Kde se rozmanitost setkává s hodnotou - Katalo.cz
USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snaha autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Podívejte se také USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu - Jan Průcha
Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Podívejte se také Právo v kontextu umění, filmu a literatury (9788024646923)
USA Školství a vzdělávání v kulturním kontextu (978-80-7676-141-4)
Kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snahu autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Podívejte se také Jazyk v kontextu kultury (9788024634067)
Podívejte se také
- Balíček e-kniha a audiokniha Houževnatost za výhodnou cenu
- Optimismus a jeho role v kontextu zdraví (978-80-210-8951-8)
- Mediace a probace v kontextu sociální andragogiky (978-80-7478-898-7)
- Jan Werich a semafor
- Balíček e-kniha a audiokniha Nastavení mysli za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Válka umění za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Konec prokrastinace za výhodnou cenu
- cinnosti ke svatkum a tradicim v predskolnim vzdelavani od jara do leta 978 80 7496 347 6
- Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři (978-80-210-9323-2)
- Balíček e-kniha a audiokniha Mít vše hotovo za výhodnou cenu
- Balíček e-kniha a audiokniha Nikdy nedělej kompromis za výhodnou cenu
- Terra sigillata z Čech v kontextu evropského barbarika (9788024632612)
- Latinos v USA (978-80-7638-013-4)
- dva druhy pravdy michael connelly e kniha
- Pěruška Jan, Hudec Jiří: Viola E Contrabbasso Concertanti - CD (AS748-2)
- Mistr Jan Hus v polemice a v žaláři: Překlady, komentáře a poznámky (978-80-210-9323-2)
- Osobní údaje v kontextu GDPR (978-80-7502-507-4)
- Osobnost v pozadí: Jan Jína ve vzpomínkách a v korespondenci (978-80-200-2602-6)
- Soudcokraté, zachránci a byrokrati: Soudy a soudci v USA, Izraeli a České republice (978-80-7502-317-9)
- Jan Werich vypráví pohádky a povídky
USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu (999-00-034-3720-4)
Elektronická kniha - autor Jan Průcha, 224 stran, česky Publikace si klade za cíl komplexně postihnout komplikovanou realitu vzdělávacího systému v USA a přiblížit ji českému čtenáři. Motivací k jejímu sepsání byl fakt, že v českém prostředí podobná publikace úplně chybí, respektive žádná podobná nebyla od listopadu 1989 sepsána. Mezi silné stránky publikace patří především snaha autora o ucelený pohled na vzdělávací systém, včetně vazby na širší sociální a kulturní kontext. Důležitá je i analýza toho, jakou ideologickou roli hraje ve vzdělávacím systému tzv. „americký sen“ a jak se ve vzdělávacím systému projevuje kulturně podmíněná vysoká míra individualismu.
Objev podobné jako USA - školství a vzdělávání v kulturním kontextu (999-00-034-3720-4)
Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Kniha je pokračováním ediční řady o školním vzdělávání v evropských zemích, kterou od roku 2008 vydáváme. Finské školství je v mezinárodním hodnocení oceňováno jako jedno z nejlepších na světě. Což dokládají především finské úspěchy v mezinárodních měřeních vzdělávacích výsledků žáků. V České republice je zájem o finské školství vysoký, avšak dosud chyběl systematický popis finského vzdělávacího systému, který přináší teprve tato monografie. Čtenáře nejprve uvádí do širšího kontextu finského vzdělávání, objasňuje stručně historii Finska, současný politický a ekonomický systém. Zvláštní pozornost je věnována národní kultuře a mentalitě Finů a principům vzdělávací politiky. Popis finského vzdělávacího systému pokrývá všechny jeho složky, od předškolního vzdělávání až po vysokoškolské vzdělávání a vzdělávání dospělých. Významnou specifičností finského vzdělávání je vysoká míra inkluze žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami do běžných tříd a škol. Podrobně se také věnuje principům přípravy učitelů a dalším záležitostem učitelské profese, stejně jako vzdělávání etnických menšin a přistěhovalců. Novým obsahovým komponentem je kapitola o pedagogickém výzkumu. Na závěr je zařazena kritická kapitola, z pera finského experta Pertti Kansanena (Helsinská univerzita), o současných problémech objevujících se ve finském školství. Publikace je užitečným zdrojem poznatků a inspirací pro české učitele a ředitele škol, pracovníky školské správy a vzdělávací politiky.
Objev podobné jako Školní vzdělávání ve Finsku - Jan Průcha - e-kniha
Péče a vzdělávání dětí v raném věku - Jan Průcha, Irena Borkovcová, Zora Syslová
Publikace se snaží pohlédnout na současné české vzdělávání a péči v raném věku prostřednictvím komparace s vybranými zeměmi Evropské unie a Nového Zélandu. Autoři si kladou za cíl přispět k pochopení myšlenek kurikulární reformy a přinést inspiraci ke zvyšování kvality nejen na úrovni každodenní praxe v mateřských školách, ale i na úrovni systému předškolního vzdělávání a péče o děti raného věku. Publikace je určena především ředitelům mateřských škol a představitelům vzdělávací politiky (zřizovatelům, vládě), ale stejně tak dobře může posloužit učitelům mateřských škol a studentům vysokých škol. Může čtenáři pomoci pochopit smysl, účel a podstatu současného předškolního vzdělávání a především jej přivést k možnostem jeho systematického zkvalitňování. S postupující globalizací se více než před tím oceňuje výměna informací mezi zeměmi, která pomáhá využívat příklady dobré praxe a modifikovat je v národním měřítku. Proto vychází obsah kapitol z pěti klíčových nástrojů vzdělávací politiky definovaných OECD, ale opírá se o další zahraniční, ale i domácí zdroje, především výzkumy a zprávy České školní inspekce. Největším přínosem pro čtenáře mohou být doporučení, která vyplývají ze zkušeností skandinávských zemí, ale i zemí východní a západní Evropy.
Objev podobné jako Péče a vzdělávání dětí v raném věku - Jan Průcha, Irena Borkovcová, Zora Syslová
Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci - Oldřich Matoušek - e-kniha
eBook: Publikace je výstupem projektu TAČR Profesionalizace sociální práce v České republice. Cílem bylo vytvořit systematický popis pracovních pozic sociálních pracovníků na trhu práce v ČR ve formě tzv. profesiogramů. Ty byly doplněny kazuistickými studiemi, tzv. příklady pozoruhodné praxe, průběžně publikovanými na webu časopisu Sociální práce. Tento základní materiál je v publikaci shrnut, vyhodnocen a doplněn o popisy profesních drah absolventů oboru na FF UK. Návazně na výsledky studie byla navržena revize Minimálního vzdělávacího standardu a odvozena doporučení pro systém pregraduálního a celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR.
