Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Podívejte se také USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu (999-00-034-3720-4)
Elektronická kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snaha autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Podívejte se také Právo v kontextu umění, filmu a literatury (9788024646923)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Podívejte se také Jazyk v kontextu kultury (9788024634067)
Podívejte se také
- Optimismus a jeho role v kontextu zdraví (978-80-210-8951-8)
- Mediace a probace v kontextu sociální andragogiky (978-80-7478-898-7)
- Jan Werich a semafor
- cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
- Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři (978-80-210-9323-2)
- Terra sigillata z Čech v kontextu evropského barbarika (9788024632612)
- Latinos v USA (978-80-7638-013-4)
- Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři: Překlady, komentáře a poznámky (978-80-210-9323-2)
- Osobní údaje v kontextu GDPR (978-80-7502-507-4)
- Osobnost v pozadí: Jan Jína ve vzpomínkách a v korespondenci (978-80-200-2602-6)
- Soudcokraté, zachránci a byrokrati: Soudy a soudci v USA, Izraeli a České republice (978-80-7502-317-9)
- Jan Werich vypráví pohádky a povídky
- Kolektivní správa v kontextu moderních technologií (978-80-7502-483-1)
- Keltové našich zemí v evropském kontextu (978-80-725-4931-3)
- Kvalita života seniorů v kontextu ošetřovatelství (978-80-247-4772-9)
- Mistr Jan Hus v polemice a za katedrou (978-80-210-7873-4)
- Jan Werich a Miroslav Horníček na Kampě
- Británie a USA Ilustrované reálie (80-7182-182-9)
- Vladislav Vančura v literárním kontextu 20. století (978-80-280-0138-4)
- Jan Amos Komenský v českém a světovém výtvarném umění (978-80-200-2662-0)
USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snaha autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Elektronická kniha , 200 stran, česky Publikace je výstupem projektu TAČR Profesionalizace sociální práce v České republice. Cílem bylo vytvořit systematický popis pracovních pozic sociálních pracovníků na trhu práce v ČR ve formě tzv. profesiogramů. Ty byly doplněny kazuistickými studiemi, tzv. příklady pozoruhodné praxe, průběžně publikovanými na webu časopisu Sociální práce. Tento základní materiál je v publikaci shrnut, vyhodnocen a doplněn o popisy profesních drah absolventů oboru na FF UK. Návazně na výsledky studie byla navržena revize Minimálního vzdělávacího standardu a odvozena doporučení pro systém pregraduálního a celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR.
Objev podobné jako Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy• problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení• vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování• diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy• otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb• psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti• pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění• problematika agrese a podpory prosociálního chování Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci.Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Odborné školství a odborné vzdělávání (978-80-7598-158-5)
Kniha - autor Jan Průcha, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Odborné školství a odborné vzdělávání mají zásadní důležitost pro ekonomický a sociální rozvoj společnosti. Tato publikace u nás poprvé objasňuje odborné školství jako komplex různých vzdělávacích institucí, především na úrovni středního školství. Popisuje strukturu tohoto systému a jeho historický vývoj. Pozornost je zaměřena zejména na problémy fungování českého odborného vzdělávání na základě výzkumných zjištění. Kniha obsahuje také charakteristiky odborného školství a vzdělávání v zahraničí, a to ve Švédsku, Finsku, Dánsku, Německu a USA. Zachycuje rovněž výzkumnou infrastrukturu odborného vzdělávání v České republice, na Slovensku a v různých dalších zemích. V závěru jsou formulovány návrhy na to, co je nutno vybudovat či zlepšit v oblasti českého odborného vzdělávání.
Objev podobné jako Odborné školství a odborné vzdělávání (978-80-7598-158-5)
Přehled pedagogiky - Jan Průcha
Úvod do studia oboru 4.,aktualizované vydání Mezinárodně uznávaný autor shromáždil v přehledné práci informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách; jejich klíčových poznatcích i otevřených otázkách. Velká pozornost je věnována výzkumným metodám a informačním pramenům. Kniha je určena zájemcům o studium učitelství, studentům pedagogických a sociálních oborů, učitelům, pracovníkům v oblasti managementu a státní správy ve školství. Je vhodná pro přípravu k přijímacím zkouškám na pedagogické fakulty, jako úvodní učebnice pro všechny typy škol i referenční příručka pro odborníky v praxi.Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., je uznávaným odborníkem v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a přednáší na českých i zahraničních univerzitách. Je zakladatelem České asociace pedagogického výzkumu, působí v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách vědeckých časopisů. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát univerzitou v Turku (Finsko). V nakladatelství Portál vydal knihy Moderní pedagogika, Přehled pedagogiky, Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, Učitel, Srovnávací pedagogika. Je spoluautorem publikace Pedagogický slovník.
