Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
Automobily Lada 1970-1990 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Sovětské automobily Lada, u nás dodnes známé pod přezdívkou "žigulíkyy", si v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století získaly značnou oblibu nejen v zemích východního bloku, ale i na Západě. Kniha nabízí technický popis jednotlivých modelů, od prvních vozů klasické koncepce Lada 1200, přes kompaktní terénní automobil Lada Niva s pohonem čtyř kol a modernizované modely Lada 2105, až po novou generaci z poloviny 80. let s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, jejíž první představitelkou byla Lada 2108 Samara. Kniha nezapomíná ani na prototypy, sportovní aktivity i africká dobrodružství dnes už legendárních automobilů. Poprvé také přináší podrobný přehled jejich produkce a dovozu do Československa.
Podívejte se také K&N E-1970 sportovní vložka vzduchového filtru (E-1970)
Auta v Československu 1945-1990 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.
Podívejte se také Kniha Pionýři a roboti: Československá ilustrace 1950 - 1970 (978-80-7432-745-2)
Automobily Lada 1970-1990 (978-80-247-4161-1)
Elektronická kniha - autor Jan Tuček, 160 stran Sovětské automobily Lada, u nás dodnes známé pod přezdívkou "žigulíky", si v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století získaly značnou oblibu nejen v zemích východního bloku, ale i na Západě. Kniha nabízí technický popis jednotlivých modelů, od prvních vozů klasické koncepce Lada 1200, přes kompaktní terénní automobil Lada Niva s pohonem čtyř kol a modernizované modely Lada 2105, až po novou generaci z poloviny 80. let s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, jejíž první představitelkou byla Lada 2108 Samara. Kniha nezapomíná ani na prototypy, sportovní aktivity i africká dobrodružství dnes už legendárních automobilů. Poprvé také přináší podrobný přehled jejich produkce a dovozu do Československa.
Podívejte se také Zpívající kniha: aneb Život ve škvíře 1970–2020 (978-80-7492-596-2)
Podívejte se také
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
- Pěruška Jan, Hudec Jiří: Viola E Contrabbasso Concertanti - CD (AS748-2)
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- LIGE WOMAN 8912-2 (1970)
- Altabebe 1970 Bugyy set (2102)
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Lada Úplet (VPmatr0897nad)
- Lada Medicott (VPmatr0883nad)
- Lada Lyocell (VPmatr0876nad)
- TechniSat DIGITRADIO 1990 červená (V057f85i)
- TechniSat DIGITRADIO 1990 stříbrná (V057f85c)
- TechniSat DIGITRADIO 1990 černá (V057f85)
- TechniSat DIGITRADIO 1990 modrá (V057f85f)
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- Železný Jan (9788025705995)
- Obojživelné automobily (978-80-247-4541-1)
- Automobily Škoda Superb (80-247-0879-5)
- Peru 1970 (978-80-756-5725-1)
Superb - Jan Tuček - e-kniha
eBook: První dvě třetiny publikace podrobně mapují klasické automobily Škoda Superb s páteřovým rámem a šestiválcovými motory z období 1934 až 1950, včetně od nich odvozených vojenských vozidel. Poutavý text doprovázejí dobové černobílé fotografie, ale také kresby a faksimile výkresů z archivu společnosti Škoda Auto, přičemž většina ilustrací je zveřejněna poprvé. Vedle technických údajů kniha nabízí i dosud nepublikovaný detailní přehled výroby jednotlivých modelů a jejich karosářských verzí. Závěrečná třetina publikace je věnována třem generacím moderních vozů Škoda Superb od roku 2001 po současnost a připomíná i studie Montreux a Tudor z let 2001 a 2002. Ilustrace jsou tentokrát barevné, včetně technických kreseb. Poprvé jsou zveřejněny podrobné přehledy výroby automobilů Superb první a druhé novodobé generace, včetně rozlišení podle karosářských verzí, stejně jako počty vozů smontovaných v Indii a vyrobených v Číně. Finále knihy tvoří představení automobilů Škoda Superb a Superb Combi ročníku 2015, které právě přicházejí na trh. Celkově kniha obsahuje 215 ilustrací, z nichž je přes 60 barevných, a také 12 celostránkových faksimile dobových výkresů.
Objev podobné jako Superb - Jan Tuček - e-kniha
Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha představuje prototypy T 613 karosované italskou firmou Vignale, včetně unikátního dvoudveřového kupé, předsériové vozy, jež prošly náročnými testy na polygonu NAMI v Sovětském svazu, a sériové automobily Tatra 613 vyráběné od léta 1975 v Příboru. Následuje přehled postupných modernizací T 613, ale také připomínka vozů Tatra 613 Special s prodlouženým rozvorem a luxusní výbavou pro nejvyšší komunistické pohlaváry a otevřených přehlídkových automobilů Tatra 613 K. Vedle poslední verze s označením Tatra 700 publikace připomíná ojedinělý pokus o modernizaci jménem Prezident, sportovní kupé MTX poháněné motorem ze "šestsettřináctky" a různé verze T 613, včetně vozů záchranného systému Narex a sanitních automobilů. Kniha je doplněna tabulkami technických údajů, přehledem vyrobených vozů a barevnými kopiemi dobových prospektů.
Objev podobné jako Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
Auta východního bloku - Jan Tuček - e-kniha
eBook: V letech 1945 až 1990 vznikla v zemích východního bloku pestrá paleta automobilů: Škoda, Tatra, Trabant, Wartburg, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Moskvič, Lada, Volga a další značky neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi ohrnovali nos, někdy se jim vysmívali a většinou toužili po něčem lepším. Kniha nám připomíná, v čem jsme jezdili, abychom nezapomněli. Nejen na automobily, ale ani na tu dobu.
