Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Patříte mezi obdivovatele techniky a fanoušky první republiky? Pak nepřehlédněte tuto unikátní publikaci s těmi nejzajímavějšími vozy, které na tehdejších silnicích jezdily. Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.
Podívejte se také prvni krucky
Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček
Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.
Podívejte se také prvni cteni
Auta východního bloku - Jan Tuček - e-kniha
eBook: V letech 1945 až 1990 vznikla v zemích východního bloku pestrá paleta automobilů: Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga a další značky neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos, někdy se jim vysmívali a většinou toužili po něčem lepším. Kniha nám připomíná, v čem jsme jezdili, abychom nezapomněli. Nejen na automobily, ale ani na tu dobu.
Podívejte se také prvni kousatko
Podívejte se také
- Kniha Luštěnky Auta (8595593809687)
- Auta první republiky (978-80-271-0466-6)
- moje prvni duplo lego
- brio muj prvni vlacek
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
- Pěruška Jan, Hudec Jiří: Viola E Contrabbasso Concertanti - CD (AS748-2)
- dolu moje prvni trikolka modra
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- sofie prvni hudebni amulet 1 4
- sofie prvni 3 princezna a kamarad
- Gledring koberce do auta Peugeot e-2008 2020- (3830006481667)
- Petex koberce do auta Opel Corsa-e 2020- (4028985755315)
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Auta 3 Zlatá kniha (978-80-252-3964-3)
- Moje první kniha Auta (978-80-7240-769-9)
- avent hrnecek pro prvni dousky classic 260ml
- Novline koberce do auta Opel Corsa E 2014-2019 (4610031104262)
- Gledring koberce do auta Audi Q4 e-tron 2021- (3830006487096)
- Petex koberce do auta Opel Corsa E 2014-2019 (4028985444011)
- Gledring koberce do auta VW e-Golf 2014-2020 (3830006486549)
Auta našich prezidentů - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Už déle než sto let vozí československé a české prezidenty automobily. Tato kniha se snaží zmapovat pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které se díky svým uživatelům významně zapsaly do našich dějin. Vedle dobře známých vozů připomíná i některé téměř zapomenuté.Zakladatel Československa T. G. Masaryk nejezdil jen v automobilech Laurin a Klement, Praga, Škoda Hispano-Suiza a Tatra, ale v roce 1919 i rakouskou limuzínou Gräf und Stift.Edvard Beneš dal v roce 1936 zhotovit pancéřovaný kabriolet Praga Golden, v němž po návratu z exilu v květnu 1945 projížděl osvobozenou Prahou. V letech 1945 a 1947 si pak pořídil dvě anglické limuzíny Daimler. Emil Hácha v Němci ovládaném protektorátu plnil od listopadu 1938 funkci tzv. státního prezidenta, v létě 1942 obdržel z Berlína k 70. narozeninám pancéřovaný Mercedes 770.Osmiválcový Daimler po Benešovi od června 1948 používal první komunistický prezident Klement Gottwald. Záhy jej však vyměnil za tuzemský pancéřovaný VOS. Stejným po něm jezdil i Antonín Zápotocký, poté přesedl do sovětských vozů ZIM a ZIS. Sovětskými automobily ZIS a ZIL se v letech 1957 až 1968 pyšnil Antonín Novotný, zatímco jeho nástupce Ludvík Svoboda se spokojil se skromnějším typem GAZ 13 Čajka. V letech 1975 až 1989 vládnoucí Gustáv Husák si užíval pohodlí řady velkých vozů ZIL, nepohrdl však ani Tatrou 613.Sametová revoluce přivedla v prosinci 1989 na Pražský hrad disidenta Václava Havla, jehož prvním prezidentským vozem byl Renault 21 TSE. Flotilu hlavy státu dále tvořily limuzíny BMW řady 7 a Mercedes-Benz S 600. V hradní vozbě Václava Klause v letech 2003–2013 vládla značka Audi. Desetiletí prezidenta Miloše Zemana patřilo v letech 2013 až 2023 výlučně značce Škoda, jeho nástupce Petr Pavel preferuje limuzíny BMW řady 7.Kniha je doplněna technickými popisy jednotlivých automobilů. Text doprovázejí dvě stovky převážně dobových fotografií, z nichž část je publikována poprvé.
Objev podobné jako Auta našich prezidentů - Jan Tuček - e-kniha
Auta v Československu 1945-1990 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.
Objev podobné jako Auta v Československu 1945-1990 - Jan Tuček - e-kniha
Superb - Jan Tuček - e-kniha
eBook: První dvě třetiny publikace podrobně mapují klasické automobily Škoda Superb s páteřovým rámem a šestiválcovými motory z období 1934 až 1950, včetně od nich odvozených vojenských vozidel. Poutavý text doprovázejí dobové černobílé fotografie, ale také kresby a faksimile výkresů z archivu společnosti Škoda Auto, přičemž většina ilustrací je zveřejněna poprvé. Vedle technických údajů kniha nabízí i dosud nepublikovaný detailní přehled výroby jednotlivých modelů a jejich karosářských verzí. Závěrečná třetina publikace je věnována třem generacím moderních vozů Škoda Superb od roku 2001 po současnost a připomíná i studie Montreux a Tudor z let 2001 a 2002. Ilustrace jsou tentokrát barevné, včetně technických kreseb. Poprvé jsou zveřejněny podrobné přehledy výroby automobilů Superb první a druhé novodobé generace, včetně rozlišení podle karosářských verzí, stejně jako počty vozů smontovaných v Indii a vyrobených v Číně. Finále knihy tvoří představení automobilů Škoda Superb a Superb Combi ročníku 2015, které právě přicházejí na trh. Celkově kniha obsahuje 215 ilustrací, z nichž je přes 60 barevných, a také 12 celostránkových faksimile dobových výkresů.