Objev podobné jako Přehled pedagogiky - Jan Průcha
Moderní pedagogika - brožovaná - Jan Průcha
Existuje už mnoho knih o tom, jak by měla vypadat "ideální" škola nebo učitel. Víme však, co se opravdu děje ve školách? Co si z nich děti vlastně odnášejí? Jaké je naše školství ve srovnání se světem? A kam vlastně směřuje moderní pedagogické myšlení? Na tyto a další otázky odpovídá ojedinělá publikace, která se po svém prvním vydání rychle stala základní učebnicí i referenčním dílem pro všechny, kdo se zabývají vzděláváním. Autor na řadě příkladů ukazuje, jaké otázky si dnes klade věda o edukaci, jakých prostředků používá k jejich objasnění a k jakým, často překvapivým, závěrům dochází. Kniha je určena odborníkům z oblasti pedagogiky, sociologie, pedagogické psychologie, studentům těchto oborů a také učitelům, školským manažerům, personalistům. Šesté,aktualizované a doplněné vydáníProf. PhDr. Jan Průcha, DrSc., je uznávaným odborníkem v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a přednáší na českých i zahraničních univerzitách. Je zakladatelem České asociace pedagogického výzkumu, působí v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách vědeckých časopisů. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát univerzitou v Turku (Finsko). V nakladatelství Portál vydal knihy Moderní pedagogika, Přehled pedagogiky, Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, Učitel, Srovnávací pedagogika. Je spoluautorem publikace Pedagogický slovník.
Objev podobné jako Moderní pedagogika - brožovaná - Jan Průcha
Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Elektronická kniha - autor Ivana Folwarczná, 240 stran Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Předškolní pedagogika - Jan Průcha, Soňa Koťátková
Kniha poskytuje základní úvod do studia předškolní pedagogiky jako hlavního studijního oboru na středních a vyšších odborných školách pedagogického směru. Přináší nejen teoretické poučení, ale i ukázky z praxe v mateřských školách. V kapitolách jsou připravena shrnutí a otázky z jednotlivých tematických oblastí. Učebnice je doplněna o zjištění z výzkumů objasňujících praxi a o definice hlavních termínů důležitých pro výkon profese učitele v mateřských školách. Je určena především studentkám a studentům na příslušných typech škol, pedagogům vyučujícím tento předmět, ale i učitelkám mateřských škol a dalším zájemcům o problematiku předškolního vzdělávání. Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., Dr.h.c. je přední odborník v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a vysokoškolský pedagog. V posledních letech vydal mj. knihy Moderní pedagogika, Srovnávací pedagogika, Multikulturní výchova, Dětská řeč a komunikace, je spoluautorem Pedagogického slovníku a Pedagogické encyklopedie. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph. D. je vedoucí oddělení předškolní pedagogiky na katedře primární pedagogiky PedF UK. Vyučuje předměty se základem v předškolní pedagogice, vede pedagogickou praxi a věnuje se dalšímu vzdělávání učitelek mateřských škol. Vydala mj. knihy Dítě a mateřská škola, Hry v mateřské škole v teorii a praxi.
Objev podobné jako Předškolní pedagogika - Jan Průcha, Soňa Koťátková
Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání (9788024630151)
Elektronická kniha - autor kolektiv autorů, 110 stran, česky Již třetí díl ediční řady monografií Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Filologické studie si klade za cíl řešit v současné době vysoce aktuální, ale zároveň mimořádně složitou a nejednotně pojímanou výzkumnou otázku tzv. literárního kánonu, a to včetně literárního kánonu školního. Pozornost je věnována především problematice způsobu, jak a kým jsou tzv. kanonické texty vybírány a podle jakých kritérií se tak děje, jestliže panuje celkem obecná shoda na tom, že právě stanovení hodnotících kritérií obvykle podléhá společensko-politickým potřebám a dosud zůstává v rovině spíše empirické než exaktní.
Objev podobné jako Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání (9788024630151)
Péče a vzdělávání dětí v raném věku (978-80-7478-354-8)
Kniha - autor Zora Syslová; Irena Borkovcová; Jan Průcha, 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Nového Zélandu. Autoři si kladou za cíl přispět k pochopení myšlenek kurikulární reformy a přinést inspiraci ke zvyšování kvality nejen na úrovni každodenní praxe v mateřských školách, ale i na úrovni systému předškolního vzdělávání a péče o děti raného věku. Publikace je určena především ředitelům mateřských škol a představitelům vzdělávací politiky (zřizovatelům, vládě), ale stejně tak dobře může posloužit učitelům mateřských škol a studentům vysokých škol. Může čtenáři pomoci pochopit smysl, účel a podstatu současného předškolního vzdělávání a především jej přivést k možnostem jeho systematického zkvalitňování. S postupující globalizací se více než před tím oceňuje výměna informací mezi zeměmi, která pomáhá využívat...
Objev podobné jako Péče a vzdělávání dětí v raném věku (978-80-7478-354-8)
Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon): Komentár (978-80-8168-354-1)
Kniha - autor Zdenko Krajčír; Jana Mlsnová; Žaneta Surmajová, 592 stran, slovensky, pevná bez přebalu lesklá Keďže školský zákon je účinný len od roku 2008, možno ho zaradiť medzi novšie zákony. Má 163 paragrafov a široký záber, ktorým pokrýva všetky oblasti výchovy a vzdelávania. Autormi komentára sú odborníci s dlhoročnou skúsenosťou vo vedúcich funkciách inštitucionálnej základne pre regionálne školstvo na Slovensku. Cieľom publikácie je poskytnúť ucelený a podrobný prehľad legislatívnej úpravy všetkých náležitostí pre oblasť výchovy a vzdelávania, ktoré sú obsahom zákona č. 245/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov. Obsahuje výklad jednotlivých ustanovení, doplnený príkladmi z praxe a ďalšími súvislosťami, či dôvodmi, ktoré k predmetnej úprave viedli a ktoré majú napomôcť k poznaniu zámeru zákonodarcu. Autori sa nevyhli ani konfrontácii s ustanoveniami, ktorých aplikácia je v praxi sporná alebo nejednotná, vedení snahou vyjadriť svoj názor, s cieľom...