Objev podobné jako Auta východního bloku - Jan Tuček - e-kniha
Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a také pro skalní fandy aut se značkou Škoda, osloví tato publikace, v které vám budou postupně představeny funkční vzorky a prototypy automobilů Škoda z let 1960 až 1990, které se nedostaly do sériové výroby, nikdy o nich nebylo publikováno a na většinu z nich už se víceméně zapomnělo. Patří k nim otevřené roadstery Š 990 a Š 991 odvozené v letech 1960 a 1962 z teprve připravovaného "embéčka", stejně jako nikdy nevyráběné kombi téhož typu z jara 1963, nebo unikátní sportovní automobil Škoda Winnetou, jenž vznikl v roce 1967 ve Švýcarsku. Zvláštní pozornost je věnována ambicióznímu projektu vozu střední třídy Š 720 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, na jehož stylistickém řešení automobilka Škoda poprvé spolupracovala s italskými designéry, konkrétně s turínským studiem Ital Design, které založil a dodnes vede Giorgetto Giugiaro. Jsou popsány pokusy o spolupráci ve vývoji a výrobě osobních automobilů mezi socia listickým Československem a spřátelenou Německou demokratickou republikou. Poněkud exotický nádech mají víceúčelové automobily Trekka vyráběné v letech 1966 až 1971 na Novém Zélandu na upravených podvozcích Škoda Octavia Combi, podobně řešené pákistánské vozy značky Skopak a turecké pikapy od firmy Čelik Montaj. Zapomenout bychom neměli na úhledné sportovní kupé 1100 GT ročníku 1970, které na podvozku "embéčka" postavili v pražském Ústavu pro výzkum motorových vozidel a ani na o rok mladší vůz Škoda Supersport s motorem před zadní nápravou a odklápěcím krytem kabiny, který si po kosmetických úpravách zahrál v roce 1981 ve filmu "Upír z Feratu".
Objev podobné jako Zapomenuté vozy Škoda - Jan Tuček - e-kniha
Spartak, Octavia, Felicia - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Publikace připomíná dnes už legendární řadu osobních automobilů Škoda klasické koncepce vyráběnou v letech 1955 až 1971. Jejím prvním členem byl vůz Škoda 440 dodnes známý pod jménem Spartak, které nesl jeden z prototypů. Text a početné ilustrace čtenáři přiblíží vývoj a postupné proměny automobilů Škoda 440, 445, 450, Octavia, Octavia Super, Octavia Touring Sport, Octavia Combi, Felicia a Felicia Super, až po poslední model Octavia Combi ročníku 1971.
Objev podobné jako Spartak, Octavia, Felicia - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé. Stala se prvním československým automobilem s karoserií navrženou v Itálii, v renomovaném turínském studiu Vignale a jak čas ukázal, byla tato volba správná. Kniha je především věnována osobním automobilům Tatra poslední generace, typům T 613 a T 700 se vzduchem chlazeným motorem V8 nad zadní nápravou. Připomíná všechna provedení šestsettřináctek z let 1969 až 1997, včetně luxusních verzí T 613 Speciál, přehlídkových polokabrioletů T 613 K a sanitek. Mapuje také pestrou škálu vozidel poháněných osmiválcem T 613, supersporty MTX Tatra V8, Ecorra Sport V8, Grafit a AML Lanta, neopomíjí ani osobitě střižené tříkolky Hill Cooper. Političtí pohlaváři, kteří v sedmdesátých a osmdesátých letech s oblibou využívali komfort a rychlost šestsettřináctky, opakovaně nařizovali omezování její výroby a bránili jejímu dalšímu technickému vývoji. Tatra 613 je sice přežila, po pádu komunistického režimu v listopadu 1989 však už neměla šanci se výrazněji prosadit.
Objev podobné jako Legendární Tatra 613 - Jan Tuček - e-kniha
Auta našich prezidentů - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Už déle než sto let vozí československé a české prezidenty automobily. Tato kniha se snaží zmapovat pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které se díky svým uživatelům významně zapsaly do našich dějin. Vedle dobře známých vozů připomíná i některé téměř zapomenuté.Zakladatel Československa T. G. Masaryk nejezdil jen v automobilech Laurin a Klement, Praga, Škoda Hispano-Suiza a Tatra, ale v roce 1919 i rakouskou limuzínou Gräf und Stift.Edvard Beneš dal v roce 1936 zhotovit pancéřovaný kabriolet Praga Golden, v němž po návratu z exilu v květnu 1945 projížděl osvobozenou Prahou. V letech 1945 a 1947 si pak pořídil dvě anglické limuzíny Daimler. Emil Hácha v Němci ovládaném protektorátu plnil od listopadu 1938 funkci tzv. státního prezidenta, v létě 1942 obdržel z Berlína k 70. narozeninám pancéřovaný Mercedes 770.Osmiválcový Daimler po Benešovi od června 1948 používal první komunistický prezident Klement Gottwald. Záhy jej však vyměnil za tuzemský pancéřovaný VOS. Stejným po něm jezdil i Antonín Zápotocký, poté přesedl do sovětských vozů ZIM a ZIS. Sovětskými automobily ZIS a ZIL se v letech 1957 až 1968 pyšnil Antonín Novotný, zatímco jeho nástupce Ludvík Svoboda se spokojil se skromnějším typem GAZ 13 Čajka. V letech 1975 až 1989 vládnoucí Gustáv Husák si užíval pohodlí řady velkých vozů ZIL, nepohrdl však ani Tatrou 613.Sametová revoluce přivedla v prosinci 1989 na Pražský hrad disidenta Václava Havla, jehož prvním prezidentským vozem byl Renault 21 TSE. Flotilu hlavy státu dále tvořily limuzíny BMW řady 7 a Mercedes-Benz S 600. V hradní vozbě Václava Klause v letech 2003–2013 vládla značka Audi. Desetiletí prezidenta Miloše Zemana patřilo v letech 2013 až 2023 výlučně značce Škoda, jeho nástupce Petr Pavel preferuje limuzíny BMW řady 7.Kniha je doplněna technickými popisy jednotlivých automobilů. Text doprovázejí dvě stovky převážně dobových fotografií, z nichž část je publikována poprvé.
Objev podobné jako Auta našich prezidentů - Jan Tuček - e-kniha
Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Patříte mezi obdivovatele techniky a fanoušky první republiky? Pak nepřehlédněte tuto unikátní publikaci s těmi nejzajímavějšími vozy, které na tehdejších silnicích jezdily. Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.
Objev podobné jako Auta první republiky - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky. A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život. Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie.
Objev podobné jako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Historie slavné „stovky“ se začala psát v srpnu 1969, kdy převzala štafetu tehdy populárního „embéčka“. Škoda 100/110 se stala nejrozšířenějším osobním automobilem v Československu. V Mladé Boleslavi jich v letech 1969 až 1977 vyrobili přes milion. Kniha je věnována především těmto automomobilům, ale připomíná i jejich sourozence: kupé Škoda 110 R ze závodu v Kvasinách, sportovní vůz ÚVMV 1100 GT z pražského výzkumného ústavu a vývojovou studii Škoda Super Sport následně přestavěnou na filmovou hvězdu jménem Ferat. Jedna z kapitol mapuje i vývoj a náběh výroby automobilů Škoda 105/120, posledních škodovek s motorem vzadu.