Objev podobné jako Superb - Jan Tuček - e-kniha
Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha představuje prototypy T 613 karosované italskou firmou Vignale, včetně unikátního dvoudveřového kupé, předsériové vozy, jež prošly náročnými testy na polygonu NAMI v Sovětském svazu, a sériové automobily Tatra 613 vyráběné od léta 1975 v Příboru. Následuje přehled postupných modernizací T 613, ale také připomínka vozů Tatra 613 Special s prodlouženým rozvorem a luxusní výbavou pro nejvyšší komunistické pohlaváry a otevřených přehlídkových automobilů Tatra 613 K. Vedle poslední verze s označením Tatra 700 publikace připomíná ojedinělý pokus o modernizaci jménem Prezident, sportovní kupé MTX poháněné motorem ze "šestsettřináctky" a různé verze T 613, včetně vozů záchranného systému Narex a sanitních automobilů. Kniha je doplněna tabulkami technických údajů, přehledem vyrobených vozů a barevnými kopiemi dobových prospektů.
Objev podobné jako Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a také pro skalní fandy aut se značkou Škoda, osloví tato publikace, v které vám budou postupně představeny funkční vzorky a prototypy automobilů Škoda z let 1960 až 1990, které se nedostaly do sériové výroby, nikdy o nich nebylo publikováno a na většinu z nich už se víceméně zapomnělo. Patří k nim otevřené roadstery Š 990 a Š 991 odvozené v letech 1960 a 1962 z teprve připravovaného "embéčka", stejně jako nikdy nevyráběné kombi téhož typu z jara 1963, nebo unikátní sportovní automobil Škoda Winnetou, jenž vznikl v roce 1967 ve Švýcarsku. Zvláštní pozornost je věnována ambicióznímu projektu vozu střední třídy Š 720 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, na jehož stylistickém řešení automobilka Škoda poprvé spolupracovala s italskými designéry, konkrétně s turínským studiem Ital Design, které založil a dodnes vede Giorgetto Giugiaro. Jsou popsány pokusy o spolupráci ve vývoji a výrobě osobních automobilů mezi socia listickým Československem a spřátelenou Německou demokratickou republikou. Poněkud exotický nádech mají víceúčelové automobily Trekka vyráběné v letech 1966 až 1971 na Novém Zélandu na upravených podvozcích Škoda Octavia Combi, podobně řešené pákistánské vozy značky Skopak a turecké pikapy od firmy Čelik Montaj. Zapomenout bychom neměli na úhledné sportovní kupé 1100 GT ročníku 1970, které na podvozku "embéčka" postavili v pražském Ústavu pro výzkum motorových vozidel a ani na o rok mladší vůz Škoda Supersport s motorem před zadní nápravou a odklápěcím krytem kabiny, který si po kosmetických úpravách zahrál v roce 1981 ve filmu "Upír z Feratu".
Objev podobné jako Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha
Spartak, Octavia, Felicia - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Publikace připomíná dnes už legendární řadu osobních automobilů Škoda klasické koncepce vyráběnou v letech 1955 až 1971. Jejím prvním členem byl vůz Škoda 440 dodnes známý pod jménem Spartak, které nesl jeden z prototypů. Text a početné ilustrace čtenáři přiblíží vývoj a postupné proměny automobilů Škoda 440, 445, 450, Octavia, Octavia Super, Octavia Touring Sport, Octavia Combi, Felicia a Felicia Super, až po poslední model Octavia Combi ročníku 1971.
Objev podobné jako Spartak, Octavia, Felicia - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. Stala se prvním československým automobilem s karoserií navrženou v Itálii, v renomovaném turínském studiu Vignale a jak čas ukázal, byla tato volba správná. Kniha je především věnována osobním automobilům Tatra poslední generace, typům T 613 a T 700 se vzduchem chlazeným motorem V8 nad zadní nápravou. Připomíná všechna provedení šestsettřináctek z let 1969 až 1997, včetně luxusních verzí T 613 Speciál, přehlídkových polokabrioletů T 613 K a sanitek. Mapuje také pestrou škálu vozidel poháněných osmiválcem T 613, supersporty MTX Tatra V8, Ecorra Sport V8, Grafit a AML Lanta, neopomíjí ani osobitě střižené tříkolky Hill Cooper. Političtí pohlaváři, kteří v sedmdesátých a osmdesátých letech s oblibou využívali komfort a rychlost šestsettřináctky, opakovaně nařizovali omezování její výroby a bránili jejímu dalšímu technickému vývoji. Tatra 613 je sice přežila, po pádu komunistického režimu v listopadu 1989 však už neměla šanci se výrazněji prosadit.