Objev podobné jako Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon): Komentár (978-80-8168-354-1)
Rozhovory v Komenském: Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (978-80-280-0100-1)
Kniha - autor Veronika Rodová, 192 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha zahrnuje dvanáct rozhovorů o pedagogických, kurikulárních a didaktických tématech vedených s předními odborníky a významnými osobnostmi současné české pedagogiky, zachycuje způsob uvažování o těchto otázkách ve druhé dekádě 21. století. Je určena široké odborné veřejnosti – akademikům, učitelům a studentům učitelství.
Objev podobné jako Rozhovory v Komenském: Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (978-80-280-0100-1)
Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Kniha - 528 stran, česky Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele: Psychologie ve výchově a vzdělávání (978-80-271-0586-1)
Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Kniha - autor Libor Juhaňák, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání: v kontextu systémů pro řízení výuky (978-80-280-0184-1)
Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
Kniha - autor Tomáš Janík, 90 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha přináší reflexi vybraných problémů vzdělávání, a to formou kratších textů spadajících do žánru nedělních krasořečí. Ty se mají vyznačovat povedeným jazykovým provedením, mají zpracovávat podstatné problémy či dilemata oboru a mají mít šťastný konec. Tato sbírka obsahuje deset krasořečí zastřešených tématem obratů a vyvažování ve výchově a vzdělávání – týkají se školy, školního vzdělávání, kurikula, vyučování a učení, pedagogických profesí a zejména učitelství. Kniha je určena pro širší veřejnost – nikoliv nezbytně odbornou.
Objev podobné jako Nedělní pedagogické krasořeči: O obratech a vyvažování ve výchově a vzdělávání (978-80-210-9228-0)
Nové formy školního podvádění a vyrušování v kontextu digitálního vzdělávání - Petra Ambrožová
Publikace nabízí nový pohled na aktuální podoby fenoménu školního podvádění a vyrušování v kontextu nových forem vzdělávání dětí a dospívajících v 21. století. Vychází z konceptu digitálních domorodců a upozorňuje na nové formy rizik spojených s inklinací mladé generace k užívání digitálních technologií při studiu i ve volném čase. Kromě jiných fenoménů se zaměřuje na problematiku nových forem podvádění (plagiátorství, cybercheating), vyrušování (cyberslacking), okrajově se dotýká i dalších rizik spojených s užíváním digitálních technologií v kontextu současné edukační reality (sexting, online závislost).
Objev podobné jako Nové formy školního podvádění a vyrušování v kontextu digitálního vzdělávání - Petra Ambrožová
Školní vzdělávání ve Finsku (9788024631943)
Elektronická kniha - autor Jan Průcha, 140 stran, česky Kniha je pokračováním ediční řady o školním vzdělávání v evropských zemích, kterou od roku 2008 vydáváme.Finské školství je v mezinárodním hodnocení oceňováno jako jedno z nejlepších na světě. Což dokládají především finské úspěchy v mezinárodních měřeních vzdělávacích výsledků žáků. V České republice je zájem o finské školství vysoký, avšak dosud chyběl systematický popis finského vzdělávacího systému, který přináší teprve tato monografie.Čtenáře nejprve uvádí do širšího kontextu finského vzdělávání, objasňuje stručně historii Finska, současný politický a ekonomický systém. Zvláštní pozornost je věnována národní kultuře a mentalitě Finů a principům vzdělávací politiky. Popis finského vzdělávacího systému pokrývá všechny jeho složky, od předškolního vzdělávání až po vysokoškolské vzdělávání a vzdělávání dospělých. Významnou specifičností finského vzdělávání je vysoká...
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Finsku (9788024631943)
Nové formy školního podvádění a vyrušování: v kontextu digitálního vzdělávání (978-80-7465-451-0)
Kniha - autor Petra Ambrožová, 232 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí nový pohled na aktuální podoby fenoménu školního podvádění a vyrušování v kontextu nových forem vzdělávání dětí a dospívajících v 21. století. Vychází z konceptu digitálních domorodců a upozorňuje na nové formy rizik spojených s inklinací mladé generace k užívání digitálních technologií při studiu i ve volném čase. Kromě jiných fenoménů se zaměřuje na problematiku nových forem podvádění (plagiátorství, cybercheating), vyrušování (cyberslacking), okrajově se dotýká i dalších rizik spojených s užíváním digitálních technologií v kontextu současné edukační reality (sexting, online závislost).
Objev podobné jako Nové formy školního podvádění a vyrušování: v kontextu digitálního vzdělávání (978-80-7465-451-0)
Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Metodika pomůže učitelkám a ředitelkám mateřských škol zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole.
Objev podobné jako Dvouleté děti v předškolním vzdělávání II - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Mohou již dvouleté děti do mateřské školy? Jak to zařídit, aby byly spokojené, aby jim pobyt mezi dětmi svědčil, aby se ve školce cítily dobře? Hodně z toho je v rukou pedagogů mateřských škol. Nezbytnými předpoklady jsou dobrá informovanost, znalost problematiky a úprava podmínek. Cílem publikace je postihnout všechny základní aspekty vzdělávání dětí raného věku, poskytnout užitečné informace o přednostech a úskalích této práce, včetně praktických rad a ukázek činností, přinést inspiraci a být prospěšná učitelkám a ředitelkám mateřských škol, rodičům i dalším čtenářům. Autorky uvádějí řadu příkladů z praxe a doporučení, která nabízejí, jsou sladěna se stávajícími kurikulárními dokumenty. Kniha je určena především pedagogům mateřských škol a využijí ji též studenti předškolní pedagogiky a také zřizovatelé škol.Mgr. Hana Splavcová působí jako odborný garant předškolního vzdělávání v Národním ústavu pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Řadu let působila jako vedoucí jeslí. PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D., přednáší na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty University Karlovy a působí zde jako proděkanka pro studijní záležitosti.