Objev podobné jako Legendární Škoda 100/110 - Jan Tuček - e-kniha
Soutěž Malou dohodou 1937 - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Automobilová a motocyklová soutěž Malou dohodou, byla největším motoristickým podnikem organizovaným v meziválečném Československu a v jeho spřátelených zemích. Historicky první knižní publikace věnovaná této motoristické soutěži, jež se jela v září 1937 na trase Praha-Bratislava-Košice-Užhorod-Kluž-Bukurešť-Bělehrad, líčí přípravy a průběh této ojedinělé akce a přináší dosud nezveřejněnou startovní listinu i kompletní výsledky soutěže. Z Prahy odstartovalo 73 automobilů a 58 motocyklů, z nichž 9 mělo postranní vozík, v cíli v Bělehradě bylo klasifikováno 63 vozů, 40 sólových motocyklů a 3 sajdkáry. Není bez zajímavosti, že vítěze tohoto přes 2400 km dlouhého a týden trvajícího klání určila až závěrečná jízda zručnosti na vojenském cvičišti na předměstí Bělehradu. Poutavý příběh ilustruje 170 dobových fotografií, z nichž mnohé jsou publikovány poprvé.
Objev podobné jako Soutěž Malou dohodou 1937 - Jan Tuček - e-kniha
Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších.
Objev podobné jako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček - e-kniha
Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Automobily Škoda Popular a Rapid ze třicátých a čtyřicátých let minulého století patří do zlatého fondu československého motorismu. Tato kniha podrobně mapuje jejich pestrou historii a slovem i obrazem připomíná dobře známé, ale i dnes téměř zapomenuté vozy. Kompaktní vůz za dobrou cenu pomohl značce Škoda získat vedoucí postavení na tuzemském trhu osobních automobilů a stal se i výnosným exportním artiklem. Popular a jeho výkonnější sourozenec jménem Rapid prošly řadou stylistických proměn i technických zdokonalení a významně přispěly k rozvoji motorizace v předválečném Československu.
Objev podobné jako Škoda Popular a Rapid - Jan Tuček - e-kniha
F. A. Elstner: Muž činu - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Kniha slovem i četnými fotografiemi dokumentuje cesty manželů Elstnerových. Popisuje jejich první výpravu do Afriky, kam v roce 1933 cestovali vozem Aero Spexor společně s dalšími dvěma posádkami aerovek. V roce 1934, doprovázeni Modrým teamem Aero, výpravu do Afriky opakovali. Sami pak cestovali v roce 1936 po USA a Mexiku, o dva roky později se vydali do Argentiny. Další delší jízdu podnikl Elstner až po válce v roce 1947 malým vozem Aero Minor spolu se synem Reném a svojí třetí ženou Annou. Trasa vedla z Prahy do rovníkové oblasti u Guinejského zálivu a zpět, se dvěma průjezdy napříč Saharou. Únor 1948 znamenal pro F. A. Elstnera konec cestování. Avšak mírné politické uvolnění druhé poloviny padesátých let mu umožnilo vydat se v roce 1959 zapůjčeným vozem Škoda Octavia do Sovětského svazu. Průvodcem na cestě dlouhé 14 tisíc kilometrů, jejíž trasa vedla až do Gruzie a na Krym, mu byl fotograf a filmař Jan Fiala. Kromě zmíněných dálkových jízd obsahuje publikace i několik kratších cest po Evropě, které podnikal ještě s první ženou Evou, a představuje Elstnerovu pestrou a mnohotvárnost osobnost - mimo jiné jako průkopníka skautingu v Československu a zapáleného propagátora dopravní bezpečnosti.
Objev podobné jako F. A. Elstner: Muž činu - Jan Tuček - e-kniha
Sanitky v Československu a Česku - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Sanitní automobily slouží lidem už bezmála 110 let. Tato kniha se snaží slovem i obrazem zmapovat dlouhou a pestrou historii sanitek od prvopočátků z dob rakousko-uherské monarchie přes meziválečné Československo a protektorát, dlouhá poválečná desetiletí socialismu až po mnohotvárnou současnost. První sanitky byly jen individuální záležitostí, jednotlivá vozidla stavěly karosárny na zakázku, podle požadavků a finančních možností zákazníků. Sanitky byly určeny jen k převozu raněných a nemocných do zdravotnických zařízení a jejich výbava byla dosti spartánská. Vozy měly jen stříšku pro řidiče a samaritána a místo pro pacienty bylo opatřené pouze plachtou proti nepříznivému počasí. Postupem času se sanitní vozy vylepšovaly, měly pevnou konstrukci, byly zateplené a vybavené stále lepšími nosítky. Především však přibylo vybavení umožňující ošetřujícímu lékaři už při převozu do nemocnice ošetřit pacienta. Nechyběly medikamenty, nástroje a zdravotnický materiál (obinadla a dřevěné dlahy pro zlomeniny končetin). Hlavně přibyly přístroje pro infuzi, oživování kyslíkem i vyplachování žaludku. Konstrukce i vybavení sanitek se samozřejmě postupem let stále vylepšovala až do podoby dnešních rychlých záchranných vozů. V první letech Československé republiky (1918–1938) sehrál významnou roli Československý Červený kříž a postupně se začala se budovat síť stanic první pomoci. S vývojem techniky se vylepšovaly nejen sanitní vozy, ale také komunikace mezi dispečinkem a lékaři v terénu i nemocnicemi. Autor sestavil dosud nezveřejněnou přehlídku zakázkových sanitních karoserií z období první republiky a protektorátu, připomíná sériově vyráběné sanitky i prototypy z let 1945 až 1990 a pestrou paletu sanitních vozidel zhotovených a provozovaných u nás během posledních tří desetiletí. Publikaci provází více než 500 fotografií, z nichž většina nebyla dosud publikována.
Objev podobné jako Sanitky v Československu a Česku - Jan Tuček - e-kniha
Spartak, Octavia, Felicia (německé vydání) - Jan Tuček - e-kniha
eBook: Spartak, Octavia, Felicia - mit diesem Skoda-Trio begann in den 50er und 60er Jahren in der Tschechoslowakei die individuelle Mobilität. Der Spartak, ein Volksauto, läutete mit seinem Erscheinen die lange Periode einer ganzen Modellreihe ein, die 1955 begann und mit dem Kombi 1971 ihr Ende nahm.