Objev podobné jako Legendární Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky. A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život. Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie.
Objev podobné jako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha
Automobily Lada 1970-1990 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Sovětské automobily Lada, u nás dodnes známé pod přezdívkou "žigulíkyy", si v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století získaly značnou oblibu nejen v zemích východního bloku, ale i na Západě. Kniha nabízí technický popis jednotlivých modelů, od prvních vozů klasické koncepce Lada 1200, přes kompaktní terénní automobil Lada Niva s pohonem čtyř kol a modernizované modely Lada 2105, až po novou generaci z poloviny 80. let s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, jejíž první představitelkou byla Lada 2108 Samara. Kniha nezapomíná ani na prototypy, sportovní aktivity i africká dobrodružství dnes už legendárních automobilů. Poprvé také přináší podrobný přehled jejich produkce a dovozu do Československa.
Objev podobné jako Automobily Lada 1970-1990 - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu.
Objev podobné jako Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha
Soutěž Malou dohodou 1937 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou, byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha-Bratislava-Košice-Užhorod-Kluž-Bukurešť-Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž 9 mělo postranní vozík, v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a 3 sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé.
Objev podobné jako Soutěž Malou dohodou 1937 - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších.
Objev podobné jako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha
Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Automobily Škoda Popular a Rapid ze třicátých a čtyřicátých let minulého století patří do zlatého fondu československého motorismu. Tato kniha podrobně mapuje jejich pestrou historii a slovem i obrazem připomíná dobře známé, ale i dnes téměř zapomenuté vozy. Kompaktní vůz za dobrou cenu pomohl značce Škoda získat vedoucí postavení na tuzemském trhu osobních automobilů a stal se i výnosným exportním artiklem. Popular a jeho výkonnější sourozenec jménem Rapid prošly řadou stylistických proměn i technických zdokonalení a významně přispěly k rozvoji motorizace v předválečném Československu.
Objev podobné jako Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha
F. A. Elstner: Muž činu - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny. Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala. Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost - mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti.
Objev podobné jako F. A. Elstner: Muž činu - Jan Tuček - e-kniha
Sanitky v Československu a Česku - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Sanitní automobily slouží lidem už bezmála 110 let. Tato kniha se snaží slovem i obrazem zmapovat dlouhou a pestrou historii sanitek od prvopočátků z dob rakousko-uherské monarchie přes meziválečné Československo a protektorát, dlouhá poválečná desetiletí socialismu až po mnohotvárnou současnost. První sanitky byly jen individuální záležitostí, jednotlivá vozidla stavěly karosárny na zakázku, podle požadavků a finančních možností zákazníků. Sanitky byly určeny jen k převozu raněných a nemocných do zdravotnických zařízení a jejich výbava byla dosti spartánská. Vozy měly jen stříšku pro řidiče a samaritána a místo pro pacienty bylo opatřené pouze plachtou proti nepříznivému počasí. Postupem času se sanitní vozy vylepšovaly, měly pevnou konstrukci, byly zateplené a vybavené stále lepšími nosítky. Především však přibylo vybavení umožňující ošetřujícímu lékaři už při převozu do nemocnice ošetřit pacienta. Nechyběly medikamenty, nástroje a zdravotnický materiál (obinadla a dřevěné dlahy pro zlomeniny končetin). Hlavně přibyly přístroje pro infuzi, oživování kyslíkem i vyplachování žaludku. Konstrukce i vybavení sanitek se samozřejmě postupem let stále vylepšovala až do podoby dnešních rychlých záchranných vozů. V první letech Československé republiky (1918–1938) sehrál významnou roli Československý Červený kříž a postupně se začala se budovat síť stanic první pomoci. S vývojem techniky se vylepšovaly nejen sanitní vozy, ale také komunikace mezi dispečinkem a lékaři v terénu i nemocnicemi. Autor sestavil dosud nezveřejněnou přehlídku zakázkových sanitních karoserií z období první republiky a protektorátu, připomíná sériově vyráběné sanitky i prototypy z let 1945 až 1990 a pestrou paletu sanitních vozidel zhotovených a provozovaných u nás během posledních tří desetiletí. Publikaci provází více než 500 fotografií, z nichž většina nebyla dosud publikována.
Objev podobné jako Sanitky v Československu a Česku - Jan Tuček - e-kniha
Spartak, Octavia, Felicia (německé vydání) - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Spartak, Octavia, Felicia - mit diesem Skoda-Trio begann in den 50er und 60er Jahren in der Tschechoslowakei die individuelle Mobilität. Der Spartak, ein Volksauto, läutete mit seinem Erscheinen die lange Periode einer ganzen Modellreihe ein, die 1955 begann und mit dem Kombi 1971 ihr Ende nahm.