Objev podobné jako Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci - Oldřich Matoušek - e-kniha
Interkulturní komunikace - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Prudký celosvětový rozvoj civilizace přináší spoustu nových jevů, které se intenzivně prosazují v praxi, ale až následně se dostávají do zájmového pole vědy. Jedním z těchto nových fenoménů je interkulturní komunikace. Realizuje se každodenně v nespočetném množství mezinárodních obchodních, politických, diplomatických, vzdělávacích či turistických kontaktů. Je to fenomén na jedné straně pozitivní, vedoucí k užitečným efektům - vždyť jeho prostřednictvím se dorozumívají, vzájemně poznávají a spolupracují lidé různým zemí, národů, kulturních společenství. Avšak na druhé straně je to také fenomén problematický či někdy až poškozující - důsledky nesprávně vedené a interpretované interkulturní komunikace mohou vést ke konfliktům, někdy dokonce až k válečným střetům. Tato kniha je určená zejména studentům a pracovníkům psychologie, etnologie, sociologie, ekonomie, marketingu a zaměřuje se na základní fenomény - na kultury, jazyky a jejich vzájemné vztahy.
Objev podobné jako Interkulturní komunikace - Jan Průcha - e-kniha
Psychologie učení - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Fenomén učení hraje v životě všech lidí prvořadou roli – setkáváme se s ním od kolébky až do nejvyššího stáří. Kniha klade důraz nejen na klasické teoretické koncepce učení, ale i na aktuální problémy ve výchovně-vzdělávací praxi. Autor vychází ze současného názorového trendu v zahraniční psychologii a pedagogice, založeného na přesvědčení, že objasňování a ovlivňování veškerých edukačních procesů ve školním i jiném prostředí musí být podloženo důkazy. Proto je velká pozornost věnována výzkumům učení, jejich metodám a výsledkům, a to i těm, které jsou v českém prostředí málo známé nebo mohou být pro čtenáře jinak pozoruhodné. Kniha je určena studentům pedagogických a psychologických oborů, učitelům a výzkumným pracovníkům ve společenskovědní oblasti.
Objev podobné jako Psychologie učení - Jan Průcha - e-kniha
Andragogický výzkum - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Dostává se vám do rukou ojedinělá publikace o metodách výzkumu vzdělávání dospělých, která objasňuje témata a problémy, jež je potřebné zkoumat na tomto poli. Přináší popis metod (dotazník, SWOT analýza apod.), které se pro andragogiku nabízejí, a zajímá se o vzdělávací potřeby nejen z hlediska jednotlivců, ale také například zaměstnavatelů. Klade si otázky, jaké jsou v současné době vzdělávací potřeby dospělých a které formy vzdělávání jsou nejvyhledávanější a v českém prostředí nejdostupnější.
Objev podobné jako Andragogický výzkum - Jan Průcha - e-kniha
Multikulturní výchova - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Problémy soužití a spolupráce lidí z různých etnických, rasových a kulturních společenství jsou v dnešním světě vysoce závažné a mají dlouhodobý charakter. Proto se multikulturní výchova stala nedílnou součástí školního vzdělávání. Její realizace v praxi však stále není dostatečně zajištěna. Tato příručka si proto klade za cíl poskytnout poznatky, které tvoří základ multikulturní výchovy. Autor objasňuje teorii a praxi multikulturní výchovy na četných příkladech a výzkumech jak z českého prostředí, tak ze zahraničí. Knížka je určena učitelům a studentům pedagogických oborů, ale také jiným odborníkům a zájemcům z širší veřejnosti. V druhém vydání byl text aktualizován a rozšířen o některé nové výzkumné poznatky a další literaturu k tématu.
Objev podobné jako Multikulturní výchova - Jan Průcha - e-kniha
Dětská řeč a komunikace - Jan Průcha - e-kniha
eBook: Málokterá schopnost člověka je tak samozřejmá, jako je schopnost dítěte naučit se jazyk a tímto jazykem komunikovat. Ačkoliv osvojování jazyka dětmi je předmětem psychologického a lingvistického bádání již po dobu více než sto let, ani dnes není tento proces dokonale prozkoumán.Kniha objasňuje proces osvojování jazyka a rozvoje komunikační schopnosti u dětí na základě teorií a výzkumů vývojové psycholingvistiky. Seznamuje čtenáře s nejnovějšími teoretickými a výzkumnými poznatky o tom, jak vzniká a vyvíjí se jazyková a komunikační schopnost u dětí od narození a během předškolního období. Publikace je určena především studentům psychologie, lingvistiky, pedagogiky, vysokoškolským pedagogům těchto oborů a také učitelkám mateřských škol.
Objev podobné jako Dětská řeč a komunikace - Jan Průcha - e-kniha
Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
eBook: Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů - Ivana Folwarczná - e-kniha
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
eBook: Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci. Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová - e-kniha
Předškolní dítě a svět vzdělávání - Jan Průcha
Potřebná a užitečná monografie věnovaná velmi aktuální problematice. Objasňuje rané a předškolní vzdělávání v širším pohledu na životní etapu dětství. Propojuje teoretické poznatky z pedagogiky, psychologie, sociologie a dosavadní poznatky z oblasti pedagogické praxe, školské politiky a legislativy a citlivě analyzuje aktuální výzkumné poznatky. Ojedinělá publikace pro všechny, kteří se zajímají o daný obor a jeho kontext a kteří chtějí být rovnocenným partnerem v diskuzi o předškolním vzdělávání.
Objev podobné jako Předškolní dítě a svět vzdělávání - Jan Průcha
Andragogický slovník - Jan Průcha, Jaroslav Veteška - e-kniha
eBook: Publikace se zabývá teorií, výzkumem a praxí vzdělávání dospělých, rozebírá různé formy a metody profesního vzdělávání, podnikového vzdělávání, zájmového a občanského vzdělávání. Věnuje se androdidaktice, psychologickým a sociálním aspektům učení a vzdělávání dospělých a přináší reálie (andragogické instituce, časopisy, pracoviště, publikace aj.). Slovník jistě ocení odborníci působící v oblasti vzdělávání dospělých, pedagogové a manažeři vzdělávání, personalisté, HR specialisté, lektoři a pracovníci z útvarů rozvoje a řízení lidských zdrojů, studenti a doktorandi těchto oborů, školští politici, sociologové i široká veřejnost.
Objev podobné jako Andragogický slovník - Jan Průcha, Jaroslav Veteška - e-kniha
Andragogický slovník - Jan Průcha, Jaroslav Veteška - e-kniha
eBook: Přinášíme první slovník andragogiky, vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů na českém knižním trhu zaměřený na termíny a základní reálie daného tématu. Zabývá se teorií, výzkumem a praxí vzdělávání dospělých, rozebírá různé formy profesního vzdělávání, podnikového vzdělávání, zájmového a občanského vzdělávání. Věnuje se androdidaktice, psychologickým a sociálním aspektům učení a vzdělávání dospělých a přináší reálie (andragogické instituce, časopisy, pracoviště, publikace aj.). Slovník je určen odborníkům působícím v oblasti vzdělávání dospělých, pedagogům a manažerům vzdělávání, personalistům, HR specialistům a pracovníkům z útvarů rozvoje a řízení lidských zdrojů, studentům a doktorandům těchto oborů, školským politikům, sociologům i široké veřejnosti.