Objev podobné jako Spartak, Octavia, Felicia (německé vydání) - Jan Tuček - e-kniha
Obrataň - Ondřej Tuček - e-kniha
eBook: Současná civilní poesie současného civilního básníka Ondřej Tuček Narodil se na vltavském břehu. Tamtéž vystudoval češtinu a ruštinu. Pracoval v Českém rozhlase, Rádiu Classic, Katolickém týdeníku, různých knihkupectvích a nakladatelstvích, v Lidových novinách, v Hospodářských novinách. Prózu, básně a fotografie publikoval ve sbornících, časopisech a na vlnách Vltavy. Jazykové a jiné sloupky v novinách a v Českémrozhlase. Fotografuje a sbírá předměty, které si troufá vystavovat. V nakladatelství Dobrý Důvod vydal sbírku mikropovídek Kachnička (2008). Otec Alžběty, Marie, Josefa, Antonína a Doroty. Bydlí na vtavském břehu.
Objev podobné jako Obrataň - Ondřej Tuček - e-kniha
Bílý plamen - Jiří Tuček - e-kniha
eBook: Jiří Tuček, básník, prozaik a pedagog, přichází se sbírkou originálních básní, jimiž se jako Ariadnina nit line víra, filozofie, něha i humor.
Objev podobné jako Bílý plamen - Jiří Tuček - e-kniha
Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan Tuček
Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených kusů, dále pak dobové prodejní ceny v korunách (Kčs) resp. v tuzexových bonech (TK). Jsou to automobily, které prodávala Mototechna, Tuzex a značkové prodejny Škoda. Popisy automobilů ilustruje 450 převážně barevných fotografií a kreseb.
Objev podobné jako Auta v Československu 1945-1990 Osobní vozy tuzemské i z dovozu - Jan Tuček
Hygiena a epidemiologie - Milan Tuček - e-kniha
eBook: Výukové texty pro studenty lékařství obsahují tradiční témata hygieny a epidemiologie jako biomedicínského základu primární prevence nemocí v novém pojetí. Moderně je zpracována epidemiologická metodologie a epidemiologie nejvýznamnějších skupin nemocí (kardiovaskulárních, nádorových, infekčních) a závislostí (návykové látky), problematika epidemiologických studií a očkování. Učebnice slouží k uvědomění a k pochopení komplexních souvislostí mezi působením životního i pracovního prostředí a možným vznikem nemocí u jedince i v populaci. Druhé, doplněné vydání
Objev podobné jako Hygiena a epidemiologie - Milan Tuček - e-kniha
Historie automobilů Škoda - Jan Králík, Jiří Dufek - e-kniha
eBook: Výběr 21 nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi, na kterých je koncentrovaně, téměř jako pod rentgenem, vidět historie značky Škoda a jejího předchůdce Laurin & Klement a zároveň dějiny automobilové techniky. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil automobilu samozřejmě dokreslují barevné a černobílé fotografie z archivů autorů i automobilky. Velké množství obrazového materiálu je propojeno zajímavými texty Jana Králíka o vývoji jednotlivých modelů, jejich výrobě i sportovních úspěších a představuje také několik osobností z těch mnoha, které se o úspěch či známost mladoboleslavských automobilů zasloužily. Výpravná barevná kniha potěší každého, kdo se alespoň trochu zajímá o automobily a jistě osloví skalní fandy aut se značkou Škoda.
Objev podobné jako Historie automobilů Škoda - Jan Králík, Jiří Dufek - e-kniha
Od měděné formy k automobilu - Jan Mohr - e-kniha
eBook: Kniha vás seznámí s historií liberecké strojírenské továrny Ch. Linser, která na počátku 20. století vyrobila jako první v Rakousku-Uhersku automobil – voiturettu se čtyřválcovým motorem. Výroba motocyklů a automobilů trvala ve firmě jen krátce, ale dále spolupracovala s řadou automobilových podniků a po válce se stala slévárnou n. p. LIAZ. Sever Čech se v průběhu 19. století rozvinul do bohaté průmyslové oblasti s centrem v Liberci. Vedle stěžejního textilního průmyslu se začal záhy rozvíjet i obor strojírenství. Mezi důležité podniky se v tomto odvětví vypracovala i firma Christian Linser. Její zakladatel přišel jako mědikovecký tovaryš do Čech z Tyrolska a usadil se roku 1858 v Liberci, kde z malé dílny vybudoval významnou továrnu, která vyráběla různé kotle a rozvodná zařízení pro textilní a potravinářský průmysl. Vedle této výroby se zabývala i hasičskou technikou. Roku 1896 vstoupil do vedení firmy Christianův syn Rudolf Linser, technicky vzdělaný mladý člověk, který se již v 90. letech 19. století zabýval otázkami motorismu. Pod jeho vedením na počátku 20. století firma začala vyvíjet a vyrábět motocykly a na přelomu let 1905 a 1906 vyšel z konstrukční dílny podniku první automobil – voituretta, ve své době první vůz se čtyřválcovým motorem v celém Rakousku-Uhersku. I když výroba motorových vozidel u Linserů skončila v roce 1907, slévárenská větev závodu se vyvinula do podoby důležité slévárny pro motoristický průmysl nejen v Čechách, ale i v Rakousku a Německu. Hospodářská krize třicátých let ukončila podnikání Linserů v Liberci a po skončení druhé světové války byla rodina odsunuta nejdříve do Německa a následně se vrátila do Tyrol, kde se již osmdesátiletý Rudolf Linser stále zapojoval do motoristického dění. V centru pozornosti této knihy je však podíl firmy Ch. Linser na počátcích motorismu v Čechách v prvních letech dvacátého století.
Objev podobné jako Od měděné formy k automobilu - Jan Mohr - e-kniha
Celou noc velmi silně štěbetalo vodní ptactvo - Ondřej Tuček - e-kniha
eBook: Básnická sbírka.