Objev podobné jako Spartak, Octavia, Felicia (německé vydání) - Jan Tuček - e-kniha
Děsy první republiky - Marek Skřipský - e-kniha
eBook: Může cesta k jiným světům vést z bohnického „hřbitova bláznů“ přes malebnou historickou Třeboň a zároveň keňskou džungli? Kolik děsivých tajemství skrývá ospalá, bohem zapomenutá víska poblíž Nového Jičína? Jak se stane, že při tahu noční Prahou uvíznete hned v několika realitách najednou? A proč každý z nájemníků brzy opustí ten krásný dům, co po staletí stojí v Pustkovci na Ostravsku? V příbězích rámovaných lety 1934–1937 dávají čtyři staří muži nahlédnout do svých prazvláštních vzpomínek. Archeolog, četník, strojní inženýr a tovární jezdec tatrovky… ti všichni vydávají svá svědectví o dávných dnech, kdy bezpečný svět jejich domovů navštívilo – tolik vzdálené, a přitom tak blízké – znepokojivé neznámo.
Objev podobné jako Děsy první republiky - Marek Skřipský - e-kniha
Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha
eBook: Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.
Objev podobné jako Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák - e-kniha
Auta první republiky (978-80-271-0466-6)
Elektronická kniha - autor Jan Tuček, 352 stran Patříte mezi obdivovatele techniky a fanoušky první republiky? Pak nepřehlédněte tuto unikátní publikaci s těmi nejzajímavějšími vozy, které na tehdejších silnicích jezdily.
Objev podobné jako Auta první republiky (978-80-271-0466-6)
Auta východního bloku - Jan Tuček
Ojedinělá publikace je věnována zančkám automobilů Škoda, Tatra, Ifa, Trabant, Wartburg, Sachsenring, Syrena, Warszawa, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Zastava, Moskvič, Lada, Poběda a Volga. Léta jsme je potkávali na našich silnicích, neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi tak trochu ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. A tak se automobilů chtiví občané zapisovali do pořadníků, skládali ve spořitelně vinkulované vklady a v letech pozdějších kempovali se spacákem a termoskou před prodejnami Mototechny s nadějí, že získají záznam a po čase si domů přivezou třeba vytouženého "žigulíka". Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na tu dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Vedle nejznámějších osobních vozů z východního bloku publikace připomíná také terénní automobily GAZ, UAZ a ARO, mikrobusy Barkas, Nysa, Žuk a RAF, sportovní kupé Melkus a ÚVMV i luxusní limuzíny Čajka, ZIM, ZIS a ZIL, jimiž se nechávali vozit komunističtí prominenti. Publikace je doplněna tabulkami technických údajů jednotlivých vozů, informacemi o počtech vyrobených automobilů a o jejich dovozu do Československa. Barevná příloha obsahuje faksimile dobových prospektů a rentgenové průhledy vybraných vozů.
Objev podobné jako Auta východního bloku - Jan Tuček
Auta první republiky: 1918-1938 (978-80-271-0466-6)
Kniha - autor Jan Tuček, 352 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.
Objev podobné jako Auta první republiky: 1918-1938 (978-80-271-0466-6)
Obrataň - Ondřej Tuček - e-kniha
eBook: Současná civilní poesie současného civilního básníka Ondřej Tuček Narodil se na vltavském břehu. Tamtéž vystudoval češtinu a ruštinu. Pracoval v Českém rozhlase, Rádiu Classic, Katolickém týdeníku, různých knihkupectvích a nakladatelstvích, v Lidových novinách, v Hospodářských novinách. Prózu, básně a fotografie publikoval ve sbornících, časopisech a na vlnách Vltavy. Jazykové a jiné sloupky v novinách a v Českémrozhlase. Fotografuje a sbírá předměty, které si troufá vystavovat. V nakladatelství Dobrý Důvod vydal sbírku mikropovídek Kachnička (2008). Otec Alžběty, Marie, Josefa, Antonína a Doroty. Bydlí na vtavském břehu.
Objev podobné jako Obrataň - Ondřej Tuček - e-kniha
Bílý plamen - Jiří Tuček - e-kniha
eBook: Jiří Tuček, básník, prozaik a pedagog, přichází se sbírkou originálních básní, jimiž se jako Ariadnina nit line víra, filozofie, něha i humor.