Objev podobné jako Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ - Jana Kropáčková, Hana Splavcová
Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Kniha je pokračováním ediční řady o školním vzdělávání v evropských zemích, kterou od roku 2008 vydáváme. Finské školství je v mezinárodním hodnocení oceňováno jako jedno z nejlepších na světě. Což dokládají především finské úspěchy v mezinárodních měřeních vzdělávacích výsledků žáků. V České republice je zájem o finské školství vysoký, avšak dosud chyběl systematický popis finského vzdělávacího systému, který přináší teprve tato monografie. Čtenáře nejprve uvádí do širšího kontextu finského vzdělávání, objasňuje stručně historii Finska, současný politický a ekonomický systém. Zvláštní pozornost je věnována národní kultuře a mentalitě Finů a principům vzdělávací politiky. Popis finského vzdělávacího systému pokrývá všechny jeho složky, od předškolního vzdělávání až po vysokoškolské vzdělávání a vzdělávání dospělých. Významnou specifičností finského vzdělávání je vysoká míra inkluze žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami do běžných tříd a škol. Podrobně se také věnuje principům přípravy učitelů a dalším záležitostem učitelské profese, stejně jako vzdělávání etnických menšin a přistěhovalců. Novým obsahovým komponentem je kapitola o pedagogickém výzkumu. Na závěr je zařazena kritická kapitola, z pera finského experta Pertti Kansanena (Helsinská univerzita), o současných problémech objevujících se ve finském školství. Publikace je užitečným zdrojem poznatků a inspirací pro české učitele a ředitele škol, pracovníky školské správy a vzdělávací politiky.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
Jan Neruda a Židé Texty a kontexty (978-80-7470-009-5)
Kniha - autor Michal Frankl; Jindřich Toman, 208 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Sborník je výstupem workshopu organizovaného Židovským muzeem v Praze a Ústavem pro českou literaturu AV ČR v roce 2010, který konfrontoval znalosti, názory a metodologii literárních vědců a historiků zabývajících se židovskými dějinami a antisemitismem. Vybrané příspěvky představují Nerudovy postoje vůči Židům, zejména jeho antisemitský traktát Pro strach židovský, v kontextu doby a analyzují jej z různých perspektiv. Ačkoli protižidovský charakter různých Nerudových textů byl často zmiňován, dosud se mu žádná práce nevěnovala obšírněji. Mediální diskuse, kterou workshop vyvolal, pak jasně ukázala, jak je důležité, aby se česká společnost kriticky vypořádala s komplexitou vlastních vztahů k Židům, v neposlední řadě i z toho důvodu, že pamflet Pro strach židovský je v současnosti ke stažení na několika nacionalistických a antisemitských internetových stránkách. Součástí...
Objev podobné jako Jan Neruda a Židé Texty a kontexty (978-80-7470-009-5)
Vzdělávací systémy v zahraničí (978-80-7552-845-2)
Kniha - autor Jan Průcha, 320 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Na českém trhu ojedinělá publikace prof. Jana Průchy, nestora čeké pedagogiky, poskytuje informace o tom, jak jsou utvářeny vzdělávací systémy v zahraničí. Celkově je popsáno 30 vzdělávacích systémů v Evropě a dále v Japonsku, Kanadě a USA. Přehledně, systematicky, srozumitelně. Pan profesor vytvořil touto publikací unikátní podklad ke srovnávání českého vzdělávacího systému se zahraničními. Ukazuje, že toto hodnocení není jednoduché, neboť v jednotlivých státech fungují dosti odlišné vzdělávací systémy. Proto také nelze stanovit jednoznačně, které země mají nejlepší vzdělávání. Přesto ale podle některých komparativních ukazatelů patří Česká republika ke skupině zemí s úspěšným vzdělávacím systémem. Kniha je určena jak odborníkům a studentům v pedagogice, školství a sociálních vědách, tak širší veřejnosti zajímající se o problémy vzdělávání.
Objev podobné jako Vzdělávací systémy v zahraničí (978-80-7552-845-2)
Veřejné stavební právo - Petr Průcha
Publikace je věnována otázkám a právní úpravě veřejného stavebního práva se zaměřením na právní úpravu stavebního zákona a souvisejících předpisů. Předkládaná publikace je určena pro studenty bakalářského, magisterského navazujícího a magisterského studia.
Objev podobné jako Veřejné stavební právo - Petr Průcha
Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci - Oldřich Matoušek - e-kniha
eBook: Publikace je výstupem projektu TAČR Profesionalizace sociální práce v České republice. Cílem bylo vytvořit systematický popis pracovních pozic sociálních pracovníků na trhu práce v ČR ve formě tzv. profesiogramů. Ty byly doplněny kazuistickými studiemi, tzv. příklady pozoruhodné praxe, průběžně publikovanými na webu časopisu Sociální práce. Tento základní materiál je v publikaci shrnut, vyhodnocen a doplněn o popisy profesních drah absolventů oboru na FF UK. Návazně na výsledky studie byla navržena revize Minimálního vzdělávacího standardu a odvozena doporučení pro systém pregraduálního a celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR.
