Textilní sněhové řetězy AutoSock 830 vám usnadní jízdu na zasněžené vozovce. Určené jsou pro osobní automobily, na jejichž kola se velmi jednoduše nasazují i sundávají, a to podobně jako ponožky na nohy. Nabízí perfektní přilnavost na sněhu, kterou zaručí vodní film, jež se vytváří mezi pneumatikou a jízdním povrchem. Řetězy jsou vyrobené ze speciální umyvatelné textilie zvyšující záběr na zasněžené silnici. Je možné s nimi jet rychlostí 50 km/h a při jízdě nezpůsobují hluk ani vibrace. Vynikají rovněž svým kompaktním provedením a nízkou hmotností a schválené jsou TÜV a GS. Textilní sněhové řetězy AutoSock vám umožní bezpečně jet na sněhu. Klíčové vlastnosti textilních sněhových řetězů pro osobní vozy AutoSock 830Textilní sněhové řetězy určené pro osobní automobilyUsnadní jízdu na zasněžené vozovceNa kola se velmi jednoduše nasazují i sundávajíPo nasazení se samo-vycentrujíNabízí...
Objev podobné jako AutoSock 830 – textilní sněhové řetězy pro osobní vozy (AS-830)
Kuchyně ve službách lidu - Vydávání kuchařek v Československu v letech 1945-1989 - Lenka Pořízková
Při současné záplavě kuchařek na knihkupeckých pultech nás už ani nenapadne, jak dramatickou historii za sebou mohou mít a že bývaly doby, kdy se na ně „stály fronty jako za války na maso“. V prostředí centrálně řízeného knižního trhu poválečného Československa získaly soubory receptů zcela zvláštní status: přivlastnili si je odborníci na výživu a usilovali jejich prostřednictvím proměnit stravovací návyky socialistických pracujících v masovém měřítku. Z kuchařek se stal během padesátých let typ odborné lékařské literatury a exemplární doklad úspěšné osvětově-propagační brožury. Jejich obsah, struktura i polygrafické provedení byly zcela podřízeny roli, kterou měly v nově budované společnosti sehrát. Trvalo další tři desetiletí, než se postupně z této role vyvázaly. Jak celá žánrová transformace probíhala? Kdo byli autoři a čtenáři socialistických kuchařek? Jaké strategie vyvíjeli nakladatelé ve snaze naplňovat či bořit žánrové konvence? A proč se typickým obrazovým doprovodem receptů nestala fotografie, ale humoristická karikaturní kresba? Tyto a mnohé další otázky se snaží autorka ve svém příspěvku k dějinám moderní knihy zodpovědět.
Objev podobné jako Kuchyně ve službách lidu - Vydávání kuchařek v Československu v letech 1945-1989 - Lenka Pořízková
Salmson 2A2 v Československu - Petr Lukeš, Jan Kaše
„Salmson byl zatraceně dobré letadlo. Motor sice zněl jako svazek plechovek, přivázaných na drátě, ale mohli jste do něj nastřílet libovolně děr, stejně běžel… Velice snadno se ovládal. Prostě dobře vyrobené letadlo, velmi spolehlivé…“ (brig. gen. Claude E. Duncan USAF, bývalý příslušník 12. Aero Squadron USAC) Salmson 2A2 patří mezi nejpočetněji zastoupené francouzské letouny (po stíhacích Spadech S.VII) provozované v počátcích československého vojenského letectva, přesto se k jeho osudům domácí letecká literatura staví poněkud přezíravě. Většinou se omezuje na konstatování, že Československo dostalo darem 50 letounů, kterých se francouzská vláda jako zastaralých a opotřebovaných s radostí zbavila. Domníváme se, že si často uváděné tvrzení zaslouží opravu a francouzská vláda, stejně jako Salmson 2A2, rehabilitaci.
Objev podobné jako Salmson 2A2 v Československu - Petr Lukeš, Jan Kaše
Zlomeniny lopatky - Jan Bartoníček, Ondřej Naňka, Michal Tuček
První monografie věnovaná zlomeninám lopatky v domácí i světové literatuře. Kniha vysvětluje obecné principy diagnostiky a terapie zlomenin lopatky doprovázené podrobným rozborem 519 zlomenin lopatky u dospělých, z toho 150 operovaných případů, 39 zlomenin u dětí a dospívajících.
Objev podobné jako Zlomeniny lopatky - Jan Bartoníček, Ondřej Naňka, Michal Tuček
Nákladní vozy 1918-1945 - Katalog vozů - Radek Šindelář
Kniha tvoří samotný katalog nákladních vozů. Pro každou řadu vozu jsou zde uvedeny podmínky vzniku, vývoj, přehled objednávek a technické parametry jednotlivých typů. Nedílnou součástí knihy je bohatá fotografická a výkresová dokumentace k jednotlivým provedením.