Objev podobné jako Bílý plamen - Jiří Tuček - e-kniha
Auta našich prezidentů 1918-2024 - Jan Tuček
Už déle než sto let vozí československé a české prezidenty automobily. Tato kniha se snaží zmapovat pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které se díky svým uživatelům významně zapsaly do našich dějin. Vedle dobře známých vozů připomíná i některé téměř zapomenuté.Zakladatel Československa T. G. Masaryk nejezdil jen v automobilech Laurin a Klement, Praga, Škoda Hispano-Suiza a Tatra, ale v roce 1919 i rakouskou limuzínou Gräf und Stift.Edvard Beneš dal v roce 1936 zhotovit pancéřovaný kabriolet Praga Golden, v němž po návratu z exilu v květnu 1945 projížděl osvobozenou Prahou. V letech 1945 a 1947 si pak pořídil dvě anglické limuzíny Daimler. Emil Hácha v Němci ovládaném protektorátu plnil od listopadu 1938 funkci tzv. státního prezidenta, v létě 1942 obdržel z Berlína k 70. narozeninám pancéřovaný Mercedes 770.Osmiválcový Daimler po Benešovi od června 1948 používal první komunistický prezident Klement Gottwald. Záhy jej však vyměnil za tuzemský pancéřovaný VOS. Stejným po něm jezdil i Antonín Zápotocký, poté přesedl do sovětských vozů ZIM a ZIS. Sovětskými automobily ZIS a ZIL se v letech 1957 až 1968 pyšnil Antonín Novotný, zatímco jeho nástupce Ludvík Svoboda se spokojil se skromnějším typem GAZ 13 Čajka. V letech 1975 až 1989 vládnoucí Gustáv Husák si užíval pohodlí řady velkých vozů ZIL, nepohrdl však ani Tatrou 613.Sametová revoluce přivedla v prosinci 1989 na Pražský hrad disidenta Václava Havla, jehož prvním prezidentským vozem byl Renault 21 TSE. Flotilu hlavy státu dále tvořily limuzíny BMW řady 7 a Mercedes-Benz S 600. V hradní vozbě Václava Klause v letech 2003–2013 vládla značka Audi. Desetiletí prezidenta Miloše Zemana patřilo v letech 2013 až 2023 výlučně značce Škoda, jeho nástupce Petr Pavel preferuje limuzíny BMW řady 7.Kniha je doplněna technickými popisy jednotlivých automobilů a doprovázejí jej dvě stovky převážně dobových fotografií, z nichž část je publikována poprvé.
Objev podobné jako Auta našich prezidentů 1918-2024 - Jan Tuček
Hygiena a epidemiologie - Milan Tuček - e-kniha
eBook: Výukové texty pro studenty lékařství obsahují tradiční témata hygieny a epidemiologie jako biomedicínského základu primární prevence nemocí v novém pojetí. Moderně je zpracována epidemiologická metodologie a epidemiologie nejvýznamnějších skupin nemocí (kardiovaskulárních, nádorových, infekčních) a závislostí (návykové látky), problematika epidemiologických studií a očkování. Učebnice slouží k uvědomění a k pochopení komplexních souvislostí mezi působením životního i pracovního prostředí a možným vznikem nemocí u jedince i v populaci. Druhé, doplněné vydání
Objev podobné jako Hygiena a epidemiologie - Milan Tuček - e-kniha
Očkování v České republice - Jana Dáňová - e-kniha
eBook: Tato publikace stručnou formou shrnuje hlavní otázky v oblasti aktivní imunizace. Je určena především praktickým lékařům pro rychlou orientaci v problematice očkování v České republice. Autorky jsou si vědomy, že není možné detailně obsáhnout všechny otázky spojené s vakcinací. Pozornost proto věnovaly především jednotlivým druhům očkování v našich podmínkách dle platné vyhlášky MZ ČR č. 537/2006 Sb. o očkování proti infekčním nemocem. Součástí publikace je přehled očkovacích látek, tento výčet však nepředstavuje všechny registrované vakcíny v České republice.
Objev podobné jako Očkování v České republice - Jana Dáňová - e-kniha
Celou noc velmi silně štěbetalo vodní ptactvo - Ondřej Tuček - e-kniha
eBook: Básnická sbírka.
Objev podobné jako Celou noc velmi silně štěbetalo vodní ptactvo - Ondřej Tuček - e-kniha
Putování za betlémy České republiky - Zábranský Milan, Roda Jan - e-kniha
eBook: Snahou a cílem autorů knihy Putování za betlémy České republiky je seznámit čtenáře s historií vybraných chrámových i lidových betlémů známých betlémářských oblastí České republiky. Důležitým kritériem výběru byla podmínka, aby byl betlém buď trvale, nebo alespoň o Vánocích, vystavován. K napsání jednotlivých kapitol byli přizváni odborníci z regionů Čech a Moravy. Autoři chtěli tímto dílem vzdát hold tvůrcům známým a neznámým i opatrovatelům betlémů, kteří se zasloužili o to, že uvedená díla můžeme ještě stále spatřit a podělit se se čtenáři o své znalosti a lásku k betlémům.
Objev podobné jako Putování za betlémy České republiky - Zábranský Milan, Roda Jan - e-kniha
Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan Tuček
Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.
Objev podobné jako Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan Tuček
Druhá republika: 167 obyčejných dní - Petr Bednařík, Barbara Köpplová, Jan Jirák - e-kniha
eBook: Období druhé republiky bývá zpracováváno především v rovině politických dějin, jsou zkoumány příčiny a důsledky mnichovské dohody, chování významných politických aktérů mezinárodní a domácí politiky, klíčové dopady politické, demografické i kulturní. Tato kniha se snaží přiblížit období mezi podepsáním mnichovské dohody v září 1938 a obsazením zbytku českých zemí a Moravy německými okupačními silami z hlediska praktických, každodenních problémů, které se v tomto období projevovaly a které bylo třeba řešit – od organizačních důsledků vyhnání českojazyčného obyvatelstva ze sudetského území přes vyrovnávání se s projevy nesnášenlivosti, antisemitismu a xenofobie, které v české společnosti zesílily, až po proměny postavení německojazyčného regionálního tisku. Publikace je výsledkem společné práce autorského kolektivu (institucionálně zaštítěného Fakultou sociálních věd UK a Metropolitní univerzitou Praha), který si vytkl za cíl přiblížit méně zpracované téma druhé republiky, včetně její mediální produkce, personálního vývoje dobové kulturní produkce (např. kinematografie) či chodu státních institucí.