Objev podobné jako Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci - Oldřich Matoušek - e-kniha
Velké dějiny zemí Koruny české Školství a vzdělanost (978-80-7432-985-2)
Kniha - česky
Objev podobné jako Velké dějiny zemí Koruny české Školství a vzdělanost (978-80-7432-985-2)
Školní vzdělávání v Číně (9788024647180)
Elektronická kniha - autor Vít Šťastný, Eliška Walterová a Zhu Xiaohu, 242 stran, česky Další - již osmá - studie z ediční řady Školní vzdělávání v zahraničí analyzuje vzdělávací systém nejlidnatější země světa - Číny. V testech PISA obsazují v mezinárodním srovnání čínští žáci přední příčky. Co však stojí za tímto úspěchem? A jaké jsou jeho odvrácené stránky? Autoři snaží nabídnout komplexní odpovědi na tyto i jiné významné otázky spojené právě se vzděláváním v Číně. V úvodních kapitolách je proto představen zeměpisný, historický, náboženský a ekonomický kontext, na nějž navazují věcné analýzy vzdělávací politiky, kurikula a dalších aspektů školního vzdělávání. Kniha tak osloví nejen čtenáře se zájmem o pedagogiku, ale i širší okruh čtenářů z řad diplomacie, kultury, politiky či obchodu, kteří se zajímají o edukační zázemí svých partnerů a klientů.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Číně (9788024647180)
Školní vzdělávání v Estonsku (9788024627069)
Elektronická kniha - autor Věra Ježková, Edgar Krull a Karmen Trasbergová, 146 stran, česky Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje česká autorka, a pohled „zevnitř“, který zprostředkovávají estonští autoři. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v estonském školním vzdělávání a jsou také aktuální pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z osmi kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají; zvláštní...
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Estonsku (9788024627069)
Školní vzdělávání v Ruské federaci (9788024627083)
Elektronická kniha - autor Věra Ježková, Eliška Walterová, Taťjana Abankina a Irina Abankina, 232 stran, česky Analyticko-srovnávací studie je čtvrtou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Předchozí tři publikace jsou Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii a Školní vzdělávání ve Švédsku. Část studie, vypracovaná českými autorkami, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "objektivní", "neutrální", pouze minimálně ovlivněný přímými zkušenostmi. "Pohled zevnitř" přináší závěrečná kapitola ruských spoluautorek. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v ruském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Skládá z devíti kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají. Ve druhé kapitole, věnované vzdělávací politice, se pozornost obrací...
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Ruské federaci (9788024627083)
Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon) - Zdenko Krajčír, Jana Mlsnová, Žaneta Surmajová
Keďže školský zákon je účinný len od roku 2008, možno ho zaradiť medzi novšie zákony. Má 163 paragrafov a široký záber, ktorým pokrýva všetky oblasti výchovy a vzdelávania. Autormi komentára sú odborníci s dlhoročnou skúsenosťou vo vedúcich funkciách inštitucionálnej základne pre regionálne školstvo na Slovensku.Cieľom publikácie je poskytnúť ucelený a podrobný prehľad legislatívnej úpravy všetkých náležitostí pre oblasť výchovy a vzdelávania, ktoré sú obsahom zákona č. 245/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov. Obsahuje výklad jednotlivých ustanovení, doplnený príkladmi z praxe a ďalšími súvislosťami, či dôvodmi, ktoré k predmetnej úprave viedli a ktoré majú napomôcť k poznaniu zámeru zákonodarcu. Autori sa nevyhli ani konfrontácii s ustanoveniami, ktorých aplikácia je v praxi sporná alebo nejednotná, vedení snahou vyjadriť svoj názor, s cieľom napomôcť zjednoteniu aplikačnej praxe. Pri ustanoveniach, ktoré boli predmetom rozhodovacej činnosti súdov, či posudzovania ústavného súdu, uvádzajú aj príslušné súdne rozhodnutia s cieľom poukázať na súdnu prax a exekutívne dotváranie práva v oblasti regionálneho školstva. Predkladaný komentár odzrkadľuje právny stav k 1. januáru 2016 a je určený pre širokú cieľovú skupinu pracovníkov školstva počnúc najvyššími orgánmi štátnej správy a samospráv, cez priamo riadené organizácie ministerstva školstva a príslušné útvary miest a obcí ako zriaďovateľov škôl a v neposlednom rade, či snáď skôr predovšetkým, pre riaditeľov a ďalších vedúcich pracovníkov škôl a školských zariadení, ako jedinečná príručka pre hľadanie odpovedí pre riešenie každodenných problémov. Publikácia by preto nemala chýbať v žiadnej inštitúcii s rozhodovacou právomocou v oblasti regionálneho školstva a v žiadnej škole či školskom zariadení.
Objev podobné jako Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon) - Zdenko Krajčír, Jana Mlsnová, Žaneta Surmajová
Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele (9788024641454)
Elektronická kniha - autor Vojtěch Žák, 164 stran, česky Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti.
Objev podobné jako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele (9788024641454)
Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
eBook: Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti.