Objev podobné jako Nákladní vozy 1918-1945 - Katalog vozů - Radek Šindelář
Nákladní vozy 1918-1945 - Obecná část - Radek Šindelář
Kniha pokrývá obecná témata spojená s vývojem parku vozů v meziválečném a válečném období. Dotýká se záležitostí vzniku vozového parku ČSD, objednávání vozů, jejich výrobců a rovněž základních otázek provozu a údržby. Kniha rovněž obsahuje přehledový popis konstrukčních částí nákladních vozů tak, aby o nich čtenář získal základní přehled. Tato část obsahuje také velké množství výkresové dokumentace, která by měla posloužit zejména modelářům. Celá kapitola je věnována popisům na nákladních vozech.
Objev podobné jako Nákladní vozy 1918-1945 - Obecná část - Radek Šindelář
Scapular fractures - Jan Bartoníček, Ondřej Naňka, Michal Tuček, Christopher Colton
The first monograph on scapular fractures in the international literature. The book explains in detail the general principles of diagnosis and therapy of scaphoid fractures accompanied by a detailed analysis of 519 scapular fractures in adults, including 150 operated cases, 39 fractures in children and adolescents. Professor Jan Bartoníček is an internationally renowned orthopaedic surgeon, who is also the author of the chapter on scapular fractures in the 8th edition of Rockwood and Green's Fractures in Adults.
Objev podobné jako Scapular fractures - Jan Bartoníček, Ondřej Naňka, Michal Tuček, Christopher Colton
Československá osobní auta
Nahlédněte s námi do dávné i nedaleké historie československých osobních automobilů. Výběr nejznámějších vozů sestrojených na našem území zaujme zvídavé děti a zároveň probudí vzpomínky nejednoho pamětníka. Ilustroval Roman Bureš.
Objev podobné jako Československá osobní auta
Cop Car / Šerifovo auto (BLU-RAY) - DOVOZ
Dva desetiletí chlapci Travis (James Freedson-Jackson) a Harrison (Hays Wellford) naleznou opuštěné policejní auto s klíčky v zapalování. Rozhodnou se pro dobrodružnou projížďku, při které se s autem pořádně vyřádí. Všechno se ale... Dva desetiletí chlapci Travis (James Freedson-Jackson) a Harrison (Hays Wellford) naleznou opuštěné policejní auto s klíčky v zapalování. Rozhodnou se pro dobrodružnou projížďku, při které se s autem pořádně vyřádí. Všechno se ale pokazí, když maloměstský šerif Kretzer (Kevin Bacon) začne hledat své chybějící auto, v němž ukrývá tajemství. Zmatení chlapci se najednou ocitnou v centru smrtelné hry na kočku a myš.
Objev podobné jako Cop Car / Šerifovo auto (BLU-RAY) - DOVOZ
Zdaleka, zblízka, z hlubin i z výšin, dnes - Dalibor Antalík, Marika Toman Bumbálková, Jáchym Gondáš, Jana Turecká
Svět biblických náboženských představ, důrazů a souvislostí v podání dvou výrazných interpretů. Dalibor Antalík se věnuje biblickému mudrosloví a posléze si všímá, jakým způsobem bibličtí svědkové zpracovávají představy, běžné v náboženstvích Předního východu. Jáchym Gondáš předkládá průhledy, k nimž ho inspirovala konvenčně i ojediněle příslovce, v bibli užívaná. Z hlubin i výšin vzdálených časů může čtenář čerpat inspiraci, orientaci, povzbuzení.
Objev podobné jako Zdaleka, zblízka, z hlubin i z výšin, dnes - Dalibor Antalík, Marika Toman Bumbálková, Jáchym Gondáš, Jana Turecká
Tatra - osobní automobily na plakátech a v prospektech, 1945-1999 - Martin Kupec
Limuzíny značky Tatra, vyráběné mezi lety 1945 až 1999, měly zvláštní osud. Přestože se vždy jednalo o elegantní automobily s unikátní technickou koncepcí, nesly si s sebou jisté stigma. Tím bylo jejich téměř výhradní určení pro úzce vybraný okruh zejména politických prominentů té doby. I když tyto vozy nebyly primárně prodávány na běžném trhu, byla jejich tištěná propagace ve formě prospektů i plakátů poměrně rozsáhlá. Vzniklo tak mnoho unikátních materiálů pro tuzemské odběratele i zahraniční zákazníky. A téměř všechny se poprvé podařilo soustředit právě v této knize. Novinkou v publikaci je tentokrát celkem 21 kreseb zejména vozů, od výtvarníka Jana Hlavína, které uvádějí jednotlivé kapitoly a výtvarně knihu obohacují.