Objev podobné jako Celou noc velmi silně štěbetalo vodní ptactvo - Ondřej Tuček - e-kniha
Lady Susan - Jane Austenová - e-kniha
eBook: Lady Susan, novela v dopisech, kterou Jane Austenová nazvala podle hlavní postavy, se v mnohém vymyká nejen další autorčině tvorbě; a k titulní hrdince bychom marně hledali paralelu snad v celé literatuře devatenáctého století. Vždyť tato čerstvá vdova je nejen krásná, ale také navýsost inteligentní a vtipná, nezávislá a nespoutaná; dokáže zamotat hlavu výrazně mladším nápadníkům; v milostných hrách drtivě vítězí nad svou mladičkou dcerou; a byť je jí přibližně pětatřicet let (což mělo v dobovém nazírání k mládí daleko), jeden z mužských protagonistů ji právem označuje za „nejznámější koketu v Anglii“… Jako by už věděl, že se jeho odsudek brzy změní v okouzlení. Lady Susan dychtí po obdivu mužů a závisti žen, stejně jako po bohatství a společenském postavení; touží však také po lásce a vášni. Jednačtyřicet dopisů z mistrného pera Jane Austenové popisuje z různých úhlů pohledu – což je umožněno střídáním pisatelů a adresátů – intriky, flirt, zbožnění, radost i soužení. Autorka sama neměla v lásce štěstí, zůstala neprovdána – a snad i díky tomu se stala natolik vnímavou pozorovatelkou lidských duší, že její líčení okamžiků lásky a nenávisti čteme se zatajeným dechem a rozechvělým srdcem. A navíc je tato novela autentickým svědectvím o rodinných a společenských poutech, která se rodí – a zanikají – v hekticky žijícím Londýně i v jen zdánlivém bezčasí šlechtických sídel. Z anglického originálu přeložil Josef Pepson Snětivý. Vydává Nakladatelství ČAS s.r.o., Slepá 246, 252 03 Řitkainfo@nakladatelstvicas.cz, www.nakladatelstvicas.cz
Objev podobné jako Lady Susan - Jane Austenová - e-kniha
Legenda o Ladě - Jana Švecová - e-kniha
eBook: Dokáže smrt jen brát, nebo také dávat? Na den, kdy na ni se šťastným úsměvem Ilja zamával a pak se pod ním během chvilky prolomil led, Lada nikdy nezapomene. Vzal si ho vodjanoj, pán řeky, a ona teď cítí vinu. Odmítá se smířit s tím, co se stalo, a rozhodne se navštívit kolduna – místního čaroděje. Ten jí prozradí, že existuje způsob, jak ho přivést zpět. Bude však muset najít Strom světa a u jeho kořenů obětovat jiný lidský život. Jedině tak může projít do podsvětí a Ilju zachránit…
Objev podobné jako Legenda o Ladě - Jana Švecová - e-kniha
Peru 1970 - Libor Dušek - e-kniha
eBook: Čeští horolezci pod Huascaránem. Je tomu právě půl století, co nepředvídatelná přírodní katastrofa předčasně utnula snahy československé expedice Peru 1970. Nekompromisně destruktivní lavina ledu a kamení způsobená rozsáhlým zemětřesením v pohoří jihoamerických Bílých Kordiller pohřbila v základním táboře pod Huascaránem snahy a cíle všech jejích čtrnácti členů. Většina z nich horolezecky vyrostla mezi pískovcovými věžemi Skaláku a pro mnohé z nich to byl jejich první kontakt s velehorami. Mene tekel přišlo už dva týdny předtím, když tragicky zahynul jeden ze členů expedice. Ničivý otřes půdy v horách si vyžádal v řádu minut životy úhrnem sedmdesáti tisíc kečuánských indiánů. Srdce Bílých Kordiller však tepe dál. Na přetrženou nit navázali po letech profesionální horolezci i alpinisté srdcaři. Kniha nabízí společně s reprintem souboru fotografií Viléma Heckela Poslední hora dialog vteřiny a věčnosti, příběhy generací, které spojuje přátelství, odvaha i tragédie, ale především síla a nezlomnost lidského ducha a vítězství myšlenky, která své první řádky začala psát v dalekém Peru před více než padesáti lety…
Objev podobné jako Peru 1970 - Libor Dušek - e-kniha
Velká kniha automobilů - Radek Chajda - e-kniha
eBook: Pro malé i velké nadšence automobilového světa! Dozvíte se vše od počátků automobilismu až po nejnovější novinky techniky. Který vůz je nejrychlejší? A který nejmenší? A proč jezdíme na benzín a naftu? Jsou elektromobily řešením pro budoucnost? Nejen na tyto otázky odpovídá publikace popularizátora vědy Radka Chajdy. Čeká vás řada šílených vynálezů k pobavení, ale i kvízové otázky a úkoly, které prohloubí vaše znalosti. Sedni za volant a projeď se světem na čtyřech kolech!
Objev podobné jako Velká kniha automobilů - Radek Chajda - e-kniha
Můj rok 1970 - Jarmila Frejtichová - e-kniha
eBook: Rok 1970 asi nebude v českých dějinách zapsán zrovna zlatým písmem. Je to rok tvrdého nástupu normalizace, vyhazovů z práce i čistek ve straně. Ale žije tady s námi více než 150 tisíc těch, pro které tento rok vůbec nebyl špatný. V tomto roce se totiž narodili. Projeďme se tedy zpátky proudem času do roku, kdy muži oslňují své protějšky v zářivě barevných rolácích, únosy letadel jsou skoro na denním pořádku a japonský spisovatel Mišima po nezdařeném pokusu o státní převrat páchá rituální sebevraždu seppuku.
Objev podobné jako Můj rok 1970 - Jarmila Frejtichová - e-kniha
Auta východního bloku - Jan Tuček
Ojedinělá publikace je věnována zančkám automobilů Škoda, Tatra, Ifa, Trabant, Wartburg, Sachsenring, Syrena, Warszawa, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Zastava, Moskvič, Lada, Poběda a Volga. Léta jsme je potkávali na našich silnicích, neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi tak trochu ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. A tak se automobilů chtiví občané zapisovali do pořadníků, skládali ve spořitelně vinkulované vklady a v letech pozdějších kempovali se spacákem a termoskou před prodejnami Mototechny s nadějí, že získají záznam a po čase si domů přivezou třeba vytouženého "žigulíka". Dnes se nad tím můžeme pousmát, zapomenout bychom však neměli. Nejen na tu dobu, ale ani na automobily, v nichž jsme tehdy jezdili. Vedle nejznámějších osobních vozů z východního bloku publikace připomíná také terénní automobily GAZ, UAZ a ARO, mikrobusy Barkas, Nysa, Žuk a RAF, sportovní kupé Melkus a ÚVMV i luxusní limuzíny Čajka, ZIM, ZIS a ZIL, jimiž se nechávali vozit komunističtí prominenti. Publikace je doplněna tabulkami technických údajů jednotlivých vozů, informacemi o počtech vyrobených automobilů a o jejich dovozu do Československa. Barevná příloha obsahuje faksimile dobových prospektů a rentgenové průhledy vybraných vozů.