Objev podobné jako Andragogický slovník - Jan Průcha, Jaroslav Veteška - e-kniha
Lesk a bída vzdělávání: vysoké školství - Vladimíra Dvořáková, Smrčka Jiří - e-kniha
eBook: Vysoké školství se změnilo. Brány vrcholného vzdělávání se otevřely masám studentů a soukromému podnikání. Zrodily se různé patologické jevy, na které nikdo nebyl připravený a s nimiž se společnost vyrovnává se zpožděním a s velkými obtížemi. Některé jejich důsledky jsou přitom nevratné. Mají dopady nejen na úroveň vzdělanosti české společnosti, ale i na otázky národní bezpečnosti. A co hůře, deformují obecné povědomí o tom, jaké jednání je správné a společensky přijatelné. Vysoké školy nenastavují jen zrcadlo společnosti, ale mnohdy se samy stávají jejím smutným obrazem.
Objev podobné jako Lesk a bída vzdělávání: vysoké školství - Vladimíra Dvořáková, Smrčka Jiří - e-kniha
Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání - kolektiv autorů - e-kniha
eBook: Již třetí díl ediční řady monografií Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Filologické studie si klade za cíl řešit v současné době vysoce aktuální, ale zároveň mimořádně složitou a nejednotně pojímanou výzkumnou otázku tzv. literárního kánonu, a to včetně literárního kánonu školního. Pozornost je věnována především problematice způsobu, jak a kým jsou tzv. kanonické texty vybírány a podle jakých kritérií se tak děje, jestliže panuje celkem obecná shoda na tom, že právě stanovení hodnotících kritérií obvykle podléhá společensko-politickým potřebám a dosud zůstává v rovině spíše empirické než exaktní.
Objev podobné jako Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání - kolektiv autorů - e-kniha
Keltové našich zemí v evropském kontextu - Jan Bouzek - e-kniha
eBook: Novější knihy o keltském období v dějinách českých zemí (už ne Československa, jako tomu bývalo dříve, ba dokonce dnes už často zvlášť pro Čechy a Moravu) neponechávají mnoho místa evropskému a světovému kontextu raného vývoje našich zemí. Naše území bylo ovšem – podobně jako v době historické – integrální součástí evropské, mediteránní i eurasijské civilizace a pochopení minulosti nelze dosáhnout bez pochopení jeho souvislostí s ostatními částmi Evropy a k ní přilehlých dalších částí světa. Toto druhé a rozšířené vydání, navazující na předchozí s názvem Pravěk českých zemí v evropském kontextu, se chce opět pokusit o výklad, který býval dříve spíše jen naznačován a zmiňován na okraji: nakolik se naše země v době, kdy byli u nás Keltové rozhodující složkou obyvatelstva, účastnily obecného vývoje civilizací Středomoří a mírného pásu Evropy.
Objev podobné jako Keltové našich zemí v evropském kontextu - Jan Bouzek - e-kniha
Pravěk českých zemí v evropském kontextu - Jan Bouzek - e-kniha
eBook: Na rozdíl od dřívějších knížek o pravěku českých zemí se autor soustřeďuje na vztahy našeho pravěku k jiným částem Evropy a Středomoří, pokouší se je osvětlit v širším kontextu a ukázat, jak se i Čechy s Moravou aktivně účastnily kulturního vývoje celoevropského i celosvětového. Kniha je bohatě vybavena ilustracemi a mapami, dokumentujícími širší souvislosti jednotlivých etap pravěkých dějin našich zemí.PhDr. Jan Bouzek, DrSc., profesor klasické archeologie na Karlově univerzitě, se narodil v r. 1935 v Praze, byl hostujícím profesorem v Německu, Rakousku, Francii a USA, vedl řadu archeologických výzkumů u nás i v zahraničí (Bulharsko, Libanon, Srí Lanka), studoval zejména vztahy mezi různými starověkými civilizacemi; vydal řadu knih v zahraničí i u nás. Hlavními popularizujícími knihami jsou Objevy ve Středomoří (1980), Periklovo Řecko (1990, s I. Ondřejovou), Thrákové (1990) a tři menší knížky vydané společně se Z. Kratochvílem (Od mýtu k logu, Archaické myšlení a umění, Proměny interpretací).
Objev podobné jako Pravěk českých zemí v evropském kontextu - Jan Bouzek - e-kniha
Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Elektronická kniha , 200 stran, česky Publikace je výstupem projektu TAČR Profesionalizace sociální práce v České republice. Cílem bylo vytvořit systematický popis pracovních pozic sociálních pracovníků na trhu práce v ČR ve formě tzv. profesiogramů. Ty byly doplněny kazuistickými studiemi, tzv. příklady pozoruhodné praxe, průběžně publikovanými na webu časopisu Sociální práce. Tento základní materiál je v publikaci shrnut, vyhodnocen a doplněn o popisy profesních drah absolventů oboru na FF UK. Návazně na výsledky studie byla navržena revize Minimálního vzdělávacího standardu a odvozena doporučení pro systém pregraduálního a celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR.
Objev podobné jako Profesní způsobilost a vzdělávání v sociální práci (9788024649054)
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha
eBook: Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Objev podobné jako Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky - Libor Juhaňák - e-kniha
Vesmírné energie, dokonalost v jednoduchosti - Jarmila Průchová, Jaroslav Průcha - e-kniha
eBook: Člověk není chodící hmota. Ale pohybující se koncentrovaná energie.Vše, co je klasifikované jako hmota, je totiž koncentrovaná energie. Ing. Jarmila Průchová, legenda makrobiotické výživy a vážená autorka časopisu Meduňka V edici Knihovnička Meduňky právě vyšel už 42. titul. Je jím kniha s názvem Vesmírné energie – dokonalost v jednoduchosti od zkušených makrobiotiků a propagátorů makrobiotického způsobu stravování Ing. Jarmily Průchové a Jaroslava Průchy. Autoři v knize srozumitelně vysvětlují, proč je strava cestou ke zdravému, spokojenému a prospěšnému životu z hlediska jedince i celého lidstva. Vše je podloženo poznatky o základních zákonech energií, které platí v celém vesmíru. Pokud porozumíme jejich působení, otevře se nám zcela nový pohled na svět okolo nás. Tyto znalosti pak můžeme využít ke svému prospěchu - ke zlepšení zdraví a k dosažení vnitřní harmonie.