Objev podobné jako Druhá republika: 167 obyčejných dní - Petr Bednařík, Barbara Köpplová, Jan Jirák - e-kniha
Republika - Jiří Republika - e-kniha
eBook: Momenty, na kterých nezáleží. Dokud jim nezvratnost nedá význam. Naše dvacáté století bylo plné bojů, proher, vítězství, ale především paradoxů, často se krčících ve stínu velkých dějinných událostí. Kniha Republika, jejímž prostřednictvím nás Jiří Padevět zavádí do období mezi lety 1918—1990, se pokouší přiblížit naši moderní historii na ploše sedmdesáti tří povídek. Vyprávějí o chvílích, které jsou z pohledu „velkých“ dějin nepodstatné, až banální, ale z pohledu těch, kdo je prožívali, byly naopak naprosto zásadní. Často změnily životy aktérů nečekaným a dramatickým způsobem. A to jak směrem k zoufalství, tak i k naději, která trvá. ----- Možná právě teď se za našimi zády a třeba ještě pravděpodobněji před našimi zraky odehrává moment, který se jednou zapíše do historie. Snad u toho Padevět či autoři mu podobní nebudou chybět.- Monika Zavřelová, iDNES.cz
Objev podobné jako Republika - Jiří Republika - e-kniha
Hvězdy první republiky - Alžběta Nagyová
Druhé vydání bestselleru, který svojí skladbou a kompletností nemá mezi podobně zacílenými biografickými knihami obdobu. 50 ikon prvorepublikového i protektorátního filmu. Přes 300 stran obsahuje 50 biografických portrétů, navíc 16 stran barevné přílohy! První rozebrané vydání jsme doplnili a upravili. Zveme vás na premiéru… pod světla reflektorů prvorepublikových a protektorátních filmových ateliérů! Herecké ikony tehdejší doby se nesmazatelně vetknuly do srdcí filmových diváků a doslova psaly historii. Těší se na vás Hvězdy první republiky. V dokonalé úpravě s elegantním leskem, živým a čtivým jazykem, a samozřejmě zasvěceně a důkladně vás provedou i těmi nejtajnějšími zákoutími svých soukromých i hereckých životů.
Objev podobné jako Hvězdy první republiky - Alžběta Nagyová
Děsy první republiky - Marek Skřipský
Může cesta k jiným světům vést z bohnického „hřbitova bláznů“ přes malebnou historickou Třeboň a zároveň keňskou džungli? Kolik děsivých tajemství skrývá ospalá, bohem zapomenutá víska poblíž Nového Jičína? Jak se stane, že při tahu noční Prahou uvíznete hned v několika realitách najednou? A proč každý z nájemníků brzy opustí ten krásný dům, co po staletí stojí v Pustkovci na Ostravsku?V příbězích rámovaných lety 1934–1937 dávají čtyři staří muži nahlédnout do svých prazvláštních vzpomínek. Archeolog, četník, strojní inženýr a tovární jezdec tatrovky… ti všichni vydávají svá svědectví o dávných dnech, kdy bezpečný svět jejich domovů navštívilo – tolik vzdálené, a přitom tak blízké – znepokojivé neznámo.
Objev podobné jako Děsy první republiky - Marek Skřipský
Hvězdy první republiky 3 - Alžběta Nagyová
50 světových ikon na plátnech předválečných kin Třetí pokračování úspěšné série filmových portrétů zavede čtenáře na místa, na nichž se v první polovině minulého století utvářely dějiny kinematografie – za brány velkolepých hollywoodských studií i do prestižních evropských ateliérů v Berlíně, Římě nebo Paříži. Seznamte se s osobnostmi, jejichž průkopnická práce, nakažlivé nadšení a nadlidské tvůrčí vzepětí přispěly k nevídanému rozkvětu filmového umění. Alfred Hitchcock, Charlie Chaplin, Walt Disney a jeho myšák Mickey, Douglas Fairbanks, Mary Pickfordová, Jean Cocteau, Josephine Bakerová, Greta Garbo, Marlen Dietrichová a řada dalších…
Objev podobné jako Hvězdy první republiky 3 - Alžběta Nagyová
Život za první republiky - Hana Kneblová
První republika existovala jen krátce, ale přesto je toto období nabito zajímavými i dramatickými událostmi. Autorka populární formou vypráví o všech oblastech života v té době, o problémech po první světové válce, o běžném životě lidí, ale také o úspěšných podnikatelích, spisovatelích, sportovcích a filmových hvězdách, o skandálech politiků či o ženách, s nimiž navázal prezident Masaryk vztah po smrti své manželky. Nechybí ani zajímavosti, jako je například líčení kruté zimy v roce 1929, přemnožení bekyně mnišky nebo to, jak vznikla tradice vánočních stromů republiky.