Objev podobné jako Auta východního bloku - Jan Tuček
Legendární Tatra 613 - Jan Tuček
Tatra 613 napsala jednu z nejdelších a nejpestřejších kapitol naší automobilové historie. Zrodila se ve druhé polovině šedesátých let v období společenského uvolnění a její koncepce se vzduchem chlazeným osmiválcem do V uloženým nad zadní nápravou se vymykala všemu, co bylo tehdy ve světě obvyklé.
Objev podobné jako Legendární Tatra 613 - Jan Tuček
Parní osobní automobily - Michael Květoň - e-kniha
eBook: Pára byla hybnou silou průmyslové revoluce. Poháněla továrny, parníky na řekách i oceánech, železnice napříč kontinenty a v první polovině 19. století také hřmotné a poněkud těžkopádné omnibusy v Anglii. Svá léta slávy zažívaly parní osobní automobily – kočáry bez koní – koncem devatenáctého století a v prvních dvaceti letech století dvacátého, než definitivně podlehly konkurenci vozidel se spalovacími motory. Nicméně jejich historie je bohatá, plná zajímavé techniky, úspěchů i neúspěchů a je s nimi spojena řada nadšených konstruktérů, kteří parním pohonům automobilů věřili a často jim obětovali veškerý čas i majetek. A jak se v knize dočtete, někteří z nich byli i v nastupující konkurenci spalovacích motorů velice úspěšní.
Objev podobné jako Parní osobní automobily - Michael Květoň - e-kniha
Encyklopedie automobilů - Marián Šuman-Hreblay - e-kniha
eBook: Poznejte historii českých automobilů od počátku jejich výroby! Druhé, přepracované a doplněné vydání Encyklopedie českých a slovenských automobilů zachycuje téměř dvousetleté období konstrukce a výroby motorových vozidel na našem území – od Božkova parovozu z roku 1815 až po nejnovější modely vozů Škoda. Nabízí přehled úspěšných i méně úspěšných sériově vyráběných vozidel, prototypů, studií i individuálně vyrobených vozidel. V knize najdete i osudy českých vynálezců a konstruktérů vozidel.
Objev podobné jako Encyklopedie automobilů - Marián Šuman-Hreblay - e-kniha
Automobily Škoda Roomster - Jiří Schwarz - e-kniha
eBook: Dobře informovaný majitel vozu může daleko lépe využít všechny možnosti a funkce svého vozu, což přispívá k lepšímu komfortu a bezpečnosti jízdy, ale i k hospodárnosti provozu a delší životnosti vozidla. Kniha o Škodě Roomsteru, který je i pro samotnou firmu Škoda přelomový model, přiblíží čtenáři řadu jeho osobitých technických řešení a zajímavostí. Autor vložil do knihy co nejvíce obrazového materiálu, který mnohdy daleko lépe přiblíží konstrukční řešení a funkci, než podrobný slovní popis. V publikaci, čtenář získá informace o 3benzinových a 3naftových motorech, vybavených pětistupňovou, plně synchronizovanou převodovkou, benzinový 1.6 pak i s automatem Tiptronic a o veškerých výbavách i doplňcích.
Objev podobné jako Automobily Škoda Roomster - Jiří Schwarz - e-kniha
Apofthegmata 1983–1990 - Otec Jeroným - e-kniha
eBook: Dom Samuel Lauras, opat trapistického kláštera v Novém Dvoře, v tomto svazku předkládá výroky otce Jeronýma, otce Patrika a otce Mikuláše, trapistických mnichů ze Sept-Fons, jak je jako novic vyslechl před třiceti lety, a doplňuje je několika komentáři a vzpomínkami.
Objev podobné jako Apofthegmata 1983–1990 - Otec Jeroným - e-kniha
Octavia Dáma značky Škoda - Jan Tuček
Kniha je věnována všem automobilům Škoda Octavia z let 1959 až 2020. První Octavia vznikla v lednu 1959 modernizací vozu Škoda 440. Výroba její základní verze skončila na jaře 1964, kariéra kombi však pokračovala až do prosince 1971. V létě 1996 debutovala první novodobá Octavia, symbol vzestupu značky Škoda v rámci koncernu VW. Vyráběla se plných čtrnáct let, od jara 2004 souběžně s vozy druhé generace. Soutěžní Octavia WRC se v období 1999 až 2003 proslavila i v mistrovstvích světa v rallye. Octavia třetí generace (2012–2019) vynikala elegancí a moderní technikou stejně jako její nástupkyně představená v listopadu 2019. Publikace je bohatě ilustrována fotografiemi z továrního archivu, nechybějí ani technické kresby – rozměrové náčrty vozů a rentgenová zobrazení.
Objev podobné jako Octavia Dáma značky Škoda - Jan Tuček
Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček
Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic. Měly zastaralou koncepci s motorem vzadu, jejich zvuk se nedal přeslechnout a kvalitou poněkud zaostávaly za evropským průměrem. Ale byly tady a žily s námi. Zatímco na Západě se prodávaly za nemravně nízké ceny, v tuzemsku jsme na ně vydělávali roky.A většinou také dlouhé roky svým majitelům sloužily. Přečkaly v provozu listopad 1989, razantní změna poměrů je však zejména v Praze a ve velkých městech poměrně rychle odesílala do výslužby. Mnohé ale jen změnily působiště, na venkově nahradily ještě starší „embéčka“ a „stovky“ a začaly nový život.Poslední škodovky s motorem vzadu ze silnic prakticky vymizely, jen ty nejšťastnější přešly do kategorie sběratelských objektů. Važme si jich a nezapomínejme, že napsaly významnou kapitolu naší motoristické historie.
Objev podobné jako Legendární Škoda 105/120 - Jan Tuček
Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček
Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 "embéček", z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z let 1946 až 1964, umožňuje zařadit "embéčko" do příslušného kontextu v historické linii značky. Spolu s automobilem z roku 1964 se krátce představí tehdy nový výrobní závod AZNP v Mladé Boleslavi, v té době nejmodernější automobilka v zemích za "železnou oponou" a jeden z nejlepších závodů svého druhu v Evropě. Na velkém množství unikátních fotografií kniha představuje prototypy i sériové "tisícovky". Kniha poskytuje kvalitní a ověřené informace o technických parametrech, zajímavostech z výroby, počtech vyráběných i exportovaných kusů i sportovních úspěších.