Objev podobné jako Vesmírné energie, dokonalost v jednoduchosti - Jarmila Průchová, Jaroslav Průcha - e-kniha
Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Učebnice se zaměřuje na psychologické otázky učení, vyučování a výchovného působení na děti a dospívající. Objasňuje podstatu nejčastějších problémů, s nimiž se pedagogičtí pracovníci setkávají při řízené socializaci a jejích poruchách, včetně konfliktů odehrávajících se v každodenních školních interakcích. Publikace se zabývá řadou důležitých témat, jako je například: • charakteristika pedagogické psychologie, její historický vývoj a interdisciplinární vztahy• problematika výběru a uspořádání učiva, volby vhodných metod a forem hodnocení• vliv primární socializace na sebepojetí jedince, jeho společenské zařazení a rizikové chování• diagnostické metody a výzkumné přístupy využívané při pedagogické diagnostice a při vypracování kvalifikované pedagogické prognózy• otázky výchovného poradenství a poskytování poradenských služeb• psychosociální aspekty pedagogické psychologie, role školy a vzdělávání ve společnosti• pedagogická autorita, specifika komunikace v pedagogickém procesu, řešení nedorozumění• problematika agrese a podpory prosociálního chování Kniha je určena především studentům pedagogických oborů, množství nových podnětů v ní však najdou také stávající učitelé, vychovatelé, trenéři, mistři odborné výuky, sociální pedagogové a psychologové působící na děti a mládež.
Objev podobné jako Pedagogická psychologie pro učitele - Psychologie ve výchově a vzdělávání - Jan Slavík, Jaroslav Koťa, Richard Jedlička
Financování zdravotnických systémů v kontextu české zdravotní politiky - Jan Mertl - e-kniha
eBook: Předkládaná publikace se věnuje financování zdravotnictví, tedy odvětví, které má už odedávna zásadní civilizační význam. Důležitost tématu podtrhuje fakt, že výdaje na zdravotnictví jsou v současnosti významnou položkou veřejných rozpočtů – otázka, kde vzít peníze na zdravotnictví, je tak evergreenem odborných i laických diskusí. V knize jsou zmapována specifika zdravotní péče, z nichž je odvozeno inovativní rozčlenění zdravotnických systémů na univerzální a volitelnou část. Publikace nabízí unikátní výběr a pečlivé rozpracování teoretických konceptů utříděných tak, aby poskytly podložené vysvětlení řady často diskutovaných dilemat, jako je optimální počet zdravotních pojišťoven, rozsah spoluúčasti pacientů, výše plateb za státní pojištěnce, efektivnost výdajů na zdravotnictví, charakter solidarity ve zdravotnictví nebo role státu ve zdravotnictví. Přivádí do české odborné literatury pojem fiskálního prostoru pro zdravotnictví a navrhuje cestu jeho optimalizace v rámci českých veřejných financí. V neposlední řadě představuje také reálné možnosti využití soukromých zdrojů v českém zdravotnictví. Zpracování knihy vychází z více než dvacetiletých zkušeností autora s ekonomií zdravotnictví a zdravotní politikou. Je psána pochopitelným, čtivým způsobem a poskytuje spolehlivé vodítko v leckdy spletité problematice financování zdravotnictví, které dokresluje také množství průvodních grafů a schémat. Je určena jak vysokoškolským studentům ekonomických a zdravotnických oborů, tak i pracovníkům ve zdravotnictví a dalším zájemcům o porozumění fungování zdravotnických systémů z řad široké veřejnosti.
Objev podobné jako Financování zdravotnických systémů v kontextu české zdravotní politiky - Jan Mertl - e-kniha
Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Monografie zprostředkovává čtenáři podstatné poznatky z oboru andragogika, jehož předmětem zájmu je učení a vzdělávání dospělých. Poskytuje aktuální informace o tom, v jakých souvislostech, jakými způsoby a s jakými výsledky probíhají procesy učení a vzdělávání zaměřené na dospělou populaci.Publikace je vedena otázkou: Co potřebuje vědět andragog, respektive vzdělavatel dospělých, aby rozuměl svému oboru? Tato obecně formulovaná otázka se rozpadá do celé řady dílčích podotázek, které jsou postupně pokládány, zdůvodňovány, a s oporou o teoretické a empirické poznatky jsou na ně hledány odpovědi strukturované do pěti částí publikace. Kniha je určena především studentům oboru andragogika a dalších pedagogických oborů, ale poslouží i vzdělavatelům dospělých na nejrůznějších pozicích či zájemcům o téma z řad širší veřejnosti.
Objev podobné jako Učení a vzdělávání dospělých - Milada Rabušicová
Listina v kontextu společenských změn (K 30. výročí jejího přijetí) - Jan Kudrna - e-kniha
eBook: Přijetí Listiny základních práv a svobod v lednu roku 1991 bylo vnímáno jako významný předěl v oblasti ochrany lidských práv a svobod i v posílení autonomie jednotlivce vůči státu. Listina začala ovlivňovat společnost, ale současně společnost začala ovlivňovat Listinu. Významnou roli od počátku hrají přeměny hospodářské, technologické, ekologické a politické, mající navíc čím dál více globální charakter, ale také výměna generací, které jsme v poslední době svědky. Jaký je její význam dnes? Jaký bude v dalších desetiletích? Kam se Listina za 30 let posunula, případně kde ke změně dosud nedošlo? K těmto úvahám inspiruje předkládaný sborník, který je výstupem z konference k 30. výročí přijetí Listiny československým Federálním shromážděním. Každý z autorů se ve svém příspěvku pokusil o reflexi dané oblasti lidských práv upravených Listinou a zhodnotil, co je nyní jinak, než bylo před 30 lety. Sborník tak zachycuje současné trendy, včetně toho, zda odpovídají původním představám tvůrců Listiny. Tvůrci sborníku věří, že bude přínosným čtením nejen pro pamětníky a současníky, ale vzbudí zájem i u studentů, kteří představují nastupující generaci právníků.
Objev podobné jako Listina v kontextu společenských změn (K 30. výročí jejího přijetí) - Jan Kudrna - e-kniha
Ústava v kontextu společenských změn (K 30. výročí jejího přijetí) - Jan Kudrna - e-kniha
eBook: Přijetí Ústavy České republiky 16. prosince 1992 znamenalo položení symbolického základního kamene nově vznikajícího státu. Kniha, která je čtenáři předkládána 30 let poté, se soustřeďuje na uplynulé tři dekády, v nichž Ústava působila a které současně působily na ni. Mimochodem, je to období delší, než po které v dosavadních propojených dějinách československo-českých jakoukoliv ústavou nastolené poměry doposud trvaly. V tomto směru se z vyjádření veřejných činitelů často zdá, že nastoupilo období ústavní stability, snad dokonce finální. Ideální řešení jako by bylo nalezeno, dokladem má být jeho neměnnost. Zdání však klame. Ona neměnnost a stabilita je pouze formální. Nemění-li se text normy legislativní cestou, děje se tak jinými způsoby. Jedním z nich je jeho odlišné vnímání měnící se společností. Dále je to cesta judikatorní, kdy soudy a zejména Ústavní soud dávají ústavním pojmům nový obsah. A nakonec je zde působení nadnárodních celků, jichž je Česká republika součástí. Tato kniha si dala za cíl zachytit právě tyto trendy. Je totiž zřejmé, že Ústava pro vznikající samostatnou Českou republiku byla připravována ve zcela odlišných podmínkách společenských a geopolitických, než ve kterých se Česká republika nachází nyní. Ústava byla napsána jako základní dokument samostatného, svrchovaného státu, nepočítající s nastupujícím globalismem. Základem pro její tvůrce byl klasický ústavní liberalismus a další tradiční ústavní principy. Jejich čas však v mnohém v té podobě, jak s nimi tvůrci Ústavy pracovali, ve světě, do něhož Česká republika vstupovala, do značné míry minul. Nabízí se celá řada otázek, koncepčního i dílčího charakteru, které tato kniha zachycuje. Čtenáři dává příležitost důkladněji se seznámit s Ústavou České republiky, jejím působením, silnými i slabými místy, i návrhy možných řešení. Velmi cenná je tím, že se do její přípravy zapojili také odborníci z jiných právních oborů, než je pouze ústavní právo. Platí totiž, že ústavní právo dává jiným právním oborům rámec, ony mu naopak dávají konkrétní a reálný obsah. Autoři knihy věří, že bude přínosným čtením nejen pro pamětníky a současníky, ale že vzbudí zájem i u studentů, kteří představují nastupující generaci právníků.