Objev podobné jako Tatra - osobní automobily na plakátech a v prospektech, 1945-1999 - Martin Kupec
Rozhovory s osobnostmi - Jan Bedřich
Herci Miroslav Donutil a Simona Stašová, operní pěvkyně Dagmar Pecková, kardiochirurg Mudr. Jan Pirk, populární přírodovědec Steve Lichtag, herec a režisér Ondřej Sokol, zpěvák Tomáš Klus a řada dalších osobností se sešli v jediné knize autora Jana Bedřicha. Příjemné povídání, u kterého se pobavíte, ale dozvíte i spoustu zajímavých a překvapivých informací. Dočtete se například, že Bára Basiková odnesla při stěhování své ceny k popelnicím, nebo že Ondřej Sokol téměř nevidí na jedno oko. Steve Lichtag prozradí, jak poznáte, že je ta správná chvíle potopit se mezi žraloky a Igor Timko odhalí, jak vznikl název kapely NO NAME. V knize najdete rozhovory s těmito osobnostmi: Bára Basiková, Miroslav Donutil, Adéla Gondíková, Martin Harich, Petra Janů, Tomáš Klus, Jan Kopečný, Steve Lichtag, Dagmar Pecková, Milan Peroutka, Mudr. Jan Pirk, Jana Plodková, Ondřej Sokol, Simona Stašová, Igor Timko, Ondřej Urban, Adela Vinczeová (Banášová), Helena Vondráčková.
Objev podobné jako Rozhovory s osobnostmi - Jan Bedřich
Jan Švankmajer - Short Films kolekce (3 DVD) - DOVOZ
Kompeltní kolekce krátkometrážních filmů světoznámého tvůrce Jana Švankmajera. Částečná CZ podpora. Disk 1 - 1964-72: - Poslední trik pana Schwarcewalldea a pana Edgara (11 min.) - J.S. Bach - Fantasia G-moll (9 min.) - Hra s kameny (9 min.) - Rakvičkárna (10 min.) - Et Cetera (7 min.) - Historia Naturae (9 min.) - Zahrada (16 min.) - Byt (13 min.) - Piknik s Weismannem (11 min.) - Tichý týden v domě (19 min.) - Don Šajn (31 min.) - Kostnice (10 min.) - Žvahlav aneb Šatičky Slaměného Huberta (13 min.) - Leonardův deník (11 min.) Disk 2 - 1979-92: - Otrantský zámek (17 min.) - Zánik domu Usherů (15 min.) - Možnosti dialogu (11 min.) - Do pivnice (15 min.) - Kyvadlo, jáma a naděje (14 min.) - Mužné hry (14 min.) - Jiný druh lásky (hudební videoklip) (4 min.) - Zamilované maso (1 min.) - Tma/Světlo/Tma (7 min.) - Flora (30 sec.) - Konec stalinismu v Čechách (9 min.) - Jídlo (16 min.) Disk 3 - Extras: - Johanes Doktor Faust (17 min.) - Nick Carter in Prague (5 min.) - The Cabinet of Jan Švankmajer (57 min.) - Les Chiméres des Švankmajer (58 min.) - Czech TV interview (9 min.)
Objev podobné jako Jan Švankmajer - Short Films kolekce (3 DVD) - DOVOZ
Svět 1940-1945 ve stejnokroji - Jan Tomáš
Obsahem i formou ojedinělá publikace se velmi detailně zabývá nejen tematikou vojenských uniforem, užívaných v letech druhé světové války, ale v některých odůvodněných případech se dotýká také staršího či novějšího období moderních dějin.Kniha má všechny dobré předpoklady k tomu, aby se stala nepostradatelnoupomůckou pro všechny, pro které je důkladná znalost vojenského šatníku a výstrojezáležitostí jejich profese či hlubokého zájmu.Říká se, že uniforma bere lidem tvář. Snad; zato ji však dává době, k níž patří.
Objev podobné jako Svět 1940-1945 ve stejnokroji - Jan Tomáš
Praha 1945-2003 - Jan E. Svoboda, Jindřich Noll
Výpravná velkoformátová kniha zahrnuje poválečnou dvouletkovou etapu, epochu socialistického historismu, "bruselskou" epizodu s návratem k funkcionalistickým tradicím, normalizační i brutalistní a postmoderní tendence. Nejnovějším trendům po roce 1990 a jejich reprezentantům je věnována téměř polovina knihy. Nedílnou součástí publikace je seznam objektů uspořádaný abecedně podle ulic, kde je možné nalézt požadovanou budovu a její data dle adresy. Text doprovází cca 200 černobílých fotografií převážně fasád ze sledovaného období, podle možností je doplněn dobovými snímky a kopiemi plánů.