Objev podobné jako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
Etika versus emoce: kazuistiky pro pracovníky ve zdravotnictví, ve školství a v sociální oblasti (978-80-271-3075-7)
Kniha - česky Kniha je určena především studentům zdravotnických, sociálních a pedagogických oborů středních, vyšších, ale i vysokých škol. Může oslovit i pracovníky v těchto oblastech, psychology či laickou veřejnost. Může být vnímána jako podpůrná pomůcka, jakýsi průvodce emocemi a etikou. Je rozdělena do dvou částí, na úvodní část – Putování k pramenům lidské duše (poznatky o lidské psychice) – a druhou s příběhy ze zdravotnictví, školství a ze sociální sféry. Na příbězích autor ukazuje, jakým způsobem by se měl zdravotník/učitel/sociální pracovník chovat, aby nedošlo k překročení etických pravidel. Při práci s lidmi více než kde jinde platí známé: „Jak chcete, aby se lidé chovali k vám, tak se chovejte vy k nim.“
Objev podobné jako Etika versus emoce: kazuistiky pro pracovníky ve zdravotnictví, ve školství a v sociální oblasti (978-80-271-3075-7)
Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků (978-80-271-0789-6)
Kniha - autor Ladislav Zilcher; Zdeněk Svoboda, 216 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách. Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu. Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky. Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi...
Objev podobné jako Inkluzivní vzdělávání: Efektivní vzdělávání všech žáků (978-80-271-0789-6)
Předškolní dítě a svět vzdělávání: Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků (978-80-7552-323-5)
Kniha - autor Jan Průcha, 256 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Potřebná a užitečná monografie věnovaná velmi aktuální problematice. Objasňuje rané a předškolní vzdělávání v širším pohledu na životní etapu dětství. Propojuje teoretické poznatky z pedagogiky, psychologie, sociologie a dosavadní poznatky z oblasti pedagogické praxe, školské politiky a legislativy a citlivě analyzuje aktuální výzkumné poznatky. Ojedinělá publikace pro všechny, kteří se zajímají o daný obor a jeho kontext a kteří chtějí být rovnocenným partnerem v diskuzi o předškolním vzdělávání.
Objev podobné jako Předškolní dítě a svět vzdělávání: Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků (978-80-7552-323-5)
Solight PA01-USA (PA01-USA)
Cestovní adaptér pro použití v USA, Schuko uzemnění zásuvky, použitelné pro univerzální vidlice, vhodné i pro spotřebiče s 2-kolíkovou neuzemněnou šňůrou, výměnná pojistka 15A, dětské pojistky, 100V - 250V/15A, 3450W/230V, 1650W/110V Cestovní adaptér Solight je vhodným společníkem při cestování do USA. Budete-li potřebovat na dovolené dobít mobil či jiné zařízení, adaptér PA01-USA vám umožní se jednoduše spojit s evropskými konektory. Adaptér je použitelný pro univerzální vidlice a je vybaven dětskou pojistkou. Schuko uzemnění zásuvek. Klíčové vlastnosti adaptéru Solight PA01-USAcestovní adaptér s uzeměnímvhodný pro obyvatele Evropy cestující do USAvhodné i pro spotřebiče s 2kolíkovou neuzeměnou šňůrouadaptér PA01-USA obsahuje dětskou pojistkulehký a skladný Výměnná pojistka:15 ANapájení:100 - 250 V Maximální příkon3450 W / 230 V1650 W / 110 V
Objev podobné jako Solight PA01-USA (PA01-USA)
Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová - e-kniha
eBook: Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje česká autorka, a pohled „zevnitř“, který zprostředkovávají estonští autoři. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v estonském školním vzdělávání a jsou také aktuální pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z osmi kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají; zvláštní pozornost je věnována historii země. Ve druhé kapitole je kladen hlavní důraz na cíle a principy nové estonské vzdělávací politiky, třetí kapitola představuje obnovený estonský vzdělávací systém a poskytuje i krátký pohled do historie estonského vzdělávání. Tématem čtvrté kapitoly jsou významné změny, jimiž prochází kurikulum základních škol a gymnázií. Pátá kapitola se zabývá problematikou evaluace vzdělávacího systému a vzdělávacích zařízení a hodnocení žáků. Šestá kapitola se věnuje aktuální a citlivé národnostní otázce ve společnosti a ve školním vzdělávání, sedmá kapitola podobně citlivé otázce jazyků a jazykového vzdělávání. V poslední, osmé, kapitole, podobně jako v předchozích studiích této ediční řady, dostávají prostor autoři „domácí“; přinášejí svůj vnitřní pohled na vývoj všeobecného vzdělávání v Estonsku za posledních 25 let. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky, přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, která může být českému čtenáři v mnoha ohledech blízká. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová - e-kniha
Školní vzdělávání v Číně - Eliška Walterová, Vít Šťastný, Zhu Xiaohu - e-kniha
eBook: Další – již osmá – studie z ediční řady Školní vzdělávání v zahraničí analyzuje vzdělávací systém nejlidnatější země světa – Číny. V testech PISA obsazují v mezinárodním srovnání čínští žáci přední příčky. Co však stojí za tímto úspěchem? A jaké jsou jeho odvrácené stránky? Autoři snaží nabídnout komplexní odpovědi na tyto i jiné významné otázky spojené právě se vzděláváním v Číně. V úvodních kapitolách je proto představen zeměpisný, historický, náboženský a ekonomický kontext, na nějž navazují věcné analýzy vzdělávací politiky, kurikula a dalších aspektů školního vzdělávání. Kniha tak osloví nejen čtenáře se zájmem o pedagogiku, ale i širší okruh čtenářů z řad diplomacie, kultury, politiky či obchodu, kteří se zajímají o edukační zázemí svých partnerů a klientů.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Číně - Eliška Walterová, Vít Šťastný, Zhu Xiaohu - e-kniha
Zákony V 2023 – Veřejná správa, Školství (9771802830317)
Kniha - 592 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Zákony V obsahují právní předpisy pro oblast územních celků, členění státu, organizace veřejné správy, veřejné správy ve vztahu k občanům, škol a školských zařízení. Zákony obsahují čtyři tematicky rozdělené kapitoly. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů schválených během roku 2022 k právnímu stavu 1. 1. 2023. Všechny změny v zákonech, vyhláškách a nařízeních, které jsme během roku nepublikovali v Aktualizacích, jsou vyznačené tučným písmem.