Objev podobné jako Ústava v kontextu společenských změn (K 30. výročí jejího přijetí) - Jan Kudrna - e-kniha
Odborné školství a odborné vzdělávání (978-80-7598-158-5)
Kniha - autor Jan Průcha, 196 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Odborné školství a odborné vzdělávání mají zásadní důležitost pro ekonomický a sociální rozvoj společnosti. Tato publikace u nás poprvé objasňuje odborné školství jako komplex různých vzdělávacích institucí, především na úrovni středního školství. Popisuje strukturu tohoto systému a jeho historický vývoj. Pozornost je zaměřena zejména na problémy fungování českého odborného vzdělávání na základě výzkumných zjištění. Kniha obsahuje také charakteristiky odborného školství a vzdělávání v zahraničí, a to ve Švédsku, Finsku, Dánsku, Německu a USA. Zachycuje rovněž výzkumnou infrastrukturu odborného vzdělávání v České republice, na Slovensku a v různých dalších zemích. V závěru jsou formulovány návrhy na to, co je nutno vybudovat či zlepšit v oblasti českého odborného vzdělávání.
Objev podobné jako Odborné školství a odborné vzdělávání (978-80-7598-158-5)
Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Elektronická kniha - autor Ivana Folwarczná, 240 stran Kniha se zabývá moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů ve vyspělých zemích a u nás. Je neocenitelnou příručkou pro všechny personalisty, manažery, pracovníky vzdělávacích agentur a studenty andragogiky. Autorka vychází z nároků kladených na současné manažery, specifikuje schopnosti a dovednosti úspěšných manažerů a pojmenovává z toho plynoucí požadavky na rozvoj manažerů. Podrobně se seznámíte s nejvýznamnějšími moderními metodami rozvoje a vzdělávání manažerů, kterými jsou programy seberozvoje, koučování, metoda 360° zpětné vazby, učení se akcí a neurolingvistické programování. Důležitá součást knihy se zabývá vyhodnocováním efektivity jednotlivých metod. Publikace je hojně doplněna příklady z praxe a výsledky výzkumu současného stavu vzdělávání a rozvoje manažerů v České republice.
Objev podobné jako Rozvoj a vzdělávání manažerů (978-80-247-3067-7)
Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
eBook: Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje se mimo jiné na fyzikální neadekvátnosti, které se objevují v českých, ale i zahraničních učebnicích, a nabízí konkrétní návrhy, jak se s nimi ve výuce vypořádat. Publikaci doplňuje přehled vybraných zdrojů podporujících kvalitu fyzikálního vzdělávání. Je určena zejména didaktikům, ale také učitelům fyziky na všech stupních a vůbec poprvé poskytuje podstatnou odbornou reflexi této oblasti.
Objev podobné jako Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele - Vojtěch Žák - e-kniha
Přehled pedagogiky - Jan Průcha
Mezinárodně uznávaný autor shromáždil v přehledné práci informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách; jejich klíčových poznatcích i otevřených otázkách. Velká pozornost je věnována výzkumným metodám a informačním pramenům. Kniha je určena zájemcům o studium učitelství, studentům pedagogických a sociálních oborů, učitelům, pracovníkům v oblasti managementu a státní správy ve školství. Je vhodná pro přípravu k přijímacím zkouškám na pedagogické fakulty, jako úvodní učebnice pro všechny typy škol i referenční příručka pro odborníky v praxi.
Objev podobné jako Přehled pedagogiky - Jan Průcha
Moderní pedagogika - Jan Průcha
Existuje už mnoho knih o tom, jak by měla vypadat "ideální" škola nebo učitel. Víme však, co se opravdu děje ve školách? Co si z nich děti vlastně odnášejí? Jaké je naše školství ve srovnání se světem? A kam vlastně směřuje moderní pedagogické myšlení? Na tyto a další otázky odpovídá ojedinělá publikace, která se po svém prvním vydání rychle stala základní učebnicí i referenčním dílem pro všechny, kdo se zabývají vzděláváním. Autor na řadě příkladů ukazuje, jaké otázky si dnes klade věda o edukaci, jakých prostředků používá k jejich objasnění a k jakým, často překvapivým, závěrům dochází. Šesté,aktualizované a doplněné vydání
Objev podobné jako Moderní pedagogika - Jan Průcha
Česká vzdělanost - Jan Průcha
Monografie se zabývá fenoménem česká vzdělanost, který je sice často pojednáván v mediálních i odborných textech, ale zůstává nedefinován a neobjasněn. Autor vysvětluje, že fenomén vzdělanost má velmi komplikovanou povahu, jejímiž dílčími aspekty se zabývají některé vědecké disciplíny: historiografie, pedagogika, andragogika, demografie, sociologie, ekonomie, interkulturní psychologie. Každá z těchto disciplín poskytuje určitý pohled na problematiku vzdělanosti, ale dosud nedochází k syntéze poznatků. Text pracuje jak s teoretickými koncepcemi, tak využívá četné výzkumné poznatky. Výklad je podepřen ilustrativními rámci, v nichž jsou prezentovány podrobnosti doplňující výklad, a také dvěma případovými studiemi (o charakteru vzdělanosti v USA a ve Finsku). Text je určen jednak odborníkům ze sociálních, humanitních a pedagogických věd, studentům těchto oborů, ale i čtenářům z širší veřejnosti.
Objev podobné jako Česká vzdělanost - Jan Průcha
Církve a české školství - Záboj Horák - e-kniha
eBook: Výuka náboženství na základních a středních školách, teologické bádání na školách vysokých a zřizování církevních škol k obecné výuce všem předmětům se v posledních staletích stalo projevem náboženské svobody jednotlivce i různých náboženských společností a církví. Publikace, která je svým zaměřením na českém trhu ojedinělá, se věnuje dějinám církevního školství, výuce náboženství a postavení teologických fakult. Vychází z rozdílu mezi výukou náboženství jako učebního předmětu na školách a teologií jako vědou a všímá si též rozdílu mezi školní výukou náboženství, k níž má přístup každý zájemce bez ohledu na vyznání, a náboženskou přípravou uvnitř církví, která je určena věřícím.Kniha seznamuje studenty pedagogických, filozofických a teologických fakult s organizací významné části českého školství, s jejím vývojem a s rolí, kterou v ní hrají církve.