Objev podobné jako Praha 1945-2003 - Jan E. Svoboda, Jindřich Noll
Velké dějiny zemí Koruny české XV./a 1938 –1945 - Jan Kuklík, Jan Gebhart
Patnáctý díl Velkých dějin zemí Koruny české je věnován krátkému, avšak klíčovému období let 1938–1945. Samostatný československý stát byl po pouhých 20 letech existence nejprve územně okleštěn, zbaven základních politických a ekonomických předpokladů nezávislé existence a v podobě druhé republiky přežil pouhého půl roku z milosti nacistického Německa. Po vyhlášení samostatného slovenského státu na jaře 1939 se Čechy s Moravou ocitly pod německým protektorátem a navzdory některým atributům suverenity jim v poměrně krátké časové perspektivě hrozilo, že se stanou integrální součástí Třetí říše. Český národ v existenčním ohrožení zaujal širokou škálu stanovisek od aktivní kolaborace s nacisty po ozbrojený odboj. Zejména jeho vojenská a v prvé řadě zahraniční složka výrazně přispěla k obnovení kontinuity státoprávního vývoje, k čemuž výrazně přispěla rozhořčená reakce mezinárodního veřejného mínění na nejkřiklavější projevy nacistické perzekuce.
Objev podobné jako Velké dějiny zemí Koruny české XV./a 1938 –1945 - Jan Kuklík, Jan Gebhart
Siku Hasiči osobní auto CZ (4006874914371)
Kovový model - 1:87, vhodné od 3 let Kovové modely aut kvalitní německé značky Siku dělají radost malým i velkým klukům již po několik generací. Vynikají svou přesností zpracování, robustností a vysokou odolností. Model českého hasičského osobního auta byl navržen jako věrná kopie originálního vozu. Automobil je vyroben z kovu s plastovými doplňky a má i mnoho zajímavých a propracovaných detailů. Hračka je určena pro děti od tří let. Klíčové vlastnosti modelu hasičského osobního autaKovový model s plastovými doplňkyNěmecká značka Siku je zárukou kvalityČeské hasičské osobní auto Siku v designu originálního vozuS propracovanými detailyModel auta je vhodný pro děti od 3 let Materiál:kovplast
Objev podobné jako Siku Hasiči osobní auto CZ (4006874914371)
SIKU česká verze - hasiči osobní auto
Kovový model českého osobního hasičského automobilu potěší všechny příznivce značky SIKU. Model je vyroben jako věrná kopie skutečného automobilu v červené barvě s názvem Hasiči a disponuje mnoha propracovanými detaily. Rozměr balení: 9,7 × 3,6 × 7,8 cm. Věk: 3+
Objev podobné jako SIKU česká verze - hasiči osobní auto
Podívejte se také
- TechniSat DIGITRADIO 1990 stříbrná (V057f85c)
- TechniSat DIGITRADIO 1990 černá (V057f85)
- TechniSat DIGITRADIO 1990 modrá (V057f85f)
- Novline koberce do auta Jaguar I-Pace 2018- (4610031594032)
- bravo osobni vaha s tukomerem b 5098 ruzova
- xiaomi mi body composition scale chytra osobni vaha
- Válka v Itálii: 1943 - 1945 (978-80-206-1760-6)
- Život v Bratislave 1939 - 1945 (978-80-8114-952-8)
- České povstání v květnu 1945 (978-80-908765-1-4)
- Pavlík a rytíř Jan z Michalovic (978-80-751-2075-5)
- Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři (978-80-210-9323-2)
- Železný Jan (9788025705995)
- Katastrofy československých vojenských letadel: v letech 1966 - 1990 (978-80-270-1659-4)
- Amsterdam (978-80-878-1990-6)
- Válečné dětství a mládí (1939-1945) v literatuře a publicistice (9788024635026)
- Československo v období socialismu 1945-1989 (978-80-7601-638-5)
- Loom I Do - náramky z gumiček (8714274025691)
- V & W: Jiří Voskovec & Jan Werich (978-80-264-3851-9)
- Z Českého lesa k demarkační linii: Osvobození 1945 (978-80-88220-12-1)
- Chameleoni: Román z pohnuté doby let 1945-1989 (978-80-908469-3-7)
- Lekárne a lekárnici v okrese Žilina pred rokom 1990 (978-80-8154-068-4)
- Reminiscence známá i neznámá: v rodině, v nemocnici, ve škole i v obci (978-80-88290-81-0)