Objev podobné jako Život za první republiky - Hana Kneblová
Liga mistrů první republiky - Karel Vodička
Dovedete si představit, že by v dnešní době některý z českých klubů získal nejslavnější evropskou fotbalovou trofej - pohár pro vítěze Ligy mistrů? Představa skoro na hranici žánru sci-fi, že? Tato publikace vás však do takového období zavede a rozhodně se nebude jednat o science fiction. Do období, kdy české kluby patřily ke špičce kontinentální Evropy a třikrát nejslavnější evropskou trofej zvedly nad hlavu. Liga mistrů první republiky má za cíl představit působení českých fotbalových klubů v nejprestižnější soutěži z té doby - Středoevropském poháru. Jedná se o kroniku všech 136 zápasů, které české kluby odehrály ve zlaté éře Středoevropského poháru v letech 1927 až 1939. Vtáhne vás do atmosféry jednotlivých zápasů zachycených pohledem dobového tisku, poskytne úplnou zápasovou faktografii, přehled statistik a rekordů a v neposlední řadě také bohatou obrazovou dokumentaci. Připomeňme si slavná období nejen Sparty a Slavie, kterým se podařilo Středoevropský pohár vyhrát, ale také období dalších účastníků poháru, mezi které patřily Viktoria Žižkov, SK Kladno, SK Židenice, SK Prostějov, Viktoria Plzeň a Teplitzer FK.
Objev podobné jako Liga mistrů první republiky - Karel Vodička
Hvězdy první republiky 2 - Alžběta Nagyová
Druhé vydání bestselleru, které neopomíjí nikoho důležitého z předválečného filmu. První vydání jsme rozšířili na celkový počet 50 biografických portrétů. Vzpomínky na reflektory ozářené tváře prvorepublikového a protektorátního filmu se nesmazatelně vryly do naší paměti. Jak tehdejší hvězdy stříbrného plátna prožívaly svá vrcholná léta mezi kulisami ateliérů? Nahlédněme do jejich životů, které ani zdaleka nekončily poslední filmovou klapkou. Kamera běží, začínáme!
Objev podobné jako Hvězdy první republiky 2 - Alžběta Nagyová
Tenkrát za první republiky - Radek Mikulka
Publikace zachycuje události v městě Vyškově v meziválečném období v 15 kapitolách, psaných v lehčím, populárnějším stylu. Knížka se snaží představit čtenářům československou první republiku metodou "ukázat obecné prostřednictvím zvláštního". Fotografie v příloze jsou z drtivé většiny poprvé publikovány.
Objev podobné jako Tenkrát za první republiky - Radek Mikulka
Legendární Tatra 613 - Jan Tuček
Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé.
Objev podobné jako Legendární Tatra 613 - Jan Tuček
Dopady vybraných veřejných politik na regionální rozvoj v České a Slovenské republice - Petr Valouch, Jan Šelešovský - e-kniha
eBook: Sborník příspěvků zahrnuje parciální výsledky z druhého roku výzkumu z oblastí sektoru veřejného a finančního. Uvedené výstupy byly prezentovány na semináři 24. a 25. 11. 2011. Oproti minulému sborníku, v letošním roce byl předřazen sektor finanční.
Objev podobné jako Dopady vybraných veřejných politik na regionální rozvoj v České a Slovenské republice - Petr Valouch, Jan Šelešovský - e-kniha
Hvězdy první republiky 1, 2, 3 - Alžběta Nagyová
Komplet Hvězdy první republiky v luxusním dárkovém balení Pojďte se s námi vrátit do období mezi dvěma světovými válkami, kdy jste mohli se na plátnech našich kin setkat s řadou filmových hvězd – ať už českých, slovenských nebo světových. Ve třech publikacích najdete na více než 900 stranách 150 biografických portrétů hereckých ikon, které se nesmazatelně vetknuly do srdcí filmových diváků a doslova psaly historii. V dokonalé úpravě s elegantním leskem, živým a čtivým jazykem, a samozřejmě zasvěceně a důkladně vás provedou i těmi nejtajnějšími zákoutími svých soukromých i hereckých životů.
Objev podobné jako Hvězdy první republiky 1, 2, 3 - Alžběta Nagyová
Fyzika za první republiky - Ivo Kraus, Štefan Zajac
Ještě v druhé polovině 19. století byl vývoj naší fyziky vázán především na katedry pražské univerzity a polytechniky. Po vzniku Československa se síť vysokých škol rozšířila o Masarykovu univerzitu v Brně, výuka fyziky přešla z filozofických fakult na nově založené fakulty přírodovědecké a vznikly fyzikálně zaměřené specializované instituce, např. Radiologický ústav ministerstva veřejných prací nebo Fyzikální výzkum Škodových závodů. K fyzikálním oborům, jejichž rozvoj byl dovršen začátkem 20. století či k novým oborům jako radiologie nebo kvantová fyzika, přibyly i další moderní disciplíny - atomová a jaderná fyzika, rentgenová strukturní analýza a spektroskopie.
Objev podobné jako Fyzika za první republiky - Ivo Kraus, Štefan Zajac
Octavia Dáma značky Škoda - Jan Tuček
Kniha je věnována všem automobilům Škoda Octavia z let 1959 až 2020. První Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její základní verze skončila na jaře 1964, kariéra kombi však pokračovala až do prosince 1971. V létě 1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol vzestupu značky Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003 proslavila i v mistrovstvích světa v rallye. Octavia třetí generace (2012–2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její nástupkyně představená v listopadu 2019. Publikace je bohatě ilustrována fotografiemi z továrního archivu, nechybějí ani technické kresby – rozměrové náčrty vozů a rentgenová zobrazení.