Objev podobné jako Církve a české školství - Záboj Horák - e-kniha
Firemní vzdělávání - Hana Bartoňková - e-kniha
eBook: Zabýváte se ve své profesi, či při svém studiu vzděláváním pracovníků ve firmě? Máte na starost rozvoj pracovníků a hledáte možné a vhodné cesty pro co nejlepší postup tvorby strategie firemního vzdělávání? Zabýváte se již nyní, nebo se chcete v budoucnu zabývat řízením a rozvojem lidských zdrojů? Působíte jako lektor v oblasti vzdělávání pracovníků? Studujete obory související s řízením a rozvojem lidských zdrojů, či personálním managementem? Pak je tato kniha určena právě vám. Pomůže vám dívat se na vzdělávání pracovníků ve firmě z perspektivy strategického a kompetenčního přístupu. Usnadní vám orientaci v prostředí a v množství zdrojů, které můžete využít pro přípravu, realizaci, či vyhodnocení firemního vzdělávání. Ukáže vám, jak je důležité nahlížet na firemní vzdělávání z hlediska celkové strategie firmy, jak se celková strategie firmy může odrazit ve strategii firemního vzdělávání a co tvorba strategie vzdělávání následně znamená pro realizaci samotného vzdělávání pracovníků.
Objev podobné jako Firemní vzdělávání - Hana Bartoňková - e-kniha
Vzdělávání dospělých - Jiří Plamínek - e-kniha
eBook: Současné vzdělávání dospělých je nádherným posláním stejně jako tvrdým byznysem. I tady jsou občas nabízeny nesmysly nebo banality, i tudy se valí módní vlny, i zde mohou být dobří prodejci úspěšnější než dobří učitelé. I tady je dobré vědět, co potřebujeme, znát nabídku a souvislosti, umět se poučeně rozhodnout. Kniha popisuje úspěšné metody moderní výuky – prezentaci, diskuse, řešení modelových situací, koučování, učení z reálného výkonu a další. Vysvětluje, jak z těchto prvků stavět vzdělávací programy, podle čeho volit přiměřený styl výuky a jak zvládat problémové účastníky a řešit další potíže, jež při učení mohou vznikat. Pouhé umění dobře učit ovšem nestačí. Učit (se) efektivně něčemu neužitečnému je zmarňováním času a energie. V knížce proto najdete také podrobný návod, jak určovat témata a cíle vzdělávání. Teprve z cílů vzdělávání vyplývají odpovědi na následné otázky – koho učit a čemu, jak to dělat a koho tím pověřit. V tomto tematickém sledu je třeba promýšlet podobu vzdělávacích programů, takto je uspořádána i kniha, kterou držíte v ruce. Autor do ní vložil zkušenosti ze své dvacetileté praxe v roli učitele. Druhé vydání knihy, která podle počtu došlých ohlasů ovlivnila a inspirovala velké množství čtenářů, je rozšířeno zejména o kapitoly věnované etice vzdělávání a příkladům působení velkých učitelů lidstva.
Objev podobné jako Vzdělávání dospělých - Jiří Plamínek - e-kniha
Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová - e-kniha
eBook: Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje česká autorka, a pohled „zevnitř“, který zprostředkovávají estonští autoři. Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v estonském školním vzdělávání a jsou také aktuální pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z osmi kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají; zvláštní pozornost je věnována historii země. Ve druhé kapitole je kladen hlavní důraz na cíle a principy nové estonské vzdělávací politiky, třetí kapitola představuje obnovený estonský vzdělávací systém a poskytuje i krátký pohled do historie estonského vzdělávání. Tématem čtvrté kapitoly jsou významné změny, jimiž prochází kurikulum základních škol a gymnázií. Pátá kapitola se zabývá problematikou evaluace vzdělávacího systému a vzdělávacích zařízení a hodnocení žáků. Šestá kapitola se věnuje aktuální a citlivé národnostní otázce ve společnosti a ve školním vzdělávání, sedmá kapitola podobně citlivé otázce jazyků a jazykového vzdělávání. V poslední, osmé, kapitole, podobně jako v předchozích studiích této ediční řady, dostávají prostor autoři „domácí“; přinášejí svůj vnitřní pohled na vývoj všeobecného vzdělávání v Estonsku za posledních 25 let. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky, přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, která může být českému čtenáři v mnoha ohledech blízká. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková, Edgar Krull, Karmen Trasbergová - e-kniha
Školní vzdělávání v Číně - Eliška Walterová, Vít Šťastný, Zhu Xiaohu - e-kniha
eBook: Další – již osmá – studie z ediční řady Školní vzdělávání v zahraničí analyzuje vzdělávací systém nejlidnatější země světa – Číny. V testech PISA obsazují v mezinárodním srovnání čínští žáci přední příčky. Co však stojí za tímto úspěchem? A jaké jsou jeho odvrácené stránky? Autoři snaží nabídnout komplexní odpovědi na tyto i jiné významné otázky spojené právě se vzděláváním v Číně. V úvodních kapitolách je proto představen zeměpisný, historický, náboženský a ekonomický kontext, na nějž navazují věcné analýzy vzdělávací politiky, kurikula a dalších aspektů školního vzdělávání. Kniha tak osloví nejen čtenáře se zájmem o pedagogiku, ale i širší okruh čtenářů z řad diplomacie, kultury, politiky či obchodu, kteří se zajímají o edukační zázemí svých partnerů a klientů.
Objev podobné jako Školní vzdělávání v Číně - Eliška Walterová, Vít Šťastný, Zhu Xiaohu - e-kniha
Proměny české a polské pohraniční školy poskytující povinné vzdělávání po r. 1989 - Jana Poláchová Vašťatková, Pawel Rudnicki - e-kniha
eBook: Kniha vznikla jako výstup z projektu řešeného v letech 2013-2014 na Univerzitě Palackého v Olomouci ve spolupráci s polským partnerem, jímž byla Dolnośląska Szkoła Wyższa ve Wroclavi. Záměrem projektu bylo analyzovat proměny českého a polského školství zajišťující povinné vzdělávání po roce 1989 se zaměřením na konkrétní regiony (Olomoucký a Moravskoslezský kraj a Dolnoslezské vojvodství). Zkoumány byly zejména funkce školy, s akcentem na kvalifikační, socializačně-integrační, individualizační, kulturační a ekologickou funkci. Smíšený výzkumný design koncipovaný komparativně se opíral o sběr dat s využitím různých metod: analýzy dokumentů, dotazníku a vícepřípadové studie. Specifikem projektu byla role výzkumníků v pozici kulturních cizinců: Čechů v Polsku a Poláků v České republice.