Objev podobné jako Zákony V 2023 – Veřejná správa, Školství (9771802830317)
Vesmírné energie, dokonalost v jednoduchosti - Jarmila Průchová, Jaroslav Průcha - e-kniha
eBook: Člověk není chodící hmota. Ale pohybující se koncentrovaná energie.Vše, co je klasifikované jako hmota, je totiž koncentrovaná energie. Ing. Jarmila Průchová, legenda makrobiotické výživy a vážená autorka časopisu Meduňka V edici Knihovnička Meduňky právě vyšel už 42. titul. Je jím kniha s názvem Vesmírné energie – dokonalost v jednoduchosti od zkušených makrobiotiků a propagátorů makrobiotického způsobu stravování Ing. Jarmily Průchové a Jaroslava Průchy. Autoři v knize srozumitelně vysvětlují, proč je strava cestou ke zdravému, spokojenému a prospěšnému životu z hlediska jedince i celého lidstva. Vše je podloženo poznatky o základních zákonech energií, které platí v celém vesmíru. Pokud porozumíme jejich působení, otevře se nám zcela nový pohled na svět okolo nás. Tyto znalosti pak můžeme využít ke svému prospěchu - ke zlepšení zdraví a k dosažení vnitřní harmonie.
Objev podobné jako Vesmírné energie, dokonalost v jednoduchosti - Jarmila Průchová, Jaroslav Průcha - e-kniha
Válka na Ukrajině: kontext ()
Audiokniha MP3 - Zaskočilo vás ruské válečné tažení na Ukrajinu? Chcete uvést do kontextu, ale nemáte rádi sáhodlouhá vědecká pojednání? Pak je pro vás kniha Petra Holého tím pravým úvodem do aktuálního problému. - autor Petr Holý, čte Petr Holý a Gustav Hašek Audiokniha Válka na Ukrajině: kontext – analýza Putinova Ruska bez servítků a s humorem.Zaskočilo vás ruské válečné tažení na Ukrajinu? Chcete uvést do kontextu, ale nemáte rádi sáhodlouhá vědecká pojednání? Pak je pro vás kniha Petra Holého tím pravým úvodem do aktuálního problému.Autor si v ní nebere servítky a svižně a s humorem rozebírá, proč je Putin v Rusku tak oblíbený, v čem selhal Západ, jak se liší přístupy světových velmocí i jaká jsou možná východiska tohoto konfliktu. „Rusko by hrozně chtělo překreslovat s ostatními velmocemi mapu Evropy, ale má zásadní problém. Nikdo si s ním nechce kreslit.“ píše například Holý, který ve své analýze zúročil zkušenosti z práce v Radě Evropy i um blogera,...
Objev podobné jako Válka na Ukrajině: kontext ()
Jak české školství spravovaly školské úřady - Tomáš Bouda
Skončení resortního řízení školství s jeho hlavními institucemi školskými úřady proběhlo rámováno vstupem do nového tisíciletí mnohými očekáváními, také od nové podoby veřejné správy školství. Tedy jaksi mimoběžně, odevzdaně. A nespravedlivě, věděl jsem a byl v tom utvrzován občasným, ale stálým vzpomínáním na školské úřady, také poklesem kvality vzdělávání dokumentovaným zejména sestupnými trendy výsledků v testování PISA 2009. Že se budu podílet na nápravě tohoto stavu, už jsem ani nedoufal. Velkou výzvu jsem nemohl odmítnout a zvládl jsem ji, jak jsem vzhledem k času a svým silám mohl. Určitě budou následovat erudovanější a obsáhlejší zpracování resortního řízení i konkrétních školských úřadů, ale má-li poznání jejich významu přispět i současnému hledání středního článku podpory (řízení) obecního školství, pak pokusy o jejich připomenutí, popsání a objasnění nelze odkládat. Věřím, že dokument Jak české školství spravovaly školské úřady a co z toho plyne pro Strategii 2030+ bude inspirací při úvahách o nejúčinnější podobě středního článku a nejlépe o nové reformě veřejné správy školství, bez které se dle mého názoru zkvalitňování vzdělávání neobejde.
Objev podobné jako Jak české školství spravovaly školské úřady - Tomáš Bouda
České menšinové školství v Československé republice - Michal Šimáně
Hlavním cílem této publikace je na základě historicko-pedagogického výzkumu představit každodenní život českých obecných menšinových škol v období první Československé republiky v širším společensko-historickém kontextu. Každodenní život těchto škol přitom autor sleduje v politickém okresu Ústí nad Labem, který se nacházel v období první republiky v česko-německé jazykově smíšené oblasti. Výsledky výzkumu prezentované v této monografii přinášejí nové, dosud nikde nepublikované, poznatky z každodenního života českých menšinových škol. Odhalují například problémy, se kterými se tyto školy musely potýkat v různých oblastech života škol, i strategie, které zástupci českých škol volili při řešení těchto problémů.