Objev podobné jako Octavia Dáma značky Škoda - Jan Tuček
Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček
Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky.A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život.Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie.
Objev podobné jako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček
Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček
Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších.
Objev podobné jako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček
Hvězdy první republiky 3 (978-80-7525-419-1)
Kniha - autor Alžběta Nagyová, 324 stran, česky, pevná s přebalem lesklá 50 světových ikon na plátnech předválečných kin Třetí pokračování úspěšné série filmových portrétů zavede čtenáře na místa, na nichž se v první polovině minulého století utvářely dějiny kinematografie – za brány velkolepých hollywoodských studií i do prestižních evropských ateliérů v Berlíně, Římě nebo Paříži. Seznamte se s osobnostmi, jejichž průkopnická práce, nakažlivé nadšení a nadlidské tvůrčí vzepětí přispěly k nevídanému rozkvětu filmového umění. Alfred Hitchcock, Charlie Chaplin, Walt Disney a jeho myšák Mickey, Douglas Fairbanks, Mary Pickfordová, Jean Cocteau, Josephine Bakerová, Greta Garbo, Marlen Dietrichová a řada dalších…
Objev podobné jako Hvězdy první republiky 3 (978-80-7525-419-1)
Podnikatelské legendy první republiky a jejich následovníci - Kamil Miketa
Byli výkvětem prvorepublikového podnikatelského nebe. Díky jejich myšlenkám, originálním projektům, a špičkovým výrobkům se první Československá republika vyhoupla mezi šestici nejvyspělejších zemí světa. A zajistili více než dobře placenou práci desítkám tisíc českých dělníků, techniků, inženýrů i vědců. Mnozí se stali legendami už za svého života… Pak ale přišly dvě drsné rány osudu. Okupace hitlerovskými vojsky, která z mnohých z československé podnikatelské elity přes noc udělala židovské vězně v koncentračních táborech. Řada z nich je nepřežila. Druhou ranou bylo komunistický převrat v roce 1948. Ten přeživší průmyslníky opět vehnal do vězeňských kobek. A následné znárodnění jejich už jednou přervané podnikatelské plány pohřbilo navždy. Anebo přinejmenším na další tři generace. Novodobí následovníci Bati, Kolbena, Křižíka či Laurina, jimž je věnovaná druhá část této knihy, po roce 1969 znovuobnovili svobodné podnikání v tehdejším Československu. Nemuseli se sice potýkat z bezcitným gestapem či stejně drsnými praktikami StB, přesto jejich cesta na špici rozhodně nebyla snadná. Vybojovali stovky bitem se zkostnatělým postsocialistickým aparátem, novodobými českými i cizojazyčnými mafiemi, ekonomickou krizí na konci devadesátých let i černou labutí v podobě celosvětové pandemie koronaviru. Přesto obstáli…
Objev podobné jako Podnikatelské legendy první republiky a jejich následovníci - Kamil Miketa
Herečka: Múza první republiky (978-80-267-2385-1)
Kniha - autor Jana Poncarová, 352 stran, česky, pevná s přebalem lesklá Most ke svobodě v těžkém období protektorátuPrvní světová válka skončila a duch divokých 20. let posedl srdce všech svobodomyslných umělců. Patřila mezi ně i herečka Jarmila Horáková. Za oponou jejího talentu se však skrývala vážná nemoc, která oslnivou kariéru přerušila v zárodku. O dvě desetiletí později objevuje Jarmilin příběh také herečka a spisovatelka Olga. V období Protektorátu se pro ni výjimečný osud stává nejen inspirací, ale i mostem ke svobodě, který vede daleko za hranice ponuré reality.
Objev podobné jako Herečka: Múza první republiky (978-80-267-2385-1)
Podívejte se také
- Gledring koberce do auta Nissan e-NV200 2014- (přední) (3830006482985)
- Novline koberce do auta VW e-Golf 2014-2020 (4610031602041)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Auta Velká kniha pohádek 2 (978-80-252-5295-6)
- Železný Jan (9788025705995)
- Frogum koberce do auta Opel Corsa E 2014-2019 (přední) (5907377547259)
- Petex koberce do auta Mercedes E-Class W211 2002-2009 (4028985008671)
- Novline koberce do auta Mercedes E-Class W211 2002-2009 (4610031114216)
- Gledring koberce do auta Citroen DS3 Crossback E-Tense 2020- (3830006487874)
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Auta 3 Bezva kniha o autech (978-80-252-3970-4)
- Novline koberce do auta Mercedes E-Class W211 2002-2009 (béžové) (4610031113240)
- ABUS JC8320 JAN (4003318901294)
- kysucke povesti podmanicky jan
- Jan Hus - DVD (9279)
- Galerie slávy - Jan Saudek
- Jan Werich a semafor
- Jan Masaryk - pravdivý příběh ()
- Jan Werich za oponou