Objev podobné jako Proměny české a polské pohraniční školy poskytující povinné vzdělávání po r. 1989 - Jana Poláchová Vašťatková, Pawel Rudnicki - e-kniha
Přehled pedagogiky (Defekt) - Jan Průcha
Úvod do studia oboru 4.,aktualizované vydání Mezinárodně uznávaný autor shromáždil v přehledné práci informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách; jejich klíčových poznatcích i otevřených otázkách. Velká pozornost je věnována výzkumným metodám a informačním pramenům. Kniha je určena zájemcům o studium učitelství, studentům pedagogických a sociálních oborů, učitelům, pracovníkům v oblasti managementu a státní správy ve školství. Je vhodná pro přípravu k přijímacím zkouškám na pedagogické fakulty, jako úvodní učebnice pro všechny typy škol i referenční příručka pro odborníky v praxi. Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., je uznávaným odborníkem v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a přednáší na českých i zahraničních univerzitách. Je zakladatelem České asociace pedagogického výzkumu, působí v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách vědeckých časopisů. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát univerzitou v Turku (Finsko). V nakladatelství Portál vydal knihy Moderní pedagogika, Přehled pedagogiky, Alternativní školy a inovace ve vzdělávání, Učitel, Srovnávací pedagogika. Je spoluautorem publikace Pedagogický slovník.
Objev podobné jako Přehled pedagogiky (Defekt) - Jan Průcha
Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání (9788024630151)
Elektronická kniha - autor kolektiv autorů, 110 stran, česky Již třetí díl ediční řady monografií Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Filologické studie si klade za cíl řešit v současné době vysoce aktuální, ale zároveň mimořádně složitou a nejednotně pojímanou výzkumnou otázku tzv. literárního kánonu, a to včetně literárního kánonu školního. Pozornost je věnována především problematice způsobu, jak a kým jsou tzv. kanonické texty vybírány a podle jakých kritérií se tak děje, jestliže panuje celkem obecná shoda na tom, že právě stanovení hodnotících kritérií obvykle podléhá společensko-politickým potřebám a dosud zůstává v rovině spíše empirické než exaktní.
Objev podobné jako Filologické studie 2014. Canon. Otázky kánonu v literatuře a vzdělávání (9788024630151)
Vzdělávací systémy v zahraničí - Jan Průcha
Na českém trhu ojedinělá publikace prof. Jana Průchy, nestora čeké pedagogiky, poskytuje informace o tom, jak jsou utvářeny vzdělávací systémy v zahraničí. Celkově je popsáno 30 vzdělávacích systémů v Evropě a dále v Japonsku, Kanadě a USA. Přehledně, systematicky, srozumitelně. Pan profesor vytvořil touto publikací unikátní podklad ke srovnávání českého vzdělávacího systému se zahraničními. Ukazuje, že toto hodnocení není jednoduché, neboť v jednotlivých státech fungují dosti odlišné vzdělávací systémy. Proto také nelze stanovit jednoznačně, které země mají nejlepší vzdělávání. Přesto ale podle některých komparativních ukazatelů patří Česká republika ke skupině zemí s úspěšným vzdělávacím systémem. Kniha je určena jak odborníkům a studentům v pedagogice, školství a sociálních vědách, tak širší veřejnosti zajímající se o problémy vzdělávání.
Objev podobné jako Vzdělávací systémy v zahraničí - Jan Průcha
Předškolní pedagogika - Jan Průcha, Soňa Koťátková
Kniha poskytuje základní úvod do studia předškolní pedagogiky jako hlavního studijního oboru na středních a vyšších odborných školách pedagogického směru. Přináší nejen teoretické poučení, ale i ukázky z praxe v mateřských školách. V kapitolách jsou připravena shrnutí a otázky z jednotlivých tematických oblastí. Učebnice je doplněna o zjištění z výzkumů objasňujících praxi a o definice hlavních termínů důležitých pro výkon profese učitele v mateřských školách. Je určena především studentkám a studentům na příslušných typech škol, pedagogům vyučujícím tento předmět, ale i učitelkám mateřských škol a dalším zájemcům o problematiku předškolního vzdělávání. Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., Dr.h.c. je přední odborník v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant a vysokoškolský pedagog. V posledních letech vydal mj. knihy Moderní pedagogika, Srovnávací pedagogika, Multikulturní výchova, Dětská řeč a komunikace, je spoluautorem Pedagogického slovníku a Pedagogické encyklopedie. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph. D. je vedoucí oddělení předškolní pedagogiky na katedře primární pedagogiky PedF UK. Vyučuje předměty se základem v předškolní pedagogice, vede pedagogickou praxi a věnuje se dalšímu vzdělávání učitelek mateřských škol. Vydala mj. knihy Dítě a mateřská škola, Hry v mateřské škole v teorii a praxi.
Objev podobné jako Předškolní pedagogika - Jan Průcha, Soňa Koťátková
Sociální práce ve školství - Hurychová Eva, Blanka Ptáčková - e-kniha
eBook: Záměrem publikace je přiblížit sociální práci ve školách a dát ji do souvislosti s dalšími důležitými aspekty. Dotýká se témat, jako je původ humanitárních činností, křesťanský humanismus, nebo péče o duši. Zabývá se závažným fenoménem násilí a konkretizuje další příčinu domácího násilí spojenou s perzistujícími negativními rysy syndromu ADHD. Kniha uvádí složitosti různých systémů, šikanu, kyberšikanu, klady a zápory inkluze, sociální a situační kontexty, sociální a speciální pedagogiku či souvislosti s migrací. Součástí knihy je i téma naučené bezmocnosti, téma dětí se syndromem zavržení rodiče a dětí jako svědků násilí v rodině včetně následné citové deprivace. Publikace se zamýšlí, co dnes chybí jak dětem, tak dospělým. Podstatné principy mají od útlého věku vliv na výchovu, osobnostní vývoj, studijní prospěšnost a chování ve škole, sociální vazby, profesní a intimní vztahy. Pokládá si otázku, co je třeba dnes napravovat v individuálních či jiných bytostně společenských záležitostech. Sociální práce ve školách svou historií a podrobnostmi celek knihy uzavírá. Jde o nejdynamičtější aplikovanou sociální činnost, u nás však absentuje, přestože se v zahraničí velmi osvědčila. Pro žáky je potřebná její včasnost s legitimním přesahem mimo školu. Skutečný zájem o tuto profesi v knize dokládají číselné výsledky celorepublikového výzkumu.