Objev podobné jako České menšinové školství v Československé republice - Michal Šimáně
České vysoké školství (978-80-247-3009-7)
Elektronická kniha - autor Libor Prudký, Petr Pabian, Karel Šima, 168 stran Renomovaní čeští autoři přináší první komplexní a teoreticky založený pohled na vývoj českého vysokého školství po roce 1989. S využitím konceptu "masifikacee" vysokého školství detailně analyzují základní vývojové trendy, jimiž české vysoké školství prošlo, a to v několika vzájemně propojených oblastech. Podstatné změny kapacit vysokého školství měly významné důsledky pro postavení jak studentů, tak akademických pracovníků. Tito hlavní aktéři jsou představeni jak z hlediska vnitřních charakteristik, tak i v kontextu celé společnosti.
Objev podobné jako České vysoké školství (978-80-247-3009-7)
Školní vzdělávání v Ruské federaci - Irina Abankina, Taťjana Abankina, Věra Ježková, Eliška Walterová - e-kniha
eBook: Analyticko-srovnávací studie je čtvrtou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Předchozí tři publikace jsou Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii a Školní vzdělávání ve Švédsku. Část studie, vypracovaná českými autorkami, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "objektivní", "neutrální", pouze minimálně ovlivněný přímými zkušenostmi. "Pohled zevnitř" přináší závěrečná kapitola ruských spoluautorek. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v ruském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Skládá z devíti kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají. Ve druhé kapitole, věnované vzdělávací politice, se pozornost obrací ke kodifikaci nového pojetí vzdělávání a vývoji legislativy od 90. let minulého století. Třetí kapitola posuzuje současný vzdělávací systém Ruska, orientuje v jeho diverzifikované struktuře a podstatných dimenzích, v nichž došlo k zásadním změnám. Obsahem čtvrté kapitoly jsou pedagogické experimenty, alternativní pedagogické koncepce a autorské školy. Pátá kapitola je věnována problematice kurikula s důrazem na federální vzdělávací standardy. Šestá kapitola seznamuje se systémem evaluace a problémy souvisejícími se zaváděním pro ruské prostředí netradičních forem a nástrojů hodnocení. Specifiky multinárodnostního ruského státu a jeho mnohojazyčné společnosti, která jsou pro Ruskou federaci příznačná a mají důsledky pro vzdělávací politiku a praxi, se zabývají kapitoly sedmá a osmá. V poslední, deváté kapitole dostávají prostor ruské autorky, prezentující vnitřní pohled na ruskou vzdělávací reformu. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Ruské federaci - Irina Abankina, Taťjana Abankina, Věra Ježková, Eliška Walterová - e-kniha
Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
Myšlenky k výchově a vzdělávání - Víctor García Hoz
Na formaci a osobní i profesní orientaci autora měly velký vliv život a učení svatého Josemaríi Escrivá de Balaguer. Autor v této knize shrnuje své pedagogické myšlenky, které z tohoto vlivu vycházejí. V prvních kapitolách uvádí stručné autobiografické údaje, poté se věnuje křesťanským kořenům výchovy a vzdělávání. Rozebírá také vliv ctností na jednotu života ve vzdělávací a výchovné činnosti. V částech, které se týkají technických aspektů pedagogické činnosti, prezentuje Víctor García Hoz své vlastní návrhy a možnosti, protože Svatý Josemaría se nikdy k technickým otázkám nevyjadřoval. Dále také rozvádí principy a myšlenky, na jejichž základě vznikl pedagogický systém španělské vzdělávací organizace Fomento de Centros de Enseňanza.
Objev podobné jako Myšlenky k výchově a vzdělávání - Víctor García Hoz
Podívejte se také
- Tanková válka v Africe II.: Výzbroj a výstroj pancéřových jednotek USA (978-80-86158-44-0)
- jan werich forbiny vzpominek i a ii cd
- Daň z příjmů fyzických osob v mezinárodním kontextu (978-80-7676-233-6)
- Práva na označení v kontextu s evropskou úpravou (978-80-7598-139-4)
- Dělba moci v kontextu věčného hledání dobré vlády (978-80-7502-399-5)
- Financování zdravotnických systémů: v kontextu české zdravotní politiky (978-80-7676-505-4)
- 100% iTRACK USA oranžová (SPT100_038nad)
- 100% BRISKER USA šedá (SPT100_006nad)
- Železný Jan (9788025705995)
- Identita v kontextu polské etnické skupiny na českém Těšínsku (999-00-031-8628-7)
- Obtížná balanc: Ke kánonu anglofonních literatur v českém kontextu (978-80-246-4028-0)
- Západ USA: Cestování a kultura Poznávání zvířat a rostlin (978-80-86223-73-5)
- V & W: Jiří Voskovec & Jan Werich (978-80-264-3851-9)
- Jan Neruda a Židé Texty a kontexty (978-80-7470-009-5)
- USA (978-80-727-7157-8)
- 100% AIRMATIC USA modrá/černá (SPT100_017nad)
- USA (978-80-256-2740-2)
- 100% iTRACK USA černá/bílá (SPT100_037nad)
- 100% BRISKER USA černá/šedá (SPT100_003nad)
- Česká folková píseň v kontextu 60.–80. let 20. století (978-80-210-5431-8)
- I rodina má svou paměť: Rodinná paměť v interdisciplinárním kontextu (978-80-7422-584-0)
- Listina v kontextu společenských změn (K 30. výročí jejího přijetí) (999-00-035-2489-8)