Objev podobné jako Legendární Škoda 1000 MB - Jan Tuček
Tři muži v automobilu - Miroslav Macek - e-kniha
eBook: Pokračování legendárního britského románu od autora bestselleru Saturnin se vrací. Nerozluční přátelé Jiří, Harris, Jerome a jejich psí společník Montmorency vyrážejí na další společnou dovolenou. Po zážitcích na lodi a bicyklu se vydávají do Hamburku, Berlína, Prahy, Chocně a Kopřivnice. Svou cestou plnou dobrodružství i přátelského špičkování vzdávají hold anglickému humoru, nádherné době přelomu 19. a 20. století, kdy se zdálo být všechno možné, i průkopníkům automobilismu. A to obzvláště těm kopřivnickým.
Objev podobné jako Tři muži v automobilu - Miroslav Macek - e-kniha
Automobily Škoda Octavia II - Jiří Schwarz - e-kniha
eBook: Nová Škoda Octavia prošla omlazující kůrou součástí které je nejen úprava exteriéru a interiéru, ale i doplnění moderních hnacích agregátů. Octavia po "faceliftuu" zaujme na první pohled výrazně emotivnějším designem a interiérem poskytujícím větší pocit komfortu, pohodlí i bezpečnosti. Octavia tak drží krok z aktuálními technickými trendy. Na bohatém textovém a obrazovém materiálu jsou popsány všechny montované motory a převodovky od začátku výroby až po modelový ročník 2009, včetně představení nových technologií, u zážehových motorů přímého vstřikování TSI a u vznětových motorů vstřikování TDI Common Rail. Najdete zde také obsáhlý popis součástí podvozku, karoserie, elektrických zařízení a elektroniky vozidla. Nově je doplněna kapitola věnovaná pravidelné servisní údržbě Octavie.
Objev podobné jako Automobily Škoda Octavia II - Jiří Schwarz - e-kniha
Automobily Škoda Fabia II - Jiří Schwarz - e-kniha
eBook: Kniha o následníkovi oblíbené Fabie první generace obsahuje informace o konstrukci a fungování jednotlivých částí vozu doplněné bohatým obrazovým materiálem. V prvním vydání jsou informace o 3 benzinových a 3 naftových motorech, dvou 5stupňových mechanických i jedné 6stupňové automatické převodovce. Součástí knihy jsou technické parametry vozidla, informace o údržbě, dodávané výbavy a doplňky. Knihu autorizovala Škoda Auto a.s.
Objev podobné jako Automobily Škoda Fabia II - Jiří Schwarz - e-kniha
Vojenské nákladní automobily Škoda - František Kusovský - e-kniha
eBook: Poprvé vychází v České republice kniha, která přináší detailní a zasvěcený pohled do historie výroby nákladních automobilů v plzeňské Škodovce. Koncern Škoda byl největší zbrojovkou monarchie, ale nikdy se přímo nevěnoval výrobě automobilů. To se změnilo po vzniku samostatného Československa. "Osvědčeníí" domácí výrobci neměli zájem na armádních zakázkách, plzeňský koncern naopak, ačkoliv neměl zkušenosti. Brzy dokázal vyprodukovat nákladní automobily vlastní konstrukce. Výroba probíhala v letech 1919-1950. Popisy všech typů, technické parametry, úspěchy modelů, armádní zkoušky i slepé cesty a omyly najde čtenář přehledně uspořádané a s vynikajícími dobovými fotografiemi. Všechny informace uvedené v knize jsou doložitelné archivními dokumenty.
Objev podobné jako Vojenské nákladní automobily Škoda - František Kusovský - e-kniha
Obojživelné automobily - Ivan Mackerle, Daniel Mackerle - e-kniha
eBook: Bohatě ilustrovaný průvodce osobními obojživelnými automobily a současně encyklopedie těchto vozidel. Dosud u nás nebyla podobná kniha vydána. Systematicky mapuje oblast vojenských, terénních i osobních obojživelných vozidel a zaplňuje tak bílé místo v automobilové knižní produkci. Publikace stručně a srozumitelně předkládá teoretické základy pohybu automobilu ve vodě, historii vzniku obojživelníků, technický popis a parametry jednotlivých typů i výkresy a detaily důležitých částí. Popsány jsou všechny důležité vojenské, terénní i osobní automobily od předválečného období až do současnosti, včetně amatérských úprav sériových vozů. Kniha je bohatě fotograficky vybavena a vítaným zpestřením jsou krátké vzpomínky či příběhy z cest těchto unikátních automobilů, stejně jako zkušenosti z provozu.
Objev podobné jako Obojživelné automobily - Ivan Mackerle, Daniel Mackerle - e-kniha
Automobil a spalovací motor - Branko Remek - e-kniha
eBook: Jedinečná publikace přináší neotřelý pohled do dějin automobilismu - klade důraz na historické a technické mezníky vývoje spalovacího motoru i automobilu, který popisuje na pozadí a v kontextu politicko-ekonomického vývoje světa, především však Evropy. V bohatě ilustrované knize sleduje autor chronologický vývoj technických řešení i osudy nových objevů (třeba kotoučová brzda byla vynalezena už před 90 lety, používá se však teprve od 60. let 20. století) a poskytne tak nový pohled na automobily jak technikům, tak zájemcům o historii techniky vůbec.Seznámení s historickým vývojem zároveň umožňuje odhad vývoje v nejbližší budoucnosti, kterému se věnuje poslední kapitola. Studium historie techniky totiž poskytuje potřebnou orientaci v problematice a pomáhá při rozhodování o volbě nových koncepcí, které často mohou znamenat i návrat k dávno známým konstrukčním řešením, jež jen kdysi předstihla svou dobu.
Objev podobné jako Automobil a spalovací motor - Branko Remek - e-kniha
Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček
Kniha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a další technické informace. Kniha je ilustrována výhradně dobovými fotografiemi a prospekty, často dosud nepublikovanými.