Objev podobné jako Sociální práce ve školství - Hurychová Eva, Blanka Ptáčková - e-kniha
První zkušenosti s GDPR ve školství - Alice Frýbová - e-kniha
eBook: Publikace První zkušenosti s GDPR ve školství je pojata komplexně, strukturovaně a systematicky. Je určena nejen pro ředitele škol a školských zařízení, ale bezesporu ji mohou využít také zřizovatelé, orgány státní správy, úředníci na školských úřadech a právníci zabývající se problematikou GDPR ve školství. Publikace se obšírně věnuje tématu ochrany osobních údajů počínaje stručným výčtem historie, významem a postupnou systematizací ochrany osobních údajů, přes zásady jejich zpracování až po konkrétní povinnosti škol při aplikaci GDPR a s popsáním konkrétních případů z praxe různých škol. Samozřejmostí je definice základních pojmů se srozumitelným vysvětlením jejich významu čtenářům bez právnického vzdělání. V kapitole věnované aplikaci povinností do prostředí škol jsou popsány zkušenosti s GDPR ve čtyřech oblastech činností (poskytování vzdělávání, personální agenda, ochrana majetku, propagace školy), a to s využitím analýzy podle šesti faktorů (záznamy o činnostech zpracování, informační povinnost, výkon práv subjektu údajů, hlášení porušení zabezpečení osobních údajů, smlouva mezi správcem a zpracovatelem a pověřenec pro ochranu osobních údajů).
Objev podobné jako První zkušenosti s GDPR ve školství - Alice Frýbová - e-kniha
Cesta do hlubin českého školství - Václav Klaus ml. - e-kniha
eBook: Pedagogové Václav Klaus ml. a Milan Kocmánek spolu napsali knížku. Vykašlali se na korektnost a ruku v ruce dali dohromady knihu vtipů o české škole.Možná kritici namítnou, že některé vtipy jsou za hranou, že jsou příliš zjednodušující, že přehánějí. Ale vtipy takové být musí, pokud jsou opatrné a korektní, moc vtipné většinou nejsou. Oběma stejně jako mnohým českým kantorům vadí experimentování sociálních inženýrů a zájmových neziskovek s našimi dětmi. Vadí jim hromady papírování, kterým jsou zahrnováni učitelé a ředitelé škol, když jejich úkolem na prvním místě je UČIT!
Objev podobné jako Cesta do hlubin českého školství - Václav Klaus ml. - e-kniha
České menšinové školství v Československé republice - Michal Šimáně - e-kniha
eBook: Hlavním cílem této publikace je na základě historicko-pedagogického výzkumu představit každodenní život českých obecných menšinových škol v období první Československé republiky v širším společensko-historickém kontextu. Každodenní život těchto škol přitom autor sleduje v politickém okresu Ústí nad Labem, který se nacházel v období první republiky v česko-německé jazykově smíšené oblasti. Výsledky výzkumu prezentované v této monografii přinášejí nové, dosud nikde nepublikované, poznatky z každodenního života českých menšinových škol. Odhalují například problémy, se kterými se tyto školy musely potýkat v různých oblastech života škol, i strategie, které zástupci českých škol volili při řešení těchto problémů.
Objev podobné jako České menšinové školství v Československé republice - Michal Šimáně - e-kniha
Jazyk v kontextu kultury - Jerzy Bartmiński - e-kniha
eBook: Jerzy Bartmiński (1939) je dnes jedním z nejvýznamnějších polských i evropských lingvistů, předním představitelem moderní etnolingvistiky a zakladatelem lublinské školy kognitivní etnolingvistiky. Objevil a spolu se svými kolegy uplatňuje originální metody zkoumání sémantických struktur jazyka, jež v mnohém připomínají kognitivní lingvistiku americké provenience, zároveň však navazují na nejlepší filologické tradice ze slovanského okruhu. S pomocí těchto metod lze odhalovat konceptualizační mechanismy koncentrované v kultuře určitého jazykového společenství, v jeho uvažování, způsobu života i hodnotovém systému. Vyjevuje se tak, jaký obraz světa je v daném jazyce fixován: ono specifické, generacemi sdílené, staré (a zároveň se pomaleji či rychleji proměňující) vidění skutečnosti má totiž podobu stereotypů různého druhu a řádu, a ty je možno studiem jazykových a textových dat vynést na povrch, usouvztažnit a interpretovat. Lublinská etnolingvistika vycházela původně ze zkoumání lidového jazyka a folkloru, z hledání stereotypů a symbolů ukotvených v lidové kultuře. Později však tento okruh významně překročila a pojmy jako jazykový obraz světa, (jazykový) stereotyp či konotace byly vztaženy na sémantiku v nejširším, tj. kognitivním, sociálním a kulturním rámci, a to bez ohledu na to, o jakou komunikační sféru či typ textů se jedná, zda jde o studium současného jazyka, anebo jeho dřívějších vývojových stadií. Monografie Jazyk v kontextu kultury přináší českému čtenáři pohled na dílo Jerzyho Bartmińského a lublinskou kognitivní etnolingvistiku prostřednictvím dvanácti studií, které jsou poprvé přeloženy do češtiny.
Objev podobné jako Jazyk v kontextu kultury - Jerzy Bartmiński - e-kniha
Válka na Ukrajině: kontext - Petr Holý - e-kniha
eBook: Zaskočila vás tato válka? Nechápete, co se děje? Nechte se uvést do kontextu. Dozvíte se, proč je Putin v Rusku oblíbený, v čem selhal Západ, jak se liší přístupy světových velmocí a jaká jsou možná východiska konfliktu.
Objev podobné jako Válka na Ukrajině: kontext - Petr Holý - e-kniha
Podívejte se také
- ego je vas nepritel ryan holiday e kniha
- Kolektivní správa v kontextu moderních technologií (978-80-7502-483-1)
- Keltové našich zemí v evropském kontextu (978-80-725-4931-3)
- Kvalita života seniorů v kontextu ošetřovatelství (978-80-247-4772-9)
- Mistr Jan Hus v polemice a za katedrou (978-80-210-7873-4)
- Jan Werich a Miroslav Horníček na Kampě
- Británie a USA Ilustrované reálie (80-7182-182-9)
- Vladislav Vančura v literárním kontextu 20. století (978-80-280-0138-4)
- Jan Amos Komenský v českém a světovém výtvarném umění (978-80-200-2662-0)
- Tanková válka v Africe II.: Výzbroj a výstroj pancéřových jednotek USA (978-80-86158-44-0)
- Stírací a nalepovací kniha Příroda: Stieracia a nalepovacia kniha Príroda
- Stírací a nalepovací kniha Svět: Stieracia a nalepovacia kniha Svet
- jan werich forbiny vzpominek i a ii cd
- Daň z příjmů fyzických osob v mezinárodním kontextu (978-80-7676-233-6)
- Práva na označení v kontextu s evropskou úpravou (978-80-7598-139-4)
- Dělba moci v kontextu věčného hledání dobré vlády (978-80-7502-399-5)
- Financování zdravotnických systémů: v kontextu české zdravotní politiky (978-80-7676-505-4)
- Ema a kouzelná kniha
- 100% iTRACK USA oranžová (SPT100_038nad)
- 100% BRISKER USA šedá (SPT100_006nad)
- Železný Jan (9788025705995)
- Štvrtá kniha o Bratislave: Bratislava v Európe a Európa v Bratislave v 18. a 19. storočí (978-80-85501-54-4)