Objev podobné jako Auta první republiky 1918-1938 - Jan Tuček
Auta našich prezidentů 1918-2024 - Jan Tuček
Už déle než sto let vozí československé a české prezidenty automobily. Tato kniha se snaží zmapovat pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které se díky svým uživatelům významně zapsaly do našich dějin. Vedle dobře známých vozů připomíná i některé téměř zapomenuté.Zakladatel Československa T. G. Masaryk nejezdil jen v automobilech Laurin a Klement, Praga, Škoda Hispano-Suiza a Tatra, ale v roce 1919 i rakouskou limuzínou Gräf und Stift.Edvard Beneš dal v roce 1936 zhotovit pancéřovaný kabriolet Praga Golden, v němž po návratu z exilu v květnu 1945 projížděl osvobozenou Prahou. V letech 1945 a 1947 si pak pořídil dvě anglické limuzíny Daimler. Emil Hácha v Němci ovládaném protektorátu plnil od listopadu 1938 funkci tzv. státního prezidenta, v létě 1942 obdržel z Berlína k 70. narozeninám pancéřovaný Mercedes 770.Osmiválcový Daimler po Benešovi od června 1948 používal první komunistický prezident Klement Gottwald. Záhy jej však vyměnil za tuzemský pancéřovaný VOS. Stejným po něm jezdil i Antonín Zápotocký, poté přesedl do sovětských vozů ZIM a ZIS. Sovětskými automobily ZIS a ZIL se v letech 1957 až 1968 pyšnil Antonín Novotný, zatímco jeho nástupce Ludvík Svoboda se spokojil se skromnějším typem GAZ 13 Čajka. V letech 1975 až 1989 vládnoucí Gustáv Husák si užíval pohodlí řady velkých vozů ZIL, nepohrdl však ani Tatrou 613.Sametová revoluce přivedla v prosinci 1989 na Pražský hrad disidenta Václava Havla, jehož prvním prezidentským vozem byl Renault 21 TSE. Flotilu hlavy státu dále tvořily limuzíny BMW řady 7 a Mercedes-Benz S 600. V hradní vozbě Václava Klause v letech 2003–2013 vládla značka Audi. Desetiletí prezidenta Miloše Zemana patřilo v letech 2013 až 2023 výlučně značce Škoda, jeho nástupce Petr Pavel preferuje limuzíny BMW řady 7.Kniha je doplněna technickými popisy jednotlivých automobilů a doprovázejí jej dvě stovky převážně dobových fotografií, z nichž část je publikována poprvé.
Objev podobné jako Auta našich prezidentů 1918-2024 - Jan Tuček
Dvě století českých automobilů - Marián Šuman-Hreblay - e-kniha
eBook: Nové doplněné a aktualizované vydání úspěšné publikace. Obrazová encyklopedie zachycuje více než dvousetleté období konstrukce a výroby motorových vozidel na našem území – a to od Božkova parovozu z roku 1815 až po nejnovější modely vozů Škoda. Nabízí přehled úspěšných i méně úspěšných sériově vyráběných vozidel, prototypů, studií, sportovních modelů i individuálně vyrobených vozidel.
Objev podobné jako Dvě století českých automobilů - Marián Šuman-Hreblay - e-kniha
Automobily Škoda Superb - Jiří Schwarz, Jiří Wohlmuth - e-kniha
eBook: První publikace o automobilu vyšší střední třídy Škoda Superb seznamuje čtenáře s konstrukcí, funkcemi, zajímavostmi i s historií tohoto vozu. Na bohatém obrazovém doprovodu, často s barevnými obrázky, jsou popsány a vysvětleny všechny osazované motory s příslušnými soustavami (zážehové: 1,8/110 kW, 2,0/85 kW, 2,8/140 a 142 kW; vznětové: 1,9/74 kW, 1,9/96 kW, 2,5/114 kW, 2,5/120 kW), převodovky (5stupňová, 6stupňová a automoatická), konstrukce podvozku, karoserie, výbavy, příslušenství i zabezpečení vozu. Autorizovala Škoda a.s.
Objev podobné jako Automobily Škoda Superb - Jiří Schwarz, Jiří Wohlmuth - e-kniha
Uriah Heep: Your Turn To Remember: The Definitive Anthology 1970-1990 (2016) (2x CD) - CD (4050538176827)
Hudební CD - V rámci rozsáhlé katalogové kampaně vycházejí rozšířené reedice alb skupiny, nad kterými má dohled hlavní kytarista Mick Box. Součástí kampaně je i nová 2CD kompilace mapující historii Uriah Heep mezi roky 1970 a 1990. V rámci rozsáhlé katalogové kampaně vycházejí rozšířené reedice alb skupiny, nad kterými má dohled hlavní kytarista Mick Box. Součástí kampaně je i nová 2CD kompilace mapující historii Uriah Heep mezi roky 1970 a 1990. Anglická rocková skupina Uriah Heep vznikla v Londýně v roce 1969 a vedle Led Zeppelin, Black Sabbath a Deep Purple patří k nejvýraznějším rockovým formacím raných sedmdesátých let. Uriah Heep prodali přes 40 milionů desek po celém světě, velké popularitě se kromě domovské Anglie a Ameriky těšili v Německu a dalších evropských státech včetně České republiky. Seznam stop CD 1 Gypsy / Come Away Melinda / Bird Of Prey / Lady In Black / Look At Yourself / July Morning7" Single Edit / Easy Livin' / The Wizard /...
Objev podobné jako Uriah Heep: Your Turn To Remember: The Definitive Anthology 1970-1990 (2016) (2x CD) - CD (4050538176827)
Podívejte se také
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Amsterdam (978-80-878-1990-6)
- Lada Aloe Vera (VPmatr0869nad)
- Betlém Josef Lada (8595138595891)
- Polštářek Radovánky Lada (8590121503013)
- Parní osobní automobily (978-80-271-3678-0)
- Automobily Škoda Roomster (978-80-247-1662-6)
- Můj rok 1970 (978-80-265-0913-4)
- Beatles: Beatles - 1967-1970 (2x CD) - CD (9067472)
- ENJOY Puzzle Vitráž duhový výbuch 1000 dílků (1970)
- ABUS JC8320 JAN (4003318901294)
- kysucke povesti podmanicky jan
- Jan Hus - DVD (9279)
- Galerie slávy - Jan Saudek
- Jan Werich a semafor
- Jan Masaryk - pravdivý příběh ()
- Jan Werich za oponou
- Jan Žižka - DVD (N03540)
- Vlčí úžina (999-00-016-1990-9)
- Kniha Poslední slovo má Jan Rejžek!: Z mého deníčku 3 (2010-2015) (978-80-7492-270-1)
- Vojenské nákladní automobily Škoda (978-80-247-4827-6)